ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Voor frontseinen moet ik wel heel diep het archief in.
Deze zomer ben ik in China geweest en daar is het treinreizen op zichzelf ook een beetje net zo als vliegen. Security check, dan wachten in de wachtruimte bij de gate, en pas als de trein is aangekomen mag je het perron op. Meer dan dit heb ik daarom niet voor elkaar gekregen qua treinenfoto's: Twee op hun eindpunt aangekomen nachttreinen, met locomotieven 'HXD3C' ervoor, waarvan de Chinese spoorwegen er een hééleboel hebben maar toch is er geen Wikipedia-pagina over.
[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 07:38:05 ]
Naar Nepal en Bangladesh schiet niet op natuurlijk. Maar dat er ook nog twee lijnen naar Pakistan in gebruik zijn wist ik niet. Dan zou het in theorie moeten kunnen om helemaal per trein naar India te gaan, geloof ik.
Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden Ik wilde een nachttrein nemen van Bengalore naar Kochi vorig jaar, 3 dagen op voorhand heb ik een paar uur op het station gestaan om een kaartje te bemachtigen maar dat is dus niet gelukt Uiteindelijk ben ik gevlogen met een maatschappij met de mooie naam Spicejet, voor 30 euro in een splinternieuwe Airbus
Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef J.B. het volgende: Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden
Waaraan ligt dat dan? In China is het namelijk hetzelfde verhaal, daar kun je wel een buitenlandse naam / paspoornummer invullen maar je kan alleen met UnionPay betalen. Maar als je per se wil zijn er dan ook wel bureau'tjes in Europa die het voor je kunnen regelen. Kan dat voor India niet?
De Koninklijke trein komt straks in actie voor Jet Bussemaker, omdat ook de regering er gebruik van mag maken. Het gaat een hele lange rit worden, want de reis gaat van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal
Op donderdag 27 augustus 2015 12:14 schreef Peterselieman het volgende: De Koninklijke trein komt straks in actie voor Jet Bussemaker, omdat ook de regering er gebruik van mag maken. Het gaat een hele lange rit worden, want de reis gaat van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal
Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef J.B. het volgende: Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden Ik wilde een nachttrein nemen van Bengalore naar Kochi vorig jaar, 3 dagen op voorhand heb ik een paar uur op het station gestaan om een kaartje te bemachtigen maar dat is dus niet gelukt Uiteindelijk ben ik gevlogen met een maatschappij met de mooie naam Spicejet, voor 30 euro in een splinternieuwe Airbus
Treinen in India is toch geweldig. En ondanks dat je niet online kunt boeken biedt de spoorwegen website wel goede inzichten welke treinen volgeboekt zijn. Als je geen zin hebt in perikelen op het station kun je overal wel bij toeristische bureautjes tegen 1 euro extra boekingskosten je reis regelen. Het enige rottige is dat wachtsysteem. Meerdere keren op zo'n wachtlijst gestaan en dan heb je bijna altijd wel een plaats alleen 1x dus niet. Zit je daar met je vriendin op 1 gaar bed rechtop te slapen. Gelukkig loopt het systeem wel door tijdens de reis dus later gewoon twee losse bedden gekregen.
Ik heb wel de trein gepakt van Bengalore naar Mysore, heen en terug op een dag. Daar kreeg ik zonder problemen kaartjes voor, maar nadat mensen daar begonnen te rommelen met gasbrandertjes in een wagon waar tralies voor de ruiten zaten vond ik het ook wel goed geweest met Indiase treinen. Avontuurlijk is het niettemin zeker Ik heb wel veel gebust, dat vond ik zo mogelijk nog bizarder (maar wel leuker) dan de treinen. In Sri Lanka daarentegen vond ik de spoorwegen echt fantastisch
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 14:04:52 ]
Op donderdag 27 augustus 2015 14:02 schreef J.B. het volgende: Ik heb wel de trein gepakt van Bengalore naar Mysore, heen en terug op een dag. Daar kreeg ik zonder problemen kaartjes voor, maar nadat mensen daar begonnen te rommelen met gasbrandertjes in een wagon waar tralies voor de ruiten zaten vond ik het ook wel goed geweest met Indiase treinen. Avontuurlijk is het niettemin zeker Ik heb wel veel gebust, dat vond ik zo mogelijk nog bizarder (maar wel leuker) dan de treinen. In Sri Lanka daarentegen vond ik de spoorwegen echt fantastisch
Die tralies zijn wel echt eng inderdaad. Regelmatig 's nachts wakker geschrokken vanwege een hevig toeterende trein denkende dat we zouden crashen. Treinen in Sri Lanka is inderdaad wat idyllischer. Lekker door de bergen, zittend op de traptreden van de deuropening genieten van het uitzicht.
NETHERLANDS: The consortium of Bombardier and Siemens which supplied NS Reizigers’ fleet of 131 Sprinter Lighttrain electric multiple-units has been awarded a contract to install toilets and fit slide-out steps to improve accessibility by mid-2021.
The modifications were not foreseen when first orders for the EMUs were placed in 2005, but following staff and public complaints the government has made the installation of toilets a requirement of NS Reizigers’ concession to operate passenger services on the core network in 2015-24.
The negotiated contract for the work was awarded by NS Financial Services on August 23 without a competitive tender. According to the company, the changes would require access to manufacturing information and software source code which is the confidential property of the train builders, and involving a third party would affect warranties and create uncertainty about liability for faults.
De hoofdas - de West Coast Main Line die van London Euston naar Birmingham, Manchester, en Liverpool loopt - is geëlektrificeerd maar veel van de lijntjes op de kaart zijn dat niet. Bedford - Bletchley moet het bijvoorbeeld zonder draad doen, net als Stratford-upon-Avon - Birmingham - Worcester.
London Midland heeft een vloot van 61 dieseltreinstellen van 6 verschillende types, wat een totaal van 135 bakken oplevert. Die zijn lang niet allemaal onderling uitwisselbaar (een 153 kan niks met een Turbostar) terwijl ze wel nodig zijn. "Even" wat bakken uit een andere regio halen is dus niet zomaar mogelijk zonder in dat andere gebied voor problemen te zorgen...
Ook vandaag was het weer bal rond Schiphol. Wanneer eigenlijk niet?
Voor Beter OV twijfelt niet aan de intenties van de nieuwe ProRail-baas Pier Eringa. Niettemin moet worden vastgesteld dat de door hem aangekondigde maatregelen om een einde te maken aan de ronduit beroerde bereikbaarheid van onze Nationale Luchthaven per trein, tot heden geen vruchten hebben afgeworpen. Bijna dagelijks wordt het treinverkeer van en naar Schiphol getroffen door sein-, wissel en joostmaghetwetenstoringen. Daarom hebben wij een aardigheidje voor Pier:
Voor Beter OV twijfelt niet aan de intenties van de nieuwe ProRail-baas Pier Eringa. Niettemin moet worden vastgesteld dat de door hem aangekondigde maatregelen om een einde te maken aan de ronduit beroerde bereikbaarheid van onze Nationale Luchthaven per trein, tot heden geen vruchten hebben afgeworpen. Bijna dagelijks wordt het treinverkeer van en naar Schiphol getroffen door sein-, wissel en joostmaghetwetenstoringen. Daarom hebben wij een aardigheidje voor Pier:
Mansveld steekt nog eens 9 miljoen euro in de verdubbeling van het spoor tussen Zevenaar en Didam om de dienstregeling tussen Arnhem en Winterswijk betrouwbaarder te kunnen maken
Aantal vertekeningen: * Verscherping veiligheidsregime januari 2014 * Klemmen diverse wissels te Hoofddorp (Periode onbekend) * Intensivering treinverkeer
Tja tis gewoon heel simpel. Het schiet niet op, kost veel, je ziet steeds weer hetzelfde voordat je eens wat nieuws ziet. Als je 60k+ doet per jaar dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. Met het vliegtuig kun je veel meer van de wereld zien, waarvan veel dingen per spoor nooit bereikbaar zullen zijn.
Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.
(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 19:56:27 ]
Op donderdag 27 augustus 2015 19:53 schreef Igen het volgende: Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.
(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
Ligt ook aan de prijs en tijd dat je weg kunt en het aantal overstaps. Vorig jaar ben ik vanuit Wroclaw vertrokken rond 12:15 en rond 23:45 stapte ik uit de trein (met in inmiddels niet meer rijdende EC Wawel Wroclaw-Hamburg) en dat was met slechts 2 overstappen. Had ik een stuk in een bus moeten zitten of 7 keer overstappen op allerlei stoptreintjes was ik mooi gaan vliegen.
Milieu is het laatste waar ik mee druk om maak. Als die vliegtuigen vliegen kunnen er maar beter mensen inzitten
Op donderdag 27 augustus 2015 17:51 schreef Peterselieman het volgende: Het Olielijntje naar Schoonebeek wordt opgebroken en delen van de grond worden verkocht aan diverse landeigenaren
Daarnaast bespaart ProRail door deze verkoop onderhoudskosten voor het in stand houden van een spoorlijn die niet meer in gebruik is. Wat voor onderhoud werd er nog gepleegd aan dat spoor dan? Volgens mij was het al een tijdje niet meer toegankelijk (lagen bielzen op ofzo)
Op donderdag 27 augustus 2015 20:37 schreef Yreal het volgende: Net bijna voor bijna 80¤ op de bon. Ga op noi de trein in, wil meteen de wc in, kijk nog links om het hoekje en staat daar de s&v en de politie ...
80¤... Voor effe pissen. Alsof dat spoor nog niet nat genoeg is
Ik snap um niet. Of krijg je ¤80 als je pist terwijl de trein stilstaat?
Op donderdag 27 augustus 2015 20:42 schreef Peterselieman het volgende: mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd
Ik weet ook niet welke trein dat heeft en ik denk toch iets meer van het materieel te weten als de gemiddelde reiziger of een agent.
Maw, als je dat in de regels zet, kun je er not meer voor beboeten volgens mij.
Maar v goed, ik heb liever dat iemand zijn pis in stilstand doorspoelt op het station dan wanneer ik op het perron sta te wachten en die trein komtvmet 140 langsrazen
Op donderdag 27 augustus 2015 20:42 schreef Peterselieman het volgende: mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd
Zit daar ook zo'n sticker op de deur?
Er staat ook geen verbod, toch?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 27 augustus 2015 19:53 schreef Igen het volgende: Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.
(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
Milieu kan me geen kut schelen want ik heb toch geen kinderen en de rest kan barsten
Op donderdag 27 augustus 2015 20:54 schreef Viezze het volgende: Bij treinen met een biobak zit er geen sticker op de deur dat je niet naar de wc mag als de trein op het station staat.
Germany studies feasibility of a national clockface timetable
GERMANY: A detailed study of the feasibility of introducing of a national clock-face timetable based a 30 min and 60 min cycle of long distance trains with optimised connections has been published.
The study was commissioned by the Federal Ministry of Transport from the IGES Institut and TU Braunschweig, with RMCon and Heuking Kühn Lüer Wojtek as subcontrators. It was more detailed than previous macroscopic studies, incorporating a model of the rail network with around 1 000 000 edges and 990 000 nodes as well as train performance data.
The study found that a clockface timetable would be technically feasible and could be introduced by 2025. Depending on the chosen scenario, it could offer passengers travel time reductions totalling between 8 and 12 million h/year, which could generate a growth in ridership of between 9 to 12 million journeys.
However, further discussion and analysis of the benefits would be needed before a decision on whether to go ahead. The larges size of the German rail network and the number of fixed boundary conditions make it difficult to devise a national clockface timetable, which could not simply be implemented as a single step . It would need to be phased in over a multi-year timescale as the required infrastructure works to remove bottlenecks were undertaken. Further studies would be needed to compare the value of the benefits with the work required and the resulting changes in operating costs.
Maar v goed, ik heb liever dat iemand zijn pis in stilstand doorspoelt op het station dan wanneer ik op het perron sta te wachten en die trein komtvmet 140 langsrazen
Ik ken ook wel verhalen van brugwachters die lekker in het zonnetje tegen het spoortalud zaten en de volle laag kregen. Of even onder een stalen spoorbrug door lopen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik ken ook wel verhalen van brugwachters die lekker in het zonnetje tegen het spoortalud zaten en de volle laag kregen. Of even onder een stalen spoorbrug door lopen...
Zpu dat dan de reden zijn waarom WC ruitjes van een trein geblindeerd zijn? zodat je niet ziet waar je doortrekt?
Op donderdag 27 augustus 2015 20:54 schreef Viezze het volgende: Bij treinen met een biobak zit er geen sticker op de deur dat je niet naar de wc mag als de trein op het station staat.
Het zou logisch zijn als dat zo was. Maar er zijn wc's met biobak en toch zo'n sticker op de deur.
En net wat plaatjes gemaakt van wat raampjestreinen en badslippers. Een enorme ertstrein denk ik, ervoor liep twee maal Siemens ER20 te brullen Deze hebben hier trouwens 2000kW ipv 1750 en drie ipv tweeassige draaistellen
[ Bericht 14% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2015 11:17:28 ]
Grrr had ik een verhaaltje met wat plaatjes getypt, wil ik voor de laatste foto terug naar Chrome, is mijn hele tekst weg. Anyway dan maar per foto posten
Toch een hele stuk breder voor mijn gevoel. Volgens mij is er ook wel iets van airco, maar de stoelen zijn uitgezeten en zitten niet lekker. Wel lekker ruim.
Op vrijdag 28 augustus 2015 11:33 schreef derLudolf het volgende: Grrr had ik een verhaaltje met wat plaatjes getypt, wil ik voor de laatste foto terug naar Chrome, is mijn hele tekst weg. Anyway dan maar per foto posten
Toch een hele stuk breder voor mijn gevoel. Volgens mij is er ook wel iets van airco, maar de stoelen zijn uitgezeten en zitten niet lekker. Wel lekker ruim. [ afbeelding ]
Litouwen? Waar ergens?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Van een instap op perronhoogte is nog geen sprake hier.Van elke wagon werd trouwens maar 1 deur gebruikt. Hierbij stond dan de conducteur voor het instappen al te controleren. De handvatten werden trouwens netjes schoongemaakt voor het in/uitstappen
Ben nu weer onderweg naar Vilnius. Ben ook in Kaunas en Siauliai geweest.
Dit vind ik wel bijzonder, denk dat de loc geen treinstroom levert en dat deze multiriem een dynamo aandrijft. Andere rijtuigen hadden trouwens een as vanuit de draaistel naar iets dat halverwege onder het rijtuig hing, denk dat dat ook een dynamo is want die had niet zon voorziening als op de foto.
[ Bericht 32% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2015 11:55:24 ]
Ben nu weer onderweg naar Vilnius. Ben ook in Kaunas en Siauliai geweest.
Nice, ik keek net even in een fotomapje van 2003, ik maakte toen alleen geen foto's van treinen . Volgens mij zijn we toen per trein van Vilnius naar Kaunas gegaan dus heb ik ooit over breedspoor heen getuft. Was erg gave vakantie in 3 weken ook nog Klapeida,Tallin en Riga overnacht. Vilnius vonden we het fijnste/mooiste toen. O, ja en dagtripjes Trakai en Nida, daar hadden ze deze soep
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nice, ik keek net even in een fotomapje van 2005, ik maakte toen alleen geen foto's van treinen . Volgens mij zijn we toen per trein van Vilnius naar Kaunas gegaan dus heb ik ooit over breedspoor heen getuft. Was erg gave vakantie in 3 weken ook nog Klapeida,Tallin en Riga overnacht. Vilnius vonden we het fijnste/mooiste toen.
Klaipeda wou ik ook wel heen, maar ik reis alleen en daar ken ik niemand en mijn vrienden uit LT hadden niet echt tijd een dag/nacht mee te gaan. Vilnius is een mooie stad inderdaad, Kaunas al een stuk minder en Siauliai nog minder. Als je er niemand kent zou ik er niet heen gaan. Kaunas Vilnius is trouwens de enige 100km spoor met waslijn in Litouwen
Klaipeda wou ik ook wel heen, maar ik reis alleen en daar ken ik niemand en mijn vrienden uit LT hadden niet echt tijd een dag/nacht mee te gaan. Vilnius is een mooie stad inderdaad, Kaunas al een stuk minder en Siauliai nog minder. Als je er niemand kent zou ik er niet heen gaan. Kaunas Vilnius is trouwens de enige 100km spoor met waslijn in Litouwen
Wij waren met z'n 2-en was prima toen te doen, best veel mensen ontmoet btw, en kostte echt niks, uit eten bij Radisson SAS bijvoorbeeld met een prachtig uitzicht over Vilnius, is het nog altijd spotgoedkoop?
Veel plezier nog daar trouwens . Klapeida is niet bijzonder hoor, niks gemist.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wij waren met z'n 2-en was prima toen te doen, best veel mensen ontmoet btw, en kostte echt niks, uit eten bij Radisson SAS bijvoorbeeld met een prachtig uitzicht over Vilnius, is het nog altijd spotgoedkoop?
Voor rond ¤10 heb je mooi stuk vlees en 2 cola. Geen reden tot klagen. Hotels weet ik niet wat die in Vilnius kosten
quote:
Veel plezier nog daar trouwens . Klapeida is niet bijzonder hoor, niks gemist.
Danku. Oh ze zeiden dat dat wel leuk was- en dan vanaf daar naar Nida.
Voor rond ¤10 heb je mooi stuk vlees en 2 cola. Geen reden tot klagen. Hotels weet ik niet wat die in Vilnius kosten
[..]
Danku. Oh ze zeiden dat dat wel leuk was- en dan vanaf daar naar Nida.
Leuk, ja dat kan overal er was niet veel te zien laten we het zo zeggen, Nida is meer cult ben je ook zo klaar, wel tof om met een bus die landtong (Haf) af te rijden maar niks wereldverheffends tenzij je Thomas Mann-adept bent misschien dan wel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Jottumpjes. Intercity Enschede - westen is 10 bakken Virm. Helaas zijn de achterste 6 bakken afgesloten, zogenaamd in verband met de veiligheid. Gevolg: elke stop duurt drie minuten langer. In Gouda gaat er wel "een gedeelte" naar Rotterdam. We hopen gewoon dat er vandaag niemand naar Rotterdam wil. Falende faalfalers falen. Weer.
Gefaal van het hoogste niveau te Dordrecht: De IC Vlissingen van 12:27 werd pas om 12:34 het achterste treinstel, VIRM4, afgetrapt. Trein stond 12:23 aan het perron. Dat viertje moest vervolgens mee met de trein van 12:35 ri Lelystad... Gevolg: beide IC's vertraagd... Waarom kon het niet in Rotterdam afgetrapt/bijgeplaatst worden?
Op zaterdag 29 augustus 2015 13:05 schreef James1988 het volgende: Nee Fles dat mag je niet zeggen want huuuuu de veiligheid!! Daar wil je toch niet zomaar aan tornen?!?
Het heeft met veiligheid natuurlijk geen ene kut te maken. Want dat treinstel kon later, geheel zelfstandig, wel gewoon de IC van Gouda naar Den Haag vormen. Ze hadden gewoon de personeelsplanning niet op orde. En dat heeft met veiligheid niks te maken. Het aantal sudokuboekjes in de eerste klas van een zesbaks dubbeldekker heeft nou eenmaal niets met veiligheid te maken.
Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef derLudolf het volgende: Daarnaast bespaart ProRail door deze verkoop onderhoudskosten voor het in stand houden van een spoorlijn die niet meer in gebruik is. Wat voor onderhoud werd er nog gepleegd aan dat spoor dan? Volgens mij was het al een tijdje niet meer toegankelijk (lagen bielzen op ofzo)
Ligt eraan of ze de spoorbrug over het stieltjeskanaal ook weg gaan halen, daar zit/zat natuurlijk wel onderhoud aan. Die brug staat al 15 jaar omhoog. zie link https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1
Ik heb als klein jochie bij mijn ouders in de auto nog wel staan wachten bij dat spoor als er weer eens een olietrein van de NAM over reed
10km naar het Oosten in Duitsland rijden de olietreinen nog gewoon
[ Bericht 15% gewijzigd door bluemoon23 op 29-08-2015 15:01:51 ]
Op zaterdag 29 augustus 2015 13:29 schreef b2py het volgende: Man man, waar kan je je in hemelsnaam druk om maken. Gaat het wel goed met je cholesterol?
Op zaterdag 29 augustus 2015 15:18 schreef Treinhoer het volgende: Reken maar op treinuitval. Alle verlengde 2'tjes die wij terug kregen als 3'tjes vertonen de meest bizarre storingen.
De planning is dan ook dat het vrijdag allemaal moet rijden
Op zaterdag 29 augustus 2015 15:18 schreef Treinhoer het volgende: Reken maar op treinuitval. Alle verlengde 2'tjes die wij terug kregen als 3'tjes vertonen de meest bizarre storingen.
GEWOON EEN BAKJE ERTUSSEN HANGEN. WAT IS ER ZO MOEILIJK?
Op zaterdag 29 augustus 2015 17:23 schreef Peterselieman het volgende: Die treintjes van Arriva waren drie uur te vroeg in Bentheim. Geen idee of ze meteen door zijn gegaan naar Zutphen
Arriva te vroeg? Ketterij!
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
10km naar het Oosten in Duitsland rijden de olietreinen nog gewoon
Echt? Nog nooit gezien. Wel vaak genoeg bij Klasmann&Deilmann in Schöningsdorf op de "turflorries" moeten wachten. Prachtig dat daar nog zo'n smalspoor systeem in gebruik is.
Googlemaps plaatje, https://goo.gl/maps/wbpLc een dubbele rij wagons staat geparkeerd op het voormalige station van Emlichheim, daar bij adres "Wiggerskamp" is nu een supermarkt, daar was ik gisteren (bier halen, 20x 0,5 liter Krombacher voor ¤12 ), toen vertrok er ook net een trein, alles rammelde in de supermarkt.
GoogleMaps plaatje, https://goo.gl/maps/Sx5c5 je ziet een dubbele rij met ketelwagens staan op het spoor en links een grote opslagtank voor de ruwe olie (10.000m3 geloof ik) Bij een vorige werkgever ben ik nog aan het werk geweest op dat emplacement, daar moesten we nieuwe leidingen aanleggen van die opslagtank naar het verlaadstation, door die leidingen loopt de olie. Toen kregen we nog op onze flikker omdat we iets op de rails hadden gelegd en vergeten waren op te ruimen, dat was daarna natuurlijk zo plat als een dubbeltje Wisten wij veel, wij waren gewend om leidingen te installeren in fabrieken, met treinen hadden we nooit te maken.
[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 29-08-2015 19:33:43 ]
Op zaterdag 29 augustus 2015 15:18 schreef Treinhoer het volgende: Reken maar op treinuitval. Alle verlengde 2'tjes die wij terug kregen als 3'tjes vertonen de meest bizarre storingen.
Dat heeft natuurlijk niks met de toelating te maken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Echt? Nog nooit gezien. Wel vaak genoeg bij Klasmann&Deilmann in Schöningsdorf op de "turflorries" moeten wachten. Prachtig dat daar nog zo'n smalspoor systeem in gebruik is.
Bij Emlichheim vertrekt de Bentheimer Eisenbahn D25 met een 14 wagen tellende olietrein richting Bahnhof Emlichheim, alwaar de locomotief weer moet omlopen, om de weg te vervolgen richting Esche. Aldaar zal de lok wederom omlopen om de trein richting Osterwald te brengen. Daar wordt de trein gelost en gaat de olie via pijpleiding verder. Dit treintje rijdt over een afstand van circa 15 kilometer heen- en weer.
Na Emlichheim werd doorgereden naar Esche, waar de trein voor de tweede keer mijn lens ging passeren. De trein moet in Esche voor de tweede keer kopmaken voor het laatste stukje naar Osterwald. Totaal legt de trein ongeveer 15 kilometer af. De lading, olie, gaat vervolgens via pijpleiding verder.
Nadat de locomotief voor een tweede keer heeft omgelopen, ditmaal bij Esche, vertrekt de 14 ketelwagens tellende trein voor het laatste stukje naar Osterwald. Daarna gaat de locomotief los terug naar Coevorden Heege.
Op zaterdag 29 augustus 2015 19:26 schreef bluemoon23 het volgende: Nog nooit gezien daar ? Is geen smalspoor hoor, is gewoon normaalspoor, het trace is eigendom van de Bentheimer Eisenbahn.
Ik heb het over dat spoor bij Klasmann & Deilmann hè, of jij ook?
Ja, normaal zijn ze altijd te laat en een GTBV kun je wel op je buik schrijven, omdat ze onder de 4 euro niet uitbetalen
Helaas: 41480 uit Bentheim: Bad Bentheim 19.30, Oldenzaal 19.46, Hengelo 19.58, Almelo 20.10, Deventer Goederen 20.37/21.20, Zutphen Goederen 21.31 Kan dus best zijn dattie weer optijd uit Deventer is vertrokken.
Bij vertrek fabriek: [ afbeelding ] Bij Emlichheim vertrekt de Bentheimer Eisenbahn D25 met een 14 wagen tellende olietrein richting Bahnhof Emlichheim, alwaar de locomotief weer moet omlopen, om de weg te vervolgen richting Esche. Aldaar zal de lok wederom omlopen om de trein richting Osterwald te brengen. Daar wordt de trein gelost en gaat de olie via pijpleiding verder. Dit treintje rijdt over een afstand van circa 15 kilometer heen- en weer.
[ afbeelding ] Na Emlichheim werd doorgereden naar Esche, waar de trein voor de tweede keer mijn lens ging passeren. De trein moet in Esche voor de tweede keer kopmaken voor het laatste stukje naar Osterwald. Totaal legt de trein ongeveer 15 kilometer af. De lading, olie, gaat vervolgens via pijpleiding verder.
[ afbeelding ] Nadat de locomotief voor een tweede keer heeft omgelopen, ditmaal bij Esche, vertrekt de 14 ketelwagens tellende trein voor het laatste stukje naar Osterwald. Daarna gaat de locomotief los terug naar Coevorden Heege.
Heeft die trein altijd gereden of pas sinds een aantal jaren (weer)? Want, ik kan me herinneren dat een aantal jaren gelden er nog een pijpleiding liep langs Twist-Adorf-Georgsdorf langs het kanaal. Vanaf Georgsdorf is het nog maar stukje tot Osterwald.
Die trein liep daar altijd al, het olieveld daar is van Wintershall (ik heb daar zelf 2 jaar gewerkt in dat olieveld) Ergens in het bos bij Emlichheim staat een jaknikker met het nummer EM-1, daar staat een bordje bij dat die put geboord is in 1944, en die jaknikker doet het nog steeds
Op zaterdag 29 augustus 2015 21:39 schreef bluemoon23 het volgende: Die trein liep daar altijd al, het olieveld daar is van Wintershall (ik heb daar zelf 2 jaar gewerkt in dat olieveld) Ergens in het bos bij Emlichheim staat een jaknikker met het nummer EM-1, daar staat een bordje bij dat die put geboord is in 1944, en die jaknikker doet het nog steeds
En die raffinaderij in Lingen is weer van BP, om het makkelijk te maken
aha, leuker kunnen we het niet maken zegmaar laatste keer offtopic, weet jij waarom die leiding Twist- Georgsdorf (en misschien verder, ik kwam nooit verder dan daar) is opgedoekt? Neem aan dat je weet welke ik bedoel?
Op zaterdag 29 augustus 2015 23:27 schreef mschol het volgende: Was vanmiddag even op rotterdam, en vindt het station eigenlijk best hondslelijk als je aankomt lopen
Over smaak valt te twisten.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zaterdag 29 augustus 2015 21:57 schreef derLudolf het volgende: laatste keer offtopic, weet jij waarom die leiding Twist- Georgsdorf (en misschien verder, ik kwam nooit verder dan daar) is opgedoekt? Neem aan dat je weet welke ik bedoel?
Geen idee, dat zou dan de leiding naar Osterwald zijn denk ik, van Georgsdorf is het nog iets van 8/9km naar Osterwald.. Ik denk dat ze de leiding gewoon verlegd hebben, of hij is nu ondergronds dat kan ook.
Het olieveld van Georgsdorf is nog in productie (ja, ook daar hebben ze wat) en bij Twist ook, dus de leiding zal wel niet helemaal opgedoekt zijn.
ik vond het iig geen gezellige stad om even door het centrum te slenteren.. veels te modern alles dan loop ik liever in gouda centrum of delft centrum
Gezelligheid maak je zelf toch? Tenminste, wij hebben nog nooit moeite gehad om het in Rotterdam erg naar ons zin te hebben en Rotterdammers zijn een fijn volk!
Gezelligheid maak je zelf toch? Tenminste, wij hebben nog nooit moeite gehad om het in Rotterdam erg naar ons zin te hebben en Rotterdammers zijn een fijn volk!
Ja, in Rotterdam of Amsterdam zou ik me na zonsondergang niet op straat wagen. In Delft of Gouda wel.
Echt? Delft ken ik heel erg goed, jarenlang letterlijk al mijn schoolvakanties doorgebracht in de Indische buurt en daar zitten wel nare stukken bij waar ik 's nachts omheen zou fietsen, Gouda ben ik slechts een paar keer geweest, een vriend van me woonde daar een paar jaar anti-kraak in een voormalig schoolgebouw wat op sloop wachtte maar waarvoor de vergunningen maar niet rondkwamen maar zelfs buiten een sigaretje roken of laat aankwamen voelde niet prettig aan.
Rotterdam en Amsterdam heb ik me, zelfs in de zogenaamd slechte gedeeltes van de Bijlmer en Slotervaart nog nooit onveilig gevoeld. Oh in Rotterdam wel een paar keer op een metrostation trouwens maar nooit op straat.
Ik zou het licht verder opschroeven en de kleuren iets minder pastel-achtig maken omdat het mijn smaak zo niet is maar ik vind het er verder prima uitzien.
Het contrast in de tweede is groter, daardoor zie je weer minder van de draaistellen en de koppeling. Hij is daardoor misschien wat vlakker. Ik heb wel geprobeerd ook de lucht wat meer reliëf te geven.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Vandaag rijdt Arriva proefritten met de verlengde GTW's van Zwolle-Emmen: Zutphen Goederen v. 09.09: 82590 Zwolle Goederen v. 10:15: 82593 Zutphen Goederen v. 12:09: 82591 Zwolle Goederen v. 13:15: 82595 Zutphen Goederen v. 15:09: 82592 Zwolle Goederen v. 16:15: 82597
Ze komen dus niet op de stations Zutphen en Zwolle.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb bijna 2 maand niet in NL treinen gezeten, en ben nu onderweg vanaf EHV naar Den Bosch met de sprinter (DDAR) en heb ook een stuk of 3 andere DDAR's gespot. Er zijn toch precies genoeg stammen om Zwolle-Utrecht te rijden dus was het de bedoeling ze daar allemaal in te zetten? Of is er veel verandert aan omlopen afgelopen tijd?
Op zondag 30 augustus 2015 14:02 schreef derLudolf het volgende: Ik heb bijna 2 maand niet in NL treinen gezeten, en ben nu onderweg vanaf EHV naar Den Bosch met de sprinter (DDAR) en heb ook een stuk of 3 andere DDAR's gespot. Er zijn toch precies genoeg stammen om Zwolle-Utrecht te rijden dus was het de bedoeling ze daar allemaal in te zetten? Of is er veel verandert aan omlopen afgelopen tijd?
Er zijn achttien stammetjes en heb je er tien tot twaalf nodig voor Utrecht - Zwolle
Op zondag 30 augustus 2015 14:41 schreef dennistd het volgende: Had je beter via Utrecht kunnen gaan, dat was zelfs met de treinvervangende bus Utrecht-Amersfoort nog sneller geweest
Dit was een overstap minder en met beide ben ik om 17:15 in Emmen...
Wat is er nog erger dan een vouwfiets? Dit. Wel weer een stereotype hoor. Sandalen, afritsbroek, buideltasje, constant moeilijk kijkend en vies bezweet
Ik snap niet dat je zo wilt reizen zeg, ik voel me al ongemakkelijk als ik een grote tas of koffer bij me heb. Ze werd reageerde geïrriteerd toen we zeiden dat er misschien iets van een doorgang moest blijven. #hooptopconducteur
[ Bericht 16% gewijzigd door derLudolf op 30-08-2015 15:11:26 (Foto even onherkanbaar gemaakt) ]
Op zondag 30 augustus 2015 15:07 schreef derLudolf het volgende: Wat is er nog erger dan een vouwfiets? Dit. Wel weer een stereotype hoor. Sandalen, afritsbroek, buideltasje, constant moeilijk kijkend en vies bezweet [ afbeelding ]
Ik snap niet dat je zo wilt reizen zeg, ik voel me al ongemakkelijk als ik een grote tas of koffer bij me heb. Ze werd reageerde geïrriteerd toen we zeiden dat er misschien iets van een doorgang moest blijven. #hooptopconducteur
Dat is geen fietsbalkon volgens mij?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zou weleens willen weten of in al die reizigersonderzoeken ook onderzocht wordt naar het meenemen van (vouw)fietsen in de trein en of je daar n toename in ziet. Tis in 'mijn vaste trein' vaak n bonte verzameling en daardoor voor iedereen hinderlijk aan het worden.
Op zondag 30 augustus 2015 17:40 schreef Adrie072 het volgende: Zou weleens willen weten of in al die reizigersonderzoeken ook onderzocht wordt naar het meenemen van (vouw)fietsen in de trein en of je daar n toename in ziet. Tis in 'mijn vaste trein' vaak n bonte verzameling en daardoor voor iedereen hinderlijk aan het worden.
Mja, als het heel hinderlijk wordt dan kan het best zijn dat een vouwfiets een stationnetje eerder uitstapt, zoals in het verleden wel eens gebeurd is.
Op zondag 30 augustus 2015 17:40 schreef Adrie072 het volgende: Zou weleens willen weten of in al die reizigersonderzoeken ook onderzocht wordt naar het meenemen van (vouw)fietsen in de trein en of je daar n toename in ziet. Tis in 'mijn vaste trein' vaak n bonte verzameling en daardoor voor iedereen hinderlijk aan het worden.
Daar heb ik nog nooit een vraag over zien langskomen. Gaat eigenlijk altijd over reisinformatie of over schoongemaaktheid van treinen.
Door werkzaamheden bij Zevenaar is de CityNightLine omgeleid via Venlo. Loc 1739 heeft de trein van Amsterdam naar Venlo gebracht, waar DB-loc 120 103-7 de trein over heeft genomen om hem naar Duitsland te brengen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Oh ik dacht ICB. Rijdt NS weer met de CNL? Toen ik vorig jaar met de EN ging liep er een 189'er voor. Of is CNL altijd NS geweest?
NS rijdt altijd de CNL/EN. Sinds de uitschakeling van ATB op Zevenaar-Emmerich werd er met een gehuurde 189'er gereden, daarna kwamen er twee Traxxen (186'ers) beschikbaar met de juiste software voor Duitsland.
Die worden normaal gesproken ook gebruikt, maar bij het rijden via Venlo worden er gewoon 1700'en ingezet (zijn goedkoper). Binnenkort gaat de trein trouwens zonder locwissel door Duitsland in, dus met de 186'er zonder stop in Emmerich.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is correct. CNL gaat door NS International gereden worden ipv NS Reizigers en de trein zal met een 186 tot Köln Hbf door Nederlandse machinisten gereden worden.
Op zondag 30 augustus 2015 15:21 schreef b2py het volgende: Gisteren trouwens een stout kind in de trein. Trein kwam van Schiphol af en de ballon had 'Welcome home' er op staan. Mag niet op Schiphol, foei!
In de trein is het geen probleem, want het gevaar is toch immers dat die ballon met het aluminiumfolie tegen de bovenleiding komt en dan ontploft / verbrandt waardoor het brandalarm af gaat en het hele treinverkeer van en naar Schiphol stil komt te liggen?
In de trein is het geen probleem, want het gevaar is toch immers dat die ballon met het aluminiumfolie tegen de bovenleiding komt en dan ontploft / verbrandt waardoor het brandalarm af gaat en het hele treinverkeer van en naar Schiphol stil komt te liggen?
Ja, maar dat ding is dus op Schiphol de trein ingekomen..
Dit weekend ben ik naar Tsjechië geweest en heb o.a. het spoorlijntje van Zittau naar Liberec gedaan. Die lijn gaat een stukje over Pools gebied, zonder station, en dan gaat het wiebel-wiebel-wiebel met 25 km/u door het landschap en bijna het hele spoor is overwoekerd met gras. Weet iemand hier nog iets interessants over te vertellen?
Na de CityElefant en de RegioPanter hebben ze in Tsjechië nu ook de RegioShark. Van PESA uit Polska. Heb vandaag een stukje met zo'n trein gedaan. Op de TV-schermen wordt steeds de snelheid aangegeven die gereden wordt en dat was eigenlijk steeds 70/80 km/u op de vrije baan.
Maar goed, het is ook een eenzame streek met veel heuvels, kronkelige sporen en maar weinig te doen. Zelfs in Liberec -toch een provinciehoofdstad met 100.000 inwoners en een tram- kon je zaterdagmiddag zowat een kanon afschieten.
Op zondag 30 augustus 2015 20:12 schreef greavy het volgende: Oh, rijden die nieuwes ook al naar Liberec? Ik had vorig jaar nog een 843 met 1 extra rijtuig(de tweede was afgekoppeld): [ afbeelding ]
Zo een trein heb ik in Liberec ook zien staan. Wou daar eigenlijk ook mee reizen, maar het loket had me een kaartje via Zittau verkocht dus dat kon niet.
De RegioShark was daarna tussen Rybniste en Rumburk (weet niet waar 'ie voor Rybniste vandaan kwam).
Edit: Zit even te kijken op die kaart van bueker.net. Daar rond Liberec hebben ze wel echt een flink netwerk van die enkelsporige boemel-diesellijntjes zeg!
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2015 20:19:59 ]
Oké. Ik had zo'n Desiro van DB Dresden > Liberec, en toen deze van Liberec naar Pardubice, en met Regiojet naar Praag en met de Eurocity weer naar Dresden. Was een leuk rondje toen.
Op zondag 30 augustus 2015 20:20 schreef greavy het volgende: Oké. Ik had zo'n Desiro van DB Dresden > Liberec, en toen deze van Liberec naar Pardubice, en met Regiojet naar Praag en met de Eurocity weer naar Dresden. Was een leuk rondje toen.
Da's een flink rondje.
Ik heb gisteren heen Dresden - Liberec ook met de sneltrein gedaan. Al zijn het nu Desiro's van 'Trilex'. Die hebben o.a. een gedeelte met stamplaatsen. Kun je als abonnementhouder je eigen dagelijkse gereserveerde stoel krijgen.
En vandaag via de nieuwe verbinding Rumburk - Bad Schandau terug. Eigenlijk niet ver, maar toch duurde het zowat de hele dag. Anderhalf uur overstaptijd in Zittau, anderhalf uur overstaptijd in Rumburk.
In Zittau is wel het een en ander te zien. Een mooi stadje en er is een smalspoorlijn met stoomtreinen.
Maar anderhalf uur in Rumburk? Er is daar echt niets. Ja, in een parkje waren twee jongeren backflips aan het oefenen, dat maakte het nog net uit te houden geloof ik.
Wel een mooie omgeving. Leuk om uit het raam van de trein te kijken en je kan vast er ook goed wandelen.
Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Igen het volgende: Dit weekend ben ik naar Tsjechië geweest en heb o.a. het spoorlijntje van Zittau naar Liberec gedaan. Die lijn gaat een stukje over Pools gebied, zonder station, en dan gaat het wiebel-wiebel-wiebel met 25 km/u door het landschap en bijna het hele spoor is overwoekerd met gras. Weet iemand hier nog iets interessants over te vertellen?
[..]
In Liberec zijn er trams normaalspoor en op meterspoor actief, liggen op veel plekken (centrum) liggen er 3 rails. Als je van Liberec verder gaat naar Harrachov is er een stukje waar de trein gebruik maakt van tandradaandrijving. Van Harrachov kun je via een overstap in Szklarska Poręba naar Jelenia Gora, mooi ritje. Aan de Poolse kant staat een enorme bruinkoolput Kopalnia Węgla Brunatnego Turów. De trein van Zittau naar Görlitz gaat ook over Pools grondgebied met een stop bij een Pools station Krzewina wat zelf (het dorp)verderop ligt. Wanneer je daar uitstapt loop je de grens over naar Ostritz dat in Duitsland ligt. Het station Krzewina is eigenlijk Bahnhof Ostritz .
[ Bericht 13% gewijzigd door bork op 30-08-2015 23:05:22 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
NS rijdt altijd de CNL/EN. Sinds de uitschakeling van ATB op Zevenaar-Emmerich werd er met een gehuurde 189'er gereden, daarna kwamen er twee Traxxen (186'ers) beschikbaar met de juiste software voor Duitsland.
Die worden normaal gesproken ook gebruikt, maar bij het rijden via Venlo worden er gewoon 1700'en ingezet (zijn goedkoper). Binnenkort gaat de trein trouwens zonder locwissel door Duitsland in, dus met de 186'er zonder stop in Emmerich.
De geel/blauwe Traxxen rijden dus door tot Köln straks? Nice. Hebben de NL machinisten al kennis van alle regels in Dld en is Indusi in die twee Traxxen ingebouwd? Of is het tracé tot Köln voorzien van ERMTS?
Kennen de NSI machinisten "alle" routes, zoals deze via Venlo of gaat er dan meestal een 'gids' mee?
De geel/blauwe Traxxen rijden dus door tot Köln straks? Nice. Hebben de NL machinisten al kennis van alle regels in Dld en is Indusi in die twee Traxxen ingebouwd? Of is het tracé tot Köln voorzien van ERMTS?
Kennen de NSI machinisten "alle" routes, zoals deze via Venlo of gaat er dan meestal een 'gids' mee?
De geel/blauwe Traxxen rijden dus door tot Köln straks? Nice. Hebben de NL machinisten al kennis van alle regels in Dld en is Indusi in die twee Traxxen ingebouwd? Of is het tracé tot Köln voorzien van ERMTS?
Kennen de NSI machinisten "alle" routes, zoals deze via Venlo of gaat er dan meestal een 'gids' mee?
Alle Traxxen van NS en NMBS hebben Indusi. Het is de software die bepaalt in welke landen ze zijn toegelaten en op welke trajecten.
Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Igen het volgende: Dit weekend ben ik naar Tsjechië geweest en heb o.a. het spoorlijntje van Zittau naar Liberec gedaan. Die lijn gaat een stukje over Pools gebied, zonder station, en dan gaat het wiebel-wiebel-wiebel met 25 km/u door het landschap en bijna het hele spoor is overwoekerd met gras. Weet iemand hier nog iets interessants over te vertellen?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De geel/blauwe Traxxen rijden dus door tot Köln straks? Nice. Hebben de NL machinisten al kennis van alle regels in Dld en is Indusi in die twee Traxxen ingebouwd? Of is het tracé tot Köln voorzien van ERMTS?
Kennen de NSI machinisten "alle" routes, zoals deze via Venlo of gaat er dan meestal een 'gids' mee?
De CNL-Traxxen zijn helaas gewoon grijs. In Nederland rijden ze op Amsterdam-Utrecht en Zevenaar-Emmerich op ERTMS, daarbuiten op ATB (in NL) en Indusi/PZB/LZB (in D)
Nu zijn het nog machinisten van NSR (standplaats Arnhem) die deze treinen rijden. Of alle machinisten bekendheid hebben weet ik niet, van de machinist van gisteren begreep ik wel dat hij hem al voor de vierde keer naar Venlo reed in de afgelopen weken.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Volgens een tweeluik in RM hebben ze allemaal de benodigde wegbekendheid. Geschreven door een van de machinisten die voor onder andere PZB/LZB opgeleid werd. Met een losse 101 scheuren was een van de coolste dingen die hij ooit gedaan had
De CNL-Traxxen zijn helaas gewoon grijs. In Nederland rijden ze op Amsterdam-Utrecht en Zevenaar-Emmerich op ERTMS, daarbuiten op ATB (in NL) en Indusi/PZB/LZB (in D)
Nu zijn het nog machinisten van NSR (standplaats Arnhem) die deze treinen rijden. Of alle machinisten bekendheid hebben weet ik niet, van de machinist van gisteren begreep ik wel dat hij hem al voor de vierde keer naar Venlo reed in de afgelopen weken.
Dat is jammer, dan zijn ze dus niet echt herkenbaar als NL locomotief (voor het grote publiek).
Altijd fijn, trein (10:33 vanuit Arnhem richting Den Helder)staat nu stil net iets voorbij Arnhem opstel? Voor de derde keer vol in de ankers. "Er hebben een storing in de ATB" Dat had ik niet verwacht
Dat gaat een lange reis worden naar Ede-Wageningen als we om de 50m stil staan.
Vraag me af, is het niet mogelijk ATB uit te zetten en dan met bijv. max 60 naar het volgende station te rollen?
Uit het Handboek Machinist Naslagwerk (versie 1 februari 2014):
quote:
De ATB(Vv) mag buiten bedrijf worden gesteld bij een ATB(Vv)-storing die zo hinderlijk is, dat niet normaal kan worden gereden. Materieel met buiten bedrijf gestelde ATB(Vv), wordt op het eindstation uit de dienst genomen. Houd de ATB(Vv) bij een ATB(Vv)-veiligheidsstoring wel zo mogelijk in bedrijf in verband met het in te stellen onderzoek. Als u de ATB(Vv) buiten bedrijf zet, moet u onmiddellijk het MBN hierover inlichten.
quote:
Een eindstation is een station waar: - een trein zijn rit eindigt; en - materieel kan worden hersteld of uitgewisseld.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 31-08-2015 11:33:59 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 30 augustus 2015 15:10 schreef Adrie072 het volgende: Van die gasten die op het balkon gaan zitten terwijl de trein verder vrijwel leeg is en ik aankom met me vouwfiets, die gasten.....
Ik ga altijd bij de schaamlap express op t balkon zitten met mn koffertje, gewoon omdat ik nietmand tot last wil zijn...
Dat ding in t bagagerek tillen is geen probleem, maar ik ben 1 keer met het eruit tillen achterover gevallen...
630M 004 - Pesa Railcar op het station van Vilnius
TEP 70 BS 003 met 4 rijtuigen afkomstig uit Klaipeda rolt ook binnen op station Vilnius.
De trein naar Kaunas waar ik op stond te wachten, een Skoda EJ 575. Alleen het traject tussen Kaunas en Vilnius is elektrisch, de overige treinen zijn nagenoeg allemaal diesels.
Een paar dagen later nam ik de trein van Siauliai terug naar Vilnius en was ik ook ruim op tijd op het station voor wat plaatjes
Motorrijtuig 620M 009 die reed in de stoptrein Radviliskis-Siauliai.
Een driedelige Metrovagonmash RA2 in de stoptrein Klaipeda-Radviliskis
Mijn trein, die van Klaipeda naar Vilnius. Dit maar met 5 rijtuigen
En voor de liefhebbers, badslippers. Geen idee wat ze vervoeren, maar hoor graag als iemand een idee heeft wat voor soort wagons het zijn
Een ČME3M met 8 wagons
Een heule lange en ik denk ook zware goederentrein voortgetrokken door tweemaal Siemens ER20. Zoals ik al eerder had gezegd: Lietuvos Gele¸inkeliai heeft deze in een uitvoering met drieassige draaistellen en 2000kW ipv 1750kW
Foto's van de wagons zijn niet heel best, dus even in een spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lint gaat weer soepeltjes deze weken. Arriva had een stuk Lintje, Syntus heeft vorige week een Lint naar Shunter op de Waalhaven laten slepen en ook de Linten van Veolia zijn stuk.
Bij Veolia rijden er tijdelijk twee GTW 2/8 van Breng en rijden alleen in de ochtenspits.
Van 8 augustus tot 22 augustus heb ik, samen met 4 studiegenoten, een reisje gemaakt naar Riga, Tallinn, Helsinki en Sint Petersburg. Naast gebouwen, metro;s en bussen heb ik ook nog twee ritjes gemaakt met de trein: Riga-Sigulda en Sint Petersburg-Staryy Petergof
De tweede dag in Riga zijn we naar Sigulda gegaan met de trein. Een ritje van een uur en een kwartier koste voor vijf personen ¤11.75. De terugweg ¤11.15. Er rijden alleen niet veel treinen: De vertrekstaten zijn gegroepeerd per spoorlijn. Elke spoorlijn heeft zo zijn kleur. De spoorlijn Riga-Valga, waaraan het station Sigulda ligt, heeft de kleur groen. (In Valga kun je overstappen op treinen van de Estse spoorwegen naar Talinn. ) In de stationshal staat nog een vertrekkende treinen. Best groot bord, voor zo weinig treinen… Om 10.35 kwam er een trein aangereden en heeft zojuist over de spoorbrug over de Daugava gereden. De kop lijkt gemoderniseerd, de rest van de bakken zien er van buiten nog hetzelfde uit.
Wij pakte overigens trein 840 die vreemd genoeg slechts tot Sigulda reed, terwijl volgens de vertrekstaten deze verder zou rijden. Geen idee waarom. Dit is de achterzijde van de trein. En dit de voorzijde. De trein bestaat uit 4 bakken. In de voorste bak bestaat voor 2/3 deel uit een reizigerscompartiment en voor 1/3 uit een motorcompartiment waar ook de dieselmotor ligt. In deze treinen zit zowaar WIFI in met in elke bak een apart wifi netwerk. En rete snel. De rit gaat wat traag en de eerste stationnetjes hebben een perron. Na een paar stations gaan we de ongeelektricifeerde sporen op en ook de kwaliteit van de perrons werd lager. Op een paar stationnetjes konden er letterlijk 3 stoeptegels er net vanaf. Sigulda is daarentegen net gemoderniseerd met strakke hoge perrons… En als laatste een fototje van het goed strak onderhouden stationsgebouw:
Het is vanaf het nieuwe dienstregelingjaar over en uit voor Mat'64. De NS zal ze niet meer in gaan zetten. Een van de redenen is de grote kans op ontsporing bij aan aanrijding
Op maandag 31 augustus 2015 16:37 schreef Peterselieman het volgende: Het is vanaf het nieuwe dienstregelingjaar over en uit voor Mat'64. De NS zal ze niet meer in gaan zetten. Een van de redenen is de grote kans op ontsporing bij aan aanrijding
Op maandag 31 augustus 2015 16:19 schreef _JdM_ het volgende: Lint gaat weer soepeltjes deze weken. Arriva had een stuk Lintje, Syntus heeft vorige week een Lint naar Shunter op de Waalhaven laten slepen en ook de Linten van Veolia zijn stuk.
Bij Veolia rijden er tijdelijk twee GTW 2/8 van Breng en rijden alleen in de ochtenspits.
De Veolia LINT staat in Blerick bij Stadler op een soort dieplader ofzo. Is net niet goed te zien vanaf de weg maar staat sowieso 1 meter hoger op het spoor dan normaal.
Leuk die foto's uit de Baltische staten In 2003 kon je nog niet met de trein van Letland naar Estland btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 31 augustus 2015 17:30 schreef jappas het volgende: Ik dacht dat er iets gedaan was aan het doedelzakken van de VIRMs? Deze jengelt er op sommige momenten vrolijk op los.
Op maandag 31 augustus 2015 17:48 schreef bork het volgende: Leuk die foto's uit de Baltische staten In 2003 kon je nog niet met de trein van Letland naar Estland btw.
Er wordt zelfs normaalspoor gelegd van Tallinn, via Riga en Kaunas (met aftakking naar Vilnius) naar Warschau en Berlijn
Rail Baltica dacht ik, maar wat de vordering daarvan is weet ik niet
Op maandag 31 augustus 2015 17:13 schreef Dr_Flash het volgende: Tevens gaat het weer lekker met de materieel omlopen. Drie van de vier ritten een enkel viertje, waar 2 keer 6 en 2 keer 10 normaal is.
Vanmiddag ging het twaalf bakken VIRM sterk van Deventer naar Den Haag/Rotterdam. Vond ik ambitieus
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dank uh. Bedenk me dat ik ook nog wast foto's heb van het spoorwegmuseum (pje, was gevestigd op de bovenverdieping van het station. En om een vage reden was het gratisch toen ik daar kwam). Kunnen die hier ook geplaatst worden?
Heb jij nog foto's gemaakt van treintopic relevante dingen op je trip naar Spitsbergen?
Dank uh. Bedenk me dat ik ook nog wast foto's heb van het spoorwegmuseum (pje, was gevestigd op de bovenverdieping van het station. En om een vage reden was het gratisch toen ik daar kwam). Kunnen die hier ook geplaatst worden?
Ja tuurlijk
quote:
Heb jij nog foto's gemaakt van treintopic relevante dingen op je trip naar Spitsbergen?
Ja die VolkerRail selfie in Ny Alesund. Niet gezien?
Weet iemand misschien wat de policy van de NS betreffende de volgende situatie: Helft van kaartautomaten op een station is in de vakantie weggehaald (4 > 2). Rij was nu zo lang dat niet iedereen meer kon opladen voordat de trein er was, en dus ook niet heeft kunnen inchecken. Iemand een idee hoe coulant de gemiddelde conducteur in zo'n geval is?
Vraag, als je een dalvoordeel kaart voor een jaar hebt. En je zet er voor een maand trajectvrij op waar dalvoordeel al automatisch bij inzit, en die loop t na een maand af, dan neem ik aan dat je 'normale dalvrij' dan gewoon verder gaat?
Hier ook een vraag, ik heb vrij reizen van de NS. Kan ik via de kaartjesautomaat nog steeds een dagretour kopen voor vanaf de grens naar Antwerpen CS vv? De laatste keer dat ik had deed had je nog papieren treinkaartjes.
Op dinsdag 1 september 2015 10:37 schreef CudiKid het volgende: Hier ook een vraag, ik heb vrij reizen van de NS. Kan ik via de kaartjesautomaat nog steeds een dagretour kopen voor vanaf de grens naar Antwerpen CS vv? De laatste keer dat ik had deed had je nog papieren treinkaartjes.
Ja dat kan, je tickt in Antwerpen Aglo in op de automaat, dan geef je aan dat je korting hebt, en dan NS traject gratis...
De pimpel uit Berlijn kwam net in Hengelo aan. Heel leger kmar met donkergekleurde mensen op het perron. Stuk voor stuk een Nederlands paspoort of rijbewijs of id kaart maar toch werden ze gecontroleerd. Raar.
debiel wijf. Ben benieuwd wat dat " beter kunnen werken" van zo iemand dan wel voor moet stellen. Wasknijpers in elkaar zetten kan je thuis ook natuurlijk.
Op dinsdag 1 september 2015 08:26 schreef larsico het volgende: Weet iemand misschien wat de policy van de NS betreffende de volgende situatie: Helft van kaartautomaten op een station is in de vakantie weggehaald (4 > 2). Rij was nu zo lang dat niet iedereen meer kon opladen voordat de trein er was, en dus ook niet heeft kunnen inchecken. Iemand een idee hoe coulant de gemiddelde conducteur in zo'n geval is?
Niet, had je maar automatisch opladen moeten aanzetten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Even Flikken Maastricht van afgelopen vrijdag terug aan hert kijken. Zijn nog twee Plan V's in te zien. Was de clip van "When the lady smiles" ook al niet in zo'n ding opgenomen?
Op dinsdag 1 september 2015 14:29 schreef derLudolf het volgende: Even Flikken Maastricht van afgelopen vrijdag terug aan hert kijken. Zijn nog twee Plan V's in te zien. Was de clip van "When the lady smiles" ook al niet in zo'n ding opgenomen?
Ziet er eerder uit als een Zilvermeeuw van de Amsterdamse metro
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
debiel wijf. Ben benieuwd wat dat " beter kunnen werken" van zo iemand dan wel voor moet stellen. Wasknijpers in elkaar zetten kan je thuis ook natuurlijk.
Ik snap überhaupt niet dat zij werkt. Bij de SGP hoef je als vrouw toch alleen maar kinderen te baren en te koken?
Stel je voor, ik heb traject vrij Rotterdam Breda, ik ben in Rotterdam en wil naar Antwerpen, wat geef ik dan op aan de automaat? Vanaf lage zwaluwe of hoe zit dat?
Op dinsdag 1 september 2015 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende: Stel je voor, ik heb traject vrij Rotterdam Breda, ik ben in Rotterdam en wil naar Antwerpen, wat geef ik dan op aan de automaat? Vanaf lage zwaluwe of hoe zit dat?
Op dinsdag 1 september 2015 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende: Stel je voor, ik heb traject vrij Rotterdam Breda, ik ben in Rotterdam en wil naar Antwerpen, wat geef ik dan op aan de automaat? Vanaf lage zwaluwe of hoe zit dat?
Er zijn nu nog veel aanbiedingen waarmee ook in de avondspits gereisd kan worden, volgend jaar zal dat mogelijk in mindere mate het geval zijn. Het spoorbedrijf wijst erop dat de capaciteit in de avondspits beperkt is door de vele forensen die NS ook tevreden wil houden. Het spoorbedrijf is bezig om het technisch mogelijk te maken om bij e-tickets ook de avondspits uit te sluiten.
m.a.w. ze willen graag NOG minder mensen het OV in
Je hebt natuurlijk ook de categorie mensen, zoals ik, die denkt 'waarom zal ik nog dalvoordeel aanschaffen als ik aan de lopende band dagkaartjes bij elkaar kan sprokkelen'
Net zoals ik nu bijvoorbeeld dalvoordeel Brabant ( ) voor de bus heb. maar eigenlijk nooit gebruik, omdat als ik met de bus ga, het dusdanig lange stukken zijn dat ik toch een dalurendagkaartje koop
Op dinsdag 1 september 2015 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag, als je een dalvoordeel kaart voor een jaar hebt. En je zet er voor een maand trajectvrij op waar dalvoordeel al automatisch bij inzit, en die loop t na een maand af, dan neem ik aan dat je 'normale dalvrij' dan gewoon verder gaat?
Helaas:
"Het is niet mogelijk om Traject Vrij (Reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (Reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel." - aldus ns.nl
"Het is niet mogelijk om Traject Vrij (Reizen op rekening) te combineren met een ander NS-abonnement (Reizen op saldo), zoals Altijd Vrij, Dal Vrij, Weekend Vrij, Altijd Voordeel." - aldus ns.nl