ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. Icloud, Komt zo af en toe klagen, over van alles en nog wat, voornamelijk over reizigersorganisatie`s greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
modje bedankt!
[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 03-06-2014 14:58:47 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
'Spoorlijn Breda-Utrecht moet mogelijk blijven bij verbreding A27'
BREDA - Het gemeentebestuur van Breda wil dat minister Schultz van Haegen van Infrastructuur in haar plannen voor de A27 meer rekening moet houden met de aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht. Dat blijkt uit een brief die het Bredase gemeentebestuur de minister heeft gestuurd.
In april maakte de minister bekend dat de A27 verbreed gaat worden en dat er een nieuwe brug komt met vier rijstroken voor het autoverkeer bij knooppunt Gorinchem.
Moties over verbreding weg Het college van B&W verwijt de minister dat in de plannen niks terug te vinden is over de mogelijke aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht in de toekomst. Volgens het college is de minister verplicht om daar rekening mee te houden.
De Tweede Kamer heeft al meerdere malen een motie aangenomen dat de verbreding van de A27 de aanleg van de spoorlijn niet onmogelijk mag maken.
Combinatie met spoorlijn De provincie Brabant heeft drie jaar geleden ook al laten onderzoeken hoe de verbreding van de A27 gecombineerd kan worden met de aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht.
Breda-Utrecht, dan gaat mijn reistijd er ineens op vooruit
Breda-Utrecht, dan gaat mijn reistijd er ineens op vooruit
En meer, ontlasting voor Utrecht-Eindhoven, ruimte voor IC naar Duitsland? Wanneer Breda-Antwerpen van de grond komt is het helemaal perfect voor iedereen die niet in de Randstad woont en naar Belgie wil en niet via Maasticht wil/kan/hoeft.
Een doorgaande trein Utrecht - Breda - Antwerpen zou ik niet verwachten hoor...
Stel dat er een spoorlijn zou komen tussen Breda en Utrecht, dan denk ik dat ETMET (6 treinen per uur) niet door zal gaan tussen Utrecht en Eindhoven, maar dat 2 treinen richting Breda zullen gaan.
[ Bericht 37% gewijzigd door James1988 op 03-06-2014 14:38:41 ]
Op dinsdag 3 juni 2014 14:47 schreef Peterselieman het volgende: Het is wel de missing link op het Nederlandse spoor nu. Kan voor veel mensen reistijdvoordeel opleveren als die lijn aangelegd wordt
Het biedt ook betere uitwijkmogelijkheden bij grote problemen zoals we die gisteren zagen.
Op dinsdag 3 juni 2014 14:32 schreef James1988 het volgende: Een doorgaande trein Utrecht - Breda - Antwerpen zou ik niet verwachten hoor...
Dat zeg ik niet, die overstap heb je nu toch op Schiphol/Rotterdam als je vanuit Utrecht komt, dat zijn we gewend, Breda is wel prettiger imho dan de andere twee om over te stappen.
Op dinsdag 3 juni 2014 14:32 schreef James1988 het volgende: Een doorgaande trein Utrecht - Breda - Antwerpen zou ik niet verwachten hoor...
Ik denk nooit, daarvoor zit er al teveel geld in de HSL van belanghebbenden.
Ik denk nooit, daarvoor zit er al teveel geld in de HSL van belanghebbenden.
Het is ook niet echt nodig: Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - België/Frankrijk wordt al goed bediend door Thalys en op de route Amsterdam - Utrecht - Arnhem - Duitsland rijden er al een aantal ICEs per dag. Vanuit Utrecht ben je redelijk snel in Rotterdam waar je over kunt stappen op een Thalys, en vice versa.
Een mogelijkheid die ik zie is het schrappen van de stops in Breda en Noorderkempen door de Beneluxplus, en dit laten invullen door een internationale stoptrein Utrecht - Breda - Antwerpen. Daarmee winnen internationale reizigers vanuit Rotterdam 20 minuten, en gaat de bediening Brabant - België er niet op achteruit. Dat zal er echter wel nooit van komen...
De laatste week van de zomervakantie rijden er geen treinen tussen Sittard en Maastricht.
Overbodig spoor In de week van 18 tot en met 24 augustus worden op dat traject tien oude wissels en 1800 meter overbodig spoor weggehaald. Ook wordt de boogbrug over het spoor bij Beek gerenoveerd.
Weekenden Daarnaast is er een aantal weekenden in september, oktober en november geen treinverkeer tussen Sittard en Maastricht. Ook dan wordt er aan de brug bij Beek gewerkt en worden er geluidsschermen bij Geulle en Bunde geplaatst.
De dagen dat er geen treinen rijden tussen Sittard en Maastricht zijn 18 t/m 24 augustus, 20 september, 4, 5, 11 en 12 oktober en op 8, 9, 22 en 23 november.
Nieuwe, ben benieuwd of Greavy er nog is langsgeweest.
Ik denk dat het op de lijn Dresden - Wroclaw ligt, en het viaduct het Neißeviadukt heet? Ben er (helaas) niet meer gepasseerd in mijn vakantie. Staat nog wel op mijn ToDo, die 475 meter lange brug/viaduct.
Ik denk dat het op de lijn Dresden - Wroclaw ligt, en het viaduct het Neißeviadukt heet? Ben er (helaas) niet meer gepasseerd in mijn vakantie. Staat nog wel op mijn ToDo, die 475 meter lange brug/viaduct.
Is een leuk viaduct. Alleen jammer dat er (voornamelijk) die Desiro's rijden. Maar dan zou ik het nog gedaan hebben. Was helaas slecht in te passen, want mijn "ToDo" in die regio was groter dan ik kon uitvoeren
Jajaja! We hebben een winnaar! Peterselieman jij gaat door voor die koelkast!
Ze hebben 2 Lint'en, en allebei de Lint'en zijn steeds stuk? Eerst werd er gependeld Almelo - Vroomshoop, want het defecte stel had minder prio om weg te slepen ... Die heeft er lange tijd (zeker 4 uurtjes) gestaan. En sindsdien is het tweede stel ook al problemen ... Ja, in de spits kan je met 1 stel geen halfuursdienst rijden...
Ze hebben 2 Lint'en, en allebei de Lint'en zijn steeds stuk? Eerst werd er gependeld Almelo - Vroomshoop, want het defecte stel had minder prio om weg te slepen ... Die heeft er lange tijd (zeker 4 uurtjes) gestaan. En sindsdien is het tweede stel ook al problemen ... Ja, in de spits kan je met 1 stel geen halfuursdienst rijden...
Ik las een paar dagen geleden op Somda dat van de 34 er steeds maar één motor werkte en dat die zelfs ook problemen gaf. Laatst stonden ze ook allebei aan de kant in Almelo omdat ze het toen niet deden.
Ik las een paar dagen geleden op Somda dat van de 34 er steeds maar één motor werkte en dat die zelfs ook problemen gaf. Laatst stonden ze ook allebei aan de kant in Almelo omdat ze het toen niet deden.
Het ene stel heeft het andere enkele dagen geleden naar Zutphen gesleept voor onderhoud. Toen lag de hele treindienst plat
Dat is het risico als je geen reserve hebt of afspraken hebt over reserve. Zou stevig tegen opgetreden moeten worden, ook al is dit het rustigste lijntje van het land
Op dinsdag 3 juni 2014 15:54 schreef J.B. het volgende: Persoonlijke OV-chipkaarten kosten deze maand maar ¤2 i.p.v. ¤7,50 , ik heb er meteen 2 voor m'n ouders gekocht
Dankje! Doe ik ook meteen Kan dat gewoon via ov-chipkaart.nl?
ik dacht ook dat dit de bedoeling zou zijn, maar dat hebben ze niet gedaan. Eigenlijk zouden ze de reserve moeten delen met Syntus of zorgen dat er snel een GTW in kan springen
Het ene stel heeft het andere enkele dagen geleden naar Zutphen gesleept voor onderhoud. Toen lag de hele treindienst plat
Dat is het risico als je geen reserve hebt of afspraken hebt over reserve. Zou stevig tegen opgetreden moeten worden, ook al is dit het rustigste lijntje van het land
Provincie/gemeentes zou(den) nu inderdaad in moeten springen, aangezien dit werkelijk een van formaat is en dan maakt het eigenlijk niet uit hoe rustig het lijntje is.
ik dacht ook dat dit de bedoeling zou zijn, maar dat hebben ze niet gedaan. Eigenlijk zouden ze de reserve moeten delen met Syntus of zorgen dat er snel een GTW in kan springen
Heeft men nog wat GTW's over rond Zutphen dan? Aangezien Arriva altijd met precies genoeg materieel lijkt te rijden.
De 260(=Ellen ten Damme) reed tussen Groningen-Delfzijl toch? Dan mogen ze een 2/8'je van Groningen wel naar de Achterhoek (/Almelo-Marienberg) sturen...
Dankje! Doe ik ook meteen Kan dat gewoon via ov-chipkaart.nl?
Ik heb het vanuit hier gedaan: http://www.ns.nl/reiziger(...)chipkaart-actie.html Je moet wel opletten, want op een gegeven moment stond er tóch ¤7,50 , en toen heb ik het volledig opnieuw moeten invullen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 16:05:17 ]
Op dinsdag 3 juni 2014 16:00 schreef _JdM_ het volgende: De 260(=Ellen ten Damme) reed tussen Groningen-Delfzijl toch? Dan mogen ze een 2/8'je van Groningen wel naar de Achterhoek (/Almelo-Marienberg) sturen...
Die Ellen ten Damme mag niet gecombineerd rijden met andere Noordelijke GTW's, dus zit je in de spits weer met een probleem als je een stel wegstuurt.
Ook dit jaar komt de Deutschland Pass weer in Duitsland: Een maand onbeperkt reizen voor ¤149 (t/m 18 jaar), ¤269 (t/m 26 jaar) of ¤309 (ouder dan 26 jaar). Bron. Zie "blad 12"(pagina 7)
Aanstaande zaterdag vervalt de Heimwee Express vanwege personeelstekort bij het NSM. Zondag rijdt de Heimwee Express wel, en dan wel met de Blauwe Engel. De Museumpendel rijdt ook niet tussen Utrecht Centraal en de Maliebaan, maar tussen Amersfoort, Bilthoven en de Maliebaan en maar 1x/2u.
Nadat de DBS 6418 het werk van de Spitzke 004 had overgenomen ging de 004 op weg naar Leer om ombouwtrein "Heinrich der Starke" op te halen. In Onnen werd de machine gecombineerd met de resterende Slps en 5 Fccpps die door de 005 en 007 waren gebracht. Nadat de 005 in de trein was geplaatst zien we de 004 en 005 in voorspan onder inmiddels dramatische weer- en lichtomstandigheden als trein 58004 met 30 min vertraging op 28 mei 2014 op de stamlijn naar de Eemshaven. De locatie van de foto is duidelijk mag ik aannemen :-)
Op Hemelvaartsdag begon de buitendienststelling van 4 dagen tussen Sauwerd en Roodeschool enigszins grijs. In 100uur zou de firma Spitzke weer een monsterklus gaan uitvoeren, namelijk ca. 5000m spoorstaven en dwarsliggers vernieuwen en ca 7500m ballast reinigen. Omdat er gewerkt werd richting Sauwerd was aanvoer van ballast niet mogelijk. Zodoende werd er gekozen voor het werken met MFS wagens aan de achterzijde van de kettinghor. De RM900S van Spitzke is een van de weinige kettinghorren die deze mogelijkheid in zich heeft. Daarnaast werden aan de achterzijde 5 fccpps'n meegenomen ten behoeve van het nalossen. Ter hoogte van de Brandweerkazerne van het pitoreske Usquert werd daarom een ballastdepot aangelegd met ca 10.000 ton steenslag welke met een kraan en een transportband in de MFS'n werd geladen. We zien hier op 29 mei 2014 de SP007 met 5 fccpps'n en een aantal MFS wagens oprijden naar het depot ten behoeve van belading. Op de achtergrond de kettinghor waarvan de MFS wagens met oude ballast inmiddels door de SP005 naar het oude ballast depot in Warrfum zijn gebracht.
Over Tilburg - Den Bosch gesproken, hoe werkt het wanneer een plaats een station wil? Ik zie dat daar helemaal geen stations zijn terwijl Berkel-Enschot, Udenhout en Vught (west) best potentie zouden hebben. Zijn hier strenge eisen voor of hebben ze er zelf gewoon geen zin in?
Op dinsdag 3 juni 2014 17:28 schreef hhh38 het volgende: Over Tilburg - Den Bosch gesproken, hoe werkt het wanneer een plaats een station wil? Ik zie dat daar helemaal geen stations zijn terwijl Berkel-Enschot, Udenhout en Vught (west) best potentie zouden hebben. Zijn hier strenge eisen voor of hebben ze er zelf gewoon geen zin in?
Ik zou het liefst zien dat Oosterhout een station krijgt.
Op dinsdag 3 juni 2014 17:28 schreef hhh38 het volgende: Over Tilburg - Den Bosch gesproken, hoe werkt het wanneer een plaats een station wil? Ik zie dat daar helemaal geen stations zijn terwijl Berkel-Enschot, Udenhout en Vught (west) best potentie zouden hebben. Zijn hier strenge eisen voor of hebben ze er zelf gewoon geen zin in?
Als de gemeente cq provincie wat geld over heeft ergens, dan is er vast wel iets mogelijk. Maar eerst moet er een onderzoek gedaan worden of een haalbaarheidsonderzoek haalbaar is, en als dat voltooid is, kan het haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd worden. Vervolgens moeten die resultaten weer onderzocht worden, een ontwerpplan en weet ik wat van ongein allemaal gemaakt worden. Misschien dat het er over 4-5 jaar staat, als men doorwerkt.
Als we het toch over die spoorlijn Breda - Utrecht hebben, dit las ik zojuist op BN de Stem: 'Spoorlijn Breda-Utrecht moet mogelijk blijven bij verbreding A27' Geplaatst op 03 juni 2014, Laatste update 03 juni, 15:16
BREDA - Het gemeentebestuur van Breda wil dat minister Schultz van Haegen van Infrastructuur in haar plannen voor de A27 meer rekening moet houden met de aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht. Dat blijkt uit een brief die het Bredase gemeentebestuur de minister heeft gestuurd.
In april maakte de minister bekend dat de A27 verbreed gaat worden en dat er een nieuwe brug komt met vier rijstroken voor het autoverkeer bij knooppunt Gorinchem.
Moties over verbreding weg Het college van B&W verwijt de minister dat in de plannen niks terug te vinden is over de mogelijke aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Breda en Utrecht in de toekomst. Volgens het college is de minister verplicht om daar rekening mee te houden.
De Tweede Kamer heeft al meerdere malen een motie aangenomen dat de verbreding van de A27 de aanleg van de spoorlijn niet onmogelijk mag maken.
Combinatie met spoorlijn De provincie Brabant heeft drie jaar geleden ook al laten onderzoeken hoe de verbreding van de A27 gecombineerd kan worden met de aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht.
Als de gemeente cq provincie wat geld over heeft ergens, dan is er vast wel iets mogelijk. Maar eerst moet er een onderzoek gedaan worden of een haalbaarheidsonderzoek haalbaar is, en als dat voltooid is, kan het haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd worden. Vervolgens moeten die resultaten weer onderzocht worden, een ontwerpplan en weet ik wat van ongein allemaal gemaakt worden. Misschien dat het er over 4-5 jaar staat, als men doorwerkt.
Hoop bureaucratie dus, zoals ik kon verwachten. Maar de NS kan niet zeggen: "Ho, daar stoppen wij niet" ?
Dat zou NS kunnen zeggen, maar dan komt dat station er hoogstwaarschijnlijk ook niet, tenzij regionaal spoorlijn aanbesteed en zulke ongein. Als een haalbaarheidsonderzoek uitwijst dat het genoeg reizigers gaat opleveren, dan zal NS daar vast wel met een Sprinter willen stoppen.
Gorinchem kan ook prima met de sprinter, zoveel reizigers zullen er van Breda naar pak 'm beet Hardinxveld niet zijn. IC's rechtstreeks Breda-Utrecht .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Gezien de drukte in lijn 387 Gorinchem - Utrecht vv is een IC-stop in Gorinchem wel te rechtvaardigen verwacht ik. Die bus heeft het altijd rete-druk ... Zie 'm altijd langs mijn werk in Gorinchem voorbij rijden.
Op dinsdag 3 juni 2014 17:53 schreef greavy het volgende: Als we het toch over die spoorlijn Breda - Utrecht hebben, dit las ik zojuist op BN de Stem: 'Spoorlijn Breda-Utrecht moet mogelijk blijven bij verbreding A27' Geplaatst op 03 juni 2014, Laatste update 03 juni, 15:16
Op Hemelvaartsdag begon de buitendienststelling van 4 dagen tussen Sauwerd en Roodeschool enigszins grijs. In 100uur zou de firma Spitzke weer een monsterklus gaan uitvoeren, namelijk ca. 5000m spoorstaven en dwarsliggers vernieuwen en ca 7500m ballast reinigen. Omdat er gewerkt werd richting Sauwerd was aanvoer van ballast niet mogelijk. Zodoende werd er gekozen voor het werken met MFS wagens aan de achterzijde van de kettinghor. De RM900S van Spitzke is een van de weinige kettinghorren die deze mogelijkheid in zich heeft. Daarnaast werden aan de achterzijde 5 fccpps'n meegenomen ten behoeve van het nalossen. Ter hoogte van de Brandweerkazerne van het pitoreske Usquert werd daarom een ballastdepot aangelegd met ca 10.000 ton steenslag welke met een kraan en een transportband in de MFS'n werd geladen. We zien hier op 29 mei 2014 de SP007 met 5 fccpps'n en een aantal MFS wagens oprijden naar het depot ten behoeve van belading. Op de achtergrond de kettinghor waarvan de MFS wagens met oude ballast inmiddels door de SP005 naar het oude ballast depot in Warrfum zijn gebracht.
En de familie Jankebal maar zeuren over een dieselmotor van een Spurtje
Op dinsdag 3 juni 2014 19:17 schreef Yreal het volgende: Op dit punt is het geloof ik het goedkoopste om simpelweg een interrail te koop om naar barca en terug te komen.
Vergeet de voor nachttreinen en TGV's verplichte reserveringen dan niet, die verschillen per trein.
Vergeet de voor nachttreinen en TGV's verplichte reserveringen dan niet, die verschillen per trein.
Nouwja, als ik over 4 weken mijn tentamen haal kan ik de 10de woensdagmiddag op weg, en dan kom ik geloof ik wel met normale treintjes op de 12de aan in barcelona
Nouwja, als ik over 4 weken mijn tentamen haal kan ik de 10de woensdagmiddag op weg, en dan kom ik geloof ik wel met normale treintjes op de 12de aan in barcelona
Op dinsdag 3 juni 2014 19:17 schreef Yreal het volgende: Op dit punt is het geloof ik het goedkoopste om simpelweg een interrail te koop om naar barca en terug te komen.
Eigenlijk is het een beetje net als met Duitsland, alleen dan veel extremer: een net met hogesnelheidstreinen die superblinkend glanzend glimmend vet zijn, dan een hele tijd niks, en dan een zootje schrale paupershit waarmee ze maar wat raak klooien
Ten tweedee ze hebben in de zomermaanden nooit die dingen EN de planning drie maanden op voorhand klaar (Normale TGV kan je 3 maanden op voorhand boeken.) Dus wie afwacht moet maar bij Godsgratie geluk hebben dat er niet een of andere uitzonderingsvoetnoot is op de dag dat je wil reizen...
Ten tweedee ze hebben in de zomermaanden nooit die dingen EN de planning drie maanden op voorhand klaar (Normale TGV kan je 3 maanden op voorhand boeken.) Dus wie afwacht moet maar bij Godsgratie geluk hebben dat er niet een of andere uitzonderingsvoetnoot is op de dag dat je wil reizen...