SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.ZSSK Cargo 183 041
![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:20 schreef greavy het volgende:
Vanaf 10 januari zijn de werkzaamheden tussen Zwolle en Wierden nog beter waar te nemen: Dan gaat elke nacht een werktrein rijden, die per nacht circa 2 kilometer spoorlengte voorziet van de nodige fundamenten voor de bovenleidingsmasten. Er wordt vanuit Wierden gewerkt. Halverwege Maart verwacht men alle masten geplaatst te hebben, en dan kan men beginnen met het trekken van de draden. Zie ook Deze brief aan omwonenden (PDF![]()
Wauw, wat een product dan zeg!quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat kan.
Wel tegen meerprijs, eventuele aanbiedingen voor consumenten worden niet altijd meegenomen naar de BC.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Net keihard getoeter achter m'n werk gevolgd door sirenes ~5 min later. Blijkbaar iemand voor de IC Schiphol van 21:13 gesprongen, nr. 5 (?) van de avond als ik NS.nl zo bekijk. Treurige zaak.
edit: Never mind, blijkbaar was het een dier ofzo. Vreemde zaak.
[ Bericht 16% gewijzigd door Blistering op 29-12-2015 22:05:25 ]Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Van ns.nl:Godverdomme NS, kunnen jullie nou echt helemaal niks? Hoe kan er sprake zijn van 'beperkingen in de materieelinzet' als er tientallen rijtuigen zijn onttrokken voor de HSL en er ook een paar dozijn locs is die echt niet allemaal nodig zijn?quote:HSL Amsterdam-Breda 30 december 2015
Melding dinsdag 29 december 2015, 21:52 uur:
Oorzaak: Beperkingen in de materieelinzet.
Door beperkingen in de materieelinzet rijden er op woensdag 30 december 2015 minder Intercity Direct.
Hierdoor kan de extra reistijd oplopen tot ongeveer 30 tot 45 minuten.
Dit zal de hele dag duren.
Check voor vertrek de reisplanner. Zo komt u niet voor verrassingen te staan. De reisplanner is bijgewerkt tot woensdagavond 21:00 uur.![]()
![]()
Even uurtje puzzelen waar dit in godsnaam kan zijn, brbquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je weet dat ik in Apeldoorn woon, en dat weet je, dan is 1+1 best makkelijk, toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Even uurtje puzzelen waar dit in godsnaam kan zijn, brbScience adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Vond ik blijkbaar onvoldoende boeiend om te onthoudenIk heb sowieso een hekel aan Apeldoorn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En terecht.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Vond ik blijkbaar onvoldoende boeiend om te onthoudenIk heb sowieso een hekel aan Apeldoorn
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Laatste keer dat ik woonde in de plaats van mijn werk was in 2008 overigens.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Lekker dan +35 met de Thalys. Opgelopen net buiten Antwerpen. Technische storing uiteraard...Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?quote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gistermiddag tijdens mijn pretrondje deze foto gemaakt, vond hem wel een aardig sfeertje uitstralen met de lange schaduwen en het lijnenspel
doei![]()
Ik heb ook geen idee, ik denk dat er meer treinen in de werkplaats staan dan gebruikelijk.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?![]()
Het sneeuwen is volgende week pas hoorquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, ik denk dat er meer treinen in de werkplaats staan dan gebruikelijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Goed dat je het zegt. Terrorsneeuw en ijzel volgende weekquote:Op dinsdag 29 december 2015 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het sneeuwen is volgende week pas hoor![]()
![]()
Hallo. Het wordt 5 graden op 2 januari en er wordt een vlokje sneeuw verwacht hoewel daar nog niet woordelijk over wordt gesproken door de weerman maar alleen op het weekvooruitzicht staat gevisualiseerd.
Oh wacht dat is voor NS al genoeg om de hele flikkerse bende plat te leggen
doei![]()
Nou, dat zegtie toch?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:59 schreef Prins_Pils het volgende:
Hallo. Het wordt 5 graden op 2 januari en er wordt een vlokje sneeuw verwachtquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
IJzel dus. Met zoveel treinen aan de kant. En de schraaptreinen dan? Dat wordt huilen met de hoed op in de ochtendspits
doei![]()
schraaptreinen kunnen helaas nou eenmaal niet rijden wegens overmacht en kans op ijzel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
nouja. Icdefect. Dan kan je op een gegeven moment niet meer rijden he.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?![]()
oh als er eentje stuk is kan er gelijk niks meer?quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
nouja. Icdefect. Dan kan je op een gegeven moment niet meer rijden he.![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oei, maar 169 treinkilometers waar ik betaald voor heb de afgelopen 2 maanden. Dat is toch wel een diepterecord.![]()
Dat is precies wat er gebeurt als er eentje tussen Rotterdam en Schiphol tot stilstand komt...quote:Op dinsdag 29 december 2015 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh als er eentje stuk is kan er gelijk niks meer?![]()
![]()
ik heb vandaag de 1001 km voor de maand veiliggesteldquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:28 schreef Bitlord het volgende:
Oei, maar 169 treinkilometers waar ik betaald voor heb de afgelopen 2 maanden. Dat is toch wel een diepterecord.reeks maanden met >1000 km duurt al sinds maart 2010 nu
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
He, goed over nagedacht dan zegquote:Op dinsdag 29 december 2015 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is precies wat er gebeurt als er eentje tussen Rotterdam en Schiphol tot stilstand komt...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Over dieselen onder de draad, de ICE 4 gaat ook straks rijden van München naar Zürich daarvoor moet nog wel een stuk geelektricifeerd worden. Van 4 uur reistijd naar 2 uur in 2019 (op z'n vroegst) meer op: http://www.abs48.com/gesamtprojekt
http://www.tagesanzeiger.(...)nchen/story/28618317
https://de.wikipedia.org/wiki/Allg%C3%A4ubahn_(Bayern)
http://bauprojekte.deutschebahn.com/p/abs48
Snelle rekensom, dit betekent dat je vanuit Freiburg sneller in München bent via Zürich straks. (i.p.v. via Karlsruhe/Stuttgart) Hoewel tussen Stuttgart en Ulm gaat het straks ook snellermaar geen ICE
.
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 30-12-2015 00:15:44 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Hop chop, we pakken ook nog ff minimaal +5 op Amersfoort. Wat een gezeik dat reizen met een treinRegel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Memmingen is een prachtig station om foto's te maken. Komt mooi spul langs en de bergen op de achtergrond maken het helemaal afquote:Op woensdag 30 december 2015 00:07 schreef bork het volgende:
Over dieselen onder de draad, de ICE 4 gaat ook straks rijden van München naar Zürich daarvoor moet nog wel een stuk geelektricifeerd worden. Van 4 uur reistijd naar 2 uur in 2019 (op z'n vroegst) meer op: http://www.abs48.com/gesamtprojekt
[ afbeelding ]
http://www.tagesanzeiger.(...)nchen/story/28618317
https://de.wikipedia.org/wiki/Allg%C3%A4ubahn_(Bayern)
http://bauprojekte.deutschebahn.com/p/abs48
Snelle rekensom, dit betekent dat je vanuit Freiburg sneller in München bent via Zürich straks. (i.p.v. via Karlsruhe/Stuttgart) Hoewel tussen Stuttgart en Ulm gaat het straks ook snellermaar geen ICE
.
![]()
![]()
Crappy pics indeed, maar wel tofquote:Op woensdag 30 december 2015 01:22 schreef Monopoly het volgende:
Crappy telefoonfoto's tijdens een korte stop van Oberstdorf - Ulm op Memmingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Vandaag is er niet genoeg treinpersoneel. Met het materieel is niks aan de hand.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar sowieso bij voorstellen eigenlijk? IK denk dan "ze hebben de omlopen weer eens niet voor elkaar en doen alsof die "beperkingen" ze door eoa onbereikbare hogere macht worden opgelegd." Maar misschien is het niet echt zo erg?![]()
Sorry, ik ben vandaag vrij, dan krijg je ditquote:Op woensdag 30 december 2015 07:40 schreef AIex het volgende:
[..]
Vandaag is er niet genoeg treinpersoneel. Met het materieel is niks aan de hand.
En idd, waar heb je vandaan dat het personeels- en geen materieelproblemen zijn?
