boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:03 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld. ![]() | |
boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:04 |
Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:05 |
Ik was hier ook net mee bezig en ik wil niet voor niks geüpload hebben ![]() ![]() ![]() Bron is dus die facebook. | |
Frozen-assassin | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:06 |
Mooi man ![]() | |
boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:08 |
Haha, sorry. Als je je er beter door gaat voelen kan ik de post wel leeghalen ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:10 |
Welnee joh lekker laten staan ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:11 |
Matige TT, morgen 26 - 30 graden voorspeld. | |
Tochjo | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:18 |
Die gedachte kwam ook bij mij op, maar daar kon ik op deze pagina niets over vinden. | |
boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:22 |
Vertraging hé. Na het weekend wordt het weer koeler, als in 22 graden | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:26 |
Dan ga ik op vakantie! ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:29 |
doei | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:30 |
In het NRC vandaag: Een woordvoerder van TLS: "Het systeem is nu volwassen, en het is tijd om het gemak van reizigers te verbeteren." | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:37 |
Eventjes doorzetten, dan is ie vanavond vol ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:40 |
Er is geen fuck te beleven in de spoorwereld momenteel ![]() Ja hier en daar wat miljarden voor treintjes in Timboektoe maja, niemand boeit hier die buitenlandse berichten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:44 |
Vind ik leuk! ![]() | |
boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:44 |
Keolis heeft onder andere de aanbesteding voor de RB61 (Hengelo - "Bielefeld") gewonnen. Aangezien Syntus onder Keolis valt is er misschien iets van integratie te verwachten tussen RB61 en Zwolle - Enschede? | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:51 |
Nee | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:56 |
![]() Het eerste is een leugen en het tweede is niet geloofwaardig. | |
Blistering | vrijdag 10 juli 2015 @ 18:59 |
Alle 2 leugens dus. Check. | |
Peter | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:05 |
Zelfde treinen bestellen en onderhoud samen doen lijkt me een logische optie ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:25 |
Komkommertijd he | |
boriq | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:32 |
Geen sappige fraudes bij aanbestedingen ergens? ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:33 |
Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:34 |
Geweldig zulke dingen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:35 |
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ... | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:36 |
en dat terwijl het bureau al onder vuur lag in deze zaak omdat het niet onafhankelijk genoeg zou zijn. | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:36 |
Nouja, dat was voor de OVC niet anders natuurlijk.. Alleen het verdwijnen van de sterabonnementen is niet opgevangen eigenlijk. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:38 |
klopt, alleen heb je nu veel meer regionale producten en tarieven dan voor de invoering van de kaart | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:38 |
Dat dus ja. Nou een beetje goeie sier lopen maken " Kijk ons eens aan de reiziger denken!" ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:38 |
Zoals? | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:45 |
bijvoorbeeld aparte tarieven op de Maaslijn, waardoor je als doorgaande reiziger Nijmegen - Maastricht een andere prijs betaalt als je met Veolia en NS reist dan wanneer je het traject NS-only aflegt. Dit geldt voor meer trajecten | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:46 |
Een ander tarief heeft geen gevolg voor de ingewikkeldheid van het systeem, hooguit de kosten van de reis. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:49 |
Ehm, wel? ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:49 |
jawel, want het is zodanig geïmplementeerd dat het voor de reiziger niet makkelijk is. Waarom zijn er op bijvoorbeeld Zutphen 3 paaltjes nodig en is de poortjes/paaltjessituatie in de tunnel in Zwolle op zijn zachtst gezegd kolderiek te noemen? | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:50 |
Voor het systeem ja, de reiziger hoeft alleen maar te bliepen. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:51 |
oh ja ik moet die gemiste Arrivacheck nog claimen. Kan ik weer achter m'n geld aan. Fuckheads. | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:51 |
Ik weet niet wat ik als reiziger duurder zou vinden. 3x 4 automaten van een vervoerder of zes paaltjes per station. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:51 |
De reiziger blijft maar bliepen | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:51 |
Ik vind Huges maar een beetje zielig overkomen zo... | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:52 |
Niet anders dan vroeger, van je ene strippenkaart naar de andere gele kaart. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:55 |
Het is bedoeld als gemakskaart, niet als kaart waar je maar mee bezig blijft zonder inzicht te hebben in de kosten en waarbij het reizen over het algemeen duurder is geworden, want degressief tarief is deels verdwenen. mja, dat was nog wat overzichtelijk | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:57 |
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer. En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 19:58 |
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd. | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:00 |
Jij bent echt niet representatief ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:01 |
Typisch hè, het ligt altijd aan een ander. Misschien ben jij wel gewoon een mongool ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:01 |
En verder leven we blijkbaar in een mongoloide betuttelde maatschappij waar blijkbaar alles op een presenteerblaadje geleverd moet worden en de mens zelf te lui is om dingen zelf te bedenken. | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:01 |
En soms betaal je een paar cent te veel omdat de automaat nog op de vorige halte stond (of zelfs het beginpunt van de lijn, of een compleet andere lijn) en dan kun je fluiten naar je geld. Want voor 20 cent neemt niemand de moeite. Verkeerd in- en uitchecken bij overstappen is mij nog nooit overkomen. Het systeem hier in Stockholm (SL Access) is ook wel apart: je moet inchecken met je kaart, maar uitchecken hoeft nergens. Je kan gewoon naar buiten lopen, de poortjes openen meteen. Ik heb een weekkaart gekocht, maar je kunt ook saldo op je kaart laden. Maar wat een reis dan kost? Geen idee. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:02 |
Dan ben je tegen het einde van een zone meer kwijt dan vroeger ja, maar bij elke overstap van vervoerder gaat het metertje opnieuw lopen. Daarnaast mag je de reis zonder uitchecken niet meer onderbreken zoals vroeger | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:02 |
Ja misschien wel. Maar waarschijnlijk niet ![]() | |
Blistering | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:03 |
Hear hear. | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:03 |
Dat is dus niet waar, zoals Dennis laatst in een berekening heeft laten zien. Weet niet meer of dat hier was of elders. | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:04 |
oh, dat is zeker waar met de TomTomgeneratie. Maar dat betekent niet dat je dan ook maar een halfbakken product moet leveren zoals met de ov-chipkaart is gebeurd en het ondertussen presenteren als iets mega geweldigs. | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:08 |
Nou ik weet niet hoor maar alle ergernissen waar jij mee op de proppen komt kan ik als chipkaart reiziger van het eerste uur (De studenten werden die dingen gelijk in de mik gedouwd) totaal niet herkennen. Bij het goede paaltje inchecken is ook iets wat de reiziger kan, en ook de reiziger kan er zelf aan denken om uit te checken bij een paaltje. Maar blijkbaar zijn we blijkbaar allemaal autisten die niet tegen verandering kunnen en wensen het papieren kaartje weer terug. Grootste voordeel dat ik vind: automatisch opladen. NOOIT meer langs een automaat. Wie had jou gelooft als je 10 jaar geleden zei dat je nooit meer langs een kaartautomaat hoeft voor een vervoersbewijs? | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:16 |
ho, stop. Daar ga je veel te kort door de bocht. De chipkaart zorgt voor veel meer gemak, maar er is nog veel ruimte voor verbetering mogelijk. in de afgelopen jaren is er onder druk van de diverse belangenorganisaties al veel verbeterd, maar dat betekent niet dat je er al bent. De initiële benadering was er eentje vanuit de vervoerders en overheden en niet vanuit de reiziger Dat is zeker handig, maar hou je tegelijkertijd ook voldoende inzicht in jouw reiskosten? | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:21 |
Er is altijd ruimte voor verbetering, als je niet faalt heb je niet hard genoeg gewerkt. En verder zoals Elon Musk (SpaceX, PayPal, Tesla) zei: “If something is important enough, you should try — even if the probable outcome is failure,” En ja dat heb ik, al 9 maanden stabiel op 29 euro per maand. En daar wil ik aan toe voegen. Dat is ook weer die betutteling en presenteerblaadjes. Je draagt je eigen verantwoordelijkheid over je uitgaven, niet de vervoerder. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:40 |
De moraalridder in hem is opgestaan ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:46 |
Eens, maar dan moet de vervoerder wel zorgen voor een fatsoenlijk en consistente manier van betalen. Als ik 5 dagen per week 2 keer per dag dezelfde rit afleg, dan verwacht ik dat ik voor die 10 ritten ook 10 keer hetzelfde betaal. En da's niet altijd het geval. Het "Je betaalt per daadwerkelijk gereisde kilometer"-verhaal gaat volgens mij ook niet altijd op. In Den Haag zijn ze al een hele tijd aan het spoor aan het knutselen, waardoor mijn tram omrijdt. De nieuwe route is zo'n 500 meter korter dan de oorspronkelijke route, maar toch betaal ik nog hetzelfde als voor de omleiding. ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:49 |
Kan me niet herinneren dat NS meerdere keren per jaar het tarief wijzigt. Dat dat bij 'lokaal' vervoer mis gaat is knullig, bij omreizen betaal je zo veel meer. | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 20:55 |
Klopt, ik denk dus dat het een bewuste keuze is van HTM om een afstandenmatrix te gebruiken voor prijsbepaling. Dat ze die matrix niet aanpassen tijdens de werkzaamheden vind ik knullig, als ik tram 17 gebruik tussen Centraal en HS ben ik 8 cent goedkoper uit dan met tram 9, terwijl ze dezelfde stops maken. | |
Peter | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:24 |
En dat terwijl je, als je met de bus omrijdt, wel extra mag betalen.. Mail de gemeenteraad? | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:28 |
U zei? http://www.nrc.nl/nieuws/(...)uro-aan-loon-van-ns/ | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:38 |
Ja, bijzonder. In geval van "hier hadden we niet aan gedacht" is ALTIJD het nadeel voor de reiziger. Echt altijd. Maar als ik dat zeg dan ben ik weer een azijnpisser met een Calimero-complex en yadda yadda ![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:39 |
Tijd voor foto's. Een paar plaatjes die ik vorige week maakte in het spoorwegmuseum van Sint Petersburg. Te beginnen met het meest opmerkelijke, de mobiele raketlanceerinstallatie (https://en.wikipedia.org/wiki/RT-23_Molodets): ![]() ![]() ![]() Aan grote stoomlocs geen gebrek hier. De П36-0251 links was in 1956 de laatste in Rusland gebouwde stomer. ![]() Duitse 'Kriegslocs' kom je ook overal tegen... ![]() "De snelste dieselloc ter wereld", haalde in 1993 een snelheid van 271 km/h ![]() Zoiets had ik hier niet verwacht: een Alsthom-loc uit 1959. | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:40 |
Tsja, dan ben je gewoon alle schaamte voorbij, dat kan ook ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:41 |
![]() ![]() Molodets betekent trouwens "Flinke jongen". en dat is het ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:43 |
Wat zou één salvo trouwens met het spoor doen qua recoil? | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:48 |
hangt van het geschut af | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 21:50 |
Laten we uitgaan van die Molodets ![]() | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:10 |
Recoil? | |
Prins_Pils | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:12 |
Terugslag ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:12 |
Terugslag, actie is min reactie. Tweede klas natuurkunde , basiskennis, ditdat alles lastigmoeilijk ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:19 |
Geen Call of Duty, Battlefield etc ervaring? ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:20 |
Gaat nog best soepel met die stoomtram: https://www.facebook.com/Museumstoomtram/videos/958085570920799/ | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:40 |
Call of Duty 2, en Battlefield 1942 en BF 2 ![]() ![]() Coil ken ik wel als optie in Inventor om veren en schroefdraad te maken ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 22:51 |
Dan snap ik niet dat je recoil niet kent ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:05 |
Als je zo'n ding van een wagon af lanceert denk ik niet dat je met die trein veel verder komt | |
derLudolf | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:30 |
Niet in die context nee... | |
Prins_Pils | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:32 |
Nederlandse woorden gebruiken als er een Nederlands woord is voor een term ![]() | |
b2py | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:33 |
In de spoorwereld is het Engels ook vet hinderlijk, Brits Engels en Amerikaanse Engels jargon is echt verschillend ![]() | |
James1988 | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:35 |
Toen ik het woord 'points' (of voluit: 'a set of points') voor het eerst tegenkwam wist ik echt niet wat men nou bedoelde. Uiteindelijk bleek het om een wissel te gaan, daarvoor verwachtte ik het woord 'switch' ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 juli 2015 @ 23:52 |
Het project ESGL zal wat langer duren dan verwacht. Dit betekent dat de extra sneltreinen tussen Groningen en Leeuwarden niet in 2018 gerealiseerd zijn, maar uitstel heeft, omdat het tracébesluit nog altijd niet vastgesteld is. http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=151364 | |
bork | zaterdag 11 juli 2015 @ 00:11 |
Bilbao idem, vaste tarieven per route/soort vervoer m.u.v. de metro. Dus bus en tram alleen inchecken, metro in- en uitchecken, moet je wel weten, was op de een of andere manier wel duidelijk. | |
Duvel | zaterdag 11 juli 2015 @ 00:36 |
Switch is dus Amerikaans... | |
James1988 | zaterdag 11 juli 2015 @ 00:38 |
Ja, klopt. Tegenwoordig geef ik toch wat meer de voorkeur aan de Britse variant. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 11-07-2015 01:36:58 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 11 juli 2015 @ 05:30 |
Als er van drie vervoerders op één perron van die kutpalen staan dan raak je gewoon het overzicht kwijt. Met twee gaat het nog wel voor de doorgewinterde reiziger maar drie is gewoon echt totaal waanzinnig. Ik geef je toch ook niet drie soorten benzine, één voor mooi weer, één voor regen en één voor sneeuw. Echt. | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:20 |
Die paar keer dat ik in Zutphen heb moeten omchecken van vervoerder heb ik er geen moeite mee gehad. | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:20 |
Haha ja, en dan heb je ook nog 'turn-out'. ![]() | |
bork | zaterdag 11 juli 2015 @ 09:52 |
Mooi foto's ReisT(hijs)! Iets anders, kwam vanmorgen dit tegen op FB ![]() ![]() http://verdraaidgoed.nl/product/vier-op-een-reisspel/ | |
Viezze | zaterdag 11 juli 2015 @ 10:13 |
Het gaat er ook niet om of jij er moeite mee hebt. Mij lukt het ook wel. Maar het is de grootste onzin dat je voor een modaliteit (de trein) moet "omchecken". Dat is voor ons misschien niet verwarrend, maar voor een hoop andere mensen wel. Een paal voor de trein, dat hadden ze vanaf het begin moeten doen. | |
Quyxz_ | zaterdag 11 juli 2015 @ 11:44 |
Ik hoorde gisteren ook een stoomtrein bij station Eindhoven. Weet iemand hier meer van? | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:03 |
Onderweg naar stoomweekend ZLSM in Limburg. | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:06 |
Dat zal ongetwijfeld het doel ook zijn geweest maar ik kan me ook voorstellen dat er veel hobbels zijn die dat in de weg staan. Als 'tijdelijke' tussenoplossing dan maar per vervoerder in- en uitchecken is dan de volgende stap geweest en nu zijn de eerste proeven onderweg met omcheckvrij reizen tussen CXX en NS. | |
Viezze | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:10 |
Ik vind dat ze dat vanaf het begin hadden moeten doen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Nu wordt er weer onnodig veel geld gestoken in het opzetten van proeven, paaltjes en poortjes vervangen, etc. Als je dat vanaf het begin goed had gedaan had je een hoop ongemak voorkomen, en geld bespaard. | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:19 |
Inkomstenverdeling, reizigersinformatie (die is veel waard), wie betaalt de paaltjes, opzetten gezamenlijk systeem Etc et NS/CXX werken met een duurder Thales systeem terwijl Arriva/Veolia met een goedkoper systeem werken, wie betaalt het verschil? De softwarelaag die er nog overheen moet om die systemen te laten communiceren. Vendor lock-in waar je mee speelt.. | |
Quyxz_ | zaterdag 11 juli 2015 @ 12:45 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 juli 2015 @ 13:37 |
Ik heb mn best gedaan https://forum.ns.nl/abonn(...)ndex1.html#post90982 | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 13:42 |
Heel die webwinkel van NS is pure cholera gewoon. Ik moet elke maand opnieuw mijn geslacht invoeren om een godverdomme treinkaartje te kunnen kopen ![]() En waag het niet om je voorletters in te voeren zonder puntjes ertussen want dat trekt Het Systeem niet. Waardeloos waardeloos waardeloos ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2015 @ 13:47 |
Arriva beplakt vandaag in Groningen stelletje 10301, waardoor er drie Wiederlinestellen rondrijden met extra uitmonstering. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 juli 2015 @ 13:59 |
Nooit geweeten dat jij doopnamen had ![]() Dr. Flash Bouteille Blitz? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:00 |
Geen doopnamen. Ook heidenen kunnen meer voornamen hebben ![]() | |
Anne | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:02 |
Ik ben mijn camera vergeten ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:04 |
En je telefoon dan? | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:05 |
Dr. A.N.K. Flash | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:08 |
Je mag volgens mij ook maximaal vier voorletters hebben aldus NS ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:09 |
Dan wordt het m niet ![]() | |
Duvel | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:09 |
Heidenen, bah. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:13 |
Piet Eric Tinus Edwin Richard Sjaak Edward Leo Ian Evert Man? | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:14 |
Klopt ja, ook zoiets ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:17 |
Computer says no | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:35 |
Ach van die kapsones leiers met zeven voornamen wil je ook niet in de trein hebben. In de praktijk gebruik je toch maar 1 van die namen. | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:35 |
Ik vind het ook kwalijk dat ik mijn titel niet bij NS kan invoeren.. | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:37 |
Jij wilt laten zien dat de conducteurs je met weledelzeergeleerde heer dienen aan te spreken? ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:39 |
Minimaal, ridder van oranje-nassau vergeef ik als ze dat vergeten. | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:40 |
Flash wou je stalken toch vandaag, misschien heeft die wat bij zich ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:41 |
Duitsers zijn wel fel op titels, zou me niks verbazen als je bij de DB gewoon als "Herr Doktor Bernd Bratwurst dipl. Ing." op je BahnCard kunt staan ![]() | |
b2py | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:43 |
Ik ken er wel eentje die dat heeft, en die ken jij ook ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:44 |
Doetie goed, onze Bernd ![]() | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:48 |
Vast wel. Had een keer rondleiding/presentatie bij CLAAS (een van de grotere spelers opb het gebied van oa combines en maishakselaars en tevens familiebedrijf). Constant Herr doktor Helmut Claas dit, Herr Doktor dat. | |
Yreal | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:49 |
Weer 50 meesreiskaartjes en 2-1 overgangen gescoord ![]() | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 14:50 |
Over dat bedrijf gesproken te hebben - laat ik er maar weer een on-topic iets aanlullen - stond het terrein stamp en stampvol, omdat DB(?) bij lange na niet genoeg goederen wagons kon leveren | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:01 |
heb je weer een distributiekantoor voor voedselbonnen overvallen? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:07 |
ik hoef niet eens te raden hoe hij dat doet | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:09 |
Heb je mn adres nog? ![]() | |
Yreal | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:17 |
nee. Werken bij de post is nog ergens goed voor... | |
Yreal | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:17 |
pm verzoekjes en adressen maar weer | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:20 |
Eens kijken of ik ook wat in de bus krijg dan. Anders zwaait er wat ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:30 |
ja, ik heb ook een geel envelopje ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:45 |
Mooie aanbieding wel: 1 maand WeekendVrij voor maar 39 euro! Ik betaalde de laatste jaren 29. | |
Tochjo | zaterdag 11 juli 2015 @ 15:51 |
Maar die 29 euro is voor een doorlopend abonnement met een minimale contractduur van 12 maanden. Tijdelijke abonnementen zijn altijd duurder. | |
Dr_Flash | zaterdag 11 juli 2015 @ 16:03 |
Vast wel, maar om dat dan te presenteren als een aanbieding is natuurlijk volksverlakkerij. | |
MTL | zaterdag 11 juli 2015 @ 16:15 |
Heb vandaag weer even een normale dienst. Mag o.a. tweemaal naar Hoek van Holland. Ik rij net met m'n tweede slag richting de Hoek. Kom ik bij Vlaardingen West, zie ik daar twee fotograven staan met ladders op het perron. Rij ik vervolgens verder richting Maassluis, staat er vlak voor Maassluis wéér een met een laddertje. Is het nationale laddertjesdag of zo, of is tweemaal SGM-3 zo speciaal? ![]() Ik bedoel: ze doen het ongetwijfeld niet vanwege mijn kort pittige kapsel ![]() | |
Salatrel | zaterdag 11 juli 2015 @ 16:16 |
Pff laatste trein van de dienst SPR Uitgeest - Rotterdam.... bij woerden 2 minuten later vertrokken Door de ic die extra stopt ivm werkzaamheden, bij Gouda moest ik door wisselen naar spoor 5 waardoor bij vertrek ook weer lading 40 wissels bereden moest worden en als klap op de vuurpijl nog even aanwijzing voorzichtig rijden ivm persoon langs de baan... Gelukkig wel een SLT dus met een beetje planken en pro-actief remmen maar +5 waardoor ik nog net de trein naar huis had ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 11 juli 2015 @ 17:20 |
Was dit hier al voorbij gekomen ? http://www.ns.nl/binaries(...)met-traject-vrij.pdf | |
greavy | zaterdag 11 juli 2015 @ 18:43 |
Het betrof drukte voor Vopak Vlaardingen. Rond 9 uur vanochtend vertrok Locon daar met een aantal ketelwagens richting Kijfhoek, maar rond 13:00 arriveerde Rurtalbahn V203 (G2000) met een sleepje van 11 ketelwagens. Mogelijk dat je diegene bij Maassluis zag, dat die persoon gewoon nog een keer SGM wilde klikken voordat het te laat was, en hij er nu toch in de buurt was? En nee, ik was het niet. Ik zat in België, achter 4 goederentreinen langs de Maas tussen Luik-Namen, waarvan er 3 opgeheven waren.... [ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 11-07-2015 18:54:07 ] | |
Salatrel | zaterdag 11 juli 2015 @ 18:51 |
ehhh???? Maassluis? Vlaardingen? | |
greavy | zaterdag 11 juli 2015 @ 18:53 |
Owh, kut. Verkeerde reactie gequote. Zal het aanpassen. Moest die boven jou hebben | |
Salatrel | zaterdag 11 juli 2015 @ 18:57 |
AH ik lees dat nu pas ![]() | |
greavy | zaterdag 11 juli 2015 @ 19:18 |
De dader van de beschadigde bovenleiding bij Westwoud gister, waarbij de SHM de gestrande ICM heeft afgesleept:![]() Die chauffeur (eigenlijk mag je die persoon zo niet noemen ....) was uiteraard gewoon gestopt, even gekeken, en weer doorgereden... Waar zit je verstand om hier überhaupt mee de weg op de gaan.... De foto is niet erg scherp, maar het is duidelijk genoeg. Hopelijk dat ze hem pakken en alle (on)kosten laten betalen. | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2015 @ 19:21 |
Ja, en nu hier onder door: http://11foot8.com/ ![]() | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 20:07 |
Wat een sjomp. Hij had die caravan even met een kraan moeten aandrukken of een geschiktere bak op de vrachtwaggel. | |
Bitlord | zaterdag 11 juli 2015 @ 21:34 |
Jemig, wat stom. Dat gaat zo 20.000 kosten denk ik? | |
Peterselieman | zaterdag 11 juli 2015 @ 21:49 |
Voor de geïnteresseerde: de autotunnel bij het CS van Amsterdam wordt komende maandag opengesteld voor verkeer. Dit betekent dat je vanaf die datum aan de IJzijde niet meer van de sokken gereden wordt door auto's als je richting de pont gaat | |
GlennQuagmire | zaterdag 11 juli 2015 @ 21:54 |
Leuk stukje vandaag in de volkskrant:![]() Tijd om even een rondje te plannen voor aankomend weekend ![]() [edit] oh, volgend weekend wordt wel lastig, werkzaamheden bij eindhoven waardoor limburg is afgesloten van de buitenwereld ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 11 juli 2015 @ 22:03 |
Eindelijk ![]() | |
greavy | zaterdag 11 juli 2015 @ 22:26 |
11 Juli 2015 - Tijdens het wachten op de 60 minuten vertraagde Dolimetrein kon gelukkig nog een oudgediende op de foto gezet worden: een gemoderniseerd motorstel, reeks MS73. Dit stelletje reed samen met Desiro 08534 een 2-uursdienst tussen Namen en Luik-Guillemins, waar precies 2 omlopen voldoende voor zijn. Hier passeert de L-trein richting Luik-Guillemins de 3 Nederlandse fotografen bij Engis. 11 Juli 2015 - Bij Engis (B) passeert de beladen dolimetrein uit Hermalle naar Veendam de 3 Nederlandse fotografen met exact 60 minuten vertraging. Aan de haak een fraaie sleep van circa 25 Nedmag Taoos, en is net 4 minuten begonnen aan de rit vanuit Hermalle. De andere verwachte goederentreinen lieten het deze dag afweten. | |
greavy | zaterdag 11 juli 2015 @ 23:00 |
11 juli 2015: Bombardier Brugge tijdelijk gered De NMBS gaat eerstdaags 450 treinrijtuigen bestellen bij Bombardier in Brugge. 'Daarmee zijn we tijdelijk gered', zegt AVC-vakbondsman Luc Logghe. De NMBS heeft met de Brugse vestiging van de Canadese treinconstructeur Bombardier een principeakkoord voor de bouw van 450 rijtuigen voor nieuwe dubbeldek- treinen. 'Daarmee is de vestiging even gered', zegt Logghe. In de Brugse vestiging heerst economische werkloosheid wegens een gebrek aan orders. Slechts 70 van de 350 arbeiders zijn nog aan het werk met kleine lopende bestellingen, onder andere voor De Lijn, en nog twee Franse contracten. 'Dankzij de bestelling van de NMBS is er opnieuw jaren werk voor zo'n 200 arbeiders en is de fabriek weer voor de helft bezet, zegt Logghe. 'Dat is op lange termijn nog onvoldoende, maar we hopen dat er nog bestellingen bijkomen'. De eerste preserie van de nieuwe dubbeldekrijtuigen zou volgend jaar al worden gebouwd. Bombardier, en Alstom, voeren al enkele maanden exclusieve onderhandelingen met de Belgische spoorwegen over een bestelling van ongeveer 1.300 dubbeldekrijtuigen. Dat megacontract van naar schatting 3 miljard euro is de grootste bestelling van de NMBS in rollend materieel ooit. Bombardier Brugge zal de rijtuigen bouwen en assembleren, Alstom Charleroi neemt het elektrische gedeelte en de beveiliging van de toestellen voor zijn rekening. Maar omdat de NMBS door de overheid verplicht wordt om te besparen, is beslist de megabestelling in stukjes te hakken. De nieuwe dubbeldekrijtuigen moeten normaal geleverd worden tussen 2017 en 2025 om het stijgende aantal reizigers op te vangen. Maar zoals het er nu naar uitziet, zullen de eerste exemplaren pas in 2019 worden geleverd. Bombardier clashte onlangs nog met NMBS-topman Jo Cornu. Die maakte zich boos omdat Bombardier, dat zwaar lobbyde voor een snelle beslissing over het megaorder, geen concrete prijzen voorstelde voor een gefaseerde bestelling van 1.300 dubbeldekrijtuigen. Dat heeft mogelijk meegespeeld bij het ontslag van de topman van Bombardier Benelux (zie inzet). Bij Bombardier Brugge werken ongeveer 700 mensen. Bron: De tijd | |
James1988 | zaterdag 11 juli 2015 @ 23:14 |
"Dames en heren, het is 23 uur 12 en wij maken ons op voor aankomst op Rotterdam Centraal. Volgens verwachting gaan wij daar geheel op tijd en volgens dienstregeling binnenkomen om 23 uur 16, alle aansluitingen zullen worden gehaald. <lijst met overstappen>. Wij nemen afscheid van alle reizigers die met ons hebben meegereisd, wij bedanken u voor het reizen met NS en ohpen u snel weer te mogen verwelkomen." En dat dan ook nog eens in het Engels. Heeft deze HC voor DB Fernverkehr gewerkt? | |
James1988 | zaterdag 11 juli 2015 @ 23:23 |
De Standaard | |
Kansenjongere | zaterdag 11 juli 2015 @ 23:39 |
Van die auto's heb ik nooit last, die houden zich wel aan de stoplichten, de fietsen en scooters (zowel op het zebrapad als van/naar de pont) daarentegen... | |
derLudolf | zaterdag 11 juli 2015 @ 23:58 |
¤450 | |
greavy | zaterdag 11 juli 2015 @ 23:59 |
Die boete. Maar ik denk dat Bitlord ook op de kosten die gemaakt zijn om de bovenleiding te herstellen doelt. | |
Dr_Flash | zondag 12 juli 2015 @ 00:01 |
Wat? Limburg IS de "buiten"wereld ![]() | |
Dr_Flash | zondag 12 juli 2015 @ 00:02 |
Eckt fantastisch. | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 00:05 |
en je kunt altijd nog via Nijmegen - Roermond | |
GlennQuagmire | zondag 12 juli 2015 @ 00:14 |
Tot nu toe heb ik dit bedacht: Utrecht - Nijmegen Nijmegen - Venlo Venlo - Eindhoven - Breda - Roosendaal - Rilland Bath ( ![]() Rilland Bath - Leiden - Groningen Groningen - Leeuwarden Dan heb je volgens mij alle provincies aangedaan. Kost je zo'n 10 uur ![]() ![]() | |
GlennQuagmire | zondag 12 juli 2015 @ 00:17 |
O wacht, Culemborg is natuurlijk ook Gelderland, dan kan je gewoon direct naar Eindhoven en een retourtje Weert ofzo doen | |
24Fan | zondag 12 juli 2015 @ 01:06 |
En dan in Leeuwarden als een malle aan de beerenburg. ![]() | |
Yreal | zondag 12 juli 2015 @ 04:10 |
jammer, dat ffa sfeertje daar was altijd wel geinig. | |
dennistd | zondag 12 juli 2015 @ 04:51 |
Hoeft de NMBS eigenlijk niet verplicht europees aan te besteden? | |
Rickertman96 | zondag 12 juli 2015 @ 04:52 |
Nop. | |
derLudolf | zondag 12 juli 2015 @ 08:29 |
Nou ideaal lijkt me. Vraag me af of je na dat (Europees) aanbesteden wel echt bij de beste leverancier uitkomt, met de Fyra als voorbeeld in heet achterhoofd houdend. | |
greavy | zondag 12 juli 2015 @ 08:36 |
Voor de Fyra kwamen ze toch bij de beste leverancier? Ja, de beste leverancier in rommel | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 09:17 |
Bij een correcte aanbesteding wel | |
MTL | zondag 12 juli 2015 @ 09:20 |
Kan heel goed (maar ik gok dan NS International). Er zijn behoorlijk wat wisselingen tussen die twee bedrijven de laatste maanden, niet alleen door de samenvoeging van NSI met NSR. Ik heb persoonlijk liever zo'n omroepbericht (graag zelfs!) dan iemand die het niet nodig vind om even om te roepen (of nog brutaler, bij elk station mij oppiept of ik even om wil roepen omdat hij 'even bezig is'). | |
greavy | zondag 12 juli 2015 @ 09:35 |
Men verwachtte drukte naar Zandvoort aan Zee denk ik. Er rijden daar nu 2 omlopen met DDZ8 en er reed er één met DDZ10, maar dat past niet overal aan het perron, dus het viertje is eraf gehaald. | |
greavy | zondag 12 juli 2015 @ 09:40 |
Gister heeft Arriva 3 tweedelige Vechtdallijn-GTW's naar Polen gestuurd om verlengd te worden naar een driedelige GTW.![]() http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?4,7473818 | |
derLudolf | zondag 12 juli 2015 @ 10:06 |
Erg mooi. Komt er in die nieuwe drietjes ook zo'n nimmer gebruikt 'barretje' voor de conducteur? | |
Duvel | zondag 12 juli 2015 @ 10:09 |
Waar blijven de telefoonfoto's? | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 10:18 |
Toen ik dat las dacht ik ook, daar heeft er 1 zitten slapen ![]() | |
boriq | zondag 12 juli 2015 @ 10:38 |
Je kunt ze er nu niet van beschuldigen dat ze het niet geprobeerd hebben ![]() | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 10:44 |
Dat is waar ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 11:20 |
Het zou wel gewoon moeten passen mits men in Zandvoort langs perron 1 halteert. Het spoor bij perron 2 is wel te kort voor 10 bakken | |
Blistering | zondag 12 juli 2015 @ 11:44 |
Bij te korte treinen gezeik, en nu blijkbaar bij te lange treinen ook al. Het is ook nooit goed hé. | |
Duvel | zondag 12 juli 2015 @ 11:52 |
WTF de IC naar Maastricht reed daar toch met 12 bakken? Hebben ze de perrons ingekort? | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 11:58 |
Volgens mij reden ze met max 10 bakken en is de IC later ingekort tot Haarlem, juist vanwege de perronlengtes in Overveen en Zandvoort en de extra bakken die in de IC meereden. | |
greavy | zondag 12 juli 2015 @ 12:02 |
In België hebben ze daar een betere oplossing voor: "Dames en heren, de Intercity naar Zandvoort vertrekt van spoor 4. Reizigers voor Overveen en Zandvoort aan Zee worden verzocht niet in de achterste 2 rijtuigen plaats te nemen.".. Maar dat zal in Nederland wel weer niet goed gaan(/mogen). | |
Dr_Flash | zondag 12 juli 2015 @ 12:15 |
Dat hele aanbesteden is pure onzin. Zolang een concessieverlener gewoon in het pakket van eisen kan zetten dat de naam van de bouwer moet beginnen met een B en rijmen op "ombardier" kun je best doen alsof je aanbesteedt, en gewoon onderhandjeklap doen waar je zelf zin in hebt. | |
Anne | zondag 12 juli 2015 @ 12:20 |
Ik durf ze bijna niet te posten; ik heb namelijk een blackberry en daar doen ze niet aan fatsoenlijke camera's. Maar ze komen eraan. | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 12:23 |
Awesome, ik mis de mijne! ![]() Welk toestel heb je? | |
Dr_Flash | zondag 12 juli 2015 @ 12:31 |
Foto's waarvan eigenlijk? ![]() | |
Duvel | zondag 12 juli 2015 @ 12:32 |
Zit wat in, maar een DDZ10 is niet langer dan 10 ICR + loc? | |
Duvel | zondag 12 juli 2015 @ 12:34 |
Het is een quiz. Anne post veelkleurige blobs die haar BB "foto's" noemt, en wij moeten raden wat er op staat. | |
Dr_Flash | zondag 12 juli 2015 @ 12:37 |
Aha, ik snap het ![]() | |
derLudolf | zondag 12 juli 2015 @ 12:39 |
Dat en als een fabrikant je weet te overtuigen je eisen bij te stellen of je budget aan te passen. Je kunt wel zeggen dat je in een auto een V10 blok wil terwijl een V8 met een zootje turbo's misschien net zo goed presteert. Door dat soort eisn sluit je goede opties uit (in het geval van de Fyra bv Siemens). Volgende keer naar een eis stellen dat ze minstens 100 treinstellen moeten hebben geleverd die naar tevredenheid van de klant functioneert | |
Anne | zondag 12 juli 2015 @ 12:45 |
Q10 ![]() Precies. Jullie moeten zeggen wat erop staat, want dat weet ik zelf toch niet ![]() ![]() Behalve de laatste! Dat is een Jumbo! En tussendoor ergens ook nog de bediening van een stoomlocomotief, maar vraag mij niet welke. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 12 juli 2015 @ 12:48 |
Nummertje 4 is 'de Kameel' https://nl.wikipedia.org/wiki/Kameel_%28spoorwegmaterieel%29 | |
Dr_Flash | zondag 12 juli 2015 @ 12:56 |
Nummertje 8 is het toppunt van smalspoor ![]() | |
Duvel | zondag 12 juli 2015 @ 13:05 |
Mooi! Leuk dat de Blokkendoos in de hal stond, en die Benelux-stuurstand buiten! | |
boriq | zondag 12 juli 2015 @ 13:08 |
Die blauwe loc uit de 1000 serie is ook een mooi ding ![]() Oh, en nummertje 39 is iets met rijst | |
Anne | zondag 12 juli 2015 @ 13:08 |
Trouwens; ik heb op Discovery Channel ooit een stuk gezien over het hierheen halen (vanuit de UK volgens mij?) van een kanon-achtige-trein. Die stond er niet meer, jammer genoeg. Iemand die weet waar die naartoe is gegaan? | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 13:12 |
Daar heeft Fles nog wel een foto van ![]() | |
Anne | zondag 12 juli 2015 @ 13:19 |
http://www.dailymail.co.u(...)ded-Spanish-War.html Die! Volgens mij is het gewoon weer teruggegaan ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 13:20 |
Die is weer naar Engeland gegaan. Was voor een tentoonstelling hierheen gehaald | |
Anne | zondag 12 juli 2015 @ 13:21 |
Ja, ik lees het nu ook. Jammer; kan mij niet herinneren dat ze dat in die reportage hadden gezegd. Dus ik had eigenlijk verwacht hem te kunnen aanschouwen ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 13:22 |
Zal ongeveer gelijk zijn? Maar langs perron 1 in Zandvoort moet het passen en dat spoor was volgens mij vroeger ook het vertrekspoor van de IC's. | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 13:24 |
Mooi. Volgens de eerdere berichten zou de verlenging in 2016 plaatsvinden, maar kennelijk is dit een jaar vervroegd. Verklaart wel waarom Arriva recentelijk op Zwolle - Emmen een nachtelijke test hield met 3x GTW 2/8. Volgend jaar gaan er wederom stellen naar het buitenland voor verlenging, maar dat zijn 2 noordelijke stellen, zoals inmiddels bekend is geworden. | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 13:25 |
Volgens mij hebben ze het woord exhibition wel gebruikt in de reportage | |
greavy | zondag 12 juli 2015 @ 13:30 |
Blijven er uberhaupt wel tweetjes over in het Noorden ![]() | |
Anne | zondag 12 juli 2015 @ 13:32 |
Ik heb wel een treinspotter gespot ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 13:33 |
Blijven nog genoeg tweetjes over. Op dit moment zijn de 10228-10234, 10236-10243 en 10244 nog tweetje | |
boriq | zondag 12 juli 2015 @ 13:33 |
DDZ10 = 252m ICRm 10 + TRAXX = 282,9m Behoorlijk verschil nog dus ![]() | |
derLudolf | zondag 12 juli 2015 @ 13:33 |
2/8 is een 2 of een 3tje? | |
boriq | zondag 12 juli 2015 @ 13:33 |
3tje, 2/6 is een 2tje | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 13:34 |
2/8 is drie, 2/6 is twee | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 13:34 |
2/8 is een drietje. 8 assen, waarvan twee aangedreven. Onder elke reizigersbak zitten 2 assen en onder de motorbak zitten ook 2 assen | |
greavy | zondag 12 juli 2015 @ 13:36 |
Owhja, ze hadden daar nogal een lading tweetjes inderdaad. Blijven er straks dus nog 14 over ofzo dus. | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 13:43 |
uhuh. Van de acht stellen die later besteld zijn waren er slechts 2 een 2/8. Van die 6 tweetjes hebben ze er nu vijf verlengd plus eentje uit de initiële bestelling. | |
James1988 | zondag 12 juli 2015 @ 14:09 |
Waarom moeten die dingen daarvoor naar Polen, kan Stadler die bakken niet hierheen sturen? | |
#ANONIEM | zondag 12 juli 2015 @ 14:22 |
Wat ontzettend vet dit! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2015 14:23:35 ] | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 14:27 |
Zal wel zijn omdat er redelijk wat aanpassingen nodig zijn. Niet voor niets zijn de IRM's destijds ook allemaal teruggegaan naar Aken om terug te keren als VIRM | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 14:28 |
Aken is wat minder ver dan Polen vermoed ik ![]() | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 14:29 |
je meent het. Dat ze naar Polen gaan komt omdat die fabriek daar de laatste jaren de GTW's gebouwd heeft | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 19:10 |
Net onderweg voor een ritje van 3 uur en 15 min. Aangezien het hier toch dood is tijd voor een spelletje. Hoe vaak word ik straks lastiggevallen door een HC of S&V die mijn vervoerbewijs willen zien. Place your bets. | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 19:11 |
1 keer | |
GlennQuagmire | zondag 12 juli 2015 @ 19:44 |
Niet | |
Nattekat | zondag 12 juli 2015 @ 19:47 |
Te weinig informatie om de vraag te beantwoorden. | |
James1988 | zondag 12 juli 2015 @ 19:49 |
Gisteren klassiek van Schiphol naar Breda gegaan (1u35 reizen, 1 overstap) en geen enkele keer controle gehad. | |
Frozen-assassin | zondag 12 juli 2015 @ 19:55 |
Nul keer Normaal lopen ze toch al geen rondjes, en al helemaal niet op zondagavond ![]() | |
Blistering | zondag 12 juli 2015 @ 20:02 |
Eenmaal. | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 20:04 |
Wat heb je nodig? | |
Nattekat | zondag 12 juli 2015 @ 20:10 |
Het traject. Op sommige plekken ligt de trefkans wat hoger. | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 20:12 |
Heerhugowaard - Amsterdam - Almere - Groningen. | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 20:14 |
Heb je een Sudoku-boekje bij je? | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 20:14 |
Nee alleen een campinggids. | |
Peterselieman | zondag 12 juli 2015 @ 20:20 |
Pas maar op met de bovenleiding dan, want voor je het weet sloopt een sleurhut er weer eentje ![]() | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 20:21 |
Ik kan er net in staan, komt goed ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 juli 2015 @ 20:40 |
Ik vind die NS reclame met dat kereltje en de Volvo-moeder wel leuk ![]() | |
Nattekat | zondag 12 juli 2015 @ 20:42 |
Één keer | |
greavy | zondag 12 juli 2015 @ 20:45 |
Het nieuwe Veiligheid&Service-uniform dat straks ingevoerd gaat worden.... Hier al voorbij gekomen?![]() ![]() | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 20:48 |
Ja, tijdje terug al. Net de foppolitie. | |
James1988 | zondag 12 juli 2015 @ 21:08 |
Dit inderdaad. | |
Dr_Flash | zondag 12 juli 2015 @ 21:14 |
Uitgerekend naast de oudste gaarste goorste guurste kuttrein van het hele land ![]() ![]() | |
_serial_ | zondag 12 juli 2015 @ 21:19 |
Ik had gisteren een Mat'64 dat ik die nog tegen mocht komen in het wild, ik had de hoop al bijna opgegeven | |
James1988 | zondag 12 juli 2015 @ 21:20 |
Een paar maanden nog, in december gaan ze eruit. | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 21:24 |
Wie maakt er een filmpje voor in de OP? 'Mat'64 bij NS, hoe lang nog?' | |
James1988 | zondag 12 juli 2015 @ 21:26 |
Jij? | |
b2py | zondag 12 juli 2015 @ 21:29 |
Zal een keer naar Kennispark fietsen ![]() Ohnee, ik heb geen fiets, die is stuk. #verdernadenkengaat [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 12-07-2015 21:40:30 ] | |
derLudolf | zondag 12 juli 2015 @ 21:59 |
Waar zie je een Schommelboot? | |
dcm360 | zondag 12 juli 2015 @ 23:47 |
Ik heb nu (eerste poging) een route van 7:54 bedacht. Eens kijken of er nog wat vanaf kan, en of ik überhaupt zin en tijd heb verder... | |
GlennQuagmire | zondag 12 juli 2015 @ 23:57 |
Utrecht is volgens mij ook niet de beste startpositie, maar ja voor mij wel het dichtst bij. Heb mijn route al wel kunnen tweaken naar 8:21 [ Bericht 3% gewijzigd door GlennQuagmire op 13-07-2015 00:13:56 ] | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 00:01 |
wat is de route nu? | |
b2py | maandag 13 juli 2015 @ 00:04 |
Goed, het was uiteindelijk 1 keer. Tussen Amsterdam & Almere. | |
dcm360 | maandag 13 juli 2015 @ 00:24 |
Buitenpost - Groningen - (Assen) - (Zwolle) - Almere - (Hilversum) - Utrecht - (Culemborg) - Den Bosch - Weert - Eindhoven - Dordrecht - Rilland-Bath. De eis van dichtbij starten heb ik maar aan de kant geschoven, het eindpunt is niet onhandig als ik dit dinsdag ga proberen (gewenste eindpunt is Middelburg, en laat ik nu op de lijn richting Middelburg eindigen) | |
GlennQuagmire | maandag 13 juli 2015 @ 00:38 |
7:31 nu met Weert - Einhoven - Rilland-Bath - Dordrecht - Geldermalsen - Utrecht - Amsterdam-Zuid - Groningen - Buitenpost | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 00:55 |
Via Amsterdam-Zuid in plaats van Hilversum kun je een half uur besparen. Kom je onder de 7 uren uit als ik goed gerekend heb. En dit is inclusief de 30 minuten overstap op Dordrecht | |
dcm360 | maandag 13 juli 2015 @ 01:12 |
Met heel veel geluk kan de overstap op Dordrecht inderdaad 30 minuten korter (goed op tijd, wat rennen, of de aansluiting iets vertraagd). Maar als ik de reis Almere - Weert inplan, kom ik nog steeds uit in de sprinter door Hilversum. Edit: Hm, nu niet meer. Eens verder puzzelen... Ah, dat is sneller als ik Culemborg schrap. Dat doe ik dus maar niet ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door dcm360 op 13-07-2015 01:23:23 ] | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 07:15 |
Klopt, best raar wel. Tussen Deventer en Den Haag (139 km) krijg ik maar de helft van de keren controle. Tussen Deventer en Arnhem (45 km) vrijwel altijd. | |
Toekito | maandag 13 juli 2015 @ 07:21 |
Den Haag - Eindhoven is het vaak voor Dordt al gedaan met de controles. Eindhoven - Den Haag zie ik ze meer niet dan wel. | |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 07:44 |
Enschede - Zwolle (65km) zat ik in het eerste halfjaar op ruim 75% aan controles. | |
#ANONIEM | maandag 13 juli 2015 @ 08:25 |
Schijnt dat NS Qbuzz gaat verkopen/in de markt zetten. | |
#ANONIEM | maandag 13 juli 2015 @ 08:25 |
Hoorde ik van een welingelichte bron bij Qbuzz, weet niet of het al bekend was overigens. | |
James1988 | maandag 13 juli 2015 @ 08:37 |
Hey MTL, ben jij aan het werk? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 13 juli 2015 @ 08:49 |
Tussen Enschede en Deventer ook hooguit de helft van alle keren dat ik daar rij controle.. Kunnen we daaruit concluderen dat conducteurs op de lijn Enschede-Den Haag gewoon lui zijn? ![]() | |
dcm360 | maandag 13 juli 2015 @ 09:36 |
Tevens 7:31: Buitenpost - Groningen - (Assen) - (Zwolle) - (Lelystad) - Duivendrecht - (Woerden) - Rotterdam Centraal - Rilland Bath - Roosendaal - Nijmegen - Mook Molenhoek. Oh, en ik ben wel benieuwd naar wat Peterselieman in gedachten had? [ Bericht 5% gewijzigd door dcm360 op 13-07-2015 09:45:04 ] | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 09:58 |
wat ik gisteravond al zei, maar ik begrijp nu dat je een treinstop in iedere provincie wilt? Bij mijn idee stop je alleen in Gelderland niet ![]() | |
Viezze | maandag 13 juli 2015 @ 10:01 |
Nijmegen ligt in Gelderland? ![]() | |
dcm360 | maandag 13 juli 2015 @ 10:04 |
Het hele idee is een treinstop in iedere provincie ![]() | |
MTL | maandag 13 juli 2015 @ 10:09 |
Helaas, vandaag ff niet ![]() | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 10:14 |
Heb voor jou nog even gekeken naar Zwolle-Wezep-Zwolle, maar dat gaat hem met een 0 minuten overstap niet worden helaas | |
dcm360 | maandag 13 juli 2015 @ 10:30 |
En als het al zou lukken, is het 2 minuten langer. Vanaf Rilland Bath is het 28 minuten korter naar Weert dan naar Mook Molenhoek, dus het uitstapje naar Gelderland mag er niet voor zorgen dat ik een trein (en dus een half uur) later in Rilland-Bath ben. (Waarbij ik wel dezelfde reisrichting houd. Misschien zou de andere kant uit wel net wat sneller zijn). | |
b2py | maandag 13 juli 2015 @ 11:57 |
Ok, logisch. ![]() | |
b2py | maandag 13 juli 2015 @ 13:44 |
![]() ![]() Wat een plaatje ![]() Bron en meer | |
James1988 | maandag 13 juli 2015 @ 13:44 |
Man gebruikt stopcontact in trein, wordt gearresteerd. http://www.standard.co.uk(...)socket-10384137.html | |
GlennQuagmire | maandag 13 juli 2015 @ 14:21 |
Mooi ![]() | |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 14:25 |
Ik kwam net dit pdfje tegen op de site van Prorail over geplande capaciteitsuitbreidingen- of verkleiningen van opstelterreinen. Men lijkt onder andere het overgebleven spoor in Marienberg (na de ombouw voor Almelo - Hardenberg) te willen gaan gebruiken voor een 'toekomstvaste' opstelvoorziening van 6 bakken. Ook is er een plan (momenteel on hold) voor 100 bakken bij Dordrecht Grote Vlaakweg, ofwel tussen Dordrecht en de Moerdijkbrug. | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 14:30 |
Op zich kan ik goed begrijpen waarom er opstelcapaciteit rond Dordrecht gewenst is. Veel treinen starten/eindigen rond Dordt, maar er is daar geen opstelcapaciteit. Ook zou het als opstelterrein voor Breda kunnen dienen, terwijl het Roosendaal ontlast. | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 14:35 |
Overigens zie je er ook een nieuw Amsterdams opstelterrein voor reizigersmaterieel in de Westhaven in staan, terwijl ook Eindhoven meer opstelcapaciteit moet gaan krijgen | |
Maegrim | maandag 13 juli 2015 @ 14:36 |
Ik loop nog wel eens bij nedtrain rond in Amsterdam, hoe herken ik jou? ![]() | |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 14:38 |
Jup, de A2-as die natuurlijk PHS krijgt moet gevoed worden. Vanaf Den Helder komt er al opstelcapaciteit bij en dan komen daar ook nog de nieuwe terreinen bij Heerhugowaard en Uitgeest bij mocht alles doorgaan. Ook in het Noorden en tussen het Noorden en Schiphol (voor OV-SAAL) staat er redelijk wat gepland. | |
MTL | maandag 13 juli 2015 @ 15:31 |
Erm, ik kan wel zeggen dat ik een van de jongeren ben ![]() Deze week nog ff normale diensten (bevoegdheidsbewijzen moeten nog geregeld worden), maar vanaf ergens volgende week moet alles geregeld zijn en ben ik vanaf dan voor een aantal weken elke keer op de ICd te vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 13-07-2015 15:55:11 (Jemig, te vage zinsconstructie) ] | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 17:15 |
Beter doen ze dat niet via die webshop van ze ![]() | |
Ajaxfan | maandag 13 juli 2015 @ 17:19 |
Sloterdijk is een soort 'spot de niet vertraagde trein' geworden nu. | |
ReisT | maandag 13 juli 2015 @ 17:45 |
Ik dacht op Amstel nog even, wat is de trein naar Maastricht vroeg vandaag... Blijkt dus de vorige te zijn met +28. | |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 17:59 |
![]() | |
Kansenjongere | maandag 13 juli 2015 @ 18:49 |
Vanochtend ook weer een faal: NS roept meermaals om dat de intercity van Utrecht naar Alkmaar ook op Duivendrecht zal stoppen en vervolgens raast die trein met hoge snelheid door om pas voor het eerst te stoppen op Amstel. | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 18:51 |
ja mooi is dat he, de machinist en de conducteur kunnen elkaar niet horen. Je hoort ook heel vaak dat er twee keer voor hetzelfde station aangekondigd wordt. Heel professioneel ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 juli 2015 @ 18:52 |
Bij ICM's kan je het geluid van de omroep uitzetten met een knop. Dan zit je kalm in de cabine. Weet niet bij de rest van NS mat of dat kan. Wij kunnen hem in de GTW enkel zachter zetten. | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 18:57 |
Het kan in een virm ook, anders hoorde ik het lang niet ZO vaak ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 juli 2015 @ 18:59 |
Ergens is het gemakzucht, aan de andere kant inderdaad knullig. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat je constant dat gejammer over de intercom moet horen op een lange dienst x 5 in de week. Dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee. | |
James1988 | maandag 13 juli 2015 @ 18:59 |
Vorige week in Stockholm heb ik ook nog wel wat opvallende dingetjes gezien met omroepen. Zowel in de pendeltåg als in de metro zitten automatische omroepsystemen, maar ik hoorde lang niet altijd dezelfde berichten bij dezelfde stations. Soms werd er wel omgeroepen aan welke kant het perron kwam, in andere stellen weer niet. Bij sommige pendeltåget gingen de deuren automatisch open, bij andere werd een bandje afgespeeld dat je op de groene knop moet drukken (i.v.m. het niet onnodig binnenlaten van warmte?), soms werd er ook nog wat omgeroepen in het Engels en soms weer niet. Heel apart, voor een automatisch systeem. ![]() Ohja, en als de deuren al open waren pakte de bestuurder soms zelf de microfoon om om te roepen waar de trein heenging. | |
DriekOplopers | maandag 13 juli 2015 @ 19:00 |
Fixed. ![]() | |
b2py | maandag 13 juli 2015 @ 19:02 |
Hoe ver zal ze komen? https://www.facebook.com/(...)sts/1117422858287879 | |
James1988 | maandag 13 juli 2015 @ 19:04 |
Een bijzonder verzoek, dat wel. En als het bij NS niet lukt dan heb ik nog wel een VW Polo staan die nodig gewassen moet worden... ![]() | |
greavy | maandag 13 juli 2015 @ 19:10 |
Arriva heeft zelfs een stuk "opstelspoor" langs de lijn richting Stadspolders, vlak na de eerste overweg vanaf station Dordrecht. Volgens mij 8 bakken. | |
Frozen-assassin | maandag 13 juli 2015 @ 19:11 |
Kan vast wel gerealiseerd worden, leuk filmpje van maken. Leuke PR voor NS | |
James1988 | maandag 13 juli 2015 @ 19:13 |
"Hier heb je 12 bakken VIRM. Succes." | |
Frozen-assassin | maandag 13 juli 2015 @ 19:14 |
'Hoe lang doe je erover met een hogedrukspuit' Jaja daarom wassen we het met een speciaal systeem.. Twee vliegen in een klap | |
Frozen-assassin | maandag 13 juli 2015 @ 19:15 |
Ik zou best PR-medewerker van NS kunnen worden ![]() | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 19:33 |
Bandje wisselen duurt ook al zo lang
| |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 19:34 |
Lekker wassen bij de calamiteitenreiniging op de Amsterdamse Zaanstraat ![]() | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 19:44 |
En anders moet ze maar een dieselloc onder handen nemen
| |
derLudolf | maandag 13 juli 2015 @ 20:32 |
Ik wil Noortje wel even met mijn hogedruk spuit te grazen nemen. Ik ben bang dat de Kärcher van oma na anderhalf van de twaalf VIRM al bezweken is, of oma moet zoiets hebben ![]() | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 20:35 |
Eerste reactie van de NS is positief ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 13 juli 2015 @ 20:54 |
oud nieuws. Zielige bedelaars irriteren reizigers in trein, en irriteren savonds NS via facebook. http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)trein-en-metro.dhtml | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 20:56 |
Plan V 961 mag wel een spuitje van de dames hebben ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 13 juli 2015 @ 21:07 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 13 juli 2015 @ 21:09 |
Vreemde seinvoering bij die DD-AR zeg | |
boriq | maandag 13 juli 2015 @ 21:17 |
Dat is een knipoog ![]() | |
larsico | maandag 13 juli 2015 @ 21:25 |
Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid? | |
Maegrim | maandag 13 juli 2015 @ 21:33 |
trainfappeurs.fr | |
Dr_Flash | maandag 13 juli 2015 @ 21:37 |
Toch is zo'n Vrachtwagen toch wel erg nietig tegen de goorste laajtreel van Nederland ![]() |