abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:35:58 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160150996


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160151011
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Iets op rupsen was blijkbaar het enige geschikte. Het heeft de laatste tijd nogal geregend mocht je dat niet meekregen hebben :+
Dan rooi je die bomen een week later als je er gewoon met de tractor bij kan. Christus te paard nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 17:37:46 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160151039
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:20 schreef James1988 het volgende:
België: installatie TBL1+ afgerond, lijn Antwerpen - Athus volledig onder ETCS:
Zou tijd worden zeg. Tot voor kort kon je in België op volle snelheid door een rood sein rijden zonder dat er ingegrepen werd :X
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160151093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou tijd worden zeg. Tot voor kort kon je in België op volle snelheid door een rood sein rijden zonder dat er ingegrepen werd :X
Maar in 2022 alles voorzien van ETCS omdat ze de bakens van TBL1+ kunnen hergebruiken, dat is dan wel weer netjes. Als je in vergelijking daarmee naar Nederland kijkt... De wet van de remmende voorsprong in actie.
pi_160151125
En die botsing :o

Was het trouwens bij VIRM ook al niet een keer gebeurd, dat bij een botsing de hele cabine in elkaar kreukelde ipv. het eerste balkon, zoals volgens het ontwerp eigenlijk de bedoeling was? En dat daarom de instructie was gewijzigd voor de machinist om toch maar de cabine te verlaten in een noodgeval en dat bij de nieuwste VIRM's de deur daarom ook zo opvallend blauw is gemaakt? Blijkbaar gaan die mooie crash-rekenmodellen in de praktijk niet altijd op.
pi_160151283
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken

maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc..
maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 17:57:41 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160151381
Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:01:14 #8
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160151441
En als nog iemand een baan zoekt bij mij :) :
http://www.eurailscout.nl(...)k-geometry-engineer/
en quote mij even ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken

maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc..
maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
7 seconden hebben we net uitgerekend.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_160151487
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 18:06:20 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160151526
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 18:07:12 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160151535
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
Mee, maar je ziet de spoorbomen wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160151578
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
hm daar heb je wel een punt, maar goed menig overweg heeft ook geluids waarschuwingen... maar of dat bij de betreffende overweg ook zo is?

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mee, maar je ziet de spoorbomen wel.
in de achterhoek zijn genoeg overwegen (vooral voor fietsers / landbouw verkeer ) waar geen bomen bij zitten..

als ik de video van RTV oost bekijk.. lijkt de betreffende overweg _GEEN_ bomen te hebben..

[ Bericht 15% gewijzigd door Ou-Tannu op 23-02-2016 18:16:00 ]
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:15:11 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160151673
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm daar heb je wel een punt, maar goed menig overweg heeft ook geluids waarschuwingen... maar of dat bij de betreffende overweg ook zo is?
Dat heeft iedere overweg van dit type.


quote:
in de achterhoek zijn genoeg overwegen (vooral voor fietsers / landbouw verkeer ) waar geen bomen bij zitten..
Deze had bomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_160151758
In China stapt men nu af van vast, door de overheid voorgeschreven prijzen voor HSL-treinen en mag de spoorwegmaatschappij nu zelf op grond van 'marktwerking en reizigersverdeling' de prijzen gaan bepalen.
(http://www.chinadaily.com(...)ontent_23599752.htm)
pi_160151766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
Domme reactie verwijderd. Zat verkeerd om te denken.

[ Bericht 19% gewijzigd door GekkeHaan op 23-02-2016 18:26:21 ]
pi_160151817
Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor :?

pi_160151881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende:
Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor :?

[ afbeelding ]
Ik zit verkeerd om te denken inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Je moet je voet inderdaad eens om de zoveel tijd optillen en weer neerzetten. Zou ook wel heel vaag zijn als het andersom was. Al te lang van de trein af! Het is aan net verwateren.
pi_160151885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende:
Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor :?

[ afbeelding ]
hangt er wel vanaf hoe snel je die 4x piepen hebt natuurlijk ;)

is het een seconde piep.. seconde stilte en dat 4x.. of sneller / langzamer.. :P
pi_160151948
Hoe dan ook, je zou toch een instructie kunnen geven van:

"In geval een botsing onvermijdelijk is:
1. Zet een snelremming in
2. Ren in paniek de reizigersruimte in"

Een snelremming wordt vast niet afgebroken als je de dodeman loslaat.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:28:41 #20
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_160151964
Wat ligt die trein er zielig bij.

Sterkte voor de trein, passagiers en de familie van de machinist.
pi_160152020
Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen :{
pi_160152118
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_160152570
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:32 schreef Maegrim het volgende:
Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen :{
menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/

als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...

bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 18:56:23 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160152623
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/

als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...

bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:57:57 #25
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160152671
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
Die is nu stuk, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')