ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Voor frontseinen moet ik wel heel diep het archief in.
Deze zomer ben ik in China geweest en daar is het treinreizen op zichzelf ook een beetje net zo als vliegen. Security check, dan wachten in de wachtruimte bij de gate, en pas als de trein is aangekomen mag je het perron op. Meer dan dit heb ik daarom niet voor elkaar gekregen qua treinenfoto's: Twee op hun eindpunt aangekomen nachttreinen, met locomotieven 'HXD3C' ervoor, waarvan de Chinese spoorwegen er een hééleboel hebben maar toch is er geen Wikipedia-pagina over.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 07:38:05 ]
Naar Nepal en Bangladesh schiet niet op natuurlijk. Maar dat er ook nog twee lijnen naar Pakistan in gebruik zijn wist ik niet. Dan zou het in theorie moeten kunnen om helemaal per trein naar India te gaan, geloof ik.
Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden Ik wilde een nachttrein nemen van Bengalore naar Kochi vorig jaar, 3 dagen op voorhand heb ik een paar uur op het station gestaan om een kaartje te bemachtigen maar dat is dus niet gelukt Uiteindelijk ben ik gevlogen met een maatschappij met de mooie naam Spicejet, voor 30 euro in een splinternieuwe Airbus
Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef J.B. het volgende: Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden
Waaraan ligt dat dan? In China is het namelijk hetzelfde verhaal, daar kun je wel een buitenlandse naam / paspoornummer invullen maar je kan alleen met UnionPay betalen. Maar als je per se wil zijn er dan ook wel bureau'tjes in Europa die het voor je kunnen regelen. Kan dat voor India niet?
De Koninklijke trein komt straks in actie voor Jet Bussemaker, omdat ook de regering er gebruik van mag maken. Het gaat een hele lange rit worden, want de reis gaat van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal
Op donderdag 27 augustus 2015 12:14 schreef Peterselieman het volgende: De Koninklijke trein komt straks in actie voor Jet Bussemaker, omdat ook de regering er gebruik van mag maken. Het gaat een hele lange rit worden, want de reis gaat van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal
Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef J.B. het volgende: Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden Ik wilde een nachttrein nemen van Bengalore naar Kochi vorig jaar, 3 dagen op voorhand heb ik een paar uur op het station gestaan om een kaartje te bemachtigen maar dat is dus niet gelukt Uiteindelijk ben ik gevlogen met een maatschappij met de mooie naam Spicejet, voor 30 euro in een splinternieuwe Airbus
Treinen in India is toch geweldig. En ondanks dat je niet online kunt boeken biedt de spoorwegen website wel goede inzichten welke treinen volgeboekt zijn. Als je geen zin hebt in perikelen op het station kun je overal wel bij toeristische bureautjes tegen 1 euro extra boekingskosten je reis regelen. Het enige rottige is dat wachtsysteem. Meerdere keren op zo'n wachtlijst gestaan en dan heb je bijna altijd wel een plaats alleen 1x dus niet. Zit je daar met je vriendin op 1 gaar bed rechtop te slapen. Gelukkig loopt het systeem wel door tijdens de reis dus later gewoon twee losse bedden gekregen.
Ik heb wel de trein gepakt van Bengalore naar Mysore, heen en terug op een dag. Daar kreeg ik zonder problemen kaartjes voor, maar nadat mensen daar begonnen te rommelen met gasbrandertjes in een wagon waar tralies voor de ruiten zaten vond ik het ook wel goed geweest met Indiase treinen. Avontuurlijk is het niettemin zeker Ik heb wel veel gebust, dat vond ik zo mogelijk nog bizarder (maar wel leuker) dan de treinen. In Sri Lanka daarentegen vond ik de spoorwegen echt fantastisch
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 14:04:52 ]
Op donderdag 27 augustus 2015 14:02 schreef J.B. het volgende: Ik heb wel de trein gepakt van Bengalore naar Mysore, heen en terug op een dag. Daar kreeg ik zonder problemen kaartjes voor, maar nadat mensen daar begonnen te rommelen met gasbrandertjes in een wagon waar tralies voor de ruiten zaten vond ik het ook wel goed geweest met Indiase treinen. Avontuurlijk is het niettemin zeker Ik heb wel veel gebust, dat vond ik zo mogelijk nog bizarder (maar wel leuker) dan de treinen. In Sri Lanka daarentegen vond ik de spoorwegen echt fantastisch
Die tralies zijn wel echt eng inderdaad. Regelmatig 's nachts wakker geschrokken vanwege een hevig toeterende trein denkende dat we zouden crashen. Treinen in Sri Lanka is inderdaad wat idyllischer. Lekker door de bergen, zittend op de traptreden van de deuropening genieten van het uitzicht.
NETHERLANDS: The consortium of Bombardier and Siemens which supplied NS Reizigers’ fleet of 131 Sprinter Lighttrain electric multiple-units has been awarded a contract to install toilets and fit slide-out steps to improve accessibility by mid-2021.
The modifications were not foreseen when first orders for the EMUs were placed in 2005, but following staff and public complaints the government has made the installation of toilets a requirement of NS Reizigers’ concession to operate passenger services on the core network in 2015-24.
The negotiated contract for the work was awarded by NS Financial Services on August 23 without a competitive tender. According to the company, the changes would require access to manufacturing information and software source code which is the confidential property of the train builders, and involving a third party would affect warranties and create uncertainty about liability for faults.
De hoofdas - de West Coast Main Line die van London Euston naar Birmingham, Manchester, en Liverpool loopt - is geëlektrificeerd maar veel van de lijntjes op de kaart zijn dat niet. Bedford - Bletchley moet het bijvoorbeeld zonder draad doen, net als Stratford-upon-Avon - Birmingham - Worcester.
London Midland heeft een vloot van 61 dieseltreinstellen van 6 verschillende types, wat een totaal van 135 bakken oplevert. Die zijn lang niet allemaal onderling uitwisselbaar (een 153 kan niks met een Turbostar) terwijl ze wel nodig zijn. "Even" wat bakken uit een andere regio halen is dus niet zomaar mogelijk zonder in dat andere gebied voor problemen te zorgen...
Ook vandaag was het weer bal rond Schiphol. Wanneer eigenlijk niet?
Voor Beter OV twijfelt niet aan de intenties van de nieuwe ProRail-baas Pier Eringa. Niettemin moet worden vastgesteld dat de door hem aangekondigde maatregelen om een einde te maken aan de ronduit beroerde bereikbaarheid van onze Nationale Luchthaven per trein, tot heden geen vruchten hebben afgeworpen. Bijna dagelijks wordt het treinverkeer van en naar Schiphol getroffen door sein-, wissel en joostmaghetwetenstoringen. Daarom hebben wij een aardigheidje voor Pier:
Voor Beter OV twijfelt niet aan de intenties van de nieuwe ProRail-baas Pier Eringa. Niettemin moet worden vastgesteld dat de door hem aangekondigde maatregelen om een einde te maken aan de ronduit beroerde bereikbaarheid van onze Nationale Luchthaven per trein, tot heden geen vruchten hebben afgeworpen. Bijna dagelijks wordt het treinverkeer van en naar Schiphol getroffen door sein-, wissel en joostmaghetwetenstoringen. Daarom hebben wij een aardigheidje voor Pier:
Mansveld steekt nog eens 9 miljoen euro in de verdubbeling van het spoor tussen Zevenaar en Didam om de dienstregeling tussen Arnhem en Winterswijk betrouwbaarder te kunnen maken
Aantal vertekeningen: * Verscherping veiligheidsregime januari 2014 * Klemmen diverse wissels te Hoofddorp (Periode onbekend) * Intensivering treinverkeer
Tja tis gewoon heel simpel. Het schiet niet op, kost veel, je ziet steeds weer hetzelfde voordat je eens wat nieuws ziet. Als je 60k+ doet per jaar dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. Met het vliegtuig kun je veel meer van de wereld zien, waarvan veel dingen per spoor nooit bereikbaar zullen zijn.
Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.
(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 19:56:27 ]
Op donderdag 27 augustus 2015 19:53 schreef Igen het volgende: Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.
(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
Ligt ook aan de prijs en tijd dat je weg kunt en het aantal overstaps. Vorig jaar ben ik vanuit Wroclaw vertrokken rond 12:15 en rond 23:45 stapte ik uit de trein (met in inmiddels niet meer rijdende EC Wawel Wroclaw-Hamburg) en dat was met slechts 2 overstappen. Had ik een stuk in een bus moeten zitten of 7 keer overstappen op allerlei stoptreintjes was ik mooi gaan vliegen.
Milieu is het laatste waar ik mee druk om maak. Als die vliegtuigen vliegen kunnen er maar beter mensen inzitten
Op donderdag 27 augustus 2015 17:51 schreef Peterselieman het volgende: Het Olielijntje naar Schoonebeek wordt opgebroken en delen van de grond worden verkocht aan diverse landeigenaren
Daarnaast bespaart ProRail door deze verkoop onderhoudskosten voor het in stand houden van een spoorlijn die niet meer in gebruik is. Wat voor onderhoud werd er nog gepleegd aan dat spoor dan? Volgens mij was het al een tijdje niet meer toegankelijk (lagen bielzen op ofzo)
Op donderdag 27 augustus 2015 20:37 schreef Yreal het volgende: Net bijna voor bijna 80¤ op de bon. Ga op noi de trein in, wil meteen de wc in, kijk nog links om het hoekje en staat daar de s&v en de politie ...
80¤... Voor effe pissen. Alsof dat spoor nog niet nat genoeg is
Ik snap um niet. Of krijg je ¤80 als je pist terwijl de trein stilstaat?
Op donderdag 27 augustus 2015 20:42 schreef Peterselieman het volgende: mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd
Ik weet ook niet welke trein dat heeft en ik denk toch iets meer van het materieel te weten als de gemiddelde reiziger of een agent.
Maw, als je dat in de regels zet, kun je er not meer voor beboeten volgens mij.
Maar v goed, ik heb liever dat iemand zijn pis in stilstand doorspoelt op het station dan wanneer ik op het perron sta te wachten en die trein komtvmet 140 langsrazen
Op donderdag 27 augustus 2015 20:42 schreef Peterselieman het volgende: mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd
Zit daar ook zo'n sticker op de deur?
Er staat ook geen verbod, toch?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 27 augustus 2015 19:53 schreef Igen het volgende: Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.
(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
Milieu kan me geen kut schelen want ik heb toch geen kinderen en de rest kan barsten
Op donderdag 27 augustus 2015 20:54 schreef Viezze het volgende: Bij treinen met een biobak zit er geen sticker op de deur dat je niet naar de wc mag als de trein op het station staat.
Germany studies feasibility of a national clockface timetable
GERMANY: A detailed study of the feasibility of introducing of a national clock-face timetable based a 30 min and 60 min cycle of long distance trains with optimised connections has been published.
The study was commissioned by the Federal Ministry of Transport from the IGES Institut and TU Braunschweig, with RMCon and Heuking Kühn Lüer Wojtek as subcontrators. It was more detailed than previous macroscopic studies, incorporating a model of the rail network with around 1 000 000 edges and 990 000 nodes as well as train performance data.
The study found that a clockface timetable would be technically feasible and could be introduced by 2025. Depending on the chosen scenario, it could offer passengers travel time reductions totalling between 8 and 12 million h/year, which could generate a growth in ridership of between 9 to 12 million journeys.
However, further discussion and analysis of the benefits would be needed before a decision on whether to go ahead. The larges size of the German rail network and the number of fixed boundary conditions make it difficult to devise a national clockface timetable, which could not simply be implemented as a single step . It would need to be phased in over a multi-year timescale as the required infrastructure works to remove bottlenecks were undertaken. Further studies would be needed to compare the value of the benefits with the work required and the resulting changes in operating costs.