ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 20-02-2016 19:28:09 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag is er een trein van DB Schenker op de Kijfhoek ontspoort tijdens een rangeerbeweging. De dienstdoende rangeerder en machinist hadden het stootjuk over het hoofd gezien, en waren er met circa 30km/h doorheen geknald.
Bij Voith in Zutphen zijn ze tegenwoordig ook wat lokken aan het verzamelen... Ee ERS-G1206, een Locon V100 en twee G2000... (waarvan er 1 al een tijdje staat dacht ik.)
In Apeldoorn stonden ook een 4tal locon-1600'den stil.
De werkplaats in Zutphen is van Strukton en Arriva, Voith heeft daar nooit wat mee te maken gehad. De Voith-werkplaatsen in Leeuwarden en Blerick zijn al een tijd geleden overgenomen door Stadler.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 20 februari 2016 19:50 schreef dennistd het volgende: De werkplaats in Zutphen is van Strukton en Arriva, Voith heeft daar nooit wat mee te maken gehad. De Voith-werkplaatsen in Leeuwarden en Blerick zijn al een tijd geleden overgenomen door Stadler.
Ondanks dat het Mat '64 sinds de dienstregelingswijziging in december 2015 niet meer planmatig zou worden ingezet zijn ze ook diep in februari 2016 nog her en der in Nederland in de actieve rijdienst aan te treffen. Na een lange cursusdag bij ProRail in Amersfoort zakte ik via het voormalige Kippenlijntje, waar het Mat '64 ooit planmatig werd ingezet, af naar mijn geboortestad Arnhem. Tijdens de overstap op station Ede-Wageningen had ik het geluk dat in een fijn zongat de stellen 455 en 456 als trein 7558 binnenliepen op spoor 1.
[Zoals ieder jaar in de voorjaarsvakantie reden er ook in 2016 weer enkele extra Ski- en Sneeuw Express treinen naar Oostenrijk. Naast de Railpromo Alpen-Express die al een kleine twee maanden op vrijdagavond vertrekt reed Railexperts gisteravond de eerste van twee Krokus-Express-treinen. Op 20 februari 2016 vertrok de derde trein richting de sneeuw, ditmaal de Railpromo Sneeuw Express bestaande uit een lange sleep I6 zitrijtuigen en een I10-restauratierijtuig. De NMBS/B-LOG 2825 mocht op deze nog donkere en druilerige zaterdagochtend trein 13493 voorbij Zevenaar trekken op weg naar Bludenz en Schladming.
Nog dit jaar zal de Citynightline tussen München/Zürich en Amsterdam in de huidige vorm verdwijnen. DB Autozug stopt in zijn geheel met de nachttreinen in en door Duitsland. Mogelijk dat de ÖBB in dit gat zal stappen maar dat is nog allerminst zeker. Voor de reiziger die anno 2016 nog met de nachttrein reist zal het vermoedelijk niet een al te grote stap zijn naar het de nacht-ICE of het vliegtuig, maar echt leuk nieuws is het natuurlijk niet. Door hoogspanningsproblemen bij Zevenaar liep de CNL 418 naar Amsterdam Centraal op zaterdag 20 februari 2016 ook nog eens meer dan 2,5 uur vertraging op. De 186 238 van NS Internationaal wilde niet meer en dus werd vanuit Emmerich de hulp worden ingeroepen van de 189 069 van DB Cargo. Omdat een NSR 1700 blijkbaar niet meer in Zevenaar mag komen kwam DB Cargo de helpende hand bieden en sleepte de trein naar Arnhem. Om iets voor 11 uur vertrok het geheel uit Zevenaar en passeert het hier de in 1850 gebouwde kolenmolen De Hoop, die enkele minuten voor doorkomst in werking werd gezet.
Op zaterdag 20 februari 2016 strandde CNL 418 uit München en Zürich in Zevenaar Oost door hoogspanningsproblemen. Nadat de 189 069 van DB Cargo de trein na ruim 2,5 uur van Zevenaar in Arnhem gebracht had duurde het vervolgens nog bijna een uur voordat NS-loc 1753 met het ledig mat naar de Watergraafsmeer vertrok. Ter hoogte van Driebergen-Zeist werd deze combi onder fraaie lichtomstandigheden op de foto gezet.
Niet echt wetende wat in de middag te doen besloot ik richting Twente af te reizen voor wellicht nog wat leuks uit Bentheim. Niet veel later kwam de melding dat er vandaag weer eens Plan V-stellen in de 7000-serie tussen Enschede en Apeldoorn ingezet werden. Omdat deze treinserie op zaterdag slechts één keer per uur rijdt besloot ik niet naar Holten te gaan maar op de IJsselbrug bij Deventer mijn geluk te beproeven. Een uur eerder kruiste de DDAR+1700 nog met een VIRM maar om 15:25 ging het wel goed toen stellen 466 en 452 als trein 7054 zojuist de IJssel hebben overgestoken en nu op weg zijn naar station Twello. Links is oa een uit 1893 stammende karakteristieke bakstenen watertoren te zien.
Sinds enkele weken rijdt DB Schenker sinds een jaar of 8 à 9 weer een Unit Cargo van Seelze naar Kijfhoek via Bad Bentheim. Nadat ik de trein gisteren zon-uit zag gaan vanuit het cursuslokaal in Amersfoort was ik vandaag wel in de gelegenheid om er een plaat van te maken en wel met de fraaie 1615 voorop. Samen met de 189 080 in opzending en een fraaie voornamelijk uit ketelwagens bestaande gemengde trein 45752 wordt onder heerlijk bewolkte lichtomstandigheden Deventer gepasseerd op zaterdag 20 februari 2016. Links staat ICMm 4078 en VIRM 9404 te wachten op de volgende inzet.
Zal me al af te vragen waar je nou precies woonde, kon het complex niet meer vinden. Voor ik bedacht dat ik dat ook wel via de app kon vragen zat ik al weer in de trein ri Zwolle... Volgende x?
Op zaterdag 20 februari 2016 21:19 schreef Zug-Chef het volgende: Zal me al af te vragen waar je nou precies woonde, kon het complex niet meer vinden. Voor ik bedacht dat ik dat ook wel via de app kon vragen zat ik al weer in de trein ri Zwolle... Volgende x?
Op zaterdag 20 februari 2016 17:26 schreef Mr_Klaasje het volgende: De grap is natuurlijk dat je op een stukje van 15 á 20 km je niet zoveel wint t.o.v. 160 km/h maar als het veel meer wordt dan gaat de teller snel tikken omdat je dan ook echt kilometers op snelheid kan maken in plaats van dat je alleen maar aan het optrekken of afremmen bent. Je kunt er onder 1,5 kv zomaar vanuit gaan dat je 15 á 20 kilometer aan het optrekken bent met een lange IC. Met een kortere trein of een hogere bovenleidingsspanning gaat het wel weer iets makkelijker.
Tsja, ik ga er vooral van uit dat de trein Leiden overslaat en dat Leiden - Den Haag wat lastig is qua verwijderen perrons..
