ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
modje bedankt!
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 03-06-2014 14:58:47 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
'Spoorlijn Breda-Utrecht moet mogelijk blijven bij verbreding A27'
BREDA - Het gemeentebestuur van Breda wil dat minister Schultz van Haegen van Infrastructuur in haar plannen voor de A27 meer rekening moet houden met de aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht. Dat blijkt uit een brief die het Bredase gemeentebestuur de minister heeft gestuurd.
In april maakte de minister bekend dat de A27 verbreed gaat worden en dat er een nieuwe brug komt met vier rijstroken voor het autoverkeer bij knooppunt Gorinchem.
Moties over verbreding weg Het college van B&W verwijt de minister dat in de plannen niks terug te vinden is over de mogelijke aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht in de toekomst. Volgens het college is de minister verplicht om daar rekening mee te houden.
De Tweede Kamer heeft al meerdere malen een motie aangenomen dat de verbreding van de A27 de aanleg van de spoorlijn niet onmogelijk mag maken.
Combinatie met spoorlijn De provincie Brabant heeft drie jaar geleden ook al laten onderzoeken hoe de verbreding van de A27 gecombineerd kan worden met de aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht.
Breda-Utrecht, dan gaat mijn reistijd er ineens op vooruit
Breda-Utrecht, dan gaat mijn reistijd er ineens op vooruit
En meer, ontlasting voor Utrecht-Eindhoven, ruimte voor IC naar Duitsland? Wanneer Breda-Antwerpen van de grond komt is het helemaal perfect voor iedereen die niet in de Randstad woont en naar Belgie wil en niet via Maasticht wil/kan/hoeft.
Een doorgaande trein Utrecht - Breda - Antwerpen zou ik niet verwachten hoor...
Stel dat er een spoorlijn zou komen tussen Breda en Utrecht, dan denk ik dat ETMET (6 treinen per uur) niet door zal gaan tussen Utrecht en Eindhoven, maar dat 2 treinen richting Breda zullen gaan.
[ Bericht 37% gewijzigd door James1988 op 03-06-2014 14:38:41 ]
Op dinsdag 3 juni 2014 14:47 schreef Peterselieman het volgende: Het is wel de missing link op het Nederlandse spoor nu. Kan voor veel mensen reistijdvoordeel opleveren als die lijn aangelegd wordt
Het biedt ook betere uitwijkmogelijkheden bij grote problemen zoals we die gisteren zagen.
Op dinsdag 3 juni 2014 14:32 schreef James1988 het volgende: Een doorgaande trein Utrecht - Breda - Antwerpen zou ik niet verwachten hoor...
Dat zeg ik niet, die overstap heb je nu toch op Schiphol/Rotterdam als je vanuit Utrecht komt, dat zijn we gewend, Breda is wel prettiger imho dan de andere twee om over te stappen.
Op dinsdag 3 juni 2014 14:32 schreef James1988 het volgende: Een doorgaande trein Utrecht - Breda - Antwerpen zou ik niet verwachten hoor...
Ik denk nooit, daarvoor zit er al teveel geld in de HSL van belanghebbenden.
Ik denk nooit, daarvoor zit er al teveel geld in de HSL van belanghebbenden.
Het is ook niet echt nodig: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - België/Frankrijk wordt al goed bediend door Thalys en op de route Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Duitsland rijden er al een aantal ICEs per dag. Vanuit Utrecht ben je redelijk snel in Rotterdam waar je over kunt stappen op een Thalys, en vice versa.
Een mogelijkheid die ik zie is het schrappen van de stops in Breda en Noorderkempen door de Beneluxplus, en dit laten invullen door een internationale stoptrein Utrecht - Breda - Antwerpen. Daarmee winnen internationale reizigers vanuit Rotterdam 20 minuten, en gaat de bediening Brabant - België er niet op achteruit. Dat zal er echter wel nooit van komen...
De laatste week van de zomervakantie rijden er geen treinen tussen Sittard en Maastricht.
Overbodig spoor In de week van 18 tot en met 24 augustus worden op dat traject tien oude wissels en 1800 meter overbodig spoor weggehaald. Ook wordt de boogbrug over het spoor bij Beek gerenoveerd.
Weekenden Daarnaast is er een aantal weekenden in september, oktober en november geen treinverkeer tussen Sittard en Maastricht. Ook dan wordt er aan de brug bij Beek gewerkt en worden er geluidsschermen bij Geulle en Bunde geplaatst.
De dagen dat er geen treinen rijden tussen Sittard en Maastricht zijn 18 t/m 24 augustus, 20 september, 4, 5, 11 en 12 oktober en op 8, 9, 22 en 23 november.
Nieuwe, ben benieuwd of Greavy er nog is langsgeweest.
Ik denk dat het op de lijn Dresden - Wroclaw ligt, en het viaduct het Neißeviadukt heet? Ben er (helaas) niet meer gepasseerd in mijn vakantie. Staat nog wel op mijn ToDo, die 475 meter lange brug/viaduct.
Ik denk dat het op de lijn Dresden - Wroclaw ligt, en het viaduct het Neißeviadukt heet? Ben er (helaas) niet meer gepasseerd in mijn vakantie. Staat nog wel op mijn ToDo, die 475 meter lange brug/viaduct.
Is een leuk viaduct. Alleen jammer dat er (voornamelijk) die Desiro's rijden. Maar dan zou ik het nog gedaan hebben. Was helaas slecht in te passen, want mijn "ToDo" in die regio was groter dan ik kon uitvoeren
Jajaja! We hebben een winnaar! Peterselieman jij gaat door voor die koelkast!
Ze hebben 2 Lint'en, en allebei de Lint'en zijn steeds stuk? Eerst werd er gependeld Almelo - Vroomshoop, want het defecte stel had minder prio om weg te slepen ... Die heeft er lange tijd (zeker 4 uurtjes) gestaan. En sindsdien is het tweede stel ook al problemen ... Ja, in de spits kan je met 1 stel geen halfuursdienst rijden...
Ze hebben 2 Lint'en, en allebei de Lint'en zijn steeds stuk? Eerst werd er gependeld Almelo - Vroomshoop, want het defecte stel had minder prio om weg te slepen ... Die heeft er lange tijd (zeker 4 uurtjes) gestaan. En sindsdien is het tweede stel ook al problemen ... Ja, in de spits kan je met 1 stel geen halfuursdienst rijden...
Ik las een paar dagen geleden op Somda dat van de 34 er steeds maar één motor werkte en dat die zelfs ook problemen gaf. Laatst stonden ze ook allebei aan de kant in Almelo omdat ze het toen niet deden.
Ik las een paar dagen geleden op Somda dat van de 34 er steeds maar één motor werkte en dat die zelfs ook problemen gaf. Laatst stonden ze ook allebei aan de kant in Almelo omdat ze het toen niet deden.
Het ene stel heeft het andere enkele dagen geleden naar Zutphen gesleept voor onderhoud. Toen lag de hele treindienst plat
Dat is het risico als je geen reserve hebt of afspraken hebt over reserve. Zou stevig tegen opgetreden moeten worden, ook al is dit het rustigste lijntje van het land
Op dinsdag 3 juni 2014 15:54 schreef J.B. het volgende: Persoonlijke OV-chipkaarten kosten deze maand maar ¤2 i.p.v. ¤7,50 , ik heb er meteen 2 voor m'n ouders gekocht
Dankje! Doe ik ook meteen Kan dat gewoon via ov-chipkaart.nl?
ik dacht ook dat dit de bedoeling zou zijn, maar dat hebben ze niet gedaan. Eigenlijk zouden ze de reserve moeten delen met Syntus of zorgen dat er snel een GTW in kan springen
Het ene stel heeft het andere enkele dagen geleden naar Zutphen gesleept voor onderhoud. Toen lag de hele treindienst plat
Dat is het risico als je geen reserve hebt of afspraken hebt over reserve. Zou stevig tegen opgetreden moeten worden, ook al is dit het rustigste lijntje van het land
Provincie/gemeentes zou(den) nu inderdaad in moeten springen, aangezien dit werkelijk een van formaat is en dan maakt het eigenlijk niet uit hoe rustig het lijntje is.
ik dacht ook dat dit de bedoeling zou zijn, maar dat hebben ze niet gedaan. Eigenlijk zouden ze de reserve moeten delen met Syntus of zorgen dat er snel een GTW in kan springen
Heeft men nog wat GTW's over rond Zutphen dan? Aangezien Arriva altijd met precies genoeg materieel lijkt te rijden.
De 260(=Ellen ten Damme) reed tussen Groningen-Delfzijl toch? Dan mogen ze een 2/8'je van Groningen wel naar de Achterhoek (/Almelo-Marienberg) sturen...
Dankje! Doe ik ook meteen Kan dat gewoon via ov-chipkaart.nl?
Ik heb het vanuit hier gedaan: http://www.ns.nl/reiziger(...)chipkaart-actie.html Je moet wel opletten, want op een gegeven moment stond er tóch ¤7,50 , en toen heb ik het volledig opnieuw moeten invullen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 16:05:17 ]
Op dinsdag 3 juni 2014 16:00 schreef _JdM_ het volgende: De 260(=Ellen ten Damme) reed tussen Groningen-Delfzijl toch? Dan mogen ze een 2/8'je van Groningen wel naar de Achterhoek (/Almelo-Marienberg) sturen...
Die Ellen ten Damme mag niet gecombineerd rijden met andere Noordelijke GTW's, dus zit je in de spits weer met een probleem als je een stel wegstuurt.
Ook dit jaar komt de Deutschland Pass weer in Duitsland: Een maand onbeperkt reizen voor ¤149 (t/m 18 jaar), ¤269 (t/m 26 jaar) of ¤309 (ouder dan 26 jaar). Bron. Zie "blad 12"(pagina 7)
Aanstaande zaterdag vervalt de Heimwee Express vanwege personeelstekort bij het NSM. Zondag rijdt de Heimwee Express wel, en dan wel met de Blauwe Engel. De Museumpendel rijdt ook niet tussen Utrecht Centraal en de Maliebaan, maar tussen Amersfoort, Bilthoven en de Maliebaan en maar 1x/2u.
Nadat de DBS 6418 het werk van de Spitzke 004 had overgenomen ging de 004 op weg naar Leer om ombouwtrein "Heinrich der Starke" op te halen. In Onnen werd de machine gecombineerd met de resterende Slps en 5 Fccpps die door de 005 en 007 waren gebracht. Nadat de 005 in de trein was geplaatst zien we de 004 en 005 in voorspan onder inmiddels dramatische weer- en lichtomstandigheden als trein 58004 met 30 min vertraging op 28 mei 2014 op de stamlijn naar de Eemshaven. De locatie van de foto is duidelijk mag ik aannemen :-)
Op Hemelvaartsdag begon de buitendienststelling van 4 dagen tussen Sauwerd en Roodeschool enigszins grijs. In 100uur zou de firma Spitzke weer een monsterklus gaan uitvoeren, namelijk ca. 5000m spoorstaven en dwarsliggers vernieuwen en ca 7500m ballast reinigen. Omdat er gewerkt werd richting Sauwerd was aanvoer van ballast niet mogelijk. Zodoende werd er gekozen voor het werken met MFS wagens aan de achterzijde van de kettinghor. De RM900S van Spitzke is een van de weinige kettinghorren die deze mogelijkheid in zich heeft. Daarnaast werden aan de achterzijde 5 fccpps'n meegenomen ten behoeve van het nalossen. Ter hoogte van de Brandweerkazerne van het pitoreske Usquert werd daarom een ballastdepot aangelegd met ca 10.000 ton steenslag welke met een kraan en een transportband in de MFS'n werd geladen. We zien hier op 29 mei 2014 de SP007 met 5 fccpps'n en een aantal MFS wagens oprijden naar het depot ten behoeve van belading. Op de achtergrond de kettinghor waarvan de MFS wagens met oude ballast inmiddels door de SP005 naar het oude ballast depot in Warrfum zijn gebracht.
Over Tilburg - Den Bosch gesproken, hoe werkt het wanneer een plaats een station wil? Ik zie dat daar helemaal geen stations zijn terwijl Berkel-Enschot, Udenhout en Vught (west) best potentie zouden hebben. Zijn hier strenge eisen voor of hebben ze er zelf gewoon geen zin in?
Op dinsdag 3 juni 2014 17:28 schreef hhh38 het volgende: Over Tilburg - Den Bosch gesproken, hoe werkt het wanneer een plaats een station wil? Ik zie dat daar helemaal geen stations zijn terwijl Berkel-Enschot, Udenhout en Vught (west) best potentie zouden hebben. Zijn hier strenge eisen voor of hebben ze er zelf gewoon geen zin in?
Ik zou het liefst zien dat Oosterhout een station krijgt.
Op dinsdag 3 juni 2014 17:28 schreef hhh38 het volgende: Over Tilburg - Den Bosch gesproken, hoe werkt het wanneer een plaats een station wil? Ik zie dat daar helemaal geen stations zijn terwijl Berkel-Enschot, Udenhout en Vught (west) best potentie zouden hebben. Zijn hier strenge eisen voor of hebben ze er zelf gewoon geen zin in?
Als de gemeente cq provincie wat geld over heeft ergens, dan is er vast wel iets mogelijk. Maar eerst moet er een onderzoek gedaan worden of een haalbaarheidsonderzoek haalbaar is, en als dat voltooid is, kan het haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd worden. Vervolgens moeten die resultaten weer onderzocht worden, een ontwerpplan en weet ik wat van ongein allemaal gemaakt worden. Misschien dat het er over 4-5 jaar staat, als men doorwerkt.
Als we het toch over die spoorlijn Breda - Utrecht hebben, dit las ik zojuist op BN de Stem: 'Spoorlijn Breda-Utrecht moet mogelijk blijven bij verbreding A27' Geplaatst op 03 juni 2014, Laatste update 03 juni, 15:16
BREDA - Het gemeentebestuur van Breda wil dat minister Schultz van Haegen van Infrastructuur in haar plannen voor de A27 meer rekening moet houden met de aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht. Dat blijkt uit een brief die het Bredase gemeentebestuur de minister heeft gestuurd.
In april maakte de minister bekend dat de A27 verbreed gaat worden en dat er een nieuwe brug komt met vier rijstroken voor het autoverkeer bij knooppunt Gorinchem.
Moties over verbreding weg Het college van B&W verwijt de minister dat in de plannen niks terug te vinden is over de mogelijke aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht in de toekomst. Volgens het college is de minister verplicht om daar rekening mee te houden.
De Tweede Kamer heeft al meerdere malen een motie aangenomen dat de verbreding van de A27 de aanleg van de spoorlijn niet onmogelijk mag maken.
Combinatie met spoorlijn De provincie Brabant heeft drie jaar geleden ook al laten onderzoeken hoe de verbreding van de A27 gecombineerd kan worden met de aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht.
Als de gemeente cq provincie wat geld over heeft ergens, dan is er vast wel iets mogelijk. Maar eerst moet er een onderzoek gedaan worden of een haalbaarheidsonderzoek haalbaar is, en als dat voltooid is, kan het haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd worden. Vervolgens moeten die resultaten weer onderzocht worden, een ontwerpplan en weet ik wat van ongein allemaal gemaakt worden. Misschien dat het er over 4-5 jaar staat, als men doorwerkt.
Hoop bureaucratie dus, zoals ik kon verwachten. Maar de NS kan niet zeggen: "Ho, daar stoppen wij niet" ?
Dat zou NS kunnen zeggen, maar dan komt dat station er hoogstwaarschijnlijk ook niet, tenzij regionaal spoorlijn aanbesteed en zulke ongein. Als een haalbaarheidsonderzoek uitwijst dat het genoeg reizigers gaat opleveren, dan zal NS daar vast wel met een Sprinter willen stoppen.
Gorinchem kan ook prima met de sprinter, zoveel reizigers zullen er van Breda naar pak 'm beet Hardinxveld niet zijn. IC's rechtstreeks Breda-Utrecht .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gezien de drukte in lijn 387 Gorinchem - Utrecht vv is een IC-stop in Gorinchem wel te rechtvaardigen verwacht ik. Die bus heeft het altijd rete-druk ... Zie 'm altijd langs mijn werk in Gorinchem voorbij rijden.
Op dinsdag 3 juni 2014 17:53 schreef greavy het volgende: Als we het toch over die spoorlijn Breda - Utrecht hebben, dit las ik zojuist op BN de Stem: 'Spoorlijn Breda-Utrecht moet mogelijk blijven bij verbreding A27' Geplaatst op 03 juni 2014, Laatste update 03 juni, 15:16
Op Hemelvaartsdag begon de buitendienststelling van 4 dagen tussen Sauwerd en Roodeschool enigszins grijs. In 100uur zou de firma Spitzke weer een monsterklus gaan uitvoeren, namelijk ca. 5000m spoorstaven en dwarsliggers vernieuwen en ca 7500m ballast reinigen. Omdat er gewerkt werd richting Sauwerd was aanvoer van ballast niet mogelijk. Zodoende werd er gekozen voor het werken met MFS wagens aan de achterzijde van de kettinghor. De RM900S van Spitzke is een van de weinige kettinghorren die deze mogelijkheid in zich heeft. Daarnaast werden aan de achterzijde 5 fccpps'n meegenomen ten behoeve van het nalossen. Ter hoogte van de Brandweerkazerne van het pitoreske Usquert werd daarom een ballastdepot aangelegd met ca 10.000 ton steenslag welke met een kraan en een transportband in de MFS'n werd geladen. We zien hier op 29 mei 2014 de SP007 met 5 fccpps'n en een aantal MFS wagens oprijden naar het depot ten behoeve van belading. Op de achtergrond de kettinghor waarvan de MFS wagens met oude ballast inmiddels door de SP005 naar het oude ballast depot in Warrfum zijn gebracht.
En de familie Jankebal maar zeuren over een dieselmotor van een Spurtje
Op dinsdag 3 juni 2014 19:17 schreef Yreal het volgende: Op dit punt is het geloof ik het goedkoopste om simpelweg een interrail te koop om naar barca en terug te komen.
Vergeet de voor nachttreinen en TGV's verplichte reserveringen dan niet, die verschillen per trein.
Vergeet de voor nachttreinen en TGV's verplichte reserveringen dan niet, die verschillen per trein.
Nouwja, als ik over 4 weken mijn tentamen haal kan ik de 10de woensdagmiddag op weg, en dan kom ik geloof ik wel met normale treintjes op de 12de aan in barcelona
Nouwja, als ik over 4 weken mijn tentamen haal kan ik de 10de woensdagmiddag op weg, en dan kom ik geloof ik wel met normale treintjes op de 12de aan in barcelona
Op dinsdag 3 juni 2014 19:17 schreef Yreal het volgende: Op dit punt is het geloof ik het goedkoopste om simpelweg een interrail te koop om naar barca en terug te komen.
Eigenlijk is het een beetje net als met Duitsland, alleen dan veel extremer: een net met hogesnelheidstreinen die superblinkend glanzend glimmend vet zijn, dan een hele tijd niks, en dan een zootje schrale paupershit waarmee ze maar wat raak klooien
Ten tweedee ze hebben in de zomermaanden nooit die dingen EN de planning drie maanden op voorhand klaar (Normale TGV kan je 3 maanden op voorhand boeken.) Dus wie afwacht moet maar bij Godsgratie geluk hebben dat er niet een of andere uitzonderingsvoetnoot is op de dag dat je wil reizen...
Ten tweedee ze hebben in de zomermaanden nooit die dingen EN de planning drie maanden op voorhand klaar (Normale TGV kan je 3 maanden op voorhand boeken.) Dus wie afwacht moet maar bij Godsgratie geluk hebben dat er niet een of andere uitzonderingsvoetnoot is op de dag dat je wil reizen...
Ik vind het gewoon leuk om uit te zoeken, ik loop zelf een aantal keer per jaar tegen dit probleem aan dat de nachttreinplanning gewoon niet op orde is...
Ongeveer een jaar geleden heb ik Parijs Nice met overstap Mulhouse moeten rijden (Das dus ook de nachttrein uit Luxemburg) omdat 3 maaden op voorhand de Parijs Nice rechtstreeks nachttrein nog niet ingepland was. Wachten wou ik niet en Vliegen was voor mij geen optie...
Uiteindelijk heb ik die overstap op 30 Seconden gehaald, en 5 jaar ouder geworden. En later bbleek de rechtstreekse trein dus WEL gereden te hebben maar later in de verkoop te zijn gegaan...
(Edit: Das dus ook nog in dit topic geweest, men heeft mij toen geholpen met de overstap in Mulhouse, PSM heeft voor mij uitgezocht of ik voor of achterin in de trein moest klaar staan om geen tijd te verliezen..)
Ik vind het gewoon leuk om uit te zoeken, ik loop zelf een aantal keer per jaar tegen dit probleem aan dat de nachttreinplanning gewoon niet op orde is...
Ongeveer een jaar geleden heb ik Parijs Nice met overstap Mulhouse moeten rijden (Das dus ook de nachttrein uit Luxemburg) omdat 3 maaden op voorhand de Parijs Nice rechtstreeks nachttrein nog niet ingepland was. Wachten wou ik niet en Vliegen was voor mij geen optie...
Uiteindelijk heb ik die overstap op 30 Seconden gehaald, en 5 jaar ouder geworden. En later bbleek de rechtstreekse trein dus WEL gereden te hebben maar later in de verkoop te zijn gegaan...
(Edit: Das dus ook nog in dit topic geweest, men heeft mij toen geholpen met de overstap in Mulhouse, PSM heeft voor mij uitgezocht of ik voor of achterin in de trein moest klaar staan om geen tijd te verliezen..)
Ik heb een fantastisch goed idee. Luister. We gaan op de lange intercity-trajecten (denk aan Alkmaar - Limburg, Randstad - Twente / Groningen etc) de treinstellen VIRM ontdoen van 1 kopbak. Daarvoor in de plaats komt een extra tussenbak (meer zitplaatsen) en een nieuw te ontwikkelen koprijtuig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het nieuwe koprijtuig zal bestaan uit 2 verdiepingen. Per verdieping 1 middengang, en aan weerszijden van die middengang 7 in de lengterichting geplaatste coupés van 2,10 m x 90 cm. Deze coupés worden afgesloten met een schuifdeur, te openen met een (persoonlijke) OV-chipkaart.
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In elke coupé een raam met absoluut verduisterend vrachtwagenzeil á la Corail Lunéa, en het belangrijkste van alles: een bed. Denk zo'n bed uit een couchetterijtuig, alleen dan een plastic bovenkantje (makkelijker schoonhouden). En een kussentje. Voorts een klein spotje, een spiegel tegen de binnenkant van de schuifdeur, een haakje voor je jas en een prullebakje. Tas en eventueel schoenen kun je onder het bed kwijt. Eén en ander uiteraard prima geluiddicht.
Er is geen doorloopmogelijkheid naar de rest van de trein. Aan de "bakovergang"kopkant komt OF 1 toilet en een douche, OF 2 toiletten. Er is geen instapmogelijkheid aan de machinistenkant (ja voor die sloeber zelf, maar niet voor reizigers). Aan de machinistenkant is het hokje voor de Dezyurnaya of Wagenbetreuer (totdat er een Nederlands woord voor bedacht wordt). Bij de instapdeur kun je aan de buitenkant van de trein al zien of je een tukkie kunt gaan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eenmaal binnen in je coupé stel je eenvoudig in wanneer je met een piepsignaal gewekt wilt worden (real-time, dus vertraging is extra slaaptijd).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Word je onderweg wakker en wil je weten hoe ver het nog is, dan kun je altijd vertrouwen op OBIS (uiteraard ook real-time):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je eenmaal ingecheckt bent in je coupé laat je je deur open totdat de Dezyurnaya langs geweest is om je je gratis goodie bag te overhandigen. Hierin zitten:
• Een halve liter water • Een set oordopjes • Twee verfrissingsdoekjes • Twee pepermuntjes • En een papieren wegwerp kussensloopje met corporate logo.
Niet toegankelijk voor anonieme chipkaarten (want als iemand te weinig saldo heeft voor de 15 euro toeslag doe je dat gewoon op nafacturatie). Het langslopen van de Dezyurnaya voorkomt zwartrijden (door mensen die stiekem met z'n tweeën één coupé in duiken [en als ze dat toch doen {een wippie maken kan immers prima in dit enorm geluiddichte rijtuig} dan spaart de vervoerder ter compensatie een goodie bag uit ] ). En perronlengte kan nergens een probleem zijn omdat de uitstapdeur maar een paar meter (en niet een hele bak) verder zit. Ik heb alle denkbare nadelen ook al afgedekt zien jullie wel, dus ik zeg: Doen!
Op dinsdag 3 juni 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb een fantastisch goed idee. Luister. We gaan op de lange intercity-trajecten (denk aan Alkmaar - Limburg, Randstad - Twente / Groningen etc) de treinstellen VIRM ontdoen van 1 kopbak. Daarvoor in de plaats komt een extra tussenbak (meer zitplaatsen) en een nieuw te ontwikkelen koprijtuig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het nieuwe koprijtuig zal bestaan uit 2 verdiepingen. Per verdieping 1 middengang, en aan weerszijden van die middengang 7 in de lengterichting geplaatste coupés van 2,10 m x 90 cm. Deze coupés worden afgesloten met een schuifdeur, te openen met een (persoonlijke) OV-chipkaart.
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In elke coupé een raam met absoluut verduisterend vrachtwagenzeil á la Corail Lunéa, en het belangrijkste van alles: een bed. Denk zo'n bed uit een couchetterijtuig, alleen dan een plastic bovenkantje (makkelijker schoonhouden). En een kussentje. Voorts een klein spotje, een spiegel tegen de binnenkant van de schuifdeur, een haakje voor je jas en een prullebakje. Tas en eventueel schoenen kun je onder het bed kwijt. Eén en ander uiteraard prima geluiddicht.
Er is geen doorloopmogelijkheid naar de rest van de trein. Aan de "bakovergang"kopkant komt OF 1 toilet en een douche, OF 2 toiletten. Er is geen instapmogelijkheid aan de machinistenkant (ja voor die sloeber zelf, maar niet voor reizigers). Aan de machinistenkant is het hokje voor de Dezyurnaya of Wagenbetreuer (totdat er een Nederlands woord voor bedacht wordt). Bij de instapdeur kun je aan de buitenkant van de trein al zien of je een tukkie kunt gaan doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eenmaal binnen in je coupé stel je eenvoudig in wanneer je met een piepsignaal gewekt wilt worden (real-time, dus vertraging is extra slaaptijd).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Word je onderweg wakker en wil je weten hoe ver het nog is, dan kun je altijd vertrouwen op OBIS (uiteraard ook real-time):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je eenmaal ingecheckt bent in je coupé laat je je deur open totdat de Dezyurnaya langs geweest is om je je gratis goodie bag te overhandigen. Hierin zitten:
• Een halve liter water • Een set oordopjes • Twee verfrissingsdoekjes • Twee pepermuntjes • En een papieren wegwerp kussensloopje met corporate logo.
Niet toegankelijk voor anonieme chipkaarten (want als iemand te weinig saldo heeft voor de 15 euro toeslag doe je dat gewoon op nafacturatie). Het langslopen van de Dezyurnaya voorkomt zwartrijden (door mensen die stiekem met z'n tweeën één coupé in duiken [en als ze dat toch doen {een wippie maken kan immers prima in dit enorm geluiddichte rijtuig} dan spaart de vervoerder ter compensatie een goodie bag uit ] ). En perronlengte kan nergens een probleem zijn omdat de uitstapdeur maar een paar meter (en niet een hele bak) verder zit. Ik heb alle denkbare nadelen ook al afgedekt zien jullie wel, dus ik zeg: Doen!
Dat is waar ook! Mijn trein vanuit/naar huis keert op die extra strandpendelaar. Ware het niet dat die strandpendelaar pas gaat rijden vanaf 15 juni, volgens dienstregeling dan.
Klinkt een beetje zoals zo'n capsule-hotel: [ afbeelding ] maar dan in een trein natuurlijk.
Ja ongeveer. Maar hier dus geen gelazer met beddegoed en zo, het is de bedoeling dat je gewoon aangekleed even gaat liggen en de ogen dicht doet Daarom ook de naam. En zo kun je bijvoorbeeld ook een coupé 2 keer op 1 rit verkopen. Iemand wil zegmaar Alkmaar - Utrecht slapen en de volgende Den Bosch - Maastricht of zo.
15 euro per bezetting, meerdere bezettingen per rit mogelijk, maar gemiddeld bijvoorbeeld 1 bezetting per coupé: 15 euro x 28 coupés is 420 euro vangen aan toeslag alleen. Dat moet toch uit kunnen
Op dinsdag 3 juni 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende: Per verdieping 1 middengang, en aan weerszijden van die middengang 7 in de lengterichting geplaatste coupés van 2,10 m x 90 cm.
Op dinsdag 3 juni 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb een fantastisch goed idee. Luister. We gaan op de lange intercity-trajecten (denk aan Alkmaar - Limburg, Randstad - Twente / Groningen etc) de treinstellen VIRM ontdoen van 1 kopbak. Daarvoor in de plaats komt een extra tussenbak (meer zitplaatsen) en een nieuw te ontwikkelen koprijtuig.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Als jij een nek van papier-maché hebt en slaapt op een magneetkussen, dan misschien ja.
Dr zijn altijd mensen die een iets mindere nek hebben, dit is iig wel iets waar je tegenaan gaat lopen denk ik, verder slaap je in iedere trein toch in de breedte, Of lul ik nu uit mn nek?
Dr zijn altijd mensen die een iets mindere nek hebben, dit is iig wel iets waar je tegenaan gaat lopen denk ik, verder slaap je in iedere trein toch in de breedte, Of lul ik nu uit mn nek?
Van die Platzkartny-wagons in de voormalige Sovjetunie hebben de bedden (deels) ook in de lengterichting, dacht ik.
Slaapbussen trouwens ook, al lig je dan natuurlijk altijd met je voeten naar voren.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 20:46:40 ]
dit is gewoon gelul. Je hebt zelf zeker nog nooit een noodremming meegemaakt? De vertraging daarvan is nauwelijks groter dan van een normale remming. Ik meen 1,15 tot 1,2 ms-2. Daar breek je echt je nek niet van.
dit is gewoon gelul. Je hebt zelf zeker nog nooit een noodremming meegemaakt? De vertraging daarvan is nauwelijks groter dan van een normale remming. Ik meen 1,15 tot 1,2 ms-2. Daar breek je echt je nek niet van.
Maar je stoot wel je harsens... En in je slaap span je je spieren niet aan en ben je slap, het grootste deel van je lichaam dan
Op dinsdag 3 juni 2014 20:46 schreef Igen het volgende: Slaapbussen trouwens ook, al lig je dan natuurlijk altijd met je voeten naar voren.
Ik heb überhaupt niks gezegd over waar je het kussentje neer moet leggen. Los daarvan Gaat het in eerste instantie om mij en mijn traject Den Haag - Deventer. Waarbij je in Utrecht kopmaakt en dus grofweg even veel kilometers de ene als de andere kant op rijdt. En hell het boeit niks want daar breek je je nek niet van.
Als die trein ergens keihard tegenaanknalt is er een kans dat de inzittenden (inliggenden?) gratis vliegles krijgen, maar meestal is de machinist tegen die tijd al flink aan het afremmen. Een snelremming is oncomfortabel, maar de krachten die daarbij vrijkomen zijn echt niet genoeg om mensen hun nek te laten breken omdat ze vanuit liggende positie (met een lager zwaartepunt) tegen een muur worden getorpedeerd.
Nee, iets met meer privacy en meer gericht op echt slapen en rust. Dus afgesloten en donker. En gekoeld misschien, al weet ik niet of dat op zo'n korte tijd veel uitmaakt. De Ruhesessel-wagens van de CNL zijn wel gekoeld bijvoorbeeld.
Op dinsdag 3 juni 2014 20:57 schreef James1988 het volgende: Als die trein ergens keihard tegenaanknalt is er een kans dat de inzittenden (inliggenden?) gratis vliegles krijgen,
Dan nog is een forward facing zitplaats minstens zo onveilig. En daar zijn er ook genoeg van. Dus dit is echt totale onzin.
Op dinsdag 3 juni 2014 20:55 schreef Dr_Flash het volgende: Loop eens niet zo mijn briljante idee te torpederen met ridicule niemendalletjes die nergens over gaan okee.
Constructief meedenken prima.
Ik denk dat je dan ook in iedere Cabine een noodrem moet plaatsen. (Ik weet niet of er voorschriften zijn van hoe bereikbaar zo een ding moet zijn?)
En een omroepluidspreker, en ventilatie. Want wat als er een riekend iemand in heeft gelegen voor jou.
En een Evacuatieluikje aan de buitenkant, want als de trein een botsing maakt en de schuifdeur klem zit, ontwricht is en dergelijke moet er nog een andere vluchtmogelijkheid zijn...
Misschien ook een rookmelder, want zo een ding is natuurlijk een heel goede plek om even een peuk op te steken, niemand die t ziet...
Dan moet er minimaal ook een slaapmaskertje in de goodie bag. Dit is niet mijn idee van een power nap
Is er hier trouwens iemand die bijvoorbeeld psychologie gestudeerd heeft en iets weet over effectieve slaappatronen en zo? Ik denk echt wel dat hier mogelijkheden in zitten. Wat ik al zei, als je elke spitsrit 400 euro aan toeslag kan vangen dan is er best wat mogelijk natuurlijk.
Dan moet er minimaal ook een slaapmaskertje in de goodie bag. Dit is niet mijn idee van een power nap
Is er hier trouwens iemand die bijvoorbeeld psychologie gestudeerd heeft en iets weet over effectieve slaappatronen en zo? Ik denk echt wel dat hier mogelijkheden in zitten. Wat ik al zei, als je elke spitsrit 400 euro aan toeslag kan vangen dan is er best wat mogelijk natuurlijk.
Ja, en als er weer gestaakt word en er dus niemand is die er op t eindpunt even een Hygienedoekje overheen haalt kan je heel die bak niet gebruiken....
Ik denk dat je dan ook in iedere Cabine een noodrem moet plaatsen. (Ik weet niet of er voorschriften zijn van hoe bereikbaar zo een ding moet zijn?)
Klopt, die moeten toegankelijk zijn. Wat zal zo'n hendeltje kosten, een paar tientjes?
quote:
En een omroepluidspreker,
Dat kun je ook centraal houden mits het volume goed is (harder dan normaal), maar lijkt me minder belangrijk.
quote:
en ventilatie. Want wat als er een riekend iemand in heeft gelegen voor jou.
Ventilatie-uitlaten zijn er nu in het hele rijtuig, is dus een kwestie van een paar slangetjes en roostertjes verplaatsen.
quote:
En een Evacuatieluikje aan de buitenkant, want als de trein een botsing maakt en de schuifdeur klem zit, ontwricht is en dergelijke moet er nog een andere vluchtmogelijkheid zijn...
Breekbare ramen + noodhamertje.
quote:
Misschien ook een rookmelder, want zo een ding is natuurlijk een heel goede plek om even een peuk op te steken, niemand die t ziet...
Op dinsdag 3 juni 2014 21:01 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik denk dat je dan ook in iedere Cabine een noodrem moet plaatsen. (Ik weet niet of er voorschriften zijn van hoe bereikbaar zo een ding moet zijn?)
Geen probleem, is nu in elke coupé ook al zo. Een ventieltje in een luchtleiding bouw je voor een paar tientjes.
quote:
En een omroepluidspreker, en ventilatie. Want wat als er een riekend iemand in heeft gelegen voor jou.
Geen omroep in dit rijtuig. Je hebt je wek en je obis. Wel ventilatie uiteraard. En het is zoals altijd je eigen verantwoordelijkheid om op het juiste station uit te stappen.
quote:
Nee dat Nederlandse veiligheidskankergezeik moet je echt eens van afstappen. Anders installeer lekker een Opperwezen in elke coupé als je denkt dat dat helpt
Op dinsdag 3 juni 2014 21:05 schreef Dr_Flash het volgende: Nee dat Nederlandse veiligheidskankergezeik moet je echt eens van afstappen. Anders installeer lekker een Opperwezen in elke coupé als je denkt dat dat helpt
Ieder voertuig heeft meerdere vluchtwegen Fles, das niet iets Nederlands...
Zit je in zo een Cabine en en schuifdeur doet het niet, dan hang je...
Ja, en als er weer gestaakt word en er dus niemand is die er op t eindpunt even een Hygienedoekje overheen haalt kan je heel die bak niet gebruiken....
Dat is niet verschillend met een gewone nachttrein.
In Italië hebben de couchettewagons trouwens precies het soort bedden dat Fles volgens mij bedoelt, die heel makkelijk schoon te houden zijn.
Wel met het comfort van een houten plank, maar dat kan ongetwijfeld verbeterd worden
Geen omroep in dit rijtuig. Je hebt je wek en je obis. Wel ventilatie uiteraard. En het is zoals altijd je eigen verantwoordelijkheid om op het juiste station uit te stappen.
Dat dus, leuk dat je om 06:49 in Den Helder Zuid bent ingestapt maar iedere 5 minuten krijg je de riedel tot aan Maastricht. Nee bedankt
Maar kunnen we even ophouden met veiligheidsspijkers op laag veiligheidswater te zoeken? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit op welke manier dan ook onveiliger zou zijn dan zittend vervoer.
Het ENIGE wat je op veiligheidsgebied zou kunnen inbrengen, maar daar hoor ik dan weer niemand over, is het ontbreken van uitstapdeuren aan de machinistenkant.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende: Maar kunnen we even ophouden met veiligheidsspijkers op laag veiligheidswater te zoeken? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit op welke manier dan ook onveiliger zou zijn dan zittend vervoer.
Het ENIGE wat je op veiligheidsgebied zou kunnen inbrengen, maar daar hoor ik dan weer niemand over, is het ontbreken van uitstapdeuren aan de machinistenkant.
Evacuatiemoeilijkheden is er ook nog wel een, net als sociale veiligheid.
Evacuatiemoeilijkheden is er ook nog wel een, net als sociale veiligheid.
Dan maak je de deur juist bij de machinist (met een poortje dat je er niet inkomt zonder toeslag te betalen, voor de sociale veiligheid), en bij de bakovergang naar de volgende wagon een nooduitgang.
Edit: Of andersom, want er was iets met perronlengtes hè?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 21:10:35 ]
Foto was vooral bedoeld om het punt "Jamaar als je een snelremming hebt gaan mensen vlieen" te ontzenuwen. Er zijn namelijk al treinen waar men in de lengterichting liggend kan reizen.
De topsnelheid van de CRH380A is 380 km/u, da's dus ook nog een heel andere klasse aan krachten dan waar je bij een VIRM mee te maken krijgt.
quote:
Powernaps schijnen te werken voor sommige mensen, maar je moet je er echt wel op instellen.
Ik denk niet dat Nederlanders bereid zijn om 15 euro toeslag per keer te gaan betalen, "dan slaap ik wel rechtop, of helemaal niet" zullen de meeste Nederlanders denken.
Ieder voertuig heeft meerdere vluchtwegen Fles, das niet iets Nederlands...
Zit je in zo een Cabine en en schuifdeur doet het niet, dan hang je...
Het glas van de schuifdeur zou makkelijk te verbrijzelen moeten zijn, zodat je er langs die kant in ieder geval uit kunt. Aan de andere kant (de buitenkant) zou je ook (verduisterd) glas kunnen plaatsen met een noodhamer als evacuatieroute.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2014 21:07 schreef Dr_Flash het volgende: Maar kunnen we even ophouden met veiligheidsspijkers op laag veiligheidswater te zoeken? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit op welke manier dan ook onveiliger zou zijn dan zittend vervoer.
"Hoe zit het met de veiligheid?" is op zich wel een terechte vraag, lijkt me. Je wilt er tenslotte geen rijdende doodskist van maken in het geval van bijvoorbeeld brand.
quote:
De machinistencabine als vluchtroute gebruiken zou uitkomst kunnen bieden.
Waar zie jij een probleem? max 28 mensen die niets anders doen dan zich in hun eigen coupé opsluiten, en een Wagenbetreuer die (tussen het goodie bags uitdelen door) de boel in de gaten houdt.
Waar zie jij een probleem? max 28 mensen die niets anders doen dan zich in hun eigen coupé opsluiten, en een Wagenbetreuer die (tussen het goodie bags uitdelen door) de boel in de gaten houdt.
Dat is als je van het beste scenario uit gaat, voor hetzelfde geld komen er 28 marrokaantjes die de boel wel even in de hens zetten in de Schipholtunnel. Mij niet gezien, laat het alsjeblieft zitplaatsen. Enige wat dit behoeft is wellicht de Pimpel, met zijn zes uur naar Berlijn.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:11 schreef b2py het volgende: Dat is als je van het beste scenario uit gaat, voor hetzelfde geld komen er 28 marrokaantjes die de boel wel even in de hens zetten in de Schipholtunnel.
Wel een vrij terechte aanname, ondanks dat het het andere uiterste is dan top sociale veiligheid. En zon provodnik in zijn eentje zie ik ook niet ingrijpen op een Marrokaantje of 10.. Of Hollanders, zijn in principe net zo erg.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:09 schreef James1988 het volgende: Het glas van de schuifdeur zou makkelijk te verbrijzelen moeten zijn, zodat je er langs die kant in ieder geval uit kunt. Aan de andere kant (de buitenkant) zou je ook (verduisterd) glas kunnen plaatsen met een noodhamer als evacuatieroute.
Dan nog moet er een andere vluchtweg zijn... Prima dat je het melkglas van een schuifdeur kapot kan tikken als het juist DAAR in de brand staat heb je niks aan...
Wel een vrij terechte aanname, ondanks dat het het andere uiterste is dan top sociale veiligheid. En zon provodnik in zijn eentje zie ik ook niet ingrijpen op een Marrokaantje of 10.. Of Hollanders, zijn in principe net zo erg.
Dat gebeurd in Franse nachttreinen toch ook niet, en die starten voor 90 procent allemaal in Parijs
Heb je ooit gehoord van een groep Marokkaantjes die de slaapwagon van een CNL bestormen en de boel verzieken terwijl de Schlafwagenbetreuer het niet aankan? Nee toch zeker.
Heb je ooit gehoord van een groep Marokkaantjes die de slaapwagon van een CNL bestormen en de boel verzieken terwijl de Schlafwagenbetreuer het niet aankan? Nee toch zeker.
CNL is 'besloten' vervoer, zo'n VIRM is een open vervoer..
Op dinsdag 3 juni 2014 21:13 schreef Frozen-assassin het volgende: Ik denk dat het grootste probleem gewoon zoals James het al zei de gierigheid van de Nederlanders is..
Dit inderdaad. Mensen waren niet bereid om ¤ 6,70 neer te tikken voor 20 minuten tijdwinst tussen Amsterdam en Rotterdam, ik denk dat ze al helemaal niet bereid zijn om 15 euro neer te leggen voor een dutje.
Met ¤ 7,50 per dutje geef ik je een wat grotere kans (mits de kwaliteit echt goed is), maar pas onder 5 euro gaan mensen het echt overwegen.
Dan nog moet er een andere vluchtweg zijn... Prima dat je het melkglas van een schuifdeur kapot kan tikken als het juist DAAR in de brand staat heb je niks aan...
Jij denkt nu aan een trein die op zijn zijkant in een weiland ligt terwijl de middengang in de hens staat?
Op dinsdag 3 juni 2014 21:15 schreef James1988 het volgende: Jij denkt nu aan een trein die op zijn zijkant in een weiland ligt terwijl de middengang in de hens staat?
Dit inderdaad. Mensen waren niet bereid om ¤ 6,70 neer te tikken voor 20 minuten tijdwinst tussen Amsterdam en Rotterdam, ik denk dat ze al helemaal niet bereid zijn om 15 euro neer te leggen voor een dutje.
Met ¤ 7,50 per dutje geef ik je een wat grotere kans (mits de kwaliteit echt goed is), maar pas onder 5 euro gaan mensen het echt overwegen.
Mensen waren niet bereid om 6,70 neer te leggen voor misschien 20 minuten tijdwinst. Een cruciaal verschil.
Voor zo'n premium-product moet je 99% kunnen garanderen dat je levert waarvoor je die extra prijs vraagt. Dus met dit idee moet je in 99% van de gevallen kunnen garanderen dat die wagon rijdt, dat het binnenin stil en rustig is, dat de verduistering en de OBIS werkt, etc.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:09 schreef James1988 het volgende: Foto was vooral bedoeld om het punt "Jamaar als je een snelremming hebt gaan mensen vlieen" te ontzenuwen. Er zijn namelijk al treinen waar men in de lengterichting liggend kan reizen.
De topsnelheid van de CRH380A is 380 km/u, da's dus ook nog een heel andere klasse aan krachten dan waar je bij een VIRM mee te maken krijgt.
Okee. Nou ja je hebt daar ook met de Chinese veiligheidsnormen te maken, dus zo maatgevend vind ik dat ook weer niet
quote:
Powernaps schijnen te werken voor sommige mensen, maar je moet je er echt wel op instellen.
Ja und? Het is toch maar 1 rijtuig per trein? EN er komen in mijn plan extra zitplaatsen bij.
quote:
Ik denk niet dat Nederlanders bereid zijn om 15 euro toeslag per keer te gaan betalen, "dan slaap ik wel rechtop, of helemaal niet" zullen de meeste Nederlanders denken.
Ja, er zullen vast genoeg mensen bestaan die er GEEN gebruik van willen maken. Hef dan heel het spoor maar op "want de meeste Nederlanders pakken toch wel de auto".
quote:
Het glas van de schuifdeur zou makkelijk te verbrijzelen moeten zijn, zodat je er langs die kant in ieder geval uit kunt. Aan de andere kant (de buitenkant) zou je ook (verduisterd) glas kunnen plaatsen met een noodhamer als evacuatieroute.
Glas? Wie heeft het over glas? Maar een deur die in elk geval van binnenuit makkelijk te openen is natuurlijk. Maar dat soort systemen zijn al tientallen jaren op de markt. KUN je gewoon van de plank trekken als bouwer.
quote:
"Hoe zit het met de veiligheid?" is op zich wel een terechte vraag, lijkt me. Je wilt er tenslotte geen rijdende doodskist van maken in het geval van bijvoorbeeld brand.
Nee tuurlijk wil je dat niet. Maar nogmaals, ik zie niet waarom er met deze opstelling een probleem zou zijn hoor. Ja vast wel dat het eerst gehomologeerd moet worden en alles. Maar waarom zou dat niet lukken dan?
quote:
De machinistencabine als vluchtroute gebruiken zou uitkomst kunnen bieden.
Bijvoorbeeld. Even kijken hoe en waar dat hokje van de Wagenbetreuer dan precies gaat komen. Maar hey, dat zijn allemaal details, en allemaal oplosbare details. Waar het om gaat is dat je hier gewoon een mooi, voor veel mensen nuttig (hey, 1 % van je reizigers is nog steeds "veel mensen") iets kunt bieden, op een economisch rendabele manier. PLUS je bent innoverend EN je bent uniek. Wat wil je nog meer?
Nee hoor, we gaan een beetje lopen zweetlullen dat er maar 4 in plaats van 5 veiligheidstroepjes op zitten nou nou.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:18 schreef Dr_Flash het volgende: Nee hoor, we gaan een beetje lopen zweetlullen dat er maar 4 in plaats van 5 veiligheidstroepjes op zitten nou nou.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:25 schreef Dr_Flash het volgende: Maar serieus, waarom niet? Als je zo nodig innoverend en uniek bezig wilt zijn, dan denk ik, probeer zoiets
Goed, laten we er vanuit gaan dat er 15.00 betaald gaat worden Laten we er ook vanuit gaan dat het veiligheidstechnisch allemaal in orde is en of komt... Laten we er dan ook vanuit gaan dat het sociaal en dergelijke ook allemaal in orde komt. Goed
Maar dan, ik zou persoonlijk niet in zo een hok willen gaan liggen als ik er iemand uit ziet kruipen die me totaal niet aanstaat. (Goed dat gebeurd in hotelkamers ook, maar dat zie je niet en dat word grondig (ga je van uit) schoongemaakt.) Ik zou dan niet zo een cabine meteen inkruipen hoor, jech
Hangt er vanaf. Vanochtend zat ik in een DDZ waar men -eindelijk- heel duidelijk op de ramen had geplakt dat het een stiltecoupé was. Tijdens de rit was het ook daadwerkelijk stil.
Vanavond stapte ik in een Benelux in het stilterijtuig in, maar nog voor ik de binnendeuren had geopend hoorde ik al mensen bellen en met elkaar praten. Terwijl ik door het rijtuig heenliep zag ik her en der wat kinderen op de stoelen liggen die een beetje aan het jengelen waren, en de ouders (van Noord-Afrikaanse komaf) waren met elkaar aan het racepraten.
Ik ben uiteindelijk maar een bak verder gaan zitten.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Goed, laten we er vanuit gaan dat er 15.00 betaald gaat worden Laten we er ook vanuit gaan dat het veiligheidstechnisch allemaal in orde is en of komt... Laten we er dan ook vanuit gaan dat het sociaal en dergelijke ook allemaal in orde komt. Goed
Maar dan, ik zou persoonlijk niet in zo een hok willen gaan liggen als ik er iemand uit ziet kruipen die me totaal niet aanstaat. (Goed dat gebeurd in hotelkamers ook, maar dat zie je niet en dat word grondig (ga je van uit) schoongemaakt.) Ik zou dan niet zo een cabine meteen inkruipen hoor, jech
Met een stoel is dat toch anders
Tsja, kan he, is een keuze. Daarom ook dat prullebakje. Als dat in de eerste week uit elkaar barst van de condooms en de heroïnespuiten dan kunnen we ook van een leerzame proef spreken
Die stiltecoupé is onzin. Die zijn ook over de hele trein verspreid. Dit gaat om een rijtuig dat altijd op dezelfde plek aan de trein zit (helemaal achteraan of helemaal vooraan) en het (waarschijnlijk inderdaad beperkte) gezelschap dat hier interesse in heeft, heeft dit binnen 2 weken onder de knie. Er is hier geen "per ongeluk in een rijtuig zus of zo" terechtkomen.
Op dinsdag 3 juni 2014 21:32 schreef Dr_Flash het volgende: Die stiltecoupé is onzin. Die zijn ook over de hele trein verspreid. Dit gaat om een rijtuig dat altijd op dezelfde plek aan de trein zit (helemaal achteraan of helemaal vooraan) en het (waarschijnlijk inderdaad beperkte) gezelschap dat hier interesse in heeft, heeft dit binnen 2 weken onder de knie. Er is hier geen "per ongeluk in een rijtuig zus of zo" terechtkomen.
Ja, behalve als ze er een trein aan die kant tegenaanzetten, dan zit ie in het midden, anders even driehoeken...
De nuttigste toevoeging kwam nog van OVNL: een stopcontact om onderwijl een telefoon oid op te laden
Hier is het kennelijk boeiender om iets belachelijk te maken of "vanwege Veiligheidsredenen" op voorhand onmogelijk te verklaren, dan serieus het potentieel te willen zien. Dan ben je eigenlijk net zo erg als die NS die al die ambitieloosheid verweten wordt.
Ja, behalve als ze er een trein aan die kant tegenaanzetten, dan zit ie in het midden, anders even driehoeken...
"Dames en heren, de intercity naar Zwolle, Amersfoort, Utrecht, Gouda en Den Haag Centraal van 17:13 komt over enkele minuten binnen op spoor 4. Het slaaprijtuig bevindt zich in het midden van de trein. Voor gebruik van het slaaprijtuig is een toeslag verplicht."
Ja, en de sprintervariant noemen we het Vluggertje.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dat is in Nederland inderdaad het grootste probleem. Niet alleen hiervoor. Treinlengte en plaats van de 1e klas aangeven op de treinaanwijzers: onmogelijk. Markeringen op het perron waar precies de deuren komen: onmogelijk.
Dat is in Nederland inderdaad het grootste probleem. Niet alleen hiervoor. Treinlengte en plaats van de 1e klas aangeven op de treinaanwijzers: onmogelijk. Markeringen op het perron waar precies de deuren komen: onmogelijk.
Maar dan hebben we nog altijd de omroep op de stations die het wel kunnen vertellen, ohja daar word je wel wakker van
De nuttigste toevoeging kwam nog van OVNL: een stopcontact om onderwijl een telefoon oid op te laden
Stopcontact lijkt me logisch. Net als dat je op het OBIS moet kunnen televisiekijken (via Digitenne ofzo) als je je verveelt. Met van die wegwerpoordopjes, als je erom vraagt. Drinkwater moet er natuurlijk ook zijn als je erom vraagt. En vochtige servetjes/handdoekjes.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 21:41:12 ]
Hier is het kennelijk boeiender om iets belachelijk te maken of "vanwege Veiligheidsredenen" op voorhand onmogelijk te verklaren, dan serieus het potentieel te willen zien. Dan ben je eigenlijk net zo erg als die NS die al die ambitieloosheid verweten wordt.
Laat ze eerst eens de energie stekken in het Finetunen van het chipkaart geneuzel, een extra paal op Roosendaal bijvoorbeeld.
Ik waardeer je ideeen fles, maar de NS doe alles half
Stiltecoupe- Handhaving is er niet
Chipkaart - over bepaalde situaties is niet nagedacht
En de Intercity plus / ic+ die niks extra's kosten heeft men blijkbaar ook niet meer nodig gevonden. Goed idee, verkeerde land/verkeerde bedrijf..
Edit: Het enige wat ze kunnen is af en toe een leuk stickertje over een trein heen doen, meer niet...
PNE zit ALTIJD achterop of ALTIJD voorop. En die anderhalve keer in de honderd jaar dat het andersom is is er een bandje over omgekeerde rijtuigvolgorde. Dit is GEEN probleem. (nogmaals, binnen 2 weken hebben de geïnteresseerden door hoe het werkt, binnen 2 maanden heb je alleen nog maar kundige reizigers. Je hoeft GEEN rekening te houden met mensen die te dom zijn om naar een omroepbericht te luisteren )
Laat ze eerst eens de energie stekken in het Finetunen van het chipkaart geneuzel, een extra paal op Roosendaal bijvoorbeeld.
Ik waardeer je ideeen fles, maar de NS doe alles half
Nou ja, er gaan zo af en toe ook dingen goed in Nederland hoor.
Bijvoorbeeld in de oplossingenscan voor de geluidsoverlast bij Lansingerland. Daar stond iets van:
"h. Langzamer rijden: De HSL is een peperduur ding speciaal aangelegd om snel op te kunnen rijden. Langzaam gaan rijden op de HSL is dus geen oplossing."
Ja hoor en Rob de Nijs is 30. Dat kunnen ze gewoon niet handhaven, ja of je moet de service cancellen als dat ding in het midden eindigt om wat voor reden dan ook en het treinstel in opzending mee laten liften..
Bovendien, zo een eerste laatste deur is een prima deur om te sleutelen en te fluiten = lawaai en een eerste en de laatste deur is bij een hoop station een deur waar, als de trein bijna wegrijd, je nog even binnen kan rennen...
Ja hoor en Rob de Nijs is 30. Dat kunnen ze gewoon niet handhaven, ja of je moet de service cancellen als dat ding in het midden eindigt om wat voor reden dan ook en het treinstel in opzending mee laten liften..
Bovendien, zo een eerste laatste deur is een prima deur om te sleutelen en te fluiten = lawaai en een eerste en de laatste deur is bij een hoop station een deur waar, als de trein bijna wegrijd, je nog even binnen kan rennen...
Op dinsdag 3 juni 2014 21:43 schreef Dr_Flash het volgende: En die anderhalve keer in de honderd jaar dat het andersom is is er een bandje over omgekeerde rijtuigvolgorde.
Nee, dan mag je je de tieves rennen naar de andere kant van het perron, DAAR val je lekker van in slaap
Als de trein korter is dan gepland, en eerste klas is vrijgegeven, mag ik dan ook in de PNE? Als de Provodnik door logistieke problemen ontbreekt, mag ik dan alsnog in de PNE? Wie vervangt mijn Provodnik?
Echt, rot gewoon op. Alleen maar de eventuele nadelen van een eventueel misschien ooit sporadisch voorkomende situatie willen zien en dat als reden aanvoeren om maar alles te torpederen. Kun je niet een BEETJE meer redelijkheid aan de dag leggen? Waarom spring je er niet gewoon voor anders?
Op dinsdag 3 juni 2014 21:51 schreef Dr_Flash het volgende: Echt, rot gewoon op. Alleen maar de eventuele nadelen van een eventueel misschien ooit sporadisch voorkomende situatie willen zien en dat als reden aanvoeren om maar alles te torpederen. Kun je niet een BEETJE meer redelijkheid aan de dag leggen? Waarom spring je er niet gewoon voor anders?
Op dinsdag 3 juni 2014 21:51 schreef Dr_Flash het volgende: Echt, rot gewoon op. Alleen maar de eventuele nadelen van een eventueel misschien ooit sporadisch voorkomende situatie willen zien en dat als reden aanvoeren om maar alles te torpederen. Kun je niet een BEETJE meer redelijkheid aan de dag leggen? Waarom spring je er niet gewoon voor anders?
We denken mee, en gaan er tenminste dieper op in dan OVinNL
Dat is even kut, maar uiteindelijk kan je wel je antwoorden klaarhebben als je je presentatie in de Peperbus doet, want je gaat er toch wel wat mee doen hoop ik?
Ik heb vandaag twee slapers gezien in de trein. De eerste heb ik maar wakker gemaakt toen we in Den Haag Centraal aankwamen, de andere werd uit zichzelf wakker in Breda.
Ben je lomp of zo? Je kunt toch best een business model bedenken waarin de rendabele uren ten dele ook de kosten voor de onrendabele uren dragen?
Jezus wat is dit voor site godverdomme.
Ik kom met een hartstikke goed idee, ik vraag om constructieve input en het enige waar jullie mee komen is onwaarschijnlijk margegezeik met als enige doel "om kritisch over te komen" en het daarmee maar weer te kunnen torpederen.
Darkwing voorop. b2py en james hebben er ook nog positieve punten tussen zitten alright.
Maar nu is het "Fles heeft nog nooit met een TUV keuring meegelopen dus hihi haha wat een domme sukkel die weet toch nergens van die kunnen we zonder argumenten ook wel weghonen en dan schreeuwen dat HIJ door zijn argumenten heen is lachejonge "
Serieus wie de fuck zit op een slaaprijtuig te wachten . Je gaat toch niet een volledige bak inrichten voor de twee mensen die daadwerkelijk de volledige lengte van het traject reizen. Dat het kán wil nog niet zeggen dat het nut heeft.
En sowieso, waarom zou mijn idee niet door zo'n keuring heen komen? En niet "omdat ze veel eisen". Want "dan kunnen we veel brengen".
Ik ga er vanuit dat een treininterieur door een keuring heen moet met een waslijst van dingen, vluchtwegen; noodrembereik, afgeronde hoeken, en nog een misschien wel tachtig andere punten waarvan jij en ik geen weet hebben.
Ik vraag me af of een afgesloten ruimte in een hermetisch afgesloten ruimte dat zich voorbeweegt kan en mag en welke uitdagen daar liggen.
Dat ik me klote verwoord: True, daar ben ik niet goed in. Maar dat betekend niet dat ik je uitlach
Ik heb 3 winter met de TUV meegelopen aan verschillende installaties, en echt, je mond valt open als je ziet waar iets aan moet voldoen. En nee sommige punten slaan nergens wat veiligheid betreft en Ja, dat ben ik met je eens...
Maar als je liever de juichende reacties op OVinNL leest prima. Ik ga er vanuit dat je hier nog steeds in mee gaat doen... En dat dit topic je dan iig heeft voorbereid op lastige vragen...
Op dinsdag 3 juni 2014 22:05 schreef Dr_Flash het volgende: Ik kom met een hartstikke goed idee, ik vraag om constructieve input en het enige waar jullie mee komen is onwaarschijnlijk margegezeik met als enige doel "om kritisch over te komen" en het daarmee maar weer te kunnen torpederen.
Darkwing voorop. b2py en james hebben er ook nog positieve punten tussen zitten alright.
