#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:22 |
Als je in India wil gaan treinen heb je volgens mij geen andere keus. Heeft India überhaupt een spoorverbinding met een buurland? | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:22 |
Oeps, eigenlijk moet ik nou ook foto's met front- en sluitseinen zoeken hè. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:29 |
Maar vliegen kan best een prima aanvulling zijn op de trein wmb hoor ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:35 |
Voor frontseinen moet ik wel heel diep het archief in. Deze zomer ben ik in China geweest en daar is het treinreizen op zichzelf ook een beetje net zo als vliegen. Security check, dan wachten in de wachtruimte bij de gate, en pas als de trein is aangekomen mag je het perron op. Meer dan dit heb ik daarom niet voor elkaar gekregen qua treinenfoto's: ![]() Twee op hun eindpunt aangekomen nachttreinen, met locomotieven 'HXD3C' ervoor, waarvan de Chinese spoorwegen er een hééleboel hebben maar toch is er geen Wikipedia-pagina over. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 07:38:05 ] | |
DeaDLocK2K | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:46 |
Jawel: https://en.wikipedia.org/(...)#International_links | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:48 |
Naar Nepal en Bangladesh schiet niet op natuurlijk. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:49 |
Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:55 |
Waaraan ligt dat dan? In China is het namelijk hetzelfde verhaal, daar kun je wel een buitenlandse naam / paspoornummer invullen maar je kan alleen met UnionPay betalen. Maar als je per se wil zijn er dan ook wel bureau'tjes in Europa die het voor je kunnen regelen. Kan dat voor India niet? | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2015 @ 09:46 |
Gij heiden! Maar ok, vliegen kan wel als we daarmee verder kunnen komen. En we doen wat minder dubbel, het stuk naar Hamburg hebben we al eens gedaan ![]() Hoeft niet eens zo heel erg duur te zijn, Transavia zet je voor een paar tientjes al neer in Kopenhagen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:14 |
De Koninklijke trein komt straks in actie voor Jet Bussemaker, omdat ook de regering er gebruik van mag maken. Het gaat een hele lange rit worden, want de reis gaat van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal ![]() http://www.volkskrant.nl/(...)n-van-stal~a4129837/ | |
mschol | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:15 |
![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:43 |
Treinen in India is toch geweldig. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 12:49 |
Zelfs de suburban trains in Mumbai vond ik geweldig. Jezelf een weg vechten uit de trein ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 14:02 |
Ik heb wel de trein gepakt van Bengalore naar Mysore, heen en terug op een dag. Daar kreeg ik zonder problemen kaartjes voor, maar nadat mensen daar begonnen te rommelen met gasbrandertjes in een wagon waar tralies voor de ruiten zaten vond ik het ook wel goed geweest met Indiase treinen. Avontuurlijk is het niettemin zeker ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 14:04:52 ] | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 14:32 |
Die tralies zijn wel echt eng inderdaad. Regelmatig 's nachts wakker geschrokken vanwege een hevig toeterende trein denkende dat we zouden crashen. Treinen in Sri Lanka is inderdaad wat idyllischer. Lekker door de bergen, zittend op de traptreden van de deuropening genieten van het uitzicht. ![]() | |
b2py | donderdag 27 augustus 2015 @ 15:15 |
Sprinter Lighttrain upgrade contract awarded NETHERLANDS: The consortium of Bombardier and Siemens which supplied NS Reizigers’ fleet of 131 Sprinter Lighttrain electric multiple-units has been awarded a contract to install toilets and fit slide-out steps to improve accessibility by mid-2021. The modifications were not foreseen when first orders for the EMUs were placed in 2005, but following staff and public complaints the government has made the installation of toilets a requirement of NS Reizigers’ concession to operate passenger services on the core network in 2015-24. The negotiated contract for the work was awarded by NS Financial Services on August 23 without a competitive tender. According to the company, the changes would require access to manufacturing information and software source code which is the confidential property of the train builders, and involving a third party would affect warranties and create uncertainty about liability for faults. | |
Darkwing_Duck | donderdag 27 augustus 2015 @ 15:49 |
Groningen of Rust? | |
Darkwing_Duck | donderdag 27 augustus 2015 @ 15:53 |
Doet me eigenlijk wel aan de RER D denken zo... | |
Darkwing_Duck | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:03 |
Ach, stade France met 100 duzend man loopt leeg, en 0 extra treinen inzetten he? pers je maar bij die 14 bakken die iedere 10 minuten langs komen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 16:05 |
mja, dat biedt nog iets meer capaciteit dan dit | |
DriekOplopers | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:12 |
Ook vandaag was het weer bal rond Schiphol. Wanneer eigenlijk niet? Voor Beter OV twijfelt niet aan de intenties van de nieuwe ProRail-baas Pier Eringa. Niettemin moet worden vastgesteld dat de door hem aangekondigde maatregelen om een einde te maken aan de ronduit beroerde bereikbaarheid van onze Nationale Luchthaven per trein, tot heden geen vruchten hebben afgeworpen. Bijna dagelijks wordt het treinverkeer van en naar Schiphol getroffen door sein-, wissel en joostmaghetwetenstoringen. Daarom hebben wij een aardigheidje voor Pier: http://voorbeterov.nl/trein | |
b2py | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:16 |
En hoe zit het met de statistieken op de lange termijn naar achter? | |
DriekOplopers | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:25 |
Slecht. | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:50 |
Mansveld steekt nog eens 9 miljoen euro in de verdubbeling van het spoor tussen Zevenaar en Didam om de dienstregeling tussen Arnhem en Winterswijk betrouwbaarder te kunnen maken http://www.treinreiziger.(...)evenaar-didam-147172 | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:51 |
Het Olielijntje naar Schoonebeek wordt opgebroken en delen van de grond worden verkocht aan diverse landeigenaren http://www.dvhn.nl/nieuws(...)rkocht-12953133.html | |
b2py | donderdag 27 augustus 2015 @ 17:59 |
![]() Aantal vertekeningen: * Verscherping veiligheidsregime januari 2014 * Klemmen diverse wissels te Hoofddorp (Periode onbekend) * Intensivering treinverkeer * Blauw is Schiphol * Oranje is landelijk | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:27 |
Ben helemaal fokking klaar met treinen alles ![]() | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:35 |
Gaat alles wel goed met je? | |
Zug-Chef | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:39 |
Tja tis gewoon heel simpel. Het schiet niet op, kost veel, je ziet steeds weer hetzelfde voordat je eens wat nieuws ziet. Als je 60k+ doet per jaar dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. Met het vliegtuig kun je veel meer van de wereld zien, waarvan veel dingen per spoor nooit bereikbaar zullen zijn. | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2015 @ 19:53 |
Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein. (Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.) [ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 19:56:27 ] | |
derLudolf | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:07 |
Ligt ook aan de prijs en tijd dat je weg kunt en het aantal overstaps. Vorig jaar ben ik vanuit Wroclaw vertrokken rond 12:15 en rond 23:45 stapte ik uit de trein (met in inmiddels niet meer rijdende EC Wawel Wroclaw-Hamburg) en dat was met slechts 2 overstappen. Had ik een stuk in een bus moeten zitten of 7 keer overstappen op allerlei stoptreintjes was ik mooi gaan vliegen. Milieu is het laatste waar ik mee druk om maak. Als die vliegtuigen vliegen kunnen er maar beter mensen inzitten ![]() | |
derLudolf | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:11 |
Daarnaast bespaart ProRail door deze verkoop onderhoudskosten voor het in stand houden van een spoorlijn die niet meer in gebruik is. Wat voor onderhoud werd er nog gepleegd aan dat spoor dan? Volgens mij was het al een tijdje niet meer toegankelijk (lagen bielzen op ofzo) | |
mschol | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:36 |
Rust, groningen heb ik niet zoveel mee :p | |
Yreal | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:37 |
Net bijna voor bijna 80¤ op de bon. Ga op noi de trein in, wil meteen de wc in, kijk nog links om het hoekje en staat daar de s&v en de politie ![]() 80¤... Voor effe pissen. Alsof dat spoor nog niet nat genoeg is ![]() | |
derLudolf | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:39 |
Ik snap um niet. Of krijg je ¤80 als je pist terwijl de trein stilstaat? | |
Yreal | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:39 |
yup. En ik stapte dus net op tijd niet naar binnen omdat ik langs de wc keek. | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:42 |
mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd | |
derLudolf | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:45 |
Ik weet ook niet welke trein dat heeft en ik denk toch iets meer van het materieel te weten als de gemiddelde reiziger of een agent. Maw, als je dat in de regels zet, kun je er not meer voor beboeten volgens mij. Maar v goed, ik heb liever dat iemand zijn pis in stilstand doorspoelt op het station dan wanneer ik op het perron sta te wachten en die trein komtvmet 140 langsrazen ![]() | |
b2py | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:47 |
ICM & DDZ wel en van VIRM alleen de 4e generatie (Blauwe stoelen), de rest niet | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:48 |
bij het ICM alleen de viertjes en bij het ICRm toch ook? | |
Viezze | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:54 |
Bij treinen met een biobak zit er geen sticker op de deur dat je niet naar de wc mag als de trein op het station staat. | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:54 |
ICRm dat op de HSL rijdt heeft een biobak, de internationale niet-zuurstokbakken dumpen het volgens mij nog gewoon op het spoor. | |
Yreal | donderdag 27 augustus 2015 @ 20:58 |
Gaan ze ook meteen weer " als ik er niet was, had je het dan wel gedaan??" Uh, ja? ![]() | |
Duvel | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:20 |
Zit daar ook zo'n sticker op de deur? Er staat ook geen verbod, toch? | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:22 |
Milieu kan me geen kut schelen want ik heb toch geen kinderen en de rest kan barsten ![]() | |
b2py | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:25 |
ICM gaat zelfs op slot kan ik mij herinneren. | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:31 |
Alles om maar de regeltjes te kunnen opleggen. De roep van de natuur? FUCK IT! ORDNUNG MUSS SEIN ![]() Reizigers beboeten omdat je anno 2015 zelf niet een fatsoenlijke trein kunt laten bouwen. Man man man ![]() | |
b2py | donderdag 27 augustus 2015 @ 23:26 |
Germany studies feasibility of a national clockface timetable GERMANY: A detailed study of the feasibility of introducing of a national clock-face timetable based a 30 min and 60 min cycle of long distance trains with optimised connections has been published. The study was commissioned by the Federal Ministry of Transport from the IGES Institut and TU Braunschweig, with RMCon and Heuking Kühn Lüer Wojtek as subcontrators. It was more detailed than previous macroscopic studies, incorporating a model of the rail network with around 1 000 000 edges and 990 000 nodes as well as train performance data. The study found that a clockface timetable would be technically feasible and could be introduced by 2025. Depending on the chosen scenario, it could offer passengers travel time reductions totalling between 8 and 12 million h/year, which could generate a growth in ridership of between 9 to 12 million journeys. However, further discussion and analysis of the benefits would be needed before a decision on whether to go ahead. The larges size of the German rail network and the number of fixed boundary conditions make it difficult to devise a national clockface timetable, which could not simply be implemented as a single step . It would need to be phased in over a multi-year timescale as the required infrastructure works to remove bottlenecks were undertaken. Further studies would be needed to compare the value of the benefits with the work required and the resulting changes in operating costs. Bron | |
Dr_Flash | vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:13 |
Zo zo. Een hoop woorden om helemaal niets te zeggen. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:17 |
Ik ken ook wel verhalen van brugwachters die lekker in het zonnetje tegen het spoortalud zaten en de volle laag kregen. Of even onder een stalen spoorbrug door lopen... | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:27 |
Dat is ook een kunst. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:37 |
Zpu dat dan de reden zijn waarom WC ruitjes van een trein geblindeerd zijn? zodat je niet ziet waar je doortrekt? ![]() | |
ReisT | vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:21 |
Het zou logisch zijn als dat zo was. Maar er zijn wc's met biobak en toch zo'n sticker op de deur. | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:37 |
Straks twee uurtjes over breedspoor dieselen... Ben benieuwd wat voor materiaal | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:01 |
En net wat plaatjes gemaakt van wat raampjestreinen en badslippers. Een enorme ertstrein denk ik, ervoor liep twee maal Siemens ER20 te brullen ![]() Deze hebben hier trouwens 2000kW ipv 1750 en drie ipv tweeassige draaistellen [ Bericht 14% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2015 11:17:28 ] | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:33 |
Grrr had ik een verhaaltje met wat plaatjes getypt, wil ik voor de laatste foto terug naar Chrome, is mijn hele tekst weg. Anyway dan maar per foto posten ![]() Toch een hele stuk breder voor mijn gevoel. Volgens mij is er ook wel iets van airco, maar de stoelen zijn uitgezeten en zitten niet lekker. Wel lekker ruim. ![]() | |
bork | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:39 |
Litouwen? Waar ergens? | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:47 |
Van een instap op perronhoogte is nog geen sprake hier.Van elke wagon werd trouwens maar 1 deur gebruikt. Hierbij stond dan de conducteur voor het instappen al te controleren. De handvatten werden trouwens netjes schoongemaakt voor het in/uitstappen ![]() | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:48 |
Ben nu weer onderweg naar Vilnius. Ben ook in Kaunas en Siauliai geweest. ![]() Dit vind ik wel bijzonder, denk dat de loc geen treinstroom levert en dat deze multiriem een dynamo aandrijft. Andere rijtuigen hadden trouwens een as vanuit de draaistel naar iets dat halverwege onder het rijtuig hing, denk dat dat ook een dynamo is want die had niet zon voorziening als op de foto. [ Bericht 32% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2015 11:55:24 ] | |
b2py | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:51 |
Leuk ![]() | |
bork | vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:54 |
Nice, ik keek net even in een fotomapje van 2003, ik maakte toen alleen geen foto's van treinen ![]() ![]() Volgens mij zijn we toen per trein van Vilnius naar Kaunas gegaan dus heb ik ooit over breedspoor heen getuft. ![]() Was erg gave vakantie in 3 weken ook nog Klapeida,Tallin en Riga overnacht. Vilnius vonden we het fijnste/mooiste toen. O, ja en dagtripjes Trakai en Nida, daar hadden ze deze soep ![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:01 |
Klaipeda wou ik ook wel heen, maar ik reis alleen en daar ken ik niemand en mijn vrienden uit LT hadden niet echt tijd een dag/nacht mee te gaan. Vilnius is een mooie stad inderdaad, Kaunas al een stuk minder en Siauliai nog minder. Als je er niemand kent zou ik er niet heen gaan. Kaunas Vilnius is trouwens de enige 100km spoor met waslijn in Litouwen | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:03 |
Ja die rode bietensoep ken ik al heel wat jaren en is overal verkrijgbaar. Maar goed: ei ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:04 |
Wij waren met z'n 2-en was prima toen te doen, best veel mensen ontmoet btw, en kostte echt niks, uit eten bij Radisson SAS bijvoorbeeld met een prachtig uitzicht over Vilnius, is het nog altijd spotgoedkoop? Veel plezier nog daar trouwens ![]() | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:07 |
Voor rond ¤10 heb je mooi stuk vlees en 2 cola. Geen reden tot klagen. Hotels weet ik niet wat die in Vilnius kosten ![]() Danku. Oh ze zeiden dat dat wel leuk was- en dan vanaf daar naar Nida. | |
bork | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:24 |
Leuk, ja dat kan overal er was niet veel te zien laten we het zo zeggen, Nida is meer cult ben je ook zo klaar, wel tof om met een bus die landtong (Haf) af te rijden maar niks wereldverheffends tenzij je Thomas Mann-adept bent misschien dan wel. | |
derLudolf | vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:26 |
Thomas Mann zegt me niets dus ik ben geen adept op dat gebied denk ik ![]() | |
b2py | vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:20 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:24 |
Terecht, want dit was echt bizar goed ![]() | |
b2py | vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:16 |
Het bouwen van een spoorbrug, hier een voorbeeld uit 2006 in Glasgow: | |
dennistd | vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:11 |
Een warmtebeeldfoto van een Protos:
| |
James1988 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 03:35 |
"Een dronken droppie" ![]() | |
derLudolf | zaterdag 29 augustus 2015 @ 07:47 |
Leuk taalgebruik van de politie | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:41 |
Een beetje zoals de Werkspoorbrug... Die in jouw filmpje is trouwens nooit gebouwd. | |
b2py | zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:55 |
Lijkt er op dat hij alsnog gebouwd gaat worden: http://www.bbc.com/news/uk-scotland-glasgow-west-33703569 | |
greavy | zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:34 |
![]() ¦koda 12E6 #140 097-7 with special cargo tran 171002/3 in relation Siedlce - Rzepin. ** Stadler GTW 2/8 - Thorbecke ** Stadler GTW 2/8 - Daniël Lohues ** Stadler GTW 2/8 - Harry Muskee. Foto: Emil Dominczak De verlengde Vechtdal-GTW's zijn weer opweg naar Nederland | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:35 |
Hoe stoer, zo'n foto! | |
b2py | zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:56 |
Net op tijd voor maandag! ![]() | |
greavy | zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:23 |
Vanavond rond 19:00 in Bad Bentheim verwacht. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:12 |
Jottumpjes. Intercity Enschede - westen is 10 bakken Virm. Helaas zijn de achterste 6 bakken afgesloten, zogenaamd in verband met de veiligheid. Gevolg: elke stop duurt drie minuten langer. In Gouda gaat er wel "een gedeelte" naar Rotterdam. We hopen gewoon dat er vandaag niemand naar Rotterdam wil. Falende faalfalers falen. Weer. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:15 |
Maak daar dan een leeg materieelrit van ofzo. De tering. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:06 |
Oh nee, dan moeten we meer infraheffing betalen ![]() Wel bijzonder dat het ze gewoon geen kut kan schelen dat niemand dat gelul over veiligheid gelooft. Compleet in hun eigen wereldje bezig. | |
greavy | zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:48 |
Gefaal van het hoogste niveau te Dordrecht: De IC Vlissingen van 12:27 werd pas om 12:34 het achterste treinstel, VIRM4, afgetrapt. Trein stond 12:23 aan het perron. Dat viertje moest vervolgens mee met de trein van 12:35 ri Lelystad... Gevolg: beide IC's vertraagd... Waarom kon het niet in Rotterdam afgetrapt/bijgeplaatst worden? | |
James1988 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:05 |
Nee Fles dat mag je niet zeggen want huuuuu de veiligheid!! Daar wil je toch niet zomaar aan tornen?!? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:10 |
Het heeft met veiligheid natuurlijk geen ene kut te maken. Want dat treinstel kon later, geheel zelfstandig, wel gewoon de IC van Gouda naar Den Haag vormen. Ze hadden gewoon de personeelsplanning niet op orde. En dat heeft met veiligheid niks te maken. Het aantal sudokuboekjes in de eerste klas van een zesbaks dubbeldekker heeft nou eenmaal niets met veiligheid te maken. | |
b2py | zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:29 |
Man man, waar kan je je in hemelsnaam druk om maken. Gaat het wel goed met je cholesterol? | |
derLudolf | zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:12 |
Mooi | |
bluemoon23 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:56 |
Ligt eraan of ze de spoorbrug over het stieltjeskanaal ook weg gaan halen, daar zit/zat natuurlijk wel onderhoud aan. Die brug staat al 15 jaar omhoog. ![]() https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1 Ik heb als klein jochie bij mijn ouders in de auto nog wel staan wachten bij dat spoor als er weer eens een olietrein van de NAM over reed ![]() 10km naar het Oosten in Duitsland rijden de olietreinen nog gewoon ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door bluemoon23 op 29-08-2015 15:01:51 ] | |
Peterselieman | zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:00 |
mooi plaatje en hopelijk zijn de stellen maandag al inzetbaar | |
James1988 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:05 |
Wat denk jij nou? Die stellen moeten nu natuurlijk eerst opnieuw worden toegelaten want je weet maat nooit... | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:13 |
ja hoor | |
Peterselieman | zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:14 |
Vannacht alles nalopen, morgen testritten, maandag inzetbaar. Kan op zich prima ![]() | |
Treinhoer | zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:18 |
Reken maar op treinuitval. Alle verlengde 2'tjes die wij terug kregen als 3'tjes vertonen de meest bizarre storingen. | |
Peterselieman | zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:23 |
De planning is dan ook dat het vrijdag allemaal moet rijden ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:58 |
GEWOON EEN BAKJE ERTUSSEN HANGEN. WAT IS ER ZO MOEILIJK? ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:13 |
![]() Voor een lijntje wat maar een kleine stukje Tsjechië bedraagt best goed onderhouden eigenlijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:44 |
Was er toch nog IETS te genieten voor de Ajaxfan ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:44 |
Het computertje moet ook weten dat er een extra bakje tussen gelepeld is en dat er wat systemen veranderd zijn. Dat gaat wel eens mis ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:23 |
Die treintjes van Arriva waren drie uur te vroeg in Bentheim. Geen idee of ze meteen door zijn gegaan naar Zutphen | |
Treinhoer | zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:16 |
Arriva te vroeg? Ketterij! | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:23 |
Hee hee hee wil je wel even een beetje op je woorden letten, nieuweling? Dit is een net topic jah. | |
derLudolf | zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:51 |
Echt? Nog nooit gezien. Wel vaak genoeg bij Klasmann&Deilmann in Schöningsdorf op de "turflorries" moeten wachten. Prachtig dat daar nog zo'n smalspoor systeem in gebruik is. | |
bluemoon23 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:26 |
Nog nooit gezien daar ? Is geen smalspoor hoor, is gewoon normaalspoor, het trace is eigendom van de Bentheimer Eisenbahn. Gevonden internetplaatje, trein rijdt gewoon langs de weg zonder beveiliging of hekken er langs. http://www.railgoed.nl/emlichheim-olie-1.html ![]() Googlemaps plaatje, https://goo.gl/maps/wbpLc een dubbele rij wagons staat geparkeerd op het voormalige station van Emlichheim, daar bij adres "Wiggerskamp" is nu een supermarkt, daar was ik gisteren (bier halen, 20x 0,5 liter Krombacher voor ¤12 ![]() GoogleMaps plaatje, https://goo.gl/maps/Sx5c5 je ziet een dubbele rij met ketelwagens staan op het spoor en links een grote opslagtank voor de ruwe olie (10.000m3 geloof ik) Bij een vorige werkgever ben ik nog aan het werk geweest op dat emplacement, daar moesten we nieuwe leidingen aanleggen van die opslagtank naar het verlaadstation, door die leidingen loopt de olie. Toen kregen we nog op onze flikker omdat we iets op de rails hadden gelegd en vergeten waren op te ruimen, dat was daarna natuurlijk zo plat als een dubbeltje ![]() Wisten wij veel, wij waren gewend om leidingen te installeren in fabrieken, met treinen hadden we nooit te maken. ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 29-08-2015 19:33:43 ] | |
Peterselieman | zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:33 |
Ja, normaal zijn ze altijd te laat en een GTBV kun je wel op je buik schrijven, omdat ze onder de 4 euro niet uitbetalen ![]() | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:55 |
Dat heeft natuurlijk niks met de toelating te maken. | |
James1988 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:08 |
Goed dat je het zegt, ik moest nog GtbV aanvragen vanwege een niet rijdende IC Defect. Eigenlijk vraag ik nooit GtbV aan, maar in augustus heb ik nu al 3x GtbV aangevraagd + een verzoek om restitutie van kosten voor metrolijn E. | |
Peterselieman | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:13 |
pleonasme ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:14 |
Tautologie! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:14 |
Contaminatie! | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:15 |
je moeder is contaminatie | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:18 |
Dronken hoer? | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:23 |
Ik ken deadlocks moeder niet. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:28 |
Weest blij. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:31 |
Mis je niet veel aan. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:35 |
Daar mis je zelfs bijzonder weinig aan. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:36 |
Zeg maar van op een schaal van 0 tot verkoudheid scoort ze vrij harde anale AIDS en de wereld zou beter af zijn zonder haar. | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:36 |
Wat onaardig allemaal. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:37 |
Nee zij is lekker aardig ![]() | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:38 |
Geen idee. Zijn je ouders nog getrouwd? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:39 |
Nee dat huwelijk heb ik in 2000 kunnen laten klappen. | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:40 |
Aha. | |
greavy | zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:58 |
Jazeker. Bij vertrek fabriek: Bij Emlichheim vertrekt de Bentheimer Eisenbahn D25 met een 14 wagen tellende olietrein richting Bahnhof Emlichheim, alwaar de locomotief weer moet omlopen, om de weg te vervolgen richting Esche. Aldaar zal de lok wederom omlopen om de trein richting Osterwald te brengen. Daar wordt de trein gelost en gaat de olie via pijpleiding verder. Dit treintje rijdt over een afstand van circa 15 kilometer heen- en weer. Na Emlichheim werd doorgereden naar Esche, waar de trein voor de tweede keer mijn lens ging passeren. De trein moet in Esche voor de tweede keer kopmaken voor het laatste stukje naar Osterwald. Totaal legt de trein ongeveer 15 kilometer af. De lading, olie, gaat vervolgens via pijpleiding verder. Nadat de locomotief voor een tweede keer heeft omgelopen, ditmaal bij Esche, vertrekt de 14 ketelwagens tellende trein voor het laatste stukje naar Osterwald. Daarna gaat de locomotief los terug naar Coevorden Heege. | |
derLudolf | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:08 |
Ik heb het over dat spoor bij Klasmann & Deilmann hè, of jij ook? | |
bluemoon23 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:09 |
Ja, die veentreintjes is inderdaad smalspoor. Olietreinen niet ![]() | |
greavy | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:10 |
Helaas: 41480 uit Bentheim: Bad Bentheim 19.30, Oldenzaal 19.46, Hengelo 19.58, Almelo 20.10, Deventer Goederen 20.37/21.20, Zutphen Goederen 21.31 Kan dus best zijn dattie weer optijd uit Deventer is vertrokken. | |
greavy | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:19 |
ERTMS - A reality check: Railengineer. Wel een Engelstalig artikel. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:22 |
Kan iemant ut fertaluh? We sein hier tog op un nederlans forum? ![]() | |
derLudolf | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:26 |
Heeft die trein altijd gereden of pas sinds een aantal jaren (weer)? Want, ik kan me herinneren dat een aantal jaren gelden er nog een pijpleiding liep langs Twist-Adorf-Georgsdorf langs het kanaal. Vanaf Georgsdorf is het nog maar stukje tot Osterwald. Vanaf Osterwald richting Lingen toch? | |
bluemoon23 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:39 |
Die trein liep daar altijd al, het olieveld daar is van Wintershall (ik heb daar zelf 2 jaar gewerkt in dat olieveld) Ergens in het bos bij Emlichheim staat een jaknikker met het nummer EM-1, daar staat een bordje bij dat die put geboord is in 1944, en die jaknikker doet het nog steeds ![]() Wat jij bedoelt, bij Rühle is een ander olieveld https://de.wikipedia.org/wiki/R%C3%BChle_(%C3%96lfeld) Dat is van Exxon-Mobil http://www.exxonmobil.com(...)rgy_ruehlermoor.aspx + http://www.exxonmobil.com(...)in-Ruehlermoor_1.pdf + http://www.noz.de/deutsch(...)n-ol-aus-dem-emsland en een plukje is van Gaz de France http://www.gdfsuezep.de/ueber-uns/unternehmen/aktivitaeten/ Van Osterwald naar Lingen gaat weer met een pijpleiding. En die raffinaderij in Lingen is weer van BP, om het makkelijk te maken ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door bluemoon23 op 29-08-2015 21:54:47 ] | |
derLudolf | zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:57 |
aha, leuker kunnen we het niet maken zegmaar ![]() laatste keer offtopic, weet jij waarom die leiding Twist- Georgsdorf (en misschien verder, ik kwam nooit verder dan daar) is opgedoekt? Neem aan dat je weet welke ik bedoel? | |
mschol | zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:27 |
Was vanmiddag even op rotterdam, en vindt het station eigenlijk best hondslelijk als je aankomt lopen | |
Duvel | zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:44 |
Over smaak valt te twisten. | |
bluemoon23 | zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:50 |
Geen idee, dat zou dan de leiding naar Osterwald zijn denk ik, van Georgsdorf is het nog iets van 8/9km naar Osterwald.. Ik denk dat ze de leiding gewoon verlegd hebben, of hij is nu ondergronds dat kan ook. Het olieveld van Georgsdorf is nog in productie (ja, ook daar hebben ze wat) en bij Twist ook, dus de leiding zal wel niet helemaal opgedoekt zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:59 |
Nee hoor. Aan Rotterdam is echt alles kut. | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 00:03 |
Ga koek eten, gek. | |
Dr_Flash | zondag 30 augustus 2015 @ 00:05 |
Ga kaarsen smelten, dwaas. | |
mschol | zondag 30 augustus 2015 @ 00:08 |
ik vond het iig geen gezellige stad om even door het centrum te slenteren.. veels te modern alles dan loop ik liever in gouda centrum of delft centrum | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 00:09 |
Da's wel even een andere orde... | |
DeaDLocK2K | zondag 30 augustus 2015 @ 00:17 |
Gezelligheid maak je zelf toch? Tenminste, wij hebben nog nooit moeite gehad om het in Rotterdam erg naar ons zin te hebben en Rotterdammers zijn een fijn volk! | |
Dr_Flash | zondag 30 augustus 2015 @ 00:18 |
Ja, in Rotterdam of Amsterdam zou ik me na zonsondergang niet op straat wagen. In Delft of Gouda wel. | |
Dr_Flash | zondag 30 augustus 2015 @ 00:18 |
Ja olang jij er ook bij hoort ja ![]() | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 00:22 |
Da's onterecht. Allebei de kanten op. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 augustus 2015 @ 00:22 |
Echt? Delft ken ik heel erg goed, jarenlang letterlijk al mijn schoolvakanties doorgebracht in de Indische buurt en daar zitten wel nare stukken bij waar ik 's nachts omheen zou fietsen, Gouda ben ik slechts een paar keer geweest, een vriend van me woonde daar een paar jaar anti-kraak in een voormalig schoolgebouw wat op sloop wachtte maar waarvoor de vergunningen maar niet rondkwamen maar zelfs buiten een sigaretje roken of laat aankwamen voelde niet prettig aan. Rotterdam en Amsterdam heb ik me, zelfs in de zogenaamd slechte gedeeltes van de Bijlmer en Slotervaart nog nooit onveilig gevoeld. Oh in Rotterdam wel een paar keer op een metrostation trouwens maar nooit op straat. | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 00:36 |
Ik ben aan het spelen met RAW-bestanden. Is dit goed of overbewerkt?![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 30 augustus 2015 @ 00:39 |
Ik zou het licht verder opschroeven en de kleuren iets minder pastel-achtig maken omdat het mijn smaak zo niet is maar ik vind het er verder prima uitzien. | |
Dr_Flash | zondag 30 augustus 2015 @ 00:43 |
Niet veel mis mee. Maar plz kies een echte trein volgende keer ![]() | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 00:43 |
Het was nogal bewolkt, misschien was dat het? Dit is wat de jpeg-processor van de camera ervan maakte.![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 augustus 2015 @ 00:44 |
Mwoa, nietspannend veel verschil | |
DeaDLocK2K | zondag 30 augustus 2015 @ 00:46 |
De tweede is veel duidelijker inderdaad. Je ziet nu het licht waardoor het geloofwaardiger is dat de kleuren er zo uitkomen en alles. | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 00:51 |
Het contrast in de tweede is groter, daardoor zie je weer minder van de draaistellen en de koppeling. Hij is daardoor misschien wat vlakker. Ik heb wel geprobeerd ook de lucht wat meer reliëf te geven. | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 00:58 |
Dit smerige hok? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 augustus 2015 @ 01:03 |
maar plz zoek even ICMgebied op of zo ![]() | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 01:05 |
Andere keer, bedtijd. | |
dennistd | zondag 30 augustus 2015 @ 01:31 |
Vandaag rijdt Arriva proefritten met de verlengde GTW's van Zwolle-Emmen: Zutphen Goederen v. 09.09: 82590 Zwolle Goederen v. 10:15: 82593 Zutphen Goederen v. 12:09: 82591 Zwolle Goederen v. 13:15: 82595 Zutphen Goederen v. 15:09: 82592 Zwolle Goederen v. 16:15: 82597 Ze komen dus niet op de stations Zutphen en Zwolle. | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 06:18 |
Huh, waar wordt dit nog ingezet dan? Of is het een oude foto? | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 08:02 |
Ja, oude foto. | |
bork | zondag 30 augustus 2015 @ 11:50 |
![]() | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 14:02 |
Ik heb bijna 2 maand niet in NL treinen gezeten, en ben nu onderweg vanaf EHV naar Den Bosch met de sprinter (DDAR) en heb ook een stuk of 3 andere DDAR's gespot. Er zijn toch precies genoeg stammen om Zwolle-Utrecht te rijden dus was het de bedoeling ze daar allemaal in te zetten? Of is er veel verandert aan omlopen afgelopen tijd? | |
Peterselieman | zondag 30 augustus 2015 @ 14:07 |
Er zijn achttien stammetjes en heb je er tien tot twaalf nodig voor Utrecht - Zwolle | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 14:36 |
Aha. Tref het wel met comfortabele treinen. Mag nu van Den Bosch naar Zwolle schommelen ![]() | |
dennistd | zondag 30 augustus 2015 @ 14:41 |
Had je beter via Utrecht kunnen gaan, dat was zelfs met de treinvervangende bus Utrecht-Amersfoort nog sneller geweest | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 15:00 |
Dit was een overstap minder en met beide ben ik om 17:15 in Emmen... | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 15:07 |
Wat is er nog erger dan een vouwfiets? Dit. Wel weer een stereotype hoor. Sandalen, afritsbroek, buideltasje, constant moeilijk kijkend en vies bezweet![]() Ik snap niet dat je zo wilt reizen zeg, ik voel me al ongemakkelijk als ik een grote tas of koffer bij me heb. Ze werd reageerde geïrriteerd toen we zeiden dat er misschien iets van een doorgang moest blijven. #hooptopconducteur [ Bericht 16% gewijzigd door derLudolf op 30-08-2015 15:11:26 (Foto even onherkanbaar gemaakt) ] | |
Adrie072 | zondag 30 augustus 2015 @ 15:10 |
Van die gasten die op het balkon gaan zitten terwijl de trein verder vrijwel leeg is en ik aankom met me vouwfiets, die gasten..... | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 15:13 |
Ik voel me niet aangesproken hoor. Rest vd trein zit vol | |
Adrie072 | zondag 30 augustus 2015 @ 15:15 |
Vanaf hier zie ik al n vrije stoel ![]() | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 15:18 |
Toen ik daar keek niet. Was ook iemand naar de plee | |
Adrie072 | zondag 30 augustus 2015 @ 15:20 |
![]() | |
b2py | zondag 30 augustus 2015 @ 15:21 |
Gisteren trouwens een stout kind in de trein. Trein kwam van Schiphol af en de ballon had 'Welcome home' er op staan. Mag niet op Schiphol, foei!![]() | |
Duvel | zondag 30 augustus 2015 @ 17:07 |
Dat is geen fietsbalkon volgens mij? | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 17:11 |
Geen idee eigenlijk. Waren vier stoelen hier en tegen de wand nog een stuk of 4 klapstoelen. Kan me nou niet direct herinerren hoe een fietsbaljon eruit ziet... | |
b2py | zondag 30 augustus 2015 @ 17:13 |
Klapstoelen = fietsbalkon | |
Adrie072 | zondag 30 augustus 2015 @ 17:40 |
Zou weleens willen weten of in al die reizigersonderzoeken ook onderzocht wordt naar het meenemen van (vouw)fietsen in de trein en of je daar n toename in ziet. Tis in 'mijn vaste trein' vaak n bonte verzameling en daardoor voor iedereen hinderlijk aan het worden. | |
Peterselieman | zondag 30 augustus 2015 @ 17:45 |
Mja, als het heel hinderlijk wordt dan kan het best zijn dat een vouwfiets een stationnetje eerder uitstapt, zoals in het verleden wel eens gebeurd is. | |
Dr_Flash | zondag 30 augustus 2015 @ 17:54 |
Daar heb ik nog nooit een vraag over zien langskomen. Gaat eigenlijk altijd over reisinformatie of over schoongemaaktheid van treinen. | |
dennistd | zondag 30 augustus 2015 @ 18:02 |
Gisteravond in Venlo:![]() | |
greavy | zondag 30 augustus 2015 @ 18:07 |
Ik zie sluitseinen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 18:20 |
Wat deed die daar? | |
greavy | zondag 30 augustus 2015 @ 18:22 |
omgeleide CNL door werkzaamheden bij Zevenaar-Emmerich | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 18:37 |
Oh ik dacht ICB. Rijdt NS weer met de CNL? Toen ik vorig jaar met de EN ging liep er een 189'er voor. Of is CNL altijd NS geweest? | |
dennistd | zondag 30 augustus 2015 @ 18:37 |
Ik zie straks blauwe ogen ![]() Nog een foto met de NS-loc naar de DB-loc: Door werkzaamheden bij Zevenaar is de CityNightLine omgeleid via Venlo. Loc 1739 heeft de trein van Amsterdam naar Venlo gebracht, waar DB-loc 120 103-7 de trein over heeft genomen om hem naar Duitsland te brengen. | |
dennistd | zondag 30 augustus 2015 @ 18:42 |
NS rijdt altijd de CNL/EN. Sinds de uitschakeling van ATB op Zevenaar-Emmerich werd er met een gehuurde 189'er gereden, daarna kwamen er twee Traxxen (186'ers) beschikbaar met de juiste software voor Duitsland. Die worden normaal gesproken ook gebruikt, maar bij het rijden via Venlo worden er gewoon 1700'en ingezet (zijn goedkoper). Binnenkort gaat de trein trouwens zonder locwissel door Duitsland in, dus met de 186'er zonder stop in Emmerich. | |
Zug-Chef | zondag 30 augustus 2015 @ 18:50 |
Bron? | |
dennistd | zondag 30 augustus 2015 @ 18:51 |
De bron is de machinist van de CNL gisteravond | |
Zug-Chef | zondag 30 augustus 2015 @ 18:56 |
Ahh, dat is wel een leuk weetje zeg! | |
DeaDLocK2K | zondag 30 augustus 2015 @ 19:05 |
Bijzonder want de CNL rijdt de afgelopen tijd alleen maar met TRAXX of ES64U4! Gaaf! | |
MTL | zondag 30 augustus 2015 @ 19:07 |
Is correct. CNL gaat door NS International gereden worden ipv NS Reizigers en de trein zal met een 186 tot Köln Hbf door Nederlandse machinisten gereden worden. | |
DeaDLocK2K | zondag 30 augustus 2015 @ 19:08 |
Dit is al een jaar ofzo. Ga fietsen met je Bron? ![]() | |
greavy | zondag 30 augustus 2015 @ 19:10 |
Ja, maar er was altijd een lokwissel in Emmerich, die wordt verplaatst naar Keulen. | |
Zug-Chef | zondag 30 augustus 2015 @ 19:13 |
Er wordt nog altijd gestopt in Emmerich. Dat die stop komt te vervallen is nieuw voor mij, vandaar mijn vraag. | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2015 @ 19:16 |
In de trein is het geen probleem, want het gevaar is toch immers dat die ballon met het aluminiumfolie tegen de bovenleiding komt en dan ontploft / verbrandt waardoor het brandalarm af gaat en het hele treinverkeer van en naar Schiphol stil komt te liggen? | |
b2py | zondag 30 augustus 2015 @ 19:18 |
Ja, maar dat ding is dus op Schiphol de trein ingekomen.. | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2015 @ 19:18 |
Dit weekend ben ik naar Tsjechië geweest en heb o.a. het spoorlijntje van Zittau naar Liberec gedaan. Die lijn gaat een stukje over Pools gebied, zonder station, en dan gaat het wiebel-wiebel-wiebel met 25 km/u door het landschap en bijna het hele spoor is overwoekerd met gras. Weet iemand hier nog iets interessants over te vertellen?
| |
greavy | zondag 30 augustus 2015 @ 19:33 |
Dat is wel een leuk lijntje, heb ik toen gehad vanaf Dresden naar Liberec. | |
greavy | zondag 30 augustus 2015 @ 19:35 |
Toen ben ik met de 'sneltrein' van Liberec naar Pardubice gereisd. Dat gaat ook niet veel harder dan 60 km/h op het grootste stuk. Althans, toen niet. | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2015 @ 20:08 |
Na de CityElefant en de RegioPanter hebben ze in Tsjechië nu ook de RegioShark. Van PESA uit Polska. Heb vandaag een stukje met zo'n trein gedaan. Op de TV-schermen wordt steeds de snelheid aangegeven die gereden wordt en dat was eigenlijk steeds 70/80 km/u op de vrije baan. Maar goed, het is ook een eenzame streek met veel heuvels, kronkelige sporen en maar weinig te doen. Zelfs in Liberec -toch een provinciehoofdstad met 100.000 inwoners en een tram- kon je zaterdagmiddag zowat een kanon afschieten. | |
greavy | zondag 30 augustus 2015 @ 20:12 |
Oh, rijden die nieuwes ook al naar Liberec? Ik had vorig jaar nog een 843 met 1 extra rijtuig(de tweede was afgekoppeld): | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2015 @ 20:16 |
Zo een trein heb ik in Liberec ook zien staan. Wou daar eigenlijk ook mee reizen, maar het loket had me een kaartje via Zittau verkocht dus dat kon niet. De RegioShark was daarna tussen Rybniste en Rumburk (weet niet waar 'ie voor Rybniste vandaan kwam). Edit: Zit even te kijken op die kaart van bueker.net. Daar rond Liberec hebben ze wel echt een flink netwerk van die enkelsporige boemel-diesellijntjes zeg! [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 20:19:59 ] | |
greavy | zondag 30 augustus 2015 @ 20:20 |
Oké. Ik had zo'n Desiro van DB Dresden > Liberec, en toen deze van Liberec naar Pardubice, en met Regiojet naar Praag en met de Eurocity weer naar Dresden. Was een leuk rondje toen. | |
b2py | zondag 30 augustus 2015 @ 20:28 |
Het laatste stuk van deze repo gaat ook over die regio.. http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=56&t=12095 | |
#ANONIEM | zondag 30 augustus 2015 @ 20:31 |
Da's een flink rondje. Ik heb gisteren heen Dresden - Liberec ook met de sneltrein gedaan. Al zijn het nu Desiro's van 'Trilex'. Die hebben o.a. een gedeelte met stamplaatsen. Kun je als abonnementhouder je eigen dagelijkse gereserveerde stoel krijgen. En vandaag via de nieuwe verbinding Rumburk - Bad Schandau terug. Eigenlijk niet ver, maar toch duurde het zowat de hele dag. Anderhalf uur overstaptijd in Zittau, anderhalf uur overstaptijd in Rumburk. In Zittau is wel het een en ander te zien. Een mooi stadje en er is een smalspoorlijn met stoomtreinen. Maar anderhalf uur in Rumburk? Er is daar echt niets. Ja, in een parkje waren twee jongeren backflips aan het oefenen, dat maakte het nog net uit te houden geloof ik. ![]() Wel een mooie omgeving. Leuk om uit het raam van de trein te kijken en je kan vast er ook goed wandelen. | |
bork | zondag 30 augustus 2015 @ 22:56 |
In Liberec zijn er trams normaalspoor en op meterspoor actief, liggen op veel plekken (centrum) liggen er 3 rails. Als je van Liberec verder gaat naar Harrachov is er een stukje waar de trein gebruik maakt van tandradaandrijving. Van Harrachov kun je via een overstap in Szklarska Poręba naar Jelenia Gora, mooi ritje. Aan de Poolse kant staat een enorme bruinkoolput Kopalnia Węgla Brunatnego Turów. De trein van Zittau naar Görlitz gaat ook over Pools grondgebied met een stop bij een Pools station Krzewina wat zelf (het dorp)verderop ligt. Wanneer je daar uitstapt loop je de grens over naar Ostritz dat in Duitsland ligt. Het station Krzewina is eigenlijk Bahnhof Ostritz ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door bork op 30-08-2015 23:05:22 ] | |
derLudolf | zondag 30 augustus 2015 @ 23:06 |
De geel/blauwe Traxxen rijden dus door tot Köln straks? Nice. Hebben de NL machinisten al kennis van alle regels in Dld en is Indusi in die twee Traxxen ingebouwd? Of is het tracé tot Köln voorzien van ERMTS? Kennen de NSI machinisten "alle" routes, zoals deze via Venlo of gaat er dan meestal een 'gids' mee? | |
b2py | zondag 30 augustus 2015 @ 23:07 |
Nee zijn andere TRAXX'en dan de geel/blauwe | |
James1988 | zondag 30 augustus 2015 @ 23:11 |
Alle Traxxen van NS en NMBS hebben Indusi. Het is de software die bepaalt in welke landen ze zijn toegelaten en op welke trajecten. | |
bork | zondag 30 augustus 2015 @ 23:27 |
Zie: PTA / Treinentopic #360 - We are shaping the future | |
b2py | zondag 30 augustus 2015 @ 23:28 |
Waar ken ik die TT toch van ![]() | |
James1988 | maandag 31 augustus 2015 @ 00:09 |
China tegen Zweden: "Zullen wij jullie hogesnelheidslijnen bouwen? Dat doen we in de helft van de tijd die jullie ervoor schatten. En nog goedkoper ook." | |
dennistd | maandag 31 augustus 2015 @ 00:15 |
De CNL-Traxxen zijn helaas gewoon grijs. In Nederland rijden ze op Amsterdam-Utrecht en Zevenaar-Emmerich op ERTMS, daarbuiten op ATB (in NL) en Indusi/PZB/LZB (in D) Nu zijn het nog machinisten van NSR (standplaats Arnhem) die deze treinen rijden. Of alle machinisten bekendheid hebben weet ik niet, van de machinist van gisteren begreep ik wel dat hij hem al voor de vierde keer naar Venlo reed in de afgelopen weken. | |
DeaDLocK2K | maandag 31 augustus 2015 @ 07:37 |
Volgens een tweeluik in RM hebben ze allemaal de benodigde wegbekendheid. Geschreven door een van de machinisten die voor onder andere PZB/LZB opgeleid werd. Met een losse 101 scheuren was een van de coolste dingen die hij ooit gedaan had ![]() | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 08:15 |
Dat is jammer, dan zijn ze dus niet echt herkenbaar als NL locomotief (voor het grote publiek). | |
b2py | maandag 31 augustus 2015 @ 08:56 |
Jawel hoor, staat op de zijkant | |
James1988 | maandag 31 augustus 2015 @ 09:00 |
Je bedoelt als D-NS naast het voertuignummer? | |
b2py | maandag 31 augustus 2015 @ 09:04 |
Hmm, ik had NL-NS verwacht maar D-NS mag ook ![]() | |
James1988 | maandag 31 augustus 2015 @ 09:12 |
Het eerste deel slaat op het land waar het voertuig geregistreerd is, het tweede op de houder. Daarom hadden de ÖBB-rijtuigen A-NS op die balk staan. ![]() | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 09:24 |
Ik zeg toch, herkenbaar voor hert grote publiek. Daarmee bedoel ik geel/blauw met NS logo. | |
James1988 | maandag 31 augustus 2015 @ 10:15 |
Wat is daar de meerwaarde van? | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 10:39 |
Wat dat betreft kun je al het spoormaterieel gewoon in een kleur de fabriek laten verlaten. | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 10:46 |
Altijd fijn, trein (10:33 vanuit Arnhem richting Den Helder)staat nu stil net iets voorbij Arnhem opstel? Voor de derde keer vol in de ankers. "Er hebben een storing in de ATB" Dat had ik niet verwacht ![]() Dat gaat een lange reis worden naar Ede-Wageningen als we om de 50m stil staan. Vraag me af, is het niet mogelijk ATB uit te zetten en dan met bijv. max 60 naar het volgende station te rollen? | |
dennistd | maandag 31 augustus 2015 @ 11:27 |
Uit het Handboek Machinist Naslagwerk (versie 1 februari 2014):
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 31-08-2015 11:33:59 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 31 augustus 2015 @ 11:54 |
Ik ga altijd bij de schaamlap express op t balkon zitten met mn koffertje, gewoon omdat ik nietmand tot last wil zijn... Dat ding in t bagagerek tillen is geen probleem, maar ik ben 1 keer met het eruit tillen achterover gevallen... ![]() | |
Salatrel | maandag 31 augustus 2015 @ 12:00 |
![]() goeie plek om stil te staan ![]() ![]() | |
boriq | maandag 31 augustus 2015 @ 12:07 |
Is het Delft of de Willemspoortunnel? | |
dennistd | maandag 31 augustus 2015 @ 12:10 |
Aan het seinnummer te zien Delft, vanuit Den Haag net voor het perron. | |
boriq | maandag 31 augustus 2015 @ 12:23 |
Daar keek ik ook naar, maar een redelijk gelijk lijkend nr. zit ook in de Willemspoortunnel ![]() | |
Peterselieman | maandag 31 augustus 2015 @ 12:29 |
Mijn trein reed vanochtend even rustig. Reden? Kippen langs het spoor ![]() En nee, dat was niet eens bij Barneveld ![]() | |
Salatrel | maandag 31 augustus 2015 @ 13:27 |
u heeft helemaal gelijk | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 16:10 |
Zoals beloofd wat meer foto's uit Litouwen ![]() 630M 004 - Pesa Railcar op het station van Vilnius ![]() TEP 70 BS 003 met 4 rijtuigen afkomstig uit Klaipeda rolt ook binnen op station Vilnius. ![]() De trein naar Kaunas waar ik op stond te wachten, een Skoda EJ 575. Alleen het traject tussen Kaunas en Vilnius is elektrisch, de overige treinen zijn nagenoeg allemaal diesels. ![]() Een paar dagen later nam ik de trein van Siauliai terug naar Vilnius en was ik ook ruim op tijd op het station voor wat plaatjes ![]() Motorrijtuig 620M 009 die reed in de stoptrein Radviliskis-Siauliai. ![]() Een driedelige Metrovagonmash RA2 in de stoptrein Klaipeda-Radviliskis ![]() Mijn trein, die van Klaipeda naar Vilnius. Dit maar met 5 rijtuigen ![]() En voor de liefhebbers, badslippers. Geen idee wat ze vervoeren, maar hoor graag als iemand een idee heeft wat voor soort wagons het zijn ![]() Een ČME3M met 8 wagons ![]() Een heule lange en ik denk ook zware goederentrein voortgetrokken door tweemaal Siemens ER20. Zoals ik al eerder had gezegd: Lietuvos Gele¸inkeliai heeft deze in een uitvoering met drieassige draaistellen en 2000kW ipv 1750kW ![]() Foto's van de wagons zijn niet heel best, dus even in een spoiler
| |
_JdM_ | maandag 31 augustus 2015 @ 16:19 |
Lint gaat weer soepeltjes deze weken. Arriva had een stuk Lintje, Syntus heeft vorige week een Lint naar Shunter op de Waalhaven laten slepen en ook de Linten van Veolia zijn stuk. Bij Veolia rijden er tijdelijk twee GTW 2/8 van Breng en rijden alleen in de ochtenspits. | |
Peterselieman | maandag 31 augustus 2015 @ 16:19 |
ik zou gokken op graan of iets dergelijks. Bulkwagons met een gesloten bovenzijde en storten aan de onderzijde | |
_JdM_ | maandag 31 augustus 2015 @ 16:34 |
Van 8 augustus tot 22 augustus heb ik, samen met 4 studiegenoten, een reisje gemaakt naar Riga, Tallinn, Helsinki en Sint Petersburg. Naast gebouwen, metro;s en bussen heb ik ook nog twee ritjes gemaakt met de trein: Riga-Sigulda en Sint Petersburg-Staryy Petergof De tweede dag in Riga zijn we naar Sigulda gegaan met de trein. Een ritje van een uur en een kwartier koste voor vijf personen ¤11.75. De terugweg ¤11.15. Er rijden alleen niet veel treinen: ![]() De vertrekstaten zijn gegroepeerd per spoorlijn. Elke spoorlijn heeft zo zijn kleur. De spoorlijn Riga-Valga, waaraan het station Sigulda ligt, heeft de kleur groen. (In Valga kun je overstappen op treinen van de Estse spoorwegen naar Talinn. ) In de stationshal staat nog een vertrekkende treinen. Best groot bord, voor zo weinig treinen… ![]() Om 10.35 kwam er een trein aangereden en heeft zojuist over de spoorbrug over de Daugava gereden. De kop lijkt gemoderniseerd, de rest van de bakken zien er van buiten nog hetzelfde uit. ![]() Wij pakte overigens trein 840 die vreemd genoeg slechts tot Sigulda reed, terwijl volgens de vertrekstaten deze verder zou rijden. Geen idee waarom. Dit is de achterzijde van de trein. ![]() En dit de voorzijde. De trein bestaat uit 4 bakken. In de voorste bak bestaat voor 2/3 deel uit een reizigerscompartiment en voor 1/3 uit een motorcompartiment waar ook de dieselmotor ligt. ![]() In deze treinen zit zowaar WIFI in met in elke bak een apart wifi netwerk. En rete snel. De rit gaat wat traag en de eerste stationnetjes hebben een perron. Na een paar stations gaan we de ongeelektricifeerde sporen op en ook de kwaliteit van de perrons werd lager. Op een paar stationnetjes konden er letterlijk 3 stoeptegels er net vanaf. Sigulda is daarentegen net gemoderniseerd met strakke hoge perrons… ![]() En als laatste een fototje van het goed strak onderhouden stationsgebouw: ![]() | |
Peterselieman | maandag 31 augustus 2015 @ 16:37 |
Het is vanaf het nieuwe dienstregelingjaar over en uit voor Mat'64. De NS zal ze niet meer in gaan zetten. Een van de redenen is de grote kans op ontsporing bij aan aanrijding http://www.tweedekamer.nl(...)%20baanschuivers.pdf | |
Dr_Flash | maandag 31 augustus 2015 @ 17:10 |
Ja, dat is na 50 jaar nu ineens een probleem zeker ![]() | |
Dr_Flash | maandag 31 augustus 2015 @ 17:13 |
Tevens gaat het weer lekker met de materieel omlopen. Drie van de vier ritten een enkel viertje, waar 2 keer 6 en 2 keer 10 normaal is. | |
jappas | maandag 31 augustus 2015 @ 17:30 |
Ik dacht dat er iets gedaan was aan het doedelzakken van de VIRMs? Deze jengelt er op sommige momenten vrolijk op los. Of is dat warmte gevoeligheid, want de airco mag ook wel eens aan. Pfff. | |
Kapitein_Schavuit | maandag 31 augustus 2015 @ 17:43 |
De Veolia LINT staat in Blerick bij Stadler op een soort dieplader ofzo. Is net niet goed te zien vanaf de weg maar staat sowieso 1 meter hoger op het spoor dan normaal. ![]() | |
bork | maandag 31 augustus 2015 @ 17:48 |
Leuk die foto's uit de Baltische staten ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 31 augustus 2015 @ 17:58 |
Ik mis dat eigenlijk wel ![]() | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 18:16 |
Er wordt zelfs normaalspoor gelegd van Tallinn, via Riga en Kaunas (met aftakking naar Vilnius) naar Warschau en Berlijn ![]() Rail Baltica dacht ik, maar wat de vordering daarvan is weet ik niet ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 31 augustus 2015 @ 18:19 |
Vanmiddag ging het twaalf bakken VIRM sterk van Deventer naar Den Haag/Rotterdam. Vond ik ambitieus ![]() | |
bork | maandag 31 augustus 2015 @ 18:50 |
I know, volgens mij zijn nog niet eens begonnen ![]() https://de.wikipedia.org/wiki/Rail_Baltica | |
Dr_Flash | maandag 31 augustus 2015 @ 19:35 |
Leuk al die foto's uit Litouwen en omgeving! | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 19:47 |
Dank uh. Bedenk me dat ik ook nog wast foto's heb van het spoorwegmuseum (pje, was gevestigd op de bovenverdieping van het station. En om een vage reden was het gratisch toen ik daar kwam). Kunnen die hier ook geplaatst worden? Heb jij nog foto's gemaakt van treintopic relevante dingen op je trip naar Spitsbergen? | |
Dr_Flash | maandag 31 augustus 2015 @ 19:52 |
Ja tuurlijk ![]() Ja die VolkerRail selfie in Ny Alesund. Niet gezien? | |
derLudolf | maandag 31 augustus 2015 @ 20:18 |
Ik slaap er nog steeds slecht van ![]() Dacht, misschien had je nog meer, niet dus. | |
Dr_Flash | maandag 31 augustus 2015 @ 20:21 |
Meer treinen zijn er daar niet ![]() | |
greavy | maandag 31 augustus 2015 @ 20:37 |
Vandaag is Sik 334 uit Amersfoort bij de Rijtuigenloods ergens opgehaald door Defensie, maar de bestemming is mij onbekend. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 07:31 |
Jeej er is weer geklust tussen Arnhem en Winterswijk ![]() ![]() | |
larsico | dinsdag 1 september 2015 @ 08:26 |
Weet iemand misschien wat de policy van de NS betreffende de volgende situatie: Helft van kaartautomaten op een station is in de vakantie weggehaald (4 > 2). Rij was nu zo lang dat niet iedereen meer kon opladen voordat de trein er was, en dus ook niet heeft kunnen inchecken. Iemand een idee hoe coulant de gemiddelde conducteur in zo'n geval is? | |
b2py | dinsdag 1 september 2015 @ 09:36 |
Niet | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 10:23 |
Serieus, dat traject was ten tijde van Rondje al een probleem ding, alles zou inmiddels wel vervangen moeten zijn zou je denken? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 10:24 |
Vraag, als je een dalvoordeel kaart voor een jaar hebt. En je zet er voor een maand trajectvrij op waar dalvoordeel al automatisch bij inzit, en die loop t na een maand af, dan neem ik aan dat je 'normale dalvrij' dan gewoon verder gaat? | |
CudiKid | dinsdag 1 september 2015 @ 10:37 |
Hier ook een vraag, ik heb vrij reizen van de NS. Kan ik via de kaartjesautomaat nog steeds een dagretour kopen voor vanaf de grens naar Antwerpen CS vv? De laatste keer dat ik had deed had je nog papieren treinkaartjes. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 10:39 |
Ja dat kan, je tickt in Antwerpen Aglo in op de automaat, dan geef je aan dat je korting hebt, en dan NS traject gratis... | |
CudiKid | dinsdag 1 september 2015 @ 10:40 |
Cool ![]() Hoe doe je het dan met uitchecken? Ik vertrek vanaf Rotterdam Centraal namelijk. | |
James1988 | dinsdag 1 september 2015 @ 10:57 |
Niet. Je hebt vrij reizen + internationaal vervoerbewijs, dus hoef je niet in te checken met je NS-abo. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 11:42 |
Wel toch? Rotterdam...of moet je dan zo een keycard vragen? | |
dennistd | dinsdag 1 september 2015 @ 11:54 |
Je kunt ook inchecken en op het perron weer uitchecken, dan heb je geen gedoe met de poortjes | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 september 2015 @ 11:58 |
Nee het hoeft echt niet en ja. Kromme oplossing voor een niet bestaand probleem. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 1 september 2015 @ 11:59 |
De pimpel uit Berlijn kwam net in Hengelo aan. Heel leger kmar met donkergekleurde mensen op het perron. Stuk voor stuk een Nederlands paspoort of rijbewijs of id kaart maar toch werden ze gecontroleerd. Raar. | |
Peterselieman | dinsdag 1 september 2015 @ 12:05 |
Tussen Zutphen en Winterswijk is het ook goed stuk door blikeminslag | |
Peterselieman | dinsdag 1 september 2015 @ 12:06 |
De tweede klas is voor paupers, uche, uche | |
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 12:11 |
En terecht. Als ik de mogelijkheid had zou ik ook zeker eerste klas reizen. Je gaat je toch niet vrijwillig tussen het plebs begeven. | |
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 12:14 |
De reacties zijn ook wel lachwekkend op Telegraaf | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 12:15 |
Is het ook, een keer of drie ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 12:18 |
debiel wijf. Ben benieuwd wat dat " beter kunnen werken" van zo iemand dan wel voor moet stellen. Wasknijpers in elkaar zetten kan je thuis ook natuurlijk. | |
James1988 | dinsdag 1 september 2015 @ 12:48 |
Als je een kaartje uit een NS-automaat trekt zit er een chipje in en als je een e-ticket koopt staat er een barcode op. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 12:54 |
De barcodes op etickets van belgie werken nog steeds niet... | |
James1988 | dinsdag 1 september 2015 @ 12:59 |
Dan noem je ook een land zeg ![]() | |
_serial_ | dinsdag 1 september 2015 @ 13:46 |
Niet, had je maar automatisch opladen moeten aanzetten. ![]() | |
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 14:29 |
Even Flikken Maastricht van afgelopen vrijdag terug aan hert kijken. Zijn nog twee Plan V's in te zien. Was de clip van "When the lady smiles" ook al niet in zo'n ding opgenomen? | |
Peterselieman | dinsdag 1 september 2015 @ 14:33 |
Ziet er eerder uit als een Zilvermeeuw van de Amsterdamse metro | |
bork | dinsdag 1 september 2015 @ 15:01 |
![]() Hopatee 3.700 mensen beginnen aan opleiding of aan een duale studie bij de DB in de herfst. Misschien ziet er iets leuks voor jou bij? Meer info: http://www.deutschebahn.c(...)rt=0&itemsPerPage=15 | |
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 15:42 |
Ik snap überhaupt niet dat zij werkt. Bij de SGP hoef je als vrouw toch alleen maar kinderen te baren en te koken? | |
derLudolf | dinsdag 1 september 2015 @ 15:43 |
Ze zijn alledrie niet heel vervelend om na te kijken | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 16:05 |
Stel je voor, ik heb traject vrij Rotterdam Breda, ik ben in Rotterdam en wil naar Antwerpen, wat geef ik dan op aan de automaat? Vanaf lage zwaluwe of hoe zit dat? | |
Blistering | dinsdag 1 september 2015 @ 16:06 |
Je bent me voor ![]() Dibs op de middelste | |
b2py | dinsdag 1 september 2015 @ 16:09 |
Dunkt me wel ja.. | |
Toekito | dinsdag 1 september 2015 @ 16:11 |
jups ![]() | |
b2py | dinsdag 1 september 2015 @ 16:30 |
Dagkaartacties worden minder voorspelbaarDat je het weet | |
mschol | dinsdag 1 september 2015 @ 16:31 |
m.a.w. ze willen graag NOG minder mensen het OV in | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 16:33 |
Je hebt natuurlijk ook de categorie mensen, zoals ik, die denkt 'waarom zal ik nog dalvoordeel aanschaffen als ik aan de lopende band dagkaartjes bij elkaar kan sprokkelen' | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 16:37 |
Net zoals ik nu bijvoorbeeld dalvoordeel Brabant ( ![]() ![]() | |
b2py | dinsdag 1 september 2015 @ 16:43 |
| |
ReisT | dinsdag 1 september 2015 @ 16:47 |
Helaas: "Het is niet mogelijk om Traject Vrij (Reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (Reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel." - aldus ns.nl | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 16:51 |
Men praat niet over Dalvoordeel.. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 16:56 |
Zucht Blijkbaar lukt het in een Fucking etmaal nog niet om de ijzerschuiverij op orde te krijgen. Nu weer stampvol enkel zesje. Droefenis. | |
ReisT | dinsdag 1 september 2015 @ 17:05 |
Dat doet men wel dankzij het woordje 'zoals'. | |
Salatrel | dinsdag 1 september 2015 @ 17:05 |
dat heeft ook geen enkele toegevoegde waarde omdat je met een trajectabo volgens mij al 40% korting krijgt buiten je eigen traject ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 17:09 |
Maar dat is dan ook mijn vraag, als ik trajectvrij 1 of 2 maanden neem, verneuk ik daar de rest van het jaar mn Dalvoordeel mee... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 17:09 |
Je hebt een punt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 september 2015 @ 17:19 |
Ik lees iets heel anders ![]() ![]() Da's hetzelfde als dat ik over een kinderkamer ga praten. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 17:38 |
Dit hier al voorbijgekomen? Lijkt me een leuke bordjesknaldeal? http://www.niedersachsentarif.de/niedersachsenticket0.html | |
dennistd | dinsdag 1 september 2015 @ 17:50 |
Was al bekend ja ![]() Wel volkomen oninteressant voor mij ![]() | |
b2py | dinsdag 1 september 2015 @ 17:51 |
Voor iedereen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 17:55 |
Want? ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 1 september 2015 @ 17:58 |
Ik ga niet vanuit Twente (station Gronau <10 minuten met de auto) eerst naar Groningen toe. Voor Niedersachen rij ik in <25 minuten naar Bentheim. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 18:19 |
Nouja voor Peterselieman misschien... | |
Darkwing_Duck | dinsdag 1 september 2015 @ 18:19 |
Dit topic is bijna... | |
Peterselieman | dinsdag 1 september 2015 @ 18:20 |
Vol ![]() |