jaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:13 schreef boriq het volgende:
Bedoelt de gemeente Dalfsen met 4 treindelen, ook niet dat kleine tussenstukje tussen één van de kopbakken en de middenbak? Wat het daarmee weer één GTW 2/8 maakt.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef b2py het volgende:
Twee doden inmiddels, bevestigd door de burgemeester van Dalfsen
twitter:jobjan twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:58:29 Burgemeester Han Noten zegt 'gelukkig' te kunnen melden dat er maar 1 dode is. Eerder sprak hij over 2 doden. #rectificatie #dalfsen reageer retweet
Zijn daar regels voor?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Als dat ding er 8 minuten over doet zou 'ie daar niet eens mogen komen.
Er zullen vast voorschriften voor zijn en wat gezond verstand..quote:
ooggetuigen zeiden dat, ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
Verklaard wel het lage aantal passagiers. Richting Emmen zijn er rond dat tijdstip aanzienlijk minder reizigers dan in de richting van Zwolle.quote:
De melding op p2000 is 8:51. Kijk ik naar de vertrektijden van Dalfsen is daar om 8:47 spitssneltrein 13832 uit Coevorden gewoon vertrokken. Het zal dus trein 13819 moeten zijn, die om 8:45 uit Dalfsen vertrekt als spitssneltrein Zwolle-Coevorden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
Volgende week is datquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook nog eens vakantie daar als ik me niet vergis.
En terecht.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef boriq het volgende:
Inmiddels is ook Ommen - Emmen stil gelegd, ongetwijfeld om iedereen bij Arriva zijn/haar rust te gunnen.
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehadquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:20 schreef GekkeHaan het volgende:
Aan de cabine te zien, heeft de machinist ook geen enkele kans gehad. Daar is gewoon echt niks meer van over. Tot aan de deur naar het reizigersgedeelte is gewoon alles weg en deels verwrongen. Echt een heftig ongeval zeg!
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehad
De cabine is inderdaad helemaal weg geschoven en lijkt daarmee alles daarachter beschermt te hebben, aangezien het meeste achter de cabine nog heel isquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
Tsja... Hoe zag die TGV eruit die bij Straatsburg een vrachtwagen met betonplaten tegen kwam? En met dat ongeluk in Arnhem was de passagierstrein ook helemaal plat. Als je hier een beetje een flinke hoogwerker tegen bent gekomen, zit je makkelijk aan meer dan de helft van je eigen gewicht. Knappe kooiconstructie die dat nog houdt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Het hefdeel, uitgaande van een telescoophoogwerker, zal niet zo'n schade opleveren. Maar de kans is groot dat ie eerst met het hefdeel is gegaan en daarna de onderwagen, dat is de normale manier van rijden met zo'n ding.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:51 schreef greavy het volgende:
Ooggetuigen zeiden dat de hoogwerker 8-10 minuten nodig had om over te steken en ook bevestigd is door de man van de hoogwerker. Hij was al enkele minuten onderweg.
Houdt er natuurlijk rekening mee dat als de rupsbanden over het spoor zijn het hefdeel ook nog moet volgen.
Ja. Overweg vrijmaken als de lichten gaan knipperen.quote:
Nee, volgens mij is dat gezichtsbedrog.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
twitter:RTLnieuws twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:11:09 Liveblog Dalfsen: nieuwe info over het aantal gewonden: twee mensen naar het ziekenhuis, vier ter plekke behandeld https://t.co/FelcyjER8j reageer retweet
Van https://de.wikipedia.org/wiki/Puffer_%28Bahn%29:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:12 schreef boriq het volgende:
Hoe hoog zitten de buffers ongeveer t.o.v. de grond/spoor?
quote:Die Puffermitte europäischer Eisenbahnfahrzeuge darf zwischen 940 und 1065 mm über der Schienenoberkante liegen.
Dank!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Van https://de.wikipedia.org/wiki/Puffer_%28Bahn%29:
[..]
twitter:Syntus twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:14:42 Vanwege het ongeval op het spoor bij Dalfsen is besloten om met onze bussen te pendelen tussen Dalfsen en Ommen. reageer retweet
En, naast South West Tours, is Syntus Raalte behoorlijk dichtbij...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Het personeel is aardig van slag. En geheel terecht! Ik heb al teksten voorbij zien komen van oud-collega's waar je spontaan kippenvel van krijgt. Ze zijn allen compleet aangeslagen. Iets was je ook verwacht in zo'n kleine hechte groep machinisten en stewards op dat baanvak.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
zal wel met de ongevallen met onbeveiligde overwegen te maken hebben..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:06 schreef b2py het volgende:
Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was.
nee, Mono rijdt rond Groningenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet?
En het was Mono ook niet, kan ik bevestigen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet?
Tja, maar je kan er ook vind ik niet vanuit gaan dat men GTW op zn kant gaat leggen :/quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:40 schreef dennistd het volgende:
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/
Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op.
[ afbeelding ]
Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |