ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Keolis heeft onder andere de aanbesteding voor de RB61 (Hengelo - "Bielefeld") gewonnen. Aangezien Syntus onder Keolis valt is er misschien iets van integratie te verwachten tussen RB61 en Zwolle - Enschede?
Op vrijdag 10 juli 2015 18:30 schreef b2py het volgende: In het NRC vandaag: Een woordvoerder van TLS: "Het systeem is nu volwassen, en het is tijd om het gemak van reizigers te verbeteren."
Het eerste is een leugen en het tweede is niet geloofwaardig.
Op vrijdag 10 juli 2015 18:44 schreef boriq het volgende: Keolis heeft onder andere de aanbesteding voor de RB61 (Hengelo - "Bielefeld") gewonnen. Aangezien Syntus onder Keolis valt is er misschien iets van integratie te verwachten tussen RB61 en Zwolle - Enschede?
Zelfde treinen bestellen en onderhoud samen doen lijkt me een logische optie .
Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Op vrijdag 10 juli 2015 18:30 schreef b2py het volgende: In het NRC vandaag: Een woordvoerder van TLS: "Het systeem is nu volwassen, en het is tijd om het gemak van reizigers te verbeteren."
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef b2py het volgende: Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
en dat terwijl het bureau al onder vuur lag in deze zaak omdat het niet onafhankelijk genoeg zou zijn.
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Nouja, dat was voor de OVC niet anders natuurlijk.. Alleen het verdwijnen van de sterabonnementen is niet opgevangen eigenlijk.
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Dat dus ja. Nou een beetje goeie sier lopen maken " Kijk ons eens aan de reiziger denken!" Ga weg stakker
bijvoorbeeld aparte tarieven op de Maaslijn, waardoor je als doorgaande reiziger Nijmegen - Maastricht een andere prijs betaalt als je met Veolia en NS reist dan wanneer je het traject NS-only aflegt.
bijvoorbeeld aparte tarieven op de Maaslijn, waardoor je als doorgaande reiziger Nijmegen - Maastricht een andere prijs betaalt als je met Veolia en NS reist dan wanneer je het traject NS-only aflegt.
Dit geldt voor meer trajecten
Een ander tarief heeft geen gevolg voor de ingewikkeldheid van het systeem, hooguit de kosten van de reis.
Een ander tarief heeft geen gevolg voor de ingewikkeldheid van het systeem, hooguit de kosten van de reis.
jawel, want het is zodanig geīmplementeerd dat het voor de reiziger niet makkelijk is. Waarom zijn er op bijvoorbeeld Zutphen 3 paaltjes nodig en is de poortjes/paaltjessituatie in de tunnel in Zwolle op zijn zachtst gezegd kolderiek te noemen?
jawel, want het is zodanig geīmplementeerd dat het voor de reiziger niet makkelijk is. Waarom zijn er op bijvoorbeeld Zutphen 3 paaltjes nodig en is de poortjes/paaltjessituatie in de tunnel in Zwolle op zijn zachtst gezegd kolderiek te noemen?
Ik weet niet wat ik als reiziger duurder zou vinden. 3x 4 automaten van een vervoerder of zes paaltjes per station.
Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef b2py het volgende: Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
Ik vind Huges maar een beetje zielig overkomen zo...
Ik weet niet wat ik als reiziger duurder zou vinden. 3x 4 automaten van een vervoerder of zes paaltjes per station.
Het is bedoeld als gemakskaart, niet als kaart waar je maar mee bezig blijft zonder inzicht te hebben in de kosten en waarbij het reizen over het algemeen duurder is geworden, want degressief tarief is deels verdwenen.
Het is bedoeld als gemakskaart, niet als kaart waar je maar mee bezig blijft zonder inzicht te hebben in de kosten en waarbij het reizen over het algemeen duurder is geworden, want degressief tarief is deels verdwenen.
[..]
mja, dat was nog wat overzichtelijk
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
Voor het systeem ja, de reiziger hoeft alleen maar te bliepen.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Op vrijdag 10 juli 2015 19:58 schreef Dr_Flash het volgende: Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Typisch hč, het ligt altijd aan een ander. Misschien ben jij wel gewoon een mongool
En verder leven we blijkbaar in een mongoloide betuttelde maatschappij waar blijkbaar alles op een presenteerblaadje geleverd moet worden en de mens zelf te lui is om dingen zelf te bedenken.
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
En soms betaal je een paar cent te veel omdat de automaat nog op de vorige halte stond (of zelfs het beginpunt van de lijn, of een compleet andere lijn) en dan kun je fluiten naar je geld. Want voor 20 cent neemt niemand de moeite.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Verkeerd in- en uitchecken bij overstappen is mij nog nooit overkomen.
Het systeem hier in Stockholm (SL Access) is ook wel apart: je moet inchecken met je kaart, maar uitchecken hoeft nergens. Je kan gewoon naar buiten lopen, de poortjes openen meteen. Ik heb een weekkaart gekocht, maar je kunt ook saldo op je kaart laden. Maar wat een reis dan kost? Geen idee.
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
Dan ben je tegen het einde van een zone meer kwijt dan vroeger
quote:
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
ja, maar bij elke overstap van vervoerder gaat het metertje opnieuw lopen. Daarnaast mag je de reis zonder uitchecken niet meer onderbreken zoals vroeger
Dan ben je tegen het einde van een zone meer kwijt dan vroeger
[..]
ja, maar bij elke overstap van vervoerder gaat het metertje opnieuw lopen. Daarnaast mag je de reis zonder uitchecken niet meer onderbreken zoals vroeger
Dat is dus niet waar, zoals Dennis laatst in een berekening heeft laten zien. Weet niet meer of dat hier was of elders.
Op vrijdag 10 juli 2015 20:01 schreef b2py het volgende: En verder leven we blijkbaar in een mongoloide betuttelde maatschappij waar blijkbaar alles op een presenteerblaadje geleverd moet worden en de mens zelf te lui is om dingen zelf te bedenken.
oh, dat is zeker waar met de TomTomgeneratie.
Maar dat betekent niet dat je dan ook maar een halfbakken product moet leveren zoals met de ov-chipkaart is gebeurd en het ondertussen presenteren als iets mega geweldigs.
Maar dat betekent niet dat je dan ook maar een halfbakken product moet leveren zoals met de ov-chipkaart is gebeurd en het ondertussen presenteren als iets mega geweldigs.
Nou ik weet niet hoor maar alle ergernissen waar jij mee op de proppen komt kan ik als chipkaart reiziger van het eerste uur (De studenten werden die dingen gelijk in de mik gedouwd) totaal niet herkennen. Bij het goede paaltje inchecken is ook iets wat de reiziger kan, en ook de reiziger kan er zelf aan denken om uit te checken bij een paaltje. Maar blijkbaar zijn we blijkbaar allemaal autisten die niet tegen verandering kunnen en wensen het papieren kaartje weer terug.
Grootste voordeel dat ik vind: automatisch opladen. NOOIT meer langs een automaat. Wie had jou gelooft als je 10 jaar geleden zei dat je nooit meer langs een kaartautomaat hoeft voor een vervoersbewijs?
Nou ik weet niet hoor maar alle ergernissen waar jij mee op de proppen komt heb ik al chipkaart reiziger van het eerste uur (De studenten werden die dingen gelijk in de mik gedouwd) totaal niet herkennen. Bij het goede paaltje inchecken is ook iets wat de reiziger kan, en ook de reiziger kan er zelf aan denken om uit te checken bij een paaltje. Maar blijkbaar zijn we blijkbaar allemaal autisten die niet tegen verandering kunnen en wensen het papieren kaartje weer terug.
ho, stop. Daar ga je veel te kort door de bocht.
De chipkaart zorgt voor veel meer gemak, maar er is nog veel ruimte voor verbetering mogelijk. in de afgelopen jaren is er onder druk van de diverse belangenorganisaties al veel verbeterd, maar dat betekent niet dat je er al bent.
De initiële benadering was er eentje vanuit de vervoerders en overheden en niet vanuit de reiziger
quote:
Grootste voordeel dat ik vind: automatisch opladen. NOOIT meer langs een automaat. Wie had jou gelooft als je 10 jaar geleden zei dat je nooit meer langs een kaartautomaat hoeft voor een vervoersbewijs?
Dat is zeker handig, maar hou je tegelijkertijd ook voldoende inzicht in jouw reiskosten?
Er is altijd ruimte voor verbetering, als je niet faalt heb je niet hard genoeg gewerkt.
En verder zoals Elon Musk (SpaceX, PayPal, Tesla) zei: “If something is important enough, you should try — even if the probable outcome is failure,”
En ja dat heb ik, al 9 maanden stabiel op 29 euro per maand. En daar wil ik aan toe voegen. Dat is ook weer die betutteling en presenteerblaadjes. Je draagt je eigen verantwoordelijkheid over je uitgaven, niet de vervoerder.
En ja dat heb ik, al 9 maanden stabiel op 29 euro per maand. En daar wil ik aan toe voegen. Dat is ook weer die betutteling en presenteerblaadjes. Je draagt je eigen verantwoordelijkheid over je uitgaven, niet de vervoerder.
Eens, maar dan moet de vervoerder wel zorgen voor een fatsoenlijk en consistente manier van betalen. Als ik 5 dagen per week 2 keer per dag dezelfde rit afleg, dan verwacht ik dat ik voor die 10 ritten ook 10 keer hetzelfde betaal. En da's niet altijd het geval.
Het "Je betaalt per daadwerkelijk gereisde kilometer"-verhaal gaat volgens mij ook niet altijd op. In Den Haag zijn ze al een hele tijd aan het spoor aan het knutselen, waardoor mijn tram omrijdt. De nieuwe route is zo'n 500 meter korter dan de oorspronkelijke route, maar toch betaal ik nog hetzelfde als voor de omleiding.
Eens, maar dan moet de vervoerder wel zorgen voor een fatsoenlijk en consistente manier van betalen. Als ik 5 dagen per week 2 keer per dag dezelfde rit afleg, dan verwacht ik dat ik voor die 10 ritten ook 10 keer hetzelfde betaal. En da's niet altijd het geval.
Het "Je betaalt per daadwerkelijk gereisde kilometer"-verhaal gaat volgens mij ook niet altijd op. In Den Haag zijn ze al een hele tijd aan het spoor aan het knutselen, waardoor mijn tram omrijdt. De nieuwe route is zo'n 500 meter korter dan de oorspronkelijke route, maar toch betaal ik nog hetzelfde als voor de omleiding.
Kan me niet herinneren dat NS meerdere keren per jaar het tarief wijzigt. Dat dat bij 'lokaal' vervoer mis gaat is knullig, bij omreizen betaal je zo veel meer.
Kan me niet herinneren dat NS meerdere keren per jaar het tarief wijzigt. Dat dat bij 'lokaal' vervoer mis gaat is knullig, bij omreizen betaal je zo veel meer.
Klopt, ik denk dus dat het een bewuste keuze is van HTM om een afstandenmatrix te gebruiken voor prijsbepaling. Dat ze die matrix niet aanpassen tijdens de werkzaamheden vind ik knullig, als ik tram 17 gebruik tussen Centraal en HS ben ik 8 cent goedkoper uit dan met tram 9, terwijl ze dezelfde stops maken.
Klopt, ik denk dus dat het een bewuste keuze is van HTM om een afstandenmatrix te gebruiken voor prijsbepaling. Dat ze die matrix niet aanpassen tijdens de werkzaamheden vind ik knullig, als ik tram 17 gebruik tussen Centraal en HS ben ik 8 cent goedkoper uit dan met tram 9, terwijl ze dezelfde stops maken.
En dat terwijl je, als je met de bus omrijdt, wel extra mag betalen.. Mail de gemeenteraad?
En dat terwijl je, als je met de bus omrijdt, wel extra mag betalen.. Mail de gemeenteraad?
Ja, bijzonder. In geval van "hier hadden we niet aan gedacht" is ALTIJD het nadeel voor de reiziger. Echt altijd. Maar als ik dat zeg dan ben ik weer een azijnpisser met een Calimero-complex en yadda yadda Het zal wel ook
Op vrijdag 10 juli 2015 21:39 schreef ReisT het volgende: Tijd voor foto's. Een paar plaatjes die ik vorige week maakte in het spoorwegmuseum van Sint Petersburg.
[ link | afbeelding ]П36-0251 & ЛВ18-002 by ReisThijs, on Flickr Aan grote stoomlocs geen gebrek hier. De П36-0251 links was in 1956 de laatste in Rusland gebouwde stomer.
Laten we uitgaan van die Molodets Met conventionele lading, wat zal het zijn, 800 kg high explosive of zo? Of een paar ton brisant. Chemisch of nucleair lijkt me niet interessant.
Call of Duty 2, en Battlefield 1942 en BF 2 Ooit lang geleden toen ik weinig Engels sprak/begreep. BF 1942 heb ik volgens mij zelfs nog in het Duits gespeeld
Coil ken ik wel als optie in Inventor om veren en schroefdraad te maken
Laten we uitgaan van die Molodets Met conventionele lading, wat zal het zijn, 800 kg high explosive of zo? Of een paar ton brisant. Chemisch of nucleair lijkt me niet interessant.
Als je zo'n ding van een wagon af lanceert denk ik niet dat je met die trein veel verder komt
Op vrijdag 10 juli 2015 23:33 schreef b2py het volgende: In de spoorwereld is het Engels ook vet hinderlijk, Brits Engels en Amerikaanse Engels jargon is echt verschillend
Toen ik het woord 'points' (of voluit: 'a set of points') voor het eerst tegenkwam wist ik echt niet wat men nou bedoelde. Uiteindelijk bleek het om een wissel te gaan, daarvoor verwachtte ik het woord 'switch'
Het project ESGL zal wat langer duren dan verwacht. Dit betekent dat de extra sneltreinen tussen Groningen en Leeuwarden niet in 2018 gerealiseerd zijn, maar uitstel heeft, omdat het tracébesluit nog altijd niet vastgesteld is.
Het systeem hier in Stockholm (SL Access) is ook wel apart: je moet inchecken met je kaart, maar uitchecken hoeft nergens. Je kan gewoon naar buiten lopen, de poortjes openen meteen. Ik heb een weekkaart gekocht, maar je kunt ook saldo op je kaart laden. Maar wat een reis dan kost? Geen idee.
Bilbao idem, vaste tarieven per route/soort vervoer m.u.v. de metro. Dus bus en tram alleen inchecken, metro in- en uitchecken, moet je wel weten, was op de een of andere manier wel duidelijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Toen ik het woord 'points' (of voluit: 'a set of points') voor het eerst tegenkwam wist ik echt niet wat men nou bedoelde. Uiteindelijk bleek het om een wissel te gaan, daarvoor verwachtte ik het woord 'switch'
Switch is dus Amerikaans...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nou ik weet niet hoor maar alle ergernissen waar jij mee op de proppen komt kan ik als chipkaart reiziger van het eerste uur (De studenten werden die dingen gelijk in de mik gedouwd) totaal niet herkennen. Bij het goede paaltje inchecken is ook iets wat de reiziger kan, en ook de reiziger kan er zelf aan denken om uit te checken bij een paaltje. Maar blijkbaar zijn we blijkbaar allemaal autisten die niet tegen verandering kunnen en wensen het papieren kaartje weer terug.
Grootste voordeel dat ik vind: automatisch opladen. NOOIT meer langs een automaat. Wie had jou gelooft als je 10 jaar geleden zei dat je nooit meer langs een kaartautomaat hoeft voor een vervoersbewijs?
Als er van drie vervoerders op één perron van die kutpalen staan dan raak je gewoon het overzicht kwijt. Met twee gaat het nog wel voor de doorgewinterde reiziger maar drie is gewoon echt totaal waanzinnig. Ik geef je toch ook niet drie soorten benzine, één voor mooi weer, één voor regen en één voor sneeuw. Echt.
Als er van drie vervoerders op één perron van die kutpalen staan dan raak je gewoon het overzicht kwijt. Met twee gaat het nog wel voor de doorgewinterde reiziger maar drie is gewoon echt totaal waanzinnig. Ik geef je toch ook niet drie soorten benzine, één voor mooi weer, één voor regen en één voor sneeuw. Echt.
Die paar keer dat ik in Zutphen heb moeten omchecken van vervoerder heb ik er geen moeite mee gehad.
Toen ik het woord 'points' (of voluit: 'a set of points') voor het eerst tegenkwam wist ik echt niet wat men nou bedoelde. Uiteindelijk bleek het om een wissel te gaan, daarvoor verwachtte ik het woord 'switch'
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die paar keer dat ik in Zutphen heb moeten omchecken van vervoerder heb ik er geen moeite mee gehad.
Het gaat er ook niet om of jij er moeite mee hebt. Mij lukt het ook wel. Maar het is de grootste onzin dat je voor een modaliteit (de trein) moet "omchecken". Dat is voor ons misschien niet verwarrend, maar voor een hoop andere mensen wel. Een paal voor de trein, dat hadden ze vanaf het begin moeten doen.
Het gaat er ook niet om of jij er moeite mee hebt. Mij lukt het ook wel. Maar het is de grootste onzin dat je voor een modaliteit (de trein) moet "omchecken". Dat is voor ons misschien niet verwarrend, maar voor een hoop andere mensen wel. Een paal voor de trein, dat hadden ze vanaf het begin moeten doen.
Dat zal ongetwijfeld het doel ook zijn geweest maar ik kan me ook voorstellen dat er veel hobbels zijn die dat in de weg staan. Als 'tijdelijke' tussenoplossing dan maar per vervoerder in- en uitchecken is dan de volgende stap geweest en nu zijn de eerste proeven onderweg met omcheckvrij reizen tussen CXX en NS.
Ik vind dat ze dat vanaf het begin hadden moeten doen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Nu wordt er weer onnodig veel geld gestoken in het opzetten van proeven, paaltjes en poortjes vervangen, etc. Als je dat vanaf het begin goed had gedaan had je een hoop ongemak voorkomen, en geld bespaard.
Inkomstenverdeling, reizigersinformatie (die is veel waard), wie betaalt de paaltjes, opzetten gezamenlijk systeem Etc et
NS/CXX werken met een duurder Thales systeem terwijl Arriva/Veolia met een goedkoper systeem werken, wie betaalt het verschil? De softwarelaag die er nog overheen moet om die systemen te laten communiceren. Vendor lock-in waar je mee speelt..
Op zaterdag 11 juli 2015 13:42 schreef Dr_Flash het volgende: En waag het niet om je voorletters in te voeren zonder puntjes ertussen want dat trekt Het Systeem niet. Waardeloos waardeloos waardeloos
Duitsers zijn wel fel op titels, zou me niks verbazen als je bij de DB gewoon als "Herr Doktor Bernd Bratwurst dipl. Ing." op je BahnCard kunt staan
Vast wel. Had een keer rondleiding/presentatie bij CLAAS (een van de grotere spelers opb het gebied van oa combines en maishakselaars en tevens familiebedrijf). Constant Herr doktor Helmut Claas dit, Herr Doktor dat.
Over dat bedrijf gesproken te hebben - laat ik er maar weer een on-topic iets aanlullen - stond het terrein stamp en stampvol, omdat DB(?) bij lange na niet genoeg goederen wagons kon leveren
Heb vandaag weer even een normale dienst. Mag o.a. tweemaal naar Hoek van Holland. Ik rij net met m'n tweede slag richting de Hoek. Kom ik bij Vlaardingen West, zie ik daar twee fotograven staan met ladders op het perron. Rij ik vervolgens verder richting Maassluis, staat er vlak voor Maassluis wéér een met een laddertje. Is het nationale laddertjesdag of zo, of is tweemaal SGM-3 zo speciaal? Ik bedoel: ze doen het ongetwijfeld niet vanwege mijn kort pittige kapsel
Pff laatste trein van de dienst SPR Uitgeest - Rotterdam.... bij woerden 2 minuten later vertrokken Door de ic die extra stopt ivm werkzaamheden, bij Gouda moest ik door wisselen naar spoor 5 waardoor bij vertrek ook weer lading 40 wissels bereden moest worden en als klap op de vuurpijl nog even aanwijzing voorzichtig rijden ivm persoon langs de baan...
Gelukkig wel een SLT dus met een beetje planken en pro-actief remmen maar +5 waardoor ik nog net de trein naar huis had
Op zaterdag 11 juli 2015 16:15 schreef MTL het volgende: Heb vandaag weer even een normale dienst. Mag o.a. tweemaal naar Hoek van Holland. Ik rij net met m'n tweede slag richting de Hoek. Kom ik bij Vlaardingen West, zie ik daar twee fotograven staan met ladders op het perron. Rij ik vervolgens verder richting Maassluis, staat er vlak voor Maassluis wéér een met een laddertje. Is het nationale laddertjesdag of zo, of is tweemaal SGM-3 zo speciaal? Ik bedoel: ze doen het ongetwijfeld niet vanwege mijn kort pittige kapsel
Het betrof drukte voor Vopak Vlaardingen. Rond 9 uur vanochtend vertrok Locon daar met een aantal ketelwagens richting Kijfhoek, maar rond 13:00 arriveerde Rurtalbahn V203 (G2000) met een sleepje van 11 ketelwagens. Mogelijk dat je diegene bij Maassluis zag, dat die persoon gewoon nog een keer SGM wilde klikken voordat het te laat was, en hij er nu toch in de buurt was?
En nee, ik was het niet. Ik zat in België, achter 4 goederentreinen langs de Maas tussen Luik-Namen, waarvan er 3 opgeheven waren....
[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 11-07-2015 18:54:07 ]
Het betrof drukte voor Vopak Vlaardingen. Rond 9 uur vanochtend vertrok Locond aar met een aantal ketelwagens richting Kijfhoek, maar rond 13:00 arriveerde Rurtalbahn V203 (G2000) met een sleepje van 11 ketelwagens. Mogelijk dat je diegene bij Maassluis zag, dat die persoon gewoon nog een keer SGM wilde klikken voordat het te laat was, en hij er nu toch in de buurt was?
En nee, ik was het niet. Ik zat in België, achter 4 goederentreinen langs de Maas tussen Luik-Namen, waarvan er 3 opgeheven waren....
De dader van de beschadigde bovenleiding bij Westwoud gister, waarbij de SHM de gestrande ICM heeft afgesleept:
Die chauffeur (eigenlijk mag je die persoon zo niet noemen ....) was uiteraard gewoon gestopt, even gekeken, en weer doorgereden... Waar zit je verstand om hier überhaupt mee de weg op de gaan.... De foto is niet erg scherp, maar het is duidelijk genoeg. Hopelijk dat ze hem pakken en alle (on)kosten laten betalen.
Op zaterdag 11 juli 2015 19:18 schreef greavy het volgende: De dader van de beschadigde bovenleiding bij Westwoud gister, waarbij de SHM de gestrande ICM heeft afgesleept: [ afbeelding ]
Die chauffeur (eigenlijk mag je die persoon zo niet noemen ....) was uiteraard gewoon gestopt, even gekeken, en weer doorgereden... Waar zit je verstand om hier überhaupt mee de weg op de gaan.... De foto is niet erg scherp, maar het is duidelijk genoeg. Hopelijk dat ze hem pakken en alle (on)kosten laten betalen.
Wat een sjomp. Hij had die caravan even met een kraan moeten aandrukken of een geschiktere bak op de vrachtwaggel.
Voor de geīnteresseerde: de autotunnel bij het CS van Amsterdam wordt komende maandag opengesteld voor verkeer. Dit betekent dat je vanaf die datum aan de IJzijde niet meer van de sokken gereden wordt door auto's als je richting de pont gaat
Leuk stukje vandaag in de volkskrant: Tijd om even een rondje te plannen voor aankomend weekend [edit] oh, volgend weekend wordt wel lastig, werkzaamheden bij eindhoven waardoor limburg is afgesloten van de buitenwereld
Op zaterdag 11 juli 2015 21:49 schreef Peterselieman het volgende: Voor de geīnteresseerde: de autotunnel bij het CS van Amsterdam wordt komende maandag opengesteld voor verkeer. Dit betekent dat je vanaf die datum aan de IJzijde niet meer van de sokken gereden wordt door auto's als je richting de pont gaat
11 Juli 2015 - Tijdens het wachten op de 60 minuten vertraagde Dolimetrein kon gelukkig nog een oudgediende op de foto gezet worden: een gemoderniseerd motorstel, reeks MS73. Dit stelletje reed samen met Desiro 08534 een 2-uursdienst tussen Namen en Luik-Guillemins, waar precies 2 omlopen voldoende voor zijn. Hier passeert de L-trein richting Luik-Guillemins de 3 Nederlandse fotografen bij Engis.
11 Juli 2015 - Bij Engis (B) passeert de beladen dolimetrein uit Hermalle naar Veendam de 3 Nederlandse fotografen met exact 60 minuten vertraging. Aan de haak een fraaie sleep van circa 25 Nedmag Taoos, en is net 4 minuten begonnen aan de rit vanuit Hermalle. De andere verwachte goederentreinen lieten het deze dag afweten.
De NMBS gaat eerstdaags 450 treinrijtuigen bestellen bij Bombardier in Brugge. 'Daarmee zijn we tijdelijk gered', zegt AVC-vakbondsman Luc Logghe.
De NMBS heeft met de Brugse vestiging van de Canadese treinconstructeur Bombardier een principeakkoord voor de bouw van 450 rijtuigen voor nieuwe dubbeldek- treinen. 'Daarmee is de vestiging even gered', zegt Logghe.
In de Brugse vestiging heerst economische werkloosheid wegens een gebrek aan orders. Slechts 70 van de 350 arbeiders zijn nog aan het werk met kleine lopende bestellingen, onder andere voor De Lijn, en nog twee Franse contracten.
'Dankzij de bestelling van de NMBS is er opnieuw jaren werk voor zo'n 200 arbeiders en is de fabriek weer voor de helft bezet, zegt Logghe. 'Dat is op lange termijn nog onvoldoende, maar we hopen dat er nog bestellingen bijkomen'. De eerste preserie van de nieuwe dubbeldekrijtuigen zou volgend jaar al worden gebouwd.
Bombardier, en Alstom, voeren al enkele maanden exclusieve onderhandelingen met de Belgische spoorwegen over een bestelling van ongeveer 1.300 dubbeldekrijtuigen. Dat megacontract van naar schatting 3 miljard euro is de grootste bestelling van de NMBS in rollend materieel ooit. Bombardier Brugge zal de rijtuigen bouwen en assembleren, Alstom Charleroi neemt het elektrische gedeelte en de beveiliging van de toestellen voor zijn rekening.
Maar omdat de NMBS door de overheid verplicht wordt om te besparen, is beslist de megabestelling in stukjes te hakken. De nieuwe dubbeldekrijtuigen moeten normaal geleverd worden tussen 2017 en 2025 om het stijgende aantal reizigers op te vangen. Maar zoals het er nu naar uitziet, zullen de eerste exemplaren pas in 2019 worden geleverd.
Bombardier clashte onlangs nog met NMBS-topman Jo Cornu. Die maakte zich boos omdat Bombardier, dat zwaar lobbyde voor een snelle beslissing over het megaorder, geen concrete prijzen voorstelde voor een gefaseerde bestelling van 1.300 dubbeldekrijtuigen. Dat heeft mogelijk meegespeeld bij het ontslag van de topman van Bombardier Benelux (zie inzet).
"Dames en heren, het is 23 uur 12 en wij maken ons op voor aankomst op Rotterdam Centraal. Volgens verwachting gaan wij daar geheel op tijd en volgens dienstregeling binnenkomen om 23 uur 16, alle aansluitingen zullen worden gehaald. <lijst met overstappen>. Wij nemen afscheid van alle reizigers die met ons hebben meegereisd, wij bedanken u voor het reizen met NS en ohpen u snel weer te mogen verwelkomen."
En dat dan ook nog eens in het Engels. Heeft deze HC voor DB Fernverkehr gewerkt?
De NMBS gaat eerstdaags 450 treinrijtuigen bestellen bij Bombardier in Brugge. 'Daarmee zijn we tijdelijk gered', zegt AVC-vakbondsman Luc Logghe.
(...)
Bron: De tijd
quote:
]NMBS ontkent bestelling van 450 rijtuigen voor dubbeldektreinen
De NMBS ontkent dat het een princiepsakkoord heeft bereikt met treinconstructeur Bombardier voor de bouw van 450 rijtuigen voor nieuwe dubbeldektreinen in de Brugse vestiging. Een bron bij de christelijke vakbond had dit nieuws eerder verspreid.
In de Brugse vestiging van de Canadese treinbouwer heerst economische werkloosheid bij gebrek aan orders. Slechts zeventig van de driehonderdvijftig arbeiders zijn nog aan het werk.
De nieuwe bestelling van de NMBS zou welkom zijn, want die zou volgens vakbondsman Luc Logghe zorgen voor ‘opnieuw jaren werk voor zo’n tweehonderd arbeiders’. ‘Dat is op lange termijn nog onvoldoende, maar we hopen dat er nog bestellingen bijkomen’.
De NMBS kan het nieuws van de bestelling echter nog niet bevestigen en weet nog niet wanneer er een akkoord zal worden bereikt, zo meldt de VRT-nieuwsdienst.
Drie miljard euro Bombardier onderhandelt daarnaast samen met Alstom exclusief met de Belgische spoorwegen over een bestelling van ongeveer 1.300 dubbeldekrijtuigen, goed voor een prijskaartje van zowat drie miljard euro.
De megabestelling wordt echter gespreid vanwege de besparingen bij de NMBS.
Op zaterdag 11 juli 2015 21:49 schreef Peterselieman het volgende: Voor de geīnteresseerde: de autotunnel bij het CS van Amsterdam wordt komende maandag opengesteld voor verkeer. Dit betekent dat je vanaf die datum aan de IJzijde niet meer van de sokken gereden wordt door auto's als je richting de pont gaat
Van die auto's heb ik nooit last, die houden zich wel aan de stoplichten, de fietsen en scooters (zowel op het zebrapad als van/naar de pont) daarentegen...
Op zaterdag 11 juli 2015 21:54 schreef GlennQuagmire het volgende: oh, volgend weekend wordt wel lastig, werkzaamheden bij eindhoven waardoor limburg is afgesloten van de buitenwereld
Tot nu toe heb ik dit bedacht: Utrecht - Nijmegen Nijmegen - Venlo Venlo - Eindhoven - Breda - Roosendaal - Rilland Bath ( ) Rilland Bath - Leiden - Groningen Groningen - Leeuwarden Dan heb je volgens mij alle provincies aangedaan. Kost je zo'n 10 uur
Tot nu toe heb ik dit bedacht: Utrecht - Nijmegen Nijmegen - Venlo Venlo - Eindhoven - Breda - Roosendaal - Rilland Bath ( ) Rilland Bath - Leiden - Groningen Groningen - Leeuwarden Dan heb je volgens mij alle provincies aangedaan. Kost je zo'n 10 uur
En dan in Leeuwarden als een malle aan de beerenburg.
Op zaterdag 11 juli 2015 21:49 schreef Peterselieman het volgende: Voor de geīnteresseerde: de autotunnel bij het CS van Amsterdam wordt komende maandag opengesteld voor verkeer. Dit betekent dat je vanaf die datum aan de IJzijde niet meer van de sokken gereden wordt door auto's als je richting de pont gaat
jammer, dat ffa sfeertje daar was altijd wel geinig.
Nou ideaal lijkt me. Vraag me af of je na dat (Europees) aanbesteden wel echt bij de beste leverancier uitkomt, met de Fyra als voorbeeld in heet achterhoofd houdend.
Nou ideaal lijkt me. Vraag me af of je na dat (Europees) aanbesteden wel echt bij de beste leverancier uitkomt, met de Fyra als voorbeeld in heet achterhoofd houdend.
Op zaterdag 11 juli 2015 23:14 schreef James1988 het volgende: "Dames en heren, het is 23 uur 12 en wij maken ons op voor aankomst op Rotterdam Centraal. Volgens verwachting gaan wij daar geheel op tijd en volgens dienstregeling binnenkomen om 23 uur 16, alle aansluitingen zullen worden gehaald. <lijst met overstappen>. Wij nemen afscheid van alle reizigers die met ons hebben meegereisd, wij bedanken u voor het reizen met NS en ohpen u snel weer te mogen verwelkomen."
En dat dan ook nog eens in het Engels. Heeft deze HC voor DB Fernverkehr gewerkt?
Kan heel goed (maar ik gok dan NS International). Er zijn behoorlijk wat wisselingen tussen die twee bedrijven de laatste maanden, niet alleen door de samenvoeging van NSI met NSR. Ik heb persoonlijk liever zo'n omroepbericht (graag zelfs!) dan iemand die het niet nodig vind om even om te roepen (of nog brutaler, bij elk station mij oppiept of ik even om wil roepen omdat hij 'even bezig is').
Men verwachtte drukte naar Zandvoort aan Zee denk ik. Er rijden daar nu 2 omlopen met DDZ8 en er reed er één met DDZ10, maar dat past niet overal aan het perron, dus het viertje is eraf gehaald.
Op zondag 12 juli 2015 09:40 schreef greavy het volgende: Gister heeft Arriva 3 tweedelige Vechtdallijn-GTW's naar Polen gestuurd om verlengd te worden naar een driedelige GTW. [ afbeelding ]
Op zondag 12 juli 2015 09:35 schreef greavy het volgende: Men verwachtte drukte naar Zandvoort aan Zee denk ik. Er rijden daar nu 2 omlopen met DDZ8 en er reed er één met DDZ10, maar dat past niet overal aan het perron, dus het viertje is eraf gehaald.
Toen ik dat las dacht ik ook, daar heeft er 1 zitten slapen
Op zondag 12 juli 2015 09:35 schreef greavy het volgende: Men verwachtte drukte naar Zandvoort aan Zee denk ik. Er rijden daar nu 2 omlopen met DDZ8 en er reed er één met DDZ10, maar dat past niet overal aan het perron, dus het viertje is eraf gehaald.
Het zou wel gewoon moeten passen mits men in Zandvoort langs perron 1 halteert. Het spoor bij perron 2 is wel te kort voor 10 bakken
WTF de IC naar Maastricht reed daar toch met 12 bakken? Hebben ze de perrons ingekort?
Volgens mij reden ze met max 10 bakken en is de IC later ingekort tot Haarlem, juist vanwege de perronlengtes in Overveen en Zandvoort en de extra bakken die in de IC meereden.
In België hebben ze daar een betere oplossing voor: "Dames en heren, de Intercity naar Zandvoort vertrekt van spoor 4. Reizigers voor Overveen en Zandvoort aan Zee worden verzocht niet in de achterste 2 rijtuigen plaats te nemen.".. Maar dat zal in Nederland wel weer niet goed gaan(/mogen).
Nou ideaal lijkt me. Vraag me af of je na dat (Europees) aanbesteden wel echt bij de beste leverancier uitkomt, met de Fyra als voorbeeld in heet achterhoofd houdend.
Dat hele aanbesteden is pure onzin. Zolang een concessieverlener gewoon in het pakket van eisen kan zetten dat de naam van de bouwer moet beginnen met een B en rijmen op "ombardier" kun je best doen alsof je aanbesteedt, en gewoon onderhandjeklap doen waar je zelf zin in hebt.
Volgens mij reden ze met max 10 bakken en is de IC later ingekort tot Haarlem, juist vanwege de perronlengtes in Overveen en Zandvoort en de extra bakken die in de IC meereden.
Zit wat in, maar een DDZ10 is niet langer dan 10 ICR + loc?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Dat hele aanbesteden is pure onzin. Zolang een concessieverlener gewoon in het pakket van eisen kan zetten dat de naam van de bouwer moet beginnen met een B en rijmen op "ombardier" kun je best doen alsof je aanbesteedt, en gewoon onderhandjeklap doen waar je zelf zin in hebt.
Dat en als een fabrikant je weet te overtuigen je eisen bij te stellen of je budget aan te passen.
Je kunt wel zeggen dat je in een auto een V10 blok wil terwijl een V8 met een zootje turbo's misschien net zo goed presteert.
Door dat soort eisn sluit je goede opties uit (in het geval van de Fyra bv Siemens). Volgende keer naar een eis stellen dat ze minstens 100 treinstellen moeten hebben geleverd die naar tevredenheid van de klant functioneert
Het is een quiz. Anne post veelkleurige blobs die haar BB "foto's" noemt, en wij moeten raden wat er op staat.
Precies. Jullie moeten zeggen wat erop staat, want dat weet ik zelf toch niet . Behalve de laatste! Dat is een Jumbo! En tussendoor ergens ook nog de bediening van een stoomlocomotief, maar vraag mij niet welke.
Precies. Jullie moeten zeggen wat erop staat, want dat weet ik zelf toch niet . Behalve de laatste! Dat is een Jumbo! En tussendoor ergens ook nog de bediening van een stoomlocomotief, maar vraag mij niet welke.
Trouwens; ik heb op Discovery Channel ooit een stuk gezien over het hierheen halen (vanuit de UK volgens mij?) van een kanon-achtige-trein. Die stond er niet meer, jammer genoeg. Iemand die weet waar die naartoe is gegaan?
Op zondag 12 juli 2015 13:08 schreef Anne het volgende: Trouwens; ik heb op Discovery Channel ooit een stuk gezien over het hierheen halen (vanuit de UK volgens mij?) van een kanon-achtige-trein. Die stond er niet meer, jammer genoeg. Iemand die weet waar die naartoe is gegaan?
Die is weer naar Engeland gegaan. Was voor een tentoonstelling hierheen gehaald
Die is weer naar Engeland gegaan. Was voor een tentoonstelling hierheen gehaald
Ja, ik lees het nu ook. Jammer; kan mij niet herinneren dat ze dat in die reportage hadden gezegd. Dus ik had eigenlijk verwacht hem te kunnen aanschouwen .
Op zondag 12 juli 2015 09:40 schreef greavy het volgende: Gister heeft Arriva 3 tweedelige Vechtdallijn-GTW's naar Polen gestuurd om verlengd te worden naar een driedelige GTW. [ afbeelding ]
Mooi. Volgens de eerdere berichten zou de verlenging in 2016 plaatsvinden, maar kennelijk is dit een jaar vervroegd. Verklaart wel waarom Arriva recentelijk op Zwolle - Emmen een nachtelijke test hield met 3x GTW 2/8.
Volgend jaar gaan er wederom stellen naar het buitenland voor verlenging, maar dat zijn 2 noordelijke stellen, zoals inmiddels bekend is geworden.
Ja, ik lees het nu ook. Jammer; kan mij niet herinneren dat ze dat in die reportage hadden gezegd. Dus ik had eigenlijk verwacht hem te kunnen aanschouwen .
Volgens mij hebben ze het woord exhibition wel gebruikt in de reportage
Mooi. Volgens de eerdere berichten zou de verlenging in 2016 plaatsvinden, maar kennelijk is dit een jaar vervroegd. Verklaart wel waarom Arriva recentelijk op Zwolle - Emmen een nachtelijke test hield met 3x GTW 2/8.
Volgend jaar gaan er wederom stellen naar het buitenland voor verlenging, maar dat zijn 2 noordelijke stellen, zoals inmiddels bekend is geworden.
Blijven er uberhaupt wel tweetjes over in het Noorden Er zijn er toch al eerder 6 verlengd? Of ben ik abuis?
Mooi. Volgens de eerdere berichten zou de verlenging in 2016 plaatsvinden, maar kennelijk is dit een jaar vervroegd. Verklaart wel waarom Arriva recentelijk op Zwolle - Emmen een nachtelijke test hield met 3x GTW 2/8.
Volgend jaar gaan er wederom stellen naar het buitenland voor verlenging, maar dat zijn 2 noordelijke stellen, zoals inmiddels bekend is geworden.
Owhja, ze hadden daar nogal een lading tweetjes inderdaad. Blijven er straks dus nog 14 over ofzo dus.
uhuh. Van de acht stellen die later besteld zijn waren er slechts 2 een 2/8. Van die 6 tweetjes hebben ze er nu vijf verlengd plus eentje uit de initiële bestelling.
Op vrijdag 10 juli 2015 21:39 schreef ReisT het volgende: Tijd voor foto's. Een paar plaatjes die ik vorige week maakte in het spoorwegmuseum van Sint Petersburg.
[ link | afbeelding ]П36-0251 & ЛВ18-002 by ReisThijs, on Flickr Aan grote stoomlocs geen gebrek hier. De П36-0251 links was in 1956 de laatste in Rusland gebouwde stomer.
Wat ontzettend vet dit! Ik was drie jaar geleden in Sint-Petersburg maar kwam pas achter dit museum toen ik er alweer weg was. Naast de Petrus- en Paulusvesting ligt nog een groot artilleriemuseum, daar staat ook geweldig spul bij elkaar van het Rode Leger.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2015 14:23:35 ]
Op zondag 12 juli 2015 14:09 schreef James1988 het volgende: Waarom moeten die dingen daarvoor naar Polen, kan Stadler die bakken niet hierheen sturen?
Zal wel zijn omdat er redelijk wat aanpassingen nodig zijn. Niet voor niets zijn de IRM's destijds ook allemaal teruggegaan naar Aken om terug te keren als VIRM
Net onderweg voor een ritje van 3 uur en 15 min. Aangezien het hier toch dood is tijd voor een spelletje. Hoe vaak word ik straks lastiggevallen door een HC of S&V die mijn vervoerbewijs willen zien. Place your bets.
Op zondag 12 juli 2015 19:10 schreef b2py het volgende: Net onderweg voor een ritje van 3 uur en 15 min. Aangezien het hier toch dood is tijd voor een spelletje. Hoe vaak word ik straks lastiggevallen door een HC of S&V die mijn vervoerbewijs willen zien. Place your bets.
Op zondag 12 juli 2015 19:10 schreef b2py het volgende: Net onderweg voor een ritje van 3 uur en 15 min. Aangezien het hier toch dood is tijd voor een spelletje. Hoe vaak word ik straks lastiggevallen door een HC of S&V die mijn vervoerbewijs willen zien. Place your bets.
Op zondag 12 juli 2015 19:10 schreef b2py het volgende: Net onderweg voor een ritje van 3 uur en 15 min. Aangezien het hier toch dood is tijd voor een spelletje. Hoe vaak word ik straks lastiggevallen door een HC of S&V die mijn vervoerbewijs willen zien. Place your bets.
Op zondag 12 juli 2015 19:10 schreef b2py het volgende: Net onderweg voor een ritje van 3 uur en 15 min. Aangezien het hier toch dood is tijd voor een spelletje. Hoe vaak word ik straks lastiggevallen door een HC of S&V die mijn vervoerbewijs willen zien. Place your bets.
Gisteren klassiek van Schiphol naar Breda gegaan (1u35 reizen, 1 overstap) en geen enkele keer controle gehad.
Op zondag 12 juli 2015 19:10 schreef b2py het volgende: Net onderweg voor een ritje van 3 uur en 15 min. Aangezien het hier toch dood is tijd voor een spelletje. Hoe vaak word ik straks lastiggevallen door een HC of S&V die mijn vervoerbewijs willen zien. Place your bets.
Eenmaal.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op zondag 12 juli 2015 20:45 schreef greavy het volgende: Het nieuwe Veiligheid&Service-uniform dat straks ingevoerd gaat worden.... Hier al voorbij gekomen?
Op zondag 12 juli 2015 21:19 schreef _serial_ het volgende: Ik had gisteren een Mat'64 dat ik die nog tegen mocht komen in het wild, ik had de hoop al bijna opgegeven
Tot nu toe heb ik dit bedacht: Utrecht - Nijmegen Nijmegen - Venlo Venlo - Eindhoven - Breda - Roosendaal - Rilland Bath ( ) Rilland Bath - Leiden - Groningen Groningen - Leeuwarden Dan heb je volgens mij alle provincies aangedaan. Kost je zo'n 10 uur
Ik heb nu (eerste poging) een route van 7:54 bedacht. Eens kijken of er nog wat vanaf kan, en of ik überhaupt zin en tijd heb verder...
De eis van dichtbij starten heb ik maar aan de kant geschoven, het eindpunt is niet onhandig als ik dit dinsdag ga proberen (gewenste eindpunt is Middelburg, en laat ik nu op de lijn richting Middelburg eindigen)
De eis van dichtbij starten heb ik maar aan de kant geschoven, het eindpunt is niet onhandig als ik dit dinsdag ga proberen (gewenste eindpunt is Middelburg, en laat ik nu op de lijn richting Middelburg eindigen)
Via Amsterdam-Zuid in plaats van Hilversum kun je een half uur besparen. Kom je onder de 7 uren uit als ik goed gerekend heb. En dit is inclusief de 30 minuten overstap op Dordrecht
Via Amsterdam-Zuid in plaats van Hilversum kun je een half uur besparen. Kom je onder de 7 uren uit als ik goed gerekend heb. En dit is inclusief de 30 minuten overstap op Dordrecht
Met heel veel geluk kan de overstap op Dordrecht inderdaad 30 minuten korter (goed op tijd, wat rennen, of de aansluiting iets vertraagd). Maar als ik de reis Almere - Weert inplan, kom ik nog steeds uit in de sprinter door Hilversum.
Edit: Hm, nu niet meer. Eens verder puzzelen... Ah, dat is sneller als ik Culemborg schrap. Dat doe ik dus maar niet
[ Bericht 6% gewijzigd door dcm360 op 13-07-2015 01:23:23 ]
Het traject. Op sommige plekken ligt de trefkans wat hoger.
Klopt, best raar wel. Tussen Deventer en Den Haag (139 km) krijg ik maar de helft van de keren controle. Tussen Deventer en Arnhem (45 km) vrijwel altijd.
Klopt, best raar wel. Tussen Deventer en Den Haag (139 km) krijg ik maar de helft van de keren controle. Tussen Deventer en Arnhem (45 km) vrijwel altijd.
Enschede - Zwolle (65km) zat ik in het eerste halfjaar op ruim 75% aan controles.
Tussen Lombardijen en Breda rijden minder Intercity direct treinen. Later volgt meer informatie. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Klopt, best raar wel. Tussen Deventer en Den Haag (139 km) krijg ik maar de helft van de keren controle. Tussen Deventer en Arnhem (45 km) vrijwel altijd.
Tussen Enschede en Deventer ook hooguit de helft van alle keren dat ik daar rij controle.. Kunnen we daaruit concluderen dat conducteurs op de lijn Enschede-Den Haag gewoon lui zijn?
Heb voor jou nog even gekeken naar Zwolle-Wezep-Zwolle, maar dat gaat hem met een 0 minuten overstap niet worden helaas
En als het al zou lukken, is het 2 minuten langer. Vanaf Rilland Bath is het 28 minuten korter naar Weert dan naar Mook Molenhoek, dus het uitstapje naar Gelderland mag er niet voor zorgen dat ik een trein (en dus een half uur) later in Rilland-Bath ben. (Waarbij ik wel dezelfde reisrichting houd. Misschien zou de andere kant uit wel net wat sneller zijn).
Ik kwam net dit pdfje tegen op de site van Prorail over geplande capaciteitsuitbreidingen- of verkleiningen van opstelterreinen. Men lijkt onder andere het overgebleven spoor in Marienberg (na de ombouw voor Almelo - Hardenberg) te willen gaan gebruiken voor een 'toekomstvaste' opstelvoorziening van 6 bakken. Ook is er een plan (momenteel on hold) voor 100 bakken bij Dordrecht Grote Vlaakweg, ofwel tussen Dordrecht en de Moerdijkbrug.
Op zich kan ik goed begrijpen waarom er opstelcapaciteit rond Dordrecht gewenst is. Veel treinen starten/eindigen rond Dordt, maar er is daar geen opstelcapaciteit. Ook zou het als opstelterrein voor Breda kunnen dienen, terwijl het Roosendaal ontlast.
Overigens zie je er ook een nieuw Amsterdams opstelterrein voor reizigersmaterieel in de Westhaven in staan, terwijl ook Eindhoven meer opstelcapaciteit moet gaan krijgen
Jup, de A2-as die natuurlijk PHS krijgt moet gevoed worden. Vanaf Den Helder komt er al opstelcapaciteit bij en dan komen daar ook nog de nieuwe terreinen bij Heerhugowaard en Uitgeest bij mocht alles doorgaan. Ook in het Noorden en tussen het Noorden en Schiphol (voor OV-SAAL) staat er redelijk wat gepland.
Ik loop nog wel eens bij nedtrain rond in Amsterdam, hoe herken ik jou?
Erm, ik kan wel zeggen dat ik een van de jongeren ben Deze week nog ff normale diensten (bevoegdheidsbewijzen moeten nog geregeld worden), maar vanaf ergens volgende week moet alles geregeld zijn en ben ik vanaf dan voor een aantal weken elke keer op de ICd te vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 13-07-2015 15:55:11 (Jemig, te vage zinsconstructie) ]
Vanochtend ook weer een faal: NS roept meermaals om dat de intercity van Utrecht naar Alkmaar ook op Duivendrecht zal stoppen en vervolgens raast die trein met hoge snelheid door om pas voor het eerst te stoppen op Amstel.
Op maandag 13 juli 2015 18:49 schreef Kansenjongere het volgende: Vanochtend ook weer een faal: NS roept meermaals om dat de intercity van Utrecht naar Alkmaar ook op Duivendrecht zal stoppen en vervolgens raast die trein met hoge snelheid door om pas voor het eerst te stoppen op Amstel.
ja mooi is dat he, de machinist en de conducteur kunnen elkaar niet horen. Je hoort ook heel vaak dat er twee keer voor hetzelfde station aangekondigd wordt. Heel professioneel
ja mooi is dat he, de machinist en de conducteur kunnen elkaar niet horen. Je hoort ook heel vaak dat er twee keer voor hetzelfde station aangekondigd wordt. Heel professioneel
Bij ICM's kan je het geluid van de omroep uitzetten met een knop. Dan zit je kalm in de cabine. Weet niet bij de rest van NS mat of dat kan. Wij kunnen hem in de GTW enkel zachter zetten.
Het kan in een virm ook, anders hoorde ik het lang niet ZO vaak
Ergens is het gemakzucht, aan de andere kant inderdaad knullig. Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat je constant dat gejammer over de intercom moet horen op een lange dienst x 5 in de week. Dan ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.
Op maandag 13 juli 2015 18:49 schreef Kansenjongere het volgende: Vanochtend ook weer een faal: NS roept meermaals om dat de intercity van Utrecht naar Alkmaar ook op Duivendrecht zal stoppen en vervolgens raast die trein met hoge snelheid door om pas voor het eerst te stoppen op Amstel.
Vorige week in Stockholm heb ik ook nog wel wat opvallende dingetjes gezien met omroepen. Zowel in de pendeltåg als in de metro zitten automatische omroepsystemen, maar ik hoorde lang niet altijd dezelfde berichten bij dezelfde stations.
Soms werd er wel omgeroepen aan welke kant het perron kwam, in andere stellen weer niet. Bij sommige pendeltåget gingen de deuren automatisch open, bij andere werd een bandje afgespeeld dat je op de groene knop moet drukken (i.v.m. het niet onnodig binnenlaten van warmte?), soms werd er ook nog wat omgeroepen in het Engels en soms weer niet.
Heel apart, voor een automatisch systeem.
Ohja, en als de deuren al open waren pakte de bestuurder soms zelf de microfoon om om te roepen waar de trein heenging.
Op maandag 13 juli 2015 14:30 schreef Peterselieman het volgende: Op zich kan ik goed begrijpen waarom er opstelcapaciteit rond Dordrecht gewenst is. Veel treinen starten/eindigen rond Dordt, maar er is daar geen opstelcapaciteit. Ook zou het als opstelterrein voor Breda kunnen dienen, terwijl het Roosendaal ontlast.
Arriva heeft zelfs een stuk "opstelspoor" langs de lijn richting Stadspolders, vlak na de eerste overweg vanaf station Dordrecht. Volgens mij 8 bakken.
Kent één van jullie toevallig een (Franstalig) forum met een discussie over de TER Bourgogne of de TER in het algemeen? Zeg maar een soort Franse tegenhanger van OV in Nederland oid?