derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:36 |
Dan rooi je die bomen een week later als je er gewoon met de tractor bij kan. Christus te paard nog. | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:37 |
Zou tijd worden zeg. Tot voor kort kon je in België op volle snelheid door een rood sein rijden zonder dat er ingegrepen werd ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:40 |
Maar in 2022 alles voorzien van ETCS omdat ze de bakens van TBL1+ kunnen hergebruiken, dat is dan wel weer netjes. Als je in vergelijking daarmee naar Nederland kijkt... De wet van de remmende voorsprong in actie. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:42 |
En die botsing ![]() Was het trouwens bij VIRM ook al niet een keer gebeurd, dat bij een botsing de hele cabine in elkaar kreukelde ipv. het eerste balkon, zoals volgens het ontwerp eigenlijk de bedoeling was? En dat daarom de instructie was gewijzigd voor de machinist om toch maar de cabine te verlaten in een noodgeval en dat bij de nieuwste VIRM's de deur daarom ook zo opvallend blauw is gemaakt? Blijkbaar gaan die mooie crash-rekenmodellen in de praktijk niet altijd op. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:51 |
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc.. maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop. | |
Nattekat | dinsdag 23 februari 2016 @ 17:57 |
Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven. | |
Jhovall | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:01 |
En als nog iemand een baan zoekt bij mij ![]() http://www.eurailscout.nl(...)k-geometry-engineer/ en quote mij even ![]() 7 seconden hebben we net uitgerekend. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:03 |
die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg. | |
Nattekat | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:06 |
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:07 |
Mee, maar je ziet de spoorbomen wel. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:09 |
hm daar heb je wel een punt, maar goed menig overweg heeft ook geluids waarschuwingen... maar of dat bij de betreffende overweg ook zo is? in de achterhoek zijn genoeg overwegen (vooral voor fietsers / landbouw verkeer ) waar geen bomen bij zitten.. als ik de video van RTV oost bekijk.. lijkt de betreffende overweg _GEEN_ bomen te hebben.. [ Bericht 15% gewijzigd door Ou-Tannu op 23-02-2016 18:16:00 ] | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:15 |
Dat heeft iedere overweg van dit type. Deze had bomen. | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:19 |
In China stapt men nu af van vast, door de overheid voorgeschreven prijzen voor HSL-treinen en mag de spoorwegmaatschappij nu zelf op grond van 'marktwerking en reizigersverdeling' de prijzen gaan bepalen. (http://www.chinadaily.com(...)ontent_23599752.htm) | |
GekkeHaan | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:19 |
Domme reactie verwijderd. Zat verkeerd om te denken. [ Bericht 19% gewijzigd door GekkeHaan op 23-02-2016 18:26:21 ] | |
Maegrim | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:21 |
Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor ![]() ![]() | |
GekkeHaan | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:24 |
Ik zit verkeerd om te denken inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Je moet je voet inderdaad eens om de zoveel tijd optillen en weer neerzetten. Zou ook wel heel vaag zijn als het andersom was. Al te lang van de trein af! Het is aan net verwateren. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:24 |
hangt er wel vanaf hoe snel je die 4x piepen hebt natuurlijk ![]() is het een seconde piep.. seconde stilte en dat 4x.. of sneller / langzamer.. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:27 |
Hoe dan ook, je zou toch een instructie kunnen geven van: "In geval een botsing onvermijdelijk is: 1. Zet een snelremming in 2. Ren in paniek de reizigersruimte in" Een snelremming wordt vast niet afgebroken als je de dodeman loslaat. | |
Zelus | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:28 |
Wat ligt die trein er zielig bij. Sterkte voor de trein, passagiers en de familie van de machinist. | |
Maegrim | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:32 |
Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen ![]() | |
densmee | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:36 |
![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:54 |
menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/ als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ... bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording.. | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:56 |
De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:57 |
Die is nu stuk, denk ik. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 18:58 |
Oh nou hopen dat de beelden ook nog te redden zijn.. maakt het voor de onderzoeksdienst weer makkelijker.. Zolang zn geheugen maar niet overleden is! | |
Sounddragon | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:05 |
30cm/sec is redelijk accuraat denk ik idd, als je met de giek omhoog rijdt wordt dat nog een scheppie minder, maar dat werkt niet samen als je onder de hoogspanning door wilt komen zonder vuurwerk. Bij het oversteken van een onbeveiligd spoor met een rupshoogwerker van dat formaat zou ik persoonlijk laten beveiligen door de NS, of iig overleg plegen. En ik zou de rupsen eroverheen rijden en zodra dat kan de giek rondzwenken, dan ben je sneller veilig als domweg doorhobbelen met 9 meter giek en jou aan het eind in het bakkie als bonusje. Andere optie is bak- eerst eroverhee; dan kun je op het spoor kijken en als er wat komt weer terugrijden of wegzwenken.. Tis gewoon niet slim geweest, maar daar zijn ze inmiddels al achter denk ik ![]() | |
Jhovall | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:14 |
Ik had een tijdelijke buitendienststelling aangevraagd voor zo'n ding. En anders als ik vast was komen zitten twee accuklemmen op het spoor gezet ![]() De treinen van ons hebben dat ook. Heb wel eens ons filmpje gezien van de bovenleiding die eraf vliegt door een kapotte panto. Best handig om te weten waar het gebeurde en wat er nou aan de hand was. Wat minder leuk was, was het kleine meisje dat ooit is aangereden omdat ze door de overweg heen rende. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:16 |
spoor bezet melding is wel een goede.. alleen straks bedenkt elke aannemer het want dat is ja wel makkelijk... een camera vergeet geen dingen wat in de menselijke waarneming wel kan gebeuren.. bewust of onbewust. | |
Sounddragon | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:17 |
Neuh, dat ook weer niet, maar ik was op zéker niet als een debieltje over die overweg gaan hobbelen. En wat gebeurt er als je accuklemen op het spoor zet dan? Gaat de boel in de beveiliging ofzo? ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:18 |
Zoiets, maar lang niet op alle baanvakken. Zie http://www.nicospilt.com/index_spoorstroom.htm voor meer hierover. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 19:47 |
je kan er de dienst regeling flink mee in het honderd sturen iig .. | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:05 |
Ik ken wel verhalen dat lui met stroomdraadjes die je nauwelijks ziet continue bezetmeldingen hebben geproduceerd en na 3 uurtjes uit de bosjes zijn getoverd ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:08 |
gewoon ingraven ![]() | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:08 |
4 wagons, 3 treinstellen, een weiland. Goed gebruik van jargon in de NOS journaal ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:09 |
volgens mij is het toch 1 treinstel ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:10 |
Daarom hou ik me er ook over op de vlakte. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:26 |
Breng me niet op ideeën ![]() Met een soldeer brandertje, een rolletje VD draad en wat tin kun je veel lol hebben dus? | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:28 |
Kijk hem moeilijk doen ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:29 |
![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:30 |
solderen lijkt me overdreven volgens mij.. iets met stalen sporostaven en dat je daar vrij makkelijk al dingen aan kan plakken.. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:30 |
Jij draait gewoon een bankschroef op de rails? | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:31 |
Op de sneltramlijn in Amstelveen gaan de overwegen al dicht als je een fiets op de rails legt bij het contactpunt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:32 |
aap ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:32 |
"light" rail ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:33 |
Dat weet jij dan weer ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:38 |
Hangt trouwens wel een beetje van je idee van "lol" af ![]() | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:41 |
Niet zo moeilijk doen ![]() | |
Salatrel | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:43 |
als je rijrichting gekozen hebt moet je je voet op het pedaal laten en om de zoveel tijd even optillen en weer neerzetten. Doe je dat niet valt de dodwmanklep open en volgt een snelremming. In tegenstelling tot een atb snelremming kun je een snelremming ingezet door de dodemaninstallatie opheffen door het pedaal alsnog te bedienen. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:48 |
Ach een beetje technisch gebeun kan ik wel waarderen. Als ik echt geld had ging ik wwn mooie modelbaan bouwen | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:52 |
Ja, en de rest van je leven zeepjes rapen in de lik, ook lache toch? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 20:55 |
Dat laatste lijkt mij verstandiger | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:00 |
Ach, kijk nou wat mijn moeder op zolder vond. http://imgur.com/a/uK46L | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:01 |
Lekker inlijsten of zo ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:02 |
en ruimte.. dan ging er hier ook wel een mooie baan komen.. compleet met werkende seintjes etc :p | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:09 |
Mja. Wat zou de gemiddelde spoorautistverzamelaar hiervoor neerleggen? Of is het niks waard? | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:12 |
tientje hoogstens. Hij is wel spuugschijtlelijk natuurlijk, op zich ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:13 |
kratje juup dus ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:16 |
Het zijn er negen he. Of linkt mijn album niet goed door? | |
Maegrim | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:16 |
alle jaren door elkaar heen, wat doe je | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:18 |
Uhu zeker, want dan wil ik wel een flinke baan hebben zodat ik wel een BR103 met 8IC rijtuigen kan laten rijden ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:22 |
eerst maar eens de staatsloterij winnen dan ![]() | |
Mikeno123 | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:25 |
Op de foto's is te zien dat de giek van de hoogwerker is uitgeschoven. Dit kan gebeurd zijn door de aanrijding maar dit lijkt me sterk omdat er een in/uitschuif beveiliging op zit zodra de druk van de hydrauliek wegvalt. Als hij dus met uitgeschoven giek heeft gereden (wel laag natuurlijk anders zit je tegen de bovenleiding aan) is de hoogwerker zo 20m lang. Daarbij komt dat een rupshoogwerker in uitgeschoven toestand tergend langzaam rijdt omdat een kleine hobbel zorgt voor een zeer versterkte beweging in de manbak waar de bestuurder in staat. Stel dat de hoogwerker dan 10cm per seconde rijdt, de hoogwerker 20m lang is en de overweg 6m breed doe je er toch (0,1 m/s X 26m) = 4,33 minuten over om in z'n geheel over te steken. Genoeg tijd dus om een hele trein te laten ontsporen... | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:26 |
Een opleiding afronden? | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:28 |
oh ik zag er maar eentje ![]() | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:28 |
Ik zie ze allemaal ![]() | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:32 |
Ja, ik hoopte al op de 30miljoen. Mooi groot huis bouwen met heel wast hobby ruimtes, mooi grote werkplaats, mooie modelspoorbaan van 40/50m2 | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:36 |
ghehe k zou dan voor iets groters gaan dat ook mooi wat in de tuin kan ![]() | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:37 |
En dan gewoon zoveel mogelijk door rood rijden ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:37 |
Zitten wel mooie tussen. Maar het meeste getuigt van een chronisch gebrek aan realiteitszin. Een driewegwissel in een HSL? ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 21:37 |
das te gewoontjes..:P | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:04 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:12 |
Leuk gebiedje wel daar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:18 |
Ze beginnen vannacht met het weg takelen van de Arriva-trein http://nos.nl/artikel/208(...)begint-vannacht.html | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:21 |
hoop dat t een beetje vlotten wil voor ze.. en dat de schade aan het spoor en de waslijn ook relatief mee valt | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:23 |
Dat zou ik graag zien. Das een leuk hijsklusje denk ik ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:23 |
Het is meer de vraag, in hoeverre is de overweg beschadigd geraakt en hoe staat het met de kabels en apparatuur langs de baan. De reparatie daarvan gaat de meeste tijd in beslag nemen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:25 |
als de noodweg naar de volgende overweg ligt.. zou je de overweg nog tijdelijk kunnen afsluiten.. moeten de aanwonenden wel een stukje omrijden | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:26 |
Gewoon permanent opheffen, de beste overweg is géén overweg. | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:26 |
Ze hebben het goed nagemaakt in Train Simulator, 't ziet er erg mooi uit ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:27 |
tunneltje graven dan maar ![]() | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:27 |
Neuh, gewoon om laten rijden. | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:28 |
Al het spoor saneren. Scheelt ook een hoop onderhoudskosten | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:29 |
nou op sommige plekken heb je inderdaad wel veel overwegen per kilometer spoor :/ | |
James1988 | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:29 |
Meer spoor aanleggen, dan hoeft er minder asfalt te worden neergeplempt ![]() | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:30 |
![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:30 |
ja asfalt vriest toch alleen maar KAPOT | |
boriq | dinsdag 23 februari 2016 @ 22:56 |
Anne Hettinga (Arriva) en Han Noten (Dalfsen) bij RTL late night | |
derLudolf | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:01 |
Ik kijk liever naar blondines. Benieuwd of ze er daar ook aandacht aan besteden | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:01 |
Eem kijkm | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:04 |
zo, de heren zijn behoorlijk aangedaan ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:08 |
Ah, daar werk je. Ik vroeg het me al af. Ik denk meer. Op 13:18 staat de aankondiging van de overweg (17.0). En je hebt best lang zicht op die ovw. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:11 |
Het is volgens mij voor het eerst dat een Arrivamachinist in Nederland omkomt door een ongeval. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:13 |
Wéér in een draadwissel, net als Teuge.. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:16 |
20 seconden van bordje 17.0 tot de overweg.. alleen de opname is met helder weer :-) met andere omstandigheden.. en ik weet niet of de Plan V net zo hard rijd als de EGTW er tegenwoordig op mag rijden etc.. | |
Prins_Pils | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:20 |
BVS is nog steeds 140. | |
Dr_Flash | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:20 |
Nee, daar twijfel ik niet aan. Maar misschien was het beter geweest om de heren morgenavond in zo'n sensatiegeile show te vragen. | |
b2py | dinsdag 23 februari 2016 @ 23:37 |
Die kans is ongeveer 10 a 15%, best groot dus.. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 00:03 |
Ze kunnen en mogen allebei 140. | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 00:05 |
Ook de bodemplaat van de cabine is een flink eind verdwenen... Zo hoor het eruit te zien: En dit is er van over: | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 00:06 |
In het Noorden was het vandaag ook helder ![]() | |
James1988 | woensdag 24 februari 2016 @ 00:06 |
Het lijkt erop dat de hele cabine eraf is gerukt... | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 00:24 |
Voor wie RTL Late Night terug wil kijken: http://rtlxl.nl/#!/rtl-la(...)d4-b83d-6712524ff731 vanaf 17:55 | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2016 @ 05:37 |
Dat is ook materieelspecifiek. Die treinstellen van Arriva hebben dat niet. Dodeman remming is uitzitten, bij stilstand pedaal bedienen, remmen lossen en weer tractie geven. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 06:59 |
Mono ![]() Sterkte joh ![]() | |
TemulMelvin | woensdag 24 februari 2016 @ 08:15 |
Had je haast vanmorgen Flash. Je ging als de brandweer in Zutphen. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 08:35 |
Eigenlijk toont dit ongeluk de grenzen van veiligheid aan. Het is verbazingwekkend dat er niet meer dodelijke of ernstige slachtoffers zijn gevallen. Die arme meester ook ![]() | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 08:57 |
Tjah, verbazingwekkend... Gewoon een feit dat treinen uit Zwolle richting Emmen 's ochtends erg rustig zijn. Als ie 7 minuten eerder had overgestoken, dan had ik denk ik de sneltrein van 8:15 uit Emmen geraakt en dan waren de gevolgen veel n ernstiger. Die trein is echt druk, iedereen die in Ommen en Dalfsen instapt heeft sowieso geen zitplaats. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 09:06 |
Ik betwijfel of het zoveel verschil had gemaakt. En het was de trein uit Zwolle toch? Die is in de ochtend nooit druk. Kijk naar de rest van de trein. Er wordt daar hard getreden, denk je dat veel passagiers veel verschil had gemaakt? Ik denk dat er heel veel meer gewonden waren gevallen en misschien een enkele dode maar voor mij toont deze afloop wel aan dat het met veiligheid wel serieus zit bij zelfs Light rail. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 09:32 |
Wie ben jij nou weer ![]() Ja, maar Bus 80 reed net weg voor mijn neus. Kon ik alsnog een kwartier wachten. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 09:36 |
Kutbussen. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 09:41 |
Als de gladheid uit de grond is ga ik weer fietsen ![]() | |
Pinnenmutske | woensdag 24 februari 2016 @ 09:49 |
![]() maar is de bovenleiding niet afgeknapt? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 09:59 |
Volgens mij niet. Waarom is dat zo belangrijk? | |
Pinnenmutske | woensdag 24 februari 2016 @ 10:13 |
ach ik dacht het maar ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2016 @ 10:18 |
2 rijtuigen zijn al weggehaald, het opruimen gaat blijkbaar beter dan gedacht ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2016 10:18:42 ] | |
Merode32 | woensdag 24 februari 2016 @ 10:44 |
Gisteren zag ik hier een verhaal dat de meester slechts 7 seconden de tijd had, ivm bocht? Iets met snelheden enzo. Kan iemand daar een samenvatting voor geven voor hhf? | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 10:45 |
Of je zoekt gewoon even terug? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 10:57 |
Dat. Twintig berichten terug staat al een ander aantal seconden, plus een link naar de baanvideo. Succes. ![]() | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 11:03 |
Haperende livestream van het wegtakelen van de trein: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=238695 | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 11:04 |
Wtf is hhf? | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 11:06 |
Met behulp van http://www.taalkabaal.nl/scheldwoorden/ kom ik tot Holbewonende Holtorneukende Forumbezoeker. Of zo. | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 11:08 |
Hemelschraapstad? hhf zou namelijk voor Holland Hoogbouw Forum kunnen staan | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 11:18 |
![]() | |
MTL | woensdag 24 februari 2016 @ 11:29 |
Even voor alle duidelijkheid: ik ken de situatie ter plekke in Dalfsen niet, dus dit is gebaseerd op de situatie zoals ik die tegenkom in de rest van Nederland. De tijd die zit tussen het activeren van de aankondiging van de overweg (aankondigingssectie) en het daadwerkelijk over de overweg heen rijden is, wat is het, misschien 30 à 35 seconden, afhankelijk van o.a. de baanvaksnelheid. In die tijd worden de lichten geactiveerd en sluiten de overwegbomen. Voor mij als machinist is het heel normaal dat er op dat moment gewoon nog verkeer op de overweg rijdt. Ik zal dus niet raar staan te kijken als ik op een overweg af rij waar op dat moment nog een auto overheen rijdt of mensen overheen wandelen, om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid mensen die snel nog even onder de al dalende overwegbomen heen duiken. Misschien pas 5 à 10 seconden (dus ong. 200 tot 400 meter, met 140 km/u) voordat ik over de overweg zou rijden, zou ik een voertuig op de overweg als zijnde aanrijdgevaar registreren, ondanks dat ik wellicht de hele tijd prima zicht heb op de overweg. Dat is natuurlijk veel en veel te laat om nog te remmen. Na het registreren van het gevaar heb je misschien nog 5 seconden over om een snelremming in te zetten en dan tegen alle remkrachten in de cabine uit te rennen. Ik zat net even te kijken naar de uitzending van Een Vandaag van gisteravond, waar ook aandacht werd besteed aan het ongeluk (uiteraard). Wat mij daarin opviel was de suggestie die werd gedaan door een hoogleraar (geloof ik). Er werd gezegd dat er een systeem is waarbij ProRail gewaarschuwd wordt als de slagbomen niet geheel naar beneden gaan, dat daarop Arriva door ProRail wordt gebeld en dat dan de machinist door Arriva wordt ingelicht. Zijn suggestie was dat de communicatie tussen ProRail en de machinist direct zou moeten zijn en dat wellicht daarmee het ongeluk voorkomen had kunnen worden. Errm, wàt? Als je dus uitgaat van 35 seconden voor het in werking stellen van de overweg en het dalen van de overwegbomen, denkt ie nou echt dat het ook maar iets helpt als na 20 seconden geregistreerd wordt dat de bomen niet geheel naar beneden gaan? Dan heeft ProRail exact 15 seconde om een belletje te plegen naar de machinist en hem er van te overtuigen dat er een probleem is met de overweg. Jep. Dat gaat echt helpen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 24-02-2016 12:14:10 ] | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 11:40 |
Conclusie: dit soort ongelukken zijn alleen te voorkomen als weggebruikers ervoor zorgen dat ze zich niet op de overweg bevinden als er een trein aankomt. Wat dus al gewoon in de wet staat en waar ProRail deze maand toevallig net weer een campagne voor is gestart. | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 11:50 |
Stel dat de bestuurder van de hoogwerker van tevoren Prorail (http://www.prorail.nl/omwonenden/contact-publiek) gebeld had. Wat zou hij dan voor reactie hebben gekregen? Vast niet iets als "u mag om 9:15 als de trein uit Dalfsen voorbij is oversteken". Hoewel het dan prima zou kunnen, er moet alleen overleg zijn met de treindienstleider dat er geen extra (goederen)trein rijdt op dat moment. | |
Prins_Pils | woensdag 24 februari 2016 @ 11:57 |
^^^ 'Pagina niet gevonden'. Maar gebeurt dat wel eens? Dat er gebeld wordt voor groot transport? | |
Mr_Klaasje | woensdag 24 februari 2016 @ 11:58 |
Bij twee sporen die strak naast elkaar liggen waar exact haaks een weg overheen loopt is de aankondigingstijd meestal 23 of 24 seconden. Daar waar alleen voetgangers oversteken of het enkelsporig is wil deze waarde nog wel omlaag gaan naar 21 seconden. Maar dat maakt jouw punt alleen maar sterker. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 12:00 |
Niet dat ik weet. Omrijden of een buitendienststelling aanvragen is gebruikelijk volgens mij. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 12:17 |
Vraagtie het in elk geval niet voor iemand anders ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 12:31 |
Dennis, sta je al in de startblokken? Er is een NS FLIRT onderweg naar Nederland (en niet een R-NET van NS/Abellio) https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/771327196301250 | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 12:35 |
Ik las het, maar moet helaas werken vanmiddag... Hopen dat ie in het pad van 15u uit Bentheim zit, dan komt ie namelijk precies in mijn pauze door Hengelo. Maar zal wel niet ![]() | |
MTL | woensdag 24 februari 2016 @ 12:41 |
Als het goed is worden de eerste zes FLIRTS voor NS in de komende maand (t/m begin april) geleverd, dacht ik te hebben gelezen, dus je hebt nog wat meer kansen ![]() Edit: als het echt een NS FLIRT is, dan zijn ze eerder klaar dan gedacht. Ik meende eveens te hebben gelezen dat de oorspronkelijke planning vanaf midden maart was voor de aflevering. [ Bericht 27% gewijzigd door MTL op 24-02-2016 12:50:50 ] | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 13:04 |
Het kan zijn dat de Poolse journalist het niet helemaal correct opgeschreven heeft en dat alles wel volgens schema is. | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 13:05 |
In Dalfsen hebben ze nu ook de motorbak weggehaald, waardoor alleen nog de kopbak over is die dwars op de spoorrails ligt. | |
MTL | woensdag 24 februari 2016 @ 13:06 |
Ik weet niets van Poolse journalisten, ik meen mij alleen iets van een nieuwsbericht van NS zelf te herinneren ![]() | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 13:09 |
Zou Stadler nog een nieuwe kopbak kunnen maken voor Arriva? Omdat alles nu toch flirt3 is in principe? | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 13:10 |
Even die foto`s bekeken (was vlakbij mij in de buurt gebeurt) De trein botste tegen een aanhanger geladen met betonijzermatten, die getrokken werd door een tractor zo te zien. Trein ontspoord, maar de tractor en aanhanger staan nog netjes overeind. Achteras van de aanhanger ligt er wel half af, dat wel. Heftruck onder de achterkant van de aanhanger en dat ding rijdt zo weer naar de fabriek waar hij vandaan komt (paar honderd meter verderop) | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 13:12 |
Tuurlijk. Die hebben ze nog wel een paar op de plank liggen hoor. Die troep is zo modulair als maar kan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 13:18 |
dat kunnen ze prima. Voor het Hongaarse MAV bouwen ze bijvoorbeeld op dit moment nog FLIRTs met de oude kop | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 13:26 |
Oh kijk aan, hopen dat de andere bakken nog recht zijn dan. Volgens mij is die middenbak van de Ilse Delange nog geen jaar oud. | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 13:29 |
Denk dat de snelheid daar een stuk lager lag, is vlakbij het station. Wel nostalgie, nog van die Chevy V8 ambulances ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 13:33 |
je mag niet naar die foto's kijken he, anders 75 euro en gerechtelijke stappen bla bla. | |
Okuliarnik | woensdag 24 februari 2016 @ 13:33 |
![]() | |
Prins_Pils | woensdag 24 februari 2016 @ 13:36 |
Nooah toch al twee, drie kilometer verder hoor. Dat spul trekt ook op als een malle. | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 13:40 |
Killroy is dan ook wel de allerpauperste van dat soort sites. Daar staat nog met reclame in dan het lokale bokkeblaadje | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 13:41 |
Oh toch wel? Dacht dat Jiffy vlak bij het station zat | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 13:45 |
Laat Connexxion nou net over paar maanden 3 Protossen krijgen en ze dan een GTW over hebben die vrijwel identiek is aan de stellen op de vechtdallijn. | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 13:53 |
Kan Connexxion die zelf niet ergens gebruiken? Breng is ook van Connection toch? Of zijn dat dieseltjes? Heeft die fabrikant van protos een doorstart gemaakt trouwens? | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 14:12 |
BRENG heeft al treintjes over ![]() | |
James1988 | woensdag 24 februari 2016 @ 14:29 |
Dat zijn diesels ![]() Yep. | |
_JdM_ | woensdag 24 februari 2016 @ 14:43 |
Die GTW van CXX is technisch en innerlijk (inclusief toilet en balie van de hc/stewerd) aan de vechtdalGTW's van Arriva. Niet geheel toevallig ; CXX was al aan het azen op nieuwe Protossen en wil eigenlijk die GTW lozen (te weinig deuren per strekkende meter; betrouwbaarheid lager dan Protos en moeilijk te koppelen met de Protossen). Maar toen verlengde Arriva vorig jaar al 3 stuks GTW 2/6 ... Al zou Arriva meeliften op de Limburgbestelling, is het uiwisselingstechnisch nog handiger om die GTW van CXX te lenen, al dan wel niet tijdelijk in ruil voor een FLIRT voor Limburg, in afwachting van de nieuwe Protossen voor CXX. [ Bericht 1% gewijzigd door _JdM_ op 24-02-2016 14:49:09 ] | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 15:13 |
En uiteindelijk was het gewoon een R-Net flirt.. | |
James1988 | woensdag 24 februari 2016 @ 15:14 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 15:36 |
"gewoon" een R-net flirt ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 15:57 |
Ze zijn al op de helft met leveren nu! ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 24 februari 2016 @ 16:10 |
Oh. Niet gezien ![]() | |
_JdM_ | woensdag 24 februari 2016 @ 17:01 |
De helft van weinig is nog weinig... | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 17:10 |
Heeft iemand iedereen in het ootje genomen ![]() | |
Jhovall | woensdag 24 februari 2016 @ 17:29 |
Blijkbaar is er inderdaad meer zicht, zoals op het filmpje zichtbaar is. Ik had via google earth gerekend en een 'zichtlijn' getrokken samen met de opgezochte baanvaksnelheid. | |
TemulMelvin | woensdag 24 februari 2016 @ 18:01 |
Alsof een bekende man bijt hond'er niet herkend wordt ;-) | |
Ou-Tannu | woensdag 24 februari 2016 @ 18:05 |
waarom brengen ze die EGTW eigenlijk naar meppel ![]() | |
Nattekat | woensdag 24 februari 2016 @ 18:27 |
Over R-net flirts gesproken; is er één onderweg naar Den Haag momenteel ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 18:32 |
ja, dat de nieuwe die vanmiddag de grens passeerde | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 18:35 |
![]() | |
Bitlord | woensdag 24 februari 2016 @ 19:22 |
Er zit in die XX-GTW zelfs een ruimte voor de HC net als in de Vechtdalstellen. | |
Nattekat | woensdag 24 februari 2016 @ 19:24 |
Beetje jammer van het tijdstip alleen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 19:25 |
Geen idee. | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 19:26 |
Die nooit gebruikt wordt ![]() | |
Bitlord | woensdag 24 februari 2016 @ 19:37 |
Heb je het over Connexxion? Of Arriva? Of allebei? Bij Connexxion heeft dat ding geen enkele functie en neemt het alleen maar ruimte in. | |
_JdM_ | woensdag 24 februari 2016 @ 19:43 |
Dat geldt ook voor het toilet trouwens. | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 19:54 |
Dit valt bij mij onder 'vrijwel identiek' | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 19:55 |
Morgen ga ik in de hal staan met een bordje TemulMelvin erop. | |
Bitlord | woensdag 24 februari 2016 @ 19:55 |
Bij mij ook gelukkig. Onze gedachte hierover is vrijwel identiek. | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 19:55 |
Leuk stukje. Vroeger waren de wissels zo bevroren dat de bovenleidingwagen niet weg kon van de Zaanstraat naar Zaandam om een bovenleidingstoring te repareren. http://www.energievoorzie(...)6-02-24%20133734.pdf | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 19:57 |
Daar ontbreekt wel een tapkraan. | |
James1988 | woensdag 24 februari 2016 @ 19:59 |
![]() | |
Bitlord | woensdag 24 februari 2016 @ 19:59 |
Gat in de markt denk ik. RegioPimpel. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 20:00 |
Ik zeg DOEN! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 20:01 |
Dat zou een bazentrein opleveren ![]() | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 20:01 |
M'n oom heeft dat in een enigszins aangeschoten toestand wel es gevraagd aan een conducteur ![]() Die vond het wel een grappig idee | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 20:02 |
Die heeft net zoveel humor als jij? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 24 februari 2016 @ 20:36 |
![]() | |
greavy | woensdag 24 februari 2016 @ 20:59 |
Wie denkt dat die spitsbus Castricum - Amsterdam Sloterdijk gaat slagen? Veel meer reistijd enz. Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk niet dat men 's ochtends er bijna een uur vroeger voor uit bed zal gaan. | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2016 @ 21:00 |
Ik denk zelf van niet. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 21:25 |
Kansloos natuurlijk. En dan gaat NS zeggen "zie je wel, er is geen probleem, we hebben het geprobeerd" En dat is nog het ergste eraan. ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 24-02-2016 21:44:43 ] | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 21:51 |
Ik kan met hem lachen ja ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 21:55 |
Fecking inteeltkolonie ![]() | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 22:00 |
Ftfy | |
Zug-Chef | woensdag 24 februari 2016 @ 22:00 |
![]() | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 22:08 |
Mooie plaat! Is die Deutz onder andere serie nummers bekend bij andere maatschappijen? Nooit geweten dat bij Deutz ook locs zijn gemaakt | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:10 |
Jij kent ze alleen van de tractors he ![]() Ik ook hoor ![]() | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 22:11 |
In de Duitse IC`s heb je dat wel. Zat ik vorig jaar in richting Stuttgart, restauratiewagen erbij met een bar. Halve liter bier uit zo`n mooi hoog glas ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2016 @ 22:12 |
In de Arriva D-GTW's in de Achterhoek zijn ook Deutz-motoren gelepeld. In die in het noorden liggen MAN's | |
James1988 | woensdag 24 februari 2016 @ 22:14 |
Tijdens het nieuwsjaarsrondje heb ik er twee op tussen Keulen en Utrecht ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:15 |
Dat heb je elke twee uur in beide richtingen ook tussen Amsterdam en Hengelo ![]() | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 22:18 |
Vooral in de jaren '50 en '60: https://de.wikipedia.org/(...)1892.E2.80.931970.29 | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 22:19 |
blikkies of echte glazen ? | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 22:21 |
Eckte glazen! | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:23 |
Echte glazen. Blikkies kan je overal wel op het balkon wegslobberen. Je reist niet zo vaak met de trein misschien...? | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 22:26 |
Meestal richting Schiphol met de trein, en laatst Brussel. Allebei geen bier tegengekomen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 22:27 |
IC Brussel komt toch echt zo'n zak hooi voorbij die blikjes verkoopt. Inclusief Leffe. | |
bluemoon23 | woensdag 24 februari 2016 @ 22:27 |
Alweer blik ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 22:27 |
Niets mis met blik. | |
Prins_Pils | woensdag 24 februari 2016 @ 22:29 |
Twee maar? Are you sure? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:30 |
![]() ![]() ![]() ![]() Maar ja omdat NS op horecagebied van God noch zure appelen weet hebben ze zichzelf niet alleen uit de markt geprijsd, maar de markt gewoon effectief opgeheven ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 22:31 |
Het is nog nooit zo goed gegaan met railcatering als nu? | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 22:32 |
Maar goedkoop is anders inderdaad. Ik verwacht gewoon geen horecaprijzen in iets waar ik al betaal om te zitten. | |
Prins_Pils | woensdag 24 februari 2016 @ 22:32 |
Ik wou zeggen, er komen alleen maar meer trajecten bij waar zo'n pukkelkopje met onhandig grote rugzak rondwaggelt met een veel te blije stem | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:33 |
het heeft jarenlang helemaal niet bestaan. Totdat die rugzaktoeristen kwamen. Assortiment is zeer beperkt though. Gaan ze in de zomer Heineken aanbieden. Tsja ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 24 februari 2016 @ 22:34 |
In Duitsland lopen ze door de dosto's heen met karretjes met hele grote wielen ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 24 februari 2016 @ 22:35 |
https://munchies.vice.com(...)ie-ik-ooit-heb-gehad | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:40 |
Ja Karlsruhe - Konstanz 3 uur in RE met bordcatering of hoe het ook heet ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 22:42 |
Trekkers ![]() Ach ja, door het Deutz logo (wat de Keulse dom voorstelt) was ik wel in staat bij een pubquiz de Keulse dom te herkennen ![]() Das seht jah änlich paus ![]() ![]() | |
_JdM_ | woensdag 24 februari 2016 @ 22:43 |
Als ik het zo uitreken* zou ik op Castricum-Amsterdam Sloterdijk uitkomen op een kans van 1,3% dat de bus wordt gekozen in en 98,7% voor de trein. Voor Castricum-Amsterdam Zuid zou je al op 36,6% uitkomen voor busreizigers tov 63,4% voor treinreizigers. Echter....een reis Castricum-Amsterdam Zuid gaat natuurlijk niet per trein, maar eigenlijk vanaf Sloterdijk met de metro... *Berekening:
| |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:48 |
Leuk geprobeerd maar het slaat totaal nergens op ![]() Maar als je conclusie is dat geen weldenkend mens die bus pakt, deel ik hem. Op welke grond dan ook ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 22:50 |
Er zaten afgelopen maandag nog geen 5 mensen per rit in de bussen volgens het Journaal. | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 22:52 |
Zou ik toch liever MAN's hebben. Deutz motoren, hmm ik weet het niet. Ze zijn erg/te compact gebouwd. Volvo (49% aandeelhouder van Deutz) is voor bepaalde machines toch zelf motoren gaan ontwikkelen, ipv Deutz te bestellen). Deutz-Fahr gebruikt in de zwaarste trekker, tot 440pk, een MTU (Mercedes) motor. Hoe Deutz en SDF (het Italiaanse moederbedrijf Same-Deutz-Fahr verweven zijn weet ik niet, maar die gebruiken verder wel Deutz, ook in de Same en Lamborghini's). Om het toch trein gerelateerd te houden, weet jij of er verschil is qua betrouwbaarheid van de GTW's met een MAN en een Deutz? ![]() | |
_JdM_ | woensdag 24 februari 2016 @ 22:52 |
De eerste dag is ook niet echt een goede graadmeter hiervoor. Een maand is wat realistischer om het plan af te kraken. | |
DeaDLocK2K | woensdag 24 februari 2016 @ 22:55 |
Ik denk dat het net zoiets is als een treinverbinding van Hoogeveen naar Reykjavik via Dagestan met ieder uur een inwendige controle (glijmiddel niet toegestaan): er zijn vast mensen die het vrijwillig doen. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 22:58 |
Ja, het is nogal opzichtig "doen alsof je een alternatief aanbiedt" terwijl iedere Nederlander met meer dan een kwart hersencel kan natellen dat het een royaal kutplan is. Maar NS denkt zo serieus genomen te worden. Wordt nog vechten om die kwart hersencel daar ![]() | |
derLudolf | woensdag 24 februari 2016 @ 22:59 |
![]() | |
_JdM_ | woensdag 24 februari 2016 @ 23:01 |
Die reizigers die maandag in de bus zaten zaten ook in die categorie zo ongeveer... Dat waren verslaggevers om te kijken of er mensen in de bus zaten. | |
Dr_Flash | woensdag 24 februari 2016 @ 23:02 |
Ho ho, ze krijgen een Consumptiebon he. Dus: Bus uit, rij in, 5 minuten later "inchecken" (passagepas was ook genoeg geweest maar dan nog) , roltrap op, 5 minuten wachten bij de Kiosk, dan nog 10 minuten wachten op iemand die EN Nederlands spreekt EN weet wat "Consumptiebon" betekent, etc ~ Zou wel interessant zijn hoeveel mensen de overtime van die marteling ook nog in willen gaan. | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 23:47 |
Grappige is trouwens dat ze eigenlijk naar Zuid zouden rijden maar de Gemeente heeft geen toestemming verleent onder het mom 'te weinig ruimte'. | |
dennistd | woensdag 24 februari 2016 @ 23:50 |
Dat zou wel een reden moeten zijn om de Flixbus uit Hengelo te weren: vanaf zondag moet Syntus op het al krappe busstation van Hengelo nog meer inschikken om een halte vrij te maken voor die groene dingen... | |
b2py | woensdag 24 februari 2016 @ 23:53 |
Daar weinig ruimte? Hoeveel lijnen heb je daar, 5? En dan 7 perrons ofzo | |
dennistd | donderdag 25 februari 2016 @ 00:01 |
Het probleem is dat men even 'vergeten' is om een buffer te maken. Daardoor zijn er van de (theoretisch) 12 halteplekken meestal al 2-3 in gebruik. Verder is het vrijwel onmogelijk om voor een andere bus te halteren, omdat de achterkant dan zeker een halve meter van de stoep af staat, als het geen meter is. En het aantal lijnen is wel ietsjes meer: 8, 9, 10, 11, 12 (2x), 13, 51, 53, 59. En dan liggen de 14, 50 en 59 (andere richting) ook nog buiten de knoop (pakweg .10-.20). Zo'n 10 lijnen dus. | |
ReisT | donderdag 25 februari 2016 @ 00:37 |
Grappige is dat ze die bus toch laten rijden ondanks de afwezigheid van het enige echte voordeel (een rechtstreekse verbinding bieden die met de trein niet mogelijk is). | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 08:16 |
Er is ruimte zat in Hengelo. | |
boriq | donderdag 25 februari 2016 @ 08:19 |
Er is nog meer ruimte zat aan de andere kant van het station, zit je ook niemand in de weg. | |
greavy | donderdag 25 februari 2016 @ 08:19 |
Coffee Café Goings (was niet van NS) op station Schiedam Centrum spoor 5 gaat binnen enkele dagen dicht. Na 33 jaar. Waar de thee 1 euro kostte en koffie ¤1,20. Er schijnt een Kiosk terug te komen. Volgens NS paste Goings niet binnen het stationsbeeld. | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 08:29 |
![]() Zeg dan gewoon dat ze er niet genoeg aan verdienen... | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 08:45 |
Bij die broodjeskeet waarvan iedereen zich afvraagt waar hij van bestaat kunnen ze prima staan en achter lijn negen staat ook nooit iets. Als ruimte dan niet verplaatsen. Het is ook niet krap. En in de Sahara is trouwens nog meer ruimte. | |
greavy | donderdag 25 februari 2016 @ 10:48 |
dat dus. Zij wilden maar graag blijven, maar het werd ze erg lastig gemaakt. Nu gaan ze dus echt weg. NS hun zin. En de reiziger? Die schiet er niks mee op. Die gaat ongeveer het dubbele betalen als dat ze nu doen. | |
greavy | donderdag 25 februari 2016 @ 10:51 |
Arriva rijdt nu wel ma-vr de gehele dag (tot einde avondspits) een halfuursdienst Almelo-Mariënberg voor omreizende reizigers. | |
Peterselieman | donderdag 25 februari 2016 @ 11:00 |
Arriva heeft daar volgens mij nog een oude werkplaats. Daar kan onderzoek verricht worden. | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 11:03 |
Daarom, eenheidsworst is er genoeg. Deze toko had waarschijnlijk een perculator of zo'n grote filter automaat staan ipv een fancy siroop ding met knopjes en belabberde kwaliteit? Juist wat meer variatie zou ik wel leuk vinden. Nu heb je overal dezelfde gevulde koeken gemaakt met margarine en sojameuk voor een te hoge prijs, dezelfde koffie, dezelfde ijsjes, dezelfde smerige bamischijven etc etc. De drukste tankstations langs de snelweg zijn toch ook die waar een normale pot filterkoffie staat en die een goede gehaktbal hebben? | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 11:06 |
Waren er in Emmen voldoende treinstellen voorradig om de dienstregeling Emmen-Ommen te rijden? Of hebben ze via Deventer-Almelo-Mariënberg nog wat extra spul uit Zwolle laten komen. Overdag staan de meeste stellen in Zwolle namelijk | |
boriq | donderdag 25 februari 2016 @ 11:10 |
Was tegen 09:00 gebeurt, dan rijdt er nog genoeg tussen Emmen en Ommen (incl. de spitstreinen van/naar Coevorden) | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 11:39 |
Graaien graaien graaien en nog te laf zijn om er voor uit te komen ![]() Tsja, NS. What else is new. | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 februari 2016 @ 12:03 |
Echt superjammer. Ik heb er in de tijd toen ik bij Drievliet werkte regelmatig een bakkie gehaald. En misschien nog wel vaker iets uit die Wurlitzer automaten geplukt. Aanbod in die automaten is/was ook echt cool en veel uitgebreider dan normaal. Diverse broodjes. Veel soorten bier, Paracetemol en Condooms, naast de gebruikelijke standaard troep...Alles voor een avondje stappen... ![]() | |
_JdM_ | donderdag 25 februari 2016 @ 12:07 |
Die keren dat ik voor Dinges naar Vlaardingen ging is het zaakje in zijn geheel niet opgevallen... | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 25 februari 2016 @ 12:11 |
Het dubbele? Bij de AH-to-Go betaal je ¤1,50 voor een kop koffie, dat is maar 30 cent meer... (maar die zal Schiedam ook wel niet hebben?) | |
tripel7 | donderdag 25 februari 2016 @ 12:20 |
Dat is niet zo'n verschikkelijke verhouding... Op Zuid mogen 6 lijnen 2 haltes delen. Waarvan er een aantal lijnen hoog frequent zijn, en een deel moet bufferen. En onder het mom: het gvb is kut, maar de Noord zuid lijn moet en zal een succes worden komen er bij de opening van die lijn nog 3/4 lijnen bij (die nu nog naar het centrum en cs gaan)... Op twee haltes waarvan het nu al zo vol is dat regelmatig doorgaande rijbanen geblokkeerd zijn... | |
Darkwing_Duck | donderdag 25 februari 2016 @ 12:22 |
Kom jij ook uit Vlaardingen? ![]() | |
b2py | donderdag 25 februari 2016 @ 12:23 |
Kwarreltje | |
_JdM_ | donderdag 25 februari 2016 @ 12:48 |
'n maat van mij woonde daar 2 jaar ![]() | |
dennistd | donderdag 25 februari 2016 @ 12:56 |
Morgen een nieuwe kans om mij te zien _JdM_: 8.00u en 8.40u vertrek lijn 4 Zwering vanaf Enschede CS. En 12.50u, 13.50u en 14.50u op lijn 5 Zwering vanaf CS | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 13:02 |
en in de avond? Na 1800 zegmaar? | |
_serial_ | donderdag 25 februari 2016 @ 13:06 |
Hier staat het hele verhaal : http://www.rijnmond.nl/ni(...)rum-stopt-na-34-jaar | |
Adrie072 | donderdag 25 februari 2016 @ 13:10 |
Is er iets aan de hand met de ICdirect, er lijkt bijna niets te rijden, aldus twitter. | |
ReisT | donderdag 25 februari 2016 @ 13:20 |
Bij welke AHtogo is het nog zo goedkoop? In Utrecht was het ¤1,60 en vragen ze er tegenwoordig ¤1,75 voor. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 25 februari 2016 @ 13:21 |
Hmm.. dacht dat eenzelfde toko overal hetzelfde tarief zou hanteren... Enschede, Hengelo en Deventer sowieso ¤1,50. | |
dennistd | donderdag 25 februari 2016 @ 13:22 |
Ik moet al om 7u beginnen, dus tot 15.30u vind ik wel lang genoeg eigenlijk ![]() | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 13:24 |
Er rijdt dus nog wel wat? Dat is al een hele prestatie | |
James1988 | donderdag 25 februari 2016 @ 13:26 |
What else is new? | |
Maegrim | donderdag 25 februari 2016 @ 13:29 |
Ze staan allemaal hier.... ![]() | |
dennistd | donderdag 25 februari 2016 @ 13:33 |
Vanmiddag weer een Noors BM73-treinstel van Haarlem naar Bentheim, dit keer achter de Captrain 1619: https://www.facebook.com/NVBS.Twente/posts/575202049304924 | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 13:41 |
Wel mooi plaatje zo ![]() | |
James1988 | donderdag 25 februari 2016 @ 13:52 |
Leuke line-up. | |
ReisT | donderdag 25 februari 2016 @ 13:53 |
Een interessante combinatie qua kleurstelling! | |
MTL | donderdag 25 februari 2016 @ 13:56 |
Vandaag had ik zelf voor de verandering weer eens normale dienst, maar ik begreep van een collega die het spul op mocht gaan halen dat er twee treinen vlak na elkaar gestrand waren. Wat er precies gebeurd is of waar het mis is gegaan weet ik ook niet. | |
Adrie072 | donderdag 25 februari 2016 @ 14:05 |
Mooie foto en bedankt voor de uitleg. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 25 februari 2016 @ 14:21 |
Het boodschappenlijstje voor Dalfsen: - 2 bovenleidingportalen plus fundering - 1 AHOB - schone grond - twee maal 180 m spoorstaaf - 300 dwarsliggers - 300 meter bovenleiding - 1 hoogspanningskast http://www.prorail.nl/nieuws/herstel-spoor-dalfsen-in-volle-gang | |
Salatrel | donderdag 25 februari 2016 @ 14:23 |
spaart u zegeltjes? | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 14:46 |
Portalen? Masten lijkt me genoeg. | |
Peterselieman | donderdag 25 februari 2016 @ 14:51 |
Valt mee. Het lijstje had nog langer kunnen zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 14:52 |
Komt nog wat graszaad bij he, dat weiland is wel een beetje stuk nu. | |
#ANONIEM | donderdag 25 februari 2016 @ 14:54 |
Benieuwd hoelang ze zichzelf uberhaupt in Nederland geven. Zag net in Groningen weer een lege bus rondrijden op de snelweg. | |
Peterselieman | donderdag 25 februari 2016 @ 14:55 |
Volgens mij moet er mais groeien | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 15:06 |
Het is geen weiland, maar gewoon akkerland. Komen leuk aardappels of bieten in straks | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 15:07 |
En 400 ton ballast toch? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 25 februari 2016 @ 15:35 |
Die masten worden ook wel portalen genoemd. Oh ja, dat ook. | |
Prins_Pils | donderdag 25 februari 2016 @ 15:36 |
Portalen zijn eigenlijk alleen die dingen die over twee of meer sporen gaan. Masten staan langs losse sporen. | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 februari 2016 @ 16:07 |
Klopt.. En zelfs op dubbelsporige lijnen willen nog regelmatig alleen maar masten voorkomen. | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 16:19 |
Ja, door domme mensen. Fans worden ook wel klanten genoemd. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 16:40 |
RM noemt de masten tussen Zwolle en Wierden ook portalen. En jij zegt friet, fan. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 25 februari 2016 @ 16:46 |
Whatever. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 16:48 |
Fijn. Maar masten zijn gewoon andere dingen dan portalen. En dit zijn masten en geen portalen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 16:52 |
Jij kent niet genoeg jargon om dat soort dingen te kunnen beslissen denk ik. Laat iemand van de aannemers maar roepen hoe ze die dingen noemen. | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 16:54 |
![]() ![]() De tering ![]() | |
b2py | donderdag 25 februari 2016 @ 16:57 |
Ik denk dat het een gevalletje stroomafnemer pantograaf is | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 16:57 |
Ja wat, jij vindt jezelf een autoriteit en begint te tetteren, ik denk dat je het wel eens fout zou kunnen hebben en dat het het al helemaal niet waard is om zo op te reageren zoals je nu doet. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat je thuis hebt gewerkt vandaag en 'vroeg bent begonnen'. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 16:58 |
Ja dat denk ik ook. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 17:04 |
Volgens wiktionary heeft Fles trouwens ongelijk en de berichtgeving gelijk: https://nl.wiktionary.org/wiki/portaal | |
Mr_Klaasje | donderdag 25 februari 2016 @ 17:10 |
Maar.. Dan is het pas een portaal als er een horziontaal deel vast onderdeel van de constructie is. Een bovenleidingsmast in het systeem B4 is dus geen portaal maar bij het systeem B1 wel. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 17:13 |
Hence; hou je billen bij elkaar en trek je keutel gewoon in, het is uniseks. | |
#ANONIEM | donderdag 25 februari 2016 @ 17:14 |
Wat maakt het nu uit hoe die dingen heten zeg, Jezus Mina ![]() | |
b2py | donderdag 25 februari 2016 @ 17:17 |
Autism 4 real | |
ReisT | donderdag 25 februari 2016 @ 17:32 |
Voor een overspanning heb je twee palen nodig. 1 paal maakt dus geen portaal. | |
Prins_Pils | donderdag 25 februari 2016 @ 17:37 |
Ik zou van jou haast hetzelfde kunnen denken. | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 17:37 |
Hoezo heb je daar twee palen voor nodig in godsnaam? | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 17:38 |
Ga jij nou maar vanuit je flatje naar buiten staren. | |
Prins_Pils | donderdag 25 februari 2016 @ 17:39 |
Ben je ongesteld of zo ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 25 februari 2016 @ 17:40 |
Nee hoor, ik kan gewoon slecht tegen dom gewhiteknight. | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 17:57 |
Vind ik mezelf een autoriteit omdat ik weet wat een mast is en wat een portaal is? Doe eens niet zo. Ik hoopte nog dat je liep te trollen. | |
derLudolf | donderdag 25 februari 2016 @ 18:00 |
Godverdomme, we weten toch allemaal wat het om gaat. Een stuk ijzer, al dan niet met beton, geschikt om wat koper mee in de lucht te houden | |
Dr_Flash | donderdag 25 februari 2016 @ 18:01 |
Ja ![]() |