ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Zou tijd worden zeg. Tot voor kort kon je in België op volle snelheid door een rood sein rijden zonder dat er ingegrepen werd
Maar in 2022 alles voorzien van ETCS omdat ze de bakens van TBL1+ kunnen hergebruiken, dat is dan wel weer netjes. Als je in vergelijking daarmee naar Nederland kijkt... De wet van de remmende voorsprong in actie.
Was het trouwens bij VIRM ook al niet een keer gebeurd, dat bij een botsing de hele cabine in elkaar kreukelde ipv. het eerste balkon, zoals volgens het ontwerp eigenlijk de bedoeling was? En dat daarom de instructie was gewijzigd voor de machinist om toch maar de cabine te verlaten in een noodgeval en dat bij de nieuwste VIRM's de deur daarom ook zo opvallend blauw is gemaakt? Blijkbaar gaan die mooie crash-rekenmodellen in de praktijk niet altijd op.
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc.. maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende: cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc.. maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
7 seconden hebben we net uitgerekend.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Op dinsdag 23 februari 2016 17:57 schreef Nattekat het volgende: Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
hm daar heb je wel een punt, maar goed menig overweg heeft ook geluids waarschuwingen... maar of dat bij de betreffende overweg ook zo is?
In China stapt men nu af van vast, door de overheid voorgeschreven prijzen voor HSL-treinen en mag de spoorwegmaatschappij nu zelf op grond van 'marktwerking en reizigersverdeling' de prijzen gaan bepalen. (http://www.chinadaily.com(...)ontent_23599752.htm)
Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende: cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
Domme reactie verwijderd. Zat verkeerd om te denken.
[ Bericht 19% gewijzigd door GekkeHaan op 23-02-2016 18:26:21 ]
Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende: Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor
Ik zit verkeerd om te denken inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Je moet je voet inderdaad eens om de zoveel tijd optillen en weer neerzetten. Zou ook wel heel vaag zijn als het andersom was. Al te lang van de trein af! Het is aan net verwateren.
Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende: Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor
Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen
Op dinsdag 23 februari 2016 18:32 schreef Maegrim het volgende: Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen
menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/
als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...
bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/
als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...
bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam