abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:13:57 #201
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160140180
registreer om deze reclame te verbergen
Bedoelt de gemeente Dalfsen met 4 treindelen, ook niet dat kleine tussenstukje tussen één van de kopbakken en de middenbak? Wat het daarmee weer één GTW 2/8 maakt.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17:10 #202
42322 MCH
Ou Est Le Swimming Pool?
pi_160140253
NOS zegt nu weer 1 dode.
I fell in love with the sound of my heels on the wooden floor
I don't want our footsteps to be silent anymore
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 10:17:25 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160140258
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:13 schreef boriq het volgende:
Bedoelt de gemeente Dalfsen met 4 treindelen, ook niet dat kleine tussenstukje tussen één van de kopbakken en de middenbak? Wat het daarmee weer één GTW 2/8 maakt.
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160140265
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef b2py het volgende:
Twee doden inmiddels, bevestigd door de burgemeester van Dalfsen
jobjan twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 09:58:29 Burgemeester Han Noten zegt 'gelukkig' te kunnen melden dat er maar 1 dode is. Eerder sprak hij over 2 doden. #rectificatie #dalfsen reageer retweet
pi_160140320
Cb43Fe4WIAAJuaP.jpg
pi_160140327
Aan de cabine te zien, heeft de machinist ook geen enkele kans gehad. Daar is gewoon echt niks meer van over. Tot aan de deur naar het reizigersgedeelte is gewoon alles weg en deels verwrongen. Echt een heftig ongeval zeg!
pi_160140342
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:57 schreef Okuliarnik het volgende:

[..]

Als dat ding er 8 minuten over doet zou 'ie daar niet eens mogen komen.
Zijn daar regels voor?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:24:31 #208
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160140386
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
doei
pi_160140438
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:21 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zijn daar regels voor?
Er zullen vast voorschriften voor zijn en wat gezond verstand..
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:28:02 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160140461
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
ooggetuigen zeiden dat, ja.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:28:51 #211
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160140476
Inmiddels is ook Ommen - Emmen stil gelegd, ongetwijfeld om iedereen bij Arriva zijn/haar rust te gunnen.
pi_160140488
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef greavy het volgende:

[..]

ooggetuigen zeiden dat, ja.
Verklaard wel het lage aantal passagiers. Richting Emmen zijn er rond dat tijdstip aanzienlijk minder reizigers dan in de richting van Zwolle.
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 10:29:31 #213
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160140494
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:24 schreef Prins_Pils het volgende:
Het is écht de trein van Zwolle naar Emmen? Ik heb nogal wat vrienden die elke ochtend van Ommen naar Zwolle reizen en nog niet van iedereen wat gehoord..
De melding op p2000 is 8:51. Kijk ik naar de vertrektijden van Dalfsen is daar om 8:47 spitssneltrein 13832 uit Coevorden gewoon vertrokken. Het zal dus trein 13819 moeten zijn, die om 8:45 uit Dalfsen vertrekt als spitssneltrein Zwolle-Coevorden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 10:30:14 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160140513
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:50 schreef JDude het volgende:

[..]

Ook nog eens vakantie daar als ik me niet vergis.
Volgende week is dat
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160140516
Wat een ravage zeg
Bier.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:30:44 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160140528
Het zou de Sneltrein van 8:45 uit Dalfsen ri. Coevorden zijn.
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 10:32:44 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160140578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:28 schreef boriq het volgende:
Inmiddels is ook Ommen - Emmen stil gelegd, ongetwijfeld om iedereen bij Arriva zijn/haar rust te gunnen.
En terecht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 10:36:08 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160140653
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:20 schreef GekkeHaan het volgende:
Aan de cabine te zien, heeft de machinist ook geen enkele kans gehad. Daar is gewoon echt niks meer van over. Tot aan de deur naar het reizigersgedeelte is gewoon alles weg en deels verwrongen. Echt een heftig ongeval zeg!
Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehad
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160140750
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als ik die foto van die verbrijzelde cabine zie dan word ik daar misselijk van. Die machinist heeft echt geen kans gehad
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.

Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:43:23 #220
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160140812
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.

Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
De cabine is inderdaad helemaal weg geschoven en lijkt daarmee alles daarachter beschermt te hebben, aangezien het meeste achter de cabine nog heel is
  FOK!fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44:01 #221
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160140828
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:
Dat heb ik dus ook. Ik kan me de dag zo voor de geest halen dat we materieelinstructie kregen en we kregen te horen hoe veilig de cabine was. Dat ie bij een klap aardig naar binnen kan schuiven. Als je dit ziet kan je je dat totaal niet meer voorstellen.
Tsja... Hoe zag die TGV eruit die bij Straatsburg een vrachtwagen met betonplaten tegen kwam? En met dat ongeluk in Arnhem was de passagierstrein ook helemaal plat. Als je hier een beetje een flinke hoogwerker tegen bent gekomen, zit je makkelijk aan meer dan de helft van je eigen gewicht. Knappe kooiconstructie die dat nog houdt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 10:44:28 #222
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160140840
Als ik de website van het bedrijf van de hoogwerker bekijk zou het een van deze geweest kunnen zijn. Uitgaande van het zwaarte model daar weegt ie 20 ton (op zo'n kort voertuig) en rijdt ie met 0,28 m/s. Uitgaande van 10 meter lengte van de overweg moet het nog in 40 seconden gebeurd zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:51:03 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_160141003
Ooggetuigen zeiden dat de hoogwerker 8-10 minuten nodig had om over te steken en ook bevestigd is door de man van de hoogwerker. Hij was al enkele minuten onderweg.
Houdt er natuurlijk rekening mee dat als de rupsbanden over het spoor zijn het hefdeel ook nog moet volgen.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 februari 2016 @ 10:52:48 #224
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_160141037
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:51 schreef greavy het volgende:
Ooggetuigen zeiden dat de hoogwerker 8-10 minuten nodig had om over te steken en ook bevestigd is door de man van de hoogwerker. Hij was al enkele minuten onderweg.
Houdt er natuurlijk rekening mee dat als de rupsbanden over het spoor zijn het hefdeel ook nog moet volgen.
Het hefdeel, uitgaande van een telescoophoogwerker, zal niet zo'n schade opleveren. Maar de kans is groot dat ie eerst met het hefdeel is gegaan en daarna de onderwagen, dat is de normale manier van rijden met zo'n ding.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:00:51 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160141244
Als ik deze foto zo bekijk zou ik zeggen dat het rupsdeel onder de de trein is geschoten, en het zware deel vol in de cabine boven de bodemplaat...
Ftq67.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160141318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:21 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zijn daar regels voor?
Ja. Overweg vrijmaken als de lichten gaan knipperen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
regenrace of niet?
pi_160141372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:40 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]


Meende overigens zelfs en deel van de bovenleiding door de cabine te zien lopen. Zie ik dit nu verkeerd of loopt ie er inderdaad door?
Nee, volgens mij is dat gezichtsbedrog.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
regenrace of niet?
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09:11 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160141474
Nog even een foto opgezocht, dit is de onderzijde van de kop van een Arriva E-GTW van de Vechtdallijnen:
onderzijdearriva.jpg
Het echt stevige deel zijn de buffers, en als die precies tussen het onderstel van de hoogwerker en de rest komen kun je het wel schudden....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:17 #229
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160141555
Hoe hoog zitten de buffers ongeveer t.o.v. de grond/spoor?
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:43 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160141570
RTLnieuws twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:11:09 Liveblog Dalfsen: nieuwe info over het aantal gewonden: twee mensen naar het ziekenhuis, vier ter plekke behandeld https://t.co/FelcyjER8j reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:15:05 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160141628
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:12 schreef boriq het volgende:
Hoe hoog zitten de buffers ongeveer t.o.v. de grond/spoor?
Van https://de.wikipedia.org/wiki/Puffer_%28Bahn%29:
quote:
Die Puffermitte europäischer Eisenbahnfahrzeuge darf zwischen 940 und 1065 mm über der Schienenoberkante liegen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:16:23 #232
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
  dinsdag 23 februari 2016 @ 11:29:39 #233
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_160141991
Ondertussen ligt Somda ook stil door een hack en gaat pas in de loop van de week weer online
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 11:50:09 #234
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160142537
Bijzonder: er zijn bussen van Syntus ingezet
Syntus twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:14:42 Vanwege het ongeval op het spoor bij Dalfsen is besloten om met onze bussen te pendelen tussen Dalfsen en Ommen. reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160142689
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Bier.
pi_160142757
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
En, naast South West Tours, is Syntus Raalte behoorlijk dichtbij...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_160142805
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Bijzonder? Het lijkt me duidelijk dat dit een gevalletje; allemaal ff de schouders eronder is.
Het personeel is aardig van slag. En geheel terecht! Ik heb al teksten voorbij zien komen van oud-collega's waar je spontaan kippenvel van krijgt. Ze zijn allen compleet aangeslagen. Iets was je ook verwacht in zo'n kleine hechte groep machinisten en stewards op dat baanvak.
pi_160142831
De weinige Arriva-personeelsleden die ik net in Zwolle zag lopen zagen er niet florisant uit, en heel begrijpelijk.
Bier.
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 12:02:28 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160142873
Persconferentie begint nu, Pier zit er ook: http://nos.nl/livestream/2088588-persconferentie-in-dalfsen.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 12:06:15 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160142967
Hoogwerker was niet aan het werk bij het spoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160142981
Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 13:08:50 #242
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160144597
Even de precieze plek opgezocht. Net aan het eind van een bochtje met een bosje in de binnenbocht. Machinist had het totaal niet kunnen zien aankomen..
doei
pi_160145146
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:06 schreef b2py het volgende:
Valt me op dat ze ernstig benadrukken dat de hoogwerker absoluut niet voor het spoor bezig was & dat de overweg beveiligd was.
zal wel met de ongevallen met onbeveiligde overwegen te maken hebben..
8)7
pi_160145262
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet? :?
ze was nog mooier dan de vorige keer, ik riep haar naam en trapte hard op m'n rem
pi_160145273
Cb5fIChUAAAPTD0.jpg:large

Oei oei oei
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 13:31:47 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160145283
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet? :?
nee, Mono rijdt rond Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160145518
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al iets van Mono gehoord? Die rijdt daar toch niet? :?
En het was Mono ook niet, kan ik bevestigen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
regenrace of niet?
  Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 13:40:07 #248
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_160145519
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/

Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op.

ZzcSnWdh.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_160145605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:40 schreef dennistd het volgende:
Ik denk trouwens dat bij een wat minder stevige koppeling (een normale schroefkoppeling) niet de hele trein op z'n kant was gegaan. Meer foto's zie http://dennistd.nl/temp/tr/koppelinggtw/

Overigens moet door het ontwerp van een GTW dit wel een gigantisch sterk ding zijn: de bak leunt er immers op.

[ afbeelding ]
Tja, maar je kan er ook vind ik niet vanuit gaan dat men GTW op zn kant gaat leggen :/
het is immers geen hogesnelheidstreinstel...
8)7
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 13:58:18 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160145998
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 13:31 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Oei oei oei
Dat ziet er echt niet best uit, zo zie je echt goed wat er is gebeurd. Wat een klapper moet dat zijn, trein ligt nog meters verder dan die hoogwerker.

Nu snap ik ook waarom het spoor nog een aantal dagen buiten gebruik is.

[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 23-02-2016 14:03:38 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')