greavy | dinsdag 29 december 2015 @ 21:21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
greavy | dinsdag 29 december 2015 @ 21:33 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 21:42 |
Wauw, wat een product dan zeg! | |
Blistering | dinsdag 29 december 2015 @ 21:55 |
Net keihard getoeter achter m'n werk gevolgd door sirenes ~5 min later. Blijkbaar iemand voor de IC Schiphol van 21:13 gesprongen, nr. 5 (?) van de avond als ik NS.nl zo bekijk. Treurige zaak. edit: Never mind, blijkbaar was het een dier ofzo. Vreemde zaak. [ Bericht 16% gewijzigd door Blistering op 29-12-2015 22:05:25 ] | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 22:05 |
Van ns.nl:Godverdomme NS, kunnen jullie nou echt helemaal niks? Hoe kan er sprake zijn van 'beperkingen in de materieelinzet' als er tientallen rijtuigen zijn onttrokken voor de HSL en er ook een paar dozijn locs is die echt niet allemaal nodig zijn? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 22:06 |
Even uurtje puzzelen waar dit in godsnaam kan zijn, brb | |
Blistering | dinsdag 29 december 2015 @ 22:06 |
Als je weet dat ik in Apeldoorn woon, en dat weet je, dan is 1+1 best makkelijk, toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 22:10 |
Vond ik blijkbaar onvoldoende boeiend om te onthouden ![]() ![]() | |
Blistering | dinsdag 29 december 2015 @ 22:12 |
En terecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 22:29 |
Laatste keer dat ik woonde in de plaats van mijn werk was in 2008 overigens. | |
Fiorano | dinsdag 29 december 2015 @ 22:29 |
Lekker dan +35 met de Thalys. Opgelopen net buiten Antwerpen. Technische storing uiteraard... | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 22:33 |
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg? ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 22:35 |
Gistermiddag tijdens mijn pretrondje deze foto gemaakt, vond hem wel een aardig sfeertje uitstralen met de lange schaduwen en het lijnenspel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 22:36 |
je moeder is een lijnenspel! Nee leuke plaat ![]() | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 22:44 |
Ik heb ook geen idee, ik denk dat er meer treinen in de werkplaats staan dan gebruikelijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 22:45 |
Het sneeuwen is volgende week pas hoor | |
b2py | dinsdag 29 december 2015 @ 22:56 |
Goed dat je het zegt. Terrorsneeuw en ijzel volgende week ![]() | |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 22:59 |
Hallo. Het wordt 5 graden op 2 januari en er wordt een vlokje sneeuw verwacht hoewel daar nog niet woordelijk over wordt gesproken door de weerman maar alleen op het weekvooruitzicht staat gevisualiseerd. Oh wacht dat is voor NS al genoeg om de hele flikkerse bende plat te leggen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 23:04 |
Nou, dat zegtie toch? ![]()
| |
Prins_Pils | dinsdag 29 december 2015 @ 23:07 |
IJzel dus. Met zoveel treinen aan de kant. En de schraaptreinen dan? Dat wordt huilen met de hoed op in de ochtendspits ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 23:09 |
schraaptreinen kunnen helaas nou eenmaal niet rijden wegens overmacht en kans op ijzel ![]() | |
Yreal | dinsdag 29 december 2015 @ 23:21 |
nouja. Icdefect. Dan kan je op een gegeven moment niet meer rijden he. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 23:25 |
oh als er eentje stuk is kan er gelijk niks meer? ![]() ![]() | |
Bitlord | dinsdag 29 december 2015 @ 23:28 |
Oei, maar 169 treinkilometers waar ik betaald voor heb de afgelopen 2 maanden. Dat is toch wel een diepterecord. | |
James1988 | dinsdag 29 december 2015 @ 23:30 |
Dat is precies wat er gebeurt als er eentje tussen Rotterdam en Schiphol tot stilstand komt... | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 23:34 |
ik heb vandaag de 1001 km voor de maand veiliggesteld ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 december 2015 @ 23:34 |
He, goed over nagedacht dan zeg ![]() | |
bork | woensdag 30 december 2015 @ 00:07 |
Over dieselen onder de draad, de ICE 4 gaat ook straks rijden van München naar Zürich daarvoor moet nog wel een stuk geelektricifeerd worden. Van 4 uur reistijd naar 2 uur in 2019 (op z'n vroegst) meer op: http://www.abs48.com/gesamtprojekt![]() http://www.tagesanzeiger.(...)nchen/story/28618317 https://de.wikipedia.org/wiki/Allg%C3%A4ubahn_(Bayern) http://bauprojekte.deutschebahn.com/p/abs48 Snelle rekensom, dit betekent dat je vanuit Freiburg sneller in München bent via Zürich straks. (i.p.v. via Karlsruhe/Stuttgart) Hoewel tussen Stuttgart en Ulm gaat het straks ook sneller ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 30-12-2015 00:15:44 ] | |
Fiorano | woensdag 30 december 2015 @ 00:13 |
Hop chop, we pakken ook nog ff minimaal +5 op Amersfoort. Wat een gezeik dat reizen met een trein | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2015 @ 01:13 |
Memmingen is een prachtig station om foto's te maken. Komt mooi spul langs en de bergen op de achtergrond maken het helemaal af ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2015 @ 01:22 |
Crappy telefoonfoto's tijdens een korte stop van Oberstdorf - Ulm op Memmingen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 01:49 |
Crappy pics indeed, maar wel tof ![]() | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 05:25 |
Het ÖBB-jaaroverzicht 2015: En een filmpje over de bouw van een Cityjet: | |
AIex | woensdag 30 december 2015 @ 07:40 |
Vandaag is er niet genoeg treinpersoneel. Met het materieel is niks aan de hand. | |
MTL | woensdag 30 december 2015 @ 07:50 |
Sorry, ik ben vandaag vrij, dan krijg je dit ![]() En idd, waar heb je vandaan dat het personeels- en geen materieelproblemen zijn? [ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 30-12-2015 08:04:09 ] | |
b2py | woensdag 30 december 2015 @ 08:00 |
Hoe dan.. | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 09:07 |
EN dat allemaal alleen maar dankzij de OV-Chipkaart ![]() ![]() ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 30 december 2015 @ 09:29 |
Toch zegt e ns op zijn site: Storing Amsterdam C.-Rotterdam C. laatste update: woensdag 30 december 2015, 04.30 uur Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity direct treinen door beperkingen in de materieelinzet. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting 31 december rond 2:00 uur verholpen. Gisteravond opheldering gevraagd. We wachten af... | |
DriekOplopers | woensdag 30 december 2015 @ 09:31 |
Zolang de trams in Rotterdam 's avonds een belachelijk lage frequentie rijden, is er weinig om trots op te zijn. Bovendien "gaat de subsidie terug in de algemene middelen", terwijl allerlei buslijnen waren wegbezuinigd. Ik vind dat die subsidie binnen het OV moet blijven, ipv besteed aan meer asfalt. | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 09:39 |
Over asfalt kan ook OV ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 30 december 2015 @ 12:16 |
Maar vanaf april niet meer, naar het schijnt. ![]() | |
dennistd | woensdag 30 december 2015 @ 12:46 |
Geen OV meer over asfalt vanaf april? Dan moet ik ander werk zoeken ![]() | |
Bitlord | woensdag 30 december 2015 @ 13:06 |
Huh. Een citynightline op Utrecht richting Amsterdam om 1 uur in de middag? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 30 december 2015 @ 13:16 |
Al het asfalt vervangen door spoor! ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 13:16 |
Die had om 9 uur moeten gaan maar treintje was stuk ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 30 december 2015 @ 13:17 |
Tijdsverschil tussen Amsterdam en Utrecht. In Amsterdam is het vast al nacht. | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2015 @ 13:22 |
Bedankt, moest weer even denken aan onze held Nico Spilt. 14.gif http://www.nicospilt.com/index_spoortijden.htm | |
GlennQuagmire | woensdag 30 december 2015 @ 14:37 |
Gewoon netjes binnen 2 weken m'n gtbv gekregen, het kan dus wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 14:46 |
19.50-20.25 uur RAIL AWAY Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Davos,Zwitserland. De spoorlijn van Chur in Zwitserland naar Italië voert door een schitterend landschap,met gletschers op de Berninapas en palmen in Tirano en verder alles wat een bergspoor zo bijzonder maakt. Foto's van de bouw van de spoorlijn laten zien hoe moeizaam die aanleg was.Maar Chur kon door die spoorlijn uitgroeien tot een bekend kuuroord en wintersportcentrum. | |
Ajaxfan | woensdag 30 december 2015 @ 14:49 |
Waarom heeft men eigenlijk deels voor lage poortjes gekozen en deels hoge bij de ov chip invoer? Zit er een idee achter waarom niet alles hoge muurtjes / 'deuren' heeft? | |
boriq | woensdag 30 december 2015 @ 14:52 |
In Rotterdam is bijvoorbeeld gekozen voor lage poortjes vanwege het "zicht" en de "architectuur", dit zal vast ook voor andere stations gelden. Hoge poortjes waar het kan, lage waar het "moet". | |
ReisT | woensdag 30 december 2015 @ 14:58 |
Arrogante architecten. | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 14:58 |
Ja, de architect van station Deventer wordt vast heel boos met hoge poortjes. | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:00 |
Niet echt. | |
boriq | woensdag 30 december 2015 @ 15:00 |
Die draait zich gewoon in zijn graf om | |
Viezze | woensdag 30 december 2015 @ 15:02 |
Ik wacht al sinds 5 november ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:03 |
Ja aangezien dat gebouw meer dan 100 jaar oud is zal die wel behoorlijk seniel zijn inmiddels. | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:04 |
Waarbij het "belang" van de architect dus zwaarder weegt dan het terugdringen van zwartrijders. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 30 december 2015 @ 15:04 |
Deventer heeft aan de centrumkant lage poortjes en aan de andere kant van het station hoge poortjes... Schijnt te maken te hebben met de monumenten-status van het stationsgebouw en dat hoge poortjes dat beeld aantasten. Zal op Amsterdam Centraal ook wel de reden zijn voor lage poortjes... | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:10 |
Was ein keloel. Die poortjes staan toch binnen ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 30 december 2015 @ 15:19 |
Wat een flauwekul reden. Hoofddoel = zwartrijders buiten. Hoe doe je dat? Door hoge krengen waardoor je niet zomaar er overheen kan springen. Als het even kan nog 220 volt erop ook. | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 15:24 |
Hoog of laag, onhandig ingedeelde grafdingen zijn het hoe dan ook. Nergens ter wereld heb ik zulke baggerdingen gezien ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:29 |
er lopen ook hele moslimfamilies door die poortjes heen nadat er ééntje een kaart voor gehouden heeft. En dat alarm maar piepen en loeien, boeit niemand wat ![]() | |
dennistd | woensdag 30 december 2015 @ 15:36 |
Roepen ze Allah Akbar terwijl ze er doorheen lopen? ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 30 december 2015 @ 15:38 |
In ieder geval niet met een MAT64vrachtwagenbus. ![]() | |
dennistd | woensdag 30 december 2015 @ 15:39 |
Ah, dan is het goed. Heb toch geen rijbewijs C. | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 15:41 |
Over matjes gesproken, er zitten er weer twee in de stoppert Apeldoorn-Enschede | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:42 |
Nee. | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 15:45 |
Ja zelfs al staan er 'toezichthouders' náást zoals in de metro van Amsjedam ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:48 |
Ik had meer de indruk dat dat begeleiders waren voor de eerste dagen, voor als mensen ineens Grote Psiegiese Problemen zouden hebben bij het gebruik van die dingen. | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 15:49 |
Die studentjes die er in Deventer bij rondhangen? Ja die zullen vast alleen voor de eerste tijd zijn. Staan ze er nog? | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 15:54 |
gisteren niet, vanoggel weer wel dacht ik. Die nieuwefietsenstallingkerststoluitdeelmariekes waren wel lekker trouwens ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 30 december 2015 @ 15:54 |
Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan de poortjes in Londen, die gaan snel op en en snel dicht waardoor je niet zomaar achter iemand aan kan lopen. | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 15:58 |
Niet eens hippe schermpjes waar opstaat hoeveel plaatsen er nog vrij zijn in een rij ![]() | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 16:18 |
Die dingen zijn beter ja. Ook de plaatsing van het schermpje (bovenop het poortje) is beter uitgewerkt dan bier. | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 17:54 |
Maar wel lekkere mariekes. | |
b2py | woensdag 30 december 2015 @ 18:58 |
Hihi, bier. | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 19:06 |
Zei er iemand bier? | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 19:07 |
Ik hoor stemmetjes! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 19:08 |
Nee maar in Nederland heb je dikke achterlijke kakwijven met een opoefiets en veertien boodschappentassen van de Action. In Londen heb je alleen maar gladde hipsters. | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 19:08 |
Ik heb vanmiddag 'even' een vriend, die toevallig eigenaar is van een kroeg, geholpen met een random computerding in de bewuste kroeg en daarna heeft 'ie me thuisgebracht en hebben we hier nog even de nieuwe modeltreinen geïnspecteerd. Nu is het tijd voor een dutje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 19:09 |
die kroeg die het niet meer doet? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 19:11 |
Hij heeft er nog een. | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 19:17 |
Oh nooit geweten. Dan kunnen we daar toch heen? ![]() | |
b2py | woensdag 30 december 2015 @ 19:20 |
Klopt, in Parijs ook nog geen koeien gezien.. | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 19:35 |
Autocorrect die dingen 'verbetert'. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 19:54 |
J a d a a r h e b i k o o k v a a k l a s t v a n : Bier bier bier bier bier bier bier bier bier bier. Bier bier bier bier bier bier? Bier! Bier bier bier Bier ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 19:58 |
Huh, een treinstel die wagons trekt? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2015 @ 20:01 |
Deventer ![]() | |
b2py | woensdag 30 december 2015 @ 20:06 |
Ja dat kan | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 20:11 |
Nee, dan Groningen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2015 @ 20:11 |
Klopt. Zwolle ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 20:15 |
fokop mono ![]() | |
dennistd | woensdag 30 december 2015 @ 20:25 |
Ik zag net nog een presentatie over badslippers in Deventer ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 20:28 |
ook opfokken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 30 december 2015 @ 20:45 |
Kijk maar uit, anders heb je zo een container vol badslippers voor jouw deur ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 20:47 |
Als het meer geen container vol Chinezen is. Die van stinken op den duur ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 21:16 |
Zeker weten. Leuk café ook ![]() | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 22:25 |
![]() Het is vast niet goed voor de trein, maar 't is wel een toffe foto ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 22:38 |
"beperkingen in de materieelinzet". | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 22:45 |
Dat zul je met dit spul niet snel zien, het is gebouwd als een tank. ![]() Deze treinen gaan over een paar jaar, na een revisie- en schilderbeurtje, naar Schotland om daar te gaan rijden voor ScotRail. In het zuidwesten komen dan de nieuwe Hitachitreinen. | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 22:48 |
Hitachi gaat ook bij alle weersomstandigheden door ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 30 december 2015 @ 22:55 |
Ik dacht aan iets anders van Hitachi ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 22:56 |
daar gaat het niet om. | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 23:00 |
Ja, dat gaat ook maar gewoon door ![]() Weet ik, het was slechts een inhaker om nog eens te benadrukken hoe goed die treinen zijn gebouwd. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 23:03 |
tegen ambitieloze knoppenduwers is geen schokbeton gewassen ![]() | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 23:04 |
True. | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 23:04 |
Haha, zoiets? ![]() ![]() Geloof niet dat deze spatwaterdicht is ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 23:10 |
Zo dan jij gaat ook meteen hardcore he ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 23:14 |
Hij is niet gewend dat het ook subtieler kan joh ![]() | |
b2py | woensdag 30 december 2015 @ 23:15 |
Ik zat meer aan deze badboy te denken ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 23:16 |
Het komt door jou een tijdje terug dat ik weet dat Hitachi in die business zit ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 23:16 |
Onder de 1000W en 4J slagkracht is het niet leuk ![]() | |
AIex | woensdag 30 december 2015 @ 23:17 |
Rijdend personeel weet zelf niet wat de oorzaak is? Al een reactie gehad? | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 23:17 |
4J is wat, 3 dollar? | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 23:18 |
Werkelijk waar?:P Daarom vroeg ik me die ook af of die boorhamer ook spatwaterdicht was ![]() | |
b2py | woensdag 30 december 2015 @ 23:18 |
Kennis delen is het mooiste dat bestaat ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 23:18 |
Slagkracht van die machine. En dat is best veel ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 23:19 |
Ja ik had het anders echt nooit geweten, wat moet ik met die dingen ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 23:19 |
Ram der gewoon meteen een trein in ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 23:20 |
Hoeveel is dat in een SI-afgeleidde waar ik wat mee kan zoals N? | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 23:21 |
Mag ik ook de grootheid veranderen? Impact van de boor ![]() | |
James1988 | woensdag 30 december 2015 @ 23:21 |
Dat apparaat is ontworpen als massage-apparaat. Dat je er ook andere dingen mee kunt doen werd pas later ontdekt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 december 2015 @ 23:23 |
Dat zijn prima dingen ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 23:28 |
ik ga "slapen". Moet morgen de clitbuster van 7:14 naar Kutphen halen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 23:29 |
Sterkte joh! Als je je morgenavond verveelt ben je welkom trouwens! | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 23:33 |
![]() " Slaap" lekker Mag je morgrn gewoon werken? | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 23:36 |
ja ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 23:37 |
Nog even gauw 32 kilometer binnenharken ![]() Succes! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 23:37 |
fijn ![]() Maar waar moek slapen dan ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 23:37 |
Op de logeerkamer? | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 23:38 |
wat moet ik meenemen? | |
DeaDLocK2K | woensdag 30 december 2015 @ 23:39 |
In principe alleen wat je drinkt + slaapzak en als je dat fijn vindt een kussen want ik heb een stretcher voor je. Eten regelen we morgen wel. | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 23:42 |
Ik zal eens kijken ![]() | |
derLudolf | woensdag 30 december 2015 @ 23:44 |
Ooh k dacht dat je blij was dat je mocht werken omdat hè het toch geen flikker aan vond ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 december 2015 @ 23:46 |
het valt eigenlijk wel mee dit jaar. Maar ik voel me gewoon niet gemakkelijk met die "feestdagen". hate me | |
Prins_Pils | woensdag 30 december 2015 @ 23:47 |
Ik ga oud en nieuw in Ommen vieren en het is eigenlijk de enige feestdag die ik leuk vind ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 00:20 |
Ik ben blij dat ik 1 t/m 3 januari vrij ben. Hopelijk ontloop ik dan eindelijk dat lege, hersenloze en plichtmatige "beste wensen". God, wat heb ik daar een hekel aan. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 00:23 |
Oh god, daar kijk ik nu al naar uit ![]() | |
Maegrim | donderdag 31 december 2015 @ 00:30 |
beste wensen alvast | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 00:31 |
God ja help. Dat wordt een hoop pootjes geven op 5 januari ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 00:33 |
Ik denk dat ik tot 18 januari gewoon maar thuis blijf. | |
bork | donderdag 31 december 2015 @ 00:36 |
Stelletje jankerds ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 00:37 |
Ik roep bij aankomst op het werk gewoon een keer keihard 'BESSEWESSEEEUH!!!!' over het erf. Klaar ![]() Ik ben morgennacht bij een vriend in Ommen met de hele vriendengroep. Ouders van die vriend erbij die ik niet geweldig goed ken. Verheug me nu al op de verplichte maar oh zo awkward drie lebbers links-rechts-links met de moeder ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 00:43 |
Afgelopen jaar trouwens goed spoors begonnen ![]() ![]() | |
MTL | donderdag 31 december 2015 @ 06:30 |
Je dropt een bewering zonder daarvoor enige onderbouwing te noemen. Dan vraag ik mij inderdaad af waar je dat vandaan hebt. Ik heb twee verschillende oorzaken te horen gekregen voor gisteren en één daarvan is, zoals ook in de storingsmelding stond, inderdaad simpelweg een beperking in de materieelinzet. | |
AIex | donderdag 31 december 2015 @ 08:13 |
Oke bijzonder! Wat was het andere verhaal dan? Hier is enige onderbouwing van m'n bewering. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door AIex op 31-12-2015 08:21:24 ] | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 08:33 |
Dat is geen verklaring. Dat is alleen een herformulering. | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 08:35 |
TM's staat voor teamleider? | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 08:46 |
Tea Mleider. Denk het ook ![]() Trein Manager? | |
HaverMoutKoekje | donderdag 31 december 2015 @ 08:48 |
treinmanager ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 08:52 |
Dus een tekort aan personeel ivm materieel. Dat is hele andere koek. | |
MTL | donderdag 31 december 2015 @ 08:53 |
En dat bevestigd het tweede verhaal ![]() | |
Fixers | donderdag 31 december 2015 @ 09:03 |
Stomme vraag misschien, maar waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot 20.00 uur? Is daar een technische reden voor? | |
Peter | donderdag 31 december 2015 @ 09:15 |
gemakzucht van de NS, treindienstleiders zijn wel aanwezig.. | |
Salatrel | donderdag 31 december 2015 @ 09:22 |
ze rijden niet tot 8 uur maar vertrekken rond 8 uur vanaf hun beginstation en rijden afhankelijk van hoe de rit normaliter duurt tot een bepaald punt door ![]() | |
ReisT | donderdag 31 december 2015 @ 09:22 |
Schoonmakers die tijdens de rit door de trein lopen om afval op te halen (en her een der een doekje ergens overheen halen), is dat iets nieuws? Of alleen zodat het vanavond niet meer hoeft? | |
derLudolf | donderdag 31 december 2015 @ 09:36 |
Misschien brengen ze een speciale waslaag aan zodat kots makkelijker te verwijderen is vannacht/morgen? ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 31 december 2015 @ 09:45 |
Diverse NS'es buitelen over elkaar heen met de mededeling dat ze het voor me uitzoeken. Maar inhoudelijk blijft het stil. Dat duidt op paniek in HGB-IV. | |
DriekOplopers | donderdag 31 december 2015 @ 09:47 |
Dat is een van de maatregelen om materieel meer beschikbaar te hebben. Dus schoonmaak deels in de rijdende dienst ipv op het opstelterrein. | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 09:47 |
jammer clubje toch. | |
DriekOplopers | donderdag 31 december 2015 @ 09:47 |
De veel te grote macht van de vakbonden. | |
derLudolf | donderdag 31 december 2015 @ 10:08 |
Wat heb je oudejaarsavond dan ook in de trein te zoeken... Ga jezelf een stuk in de kraag zuipen als je verder niets te doen hebt | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 10:29 |
Dat is niet aan de vervoerder om zich af te vragen. Wedervraag: Als je toch geen mensen wilt vervoeren, waarom stop je er dan niet gewoon mee? | |
dennistd | donderdag 31 december 2015 @ 10:47 |
Dat geldt ook voor de bussen (hier in Twente althans): voor 20u vertrekken is de hele rit uitrijden. Ik moet zelf tot 20.30u: om 19.33u nog een rondje stadsdienst Almelo, en daarna mag ik leeg terug naar de stalling in Oldenzaal. De volgende rit zou om 20.01u beginnen namelijk. | |
ReisT | donderdag 31 december 2015 @ 10:50 |
Dat is toch precies wat ze doen vanavond? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 10:56 |
De stroom voor het jaar is dan op. Wissels kunnen pas rond 1:00 weer om enzo als de batterijen opgeladen zijn. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 11:02 |
Klinkt grappig, maar er zijn écht accu's voor de wissels en de seinen. Voor als de stroom uitvalt, dat wel... | |
Surveillance-Fiets | donderdag 31 december 2015 @ 11:09 |
Krijgt de bovenleiding z'n prik van dezelfde bron als die van de wissels en seinen? ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 11:09 |
Voor het 3KV-circuit? | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 11:10 |
Nee, is een apart netwerk op 3000V= | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 11:11 |
Nee. Bovenleidingsspanning komt van de onderstations die om de 30/40 km langs de baan staan. Wissels en seinen worden gevoed door de 3 kV, dat compleet gescheiden is van de bovenleiding. | |
bork | donderdag 31 december 2015 @ 11:32 |
De koppenschrijver van het AD kraait maar wat ![]() Traject Woerden-Breukelen is de drukste trein [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 31-12-2015 11:39:08 ] | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 11:41 |
ik bedoel, gewoon hard oprotten en alles door Virgin, Arriva, Dr_Flashrail of elke andere capabele vervoerder laten doen ![]() | |
ReisT | donderdag 31 december 2015 @ 11:45 |
Als Dr_Flashrail het overneemt, krijgen we dan door het hele land Pimpeltreinen? Dat lijkt me wel wat! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 11:47 |
Goedzo. Nu praten we zaken ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 12:44 |
![]() En lekker op elk eindpunt druk rangeren, locs omlopen, etc. Mij lijkt het wel wat. | |
derLudolf | donderdag 31 december 2015 @ 12:48 |
Dat kan toch ook prima op 380V~? Overal een 3kV= kabel trekken lijkt me vrij kostbaar. Waarom gebruiken ze geen bovenleiding spanning voor die wissels? | |
derLudolf | donderdag 31 december 2015 @ 12:49 |
Jaaaaa. Flashrail maakt de spoorwegen weer leuk ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 12:51 |
http://energievoorziening.funnymedia.nl/3kV/3kv.htm | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 12:56 |
En de PowerNapExpress! ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 13:01 |
Geen idee. Ik ben treindienstleider en DVL, geen spoorarchitect of medewerker energievoorziening. | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 13:18 |
Ja! ![]() ![]() En geen goederentreinen meer. Leve de binnenvaart! ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 31-12-2015 13:36:19 ] | |
JDude | donderdag 31 december 2015 @ 13:55 |
Trein vs. vrachtwaggel boem bij Hulten (NB). Men verwacht nu tot 19:00 geen treinverkeer, dus dat zal vandaag dan wel tot einde dienst betekenen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 14:09 |
Nee hoor, ik heb net nog gehoord dat er om 20:00 nog treinen vertrekken vanaf het beginpunt ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 14:39 |
Ik las dat er twee ICM-stellen bij betrokken zijn die beide over de volle lengte zijn beschadigd. Zal een beste klapper zijn geweest? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 14:44 |
Gevalletje kaasschaaf. ![]() http://www.bd.nl/regio/11(...)rachtwagen-1.5586615 | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 14:47 |
Oh. Lekker dan als je net aan die kant lag te PowerNapExpressen ![]() | |
ReisT | donderdag 31 december 2015 @ 14:51 |
Schaafwond: ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 31 december 2015 @ 14:52 |
De primaire taak van een spoorvervoerder is dat je trein (en jij dus) op tijd aankomen. NS en NS Internatonal zijn de slechtste spoorvervoerder van Nederland. http://www.nu.nl/binnenla(...)en-tijd-in-2015.html “Ja, maar jij bent een vriendje van de commerciëlen.” in 3, 2, 1… | |
ReisT | donderdag 31 december 2015 @ 14:55 |
Ja, maar jij bent een vriendje van de commerciëlen. Waarom zet je het belangrijkste tussen haakjes? | |
dcm360 | donderdag 31 december 2015 @ 14:59 |
Ik weet ook nog wel een prima oplossing om er voor te gaan zorgen dat de NS net zo stipt gaat rijden als de andere vervoerders: knip alle trajecten op totdat ze allemaal van vergelijkbare grootte en complexiteit zijn als die van de andere vervoerders. (Oftewel: vergelijk geen appels met peren. Beiden fruit, maar niet hetzelfde) | |
bork | donderdag 31 december 2015 @ 15:00 |
Opmerking van een user op nu.nl
![]() | |
JDude | donderdag 31 december 2015 @ 15:00 |
Ga dan ook niet in een vrachtwagen zitten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 15:02 |
tokkiemiep mag ook weleens opzoeken wat "onder" betekent. | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 15:06 |
Sowieso een stuk in de kraag, goed plan ![]() Ik heb mijn ritjes weer gehad voor vandaag. Oudjaarsdag altijd een vroege dienst voor Monopoly. Morgen vrij, dus inderdaad, een vuige stuk in mijn kraag vannacht ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 31 december 2015 @ 15:08 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 15:09 |
Om heel eerlijk te zijn vind ik 94% op jaarbasis als gemiddelde helemaal zo slecht nog niet. Helemaal gezien hoeveel treinen er wel niet rijden. Tuurlijk kan het beter, maar 100% is natuurlijk een utopie. | |
DriekOplopers | donderdag 31 december 2015 @ 15:09 |
Proost! | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 15:10 |
Dank. Jij ook alvast ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 15:10 |
Half 4 nach Hause. Groetjes uit het Kalifaat ![]() #carbid | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 15:17 |
Mijn broertje moest zo nodig op bezoek komen en nou zitten we met de nieuwe treintjes te spelen en mijn nichtje wil ook maar ja, die sloopt alles nog ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 15:21 |
Als ik met treinen speel word ik opgepakt ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 31 december 2015 @ 15:24 |
Ik wou dat 1. ik meer tijd had 2. dat mijn handen het beter zouden doen Dan wist ik het wel. | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 15:30 |
Hier in de Rivierenbijlmer is het helemaal oorlog ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 15:42 |
De Stentor schrijft over de poortjes in Deventer:
| |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 16:44 |
Want zelf een kwart seconde nadenken was teveel gevraagd. | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 16:45 |
Is op Amsterdam Centraal alleen spoor 13-15 in gebruik ofzo? | |
Peterselieman | donderdag 31 december 2015 @ 16:50 |
BES natuurlijk Overal badslippers ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 31 december 2015 @ 16:51 |
Volgens mij was het vertrekbord abuis. | |
mart_83 | donderdag 31 december 2015 @ 16:55 |
| |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 16:55 |
Blackberry Enterprise Server! | |
Peterselieman | donderdag 31 december 2015 @ 16:57 |
U gaat niet door voor de koelkast | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 16:59 |
Ik heb al een koelkast. | |
James1988 | donderdag 31 december 2015 @ 17:01 |
Breda - Tilburg is hervat. ![]() En inderdaad, 94% is helemaal geen slechte prestatie als je de (deels door NS zelf veroorzaakte) complexiteit van het HRN in acht neemt. | |
DeaDLocK2K | donderdag 31 december 2015 @ 17:02 |
Langeafstandsverkeer in Duitsland komt nog niet aan de 90%. | |
Peterselieman | donderdag 31 december 2015 @ 17:03 |
Een reserve is nooit weg natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 december 2015 @ 17:04 |
Het viel me vanochtend op dat de trein van 5.45 uur uit Leeuwarden richting Rotterdam gewoon op oorlogssterkte was. 10 bakken ICMm en dat op oudjaarsdag. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 17:05 |
Oudjaarsdag is een gewone werkdag natuurlijk. En eer dat ding in de Randstad is, zit je al in de ochtendspits dus dan is 10 bakken geen overbodige luxe. | |
Peterselieman | donderdag 31 december 2015 @ 17:07 |
mja, veel mensen hadden vandaag wel vrij Ik niet, want anders had ik op dat tijdstip nog wel geslapen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 17:16 |
Het is echt wel veel rustiger overal hoor. Ook op de weg bijvoorbeeld. | |
ReisT | donderdag 31 december 2015 @ 17:18 |
Dat is al twee weken zo. Ik merk het vooral in de fietsenstalling (Utrecht Jaarbeursplein, mijn fiets staat nu beneden, ipv 2e verdieping) | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 17:21 |
Ja is ook zo. Na Sinterklaas vallen er steeds meer vitale functies in het land uit, en langzaam valt alles compleet stil. Morgen begint alles weer ![]() ![]() | |
Prins_Pils | donderdag 31 december 2015 @ 17:24 |
Morgen ligt júíst het hele land plat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 17:27 |
Na morgen dan ![]() | |
greavy | donderdag 31 december 2015 @ 18:04 |
Morgen kan je in de Rotterdamse havens ook spooktaferelen waarnemen. De grote terminals, die normaal 24/7 draaien, liggen alleen met kerst en oud en nieuw compleet plat. | |
greavy | donderdag 31 december 2015 @ 18:08 |
Maar daardoor was ik wel al om half 2 klaar vanmiddag, want de terminals gingen om 13:00 de deuren al sluiten. Was je binnen de poort, had je geluk. Stond je nog ergens buiten de poort, had je pech. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 31 december 2015 @ 18:18 |
Wij hebben overigens nog gewoon doodleuk een goederentrein onderweg naar Veendam. En die moet vanavond ook weer terug. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 december 2015 @ 18:19 |
Wat is het probleem? | |
greavy | donderdag 31 december 2015 @ 18:27 |
D'n laatste keer dat RRF die trein rijdt. Wordt weer DB Schenker. | |
dennistd | vrijdag 1 januari 2016 @ 00:29 |
Geluk in 'n tuk! | |
Dr_Flash | vrijdag 1 januari 2016 @ 00:30 |
Ons nieuwjaar duurt nog even. Gelukkig. Zal morgen eens aan het boekje beginnen ![]() | |
JDude | vrijdag 1 januari 2016 @ 00:39 |
Proost! | |
Dr_Flash | vrijdag 1 januari 2016 @ 00:41 |
Ja waarom ga jij nooit eens mee met het Nieuwjaarsrondje Jdude? is kei leuk man. | |
Peter | vrijdag 1 januari 2016 @ 00:46 |
DE beste wensen! Dat 2016 maar op rolletjes mag lopen en er niets ontspoort ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 januari 2016 @ 00:47 |
![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 1 januari 2016 @ 09:36 |
Laatst had ik al een foto geplaatst van de poortjes op station Dordrecht, zijde Weizigtpark. De andere in/uitgangen hebben deze poortjes ook. Busstation in/uitgang ![]() Fietsenstalling ![]() De poortjes voor Arriva gaan in de loop van dit jaar ook in dienst. Stationshal: ![]() | |
greavy | vrijdag 1 januari 2016 @ 10:21 |
En dan raakt je lok kapot van de Benelux tussen Den Haag Moerwijk en HS. Lok ligt al bijna 5 minuten plat.... | |
b2py | vrijdag 1 januari 2016 @ 10:30 |
Goedemorgen, nog de beste wensen luitjes! ![]() | |
Salatrel | vrijdag 1 januari 2016 @ 11:24 |
dan is het weekend ![]() | |
dennistd | vrijdag 1 januari 2016 @ 11:42 |
Ik hoop dat een andere HLE28 het beter volhoudt: die zit voor de Austria Express waarmee ik vanavond vertrek ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 januari 2016 @ 19:29 |
Wie dacht dat de problemen van de IC Direct in het nieuwe jaar niet zouden optreden heeft het mis, want vandaag lag de treindienst tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda weer meermalen urenlang volledig op zijn gat. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 januari 2016 @ 19:33 |
Meermalen urenlang? ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 januari 2016 @ 19:37 |
nog redelijk wat, maar er is ook redelijk wat uitgevallen vandaag | |
Salatrel | vrijdag 1 januari 2016 @ 19:59 |
nummer van de loc is 2807 nu in rotterdam cs | |
b2py | vrijdag 1 januari 2016 @ 20:01 |
Technisch probleem op HSL-Zuid noordsectie, dat wordt met 140 door Delft ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 januari 2016 @ 20:11 |
Mag dat? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 januari 2016 @ 20:12 |
Nee, een technisch probleem mag niet. Dis is toe sausent sikstien mên ![]() | |
b2py | vrijdag 1 januari 2016 @ 20:15 |
Helaas, de problemen zijn opgelost ![]() | |
James1988 | vrijdag 1 januari 2016 @ 20:44 |
De bordjes met een 8 erop zijn ook weg? | |
greavy | vrijdag 1 januari 2016 @ 20:50 |
Er heeft _iets_ gereden, maar vraag niet wat en wanneer. En ALS men reed, was er niks vrijwel niks punctueel. Uitschieters met +40 enzo. | |
b2py | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:00 |
Ik ging toch over de noordsectie, Delft nooit gehaald | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:02 |
Welke dag is het vandaag? - Groen. | |
MTL | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:05 |
Ik heb de eerste trein gereden, geheel punctueel ![]() De tweede trein die ik moest rijden was inderdaad iets minder: ik zat op m'n conducteur te wachten op Amsterdam Centraal, maar die zat in een andere trein die problemen had. Dus die heb ik toen maar op Lelylaan opgepikt (daar stond die probleemtrein), dankzij een passagierende machinist die wel wilde sleutelen. Op die manier toch nog kunnen rijden ![]() Eerste geplande stop op Lelylaan voor Intercity Direct? ![]() | |
greavy | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:09 |
Vanmiddag bij Gouda via de omroep, na het splitsen van de IC Amersfoort Schothorst - Den Haag / Rotterdam: "Dienstmededeling: Is er een passagierende machinist aanwezig in deze trein die naar Rotterdam kan rijden? Wilt u zich dan vooraan in de cabine melden?" gevolgd door "Dames en heren, welkom in de Intercity naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal. Helaas is er nog geen machinist aanwezig, maar er wordt aan gewerkt. Onze excuses voor het ongemak." En we vertrokken daardoor maar met +1. Prima opgelost zo. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:16 |
Coolheid ![]() | |
b2py | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:18 |
Ik zat vanmiddag in metro vier en die stopte bij Gare du Nord. Ik zag al aan platform andere zijde tiental agenten staan met linten etc. Omroep: de deuren worden niet geopend op last van de politie en zullen nu doorrijden naar volgende halte. Vervolgens moesten we zoeken naar Gare du Nord. 9 minuten vertraging. Niet goed opgelost. | |
b2py | vrijdag 1 januari 2016 @ 21:21 |
En ohja, moesten bij vertrek Parijs vanmiddag door de scanner, gebeurde vanaf 30 min voor vertrek en vertrokken uiteindelijk op tijd. Heb trouwens nergens deze week mijn paspoort hoeven te trekken. Wel bij iedere winkel tassencontrole. | |
Fiorano | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:28 |
Bij binnenkomst vanuit Rotterdam moest ik hem wel tonen. | |
Anno1982 | zaterdag 2 januari 2016 @ 11:32 |
Beetje late reactie misschien, maar ik kwam dit stukje discussie tegen tijdens het doorscrollen. De 3 kV spanning voor de beveiligingsinstallatie is geen DC maar AC, en dan ook nog op 75 Hz. Deze spanning wordt veelal opgewekt door statische omvormers in de onderstations en komt daarmee dus uit een 10 kV aansluiting, in plaats van uit een 230/380V aansluiting. Over het algemeen zijn de 10 kV aansluitingen minder storingsgevoelig dan een gewone 230/380V aansluiting. Daarbij kan een 3 kV net van twee kanten gevoed worden, mocht de ene kant in storing raken, dan kan er gevoed worden vanaf de andere kant, die altijd synchroon meeloopt. Op elk punt langs de vrije baan, waar spanning nodig is voor bijvoorbeeld spoorstroomlopen, seinen, overwegen etc. staat een hoogspanningskast, waarin transformatoren geplaatst zijn die de 3 kV omzetten naar 110V. Je zou hiervoor natuurlijk ook de bovenleidingsspanning kunnen gebruiken, maar dan heb je in elke hoogspanningskast dus DC/AC converters nodig. Bovendien heb je dan al snel problemen met je synchronisatie (het is voor de spoorstroomlopen wel zo fijn als de fase overal gelijk is). Op emplacementen wordt het verhaal iets anders, daar worden de spoorstroomlopen, seinen en soms wissels ook gevoed uit deze 3 kV (die dus niet gebufferd is door accu's). De spanningen in de relaishuizen worden vaak wel met gelijkrichters gemaakt uit een 230/380V aansluiting. Om de beschikbaarheid hiervan de garanderen worden deze spanningen dan weer gebufferd door accu's. | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 11:54 |
Volgend weekend omgeleide Internationale treinen langs Arnhem-Deventer-Amersfoort wegens werkzaamheden bij Utrecht: Zaterdag 9 januari 2016: Getallen tussen haakjes zijn de geplande sporen op dat station. ICE 121 Amsterdam Centraal 5:34 (2b); Amersfoort 6:08/6:09 (1); Arnhem 7:23/7:37 (3) ICE 105 Amsterdam Centraal 7:04 (7b); Amersfoort 7:40/7:46 (1); Arnhem 8:53/9:05 (6a) ICE 123 Amsterdam Centraal 9:34 (7b); Amersfoort 10:08/10:09 (1); Arnhem 11:23/11:37 (4) ICE 125 Amersfoort 12:09 (5b); Arnhem 13:23/13:37 (6a) ICE 129 Amsterdam Centraal 15:34 (7b); Amersfoort 16:08/16:09 (1); Arnhem 17:23/17:37 (6a) ICE 221 Amersfoort 18:09 (5b); Arnhem 19:23/19:40 (9) CNL 419 Amsterdam Centraal 19:34 (10b); Amersfoort 20:09 (1); Arnhem 21:44 (6a) *alleen vertrektijden CNL 418 Arnhem 8:27 (5b); Amersfoort 9:57 (5); Amsterdam Centraal 10:39 (8) *alleen aankomsttijden ICE 220 Arnhem 10:29/10:38 (9); Amersfoort 11:41 (5b) ICE 128 Arnhem 12:29/12:38 (9); Amersfoort 13:44/13:45 (7); Amsterdam Centraal 14:17 (7) ICE 124 Arnhem 16:29/16:38 (9); Amersfoort 17:41 (5b) ICE 122 Arnhem 19:30/19:37 (3); Amersfoort 20:44/20:45 (7); Amsterdam Centraal 21:17 (8) ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:06/22:07 (5b); Amstercam Centraal 22:46 (10b) Zondag 10 januari 2016: ICE 105 Amsterdam Centraal 7:04 (4b); Amersfoort 7:40/7:44 (1); Arnhem 8:53/9:05 (4) ICE 123 Amsterdam Centraal 9:34 (7b); Amersfoort 10:08/10:09 (1); Arnhem 11:23/11:37 (6a) ICE 125 Amersfoort 12:09 (5b); Arnhem 13:23/13:37 (6a) ICE 129 Amsterdam Centraal 15:34 (7b); Amersfoort 16:08/16:09 (1); Arnhem 17:23/17:37 (6a) ICE 221 Amersfoort 18:09 (5b); Arnhem 19:23/19:40 (9) CNL 419 Amsterdam Centraal 19:34 (10b); Amersfoort 20:09 (1); Arnhem 21:44 (6a) *alleen vertrektijden CNL 418 Arnhem 8:27; Amersfoort 9:57; Amsterdam Centraal 10:39 *alleen aankomsttijden, geen aankomst/vertreksporen vermeld ICE 220 Arnhem 10:29/10:38 (9); Amersfoort 11:41 (5b) ICE 128 Arnhem 12:29/12:38 (9); Amersfoort 13:44/13:45 (7); Amsterdam Centraal 14:17 (7) ICE 124 Arnhem 16:29/16:38 (9); Amersfoort 17:41 (5b) ICE 122 Arnhem 19:30/19:37 (3); Amersfoort 20:44/20:45 (7); Amsterdam Centraal 21:17 (8) ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:06/22:07 (5b); Amstercam Centraal 22:46 (10b) ICE 120 Arnhem 22:29/22:38 (9); Amersfoort 23:44/23:45 (7); Amsterdam Centraal 0:20 (8) | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:00 |
Dat is dus kopmaken in Arnhem en bij de CNL loc omlopen. | |
derLudolf | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:07 |
Waarom niet via het ICB pad? Zijn er altijd veel instappers die uit Arnhem zelf komen (er kunnen wel veel instappers in Arnhem zijn, maar als een groot deel daarvan uit bijvoorbeeld uit de richting Zwolle of Nijmegen komt is instappen in Deventer of Amersfoort net zo makkelijk voor hen. Voor reizigers die instappen in Utrecht en Amsterdam scheelt dat dan ook wel 60 minuten reistijd denk ik? | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:21 |
Omdat het ICB pad gewoon totaal de andere kant uit gaat misschien? | |
derLudolf | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:24 |
Het Nederlandse ICB pad dan? Of kun je vlak over de grens niet meteen naar het zuiden afbuigen. De A31 op ofzo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:32 |
Nee. En al kon het wel, dan is het nog steeds een enorme omweg. Rheine - Münster zou het dan worden. Onzin natuurlijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:42 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-2015-slecht.html | |
derLudolf | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:47 |
De ICD verving in 2009 de Fyra? Hen? | |
derLudolf | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:52 |
oké, duidelijk. Voor mij klonk Arnhem-Deventer-Amersfoort-Utrecht nogal als een omweg een het kopmaken (met een loc) kost je ook zo een kwartier extra. Zal de spoorkaart van die Heimat er eens bijpakken zo, es zien of jij gelijk hebt ![]() | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 13:39 |
Ja, maar ze gaan niet naar Utrecht hè. Als er tussen Amsterdam-Amersfoort gereden wordt, gaan ze over Hilversum-Weesp. | |
derLudolf | zaterdag 2 januari 2016 @ 14:08 |
Aha! Dat wist ik niet. Vond het ook al vreemd dat er vanuit Amersfoort wel naar Deventer zou kunnen worden gereden maar vanuit Arnhem niet. Maar dacht dat dat misschien aan de sanering van veel wissels in Utrecht lag ![]() | |
MTL | zaterdag 2 januari 2016 @ 14:53 |
Interessante cijfers. Dus de variant met twee locs is zelfs storingsgevoeliger dan de 'ouderwetse' versie, als ik dit goed lees. Dat belooft dan wat als met een paar maanden/half jaar ook de rest van de treinen 'ver-sandwich-t' wordt. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 2 januari 2016 @ 14:55 |
Hoe kom je daarbij? Er staat dat AmRo slechter presteert dan AmBre? | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 14:57 |
Komt dat niet sowieso doordat AmRo er sowieso veel vlotter uitgetrapt wordt dan AmBre? Dat zie je ook met die spitssprinters naar Vlaardingen en Goverwelle. | |
MTL | zaterdag 2 januari 2016 @ 15:02 |
1 op de 7 AmRo schijnt statistisch gezien uit te vallen tegen 1 op de 10 van de AmBre treinen. Of ben ik nu gewoon slecht in statistieken? Overigens b2py, dat zou wel inderdaad een verklaring kunnen zijn. | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 15:02 |
Dit is de dienstregeling binnen Nederland. Waar Amsterdam Centraal niet genoemd staat, begint/eindigt die trein ook niet. Er zijn dus ICE's die Amersfoort als begin- en eindpunt hebben. | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 15:03 |
AmRo stond toch ook nog niet in de Reisplanner tot de nieuwe drgl? Dan is het natuurlijk heel makkelijk om die eruit te mieteren. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 15:18 |
Zo van "uitval? We hebben zelfs MEER treinen gereden dan je mocht hopen!" ![]() | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 15:27 |
De theorie is dat morgen de 2 Arriva Lint'en die nu voor groot onderhoud in Zutphen staan, in de nacht van zondag op maandag weer terug naar Almelo-Mariënberg gaan. Dan gaan de 2 GTW's weer terug naar Zutphen. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:24 |
is er trouwens al een beeld van wie er in Köln uitgebreid willen gaan eten bij Gaffel en wie die toren op willen? | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:36 |
Om welke toren gaat het eigenlijk en wat gaan ze bekijken Adenhauers meesterwerk? | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:39 |
http://www.koelntriangle.de/index_eng.html | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:41 |
Oe dat is wel nice schön. | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:42 |
Ja, lijkt me ook. Maar ik ga eten ![]() | |
Peter | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:46 |
Ik eet mee ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:47 |
Nee. We hebben nog nooit in Köln gegeten. Ja vorig jaar even een bratwurst naar binnen geschoffeld ![]() | |
Anne | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:50 |
Wanneer gaan jullie? | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:51 |
Gaffel![]() ![]() Schweinske ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 16:53 |
Ik ga voor Gaffel dan. 16 januari, vandaag over 2 weken ![]() | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 17:09 |
Afgelopen week met een klein groepje tijdens een avondrondleiding in het NSM nog even in "Jaap" geweest.![]() ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 02-01-2016 17:45:57 ] | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 18:07 |
Ik ga ook voor het eten | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 18:32 |
![]() 2 weken geleden in de ICE van Basel naar Amsterdam, de bistro wordt als vergaderruimte gebruikt en dan mag niet. Ik denk dan, daar is dan behoefte aan, regel dat. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 januari 2016 @ 18:53 |
Ik haal op het gemak ergens Doner of iets anders. Vind het wel chill om ergens op culinair avontuur te gaan. Zie wel waar ik terecht kom ![]() | |
bork | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:00 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:04 |
dus 4 eters, 3 niet-eters, als nou nog Bitlord, James en ReisT even de minds up maken, dan kan ik gaan reserveren. | |
#ANONIEM | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:05 |
Bijvoorbeeld. Lekker man. Eergens bij zo'n kraam je tong laten prikkelen. Pot Duits bier er bij en dan is de dag weer helemaal prima ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:10 |
Fuckit, tafel voor 6 +/- 1 geboekt. | |
b2py | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:12 |
Moet je dat reserveren dan? Meestal fixen ze dat wel toch? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:14 |
stampens druk, flinke groep, geen tijd om de hele avond door de stad te banjeren op zoek naar ergens waar plek is. | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:14 |
Toen we met 14 man in Hamburg aankwamen in een druk restaurant hadden we 3 minuten later wel ineens zitplek aan één lange tafel ![]() | |
greavy | zaterdag 2 januari 2016 @ 19:14 |
Maar tis al bijna 16 januari ![]() |