SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.![]()
![]()
De treinstellen van de S-Bahn in Berlijn blijven niet altijd op de juiste manier op de rails staan, zoals Bild laat zien. Ze brengen het alleen wel een tikkeltje overdreven
http://www.bild.de/region(...)n-41651990.bild.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Hier in Stockholm ligt de temperatuur de nodige graden lager dan in Nederland. Wel lekker na zo'n week hittequote:![]()
![]()
De Belgen aangesloten bij de bond ASTB gaan iedere zaterdag van 3.00 uur 's ochtends tot zondags 03.00 uur staken in de periode van 18 juli tot en met 29 augustus
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)elke-zaterdag-stakenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Hey James!![]()
![]()
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Enig idee hoe groot de impact zal zijn die dit op de treindienst gaat hebben?quote:Op maandag 6 juli 2015 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
De Belgen aangesloten bij de bond ASTB gaan iedere zaterdag van 3.00 uur 's ochtends tot zondags 03.00 uur staken in de periode van 18 juli tot en met 29 augustus
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)elke-zaterdag-staken![]()
ik zou het helaas niet wetenquote:Op maandag 6 juli 2015 23:23 schreef larsico het volgende:
[..]
Enig idee hoe groot de impact zal zijn die dit op de treindienst gaat hebben?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Vanaf komende maandag gaan er treinen stoppen op de sporen 20 en 21 op Utrecht Centraal. Inderdaad, aan het nieuwe perron.
De perronsporen 15, 18 en 19 lijken dan buiten dienst te zijnAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Genieten. Poortjes op Zoetermeer in werking. Met nog briefjes dat als je toch de poortjes Wilt passeren je bij de kaartjesautomaat even passeerrecht moet halen.![]()
![]()
Is er ergens een overzichtje te vinden van betrouwbaarheid/optijd rijden van een bepaalde verbinding (in mijn geval de IC naar brussel midi) van b.v. afgelopen half jaar?![]()
Gewoon springen toch?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 00:36 schreef Yreal het volgende:
Genieten. Poortjes op Zoetermeer in werking. Met nog briefjes dat als je toch de poortjes Wilt passeren je bij de kaartjesautomaat even passeerrecht moet halen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Briljante reisinformatie in Arnhem. Wegens een wisselstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen Driebergen en Utrecht. Intercity Schiphol rijdt niet verder dan Driebergen Zeist, intercity naar Den Helder rijdt normaal. Wauw.
Zou NS eigenlijk wel weten waar Driebergen Zeist ligt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Misschien willen ze vanaf volgende dienstregeling van Arnhem naar Den Helder één corridor trekken? Moet kunnen met DSSUquote:Op dinsdag 7 juli 2015 07:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Briljante reisinformatie in Arnhem. Wegens een wisselstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen Driebergen en Utrecht. Intercity Schiphol rijdt niet verder dan Driebergen Zeist, intercity naar Den Helder rijdt normaal. Wauw.
Zou NS eigenlijk wel weten waar Driebergen Zeist ligt?.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Door een stroomstoring vanmorgen zijn de OVC-paaltjes in Deventer en Deventer Colmschate vanmorgen allemaal uitgevallen. Wat gebeurt er eigenlijk bij een stroomstoring op een station met poortjes? Gaan die dan automatisch openstaan?doei![]()
Ja, voor veiligheid. Zelfde bij brandmeldingen. Tenminste, zou hoort het te gaan in theorie.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 12:52 schreef Prins_Pils het volgende:
Door een stroomstoring vanmorgen zijn de OVC-paaltjes in Deventer en Deventer Colmschate vanmorgen allemaal uitgevallen. Wat gebeurt er eigenlijk bij een stroomstoring op een station met poortjes? Gaan die dan automatisch openstaan?![]()
Stationsklok NS, voor Android Wear
https://play.google.com/s(...)plicity.stationsklokI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Beantwoording Kamervragen over verdwijnen OV-jaarkaart.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (ChristenUnie) over het verdwijnen van de ov-jaarkaart en de gevolgen hiervan voor grote gezinnen met kinderen die de vooropleiding volgen van ballet- en dansopleidingen en conservatoria.
Voortgang uitvoeringsagenda LTSA 2![]()
Afkortingennerdquote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:57 schreef Prins_Pils het volgende:
Alwéér aanrijding persoon Apd-Dv, ditmaal bij station Osseveld..![]()
![]()
Gouda - Alphen denk ik?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:04 schreef James1988 het volgende:
Heeft dit spul niet ook bij ons rondgereden?
[ afbeelding ]![]()
Jup. Deze is een oud Nederlands A32-trammetje voor Gouda - Alphen. Volgens Wiki is de serie 432-437 Nederlands geweestquote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:04 schreef James1988 het volgende:
Heeft dit spul niet ook bij ons rondgereden?
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Flexity_Swift_A32Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Interessant om te lezen dat het eventueel leggen van overloopwissels bij Hattemerbroek afhangt van de dienstregeling bij Weesp, het knelpunt op het spoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 15:41 schreef b2py het volgende:
Beantwoording Kamervragen over verdwijnen OV-jaarkaart.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (ChristenUnie) over het verdwijnen van de ov-jaarkaart en de gevolgen hiervan voor grote gezinnen met kinderen die de vooropleiding volgen van ballet- en dansopleidingen en conservatoria.
Voortgang uitvoeringsagenda LTSA 2Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Minstens zo interessant is dat NS onderzoekt of materieel met 220 km/h over de HSL-zuid gereden kan worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Interessant om te lezen dat het eventueel leggen van overloopwissels bij Hattemerbroek afhangt van de dienstregeling bij Weesp, het knelpunt op het spoor.![]()
Ja dat kan.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Minstens zo interessant is dat NS onderzoekt of materieel met 220 km/h over de HSL-zuid gereden kan worden.
Zo, heb ik de NS even enkele tientallen miljoenen bespaard.Bier.![]()
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Zo, heb ik de NS even enkele tientallen miljoenen bespaard.![]()
![]()
klopt wel een beetje. Het lijkt mij dat je moet kiezen. Of je waardeert het ene stuk op of je verdubbelt het spoor deels tussen Zwolle en Wierden, zodat er ook IC's kunnen rijden. Maar met de keuze voor Syntus als vervoerder op dat traject lijkt me die optie op dit moment wat lastiger uit te voeren.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Lijkt me niet dat een vervoerder in de weg zit voor spoorverdubbeling en intercity's. Tussen Roermond en Maastricht gaat het ook gebeuren. De verhoudingen zullen alleen veranderen in het nadeel van Syntus. Verder vind ik dat voor een netwerkvisie het regionale vervoer niet in de weg hoeft te staan van een landelijke netwerkverbetering. De reiziger Twente - Randstad krijgt zo een flinke impuls en dat lijkt me belangrijker dan de belangen van een specifieke lokale vervoerder.![]()
Ja wist je dat niet? A32-trams uit Stockholm, zijn inmiddels weer terug.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:04 schreef James1988 het volgende:
Heeft dit spul niet ook bij ons rondgereden?
[ afbeelding ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Uiteraard, maar het lijkt me dat als je over de Hanzelijn wilt met Twente-IC's je ook een stop in Zwolle wilt. Dat kan het vervoersplan van Syntus stevig in de war schoppen, omdat je de materieelinzet hiermee ook raakt. Hiervoor zou dan compensatie moeten komen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:04 schreef b2py het volgende:
Lijkt me niet dat een vervoerder in de weg zit voor spoorverdubbeling en intercity's. Tussen Roermond en Maastricht gaat het ook gebeuren. De verhoudingen zullen alleen veranderen in het nadeel van Syntus. Verder vind ik dat voor een netwerkvisie het regionale vervoer niet in de weg hoeft te staan van een landelijke netwerkverbetering. De reiziger Twente - Randstad krijgt zo een flinke impuls en dat lijkt me belangrijker dan de belangen van een specifieke lokale vervoerder.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ja je kan welquote:maar wat en hoe onderzoeken ze dat dan? ICNG wordt vMax 200, het materieel zelf is er nog niet dus kijken of er een upgrade mogelijk is is lastig vooralsnog omdat er geen rij-eigenschappen bekend zijn en dat het mogelijk is om sneller dan 300 te rijden is al bekend. Nadenken jij dus.
Bier.![]()
Blijkbaar ICNG deelpark voor 220 bestellen eahquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja je kan welmaar wat en hoe onderzoeken ze dat dan? ICNG wordt vMax 200, het materieel zelf is er nog niet dus kijken of er een upgrade mogelijk is is lastig vooralsnog omdat er geen rij-eigenschappen bekend zijn en dat het mogelijk is om sneller dan 300 te rijden is al bekend. Nadenken jij dus.
![]()
Die zullen ongetwijfeld deels over de BR gaan rijden als dat derde spoor af isquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Daar zit ook nog een bak aan goederenpaden.![]()
Stomme vraag wellicht. Ik ben onderweg naar Schiphol en met uitchecken gaat mijn chipkaart op min 10 uitkomen ongeveer, in ieder geval verder dan de bekende min 4 euro. Daarna kom ik voorlopig niet meer in Nederland. Hoe gaat tas hier mee om. Gaat er een brief op de mat vallen als ik op schiphol niet oplaad? Of word daar eens naar gekeken als de kaart over 4 jaar afloopt?![]()
Dat laatste. Je mag een aantal gemiste check-outs hebben voordat jouw kaart geblokkeerd wordtquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stomme vraag wellicht. Ik ben onderweg naar Schiphol en met uitchecken gaat mijn chipkaart op min 10 uitkomen ongeveer, in ieder geval verder dan de bekende min 4 euro. Daarna kom ik voorlopig niet meer in Nederland. Hoe gaat tas hier mee om. Gaat er een brief op de mat vallen als ik op schiphol niet oplaad? Of word daar eens naar gekeken als de kaart over 4 jaar afloopt?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
het is geen gemiste check out. Ik bedoel meer als 4 euro 'in de min'....quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat laatste. Je mag een aantal gemiste check-outs hebben voordat jouw kaart geblokkeerd wordt![]()
Er komt een lief briefje van TLS waarin ze schrijven dat ze het bedrag hebben voorgeschoten en ze vragen je of je het terug wil storten op een bepaald rekeningnummer. Zonder verder een termijn te noemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
het is geen gemiste check out. Ik bedoel meer als 4 euro 'in de min'....
Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt.
edit: de Fransen hebben plannen gepresenteerd om het IC-netwerk nieuw leven in te blazen. http://www.railwaygazette(...)-plan-presented.html![]()
ja maar ik bedoel dus een schuld van pak m beet 10 euro ofzo... En dan lang je kaart niet gebruiken. Terwijl ie nog 4 jaar geldig is...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er komt een lief briefje van TLS waarin ze schrijven dat ze het bedrag hebben voorgeschoten en ze vragen je of je het terug wil storten op een bepaald rekeningnummer. Zonder verder een termijn te noemen.
Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt.![]()
Je kan toch niet op een lager bedrag uitkomen dan -4 euro? Wat ik had begrepen is dat uitchecken mislukt en je eerst moet opladen. Of is dat alleen zo bij poortjes?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Stomme vraag wellicht. Ik ben onderweg naar Schiphol en met uitchecken gaat mijn chipkaart op min 10 uitkomen ongeveer, in ieder geval verder dan de bekende min 4 euro. Daarna kom ik voorlopig niet meer in Nederland. Hoe gaat tas hier mee om. Gaat er een brief op de mat vallen als ik op schiphol niet oplaad? Of word daar eens naar gekeken als de kaart over 4 jaar afloopt?![]()
Niet eens eerst ¤ 2,50 administratiekosten ingehouden?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt.![]()
Je mag niet met meer dan -4 inchecken, je mag wel verder negatief staanquote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je kan toch niet op een lager bedrag uitkomen dan -4 euro? Wat ik had begrepen is dat uitchecken mislukt en je eerst moet opladen. Of is dat alleen zo bij poortjes?![]()
Ik heb me laten vertellen dat je geen poortjes kunt openen om het station te verlaten wanneer uitchecken tot een saldo onder -4 zou leiden, maar dat je dan eerst bij de automaat binnen de poortjes zou moeten opladen. Dat klopt niet?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Je mag niet met meer dan -4 inchecken, je mag wel verder negatief staan![]()
Ongetwijfeldquote:Op dinsdag 7 juli 2015 17:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Die zullen ongetwijfeld deels over de BR gaan rijden als dat derde spoor af is
Bier.![]()
Dat klopt wel. Je mag tot -4 in de min staan. In de bus kun je dus met een tegoed van 0,00 nog net inchecken (want na aftrek van een borg van 4 euro ben je dan precies bij -4 euro).quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat je geen poortjes kunt openen om het station te verlaten wanneer uitchecken tot een saldo onder -4 zou leiden, maar dat je dan eerst bij de automaat binnen de poortjes zou moeten opladen. Dat klopt niet?
En inderdaad kun je in de trein niet uitchecken als je bijv. 6 euro op je abo-kaart (borg is dan 10 euro) hebt staan, en dan daarmee met korting een rit van 12 euro maakt.![]()
Dit is juist.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Je mag tot -4 in de min staan. In de bus kun je dus met een tegoed van 0,00 nog net inchecken (want na aftrek van een borg van 4 euro ben je dan precies bij -4 euro).
En inderdaad kun je in de trein niet uitchecken als je bijv. 6 euro op je abo-kaart (borg is dan 10 euro) hebt staan, en dan daarmee met korting een rit van 12 euro maakt.
@Duck: je kunt niet uitchecken op Schiphol. Lekker boeiend want daar staan geen poortjes.
Je zou later zelfs een "ik ben vergeten uit te checken"-claim kunnen indienen.![]()
ik krijg straks een brief of ik 4 euro over wil maken, maar dat ga ik niet doen, omdat ik niet dubbel ga betalen voor een reisquote:Op dinsdag 7 juli 2015 18:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er komt een lief briefje van TLS waarin ze schrijven dat ze het bedrag hebben voorgeschoten en ze vragen je of je het terug wil storten op een bepaald rekeningnummer. Zonder verder een termijn te noemen.
Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De schrootlijn doet zijn naam eer aan: http://martijnvanvulpen.nl/fotos/336-wissellijst
Alleen jammer dat de locs niet in het midden zitten
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De sprinter Zwolle-Amsterdam centraal zou ik eerder de schrootlijn willen noemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De schrootlijn doet zijn naam eer aan: http://martijnvanvulpen.nl/fotos/336-wissellijst
Alleen jammer dat de locs niet in het midden zitten
Dit is nog een echte trein, met locomotief!Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Die paupertoei had ik gisteren ook iddquote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De schrootlijn doet zijn naam eer aan: http://martijnvanvulpen.nl/fotos/336-wissellijst
Alleen jammer dat de locs niet in het midden zittenwat een armoe zeg. Daar betaal ik geen 70 % extra voor
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 07-07-2015 20:41:24 ]Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
rijdt er een keer een trein, is het weer niet goedquote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die paupertoei had ik gisteren ook iddwat een armoe zeg. Daar betaal ik geen 70 % extra voor
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Je hebt mazzel. Die rijdt tot en met 19 juli niet tussen Zwolle en Kampen-Zuidquote:Op dinsdag 7 juli 2015 20:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De sprinter Zwolle-Amsterdam centraal zou ik eerder de schrootlijn willen noemen.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
paar minuten eerder kwam er nog een unimat op spoor 3 door
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vanmiddag hoorde ik trouwens omroepen dat er "een controle in burger" zou plaatsvinden. Ik heb ze niet zien langskomen dus vroeg me af of dit nieuw jargon is voor reizigersonderzoek of dat een conducteur het te warm vond voor zijn uniform.![]()
Ik werd vanmiddag afgerangeerd naar de BokkeduinenIk wilde de IC naar Almelo halen op Amersfoort, dus ik sprong de trein in die klaarstond naast het bord waar de IC aangekondigd stond. Zodra de deuren dicht gingen riep de meester om: "Voor mensen die per ongeluk in deze trein zijn gestapt we gaan even naar het opstelterrein, maar over 10 minuten staan we weer langs het perron. Even geduld dus."
Later de machinist nog even gesproken en die zei dat de trein problemen had bij het wegrangeren waardoor het langer duurde dan normaal en de borden al waren veranderd.![]()
De hele maand juli kom ik niet niet in de buurt van een treinquote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je hebt mazzel. Die rijdt tot en met 19 juli niet tussen Zwolle en Kampen-Zuid
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Oh yes. Zo zag het er bewegend uit.quote:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Gisteren concessiebespreking bij IenM op de Plesmanweg. Daar heb ik deze zaak uitvoerig aan de orde gesteld. Ze gaan dat met NS opnemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
De schrootlijn doet zijn naam eer aan: http://martijnvanvulpen.nl/fotos/336-wissellijst
Alleen jammer dat de locs niet in het midden zitten![]()
Er zat iemand in normale kleding te sudokuën in de 1e?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:58 schreef Kansenjongere het volgende:
Vanmiddag hoorde ik trouwens omroepen dat er "een controle in burger" zou plaatsvinden. Ik heb ze niet zien langskomen dus vroeg me af of dit nieuw jargon is voor reizigersonderzoek of dat een conducteur het te warm vond voor zijn uniform.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zat iemand in normale kleding te sudokuën in de 1e?![]()
![]()
Want I&M kan treinen uit een hoge hoed toveren?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gisteren concessiebespreking bij IenM op de Plesmanweg. Daar heb ik deze zaak uitvoerig aan de orde gesteld. Ze gaan dat met NS opnemen.Bier.![]()
Heel professionele reactie voor iemand die ook bij concessiebesprekingen zit!quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Goein garp. Morgen even boekje kopenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Er zat iemand in normale kleding te sudokuën in de 1e?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
I&M kan wel kwaliteitseisen stellen aan materieel dat onder normale omstandigheden moet worden ingezet op welke treinsoorten. Of I&M zich zou moeten bemoeien met de steek van stoelen en de zachtheid van de bekleding durf ik dan weer te betwijfelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Want I&M kan treinen uit een hoge hoed toveren?
Maar goed, gelukkig is de inzet van DD-AR maar tijdelijk (er is naar het schijnt redelijk wat DDZ stukgegaan tijdens de hitte) en hebben we binnen een paar jaar gloednieuwe FLIRTs en SNGs.![]()
![]()
mja, dat hoeft nou ook weer niet. Beetje betere materieelbeschikbaarheid zou echter wel wenselijk zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gisteren concessiebespreking bij IenM op de Plesmanweg. Daar heb ik deze zaak uitvoerig aan de orde gesteld. Ze gaan dat met NS opnemen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik dacht meer aan "NS kan zelf niet bedenken dat dat kut is?"quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Want I&M kan treinen uit een hoge hoed toveren?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Geen overhemd met korte mouwen aan hè, dan denken ze dat je buschauffeur bentquote:
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Wauwquote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:26 schreef Duvel het volgende:
Hoera voor min of meer toevallig voorbijkomende treinen!
[ afbeelding ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ALTIJD overhemd korte mouwen aan. Met een ruitje.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen overhemd met korte mouwen aan hè, dan denken ze dat je buschauffeur bentSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gewoon met je smartphone in je hand een rijtuig binnenlopen en roepen "Tickets please?"quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen overhemd met korte mouwen aan hè, dan denken ze dat je buschauffeur bent![]()
![]()
ik zie jou er wel voor aan om een in de 1e klas zittende HC op te zoeken en diegene zo'n boekje te gevenquote:
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik zat wel eens te bedenken in de trein, wat zou er gebeuren als ik een coupé binnenloop en keihard 'Goedemiddag!' roep? Allemaal verschrikte mensen die naar hun portemonnee grijpen omdat ik de conducteur zou zijn?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gewoon met je smartphone in je hand een rijtuig binnenlopen en roepen "Tickets please?"
doei![]()
Mij is het wel eens overkomen dat mensen spontaan hun kaartje opzochten. Ik liep toen wel in driedelig pak en stond eerder op het perron nog wat reisadviezen te geven (vanwege een storing)...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:55 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik zat wel eens te bedenken in de trein, wat zou er gebeuren als ik een coupé binnenloop en keihard 'Goedemiddag!' roep? Allemaal verschrikte mensen die naar hun portemonnee grijpen omdat ik de conducteur zou zijn?![]()
Och ja, dat had ik ook een keer op metrostation Centraal in Amsterdam. Ik had toevallig nogal veel blauw aan en redelijk netjes, en stond vlak bij het voorste informatiebord op het perron. Ik was de stroop en de toeristen de vliegen
doei![]()
quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
I&M kan wel kwaliteitseisen stellen aan materieel dat onder normale omstandigheden bij half-bewolkt weer bij een temperatuur tussen 7°C en 23°C, een windsnelheid van ten hoogste 30 km/u en een relatieve luchtvochtigheid van 55% moet worden ingezet op welke treinsoorten. Of I&M zich zou moeten bemoeien met de steek van stoelen en de zachtheid van de bekleding durf ik dan weer te betwijfelen.
Maar goed, gelukkig is de inzet van DD-AR maar tijdelijk (er is naar het schijnt redelijk wat DDZ stukgegaan tijdens de hitte) en hebben we binnen een paar jaar gloednieuwe FLIRTs en SNGs.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ja en dan er tegenover gaan zitten. Wedstrijdje?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie jou er wel voor aan om een in de 1e klas zittende HC op te zoeken en diegene zo'n boekje te geven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja ik liep op Zürich HB ooit eens in mijn net duurgekochte SBB-petjequote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:00 schreef Prins_Pils het volgende:
Och ja, dat had ik ook een keer op metrostation Centraal in Amsterdam. Ik had toevallig nogal veel blauw aan en redelijk netjes, en stond vlak bij het voorste informatiebord op het perron. Ik was de stroop en de toeristen de vliegen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En er staat toevallig geen datum ingevuld achter de D op de achterkant van je roze pasje?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ALTIJD overhemd korte mouwen aan. Met een ruitje.
Maar overhemd met korte mouwen boven een pantalon maken we als studenten altijd de opmerking of iemand buschauffeur is
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
ik draag mijn hemden altijd uit de broek. Buschaufs nietquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En er staat toevallig geen datum ingevuld achter de D op de achterkant van je roze pasje?
Maar overhemd met korte mouwen boven een pantalon maken we als studenten altijd de opmerking of iemand buschauffeur is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
moet je doenquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en dan er tegenover gaan zitten. Wedstrijdje?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
En dan nog: wat is er mis met buschauffeurs?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En er staat toevallig geen datum ingevuld achter de D op de achterkant van je roze pasje?
Maar overhemd met korte mouwen boven een pantalon maken we als studenten altijd de opmerking of iemand buschauffeur is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
<offtopic>Niet zozeer met de buschauffeurs, wel met de ov-bedrijven die zomerdienstregelingen rijden in de spits. <offtopic/>quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan nog: wat is er mis met buschauffeurs?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze zetten de automaat van de bus altijd in de stand R van Roekeloosquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan nog: wat is er mis met buschauffeurs?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar stond ie vandaag inderdaad 3x inquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zetten de automaat van de bus altijd in de stand R van Roekeloos
In Almelo moet je achterwaarts inparkeren op de bufferPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Moet je eens met een geel vest over een druk perron lopen...quote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mij is het wel eens overkomen dat mensen spontaan hun kaartje opzochten. Ik liep toen wel in driedelig pak en stond eerder op het perron nog wat reisadviezen te geven (vanwege een storing)...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Wauw, een horloge waarop je kunt zien hoe laat het isquote:Het moet niet gekker worden
Real time ook nog? Of is dat alleen in de betaalde versie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
How cool is dat!quote:Op woensdag 8 juli 2015 06:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, een horloge waarop je kunt zien hoe laat het isHet moet niet gekker worden
Real time ook nog? Of is dat alleen in de betaalde versie?
Nou ja, ik moest op mijn laatste telefoon best even zoeken hoe je ermee moest bellen dus zo gek is niet hoor
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ja, dat gebeurtquote:Op dinsdag 7 juli 2015 22:55 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik zat wel eens te bedenken in de trein, wat zou er gebeuren als ik een coupé binnenloop en keihard 'Goedemiddag!' roep? Allemaal verschrikte mensen die naar hun portemonnee grijpen omdat ik de conducteur zou zijn?.
Ik had toen de stationsomroep nog wel eens wat nuttigs had te vertellen (en voor veel meer mensen de belangrijkste informatiebron was want nog geen smartphones ditdat) een tijdje de welbekende dingdong als SMS-toon ingesteld. Zag je ook mensen hun oren spitsen als er een berichtje binnenkwam.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
met ingebouwde vertragingen..quote:Op woensdag 8 juli 2015 06:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Real time ook nog? Of is dat alleen in de betaalde versie?
klein vraagje: overstap tijd op brussel midi van 9 minuten om van thalys (van 6:58 op rotterdam) naar de tgv van 8:17 te gaan is volgens mij toch goed genoeg?
De ic brussel heb ik nu ervaring mee gewoon een trein eerder te pakken voor de zekerheid, maar de thalys lijkt wel altijd goed op tijd te rijden..
[ Bericht 22% gewijzigd door mschol op 08-07-2015 09:17:41 ]![]()
Als het meezit is het cross platform, als het tegen zit 1 perron verder...quote:Op woensdag 8 juli 2015 08:53 schreef mschol het volgende:
[..]
met ingebouwde vertragingen..
klein vraagje: overstap tijd op brussel midi van 9 minuten om van thalys (van 6:58 op rotterdam) naar de tgv van 8:17 te gaan is volgens mij toch goed genoeg?
De ic brussel heb ik nu ervaring mee gewoon een trein eerder te pakken voor de zekerheid, maar de thalys lijkt wel altijd goed op tijd te rijden..![]()
Is het een officiële overstap die uit een reisplanner komt gerold? Dan kan je 'm gewoon nemen, als je de aansluitende TGV mist moeten de vervoerders ervoor zorgen dat je met de volgende mee kan (HOTNAT, zie de website van Railteam).quote:Op woensdag 8 juli 2015 08:53 schreef mschol het volgende:
[..]
met ingebouwde vertragingen..
klein vraagje: overstap tijd op brussel midi van 9 minuten om van thalys (van 6:58 op rotterdam) naar de tgv van 8:17 te gaan is volgens mij toch goed genoeg?
De ic brussel heb ik nu ervaring mee gewoon een trein eerder te pakken voor de zekerheid, maar de thalys lijkt wel altijd goed op tijd te rijden..
Als je zelf wat hebt gefreubeld gaat dat niet op, denk ik.![]()
Zo gaat de nieuwe Stadler EC250 "Giruno" HST voor SBB eruitzien. Tenminste, als iedereen tevreden is over de mockups die Stadler heeft gebouwd.
71 foto's: https://www.facebook.com/(...)08727/?ref=bookmarks![]()
Kun je net zo goed een Mondaine kopen.. Battery life van 5 jaar en always-on displayquote:Op woensdag 8 juli 2015 06:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, een horloge waarop je kunt zien hoe laat het isHet moet niet gekker worden
Real time ook nog? Of is dat alleen in de betaalde versie?
![]()
Én verkrijgbaar in SBB-uitvoering: http://www.sbbshop.ch/pub/index.php?page=goods&c=8&l=dequote:Op woensdag 8 juli 2015 10:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kun je net zo goed een Mondaine kopen.. Battery life van 5 jaar en always-on display![]()
PTA / Treinentopic #582: Het volgende station is Zwollequote:Op woensdag 8 juli 2015 09:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je zelf wat hebt gefreubeld gaat dat niet op, denk ik.
Aan de balie van Frankrijk, freubelen ze ook hoor, dat is hier zelf voorbij gekomen![]()
![]()
hij komt gewoon bij de ns eruit gerold (en ook bij de fransen en belgen)quote:Op woensdag 8 juli 2015 09:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is het een officiële overstap die uit een reisplanner komt gerold? Dan kan je 'm gewoon nemen, als je de aansluitende TGV mist moeten de vervoerders ervoor zorgen dat je met de volgende mee kan (HOTNAT, zie de website van Railteam).
Als je zelf wat hebt gefreubeld gaat dat niet op, denk ik.
Maar dan ga ik vanavond maar even definitief boeken![]()
Daar moet ik voor aanmelden, helaasquote:Op woensdag 8 juli 2015 09:52 schreef James1988 het volgende:
Zo gaat de nieuwe Stadler EC250 "Giruno" HST voor SBB eruitzien. Tenminste, als iedereen tevreden is over de mockups die Stadler heeft gebouwd.
71 foto's: https://www.facebook.com/(...)08727/?ref=bookmarksAltijd onderweg naar het avontuur![]()
In december weer een nieuw bordje voor Fles: Enschede Drienerlo wordt Enschede Kennispark http://www.tubantia.nl/re(...)kennispark-1.5064617PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ziet er goed uit. Lijkt me ook een goede optie als ICNG, maar stadler zal daar wel een FLIRT voor kiezenquote:Op woensdag 8 juli 2015 09:52 schreef James1988 het volgende:
Zo gaat de nieuwe Stadler EC250 "Giruno" HST voor SBB eruitzien. Tenminste, als iedereen tevreden is over de mockups die Stadler heeft gebouwd.
71 foto's: https://www.facebook.com/(...)08727/?ref=bookmarks![]()
![]()
ze hadden geld teveel?quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:02 schreef dennistd het volgende:
In december weer een nieuw bordje voor Fles: Enschede Drienerlo wordt Enschede Kennispark http://www.tubantia.nl/re(...)kennispark-1.5064617![]()
Ja, de gemeente Enschede staat nu eenmaal bekend als een zeer rijke gemeente...quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Niet onderzoekt maar onderzocht, en dan alleen nog maar voor de show want dat het max. 200 km/h zou worden was van tevoren wel duidelijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 16:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Minstens zo interessant is dat NS onderzoekt of materieel met 220 km/h over de HSL-zuid gereden kan worden.
Audit Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)![]()
Dit ding is gebaseerd op een FLIRT.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:02 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Lijkt me ook een goede optie als ICNG, maar stadler zal daar wel een FLIRT voor kiezen
En met de FLIRTs van NSB (Bm75) en MTR Express is niks mis.![]()
![]()
Tsja, het zijn nu 2 dingen die elkaar tegenspreken dus. En het kamerstuk waar ze naar verwijzen is deze: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-22026-461quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet onderzoekt maar onderzocht, en dan alleen nog maar voor de show want dat het max. 200 km/h zou worden was van tevoren wel duidelijk.
Audit Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)![]()
mm ja, maar we hebben ook al sprinter-flirts, dus het lijkt me dan toch een beetje raar. Dezelfe trein voor IC- en sprinterdiensten. Het is natuurlijk wel makkelijk onderhoud doen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:22 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dit ding is gebaseerd op een FLIRT.
En met de FLIRTs van NSB (Bm75) en MTR Express is niks mis.![]()
Wat maakt het uit? Als het serviceniveau veel hoger ligt voor de IC is het toch helemaal niet boeiend dat het dezelfde trein is?quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
mm ja, maar we hebben ook al sprinter-flirts, dus het lijkt me dan toch een beetje raar. Dezelfe trein voor IC- en sprinterdiensten. Het is natuurlijk wel makkelijk onderhoud doen.![]()
Waar zie jij tegenspraak? In de voortgangsrapportage staat dat er in juli 2014 een onderzoek was en dat dit onderzoek is afgerond.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Tsja, het zijn nu 2 dingen die elkaar tegenspreken dus. En het kamerstuk waar ze naar verwijzen is deze: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-22026-461
Inhoud van dat kamerstuk is overigens gelijk aan de brief waar ik naar linkte.![]()
Ok dan heb ik dat verkeerd gelezen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar zie jij tegenspraak? In de voortgangsrapportage staat dat er in juli 2014 een onderzoek was en dat dit onderzoek is afgerond.
Inhoud van dat kamerstuk is overigens gelijk aan de brief waar ik naar linkte.![]()
Dit. Het verschil in interieur en kleur zal zodanig duidelijk zijn dat het nauwelijks opvalt. Tenzij een sprintertje stuk is en een IC-stel aan een sprintertje gekoppeld wordt en ze samen een dienst uitvoeren. Ik neem aan dat zoiets wel mogelijk zou kunnen zijn als Stadler de ICNG gaat bouwenquote:Op woensdag 8 juli 2015 11:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Als het serviceniveau veel hoger ligt voor de IC is het toch helemaal niet boeiend dat het dezelfde trein is?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Voor onderhoud is dat juist geweldig. Hoe meer uniform de vloot, hoe efficiënter je 'm kunt onderhouden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
mm ja, maar we hebben ook al sprinter-flirts, dus het lijkt me dan toch een beetje raar. Dezelfe trein voor IC- en sprinterdiensten. Het is natuurlijk wel makkelijk onderhoud doen.![]()
Dikke bonus bij Arriva: Lint 34 is weer kapot .... Uursdienst Almelo-Mariënberg met de trein, andere halfuur een bus![]()
Is Willem-Alexander weer eens te overijverig geweest met lintjes kapot knippen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:30 schreef greavy het volgende:
Dikke bonus bij Arriva: Lint 34 is weer kapot .... Uursdienst Almelo-Mariënberg met de trein, andere halfuur een bus
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ![]()
DSSU in combinatie met latere oplevering bijsturing zorgen voor uitstel PHS op Amsterdam - Eindhoven. http://m.spoorpro.nl/mate(...)&utm_medium=facebook
[ Bericht 6% gewijzigd door b2py op 08-07-2015 17:46:39 ]![]()
Dat hebben we ook al met de hondekop gehad, dus zo nieuw of bijzonder is het ook weer niet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:41 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
mm ja, maar we hebben ook al sprinter-flirts, dus het lijkt me dan toch een beetje raar. Dezelfe trein voor IC- en sprinterdiensten. Het is natuurlijk wel makkelijk onderhoud doen.![]()
![]()
En met DDM DDZquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:05 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Dat hebben we ook al met de hondekop gehad, dus zo nieuw of bijzonder is het ook weer niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De MTR Express is in het echt nog mooier dan op foto's. Van buiten dan, ik ben er nog niet in geweest![]()
![]()
Volgens mij hebben de mensen van Bombardier en New Jersey Transit bij de vierzits op de bovenverdieping in de Bombardier MultiLevel Coach die ze daar hebben de vis-a-vis afmetingen van een SLT genomen en besloten er nog een paar centimeter af te schaven, want man-o-man wat was dat krap![]()
Ik kan alleen zo snel geen foto vinden van de opstelling.![]()
![]()
Meestal nietsquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan nog: wat is er mis met buschauffeurs?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik had een keer een trein in Italië en daar kon er gewoon niemand tegenover je zitten. Je zat al klem tegen de stoelen aan de overkant.quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:53 schreef boriq het volgende:
Volgens mij hebben de mensen van Bombardier en New Jersey Transit bij de vierzits op de bovenverdieping in de Bombardier MultiLevel Coach die ze daar hebben de vis-a-vis afmetingen van een SLT genomen en besloten er nog een paar centimeter af te schaven, want man-o-man wat was dat krap![]()
Ik kan alleen zo snel geen foto vinden van de opstelling.![]()
Voor Italianen is het vast geen probleem, en ik zou het ze ook niet kwalijk nemen dat ze in Italië de maten geschikt maken voor Italianen en die nogal lange Nederlanders daarbij maar negeren.
Overigens, minder ruim dan een SLT, dat betekent toch ook al ongeveer dat je met je knieën tegen de stoel tegenover je zit?![]()
Sowieso de geschifte gek die ooit die tegenovermekaaropstelling bedacht heeft, die moet levenslang opgeborgen worden. Pure onzin.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:13 schreef dcm360 het volgende:
Voor Italianen is het vast geen probleem, en ik zou het ze ook niet kwalijk nemen dat ze in Italië de maten geschikt maken voor Italianen en die nogal lange Nederlanders daarbij maar negeren.
Overigens, minder ruim dan een SLT, dat betekent toch ook al ongeveer dat je met je knieën tegen de stoel tegenover je zit?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Thanks. Moest toch een beetje laten zien waar ik vandaan kwam in de USA. Die schoenen patta's in combinatie met mijn lengte verraade het immers wel een beetje
Was wel eens leuk om over werkelijk iedereen heen te kijken in de metro's en op de stations![]()
![]()
vis-a-vis is prima als je met meerdere mensen bent hoorquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso de geschifte gek die ooit die tegenovermekaaropstelling bedacht heeft, die moet levenslang opgeborgen worden. Pure onzin.![]()
![]()
Mensjes ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Daarom gewoon doen zoals in Japan, stoelen die in principe in de rijrichting staan, maar die de reizigers zelf naar wens kunnen omdraaien.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso de geschifte gek die ooit die tegenovermekaaropstelling bedacht heeft, die moet levenslang opgeborgen worden. Pure onzin.![]()
De Uerdinger Schienenbusjes hebben dat ookquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:38 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Daarom gewoon doen zoals in Japan, stoelen die in principe in de rijrichting staan, maar die de reizigers zelf naar wens kunnen omdraaien.geniaal simpel systeem. Alleen in Nederland werkt dat natuurlijk nooit want daar zijn wij veel te bijdehand volk voor met zn allen
![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En de conducteurs zullen ook wel gaan klagen als ze bij het keerpunt alle stoelen moeten omdraaien. Je zal maar net door die extra werkzaamheden je sudoku niet afkrijgen...quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Uerdinger Schienenbusjes hebben dat ookgeniaal simpel systeem. Alleen in Nederland werkt dat natuurlijk nooit want daar zijn wij veel te bijdehand volk voor met zn allen
![]()
![]()
In Japan mag je het als reiziger ook gewoon zelf doen. Kun je zelf kiezen of je een vierzits-plek maakt of dat je twee aan twee achter elkaar wil zitten.![]()
Ze hebben daar ook treinstellen (enkeldeks) met nog minder ruimtequote:Op woensdag 8 juli 2015 18:17 schreef boriq het volgende:
Dit is de beste foto die ik heb. Ik ben zelf ongeveer 1.93 en zat met de rug recht tegen de zitting, dus niet onderuit gezakt oid en kwam ruim met mijn knieen over de helft van de beschikbare ruimte.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Welke vervoerder? Op de heenweg (moest van NYC Penn naar Newark Pennquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook treinstellen (enkeldeks) met nog minder ruimte) had ik een enkeldeks van New Jersey Transit met 'genoeg' ruimte in een tweezits.
![]()
Deze man weet.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso de geschifte gek die ooit die tegenovermekaaropstelling bedacht heeft, die moet levenslang opgeborgen worden. Pure onzin.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ![]()
jouw denkkronkelquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:49 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En de conducteurs zullen ook wel gaan klagen als ze bij het keerpunt alle stoelen moeten omdraaien. Je zal maar net door die extra werkzaamheden je sudoku niet afkrijgen...Sudoku gaat voor natuurlijk duh
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vroeger kreeg je bij je Railrunner altijd leuke goodies. Kan je die nog steeds krijgen eigenlijk nu het verchipt is?![]()
Those were the days. In Utrecht had je nog een Spoorwinkel war je alleen maar spoordingetjes kon kopen![]()
Ondenkbaar tegenwoordig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Spoorwegmuseum?quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Those were the days. In Utrecht had je nog een Spoorwinkel war je alleen maar spoordingetjes kon kopen![]()
Ondenkbaar tegenwoordig![]()
De oude oude trams van de HTM hebben ook omklapbare houten rugleuningen. Die klapte het personeel van een tweerichtingentram aan het einde van de rit handmatig om.dag![]()
Bij alle grotere stations kon je van die pröttel kopen. Ik heb jaren een NS-portemonnee gehad die ik gekocht heb bij het loket in Zwolle medio jaren '90.quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee nee, echt midden op Utrecht Centraal!Bier.![]()
jaaa ik ookquote:zoeentje met klitteband en zo
monster tof ding
![]()
Toen je nog trots was op NS. Mên wat is dat lang geleden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Veertiger jaren toch?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jaaa ik ookzoeentje met klitteband en zo
monster tof ding
![]()
Toen je nog trots was op NS. Mên wat is dat lang geleden.
Wáááát slecht zeg
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Zeg zou jij niet oprotten naar je eigen forum?quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:12 schreef Blistering het volgende:
[..]
Veertiger jaren toch?
Wáááát slecht zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg zou jij niet oprotten naar je eigen forum?Wat is mijn eigen forum dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of mag ik alleen nog maar in het luchtvaartopique posten?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Reparatie was snel rond. Deze Lint is om 16:53 als Extra Stoptrein uit Mariënberg naar Almelo gereden, en vanaf daar weer in de normale omloop terecht gekomen. Wel opvallend dat de 34 het meest kapot is...quote:Op woensdag 8 juli 2015 13:30 schreef greavy het volgende:
Dikke bonus bij Arriva: Lint 34 is weer kapot .... Uursdienst Almelo-Mariënberg met de trein, andere halfuur een bus![]()
Het stel is vervloektquote:Op woensdag 8 juli 2015 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Reparatie was snel rond. Deze Lint is om 16:53 als Extra Stoptrein uit Mariënberg naar Almelo gereden, en vanaf daar weer in de normale omloop terecht gekomen. Wel opvallend dat de 34 het meest kapot is...
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
You can run but you can't hidequote:Op woensdag 8 juli 2015 20:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat is mijn eigen forum dan?Of mag ik alleen nog maar in het luchtvaartopique posten?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:
Vroeger overigensSchaamteloze jat van Google:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Vroeger overigensSchaamteloze jat van Google:
[ afbeelding ]
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Maandagmodelletje.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Reparatie was snel rond. Deze Lint is om 16:53 als Extra Stoptrein uit Mariënberg naar Almelo gereden, en vanaf daar weer in de normale omloop terecht gekomen. Wel opvallend dat de 34 het meest kapot is...![]()
Zou NS straks geen Buffels over hebben? Van Zwolle-Kampen/Enschedequote:Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Er zijn gewoon lintjes te huur bij NSFSC hoor, staan in AmersfoortPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Een ervan zal nog wel naar Arriva gaan als Almelo - Mariënberg doorgetrokken wordt naar Hardenbergquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:05 schreef dennistd het volgende:
Er zijn gewoon lintjes te huur bij NSFSC hoor, staan in AmersfoortAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Is niet gepland: het kan precies met twee omlopen. Daarom moet Geerdijk ook dicht.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Bij vertragingen hang je dan welquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:20 schreef dennistd het volgende:
Is niet gepland: het kan precies met twee omlopen. Daarom moet Geerdijk ook dicht.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat is een goed horloge en de batterijduur komt daar best in de buurt.quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:10 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kun je net zo goed een Mondaine kopen.. Battery life van 5 jaar en always-on displayNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Klopt, maar dan kun je alsnog keren in Mariënberg en eventueel kruisen in Vriezenveen (zolang de mogelijkheid er nog is daar, die willen ze ook weghalen volgens mij).PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ja, daar een beetje richting de Jaarbeurs. Later is daar een Kiosk of zo en een rij kaartautomaten voor de in de plaats gekomen. Je praat wel over een jaar of 15 à 20 geleden denk ik?quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee nee, echt midden op Utrecht Centraal!Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Tof, die line-up kan ik op zolder in 1:87 maken.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Vroeger overigensSchaamteloze jat van Google:
[ afbeelding ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik geloof er niets van!quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, die line-up kan ik op zolder in 1:87 maken.
(fotoooos)Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik ook niet, want ik heb de 1312 bedenk ik me net, niet de 1302.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Denk dat ze regelmatig in Mariënberg gaan kerenquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:28 schreef dennistd het volgende:
Klopt, maar dan kun je alsnog keren in Mariënberg en eventueel kruisen in Vriezenveen (zolang de mogelijkheid er nog is daar, die willen ze ook weghalen volgens mij).Altijd onderweg naar het avontuur![]()
later was er zoiets tegenover die stuivertjesbar ja. Maar in de 91-92s was het echt midden in de halquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, daar een beetje richting de Jaarbeurs. Later is daar een Kiosk of zo en een rij kaartautomaten voor de in de plaats gekomen. Je praat wel over een jaar of 15 à 20 geleden denk ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik bedoel die in de hal. Dat ding tegenover de Stuivertjesbar verkocht vooral oude verstrekstaten en Mitropaserviezen volgens mij.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
later was er zoiets tegenover die stuivertjesbar ja. Maar in de 91-92s was het echt midden in de halNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het spoorwegmuseum was op France3 (Klein stukje) afgelopen zondag. Was in het programma 'village de depart' (en uiteraard kwam ook de fiets in het dagelijks gebruik aan bod, en het fietsen jatten) Iemand interesse om t terug te zien?
[ Bericht 13% gewijzigd door Darkwing_Duck op 08-07-2015 22:05:16 ]![]()
Zal wel moeten, anders gaan ze dwars door het stootblokquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat ze regelmatig in Mariënberg gaan kerenMaar ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar een fotootjequote:Op woensdag 8 juli 2015 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet, want ik heb de 1312 bedenk ik me net, niet de 1302.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat hangt van het spoor af waar de trein over heen rijdtquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal wel moeten, anders gaan ze dwars door het stootblok
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Arriva zal sowieso stoppen in Mariënberg. Op dat perronspoor staat een juk.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hangt van het spoor af waar de trein over heen rijdtKranplätze müssen verdichtet sein![]()
niet op 2 waar je ook kan komen vanuit Almeloquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Arriva zal sowieso stoppen in Mariënberg. Op dat perronspoor staat een juk.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mitropaservies jaquote:Op woensdag 8 juli 2015 21:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik bedoel die in de hal. Dat ding tegenover de Stuivertjesbar verkocht vooral oude verstrekstaten en Mitropaserviezen volgens mij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Aha, dat wist ik niet. 2 is het spoor waar je normaal gesproken stopt van Zwolle richting Emmen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op 2 waar je ook kan komen vanuit AlmeloKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Lag die set van jou nou in een kast achter een kast of was dat iemand anders?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, die line-up kan ik op zolder in 1:87 maken.![]()
Nee, je pas wordt eerst met de hand bit voor bit geprogrammeerd in een Noord-Koreaans werkkamp en vervolgens met de Zweedse posterijen naar je opgestuurd.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:19 schreef b2py het volgende:
Als ik nu Ov-fiets aanvraag, kan ik die morgen ophalen bij de automaat?![]()
Ohjeequote:Op woensdag 8 juli 2015 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, je pas wordt eerst met de hand bit voor bit geprogrammeerd in een Noord-Koreaans werkkamp en vervolgens met de Zweedse posterijen naar je opgestuurd.![]()
Ov-fiets hoef je niet op te halen bij de automaat, het staat niet echt op je ov-chipkaart maar wordt alleen bij de NS gekoppeld.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:19 schreef b2py het volgende:
Als ik nu Ov-fiets aanvraag, kan ik die morgen ophalen bij de automaat?![]()
jupquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, dat wist ik niet. 2 is het spoor waar je normaal gesproken stopt van Zwolle richting Emmen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee, er ligt spoor en er kan iets rijden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Lag die set van jou nou in een kast achter een kast of was dat iemand anders?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Vorige keer toen ik mijn ov-chipkaart gewijzigd had werkte het binnen een paar uur, maar volgens mij geeft NS de volgende werkdag aan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:19 schreef b2py het volgende:
Als ik nu Ov-fiets aanvraag, kan ik die morgen ophalen bij de automaat?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Doe geen moeite, die kutfietsen zijn er toch nooit.
Afgelopen maandag weer een poging gewaagd op Schiphol, niets. Toen nog de moeite genomen om naar Hoofddorp te gaan, ook daar alles weg.
http://www.metronieuws.nl(...)s-soms-zonder-zitten![]()
Maar er gloort hoop aan de horizon, daar ik recentelijk heb gelezen dat er nieuwe fietsen bijkomen. Driewerf hoera voor NS
http://www.ovpro.nl/speci(...)0-nieuwe-ov-fietsen/Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
En ik meen dat de sporensituatie in Mariënberg ook op de schop zou gaan (spoor 3 doorgaand en spoor 4 opgebroken)quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet op 2 waar je ook kan komen vanuit AlmeloPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Treinreizigers die van Roosendaal naar België reizen, kunnen beter een kaartje bij de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS kopen. Die kaartjes zijn namelijk goedkoper dan de Nederlandse kaartjes, aldus BN de Stem
De kaartjes die via de Belgische automaat gekocht worden, zijn een stuk goedkoper dan de Nederlandse treintickets: zo kost een enkele reis van Roosendaal naar Essen 3,50 euro. Bij de NS-automaat die vijf meter verderop staat, is dat 4,80 euro.
Een enkeltje Antwerpen bij NMBS kost 6,20 euro en bij de NS 9 euro. Een aanzienlijk verschil dus. Alleen is er één probleem; niet alle Nederlandse bankpassen werken op de automaat. Bij het bestellen van een kaartje krijgen sommige reizigers een foutmelding; er zou een technisch probleem zijn opgetreden.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
[…] Op tenminste drie stations zijn de OV-fietsen stelselmatig op. De stations Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Amstel en Den Haag Centraal kampen […]quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:09 schreef Blistering het volgende:
Doe geen moeite, die kutfietsen zijn er toch nooit.
Afgelopen maandag weer een poging gewaagd op Schiphol, niets. Toen nog de moeite genomen om naar Hoofddorp te gaan, ook daar alles weg.
http://www.metronieuws.nl(...)s-soms-zonder-zitten![]()
Maar er gloort hoop aan de horizon, daar ik recentelijk heb gelezen dat er nieuwe fietsen bijkomen. Driewerf hoera voor NS
http://www.ovpro.nl/speci(...)0-nieuwe-ov-fietsen/
Dat zijn er 4
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ha fijn, ICM in de intercity Zwolle - Roosendaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Toevallig, die kwam ik gistermiddag tegen op het internet. Die dingen worden gemaakt door Stadler!quote:Op donderdag 9 juli 2015 00:44 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
A new reason to ride Canada's rails![]()
New Jersey Transit. Je hebt twee soorten enkeldeks materieel daar, één is zeer oud (bruine banken), andere heeft stoelen die je om kan klappen. Als je die laatste omklapt zodat je een vierzits hebt kan je onmogelijk tegenover elkaar zittenquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:04 schreef boriq het volgende:
[..]
Welke vervoerder? Op de heenweg (moest van NYC Penn naar Newark Penn) had ik een enkeldeks van New Jersey Transit met 'genoeg' ruimte in een tweezits.
![]()
![]()
Ja, ik vind de achtergrond ook wel tofquote:Op donderdag 9 juli 2015 08:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Toevallig, die kwam ik gistermiddag tegen op het internet. Die dingen worden gemaakt door Stadler!Hopen dat die dingen wel blijven rijden ik moet namelijk nog wel eventjes door met tijd en geld sparen
.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Nee, je hoeft niet langs de automaat, er komt namelijk helemaal niks op je kaart te staan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:19 schreef b2py het volgende:
Als ik nu Ov-fiets aanvraag, kan ik die morgen ophalen bij de automaat?
OV-Fiets abonnement werkt puur met je ovchipkaart als identificatie-nummertje. De apparatuur bij de verhuurders bevatten alle informatie, die lezen alleen het nummertje van je kaart.
Geen idee hoe lang dat tegenwoordig duurt voordat dat werkt...![]()
Toch maar weer mn vouwfiets opknappen dan. Een onbetrouwbaar systeem is nog erger dan een afwezig systeem.quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:09 schreef Blistering het volgende:
Doe geen moeite, die kutfietsen zijn er toch nooit.
Afgelopen maandag weer een poging gewaagd op Schiphol, niets. Toen nog de moeite genomen om naar Hoofddorp te gaan, ook daar alles weg.
http://www.metronieuws.nl(...)s-soms-zonder-zitten![]()
Maar er gloort hoop aan de horizon, daar ik recentelijk heb gelezen dat er nieuwe fietsen bijkomen. Driewerf hoera voor NS
http://www.ovpro.nl/speci(...)0-nieuwe-ov-fietsen/For great justice!![]()
Niet heel lang, ik reed ergens in de polder toen ik het bestelde, en toen ik in Groningen was kon ik een fiets halen.quote:Op donderdag 9 juli 2015 09:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, je hoeft niet langs de automaat, er komt namelijk helemaal niks op je kaart te staan.
OV-Fiets abonnement werkt puur met je ovchipkaart als identificatie-nummertje. De apparatuur bij de verhuurders bevatten alle informatie, die lezen alleen het nummertje van je kaart.
Geen idee hoe lang dat tegenwoordig duurt voordat dat werkt...![]()
De NS heeft besloten om van de 10:34 sprinter van Mediapark naar Hoofddorp stiekem de trein naar Almere te maken. Er in heel geen directe verbinding tussen die stations. In de trein geen omroep, blanco schermen en geen conducteur te bekennen. @NS_online zwijgt ook als het graf.![]()
Je trein zou één SGM 3 moeten zijn. Heb je SLT, dan heeft waarschijnlijk de sprinter naar Oostvaarders per ongeluk extra gestopt op Mediapark.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:15 schreef Fixers het volgende:
De NS heeft besloten om van de 10:34 sprinter van Mediapark naar Hoofddorp stiekem de trein naar Almere te maken. Er in heel geen directe verbinding tussen die stations. In de trein geen omroep, blanco schermen en geen conducteur te bekennen. @NS_online zwijgt ook als het graf.![]()
slaan ze een station over de wereld is te klein. Stoppen ze extra is het ook niet goedquote:Op donderdag 9 juli 2015 11:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Je trein zou één SGM 3 moeten zijn. Heb je SLT, dan heeft waarschijnlijk de sprinter naar Oostvaarders per ongeluk extra gestopt op Mediapark.![]()
![]()
Er komt vier kilometer dubbelspoor tussen Zevenaar en Didam. Dat betekent dat de rijtijd met twee minuten verkort kan worden en de vertragingen minder lang doorwerken op Arnhem - Winterswijk
http://www.gelderlander.n(...)interswijk-1.5067729Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nou ja, als het bord de 10:34 naar Hoofddorp aangeeft en er om die tijd een trein voor mijn neus stopt dan stap ik in. Er is verder geen omroep op het station geweest, of in de trein, dat het de trein naar Almere betrof.quote:Op donderdag 9 juli 2015 11:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
slaan ze een station over de wereld is te klein. Stoppen ze extra is het ook niet goed![]()
Als ze nu ook nog wat miljoenen en weekenden investeren in het verbeteren van de infra en het verminderen van de storingen zou het helemaal fantastisch zijn voor de reizigers in de Achterhoekquote:Op donderdag 9 juli 2015 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
Er komt vier kilometer dubbelspoor tussen Zevenaar en Didam. Dat betekent dat de rijtijd met twee minuten verkort kan worden en de vertragingen minder lang doorwerken op Arnhem - Winterswijk
http://www.gelderlander.n(...)interswijk-1.5067729![]()
Ik had het anders moeten verwoorden, werk aan de infra die nu de storingen veroorzaakt zoals de seinen en wissels naast de verdubbelingquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoe is spoorverdubbeling precies geen investering in infra?![]()
Somda?quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:03 schreef Monopoly het volgende:
Wat was ook alweer de site met de omloop van NS materieel?![]()
Daar kijken ze zelf ook vaak als ze wat kwijt zijnquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Deze?quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:03 schreef Monopoly het volgende:
Wat was ook alweer de site met de omloop van NS materieel?
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015.htmAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Wow, dat is nog eens graven in dataquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze?
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2015.htmWeet het treinnummer niet eens.
![]()
![]()
Schommelboot zesje als ik het goed ziequote:Op donderdag 9 juli 2015 17:10 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Somda_!
Wil weten of de Intercity Groningen - Zwolle morgen om 11.15 een ICM is of een virm.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Matig, Moet wegleren, zit liever hoog in een ICMquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Schommelboot zesje als ik het goed zie![]()
gewoon wat nummertjes op somda invoeren en dan weet je welk nummer bij jouw trein hoort. Heb het al even voor je uitgeprobeerdquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wow, dat is nog eens graven in dataWeet het treinnummer niet eens.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
virm heeft wel een beter stoeltje voor de bijrijderquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Matig, Moet wegleren, zit liever hoog in een ICMen meer beenruimte
![]()
Dat is zo. Maar ook wel tof om van bovenaf te kijkenquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
virm heeft wel een beter stoeltje voor de bijrijderen meer beenruimte
![]()
![]()
Ja, dat behoort tot de optiesquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:38 schreef b2py het volgende:
Kijk je vanavond toch een ICM cabride op youtube?Ach, het is een simpel baanvak, ben al 2 keer geweest. Nog één keer heen, dan Zwolle - Zutphen en terug. Goed te doen, mooi dagje (doorbetaald) bezig zijn
![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 juli 2015 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar kijken ze zelf ook vaak als ze wat kwijt zijn
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
dat dan weer welquote:Op donderdag 9 juli 2015 17:40 schreef Monopoly het volgende:
[..]
mooi dagje (doorbetaald) bezig zijnik had laatst een dagje uit om Haarlem Uitgeest te leren
moest via Amsterdam naar Haarlem wegens werkzaamheden dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om op de traxx mee te rijden
leuk speelgoed
![]()
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSL![]()
![]()
Voor de statistieken. Inclusief mijzelf 14 reizigers op Hollandse Rading voor de sprinter van 53 naar Utrecht. Wereldbestemming.![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef MTL het volgende:
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSLKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Tof!quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef MTL het volgende:
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSL![]()
Jullie soort begint wel een beetje de overhand te krijgen hier hequote:Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef MTL het volgende:
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSL![]()
Gefeliciteerd hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef MTL het volgende:
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSL![]()
Thanks allenSsstquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jullie soort begint wel een beetje de overhand te krijgen hier he![]()
Gefeliciteerd hoor![]()
![]()
Gratuliere!quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef MTL het volgende:
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSL![]()
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef MTL het volgende:
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSL
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nog heel wat voor zo'n fors uitgevallen bushalte.quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:49 schreef b2py het volgende:
Voor de statistieken. Inclusief mijzelf 14 reizigers op Hollandse Rading voor de sprinter van 53 naar Utrecht. Wereldbestemming.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
En stranding in de spanningssluis in 3 - 2 - 1...quote:Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef MTL het volgende:
Jep, heel leuk speelgoed die TRAXX
Net gehoord dat ik voor alle examens voor de HSL geslaagd ben, dus vanaf eind volgende week (of zoiets, hangt even af van hoe snel ik alle papieren krijg) ben ik te vinden op dat ding
Kunnen jullie mij lekker de schuld geven van gestrande treinen op de HSLNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Vandaag was ICE 125 overvol, maar DB had extra bussen geregeld voor reizigers zonder zitplaatsreservering. De bussen reden vanaf Utrecht en Arnhem naar Duisburg![]()
De provincie Zuid-Holland onderzoekt of de MerwedeLingeLijn doorgetrokken kan worden naar Rotterdam en Utrecht. Dat zou mogelijk in 2018 al in kunnen gaan als de nieuwe concessie DAV in gaat. Het zou reizigers een overstap uit kunnen sparen.
Het idee is onderdeel van de invoering van R-Net, hoogfrequent openbaar vervoer in de Randstad.
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)t-en-Rotterdam.dhtmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat maakt het doortrekken een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 9 juli 2015 23:24 schreef James1988 het volgende:
Eens zien of NS de MLL weet te heroveren..
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vanavond rond 19.30u waren ze nog flink aan het knutselen in Borne met perronkeerwanden en hangdraden van de bovenleiding:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Waarvoor zijn die hangdraden? Extra stevigheid? Zijn dat die 2 bovenste horizontale draden of die verticale draden?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Lekker in de pauper express. Ddar van Deventer naar Arnhem
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
hangdraden zijn de verticalequote:Op vrijdag 10 juli 2015 06:46 schreef derLudolf het volgende:
Waarvoor zijn die hangdraden? Extra stevigheid? Zijn dat die 2 bovenste horizontale draden of die verticale draden?![]()
Schrootlijn hequote:Op vrijdag 10 juli 2015 06:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker in de pauper express. Ddar van Deventer naar Arnhem
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nice, alleen niks over rolling stock.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:42 schreef James1988 het volgende:
Leuk leesvoer: Hong Kong's MTR: Taking a ride on the world's most envied metro systemI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
In die business zitten ze ookquote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:29 schreef b2py het volgende:
Bij Bombardier vliegen ze ook de deur uit door smeergeldaffaire. http://nos.nl/l/820173
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
De nieuwe CSeries 100 van BombardierSchitterend vliegtuig.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Laat ook zien waarom NS Stations onderdeel van NS moet blijven. Goed stukquote:Op vrijdag 10 juli 2015 11:42 schreef James1988 het volgende:
Leuk leesvoer: Hong Kong's MTR: Taking a ride on the world's most envied metro system![]()
![]()
Dat hangt natuurlijk maar net van het station af. Een station als Groningen zou misschien juist beter door Arriva geexploiteerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Laat ook zien waarom NS Stations onderdeel van NS moet blijven. Goed stuk![]()
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel..quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk maar net van het station af. Een station als Groningen zou misschien juist beter door Arriva geexploiteerd kunnen worden.![]()
Dat hangt natuurlijk helemaal van de situatie af. Ik vind het niet logisch dat bijvoorbeeld Winterswijk door NS geëxploiteerd wordt terwijl NS er al jaren niet meer komt.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 12:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Laat ook zien waarom NS Stations onderdeel van NS moet blijven. Goed stuk
In Engeland (jaja, daar is hij weer) is het niet ongebruikelijk dat beheer van stations meekomt met de franchise. Als een station door meerdere vervoerders wordt gebruikt wordt het onderhoud meestal gedaan door de grootste gebruiker.
Uitzondering is dan weer een dozijn kathedralen zoals St. Pancras, deze vallen rechtstreeks onder Network Rail.![]()
Ik vrees dat je dan hetzelfde krijgt als met stallingen van busvervoerders, die niet overgenomen worden door de nieuwe vervoerder. Dan kan het dus zijn dat de oude vervoerder een loket in het stationsgebouw heeft, maar dat de nieuwe vervoerder dat stationsgebouw niet wil kopen/huren omdat de prijs te hoog is en 100m verderop een portocabin neerzet...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Zag net beelden van de mock-up (dus niet die animatie) van de Sprinter Nieuwe Generatie van Caf (voor de nummergekkies droeg de mock-up nummer 2701) en moet zeggen dat ie er toch wel verdomd netjes uit ziet
Cabine hebben ze erg op die van SLT laten lijken qua layout (met standaard als ERTMS zo te zien), dus lekker herkenbaar voor mij als machinist. Stoelen netjes met de ramen uitgelijnd en (voor zover ik natuurlijk uit een filmpje kan beoordelen) staan de stoelen in de vierzitter een stukje verder van elkaar dan in SLT, dus heb je net ff iets meer beenruimte.
Gelukkig geen doorzichtige cabinedeur meer (op zich geen probleem, maar 's nachts is de reflectie van de verlichting in jouw trein op de voorruit dodelijk).
Ik ben dus zo op het eerste gezicht erg positief, nu even wachten tot ie echt in Nederland is
[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 10-07-2015 13:45:14 ]![]()
Het overnemen/beheren van stations is in Engeland niet optioneel.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:24 schreef dennistd het volgende:
Ik vrees dat je dan hetzelfde krijgt als met stallingen van busvervoerders, die niet overgenomen worden door de nieuwe vervoerder. Dan kan het dus zijn dat de oude vervoerder een loket in het stationsgebouw heeft, maar dat de nieuwe vervoerder dat stationsgebouw niet wil kopen/huren omdat de prijs te hoog is en 100m verderop een portocabin neerzet...De cabine van nieuwe treinen wordt gestandaardiseerd (project Eurocab?) dus het wordt voor jou alleen maar makkelijkerquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:32 schreef MTL het volgende:
Zag net beelden van de mock-up (dus niet die animatie) van de Sprinter Nieuwe Generatie van Caf (voor de nummergekkies droeg de mock-up nummer 2701) en moet zeggen dat ie er toch wel verdomd netjes uit ziet
Cabine hebben ze erg op die van SLT laten lijken qua layout (met standaard als ERTMS zo te zien), dus lekker herkenbaar voor mij als machinist. Stoelen netjes met de ramen uitgelijnd en (voor zover ik natuurlijk uit een filmpje kan beoordelen) staan de stoelen in de vierzitter een stukje verder van elkaar dan in SLT, dus heb je net ff iets meer beenruimte.
Gelukkig geen doorzichtige cabinedeur meer (op zich geen probleem, maar 's nachts is de reflectie van de verlichting in jouw trein op de voorruit dodelijk).
Ik ben dus zo op het eerste gezicht erg positief, nu even wachten tot ie echt in Nederland is![]()
![]()
Ah, dat wordt nu Europees overgenomen? Ik wist wel dat ze in Duitsland dat al een hele tijd deden, maar had er eigenlijk ook niet verder bij stil gestaan. Vind ik alleen maar positief
Kan je het ook niet door de war halen en het is (als zowel de SLT als de SNG een cabine volgens die specificaties hebben) alleen maar lekker overzichtelijk.![]()
MTL : nog gefeliciteerd !wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
FLIRT ook?quote:Op vrijdag 10 juli 2015 14:03 schreef MTL het volgende:
Kan je het ook niet door de war halen en het is (als zowel de SLT als de SNG een cabine volgens die specificaties hebben) alleen maar lekker overzichtelijk.![]()
@_serial_: thanks
@ReisT: geen idee, heb die verder nog niet gezien. Maar dat zal ook wel snel het geval zijn (tenminste, als ze die nog in 2016 willen gaan leveren).
![]()
Wijziging NS-dienstregeling per 2017 in voorbereiding
NS heeft de wensen voor dienstregeling 2017 ingediend bij ProRail. Vanaf 2017 wil NS op diverse trajecten meer treinen rijden en reistijden verkorten. De HSL wordt ook meer benut, omdat de Intercity tussen Den Haag en Eindhoven gedeeltelijk over de Hogesnelheidslijn (HSL) rijdt. Hiermee speelt NS in op de groei van het aantal treinreizigers en kunnen noodzakelijke verbeteringen worden doorgevoerd. De wijzigingen zijn mogelijk, nadat een aantal infrastructurele verbeteringen in 2016 wordt opgeleverd.
De belangrijkste voorstellen van NS voor 2017:
• Tussen Almere en Schiphol verhoogt NS de frequentie van twee naar vier Intercity’s per uur. NS speelt hiermee in op het groeiend aantal reizigers tussen Flevoland en de Amsterdamse Zuidas;
• Er zullen meer treinen over de Hogesnelheidslijn (HSL) rijden. De Intercity tussen Den Haag, Breda en Eindhoven rijdt deels via de HSL. Hierdoor is een grote groep reizigers sneller op zijn bestemming;
• Venlo krijgt een Intercity via Eindhoven naar Utrecht en Amsterdam in plaats van de huidige verbinding via Eindhoven en Breda naar Den Haag;
• De reistijd van de Intercity tussen Zwolle en Roosendaal wordt korter, omdat de trein ook tussen Arnhem en Nijmegen als Intercity gaat rijden. NS wil daarnaast elk kwartier een Sprinter rijden tussen Arnhem, Nijmegen en Wijchen waardoor reizigers vaker een trein kunnen pakken en minder vaak hoeven over te stappen;
• In Utrecht opent station Vaartsche Rijn waar acht Sprinters per richting per uur zullen stoppen, namelijk vier keer vanuit de richting Veenendaal en vier keer uit de richting Geldermalsen;
• De reistijd tussen de Randstad en Friesland wordt verkort, onder meer door een kortere wachttijd op station Zwolle;
• Op diverse trajecten verhoogt NS de Sprinterfrequentie, zoals tussen Den Bosch en Oss, Breukelen en Amsterdam en tussen Wijchen en Nijmegen.
Nieuwe infrastructuur biedt kansen
De huidige dienstregeling loopt tegen zijn grenzen aan. Door oplevering van nieuwe infrastructuur kan de NS-dienstregeling vanaf 2017 gefaseerd verbeteren. Zo vernieuwt ProRail momenteel de sporen rond Utrecht Centraal. De sporen worden in rechte banen gelegd, die vrij van elkaar komen te liggen. De treinen krijgen dan per traject vaste vertrek- en aankomstperrons. Hierdoor kunnen treinen straks sneller binnenkomen en vertrekken.
Eerst beter, dan meer
Vanaf 2018 (start dienstregeling december 2017) wil NS tussen Eindhoven en Amsterdam elke 10 minuten een Intercity rijden. Met zes Intercity’s per uur wordt dit het eerste traject waar NS hoogfrequent rijdt. NS en ProRail werken in het programma ‘Beter en meer’ samen om het spoorvervoer in Nederland naar een hoger plan te brengen. Daarvoor moeten eerst de prestaties op deze corridor verbeterd worden, alvorens er meer treinen kunnen gaan rijden. De nieuwe infrastructuur rond Utrecht met meer capaciteit voor de bijsturing vraagt een andere werkwijze. Die nieuwe werkwijze wordt eerst in praktijk gebracht, alvorens er meer treinen gaan rijden. Zo faseren we de komende jaren de invoering van het hoogfrequente spoorvervoer op het druk bereden spoornetwerk.
Verder uitwerken van de dienstregeling
Of alle voornemens straks kunnen worden uitgevoerd is afhankelijk van de totale dienstregeling op het Nederlandse spoor en aansluitingen voor de reiziger op trajecten van andere vervoerders.
NS zal de komende periode verder in gesprek gaan over de dienstregeling in 2017 met consumentenorganisaties in het Locov en regionale overheden. Onder regie van ProRail wordt de dienstregeling in de komende periode verder uitgewerkt, in samenhang met andere vervoerders. In augustus 2016 maakt ProRail dan de definitieve capaciteitstoedeling van het totale Nederlandse spoor voor het dienstregelingsjaar 2017 bekend en is definitief duidelijk of alle voornemens door konden gaan.
Bron![]()
t is echt belachelijk.
Vriendin Duck is uitgestudeerd, en vriendin Duck vraagt een gratis Dalvoordeel aan....
Klikt 2e klas aan, vult het webformulier verder in. Etc...
Formulier en of internet sputtert wat tegen..maar na meermaals proberen is de aanvraag weg.
We krijgen retour, bedankt voor uw aanvraag Dalvoordeel 1e klas. 1e klas is niet wat ze wou, dat is natuurlijk verkeerd gegaan met de internet aanvraag, maar een telefoontje naar de NS klantenservice lost dat wel op toch? Toch?
Nou nee dus. De NS Meneer legde mij doodleuk uit dat Duckelientje gewoon iedere dag naar de automaat kan gaan om een klassewissel aan te vragen;, een structurele klassewisseling is niet mogelijk.
Men laat dus liever een jaar lang iemand naar de automaat hollen, dat is dus de reiziger op 1, 2 en 3. Ik ben witheet...![]()
Zelfs Naai-maatschappij Ryanair berekend tegenwoordig geen kosten meer voor een kleine correctie...
Iemand tips?![]()
Over een uur nogmaals bellen en hopen op een andere medewerker, ze kunnen er zeker weten wat aan doen.![]()
Zou je het filmpje kunnen posten? Kan hem zo snel niet vindenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 13:32 schreef MTL het volgende:
Zag net beelden van de mock-up (dus niet die animatie) van de Sprinter Nieuwe Generatie van Caf (voor de nummergekkies droeg de mock-up nummer 2701) en moet zeggen dat ie er toch wel verdomd netjes uit ziet
Cabine hebben ze erg op die van SLT laten lijken qua layout (met standaard als ERTMS zo te zien), dus lekker herkenbaar voor mij als machinist. Stoelen netjes met de ramen uitgelijnd en (voor zover ik natuurlijk uit een filmpje kan beoordelen) staan de stoelen in de vierzitter een stukje verder van elkaar dan in SLT, dus heb je net ff iets meer beenruimte.
Gelukkig geen doorzichtige cabinedeur meer (op zich geen probleem, maar 's nachts is de reflectie van de verlichting in jouw trein op de voorruit dodelijk).
Ik ben dus zo op het eerste gezicht erg positief, nu even wachten tot ie echt in Nederland is![]()
Dat is al gedaan, loket zegt nee.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:51 schreef b2py het volgende:
Over een uur nogmaals bellen en hopen op een andere medewerker, ze kunnen er zeker weten wat aan doen.
Een medewerker zei na lang discussiëren 'Doen we, je krijgt een email wanneer je m op kan halen bij de automaat', en nooit meer wat van gehoord.
2e medewerker zei: 'Kunnen we niet, dit is een van de dingen die handiger zou kunnen en we hebben het doorgegeven aan het team die dat moet oplossen'![]()
@ns_online en forum.ns.nl zijn meestal wat hulpvaardigerquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is al gedaan, loket zegt nee.
Een medewerker zei na lang discussiëren 'Doen we, je krijgt een email wanneer je m op kan halen bij de automaat', en nooit meer wat van gehoord.
2e medewerker zei: 'Kunnen we niet, dit is een van de dingen die handiger zou kunnen en we hebben het doorgegeven aan het team die dat moet oplossen'![]()
![]()
ja t is volstrekt belachelijk. NS forum gaat het dan worden, te lang verhaal voor twitter. Ik ben alleen bang dat mijn toon dusdanig negatief gaat zijn dat ze bijvoorbeeld al dikke doei zeggenquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:59 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
@ns_online en forum.ns.nl zijn meestal wat hulpvaardiger![]()
![]()
Wat b2py al zei: helaas interne beelden, dus zolang ze niet op jijbuis verschijnen is het ff pechquote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:55 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Zou je het filmpje kunnen posten? Kan hem zo snel niet vinden![]()
![]()
Volgens mij kan de klasse permanent gewijzigd worden via Mijn NS, waarna dit nog wel bevestigd moet worden bij een automaat door een bestelling op te halen. Mogelijk kan deze wijziging wel alleen ingaan op de ingangsdatum van het abonnement (dus bijvoorbeeld alleen op de 10e van een maand).quote:Op vrijdag 10 juli 2015 15:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De NS Meneer legde mij doodleuk uit dat Duckelientje gewoon iedere dag naar de automaat kan gaan om een klassewissel aan te vragen;, een structurele klassewisseling is niet mogelijk.![]()
En in het geval van 2 -> 1 waarschijnlijk pas na het einde van de initiële contractperiode.quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:56 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Volgens mij kan de klasse permanent gewijzigd worden via Mijn NS, waarna dit nog wel bevestigd moet worden bij een automaat door een bestelling op te halen. Mogelijk kan deze wijziging wel alleen ingaan op de ingangsdatum van het abonnement (dus bijvoorbeeld alleen op de 10e van een maand).![]()
Je bedoeld 1->2quote:Op vrijdag 10 juli 2015 16:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
En in het geval van 2 -> 1 waarschijnlijk pas na het einde van de initiële contractperiode.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: