ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Dat is pertinent niet waar 14.33 Stoomfluitgeluid, best lang, NSM heeft iets stomerigs aan/op bezoek?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
VSM onderweg naar huis na een weekendje Zuid-Limburg.
ah, thx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja ik snapte ook niet helemaal hoe het in stand houden van die regeling geld zou kosten. Of wordt er misschien toch eerder te veel dan te weinig gebruik van gemaakt ?
Wil je naar het Litouws spoorwegmuseum, is die kuttoko gesloten. Morgen ritje Vilnius-Kaunas met een Skoda dubbeldekker. Voor het verschil tussen 1e en 2e klas (¤5 resp ¤7) gaat deze jongen lekker voor de eerste klas
Het is weer gelukt. Na flink puzzelen, rekenen en afstemmen met vervoerders en reizigersorganisaties is de dienstregeling op het spoor voor 2016 klaar. ProRail heeft wederom in totaal ongeveer 3,3 miljoen treinritten verdeeld op het Nederlandse spoor.
Onze puzzelaars
Zo’n 25 ProRail-puzzelaars hebben hun hersens gekraakt over alle aanvragen van ruim 30 vervoerders en verladers en overlegd met reizigersverenigingen over de impact van werkzaamheden voor reizigers. De nieuwe dienstregeling op het spoor gaat op zondag 13 december 2015 in.
Er is iets stuk tussen Rotterdam en Den Haag, en het gaat komende nacht gemaakt worden.
Trein 9260 naar Brussel is al sinds de tunnelingang van Delft aan het kruipen, inmiddels ergens tussen Delft-Zuid en Schiedam ligt de snelheid nog steeds niet hoog. Schiet op, ik wil m'n trein naar Breda halen
Trein 9260 naar Brussel is al sinds de tunnelingang van Delft aan het kruipen, inmiddels ergens tussen Delft-Zuid en Schiedam ligt de snelheid nog steeds niet hoog. Schiet op, ik wil m'n trein naar Breda halen
Nog vier maanden, dan gaat ie naar Breda! (Of is het volgend jaar pas?)
Klopt het trouwens dat elke RATP halte z'n eigen jingle heeft? Of is dat alleen bij bepaalde lijnen zo? En waarom worden ze eigenlijk altijd door een vrouw en een man omgeroepen? Zoals: https://soundcloud.com/ra(...)porte-daubervilliers
In de metro en RER is dat in ieder geval niet zo, in de tram volgens mij alleen op lijn 3. De omroep wordt gedaan door zowel mannen, vrouwen als kinderen. Waarom? Omdat RATP en de buurt het leuk vinden, denk ik
En ik denk dat dit die defecte goederentrein bij Lage Zwlauwe is waar ik net wat over hoorde:
Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef derLudolf het volgende: Wil je naar het Litouws spoorwegmuseum, is die kuttoko gesloten. Morgen ritje Vilnius-Kaunas met een Skoda dubbeldekker. Voor het verschil tussen 1e en 2e klas (¤5 resp ¤7) gaat deze jongen lekker voor de eerste klas
Stelt toch geen reet voor, bovendien kun je de meeste (zijn er toch maar een paar) treinen zien staan vanaf het eerste perron van het station. Mocht je naar Riga gaan: daar ligt nog wel een ok spoorwegmuseum en dat is het grootste van de Baltische staten.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 20:36:16 ]
Als er niet van die vervelende consequenties aan het toch gepakt worden zouden zitten zou ik ze laten zien hoe fucking makkelijk het is om zware wapens mee aan boord van dat soort transportmiddelen mee te nemen. Vliegtuigen incluis trouwens. Beveiliging is een lachertje.
En het haalt niks uit. Nu gaan ze de Thalys zwaarder beveiligen, dus de volgende gestoorde gek stapt in een EuroNight. En dan wordt de EN zwaarbewaakt en dan stapt gek nummer 3 wel in een volle stadstram.
Op maandag 24 augustus 2015 20:53 schreef James1988 het volgende: En het haalt niks uit. Nu gaan ze de Thalys zwaarder beveiligen, dus de volgende gestoorde gek stapt in een EuroNight. En dan wordt de EN zwaarbewaakt en dan stapt gek nummer 3 wel in een volle stadstram.
Dat is ook wat NLse veiligheidsdiensten zeiden, als we hier beginnen, waar houdt het dan op?
En nu zijn er ook ineens vet veel mensen die sowieso de grenscontrole weer terug willen hebben (ķķk op de weg dus). Krijg je ook hetzelfde want een beetje slimmerik krijgt zijn wapens of wat dan ook écht de grens wel over.
Dat is ook wat NLse veiligheidsdiensten zeiden, als we hier beginnen, waar houdt het dan op?
En als de trams worden bewaakt legt een gek wel een bermbom bij een bushalte, of een zeemijn voor een Aqualiner. Met dit soort "maatregelen" winnen de terroristen.
Het is weer gelukt. Na flink puzzelen, rekenen en afstemmen met vervoerders en reizigersorganisaties is de dienstregeling op het spoor voor 2016 klaar. ProRail heeft wederom in totaal ongeveer 3,3 miljoen treinritten verdeeld op het Nederlandse spoor.
Onze puzzelaars
Zo’n 25 ProRail-puzzelaars hebben hun hersens gekraakt
Hun hersens nog wel
Verder: Nu nog uitvoeren. Zal me weer benieuwen hoeveel daarvan terecht komt
Op maandag 24 augustus 2015 21:37 schreef Straatcommando. het volgende: Ze zijn hier de bielzen vervangen.. Zou het mogelijk zijn om een paar van die oude bielzen over te nemen? Voor in de tuin, wel tof
Als ik zo'n helm een paar tientjes in de handen druk.. Zou kunnen toch?
Bel de Boerenbond, kun je ze wrsl zo ophalen voor een paar tientjes.
Op maandag 24 augustus 2015 21:37 schreef Straatcommando. het volgende: Ze zijn hier de bielzen vervangen.. Zou het mogelijk zijn om een paar van die oude bielzen over te nemen? Voor in de tuin, wel tof
Als ik zo'n helm een paar tientjes in de handen druk.. Zou kunnen toch?
Waarschijnlijk niet, die dingen zijn tegenwoordig verboden..
Op maandag 24 augustus 2015 22:01 schreef Mr_Klaasje het volgende: Alleen het spul waarmee ze werden ingesmeerd is verboden. Dat is overigens van een latere datum dan het beginnen met betonnen dwarsliggers.
Op maandag 24 augustus 2015 22:01 schreef Mr_Klaasje het volgende: Alleen het spul waarmee ze werden ingesmeerd is verboden. Dat is overigens van een latere datum dan het beginnen met betonnen dwarsliggers.
Er worden geen nieuwe meer gemaakt maar het is niet alsof de stasi langs de huizen kwam met aanhangers om de oude op te halen. Ik heb er hier ook nog drie.
Ik was nét ingelogd en heb m'n reishistorie opgezocht. En dat was al nadat ik het in de app had opgezocht, maar vanuit daar kun je geen GtbV indienen. Hoe is het dan fucking mogelijk dat de site zegt dat ik niet heb uitgecheckt, en na een F5 ineens wel?
Misschien is het toeval en verliep er net één of andere cache, maar waarom wordt die dan niet gebruikt door de webservice van de app?
Er worden geen nieuwe meer gemaakt maar het is niet alsof de stasi langs de huizen kwam met aanhangers om de oude op te halen. Ik heb er hier ook nog drie.
Nee, klopt ook. ProRail heeft alleen een probleem als ze nieuwe laten neerleggen met dat spulletje. Maar onbewerkt neerleggen is geen probleem. Net als die dingen überhaupt in je tuin neerleggen. Hoewel dat formeel eigenlijk niet mag.
Op maandag 24 augustus 2015 21:37 schreef Straatcommando. het volgende: Ze zijn hier de bielzen vervangen.. Zou het mogelijk zijn om een paar van die oude bielzen over te nemen? Voor in de tuin, wel tof
Als ik zo'n helm een paar tientjes in de handen druk.. Zou kunnen toch?
Nee, mag niet, oude houten dwarsliggers zijn geīmpregneerd met creosoot en daarmee chemisch afval.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik had er wel eens van gehoord, helaas kan het niet gecombineerd worden met Traject Vrij dus betaal ik bijna hetzelfde voor een veel beperkter sterabonnement.
Hebben er wel eens gebivakkeerd met bier en een pooltafel bij een Amsterdamse in een straatje met heel veel van dat soort cafeetjes, was hartstikke gezellig. Even vragen hoe dat heette. Klaasje, Deadlock of Fles, iemand nog een idee hoe dat heette waar het was?
Ik had er wel eens van gehoord, helaas kan het niet gecombineerd worden met Traject Vrij dus betaal ik bijna hetzelfde voor een veel beperkter sterabonnement.
En op 2 chipkaarten, of weiger je dat?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Lijkt me niet echt praktisch als je bijvoorbeeld een trajectabo Abcoude - Breukelen wilt combineren met dat gemaksabonnement, dan moet je steeds in Breukelen de trein uit en daar omchecken.
Ik vraag me het verhaal achter die foto ook af, maar het is weer duidelijk dat er gewoon werd gedacht 'oh er moet nog een plaatje bij, gauw zoeken op 'trein Leiden' en hop erbij' zonder te kijken.
Ik stond er best van te kijken dat mijn ritten station-werk in het Haagse met reizen op saldo goedkoper zijn dan een abonnement. Met 4 ritten per week (Den Haag Centraal -> vlakbij Madurodam -> Den Haag HS) had ik dat niet echt verwacht...
Dat vind ik wel erg ongemakkelijk. Nu kan ik mijn kaart in mijn telefoonhoesje laten zitten bij het in- en uitchecken, maar met twee kaarten gaat dat niet meer werken. Bovendien zal ik dan ongetwijfeld af en toe met de verkeerde kaart in- of uitchecken waardoor een gratis reis opeens aanzienlijk duurder wordt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 10:15 schreef derLudolf het volgende: En de trein vanuit Klaipeda komt net Vilnius binnen. Tractie geleverd door deze TEP70BS. Wat een bakbeest
De trein vanuit Minsk komt ook net binnen, twee driedelige dieseltreinstellen. Foto lukt niet vanwege felle zon.
[ afbeelding ] Deze 6750 sleepte de 4 wagons weg. Alles lijkt voorzien te zijn van automatisch koppelingen.
Voordat de wagons werden afgerangeerd tikten deze mannetjes met hamers op de draaistellen. Iemand idee waarom? Kijken of remmen nog los zijn? [ afbeelding ]
SPOILER: voor wat het waard is, fotootje van de trein uit Minsk
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 02:07 schreef James1988 het volgende: Ik stond er best van te kijken dat mijn ritten station-werk in het Haagse met reizen op saldo goedkoper zijn dan een abonnement. Met 4 ritten per week (Den Haag Centraal -> vlakbij Madurodam -> Den Haag HS) had ik dat niet echt verwacht...
htm is dan ook godsklere duur. En de prijsstructuur slaat helemaal nergens op. 24 dagkaartjes zijn nog altijd goedkoper dan een abbo den haag-Zoetermeer
htm is dan ook godsklere duur. En de prijsstructuur slaat helemaal nergens op. 24 dagkaartjes zijn nog altijd goedkoper dan een abbo den haag-Zoetermeer
De prijsopbouw is ook maar raar. Den Haag Centraal - Den Haag HS is met tram 9 duurder dan met tram 17 terwijl ze dezelfde route rijden.
Hebben er wel eens gebivakkeerd met bier en een pooltafel bij een Amsterdamse in een straatje met heel veel van dat soort cafeetjes, was hartstikke gezellig. Even vragen hoe dat heette. Klaasje, Deadlock of Fles, iemand nog een idee hoe dat heette waar het was?
De prijsopbouw is ook maar raar. Den Haag Centraal - Den Haag HS is met tram 9 duurder dan met tram 17 terwijl ze dezelfde route rijden.
9 gaat via kalvermarkt naar spui en dan naar HS, 17 gaat via weteringkade en rijswijkseplein naar HS..
Dat is echt een andere route die korter/langer kan zijn door, vermoedelijk, werkzaamheden rijden ze dus dezelfde route, ah.. ach ja.. ik heb htm altijd al erg duur gevonden..
Deze 6750 sleepte de 4 wagons weg. Alles lijkt voorzien te zijn van automatisch koppelingen.
Een klauwkoppeling idd.
quote:
Voordat de wagons werden afgerangeerd tikten deze mannetjes met hamers op de draaistellen. Iemand idee waarom? Kijken of remmen nog los zijn? [ afbeelding ]
Ik denk check op losse wielbanden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
9 gaat via kalvermarkt naar spui en dan naar HS, 17 gaat via weteringkade en rijswijkseplein naar HS..
Dat is echt een andere route die korter/langer kan zijn door, vermoedelijk, werkzaamheden rijden ze dus dezelfde route, ah.. ach ja.. ik heb htm altijd al erg duur gevonden..
Vanwege langdurige werkzaamheden aan het Spui rijdt tram 9 via de route van tram 17 tussen Centraal en HS. Maar ze hebben de prijs dus niet aangepast.
Mag dat wel? Driek?
Al kan het nu ook wel weer anders zijn, tram 9 rijdt vanwege werkzaamheden niet tussen Centraal en mijn werk. De nieuwe route (vervangende bus + tram 9) is dan weer iets goedkoper dan de rechtstreekse tram
Op dinsdag 25 augustus 2015 10:15 schreef derLudolf het volgende: Voordat de wagons werden afgerangeerd tikten deze mannetjes met hamers op de draaistellen. Iemand idee waarom? Kijken of remmen nog los zijn?
Als een wiel of aspot te heet wordt tijdens de rit of als er andere beschadigingen optreden, dan is dat te horen door met een hamertje er tegenaan te slaan. De klank die je hoort is bij deze dingen heel anders. Een hele makkelijke manier dus om beschadigingen of potentiële problemen te signaleren. Dit werd bij internationale treinen in Nederland ook gedaan tot nog niet zo lang geleden. Door (volgens mij) intensievere controles op het materieel gebeurd het in het personenvervoer eigenlijk niet meer voor zover ik weet. Van het goederenvervoer heb ik dan weer geen kaas gegeten.
Vanwege langdurige werkzaamheden aan het Spui rijdt tram 9 via de route van tram 17 tussen Centraal en HS. Maar ze hebben de prijs dus niet aangepast.
Mag dat wel? Driek?
Al kan het nu ook wel weer anders zijn, tram 9 rijdt vanwege werkzaamheden niet tussen Centraal en mijn werk. De nieuwe route (vervangende bus + tram 9) is dan weer iets goedkoper dan de rechtstreekse tram
Zie hierover ook mijn klb topic. Ze doen er dus nu WEER 4 maanden over om het stuk van madurodam tot circustheather klaar te maken voor de nieuwe trams. Echt hoor, palen uitgraven, halte wat inkorten en klaar.
Vanwege langdurige werkzaamheden aan het Spui rijdt tram 9 via de route van tram 17 tussen Centraal en HS. Maar ze hebben de prijs dus niet aangepast.
Mag dat wel? Driek?
Al kan het nu ook wel weer anders zijn, tram 9 rijdt vanwege werkzaamheden niet tussen Centraal en mijn werk. De nieuwe route (vervangende bus + tram 9) is dan weer iets goedkoper dan de rechtstreekse tram
ach, het mooiste van heel het OV in DH is nog wel dat (iig vroeger, nu pak ik de fiets) een ritje met de randstadrail tussen appelstraat en spui een random geld bedrag opleverde (ene keer wat meer, andere keer wat minder), het aangegeven bedrag via 9292 werdt zelden afgeschreven
Zie hierover ook mijn klb topic. Ze doen er dus nu WEER 4 maanden over om het stuk van madurodam tot circustheather klaar te maken voor de nieuwe trams. Echt hoor, palen uitgraven, halte wat inkorten en klaar.
4 maanden, prutsers...
Ja, daar ben ik ook niet blij mee. Het traject lag vorig jaar al 4 maanden plat, had dat toen niet meteen gekund?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:28 schreef Peterselieman het volgende: Omroep Flevoland komt er nu pas achter dat de IC Amsterdam - Lelijkstad ingekort wordt tot Almere en waarschijnlijk niet meer terugkeert
logisch op zich. Dat ding rijdt vlak voor/na de den haag cs -> grun/lw trein. Die overstap kan je ook in Almere bieden. Kunnen ze die trein daar keren?
logisch op zich. Dat ding rijdt vlak voor/na de den haag cs -> grun/lw trein. Die overstap kan je ook in Almere bieden. Kunnen ze die trein daar keren?
is wel de bedoeling, maar ideaal is deze situatie komend jaar niet. Er moet bij Almere Centrum nog een keervoorziening aangelegd worden. Het betekent dat de IC Amsterdam het komende jaar aan het perron gaat keren. Het ene half uur op 2 en het andere op spoor 3, waardoor je in een richting geen ideale aansluiting hebt, omdat je om moet lopen.
Die bus is echt jankend kut in de spits. Record was 45 minuten tussen cs en kurhaus...
Ja, ik west wat je bedoelt. Den Haag CS - Laan Copes is 5 minuten met de tram. Met de bus gisteren zowel 's ochtends (om 10:30) als 's avonds (na 18:00) een kwartier over gedaan. Kut Raamweg
Ik overweeg serieus om de OV-fiets te gaan gebruiken...
Ja, ik west wat je bedoelt. Den Haag CS - Laan Copes is 5 minuten met de tram. Met de bus gisteren zowel 's ochtends (om 10:30) als 's avonds (na 18:00) een kwartier over gedaan. Kut Raamweg
Ik overweeg serieus om de OV-fiets te gaan gebruiken...
zou ik sowieso doen. Is een goed fietspad daarzo. Als je echt wil huilen pak dan eens de bus om 17.00
ach, het mooiste van heel het OV in DH is nog wel dat (iig vroeger, nu pak ik de fiets) een ritje met de randstadrail tussen appelstraat en spui een random geld bedrag opleverde (ene keer wat meer, andere keer wat minder), het aangegeven bedrag via 9292 werdt zelden afgeschreven
En vroeger schreven ze werd zeker ook nog als werdt
Op dinsdag 25 augustus 2015 17:12 schreef Dr_Flash het volgende: Ov fiets is vet duur man. Beter trap je er gewoon eentje onder een junk vandaan. Hebben ze er zat van in dat grafdorp.
Als ik straks zo enthousiast word van fietsen dat ik elke dag een OV-fiets huur, dan lap ik wel een paar euro voor een fietskaart en gaat mijn fiets uit Breda mee naar Den Haag om daar voor woonwerkverkeer te gebruiken.
In Breda heb ik 'm niet bepaald nodig voor huis - station.
Op dinsdag 25 augustus 2015 17:12 schreef Dr_Flash het volgende: Ov fiets is vet duur man. Beter trap je er gewoon eentje onder een junk vandaan. Hebben ze er zat van in dat grafdorp.
Valt mee toch? Als je zonder korting twee enkeltjes maakt met de bus zit je al gauw rond de prijs van een OV fiets.
Op dinsdag 25 augustus 2015 17:12 schreef Dr_Flash het volgende: Ov fiets is vet duur man. Beter trap je er gewoon eentje onder een junk vandaan. Hebben ze er zat van in dat grafdorp.
misschien een paar centen meer (meer dan een euro zal het niet zijn) heb ik er graag voor over om niet in zo'n stinkbus te hoeven...
Vanaf 1-7-2000 tot de knoop gesloopt werd in Deventer was het vertrek uit Deventer richting Zwolle ook 19 en 49. En vertrek uit Zwolle trouwens 24 en 49. Hoppa.
Vanaf 1-7-2000 tot de knoop gesloopt werd in Deventer was het vertrek uit Deventer richting Zwolle ook 19 en 49. En vertrek uit Zwolle trouwens 24 en 49. Hoppa.
De knoop is bijna weer terug. Want reken maar dat het een onoverwinbare puinzooi wordt als de poortjes dicht gaan.
Er is weer een Lintje van Arriva stuk. Er pendelt nu een GTW uit de Achterhoek tussen Almelo en Mariënberg, terwijl het nog werkende Lintje het defecte stel naar Zutphen brengt
Wat een lelijkheid, daar zal de architect niet blij mee zijn.
Weet ik het. Alle tegels van het perron werden omgedraaid. Soort profylactisch sneeuwruimen op zijn Belgisch. Wie zal het zeggen. De werkverschaffing had in elk geval Belgische proporties, dat alvast wel
Op dinsdag 25 augustus 2015 20:36 schreef Dr_Flash het volgende: Over werken gesproken trouwens. Ik heb nog nooit zo veel gele hesjes tegelijk aan het werk gezien
Het verhaal achter dat glas is trouwens dat koetsiers het dronken. Omdat ze dan meer geschud kunnen hebben zonder kapot te gaan. Weet niet of het waar is maar zelfs als het gelogen is is het gewoon goed verzonnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het verhaal achter dat glas is trouwens dat koetsiers het dronken. Omdat ze dan meer geschud kunnen hebben zonder kapot te gaan. Weet niet of het waar is maar zelfs als het gelogen is is het gewoon goed verzonnen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 25 augustus 2015 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende: Het verhaal achter dat glas is trouwens dat koetsiers het dronken. Omdat ze dan meer geschud kunnen hebben zonder kapot te gaan. Weet niet of het waar is maar zelfs als het gelogen is is het gewoon goed verzonnen.
Koetsiers hadden zo'n glazenhouder aan hun koets hangen, want don't drink and drive bestond toen nog niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Niet helemaal. De originele glazen zijn dusdanig populair onder dieven dat je bij veel cafés een schoen moet inleveren voor je er een echt kwakglas bij krijgt. Het zijn geen goedkope glazen.
Oei ja, in de Efteling hadden ze vroeger Laafse Lurk, dat ging niet altijd goed op die zomeravonden einde vorige eeuw
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 25 augustus 2015 22:06 schreef Ireyon het volgende: Ik heb vandaag gewoon voor de lol de volledige intercities Den Haag - Groningen en Leeuwarden - Rotterdam uitgezeten. Wat is er mis met me
Op dinsdag 25 augustus 2015 22:06 schreef Ireyon het volgende: Ik heb vandaag gewoon voor de lol de volledige intercities Den Haag - Groningen en Leeuwarden - Rotterdam uitgezeten. Wat is er mis met me
Indien je met VIRM heb gereisd: je rug en je kont?
Op dinsdag 25 augustus 2015 22:06 schreef Ireyon het volgende: Ik heb vandaag gewoon voor de lol de volledige intercities Den Haag - Groningen en Leeuwarden - Rotterdam uitgezeten. Wat is er mis met me
Ja Virm naar Groningen Wel ICM vanuit Leeuwarden gelukkig.. Wat mis ik die goeie ouwe tijd dat je naar het noorden gewoon gegarandeerd ICM kreeg.. Die 16 bakken tussen Utrecht en Zwolle
Op dinsdag 25 augustus 2015 22:10 schreef Ireyon het volgende: Ja Virm naar Groningen Wel ICM vanuit Leeuwarden gelukkig.. Wat mis ik die goeie ouwe tijd dat je naar het noorden gewoon gegarandeerd ICM kreeg.. Die 16 bakken tussen Utrecht en Zwolle
Blijft toch wel het leukste stuk wat je kunt rijden binnen NL. Voor de rest is het vooral omleidingen meepikken om een beetje non-stop kilometers te maken . Maar denk niet dat non-stop Den Haag HS - Roosendaal via de Blijdorpboog, Utrecht CS en 's-Hertogenbosch ooit nog overtroffen gaat worden . Vroeger, toen die trein nog koste wat kost moest gaan rijden..
Blijft toch wel het leukste stuk wat je kunt rijden binnen NL. Voor de rest is het vooral omleidingen meepikken om een beetje non-stop kilometers te maken . Maar denk niet dat non-stop Den Haag HS - Roosendaal via de Blijdorpboog, Utrecht CS en 's-Hertogenbosch ooit nog overtroffen gaat worden . Vroeger, toen die trein nog koste wat kost moest gaan rijden..
Afgelopen week moest de ICE naar Frankfurt nog bijzonder omgeleid worden. Werkzaamheden tussen Arnhem en Emmerich, dus normaal gaat de trein via Den Bosch en Eindhoven. Maar helaas was er een aanrijding tussen Den Bosch en Boxtel, dus mocht de trein even kopmaken in Tilburg
Afgelopen week moest de ICE naar Frankfurt nog bijzonder omgeleid worden. Werkzaamheden tussen Arnhem en Emmerich, dus normaal gaat de trein via Den Bosch en Eindhoven. Maar helaas was er een aanrijding tussen Den Bosch en Boxtel, dus mocht de trein even kopmaken in Tilburg
Een Thalys heeft ook eens een bijzonder ommetje gemaakt: het ding was net uit Antwerpen vertrokken toen er iets gebeurde bij Rotterdam Zuid. Omdat de trein al richting HSL4 ging was het idee om 'm via Utrecht naar Amsterdam te sturen.
Toen de trein de grens overkwam was het treinverkeer bij Rotterdam alweer hervat, maar de rijweg was al naar Breda ingesteld. Dus ging die trein naar Breda, maakte daar kop, en reed vervolgens weer verder naar Rotterdam.
Afgelopen week moest de ICE naar Frankfurt nog bijzonder omgeleid worden. Werkzaamheden tussen Arnhem en Emmerich, dus normaal gaat de trein via Den Bosch en Eindhoven. Maar helaas was er een aanrijding tussen Den Bosch en Boxtel, dus mocht de trein even kopmaken in Tilburg
Heh ja die zag ik staan zondag, eerst in Ehv waar ik er van de Zugmanager absoluut niet in mocht stappen . En 50 minuten later in Tilburg op spoor 4 stond-ie er nog, dat kopmaken heeft dus gewoon minstens 20 minuten moeten duren
Op dinsdag 25 augustus 2015 02:07 schreef James1988 het volgende: Ik stond er best van te kijken dat mijn ritten station-werk in het Haagse met reizen op saldo goedkoper zijn dan een abonnement. Met 4 ritten per week (Den Haag Centraal -> vlakbij Madurodam -> Den Haag HS) had ik dat niet echt verwacht...
Ja hier ook, Den Haag HS (Rijswijkseplein) <> Laan van Zuidhoorn in Rijswijk is met gemiddeld 5 dagen per week en 1.41 per rit goedkoper dan een abonnement van 78 euro per maand.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Heh ja die zag ik staan zondag, eerst in Ehv waar ik er van de Zugmanager absoluut niet in mocht stappen . En 50 minuten later in Tilburg op spoor 4 stond-ie er nog, dat kopmaken heeft dus gewoon minstens 20 minuten moeten duren
Rijpaden hč, anders komt de boel helemaal in de knoop in doorstroomstation Den Bosch...
Ja hier ook, Den Haag HS (Rijswijkseplein) <> Laan van Zuidhoorn in Rijswijk is met gemiddeld 5 dagen per week en 1.41 per rit goedkoper dan een abonnement van 78 euro per maand.
Heh ja die zag ik staan zondag, eerst in Ehv waar ik er van de Zugmanager absoluut niet in mocht stappen . En 50 minuten later in Tilburg op spoor 4 stond-ie er nog, dat kopmaken heeft dus gewoon minstens 20 minuten moeten duren
Raar? Het is 200 meter lopen naar de andere kant, zou toch sneller moeten kunnen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Een stukje verleden om de dag mee te beginnen. Wie van jullie herinnert zich deze wagonnetjes nog?
Jarenlang reden zij elke dag, elk uur, een rondje over het terrein van het Spoorwegmuseum in Utrecht. Bij het seinhuis was een perron waar veelal een vaste machinist met een Oersik stond te wachten op reizigers.
Als frequent bezoeker van het museum zal ik er toch wel enkele tientallen keren ingezeten hebben.. Mijn vader heeft het ooit eens voor elkaar gekregen dat ik de rit op de Oersik mocht zitten en toen ook tractie mocht geven. Erg spannend!
De rijtuigen waren afkomstig van de Wiener Lokalbahn die de rijtuigen inzetten op haar Badnerbahn. Het oorspronkelijke bouwjaar zou volgens bronnen(1) 1908 zijn, geleverd door Waggonfabrik Ringhoffer, Praag. Dat maakte destijds nog deel uit van het Donauland Oostenrijk-Hongarije. In 1930 en 1955 kregen de wagens een verbouwing.
Na hun leven in Wenen tot 1984 kwamen deze twee rijtuigen in Amsterdam bij de destijds immer uitdijende EMA terecht.
Op de Rails, 7-1987
Een seriegenoot ging naar Roemenië en rijdt door nog steeds. Ook werden rijtuigen naar museumspoorlijnen verplaatst (2).
In 1989 begon de inzet van beide rijtuigen samen met Oersik 103 (later een andere) op het destijds vernieuwde traject in het Spoorwegmuseum. De rijtuigen hadden in Wenen de nummers 42 en 44 (eerder 302/304). De laatste is hieronder te zien in Wenen.
Inmiddels is de inzet van beide rijtuigen in Het Spoorwegmuseum al enige tijd voorbij. Ze zijn enige tijd van de radar verdwenen, maar doken een paar jaar terug op bij een partycentrum (Het Hoefslag) in Barneveld, precies aan de aan de andere kant van de afvalberg die je vanuit de trein ziet tussen Barneveld en Apeldoorn. Wat er precies mee gedaan wordt weet ik niet.
Een paar dagen geleden reed ik er even kort langs en kon ik de volgende plaatjes schieten:
[ Bericht 3% gewijzigd door Bitlord op 26-08-2015 02:53:15 ]
Ter info, dat plaatje van The Train Lodge is niet hoe ze er nu bij staan. Ze staan achter elkaar en er staat nog een vijfde rijtuig bij waar je kan dineren.
D'r zit echt een enorme tokkie achter me die net eerst dreigt zijn vriendin "an de bek an te houw'm" en bij het ophangen ik ook van jou schatje zegt. Wat. #treinlefuh
ik al meerdere keren, zeker nadat de eerste keer erg goed beviel
ik wil een keer naar europapark, maar dat is met de trein echt een pleuris eind weg
Je bent zo in Freiburg of Offenburg (vanaf Utrecht) vanaf daar is het wel even boemelen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ik al meerdere keren, zeker nadat de eerste keer erg goed beviel
ik wil een keer naar europapark, maar dat is met de trein echt een pleuris eind weg
Je kan bijna in 1 x met de City Nightline naar Freiburg, dan is het goed te doen, duurt het iets minder dan 4 uurtjes langer dan met de auto, als je dat ruim op tijd boekt is het ook nog betaalbaar ook (ik ben dit voorjaar voor 29 euro enkele reis, 58 euro retour geweest, ik heb toen wel geupgrade naar ligplaats voor 10 euro enkele reis)
Vertrek uit Amsterdam is rond 20:30 en je komt dan om 6 uur ongeveer aan. Je moet dan nog wel even wachten op de eerste bus vanuit Freiburg naar Europark, die vertrekt rond 8:15, en kost 8 euro
Retour uit Freiburg is rond 23:00, je komt dan rond 9:00 weer in Amsterdam aan.
Wellicht kan je er iets mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Gisteren een last-minute geboekt naar Parijs. Voor de verandering eens met Meinfernbus/Flixbus. Die rijden vanaf Utrecht Centraal zonder overstap naar de Franse hoofstad.
Een retourtje kost me 38 euro en het duurt 6 uur. Met Thalys had ik moeten overstappen in Rotterdam en duurt het 4,25 uur. Een retourtje kostte me daar 246 euro.
Thalys prijst zich wel een beetje uit de markt zo.
In Saudi-Arabië zijn de eerste testritten gestart met de nieuwe hogesnelheidstreinstellen van Talgo op de eveneens nieuwe hogesnelheidslijn. De lijn krijgt een belangrijke functie bij het massavervoer tijdens de jaarlijkse pelgrimstocht naar Mecca.
Ter info, dat plaatje van The Train Lodge is niet hoe ze er nu bij staan. Ze staan achter elkaar en er staat nog een vijfde rijtuig bij waar je kan dineren.
ik heb het idee dat er per dag meer graffiti bijkomt op die wagens en er meer ruiten ingetikt worden
Gisteren een last-minute geboekt naar Parijs. Voor de verandering eens met Meinfernbus/Flixbus. Die rijden vanaf Utrecht Centraal zonder overstap naar de Franse hoofstad.
Een retourtje kost me 38 euro en het duurt 6 uur. Met Thalys had ik moeten overstappen in Rotterdam en duurt het 4,25 uur. Een retourtje kostte me daar 246 euro.
Thalys prijst zich wel een beetje uit de markt zo.
Thalys heeft liever zakenlui die de hoofdprijs betalen om snel in Parijs te zijn dan een stel arme studenten die zich onderweg al vol laten lopen
Mijn laatste twee spoorlijntjes van NL afgevinkt Leeuwarden-Stavoren en Leeuwarden-Harlingen Haven. Rest nog de grensovergang HSL Zuid en de grensovergang bij Roosendaal, maar die hoeven voorlopig nog niet.
Je kan bijna in 1 x met de City Nightline naar Freiburg, dan is het goed te doen, duurt het iets minder dan 4 uurtjes langer dan met de auto, als je dat ruim op tijd boekt is het ook nog betaalbaar ook (ik ben dit voorjaar voor 29 euro enkele reis, 58 euro retour geweest, ik heb toen wel geupgrade naar ligplaats voor 10 euro enkele reis)
Vertrek uit Amsterdam is rond 20:30 en je komt dan om 6 uur ongeveer aan. Je moet dan nog wel even wachten op de eerste bus vanuit Freiburg naar Europark, die vertrekt rond 8:15, en kost 8 euro
Retour uit Freiburg is rond 23:00, je komt dan rond 9:00 weer in Amsterdam aan.
Wellicht kan je er iets mee.
thnx, ikzelf had via ns internationaal reisplanner, van den haag tot karlruhe oid een verbinding gevonden waar je dus bijna 5,5 uur aan het treinen was (en dan moet je nog met bus naar het park) Dat is gewoon wat lang...
Gisteren een last-minute geboekt naar Parijs. Voor de verandering eens met Meinfernbus/Flixbus. Die rijden vanaf Utrecht Centraal zonder overstap naar de Franse hoofstad.
Een retourtje kost me 38 euro en het duurt 6 uur. Met Thalys had ik moeten overstappen in Rotterdam en duurt het 4,25 uur. Een retourtje kostte me daar 246 euro.
Thalys prijst zich wel een beetje uit de markt zo.
Zelfde als kamperen staat op de lijst doen we niet meer, 6 uur in een bus nou ja je bent nog wel een stuk jonger dan ik veel plezier daar in Paris.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
thnx, ikzelf had via ns internationaal reisplanner, van den haag tot karlruhe oid een verbinding gevonden waar je dus bijna 5,5 uur aan het treinen was (en dan moet je nog met bus naar het park) Dat is gewoon wat lang...
620 kilometer vanaf Utrecht, dat is plus 100 km/h, is helemaal niet slecht imho. Vanaf 31 Augustus ben je weer binnen 4 en half uur in Karlsruhe, nu zijn er werkzaamheden en rijdt de ICE om.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is een gloednieuw stadion gebouwd waar meer dan 30.000 supporters in passen. Om al deze supporters van en naar dat stadion te krijgen is er een treinstation gebouwd op een paar meter afstand van dat stadion.
De vervoerder zet echter slechts 1x per uur een dieseltreintje in van 1 bak lang. En dan niet incidenteel ('we hebben niks anders') maar planmatig.
Er is een gloednieuw stadion gebouwd waar meer dan 30.000 supporters in passen. Om al deze supporters van en naar dat stadion te krijgen is er een treinstation gebouwd op een paar meter afstand van dat stadion.
De vervoerder zet echter slechts 1x per uur een dieseltreintje in van 1 bak lang. En dan niet incidenteel ('we hebben niks anders') maar planmatig.
Waar o waar speelt dit?
Nederland?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Er is een gloednieuw stadion gebouwd waar meer dan 30.000 supporters in passen. Om al deze supporters van en naar dat stadion te krijgen is er een treinstation gebouwd op een paar meter afstand van dat stadion.
De vervoerder zet echter slechts 1x per uur een dieseltreintje in van 1 bak lang. En dan niet incidenteel ('we hebben niks anders') maar planmatig.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op woensdag 26 augustus 2015 19:07 schreef greavy het volgende: Ja. Normaalgesproken wel, maar het boeide de vervoerder, de (regionale) overheden, de voetbalclub enz. al 10 jaar geen donder, ofzo.
Het station ligt aan de spoorlijn Coventry - Nuneaton, waar het kennelijk zo rustig is dat 1x per uur één bakje volstaat. De lijn is zelfs decennialang gesloten geweest dankzij de Beeching Axe.
Ik kan me zo voorstellen dat London Midland gewoon niet voldoende materieel heeft om hier ineens voetbaltreinen te gaan rijden.
Ja, maar dat wisten ze dus al 10 jaar lang. En 10 jaar geleden is er mee gestart, 5 miljoen? dollar kostend project. Waarom ga je dan überhaupt iets voor supporters bouwen als je die service toch niet kan bieden? Of denk ik heel raar?
Op woensdag 26 augustus 2015 19:15 schreef James1988 het volgende: Het zou me niet verbazen als het gemeentebestuur er zat met een *vingersindeoren* "Lalala die treinen komen er wel"-houding
Zo werkt het toch ook? Na veel protesten kunnen ze proberen de concessie aan te passen (met extra geld natuurlijk) en langere treinen inzetten rond wedstrijden..
De staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu heeft op 26 augustus 2015 een besluit genomen op een verzoek in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Het verzoek betreft het openbaar maken van de documenten betreffende aanbesteding van onderhoudscontracten bij ProRail. De bijgevoegde informatie is openbaar gemaakt.
Op woensdag 26 augustus 2015 19:12 schreef greavy het volgende: Ja, maar dat wisten ze dus al 10 jaar lang. En 10 jaar geleden is er mee gestart, 5 miljoen? dollar kostend project. Waarom ga je dan überhaupt iets voor supporters bouwen als je die service toch niet kan bieden? Of denk ik heel raar?
Even een vergelijking, eigenlijk een kromme omdat frequentie daar toch al hoger is dan in Coventry. Maar bij Bijlmer ArenA wanneer Ajax speelt zet NS ook vaak extra treinen in om alle mensen snel weg te kunnen voeren. Dan plukken ze ook treinen af die op rangeerterreinen staan of koppelen ze die af van andere series.
Ik weet niet hoe het netwerk daar opgebouwd is, maar ik denk dat London Midland wel wat treinen eenmalig in anderhalf a twee weken extra in kan zetten wanneer er gespeeld wordt.
Even een vergelijking, eigenlijk een kromme omdat frequentie daar toch al hoger is dan in Coventry. Maar bij Bijlmer ArenA wanneer Ajax speelt zet NS ook vaak extra treinen in om alle mensen snel weg te kunnen voeren. Dan plukken ze ook treinen af die op rangeerterreinen staan of koppelen ze die af van andere series.
Rangeerterrein via al ver van te voren ingeplande bewegingen, zodat het materieel na de dienst als het goed is op de juiste plek voor de volgende dag eindigt
Op woensdag 26 augustus 2015 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende: Ik weet niet hoe het netwerk daar opgebouwd is, maar ik denk dat London Midland wel wat treinen eenmalig in anderhalf a twee weken extra in kan zetten wanneer er gespeeld wordt.
Dit is het netwerk van London Midland:
De hoofdas - de West Coast Main Line die van London Euston naar Birmingham, Manchester, en Liverpool loopt - is geëlektrificeerd maar veel van de lijntjes op de kaart zijn dat niet. Bedford - Bletchley moet het bijvoorbeeld zonder draad doen, net als Stratford-upon-Avon - Birmingham - Worcester.
London Midland heeft een vloot van 61 dieseltreinstellen van 6 verschillende types, wat een totaal van 135 bakken oplevert. Die zijn lang niet allemaal onderling uitwisselbaar (een 153 kan niks met een Turbostar) terwijl ze wel nodig zijn. "Even" wat bakken uit een andere regio halen is dus niet zomaar mogelijk zonder in dat andere gebied voor problemen te zorgen...
Jup, ging erover dat iedereen heel vriendelijk en behulpzaam is ondanks het feit dat je zo dicht op elkaar staat. Totdat zich een grote verstoring voordoet, dan kunnen er rellen uitbreken