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 30-12-2015 08:04:09 ]![]()
Hoe dan..quote:Op woensdag 30 december 2015 07:40 schreef AIex het volgende:
[..]
Vandaag is er niet genoeg treinpersoneel. Met het materieel is niks aan de hand.![]()
EN dat allemaal alleen maar dankzij de OV-Chipkaartquote:OV R'dam kan zonder subsidie rijden
Metro en tram in Rotterdam rijden
vanaf 2017 zonder subsidie.De groei van
het aantal reizigers en de afname van
het zwartrijden leveren vervoersbedrijf
RET miljoenen euro's extra op.Het is
uniek dat er geen overheidsbijdrage
meer nodig is,zeggen vervoersexperts.
Sinds 2012 is het aantal reizigers met
een kwart toegenomen,zegt RET-directeur
Peters.Dagelijks reizen in de regio
300.000 mensen met de metro en 200.000
met de tram.
De RET krijgt voor tram en metro 40
miljoen euro van de metropoolregio
Rotterdam-Den Haag.Die bijdrage stopt
dus;winst vloeit terug naar de regio.Wat is het toch een fantastisch ding
![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Toch zegt e ns op zijn site:quote:Op woensdag 30 december 2015 07:40 schreef AIex het volgende:
[..]
Vandaag is er niet genoeg treinpersoneel. Met het materieel is niks aan de hand.
Storing
Amsterdam C.-Rotterdam C.
laatste update: woensdag 30 december 2015, 04.30 uur
Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity direct treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
De verstoring is naar verwachting 31 december rond 2:00 uur verholpen.
Gisteravond opheldering gevraagd. We wachten af...![]()
Zolang de trams in Rotterdam 's avonds een belachelijk lage frequentie rijden, is er weinig om trots op te zijn. Bovendien "gaat de subsidie terug in de algemene middelen", terwijl allerlei buslijnen waren wegbezuinigd. Ik vind dat die subsidie binnen het OV moet blijven, ipv besteed aan meer asfalt.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN dat allemaal alleen maar dankzij de OV-ChipkaartWat is het toch een fantastisch ding
![]()
![]()
Over asfalt kan ook OVquote:Op woensdag 30 december 2015 09:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zolang de trams in Rotterdam 's avonds een belachelijk lage frequentie rijden, is er weinig om trots op te zijn. Bovendien "gaat de subsidie terug in de algemene middelen", terwijl allerlei buslijnen waren wegbezuinigd. Ik vind dat die subsidie binnen het OV moet blijven, ipv besteed aan meer asfalt.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Maar vanaf april niet meer, naar het schijnt.quote:Op woensdag 30 december 2015 09:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Over asfalt kan ook OV
[ afbeelding ]![]()
![]()
Geen OV meer over asfalt vanaf april? Dan moet ik ander werk zoekenquote:Op woensdag 30 december 2015 12:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar vanaf april niet meer, naar het schijnt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Al het asfalt vervangen door spoor!quote:Op woensdag 30 december 2015 12:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Geen OV meer over asfalt vanaf april?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Die had om 9 uur moeten gaan maar treintje was stukquote:Op woensdag 30 december 2015 13:06 schreef Bitlord het volgende:
Huh. Een citynightline op Utrecht richting Amsterdam om 1 uur in de middag?
doei![]()
Tijdsverschil tussen Amsterdam en Utrecht. In Amsterdam is het vast al nacht.quote:Op woensdag 30 december 2015 13:06 schreef Bitlord het volgende:
Huh. Een citynightline op Utrecht richting Amsterdam om 1 uur in de middag?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Bedankt, moest weer even denken aan onze held Nico Spilt. 14.gifquote:Op woensdag 30 december 2015 13:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tijdsverschil tussen Amsterdam en Utrecht. In Amsterdam is het vast al nacht.
http://www.nicospilt.com/index_spoortijden.htm![]()
19.50-20.25 uur RAIL AWAY
Serie over markante spoorlijnen overal
ter wereld.Afl.:Davos,Zwitserland.
De spoorlijn van Chur in Zwitserland
naar Italië voert door een schitterend
landschap,met gletschers op de
Berninapas en palmen in Tirano en
verder alles wat een bergspoor zo
bijzonder maakt.
Foto's van de bouw van de spoorlijn
laten zien hoe moeizaam die aanleg
was.Maar Chur kon door die spoorlijn
uitgroeien tot een bekend kuuroord en
wintersportcentrum.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarom heeft men eigenlijk deels voor lage poortjes gekozen en deels hoge bij de ov chip invoer? Zit er een idee achter waarom niet alles hoge muurtjes / 'deuren' heeft?* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
In Rotterdam is bijvoorbeeld gekozen voor lage poortjes vanwege het "zicht" en de "architectuur", dit zal vast ook voor andere stations gelden. Hoge poortjes waar het kan, lage waar het "moet".quote:Op woensdag 30 december 2015 14:49 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom heeft men eigenlijk deels voor lage poortjes gekozen en deels hoge bij de ov chip invoer? Zit er een idee achter waarom niet alles hoge muurtjes / 'deuren' heeft?![]()
Die draait zich gewoon in zijn graf omquote:Op woensdag 30 december 2015 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, de architect van station Deventer wordt vast heel boos met hoge poortjes.![]()
Ik wacht al sinds 5 novemberquote:Op woensdag 30 december 2015 14:37 schreef GlennQuagmire het volgende:
Gewoon netjes binnen 2 weken m'n gtbv gekregen, het kan dus welWel NS International, maar wat onnodig lang. Was het alweer vergeten
![]()
Ja aangezien dat gebouw meer dan 100 jaar oud is zal die wel behoorlijk seniel zijn inmiddels.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, de architect van station Deventer wordt vast heel boos met hoge poortjes.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarbij het "belang" van de architect dus zwaarder weegt dan het terugdringen van zwartrijders.quote:Op woensdag 30 december 2015 14:52 schreef boriq het volgende:
[..]
In Rotterdam is bijvoorbeeld gekozen voor lage poortjes vanwege het "zicht" en de "architectuur", dit zal vast ook voor andere stations gelden. Hoge poortjes waar het kan, lage waar het "moet".Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Deventer heeft aan de centrumkant lage poortjes en aan de andere kant van het station hoge poortjes...quote:Op woensdag 30 december 2015 14:49 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom heeft men eigenlijk deels voor lage poortjes gekozen en deels hoge bij de ov chip invoer? Zit er een idee achter waarom niet alles hoge muurtjes / 'deuren' heeft?
Schijnt te maken te hebben met de monumenten-status van het stationsgebouw en dat hoge poortjes dat beeld aantasten. Zal op Amsterdam Centraal ook wel de reden zijn voor lage poortjes...![]()
Was ein keloel. Die poortjes staan toch binnenquote:Op woensdag 30 december 2015 15:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Deventer heeft aan de centrumkant lage poortjes en aan de andere kant van het station hoge poortjes...
Schijnt te maken te hebben met de monumenten-status van het stationsgebouw en dat hoge poortjes dat beeld aantasten. Zal op Amsterdam Centraal ook wel de reden zijn voor lage poortjes.... Nee, dan al die MENSEN die het beeld aan lopen te tasten heel de dag, dat lijkt me een iets groter probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat een flauwekul reden. Hoofddoel = zwartrijders buiten. Hoe doe je dat? Door hoge krengen waardoor je niet zomaar er overheen kan springen. Als het even kan nog 220 volt erop ook.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Deventer heeft aan de centrumkant lage poortjes en aan de andere kant van het station hoge poortjes...
Schijnt te maken te hebben met de monumenten-status van het stationsgebouw en dat hoge poortjes dat beeld aantasten. Zal op Amsterdam Centraal ook wel de reden zijn voor lage poortjes...* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Hoog of laag, onhandig ingedeelde grafdingen zijn het hoe dan ook. Nergens ter wereld heb ik zulke baggerdingen gezien![]()
![]()
er lopen ook hele moslimfamilies door die poortjes heen nadat er ééntje een kaart voor gehouden heeft. En dat alarm maar piepen en loeien, boeit niemand wat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Roepen ze Allah Akbar terwijl ze er doorheen lopen?quote:Op woensdag 30 december 2015 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
er lopen ook hele moslimfamilies door die poortjes heen nadat er ééntje een kaart voor gehouden heeft. En dat alarm maar piepen en loeien, boeit niemand wat
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
In ieder geval niet met een MAT64vrachtwagenbus.quote:Op woensdag 30 december 2015 12:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Geen OV meer over asfalt vanaf april? Dan moet ik ander werk zoeken![]()
![]()
Ah, dan is het goed. Heb toch geen rijbewijs C.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In ieder geval net met een MAT64vrachtwagenbus.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nee.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Roepen ze Allah Akbar terwijl ze er doorheen lopen?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja zelfs al staan er 'toezichthouders' náást zoals in de metro van Amsjedamquote:Op woensdag 30 december 2015 15:29 schreef Dr_Flash het volgende:
er lopen ook hele moslimfamilies door die poortjes heen nadat er ééntje een kaart voor gehouden heeft. En dat alarm maar piepen en loeien, boeit niemand watDie kunnen ook best wegbezuinigd worden als ze toch alleen maar uit hun neus mogen eten..
doei![]()
Ik had meer de indruk dat dat begeleiders waren voor de eerste dagen, voor als mensen ineens Grote Psiegiese Problemen zouden hebben bij het gebruik van die dingen.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:45 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja zelfs al staan er 'toezichthouders' náást zoals in de metro van AmsjedamDie kunnen ook best wegbezuinigd worden als ze toch alleen maar uit hun neus mogen eten..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die studentjes die er in Deventer bij rondhangen? Ja die zullen vast alleen voor de eerste tijd zijn. Staan ze er nog?doei![]()
gisteren niet, vanoggel weer wel dacht ik.
Die nieuwefietsenstallingkerststoluitdeelmariekes waren wel lekker trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan de poortjes in Londen, die gaan snel op en en snel dicht waardoor je niet zomaar achter iemand aan kan lopen.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:24 schreef James1988 het volgende:
Hoog of laag, onhandig ingedeelde grafdingen zijn het hoe dan ook. Nergens ter wereld heb ik zulke baggerdingen gezien![]()
Niet eens hippe schermpjes waar opstaat hoeveel plaatsen er nog vrij zijn in een rijquote:Op woensdag 30 december 2015 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
gisteren niet, vanoggel weer wel dacht ik.
Die nieuwefietsenstallingkerststoluitdeelmariekes waren wel lekker trouwens
doei![]()
Die dingen zijn beter ja. Ook de plaatsing van het schermpje (bovenop het poortje) is beter uitgewerkt dan bier.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan de poortjes in Londen, die gaan snel op en en snel dicht waardoor je niet zomaar achter iemand aan kan lopen.![]()
Maar wel lekkere mariekes.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:58 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Niet eens hippe schermpjes waar opstaat hoeveel plaatsen er nog vrij zijn in een rijSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hihi, bier.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die dingen zijn beter ja. Ook de plaatsing van het schermpje (bovenop het poortje) is beter uitgewerkt dan bier.![]()
Nee maar in Nederland heb je dikke achterlijke kakwijven met een opoefiets en veertien boodschappentassen van de Action. In Londen heb je alleen maar gladde hipsters.quote:Op woensdag 30 december 2015 15:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ze hadden een voorbeeld moeten nemen aan de poortjes in Londen, die gaan snel op en en snel dicht waardoor je niet zomaar achter iemand aan kan lopen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik heb vanmiddag 'even' een vriend, die toevallig eigenaar is van een kroeg, geholpen met een random computerding in de bewuste kroeg en daarna heeft 'ie me thuisgebracht en hebben we hier nog even de nieuwe modeltreinen geīnspecteerd. Nu is het tijd voor een dutje
Bier.![]()
Oh nooit geweten. Dan kunnen we daar toch heen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Klopt, in Parijs ook nog geen koeien gezien..quote:Op woensdag 30 december 2015 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar in Nederland heb je dikke achterlijke kakwijven met een opoefiets en veertien boodschappentassen van de Action. In Londen heb je alleen maar gladde hipsters.![]()
J a d a a r h e b i k o o k v a a k l a s t v a n :quote:Op woensdag 30 december 2015 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Autocorrect die dingen 'verbetert'.
Bier bier bier bier bier bier bier bier bier bier. Bier bier bier bier bier bier? Bier! Bier bier bier BierBier bier bier
![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja dat kanquote:Op woensdag 30 december 2015 19:58 schreef derLudolf het volgende:
Huh, een treinstel die wagons trekt?(railaway)
![]()
Ik zag net nog een presentatie over badslippers in Deventer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
ook opfokkenquote:Op woensdag 30 december 2015 20:25 schreef dennistd het volgende:
Ik zag net nog een presentatie over badslippers in Deventer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Kijk maar uit, anders heb je zo een container vol badslippers voor jouw deurquote:
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Als het meer geen container vol Chinezen is. Die van stinken op den duurquote:Op woensdag 30 december 2015 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk maar uit, anders heb je zo een container vol badslippers voor jouw deur
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Zeker weten. Leuk café ookquote:Op woensdag 30 december 2015 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh nooit geweten. Dan kunnen we daar toch heen?Monopoly had er zijn verlovingsreceptie.
Bier.![]()
twitter:NetworkRailPAD twitterde op woensdag 30-12-2015 om 22:12:04An alternative carriage washer today at #Dawlish no need for any active agent or detergent. https://t.co/KuRoNcRlbk reageer retweet
Het is vast niet goed voor de trein, maar 't is wel een toffe foto![]()
![]()
Dat zul je met dit spul niet snel zien, het is gebouwd als een tank.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
"beperkingen in de materieelinzet".
Deze treinen gaan over een paar jaar, na een revisie- en schilderbeurtje, naar Schotland om daar te gaan rijden voor ScotRail. In het zuidwesten komen dan de nieuwe Hitachitreinen.![]()
daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zul je met dit spul niet snel zien, het is gebouwd als een tank.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, dat gaat ook maar gewoon doorquote:Weet ik, het was slechts een inhaker om nog eens te benadrukken hoe goed die treinen zijn gebouwd.quote:![]()
![]()
tegen ambitieloze knoppenduwers is geen schokbeton gewassenquote:Op woensdag 30 december 2015 23:00 schreef James1988 het volgende:
Weet ik, het was slechts een inhaker om nog eens te benadrukken hoe goed die treinen zijn gebouwd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
True.quote:Op woensdag 30 december 2015 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tegen ambitieloze knoppenduwers is geen schokbeton gewassen![]()
Hij is niet gewend dat het ook subtieler kan johquote:Op woensdag 30 december 2015 23:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Zo dan jij gaat ook meteen hardcore he
Bier.![]()
Ik zat meer aan deze badboy te denkenquote:Op woensdag 30 december 2015 23:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Haha, zoiets?![]()
[ afbeelding ]
Geloof niet dat deze spatwaterdicht is![]()
![]()
Het komt door jou een tijdje terug dat ik weet dat Hitachi in die business zitquote:Op woensdag 30 december 2015 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat meer aan deze badboy te denken
[ afbeelding ]
doei![]()
Onder de 1000W en 4J slagkracht is het niet leukquote:Op woensdag 30 december 2015 23:10 schreef Prins_Pils het volgende:
Zo dan jij gaat ook meteen hardcore he
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Rijdend personeel weet zelf niet wat de oorzaak is?quote:Op woensdag 30 december 2015 07:50 schreef MTL het volgende:
[..]
Sorry, ik ben vandaag vrij, dan krijg je dit
En idd, waar heb je vandaan dat het personeels- en geen materieelproblemen zijn?Al een reactie gehad?quote:Op woensdag 30 december 2015 09:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Toch zegt e ns op zijn site:
Storing
Amsterdam C.-Rotterdam C.
laatste update: woensdag 30 december 2015, 04.30 uur
Tussen Amsterdam C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity direct treinen door beperkingen in de materieelinzet.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
De verstoring is naar verwachting 31 december rond 2:00 uur verholpen.
Gisteravond opheldering gevraagd. We wachten af...![]()
4J is wat, 3 dollar?quote:Op woensdag 30 december 2015 23:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onder de 1000W en 4J slagkracht is het niet leukBier.![]()
Werkelijk waar?:Pquote:Op woensdag 30 december 2015 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat meer aan deze badboy te denken
[ afbeelding ]
Daarom vroeg ik me die ook af of die boorhamer ook spatwaterdicht was
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Kennis delen is het mooiste dat bestaatquote:Op woensdag 30 december 2015 23:16 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Het komt door jou een tijdje terug dat ik weet dat Hitachi in die business zit![]()
![]()
Ja ik had het anders echt nooit geweten, wat moet ik met die dingenquote:Op woensdag 30 december 2015 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Kennis delen is het mooiste dat bestaat
doei![]()
Ram der gewoon meteen een trein inquote:Op woensdag 30 december 2015 23:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Slagkracht van die machine. En dat is best veel
doei![]()
Hoeveel is dat in een SI-afgeleidde waar ik wat mee kan zoals N?quote:Op woensdag 30 december 2015 23:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Slagkracht van die machine. En dat is best veelBier.![]()
Mag ik ook de grootheid veranderen? Impact van de boorquote:Op woensdag 30 december 2015 23:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoeveel is dat in een SI-afgeleidde waar ik wat mee kan zoals N?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat apparaat is ontworpen als massage-apparaat. Dat je er ook andere dingen mee kunt doen werd pas later ontdektquote:Op woensdag 30 december 2015 23:16 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Het komt door jou een tijdje terug dat ik weet dat Hitachi in die business zit![]()
![]()
Dat zijn prima dingenquote:Op woensdag 30 december 2015 23:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat meer aan deze badboy te denken
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
ik ga "slapen". Moet morgen de clitbuster van 7:14 naar Kutphen halen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga "slapen". Moet morgen de clitbuster van 7:14 naar Kutphen halen![]()
" Slaap" lekker
Mag je morgrn gewoon werken?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
jaquote:Op woensdag 30 december 2015 23:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]![]()
" Slaap" lekker
Mag je morgrn gewoon werken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
fijnquote:Op woensdag 30 december 2015 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sterkte joh! Als je je morgenavond verveelt ben je welkom trouwens!![]()
Maar waar moek slapen dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In principe alleen wat je drinkt + slaapzak en als je dat fijn vindt een kussen want ik heb een stretcher voor je. Eten regelen we morgen wel.quote:Bier.![]()
Ooh k dacht dat je blij was dat je mocht werken omdat hč het toch geen flikker aan vondquote:
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
het valt eigenlijk wel mee dit jaar. Maar ik voel me gewoon niet gemakkelijk met die "feestdagen". hate mequote:Op woensdag 30 december 2015 23:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ooh k dacht dat je blij was dat je mocht werken omdat hč het toch geen flikker aan vondSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ga oud en nieuw in Ommen vieren en het is eigenlijk de enige feestdag die ik leuk vindVan gedwongen 'gezelligheid' met kerst wordt toch niemand blij
doei![]()
Ik ben blij dat ik 1 t/m 3 januari vrij ben. Hopelijk ontloop ik dan eindelijk dat lege, hersenloze en plichtmatige "beste wensen". God, wat heb ik daar een hekel aan.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Stelletje jankerds
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik roep bij aankomst op het werk gewoon een keer keihard 'BESSEWESSEEEUH!!!!' over het erf. Klaar![]()
Ik ben morgennacht bij een vriend in Ommen met de hele vriendengroep. Ouders van die vriend erbij die ik niet geweldig goed ken. Verheug me nu al op de verplichte maar oh zo awkward drie lebbers links-rechts-links met de moeder
doei![]()
Afgelopen jaar trouwens goed spoors begonnenIk was met een vriend in Enschede die nacht en vroeg in de ochtend weer naar Deventer. Vriend was op het station al tegen een muur in slaap geflikkerd en was niet wakker te krijgen dus heb hem ongeveer gedragen naar de trein toen die er eindelijk was. Twee minuten na vertrek sliep hij weer, ik kon nog nét wakker blijven tot Holten maar vlák na Apeldoorn kregen we controle. Duf uit het raam kijkend: kutttt..... Dus helemaal via Amersfoort weer terug en elkaar wakker zien te houden. Conducteur in die trein snapte gelukkig ons verhaal want we reden natuurlijk in de tegenrichting. Ach, we zullen niet de eerste zijn geweest die op nieuwjaarsochtend in slaap vallen in de trein
doei![]()
Je dropt een bewering zonder daarvoor enige onderbouwing te noemen. Dan vraag ik mij inderdaad af waar je dat vandaan hebt.quote:Op woensdag 30 december 2015 23:17 schreef AIex het volgende:
[..]
Rijdend personeel weet zelf niet wat de oorzaak is?
[..]
Al een reactie gehad?
Ik heb twee verschillende oorzaken te horen gekregen voor gisteren en één daarvan is, zoals ook in de storingsmelding stond, inderdaad simpelweg een beperking in de materieelinzet.![]()
Oke bijzonder! Wat was het andere verhaal dan? Hier is enige onderbouwing van m'n bewering.quote:Op donderdag 31 december 2015 06:30 schreef MTL het volgende:
[..]
Je dropt een bewering zonder daarvoor enige onderbouwing te noemen. Dan vraag ik mij inderdaad af waar je dat vandaan hebt.
Ik heb twee verschillende oorzaken te horen gekregen voor gisteren en één daarvan is, zoals ook in de storingsmelding stond, inderdaad simpelweg een beperking in de materieelinzet.
[ Bericht 2% gewijzigd door AIex op 31-12-2015 08:21:24 ]![]()
Dat is geen verklaring. Dat is alleen een herformulering.quote:Op donderdag 31 december 2015 06:30 schreef MTL het volgende:
Ik heb twee verschillende oorzaken te horen gekregen voor gisteren en één daarvan is, zoals ook in de storingsmelding stond, inderdaad simpelweg een beperking in de materieelinzet.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
TM's staat voor teamleider?quote:Op donderdag 31 december 2015 08:13 schreef AIex het volgende:
[..]
Oke bijzonder! Wat was het andere verhaal dan? Hier is enige onderbouwing van m'n bewering.
[ afbeelding ]![]()
En dat bevestigd het tweede verhaalquote:Op donderdag 31 december 2015 08:13 schreef AIex het volgende:
[..]
Oke bijzonder! Wat was het andere verhaal dan? Hier is enige onderbouwing van m'n bewering.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Stomme vraag misschien, maar waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot 20.00 uur? Is daar een technische reden voor?![]()
gemakzucht van de NS, treindienstleiders zijn wel aanwezig..quote:Op donderdag 31 december 2015 09:03 schreef Fixers het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot 20.00 uur? Is daar een technische reden voor?dag![]()
ze rijden niet tot 8 uur maar vertrekken rond 8 uur vanaf hun beginstation en rijden afhankelijk van hoe de rit normaliter duurt tot een bepaald punt doorquote:Op donderdag 31 december 2015 09:03 schreef Fixers het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot 20.00 uur? Is daar een technische reden voor?Mijn trein komt rond 20:45 aan
![]()
Schoonmakers die tijdens de rit door de trein lopen om afval op te halen (en her een der een doekje ergens overheen halen), is dat iets nieuws? Of alleen zodat het vanavond niet meer hoeft?![]()
Misschien brengen ze een speciale waslaag aan zodat kots makkelijker te verwijderen is vannacht/morgen?quote:Op donderdag 31 december 2015 09:22 schreef ReisT het volgende:
Schoonmakers die tijdens de rit door de trein lopen om afval op te halen (en her een der een doekje ergens overheen halen), is dat iets nieuws? Of alleen zodat het vanavond niet meer hoeft?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Diverse NS'es buitelen over elkaar heen met de mededeling dat ze het voor me uitzoeken. Maar inhoudelijk blijft het stil. Dat duidt op paniek in HGB-IV.quote:![]()
Dat is een van de maatregelen om materieel meer beschikbaar te hebben. Dus schoonmaak deels in de rijdende dienst ipv op het opstelterrein.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:22 schreef ReisT het volgende:
Schoonmakers die tijdens de rit door de trein lopen om afval op te halen (en her een der een doekje ergens overheen halen), is dat iets nieuws? Of alleen zodat het vanavond niet meer hoeft?![]()
jammer clubje toch.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:15 schreef Peter het volgende:
[..]
gemakzucht van de NS, treindienstleiders zijn wel aanwezig..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De veel te grote macht van de vakbonden.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:03 schreef Fixers het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot 20.00 uur? Is daar een technische reden voor?![]()
Wat heb je oudejaarsavond dan ook in de trein te zoeken... Ga jezelf een stuk in de kraag zuipen als je verder niets te doen hebtKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat is niet aan de vervoerder om zich af te vragen. Wedervraag: Als je toch geen mensen wilt vervoeren, waarom stop je er dan niet gewoon mee?quote:Op donderdag 31 december 2015 10:08 schreef derLudolf het volgende:
Wat heb je oudejaarsavond dan ook in de trein te zoeken...Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat geldt ook voor de bussen (hier in Twente althans): voor 20u vertrekken is de hele rit uitrijden. Ik moet zelf tot 20.30u: om 19.33u nog een rondje stadsdienst Almelo, en daarna mag ik leeg terug naar de stalling in Oldenzaal. De volgende rit zou om 20.01u beginnen namelijk.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ze rijden niet tot 8 uur maar vertrekken rond 8 uur vanaf hun beginstation en rijden afhankelijk van hoe de rit normaliter duurt tot een bepaald punt doorMijn trein komt rond 20:45 aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat is toch precies wat ze doen vanavond?quote:Op donderdag 31 december 2015 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wedervraag: Als je toch geen mensen wilt vervoeren, waarom stop je er dan niet gewoon mee?![]()
![]()
De stroom voor het jaar is dan op. Wissels kunnen pas rond 1:00 weer om enzo als de batterijen opgeladen zijn.quote:Op donderdag 31 december 2015 09:03 schreef Fixers het volgende:
Stomme vraag misschien, maar waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot 20.00 uur? Is daar een technische reden voor?Bier.![]()
Klinkt grappig, maar er zijn écht accu's voor de wissels en de seinen. Voor als de stroom uitvalt, dat wel...quote:Op donderdag 31 december 2015 10:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De stroom voor het jaar is dan op. Wissels kunnen pas rond 1:00 weer om enzo als de batterijen opgeladen zijn.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Surveillance-Fiets
![]()
Toezicht is gezond!![]()
Krijgt de bovenleiding z'n prik van dezelfde bron als die van de wissels en seinen?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klinkt grappig, maar er zijn écht accu's voor de wissels en de seinen. Voor als de stroom uitvalt, dat wel...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
Nee, is een apart netwerk op 3000V=quote:Op donderdag 31 december 2015 11:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Krijgt de bovenleiding z'n prik van dezelfde bron als die van de wissels en seinen?Bier.![]()
Nee. Bovenleidingsspanning komt van de onderstations die om de 30/40 km langs de baan staan. Wissels en seinen worden gevoed door de 3 kV, dat compleet gescheiden is van de bovenleiding.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Krijgt de bovenleiding z'n prik van dezelfde bron als die van de wissels en seinen?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
De koppenschrijver van het AD kraait maar watquote:In de top 10 van klachten over volle treinen in 2015, staat het traject Woerden-Breukelen bovenaan.![]()
Traject Woerden-Breukelen is de drukste trein
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 31-12-2015 11:39:08 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
ik bedoel, gewoon hard oprotten en alles door Virgin, Arriva, Dr_Flashrail of elke andere capabele vervoerder laten doenquote:Op donderdag 31 december 2015 10:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ze doen vanavond?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als Dr_Flashrail het overneemt, krijgen we dan door het hele land Pimpeltreinen?
Dat lijkt me wel wat!![]()
![]()
Goedzo. Nu praten we zakenquote:Op donderdag 31 december 2015 11:45 schreef ReisT het volgende:
Als Dr_Flashrail het overneemt, krijgen we dan door het hele land Pimpeltreinen?
Dat lijkt me wel wat!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op donderdag 31 december 2015 11:45 schreef ReisT het volgende:
Als Dr_Flashrail het overneemt, krijgen we dan door het hele land Pimpeltreinen?
Dat lijkt me wel wat!
En lekker op elk eindpunt druk rangeren, locs omlopen, etc. Mij lijkt het wel wat.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dat kan toch ook prima op 380V~?quote:Op donderdag 31 december 2015 11:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee. Bovenleidingsspanning komt van de onderstations die om de 30/40 km langs de baan staan. Wissels en seinen worden gevoed door de 3 kV, dat compleet gescheiden is van de bovenleiding.
Overal een 3kV= kabel trekken lijkt me vrij kostbaar. Waarom gebruiken ze geen bovenleiding spanning voor die wissels?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Jaaaaa.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En lekker op elk eindpunt druk rangeren, locs omlopen, etc. Mij lijkt het wel wat.
Flashrail maakt de spoorwegen weer leuk
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
http://energievoorziening.funnymedia.nl/3kV/3kv.htmquote:Op donderdag 31 december 2015 12:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat kan toch ook prima op 380V~?
Overal een 3kV= kabel trekken lijkt me vrij kostbaar. Waarom gebruiken ze geen bovenleiding spanning voor die wissels?Bier.![]()
Geen idee. Ik ben treindienstleider en DVL, geen spoorarchitect of medewerker energievoorziening.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat kan toch ook prima op 380V~?
Overal een 3kV= kabel trekken lijkt me vrij kostbaar. Waarom gebruiken ze geen bovenleiding spanning voor die wissels?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja!quote:Geniaal concept was dat.
![]()
En geen goederentreinen meer. Leve de binnenvaart!
[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 31-12-2015 13:36:19 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Trein vs. vrachtwaggel boem bij Hulten (NB). Men verwacht nu tot 19:00 geen treinverkeer, dus dat zal vandaag dan wel tot einde dienst betekenen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Nee hoor, ik heb net nog gehoord dat er om 20:00 nog treinen vertrekken vanaf het beginpuntquote:Op donderdag 31 december 2015 13:55 schreef JDude het volgende:
Trein vs. vrachtwaggel boem bij Hulten (NB). Men verwacht nu tot 19:00 geen treinverkeer, dus dat zal vandaag dan wel tot einde dienst betekenen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik las dat er twee ICM-stellen bij betrokken zijn die beide over de volle lengte zijn beschadigd. Zal een beste klapper zijn geweest?doei![]()
Gevalletje kaasschaaf.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:39 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik las dat er twee ICM-stellen bij betrokken zijn die beide over de volle lengte zijn beschadigd. Zal een beste klapper zijn geweest?![]()
http://www.bd.nl/regio/11(...)rachtwagen-1.5586615Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
De primaire taak van een spoorvervoerder is dat je trein (en jij dus) op tijd aankomen. NS en NS Internatonal zijn de slechtste spoorvervoerder van Nederland.
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-tijd-in-2015.html
“Ja, maar jij bent een vriendje van de commerciëlen.” in 3, 2, 1…![]()
Ik weet ook nog wel een prima oplossing om er voor te gaan zorgen dat de NS net zo stipt gaat rijden als de andere vervoerders: knip alle trajecten op totdat ze allemaal van vergelijkbare grootte en complexiteit zijn als die van de andere vervoerders.
(Oftewel: vergelijk geen appels met peren. Beiden fruit, maar niet hetzelfde)![]()
Opmerking van een user op nu.nlquote:Op donderdag 31 december 2015 14:52 schreef DriekOplopers het volgende:
De primaire taak van een spoorvervoerder is dat je trein (en jij dus) op tijd aankomen. NS en NS Internatonal zijn de slechtste spoorvervoerder van Nederland.
http://www.nu.nl/binnenla(...)en-tijd-in-2015.html
“Ja, maar jij bent een vriendje van de commerciëlen.” in 3, 2, 1…quote:En dan is er niet eens een echte herfst en winter geweest.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ga dan ook niet in een vrachtwagen zittentwitter:marjanzaaiman twitterde op donderdag 31-12-2015 om 13:55:01Vrachtwagen onder trein bij Breda wij zitten erin reageer retweet
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
tokkiemiep mag ook weleens opzoeken wat "onder" betekent.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Sowieso een stuk in de kraag, goed planquote:Op donderdag 31 december 2015 10:08 schreef derLudolf het volgende:
Wat heb je oudejaarsavond dan ook in de trein te zoeken... Ga jezelf een stuk in de kraag zuipen als je verder niets te doen hebt
Ik heb mijn ritjes weer gehad voor vandaag.
Oudjaarsdag altijd een vroege dienst voor Monopoly. Morgen vrij, dus inderdaad, een vuige stuk in mijn kraag vannacht![]()
![]()
quote:Op donderdag 31 december 2015 14:55 schreef ReisT het volgende:
Waarom zet je het belangrijkste tussen haakjes?![]()
![]()
Om heel eerlijk te zijn vind ik 94% op jaarbasis als gemiddelde helemaal zo slecht nog niet. Helemaal gezien hoeveel treinen er wel niet rijden.
Tuurlijk kan het beter, maar 100% is natuurlijk een utopie.![]()
Proost!quote:Op donderdag 31 december 2015 15:06 schreef Monopoly het volgende:
Morgen vrij, dus inderdaad, een vuige stuk in mijn kraag vannacht![]()
Half 4 nach Hause. Groetjes uit het Kalifaat![]()
#carbidSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mijn broertje moest zo nodig op bezoek komen en nou zitten we met de nieuwe treintjes te spelen en mijn nichtje wil ook maar ja, die sloopt alles nog
Bier.![]()
Als ik met treinen speel word ik opgepaktquote:Op donderdag 31 december 2015 15:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn broertje moest zo nodig op bezoek komen en nou zitten we met de nieuwe treintjes te spelen en mijn nichtje wil ook maar ja, die sloopt alles nog![]()
![]()
Ik wou datquote:Op donderdag 31 december 2015 15:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als ik met treinen speel word ik opgepakt
1. ik meer tijd had
2. dat mijn handen het beter zouden doen
Dan wist ik het wel.![]()
Hier in de Rivierenbijlmer is het helemaal oorlogquote:Op donderdag 31 december 2015 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Half 4 nach Hause. Groetjes uit het Kalifaat![]()
#carbid
doei![]()
De Stentor schrijft over de poortjes in Deventer:quote:De NS is bereid om te kijken of er een extra brede doorgang kan komen in de rij OV-poortjes in het Deventer station.
Het gaat om de rijen aan de kant van het busstation. Mensen met een kinderwagen of rollator moet nu omlopen. De NS gaat onderzoeken of het kan na een verzoek van de gemeente Deventer.doei![]()
Want zelf een kwart seconde nadenken was teveel gevraagd.quote:Op donderdag 31 december 2015 15:42 schreef Prins_Pils het volgende:
De Stentor schrijft over de poortjes in Deventer:
[..]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
BES natuurlijkquote:Op donderdag 31 december 2015 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik bedoel, gewoon hard oprotten en alles door Virgin, Arriva, Dr_Flashrail of elke andere capabele vervoerder laten doen
Overal badslippers
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op woensdag 30 december 2015 23:19 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ram der gewoon meteen een trein inDit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.![]()
Blackberry Enterprise Server!quote:Op donderdag 31 december 2015 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
BES natuurlijk
Overal badslippersBier.![]()
U gaat niet door voor de koelkastquote:Op donderdag 31 december 2015 16:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Blackberry Enterprise Server!Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Breda - Tilburg is hervat.![]()
En inderdaad, 94% is helemaal geen slechte prestatie als je de (deels door NS zelf veroorzaakte) complexiteit van het HRN in acht neemt.![]()
Langeafstandsverkeer in Duitsland komt nog niet aan de 90%.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:01 schreef James1988 het volgende:
Breda - Tilburg is hervat.![]()
En inderdaad, 94% is helemaal geen slechte prestatie als je de (deels door NS zelf veroorzaakte) complexiteit van het HRN in acht neemt.Bier.![]()
Het viel me vanochtend op dat de trein van 5.45 uur uit Leeuwarden richting Rotterdam gewoon op oorlogssterkte was. 10 bakken ICMm en dat op oudjaarsdag.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oudjaarsdag is een gewone werkdag natuurlijk. En eer dat ding in de Randstad is, zit je al in de ochtendspits dus dan is 10 bakken geen overbodige luxe.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het viel me vanochtend op dat de trein van 5.45 uur uit Leeuwarden richting Rotterdam gewoon op oorlogssterkte was. 10 bakken ICMm en dat op oudjaarsdag.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
mja, veel mensen hadden vandaag wel vrijquote:Op donderdag 31 december 2015 17:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oudjaarsdag is een gewone werkdag natuurlijk. En eer dat ding in de Randstad is, zit je al in de ochtendspits dus dan is 10 bakken geen overbodige luxe.
Ik niet, want anders had ik op dat tijdstip nog wel geslapen
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het is echt wel veel rustiger overal hoor. Ook op de weg bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 31 december 2015 17:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oudjaarsdag is een gewone werkdag natuurlijk. En eer dat ding in de Randstad is, zit je al in de ochtendspits dus dan is 10 bakken geen overbodige luxe.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat is al twee weken zo. Ik merk het vooral in de fietsenstalling (Utrecht Jaarbeursplein, mijn fiets staat nu beneden, ipv 2e verdieping)![]()
Ja is ook zo. Na Sinterklaas vallen er steeds meer vitale functies in het land uit, en langzaam valt alles compleet stil. Morgen begint alles weer![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Morgen kan je in de Rotterdamse havens ook spooktaferelen waarnemen. De grote terminals, die normaal 24/7 draaien, liggen alleen met kerst en oud en nieuw compleet plat.![]()
Maar daardoor was ik wel al om half 2 klaar vanmiddag, want de terminals gingen om 13:00 de deuren al sluiten. Was je binnen de poort, had je geluk. Stond je nog ergens buiten de poort, had je pech.![]()
Wij hebben overigens nog gewoon doodleuk een goederentrein onderweg naar Veendam. En die moet vanavond ook weer terug.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wat is het probleem?quote:Op donderdag 31 december 2015 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wij hebben overigens nog gewoon doodleuk een goederentrein onderweg naar Veendam. En die moet vanavond ook weer terug.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
D'n laatste keer dat RRF die trein rijdt. Wordt weer DB Schenker.quote:Op donderdag 31 december 2015 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wij hebben overigens nog gewoon doodleuk een goederentrein onderweg naar Veendam. En die moet vanavond ook weer terug.![]()
Geluk in 'n tuk!PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ons nieuwjaar duurt nog even. Gelukkig. Zal morgen eens aan het boekje beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Proost!It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Ja waarom ga jij nooit eens mee met het Nieuwjaarsrondje Jdude? is kei leuk man.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op vrijdag 1 januari 2016 00:46 schreef Peter het volgende:
DE beste wensen! Dat 2016 maar op rolletjes mag lopen en er niets ontspoort.
eerst een vervoerder met een serieus andere mind set, anders kun je het schudden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Laatst had ik al een foto geplaatst van de poortjes op station Dordrecht, zijde Weizigtpark.
De andere in/uitgangen hebben deze poortjes ook.
Busstation in/uitgang
Fietsenstalling
De poortjes voor Arriva gaan in de loop van dit jaar ook in dienst.
Stationshal:![]()
![]()
En dan raakt je lok kapot van de Benelux tussen Den Haag Moerwijk en HS. Lok ligt al bijna 5 minuten plat....![]()
Ik hoop dat een andere HLE28 het beter volhoudt: die zit voor de Austria Express waarmee ik vanavond vertrekquote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:21 schreef greavy het volgende:
En dan raakt je lok kapot van de Benelux tussen Den Haag Moerwijk en HS. Lok ligt al bijna 5 minuten plat....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Wie dacht dat de problemen van de IC Direct in het nieuwe jaar niet zouden optreden heeft het mis, want vandaag lag de treindienst tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda weer meermalen urenlang volledig op zijn gat.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Meermalen urenlang?Heeft er sowieso iets gereden dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
nog redelijk wat, maar er is ook redelijk wat uitgevallen vandaagquote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Meermalen urenlang?Heeft er sowieso iets gereden dan?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
nummer van de loc is 2807 nu in rotterdam csquote:Op vrijdag 1 januari 2016 11:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik hoop dat een andere HLE28 het beter volhoudt: die zit voor de Austria Express waarmee ik vanavond vertrek![]()
![]()
Mag dat?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:01 schreef b2py het volgende:
Technisch probleem op HSL-Zuid noordsectie, dat wordt met 140 door Delft![]()
![]()
Nee, een technisch probleem mag niet. Dis is toe sausent sikstien męn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er heeft _iets_ gereden, maar vraag niet wat en wanneer. En ALS men reed, was er niks vrijwel niks punctueel. Uitschieters met +40 enzo.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Meermalen urenlang?Heeft er sowieso iets gereden dan?
![]()
Ik ging toch over de noordsectie, Delft nooit gehaaldquote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
De bordjes met een 8 erop zijn ook weg?![]()
Welke dag is het vandaag?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ging toch over de noordsectie, Delft nooit gehaald
- Groen.Bier.![]()
Ik heb de eerste trein gereden, geheel punctueel
De tweede trein die ik moest rijden was inderdaad iets minder: ik zat op m'n conducteur te wachten op Amsterdam Centraal, maar die zat in een andere trein die problemen had. Dus die heb ik toen maar op Lelylaan opgepikt (daar stond die probleemtrein), dankzij een passagierende machinist die wel wilde sleutelen. Op die manier toch nog kunnen rijden
Eerste geplande stop op Lelylaan voor Intercity Direct?![]()
![]()
Vanmiddag bij Gouda via de omroep, na het splitsen van de IC Amersfoort Schothorst - Den Haag / Rotterdam: "Dienstmededeling: Is er een passagierende machinist aanwezig in deze trein die naar Rotterdam kan rijden? Wilt u zich dan vooraan in de cabine melden?" gevolgd door "Dames en heren, welkom in de Intercity naar Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal. Helaas is er nog geen machinist aanwezig, maar er wordt aan gewerkt. Onze excuses voor het ongemak."
En we vertrokken daardoor maar met +1.
Prima opgelost zo.![]()
Ik zat vanmiddag in metro vier en die stopte bij Gare du Nord. Ik zag al aan platform andere zijde tiental agenten staan met linten etc. Omroep: de deuren worden niet geopend op last van de politie en zullen nu doorrijden naar volgende halte. Vervolgens moesten we zoeken naar Gare du Nord. 9 minuten vertraging. Niet goed opgelost.![]()
En ohja, moesten bij vertrek Parijs vanmiddag door de scanner, gebeurde vanaf 30 min voor vertrek en vertrokken uiteindelijk op tijd. Heb trouwens nergens deze week mijn paspoort hoeven te trekken. Wel bij iedere winkel tassencontrole.![]()
Bij binnenkomst vanuit Rotterdam moest ik hem wel tonen.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:21 schreef b2py het volgende:
En ohja, moesten bij vertrek Parijs vanmiddag door de scanner, gebeurde vanaf 30 min voor vertrek en vertrokken uiteindelijk op tijd. Heb trouwens nergens deze week mijn paspoort hoeven te trekken. Wel bij iedere winkel tassencontrole.Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Beetje late reactie misschien, maar ik kwam dit stukje discussie tegen tijdens het doorscrollen.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat kan toch ook prima op 380V~?
Overal een 3kV= kabel trekken lijkt me vrij kostbaar. Waarom gebruiken ze geen bovenleiding spanning voor die wissels?
De 3 kV spanning voor de beveiligingsinstallatie is geen DC maar AC, en dan ook nog op 75 Hz. Deze spanning wordt veelal opgewekt door statische omvormers in de onderstations en komt daarmee dus uit een 10 kV aansluiting, in plaats van uit een 230/380V aansluiting. Over het algemeen zijn de 10 kV aansluitingen minder storingsgevoelig dan een gewone 230/380V aansluiting. Daarbij kan een 3 kV net van twee kanten gevoed worden, mocht de ene kant in storing raken, dan kan er gevoed worden vanaf de andere kant, die altijd synchroon meeloopt.
Op elk punt langs de vrije baan, waar spanning nodig is voor bijvoorbeeld spoorstroomlopen, seinen, overwegen etc. staat een hoogspanningskast, waarin transformatoren geplaatst zijn die de 3 kV omzetten naar 110V. Je zou hiervoor natuurlijk ook de bovenleidingsspanning kunnen gebruiken, maar dan heb je in elke hoogspanningskast dus DC/AC converters nodig. Bovendien heb je dan al snel problemen met je synchronisatie (het is voor de spoorstroomlopen wel zo fijn als de fase overal gelijk is).
Op emplacementen wordt het verhaal iets anders, daar worden de spoorstroomlopen, seinen en soms wissels ook gevoed uit deze 3 kV (die dus niet gebufferd is door accu's). De spanningen in de relaishuizen worden vaak wel met gelijkrichters gemaakt uit een 230/380V aansluiting. Om de beschikbaarheid hiervan de garanderen worden deze spanningen dan weer gebufferd door accu's.![]()
Volgend weekend omgeleide Internationale treinen langs Arnhem-Deventer-Amersfoort wegens werkzaamheden bij Utrecht:
Zaterdag 9 januari 2016:
Getallen tussen haakjes zijn de geplande sporen op dat station.
ICE 121 Amsterdam Centraal 5:34 (2b); Amersfoort 6:08/6:09 (1); Arnhem 7:23/7:37 (3)
ICE 105 Amsterdam Centraal 7:04 (7b); Amersfoort 7:40/7:46 (1); Arnhem 8:53/9:05 (6a)
ICE 123 Amsterdam Centraal 9:34 (7b); Amersfoort 10:08/10:09 (1); Arnhem 11:23/11:37 (4)
ICE 125 Amersfoort 12:09 (5b); Arnhem 13:23/13:37 (6a)
ICE 129 Amsterdam Centraal 15:34 (7b); Amersfoort 16:08/16:09 (1); Arnhem 17:23/17:37 (6a)
ICE 221 Amersfoort 18:09 (5b); Arnhem 19:23/19:40 (9)
CNL 419 Amsterdam Centraal 19:34 (10b); Amersfoort 20:09 (1); Arnhem 21:44 (6a) *alleen vertrektijden
CNL 418 Arnhem 8:27 (5b); Amersfoort 9:57 (5); Amsterdam Centraal 10:39 (8) *alleen aankomsttijden
ICE 220 Arnhem 10:29/10:38 (9); Amersfoort 11:41 (5b)
ICE 128 Arnhem 12:29/12:38 (9); Amersfoort 13:44/13:45 (7); Amsterdam Centraal 14:17 (7)
ICE 124 Arnhem 16:29/16:38 (9); Amersfoort 17:41 (5b)
ICE 122 Arnhem 19:30/19:37 (3); Amersfoort 20:44/20:45 (7); Amsterdam Centraal 21:17 (8)
ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:06/22:07 (5b); Amstercam Centraal 22:46 (10b)
Zondag 10 januari 2016:
ICE 105 Amsterdam Centraal 7:04 (4b); Amersfoort 7:40/7:44 (1); Arnhem 8:53/9:05 (4)
ICE 123 Amsterdam Centraal 9:34 (7b); Amersfoort 10:08/10:09 (1); Arnhem 11:23/11:37 (6a)
ICE 125 Amersfoort 12:09 (5b); Arnhem 13:23/13:37 (6a)
ICE 129 Amsterdam Centraal 15:34 (7b); Amersfoort 16:08/16:09 (1); Arnhem 17:23/17:37 (6a)
ICE 221 Amersfoort 18:09 (5b); Arnhem 19:23/19:40 (9)
CNL 419 Amsterdam Centraal 19:34 (10b); Amersfoort 20:09 (1); Arnhem 21:44 (6a) *alleen vertrektijden
CNL 418 Arnhem 8:27; Amersfoort 9:57; Amsterdam Centraal 10:39 *alleen aankomsttijden, geen aankomst/vertreksporen vermeld
ICE 220 Arnhem 10:29/10:38 (9); Amersfoort 11:41 (5b)
ICE 128 Arnhem 12:29/12:38 (9); Amersfoort 13:44/13:45 (7); Amsterdam Centraal 14:17 (7)
ICE 124 Arnhem 16:29/16:38 (9); Amersfoort 17:41 (5b)
ICE 122 Arnhem 19:30/19:37 (3); Amersfoort 20:44/20:45 (7); Amsterdam Centraal 21:17 (8)
ICE 104 Arnhem 20:53/21:01 (9); Amersfoort 22:06/22:07 (5b); Amstercam Centraal 22:46 (10b)
ICE 120 Arnhem 22:29/22:38 (9); Amersfoort 23:44/23:45 (7); Amsterdam Centraal 0:20 (8)![]()
Dat is dus kopmaken in Arnhem en bij de CNL loc omlopen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Waarom niet via het ICB pad? Zijn er altijd veel instappers die uit Arnhem zelf komen (er kunnen wel veel instappers in Arnhem zijn, maar als een groot deel daarvan uit bijvoorbeeld uit de richting Zwolle of Nijmegen komt is instappen in Deventer of Amersfoort net zo makkelijk voor hen. Voor reizigers die instappen in Utrecht en Amsterdam scheelt dat dan ook wel 60 minuten reistijd denk ik?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Omdat het ICB pad gewoon totaal de andere kant uit gaat misschien?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:07 schreef derLudolf het volgende:
