abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2016 @ 11:13:42 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162239159


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


  maandag 16 mei 2016 @ 11:14:43 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162239175
Kut dat moest Mono bij Arriva zijn :X
pi_162239215
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Soort Eurostar Situatie...
Nee aangezien Zwitserland lid is van Schengen.
Bier.
  maandag 16 mei 2016 @ 11:19:45 #4
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162239279
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee aangezien Zwitserland lid is van Schengen.
Ik bedoelde meer een Douane gebied in een station...
pi_162239342
Ja dat wel. Dat heeft Basel SBB trouwens officieel ook, een klein stukje van dat station is "Frans", vijf sporen ofzo, en er zit dan ook 25KV op de bovenleiding.

En het is nog iets genuanceerder, want in Brussel en Parijs en Londen is het een douanecontrolegebied, in Zwitserland zijn deze stukjes volgens mij middels een verdrag echt onderhevig aan de regelgeving van de landen.
Bier.
  maandag 16 mei 2016 @ 11:57:16 #6
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162240050
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja dat wel. Dat heeft Basel SBB trouwens officieel ook, een klein stukje van dat station is "Frans", vijf sporen ofzo, en er zit dan ook 25KV op de bovenleiding.

En het is nog iets genuanceerder, want in Brussel en Parijs en Londen is het een douanecontrolegebied, in Zwitserland zijn deze stukjes volgens mij middels een verdrag echt onderhevig aan de regelgeving van de landen.
In de zelfde categorie de corridor weg in Zwitserland voor de Franse zone van de Luchthaven, tussen de hekken door rijden...

https://goo.gl/maps/smwj2QWDZeP2
pi_162240286
Yep, dat is afgesproken in een verdrag heeeel lang voordat Schengen bestond zelfs :D Mensen zijn niet altijd domme mongolen gelukkig. Nou hup, alle grenzen opheffen en rap wat.
Bier.
pi_162251459
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In de zelfde categorie de corridor weg in Zwitserland voor de Franse zone van de Luchthaven, tussen de hekken door rijden...

https://goo.gl/maps/smwj2QWDZeP2
Ik vraag me af hoe dat gaat als die bomen die boven de weg groeien gesnoeid moeten worden. Heeft de de VN ook een rijdende rechter. :P
  maandag 16 mei 2016 @ 20:25:57 #9
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_162253143
Misschien weet iemand hier het antwoord op mijn vraag.

Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.
Jawel, je keek.
  maandag 16 mei 2016 @ 20:51:55 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162253910
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:25 schreef jna het volgende:
Misschien weet iemand hier het antwoord op mijn vraag.

Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.
Ja, dat mag. Het kan zijn dat je dan wel betaalt voor het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI, omdat je trajectabonnement dat niet dekt.
  maandag 16 mei 2016 @ 20:53:04 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162253945
Bij SNCF gaat men weer staken, op 18 en 19 mei gooit men het bijltje erbij neer.
pi_162254308
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:25 schreef jna het volgende:
Misschien weet iemand hier het antwoord op mijn vraag.

Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.
het is maar 4 euro verschil!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:08:16 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162254388
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:05 schreef mart_83 het volgende:

[..]

het is maar 4 euro verschil!
Dat maakt niet uit, het zijn verschillende stations. Neem je een trajectabonnement vanaf Den Haag HS, dan betaal je als je in Centraal opstapt en vice versa.

Vroegah waren Centraal, HS en NOI een gemeenschappelijk tariefpunt, maar dat is onlangs afgeschaft.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:32:53 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162255212
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:08 schreef James1988 het volgende:
Vroegah waren Centraal, HS en NOI een gemeenschappelijk tariefpunt, maar dat is onlangs afgeschaft.
Schraal 8)7

Ofjah. Wel beter met de werkelijkheid in overeenstemming natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dr_Flash op 16-05-2016 21:39:25 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 mei 2016 @ 21:42:27 #15
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_162255569
Om in de toekomst treinen dichter op elkaar te laten rijden gaat er binnenkort begonnen worden met een proef, dat inhoudt dat treinen niet meer klokslag op de minuut vertrekken, maar op de seconde. Te lang om uit te leggen, maar HC 'Mikos' heeft bij de concurrent alles uitgelegd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=12560 en op de website van NS staat dittes.
doei
  maandag 16 mei 2016 @ 21:47:18 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_162255724
quote:
15s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schraal 8)7

Ofjah. Wel beter met de werkelijkheid in overeenstemming natuurlijk.
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.

De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE).
  maandag 16 mei 2016 @ 22:22:07 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162257004
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:53 schreef James1988 het volgende:
Bij SNCF gaat men weer staken, op 18 en 19 mei gooit men het bijltje erbij neer.
Men begint morgenavond al in sommige regio's (zie linkjes in sig)
  maandag 16 mei 2016 @ 22:26:11 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_162257154
Morgen trouwens ook op jacht op Fles' eierdopjes :o
  maandag 16 mei 2016 @ 22:40:54 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162257697
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.
Je bedoelt: Weer één van die zesmiljard dingen waar van tevoren niet goed genoeg over nagedacht is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_162257847
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kut dat moest Mono bij Arriva zijn :X
:P.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:52:28 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162258123
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:45 schreef Anne het volgende:

[..]

:P.
:*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_162258330
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.

De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE).
In hoeverre die oplossing daadwerkelijk tariefneutraal is blijft helaas een raadsel omdat NS al twee jaar lang alle vragen over de wijze waarop de prijs wordt bepaald voor reizen buiten het afgekochte traject blijft negeren.
Vermoedelijk is dat bewust gekozen rookgordijn ook de reden dat NS heeft geweigerd mensen met een trajectabonnement proactief te wijzen op de extra reiskosten waarmee zij per 1 januari te maken hebben gekregen als gevolg van het afschaffen van die gemeenschappelijke tariefpunten.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 mei 2016 @ 23:25:10 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162259108
Vond deze toch beter
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162259669
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:42 schreef Prins_Pils het volgende:
Om in de toekomst treinen dichter op elkaar te laten rijden gaat er binnenkort begonnen worden met een proef, dat inhoudt dat treinen niet meer klokslag op de minuut vertrekken, maar op de seconde. Te lang om uit te leggen, maar HC 'Mikos' heeft bij de concurrent alles uitgelegd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=12560 en op de website van NS staat dittes.
Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling that :P
pi_162259834
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling that :P
Gaan de conducteurs dan ook stoppen met het misbruiken van hun fluitsignaal in de spits in de randstad op het moment dat de reizigers nog bezig zijn met het UITstappen?
Dat gedrag heeft ertoe geleid dat ik pas sinds kort op de hoogte ben van het feit dat het fluitsignaal blijkbaar soms ook iets anders betekent dan "Graag een beetje snel uit- en instappen, want we willen zo weg".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')