abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155581491


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.

pi_155581495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vliegen, met lui uit het treinentopic? 8)7
Als je in India wil gaan treinen heb je volgens mij geen andere keus. Heeft India überhaupt een spoorverbinding met een buurland?
pi_155581496
Oeps, eigenlijk moet ik nou ook foto's met front- en sluitseinen zoeken hè. :@
pi_155581527
Maar vliegen kan best een prima aanvulling zijn op de trein wmb hoor :Y Gemak dient de mens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155581547
Voor frontseinen moet ik wel heel diep het archief in.

Deze zomer ben ik in China geweest en daar is het treinreizen op zichzelf ook een beetje net zo als vliegen. Security check, dan wachten in de wachtruimte bij de gate, en pas als de trein is aangekomen mag je het perron op. Meer dan dit heb ik daarom niet voor elkaar gekregen qua treinenfoto's:

Twee op hun eindpunt aangekomen nachttreinen, met locomotieven 'HXD3C' ervoor, waarvan de Chinese spoorwegen er een hééleboel hebben maar toch is er geen Wikipedia-pagina over.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 07:38:05 ]
pi_155581597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je in India wil gaan treinen heb je volgens mij geen andere keus. Heeft India überhaupt een spoorverbinding met een buurland?
Jawel: https://en.wikipedia.org/(...)#International_links
Bier.
pi_155581602
quote:
Naar Nepal en Bangladesh schiet niet op natuurlijk. :P Maar dat er ook nog twee lijnen naar Pakistan in gebruik zijn wist ik niet. Dan zou het in theorie moeten kunnen om helemaal per trein naar India te gaan, geloof ik.
pi_155581609
Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden :') Ik wilde een nachttrein nemen van Bengalore naar Kochi vorig jaar, 3 dagen op voorhand heb ik een paar uur op het station gestaan om een kaartje te bemachtigen maar dat is dus niet gelukt ;( Uiteindelijk ben ik gevlogen met een maatschappij met de mooie naam Spicejet, voor 30 euro in een splinternieuwe Airbus :9
pi_155581657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef J.B. het volgende:
Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden :')
Waaraan ligt dat dan? In China is het namelijk hetzelfde verhaal, daar kun je wel een buitenlandse naam / paspoornummer invullen maar je kan alleen met UnionPay betalen. Maar als je per se wil zijn er dan ook wel bureau'tjes in Europa die het voor je kunnen regelen. Kan dat voor India niet?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:46:29 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155583170
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar vliegen kan best een prima aanvulling zijn op de trein wmb hoor :Y Gemak dient de mens :)
Gij heiden!

Maar ok, vliegen kan wel als we daarmee verder kunnen komen. En we doen wat minder dubbel, het stuk naar Hamburg hebben we al eens gedaan :+

Hoeft niet eens zo heel erg duur te zijn, Transavia zet je voor een paar tientjes al neer in Kopenhagen :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2015 @ 12:14:53 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155586392
De Koninklijke trein komt straks in actie voor Jet Bussemaker, omdat ook de regering er gebruik van mag maken. Het gaat een hele lange rit worden, want de reis gaat van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal _O-

http://www.volkskrant.nl/(...)n-van-stal~a4129837/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155586420
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
De Koninklijke trein komt straks in actie voor Jet Bussemaker, omdat ook de regering er gebruik van mag maken. Het gaat een hele lange rit worden, want de reis gaat van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal _O-

http://www.volkskrant.nl/(...)n-van-stal~a4129837/
:{
pi_155587103
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:49 schreef J.B. het volgende:
Treinen in India is sowieso een ramp, er is wel een online systeem om kaartjes te kopen maar dat kan alleen door Indiërs gebruikt worden :') Ik wilde een nachttrein nemen van Bengalore naar Kochi vorig jaar, 3 dagen op voorhand heb ik een paar uur op het station gestaan om een kaartje te bemachtigen maar dat is dus niet gelukt ;( Uiteindelijk ben ik gevlogen met een maatschappij met de mooie naam Spicejet, voor 30 euro in een splinternieuwe Airbus :9
Treinen in India is toch geweldig. _O_ En ondanks dat je niet online kunt boeken biedt de spoorwegen website wel goede inzichten welke treinen volgeboekt zijn. Als je geen zin hebt in perikelen op het station kun je overal wel bij toeristische bureautjes tegen 1 euro extra boekingskosten je reis regelen. Het enige rottige is dat wachtsysteem. Meerdere keren op zo'n wachtlijst gestaan en dan heb je bijna altijd wel een plaats alleen 1x dus niet. Zit je daar met je vriendin op 1 gaar bed rechtop te slapen. Gelukkig loopt het systeem wel door tijdens de reis dus later gewoon twee losse bedden gekregen.
pi_155587266
Zelfs de suburban trains in Mumbai vond ik geweldig. Jezelf een weg vechten uit de trein _O-
pi_155589165
Ik heb wel de trein gepakt van Bengalore naar Mysore, heen en terug op een dag. Daar kreeg ik zonder problemen kaartjes voor, maar nadat mensen daar begonnen te rommelen met gasbrandertjes in een wagon waar tralies voor de ruiten zaten vond ik het ook wel goed geweest met Indiase treinen. Avontuurlijk is het niettemin zeker :P Ik heb wel veel gebust, dat vond ik zo mogelijk nog bizarder (maar wel leuker) dan de treinen. In Sri Lanka daarentegen vond ik de spoorwegen echt fantastisch _O_

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 14:04:52 ]
pi_155589948
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:02 schreef J.B. het volgende:
Ik heb wel de trein gepakt van Bengalore naar Mysore, heen en terug op een dag. Daar kreeg ik zonder problemen kaartjes voor, maar nadat mensen daar begonnen te rommelen met gasbrandertjes in een wagon waar tralies voor de ruiten zaten vond ik het ook wel goed geweest met Indiase treinen. Avontuurlijk is het niettemin zeker :P Ik heb wel veel gebust, dat vond ik zo mogelijk nog bizarder (maar wel leuker) dan de treinen. In Sri Lanka daarentegen vond ik de spoorwegen echt fantastisch _O_
Die tralies zijn wel echt eng inderdaad. Regelmatig 's nachts wakker geschrokken vanwege een hevig toeterende trein denkende dat we zouden crashen. Treinen in Sri Lanka is inderdaad wat idyllischer. Lekker door de bergen, zittend op de traptreden van de deuropening genieten van het uitzicht. _O_
pi_155591158
Sprinter Lighttrain upgrade contract awarded

NETHERLANDS: The consortium of Bombardier and Siemens which supplied NS Reizigers’ fleet of 131 Sprinter Lighttrain electric multiple-units has been awarded a contract to install toilets and fit slide-out steps to improve accessibility by mid-2021.

The modifications were not foreseen when first orders for the EMUs were placed in 2005, but following staff and public complaints the government has made the installation of toilets a requirement of NS Reizigers’ concession to operate passenger services on the core network in 2015-24.

The negotiated contract for the work was awarded by NS Financial Services on August 23 without a competitive tender. According to the company, the changes would require access to manufacturing information and software source code which is the confidential property of the train builders, and involving a third party would affect warranties and create uncertainty about liability for faults.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:49:34 #18
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155592043
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:20 schreef mschol het volgende:

[..]

ik al meerdere keren, zeker nadat de eerste keer erg goed beviel :D

ik wil een keer naar europapark, maar dat is met de trein echt een pleuris eind weg -O-
Groningen of Rust?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:53:22 #19
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155592141
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dit is het netwerk van London Midland:

[ afbeelding ]

De hoofdas - de West Coast Main Line die van London Euston naar Birmingham, Manchester, en Liverpool loopt - is geëlektrificeerd maar veel van de lijntjes op de kaart zijn dat niet. Bedford - Bletchley moet het bijvoorbeeld zonder draad doen, net als Stratford-upon-Avon - Birmingham - Worcester.

London Midland heeft een vloot van 61 dieseltreinstellen van 6 verschillende types, wat een totaal van 135 bakken oplevert. Die zijn lang niet allemaal onderling uitwisselbaar (een 153 kan niks met een Turbostar) terwijl ze wel nodig zijn. "Even" wat bakken uit een andere regio halen is dus niet zomaar mogelijk zonder in dat andere gebied voor problemen te zorgen...
Doet me eigenlijk wel aan de RER D denken zo...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:03:38 #20
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155592379
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:42 schreef greavy het volgende:
NL en België kunnen niet, vanwege het ingezette treinstel.

Ik zou van Frankrijk niet vreemd opkijken.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:43 schreef James1988 het volgende:
Allemaal fout. :)
Ach, stade France met 100 duzend man loopt leeg, en 0 extra treinen inzetten he? pers je maar bij die 14 bakken die iedere 10 minuten langs komen 8)7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2015 @ 16:05:42 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155592431
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[..]

Ach, stade France met 100 duzend man loopt leeg, en 0 extra treinen inzetten he? pers je maar bij die 14 bakken die iedere 10 minuten langs komen 8)7
mja, dat biedt nog iets meer capaciteit dan dit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155594196
Ook vandaag was het weer bal rond Schiphol. Wanneer eigenlijk niet?

Voor Beter OV twijfelt niet aan de intenties van de nieuwe ProRail-baas Pier Eringa. Niettemin moet worden vastgesteld dat de door hem aangekondigde maatregelen om een einde te maken aan de ronduit beroerde bereikbaarheid van onze Nationale Luchthaven per trein, tot heden geen vruchten hebben afgeworpen. Bijna dagelijks wordt het treinverkeer van en naar Schiphol getroffen door sein-, wissel en joostmaghetwetenstoringen. Daarom hebben wij een aardigheidje voor Pier:

http://voorbeterov.nl/trein
pi_155594311
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:12 schreef DriekOplopers het volgende:
Ook vandaag was het weer bal rond Schiphol. Wanneer eigenlijk niet?

Voor Beter OV twijfelt niet aan de intenties van de nieuwe ProRail-baas Pier Eringa. Niettemin moet worden vastgesteld dat de door hem aangekondigde maatregelen om een einde te maken aan de ronduit beroerde bereikbaarheid van onze Nationale Luchthaven per trein, tot heden geen vruchten hebben afgeworpen. Bijna dagelijks wordt het treinverkeer van en naar Schiphol getroffen door sein-, wissel en joostmaghetwetenstoringen. Daarom hebben wij een aardigheidje voor Pier:

http://voorbeterov.nl/trein
En hoe zit het met de statistieken op de lange termijn naar achter?
pi_155594560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:16 schreef b2py het volgende:

[..]

En hoe zit het met de statistieken op de lange termijn naar achter?
Slecht.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2015 @ 17:50:26 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155595256
Mansveld steekt nog eens 9 miljoen euro in de verdubbeling van het spoor tussen Zevenaar en Didam om de dienstregeling tussen Arnhem en Winterswijk betrouwbaarder te kunnen maken

http://www.treinreiziger.(...)evenaar-didam-147172
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2015 @ 17:51:48 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155595289
Het Olielijntje naar Schoonebeek wordt opgebroken en delen van de grond worden verkocht aan diverse landeigenaren

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)rkocht-12953133.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155595505
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:25 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Slecht.


Aantal vertekeningen:
* Verscherping veiligheidsregime januari 2014
* Klemmen diverse wissels te Hoofddorp (Periode onbekend)
* Intensivering treinverkeer


* Blauw is Schiphol
* Oranje is landelijk
pi_155598973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gij heiden!

Ben helemaal fokking klaar met treinen alles :r vorig jaar bijna 60k gereden, lol is er helemaal af.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:35:51 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155599398
quote:
13s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben helemaal fokking klaar met treinen alles :r vorig jaar bijna 60k gereden, lol is er helemaal af.
Gaat alles wel goed met je?
pi_155599571
Tja tis gewoon heel simpel. Het schiet niet op, kost veel, je ziet steeds weer hetzelfde voordat je eens wat nieuws ziet. Als je 60k+ doet per jaar dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. Met het vliegtuig kun je veel meer van de wereld zien, waarvan veel dingen per spoor nooit bereikbaar zullen zijn.
pi_155600279
Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.

(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2015 19:56:27 ]
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 20:07:33 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155600781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:53 schreef Igen het volgende:
Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.

(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
Ligt ook aan de prijs en tijd dat je weg kunt en het aantal overstaps. Vorig jaar ben ik vanuit Wroclaw vertrokken rond 12:15 en rond 23:45 stapte ik uit de trein (met in inmiddels niet meer rijdende EC Wawel Wroclaw-Hamburg) en dat was met slechts 2 overstappen. Had ik een stuk in een bus moeten zitten of 7 keer overstappen op allerlei stoptreintjes was ik mooi gaan vliegen.

Milieu is het laatste waar ik mee druk om maak. Als die vliegtuigen vliegen kunnen er maar beter mensen inzitten :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 20:11:45 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155600942
quote:
11s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het Olielijntje naar Schoonebeek wordt opgebroken en delen van de grond worden verkocht aan diverse landeigenaren

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)rkocht-12953133.html
Daarnaast bespaart ProRail door deze verkoop onderhoudskosten voor het in stand houden van een spoorlijn die niet meer in gebruik is.
Wat voor onderhoud werd er nog gepleegd aan dat spoor dan? Volgens mij was het al een tijdje niet meer toegankelijk (lagen bielzen op ofzo)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155602045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Groningen of Rust?
Rust, groningen heb ik niet zoveel mee :p
pi_155602087
Net bijna voor bijna 80¤ op de bon. Ga op noi de trein in, wil meteen de wc in, kijk nog links om het hoekje en staat daar de s&v en de politie :') ...

80¤... Voor effe pissen. Alsof dat spoor nog niet nat genoeg is :D
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 20:39:01 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155602171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:37 schreef Yreal het volgende:
Net bijna voor bijna 80¤ op de bon. Ga op noi de trein in, wil meteen de wc in, kijk nog links om het hoekje en staat daar de s&v en de politie :') ...

80¤... Voor effe pissen. Alsof dat spoor nog niet nat genoeg is :D
Ik snap um niet. Of krijg je ¤80 als je pist terwijl de trein stilstaat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155602218
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap um niet. Of krijg je ¤80 als je pist terwijl de trein stilstaat?
yup. En ik stapte dus net op tijd niet naar binnen omdat ik langs de wc keek.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2015 @ 20:42:12 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155602325
mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 27 augustus 2015 @ 20:45:39 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155602456
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd
Ik weet ook niet welke trein dat heeft en ik denk toch iets meer van het materieel te weten als de gemiddelde reiziger of een agent.

Maw, als je dat in de regels zet, kun je er not meer voor beboeten volgens mij.

Maar v goed, ik heb liever dat iemand zijn pis in stilstand doorspoelt op het station dan wanneer ik op het perron sta te wachten en die trein komtvmet 140 langsrazen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155602525
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik weet ook niet welke trein dat heeft en ik denk toch iets meer van het materieel te weten als de gemiddelde reiziger
ICM & DDZ wel en van VIRM alleen de 4e generatie (Blauwe stoelen), de rest niet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2015 @ 20:48:11 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155602557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:47 schreef b2py het volgende:

[..]

ICM & DDZ wel en van VIRM alleen de 4e generatie (Blauwe stoelen), de rest niet
bij het ICM alleen de viertjes en bij het ICRm toch ook?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155602799
Bij treinen met een biobak zit er geen sticker op de deur dat je niet naar de wc mag als de trein op het station staat.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:54:06 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155602801
ICRm dat op de HSL rijdt heeft een biobak, de internationale niet-zuurstokbakken dumpen het volgens mij nog gewoon op het spoor.
pi_155602999
Gaan ze ook meteen weer " als ik er niet was, had je het dan wel gedaan??"

Uh, ja? :')
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:20:29 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155603970
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
mja, bij treinen met een biobak er onder zouden ze die boete niet mogen geven, want dat wordt niet op het spoor geloosd
Zit daar ook zo'n sticker op de deur?

Er staat ook geen verbod, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_155604045
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:53 schreef Igen het volgende:
Vliegen is wel slecht voor het milieu. Dus als het niet om hele lange afstanden gaat, maar bijv. een treinreis van 10 uur t.o.v. een vlucht van 1,5 uur, dan kies ik toch liever voor de trein.

(Maar die milieubalansen zijn soms niet erg intuïtief. Bijv. bij een zakenreiziger die Frankfurt - Berlijn doet en kan kiezen tussen het vliegtuig of met de eigen auto 160 km/u over de snelweg, is het milieuverschil dan weer nul, geloof ik.)
Milieu kan me geen kut schelen want ik heb toch geen kinderen en de rest kan barsten :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155604223
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:54 schreef Viezze het volgende:
Bij treinen met een biobak zit er geen sticker op de deur dat je niet naar de wc mag als de trein op het station staat.
ICM gaat zelfs op slot kan ik mij herinneren.
pi_155604513
Alles om maar de regeltjes te kunnen opleggen. De roep van de natuur? FUCK IT! ORDNUNG MUSS SEIN :(

Reizigers beboeten omdat je anno 2015 zelf niet een fatsoenlijke trein kunt laten bouwen. Man man man :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155609969
Germany studies feasibility of a national clockface timetable

GERMANY: A detailed study of the feasibility of introducing of a national clock-face timetable based a 30 min and 60 min cycle of long distance trains with optimised connections has been published.

The study was commissioned by the Federal Ministry of Transport from the IGES Institut and TU Braunschweig, with RMCon and Heuking Kühn Lüer Wojtek as subcontrators. It was more detailed than previous macroscopic studies, incorporating a model of the rail network with around 1 000 000 edges and 990 000 nodes as well as train performance data.

The study found that a clockface timetable would be technically feasible and could be introduced by 2025. Depending on the chosen scenario, it could offer passengers travel time reductions totalling between 8 and 12 million h/year, which could generate a growth in ridership of between 9 to 12 million journeys.

However, further discussion and analysis of the benefits would be needed before a decision on whether to go ahead. The larges size of the German rail network and the number of fixed boundary conditions make it difficult to devise a national clockface timetable, which could not simply be implemented as a single step . It would need to be phased in over a multi-year timescale as the required infrastructure works to remove bottlenecks were undertaken. Further studies would be needed to compare the value of the benefits with the work required and the resulting changes in operating costs.

Bron
pi_155614965
Zo zo. Een hoop woorden om helemaal niets te zeggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:17:39 #51
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_155615496
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar v goed, ik heb liever dat iemand zijn pis in stilstand doorspoelt op het station dan wanneer ik op het perron sta te wachten en die trein komtvmet 140 langsrazen :P
Ik ken ook wel verhalen van brugwachters die lekker in het zonnetje tegen het spoortalud zaten en de volle laag kregen. Of even onder een stalen spoorbrug door lopen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:27:14 #52
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155615601
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 07:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo. Een hoop woorden om helemaal niets te zeggen.
Dat is ook een kunst.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:37:00 #53
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_155615694
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik ken ook wel verhalen van brugwachters die lekker in het zonnetje tegen het spoortalud zaten en de volle laag kregen. Of even onder een stalen spoorbrug door lopen...
Zpu dat dan de reden zijn waarom WC ruitjes van een trein geblindeerd zijn? zodat je niet ziet waar je doortrekt? :P
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:21:56 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_155617495
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:54 schreef Viezze het volgende:
Bij treinen met een biobak zit er geen sticker op de deur dat je niet naar de wc mag als de trein op het station staat.
Het zou logisch zijn als dat zo was. Maar er zijn wc's met biobak en toch zo'n sticker op de deur.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:37:37 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155617872
Straks twee uurtjes over breedspoor dieselen... Ben benieuwd wat voor materiaal
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:01:08 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155618379
En net wat plaatjes gemaakt van wat raampjestreinen en badslippers. Een enorme ertstrein denk ik, ervoor liep twee maal Siemens ER20 te brullen :D
Deze hebben hier trouwens 2000kW ipv 1750 en drie ipv tweeassige draaistellen

[ Bericht 14% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2015 11:17:28 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:33:59 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155619206
Grrr had ik een verhaaltje met wat plaatjes getypt, wil ik voor de laatste foto terug naar Chrome, is mijn hele tekst weg. Anyway dan maar per foto posten :P

Toch een hele stuk breder voor mijn gevoel. Volgens mij is er ook wel iets van airco, maar de stoelen zijn uitgezeten en zitten niet lekker. Wel lekker ruim.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:39:43 #58
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155619370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:33 schreef derLudolf het volgende:
Grrr had ik een verhaaltje met wat plaatjes getypt, wil ik voor de laatste foto terug naar Chrome, is mijn hele tekst weg. Anyway dan maar per foto posten :P

Toch een hele stuk breder voor mijn gevoel. Volgens mij is er ook wel iets van airco, maar de stoelen zijn uitgezeten en zitten niet lekker. Wel lekker ruim.
[ afbeelding ]
Litouwen? Waar ergens?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:47:53 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155619600
Van een instap op perronhoogte is nog geen sprake hier.Van elke wagon werd trouwens maar 1 deur gebruikt. Hierbij stond dan de conducteur voor het instappen al te controleren. De handvatten werden trouwens netjes schoongemaakt voor het in/uitstappen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:48:47 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155619622
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:39 schreef bork het volgende:

[..]

Litouwen? Waar ergens?
Ben nu weer onderweg naar Vilnius. Ben ook in Kaunas en Siauliai geweest.




Dit vind ik wel bijzonder, denk dat de loc geen treinstroom levert en dat deze multiriem een dynamo aandrijft. Andere rijtuigen hadden trouwens een as vanuit de draaistel naar iets dat halverwege onder het rijtuig hing, denk dat dat ook een dynamo is want die had niet zon voorziening als op de foto.

[ Bericht 32% gewijzigd door derLudolf op 28-08-2015 11:55:24 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155619686
Leuk :Y
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:54:43 #62
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155619763
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ben nu weer onderweg naar Vilnius. Ben ook in Kaunas en Siauliai geweest.
Nice, ik keek net even in een fotomapje van 2003, ik maakte toen alleen geen foto's van treinen ;) :o.
Volgens mij zijn we toen per trein van Vilnius naar Kaunas gegaan dus heb ik ooit over breedspoor heen getuft. :)
Was erg gave vakantie in 3 weken ook nog Klapeida,Tallin en Riga overnacht. Vilnius vonden we het fijnste/mooiste toen. O, ja en dagtripjes Trakai en Nida, daar hadden ze deze soep :9~

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:01:05 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155619925
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:54 schreef bork het volgende:

[..]

Nice, ik keek net even in een fotomapje van 2005, ik maakte toen alleen geen foto's van treinen ;) :o.
Volgens mij zijn we toen per trein van Vilnius naar Kaunas gegaan dus heb ik ooit over breedspoor heen getuft. :)
Was erg gave vakantie in 3 weken ook nog Klapeida,Tallin en Riga overnacht. Vilnius vonden we het fijnste/mooiste toen.
Klaipeda wou ik ook wel heen, maar ik reis alleen en daar ken ik niemand en mijn vrienden uit LT hadden niet echt tijd een dag/nacht mee te gaan. Vilnius is een mooie stad inderdaad, Kaunas al een stuk minder en Siauliai nog minder. Als je er niemand kent zou ik er niet heen gaan. Kaunas Vilnius is trouwens de enige 100km spoor met waslijn in Litouwen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:03:57 #64
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155620000
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:54 schreef bork het volgende:
O, ja en dagtripjes Trakai en Nida, daar hadden ze deze soep :9~

[ afbeelding ]
Ja die rode bietensoep ken ik al heel wat jaren en is overal verkrijgbaar. Maar goed: ei :r komkommer :r en rode biet :r Dat zal nooit wat worden met mij :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:04:50 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155620025
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klaipeda wou ik ook wel heen, maar ik reis alleen en daar ken ik niemand en mijn vrienden uit LT hadden niet echt tijd een dag/nacht mee te gaan. Vilnius is een mooie stad inderdaad, Kaunas al een stuk minder en Siauliai nog minder. Als je er niemand kent zou ik er niet heen gaan. Kaunas Vilnius is trouwens de enige 100km spoor met waslijn in Litouwen
Wij waren met z'n 2-en was prima toen te doen, best veel mensen ontmoet btw, en kostte echt niks, uit eten bij Radisson SAS bijvoorbeeld met een prachtig uitzicht over Vilnius, is het nog altijd spotgoedkoop?

Veel plezier nog daar trouwens :) . Klapeida is niet bijzonder hoor, niks gemist.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:07:52 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155620125
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:04 schreef bork het volgende:

[..]

Wij waren met z'n 2-en was prima toen te doen, best veel mensen ontmoet btw, en kostte echt niks, uit eten bij Radisson SAS bijvoorbeeld met een prachtig uitzicht over Vilnius, is het nog altijd spotgoedkoop?
Voor rond ¤10 heb je mooi stuk vlees en 2 cola. Geen reden tot klagen. Hotels weet ik niet wat die in Vilnius kosten :P

quote:
Veel plezier nog daar trouwens :) . Klapeida is niet bijzonder hoor, niks gemist.
Danku. Oh ze zeiden dat dat wel leuk was- en dan vanaf daar naar Nida.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:24:15 #67
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_155620521
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor rond ¤10 heb je mooi stuk vlees en 2 cola. Geen reden tot klagen. Hotels weet ik niet wat die in Vilnius kosten :P

[..]

Danku. Oh ze zeiden dat dat wel leuk was- en dan vanaf daar naar Nida.
Leuk, ja dat kan overal er was niet veel te zien laten we het zo zeggen, Nida is meer cult ben je ook zo klaar, wel tof om met een bus die landtong (Haf) af te rijden maar niks wereldverheffends tenzij je Thomas Mann-adept bent misschien dan wel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:26:21 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155620554
Thomas Mann zegt me niets dus ik ben geen adept op dat gebied denk ik :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155625814
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:24:11 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155625890
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Terecht, want dit was echt bizar goed _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155636007
Het bouwen van een spoorbrug, hier een voorbeeld uit 2006 in Glasgow:

  Redactie Sport vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:11:06 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_155640134
Een warmtebeeldfoto van een Protos:
DePolitieheli twitterde op vrijdag 28-08-2015 om 22:55:05 Met collega's @POL_Gelderland #terschuur gezocht naar een dronken droppie op het spoor. Gevonden! #beetjedom. ^03 http://t.co/indeZG42pj reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 03:35:26 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155646041
"Een dronken droppie" _O-
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 07:47:19 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155646713
Leuk taalgebruik van de politie
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:41:23 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155646952
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:16 schreef b2py het volgende:
Het bouwen van een spoorbrug, hier een voorbeeld uit 2006 in Glasgow:

Een beetje zoals de Werkspoorbrug...
Die in jouw filmpje is trouwens nooit gebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_155647030
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een beetje zoals de Werkspoorbrug...
Die in jouw filmpje is trouwens nooit gebouwd.
Lijkt er op dat hij alsnog gebouwd gaat worden: http://www.bbc.com/news/uk-scotland-glasgow-west-33703569
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:34:19 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155647266

¦koda 12E6 #140 097-7 with special cargo tran 171002/3 in relation Siedlce - Rzepin.

** Stadler GTW 2/8 - Thorbecke
** Stadler GTW 2/8 - Daniël Lohues
** Stadler GTW 2/8 - Harry Muskee.

Foto: Emil Dominczak

De verlengde Vechtdal-GTW's zijn weer opweg naar Nederland
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:35:02 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_155647273
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:34 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
¦koda 12E6 #140 097-7 with special cargo tran 171002/3 in relation Siedlce - Rzepin.

** Stadler GTW 2/8 - Thorbecke
** Stadler GTW 2/8 - Daniël Lohues
** Stadler GTW 2/8 - Harry Muskee.

Foto: Emil Domińczak‎
Hoe stoer, zo'n foto!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_155647496
Net op tijd voor maandag! :D
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:23:59 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155647734
Vanavond rond 19:00 in Bad Bentheim verwacht.
pi_155648309
Jottumpjes. Intercity Enschede - westen is 10 bakken Virm. Helaas zijn de achterste 6 bakken afgesloten, zogenaamd in verband met de veiligheid. Gevolg: elke stop duurt drie minuten langer. In Gouda gaat er wel "een gedeelte" naar Rotterdam. We hopen gewoon dat er vandaag niemand naar Rotterdam wil. Falende faalfalers falen. Weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155648334
Maak daar dan een leeg materieelrit van ofzo. De tering.
Bier.
pi_155649308
Oh nee, dan moeten we meer infraheffing betalen :'(

Wel bijzonder dat het ze gewoon geen kut kan schelen dat niemand dat gelul over veiligheid gelooft. Compleet in hun eigen wereldje bezig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:48:20 #84
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_155650124
Gefaal van het hoogste niveau te Dordrecht:
De IC Vlissingen van 12:27 werd pas om 12:34 het achterste treinstel, VIRM4, afgetrapt. Trein stond 12:23 aan het perron.
Dat viertje moest vervolgens mee met de trein van 12:35 ri Lelystad... Gevolg: beide IC's vertraagd...
Waarom kon het niet in Rotterdam afgetrapt/bijgeplaatst worden?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:05:57 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155650434
Nee Fles dat mag je niet zeggen want huuuuu de veiligheid!! Daar wil je toch niet zomaar aan tornen?!? :o
pi_155650498
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:05 schreef James1988 het volgende:
Nee Fles dat mag je niet zeggen want huuuuu de veiligheid!! Daar wil je toch niet zomaar aan tornen?!? :o
Het heeft met veiligheid natuurlijk geen ene kut te maken. Want dat treinstel kon later, geheel zelfstandig, wel gewoon de IC van Gouda naar Den Haag vormen. Ze hadden gewoon de personeelsplanning niet op orde. En dat heeft met veiligheid niks te maken. Het aantal sudokuboekjes in de eerste klas van een zesbaks dubbeldekker heeft nou eenmaal niets met veiligheid te maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_155650819
Man man, waar kan je je in hemelsnaam druk om maken. Gaat het wel goed met je cholesterol?
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:12:40 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155651789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:34 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
¦koda 12E6 #140 097-7 with special cargo tran 171002/3 in relation Siedlce - Rzepin.

** Stadler GTW 2/8 - Thorbecke
** Stadler GTW 2/8 - Daniël Lohues
** Stadler GTW 2/8 - Harry Muskee.

Foto: Emil Dominczak

De verlengde Vechtdal-GTW's zijn weer opweg naar Nederland
Mooi
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155652741
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef derLudolf het volgende:
Daarnaast bespaart ProRail door deze verkoop onderhoudskosten voor het in stand houden van een spoorlijn die niet meer in gebruik is.
Wat voor onderhoud werd er nog gepleegd aan dat spoor dan? Volgens mij was het al een tijdje niet meer toegankelijk (lagen bielzen op ofzo)
Ligt eraan of ze de spoorbrug over het stieltjeskanaal ook weg gaan halen, daar zit/zat natuurlijk wel onderhoud aan.
Die brug staat al 15 jaar omhoog. _O- zie link
https://www.google.nl/map(...)13312!8i6656!6m1!1e1

Ik heb als klein jochie bij mijn ouders in de auto nog wel staan wachten bij dat spoor als er weer eens een olietrein van de NAM over reed :@

10km naar het Oosten in Duitsland rijden de olietreinen nog gewoon :Y

[ Bericht 15% gewijzigd door bluemoon23 op 29-08-2015 15:01:51 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:00:47 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155652827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:34 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
¦koda 12E6 #140 097-7 with special cargo tran 171002/3 in relation Siedlce - Rzepin.

** Stadler GTW 2/8 - Thorbecke
** Stadler GTW 2/8 - Daniël Lohues
** Stadler GTW 2/8 - Harry Muskee.

Foto: Emil Dominczak

De verlengde Vechtdal-GTW's zijn weer opweg naar Nederland
mooi plaatje en hopelijk zijn de stellen maandag al inzetbaar
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:05:41 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_155652936
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mooi plaatje en hopelijk zijn de stellen maandag al inzetbaar
Wat denk jij nou? Die stellen moeten nu natuurlijk eerst opnieuw worden toegelaten want je weet maat nooit...
pi_155653097
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:29 schreef b2py het volgende:
Man man, waar kan je je in hemelsnaam druk om maken. Gaat het wel goed met je cholesterol?
ja hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:14:34 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155653118
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat denk jij nou? Die stellen moeten nu natuurlijk eerst opnieuw worden toegelaten want je weet maat nooit...
Vannacht alles nalopen, morgen testritten, maandag inzetbaar. Kan op zich prima :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155653178
Reken maar op treinuitval. Alle verlengde 2'tjes die wij terug kregen als 3'tjes vertonen de meest bizarre storingen.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:23:31 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155653275
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:18 schreef Treinhoer het volgende:
Reken maar op treinuitval. Alle verlengde 2'tjes die wij terug kregen als 3'tjes vertonen de meest bizarre storingen.
De planning is dan ook dat het vrijdag allemaal moet rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155653911
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:18 schreef Treinhoer het volgende:
Reken maar op treinuitval. Alle verlengde 2'tjes die wij terug kregen als 3'tjes vertonen de meest bizarre storingen.
GEWOON EEN BAKJE ERTUSSEN HANGEN. WAT IS ER ZO MOEILIJK? :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:13:08 #97
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_155654192


Voor een lijntje wat maar een kleine stukje Tsjechië bedraagt best goed onderhouden eigenlijk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_155654702
Was er toch nog IETS te genieten voor de Ajaxfan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:44:56 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155654711
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

GEWOON EEN BAKJE ERTUSSEN HANGEN. WAT IS ER ZO MOEILIJK? :'(
Het computertje moet ook weten dat er een extra bakje tussen gelepeld is en dat er wat systemen veranderd zijn. Dat gaat wel eens mis :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:23:42 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155655513
Die treintjes van Arriva waren drie uur te vroeg in Bentheim. Geen idee of ze meteen door zijn gegaan naar Zutphen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')