Het is voor mij trouwens echt een openbaring om te lezen/horen/zien dat mensen pas 'zo laat' met 'de hobby' begonnen zijn maar misschien is dat omdat het bij mij sinds 1952 in de familie zit.
Ik lees net op Duitse media dat Der Schnellzug, de private onderneming die een 'Fernzug' wilde rijden tussen Stuttgart, Aken en Hamburg vanaf maart 2016, voorlopig de activiteiten niet door laat gaan. De grootste investeerder heeft zijn investering van 1,25 miljoen euro per direct teruggetrokken. Het verliep allemaal wat stroef met het materieel toegelaten en inzetbaar te krijgen, maar ook problemen om een goede dienstregeling te krijgen. Zie oa: Klikje naar persbericht Der Schnellzug
De andere private aanbieder Locomore die september dit jaar met een Fernzug wilde beginnen tussen Stuttgart, Frankfurt, Hannover en Berlijn rijden. Dit is via een crowdfunding gefinancierd, en de dienstregelingen hiervoor zijn inmiddels al rond, en men begint met 1x/dag. Zie hiervoor https://locomore.com/de/fahrplan.html
[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 20-02-2016 23:38:50 ]
De tweede foto van deze loc in drie dagen. Vanmiddag zag ik bij vertrek uit Oldenzaal de Captrain 1619 al staan. Bij terugkomst vanavond zag ik dat ie er nog steeds stond, en dat het licht er mooi op scheen. Ondanks het slechte weer (wind en regen) toch maar een foto gemaakt, en dit is het resultaat.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 21-02-2016 08:51:35 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 20 februari 2016 23:38 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] De tweede foto van deze loc in drie dagen. Vanmiddag zag ik bij vertrek uit Oldenzaal de Captrain 1619 al staan. Bij terugkomst vanavond zag ik dat ie er nog steeds stond, en dat het licht er mooi op scheen. Ondanks het slechte weer (wind en regen) toch maar een foto gemaakt, en dit is het resultaat.
Voor de liefhebber: ik zit maandagmorgen op lijn 5, om 7:30 en 8:30 vanaf het station richting Zwering.
8.48 vanaf wkc Stadsveld ga ik proberen
Vorig weekend waren er werkzaamheden tussen Deventer en Hengelo(!). Tussen Apeldoorn en Deventer reed 2x per uur (ipv 1x) een sprinter met twee treinstellen: De ene was een SLT6 de andere een SLT4. Hier staat de 2413 klaar voor de 7065 (18.51 uit Apeldoorn richting Deventer)
Op zaterdag 20 februari 2016 23:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik zit tegenwoordig vaak in de Uni-express tussen Hengelo en Enschede (alleen die richting op) draai je daar wel eens een dienst op, Dennis?
Ik zit op alle lijnen in Twente, alleen op sommige wat meer dan op andere, hangt ervan af op welke stalling ik een dienst heb. Woensdag kom ik daar wel, maar dan met lijn 8. Die gaat 's middags vanaf Enschede eerst heel Hengelo noord door.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zicht op de cabine van de DE2-164 vanuit m'n bed. Ik vind die muizeneus zo mooi vormgegeven, zowel van binnen als buiten. Alleen geen aanrijding krijgen...
In het deprimerende cafetariaatje halverwege de Afsluitdijk bij "Het Monument" kwam ik binnen nog dit plakkaat tegen. Iemand die meer weet van dit vergane project?
Op zondag 21 februari 2016 00:23 schreef Bitlord het volgende: In het deprimerende cafetariaatje halverwege de Afsluitdijk bij "Het Monument" kwam ik binnen nog dit plakkaat tegen. Iemand die meer weet van dit vergane project? [ afbeelding ]
Wat wauw Ik ben daar ook geweest met mijn vader ooit. Maar dat plakkaat heb ik gemist
De NS zet vanaf morgen in de spits bussen in tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk om de treinen te ontlasten. De proef duurt tot mei.Ook op andere trajecten worden mogelijk spitsbussen ingezet.Reizigers zijn tot 50 minuten langer onderweg met de bus,daarom krijgen ze een consumptiebon.
50 minuten langer onderweg op een stuk van net 20 km Dat noemen ze "een alternatief aanbieden"
Op zaterdag 20 februari 2016 21:13 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Sinds enkele weken rijdt DB Schenker sinds een jaar of 8 à 9 weer een Unit Cargo van Seelze naar Kijfhoek via Bad Bentheim. Nadat ik de trein gisteren zon-uit zag gaan vanuit het cursuslokaal in Amersfoort was ik vandaag wel in de gelegenheid om er een plaat van te maken en wel met de fraaie 1615 voorop. Samen met de 189 080 in opzending en een fraaie voornamelijk uit ketelwagens bestaande gemengde trein 45752 wordt onder heerlijk bewolkte lichtomstandigheden Deventer gepasseerd op zaterdag 20 februari 2016. Links staat ICMm 4078 en VIRM 9404 te wachten op de volgende inzet.
Tot zover, tot morgen?!
Ik gok zomaar dat ik jou heb gezien Die gerangeerde treinen links stonden er ook toen ik gisteren het station op kwam en ik nam de IC naar Zwolle van 16:17 +3. DDZ en ik ging achterin bovenin zitten, een fotograaf stapte ook in en wij waren de enige twee in die coupé.
Op zondag 21 februari 2016 17:01 schreef Merode32 het volgende: Is dat nu echt nodig? Zoveel gebeurt daar ook weer niet, was het niet slimmer om het te sluiten?
De FLIRTs van NSR gaan in Maastricht onderhouden worden.
Maastricht heeft de 1700-locs (met DDAR?), een deel van VIRM en Plan V. Ze krijgen straks FLIRT. En ik weet ook niet wat Arriva gaat doen, of die alles in Blerick laten onderhouden of dat ze net als in Zp zelf wat gaan bouwen, of misschien gewoon bij Nedtrain zoals Dordrecht-Geldermalsen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
die worden helaas steeds minder gebruikt en is eigenlijk een aflopende zaak
quote:
een deel van VIRM
oke dat is dan het enige wat op lange termijn blijft van de oude generatie maar kan ook naar andere werkplaatsen
quote:
Plan V.
Gaan in april naar de stort dus aflopende zaak
Ze krijgen straks FLIRT. [/quote] Ik weet niet of de ns flirts plus wat virm genoeg zijn, maar als je de virms ergens anders onderhoud en de flirts naar blerick stuurt kan deze werkplaats dicht,,het is immers niet de meest centraal gelegen en bereikbare plek.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Blerick is van Stadler, terwijl NS/NedTrain het zelf gaat doen.
Ja ik weet dat het van stadler is, daarom leek mij ook logisch stadler treinen is stadler onderhoud is blerick. Maar kennelijk gaat ns weer voor het geld en sponsort hun eigen nedtrain.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op zondag 21 februari 2016 17:10 schreef Merode32 het volgende: Ik weet niet of de ns flirts plus wat virm genoeg zijn, maar als je de virms ergens anders onderhoud en de flirts naar blerick stuurt kan deze werkplaats dicht,,het is immers niet de meest centraal gelegen en bereikbare plek.
Als NedTrain een goed bod doet aan Arriva zullen de FLIRTs van Arriva straks ook in Maastricht worden onderhouden. Dat kan weer eens goedkoper zijn dan het onderhoud door Stadler laten doen.
Ja ik weet dat het van stadler is, daarom leek mij ook logisch stadler treinen is stadler onderhoud is blerick. Maar kennelijk gaat ns weer voor het geld en sponsort hun eigen nedtrain.
Ik zou hetzelfde doen als mijn eigen onderhoudsbedrijf het goedkoper kan dan de leverancier.
Voor een kleintje zoals Connexxion op de Valleilijn is dat anders, maar voor NS is het wellicht efficiënter om het zelf te doen.
Als NedTrain een goed bod doet aan Arriva zullen de FLIRTs van Arriva straks ook in Maastricht worden onderhouden. Dat kan weer eens goedkoper zijn dan het onderhoud door Stadler laten doen.
[..]
Ik zou hetzelfde doen als mijn eigen onderhoudsbedrijf het goedkoper kan dan de leverancier.
Voor een kleintje zoals Connexxion op de Valleilijn is dat anders, maar voor NS is het wellicht efficiënter om het zelf te doen.
Nedtrain is een allround servicebedrijf stadler is gespecialiseerd in hun eigen producten, dat is toch iets wat je moet afwegen.
Daarnaast moet je afvragen waarom nedtrain goedkoper is? En of dat niet is omdat utrecht druk op ze legt met bezuinigingen op het onderhoud als gevolg.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
De waterlekkages in de stationshal van Breda zijn nog niet opgelost, omdat de gemeente Breda "vergeten" was om vergunningen aan te vragen voor het aanpassen van de dilatatievoegen met een ander profiel. Men "hoopt" dit nu in mei/juni rond te hebben, aldus Omroep Brabant Het probleem met het doordreunen van de bussen die over het busstation rijden zou met deze aanpassingen ook beperkt worden. De grootste oorzaak wordt gezien dat de gemeente Breda het niet nodig vond om bij het busstation afwatering te plaatsen, dus het water blijft liggen en loopt via de dilatatievoegen en via de "waterdichte" afdeklaag onder het beton het station in.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 21-02-2016 18:37:46 ]
Dat weet ik ook niet. Maar de gemeente was zelf voor deze fouten verantwoordelijk, dus die zullen wel een aannemer inschakelen die weer een vergunning voor de aanpassingen moet aanvragen bij de gemeente. Ofzoiets?
4 Mei 2015 - De buurtgoederentrein tussen Lubenik en Ple¨ivec in Slowakije kwam uiteindelijk en veel later(zo'n 2 uur) dan gepland de fotografen voorbij tussen Lubenik en Hucin, en zal in Hucin een opdruklok bijgeplaatst krijgen voor het traject met steile hellingen. Dit lijntje wordt nog 2x/dag bediend door een buurtgoederentrein. Daarvoor zitten bij alle (voormalige) stations nog steeds de stationschef en wisselwachters.
4 Mei 2015 - Ter hoogte van Banreve, Hongarije, passeren 2 Railbusjes als stoptrein de fotografen. Wij waren na de buurtgoederentreinen nog even over de grens met Hongarije wezen kijken, in de hoop een leuke trein te zien. Naast deze railbusjes en een rangerende trein was het er rustig.
[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 21-02-2016 19:37:02 ]
In Slowakije waren wij voornamelijk "in de middle of nowhere" achter de buurtgoederentreinen aan. Hoofdlijnen hebben wij links laten liggen. Waren dan ook met de auto. Zaten dan ook elke dag/2 dagen in een ander hotel/B&B, om reistijd te besparen de volgende dag(en). Hucin is dit:
Ik heb niet veel verstand van treinen dus daarom vraag ik het maar gewoon: Is dit hetzelfde type dat we in de jaren 80 "boemeltje" noemden en in mijn herinnering vooral in Friesland en Groningen reed destijds?
Op zondag 21 februari 2016 18:26 schreef greavy het volgende: De waterlekkages in de stationshal van Breda zijn nog niet opgelost, omdat de gemeente Breda "vergeten" was om vergunningen aan te vragen voor het aanpassen van de dilatatievoegen met een ander profiel. Men "hoopt" dit nu in mei/juni rond te hebben, aldus Omroep Brabant Het probleem met het doordreunen van de bussen die over het busstation rijden zou met deze aanpassingen ook beperkt worden. De grootste oorzaak wordt gezien dat de gemeente Breda het niet nodig vond om bij het busstation afwatering te plaatsen, dus het water blijft liggen en loopt via de dilatatievoegen en via de "waterdichte" afdeklaag onder het beton het station in.
Vooral met sneeuw is dit een probleem, dat valt onder de bussen uit tijdens stilstand aan het perron en begint vervolgens te smelten.
Hoe je dit nu nog gaat oplossen zonder grote hinder voor reizigers is mij een raadsel, 'even' riolering toevoegen doe je niet zomaar.
Nog maar 2 foto's vanuit Slavo¨ovce (Slowakije). De trein hierboven kwam uit Lubenik, maar de ochtend waren we begonnen in Slavo¨ovce. Nadat we die trein geklikt hadden zijn we naar de spoorlijn Lubenik-Plesivec gereden.
4 Mei 2015 - De dag was begonnen in Slavo¨ovce. Hier moest de buurtgoederentrein nog het nodige rangeerwerk uitvoeren, wat de nodige tijd in beslag nam. Ook ging de fabriekslok die rechts bij de goederenloods met een gesloten wagen stond naar het fabrieksterrein. Hier rangeert de dienstdoende diesellok van ZSSKC met de inmiddels beladen wagens met boomstammen. Nadat deze wagens na de nodige rangeerbewegingen op een ander spoor staan, konden de lege wagens bij de laadplaats geplaatst worden, en werden even later alweer beladen.
4 Mei 2015 - Te Slavo¨ovce vertrok de fabriekslok van het type T334 richting het fabrieksterrein met 2 gesloten wagens. Rechts in beeld staat de 742 001 nog te wachten tot hij weer via een paar rangeerbewegingen bij het vertrekspoor uitkomt. Inmiddels waren de lege boomstammenwagens geplaatst op de laadplaats.
Vooral met sneeuw is dit een probleem, dat valt onder de bussen uit tijdens stilstand aan het perron en begint vervolgens te smelten.
Hoe je dit nu nog gaat oplossen zonder grote hinder voor reizigers is mij een raadsel, 'even' riolering toevoegen doe je niet zomaar.
Wat ik via de website van Cobouw begrijp uit een artikel van eind December, wil men andere voegen met een aangepast profiel plaatsen en de waterdichte onderlaag die onder het beton zit rond de voegen aanpassen. Dat heeft uiteraard de nodige hinder voor reizigers en de bussen, want er moet weer beton weggebroken worden en dergelijke. Dat zou een beperking betekenen voor het busstation in het dagelijkse gebruik, want de weg moet opengebroken worden.
Dankje. Zat weer wat foto's uit te zoeken, en heb er nog niet veel van deze vakantie online staan. Later volgen er weer meer, nu ga ik rustigaan de boel hier afsluiten want morgen ben ik weer een werkweek van huis met de vrachtwagen
Op zondag 21 februari 2016 17:05 schreef dennistd het volgende: Maastricht heeft de 1700-locs (met DDAR?), een deel van VIRM en Plan V. Ze krijgen straks FLIRT. En ik weet ook niet wat Arriva gaat doen, of die alles in Blerick laten onderhouden of dat ze net als in Zp zelf wat gaan bouwen, of misschien gewoon bij Nedtrain zoals Dordrecht-Geldermalsen.
Er gaat in de nabije toekomst op werkplaatsgebied bij NedTrain wel het nodige nog veranderen. VIRM gaat weg uit Leidschendam, net zoals DDZ. Bij mijn weten gaat dat deel naar Onnen. Dan hou je voor VIRM dus Maastricht en Onnen over.
Leidschendam gaat zich volledig richten op SGMm (dat uitgefaseerd zal worden), SLT, SNG, de FLIRT van Gouda-Alphen en de E-GTW van de MerwedeLingeLijn.
Op zondag 21 februari 2016 19:56 schreef greavy het volgende: Klopt, hebben veel op Leeuwarden-Sneek, Groningen-Delfzijl en Groningen-Roodeschool gereden maar kwamen ook op de andere diesellijnen in het Noorden.
Ik twijfelde omdat het een andere kleurstelling had maar ben wel blij dat je dit bevestigt, dat betekent dat ik nog niet compleet gek ben. Groningen-Delfzijl zat ik zelf ook al aan te denken maar wilde dat nog niet noemen omdat ik dus echt niet zeker wist of het over hetzelfde ding ging.
Vroeger woonde ik in Leeuwarden en ging in Groningen naar school en heel soms (zal wel een storing oid zijn geweest) zetten ze zo'n ding in, vandaar dat ie me bekend voorkwam. En die had ook een 1e klas die er een stuk luxer en beter uitzag dan de 1e klas van tegenwoordig.
Maak nu al een tijdje met enige regelmaat gebruik van het vernieuwde Utrecht CS. Grijze massa geworden natuurlijk, maar die Foodcourts zijn erg prettig. Lekker warm wachten of je prakkie opeten. Dat laatste is echt een verbetering ten opzichte van een koude en drukke stationshal.
Op zondag 21 februari 2016 20:22 schreef derLudolf het volgende: DDDZ gaat ook naar Onnen? Die treinen komen daar normaal gesproken niet toch? ICMm zit al in Onnen toch?
Het is de bedoeling dat als er genoeg nieuw sprintermaterieel is dat DDZ in alle IC-diensten mee gaat draaien. Dan komen ze dus ook regelmatig in Groningen en een andere IC eindigt in Zwolle, dan is Onnen ook niet zo ver meer.
[ afbeelding ] 4 Mei 2015 - Ter hoogte van Banreve, Hongarije, passeren 2 Railbusjes als stoptrein de fotografen. Wij waren na de buurtgoederentreinen nog even over de grens met Hongarije wezen kijken, in de hoop een leuke trein te zien. Naast deze railbusjes en een rangerende trein was het er rustig.
Die railbusjes zijn echt baas Afgelopen zomer ingezeten en het is een brok jaren '70 communisme. Lekkere banken in bruin-/oranjetinten en een wc die je nog met een voetpedaal moet bedienen. Nadeel was wel dat die krengen bij iedere stoeptegel stoppen. Zelf een station gehad die alleen uit een bordje bestond, Je stapte gewoon uit bij een grasveld.
Ik gok zomaar dat ik jou heb gezien Die gerangeerde treinen links stonden er ook toen ik gisteren het station op kwam en ik nam de IC naar Zwolle van 16:17 +3. DDZ en ik ging achterin bovenin zitten, een fotograaf stapte ook in en wij waren de enige twee in die coupé.
Ik weet niet WAT het was, maar er reed net op het spoor een klein raar dingetje voorbij. Leek op een straatveegautootje met een oranje zwaailampje erop. Geen flauw idee wat dit kan zijn, al gok ik wel zo dat er bij Snipperling Aansluiting weer onderhoudswerkzaamheden zijn waar dit 'autootje' bij hoort.
Op zondag 21 februari 2016 17:01 schreef Merode32 het volgende: Ik lees net dat werkplaats maastricht tegen de valkte gehad en volledige nieuwbouw krijgt.
Is dat nu echt nodig? Zoveel gebeurt daar ook weer niet, was het niet slimmer om het te sluiten?
Ik begrijp het ook niet zo goed. De grote werkplaatsen liggen allemaal in de landsdelen waardoor je volgens mij enorm veel lege kilometers moet maken..
Ik begrijp het ook niet zo goed. De grote werkplaatsen liggen allemaal in de landsdelen waardoor je volgens mij enorm veel lege kilometers moet maken..
Waarschijnlijk een overblijfsel uit de tijd waarin NS nog een banenmachine was voor de samenlevening, en een werkplaats in Onnen of Maastricht werkgelegenheid in de regio opleverde.
Waarschijnlijk een overblijfsel uit de tijd waarin NS nog een banenmachine was voor de samenlevening, en een werkplaats in Onnen of Maastricht werkgelegenheid in de regio opleverde.
En dat houdt blijkbaar dat je dat maar in stand moet houden?
En dat houdt blijkbaar dat je dat maar in stand moet houden?
Verplaatsen zal duurder zijn dan in stand houden.
- Je moet een gloednieuwe werkplaats uit de grond stampen, inclusief nieuwe apparatuur. Bestaande apparatuur meenemen is niet mogelijk, want die heeft je huidige werkplaats nog nodig. - Na bouw van de werkplaats zit je nog met de oude: de apparatuur daarin is waarschijnlijk nog niet afgeschreven, maar niet meer nodig. Kapitaalvernietiging dus. - Niet alle medewerkers zullen meegaan. Als je de taken van werkplaats Maastricht wil overhevelen naar bijvoorbeeld Weert, zul je veel nieuwe mensen moeten aanwerven. En opleiden. - En dan moet je de werknemers van de oude werkplaats nog afkopen. Of, als ze wel meegaan, tegemoet komen in reiskosten danwel verhuiskosten.
- Je moet een gloednieuwe werkplaats uit de grond stampen, inclusief nieuwe apparatuur. Bestaande apparatuur meenemen is niet mogelijk, want die heeft je huidige werkplaats nog nodig. - Na bouw van de werkplaats zit je nog met de oude: de apparatuur daarin is waarschijnlijk nog niet afgeschreven, maar niet meer nodig. Kapitaalvernietiging dus. - Niet alle medewerkers zullen meegaan. Als je de taken van werkplaats Maastricht wil overhevelen naar bijvoorbeeld Weert, zul je veel nieuwe mensen moeten aanwerven. En opleiden. - En dan moet je de werknemers van de oude werkplaats nog afkopen. Of, als ze wel meegaan, tegemoet komen in reiskosten danwel verhuiskosten.
Optie 3 & 4 kan ik me in vinden, 1 & 2 niet want Maastricht slopen ze ook volledig om daarna iets nieuws te bouwen.. (Of las ik dat volledig slopen verkeerd?)
Optie 3 & 4 kan ik me in vinden, 1 & 2 niet want Maastricht slopen ze ook volledig om daarna iets nieuws te bouwen.. (Of las ik dat volledig slopen verkeerd?)
Het is geen keuzelijstje
Als ik dit goed lees gaat de hele hal tegen de vlakte... misschien hebben ze tijdelijk wat werk verplaatst naar Heerlen?
Sorry voor de debiele vraag. Ik wil op zondagmiddag naar een voetbalwedstrijd in Duisburg. In het tariefgebied VRR zit je heen en terugreis inbegrepen in het ticket. Mag ik dan om b.v. half 1 's nachts (dus theoretisch zondag) die heenreis al aanvangen? Dit zegt de website:
Habe ich mit einer bereits erworbenen Karte freie Hin- und Rückfahrt zu den Heimspielen?
Ja, wer bereits im Besitz einer gültigen Tages- und Dauerkarte ist, kann am Tag des jeweiligen Spieles mit VRR/ VGN Verkehrsmitteln (inklusive DB 2. Klasse) kostenlos im VRR/ VGN Raum fahren.
Waarschijnlijk een overblijfsel uit de tijd waarin NS nog een banenmachine was voor de samenlevening, en een werkplaats in Onnen of Maastricht werkgelegenheid in de regio opleverde.
Onnen is geen probleem, want het materieel dat er nu onderhouden wordt kun je wel in diensten richting Groningen regelen, zodat je niet al te veel ledige kilometers hebt.
Op maandag 22 februari 2016 11:08 schreef MCH het volgende: Sorry voor de debiele vraag. Ik wil op zondagmiddag naar een voetbalwedstrijd in Duisburg. In het tariefgebied VRR zit je heen en terugreis inbegrepen in het ticket. Mag ik dan om b.v. half 1 's nachts (dus theoretisch zondag) die heenreis al aanvangen? Dit zegt de website:
Habe ich mit einer bereits erworbenen Karte freie Hin- und Rückfahrt zu den Heimspielen?
Ja, wer bereits im Besitz einer gültigen Tages- und Dauerkarte ist, kann am Tag des jeweiligen Spieles mit VRR/ VGN Verkehrsmitteln (inklusive DB 2. Klasse) kostenlos im VRR/ VGN Raum fahren.
Volgens mij geldt in Duitsland bij de trein een dag van 0.00u tot 3.00u de volgende dag. Voor de zekerheid kun je natuurlijk even contact opnemen met het Verkehrsverbund.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Volgens mij geldt in Duitsland bij de trein een dag van 0.00u tot 3.00u de volgende dag. Voor de zekerheid kun je natuurlijk even contact opnemen met het Verkehrsverbund.
Dan maar tot 3 uur op stap in Keulen en dan via mijn bed in Dusseldorf 's middags naar Duisburg.
Wel lekker goedkoop reizen, want de voetbalwedstrijd zelf kost maar 12 euro. Heb hotel geboekt in Dusseldorf. Op zaterdag naar een voetbalwedstrijd in Bochum (gratis heen). Dan gelijk na de wedstrijd door naar Keulen voor een concert, gratis reizen t/m Dormagen. Helaas eindigt daar het VRR gebied.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 12:05:45 ]
Gisteren was de dag van de wind en de regen maar vooral de dag van de vier verschillende 1600'en in Holten:
Het DD-AR-materieel (Dubbeldeksaggloregiomaterieel) dat gebouwd werd door Talbot in Aken tussen 1991 en 1994 was voornamelijk bedoeld om de reizigersgroei in de stoptreindiensten in en om de Randstad op te vangen. Eerste inzet was op de Flevolijn en de IC-dienst Nijmegen-Den Helder. Anno 2016 heeft NS een vrij groot materieeltekort waardoor het DDAR materieel dat niet tot DDZ is omgebouwd weer in dienst gekomen is. In tegenstelling tot voorheen werden nu setjes van 3 rijtuigen met een lok van de serie 1700 gecombineerd. Ze worden nu overal en nergens ingezet, maar vooral ook op de stille sprinterdiensten ver buiten de Randstad. Zo reed de 7000-serie tussen Apeldoorn en Almelo/Enschede gedurende de voorgaande dienstregeling soms nog met solo SGMm-II of III-stellen. Op zondag 21 februari snelt lok 1732 met DDAR-compositie 7336 door de bocht bij Holten voorbij als trein 7035 naar Almelo.
Vandaag lukte het dan eindelijk om een plaat te maken van de HSL 1832, ditmaal met een ketelwagentrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim. In een regenachtig en stormachtig Holten passeert de trein hier kort na het middaguur op zondag 21 februari 2016.
Locon verzorgt alweer enige maanden een containershuttle tussen het Poolse Rzepin en Tilburg Industrie via Frankfurt/Oder en Bad Bentheim. Op zondag 21 februari 2016 zag ik de trein voor de tweede maal maar was de trein nu 100% beladen en waren ook de lichtomstandigheden, ondanks de bewolking, prima te noemen. Met aan kop de 9903 passeert de trein hier het bekende bultje kort voor Holten op weg naar Deventer Goederen.
Een uur later zette ik aan de andere kant van de bocht de volgende sprinter op de foto. NS loc 1734 met DDAR 7344 als trein 7039 van Apeldoorn naar Almelo op zondag 21 februari 2016.
De afgelopen periode heeft het Nederlandse leger weer buiten onze landgrenzen geoefend. De afgelopen dagen kwam een deel van hun weer terug naar de thuisbasis in Amersfoort, 't Harde of Steenwijk. DB Cargo (voorheen DB Schenker) verleent al jarenlang de tractie voor deze militaire treinen. Vrij bijzonder is daarbij volgens mij de inzet van een lok van de serie 1600. Op zondag 21 februari was het de 1611 die met zo'n trein onderweg was van Bad Bentheim naar Amersfoort en hier een kil Holten passeert.
[ link | afbeelding ]De afgelopen periode heeft het Nederlandse leger weer buiten onze landgrenzen geoefend. De afgelopen dagen kwam een deel van hun weer terug naar de thuisbasis in Amersfoort, 't Harde of Steenwijk. DB Cargo (voorheen DB Schenker) verleent al jarenlang de tractie voor deze militaire treinen. Vrij bijzonder is daarbij volgens mij de inzet van een lok van de serie 1600. Op zondag 21 februari was het de 1611 die met zo'n trein onderweg was van Bad Bentheim naar Amersfoort en hier een kil Holten passeert.
Weet je waar die trein is vertrokken? Toevallig vanuit Hongarije?
Nadat gisteren al een vrouw pardoes de IJssel inreed bij Wijhe omdat ze teveel op haar TomTom vertrouwde, is vandaag een man met zijn auto door de Brusselse tramtunnel gereden, en pas op het derde station tot stilstand gekomen
Wie zei er nou een tijdje terug dat treinen niet met frontseinen achterop kunnen rijden? Heb er later nog een gezien, en nu as we speak rijdt een koploper achteruit terug naar het station na een rangeerbeweging op het emplacement..
Als regeltjes voorschrijven dat treinen niet achteruit mogen kunnen rijden, dan is dat het. Technisch is het bepaald geen rocket science. Sinds 1825 kan dat gewoon.
Mensen komen bij de bus tegenwoordig ook al niet verder dan het nummer, regelmatig hebben ze de goede lijn in de verkeerde richting... En daar komen ze dan ook niet na twee haltes achter hoor, maar pas na een half uur of zo
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Morgen op avontuur naar Alphen aan den Rijn. De enige twee keer dat ik daar zonder vertraging aangekomen ben was die ene keer dat ik me in de datum had vergist en die andere keer dat ik een mailtje gemist had vanwege iets te strenge spamfilterinstellingen. Ben benieuwd.
Op maandag 22 februari 2016 23:10 schreef dennistd het volgende: Mensen komen bij de bus tegenwoordig ook al niet verder dan het nummer, regelmatig hebben ze de goede lijn in de verkeerde richting... En daar komen ze dan ook niet na twee haltes achter hoor, maar pas na een half uur of zo
Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.
Ik ben tegen het gebruik van hetzelfde nummer bij die rare lussen. Of zoals de lijnen in Zwolle genummerd zijn, lijnnummer is twee helften van twee aparte lussen die aan elkaar gekoppeld zijn.
Ik heb het met name over streeklijnen, waarbij mensen niet lijken te snappen dat een station als Enschede of Almelo niet het eindpunt van de lijn is, en dus twee lijnen met hetzelfde nummer vanaf dat station vertrekken. En in mindere mate ook voor de stadsdienst in Enschede, die heeft doorgaande stadslijnen noord-zuid en oost-west.
Hengelo Noord is wel een geval apart met twee ringlijnen die halverwege elkaars nummer krijgen, maar 's avonds weer een aparte route rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar waar leg je de grens dan? Moet lijn 62 Denekamp-Borculo dan in 5 lijnen gesplitst worden op de busstations van Neede en Haaksbergen en de treinstations van Enschede en Oldenzaal? Als de mensen gewoon even kijken wat er bij het lijnnummer staat, dan stap je in Enschede niet in '62 Denekamp via Oldenzaal' als je naar Haaksbergen moet...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja. Dat idiote doorgekoppel moet eens afgelopen zijn wat de lijnnummers betreft. Lijn 80 van Holten naar Hardenberg via Goor (!), Rijssen en Almelo, hoe verzin je het Materieeltechnisch doorkoppelen okee, maar dit schiet wel door.
Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Deventer zit echt ALLES aan elkaar geplakt. (okee bijna dan) 4 -> 160 vv. 7 -> 165 vv. 1 en 6 -> 3 -> 2 -> 5 -> 2 -> 3 -> 1 of 6. Ook wel 'rondje-rondje' genoemd, uit de tijd dat 1 en 5 nog ringlijnen waren en de omloop op de kaart de vorm van een 8 had met snijpunt op het station.
Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende: Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Op dinsdag 23 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende: Maar dan krijg je weer overstappen te zien die er niet zijn, en soms zelfs onhaalbaar zijn op papier (want 0 minuten). En er reizen best een aantal reizigers voorbij de fictieve eindpunten. Moet NS de sprinter Utrecht-Den Haag dan ook maar knippen in Hilversum en Schiphol?
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.
Dat zou de chauffeur zelfs kunnen omroepen. Dat het na station Hardenberg verder gaat als lijn X naar Almelo ofzo?
Maar niet op de trein. En ook niet in de reisplanner. Iemand die van Overvecht naar Sassenheim wil zal op de borden waarschijnlijk Weesp zien staan, en Sassenheim niet als stop erbij zien staan. Hij zal dan ook denken: die trein moet ik niet hebben, want die van mij ging rechtstreeks naar Sassenheim en dat doet deze niet.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja boeiend dat je dan in die bus een overstap te zien krijgt naar Goor of weet ik het.
Dat zou de chauffeur zelfs kunnen omroepen. Dat het na station Hardenberg verder gaat als lijn X naar Almelo ofzo?
Ik hoor het hier wel eens bij aankomst op het station: 'Deze bus rijdt verder als lijn...' De bussen kunnen (konden?) dat zelfs voorop tonen: '165 Raalte -> verder als 166 Zwolle'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 23 februari 2016 00:24 schreef dennistd het volgende: Maar niet op de trein. En ook niet in de reisplanner. Iemand die van Overvecht naar Sassenheim wil zal op de borden waarschijnlijk Weesp zien staan, en Sassenheim niet als stop erbij zien staan. Hij zal dan ook denken: die trein moet ik niet hebben, want die van mij ging rechtstreeks naar Sassenheim en dat doet deze niet.
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.
Ik stond eens op Amsterdam RAI, 's ochtends met wat vrienden na een festival in de RAI. Zij moesten via Utrecht naar huis, zien de sprinter via Hilverkut terwijl toen nog Utrecht op de borden stond en springen daar in voor ik ze kan overtuigen die niet te nemen want de rechtstreekse IC stopte extra op RAI.
Op maandag 22 februari 2016 22:56 schreef Prins_Pils het volgende: Wie zei er nou een tijdje terug dat treinen niet met frontseinen achterop kunnen rijden? Heb er later nog een gezien, en nu as we speak rijdt een koploper achteruit terug naar het station na een rangeerbeweging op het emplacement..
Bij een rangeerbeweging mag dat gewoon. Een rangeerdeel is aan beide kanten voorzien van één of meerdere witte lichten.
Word je dan niet over Utrecht-Leiden gestuurd? Die knips zijn er júíst daarom. Dat een reiziger Schiphol-Utrecht niet de toeristische route te pakken krijgt bijvoorbeeld.
Ik stond eens op Amsterdam RAI, 's ochtends met wat vrienden na een festival in de RAI. Zij moesten via Utrecht naar huis, zien de sprinter via Hilverkut terwijl toen nog Utrecht op de borden stond en springen daar in voor ik ze kan overtuigen die niet te nemen want de rechtstreekse IC stopte extra op RAI.
Op het spoor bij Dalfsen is rond negen uur vanochtend een trein ontspoord. De trein zou op de spoorwegovergang bij het Lage Veld zijn gebotst op een hoogwerker.
Mogelijk is sprake van veel gewonden. Zeker tien tot twaalf ambulances rijden die kant op. Er liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting.
Volgens onbevestigde berichten zouden er ca. 10-15 personen in de trein zitten. Had het een trein richting Zwolle geweest had het veel slechter kunnen aflopen...
[ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 23-02-2016 09:48:34 ]
Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende: De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting.
Dat klinkt als nalatigheid...
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al. Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom. Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende: De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting.
Volgens onbevestigde berichten zouden er ca. 10-15 personen in de trein zitten. Had het een trein richting Zwolle geweest had het veel slechter kunnen aflopen...
Ook nog eens vakantie daar als ik me niet vergis.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende: Volgens onbevestigde berichten zouden er ca. 10-15 personen in de trein zitten. Had het een trein richting Zwolle geweest had het veel slechter kunnen aflopen...
Een ooggetuige meldt ongeveer 5 personen op het journaal van NOS. De veiligheidsregio kwam net ook voorbij, maar die hadden nog geen overzicht van het aantal gewonden/doden.
Edit: Arriva bevestigt dat de machinist is overleden Daarnaast heeft een van de passagiers het ongeval niet overleefd.
Op dinsdag 23 februari 2016 09:43 schreef greavy het volgende: De hoogwerker reed op rupsbanden, en had ca. 8 minuten nodig voor de oversteek aldus ooggetuigen. Hij heeft ook nog gewacht tot er een trein gepasseerd was, maar halverwege de oversteek was er al een trein uit de andere richting.
Als dat ding er 8 minuten over doet zou 'ie daar niet eens mogen komen.
Het klinkt ook raar. 8 minuten is best een behoorlijke tijd waar er geen trein moet komen van beide richtingen..
Het kan wel, want de treinen van Arriva kruisen elkaar bij Dalfsen. Was er gewacht tot het passeren van de trein naar Emmen dan was er een gat van een minuut op 20 geweest om het spoor te kunnen passeren.
Maar zoals met veel ongevallen, er is zelden één oorzaak
Het kan wel, want de treinen van Arriva kruisen elkaar bij Dalfsen. Was er gewacht tot het passeren van de trein naar Emmen dan was er een gat van een minuut op 20 geweest om het spoor te kunnen passeren.
Maar zoals met veel ongevallen, er is zelden één oorzaak
Er rijden nog spitssneltreinen Coevorden-Zwolle. Ommen-Dalfsen is al 6-7 minuten rijden, overweg is ongeveer halverwege Dalfsen-Ommen, dus het gat is ook 6-7 minuten.
Bedoelt de gemeente Dalfsen met 4 treindelen, ook niet dat kleine tussenstukje tussen één van de kopbakken en de middenbak? Wat het daarmee weer één GTW 2/8 maakt.
Op dinsdag 23 februari 2016 10:13 schreef boriq het volgende: Bedoelt de gemeente Dalfsen met 4 treindelen, ook niet dat kleine tussenstukje tussen één van de kopbakken en de middenbak? Wat het daarmee weer één GTW 2/8 maakt.
Aan de cabine te zien, heeft de machinist ook geen enkele kans gehad. Daar is gewoon echt niks meer van over. Tot aan de deur naar het reizigersgedeelte is gewoon alles weg en deels verwrongen. Echt een heftig ongeval zeg!
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende: Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende: Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
De melding op p2000 is 8:51. Kijk ik naar de vertrektijden van Dalfsen is daar om 8:47 spitssneltrein 13832 uit Coevorden gewoon vertrokken. Het zal dus trein 13819 moeten zijn, die om 8:45 uit Dalfsen vertrekt als spitssneltrein Zwolle-Coevorden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef boriq het volgende: Inmiddels is ook Ommen - Emmen stil gelegd, ongetwijfeld om iedereen bij Arriva zijn/haar rust te gunnen.
Op dinsdag 23 februari 2016 10:20 schreef GekkeHaan het volgende: Aan de cabine te zien, heeft de machinist ook geen enkele kans gehad. Daar is gewoon echt niks meer van over. Tot aan de deur naar het reizigersgedeelte is gewoon alles weg en deels verwrongen. Echt een heftig ongeval zeg!
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehad
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehad
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
De cabine is inderdaad helemaal weg geschoven en lijkt daarmee alles daarachter beschermt te hebben, aangezien het meeste achter de cabine nog heel is
Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende: Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Tsja... Hoe zag die TGV eruit die bij Straatsburg een vrachtwagen met betonplaten tegen kwam? En met dat ongeluk in Arnhem was de passagierstrein ook helemaal plat. Als je hier een beetje een flinke hoogwerker tegen bent gekomen, zit je makkelijk aan meer dan de helft van je eigen gewicht. Knappe kooiconstructie die dat nog houdt.
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Als ik de website van het bedrijf van de hoogwerker bekijk zou het een van deze geweest kunnen zijn. Uitgaande van het zwaarte model daar weegt ie 20 ton (op zo'n kort voertuig) en rijdt ie met 0,28 m/s. Uitgaande van 10 meter lengte van de overweg moet het nog in 40 seconden gebeurd zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ooggetuigen zeiden dat de hoogwerker 8-10 minuten nodig had om over te steken en ook bevestigd is door de man van de hoogwerker. Hij was al enkele minuten onderweg. Houdt er natuurlijk rekening mee dat als de rupsbanden over het spoor zijn het hefdeel ook nog moet volgen.
Op dinsdag 23 februari 2016 10:51 schreef greavy het volgende: Ooggetuigen zeiden dat de hoogwerker 8-10 minuten nodig had om over te steken en ook bevestigd is door de man van de hoogwerker. Hij was al enkele minuten onderweg. Houdt er natuurlijk rekening mee dat als de rupsbanden over het spoor zijn het hefdeel ook nog moet volgen.
Het hefdeel, uitgaande van een telescoophoogwerker, zal niet zo'n schade opleveren. Maar de kans is groot dat ie eerst met het hefdeel is gegaan en daarna de onderwagen, dat is de normale manier van rijden met zo'n ding.
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Ja. Overweg vrijmaken als de lichten gaan knipperen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
Nee, volgens mij is dat gezichtsbedrog.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
En, naast South West Tours, is Syntus Raalte behoorlijk dichtbij...
Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Het personeel is aardig van slag. En geheel terecht! Ik heb al teksten voorbij zien komen van oud-collega's waar je spontaan kippenvel van krijgt. Ze zijn allen compleet aangeslagen. Iets was je ook verwacht in zo'n kleine hechte groep machinisten en stewards op dat baanvak.
Even de precieze plek opgezocht. Net aan het eind van een bochtje met een bosje in de binnenbocht. Machinist had het totaal niet kunnen zien aankomen..
Op dinsdag 23 februari 2016 12:06 schreef b2py het volgende: Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was.
zal wel met de ongevallen met onbeveiligde overwegen te maken hebben..
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/
Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Inderdaad, even die jongens van Arriva wat rust gunnen. Of als ze dat juist niet willen, lekker mee laten draaien rond Zutphen of in Groningen.
Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker.
Nu snap ik ook waarom het spoor nog een aantal dagen buiten gebruik is.
Volgens mij zijn er ook wat bovenleidingspalen meegenomen. Hoe lang duurde Teuge ookalweer?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
En hoe die trein erbij ligt... hoe kun je daar in hemelsnaam 'lichtgewond' uitkomen?
Geluk, gok ik. Hoe hard wordt op dat punt gereden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Geluk, gok ik. Hoe hard wordt op dat punt gereden?
140 km/h...
Als ik de sporen in het weiland zo zie denk ik dat de trein pas op het laatste moment gekanteld is, met een relatief lage snelheid dus. Ik denk dat dat het geluk van de inzittenden deels verklaart.
Als je de sporen in het weiland ziet lijkt het erop dat de trein pas is gekanteld toen hij bijna tot stilstand was gekomen. Dat verklaart denk ik de lage hoeveelheid slachtoffers. De machinist had echter geen schijn van kans
Als je de sporen in het weiland ziet lijkt het erop dat de trein pas is gekanteld toen hij bijna tot stilstand was gekomen. Dat verklaart denk ik de lage hoeveelheid slachtoffers. De machinist had echter geen schijn van kans
Die hele bovenleiding is ook gewoon weg zo te zien
Op dinsdag 23 februari 2016 14:55 schreef Peterselieman het volgende: Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ...
De achterste bak lijkt wel eerst naar rechts te zijn geschoten en dan naar links weer het spoor over.
Op dinsdag 23 februari 2016 14:55 schreef Peterselieman het volgende: Je kunt ongeveer inschatten op welke plekken de verschillende treindelen het spoor verlaten hebben ...
Ja, zal dat hele spoor wat zo schuin loopt van de trein zijn? Niet van de hulpdiensten Ik bedoel, heel veel tonnetjes, op hele smalle wieltjes op een zeiknatte ondergrond. Dan zou ik verwachten dat je zo stil staat...
En een paar DH's bij Tytsjerk, en ook bij Waterhuizen. En die ICM bij Hoofddorp lag ook deels op zijn kant.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende: Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende: Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Bij Plan V was de schade natuurlijk nog groter geweest omdat die geen baanruimers heeft
Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende: Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Een Plan V is ongeveer net zo lang als een E-GTW 2/8 en ook even zwaar. Het ontwerp is wel 40 jaar ouder en voldoet dus aan veel mindere strenge botsnormen.
Een Plan V had evenzogoed op z'n zij gelegen en ik denk dat er wel wat meer slachtoffers waren geweest.
Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende: Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Plan V is zo ongeveer het slechtste voorbeeld wat je kan nemen dat spul had helemaal in stukjes gelegen.
Ik bedoel meer dat een gtw natuurlijk makkelijker op zijn zij terecht kan komen, door de relatief lage gewicht en de lichte aluminiumconstructie.
Gewicht valt wel mee, een Plan V is even zwaar als een E-GTW 2/8.
Wat misschien een rol kan hebben gespeeld is de plek van apparatuur. Bij een GTW zit één en ander op het dak en is er natuurlijk de relatief zware motorbak in het midden, als die omgaat gaat de rest mee. Bij een Plan V zit dat allemaal onder de vloer.
Gewicht valt wel mee, een Plan V is even zwaar als een E-GTW 2/8.
Wat misschien een rol kan hebben gespeeld is de plek van apparatuur. Bij een GTW zit één en ander op het dak en is er natuurlijk de relatief zware motorbak in het midden, als die omgaat gaat de rest mee. Bij een Plan V zit dat allemaal onder de vloer.
Dat scheelt zeker, denk dat van Plan V het zwaartepunt lager ligt.
Tenminste, ik ga er vanuit dat het meeste gewicht in het chassis, de draaistellen en de motoren zit.
[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 23-02-2016 15:54:35 ]
Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Merode32 het volgende: Ben benieuwd wat resultaat was geweest als er een degelijke heavy rail had gereden. Plan v of z.
Plan V heeft niet zo'starre koppeling als GTW. Dat zie je ook op die foto van Coevorden: alleen de voorste bak zou waarschijnlijkgegaan en de koppeling naar de andere bak of andere treinstellen zouden finaal zijn afgebroken.
Bij GTW moet die koppeling tussen de bakken zwaar zijn uitgevoerd, alleen al omdat het gewicht daarop rust. SLT contra VIRM heeft de jacobsoplegging van de draaistellen er voor gezorgd dat die SLT inmiddels weer rijdt en de VIRM nog steeds in de kreukels zit.
Plan V heeft niet zo'starre koppeling als GTW. Dat zie je ook op die foto van Coevorden: alleen de voorste bak zou waarschijnlijkgegaan en de koppeling naar de andere bak of andere treinstellen zouden finaal zijn afgebroken.
Bij GTW moet die koppeling tussen de bakken zwaar zijn uitgevoerd, alleen al omdat het gewicht daarop rust. SLT contra VIRM heeft de jacobsoplegging van de draaistellen er voor gezorgd dat die SLT inmiddels weer rijdt en de VIRM nog steeds in de kreukels zit.
Op dinsdag 23 februari 2016 16:35 schreef derLudolf het volgende: Oh god, Somda ligt er ook uit ja. Nu weten die nummer fappertjes niet welk treinstel daar ligt
We hebben even lopen rekenen (Hier op kantoor) en met het zicht, 250m en baanvaksnelheid van 140km/h had hij 7 seconden om het te zien. No way dat de machinist iets kon zien. Als het van de andere kant was gekomen was er veel vrije baan. Jammer dat het geglorificieerde metro's zijn, die arrivatreinen .
Opmerkelijk was ook dat de burgemeester tijdens de conferentie zei dat er 4 bakken waren.... ....Ja, nu zijn het er wel 4......
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Maar hoe hard rijdt zo'n hoogwerker nou? Want ik vind het maar een vreemd verhaal dat hij blijkbaar zó langzaam reed dat hij niet eens in een halve minuut vrij van PVR kon komen... Dat haal je slenterend zelfs makkelijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 23 februari 2016 16:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Maar hoe hard rijdt zo'n hoogwerker nou? Want ik vind het maar een vreemd verhaal dat hij blijkbaar zó langzaam reed dat hij niet eens in een halve minuut vrij van PVR kon komen... Dat haal je slenterend zelfs makkelijk.
Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me....
Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf?
Oh, dat is wel serieus traag. Dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je met zo'n ding überhaupt de oversteek wil wagen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Binnen anderhalve minuut moet ie dat spoor over kunnen zijn lijkt me....
Misschien ook wel een technisch mankement aan de hoogwerker zelf?
Die anderhalve minuut is dan ook nog in een rechte lijn, ik kan me voorstellen dat hij ook nog wat tijd verloren heeft bij het manoeuvreren vanwege de scherpe bocht in de weg.