ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Keolis heeft onder andere de aanbesteding voor de RB61 (Hengelo - "Bielefeld") gewonnen. Aangezien Syntus onder Keolis valt is er misschien iets van integratie te verwachten tussen RB61 en Zwolle - Enschede?
Op vrijdag 10 juli 2015 18:30 schreef b2py het volgende: In het NRC vandaag: Een woordvoerder van TLS: "Het systeem is nu volwassen, en het is tijd om het gemak van reizigers te verbeteren."
Het eerste is een leugen en het tweede is niet geloofwaardig.
Op vrijdag 10 juli 2015 18:44 schreef boriq het volgende: Keolis heeft onder andere de aanbesteding voor de RB61 (Hengelo - "Bielefeld") gewonnen. Aangezien Syntus onder Keolis valt is er misschien iets van integratie te verwachten tussen RB61 en Zwolle - Enschede?
Zelfde treinen bestellen en onderhoud samen doen lijkt me een logische optie .
Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Op vrijdag 10 juli 2015 18:30 schreef b2py het volgende: In het NRC vandaag: Een woordvoerder van TLS: "Het systeem is nu volwassen, en het is tijd om het gemak van reizigers te verbeteren."
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef b2py het volgende: Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
en dat terwijl het bureau al onder vuur lag in deze zaak omdat het niet onafhankelijk genoeg zou zijn.
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Nouja, dat was voor de OVC niet anders natuurlijk.. Alleen het verdwijnen van de sterabonnementen is niet opgevangen eigenlijk.
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Dat dus ja. Nou een beetje goeie sier lopen maken " Kijk ons eens aan de reiziger denken!" Ga weg stakker
bijvoorbeeld aparte tarieven op de Maaslijn, waardoor je als doorgaande reiziger Nijmegen - Maastricht een andere prijs betaalt als je met Veolia en NS reist dan wanneer je het traject NS-only aflegt.
bijvoorbeeld aparte tarieven op de Maaslijn, waardoor je als doorgaande reiziger Nijmegen - Maastricht een andere prijs betaalt als je met Veolia en NS reist dan wanneer je het traject NS-only aflegt.
Dit geldt voor meer trajecten
Een ander tarief heeft geen gevolg voor de ingewikkeldheid van het systeem, hooguit de kosten van de reis.
Een ander tarief heeft geen gevolg voor de ingewikkeldheid van het systeem, hooguit de kosten van de reis.
jawel, want het is zodanig geïmplementeerd dat het voor de reiziger niet makkelijk is. Waarom zijn er op bijvoorbeeld Zutphen 3 paaltjes nodig en is de poortjes/paaltjessituatie in de tunnel in Zwolle op zijn zachtst gezegd kolderiek te noemen?
jawel, want het is zodanig geïmplementeerd dat het voor de reiziger niet makkelijk is. Waarom zijn er op bijvoorbeeld Zutphen 3 paaltjes nodig en is de poortjes/paaltjessituatie in de tunnel in Zwolle op zijn zachtst gezegd kolderiek te noemen?
Ik weet niet wat ik als reiziger duurder zou vinden. 3x 4 automaten van een vervoerder of zes paaltjes per station.
Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef b2py het volgende: Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
Ik vind Huges maar een beetje zielig overkomen zo...
Ik weet niet wat ik als reiziger duurder zou vinden. 3x 4 automaten van een vervoerder of zes paaltjes per station.
Het is bedoeld als gemakskaart, niet als kaart waar je maar mee bezig blijft zonder inzicht te hebben in de kosten en waarbij het reizen over het algemeen duurder is geworden, want degressief tarief is deels verdwenen.
Het is bedoeld als gemakskaart, niet als kaart waar je maar mee bezig blijft zonder inzicht te hebben in de kosten en waarbij het reizen over het algemeen duurder is geworden, want degressief tarief is deels verdwenen.
[..]
mja, dat was nog wat overzichtelijk
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
Voor het systeem ja, de reiziger hoeft alleen maar te bliepen.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Op vrijdag 10 juli 2015 19:58 schreef Dr_Flash het volgende: Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Typisch hè, het ligt altijd aan een ander. Misschien ben jij wel gewoon een mongool
En verder leven we blijkbaar in een mongoloide betuttelde maatschappij waar blijkbaar alles op een presenteerblaadje geleverd moet worden en de mens zelf te lui is om dingen zelf te bedenken.
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
En soms betaal je een paar cent te veel omdat de automaat nog op de vorige halte stond (of zelfs het beginpunt van de lijn, of een compleet andere lijn) en dan kun je fluiten naar je geld. Want voor 20 cent neemt niemand de moeite.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Verkeerd in- en uitchecken bij overstappen is mij nog nooit overkomen.
Het systeem hier in Stockholm (SL Access) is ook wel apart: je moet inchecken met je kaart, maar uitchecken hoeft nergens. Je kan gewoon naar buiten lopen, de poortjes openen meteen. Ik heb een weekkaart gekocht, maar je kunt ook saldo op je kaart laden. Maar wat een reis dan kost? Geen idee.
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
Dan ben je tegen het einde van een zone meer kwijt dan vroeger
quote:
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
ja, maar bij elke overstap van vervoerder gaat het metertje opnieuw lopen. Daarnaast mag je de reis zonder uitchecken niet meer onderbreken zoals vroeger