ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Keolis heeft onder andere de aanbesteding voor de RB61 (Hengelo - "Bielefeld") gewonnen. Aangezien Syntus onder Keolis valt is er misschien iets van integratie te verwachten tussen RB61 en Zwolle - Enschede?
Op vrijdag 10 juli 2015 18:30 schreef b2py het volgende: In het NRC vandaag: Een woordvoerder van TLS: "Het systeem is nu volwassen, en het is tijd om het gemak van reizigers te verbeteren."
Het eerste is een leugen en het tweede is niet geloofwaardig.
Op vrijdag 10 juli 2015 18:44 schreef boriq het volgende: Keolis heeft onder andere de aanbesteding voor de RB61 (Hengelo - "Bielefeld") gewonnen. Aangezien Syntus onder Keolis valt is er misschien iets van integratie te verwachten tussen RB61 en Zwolle - Enschede?
Zelfde treinen bestellen en onderhoud samen doen lijkt me een logische optie .
Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
Op vrijdag 10 juli 2015 18:04 schreef boriq het volgende: Vanmiddag hebben een Sik en stoomloc LTM 26 van de HSM een gestrande ICMm tussen Enkhuizen en Hoorn terug naar Hoorn gesleept. Foto's en meer info via de Facebook van de SHM: Facebook [ afbeelding ]
Op vrijdag 10 juli 2015 18:30 schreef b2py het volgende: In het NRC vandaag: Een woordvoerder van TLS: "Het systeem is nu volwassen, en het is tijd om het gemak van reizigers te verbeteren."
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef b2py het volgende: Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
en dat terwijl het bureau al onder vuur lag in deze zaak omdat het niet onafhankelijk genoeg zou zijn.
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Nouja, dat was voor de OVC niet anders natuurlijk.. Alleen het verdwijnen van de sterabonnementen is niet opgevangen eigenlijk.
eh, had dat laatste niet als uitgangspunt voor de invoering van het systeem genomen moeten worden? Nu heb je een enorme lappendeken van producten en tarieven en niemand die het overzicht heeft ...
Dat dus ja. Nou een beetje goeie sier lopen maken " Kijk ons eens aan de reiziger denken!" Ga weg stakker
bijvoorbeeld aparte tarieven op de Maaslijn, waardoor je als doorgaande reiziger Nijmegen - Maastricht een andere prijs betaalt als je met Veolia en NS reist dan wanneer je het traject NS-only aflegt.
bijvoorbeeld aparte tarieven op de Maaslijn, waardoor je als doorgaande reiziger Nijmegen - Maastricht een andere prijs betaalt als je met Veolia en NS reist dan wanneer je het traject NS-only aflegt.
Dit geldt voor meer trajecten
Een ander tarief heeft geen gevolg voor de ingewikkeldheid van het systeem, hooguit de kosten van de reis.
Een ander tarief heeft geen gevolg voor de ingewikkeldheid van het systeem, hooguit de kosten van de reis.
jawel, want het is zodanig geïmplementeerd dat het voor de reiziger niet makkelijk is. Waarom zijn er op bijvoorbeeld Zutphen 3 paaltjes nodig en is de poortjes/paaltjessituatie in de tunnel in Zwolle op zijn zachtst gezegd kolderiek te noemen?
jawel, want het is zodanig geïmplementeerd dat het voor de reiziger niet makkelijk is. Waarom zijn er op bijvoorbeeld Zutphen 3 paaltjes nodig en is de poortjes/paaltjessituatie in de tunnel in Zwolle op zijn zachtst gezegd kolderiek te noemen?
Ik weet niet wat ik als reiziger duurder zou vinden. 3x 4 automaten van een vervoerder of zes paaltjes per station.
Op vrijdag 10 juli 2015 19:33 schreef b2py het volgende: Huges heeft Brauw Blackstone aangeklaagd, maar ik was te lui om dat eerder te melden. Betreft dat de directeur op 30 juni tegen FD al dingen heeft gezegd uit een conceptrapport die Huges schaaden.
Ik vind Huges maar een beetje zielig overkomen zo...
Ik weet niet wat ik als reiziger duurder zou vinden. 3x 4 automaten van een vervoerder of zes paaltjes per station.
Het is bedoeld als gemakskaart, niet als kaart waar je maar mee bezig blijft zonder inzicht te hebben in de kosten en waarbij het reizen over het algemeen duurder is geworden, want degressief tarief is deels verdwenen.
Het is bedoeld als gemakskaart, niet als kaart waar je maar mee bezig blijft zonder inzicht te hebben in de kosten en waarbij het reizen over het algemeen duurder is geworden, want degressief tarief is deels verdwenen.
[..]
mja, dat was nog wat overzichtelijk
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
Voor het systeem ja, de reiziger hoeft alleen maar te bliepen.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Op vrijdag 10 juli 2015 19:58 schreef Dr_Flash het volgende: Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Typisch hè, het ligt altijd aan een ander. Misschien ben jij wel gewoon een mongool
En verder leven we blijkbaar in een mongoloide betuttelde maatschappij waar blijkbaar alles op een presenteerblaadje geleverd moet worden en de mens zelf te lui is om dingen zelf te bedenken.
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
En soms betaal je een paar cent te veel omdat de automaat nog op de vorige halte stond (of zelfs het beginpunt van de lijn, of een compleet andere lijn) en dan kun je fluiten naar je geld. Want voor 20 cent neemt niemand de moeite.
Ja, bij elke overstap weer, en dan ook nog op het goede paaltje letten. Zelfs ik doe het verkeerd, en dat kan meer één ding betekenen: Het systeem zuigt stierenballen in de hel. Grote tijd.
Verkeerd in- en uitchecken bij overstappen is mij nog nooit overkomen.
Het systeem hier in Stockholm (SL Access) is ook wel apart: je moet inchecken met je kaart, maar uitchecken hoeft nergens. Je kan gewoon naar buiten lopen, de poortjes openen meteen. Ik heb een weekkaart gekocht, maar je kunt ook saldo op je kaart laden. Maar wat een reis dan kost? Geen idee.
Misschien wel overzichtelijk maar ook duur. Als je net vijf meter in de verkeerde zone moest zijn kostte je dat net een hele stempel. Nu betaal je gewoon per kilometer.
Dan ben je tegen het einde van een zone meer kwijt dan vroeger
quote:
En het degressieve tarief bestaat gewoon nog, zelfs via een regionale vervoerder.
ja, maar bij elke overstap van vervoerder gaat het metertje opnieuw lopen. Daarnaast mag je de reis zonder uitchecken niet meer onderbreken zoals vroeger
Dan ben je tegen het einde van een zone meer kwijt dan vroeger
[..]
ja, maar bij elke overstap van vervoerder gaat het metertje opnieuw lopen. Daarnaast mag je de reis zonder uitchecken niet meer onderbreken zoals vroeger
Dat is dus niet waar, zoals Dennis laatst in een berekening heeft laten zien. Weet niet meer of dat hier was of elders.
Op vrijdag 10 juli 2015 20:01 schreef b2py het volgende: En verder leven we blijkbaar in een mongoloide betuttelde maatschappij waar blijkbaar alles op een presenteerblaadje geleverd moet worden en de mens zelf te lui is om dingen zelf te bedenken.
oh, dat is zeker waar met de TomTomgeneratie.
Maar dat betekent niet dat je dan ook maar een halfbakken product moet leveren zoals met de ov-chipkaart is gebeurd en het ondertussen presenteren als iets mega geweldigs.
Maar dat betekent niet dat je dan ook maar een halfbakken product moet leveren zoals met de ov-chipkaart is gebeurd en het ondertussen presenteren als iets mega geweldigs.
Nou ik weet niet hoor maar alle ergernissen waar jij mee op de proppen komt kan ik als chipkaart reiziger van het eerste uur (De studenten werden die dingen gelijk in de mik gedouwd) totaal niet herkennen. Bij het goede paaltje inchecken is ook iets wat de reiziger kan, en ook de reiziger kan er zelf aan denken om uit te checken bij een paaltje. Maar blijkbaar zijn we blijkbaar allemaal autisten die niet tegen verandering kunnen en wensen het papieren kaartje weer terug.
Grootste voordeel dat ik vind: automatisch opladen. NOOIT meer langs een automaat. Wie had jou gelooft als je 10 jaar geleden zei dat je nooit meer langs een kaartautomaat hoeft voor een vervoersbewijs?
Nou ik weet niet hoor maar alle ergernissen waar jij mee op de proppen komt heb ik al chipkaart reiziger van het eerste uur (De studenten werden die dingen gelijk in de mik gedouwd) totaal niet herkennen. Bij het goede paaltje inchecken is ook iets wat de reiziger kan, en ook de reiziger kan er zelf aan denken om uit te checken bij een paaltje. Maar blijkbaar zijn we blijkbaar allemaal autisten die niet tegen verandering kunnen en wensen het papieren kaartje weer terug.
ho, stop. Daar ga je veel te kort door de bocht.
De chipkaart zorgt voor veel meer gemak, maar er is nog veel ruimte voor verbetering mogelijk. in de afgelopen jaren is er onder druk van de diverse belangenorganisaties al veel verbeterd, maar dat betekent niet dat je er al bent.
De initiële benadering was er eentje vanuit de vervoerders en overheden en niet vanuit de reiziger
quote:
Grootste voordeel dat ik vind: automatisch opladen. NOOIT meer langs een automaat. Wie had jou gelooft als je 10 jaar geleden zei dat je nooit meer langs een kaartautomaat hoeft voor een vervoersbewijs?
Dat is zeker handig, maar hou je tegelijkertijd ook voldoende inzicht in jouw reiskosten?
Er is altijd ruimte voor verbetering, als je niet faalt heb je niet hard genoeg gewerkt.
En verder zoals Elon Musk (SpaceX, PayPal, Tesla) zei: “If something is important enough, you should try — even if the probable outcome is failure,”
En ja dat heb ik, al 9 maanden stabiel op 29 euro per maand. En daar wil ik aan toe voegen. Dat is ook weer die betutteling en presenteerblaadjes. Je draagt je eigen verantwoordelijkheid over je uitgaven, niet de vervoerder.
En ja dat heb ik, al 9 maanden stabiel op 29 euro per maand. En daar wil ik aan toe voegen. Dat is ook weer die betutteling en presenteerblaadjes. Je draagt je eigen verantwoordelijkheid over je uitgaven, niet de vervoerder.
Eens, maar dan moet de vervoerder wel zorgen voor een fatsoenlijk en consistente manier van betalen. Als ik 5 dagen per week 2 keer per dag dezelfde rit afleg, dan verwacht ik dat ik voor die 10 ritten ook 10 keer hetzelfde betaal. En da's niet altijd het geval.
Het "Je betaalt per daadwerkelijk gereisde kilometer"-verhaal gaat volgens mij ook niet altijd op. In Den Haag zijn ze al een hele tijd aan het spoor aan het knutselen, waardoor mijn tram omrijdt. De nieuwe route is zo'n 500 meter korter dan de oorspronkelijke route, maar toch betaal ik nog hetzelfde als voor de omleiding.
Eens, maar dan moet de vervoerder wel zorgen voor een fatsoenlijk en consistente manier van betalen. Als ik 5 dagen per week 2 keer per dag dezelfde rit afleg, dan verwacht ik dat ik voor die 10 ritten ook 10 keer hetzelfde betaal. En da's niet altijd het geval.
Het "Je betaalt per daadwerkelijk gereisde kilometer"-verhaal gaat volgens mij ook niet altijd op. In Den Haag zijn ze al een hele tijd aan het spoor aan het knutselen, waardoor mijn tram omrijdt. De nieuwe route is zo'n 500 meter korter dan de oorspronkelijke route, maar toch betaal ik nog hetzelfde als voor de omleiding.
Kan me niet herinneren dat NS meerdere keren per jaar het tarief wijzigt. Dat dat bij 'lokaal' vervoer mis gaat is knullig, bij omreizen betaal je zo veel meer.
Kan me niet herinneren dat NS meerdere keren per jaar het tarief wijzigt. Dat dat bij 'lokaal' vervoer mis gaat is knullig, bij omreizen betaal je zo veel meer.
Klopt, ik denk dus dat het een bewuste keuze is van HTM om een afstandenmatrix te gebruiken voor prijsbepaling. Dat ze die matrix niet aanpassen tijdens de werkzaamheden vind ik knullig, als ik tram 17 gebruik tussen Centraal en HS ben ik 8 cent goedkoper uit dan met tram 9, terwijl ze dezelfde stops maken.
Klopt, ik denk dus dat het een bewuste keuze is van HTM om een afstandenmatrix te gebruiken voor prijsbepaling. Dat ze die matrix niet aanpassen tijdens de werkzaamheden vind ik knullig, als ik tram 17 gebruik tussen Centraal en HS ben ik 8 cent goedkoper uit dan met tram 9, terwijl ze dezelfde stops maken.
En dat terwijl je, als je met de bus omrijdt, wel extra mag betalen.. Mail de gemeenteraad?
En dat terwijl je, als je met de bus omrijdt, wel extra mag betalen.. Mail de gemeenteraad?
Ja, bijzonder. In geval van "hier hadden we niet aan gedacht" is ALTIJD het nadeel voor de reiziger. Echt altijd. Maar als ik dat zeg dan ben ik weer een azijnpisser met een Calimero-complex en yadda yadda Het zal wel ook
Op vrijdag 10 juli 2015 21:39 schreef ReisT het volgende: Tijd voor foto's. Een paar plaatjes die ik vorige week maakte in het spoorwegmuseum van Sint Petersburg.
[ link | afbeelding ]П36-0251 & ЛВ18-002 by ReisThijs, on Flickr Aan grote stoomlocs geen gebrek hier. De П36-0251 links was in 1956 de laatste in Rusland gebouwde stomer.
Laten we uitgaan van die Molodets Met conventionele lading, wat zal het zijn, 800 kg high explosive of zo? Of een paar ton brisant. Chemisch of nucleair lijkt me niet interessant.
Call of Duty 2, en Battlefield 1942 en BF 2 Ooit lang geleden toen ik weinig Engels sprak/begreep. BF 1942 heb ik volgens mij zelfs nog in het Duits gespeeld
Coil ken ik wel als optie in Inventor om veren en schroefdraad te maken
Laten we uitgaan van die Molodets Met conventionele lading, wat zal het zijn, 800 kg high explosive of zo? Of een paar ton brisant. Chemisch of nucleair lijkt me niet interessant.
Als je zo'n ding van een wagon af lanceert denk ik niet dat je met die trein veel verder komt
Op vrijdag 10 juli 2015 23:33 schreef b2py het volgende: In de spoorwereld is het Engels ook vet hinderlijk, Brits Engels en Amerikaanse Engels jargon is echt verschillend
Toen ik het woord 'points' (of voluit: 'a set of points') voor het eerst tegenkwam wist ik echt niet wat men nou bedoelde. Uiteindelijk bleek het om een wissel te gaan, daarvoor verwachtte ik het woord 'switch'
Het project ESGL zal wat langer duren dan verwacht. Dit betekent dat de extra sneltreinen tussen Groningen en Leeuwarden niet in 2018 gerealiseerd zijn, maar uitstel heeft, omdat het tracébesluit nog altijd niet vastgesteld is.
Het systeem hier in Stockholm (SL Access) is ook wel apart: je moet inchecken met je kaart, maar uitchecken hoeft nergens. Je kan gewoon naar buiten lopen, de poortjes openen meteen. Ik heb een weekkaart gekocht, maar je kunt ook saldo op je kaart laden. Maar wat een reis dan kost? Geen idee.
Bilbao idem, vaste tarieven per route/soort vervoer m.u.v. de metro. Dus bus en tram alleen inchecken, metro in- en uitchecken, moet je wel weten, was op de een of andere manier wel duidelijk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Toen ik het woord 'points' (of voluit: 'a set of points') voor het eerst tegenkwam wist ik echt niet wat men nou bedoelde. Uiteindelijk bleek het om een wissel te gaan, daarvoor verwachtte ik het woord 'switch'
Switch is dus Amerikaans...
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nou ik weet niet hoor maar alle ergernissen waar jij mee op de proppen komt kan ik als chipkaart reiziger van het eerste uur (De studenten werden die dingen gelijk in de mik gedouwd) totaal niet herkennen. Bij het goede paaltje inchecken is ook iets wat de reiziger kan, en ook de reiziger kan er zelf aan denken om uit te checken bij een paaltje. Maar blijkbaar zijn we blijkbaar allemaal autisten die niet tegen verandering kunnen en wensen het papieren kaartje weer terug.
Grootste voordeel dat ik vind: automatisch opladen. NOOIT meer langs een automaat. Wie had jou gelooft als je 10 jaar geleden zei dat je nooit meer langs een kaartautomaat hoeft voor een vervoersbewijs?
Als er van drie vervoerders op één perron van die kutpalen staan dan raak je gewoon het overzicht kwijt. Met twee gaat het nog wel voor de doorgewinterde reiziger maar drie is gewoon echt totaal waanzinnig. Ik geef je toch ook niet drie soorten benzine, één voor mooi weer, één voor regen en één voor sneeuw. Echt.
Als er van drie vervoerders op één perron van die kutpalen staan dan raak je gewoon het overzicht kwijt. Met twee gaat het nog wel voor de doorgewinterde reiziger maar drie is gewoon echt totaal waanzinnig. Ik geef je toch ook niet drie soorten benzine, één voor mooi weer, één voor regen en één voor sneeuw. Echt.
Die paar keer dat ik in Zutphen heb moeten omchecken van vervoerder heb ik er geen moeite mee gehad.
Toen ik het woord 'points' (of voluit: 'a set of points') voor het eerst tegenkwam wist ik echt niet wat men nou bedoelde. Uiteindelijk bleek het om een wissel te gaan, daarvoor verwachtte ik het woord 'switch'
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die paar keer dat ik in Zutphen heb moeten omchecken van vervoerder heb ik er geen moeite mee gehad.
Het gaat er ook niet om of jij er moeite mee hebt. Mij lukt het ook wel. Maar het is de grootste onzin dat je voor een modaliteit (de trein) moet "omchecken". Dat is voor ons misschien niet verwarrend, maar voor een hoop andere mensen wel. Een paal voor de trein, dat hadden ze vanaf het begin moeten doen.
Het gaat er ook niet om of jij er moeite mee hebt. Mij lukt het ook wel. Maar het is de grootste onzin dat je voor een modaliteit (de trein) moet "omchecken". Dat is voor ons misschien niet verwarrend, maar voor een hoop andere mensen wel. Een paal voor de trein, dat hadden ze vanaf het begin moeten doen.
Dat zal ongetwijfeld het doel ook zijn geweest maar ik kan me ook voorstellen dat er veel hobbels zijn die dat in de weg staan. Als 'tijdelijke' tussenoplossing dan maar per vervoerder in- en uitchecken is dan de volgende stap geweest en nu zijn de eerste proeven onderweg met omcheckvrij reizen tussen CXX en NS.
Ik vind dat ze dat vanaf het begin hadden moeten doen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Nu wordt er weer onnodig veel geld gestoken in het opzetten van proeven, paaltjes en poortjes vervangen, etc. Als je dat vanaf het begin goed had gedaan had je een hoop ongemak voorkomen, en geld bespaard.
Inkomstenverdeling, reizigersinformatie (die is veel waard), wie betaalt de paaltjes, opzetten gezamenlijk systeem Etc et
NS/CXX werken met een duurder Thales systeem terwijl Arriva/Veolia met een goedkoper systeem werken, wie betaalt het verschil? De softwarelaag die er nog overheen moet om die systemen te laten communiceren. Vendor lock-in waar je mee speelt..
Op zaterdag 11 juli 2015 13:42 schreef Dr_Flash het volgende: En waag het niet om je voorletters in te voeren zonder puntjes ertussen want dat trekt Het Systeem niet. Waardeloos waardeloos waardeloos