Geef toe, het was niet de Feedback die je hoopte te krijgen. of heb ik het mis
Begrijp ik goed dat dit hele gekanker gaat over de pownernep express? Een krankzinnig idee op een ter zielen gaande gestolen forum, waar alleen idioten rondlopen.
Jongens laten we alsjeblieft weer ontopic gaan en ons niet verlaging tot het niveau van ohih, ovnl of ov ervaringen, het lijkt wel alsof die gast van infrastruct web log zich hier geeft gemeld.
Ik ga er vanuit dat een treininterieur door een keuring heen moet met een waslijst van dingen, vluchtwegen; noodrembereik, afgeronde hoeken, en nog een misschien wel tachtig andere punten waarvan jij en ik geen weet hebben.
Ik vraag me af of een afgesloten ruimte in een hermetisch afgesloten ruimte dat zich voorbeweegt kan en mag en welke uitdagen daar liggen.
Dat ik me klote verwoord: True, daar ben ik niet goed in. Maar dat betekend niet dat ik je uitlach
Ik heb 3 winter met de TUV meegelopen aan verschillende installaties, en echt, je mond valt open als je ziet waar iets aan moet voldoen. En nee sommige punten slaan nergens wat veiligheid betreft en Ja, dat ben ik met je eens...
Maar als je liever de juichende reacties op OVinNL leest prima. Ik ga er vanuit dat je hier nog steeds in mee gaat doen... En dat dit topic je dan iig heeft voorbereid op lastige vragen...
Jonge het zal me toch de kanker wezen wat de TUV er van vindt. Het is een IDEE. je hoeft alleen maar je eigen fantasie te laten gaan en te zeggen wat je van het IDEE vindt.
Dat het er in werkelijkheid door tegenwerking van allerlei zure kutten nevernooit zal komen weet ik ook wel. Maar het IDEE. En zo onuitvoerbaar is het niet eens. Als men maar wil.
Op dinsdag 3 juni 2014 22:15 schreef icloud het volgende: Begrijp ik goed dat dit hele gekanker gaat over de pownernep express? Een krankzinnig idee op een ter zielen gaande gestolen forum, waar alleen idioten rondlopen.
Jongens laten we alsjeblieft weer ontopic gaan en ons niet verlaging tot het niveau van ohih, ovnl of ov ervaringen, het lijkt wel alsof die gast van infrastruct web log zich hier geeft gemeld.
Heb je helemaal goed Onthou ik voor als jij nogeens ergens feedback over nodig hebt
Als mensen mij een klootzak vinden hebben ik liever dat ze dat tegen me zeggen dan dat ze achter mn rug om schijnheilig gaan lopen doen, om even een voorbeeld te noemen
Op dinsdag 3 juni 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende: Ik snap nu wel hoe NS aan dat imago van ambitieloosheid komt. Het ligt niet aan de mensen die weten hoe je dat woord schrijft
Ik vind het idee heel erg goed bedacht, maar ik denk (zoals iemand anders hiervoor ook al stelde) dat de meeste Nederlanders gewoon te zuinig zijn met de 'ons bint zuunig' mentaliteit.
Noordoost bestaat in principe niet meer. En Tussen Den Haag en Lelystad sta je ook ieder kwartier stil. Hooguit Amersfoort - Groningen en Amsterdam - Eindhoven zijn leuke stukken, vanaf Weert is het ook veel stoppen..
Noordoost bestaat in principe niet meer. En Tussen Den Haag en Lelystad sta je ook ieder kwartier stil. Hooguit Amersfoort - Groningen en Amsterdam - Eindhoven zijn leuke stukken, vanaf Weert is het ook veel stoppen..
En zou het voor een Nachttrein misschien een beter idee zijn, Utrecht Groningen/Leeuwarden ofzo? 2 keer per nacht? Of Groningen Maastricht?
Wie wil er nou in hemelsnaam van Groningen naar Maastricht in het holst van de nacht
Ik heb er verder ook geen studie naar gedaan, maar misschien is zo een rijtuig of trein wel een mogelijkheid om eens lange afstanden met een nachttrein te rijden (wellicht eens een station overslaan/zonetreinen) naar plekken die nu nog snachts niet bediend worden.
Al voorzie ik wel problemen met de huidige onderhoudsvensters
Ik heb er verder ook geen studie naar gedaan, maar misschien is zo een rijtuig of trein wel een mogelijkheid om eens lange afstanden met een nachttrein te rijden (wellicht eens een station overslaan/zonetreinen) naar plekken die nu nog snachts niet bediend worden.
Al voorzie ik wel problemen met de huidige onderhoudsvensters
Je hoort mij niet adverteren voor nachttreinen in Nederland. Ik weet dat het land te klein is.
Ik wil gewoon mensen die daar behoefte aan hebben, de mogelijkheid bieden om onderweg een power nap te nemen. Mensen uit het zakenleven zullen daar best oor naar hebben, want die weten wat de voordelen kunnen zijn. En dan is die 15 euro ineens een schijntje.
En natuurlijk zal er best het één en ander gefinetuned moeten worden en moet er een deugdelijk ontwerp komen wat een toelating moet krijgen en al die fratsen meer. Maar hey, dat is NORMAAL okee. Dat is niet, omdat nou dr_flash het bedenkt, DE reden om te zeggen "HET KAN DUS NIET". Serieus, waar is jullie verstand?
Ik vind het wel een leuk idee. Afgelopen week Groningen - Schiphol gedaan, heb niet de behoefte om te slapen maar een eigen coupe met een lekkere ligstoel heb ik best wel een paar euro voor over, lekker rustig relaxen. 1 verdieping is wel genoeg denk ik, zoveel vraag zal er in NL niet naar zijn waarschijnlijk.
Of het realistisch is weet ik niet, maar in aangepaste vorm lijkt het me best potentie hebben op sommige trajecten.
Nou nee. Je kunt prima marktonderzoek verrichten als je wilt.
Mijn voorspelling zou zijn dat de Nederlander er weinig euro's voor over heeft, maar dat zou onderzoek uit moeten wijzen.
Waarom zijn er dan zoveel mensen die rustig de helft extra betalen voor 1e klas reizen? Terwijl ze daar in de meeste gevallen niet of at best nauwelijks iets voor terug krijgen?
"huu omdat de baas het betaalt"
Ja waarom zou de baas dit niet betalen dan?
Serieus, zijn jullie allemaal zo compleet systeemblind voor ieder mogelijk voordeel dan? Wat gaat hier mis?
Waarom zijn er dan zoveel mensen die rustig de helft extra betalen voor 1e klas reizen? Terwijl ze daar in de meeste gevallen niet of at best nauwelijks iets voor terug krijgen?
"huu omdat de baas het betaalt"
Ja waarom zou de baas dit niet betalen dan?
Serieus, zijn jullie allemaal zo compleet systeemblind voor ieder mogelijk voordeel dan? Wat gaat hier mis?
Ik zie de goede kanten van je voorstel echt wel in hoor, als ik een lange reis voor de boeg heb (zoals Den Haag - Groningen om maar iets te noemen) zou ik best wel oren hebben naar een wat luxere plek. Daarom tik ik voor zulke afstanden wat extra eurootjes af voor een 1e klas vervoerbewijs. Als ik nog wat meer luxe kan krijgen zal ik dat vast ook doen.
Ik denk alleen niet dat je genoeg reizigers zult vinden die daadwerkelijk bereid zijn om 15 euro af te tikken voor een bed. Dat zit nou eenmaal niet in de Nederlandse cultuur.
Mag ik overigens een suggestie doen? In plaats van een flat-out bed, overweeg multifunctionele stoelen in je PowerNap-Express. Ik hoef namelijk niet zo nodig plat te liggen, maar als ik onderuitgezak kan liggen met een tafeltje voor m'n snufferd en een kop koffie naast me ben ik een blij man. Zoiets zegmaar:
Ik ga daar morgen even mee naar het station... kijken wat ze zeggen wan gezien het tarief MET overstap in Metz kan dat nooit....
Ik krijg zojuist een net iets andere prijs voor Luxemburg - Port Bou met de Voyages-SNCF app voor Windows 8:
Het blijft bezopen dat een "PRO"-ticket voor de rechtstreekse trein meer dan 2500 ballen kost, terwijl je met een overstap -op dezelfde trein- bijna 2400 euro minder kwijt bent voor hetzelfde tarief. Dat lijkt mij een foutje.
[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 04-06-2014 01:07:27 ]
"For this train is between Rotterdam Central and Schiphol Airport a supplement required."
Ben ik nou gek of klinkt dat gewoon écht niet?
Is de zin niet: 'For this train a supplement is required between Rotterdam Central and Schiphol Airport'?
Want dan klopt ie wel toch?
"This train requires a supplement" rolt beter van de tong, wat mij betreft. Zelfs al zijn het uiteraard de passagiers en niet de trein zelf die een toeslag nodig hebben .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato