ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op dinsdag 29 december 2015 21:20 schreef greavy het volgende: Vanaf 10 januari zijn de werkzaamheden tussen Zwolle en Wierden nog beter waar te nemen: Dan gaat elke nacht een werktrein rijden, die per nacht circa 2 kilometer spoorlengte voorziet van de nodige fundamenten voor de bovenleidingsmasten. Er wordt vanuit Wierden gewerkt. Halverwege Maart verwacht men alle masten geplaatst te hebben, en dan kan men beginnen met het trekken van de draden. Zie ook Deze brief aan omwonenden (PDF
Net keihard getoeter achter m'n werk gevolgd door sirenes ~5 min later. Blijkbaar iemand voor de IC Schiphol van 21:13 gesprongen, nr. 5 (?) van de avond als ik NS.nl zo bekijk. Treurige zaak.
edit: Never mind, blijkbaar was het een dier ofzo. Vreemde zaak.
[ Bericht 16% gewijzigd door Blistering op 29-12-2015 22:05:25 ]
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
HSL Amsterdam-Breda 30 december 2015 Melding dinsdag 29 december 2015, 21:52 uur: Oorzaak: Beperkingen in de materieelinzet.
Door beperkingen in de materieelinzet rijden er op woensdag 30 december 2015 minder Intercity Direct. Hierdoor kan de extra reistijd oplopen tot ongeveer 30 tot 45 minuten. Dit zal de hele dag duren. Check voor vertrek de reisplanner. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. De reisplanner is bijgewerkt tot woensdagavond 21:00 uur.
Godverdomme NS, kunnen jullie nou echt helemaal niks? Hoe kan er sprake zijn van 'beperkingen in de materieelinzet' als er tientallen rijtuigen zijn onttrokken voor de HSL en er ook een paar dozijn locs is die echt niet allemaal nodig zijn?
Op dinsdag 29 december 2015 22:10 schreef Dr_Flash het volgende: Vond ik blijkbaar onvoldoende boeiend om te onthouden Ik heb sowieso een hekel aan Apeldoorn
En terecht.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?
Ik heb ook geen idee, ik denk dat er meer treinen in de werkplaats staan dan gebruikelijk.
Hallo. Het wordt 5 graden op 2 januari en er wordt een vlokje sneeuw verwacht hoewel daar nog niet woordelijk over wordt gesproken door de weerman maar alleen op het weekvooruitzicht staat gevisualiseerd.
Oh wacht dat is voor NS al genoeg om de hele flikkerse bende plat te leggen
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?
nouja. Icdefect. Dan kan je op een gegeven moment niet meer rijden he.
Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef Bitlord het volgende: Oei, maar 169 treinkilometers waar ik betaald voor heb de afgelopen 2 maanden. Dat is toch wel een diepterecord.
ik heb vandaag de 1001 km voor de maand veiliggesteld reeks maanden met >1000 km duurt al sinds maart 2010 nu
Over dieselen onder de draad, de ICE 4 gaat ook straks rijden van München naar Zürich daarvoor moet nog wel een stuk geelektricifeerd worden. Van 4 uur reistijd naar 2 uur in 2019 (op z'n vroegst) meer op: http://www.abs48.com/gesamtprojekt
Snelle rekensom, dit betekent dat je vanuit Freiburg sneller in München bent via Zürich straks. (i.p.v. via Karlsruhe/Stuttgart) Hoewel tussen Stuttgart en Ulm gaat het straks ook sneller maar geen ICE .
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 30-12-2015 00:15:44 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 30 december 2015 00:07 schreef bork het volgende: Over dieselen onder de draad, de ICE 4 gaat ook straks rijden van München naar Zürich daarvoor moet nog wel een stuk geelektricifeerd worden. Van 4 uur reistijd naar 2 uur in 2019 (op z'n vroegst) meer op: http://www.abs48.com/gesamtprojekt
Snelle rekensom, dit betekent dat je vanuit Freiburg sneller in München bent via Zürich straks. (i.p.v. via Karlsruhe/Stuttgart) Hoewel tussen Stuttgart en Ulm gaat het straks ook sneller maar geen ICE .
Memmingen is een prachtig station om foto's te maken. Komt mooi spul langs en de bergen op de achtergrond maken het helemaal af
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?
Vandaag is er niet genoeg treinpersoneel. Met het materieel is niks aan de hand.
Metro en tram in Rotterdam rijden vanaf 2017 zonder subsidie.De groei van het aantal reizigers en de afname van het zwartrijden leveren vervoersbedrijf RET miljoenen euro's extra op.Het is uniek dat er geen overheidsbijdrage meer nodig is,zeggen vervoersexperts.
Sinds 2012 is het aantal reizigers met een kwart toegenomen,zegt RET-directeur Peters.Dagelijks reizen in de regio 300.000 mensen met de metro en 200.000 met de tram.
De RET krijgt voor tram en metro 40 miljoen euro van de metropoolregio Rotterdam-Den Haag.Die bijdrage stopt dus;winst vloeit terug naar de regio.
EN dat allemaal alleen maar dankzij de OV-Chipkaart Wat is het toch een fantastisch ding
Vandaag is er niet genoeg treinpersoneel. Met het materieel is niks aan de hand.
Toch zegt e ns op zijn site:
Storing
Amsterdam C.-Rotterdam C.
laatste update: woensdag 30 december 2015, 04.30 uur
Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity direct treinen door beperkingen in de materieelinzet. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting 31 december rond 2:00 uur verholpen.
Gisteravond opheldering gevraagd. We wachten af...
EN dat allemaal alleen maar dankzij de OV-Chipkaart Wat is het toch een fantastisch ding
Zolang de trams in Rotterdam 's avonds een belachelijk lage frequentie rijden, is er weinig om trots op te zijn. Bovendien "gaat de subsidie terug in de algemene middelen", terwijl allerlei buslijnen waren wegbezuinigd. Ik vind dat die subsidie binnen het OV moet blijven, ipv besteed aan meer asfalt.
Zolang de trams in Rotterdam 's avonds een belachelijk lage frequentie rijden, is er weinig om trots op te zijn. Bovendien "gaat de subsidie terug in de algemene middelen", terwijl allerlei buslijnen waren wegbezuinigd. Ik vind dat die subsidie binnen het OV moet blijven, ipv besteed aan meer asfalt.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.Afl.:Davos,Zwitserland.
De spoorlijn van Chur in Zwitserland naar Italië voert door een schitterend landschap,met gletschers op de Berninapas en palmen in Tirano en verder alles wat een bergspoor zo bijzonder maakt.
Foto's van de bouw van de spoorlijn laten zien hoe moeizaam die aanleg was.Maar Chur kon door die spoorlijn uitgroeien tot een bekend kuuroord en wintersportcentrum.
Waarom heeft men eigenlijk deels voor lage poortjes gekozen en deels hoge bij de ov chip invoer? Zit er een idee achter waarom niet alles hoge muurtjes / 'deuren' heeft?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *