SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
![]()
![]()
Ik bedoelde meer een Douane gebied in een station...quote:Op maandag 16 mei 2016 11:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee aangezien Zwitserland lid is van Schengen.![]()
Ja dat wel. Dat heeft Basel SBB trouwens officieel ook, een klein stukje van dat station is "Frans", vijf sporen ofzo, en er zit dan ook 25KV op de bovenleiding.
En het is nog iets genuanceerder, want in Brussel en Parijs en Londen is het een douanecontrolegebied, in Zwitserland zijn deze stukjes volgens mij middels een verdrag echt onderhevig aan de regelgeving van de landen.Bier.![]()
In de zelfde categorie de corridor weg in Zwitserland voor de Franse zone van de Luchthaven, tussen de hekken door rijden...quote:Op maandag 16 mei 2016 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja dat wel. Dat heeft Basel SBB trouwens officieel ook, een klein stukje van dat station is "Frans", vijf sporen ofzo, en er zit dan ook 25KV op de bovenleiding.
En het is nog iets genuanceerder, want in Brussel en Parijs en Londen is het een douanecontrolegebied, in Zwitserland zijn deze stukjes volgens mij middels een verdrag echt onderhevig aan de regelgeving van de landen.
https://goo.gl/maps/smwj2QWDZeP2![]()
Yep, dat is afgesproken in een verdrag heeeel lang voordat Schengen bestond zelfsMensen zijn niet altijd domme mongolen gelukkig. Nou hup, alle grenzen opheffen en rap wat.
Bier.![]()
Ik vraag me af hoe dat gaat als die bomen die boven de weg groeien gesnoeid moeten worden. Heeft de de VN ook een rijdende rechter.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In de zelfde categorie de corridor weg in Zwitserland voor de Franse zone van de Luchthaven, tussen de hekken door rijden...
https://goo.gl/maps/smwj2QWDZeP2![]()
![]()
Misschien weet iemand hier het antwoord op mijn vraag.
Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.Jawel, je keek.![]()
Ja, dat mag. Het kan zijn dat je dan wel betaalt voor het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI, omdat je trajectabonnement dat niet dekt.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:25 schreef jna het volgende:
Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.![]()
het is maar 4 euro verschil!quote:Op maandag 16 mei 2016 20:25 schreef jna het volgende:
Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.![]()
Dat maakt niet uit, het zijn verschillende stations. Neem je een trajectabonnement vanaf Den Haag HS, dan betaal je als je in Centraal opstapt en vice versa.quote:
Vroegah waren Centraal, HS en NOI een gemeenschappelijk tariefpunt, maar dat is onlangs afgeschaft.![]()
Schraalquote:Op maandag 16 mei 2016 21:08 schreef James1988 het volgende:
Vroegah waren Centraal, HS en NOI een gemeenschappelijk tariefpunt, maar dat is onlangs afgeschaft.
Ofjah. Wel beter met de werkelijkheid in overeenstemming natuurlijk.
[ Bericht 6% gewijzigd door Dr_Flash op 16-05-2016 21:39:25 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Om in de toekomst treinen dichter op elkaar te laten rijden gaat er binnenkort begonnen worden met een proef, dat inhoudt dat treinen niet meer klokslag op de minuut vertrekken, maar op de seconde. Te lang om uit te leggen, maar HC 'Mikos' heeft bij de concurrent alles uitgelegd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=12560 en op de website van NS staat dittes.doei![]()
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schraal
Ofjah. Wel beter met de werkelijkheid in overeenstemming natuurlijk.
De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE).![]()
Men begint morgenavond al in sommige regio's (zie linkjes in sig)quote:Op maandag 16 mei 2016 20:53 schreef James1988 het volgende:
Bij SNCF gaat men weer staken, op 18 en 19 mei gooit men het bijltje erbij neer.![]()
Je bedoelt: Weer één van die zesmiljard dingen waar van tevoren niet goed genoeg over nagedacht is.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In hoeverre die oplossing daadwerkelijk tariefneutraal is blijft helaas een raadsel omdat NS al twee jaar lang alle vragen over de wijze waarop de prijs wordt bepaald voor reizen buiten het afgekochte traject blijft negeren.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.
De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE).
Vermoedelijk is dat bewust gekozen rookgordijn ook de reden dat NS heeft geweigerd mensen met een trajectabonnement proactief te wijzen op de extra reiskosten waarmee zij per 1 januari te maken hebben gekregen als gevolg van het afschaffen van die gemeenschappelijke tariefpunten.![]()
Vond deze toch beterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling thatquote:Op maandag 16 mei 2016 21:42 schreef Prins_Pils het volgende:
Om in de toekomst treinen dichter op elkaar te laten rijden gaat er binnenkort begonnen worden met een proef, dat inhoudt dat treinen niet meer klokslag op de minuut vertrekken, maar op de seconde. Te lang om uit te leggen, maar HC 'Mikos' heeft bij de concurrent alles uitgelegd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=12560 en op de website van NS staat dittes.![]()
![]()
Gaan de conducteurs dan ook stoppen met het misbruiken van hun fluitsignaal in de spits in de randstad op het moment dat de reizigers nog bezig zijn met het UITstappen?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling that
Dat gedrag heeft ertoe geleid dat ik pas sinds kort op de hoogte ben van het feit dat het fluitsignaal blijkbaar soms ook iets anders betekent dan "Graag een beetje snel uit- en instappen, want we willen zo weg".![]()
Ik stel voor dat we het woord "tariefneutraal" nooit meer gebruiken. NS veegt daar gewoon zijn reet mee namelijk. Voorbeelden in overvloed. Zwolle - Kampen was altijd 13, maar omdat de route via de Hanzelijn naar Amsterdam niet korter mocht zijn dan de route via Amersfoort (dat zou minder geld opleveren) is Zwolle - Lelystad tot 57 te verklaard terwijl het maar 50 km is. Daarom heet het tegenwoordig ook geen kilometers meer, of "tariefkilometers" wat een tijd lang ook nog het geval was, maar "tariefeenheden". En tsja, die 57 moeten ergens vandaan komen. Dus Zwolle - Kampen Zuid is 15. En dan is Zwolle - Kampen Hbf ook "ineens" 15 natuurlijkquote:Op maandag 16 mei 2016 22:59 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
In hoeverre die oplossing daadwerkelijk tariefneutraal is blijft helaas een raadsel omdat NS al twee jaar lang alle vragen over de wijze waarop de prijs wordt bepaald voor reizen buiten het afgekochte traject blijft negeren.
Vermoedelijk is dat bewust gekozen rookgordijn ook de reden dat NS heeft geweigerd mensen met een trajectabonnement proactief te wijzen op de extra reiskosten waarmee zij per 1 januari te maken hebben gekregen als gevolg van het afschaffen van die gemeenschappelijke tariefpunten.![]()
Je moet voor de gein eens de kaarten van een aantal jaren naast elkaar houden, er wordt aan alle kanten geschoven. Niet alleen zijn er stukken met onredelijk grote verschillen tussen kilometers en tariefeenheden (Woerden - Breukelen, of de hele HSL bijvoorbeeld) maar er worden ook echt trajecten langer, zonder dat daar platentektoniek bij komt kijken. Vaak valt dat samen met de opening van een nieuw station. Mook-Molenhoek en Maastricht Noord zijn daar voorbeelden van.
Nee, "tariefneutraal" Klinkt leuk, maar ehm. Nee.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ook weer zoiets volslagen kansloos inderdaad. Welke debiel zit zoiets te bedenken vanuit zijn kantoortoren?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling that![]()
Achterlijke apen daar.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De HSL is inderdaad een prima voorbeeld. Je betaalt even veel als wanneer je via Den Haag of Dordrecht reist, terwijl je minder kilometers aflegt in minder tijd. En boven Rotterdam betaal je óók nog eens een toeslag![]()
![]()
Had je deze al Fles? (zal wel natuurlijk...)
Was in Maastricht van plan om naar de FLIRT's te fietsen, maar zag toen de trein naar Luik staan. Op zoek naar een leuk plekje kwam ik steeds verder van Maastricht af, uiteindelijk bij de spanningssluis. En bij het terugfietsen zag ik ineens dit station staan. Totaal trouwens 18,5km gefietst, ietsjes meer dan ik van plan was...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Door de werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen werd de lege Dolimetrein vandaag omgeleid via Amersfoort - Deventer - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch. Hier komt de trein met op kop DB Cargo-loc 1614 door Nijmegen, waar nog meer goederentreinen opgesteld staan. DB Cargo-loc 189 041 stond met een lege ertstrein de hele dag uit te rusten, terwijl een Locon 9900 met containertrein op het punt van vertrekken richting Arnhem staat. Achter de containers steekt een terzijdegestelde Plan V zijn neus uit, terwijl een DDZ staat te keren om als sprinter terug naar Zutphen te gaan. Tenslotte staat ook de Veolia-GTW 351 nog klaar op spoor 1 als stoptrein naar Roermond.
NMBS-Break 423 komt als trein 5385 van Maastricht naar Luik over de overweg Bloemenweg in Maastricht en zal over 500 meter stoppen op station Maastricht Randwyck.
NMBS-Break 406 is met bijna een halfuur vertraging onderweg van Luik naar Maastricht als overal stoppende 'Intercity' 5365. Het stel passeert hier de spanningssluis even ten noorden van het viaduct Köbbesweg in Maastricht. Rechts van de sluis is de spanning 3000 volt (zoals in België) terwijl aan de linkerzijde de Nederlandse spanning van 1,5kV op de bovenleiding staat.
Station Gronsveld is een van de oudste nog bestaande stationsgebouwen van Nederland. Het stationsgebouw dateert van 1861, terwijl het retiradegebouwtje (net achter de bovenleidingspaal) in 1870 gebouwd is. Het station sloot in 1938, werd na de oorlog nog heropend maar sinds 1950 was het definitief gedaan met station Gronsveld. Nu is het slechts een woonhuis.
Al ruim 1,5 maand in Nederland en ik had ze nog altijd niet op de foto: de FLIRT3 van NS. In het weekend zijn ze helaas niet zo actief dus daarom maar een plaatje bij de werkplaats in Maastricht. Op de voorgrond staan de 2201 en 2203, terwijl erachter nog wat soortgenoten staan. Dat de stellen nog in de toelatingsfase zitten is goed te zien: bij de 2201 lopen kabels voor meetapparatuur vanuit de deur naar de draaistellen.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 17-05-2016 12:05:07 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Laat ik nou net een plaatje van FLIRT's postenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 02:35 schreef Monopoly het volgende:
Nog minder dan een maand. Laatste dag op 12 juni
Als je in het weekend proefritten gaat rijden laat je het wel ff weten he, heb er nog geen fatsoenlijke foto van namelijk...
PM mij!
Ja, mooi dat het eindelijk uit de bouwsteigers isquote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:27 schreef dennistd het volgende:
Had je deze al Fles? (zal wel natuurlijk...)
[ afbeelding ]
Was in Maastricht van plan om naar de FLIRT's te fietsen, maar zag toen de trein naar Luik staan. Op zoek naar een leuk plekje kwam ik steeds verder van Maastricht af, uiteindelijk bij de spanningssluis. En bij het terugfietsen zag ik ineens dit station staan. Totaal trouwens 18,5km gefietst, ietsjes meer dan ik van plan was...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Volgens dit document, mag je zonder bij te betalen ook op CS of of Laan van NOI uitstappen.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.
De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE).Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij![]()
Dat document dateert van voor het afschaffen van de gemeenschappelijke tariefpunten en bleek toen ook al niet te kloppen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 07:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens dit document, mag je zonder bij te betalen ook op CS of of Laan van NOI uitstappen.![]()
Je wordt als reiziger dubbel genaaid inderdaad. En dan is die lijn ook nog aangelegd met belastinggeld met de belofte dat dat wordt terugverdiend door de aanbesteding van het vervoer. Bedankt, staat.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:59 schreef James1988 het volgende:
De HSL is inderdaad een prima voorbeeld. Je betaalt even veel als wanneer je via Den Haag of Dordrecht reist, terwijl je minder kilometers aflegt in minder tijd. En boven Rotterdam betaal je óók nog eens een toeslagNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dubbel genaaid houdt beter.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je wordt als reiziger dubbel genaaid inderdaad. En dan is die lijn ook nog aangelegd met belastinggeld met de belofte dat dat wordt terugverdiend door de aanbesteding van het vervoer. Bedankt, staat.![]()
![]()
Gegroet uit Ulcinj, Montenegro. Wachtend op een bus die naar Tirana gaat 12:30.
De spoorlijn Budapest - Belgrado is maar saai. Weinig veranderend landschap en tussen de 30-40km/h boemelend, en dat uren achter elkaar.
De spoorlijn Belgrado - Bar is daarentegen PRACHTIG. Wel anderhalf uur vertraging in Bar, maar boeje. Schijnt heel normaal te zijn, uurtje vertraging.![]()
Veel plezier daar Greavy!I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Het mocht ff durenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:30 schreef James1988 het volgende:
Vanochtend getest: mobiel bereik in de Delfter spoortunnel. Eindelijk
I like the way you look at me with those beautiful eyes![]()
Ach ja als je die uur tijd hebt om over te stappen maakt het ook weinig uitquote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:57 schreef greavy het volgende:
De spoorlijn Budapest - Belgrado is maar saai. Weinig veranderend landschap en tussen de 30-40km/h boemelend, en dat uren achter elkaar.
De spoorlijn Belgrado - Bar is daarentegen PRACHTIG. Wel anderhalf uur vertraging in Bar, maar boeje. Schijnt heel normaal te zijn, uurtje vertraging.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Thanks. Het probleem is opgelost, want je kan blijkbaar zonder probleem midden in een jaarabonnement wijzigen naar een ander station.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Het kan zijn dat je dan wel betaalt voor het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI, omdat je trajectabonnement dat niet dekt.Jawel, je keek.![]()
Is die nachttrein tussen Boedapest en Belgrado nog altijd zo'n vreselijk versleten ding of heb je die niet genomen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:57 schreef greavy het volgende:
De spoorlijn Belgrado - Bar is daarentegen PRACHTIG. Wel anderhalf uur vertraging in Bar, maar boeje. Schijnt heel normaal te zijn, uurtje vertraging.![]()
Was de dagtrein als ik het goed zagquote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:05 schreef J.B. het volgende:
[..]
Is die nachttrein tussen Boedapest en Belgrado nog altijd zo'n vreselijk versleten ding of heb je die niet genomen?![]()
![]()
Heb alleen dagtreinen gepland inderdaad. 's ochtends om 08:42 uit Wenen Hbf, van ca. 11:20 tot 12:05 in Budapest-Keleti (worden oa 4 rijtuigen bijgeplaatst en lokwissel), en dan ben je om 20:15 in Belgrado. Dit betreffen best comfortabele Hongaarse rijtuigen, en gratis en snel WiFi binnen de Hongaarse grenzen (tot 7.2Mbps volgens de inlogpagina voor accepteren voorwaarden, en had 10km over de Servische grens nog steeds ontvangst, ca. 2Mbps. Even later viel het weg).
Daar ging ik gisterochtend 09:10 weer weg ri. Bar, waar ik om 21:57 aan kwam ipv 20:31. Dit zijn volgens mij Servische rijtuigen. Mijn trein bestond uit 1e klas - 2e klas - bistro - 1e klas - 1e klas. De 1e klas rijtuigen waren gedegradeerd naar 2e klas, dus kon iedereen plaats nemen. En dat zijn comfortabele rijtuigen hoor.![]()
Jongons en meisj0s. Vrijdag de 13e had ik een beetje last van het bovenleidinghiccupje tussen Enschede en Hengelo en ik ben niet uitgecheckt want anders had ik in Hengelo de aansluitende bus naar Enschede gemist en ik was laat voor een vergadering.
Vandaag belde ik met de klantenservice dat die foute check-out verwijderd moest worden maar mij werd verteld dat dat niet hoeft omdat alles afgekocht is. Ik heb maar ja okay en amen gezegd en opgehangen. Is het de moeite waard om hier op NS Forum nog een vraag over te stellen of klopt de informatie die ze me gaf? Ik vertrouw het niet.Bier.![]()
Purmerend iets.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Welk station is dit?
https://www.facebook.com/Rxnnx/posts/1336037213089359Bier.![]()
Ik ben ook benieuwd, ik heb hetzelfde gehad laatst in Enschede toen ik te snel door de poortje marcheerde en mijn kaart niet goed gepakt werd.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jongons en meisj0s. Vrijdag de 13e had ik een beetje last van het bovenleidinghiccupje tussen Enschede en Hengelo en ik ben niet uitgecheckt want anders had ik in Hengelo de aansluitende bus naar Enschede gemist en ik was laat voor een vergadering.
Vandaag belde ik met de klantenservice dat die foute check-out verwijderd moest worden maar mij werd verteld dat dat niet hoeft omdat alles afgekocht is. Ik heb maar ja okay en amen gezegd en opgehangen. Is het de moeite waard om hier op NS Forum nog een vraag over te stellen of klopt de informatie die ze me gaf? Ik vertrouw het niet.![]()
Wat is het Take No Action scenario? Dat ze ineens om half vier snachts met een knokploeg je van je bed komen lichten om je op een middeleeuws creatieve manier in je rectum te onderzoeken?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vandaag belde ik met de klantenservice dat die foute check-out verwijderd moest worden maar mij werd verteld dat dat niet hoeft omdat alles afgekocht is. Ik heb maar ja okay en amen gezegd en opgehangen. Is het de moeite waard om hier op NS Forum nog een vraag over te stellen of klopt de informatie die ze me gaf? Ik vertrouw het niet.
How about wacht gewoon af of er ongebruikelijke afschrijvingen plaatsvinden en ga DAN eens janken
Ik heb ook eens een check-uit gemist, @NS_online zei me toen ook dat dat niet uitmaakte omdat ik met Dal Vrij reisde.![]()
Ik heb eens een check-in gemist. Bij Arriva, had syntus moeten zijn. Keurig aan boord ingecheckt, later keurig mijn tientje teruggekregen
maar een x aantal niet uitchecken is toch blokkage?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:09 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook eens een check-uit gemist, @NS_online zei me toen ook dat dat niet uitmaakte omdat ik met Dal Vrij reisde.![]()
Niet meer kunnen reizen vanwege een blokkering van je kaart omdat je het maximale aantal keren 'vergeten X' bereikt hebt :herp:quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is het Take No Action scenario? Dat ze ineens om half vier snachts met een knokploeg je van je bed komen lichten om je op een middeleeuws creatieve manier in je rectum te onderzoeken?
How about wacht gewoon af of er ongebruikelijke afschrijvingen plaatsvinden en ga DAN eens jankenBier.![]()
Koop je toch een nieuwe kaartquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet meer kunnen reizen vanwege een blokkering van je kaart omdat je het maximale aantal keren 'vergeten X' bereikt hebt :herp:ies maar Sieben Führerzig!
![]()
Enneh, maximaal keren vergeten is 12. Zo dom ben jij niet. Ook niet bijna.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb oprecht geen idee. Dit is de tweede keer dat ik niet heb uitgecheckt in mijn OVC-carrierequote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Koop je toch een nieuwe kaarties maar Sieben Führerzig!
![]()
Enneh, maximaal keren vergeten is 12. Zo dom ben jij niet. Ook niet bijna.
Bier.![]()
Nou dan, wat zeiken we dan. Waarschijnlijk "moet" je dit of volgend jaar toch een nieuwe kaart.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb oprecht geen idee. Dit is de tweede keer dat ik niet heb uitgecheckt in mijn OVC-carriereSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik meen eens gehoord te hebben dat na 12 keer niet uitchecken je niet meer in aanmerking zou komen voor automatisch rechtzetten van de vergeten check-uit. Echt blokkeren is volgens mij niet aan de orde. Als je 5 jaar lang elke dag minimaal 4 keer moet in- en of uitchecken dan zal het vast wel af en toe mislukken. Dat hoeft dan nog niet eens door vergeetachtigheid te zijn, maar kan ook komen door een haperende kaart of chipkaartlezer.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar een x aantal niet uitchecken is toch blokkage?![]()
Heb deze net een maand of driequote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan, wat zeiken we dan. Waarschijnlijk "moet" je dit of volgend jaar toch een nieuwe kaart.
Bier.![]()
Oh ja dan ben je gewoon een draaideurcrimineel. Dan kan ik niets meer voor je doenquote:
Of dat ook geldt bij abonnementen weet ik eigenlijk nietquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar een x aantal niet uitchecken is toch blokkage?![]()
![]()
Sorry, ik zal honderd weesgegroetjes zeggen, met blote voeten naar bed en met de handen boven de dekens slapen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dan ben je gewoon een draaideurcrimineel. Dan kan ik niets meer voor je doenBier.![]()
Dan nog even de pastoor afpijpen en we hebben het nergens meer overquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sorry, ik zal honderd weesgegroetjes zeggen, met blote voeten naar bed en met de handen boven de dekens slapen.
Met afgekocht reisrecht maakt het niet uit. Echter als je reist op Saldo wel, dan zal inderdaad na een x aantal keren (die 12 doet wel ergens een belletje rinkelen) jouw kaart geblokkeerd worden.![]()
Ja en dat is 12x binnen een half jaar. Blokkade kun je gewoon recht laten zetten aan een loket.doei![]()
Het dichtstbijzijnde station voor volk uit de Purmer Noord.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik ging een keer met de trein naar Goverwelle omdat de trein niet verder reed. Daar uitgecheckt en toen kwam er geen bus en moest ik lopen. En kreeg ik geen geld terug, want de trein was op tijd in Goverwelle. Hoeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vandaag belde ik met de klantenservice dat die foute check-out verwijderd moest worden maar mij werd verteld dat dat niet hoeft omdat alles afgekocht is. Ik heb maar ja okay en amen gezegd en opgehangen. Is het de moeite waard om hier op NS Forum nog een vraag over te stellen of klopt de informatie die ze me gaf? Ik vertrouw het niet.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Als de verwachte vertraging meer dan 60 minuten was had je op basis van de algemene voorwaarden van de NS recht op compensatie van de gemaakte reiskosten. Helaas ontmoedigt NS het gebruik van die regeling nogal en is het alleen via een papieren GTBV-formulier met bijgevoegde toelichting mogelijk hiervoor in aanmerking te komen. Alle automatisch ingediende claims worden direct afgekeurd met de door jou genoemde argumentatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ging een keer met de trein naar Goverwelle omdat de trein niet verder reed. Daar uitgecheckt en toen kwam er geen bus en moest ik lopen. En kreeg ik geen geld terug, want de trein was op tijd in Goverwelle. Hoeren.
Als de verwachte vertraging 30 - 60 minuten was had je vermoedelijk beter kunnen "vergeten" uit te checken om vervolgens alsnog een claim voor het volledige traject in te dienen.![]()
je had ook pas op je bestemming uit moeten checken en niet bij goverwelle maar dat wist je bestquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ging een keer met de trein naar Goverwelle omdat de trein niet verder reed. Daar uitgecheckt en toen kwam er geen bus en moest ik lopen. En kreeg ik geen geld terug, want de trein was op tijd in Goverwelle. Hoeren.![]()
![]()
Dat kan niet, want ik kwam bij Gouda niet door de poortjes, ook niet als de bussen wel hadden gereden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je had ook pas op je bestemming uit moeten checken en niet bij goverwelle maar dat wist je best
M.a.w.: ik kan met een gerust hart van mening blijven dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik heb bezwaar gemaakt en toen werd het nog een keer afgewezen. Ik had er verder geen zin in, het was een verfrissende wandeling naar mijn fiets, samen met een collega. En het is een goede reden om van mening te blijven dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als de verwachte vertraging meer dan 60 minuten was had je op basis van de algemene voorwaarden van de NS recht op compensatie van de gemaakte reiskosten. Helaas ontmoedigt NS het gebruik van die regeling nogal en is het alleen via een papieren GTBV-formulier met bijgevoegde toelichting mogelijk hiervoor in aanmerking te komen. Alle automatisch ingediende claims worden direct afgekeurd met de door jou genoemde argumentatie.
Als de verwachte vertraging 30 - 60 minuten was had je vermoedelijk beter kunnen "vergeten" uit te checken om vervolgens alsnog een claim voor het volledige traject in te dienen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
NS heeft mij wel eens - "bij hoge uitzondering" - de kosten voor een ritje Den Haag - Rotterdam met de RET vergoed (¤ 3,75). Er was iets gebeurd ten westen van Rotterdam en ook de omreisroute via Gouda was geblokkeerd.![]()
Ik heb eens met veel pijn en moeite geld teruggekregen toen ik besloot maar thuis te blijven omdat er de hele dag geen treinen reden. Pas toen ik NS wees op hun eigen persbericht waarin ze mensen verzochten om vooral niet naar het station te gaan, zagen ze in dat hun argument "u hebt niet gereisd, dus u hebt ook geen hinder ondervonden" niet erg sterk was.![]()
Eigenlijk zouden dit soort claims niet via NS moeten lopen maar via een onafhankelijke instantie. NS is immers partij.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:54 schreef James1988 het volgende:
NS heeft mij wel eens - "bij hoge uitzondering" - de kosten voor een ritje Den Haag - Rotterdam met de RET vergoed (¤ 3,75). Er was iets gebeurd ten westen van Rotterdam en ook de omreisroute via Gouda was geblokkeerd.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
eensquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden dit soort claims niet via NS moeten lopen maar via een onafhankelijke instantie. NS is immers partij.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is een goed puntquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden dit soort claims niet via NS moeten lopen maar via een onafhankelijke instantie. NS is immers partij.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Aan de andere kant werkt het in de luchtvaart ook zo: eerst tegen de maatschappij aan schoppen, als die geen sjoege geeft kun je naar ILT. Is dat escalatieniveau bij spoorwegen ook aanwezig?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Je kunt naar het OV-loket (collectief) en er is een geschillencommissie.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:14 schreef Duvel het volgende:
Aan de andere kant werkt het in de luchtvaart ook zo: eerst tegen de maatschappij aan schoppen, als die geen sjoege geeft kun je naar ILT. Is dat escalatieniveau bij spoorwegen ook aanwezig?![]()
In theorie wel natuurlijk. Maar wie gaat er jarenlang touwtrekken om drie knaken voor Geerdijk - Hoogeveen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:14 schreef Duvel het volgende:
Aan de andere kant werkt het in de luchtvaart ook zo: eerst tegen de maatschappij aan schoppen, als die geen sjoege geeft kun je naar ILT. Is dat escalatieniveau bij spoorwegen ook aanwezig?En wie gaat er jarenlang touwtrekken om een intercontinentaal vliegticket @ 600 euro?
Dan kun je ook gelijk de huidige GtbV-voorwaarden op alle vervoerders van toepassing laten zijn en ook geldig bij een gemiste overstap tussen vervoerders. Nu kan ik namelijk nergens terecht als ik +60 oploop door een gemiste overstap van NS op Syntus of Arriva in Zutphen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden dit soort claims niet via NS moeten lopen maar via een onafhankelijke instantie. NS is immers partij.
En als het even kan ook in de bus van toepassing laten zijn. Een reis met het OV moet gewoon als één reis gezien worden.PM mij!
Maar voor die vliegtickets zijn er ook gewoon heldere regels. ILT schrijft waaraan getoetst wordt, dus dat is beter geregeld. Normaal ging het wel met NS, ik heb eerder bezwaar gemaakt, maar nu wilden ze niet. En uitchecken op Gouda gaat niet als je buiten het station aankomt, want die intelligente poortjes laten aan de buitenzijde alleen inchecken toe (althans, vroeger wel, weet ik uit ervaring), dus daar heb je niet aan.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In theorie wel natuurlijk. Maar wie gaat er jarenlang touwtrekken om drie knaken voor Geerdijk - Hoogeveen?En wie gaat er jarenlang touwtrekken om een intercontinentaal vliegticket @ 600 euro?
Ergo, ceterum censeo OV-chipkaartem esse delendam.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Die overigens ook weer zijn doorgeschoten. Als je recht hebt op 400 euro terug, terwijl je ticket nog geen 100 euro kostte kan ik me ergens de weinig coöperatieve houding van de luchtvaartmaatschappijen wel voorstellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar voor die vliegtickets zijn er ook gewoon heldere regels.![]()
Mijn ouders hebben al 2 keer relatief simpel dikke doekoes teruggekregen van KLMquote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In theorie wel natuurlijk. Maar wie gaat er jarenlang touwtrekken om drie knaken voor Geerdijk - Hoogeveen?En wie gaat er jarenlang touwtrekken om een intercontinentaal vliegticket @ 600 euro?
![]()
Ik niet. Er was mist. Daardoor was hun krappe Cityflopperdienstregeling in het honderd gelopen. Dus zaten we te wachten, in de volle zon, in een vliegtuig naar het verkeerde vliegveld om vanaf daar drie uur in een auto te zitten naar de bestemming. KLM heeft wel vouchers aangeboden uit coulance, maar volgens mij is er jurisprudentie dat het krap plannen van je toestellen en de daaruit voortvloeiende problemen, voor rekening van de maatschappij komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben al 2 keer relatief simpel dikke doekoes teruggekregen van KLMNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Mijn ouders bij Transavia ook, wat ik na alle verhalen over mensen die jarenlang procederen niet had verwacht. Situatie was bij hun ook wel redelijk extreem met een noodlanding halverwege.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben al 2 keer relatief simpel dikke doekoes teruggekregen van KLM![]()
"Nee, vlammen in de cabine staat niet in de reglementen van de IATA. Rookte het misschien? Nee? Dan kan ik niets voor u doen, doeg."quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mijn ouders bij Transavia ook, wat ik na alle verhalen over mensen die jarenlang procederen niet had verwacht. Situatie was bij hun ook wel redelijk extreem met een noodlanding halverwege.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hmm, dit ging onder andere om een vlucht naar Los Angeles met 3,5 uur vertraging..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik niet. Er was mist. Daardoor was hun krappe Cityflopperdienstregeling in het honderd gelopen. Dus zaten we te wachten, in de volle zon, in een vliegtuig naar het verkeerde vliegveld om vanaf daar drie uur in een auto te zitten naar de bestemming. KLM heeft wel vouchers aangeboden uit coulance, maar volgens mij is er jurisprudentie dat het krap plannen van je toestellen en de daaruit voortvloeiende problemen, voor rekening van de maatschappij komen.![]()
ja, en hoe is dat strijdig met wat ik zeg?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben al 2 keer relatief simpel dikke doekoes teruggekregen van KLMSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Bron: Thalysquote:Al onze bestemmingen* voor ¤ 20 in Comfort 2 en maar één dag om ervan te genieten!
Op 20 mei viert Thalys zijn 20e verjaardag en biedt iedereen cadeaus aan: tussen 20 mei en 20 september laten wij u al onze bestemmingen* ontdekken tegen een ongelooflijke prijs in Comfort 2! Noteer de datum alvast in uw agenda want zo'n bijzonder verjaardagscadeau wil niemand missen!
Zin om onze verjaardag in Zuid-Frankrijk te vieren? Boek ook uw tickets Thalys Zon voor ¤ 20, maar wees er snel bij want deze tickets naar de zon zijn in beperkte oplage beschikbaar! Wie het eerst komt, het eerst maalt!
*uitgezonderd Londen
AANBIEDINGSVOORWAARDEN:
• Naam van het tarief: AANBOD 20 JAAR/ AANBOD 20 JAAR ZON
• Te koop op 20 mei 2016.
• Voor reizen van 20 mei t/m 20 september 2016.
• Ticket beschikbaar voor een enkele reis in Comfort 2.
• Onder voorbehoud van beschikbaarheid voor Thalys Zon.
• Wordt niet omgeruild of terugbetaald.![]()
OBB heeft/doet testen (gedaan) in Bulgarije en Turkije met een Taurus 1116, daarbij worden ook hoge snelheden gehaald.
![]()
Gaafquote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:15 schreef b2py het volgende:
OBB heeft/doet testen (gedaan) in Bulgarije en Turkije met een Taurus 1116, daarbij worden ook hoge snelheden gehaald.Zullen ze een rechtstreekse trein Oostenrijk-Bulgarije willen?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik zie ÖBB nog wel een nachttrein Wenen - Istanbul inplannen, eigenlijk. Ze hebben hun internationale netwerk de afgelopen jaren flink uitgebreid, en ze willen zelfs delen van het CNL-netwerk overnemen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
GaafZullen ze een rechtstreekse trein Oostenrijk-Bulgarije willen?
![]()
In Kenia wordt een nieuwe spoorlijn aangelegd, gefinancierd met Chinees geld: http://www.refdag.nl/nieu(...)alLinksEnabled=false (niet te lezen op zondag)PM mij!
Spijker-kop.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan niet, want ik kwam bij Gouda niet door de poortjes, ook niet als de bussen wel hadden gereden.Bier.![]()
![]()
Afgelopen weekend kwam ik per toeval terecht in dit gratis Pop Up Treinmuseumpje/ Horeca gelegenheid. Grand train is nog tot en met half oktober in de voormalige SNCF depots in Parijs.Er zijn wat modellen geleend van het Museum in Mulhouse.
Voor een indruk hier een serie brakke kiekjes![]()
[img](http://i.imgur.com/8pMlq9T.jpg[/img]
Voor wie betere foto's wil nemen (En dat wil je) Lijn 4 of 12, Station Marcadet - Poissonniers, uitgang Rue Ordener
[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 18-05-2016 11:45:22 ]![]()
quote:Er stond nog wel iets meer dan dit, maar je hebt gewoon niks aan een nog meer kutkiekjes, ik nodig je uit om als je toch hier bent t eens te kijken, t ligt 3 haltes vanaf gare du nord, dus je bent er echt binnen tien minuten na je Thalys rit....quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:58 schreef James1988 het volgende:
Dat is nogal een tentoonstelling zeg. Tof!
Moet je er speciaal voor afzakken, nou nee![]()
![]()
Ben onderweg naar Middelburg, en moet de trein hebben richting Goes van 12:43. Er staat in de app iets over een storing, maar ik kan er niet helemaal over uit of de treinen nou wel of niet rijden. Iemand enig idee hoe het zit? Ben onderweg naar examen...![]()
De bovenkant blijft achter in Roosendaal, de onderkant rijdt door.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:05 schreef larsico het volgende:
Ben onderweg naar Middelburg, en moet de trein hebben richting Goes van 12:43. Er staat in de app iets over een storing, maar ik kan er niet helemaal over uit of de treinen nou wel of niet rijden. Iemand enig idee hoe het zit? Ben onderweg naar examen...Bier.![]()
Iets meer info graag... ben je onderweg naar station Middelburg en vertrek je daar naar Goes? of ben je naar een ander station onderweg, moet je naar Middelburg en neem je daarvoor de trein richting Goes?quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:05 schreef larsico het volgende:
Ben onderweg naar Middelburg, en moet de trein hebben richting Goes van 12:43. Er staat in de app iets over een storing, maar ik kan er niet helemaal over uit of de treinen nou wel of niet rijden. Iemand enig idee hoe het zit? Ben onderweg naar examen...![]()
Deze informatie was nieuw voor mij, wat is de NMBS van plan?quote:The M7 coaches are designed to operate on both conventional and some high-speed lines in Belgium, the Netherlands and Luxembourg.
Via: http://www.railjournal.co(...)eet.html?channel=529![]()
Die staat er al sinds de ochtendspits geloof ik ...quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:17 schreef b2py het volgende:
Defecte trein bij Yrseke oid las ik op TwitterAltijd onderweg naar het avontuur![]()
geeft de hele dag al hinderquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:23 schreef b2py het volgende:
Maar geeft nu pas hinder? Iets met langere reistijd zie ik, zal wel meevallen
Staat nabij Kapelle-Biezelinge als ik het goed begrepen hebAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Pleurisduur bier ookquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Moet je er speciaal voor afzakken, nou nee.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
och, met die Thalysactie van 20 euro voor een ticket zou het wel kunnen natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat zou gaaf zijn als ze dat zouden doen, maar dat wordt flink doortrappen als je dat in een nacht wilt doen volgens mij.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie ÖBB nog wel een nachttrein Wenen - Istanbul inplannen, eigenlijk. Ze hebben hun internationale netwerk de afgelopen jaren flink uitgebreid, en ze willen zelfs delen van het CNL-netwerk overnemen.
Dat van de interesse in CNL had ik gehoord, ben benieuwd of daar iets concreets uit komt
ÖBB heeft CNL gekocht maar de kans is klein dat ze de trein naar Nederland blijven rijden. In het pad van de CNL is voor komend jaar een pad voor ICE aangevraagd. Vermoedelijk dus wel goede aansluiting in Düsseldorf of Keulen.![]()
Ik denk niet dat je dat moet lezen als 'de M7 gaat rijden op de HSLs in België, Nederland en Frankrijk' maar als 'de M7 gaat rijden op zowel conventionele als hogesnelheidslijnen; en zal rijden in België, Nederland en Frankrijk "quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Deze informatie was nieuw voor mij, wat is de NMBS van plan?
Via: http://www.railjournal.co(...)eet.html?channel=529
Ofwel: hij rijdt over Leuven - Luik via HSL 2, maar rijdt ook naar Roosendaal en Lille.![]()
voor aanstaande zondagochtend 22 mei staan werkzaamheden gepland tussen Castricum en Uitgeest. Volgens de tekst rijden de treinen uit Alkmaar tot Castricum.
Ben benieuwd hoe dat gaat werken.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Heb t nu zelf ook gevoeld, wisseltje van rechts naar links vlak voor Maarssen (ri. Utrecht) voelt niet zo soepel![]()
![]()
Zijn er nog best veeltwitter:ProRail twitterde op woensdag 18-05-2016 om 14:50:43Hoeveel spookstations heeft Nederland? https://t.co/1Xn0Mf8yVy #spoorvraag https://t.co/87gaKD276d reageer retweet
![]()
![]()
Kansloos dan rij je door naar het vliegveld.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:02 schreef b2py het volgende:
ÖBB heeft CNL gekocht maar de kans is klein dat ze de trein naar Nederland blijven rijden. In het pad van de CNL is voor komend jaar een pad voor ICE aangevraagd. Vermoedelijk dus wel goede aansluiting in Düsseldorf of Keulen.
Is trouwens een vreselijk station imho, stap 1000x liever over in Keulen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Die trein in Zeeland hebben ze eindelijk weg weten te krijgen. Heeft even geduurdAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja, alles lekker maximaal terminaal kut neergezet voor de fotoquote:Op woensdag 18 mei 2016 11:58 schreef James1988 het volgende:
Dat is nogal een tentoonstelling zeg. Tof!Al dat licht op de achtergrond
Sorry, had het even snel getypt toen ik op de fiets had en even kort in lichte paniek raaktequote:Op woensdag 18 mei 2016 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iets meer info graag... ben je onderweg naar station Middelburg en vertrek je daar naar Goes? of ben je naar een ander station onderweg, moet je naar Middelburg en neem je daarvoor de trein richting Goes?Uiteindelijk goed gekomen, op de plaats van bestemming bleek er een defecte trein te staan, met nogal wat ProRail-personeel, leek iets met de pantograaf te zijn.
![]()
Mijn welgemeende excuses voor dit vreselijk onverantwoordelijke gedrag. Hiermee heb ik niet alleen mijzelf, maar ook de andere weggebruikers in een groot gevaar gebracht.quote:
Niet dat ik ook maar één iemand tegengekomen ben de eerste 5 km, maar goed, zo is het leven hier![]()
Maakt niet uit! Vierendelen! Mansvelden!quote:Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef larsico het volgende:
[..]
Mijn welgemeende excuses voor dit vreselijk onverantwoordelijke gedrag. Hiermee heb ik niet alleen mijzelf, maar ook de andere weggebruikers in een groot gevaar gebracht.
Niet dat ik ook maar één iemand tegengekomen ben de eerste 5 km, maar goed, zo is het leven hierBier.![]()
maarn staat op die lijst, maar daar stopt toch gewoon stoptrein?quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:54 schreef Pino112 het volgende:
Zijn er nog best veeltwitter:ProRail twitterde op woensdag 18-05-2016 om 14:50:43Hoeveel spookstations heeft Nederland? https://t.co/1Xn0Mf8yVy #spoorvraag https://t.co/87gaKD276d reageer retweet
![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
maarn staat op die lijst, maar daar stopt toch gewoon stoptrein?quote:Op 16 mei 1972 opende het nieuwe station. Het station was zo'n anderhalve kilometer in de richting van het dorp opgeschoven. Gelijktijdig met deze verplaatsing werd het nabijgelegen station in Maarsbergen gesloten. Het oude stationsgebouw is lang gebruikt als trainingsschool voor honden van de spoorwegpolitie. Op een later moment is er een kunstenaar gaan wonen.Bier.![]()
Amersfoort NCS is hetzelfde verhaal, daar staat een ouwe Noorse of Zweedse tram voor de deur en nog een of ander buitenlands brak ding. Wit gebouw, typisch NCS.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
ohmoet ik onderweg toch eens beter opletten
Heb ik toch nog eens iets aan mijn modelbouwkennis
Bier.![]()
dat blauwe ding is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren weg. Dat houten ding is Noors.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Amersfoort NCS is hetzelfde verhaal, daar staat een ouwe Noorse of Zweedse tram voor de deur en nog een of ander buitenlands brak ding. Wit gebouw, typisch NCS.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In Valthe staat nog één juk maar verder is er net als in Weerdinge en Exloo geen spoor aanwezig. Dan mag Ter Apel er ook wel op want daarvan bestaat het oude stationsgebouw ook nog...quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:54 schreef Pino112 het volgende:
Aha, dat ding is Noorsquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat blauwe ding is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren weg. Dat houten ding is Noors.Welk type is het weet je dat zo?
er staat Turvogn op, wat zo veel betekent als "excursiemobiel"quote:
Tram uit Oslo uit 1951. http://www.bcpeters.dds.n(...)h_materieel/052.htmlSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waar? Als eindbestemming staat er i.i.g. 'Stortinget' op.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er staat Turvogn op, wat zo veel betekent als "excursiemobiel"![]()
Parlement, toch?quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar? Als eindbestemming staat er i.i.g. 'Stortinget' op.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Haha van afstand las ik altijd storingnetquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar? Als eindbestemming staat er i.i.g. 'Stortinget' op.
oh, dan zal dat wel veranderd zijn of zoquote:Op woensdag 18 mei 2016 21:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar? Als eindbestemming staat er i.i.g. 'Stortinget' op.Stortinget staat me ook wel wat van bij ja.
NMBS wil de IC Essen - Antwerpen ev doortrekken naar Roosendaal, maar vanwege de noodzaak van dubbeldekkers daar kan dat nu niet. M7 is dus de gewenste opvolger.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat moet lezen als 'de M7 gaat rijden op de HSLs in België, Nederland en Frankrijk' maar als 'de M7 gaat rijden op zowel conventionele als hogesnelheidslijnen; en zal rijden in België, Nederland en Frankrijk "
Ofwel: hij rijdt over Leuven - Luik via HSL 2, maar rijdt ook naar Roosendaal en Lille.
En moet inderdaad ook over de HSL2 kunnen.![]()
Mocht gisteren heerlijk tussen Zwolle & Deventer in een ICM vertoeven. Bij wegrijden uit Zwolle meldde de HC nog dat we ander materieel hadden dan gebruikelijk maar dat dat goed was voor de afwisseling![]()
Vreemde Fetish, ach ja ieder zijn meug, ik zit liever op een stoel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:24 schreef _JdM_ het volgende:
Wat zitten die Deense Neuzen (AM96) van de NMBS goddelijk trouwens.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:40 schreef bork het volgende:
[..]
Vreemde Fetish, ach ja ieder zijn meug, ik zit liever op een stoel.![]()
![]()
![]()
De stoelen in een AM96; stop de tijd.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Komende week beginnen ze op Roermond - Sittard al met werkzaamheden vanaf 21:30. Eerste gevolgen van langere nachten om te werken?![]()
Dezelfde zitten in i11, inderdaad bijzonder prettige exemplaren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:42 schreef _JdM_ het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
De stoelen in een AM96; stop de tijd.![]()
Nee. Hoe het precies zit in deze casus weet ik niet. Besluitvorming over langere nachten volgt pas later dit jaar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:49 schreef b2py het volgende:
Komende week beginnen ze op Roermond - Sittard al met werkzaamheden vanaf 21:30. Eerste gevolgen van langere nachten om te werken?![]()
Dat een enkele reis vol tarief best wel duur is ben ik wel met TS eens.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, een hater!
PTA / Die belachelijk dure trein
Waarom bestaat er eigenlijk nog zoiets als voordeeluren, nu bijna iedereen een OV-chipkaart heeft? Waarom niet gewoon standaard 40% korting geven op check-ins na 08:55? Dal Voordeel kost ¤ 50 per jaar (en is vaak voor ¤ 29 in de aanbieding), dat heeft de gemiddelde reiziger er al met 3 reizen per jaar uit. Veel winst zal NS er dus niet op maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 19-05-2016 18:39:22 ]![]()
Over twee weken Breda-Groningen-Breda doen met een AH-dagkaart van 16¤. Met de auto zou het me 50 euro peut kosten en dan moet ik nog parkeren. Het kan dus wel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Op dit moment lijkt het erop dat ÖBB (Oostenrijkse spoorwegen) een nachttrein van Düsseldorf naar München, Innsbruck en Wenen gaat laten rijden. Er zou een pad zijn aangevraagd voor een ICE naar Duitsland die rijdt in het CNL-pad, dus als het allemaal een beetje lekker aansluit kun je dan nog wel met een nachttrein in München of Innsbruck komen (en daar overstappen op treinen naar Zwitserland).quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:16 schreef louter_genieten het volgende:
Is het nu echt zeker dat er na 2016 geen nachttreinen meer rijden naar Zwitserland?![]()
Eerder gaf NS aan dat dat om 07:30 zou zijn, maar dat bericht moesten ze van Thalys verwijderen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:10 schreef fantamix het volgende:
Weet een van jullie wanneer ik die Thalys-actie kan boeken?
Als je je hier aanmeldt word je geacht een mail te ontvangen als de verkoop geopend is.![]()
Oke, dankjewel!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Eerder gaf NS aan dat dat om 07:30 zou zijn, maar dat bericht moesten ze van Thalys verwijderen.
Als je je hier aanmeldt word je geacht een mail te ontvangen als de verkoop geopend is.![]()
Nee ik was darts kijken en bierbommetjes met knoflooksaus eten omdat er geen mosterd in huis wasquote:Op donderdag 19 mei 2016 23:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zie fles z'n huis. Hij ziet zijn appjes niet.
Slechte voorbereidingquote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee ik was darts kijken en bierbommetjes met knoflooksaus eten omdat er geen mosterd in huis was
Volgens Rail Magazine staat er nu een Duitse Abellio Flirt op de Zaanstraat vanwege testen van de ATB. Die stellen gaan in de toekomst rijden op Düsseldorf-Arnhem
https://nl-nl.facebook.co(...)942/834174996688771/
https://nl-nl.facebook.co(...)nk/1718450741735612/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nou. ZonThalys was al uitverkocht, ondanks we klaar zaten vanaf 7.30. Dus nu maar voor 2/7 een ritje naar Paris geboektBij twijfel: gebruik beton.![]()
Mensen die in de daluren reizen toch de volle mep laten betalen (zoals nu gebeurt voor iedereen die reist zonder abonnement of samenreiskorting) zal meer opleveren dan ze korting geven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat een enkele reis vol tarief best wel duur is ben ik wel met TS eens.
Waarom bestaat er eigenlijk nog zoiets als voordeeluren, nu bijna iedereen een OV-chipkaart heeft? Waarom niet gewoon standaard 40% korting geven op check-ins na 08:55? Dal Voordeel kost ¤ 50 per jaar (en is vaak voor ¤ 29 in de aanbieding), dat heeft de gemiddelde reiziger er al met 3 reizen per jaar uit. Veel winst zal NS er dus niet op maken.![]()
Hmm, die Thalys-actie maakt een 'rondje' Twente-Amsterdam-Parijs-Dortmund-Twente natuurlijk wel heel aantrekkelijk...PM mij!
Waarom dan niet Frankfurt?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:09 schreef dennistd het volgende:
Hmm, die Thalys-actie maakt een 'rondje' Twente-Amsterdam-Parijs-Dortmund-Twente natuurlijk wel heel aantrekkelijk...![]()
![]()
Dat is voor het thuiskomen wat lastiger denk ikquote:
edit: en Frankfurt is geen Thalys zie ik, maar ICE en TGVPM mij!
Doe het dan goed en ga terug via Gronau, dan is het tenminste een echt rondjequote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje yolo'en moet kunnen Dennis, ook met TGV & ICE![]()
![]()
Ben je nog flink later pas ook, 53 minuten
En je doet alleen Enschede - Hengelo dubbel, dat soort zaken hou je altijd![]()
![]()
Boeiend?quote:Wel als je in Roodeschool woont. Enschede kun je gewoon vanaf twee kanten benaderenquote:En je doet alleen Enschede - Hengelo dubbel, dat soort zaken hou je altijd![]()
![]()
Oldenzaal is vanuit Duitsland alleen bereikbaar door terug te steken vanuit Hengelo, helaas
Nog wel tenminste, over anderhalf jaar start de stoptrein Hengelo - Brake.![]()
Het kaartje Dortmund-Enschede is gewoon duurder dan de Amsterdam-Parijs of Parijs-Dortmund
PM mij!
Ik heb er een ritje naar Lille van gemaakt, beetje trammen schijnt daar goed te kunnen.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Heb je daar trams, ken alleen de metro?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:16 schreef bork het volgende:
Ik heb er een ritje naar Lille van gemaakt, beetje trammen schijnt daar goed te kunnen.![]()
Het zo bejubelde plan uit 2014 om in Denemarken spoorinfrastructuur aan te leggen, te verbeteren en zwaar te moderniseren blijft waarschijnlijk heel weinig van over..
http://www.railwaygazette(...)be-chopped-back.html![]()
Hoeveel tijd heb je nodig tussen Paris Nord en Paris Est? Zit nu toch te denken over dat reisje via Frankfurt... Wil alleen niet de trein vanaf Parijs missen.PM mij!
Het is 500 meter lopen ofzo.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:26 schreef dennistd het volgende:
Hoeveel tijd heb je nodig tussen Paris Nord en Paris Est? Zit nu toch te denken over dat reisje via Frankfurt... Wil alleen niet de trein vanaf Parijs missen.Bier.![]()
In 34 minuten wel haalbaar dus. Of sta je een uur in de rij bij alle controles tegenwoordig?quote:PM mij!
Makkelijk te halen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
In 34 minuten wel haalbaar dus. Of sta je een uur in de rij bij alle controles tegenwoordig?Bier.![]()
https://www2.arriva.nl/ov(...)machinist-groningen/
Voor de liefhebbers! Vacatures voor machinist in Groningen.![]()
Omdat er eentje naar NS vertrokken is?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:44 schreef Monopoly het volgende:
https://www2.arriva.nl/ov(...)machinist-groningen/
Voor de liefhebbers! Vacatures voor machinist in Groningen.
PM mij!
Zo, geboekt voor zaterdag 11 juni:
Enschede ab 06:16 1 IC 1620
Schiphol (Airport) an 08:23 4
Umsteigezeit 10 Min.
Schiphol (Airport) ab 08:33 5-6 THA 9322
Paris Nord an 11:35
Umsteigezeit 1:34 h
Paris Est ab 13:09 ICE 9555
Frankfurt(Main)Hbf an 16:58 18
Umsteigezeit 44 Min.
Frankfurt(Main)Hbf ab 17:42 6 ICE 26
Münster(Westf)Hbf an 21:58 3
Umsteigezeit 10 Min.
Münster(Westf)Hbf ab 22:08 4 RB 20234
Enschede an 23:20 4bPM mij!
kan Arriva weer een nieuwe opleiden die vervolgens overstapt vanwege betere arbeidsvoorwaardenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat er eentje naar NS vertrokken is?en groot gelijk heeft ie. CAO onderhandelingen tussen bonden en Arriva lopen niet zo soepel als ik het schrijven van de vvmc mag geloven
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
ben er van 10 tot 19.00 of zoquote:. Is zat, ga dit jaar nog naar Nice en ben al in Mulhouse geweest, is wel goed zo dit jaar met Frankrijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Serieus?quote:![]()
Ik dacht dat het b helemaal andere kant van de stad was![]()
Maak er lekker een station van
Meerdere. Ze zoeken er ook meerdere, dat staat volgens mij niet goed in de beschrijvingquote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat er eentje naar NS vertrokken is?![]()
![]()
Paris Nord en Paris Est liggen echt vlakbij elkaar. Niet zo vlakbij elkaar als St. Pancras en King's Cross, maar zelfs kruipend kun je die overstap nog wel halen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Ik dacht dat het b helemaal andere kant van de stad was![]()
Maak er lekker een station van![]()
Aha.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Paris Nord en Paris Est liggen echt vlakbij elkaar. Niet zo vlakbij elkaar als St. Pancras en King's Cross, maar zelfs kruipend kun je die overstap nog wel halen.
Voor doorwinterde internationale treinreizigers weinig spannend, maar vond dit wel een leuk plaatje. Er zijn dusmeerdere grote stations waar elk weer verschillende internationale treinen vertrekken![]()
Gefeliciteerd Mono !quote:Op zaterdag 14 mei 2016 08:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jep. 12 juni laatste dag huidige werkgever.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Map pornquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha.
Voor doorwinterde internationale treinreizigers weinig spannend, maar vond dit wel een leuk plaatje. Er zijn dusmeerdere grote stations waar elk weer verschillende internationale treinen vertrekken![]()
[ afbeelding ]
Hier is er eentje van Londen:![]()
![]()
Goedzo!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:07 schreef dennistd het volgende:
Umsteigezeit 10 Min.
Umsteigezeit 44 Min.
Umsteigezeit 10 Min.
Enschede an 23:20 4b
#jaloers![]()
NS: We willen niet verder rijden dan Amersfoort dus zoek het maar uit![]()
Oke, er staat een andere trein klaar, maar met 10 min vetraging.woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.![]()
Hallo zondagsklagerquote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:49 schreef Woods het volgende:
NS: We willen niet verder rijden dan Amersfoort dus zoek het maar uit![]()
Oke, er staat een andere trein klaar, maar met 10 min vetraging.Welkom
Zijn jullie met veel?
Goed man. Hoop wel voor je dat er nog een uur later nog een trein Münster - Enschede gaat. Anders neem je wel een risicoquote:Op vrijdag 20 mei 2016 15:07 schreef dennistd het volgende:
Umsteigezeit 10 Min.
Umsteigezeit 44 Min.
Umsteigezeit 10 Min.
Enschede an 23:20 4b
"Zeg Zugchef, ik moet nog naar Enschede vanavond en deze ICE is een half uur te laat. Wat gaan we daaraan doen?"quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed man. Hoop wel voor je dat er nog een uur later nog een trein Münster - Enschede gaat. Anders neem je wel een risico![]()
"Regionalverkehr sagen Sie? Anderes Klubbie hmmquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zeg Zugchef, ik moet nog naar Enschede vanavond en deze ICE is een half uur te laat. Wat gaan we daaraan doen?"wunderbar Pech gehabt
![]()
"
Eindhoven - Amsterdam
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Dennis gaat nog eerder lopen vanuit Münster dan dat hij bier drinktquote:
Om 23.08 nog naar Gronau, om 00.08 zelfs weer naar Enschede en om 01.08 weer een tot Gronau. Dat zal wel los lopen dus. Enige probleem kan +80 of meer bij aankomst in Parijs zijn, waardoor ik daar de ICE naar Frankfurt mis.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed man. Hoop wel voor je dat er nog een uur later nog een trein Münster - Enschede gaat. Anders neem je wel een risicoPM mij!
Wel een beetje bewogen. Ik kan het nummer niet lezenquote:
Zal wel een beetje met leveltjes gespeeld zijn denk ikquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mooi deze, die grauwe kleuren met dat felle groen ertusseninEven goed mooie platen hoor
begint met 17....quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een beetje bewogen. Ik kan het nummer niet lezen![]()
Ergens tussen Eindhoven en Amsterdam rond 14:00quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel een beetje bewogen. Ik kan het nummer niet lezenEn koeienquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mooi deze, die grauwe kleuren met dat felle groen ertusseninSowieso, beetje pielen met nieuwe cameraquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel een beetje met leveltjes gespeeld zijn denk ikEven goed mooie platen hoor
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dat doet het minder goed op de foto in elkaar gehakte koeien.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Kom voor als nog niet verder dan dit lijstjequote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor Moskou/Rusland moet er ook wel zo'n mooi kaartje te maken zijn!
Yaroslavski Vokzal: Trans-Siberian Trains
Where: metro "Komsomolskaya", phone: +7 (495) 621-5914, 621-0817
Trains to and from: Trans-Siberian (Ekaterinburg, Novosibirsk, Irkutsk, Vladivostok); Golden Ring (Vladimir, Yaroslavl, Kostroma), North-East Russia (Kirov, Astrakhan).
There's also international train ticket sales office at Yaroslavsky station, where you can buy Trans-Siberian tickets.
Kazanski Train Station: to Kazan, Tatarstan, Urals, east
Where: metro "Komsomolskaya". (brown ring line or red line, north-east). phone: +7 (495) 264-6556, 264-6656
Trains to and from: Kazan, Tatarstan, Urals etc. east direction
Kievski Train Station: to Ukraine
Where: metro "Kievskaya" (blue or brown ring line, west), phone +7 (495) 240-1115
Trains to and from: west of Moscow, Ukraine.
Kurski Train Station: to South Russia and Vladimir (Golden Ring)
Where: metro "Kurskaya" (blue or brown ring line, east), phone: +7 (495) 916-2003
Trains to and from: Vladimir, south of Moscow
Leningradski Train Station: to St. Petersburg and Novgorod
Where: metro "Komsomolskaya" (red or brown ring line, north-east), phone: +7 (495) 262-9143
Trains to and from: North Russia (St.Petersburg, Novgorod, Petrozavodsk, Murmansk), Finland.
There's also a Eurolines office and a good ticket sales office.
Paveletski Train Station: to South of Moscow, Domodedovo Airport
Where: metro "Paveletskaya" (green or brown ring line, south), phone: +7 (495) 235-0522
Trains to and from: south of Moscow, Domodedovo AirportI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Vanaf Maandag 30 mei 2016 gaan de IC's ri. Den Bosch vanaf spoor 18, de IC's ri. Arnhem vanaf 19. Tijdelijk gaan de Sprinters ri. Veendaal/Rhenen ook vanaf spoor 19, maar die gaan later terug naar spoor 15.
Aldus @Zestienacht (planner (goederen)treinen bij ProRail) op Twitter![]()
Nou, dinsdag kan je nog naar je oude vertrouwde stekkie, tenzij er een spoorwijziging is. Het is pas op 30 mei aangepast.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:05 schreef Salatrel het volgende:
Goed om te weten ik moet dinsdag een slagje rhenen rijden![]()
Ik zit weer eens even bij de buren van S***a te kijken (ja, ik weet het, ik mag niet schelden), lees ik daar tot mijn verbazing dat NS schijnbaar ook de laatste optie voor Traxx locs heeft gelicht. Nummers (voor de fappers) zouden 186 038 tot en met 186 045 worden.
Hoppa, nog meer speeltjes![]()
![]()
![]()
Heb nog steeds geen treinen in Albanië gefotografeerd.. En ja, er rijdt wel iets. Hoor iedere ochtend een trein voorbij denderen.
Maar de 4 gemoderniseerde rijtuigen staan nog steeds werkloos, en één van de 2 gemoderniseerde dieselloks is in dienst.![]()
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:53 schreef greavy het volgende:
Heb nog steeds geen treinen in Albanië gefotografeerd..Dan moet je vroeger je nest uitkomenquote:Hoor iedere ochtend een trein voorbij denderen.
PM mij!
Dan zit ik steeds aan het ontbijt.
Ik kan ze ook vanuit mijn hotelkamer zien, als ik de deur van de kamer open doe en richting het trappenhuis ga staan.![]()
NS dacht "het is zo'n succes, daar willen we er nog meer van?"quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:52 schreef MTL het volgende:
Ik zit weer eens even bij de buren van S***a te kijken (ja, ik weet het, ik mag niet schelden), lees ik daar tot mijn verbazing dat NS schijnbaar ook de laatste optie voor Traxx locs heeft gelicht. Nummers (voor de fappers) zouden 186 038 tot en met 186 045 worden.
Hoppa, nog meer speeltjes![]()
![]()
![]()
![]()
Alle treinen die door heel Albanië rijden, nadat er eerder dit jaar een ontsporing geweest is én men geen geld meer had voor diesel. De treindienst naar Kashar (voorstad bij Dürres) is teruggebracht van 7 naar 2 treinen per richting, en de trein Dürres-Rroghozine van 12:40 rijdt inmiddels weer door naar Elbasan en Librazhd, zoals verderop te zien is, maar rijdt wel later op de dag.
Om het even duidelijk te maken zonder zelf te puzzelen:
Dürres v. 6:20 / 14:45 ri. Kashar
Kashar v. 6:35 / 8:30 ri. Dürres
Waarbij ik vermoed dat de treinen in Kashar overnachten en niet leeg teruggaan (want waarom anders geen reizigers meenemen als die er zijn?)
Shköder v. 5:45 ri. Dürres
Dürres v. 13:00 ri. Shköder
Dürres v. 12:40 ri. Librazhd (via Rrogozhine en Elbasan)
Librazhd v. 16:30 ri. Elbasan (pas volgende dag naar Dürres)
Elbasan v. 7:45 ri. Dürres
Dürres v. 12:40 ri. Vlore (trein gekoppeld tot Rrogozhine met die voor Librazhd?)
Vlore v. 5:50 ri. Dürres
Dürres v. 7:35 ri. Rrogozhine
Rrogozhine v. 14:10 ri. Dürres
[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 20-05-2016 20:22:50 ]![]()
Hotel nemen in Münster en de kosten daarvan terugvragen wegens EU-reizigersrechten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Regionalverkehr sagen Sie? Anderes Klubbie hmmwunderbar Pech gehabt
![]()
"
Naar mijn ervaring wordt dat trouwens sowieso door DB Regio afgehandeld, zelfs als je alleen met Fernverkehr reist.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2016 20:22:30 ]![]()
Als je op Albanië doelt: Die treinen zitten niet vol, want overal en nergens rijden bussen en minibussen. Veel vaker, veel sneller. Trein ca. 30km/h, bussen rijden op normale snelheid.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:22 schreef James1988 het volgende:
"Schat, ik ben vandaag wat later. Ik heb de trein gemist, ik pak de volgende."
Naar allemaal bestemmingen, en je kan vrijwel overal in- en uitstappen. Zelfs aan de snelweg, gewoon aan de zijkant van de rijbaan waar geen vluchtstrook is.![]()
Het was een geintje![]()
Maar als er bussen rijden, die sneller zijn en vaker rijden dan de treinen... waarom rijden er dan überhaupt nog treinen?![]()
Dat vraag ik mij ook wel eens af. Zie er elke ochtend toch wel mensen in zitten. En vorig jaar ook. Niet veel, maar toch.
De landelijke overheid doet ook weinig tot niets investeren. Wel worden er vele tientallen tot honderden miljoenen geïnvesteerd in nieuwe snelwegen. Nu nog eens de "N-wegen" wat opknappen, want die zitten vol met gaten![]()
![]()
Waanzinnig. Stop er dan helemaal maar meequote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:17 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Alle treinen die door heel Albanië rijden, nadat er eerder dit jaar een ontsporing geweest is én men geen geld meer had voor diesel. De treindienst naar Kashar (voorstad bij Dürres) is teruggebracht van 7 naar 2 treinen per richting, en de trein Dürres-Rroghozine van 12:40 rijdt inmiddels weer door naar Elbasan en Librazhd, zoals verderop te zien is, maar rijdt wel later op de dag.
Om het even duidelijk te maken zonder zelf te puzzelen:
Dürres v. 6:20 / 14:45 ri. Kashar
Kashar v. 6:35 / 8:30 ri. Dürres
Waarbij ik vermoed dat de treinen in Kashar overnachten en niet leeg teruggaan (want waarom anders geen reizigers meenemen als die er zijn?)
Shköder v. 5:45 ri. Dürres
Dürres v. 13:00 ri. Shköder
Dürres v. 12:40 ri. Librazhd (via Rrogozhine en Elbasan)
Librazhd v. 16:30 ri. Elbasan (pas volgende dag naar Dürres)
Elbasan v. 7:45 ri. Dürres
Dürres v. 12:40 ri. Vlore (trein gekoppeld tot Rrogozhine met die voor Librazhd?)
Vlore v. 5:50 ri. Dürres
Dürres v. 7:35 ri. Rrogozhine
Rrogozhine v. 14:10 ri. Dürres
20 jaar geleden was het een zeer frequent gebruikt spoorwegnet met goede verbindingen naar de meest vreemde oorden. Hoe snel zoiets kan gaan eah.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waanzinnig. Stop er dan helemaal maar meeBier.![]()
Albanië ja?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
20 jaar geleden was het een zeer frequent gebruikt spoorwegnet met goede verbindingen naar de meest vreemde oorden. Hoe snel zoiets kan gaan eah.
Sinds het einde van het communisme hier kregen steeds meer mensen andere vervoersmiddelen en is uiteindelijk het spoor in verval geraakt, en gaat er vrijwel alleen nog geld naar wegen.
Maar voorheen heeft er veel meer gereden. Vele kilometers spoor liggen er nog.
Ook smalspoor had men vroeger. 750mm, 760mm, 600mm, 900mm,![]()
Linkje: https://en.wikipedia.org/(...)n_Albania#Statisticsquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Er staan tabelletjes met reizigersaantallen op de Engelse wikipedia.
Maar de goederentreinverbinding naar Montenegro is ook niet meer in dienst, die daar wel vermeld is. Net als dat men zegt dat er nog goederenverkeer is, dat is er niet meer per spoor.![]()
Okay... dat gebeurt in Engeland ook.quote:Periodically, some lines do not run on a full schedule as parts of the rail track is damaged from landslidesWát?quote:or stolen for iron scrap.![]()
![]()
Ja, brengt geld op. Veel Albanezen zijn arm hè.
Zou me echt niet verbazen hoeveel spoor al verdwenen is tussen Librazhd en Pogradec in de bergen, zonder dat de spoorwegen/overheid er iets mee te maken heeft.
Maar volgens mij is het actieve treindeel wat nu nog over is weinig getroffen door diefstal van rails.
In Prrenjas loopt er zelfs een beveiliger bij de ouwe meuk van de spoorwegen, zodat er geen staal gestolen wordt van die locomotieven. Niet dat die ooit weer in dienst komen ....![]()
BRON LINK URL OF IK WORDT GEKKKKquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja. Er staan tabelletjes met reizigersaantallen op de Engelse wikipedia.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh okeequote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Linkje: https://en.wikipedia.org/(...)n_Albania#Statistics
Wat snap je niet?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Okay... dat gebeurt in Engeland ook.
[..]
Wát?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Zit genoeg gewicht inquote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat er echt spoorstaven worden gestolen
Tsja, als je helemaal niks hebt, en je kan zo "eenvoudig" aan geld komen, waarom ook niet?
De allerarmsten hebben hier echt geen normaal huis hoor. Alles behalve dat. Die hebben vervoer met een ezel en een kar, als ze geluk hebben en de kar nog rolt. Anders moeten ze alles te voet doen. Met door en door versleten schoenen.![]()
Het lijkt me best raar om daar als rijke westerling tussen te lopen en de toerist uit te hangen..doei![]()
ja, klopt. Dat is echt een heel verschil.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:40 schreef Prins_Pils het volgende:
Het lijkt me best raar om daar als rijke westerling tussen te lopen en de toerist uit te hangen..
En je moet niet bang zijn om auto te rijden, want wat een randdebielen zitten hier in het verkeer (zegmaar 98%).![]()
Eurostar reed net voorbij richting Schiphol terug naar ergens denk ik
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.![]()
Da's wel te hopen jaquote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:12 schreef Woods het volgende:
Eurostar reed net voorbij richting Schiphol terug naar ergens denk ik
Ik heb op zich best wel wat oostblok-ervaring, al zeg ik het zelf. In landen als Polen, Tsjechië, Slowakije en Rusland hou ik me prima staande. Hongarije is gewoon niet zo prettig maar okee. Roemenië was "de lol van het improviseren" er echt wel af, dat vond ik dichter bij afzien dan bij improviseren.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:40 schreef Prins_Pils het volgende:
Het lijkt me best raar om daar als rijke westerling tussen te lopen en de toerist uit te hangen..
Albanië" />
Just my 2 cts
Ja naja ik denk dat je er wel mag uitkijken met je bakken met geld. Maar het lijkt me ook wel soort van confronterend, dat die mensen bijna niks hebben en jij al zeurt als de afwasmachine het niet doet, zoiets.doei![]()
Daar moet je wel mee uitkijken ja. Het is vrij makkelijk om je ongepast te gedragen, ook per ongeluk. En dat is niet goed, dat trekt alleen maar ellende aan. Daar moet je je goed van bewust zijn in zulk soort landen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:17 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja naja ik denk dat je er wel mag uitkijken met je bakken met geld. Maar het lijkt me ook wel soort van confronterend, dat die mensen bijna niks hebben en jij al zeurt als de afwasmachine het niet doet, zoiets.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Uhu, je brengt er juist geldquote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar moet je wel mee uitkijken ja. Het is vrij makkelijk om je ongepast te gedragen, ook per ongeluk. En dat is niet goed, dat trekt alleen maar ellende aan. Daar moet je je goed van bewust zijn in zulk soort landen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja. je HEBT geld. Als ze er nou één mochten uitzoeken op straat om te overvallen, wie zou dat worden denk je? En er hoeft er maar één zo gek te zijn.quote:
Het is speelbaar, maar je vormt gewoon een risico in heel je bestaan.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ach ik voel me daar in normale wijken niet onveiliger dan in een westers land. In Amsterdam ben ik ook op mijn hoedequote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. je HEBT geld. Als ze er nou één mochten uitzoeken op straat om te overvallen, wie zou dat worden denk je? En er hoeft er maar één zo gek te zijn.
Het is speelbaar, maar je vormt gewoon een risico in heel je bestaan.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Omdat het alweer zo lang geleden was in Belganië..Bronquote:De socialistische en christelijke vakbond hebben voor 31 mei een stakingsaanzegging ingediend bij het spoor. De actie past in het algemeen protest bij de overheidssector die dag.
Het actieprogramma van de vakbonden tegen het beleid van de regering-Michel werd begin deze maand al bekendgemaakt. Het bevatte voor dit jaar twee algemene stakingen en drie betogingen.
Een eerste interprofessionele manifestatie is gepland voor 24 mei. Dan rijden de treinen, verzekert Ludo Sempels van het ACOD Spoor. Er is wel een stakingsaanzegging ingediend, maar die dekt enkel de personeelsleden die niet instaan voor het treinverkeer.
Op 31 mei wordt er opnieuw betoogd, ditmaal enkel door de openbare sector. Die dag zal er dus wel hinder zijn voor het treinverkeer, want zowel de christelijke als socialistische bond dienden een stakingsaanzegging in. Die loopt van maandag 30 mei om 22 uur tot 31 mei tot 22 uur.
Op 24 juni gaat de socialistische vakbond opnieuw staken, zo raakte eerder al bekend. Aan die actiedag neemt ACOD Spoor deel, maar ACV niet. De liberale bond heeft nog geen beslissing genomen of ze op 24 juni gaat meestaken.doei![]()
Ja jij komt geregeld in Albanië ja?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ik voel me daar in normale wijken niet onveiliger dan in een westers land. In Amsterdam ben ik ook op mijn hoede
Typische boerenreactie.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ik voel me daar in normale wijken niet onveiliger dan in een westers land. In Amsterdam ben ik ook op mijn hoede![]()
![]()
Nee dat niet. Wel in Polen, Tsjechië, Slovenië, Macedonië en Bulgarije. Met 'daar' bedoelde ik Oost Europa in zo'n algemeenheid.quote:
De Albanezen die ik ken zijn stuk voor stuk prima trouwens.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Met een portemonneetje aan een koord om je nek onder je trui?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Amsterdam ben ik ook op mijn hoede
Moest ik vroeger altijd als ik als kind met opa en oma op stap was in De Grote Stad want De Grote Stad was eng.
doei![]()
Ik snap echt niet dat de VN België niet al 50 jaar geleden heeft opgedragen op te houden met bestaan. Daar komt echt niks dan verdeeldheid, tweespalt, stakingen en andere tegenwerking vandaan. Oprotten heel dat kutland. Als je niet normaal kan doen, dan zink maar af.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:36 schreef Prins_Pils het volgende:
Omdat het alweer zo lang geleden was in Belganië..
[..]
BronSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja en ze WILLEN er ook niet eens wat van proberen te maken daar hequote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat de VN België niet al 50 jaar geleden heeft opgedragen op te houden met bestaan. Daar komt echt niks dan verdeeldheid, tweespalt, stakingen en andere tegenwerking vandaan. Oprotten heel dat kutland. Als je niet normaal kan doen, dan zink maar af.Ik ken genoeg Vlamingen die zeggen 'pff mogen we alsjeblieft weer bij Nederland?'
doei![]()
Nee met een blik van 'kom niet aan mijn portemonnee. Anders in de krant in zwarte rand'quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:39 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Met een portemonneetje aan een koord om je nek onder je trui?
Moest ik vroeger altijd als ik als kind met opa en oma op stap was in De Grote Stad want De Grote Stad was eng.
Ja. Maar nee.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:41 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja en ze WILLEN er ook niet eens wat van proberen te maken daar heIk ken genoeg Vlamingen die zeggen 'pff mogen we alsjeblieft weer bij Nederland?'
Ach dat is zo vaak. Gewoon staken om het staken. Je bent nou eenmaal kutfiguren of niet hequote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:46 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Er staat trouwens niet eens bij waaróm ze staken bedenk ik me net'Het past in het programma', 'landelijke actiedag'.. ehm ja maar waarvoor?
Vlamingen net zo goed hoor.
En hoe vaak zie je niet dat er gedreigd wordt met een staking ALS NIET X zijn zin krijgt. De regering terugkrabbelt, X zijn zin alsnog krijgt, en vervolgens de staking alsnog doorgaat "omdat het anders gezichtsverlies voor de bonden zou zijn" Echt, blijf dan gewoon van onze kostbare zuurstof af. Wij doen er WEL iets nuttigs mee.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik vraag me serieus af waarom die bonden daar zo veel te vertellen hebben. Of eerder, zo hoog van de toren blazen.doei![]()
Dat is in Frankrijk toch niet anders? Daar zijn nu al wekenlang allerlei stakingen over één of andere wet, maar of het iets uithaalt?
In Engeland hebben de conducteurs van Southern ook al een paar keer gestaakt, maar da's nog begrijpelijk - hun banen staan op de tocht.![]()
Ja maar in Nederland wordt pas gestaakt als onderhandelingen nergens op uitlopen. In B en F lijkt het wel of er al gestaakt wordt voor er überhaupt onderhandelingen zijn
doei![]()
Nee. Maar dat is geen argument.quote:
Natuurlijk zijn ambtenaren, en in dit geval spoorambtenaren in het bijzonder, in België en ook in Frankrijk decennialang gevrijwaard gebleven van enige markt-eigen concurrentieprikkels en zo. Dat was gewoon slapend geld verdienen, vaak letterlijk. En nu daar een eind aan komt, breekt de pleuris uit![]()
Ja, die regeringen hebben het ook veel te ver laten komen. Maar ja, als Parti Socialiste trek je lekker veel stemmen door het proletariaat zijn zin te geven.
Wat dat betreft zijn België en Frankrijk 1870 nog niet echt echt ontgroeid.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat heb je goed gezien broeder.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:54 schreef Prins_Pils het volgende:
Ja maar in Nederland wordt pas gestaakt als onderhandelingen nergens op uitlopen. In B en F lijkt het wel of er al gestaakt wordt voor er überhaupt onderhandelingen zijnSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat klopt. Maar zo was het ook niet bedoeldquote:
Frankrijk is nog een graadje erger dan België, naar het schijnt.
Hoe zit dat eigenlijk met Spanje en Italië, is het daar ook zulk staakgraag volk? Ik hoor nooit wat over massastakingen in die landen namelijk...![]()
Geen idee eigenlijk. Die vangen momenteel vluchtelingen op en dus moet Europa verder alles van ze slikken. Zoiets zal het wel gaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:58 schreef James1988 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met Spanje en Italië, is het daar ook zulk staakgraag volk? Ik hoor nooit wat over massastakingen in die landen namelijk...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Heel dat kutland WIL gewoon nooit wat worden![]()
![]()
Sterf dan ook uit
Een vriend van me uit Vlaanderen heeft via Randstad zijn uitkering lopen. Dat is hier een uitzendbureau maar daar blijkbaar een uitkeringsinstantie![]()
En als je werkt en ziek bent moet je je via je huisarts ziek melden. Je kunt niet 's ochtends naar je werk bellen 'ik voel me kut, ik kan niet werken vandaag', nee, je moet eerst naar de dokter en als HIJ vindt dat je ziek bent kun je je pas afmeldenToen die vriend me dat vertelde en ik daarop zei 'wtf, als je 's ochtends doodziek wakker wordt, dan kún je toch gewoon niet werken? Dan bel je toch je baas 'sorry het gaat niet vandaag'?' Hij zei 'Ja dat doen we hier in België niet, hier is het gewoon dat je je ziekmeldt via je dokter'.. alsof je dokter kan oordelen of je ziek genoeg bent. Zeker als je in de horeca werkt en dus met voedsel in aanraking komt, moet je met ziekte geen risico nemen.
doei![]()
ik heb mij eerlijk gezegd nog niet echt onveilig gevoeld hier. Ben hier het tweede jaar op rijquote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat niet. Wel in Polen, Tsjechië, Slovenië, Macedonië en Bulgarije. Met 'daar' bedoelde ik Oost Europa in zo'n algemeenheid.
De Albanezen die ik ken zijn stuk voor stuk prima trouwens.![]()
En voordat de dokter wakker is moet je langs de eerste hulp om je ziek te laten melden of zo?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 02:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Een vriend van me uit Vlaanderen heeft via Randstad zijn uitkering lopen. Dat is hier een uitzendbureau maar daar blijkbaar een uitkeringsinstantie![]()
En als je werkt en ziek bent moet je je via je huisarts ziek melden. Je kunt niet 's ochtends naar je werk bellen 'ik voel me kut, ik kan niet werken vandaag', nee, je moet eerst naar de dokter en als HIJ vindt dat je ziek bent kun je je pas afmeldenToen die vriend me dat vertelde en ik daarop zei 'wtf, als je 's ochtends doodziek wakker wordt, dan kún je toch gewoon niet werken? Dan bel je toch je baas 'sorry het gaat niet vandaag'?' Hij zei 'Ja dat doen we hier in België niet, hier is het gewoon dat je je ziekmeldt via je dokter'.. alsof je dokter kan oordelen of je ziek genoeg bent. Zeker als je in de horeca werkt en dus met voedsel in aanraking komt, moet je met ziekte geen risico nemen.
PM mij!
Dit is echt je reinste bullshit. Ik vermoed dat die Vlaamse vriend van je gewoon last heeft van het Belgensyndroom; Te fucking dom zijn om te weten wat je rechten zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 02:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Serieus, we hebben het over "Mijn stropdas heeft de verkeerde kleur en dat is mijn werkgevers' schuld dus we gaan staken"-land, waar het onmogelijk is om je medewerkers te ontslaan zelfs als ze van je stelen of gewoon niet op komen dagen.Bier.![]()
Afgezien daarvan functioneren veel werkgevers hier ook als uitkeringsinstantie en krijgen mensen via hun werkgever uitkeringen betaald. En ik zie totaal niet in waarom dat raar zou zijn aan de uitvoerende kant. Lijkt me misschien nog wel efficiënter dan via ons geroemde en extreem goed functionerende UWV....Bier.![]()
Dat gebeurt hier ook hoor..quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat er echt spoorstaven worden gestolen![]()
Je kunt je wel ziekmelden maar je moet inderdaad wel een ziekbriefje hebben nadien, overigens wordt daar massaal mee gefraudeerd. Op het moment staken bijvoorbeeld de Waalse en Brusselse cipiers (al een maand) en plotseling is het aantal ziekmeldingen meer dan verdubbeld, zieken krijgen volledig salaris doorbetaald terwijl salaris uit de stakingskas lager is; er zijn dus dokteren die daarvoor onterechte ziekteattesten geven
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 09:08:42 ]![]()
Als je geen lid bent van een vakbond krijg je geen uitkering?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 02:00 schreef J.B. het volgende:
Vakbonden betalen in België zelfs de werkloosheidsuitkeringen uit, ook al zo'n mooi systeem.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Forum Opties Forumhop: Hop naar: