ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Dat is pertinent niet waar 14.33 Stoomfluitgeluid, best lang, NSM heeft iets stomerigs aan/op bezoek?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
VSM onderweg naar huis na een weekendje Zuid-Limburg.
ah, thx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja ik snapte ook niet helemaal hoe het in stand houden van die regeling geld zou kosten. Of wordt er misschien toch eerder te veel dan te weinig gebruik van gemaakt ?
Wil je naar het Litouws spoorwegmuseum, is die kuttoko gesloten. Morgen ritje Vilnius-Kaunas met een Skoda dubbeldekker. Voor het verschil tussen 1e en 2e klas (¤5 resp ¤7) gaat deze jongen lekker voor de eerste klas
Het is weer gelukt. Na flink puzzelen, rekenen en afstemmen met vervoerders en reizigersorganisaties is de dienstregeling op het spoor voor 2016 klaar. ProRail heeft wederom in totaal ongeveer 3,3 miljoen treinritten verdeeld op het Nederlandse spoor.
Onze puzzelaars
Zo’n 25 ProRail-puzzelaars hebben hun hersens gekraakt over alle aanvragen van ruim 30 vervoerders en verladers en overlegd met reizigersverenigingen over de impact van werkzaamheden voor reizigers. De nieuwe dienstregeling op het spoor gaat op zondag 13 december 2015 in.
Er is iets stuk tussen Rotterdam en Den Haag, en het gaat komende nacht gemaakt worden.
Trein 9260 naar Brussel is al sinds de tunnelingang van Delft aan het kruipen, inmiddels ergens tussen Delft-Zuid en Schiedam ligt de snelheid nog steeds niet hoog. Schiet op, ik wil m'n trein naar Breda halen
Trein 9260 naar Brussel is al sinds de tunnelingang van Delft aan het kruipen, inmiddels ergens tussen Delft-Zuid en Schiedam ligt de snelheid nog steeds niet hoog. Schiet op, ik wil m'n trein naar Breda halen
Nog vier maanden, dan gaat ie naar Breda! (Of is het volgend jaar pas?)
Klopt het trouwens dat elke RATP halte z'n eigen jingle heeft? Of is dat alleen bij bepaalde lijnen zo? En waarom worden ze eigenlijk altijd door een vrouw en een man omgeroepen? Zoals: https://soundcloud.com/ra(...)porte-daubervilliers
In de metro en RER is dat in ieder geval niet zo, in de tram volgens mij alleen op lijn 3. De omroep wordt gedaan door zowel mannen, vrouwen als kinderen. Waarom? Omdat RATP en de buurt het leuk vinden, denk ik
En ik denk dat dit die defecte goederentrein bij Lage Zwlauwe is waar ik net wat over hoorde:
Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef derLudolf het volgende: Wil je naar het Litouws spoorwegmuseum, is die kuttoko gesloten. Morgen ritje Vilnius-Kaunas met een Skoda dubbeldekker. Voor het verschil tussen 1e en 2e klas (¤5 resp ¤7) gaat deze jongen lekker voor de eerste klas
Stelt toch geen reet voor, bovendien kun je de meeste (zijn er toch maar een paar) treinen zien staan vanaf het eerste perron van het station. Mocht je naar Riga gaan: daar ligt nog wel een ok spoorwegmuseum en dat is het grootste van de Baltische staten.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 20:36:16 ]
Als er niet van die vervelende consequenties aan het toch gepakt worden zouden zitten zou ik ze laten zien hoe fucking makkelijk het is om zware wapens mee aan boord van dat soort transportmiddelen mee te nemen. Vliegtuigen incluis trouwens. Beveiliging is een lachertje.
En het haalt niks uit. Nu gaan ze de Thalys zwaarder beveiligen, dus de volgende gestoorde gek stapt in een EuroNight. En dan wordt de EN zwaarbewaakt en dan stapt gek nummer 3 wel in een volle stadstram.
Op maandag 24 augustus 2015 20:53 schreef James1988 het volgende: En het haalt niks uit. Nu gaan ze de Thalys zwaarder beveiligen, dus de volgende gestoorde gek stapt in een EuroNight. En dan wordt de EN zwaarbewaakt en dan stapt gek nummer 3 wel in een volle stadstram.
Dat is ook wat NLse veiligheidsdiensten zeiden, als we hier beginnen, waar houdt het dan op?
En nu zijn er ook ineens vet veel mensen die sowieso de grenscontrole weer terug willen hebben (óók op de weg dus). Krijg je ook hetzelfde want een beetje slimmerik krijgt zijn wapens of wat dan ook écht de grens wel over.
Dat is ook wat NLse veiligheidsdiensten zeiden, als we hier beginnen, waar houdt het dan op?
En als de trams worden bewaakt legt een gek wel een bermbom bij een bushalte, of een zeemijn voor een Aqualiner. Met dit soort "maatregelen" winnen de terroristen.
Het is weer gelukt. Na flink puzzelen, rekenen en afstemmen met vervoerders en reizigersorganisaties is de dienstregeling op het spoor voor 2016 klaar. ProRail heeft wederom in totaal ongeveer 3,3 miljoen treinritten verdeeld op het Nederlandse spoor.
Onze puzzelaars
Zo’n 25 ProRail-puzzelaars hebben hun hersens gekraakt
Hun hersens nog wel
Verder: Nu nog uitvoeren. Zal me weer benieuwen hoeveel daarvan terecht komt
Op maandag 24 augustus 2015 21:37 schreef Straatcommando. het volgende: Ze zijn hier de bielzen vervangen.. Zou het mogelijk zijn om een paar van die oude bielzen over te nemen? Voor in de tuin, wel tof
Als ik zo'n helm een paar tientjes in de handen druk.. Zou kunnen toch?
Bel de Boerenbond, kun je ze wrsl zo ophalen voor een paar tientjes.
Op maandag 24 augustus 2015 21:37 schreef Straatcommando. het volgende: Ze zijn hier de bielzen vervangen.. Zou het mogelijk zijn om een paar van die oude bielzen over te nemen? Voor in de tuin, wel tof
Waarschijnlijk niet, die dingen zijn tegenwoordig verboden..
Op maandag 24 augustus 2015 22:01 schreef Mr_Klaasje het volgende: Alleen het spul waarmee ze werden ingesmeerd is verboden. Dat is overigens van een latere datum dan het beginnen met betonnen dwarsliggers.
Op maandag 24 augustus 2015 22:01 schreef Mr_Klaasje het volgende: Alleen het spul waarmee ze werden ingesmeerd is verboden. Dat is overigens van een latere datum dan het beginnen met betonnen dwarsliggers.
Er worden geen nieuwe meer gemaakt maar het is niet alsof de stasi langs de huizen kwam met aanhangers om de oude op te halen. Ik heb er hier ook nog drie.
Ik was nét ingelogd en heb m'n reishistorie opgezocht. En dat was al nadat ik het in de app had opgezocht, maar vanuit daar kun je geen GtbV indienen. Hoe is het dan fucking mogelijk dat de site zegt dat ik niet heb uitgecheckt, en na een F5 ineens wel?
Misschien is het toeval en verliep er net één of andere cache, maar waarom wordt die dan niet gebruikt door de webservice van de app?
Er worden geen nieuwe meer gemaakt maar het is niet alsof de stasi langs de huizen kwam met aanhangers om de oude op te halen. Ik heb er hier ook nog drie.
Nee, klopt ook. ProRail heeft alleen een probleem als ze nieuwe laten neerleggen met dat spulletje. Maar onbewerkt neerleggen is geen probleem. Net als die dingen überhaupt in je tuin neerleggen. Hoewel dat formeel eigenlijk niet mag.
Nee, mag niet, oude houten dwarsliggers zijn geïmpregneerd met creosoot en daarmee chemisch afval.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik had er wel eens van gehoord, helaas kan het niet gecombineerd worden met Traject Vrij dus betaal ik bijna hetzelfde voor een veel beperkter sterabonnement.
Hebben er wel eens gebivakkeerd met bier en een pooltafel bij een Amsterdamse in een straatje met heel veel van dat soort cafeetjes, was hartstikke gezellig. Even vragen hoe dat heette. Klaasje, Deadlock of Fles, iemand nog een idee hoe dat heette waar het was?
Ik had er wel eens van gehoord, helaas kan het niet gecombineerd worden met Traject Vrij dus betaal ik bijna hetzelfde voor een veel beperkter sterabonnement.
En op 2 chipkaarten, of weiger je dat?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Lijkt me niet echt praktisch als je bijvoorbeeld een trajectabo Abcoude - Breukelen wilt combineren met dat gemaksabonnement, dan moet je steeds in Breukelen de trein uit en daar omchecken.
Ik vraag me het verhaal achter die foto ook af, maar het is weer duidelijk dat er gewoon werd gedacht 'oh er moet nog een plaatje bij, gauw zoeken op 'trein Leiden' en hop erbij' zonder te kijken.
Ik stond er best van te kijken dat mijn ritten station-werk in het Haagse met reizen op saldo goedkoper zijn dan een abonnement. Met 4 ritten per week (Den Haag Centraal -> vlakbij Madurodam -> Den Haag HS) had ik dat niet echt verwacht...
Dat vind ik wel erg ongemakkelijk. Nu kan ik mijn kaart in mijn telefoonhoesje laten zitten bij het in- en uitchecken, maar met twee kaarten gaat dat niet meer werken. Bovendien zal ik dan ongetwijfeld af en toe met de verkeerde kaart in- of uitchecken waardoor een gratis reis opeens aanzienlijk duurder wordt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 10:15 schreef derLudolf het volgende: En de trein vanuit Klaipeda komt net Vilnius binnen. Tractie geleverd door deze TEP70BS. Wat een bakbeest
De trein vanuit Minsk komt ook net binnen, twee driedelige dieseltreinstellen. Foto lukt niet vanwege felle zon.
[ afbeelding ] Deze 6750 sleepte de 4 wagons weg. Alles lijkt voorzien te zijn van automatisch koppelingen.
Voordat de wagons werden afgerangeerd tikten deze mannetjes met hamers op de draaistellen. Iemand idee waarom? Kijken of remmen nog los zijn? [ afbeelding ]
SPOILER: voor wat het waard is, fotootje van de trein uit Minsk
Op dinsdag 25 augustus 2015 02:07 schreef James1988 het volgende: Ik stond er best van te kijken dat mijn ritten station-werk in het Haagse met reizen op saldo goedkoper zijn dan een abonnement. Met 4 ritten per week (Den Haag Centraal -> vlakbij Madurodam -> Den Haag HS) had ik dat niet echt verwacht...
htm is dan ook godsklere duur. En de prijsstructuur slaat helemaal nergens op. 24 dagkaartjes zijn nog altijd goedkoper dan een abbo den haag-Zoetermeer
htm is dan ook godsklere duur. En de prijsstructuur slaat helemaal nergens op. 24 dagkaartjes zijn nog altijd goedkoper dan een abbo den haag-Zoetermeer
De prijsopbouw is ook maar raar. Den Haag Centraal - Den Haag HS is met tram 9 duurder dan met tram 17 terwijl ze dezelfde route rijden.
Hebben er wel eens gebivakkeerd met bier en een pooltafel bij een Amsterdamse in een straatje met heel veel van dat soort cafeetjes, was hartstikke gezellig. Even vragen hoe dat heette. Klaasje, Deadlock of Fles, iemand nog een idee hoe dat heette waar het was?
De prijsopbouw is ook maar raar. Den Haag Centraal - Den Haag HS is met tram 9 duurder dan met tram 17 terwijl ze dezelfde route rijden.
9 gaat via kalvermarkt naar spui en dan naar HS, 17 gaat via weteringkade en rijswijkseplein naar HS..
Dat is echt een andere route die korter/langer kan zijn door, vermoedelijk, werkzaamheden rijden ze dus dezelfde route, ah.. ach ja.. ik heb htm altijd al erg duur gevonden..
Deze 6750 sleepte de 4 wagons weg. Alles lijkt voorzien te zijn van automatisch koppelingen.
Een klauwkoppeling idd.
quote:
Voordat de wagons werden afgerangeerd tikten deze mannetjes met hamers op de draaistellen. Iemand idee waarom? Kijken of remmen nog los zijn? [ afbeelding ]
Ik denk check op losse wielbanden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
9 gaat via kalvermarkt naar spui en dan naar HS, 17 gaat via weteringkade en rijswijkseplein naar HS..
Dat is echt een andere route die korter/langer kan zijn door, vermoedelijk, werkzaamheden rijden ze dus dezelfde route, ah.. ach ja.. ik heb htm altijd al erg duur gevonden..
Vanwege langdurige werkzaamheden aan het Spui rijdt tram 9 via de route van tram 17 tussen Centraal en HS. Maar ze hebben de prijs dus niet aangepast.
Mag dat wel? Driek?
Al kan het nu ook wel weer anders zijn, tram 9 rijdt vanwege werkzaamheden niet tussen Centraal en mijn werk. De nieuwe route (vervangende bus + tram 9) is dan weer iets goedkoper dan de rechtstreekse tram
Op dinsdag 25 augustus 2015 10:15 schreef derLudolf het volgende: Voordat de wagons werden afgerangeerd tikten deze mannetjes met hamers op de draaistellen. Iemand idee waarom? Kijken of remmen nog los zijn?
Als een wiel of aspot te heet wordt tijdens de rit of als er andere beschadigingen optreden, dan is dat te horen door met een hamertje er tegenaan te slaan. De klank die je hoort is bij deze dingen heel anders. Een hele makkelijke manier dus om beschadigingen of potentiële problemen te signaleren. Dit werd bij internationale treinen in Nederland ook gedaan tot nog niet zo lang geleden. Door (volgens mij) intensievere controles op het materieel gebeurd het in het personenvervoer eigenlijk niet meer voor zover ik weet. Van het goederenvervoer heb ik dan weer geen kaas gegeten.
Vanwege langdurige werkzaamheden aan het Spui rijdt tram 9 via de route van tram 17 tussen Centraal en HS. Maar ze hebben de prijs dus niet aangepast.
Mag dat wel? Driek?
Al kan het nu ook wel weer anders zijn, tram 9 rijdt vanwege werkzaamheden niet tussen Centraal en mijn werk. De nieuwe route (vervangende bus + tram 9) is dan weer iets goedkoper dan de rechtstreekse tram
Zie hierover ook mijn klb topic. Ze doen er dus nu WEER 4 maanden over om het stuk van madurodam tot circustheather klaar te maken voor de nieuwe trams. Echt hoor, palen uitgraven, halte wat inkorten en klaar.
Mag dat wel? Driek?
ach, het mooiste van heel het OV in DH is nog wel dat (iig vroeger, nu pak ik de fiets) een ritje met de randstadrail tussen appelstraat en spui een random geld bedrag opleverde (ene keer wat meer, andere keer wat minder), het aangegeven bedrag via 9292 werdt zelden afgeschreven
Zie hierover ook mijn klb topic. Ze doen er dus nu WEER 4 maanden over om het stuk van madurodam tot circustheather klaar te maken voor de nieuwe trams. Echt hoor, palen uitgraven, halte wat inkorten en klaar.
4 maanden, prutsers...
Ja, daar ben ik ook niet blij mee. Het traject lag vorig jaar al 4 maanden plat, had dat toen niet meteen gekund?