ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
De treinstellen van de S-Bahn in Berlijn blijven niet altijd op de juiste manier op de rails staan, zoals Bild laat zien. Ze brengen het alleen wel een tikkeltje overdreven
De Belgen aangesloten bij de bond ASTB gaan iedere zaterdag van 3.00 uur 's ochtends tot zondags 03.00 uur staken in de periode van 18 juli tot en met 29 augustus
Op maandag 6 juli 2015 22:34 schreef Peterselieman het volgende: De Belgen aangesloten bij de bond ASTB gaan iedere zaterdag van 3.00 uur 's ochtends tot zondags 03.00 uur staken in de periode van 18 juli tot en met 29 augustus
Genieten. Poortjes op Zoetermeer in werking. Met nog briefjes dat als je toch de poortjes Wilt passeren je bij de kaartjesautomaat even passeerrecht moet halen.
Is er ergens een overzichtje te vinden van betrouwbaarheid/optijd rijden van een bepaalde verbinding (in mijn geval de IC naar brussel midi) van b.v. afgelopen half jaar?
Op dinsdag 7 juli 2015 00:36 schreef Yreal het volgende: Genieten. Poortjes op Zoetermeer in werking. Met nog briefjes dat als je toch de poortjes Wilt passeren je bij de kaartjesautomaat even passeerrecht moet halen.
Briljante reisinformatie in Arnhem. Wegens een wisselstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen Driebergen en Utrecht. Intercity Schiphol rijdt niet verder dan Driebergen Zeist, intercity naar Den Helder rijdt normaal. Wauw.
Zou NS eigenlijk wel weten waar Driebergen Zeist ligt?
Op dinsdag 7 juli 2015 07:35 schreef Dr_Flash het volgende: Briljante reisinformatie in Arnhem. Wegens een wisselstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen Driebergen en Utrecht. Intercity Schiphol rijdt niet verder dan Driebergen Zeist, intercity naar Den Helder rijdt normaal. Wauw.
Zou NS eigenlijk wel weten waar Driebergen Zeist ligt?
Misschien willen ze vanaf volgende dienstregeling van Arnhem naar Den Helder één corridor trekken? Moet kunnen met DSSU .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Door een stroomstoring vanmorgen zijn de OVC-paaltjes in Deventer en Deventer Colmschate vanmorgen allemaal uitgevallen. Wat gebeurt er eigenlijk bij een stroomstoring op een station met poortjes? Gaan die dan automatisch openstaan?
Op dinsdag 7 juli 2015 12:52 schreef Prins_Pils het volgende: Door een stroomstoring vanmorgen zijn de OVC-paaltjes in Deventer en Deventer Colmschate vanmorgen allemaal uitgevallen. Wat gebeurt er eigenlijk bij een stroomstoring op een station met poortjes? Gaan die dan automatisch openstaan?
Ja, voor veiligheid. Zelfde bij brandmeldingen. Tenminste, zou hoort het te gaan in theorie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (ChristenUnie) over het verdwijnen van de ov-jaarkaart en de gevolgen hiervan voor grote gezinnen met kinderen die de vooropleiding volgen van ballet- en dansopleidingen en conservatoria.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Dik-Faber (ChristenUnie) over het verdwijnen van de ov-jaarkaart en de gevolgen hiervan voor grote gezinnen met kinderen die de vooropleiding volgen van ballet- en dansopleidingen en conservatoria.
Interessant om te lezen dat het eventueel leggen van overloopwissels bij Hattemerbroek afhangt van de dienstregeling bij Weesp, het knelpunt op het spoor.
Interessant om te lezen dat het eventueel leggen van overloopwissels bij Hattemerbroek afhangt van de dienstregeling bij Weesp, het knelpunt op het spoor.
Minstens zo interessant is dat NS onderzoekt of materieel met 220 km/h over de HSL-zuid gereden kan worden.
klopt wel een beetje. Het lijkt mij dat je moet kiezen. Of je waardeert het ene stuk op of je verdubbelt het spoor deels tussen Zwolle en Wierden, zodat er ook IC's kunnen rijden. Maar met de keuze voor Syntus als vervoerder op dat traject lijkt me die optie op dit moment wat lastiger uit te voeren.
Lijkt me niet dat een vervoerder in de weg zit voor spoorverdubbeling en intercity's. Tussen Roermond en Maastricht gaat het ook gebeuren. De verhoudingen zullen alleen veranderen in het nadeel van Syntus. Verder vind ik dat voor een netwerkvisie het regionale vervoer niet in de weg hoeft te staan van een landelijke netwerkverbetering. De reiziger Twente - Randstad krijgt zo een flinke impuls en dat lijkt me belangrijker dan de belangen van een specifieke lokale vervoerder.
Op dinsdag 7 juli 2015 17:04 schreef b2py het volgende: Lijkt me niet dat een vervoerder in de weg zit voor spoorverdubbeling en intercity's. Tussen Roermond en Maastricht gaat het ook gebeuren. De verhoudingen zullen alleen veranderen in het nadeel van Syntus. Verder vind ik dat voor een netwerkvisie het regionale vervoer niet in de weg hoeft te staan van een landelijke netwerkverbetering. De reiziger Twente - Randstad krijgt zo een flinke impuls en dat lijkt me belangrijker dan de belangen van een specifieke lokale vervoerder.
Uiteraard, maar het lijkt me dat als je over de Hanzelijn wilt met Twente-IC's je ook een stop in Zwolle wilt. Dat kan het vervoersplan van Syntus stevig in de war schoppen, omdat je de materieelinzet hiermee ook raakt. Hiervoor zou dan compensatie moeten komen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja je kan wel maar wat en hoe onderzoeken ze dat dan? ICNG wordt vMax 200, het materieel zelf is er nog niet dus kijken of er een upgrade mogelijk is is lastig vooralsnog omdat er geen rij-eigenschappen bekend zijn en dat het mogelijk is om sneller dan 300 te rijden is al bekend. Nadenken jij dus.
Ja je kan wel maar wat en hoe onderzoeken ze dat dan? ICNG wordt vMax 200, het materieel zelf is er nog niet dus kijken of er een upgrade mogelijk is is lastig vooralsnog omdat er geen rij-eigenschappen bekend zijn en dat het mogelijk is om sneller dan 300 te rijden is al bekend. Nadenken jij dus.
Stomme vraag wellicht. Ik ben onderweg naar Schiphol en met uitchecken gaat mijn chipkaart op min 10 uitkomen ongeveer, in ieder geval verder dan de bekende min 4 euro. Daarna kom ik voorlopig niet meer in Nederland. Hoe gaat tas hier mee om. Gaat er een brief op de mat vallen als ik op schiphol niet oplaad? Of word daar eens naar gekeken als de kaart over 4 jaar afloopt?
Op dinsdag 7 juli 2015 17:56 schreef Darkwing_Duck het volgende: Stomme vraag wellicht. Ik ben onderweg naar Schiphol en met uitchecken gaat mijn chipkaart op min 10 uitkomen ongeveer, in ieder geval verder dan de bekende min 4 euro. Daarna kom ik voorlopig niet meer in Nederland. Hoe gaat tas hier mee om. Gaat er een brief op de mat vallen als ik op schiphol niet oplaad? Of word daar eens naar gekeken als de kaart over 4 jaar afloopt?
Dat laatste. Je mag een aantal gemiste check-outs hebben voordat jouw kaart geblokkeerd wordt
het is geen gemiste check out. Ik bedoel meer als 4 euro 'in de min'....
Er komt een lief briefje van TLS waarin ze schrijven dat ze het bedrag hebben voorgeschoten en ze vragen je of je het terug wil storten op een bepaald rekeningnummer. Zonder verder een termijn te noemen.
Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt.
Er komt een lief briefje van TLS waarin ze schrijven dat ze het bedrag hebben voorgeschoten en ze vragen je of je het terug wil storten op een bepaald rekeningnummer. Zonder verder een termijn te noemen.
Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt.
ja maar ik bedoel dus een schuld van pak m beet 10 euro ofzo... En dan lang je kaart niet gebruiken. Terwijl ie nog 4 jaar geldig is...
Op dinsdag 7 juli 2015 17:56 schreef Darkwing_Duck het volgende: Stomme vraag wellicht. Ik ben onderweg naar Schiphol en met uitchecken gaat mijn chipkaart op min 10 uitkomen ongeveer, in ieder geval verder dan de bekende min 4 euro. Daarna kom ik voorlopig niet meer in Nederland. Hoe gaat tas hier mee om. Gaat er een brief op de mat vallen als ik op schiphol niet oplaad? Of word daar eens naar gekeken als de kaart over 4 jaar afloopt?
Je kan toch niet op een lager bedrag uitkomen dan -4 euro? Wat ik had begrepen is dat uitchecken mislukt en je eerst moet opladen. Of is dat alleen zo bij poortjes?
Je kan toch niet op een lager bedrag uitkomen dan -4 euro? Wat ik had begrepen is dat uitchecken mislukt en je eerst moet opladen. Of is dat alleen zo bij poortjes?
Je mag niet met meer dan -4 inchecken, je mag wel verder negatief staan
Je mag niet met meer dan -4 inchecken, je mag wel verder negatief staan
Ik heb me laten vertellen dat je geen poortjes kunt openen om het station te verlaten wanneer uitchecken tot een saldo onder -4 zou leiden, maar dat je dan eerst bij de automaat binnen de poortjes zou moeten opladen. Dat klopt niet?
Ik heb me laten vertellen dat je geen poortjes kunt openen om het station te verlaten wanneer uitchecken tot een saldo onder -4 zou leiden, maar dat je dan eerst bij de automaat binnen de poortjes zou moeten opladen. Dat klopt niet?
Dat klopt wel. Je mag tot -4 in de min staan. In de bus kun je dus met een tegoed van 0,00 nog net inchecken (want na aftrek van een borg van 4 euro ben je dan precies bij -4 euro).
En inderdaad kun je in de trein niet uitchecken als je bijv. 6 euro op je abo-kaart (borg is dan 10 euro) hebt staan, en dan daarmee met korting een rit van 12 euro maakt.
Dat klopt wel. Je mag tot -4 in de min staan. In de bus kun je dus met een tegoed van 0,00 nog net inchecken (want na aftrek van een borg van 4 euro ben je dan precies bij -4 euro).
En inderdaad kun je in de trein niet uitchecken als je bijv. 6 euro op je abo-kaart (borg is dan 10 euro) hebt staan, en dan daarmee met korting een rit van 12 euro maakt.
Dit is juist.
@Duck: je kunt niet uitchecken op Schiphol. Lekker boeiend want daar staan geen poortjes.
Je zou later zelfs een "ik ben vergeten uit te checken"-claim kunnen indienen.
Er komt een lief briefje van TLS waarin ze schrijven dat ze het bedrag hebben voorgeschoten en ze vragen je of je het terug wil storten op een bepaald rekeningnummer. Zonder verder een termijn te noemen.
Ik heb een jaar na ontvangst van die brief de gevraagde 18 cent maar overgemaakt.
ik krijg straks een brief of ik 4 euro over wil maken, maar dat ga ik niet doen, omdat ik niet dubbel ga betalen voor een reis
Vanmiddag hoorde ik trouwens omroepen dat er "een controle in burger" zou plaatsvinden. Ik heb ze niet zien langskomen dus vroeg me af of dit nieuw jargon is voor reizigersonderzoek of dat een conducteur het te warm vond voor zijn uniform.
Ik werd vanmiddag afgerangeerd naar de Bokkeduinen Ik wilde de IC naar Almelo halen op Amersfoort, dus ik sprong de trein in die klaarstond naast het bord waar de IC aangekondigd stond. Zodra de deuren dicht gingen riep de meester om: "Voor mensen die per ongeluk in deze trein zijn gestapt we gaan even naar het opstelterrein, maar over 10 minuten staan we weer langs het perron. Even geduld dus."
Later de machinist nog even gesproken en die zei dat de trein problemen had bij het wegrangeren waardoor het langer duurde dan normaal en de borden al waren veranderd.
Op dinsdag 7 juli 2015 21:58 schreef Kansenjongere het volgende: Vanmiddag hoorde ik trouwens omroepen dat er "een controle in burger" zou plaatsvinden. Ik heb ze niet zien langskomen dus vroeg me af of dit nieuw jargon is voor reizigersonderzoek of dat een conducteur het te warm vond voor zijn uniform.
Er zat iemand in normale kleding te sudokuën in de 1e?
I&M kan wel kwaliteitseisen stellen aan materieel dat onder normale omstandigheden moet worden ingezet op welke treinsoorten. Of I&M zich zou moeten bemoeien met de steek van stoelen en de zachtheid van de bekleding durf ik dan weer te betwijfelen.
Maar goed, gelukkig is de inzet van DD-AR maar tijdelijk (er is naar het schijnt redelijk wat DDZ stukgegaan tijdens de hitte) en hebben we binnen een paar jaar gloednieuwe FLIRTs en SNGs.
Gewoon met je smartphone in je hand een rijtuig binnenlopen en roepen "Tickets please?"
Ik zat wel eens te bedenken in de trein, wat zou er gebeuren als ik een coupé binnenloop en keihard 'Goedemiddag!' roep? Allemaal verschrikte mensen die naar hun portemonnee grijpen omdat ik de conducteur zou zijn?
Ik zat wel eens te bedenken in de trein, wat zou er gebeuren als ik een coupé binnenloop en keihard 'Goedemiddag!' roep? Allemaal verschrikte mensen die naar hun portemonnee grijpen omdat ik de conducteur zou zijn?
Mij is het wel eens overkomen dat mensen spontaan hun kaartje opzochten. Ik liep toen wel in driedelig pak en stond eerder op het perron nog wat reisadviezen te geven (vanwege een storing)...
Och ja, dat had ik ook een keer op metrostation Centraal in Amsterdam. Ik had toevallig nogal veel blauw aan en redelijk netjes, en stond vlak bij het voorste informatiebord op het perron. Ik was de stroop en de toeristen de vliegen
I&M kan wel kwaliteitseisen stellen aan materieel dat onder normale omstandigheden bij half-bewolkt weer bij een temperatuur tussen 7°C en 23°C, een windsnelheid van ten hoogste 30 km/u en een relatieve luchtvochtigheid van 55% moet worden ingezet op welke treinsoorten. Of I&M zich zou moeten bemoeien met de steek van stoelen en de zachtheid van de bekleding durf ik dan weer te betwijfelen.
Maar goed, gelukkig is de inzet van DD-AR maar tijdelijk (er is naar het schijnt redelijk wat DDZ stukgegaan tijdens de hitte) en hebben we binnen een paar jaar gloednieuwe FLIRTs en SNGs.
Op dinsdag 7 juli 2015 23:00 schreef Prins_Pils het volgende: Och ja, dat had ik ook een keer op metrostation Centraal in Amsterdam. Ik had toevallig nogal veel blauw aan en redelijk netjes, en stond vlak bij het voorste informatiebord op het perron. Ik was de stroop en de toeristen de vliegen
Ja ik liep op Zürich HB ooit eens in mijn net duurgekochte SBB-petje