ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja dat wel. Dat heeft Basel SBB trouwens officieel ook, een klein stukje van dat station is "Frans", vijf sporen ofzo, en er zit dan ook 25KV op de bovenleiding.
En het is nog iets genuanceerder, want in Brussel en Parijs en Londen is het een douanecontrolegebied, in Zwitserland zijn deze stukjes volgens mij middels een verdrag echt onderhevig aan de regelgeving van de landen.
Op maandag 16 mei 2016 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja dat wel. Dat heeft Basel SBB trouwens officieel ook, een klein stukje van dat station is "Frans", vijf sporen ofzo, en er zit dan ook 25KV op de bovenleiding.
En het is nog iets genuanceerder, want in Brussel en Parijs en Londen is het een douanecontrolegebied, in Zwitserland zijn deze stukjes volgens mij middels een verdrag echt onderhevig aan de regelgeving van de landen.
In de zelfde categorie de corridor weg in Zwitserland voor de Franse zone van de Luchthaven, tussen de hekken door rijden...
Yep, dat is afgesproken in een verdrag heeeel lang voordat Schengen bestond zelfs Mensen zijn niet altijd domme mongolen gelukkig. Nou hup, alle grenzen opheffen en rap wat.
Misschien weet iemand hier het antwoord op mijn vraag.
Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.
Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.
Ja, dat mag. Het kan zijn dat je dan wel betaalt voor het stukje Den Haag Centraal - Laan van NOI, omdat je trajectabonnement dat niet dekt.
Als ik een traject vrij abonnement neem bij de NS voor het traject Den Haag HS - Amsterdam Sloterdijk, mag ik dan eventueel ook in en uitchecken op Den Haag centraal? Het geval is namelijk dat ik nog niet zeker weet welk station ik ga gebruiken ivm een mogelijke verhuizing.
het is maar 4 euro verschil!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Dat maakt niet uit, het zijn verschillende stations. Neem je een trajectabonnement vanaf Den Haag HS, dan betaal je als je in Centraal opstapt en vice versa.
Vroegah waren Centraal, HS en NOI een gemeenschappelijk tariefpunt, maar dat is onlangs afgeschaft.
Op maandag 16 mei 2016 21:08 schreef James1988 het volgende: Vroegah waren Centraal, HS en NOI een gemeenschappelijk tariefpunt, maar dat is onlangs afgeschaft.
Schraal
Ofjah. Wel beter met de werkelijkheid in overeenstemming natuurlijk.
[ Bericht 6% gewijzigd door Dr_Flash op 16-05-2016 21:39:25 ]
Om in de toekomst treinen dichter op elkaar te laten rijden gaat er binnenkort begonnen worden met een proef, dat inhoudt dat treinen niet meer klokslag op de minuut vertrekken, maar op de seconde. Te lang om uit te leggen, maar HC 'Mikos' heeft bij de concurrent alles uitgelegd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=12560 en op de website van NS staat dittes.
Ofjah. Wel beter met de werkelijkheid in overeenstemming natuurlijk.
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.
De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE).
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.
Je bedoelt: Weer één van die zesmiljard dingen waar van tevoren niet goed genoeg over nagedacht is.
De directe aanleiding is omdat de poortjes en paaltjes niet goed om konden gaan met gemeenschappelijke tariefpunten. Reizigers betaalden dan meer voor hun reis dan ze zouden moeten.
De oplossing is tariefneutraal doorgevoerd door wat met de tariefeenheden te schuiven. Zo is Den Haag Moerwijk - Den Haag HS nu verlaagd naar 1 TE (was 2 TE), terwijl Den Haag HS - Den Haag Centraal is opgehoogd naar 1 TE (was 0 TE).
In hoeverre die oplossing daadwerkelijk tariefneutraal is blijft helaas een raadsel omdat NS al twee jaar lang alle vragen over de wijze waarop de prijs wordt bepaald voor reizen buiten het afgekochte traject blijft negeren. Vermoedelijk is dat bewust gekozen rookgordijn ook de reden dat NS heeft geweigerd mensen met een trajectabonnement proactief te wijzen op de extra reiskosten waarmee zij per 1 januari te maken hebben gekregen als gevolg van het afschaffen van die gemeenschappelijke tariefpunten.
Op maandag 16 mei 2016 21:42 schreef Prins_Pils het volgende: Om in de toekomst treinen dichter op elkaar te laten rijden gaat er binnenkort begonnen worden met een proef, dat inhoudt dat treinen niet meer klokslag op de minuut vertrekken, maar op de seconde. Te lang om uit te leggen, maar HC 'Mikos' heeft bij de concurrent alles uitgelegd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=12560 en op de website van NS staat dittes.
Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling that
Haha ja, 'fluiten is niet meer instappen'. Good luck selling that
Gaan de conducteurs dan ook stoppen met het misbruiken van hun fluitsignaal in de spits in de randstad op het moment dat de reizigers nog bezig zijn met het UITstappen? Dat gedrag heeft ertoe geleid dat ik pas sinds kort op de hoogte ben van het feit dat het fluitsignaal blijkbaar soms ook iets anders betekent dan "Graag een beetje snel uit- en instappen, want we willen zo weg".