ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Zou tijd worden zeg. Tot voor kort kon je in België op volle snelheid door een rood sein rijden zonder dat er ingegrepen werd
Maar in 2022 alles voorzien van ETCS omdat ze de bakens van TBL1+ kunnen hergebruiken, dat is dan wel weer netjes. Als je in vergelijking daarmee naar Nederland kijkt... De wet van de remmende voorsprong in actie.
Was het trouwens bij VIRM ook al niet een keer gebeurd, dat bij een botsing de hele cabine in elkaar kreukelde ipv. het eerste balkon, zoals volgens het ontwerp eigenlijk de bedoeling was? En dat daarom de instructie was gewijzigd voor de machinist om toch maar de cabine te verlaten in een noodgeval en dat bij de nieuwste VIRM's de deur daarom ook zo opvallend blauw is gemaakt? Blijkbaar gaan die mooie crash-rekenmodellen in de praktijk niet altijd op.
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc.. maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende: cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc.. maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
7 seconden hebben we net uitgerekend.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Op dinsdag 23 februari 2016 17:57 schreef Nattekat het volgende: Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
hm daar heb je wel een punt, maar goed menig overweg heeft ook geluids waarschuwingen... maar of dat bij de betreffende overweg ook zo is?
In China stapt men nu af van vast, door de overheid voorgeschreven prijzen voor HSL-treinen en mag de spoorwegmaatschappij nu zelf op grond van 'marktwerking en reizigersverdeling' de prijzen gaan bepalen. (http://www.chinadaily.com(...)ontent_23599752.htm)
Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende: cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
Domme reactie verwijderd. Zat verkeerd om te denken.
[ Bericht 19% gewijzigd door GekkeHaan op 23-02-2016 18:26:21 ]
Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende: Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor
Ik zit verkeerd om te denken inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Je moet je voet inderdaad eens om de zoveel tijd optillen en weer neerzetten. Zou ook wel heel vaag zijn als het andersom was. Al te lang van de trein af! Het is aan net verwateren.
Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende: Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor
Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen
Op dinsdag 23 februari 2016 18:32 schreef Maegrim het volgende: Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen
menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/
als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...
bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/
als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...
bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
Ik weet ook niet of dat nou de maximale snelheid is die je kunt halen als de giek uitgeschoven is.
Lijkt me sterk dat er geen tranportstand op zit. SD weet dat vast wel.
Bulldozers en rupskranen zijn immers ook in staat hogere snelheden te halen.
[..]
30cm/sec is redelijk accuraat denk ik idd, als je met de giek omhoog rijdt wordt dat nog een scheppie minder, maar dat werkt niet samen als je onder de hoogspanning door wilt komen zonder vuurwerk. Bij het oversteken van een onbeveiligd spoor met een rupshoogwerker van dat formaat zou ik persoonlijk laten beveiligen door de NS, of iig overleg plegen. En ik zou de rupsen eroverheen rijden en zodra dat kan de giek rondzwenken, dan ben je sneller veilig als domweg doorhobbelen met 9 meter giek en jou aan het eind in het bakkie als bonusje. Andere optie is bak- eerst eroverhee; dan kun je op het spoor kijken en als er wat komt weer terugrijden of wegzwenken.. Tis gewoon niet slim geweest, maar daar zijn ze inmiddels al achter denk ik .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
30cm/sec is redelijk accuraat denk ik idd, als je met de giek omhoog rijdt wordt dat nog een scheppie minder, maar dat werkt niet samen als je onder de hoogspanning door wilt komen zonder vuurwerk. Bij het oversteken van een onbeveiligd spoor met een rupshoogwerker van dat formaat zou ik persoonlijk laten beveiligen door de NS, of iig overleg plegen. En ik zou de rupsen eroverheen rijden en zodra dat kan de giek rondzwenken, dan ben je sneller veilig als domweg doorhobbelen met 9 meter giek en jou aan het eind in het bakkie als bonusje. Andere optie is bak- eerst eroverhee; dan kun je op het spoor kijken en als er wat komt weer terugrijden of wegzwenken.. Tis gewoon niet slim geweest, maar daar zijn ze inmiddels al achter denk ik .
Ik had een tijdelijke buitendienststelling aangevraagd voor zo'n ding. En anders als ik vast was komen zitten twee accuklemmen op het spoor gezet .
De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
De treinen van ons hebben dat ook. Heb wel eens ons filmpje gezien van de bovenleiding die eraf vliegt door een kapotte panto. Best handig om te weten waar het gebeurde en wat er nou aan de hand was.
Wat minder leuk was, was het kleine meisje dat ooit is aangereden omdat ze door de overweg heen rende.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Ik had een tijdelijke buitendienststelling aangevraagd voor zo'n ding. En anders als ik vast was komen zitten twee accuklemmen op het spoor gezet .
[..]
De treinen van ons hebben dat ook. Heb wel eens ons filmpje gezien van de bovenleiding die eraf vliegt door een kapotte panto. Best handig om te weten waar het gebeurde en wat er nou aan de hand was.
Wat minder leuk was, was het kleine meisje dat ooit is aangereden omdat ze door de overweg heen rende.
spoor bezet melding is wel een goede.. alleen straks bedenkt elke aannemer het want dat is ja wel makkelijk...
een camera vergeet geen dingen wat in de menselijke waarneming wel kan gebeuren.. bewust of onbewust.
Ik had een tijdelijke buitendienststelling aangevraagd voor zo'n ding. En anders als ik vast was komen zitten twee accuklemmen op het spoor gezet .
[..]
De treinen van ons hebben dat ook. Heb wel eens ons filmpje gezien van de bovenleiding die eraf vliegt door een kapotte panto. Best handig om te weten waar het gebeurde en wat er nou aan de hand was.
Wat minder leuk was, was het kleine meisje dat ooit is aangereden omdat ze door de overweg heen rende.
Neuh, dat ook weer niet, maar ik was op zéker niet als een debieltje over die overweg gaan hobbelen.
En wat gebeurt er als je accuklemen op het spoor zet dan? Gaat de boel in de beveiliging ofzo?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Neuh, dat ook weer niet, maar ik was op zéker niet als een debieltje over die overweg gaan hobbelen.
En wat gebeurt er als je accuklemen op het spoor zet dan? Gaat de boel in de beveiliging ofzo?
Ik ken wel verhalen dat lui met stroomdraadjes die je nauwelijks ziet continue bezetmeldingen hebben geproduceerd en na 3 uurtjes uit de bosjes zijn getoverd
Ik ken wel verhalen dat lui met stroomdraadjes die je nauwelijks ziet continue bezetmeldingen hebben geproduceerd en na 3 uurtjes uit de bosjes zijn getoverd
Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef Prins_Pils het volgende: Op de sneltramlijn in Amstelveen gaan de overwegen al dicht als je een fiets op de rails legt bij het contactpunt
Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef Prins_Pils het volgende: Op de sneltramlijn in Amstelveen gaan de overwegen al dicht als je een fiets op de rails legt bij het contactpunt
"In geval een botsing onvermijdelijk is: 1. Zet een snelremming in 2. Ren in paniek de reizigersruimte in"
Een snelremming wordt vast niet afgebroken als je de dodeman loslaat.
als je rijrichting gekozen hebt moet je je voet op het pedaal laten en om de zoveel tijd even optillen en weer neerzetten. Doe je dat niet valt de dodwmanklep open en volgt een snelremming.
In tegenstelling tot een atb snelremming kun je een snelremming ingezet door de dodemaninstallatie opheffen door het pedaal alsnog te bedienen.
Op de foto's is te zien dat de giek van de hoogwerker is uitgeschoven. Dit kan gebeurd zijn door de aanrijding maar dit lijkt me sterk omdat er een in/uitschuif beveiliging op zit zodra de druk van de hydrauliek wegvalt. Als hij dus met uitgeschoven giek heeft gereden (wel laag natuurlijk anders zit je tegen de bovenleiding aan) is de hoogwerker zo 20m lang. Daarbij komt dat een rupshoogwerker in uitgeschoven toestand tergend langzaam rijdt omdat een kleine hobbel zorgt voor een zeer versterkte beweging in de manbak waar de bestuurder in staat. Stel dat de hoogwerker dan 10cm per seconde rijdt, de hoogwerker 20m lang is en de overweg 6m breed doe je er toch (0,1 m/s X 26m) = 4,33 minuten over om in z'n geheel over te steken. Genoeg tijd dus om een hele trein te laten ontsporen...
hoop dat t een beetje vlotten wil voor ze.. en dat de schade aan het spoor en de waslijn ook relatief mee valt
Het is meer de vraag, in hoeverre is de overweg beschadigd geraakt en hoe staat het met de kabels en apparatuur langs de baan. De reparatie daarvan gaat de meeste tijd in beslag nemen.
Het is meer de vraag, in hoeverre is de overweg beschadigd geraakt en hoe staat het met de kabels en apparatuur langs de baan. De reparatie daarvan gaat de meeste tijd in beslag nemen.
als de noodweg naar de volgende overweg ligt.. zou je de overweg nog tijdelijk kunnen afsluiten.. moeten de aanwonenden wel een stukje omrijden
Op 13:18 staat de aankondiging van de overweg (17.0). En je hebt best lang zicht op die ovw.
20 seconden van bordje 17.0 tot de overweg..
alleen de opname is met helder weer :-) met andere omstandigheden.. en ik weet niet of de Plan V net zo hard rijd als de EGTW er tegenwoordig op mag rijden etc..
alleen de opname is met helder weer :-) met andere omstandigheden.. en ik weet niet of de Plan V net zo hard rijd als de EGTW er tegenwoordig op mag rijden etc..
Ze kunnen en mogen allebei 140.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
alleen de opname is met helder weer :-) met andere omstandigheden.. en ik weet niet of de Plan V net zo hard rijd als de EGTW er tegenwoordig op mag rijden etc..
als je rijrichting gekozen hebt moet je je voet op het pedaal laten en om de zoveel tijd even optillen en weer neerzetten. Doe je dat niet valt de dodwmanklep open en volgt een snelremming.
In tegenstelling tot een atb snelremming kun je een snelremming ingezet door de dodemaninstallatie opheffen door het pedaal alsnog te bedienen.
Dat is ook materieelspecifiek. Die treinstellen van Arriva hebben dat niet. Dodeman remming is uitzitten, bij stilstand pedaal bedienen, remmen lossen en weer tractie geven.
Eigenlijk toont dit ongeluk de grenzen van veiligheid aan. Het is verbazingwekkend dat er niet meer dodelijke of ernstige slachtoffers zijn gevallen. Die arme meester ook
Op woensdag 24 februari 2016 08:35 schreef DeaDLocK2K het volgende: Eigenlijk toont dit ongeluk de grenzen van veiligheid aan. Het is verbazingwekkend dat er niet meer dodelijke of ernstige slachtoffers zijn gevallen. Die arme meester ook
Tjah, verbazingwekkend... Gewoon een feit dat treinen uit Zwolle richting Emmen 's ochtends erg rustig zijn. Als ie 7 minuten eerder had overgestoken, dan had ik denk ik de sneltrein van 8:15 uit Emmen geraakt en dan waren de gevolgen veel n ernstiger. Die trein is echt druk, iedereen die in Ommen en Dalfsen instapt heeft sowieso geen zitplaats.
Ik betwijfel of het zoveel verschil had gemaakt. En het was de trein uit Zwolle toch? Die is in de ochtend nooit druk. Kijk naar de rest van de trein. Er wordt daar hard getreden, denk je dat veel passagiers veel verschil had gemaakt? Ik denk dat er heel veel meer gewonden waren gevallen en misschien een enkele dode maar voor mij toont deze afloop wel aan dat het met veiligheid wel serieus zit bij zelfs Light rail.
Even voor alle duidelijkheid: ik ken de situatie ter plekke in Dalfsen niet, dus dit is gebaseerd op de situatie zoals ik die tegenkom in de rest van Nederland. De tijd die zit tussen het activeren van de aankondiging van de overweg (aankondigingssectie) en het daadwerkelijk over de overweg heen rijden is, wat is het, misschien 30 à 35 seconden, afhankelijk van o.a. de baanvaksnelheid. In die tijd worden de lichten geactiveerd en sluiten de overwegbomen. Voor mij als machinist is het heel normaal dat er op dat moment gewoon nog verkeer op de overweg rijdt. Ik zal dus niet raar staan te kijken als ik op een overweg af rij waar op dat moment nog een auto overheen rijdt of mensen overheen wandelen, om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid mensen die snel nog even onder de al dalende overwegbomen heen duiken. Misschien pas 5 à 10 seconden (dus ong. 200 tot 400 meter, met 140 km/u) voordat ik over de overweg zou rijden, zou ik een voertuig op de overweg als zijnde aanrijdgevaar registreren, ondanks dat ik wellicht de hele tijd prima zicht heb op de overweg. Dat is natuurlijk veel en veel te laat om nog te remmen. Na het registreren van het gevaar heb je misschien nog 5 seconden over om een snelremming in te zetten en dan tegen alle remkrachten in de cabine uit te rennen. Ik zat net even te kijken naar de uitzending van Een Vandaag van gisteravond, waar ook aandacht werd besteed aan het ongeluk (uiteraard). Wat mij daarin opviel was de suggestie die werd gedaan door een hoogleraar (geloof ik). Er werd gezegd dat er een systeem is waarbij ProRail gewaarschuwd wordt als de slagbomen niet geheel naar beneden gaan, dat daarop Arriva door ProRail wordt gebeld en dat dan de machinist door Arriva wordt ingelicht. Zijn suggestie was dat de communicatie tussen ProRail en de machinist direct zou moeten zijn en dat wellicht daarmee het ongeluk voorkomen had kunnen worden. Errm, wàt? Als je dus uitgaat van 35 seconden voor het in werking stellen van de overweg en het dalen van de overwegbomen, denkt ie nou echt dat het ook maar iets helpt als na 20 seconden geregistreerd wordt dat de bomen niet geheel naar beneden gaan? Dan heeft ProRail exact 15 seconde om een belletje te plegen naar de machinist en hem er van te overtuigen dat er een probleem is met de overweg. Jep. Dat gaat echt helpen.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 24-02-2016 12:14:10 ]
Conclusie: dit soort ongelukken zijn alleen te voorkomen als weggebruikers ervoor zorgen dat ze zich niet op de overweg bevinden als er een trein aankomt. Wat dus al gewoon in de wet staat en waar ProRail deze maand toevallig net weer een campagne voor is gestart.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Stel dat de bestuurder van de hoogwerker van tevoren Prorail (http://www.prorail.nl/omwonenden/contact-publiek) gebeld had. Wat zou hij dan voor reactie hebben gekregen? Vast niet iets als "u mag om 9:15 als de trein uit Dalfsen voorbij is oversteken". Hoewel het dan prima zou kunnen, er moet alleen overleg zijn met de treindienstleider dat er geen extra (goederen)trein rijdt op dat moment.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 24 februari 2016 11:29 schreef MTL het volgende: Even voor alle duidelijkheid: ik ken de situatie ter plekke in Dalfsen niet, dus dit is gebaseerd op de situatie zoals ik die tegenkom in de rest van Nederland. De tijd die zit tussen het activeren van de aankondiging van de overweg (aankondigingssectie) en het daadwerkelijk over de overweg heen rijden is, wat is het, misschien 30 à 35 seconden, afhankelijk van de baanvaksnelheid. In die tijd worden de lichten geactiveerd en sluiten de overwegbomen.
Bij twee sporen die strak naast elkaar liggen waar exact haaks een weg overheen loopt is de aankondigingstijd meestal 23 of 24 seconden. Daar waar alleen voetgangers oversteken of het enkelsporig is wil deze waarde nog wel omlaag gaan naar 21 seconden. Maar dat maakt jouw punt alleen maar sterker.
Ik las het, maar moet helaas werken vanmiddag... Hopen dat ie in het pad van 15u uit Bentheim zit, dan komt ie namelijk precies in mijn pauze door Hengelo. Maar zal wel niet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als het goed is worden de eerste zes FLIRTS voor NS in de komende maand (t/m begin april) geleverd, dacht ik te hebben gelezen, dus je hebt nog wat meer kansen
Edit: als het echt een NS FLIRT is, dan zijn ze eerder klaar dan gedacht. Ik meende eveens te hebben gelezen dat de oorspronkelijke planning vanaf midden maart was voor de aflevering.
[ Bericht 27% gewijzigd door MTL op 24-02-2016 12:50:50 ]
Even die foto`s bekeken (was vlakbij mij in de buurt gebeurt) De trein botste tegen een aanhanger geladen met betonijzermatten, die getrokken werd door een tractor zo te zien.
Trein ontspoord, maar de tractor en aanhanger staan nog netjes overeind. Achteras van de aanhanger ligt er wel half af, dat wel. Heftruck onder de achterkant van de aanhanger en dat ding rijdt zo weer naar de fabriek waar hij vandaan komt (paar honderd meter verderop)
Op woensdag 24 februari 2016 13:09 schreef derLudolf het volgende: Zou Stadler nog een nieuwe kopbak kunnen maken voor Arriva? Omdat alles nu toch flirt3 is in principe?
Tuurlijk. Die hebben ze nog wel een paar op de plank liggen hoor. Die troep is zo modulair als maar kan
Op woensdag 24 februari 2016 13:09 schreef derLudolf het volgende: Zou Stadler nog een nieuwe kopbak kunnen maken voor Arriva? Omdat alles nu toch flirt3 is in principe?
dat kunnen ze prima. Voor het Hongaarse MAV bouwen ze bijvoorbeeld op dit moment nog FLIRTs met de oude kop
Even die foto`s bekeken (was vlakbij mij in de buurt gebeurt) De trein botste tegen een aanhanger geladen met betonijzermatten, die getrokken werd door een tractor zo te zien.
Trein ontspoord, maar de tractor en aanhanger staan nog netjes overeind. Achteras van de aanhanger ligt er wel half af, dat wel. Heftruck onder de achterkant van de aanhanger en dat ding rijdt zo weer naar de fabriek waar hij vandaan komt (paar honderd meter verderop)
Denk dat de snelheid daar een stuk lager lag, is vlakbij het station.
Op woensdag 24 februari 2016 13:09 schreef derLudolf het volgende: Zou Stadler nog een nieuwe kopbak kunnen maken voor Arriva? Omdat alles nu toch flirt3 is in principe?
Laat Connexxion nou net over paar maanden 3 Protossen krijgen en ze dan een GTW over hebben die vrijwel identiek is aan de stellen op de vechtdallijn.
Kan Connexxion die zelf niet ergens gebruiken? Breng is ook van Connection toch? Of zijn dat dieseltjes?
Heeft die fabrikant van protos een doorstart gemaakt trouwens?
Die GTW van CXX is technisch en innerlijk (inclusief toilet en balie van de hc/stewerd) aan de vechtdalGTW's van Arriva. Niet geheel toevallig ; CXX was al aan het azen op nieuwe Protossen en wil eigenlijk die GTW lozen (te weinig deuren per strekkende meter; betrouwbaarheid lager dan Protos en moeilijk te koppelen met de Protossen). Maar toen verlengde Arriva vorig jaar al 3 stuks GTW 2/6 ...
Al zou Arriva meeliften op de Limburgbestelling, is het uiwisselingstechnisch nog handiger om die GTW van CXX te lenen, al dan wel niet tijdelijk in ruil voor een FLIRT voor Limburg, in afwachting van de nieuwe Protossen voor CXX.
[ Bericht 1% gewijzigd door _JdM_ op 24-02-2016 14:49:09 ]
Blijkbaar is er inderdaad meer zicht, zoals op het filmpje zichtbaar is. Ik had via google earth gerekend en een 'zichtlijn' getrokken samen met de opgezochte baanvaksnelheid.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Leuk stukje. Vroeger waren de wissels zo bevroren dat de bovenleidingwagen niet weg kon van de Zaanstraat naar Zaandam om een bovenleidingstoring te repareren. http://www.energievoorzie(...)6-02-24%20133734.pdf
Wie denkt dat die spitsbus Castricum - Amsterdam Sloterdijk gaat slagen? Veel meer reistijd enz. Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk niet dat men 's ochtends er bijna een uur vroeger voor uit bed zal gaan.
Op woensdag 24 februari 2016 20:59 schreef greavy het volgende: Wie denkt dat die spitsbus Castricum - Amsterdam Sloterdijk gaat slagen? Veel meer reistijd enz. Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk niet dat men 's ochtends er bijna een uur vroeger voor uit bed zal gaan.
Kansloos natuurlijk. En dan gaat NS zeggen "zie je wel, er is geen probleem, we hebben het geprobeerd" En dat is nog het ergste eraan.
[ Bericht 8% gewijzigd door Dr_Flash op 24-02-2016 21:44:43 ]
Ik kan met hem lachen ja Ach die hele situatie was grappig, ik kwam met wat jongeren vanaf Schiphol, waren net terug van een weekje Italië. Stappen we in Zwolle in de trein naar Emmen, zien we daar m'n oom en wat kameraden die een dagje Amsterdam hadden gedaan in de trein zitten Conducteur van die trein kwam ook nog bij ons uit 't dorp dus ach, dat was best een gezellig reisje
Ondanks het Volkswagen-schandaal ontvangt distributeur Pon in Leusden vier maal per week een beladen trein vanuit de VW-fabriek in Wolfsburg (D). Vanaf verdeelstation Osnabrück Rbf vertrekt een DBS 189'er met trein 47734 in alle vroegte richting Bad Bentheim. Even voor de koffie van 10:00 is de trein al in Amersfoort gearriveerd. Pas rond de lunchpauze vertrekt vervolgens deze fraaie Strukton-Deutz lok via het Ponlijntje naar het ongeveer 5 km zuidelijker gelegen Leusden. Op woensdag 24 februari 2016 vertrok de 303003 met trein 62291 ruim een kwartier later dan de geplande tijd uit het station van Amersfoort en na het dichtsleutelen van de spoorwegovergang kon dit beeld gedurende de lunch van uw fotograaf worden vastgelegd.
Op woensdag 24 februari 2016 22:00 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Ondanks het Volkswagen-schandaal ontvangt distributeur Pon in Leusden vier maal per week een beladen trein vanuit de VW-fabriek in Wolfsburg (D). Vanaf verdeelstation Osnabrück Rbf vertrekt een DBS 189'er met trein 47734 in alle vroegte richting Bad Bentheim. Even voor de koffie van 10:00 is de trein al in Amersfoort gearriveerd. Pas rond de lunchpauze vertrekt vervolgens deze fraaie Strukton-Deutz lok via het Ponlijntje naar het ongeveer 5 km zuidelijker gelegen Leusden. Op woensdag 24 februari 2016 vertrok de 303003 met trein 62291 ruim een kwartier later dan de geplande tijd uit het station van Amersfoort en na het dichtsleutelen van de spoorwegovergang kon dit beeld gedurende de lunch van uw fotograaf worden vastgelegd.
Mooie plaat! Is die Deutz onder andere serie nummers bekend bij andere maatschappijen? Nooit geweten dat bij Deutz ook locs zijn gemaakt
In de Duitse IC`s heb je dat wel. Zat ik vorig jaar in richting Stuttgart, restauratiewagen erbij met een bar. Halve liter bier uit zo`n mooi hoog glas
In de Duitse IC`s heb je dat wel. Zat ik vorig jaar in richting Stuttgart, restauratiewagen erbij met een bar. Halve liter bier uit zo`n mooi hoog glas
Tijdens het nieuwsjaarsrondje heb ik er twee op tussen Keulen en Utrecht
In de Duitse IC`s heb je dat wel. Zat ik vorig jaar in richting Stuttgart, restauratiewagen erbij met een bar. Halve liter bier uit zo`n mooi hoog glas
Dat heb je elke twee uur in beide richtingen ook tussen Amsterdam en Hengelo
Maar ja omdat NS op horecagebied van God noch zure appelen weet hebben ze zichzelf niet alleen uit de markt geprijsd, maar de markt gewoon effectief opgeheven Goed bezugggg
het heeft jarenlang helemaal niet bestaan. Totdat die rugzaktoeristen kwamen. Assortiment is zeer beperkt though. Gaan ze in de zomer Heineken aanbieden. Tsja
Op woensdag 24 februari 2016 22:32 schreef Prins_Pils het volgende: Ik wou zeggen, er komen alleen maar meer trajecten bij waar zo'n pukkelkopje met onhandig grote rugzak rondwaggelt met een veel te blije stem
Op woensdag 24 februari 2016 22:34 schreef Prins_Pils het volgende: In Duitsland lopen ze door de dosto's heen met karretjes met hele grote wielen *BONK BONK BONK BONK* de trap af
Ja Karlsruhe - Konstanz 3 uur in RE met bordcatering of hoe het ook heet heel dat karretje leeggetankt met Zug-Chef en nog 2 in 2007
Op woensdag 24 februari 2016 20:59 schreef greavy het volgende: Wie denkt dat die spitsbus Castricum - Amsterdam Sloterdijk gaat slagen? Veel meer reistijd enz. Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk niet dat men 's ochtends er bijna een uur vroeger voor uit bed zal gaan.
Als ik het zo uitreken* zou ik op Castricum-Amsterdam Sloterdijk uitkomen op een kans van 1,3% dat de bus wordt gekozen in en 98,7% voor de trein. Voor Castricum-Amsterdam Zuid zou je al op 36,6% uitkomen voor busreizigers tov 63,4% voor treinreizigers. Echter....een reis Castricum-Amsterdam Zuid gaat natuurlijk niet per trein, maar eigenlijk vanaf Sloterdijk met de metro...
*Berekening:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik het zo uitreken* zou ik op Castricum-Amsterdam Sloterdijk uitkomen op een kans van 1,3% dat de bus wordt gekozen in en 98,7% voor de trein. Voor Castricum-Amsterdam Zuid zou je al op 36,6% uitkomen voor busreizigers tov 63,4% voor treinreizigers. Echter....een reis Castricum-Amsterdam Zuid gaat natuurlijk niet per trein, maar eigenlijk vanaf Sloterdijk met de metro...
*Berekening:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk geprobeerd maar het slaat totaal nergens op
Maar als je conclusie is dat geen weldenkend mens die bus pakt, deel ik hem. Op welke grond dan ook
In de Arriva D-GTW's in de Achterhoek zijn ook Deutz-motoren gelepeld. In die in het noorden liggen MAN's
Zou ik toch liever MAN's hebben. Deutz motoren, hmm ik weet het niet. Ze zijn erg/te compact gebouwd.
Volvo (49% aandeelhouder van Deutz) is voor bepaalde machines toch zelf motoren gaan ontwikkelen, ipv Deutz te bestellen). Deutz-Fahr gebruikt in de zwaarste trekker, tot 440pk, een MTU (Mercedes) motor. Hoe Deutz en SDF (het Italiaanse moederbedrijf Same-Deutz-Fahr verweven zijn weet ik niet, maar die gebruiken verder wel Deutz, ook in de Same en Lamborghini's).
Om het toch trein gerelateerd te houden, weet jij of er verschil is qua betrouwbaarheid van de GTW's met een MAN en een Deutz?
De eerste dag is ook niet echt een goede graadmeter hiervoor. Een maand is wat realistischer om het plan af te kraken.
Ik denk dat het net zoiets is als een treinverbinding van Hoogeveen naar Reykjavik via Dagestan met ieder uur een inwendige controle (glijmiddel niet toegestaan): er zijn vast mensen die het vrijwillig doen.
Ik denk dat het net zoiets is als een treinverbinding van Hoogeveen naar Reykjavik via Dagestan met ieder uur een inwendige controle (glijmiddel niet toegestaan): er zijn vast mensen die het vrijwillig doen.
Ja, het is nogal opzichtig "doen alsof je een alternatief aanbiedt" terwijl iedere Nederlander met meer dan een kwart hersencel kan natellen dat het een royaal kutplan is. Maar NS denkt zo serieus genomen te worden. Wordt nog vechten om die kwart hersencel daar
Ik denk dat het net zoiets is als een treinverbinding van Hoogeveen naar Reykjavik via Dagestan met ieder uur een inwendige controle (glijmiddel niet toegestaan): er zijn vast mensen die het vrijwillig doen.
Ik denk dat het net zoiets is als een treinverbinding van Hoogeveen naar Reykjavik via Dagestan met ieder uur een inwendige controle (glijmiddel niet toegestaan): er zijn vast mensen die het vrijwillig doen.
Die reizigers die maandag in de bus zaten zaten ook in die categorie zo ongeveer... Dat waren verslaggevers om te kijken of er mensen in de bus zaten.
Dus: Bus uit, rij in, 5 minuten later "inchecken" (passagepas was ook genoeg geweest maar dan nog) , roltrap op, 5 minuten wachten bij de Kiosk, dan nog 10 minuten wachten op iemand die EN Nederlands spreekt EN weet wat "Consumptiebon" betekent, etc ~
Zou wel interessant zijn hoeveel mensen de overtime van die marteling ook nog in willen gaan.
Dat zou wel een reden moeten zijn om de Flixbus uit Hengelo te weren: vanaf zondag moet Syntus op het al krappe busstation van Hengelo nog meer inschikken om een halte vrij te maken voor die groene dingen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het probleem is dat men even 'vergeten' is om een buffer te maken. Daardoor zijn er van de (theoretisch) 12 halteplekken meestal al 2-3 in gebruik. Verder is het vrijwel onmogelijk om voor een andere bus te halteren, omdat de achterkant dan zeker een halve meter van de stoep af staat, als het geen meter is. En het aantal lijnen is wel ietsjes meer: 8, 9, 10, 11, 12 (2x), 13, 51, 53, 59. En dan liggen de 14, 50 en 59 (andere richting) ook nog buiten de knoop (pakweg .10-.20). Zo'n 10 lijnen dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 24 februari 2016 23:47 schreef b2py het volgende: Grappige is trouwens dat ze eigenlijk naar Zuid zouden rijden maar de Gemeente heeft geen toestemming verleent onder het mom 'te weinig ruimte'.
Grappige is dat ze die bus toch laten rijden ondanks de afwezigheid van het enige echte voordeel (een rechtstreekse verbinding bieden die met de trein niet mogelijk is).
Op woensdag 24 februari 2016 23:50 schreef dennistd het volgende: Dat zou wel een reden moeten zijn om de Flixbus uit Hengelo te weren: vanaf zondag moet Syntus op het al krappe busstation van Hengelo nog meer inschikken om een halte vrij te maken voor die groene dingen...
Coffee Café Goings (was niet van NS) op station Schiedam Centrum spoor 5 gaat binnen enkele dagen dicht. Na 33 jaar. Waar de thee 1 euro kostte en koffie ¤1,20. Er schijnt een Kiosk terug te komen. Volgens NS paste Goings niet binnen het stationsbeeld.
Op donderdag 25 februari 2016 08:19 schreef greavy het volgende: Coffee Café Goings (was niet van NS) op station Schiedam Centrum spoor 5 gaat binnen enkele dagen dicht. Na 33 jaar. Waar de thee 1 euro kostte en koffie ¤1,20. Er schijnt een Kiosk terug te komen. Volgens NS paste Goings niet binnen het stationsbeeld.
Zeg dan gewoon dat ze er niet genoeg aan verdienen...
Er is nog meer ruimte zat aan de andere kant van het station, zit je ook niemand in de weg.
Bij die broodjeskeet waarvan iedereen zich afvraagt waar hij van bestaat kunnen ze prima staan en achter lijn negen staat ook nooit iets. Als ruimte dan niet verplaatsen. Het is ook niet krap. En in de Sahara is trouwens nog meer ruimte.
Zeg dan gewoon dat ze er niet genoeg aan verdienen...
dat dus. Zij wilden maar graag blijven, maar het werd ze erg lastig gemaakt. Nu gaan ze dus echt weg. NS hun zin. En de reiziger? Die schiet er niks mee op. Die gaat ongeveer het dubbele betalen als dat ze nu doen.
dat dus. Zij wilden maar graag blijven, maar het werd ze erg lastig gemaakt. Nu gaan ze dus echt weg. NS hun zin. En de reiziger? Die schiet er niks mee op. Die gaat ongeveer het dubbele betalen als dat ze nu doen.
Daarom, eenheidsworst is er genoeg.
Deze toko had waarschijnlijk een perculator of zo'n grote filter automaat staan ipv een fancy siroop ding met knopjes en belabberde kwaliteit? Juist wat meer variatie zou ik wel leuk vinden. Nu heb je overal dezelfde gevulde koeken gemaakt met margarine en sojameuk voor een te hoge prijs, dezelfde koffie, dezelfde ijsjes, dezelfde smerige bamischijven etc etc.
De drukste tankstations langs de snelweg zijn toch ook die waar een normale pot filterkoffie staat en die een goede gehaktbal hebben?
Op donderdag 25 februari 2016 10:51 schreef greavy het volgende: Arriva rijdt nu wel ma-vr de gehele dag (tot einde avondspits) een halfuursdienst Almelo-Mariënberg voor omreizende reizigers.
Waren er in Emmen voldoende treinstellen voorradig om de dienstregeling Emmen-Ommen te rijden? Of hebben ze via Deventer-Almelo-Mariënberg nog wat extra spul uit Zwolle laten komen. Overdag staan de meeste stellen in Zwolle namelijk
Waren er in Emmen voldoende treinstellen voorradig om de dienstregeling Emmen-Ommen te rijden? Of hebben ze via Deventer-Almelo-Mariënberg nog wat extra spul uit Zwolle laten komen. Overdag staan de meeste stellen in Zwolle namelijk
Was tegen 09:00 gebeurt, dan rijdt er nog genoeg tussen Emmen en Ommen (incl. de spitstreinen van/naar Coevorden)
Zeg dan gewoon dat ze er niet genoeg aan verdienen...
Graaien graaien graaien en nog te laf zijn om er voor uit te komen EN denken dat je reizigers allemaal zo dom zijn om in een lulsmoesje als "stationsbeeld" te trappen.
Op donderdag 25 februari 2016 08:19 schreef greavy het volgende: Coffee Café Goings (was niet van NS) op station Schiedam Centrum spoor 5 gaat binnen enkele dagen dicht. Na 33 jaar. Waar de thee 1 euro kostte en koffie ¤1,20. Er schijnt een Kiosk terug te komen. Volgens NS paste Goings niet binnen het stationsbeeld.
Echt superjammer. Ik heb er in de tijd toen ik bij Drievliet werkte regelmatig een bakkie gehaald. En misschien nog wel vaker iets uit die Wurlitzer automaten geplukt.
Aanbod in die automaten is/was ook echt cool en veel uitgebreider dan normaal. Diverse broodjes. Veel soorten bier, Paracetemol en Condooms, naast de gebruikelijke standaard troep...Alles voor een avondje stappen...
Echt superjammer. Ik heb er in de tijd toen ik bij Drievliet werkte regelmatig een bakkie gehaald. En misschien nog wel vaker iets uit die Wurlitzer automaten geplukt.
Die keren dat ik voor Dinges naar Vlaardingen ging is het zaakje in zijn geheel niet opgevallen...
dat dus. Zij wilden maar graag blijven, maar het werd ze erg lastig gemaakt. Nu gaan ze dus echt weg. NS hun zin. En de reiziger? Die schiet er niks mee op. Die gaat ongeveer het dubbele betalen als dat ze nu doen.
Het dubbele? Bij de AH-to-Go betaal je ¤1,50 voor een kop koffie, dat is maar 30 cent meer... (maar die zal Schiedam ook wel niet hebben?)
Het probleem is dat men even 'vergeten' is om een buffer te maken. Daardoor zijn er van de (theoretisch) 12 halteplekken meestal al 2-3 in gebruik. Verder is het vrijwel onmogelijk om voor een andere bus te halteren, omdat de achterkant dan zeker een halve meter van de stoep af staat, als het geen meter is. En het aantal lijnen is wel ietsjes meer: 8, 9, 10, 11, 12 (2x), 13, 51, 53, 59. En dan liggen de 14, 50 en 59 (andere richting) ook nog buiten de knoop (pakweg .10-.20). Zo'n 10 lijnen dus.
Dat is niet zo'n verschikkelijke verhouding... Op Zuid mogen 6 lijnen 2 haltes delen. Waarvan er een aantal lijnen hoog frequent zijn, en een deel moet bufferen. En onder het mom: het gvb is kut, maar de Noord zuid lijn moet en zal een succes worden komen er bij de opening van die lijn nog 3/4 lijnen bij (die nu nog naar het centrum en cs gaan)... Op twee haltes waarvan het nu al zo vol is dat regelmatig doorgaande rijbanen geblokkeerd zijn...
Morgen een nieuwe kans om mij te zien _JdM_: 8.00u en 8.40u vertrek lijn 4 Zwering vanaf Enschede CS. En 12.50u, 13.50u en 14.50u op lijn 5 Zwering vanaf CS
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 25 februari 2016 12:56 schreef dennistd het volgende: Morgen een nieuwe kans om mij te zien _JdM_: 8.00u en 8.40u vertrek lijn 4 Zwering vanaf Enschede CS. En 12.50u, 13.50u en 14.50u op lijn 5 Zwering vanaf CS
dat dus. Zij wilden maar graag blijven, maar het werd ze erg lastig gemaakt. Nu gaan ze dus echt weg. NS hun zin. En de reiziger? Die schiet er niks mee op. Die gaat ongeveer het dubbele betalen als dat ze nu doen.
Vandaag had ik zelf voor de verandering weer eens normale dienst, maar ik begreep van een collega die het spul op mocht gaan halen dat er twee treinen vlak na elkaar gestrand waren. Wat er precies gebeurd is of waar het mis is gegaan weet ik ook niet.
Op woensdag 24 februari 2016 23:50 schreef dennistd het volgende: Dat zou wel een reden moeten zijn om de Flixbus uit Hengelo te weren: vanaf zondag moet Syntus op het al krappe busstation van Hengelo nog meer inschikken om een halte vrij te maken voor die groene dingen...
Benieuwd hoelang ze zichzelf uberhaupt in Nederland geven. Zag net in Groningen weer een lege bus rondrijden op de snelweg.
Ja wat, jij vindt jezelf een autoriteit en begint te tetteren, ik denk dat je het wel eens fout zou kunnen hebben en dat het het al helemaal niet waard is om zo op te reageren zoals je nu doet. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat je thuis hebt gewerkt vandaag en 'vroeg bent begonnen'.
Maar.. Dan is het pas een portaal als er een horziontaal deel vast onderdeel van de constructie is. Een bovenleidingsmast in het systeem B4 is dus geen portaal maar bij het systeem B1 wel.
Maar.. Dan is het pas een portaal als er een horziontaal deel vast onderdeel van de constructie is. Een bovenleidingsmast in het systeem B4 is dus geen portaal maar bij het systeem B1 wel.
Hence; hou je billen bij elkaar en trek je keutel gewoon in, het is uniseks.
Ja wat, jij vindt jezelf een autoriteit en begint te tetteren, ik denk dat je het wel eens fout zou kunnen hebben en dat het het al helemaal niet waard is om zo op te reageren zoals je nu doet. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat je thuis hebt gewerkt vandaag en 'vroeg bent begonnen'.
Ja wat, jij vindt jezelf een autoriteit en begint te tetteren, ik denk dat je het wel eens fout zou kunnen hebben en dat het het al helemaal niet waard is om zo op te reageren zoals je nu doet. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat je thuis hebt gewerkt vandaag en 'vroeg bent begonnen'.
Vind ik mezelf een autoriteit omdat ik weet wat een mast is en wat een portaal is? Doe eens niet zo. Ik hoopte nog dat je liep te trollen.
Op donderdag 25 februari 2016 18:00 schreef derLudolf het volgende: Godverdomme, we weten toch allemaal wat het om gaat. Een stuk ijzer, al dan niet met beton, geschikt om wat koper mee in de lucht te houden