abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:35:58 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160150996


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160151011
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Iets op rupsen was blijkbaar het enige geschikte. Het heeft de laatste tijd nogal geregend mocht je dat niet meekregen hebben :+
Dan rooi je die bomen een week later als je er gewoon met de tractor bij kan. Christus te paard nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 17:37:46 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160151039
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:20 schreef James1988 het volgende:
België: installatie TBL1+ afgerond, lijn Antwerpen - Athus volledig onder ETCS:
Zou tijd worden zeg. Tot voor kort kon je in België op volle snelheid door een rood sein rijden zonder dat er ingegrepen werd :X
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160151093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zou tijd worden zeg. Tot voor kort kon je in België op volle snelheid door een rood sein rijden zonder dat er ingegrepen werd :X
Maar in 2022 alles voorzien van ETCS omdat ze de bakens van TBL1+ kunnen hergebruiken, dat is dan wel weer netjes. Als je in vergelijking daarmee naar Nederland kijkt... De wet van de remmende voorsprong in actie.
pi_160151125
En die botsing :o

Was het trouwens bij VIRM ook al niet een keer gebeurd, dat bij een botsing de hele cabine in elkaar kreukelde ipv. het eerste balkon, zoals volgens het ontwerp eigenlijk de bedoeling was? En dat daarom de instructie was gewijzigd voor de machinist om toch maar de cabine te verlaten in een noodgeval en dat bij de nieuwste VIRM's de deur daarom ook zo opvallend blauw is gemaakt? Blijkbaar gaan die mooie crash-rekenmodellen in de praktijk niet altijd op.
pi_160151283
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken

maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc..
maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 17:57:41 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160151381
Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:01:14 #8
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160151441
En als nog iemand een baan zoekt bij mij :) :
http://www.eurailscout.nl(...)k-geometry-engineer/
en quote mij even ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken

maar goed geen idee hoeveel tijd er geweest is voor de beste man na het zien van de kraan etc..
maar ik was denk ik omgeroepen zou hebben van een naderende botsing en dat men zich indien mogelijk naar achter dient te verplaatsen of zich moet voorbereiden op een beste noodstop.
7 seconden hebben we net uitgerekend.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_160151487
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat je eerste ingeving is om direct vol in de rem te gaan zonder ook maar aan vluchten te denken. Met een beetje mazzel is er wat omgeroepen, maar zal er niet van uit gaan. En veel meer dan enkele seconden om na te denken zullen er wel niet geweest zijn, aangezien de bestuurder van die takelwagen moest rennen voor z'n leven.
die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 18:06:20 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_160151526
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die bestuurder had als het goed is een waarschuwing van de overweg... en ik kan die bestuurder ook geen ongelijk geven.. als ik zou vluchten als mn voertuig klem stond op een overweg.
Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 18:07:12 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160151535
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
Mee, maar je ziet de spoorbomen wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160151578
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Midden op het spoor vallen die lampen minder op. En ik denk niet dat hij niet heeft geprobeerd eerst zijn voertuig te redden voor die trein in het zicht kwam.
hm daar heb je wel een punt, maar goed menig overweg heeft ook geluids waarschuwingen... maar of dat bij de betreffende overweg ook zo is?

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mee, maar je ziet de spoorbomen wel.
in de achterhoek zijn genoeg overwegen (vooral voor fietsers / landbouw verkeer ) waar geen bomen bij zitten..

als ik de video van RTV oost bekijk.. lijkt de betreffende overweg _GEEN_ bomen te hebben..

[ Bericht 15% gewijzigd door Ou-Tannu op 23-02-2016 18:16:00 ]
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:15:11 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160151673
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm daar heb je wel een punt, maar goed menig overweg heeft ook geluids waarschuwingen... maar of dat bij de betreffende overweg ook zo is?
Dat heeft iedere overweg van dit type.


quote:
in de achterhoek zijn genoeg overwegen (vooral voor fietsers / landbouw verkeer ) waar geen bomen bij zitten..
Deze had bomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_160151758
In China stapt men nu af van vast, door de overheid voorgeschreven prijzen voor HSL-treinen en mag de spoorwegmaatschappij nu zelf op grond van 'marktwerking en reizigersverdeling' de prijzen gaan bepalen.
(http://www.chinadaily.com(...)ontent_23599752.htm)
pi_160151766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
cabine verlaten van een rijdende trein betekend toch automatisch een snelremming inzetten? (omdat de dodeman niet meer bedient wordt?) m.u.v. technische gebreken
Domme reactie verwijderd. Zat verkeerd om te denken.

[ Bericht 19% gewijzigd door GekkeHaan op 23-02-2016 18:26:21 ]
pi_160151817
Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor :?

pi_160151881
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende:
Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor :?

[ afbeelding ]
Ik zit verkeerd om te denken inderdaad! Je hebt helemaal gelijk. Je moet je voet inderdaad eens om de zoveel tijd optillen en weer neerzetten. Zou ook wel heel vaag zijn als het andersom was. Al te lang van de trein af! Het is aan net verwateren.
pi_160151885
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Maegrim het volgende:
Ik weet niet wat jij voor spul rijd maar als ik de dodeman loslaat zet ie na 4x piepen de boel stil hoor :?

[ afbeelding ]
hangt er wel vanaf hoe snel je die 4x piepen hebt natuurlijk ;)

is het een seconde piep.. seconde stilte en dat 4x.. of sneller / langzamer.. :P
pi_160151948
Hoe dan ook, je zou toch een instructie kunnen geven van:

"In geval een botsing onvermijdelijk is:
1. Zet een snelremming in
2. Ren in paniek de reizigersruimte in"

Een snelremming wordt vast niet afgebroken als je de dodeman loslaat.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:28:41 #20
391049 Zelus
Toewijding en wedijver
pi_160151964
Wat ligt die trein er zielig bij.

Sterkte voor de trein, passagiers en de familie van de machinist.
pi_160152020
Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen :{
pi_160152118
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_160152570
quote:
9s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:32 schreef Maegrim het volgende:
Ik denk dat die 7 seconden goed in de buurt komen. Tegen de tijd dat je dan hebt geregistreerd dat er een rupshok in de weg staat, ben je na een snelremming, alarmoproep en opstaan van je stoel toch aardig door je tijd heen :{
menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/

als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...

bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2016 @ 18:56:23 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160152623
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

menselijke reactie tijd van 1 seconde als je vrij snel bent.. en je verwacht niet dat er iets op je baan staat.... dus dan zit je voor het goed beseft hebt al op 2 seconden.. dan nog de rest in 5 seconden.. hmm :/

als reiziger kan je dan eigenlijk beter met je rug naar de voorkant van de trein zitten.. dan wordt je in je stoel geduwd, alleen gezien het stuk dat die nog doorgeschoven is..... ...

bijna zou je ook treinen uitgaan rusten met een dashcam en audio recording..
De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:57:57 #25
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160152671
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
Die is nu stuk, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_160152694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
Oh nou hopen dat de beelden ook nog te redden zijn.. maakt het voor de onderzoeksdienst weer makkelijker..

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die is nu stuk, denk ik.
Zolang zn geheugen maar niet overleden is!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:05:05 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160152878
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of dat nou de maximale snelheid is die je kunt halen als de giek uitgeschoven is.

Lijkt me sterk dat er geen tranportstand op zit. SD weet dat vast wel.

Bulldozers en rupskranen zijn immers ook in staat hogere snelheden te halen.

[..]

30cm/sec is redelijk accuraat denk ik idd, als je met de giek omhoog rijdt wordt dat nog een scheppie minder, maar dat werkt niet samen als je onder de hoogspanning door wilt komen zonder vuurwerk. Bij het oversteken van een onbeveiligd spoor met een rupshoogwerker van dat formaat zou ik persoonlijk laten beveiligen door de NS, of iig overleg plegen. En ik zou de rupsen eroverheen rijden en zodra dat kan de giek rondzwenken, dan ben je sneller veilig als domweg doorhobbelen met 9 meter giek en jou aan het eind in het bakkie als bonusje. Andere optie is bak- eerst eroverhee; dan kun je op het spoor kijken en als er wat komt weer terugrijden of wegzwenken.. Tis gewoon niet slim geweest, maar daar zijn ze inmiddels al achter denk ik :X .
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:14:35 #28
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_160153229
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

30cm/sec is redelijk accuraat denk ik idd, als je met de giek omhoog rijdt wordt dat nog een scheppie minder, maar dat werkt niet samen als je onder de hoogspanning door wilt komen zonder vuurwerk. Bij het oversteken van een onbeveiligd spoor met een rupshoogwerker van dat formaat zou ik persoonlijk laten beveiligen door de NS, of iig overleg plegen. En ik zou de rupsen eroverheen rijden en zodra dat kan de giek rondzwenken, dan ben je sneller veilig als domweg doorhobbelen met 9 meter giek en jou aan het eind in het bakkie als bonusje. Andere optie is bak- eerst eroverhee; dan kun je op het spoor kijken en als er wat komt weer terugrijden of wegzwenken.. Tis gewoon niet slim geweest, maar daar zijn ze inmiddels al achter denk ik :X .
Ik had een tijdelijke buitendienststelling aangevraagd voor zo'n ding.
En anders als ik vast was komen zitten twee accuklemmen op het spoor gezet :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen op de Vechtdallijnen hebben een dashcam
De treinen van ons hebben dat ook. Heb wel eens ons filmpje gezien van de bovenleiding die eraf vliegt door een kapotte panto. Best handig om te weten waar het gebeurde en wat er nou aan de hand was.

Wat minder leuk was, was het kleine meisje dat ooit is aangereden omdat ze door de overweg heen rende.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_160153303
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:14 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Ik had een tijdelijke buitendienststelling aangevraagd voor zo'n ding.
En anders als ik vast was komen zitten twee accuklemmen op het spoor gezet :).

[..]

De treinen van ons hebben dat ook. Heb wel eens ons filmpje gezien van de bovenleiding die eraf vliegt door een kapotte panto. Best handig om te weten waar het gebeurde en wat er nou aan de hand was.

Wat minder leuk was, was het kleine meisje dat ooit is aangereden omdat ze door de overweg heen rende.
spoor bezet melding is wel een goede.. alleen straks bedenkt elke aannemer het want dat is ja wel makkelijk...

een camera vergeet geen dingen wat in de menselijke waarneming wel kan gebeuren.. bewust of onbewust.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:17:35 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160153322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:14 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Ik had een tijdelijke buitendienststelling aangevraagd voor zo'n ding.
En anders als ik vast was komen zitten twee accuklemmen op het spoor gezet :).

[..]

De treinen van ons hebben dat ook. Heb wel eens ons filmpje gezien van de bovenleiding die eraf vliegt door een kapotte panto. Best handig om te weten waar het gebeurde en wat er nou aan de hand was.

Wat minder leuk was, was het kleine meisje dat ooit is aangereden omdat ze door de overweg heen rende.
Neuh, dat ook weer niet, maar ik was op zéker niet als een debieltje over die overweg gaan hobbelen.

En wat gebeurt er als je accuklemen op het spoor zet dan? Gaat de boel in de beveiliging ofzo? :D :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:18:51 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160153368
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


En wat gebeurt er als je accuklemen op het spoor zet dan? Gaat de boel in de beveiliging ofzo? :D :P
Zoiets, maar lang niet op alle baanvakken. Zie http://www.nicospilt.com/index_spoorstroom.htm voor meer hierover.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_160154192
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zoiets, maar lang niet op alle baanvakken. Zie http://www.nicospilt.com/index_spoorstroom.htm voor meer hierover.
je kan er de dienst regeling flink mee in het honderd sturen iig ..
pi_160154684
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neuh, dat ook weer niet, maar ik was op zéker niet als een debieltje over die overweg gaan hobbelen.

En wat gebeurt er als je accuklemen op het spoor zet dan? Gaat de boel in de beveiliging ofzo? :D :P
Ik ken wel verhalen dat lui met stroomdraadjes die je nauwelijks ziet continue bezetmeldingen hebben geproduceerd en na 3 uurtjes uit de bosjes zijn getoverd :P
pi_160154780
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ken wel verhalen dat lui met stroomdraadjes die je nauwelijks ziet continue bezetmeldingen hebben geproduceerd en na 3 uurtjes uit de bosjes zijn getoverd :P
gewoon ingraven *)
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 20:08:31 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160154784
4 wagons, 3 treinstellen, een weiland.

Goed gebruik van jargon in de NOS journaal :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160154841
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:08 schreef derLudolf het volgende:
4 wagons, 3 treinstellen, een weiland.

Goed gebruik van jargon in de NOS journaal :')
volgens mij is het toch 1 treinstel :+ bestaande uit 3 rijtuigen(?) en 1 motorwagentje
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:10:21 #37
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160154853
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je kan er de dienst regeling flink mee in het honderd sturen iig ..
Daarom hou ik me er ook over op de vlakte.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 20:26:41 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160155395
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Daarom hou ik me er ook over op de vlakte.
Breng me niet op ideeën >:)

Met een soldeer brandertje, een rolletje VD draad en wat tin kun je veel lol hebben dus?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160155441
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Breng me niet op ideeën >:)

Met een soldeer brandertje, een rolletje VD draad en wat tin kun je veel lol hebben dus?
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_160155471
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Breng me niet op ideeën >:)

Met een soldeer brandertje, een rolletje VD draad en wat tin kun je veel lol hebben dus?
Kijk hem moeilijk doen :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:29:51 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_160155520
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk hem moeilijk doen :'(
:D!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_160155534
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk hem moeilijk doen :'(
solderen lijkt me overdreven volgens mij.. iets met stalen sporostaven en dat je daar vrij makkelijk al dingen aan kan plakken..
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 20:30:54 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160155551
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk hem moeilijk doen :'(
Jij draait gewoon een bankschroef op de rails?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:31:05 #44
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_160155564
Op de sneltramlijn in Amstelveen gaan de overwegen al dicht als je een fiets op de rails legt bij het contactpunt :P
doei
pi_160155609
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jij draait gewoon een bankschroef op de rails?
aap :') 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160155611
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de sneltramlijn in Amstelveen gaan de overwegen al dicht als je een fiets op de rails legt bij het contactpunt :P
"light" rail :')
pi_160155651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef Prins_Pils het volgende:
Op de sneltramlijn in Amstelveen gaan de overwegen al dicht als je een fiets op de rails legt bij het contactpunt :P
Dat weet jij dan weer :X _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160155928
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Breng me niet op ideeën >:)

Met een soldeer brandertje, een rolletje VD draad en wat tin kun je veel lol hebben dus?
Hangt trouwens wel een beetje van je idee van "lol" af :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_160156077
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Breng me niet op ideeën >:)

Met een soldeer brandertje, een rolletje VD draad en wat tin kun je veel lol hebben dus?
Niet zo moeilijk doen :P
pi_160156201
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:27 schreef Igen het volgende:
Hoe dan ook, je zou toch een instructie kunnen geven van:

"In geval een botsing onvermijdelijk is:
1. Zet een snelremming in
2. Ren in paniek de reizigersruimte in"

Een snelremming wordt vast niet afgebroken als je de dodeman loslaat.
als je rijrichting gekozen hebt moet je je voet op het pedaal laten en om de zoveel tijd even optillen en weer neerzetten. Doe je dat niet valt de dodwmanklep open en volgt een snelremming.

In tegenstelling tot een atb snelremming kun je een snelremming ingezet door de dodemaninstallatie opheffen door het pedaal alsnog te bedienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')