Waarom niet via het ICB pad? Zijn er altijd veel instappers die uit Arnhem zelf komen (er kunnen wel veel instappers in Arnhem zijn, maar als een groot deel daarvan uit bijvoorbeeld uit de richting Zwolle of Nijmegen komt is instappen in Deventer of Amersfoort net zo makkelijk voor hen. Voor reizigers die instappen in Utrecht en Amsterdam scheelt dat dan ook wel 60 minuten reistijd denk ik?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het Nederlandse ICB pad dan? Of kun je vlak over de grens niet meteen naar het zuiden afbuigen. De A31 op ofzoquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat het ICB pad gewoon totaal de andere kant uit gaat misschien?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Nee. En al kon het wel, dan is het nog steeds een enorme omweg. Rheine - Münster zou het dan worden. Onzin natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het Nederlandse ICB pad dan? Of kun je vlak over de grens niet meteen naar het zuiden afbuigen. De A31 op ofzoSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De ICD verving in 2009 de Fyra? Hen?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-2015-slecht.htmlKranplätze müssen verdichtet sein![]()
oké, duidelijk. Voor mij klonk Arnhem-Deventer-Amersfoort-Utrecht nogal als een omweg een het kopmaken (met een loc) kost je ook zo een kwartier extra. Zal de spoorkaart van die Heimat er eens bijpakken zo, es zien of jij gelijk hebtquote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. En al kon het wel, dan is het nog steeds een enorme omweg. Rheine - Münster zou het dan worden. Onzin natuurlijk.(geintje natuurlijk, daar twijfel ik niet aan)
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja, maar ze gaan niet naar Utrecht hč. Als er tussen Amsterdam-Amersfoort gereden wordt, gaan ze over Hilversum-Weesp.![]()
Aha! Dat wist ik niet. Vond het ook al vreemd dat er vanuit Amersfoort wel naar Deventer zou kunnen worden gereden maar vanuit Arnhem niet. Maar dacht dat dat misschien aan de sanering van veel wissels in Utrecht lagquote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:39 schreef greavy het volgende:
Ja, maar ze gaan niet naar Utrecht hč. Als er tussen Amsterdam-Amersfoort gereden wordt, gaan ze over Hilversum-Weesp.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Interessante cijfers. Dus de variant met twee locs is zelfs storingsgevoeliger dan de 'ouderwetse' versie, als ik dit goed lees.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:42 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-in-2015-slecht.html
Dat belooft dan wat als met een paar maanden/half jaar ook de rest van de treinen 'ver-sandwich-t' wordt.![]()
Hoe kom je daarbij? Er staat dat AmRo slechter presteert dan AmBre?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:53 schreef MTL het volgende:
[..]
Interessante cijfers. Dus de variant met twee locs is zelfs storingsgevoeliger dan de 'ouderwetse' versie, als ik dit goed lees.
Dat belooft dan wat als met een paar maanden/half jaar ook de rest van de treinen 'ver-sandwich-t' wordt.Bier.![]()
Komt dat niet sowieso doordat AmRo er sowieso veel vlotter uitgetrapt wordt dan AmBre? Dat zie je ook met die spitssprinters naar Vlaardingen en Goverwelle.![]()
1 op de 7 AmRo schijnt statistisch gezien uit te vallen tegen 1 op de 10 van de AmBre treinen. Of ben ik nu gewoon slecht in statistieken?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Er staat dat AmRo slechter presteert dan AmBre?
Overigens b2py, dat zou wel inderdaad een verklaring kunnen zijn.![]()
Dit is de dienstregeling binnen Nederland. Waar Amsterdam Centraal niet genoemd staat, begint/eindigt die trein ook niet. Er zijn dus ICE's die Amersfoort als begin- en eindpunt hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha! Dat wist ik niet. Vond het ook al vreemd dat er vanuit Amersfoort wel naar Deventer zou kunnen worden gereden maar vanuit Arnhem niet. Maar dacht dat dat misschien aan de sanering van veel wissels in Utrecht lag![]()
AmRo stond toch ook nog niet in de Reisplanner tot de nieuwe drgl? Dan is het natuurlijk heel makkelijk om die eruit te mieteren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:57 schreef b2py het volgende:
Komt dat niet sowieso doordat AmRo er sowieso veel vlotter uitgetrapt wordt dan AmBre? Dat zie je ook met die spitssprinters naar Vlaardingen en Goverwelle.![]()
Zo van "uitval? We hebben zelfs MEER treinen gereden dan je mocht hopen!"quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:03 schreef greavy het volgende:
[..]
AmRo stond toch ook nog niet in de Reisplanner tot de nieuwe drgl? Dan is het natuurlijk heel makkelijk om die eruit te mieteren.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De theorie is dat morgen de 2 Arriva Lint'en die nu voor groot onderhoud in Zutphen staan, in de nacht van zondag op maandag weer terug naar Almelo-Mariënberg gaan. Dan gaan de 2 GTW's weer terug naar Zutphen.![]()
is er trouwens al een beeld van wie er in Köln uitgebreid willen gaan eten bij Gaffel en wie die toren op willen?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Om welke toren gaat het eigenlijk en wat gaan ze bekijken Adenhauers meesterwerk?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
is er trouwens al een beeld van wie er in Köln uitgebreid willen gaan eten bij Gaffel en wie die toren op willen?I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Oe dat is wel nice schön.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.koelntriangle.de/index_eng.htmlI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Nee. We hebben nog nooit in Köln gegeten. Ja vorig jaar even een bratwurst naar binnen geschoffeldquote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:46 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik eet mee. ( hebben we daar eerder ook niet gegeten?
)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gaffel
Schweinske
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik ga voor Gaffel dan.16 januari, vandaag over 2 wekenquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Afgelopen week met een klein groepje tijdens een avondrondleiding in het NSM nog even in "Jaap" geweest.
[ Bericht 7% gewijzigd door bork op 02-01-2016 17:45:57 ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik ga ook voor het etenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
is er trouwens al een beeld van wie er in Köln uitgebreid willen gaan eten bij Gaffel en wie die toren op willen?![]()
![]()
2 weken geleden in de ICE van Basel naar Amsterdam, de bistro wordt als vergaderruimte gebruikt en dan mag niet. Ik denk dan, daar is dan behoefte aan, regel dat.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik haal op het gemak ergens Doner of iets anders. Vind het wel chill om ergens op culinair avontuur te gaan. Zie wel waar ik terecht kom![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:53 schreef Monopoly het volgende:
Ik haal op het gemak ergens Doner of iets anders. Vind het wel chill om ergens op culinair avontuur te gaan. Zie wel waar ik terecht kom![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
dus 4 eters, 3 niet-eters, als nou nog Bitlord, James en ReisT even de minds up maken, dan kan ik gaan reserveren.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Bijvoorbeeld. Lekker man. Eergens bij zo'n kraam je tong laten prikkelen. Pot Duits bier er bij en dan is de dag weer helemaal primaquote:![]()
![]()
Fuckit, tafel voor 6 +/- 1 geboekt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
dus 4 eters, 3 niet-eters, als nou nog Bitlord, James en ReisT even de minds up maken, dan kan ik gaan reserveren.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
stampens druk, flinke groep, geen tijd om de hele avond door de stad te banjeren op zoek naar ergens waar plek is.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:12 schreef b2py het volgende:
Moet je dat reserveren dan? Meestal fixen ze dat wel toch?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: