Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 01:38 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 01:38 |
Met de trein kun je het schudden iig ![]() | |
bork | vrijdag 6 december 2013 @ 01:57 |
Ein Zug der Hamburger Hochbahn in Großhansdorf (Kreis Stormarn) gegen einen umgestürzten Baum gefahren und entgleist. Die Retter holten sechs Menschen aus dem Zug der U1, wie ein Polizeisprecher sagte. Einer von ihnen sei leicht verletzt gewesen. http://www.ndr.de/regional/liveblogsturm101.html 1:40 uur. | |
#ANONIEM | vrijdag 6 december 2013 @ 01:57 |
Zeer mooie TT. Toch één van de meesterwerken van Drs. P ![]() Mooie 'discussie' aan het eind van vorig topic. Ik kan mij zeker in jullie standpunten vinden. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk als machinist - waar ik verantwoording draag voor het leven van vele reizigers - het prettig vind dat mijn werkgever niet gaat rijden in extreme weersomstandigheden. Dat er reizigers gedupeerd worden is uiteraard vervelend, immers is je core-business het zo veilig en comfortabel vervoeren van reizigers van punt A naar punt B. Dat staat vast. Als een vervoerder beslist dat het niet laten rijden noodzakelijk is door omstandigheden is dat een goed recht van het vervoersbedrijf. Dit zal men ook niet zomaar beslissen. Daar worden inderdaad afwegingen gemaakt. Wellicht niet zo zwart-wit zoals ik ze voorbij heb zien komen in vorig topic, maar daar valt inderdaad wel wat voor te zeggen. Vandaag had het (achteraf gezien) best mogelijk geweest om de dienstregeling voort te zetten. Echter is dit achteraf praten, en zoals het gezegde luidt, is dit makkelijk praten. Toch is en blijft het een feit dat niet de vervoerder, maar Prorail beslist of men de baanvakken buiten dienst zet. Uiteraard gaat dit (naar mag ik hopen) in samenspraak met de diverse vervoerders. Zoals ik al eerder zei: Wanneer men wilt gaan wijzen na vandaag, zal men moeten wijzen naar Prorail. De vervoerders kunnen wel willen rijden, maar Prorail beslist. Toen ik om half 4 op Winschoten was kreeg ik een pittige onweers- en hagelbui over mij heen met extreem pittige wind. Dit was ook zo weer voorbij, en naar mijn mening kon men prima weer gaan schouwen en rijden. Dit meldde ik ook bij mijn werkgever en die deelden mijn mening. Echter moest men wachten op het 'groene licht' van de spoorwegbeheerder. Zonder toestemming mag men niet rijden. Ik denk dat als dit voorkomen dient te worden, dat Prorail zich achter de oren moet krabben over hoe snel ze dingen buiten dienst nemen, en hoe snel het treinverkeer weer opgestart kan worden. De vervoerders hebben hier een mogelijkheid om dat aan te kaarten en te kijken naar oplossingen. Feit blijft, dat het beter kon. En de ene vervoerder pakt het beter op dan de ander. Dat is bedrijfsvoering. | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 01:58 |
Hangt er vanaf hoeveel tijd je ervoor wilt uittrekken. Amsterdam - Warschau - Moskou doe je in 'slechts' 39 uur, Moskou - Omsk doe je in 'slechts' 42 uur. Totaal 'slechts' 81 uur onderweg zijn. De trein van Moskou naar Omsk maakt wel een paar bizar lange tussenstops ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 01:59 |
Besef je wel wat je doet met deze post? | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 02:00 |
Ja, laten zien dat ik naar bed moet gaan. De Drs. P-referentie snapte ik pas nadat ik op Send had gedrukt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 02:02 |
binnen een jaar na nu sta ik in Omsk, en jij ook. | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 02:03 |
![]() Graag gedaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 02:04 |
Je BLIJFT niet wegkomen met die grote praat he ![]() | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 08:00 |
Gistermiddag vroeg op weg gegaan. Op station Almere Buiten blijkt dat er weer een of andere intercity-fetisjist voor treindienstleider speelt, want de ene na de andere Sprinter wordt opgeheven. Zo gauw dat duidelijk werd maar het boemeltje naar Almere Centrum gepakt (met +28, maar goed, dat was niet mijn +28). Daar de Intercity naar Lelystad kunnen nemen. Deze intercity maakte een stop te Almere Oostvaarders, maar dat was nergens terug te vinden (en Parkwijk/Buiten stonden ook nog vol met reizigers). Uiteindelijk zelf met +30 thuisgekomen, niet verkeerd met sein- en wisselstoring én TSB (voor Fles ![]() Ze hebben vanochtend de dienstregeling wel redelijk op orde, heb ik de indruk. Netjes ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 08:13 |
ICE met een hoop stickerlijm op weg naar Duitsland. Zou Ireyon zijn prijswinnende foto eindelijk verwijderd zijn? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 december 2013 @ 08:19 |
Doe es normaal. Treindienstleiders bepalen niet welke treinen worden opgeheven. | |
mschol | vrijdag 6 december 2013 @ 08:25 |
en terecht, sprinters zijn kut ![]() | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 08:49 |
Mijn excuses. Feit is wel dat het niet netjes is om drie sprinters achter elkaar uit te laten vallen (drie keer een half uur extra wachttijd) terwijl de intercity's blijven langsrazen (met een slordige 80km/u, maar toch). Ook reizigers op kleine stations willen naar huis. | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 08:52 |
Neem de bus? | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 08:53 |
Communiceer aan je klanten dat je ze als derderangs beschouwt en dat je wel aan ze toe gaat komen als je daar zin in hebt? | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 09:02 |
Ik zou niet gaan wachten op de trein.. | |
Ireyon | vrijdag 6 december 2013 @ 09:03 |
Mij is toen verteld dat die trein nog geen maand later een kusje van een goederentrein bij Zevenaar kreeg? | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 09:03 |
Serieus? Terwijl er nog gewoon treinen op dat baanvak rijden? Nu ik er trouwens over nadenk, aan de reizigers in Almere Buiten is vorig jaar al gecommuniceerd dat ze derderangs reizigers zijn ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 december 2013 @ 09:08 |
Serieus. Ik doe het regelmatig bij verstoringen. En mijn geld terug bij vertraging is nog nooit afgewezen zelfs als ik niet ingecheckt ben geweest. | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 09:11 |
In de regio Amsterdam - Almere zijn voldoende en soms kwalitatief betere verbindingen dan de trein. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 december 2013 @ 09:16 |
Evenals tussen Dordrecht en Leiden, alhoewel je meestal wel vaker moet overstappen. | |
Maegrim | vrijdag 6 december 2013 @ 09:18 |
De treindienstleider in Breda heeft daar het laatste woord over, en er is een nieuwe lichting die daar gewoon niet aan meewerken. ![]() | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 09:20 |
De regio Almere-Lelystad ook? ![]() Maar goed, als ik de bus had willen nemen was ik ook naar Almere Centrum gereisd en had ik daar ipv. de intercity naar Lelystad de 159 van Connexxion genomen. Had gekund (en had ik ook gedaan als de intercity's er ook mee waren opgehouden). | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 09:50 |
Totaal onverwachts is de Grensland Express vanochtend nog opgestart! Maar de vervangende bus stond wel in Oldenzaal klaar. Lijkt dat Syntus het ook niet verwacht had. | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 09:52 |
Vanochtend is de bliksem in de buurt van Duivendrecht/Amsterdam Zuid ingeslagen. Volgens berichten op socialmedia van reizigers in die trein was hun trein geraakt door de bliksem. Schiphol-Duivendrecht ligt hierdoor voor nog plat, geen prognose bekend. | |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 09:56 |
Deventer - Varsseveld eigenlijk geen problemen. De Arriva boemel vertrok een kwartier te laat uit Arnhem maar in Varsseveld was al meer dan de helft dicht gereden. | |
Hoog_groen | vrijdag 6 december 2013 @ 10:34 |
Defecte bovenleiding tussen Rijssen en Wierden. | |
JJdJ1984 | vrijdag 6 december 2013 @ 10:40 |
Trein tussen Utrecht en Amsterdam waar volgens de omroep het ATB ? Systeem continue ingrijpt | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 10:41 |
Blikseminslag, systemen ontregeld. | |
JDude | vrijdag 6 december 2013 @ 10:42 |
Automatische TreinBeďnvloeding. Die knalt bijvoorbeeld de rem erop als de machinist een sein over het hoofd ziet. | |
JJdJ1984 | vrijdag 6 december 2013 @ 11:01 |
Trein in Bijlmer opgeheven | |
ReisT | vrijdag 6 december 2013 @ 11:14 |
Het defecte wissel bij Bijlmer is blijkbaar wel gerepareerd vannacht, de IC naar Alkmaar mocht weer gewoon over spoor 1 rijden. (Ter compensatie hadden ze bij Maarssen en Breukelen wat leuke wisseltjes uitgekozen om doorheen te slingeren.) | |
#ANONIEM | vrijdag 6 december 2013 @ 11:34 |
Woooooow waar hangen deze bazenklokken? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2013 11:35:06 ] | |
ReisT | vrijdag 6 december 2013 @ 11:44 |
NS-reisplanner de sprinter serie 15100 (Den Haag-Breda, vanaf 15-12) teruggevonden! Maar nu ontbreekt die ineens weer in HAFAS... | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 12:03 |
Weekend vrij en week ov student is zeker geen goede combinatie op 1 OVC? | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 12:20 |
In Frankrijk. ![]() Het schijnt te kunnen. | |
Brembo | vrijdag 6 december 2013 @ 12:29 |
Zijn losse producten dus het zou mogelijk kunenn zijn, de OV-chipkaart biedt plaats aan een x-aantal abonnementen. Ik ken ook iemand met een NS-abonnement (familie) en week-ov voor studenten, dat gaat ook goed. Gisteren sloeg tussen Arnhem en Nijmegen de intercity Zwolle - Roosendaal de tussengelegen stations over bij een vertraging van 25 minuten uiteindelijk 10 minuten vertraging in Arnhem. Keurig geregeld zeg ik, in Arnhem stond de stoptrein al klaar ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 6 december 2013 @ 12:40 |
Busstation van Almere Centrum was ook een chaos doordat slechts 1 rijbaan gebruikt kon worden doordat er glas naar beneden viel. (en met die frequenties daar wordt het dan al snel een grote file. | |
_JdM_ | vrijdag 6 december 2013 @ 12:43 |
Fyra machinisten rijden alleen tussen Amsterdam Centraal- Breda. Watergraafsmeer-Amsterdam Centraal en Breda-Opstelterein, loc afkoppelen, nieuwe loc er aan vast en terug naar Breda wordt uitgevoerd door speciale rangeermachinisten (als ik het goed herinner: Een die afkoppelt en een ander in de andere loc die deze aankoppelt.) Daar ligt dus ook al een punt van vertraging... [ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 06-12-2013 12:49:25 ] | |
boriq | vrijdag 6 december 2013 @ 12:49 |
Van Somda: Het DDAR komt in April terug ivm. sprintermaterieel-tekort. | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 12:53 |
Zijn er nog lui van hier die morgen naar Den Bosch gaan om over de nieuwe Diezebrug te lopen? | |
Maegrim | vrijdag 6 december 2013 @ 12:54 |
Ja, dat doe ik dus. Ik hoop er wel wat van af te weten. | |
_JdM_ | vrijdag 6 december 2013 @ 12:57 |
Ow haha, dat wist ik niet ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 december 2013 @ 13:27 |
geen verrassing meer, omdat er vanaf komende zomer weer V'tjes aan de kant moeten. | |
V2 | vrijdag 6 december 2013 @ 13:49 |
![]() | |
Sandrvich | vrijdag 6 december 2013 @ 14:25 |
Ik dacht dat die nieuwe avond-Thalys door zouden rijden naar Lille? ![]() | |
V2 | vrijdag 6 december 2013 @ 14:30 |
Hm, een klacht van MVBOV die neerkomt op de vraag "waarom is er niet van tevoren uitgedund". Dat zat er in natuurlijk. Als men van tevoren uitdunt moet er geklaagd worden over gebrek aan ambitie, en als men het niet doet moet er geklaagd worden over gebrek aan vooruitzicht. Jammer. Los van dat had eea beter kunnen worden gecommuniceerd, daar ben ik het dan weer wel mee eens. Maar het begint wel een beetje klagen om het klagen te worden zo hoor. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 6 december 2013 @ 14:40 |
Binnen de spoorsector is MVBOV inmiddels niet veel meer dan lachvoer voor personeel bij verschillende takken. Best veelzeggend als je bedenkt dat dat personeel vaak best kritisch is op de sector zelf. | |
ReisT | vrijdag 6 december 2013 @ 14:57 |
Je moet nog een paar maanden geduld hebben. In april zouden ze naar Lille gaan rijden. | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 15:31 |
De 'update' die NSR heeft verwerkt, is nu dus in Hafas verwerkt, en NSR heeft het inmiddels weer gecorrigeerd. Duurt dus nog 2 weken voor Hafas weer klopt, ofzo. | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 15:32 |
Bij mij werkte het gewoon, heb er tijdens mijn SOV-periode (SOV-week en NSR-Weekendvrij) gewoon gebruik van gemaakt op 1 OVC | |
Sandrvich | vrijdag 6 december 2013 @ 15:33 |
Oh vandaar, my bad. ![]() De Franse technicentres zijn trouwens ook weer lekker aan het vingerverven: ![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 6 december 2013 @ 15:38 |
Motorwagens en rijtuigstammen worden apart van elkaar gereviseerd? | |
Sandrvich | vrijdag 6 december 2013 @ 15:41 |
Normaalgezien proberen ze wel alles tegelijk te renoveren, maar met die TGV Réseau-motorwagens lopen ze vaak maar wat aan te klooien. Heb ook al eens een Thalys met TGV motorwagen gezien in Brussel. ![]() | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 15:44 |
Ik denk ook niet dat dit een handige klacht is. Men heeft gisteren geprobeerd om zo lang mogelijk te blijven rijden en men had vrij snel de dienst (grotendeels) weer op orde. Die ambitie zou je, waar mogelijk, iedere keer willen zien dat er geen gigantisch noodweer is (zeg, bij drie centimeter sneeuw). De lacherigheid binnen de organisatie is natuurlijk wel enigszins te wijten aan het feit dat men a) weet dat men MvBOV (en Rover, en de rest van het Locov) veilig kan negeren en dat veel van wat uit die richting wordt geroepen kritiek is op de eigen arbeidspositie (baanzekerheid tot 2017, geen rondje om de kerk, complexe personeelsroosters) en dat al gauw persoonlijk opgevat kan worden. | |
Peterselieman | vrijdag 6 december 2013 @ 15:48 |
Klopt. Niet alles is een klacht waard. Een groot probleem zit ook bij het Rijk dat zich niet als en sterke opdrachtgever aan de NS opgeworpen heeft. Aan de ene kant geeft het de NS veel vrijheid om een goede bedrijfsvoering erop na te houden, maar aan de andere kant kan dit zoals nu wel behoorlijk gaan bijten met de reizigersbelangen. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 december 2013 @ 15:55 |
Hoe was het in Roodeschool, Mono? | |
GlenSpey | vrijdag 6 december 2013 @ 15:57 |
Achja, ik zag een klacht van hun kant ook wel weer aankomen. Ik zei het gisteren nog... mensen zijn nooit tevreden wat de spoorsector ook doet. Wordt er te vroeg uitgedund => klagen. Wordt er te laat uitgedund => klagen. Wordt er niet uitgedund waardoor er ongelukken komen => klagen. Ik krijg vaak het idee dat het meer om een persoonlijke hetze jegens de NS draait bij MVBOV dan dat er echt om de belangens van de klant wordt gestreden, maar kan goed dat ik er wat dat betreft te bevooroordeeld naar kijk ![]() | |
Frozen-assassin | vrijdag 6 december 2013 @ 16:02 |
Het gaat om juist correct informatie op juiste tijdstip, dat heeft NS opnieuw nagelaten. Dat ze dan schuld geven aan ProRail en de politie kan de reizigers niks schelen. Zij reizen met NS dus willen dat NS hun goed en op tijd op hoogte houdt. Dus in de ogen van de reizigers moet NS maar met ProRail en de politie op communicatiecursus gaan. Of een bijeenkomst organiseren waar ze eindelijk leren correct samenwerken, want dit is gewoon lachwekkend. Net als de afgeslankte dienstregeling in het winter. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 december 2013 @ 16:03 |
Wat voor informatie hebben ze niet gegeven dan? | |
Frozen-assassin | vrijdag 6 december 2013 @ 16:11 |
Om twee uur beweert de NS dat de treinen om 6 uur weer gaan rijden. Om half vier beweert de NS niet te kunnen zeggen wanneer de treinen weer gaan rijden. Daarna blijkt zo rond 6 uur dat de dienstregeling hier en daar weer opgestart kan worden, maar dat kon op sommige trajecten wel 1 a 2 uur lang niet omdat ze geen machinist en conducteur paraat hadden (ja, dit is een ander probleem) Maar het gaat om het tijdstip. Iedereen weet, zelfs een pasgeboren baby die om 11.59 ter aarde kwam gisteren, dat de NS, ProRail en de politie gisteren, zo niet eergisteren al hierop konden anticiperen. Ze wisten dat er windkracht 11 kwam, ze wisten dat het spoor kwetsbaar zou zijn vanwege eventuele omvallende bomen, eventuele beschadigingen aan de bovenleiding. Dan kan het gewoon niet dat je om 2 uur pas, terwijl iedereen op school zit of aan het werk is, roept dat de dienstregeling per direct plat ligt. Dat hadden ze gewoon de avond ervoor moeten, ja moeten!, vertellen. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet gaan, zeker ivm pakjesavond. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 december 2013 @ 16:20 |
Hebben ze dat om 14:00 beweerd? Waar dan? | |
GlenSpey | vrijdag 6 december 2013 @ 16:21 |
De dag voor de storm was er een code geel afgekondigd, heb ik toevallig zelf nog op zitten letten op de sites van buienradar en het knmi. De avond voor de storm is dit opgeschaald naar code oranje en pas rond het middaguur op de dag zelf is er daadwerkelijk een code rood gekomen voor sommige provincies. Dat men dit 'dagen vantevoren al aan had kunnen zien komen', klopt dus niet als zelfs de weerinstanties zélf dit pas een paar uur vantevoren wisten ![]() En tja, we weten allebei wel hoezeer men klaagt als ze de dienstregeling met 'slechts code geel' wel al eerder hadden aangepast terwijl het op de dag zelf misschien wel reuze mee was gevallen... | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 16:24 |
Nou, fantastisch. Ze maken er elke keer weer iets anders van in de tekst. | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 16:24 |
Ik ben het in dit geval met de NS eens hoor, maar gegeven hoe makkelijk er in het verleden naar een nooddienstregeling is gegrepen kan ik me voorstellen dat mensen denken "als zelfs de NS zegt dat het veilig is..." ![]() | |
Fiorano | vrijdag 6 december 2013 @ 16:25 |
Het is gewoon zeikerij, ik ben op eigen initatief wat eerder weggegaan van huis en van m'n werk. Niemand zeikt op Rijkswaterstaat omdat er mega files stonden bijvoorbeeld. NS heeft gisteren redelijk gehandeld, kijken hoelang ze door kunnen gaan en vrij vlotjes de boel weer opgestart. Informatie verziening heb je zelf in de hand, app'jes zat met actuele vertrektijden, even kijken of er wat gaat en zo ja met welke vertraging. | |
Peter | vrijdag 6 december 2013 @ 16:25 |
Maar zijn er op de stilgelegde trajecten ook echt bomen om gegaan die een treindienst hadden verstoord? | |
WhiteJoker | vrijdag 6 december 2013 @ 16:27 |
Dat durf ik niet te zeggen. Wel op mijn (niet stilgelegde) traject.Hierdoor moest mijn trein weer terugkeren naar Amersfoort. | |
Litpho | vrijdag 6 december 2013 @ 16:27 |
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Niet iedereen heeft een smartphone (of bereik) en NS heeft luidkeels geroepen dat ze het van ProRail moesten overnemen. Tot dusver zonder veel verbetering (of verslechtering, om eerlijk te zijn). | |
Peter | vrijdag 6 december 2013 @ 16:28 |
Dat vroeg ik dan ook niet, maar for the record, hoe snel was dat weer op de rit? | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 16:48 |
Ja, en veel voorwerpen in de bovenleiding. | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 16:49 |
Bij de melding van het opheffen stond direct een we weten nog niet wanneer het opgelost is tekst. | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 17:05 |
Ik begrijp wel waarom MVBOV het doet, de storm bleek wat minder heftig dan verwacht dus hadden de maatregelen dat ook mogen zijn. Maar dat is, zoals hier eerder al is aangegeven, achteraf gepraat. Het wegverkeer werd geadviseerd om niet de weg op te gaan als dat niet nodig is en ook het vliegverkeer ondervond behoorlijk veel overlast van de harde wind. Wat mij gisteravond opviel is dat er toch wel flinke problemen waren op trajecten waar niet preventief werd geruimd. Den Haag - Dordrecht was een puinhoop met sprinters die veel te laat reden (vertragingen tot +20) en een IC die werd beperkt tot Rotterdam - Venlo. Wat was daar de gedachte achter ![]() edit: het is nog steeds een drama met Prio-rijtuigen. De excuus-expresse rijdt 1x per 2 uur Roosendaal - Brussel, wat je kunt doen met 2 stammen (lang keren in Brussel). Ook op de HSL is het bal, veel uitval door materieelproblemen. Derde dag op rij ![]() | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 17:08 |
Vanochtend twitterde NMBS dit:Maar waarvoor die busdienst Antwerpen-Roosendaal? | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 17:12 |
Die 4 treinen zijn de extra treinen die zijn gaan rijden sinds 7 oktober, zodat tijdens de spitsen weer een uurdienst wordt geboden. Die vervangende bussen zullen wel voor die treinen bedoeld zijn. Een beetje raar is het wel, want er had ook vervangend Belgisch materieel kunnen rijden vanaf Roosendaal, bijvoorbeeld wat duikbrillen. | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 17:19 |
Desnoods laat je die alleen pendelen Roosendaal-Antwerpen, en dan de IC-Charleroi laten overstappen, ofzo. | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 17:21 |
Desnoods laat je het varkentje een extra slag Roosendaal - Essen doen voor aansluiting op de IC vanaf daar. Dit is weer eens zo'n kwalitatief uitermate teleurstellende oplossing zoals we van NS Internationaal gewend zijn... | |
WhiteJoker | vrijdag 6 december 2013 @ 17:25 |
Valt me net trouwens op dat op perron 13/14b van Amsterdam Centraal een soort gebouw op poten staat, waardoor het hoog in de kap "hangt". Weet iemand wat dat is? | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 17:26 |
Een oud seinhuis volgens mij | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 17:26 |
Een oud "seinhuis" van Amsterdam ja ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 17:28 |
Een beetje Googlen gaf me deze PDF waarin op pagina 7 (PDF-reader) / pagina 13 (paginanummering in de PDF) een stukje staat over dat gekke gebouwtje. | |
ReisT | vrijdag 6 december 2013 @ 17:32 |
Dat dus. Een simpel berichtje op de avond ervoor met de mededeling dat er een storm verwacht wordt die gevolgen kan hebben voor de treindienst was genoeg geweest. Ik ben wel blij met het feit dat er deze keer niet 's ochtends al een uitgediende dienst was. Op dat punt hebben ze wel geleerd van de vorige keer. | |
WhiteJoker | vrijdag 6 december 2013 @ 17:39 |
Tof! Ik zat mobiel, dus dan maak ik niet zo snel pdfjes tijdens het zoeken open. Deze was erg interessant. Het is dus voormalig Post B. | |
greavy | vrijdag 6 december 2013 @ 17:51 |
Goh, apenpersoneel achter dat @NS_Online. Iemand vraagt of het klopt dat je als internationale reiziger (uit Brussel) zonder toeslag met de Fyra mee mag vanaf Rotterdam.
Oftewel: Hee, ik weet het niet, dus ik antwoord maar wat ik denk dat het zal zijn. Want waarom zou ik het navragen/nazoeken? | |
WhiteJoker | vrijdag 6 december 2013 @ 18:01 |
We zijn een beetje ongelukkig met de IC Berlijn bij Apeldoorn tot stilstand gekomen: midden op een overweg. Daar staan we inmiddels al een paar minuten stil. Terwijl het verkeer wacht. Ah file bij station Apeldoorn ivm overwegstoringen tussen Apeldoorn en Deventer. | |
WhiteJoker | vrijdag 6 december 2013 @ 18:07 |
Op de AV van Apeldoorn staat trouwens de IC naar Amsterdam centraal met +143 vanaf spoor 7. Dat is neem ik aan geen perronspoor? | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 18:25 |
Dat jij het met vbov eens bent is ook niet zo raar natuurlijk ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 18:26 |
Ik snap waarom VBOV zo reageert. Maar ik denk niet dat alles wat MVBOV doet per definitie op internet hoeft te komen. ![]() | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 18:30 |
Openheid van zaken is altijd goed. Dat er een taboe op heerst is ongewenst. Er wordt niet gedurfd het probleem te onderkennen. | |
Fiorano | vrijdag 6 december 2013 @ 18:31 |
Daar heb je gelijk in! ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 18:32 |
Eens, maar er is een verschil tussen iedere scheet die je laat op internet gooien of pas iets plaatsen wanneer je daadwerkelijk resultaten hebt geboekt. | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 18:47 |
Ik heb vbov nog nooit gehoord over wat ze hebben bereikt, als ik dat combineer met jouw bericht... | |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 18:50 |
Geen idee eigenlijk. Maar in Hengelo is hij net met +160 omgeroepen. | |
WhiteJoker | vrijdag 6 december 2013 @ 18:54 |
Apeldoorn heeft alleen perron 1, 3 en 4 en het perron voor de stoomtrein. Ik heb eigenlijk geen idee welk nummer die heeft. Dat is spoor 8 volgens sporenplan. Het wordt wel met een stippellijn getekend. Waarom weet ik niet. [ Bericht 8% gewijzigd door WhiteJoker op 06-12-2013 19:01:21 ] | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 19:02 |
Onbediend gebied. | |
Frozen-assassin | vrijdag 6 december 2013 @ 19:43 |
Dat is dus echt niet waar, ik heb om 2 uur nog even gekeken. Toen stond er dat er na 18.00 de dienstregeling weer werd hervat. Pas later kwam er een 'update' waarbij NS meldde het niet te weten. | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 19:48 |
http://www.rijdendetreine(...)ltelijk-weer-op-gang Dit is het bericht van 14:00 In de berichten vanaf 15:00 wordt inderdaad 18:00 genoemd. http://www.rijdendetreine(...)groningen-leeuwarden http://www.rijdendetreine(...)digheden-amsterdam-c etc | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 20:17 |
Aanvankelijk stond er eerst het volgende in de 'rode regel': Dat is terug te vinden in mijn post van gisteren 13:37 in het vorige deel. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 6 december 2013 @ 20:20 |
In ieder geval tot. Ja jezus. Waar maak je je druk over man. | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 20:28 |
Dit. | |
Duvel | vrijdag 6 december 2013 @ 20:59 |
En de Amsterdamse metro toch? | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 21:37 |
Dat is volgens mij een ander type, lijkt er wel op ja..![]() | |
Duvel | vrijdag 6 december 2013 @ 21:46 |
Ah ja, net anders! | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 december 2013 @ 22:03 |
Zo, Onnen ligt al voor de helft in TS.![]() ![]() Sorry voor de blokkerigheid, ik heb een lousy pc. | |
b2py | vrijdag 6 december 2013 @ 22:04 |
Wanneer komtie in de Workshop? Kunnen we hem al downloaden daar? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 december 2013 @ 22:06 |
Dat duurt nog een hele tijd. Ik kan binnenkort wel eens een zipje in mijn Dropbox zetten, denk ik. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 december 2013 @ 22:10 |
![]() ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 22:15 |
Netjes ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 december 2013 @ 22:50 |
ziggy ![]() | |
James1988 | vrijdag 6 december 2013 @ 23:19 |
NS Hispeed zorgt goed voor haar materieel. HGBTF-gebruiker 'trein30' maakte eerder vandaag deze foto's van e-loc 2806 met twee ICRm-rijtuigen aan de haak, op weg naar Nederland.![]() ![]() Op de stickers staat 'Gevaar Danger' | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 6 december 2013 @ 23:21 |
Oh ja, voor de liefhebber: | |
Dr_Flash | vrijdag 6 december 2013 @ 23:46 |
Morgen mat 24 op de Hanzelijn. Ritten met genodigden. Wie heeft de tijden? Op Somda word ik vermoord ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 6 december 2013 @ 23:58 |
in de VS is een badslipperexpress ontspoord. 2 lichtgewonden en een grote ravage http://www.bild.de/news/a(...)t-33703152.bild.html | |
Peterselieman | zaterdag 7 december 2013 @ 00:01 |
| |
Fixers | zaterdag 7 december 2013 @ 00:05 |
Fijn staaltje klant vriendelijkheid. Alle informatieborden op Spoor 4 in Utrecht CS zijn weggehaald. Koersdisplay van de trein is blanco en niemand van de NS die even aangeeft welke trein het is die er staat. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 00:05 |
hmm. En in Lelystad zal hij die paar uur wel op het opstelterrein gaan staan denk. Misschien in de middag even heen. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 december 2013 @ 00:05 |
Flinke zooi idd. 107 wagens ontspoord... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 00:05 |
Informatie geven is niet meer van deze tijd. Aldus NS. | |
Bitlord | zaterdag 7 december 2013 @ 00:30 |
Past bij spoorboekloos rijden waar NS naartoe wil. Reizigers bieden tegen elkaar op en er wordt gereden op de bestemming die het meest oplevert. Met deze strategie wil NS het rendement van hun exploitatie vergroten. | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 00:30 |
Bier in Zwolle in de middag. | |
James1988 | zaterdag 7 december 2013 @ 00:30 |
"So you think you can travel by train", iedere week op RTL 4. Met Gordon en Nance. | |
Socios | zaterdag 7 december 2013 @ 00:32 |
Utrecht (Centraal) sowieso ![]() | |
Maegrim | zaterdag 7 december 2013 @ 01:40 |
die twee rijtuigen zijn in de prak gereden in belgië bij het rangeren ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Maegrim op 07-12-2013 01:53:16 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 01:40 |
Wat is een mooie plek? Dronten? | |
Straatcommando. | zaterdag 7 december 2013 @ 01:43 |
Zou graag zelf arnhem Winterswijk of Zutphen nabouwen in TS. Heh het op de pc maar snap er niks van | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 08:33 |
Geen idee, ik ga naar Den Bosch. Beton ![]() | |
greavy | zaterdag 7 december 2013 @ 08:38 |
Dronten staan heul veul portalen. Kampen Zuid is dan iets beter. Ik ben nu onderweg rg Hengeloooo en Almelooo, laatste dag Grensland en Syntus-boemel Almelo-Marienberg | |
dennistd | zaterdag 7 december 2013 @ 08:40 |
Vandaag een dagdienst ipv een late dienst, en de Grensland rijdt toch nog. Ik weet al wat in vanavond ga doen ![]() ![]() | |
V2 | zaterdag 7 december 2013 @ 09:08 |
Ik begrijp uit de ticketnummering icm de prognose/hoop van 600 man per dag dat ze niet dachten langer dan 167 dagen tickets te verkopen? ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 7 december 2013 @ 09:11 |
Er staat ook geen traject op. Blijkbaar was er niet zo heel goed over nagedacht. Zie ook de verschillen in Duitse en Nederlandse tekst, de een heeft het over bestemmingen en de ander over voorwaarden ![]() | |
Duvel | zaterdag 7 december 2013 @ 11:36 |
Impressive! | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 december 2013 @ 12:02 |
Hey ik vroeg me net af of er nog Bakkies in actieve dienst zijn en dan niet bij de VSM/STAR/MBS/Aanverwanten. Wie weet dat? | |
#ANONIEM | zaterdag 7 december 2013 @ 12:08 |
Volgens mij rijdt RRF er nog wel mee ![]() wiki leert me dat dat intussen ook alweer allemaal verkocht is ![]() [ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2013 12:14:39 ] | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 december 2013 @ 12:15 |
Ah jah! Daar heb ik een jaar of 5 geleden nog wel foto's van gemaakt op spoor 5 in Zwolle inderdaad. Hmm. Ingeruild voor V100's of voor die Belgische dieselreeks? Ik herinner me een artikel uit RailMagazine een jaar ofzo geleden waarin stond dat nu zo'n beetje alle V100's die er nog rondreden gemoderniseerd waren. Ik vraag me af of ze zoiets ook met de 218's gaan doen. Die dingen zouden best nog lang kunnen jakkeren en ze zijn best sexy. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 december 2013 @ 12:19 |
Precies. Dat zijn de beelden die je zoekt. | |
greavy | zaterdag 7 december 2013 @ 12:25 |
Locon heeft 2 overgenomen van RRF en in eigen huisstijl gebracht. 1 doet dienst tussen Apeldoorn en de VAM, en 1 staat bij VAM Wijster als rangeerlok | |
Mr_Klaasje | zaterdag 7 december 2013 @ 12:38 |
Op Crailoo rijdt nog wat rond geloof ik. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 12:47 |
Oh nou ik ga niet alleen ergens heen ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 december 2013 @ 13:06 |
Dank je. Ik probeer alle borden, seinen en seinbeelden te laten kloppen met de werkelijkheid, al zit ik er hier en daar een paar meter naast. Eigenlijk moet Mono even proefrijden als het klaar is, als echte real life test. ![]() | |
remcoP | zaterdag 7 december 2013 @ 13:12 |
Geil ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 7 december 2013 @ 13:22 |
JAAAAAA en de bovenleiding zweeft gewoon! Lekker goedkoop zo zonder masten! | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 13:25 |
Altijd dat autistische natuurgetrouwheidsperfectionisme... ![]()
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 13:30 |
NOS Teletekst 107 Historische trein Lelystad-Zwolle De Hanzelijn bestaat vandaag precies een jaar.Daarom laat de NS tussen de plaatsen Zwolle en Lelystad een echte historische trein rijden. De Mat'24 of Blokkendoos reed in de eerste helft van de vorige eeuw.De NS wilde de trein eigenlijk vorig jaar laten rijden tijdens de opening van de Hanzelijn,maar toen was de trein kapot. Niet iedereen kan zomaar een ritje maken met de historische trein.Zo'n 150 inwoners van Lelystad,Dronten,Kampen en Zwolle hebben vorig jaar een speciaal kaartje gekregen.De Blokkendoos rijdt vandaag vier keer tussen Lelystad en Zwolle op en neer. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 13:34 |
Weet iemand welk spoor in Zwolle? | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 13:45 |
15:15 Deventer -> Zwolle derde rijtuig. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 december 2013 @ 13:58 |
Ja, dat moet ook nog. Er moet nog heel veel. Eigenlijk bijna alles, behalve het spoor. Het zal wel in 2023 af zijn ofzo. ![]() | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 13:58 |
Verbindt je alles wel op dezelfde manier. Laat het niet door Italianen doen aub. | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 14:03 |
Okee prima, tot zo ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 december 2013 @ 14:35 |
Ik ben nog op zoek naar de V250 voor TS... ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 7 december 2013 @ 14:49 |
NS neemt maatregelen na brandbrief Voor Beter OV over chaotisch dienstverlening bij werkzaamheden: http://www.voorbeterov.nl/131207.php Toch een mooi succesje, al was het maar door de erkenning van de NS dat het niet goed gaat. | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 14:50 |
Die is er volgens mij nog niet. | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 14:57 |
Dit weekend niets van te merken dat het een chaos is. Lekker lange treinen tussen Utrecht en Den Bosch en de treinen tussen Den Bosch en Arnhem ook prima op sterkte. | |
Viezze | zaterdag 7 december 2013 @ 17:52 |
Vanaf Zwolle vertrekt een extra trein als intercity naar Utrecht, maar als je niet goed oplet kom je bedrogen uit; deze rijdt namelijk via de Hanzelijn / Bijlmer Arena ![]() | |
James1988 | zaterdag 7 december 2013 @ 18:01 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 december 2013 @ 19:32 |
Rustig hier. ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 7 december 2013 @ 19:36 |
Reizigersorganisaties slaan de handen ineen en forceren duidelijkheid over werkelijke treinvertragingen: http://www.voorbeterov.nl/131207b.php | |
GekkeHaan | zaterdag 7 december 2013 @ 19:54 |
Vind jullie manier van berekenen een beetje vaag en vind de manier van ProRail beter. Als een trein 5 minuten te laat vertrekt, maar onderweg die 5 minuten vertraging eruit rijdt en vervolgens gewoon op tijd aankomt, is deze trein volgens jullie te laat...... Erg vaag imho! Je wilt tenslotte dat de mensen tijdig op hun bestemming zijn. | |
Frozen-assassin | zaterdag 7 december 2013 @ 20:00 |
Mooie site, maar ik zou graag meerdere beste treinen zien of meerdere slechtste treinen. Want sommige treinen op mijn traject zijn uiteraard vaak op tijd ochtends vroeg of avonds laat. Maar ik wil dan ook graag de punctualiteit van de trein van 9.00 zien terwijl ik nu alleen om 20:00 de treinen van komende uren kan zien. | |
James1988 | zaterdag 7 december 2013 @ 20:22 |
Mee eens, maar...
| |
GekkeHaan | zaterdag 7 december 2013 @ 21:04 |
Maar dan rijst bij mij de vraag: Kloppen de punctualiteitscijfets van ProRail dan niet? Mag toch hopen dat die betrouwbaar zijn, ondanks dat bij ProRail een trein pas te laat is als deze +3 heeft bij aankomst. Ze publiceren natuurlijk niet alle cijfers maar je kunt het gemiddelde gewoon op hun site zien. | |
James1988 | zaterdag 7 december 2013 @ 21:08 |
De cijfers die ProRail publiceert gaan over daggemiddelden, terwijl RTL Nieuws (gebaseerd op de cijfers van spoormonitor.nl) zich vooral lijkt te richten op de avondspits. Dat verklaart misschien het verschil in cijfers. Wat ook belangrijk is om te weten is hoe de cijfers gemeten worden. Spoormonitor.nl pakt de rauwe cijfers op basis van de actuele vertrektijden, terwijl bij rapportages van I&M er rekening wordt gehouden met de oorzaak van vertragingen. Vertragingen die worden veroorzaakt door ProRail (bijvoorbeeld door een wisselstoring) worden niet meegenomen in de cijfers van punctualiteit op het hoofdrailnet door NS. | |
greavy | zaterdag 7 december 2013 @ 21:14 |
![]() Syntus 44 en 45 In Vroomshoop werd hier keurig optijd gekruist tussen de 2 treinstellen op deze lijn. Het rechtertreinstel, treinstel 44, is onderweg naar Almelo, terwijl het andere treinstel, treinstel 45, onderweg is naarMariënberg. ![]() Syntus 44 De allerlaatste dag voor Syntus op Almelo - Mariënberg waren (gelukkig) de stellen 44 en 45, in de oude Twents-kleurstelling, actief op Almelo - Mariënberg. Deze 2 treinstellen waren destijds speciaal bestickerd voor dit lijntje. Vanaf morgen rijdt Arriva hier onder de concessie Vechtdallijnen. | |
GekkeHaan | zaterdag 7 december 2013 @ 21:19 |
Valt tenslotte ook buiten de schuld van de vervoerder natuurlijk. Ik heb b.v. ook vaak genoeg meegemaakt dat ik bij vertrek naar Nieuweschans nog een minuut of 3 op een IC van de NS moest wachten voordat ik ook pas kon vertrekken. Daarom is in mijn ogen de vertraging bij vertrek lang zo interessant niet als de uiteindelijke aankomsttijden als een trein desondanks toch op tijd aankomt. Ook is het niet raar dat een trein op tussenliggende stations extra vertraging kan oplopen in de spits. Als er meer mensen in en uit moeten sta je gewoon langer op een station. | |
Woods | zaterdag 7 december 2013 @ 21:21 |
Geachte treinfappers, Gister wilde ik vanaf Amsterdam zuid naar Enschede. Echter was de directe trein wegens 'blikseminslag' uitgevallen en de enige optie, was laat op de avond, een trein naar Utrecht ook. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk als er wel andere treinen reden terwijl ze allemaal vanaf Schiphol komen? | |
James1988 | zaterdag 7 december 2013 @ 21:23 |
Deels mee eens: vertragingen die niet aan de vervoerder te wijten is hoeft de vervoerder uiteraard niet aangerekend te worden, maar reizigers hebben er wel last van.Wat mij betreft een prima reden om naast spits- en daltarieven ook een spits- en daldienstregeling in te voeren. Wat je nu ziet is dat een treinserie op een aantal grote stations lang stilstaat. Tijdens de spitsen is dit soms alsnog onvoldoende, terwijl tijdens de daluren een trein dan 5 minuten voor Jan met de korte achternaam langs een perron staat te grazen. | |
Mr.Jorn. | zaterdag 7 december 2013 @ 21:34 |
Gisteravond een SGMm aan zien komen op station Groningen en hij stond er vandaag nog. Iemand enig idee wat die daar deed? Daarnaast, is het ook mogelijk om die gele borden te kunnen kopen/krijgen? | |
Frozen-assassin | zaterdag 7 december 2013 @ 21:38 |
Vermoedelijk Sandite-stel tegen gladheid op de sporen | |
Mr.Jorn. | zaterdag 7 december 2013 @ 21:39 |
Het waren 2 gekoppelde SGMm's | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 21:39 |
Ja boehoe enzo. Op Centraal is de trein naar Lelystad zijn vertraging alweer kwijt door marge in de dienstregeling. Kut verhaal met dito kortzichtige visie. | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 21:40 |
Die rijden al niet meer. Wat wel kan is inbouw magneetremmen te Onnen. | |
Ireyon | zaterdag 7 december 2013 @ 21:41 |
Ja de trein wel. Dat de reiziger +30 heeft omdat de trein te laat arriveerde en overstappen onhaalbaar werden, boeit verder niemand ![]() | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 21:42 |
Waren alle treinen richting Duivendrecht opgeheven? Opheffing hoeft niet specifiek infratechnisch te zijn maar kan ook personeelstekort of ontbrekend personeel zijn. En wij worden graag normaal aangesproken, voor de volgende keer. | |
Frozen-assassin | zaterdag 7 december 2013 @ 21:42 |
Lang niet waar, IC naar Lelystad heeft vaak genoeg +10 op CS. | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 21:42 |
De vraag is waar je dan heen zou willen overstappen? | |
Viezze | zaterdag 7 december 2013 @ 21:43 |
Sandite? Of rijden die niet meer? | |
Frozen-assassin | zaterdag 7 december 2013 @ 21:43 |
Bus, metro? | |
Ireyon | zaterdag 7 december 2013 @ 21:44 |
Op Amsterdam weet ik zo gauw niks. Maar bijv. een Fyra die 2 minuten te laat in Rotterdam arriveert waardoor de overstap op de IC naar Roosendaal mislukt, vertrekt alsnog op tijd naar Breda. Ik heb dan toch echt +30 en dat wordt nergens bijgehouden. | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 21:45 |
Metro? Vanaf Centraal weer ergens anders heen? Dan pak je vanaf Sloterdijk al de metro de andere richting op dunkt me. Verder rijdt de metro in de tunnel 18 keer per uur. Lijkt me niet echt een issue. Bus naar Waterland rijdt ook vaak genoeg, ook niet echt een probleem dunkt me. | |
b2py | zaterdag 7 december 2013 @ 21:46 |
In het artikel van rover wordt ook niet gesproken over reizigersvertraging maar over vertrekvertraging. Twee hele verschillende variabelen. [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-12-2013 22:31:23 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 7 december 2013 @ 23:05 |
Stel je voor dat de Duitsers de oorlog gewonnen hadden. Stel je voor dat een beetje leuke vrouw mij wil. Stel je voor dat cirkels vierkant waren. Dan, ja dan. .. ![]() | |
Kentekenplaat | zaterdag 7 december 2013 @ 23:06 |
Comfortabel lijkt het me ook niet, met zo'n kapot raam. | |
James1988 | zaterdag 7 december 2013 @ 23:11 |
Het raam is niet stuk, kijk maar naar de eerste foto ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 december 2013 @ 23:26 |
Ik kan me niet meer inhouden, met deze TT. | |
_serial_ | zaterdag 7 december 2013 @ 23:29 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 7 december 2013 @ 23:34 |
Ja, volgens mij voelde hij zich wat ongemakkelijk bij Toppop... | |
Peterselieman | zaterdag 7 december 2013 @ 23:41 |
ProRail meet op 48 stations de punctualiteit. Geeft ook niet helemaal een correct beeld. Daarom is dit initiatief wel goed, alleen heeft het zoals gemeld minpunten. Wat je wilt weten is op welk moment van de dag zijn de treinen vaak vertraagd en op welke trajecten. Als je dat weet kun je kijken wat de oorzaken hiervoor zijn en wat voor maatregelen te nemen zijn om minder vertragingen te krijgen. | |
DriekOplopers | zondag 8 december 2013 @ 00:17 |
Die moet je ook meetellen. Anders heeft NS geen reden om van ProRail goede beschikbaarheid te eisen. Nu zie je dat NS alles gewoon pikt van ProRail. Wissels weg, lawine van storingen, noem maar op... | |
DriekOplopers | zondag 8 december 2013 @ 00:19 |
Je zou gelijk hebben gehad als NS niet al meer dan een jaar weigert, de aankomstgegevens te openbaren. Daar loopt nu een rechtszaak over. En te laat vetrekken van tussenstations impliceert vaak ook dat je daar te laat was aangekomen, zeker als je bij het vorige station ook al te laat was vertrokken. | |
DeaDLocK2K | zondag 8 december 2013 @ 00:28 |
Ach jochie toch. Eet je wel goed? Rust je wel genoeg uit? | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 00:28 |
Het is iets waar NS en de staat ProRail op af moeten rekenen, in het contract tussen NS en ProRail zal waarschijnlijk wel iets staan over beschikbaarheidsgaranties en compensaties als dat niet gehaald wordt (een soort SLA). De overheid heeft met ProRail ook zo'n contract in de vorm van de beheerconcessie. Nou weten we allebei hoe goed de overheid is in het handhaven van concessies, maar ik denk niet dat je NS kunt afrekenen op ongecorrigeerde prestaties. Ik denk ook niet dat het verstandig is om dat te doen. | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 00:30 |
Heb je die kat al gevoerd Sjaak Afhaak? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 8 december 2013 @ 00:30 |
Zeker weten! En ik ben al twee keer met de hond wezen lopen! | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 00:31 |
Nog broeken uit de bosjes gehaald? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 00:33 |
Ik moest 24 90 betalen trouwens. Ik ga niet zeggen "maak er maar 25 van" ![]() | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 01:08 |
Rechtszaken lossen natuurlijk heel veel op uiteindelijk. En te laat vertrekken zegt niks, als een HC een reiziger helpt op het station is dit niet meetbaar in de statistieken. Wat is de betrouwbaarheid van de statistieken die jullie publiceren trouwens? | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 01:38 |
Te laat vertrekken zegt niks als het gaat over +1 of +2. Als een trein met +15 vertrekt kun je er donder op zeggen dat hij op alle volgende stations veel te laat gaat aankomen. Als een trein vervolgens toch op tijd op zijn eindstation aankomt zonder stations te hebben overgeslagen weet je dan ook dat die trein eigenlijk te ruim in z'n jasje zit. | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 04:25 |
Winderig. Paar fikse sneeuwvlokken op de voorruit gehad. Die aanwijzing die ik van je kreeg was vrij onnodig trouwens. Middle of nowhere en goed zicht. ![]() Lag die overwe al lang in de kutkloterij? Verder maar hopen dat de ijsbaan naast het station snel bevriest en open gaat. Mooie meisjes in schaatspakjes ![]() | |
greavy | zondag 8 december 2013 @ 06:22 |
![]() Gister waren de CiCo's al omgestickerd naar de Arriva / Vechtdallijnen op Almelo - Mariënberg. Maar het logo van Syntus stond nog wel op het scherm. Maakt het weer extra duidelijk voor de reizigers. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 08-12-2013 06:28:56 ] | |
Socios | zondag 8 december 2013 @ 06:59 |
Waar gaat de treinreis vandaag naartoe? Ik overweeg via Emslandstrecke naar Wuppertal - Hagen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 december 2013 @ 08:01 |
Gestoord is gestoord. Dan moet ik je een aanwijzing geven. Bij de volgende trein was de politie trouwens bij die overweg en konden we de aanwijzingen staken. Door die trein werd ik overigens naar Noord gebracht, gezellig met je collega in de cabine. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 08-12-2013 08:06:41 ] | |
dennistd | zondag 8 december 2013 @ 08:18 |
Ook wel logisch: als je geen aanwijzing geeft en Mono jakkert vol over de overweg en er gebeurt wel wat, dan ben jij ook medeschuldig lijkt me omdat je ondanks dat je kon zien dat de overweg in storing lag geen aanwijzing hebt gegeven. Nu leg je de verantwoordelijkheid geheel bij de machinist neer. | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 december 2013 @ 08:39 |
Klopt. | |
greavy | zondag 8 december 2013 @ 08:42 |
antwerpen-Luik-Gent en dan weer kijken. Nu met de Break uit Antwerpen rg Luik onderweg | |
dennistd | zondag 8 december 2013 @ 08:47 |
Mijn reis gaat naar de Noord-Zuid-lijn (rondleiding met de NVBS Jongeren) | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 december 2013 @ 09:12 |
Ik denk dat ik van Groningen Noord naar Groningen ga. Ik moet namelijk werken. | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 09:36 |
Het persbericht zegt dat meer dan 25% van de treinen te laat vertrekt, en dan gaat het om 1 minuut of meer vertrekvertraging. Dan zijn die enkele minuten dus wel enorm van belang. Dit 'onderzoek' is niet meer dan een hetze tegen de Nederlandse Spoorwegen om in combinatie met het Fyra debacle de NS kapot te maken. Want als NS kapot is, is het voor de reiziger het beste. Overigens staan eerder in dit topic of in het vorige topic nog wat vragen open aan vbov waar ik nog antwoord op wens. | |
Duvel | zondag 8 december 2013 @ 10:39 |
OVchiptering woekert door. | |
Duvel | zondag 8 december 2013 @ 10:40 |
Leuk, mooie bouwput, veel plezier! | |
dennistd | zondag 8 december 2013 @ 10:41 |
Er kwam net railcatering voorbij tussen Deventer en Apeldoorn. Ik dacht dat ze alleen op Zwolle-Utrecht en Utrecht-Den Bosch liepen? | |
DriekOplopers | zondag 8 december 2013 @ 10:53 |
Het persbericht zegt dat niet. Lees nog maar eens na: http://www.voorbeterov.nl/131207b.php Die 25% is een interpretatie van RTL. Dit is geen hetze tegen de NS, maar een uitvloeisel van de weigering van de NS om de relevante gegevens te openbaren. Wens?!? Ik heb het deze week erg druk gehad met een paar andere dingen buiten dit topic, dus het kan best dat ik wat heb gemist. Stuur maar een mail naar info@voorbeterov.nl, dan krijg je antwoord. | |
Duvel | zondag 8 december 2013 @ 11:00 |
Hoe zit het eigenlijk met de andere vervoerders, geven die die data wel gewoon? | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 11:18 |
Als de overstap in Amersfoort gemist wordt gaan ze naar Deventer op en neer. | |
dennistd | zondag 8 december 2013 @ 11:23 |
Maar Zwolle-Utrecht heeft toch helemaal geen overstappen? Zwolle-Rotterdam gaat gewoon elk half uur. | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 11:39 |
Oh dan weet ik het niet ![]() Misschien hebben ze hun gebied uitgebreid ![]() | |
MTL | zondag 8 december 2013 @ 11:50 |
Interessant die cijfers van de vertrekpunctualiteit. Echter... (sorry ![]() ![]() ![]() Al vaak genoeg de aansluiting in Apeldoorn gemist omdat de trein gewoon te laat is (vanuit Zutphen). Ik reis nu altijd via Arnhem naar de randstad, ondanks dat het via Apeldoorn sneller is. De lijn via Arnhem is een stuk betrouwbaarder in mijn ogen (ja, vanaf Zutphen is die lijn dramatisch qua vertraging, standaard een paar minuten, maar die vertraging is er in Arnhem bijna altijd weer uit). | |
Socios | zondag 8 december 2013 @ 11:53 |
Goede zaak, nog even en (halve) coupés worden omgetoverd tot restauratiewagens. ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 8 december 2013 @ 12:23 |
Oh nee, dít niet ![]() ![]() Maar van een hetze is absoluut geen sprake. Van een "reizigersorganisatie" met een klein piemeltje en geldingsdrang daarentegen (Y) | |
Ireyon | zondag 8 december 2013 @ 12:27 |
Fijn trouwens dat NS de nieuwe dienstregeling lekker laat doorstuurt naar Veolia. Trein naar Dordrecht 3 minuten eerder laten vertrekken, mensen uit de bus lekker 27 minuten laten wachten op de volgende ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 8 december 2013 @ 12:29 |
Ja, dat is kolder. De regionale vervoerders hebben de voorlopige dienstregeling voor het aankomende jaar al in de maand mei. | |
Ireyon | zondag 8 december 2013 @ 12:30 |
Blijkbaar niet hč http://www.bndestem.nl/re(...)st-brabant-1.4129389 | |
Mr_Klaasje | zondag 8 december 2013 @ 12:33 |
Connexxion had het spul allemaal netjes op tijd hier in de regio. Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen een NS die fout zit. Als je het spul in de maand juni nog niet hebt is het wel een keer tijd om na te vragen nietwaar? | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 12:55 |
Nog even wat plaatjes van gisteren ter verhoging van de feestvreugde hier ![]() Blokkendoos komt aan in de verte: ![]() Blokkendoos langs het perron in Zwolle: ![]() Massale belangstelling: ![]() Daarna zijn we bier gaan drinken ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 13:08 |
nice, Fles | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 13:15 |
![]() De fly-over te 's-Hertogenbosch rond een miezerend middaguur. Opvallend is het rode object bevestigd op de betonnen keerwand. Volgens de Bouwmanager nodig om ervoor te zorgen dat er geen objecten tegen de bovenleiding er beneden komen. Dat er nog allemaal verziersels bevestigd zijn om de fly-over maakte de installatie verantwoordelijke niets uit, de plaat moest en zou er komen. De architect heeft hem vervolgens een rood kleurtje gegeven. Leuk feitje: gebouwd voor maximaal 80 km/h. ![]() De betonnen bak voor het spoor naar Oss. 19 januari wordt hij opgeleverd en zullen de treinen naar Oss over deze brug rijden. Bovenkant spoorstaaf is ongeveer ter hoogte van het schouwpad rechts, er gaat nog ongeveer een meter aan constructie in om het spoor een goede ligging te geven en te houden. Herkenbaar zijn wederom de verziersels aan de buitenkant en de frappante bovenleidingportaal. Algemene indruk: Erg gaaf, en oh mijn god. Wat zijn die bruggen stil zeg. Ik moest af en toe opkijken, oh er rijdt een trein overheen. Chapeau ProRail & Aannemers. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 08-12-2013 15:33:18 ] | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 13:24 |
ziet er leuk uit zo. Ken zelf wel spoorbruggen die heel wat meer lawaai hebben. Wat te denken van de brug over het Van Harinxmakanaal op de lijn Leeuwarden - Heerenveen | |
Viezze | zondag 8 december 2013 @ 13:26 |
Of de spoorbrug tussen herfte en Zwolle. Als je bang bent dat je slapend station Zwolle mist dan word je wel wakker gemaakt door de brug ![]() | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 13:29 |
Staal zeker? Gaf een ProRailer ook aan, dat stalen bruggen ook veel meer herrie produceren dan betonnen bruggen. Op beton hoor je alleen de trein. | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 13:30 |
klopt. Dat ding is een en al staal http://goo.gl/maps/JCjsz | |
DeaDLocK2K | zondag 8 december 2013 @ 13:37 |
Dat ding hoor je op stille nachten nog in Hurdegaryp man ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 13:40 |
Wat zeg ik? Half Deventer ligt er wakker van! ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 13:43 |
bijna wel ja. Hoorde m gistermiddag op een kilometer of vier afstand nog goed. Kwam wel door de windrichting en het feit dat de lijn tussen de brug en mij onbebouwd was. Wat nog wel scheelt is dat de treinen er niet al te hard rijden, omdat het emplacement Leeuwarden op korte afstand van de brug al begint. | |
Fixers | zondag 8 december 2013 @ 13:45 |
Fles, heb je deze al: FadingGender (Fading Gender) NS MacGyvert tijdelijk bordje http://t.co/PvtRijiaGF 1:40 PM Dec 8th via twicca http://twitter.com/FadingGender/status/409663726166769664 Ugh, mobiel tweets embedden lukt niet... | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 13:47 |
Nee. Hangt dat er nog steeds ja? ![]() ![]() | |
Fixers | zondag 8 december 2013 @ 14:12 |
Ik heb die foto vanmiddag gemaakt. Ik denk dat het er tot de officiële wijziging zal zitten. | |
Mr_Klaasje | zondag 8 december 2013 @ 14:48 |
Als je hem van dichtbij bekijkt ziet het een en ander er soms wel erg fragiel uit. | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 december 2013 @ 15:28 |
Mwoah. Richting Leeuwarden mag je er met 90 overheen, richting Grouw staat voor de brug al het bord 140. | |
Duvel | zondag 8 december 2013 @ 15:32 |
Je bedoelt de installatieverantwoordelijke denk ik? Die is dus verantwoordelijk voor de elektrische veiligheid. Er zijn regels voor elektrische afscherming, onder andere op het gebied van de maasgrootte. Die netkous voldoet niet, dus moet er iets anders gebeuren, dat dat nu een niet zo mooi, rood ding geworden is, tja... | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 15:33 |
Inderdaad, ik kon niet op het woord verantwoordelijke komen. Zal het aanpassen. | |
Socios | zondag 8 december 2013 @ 15:33 |
In de loop van volgende week ga ik door de 100.000 afgelegde treinkilometers in 2013. ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 15:36 |
Richting Leeuwarden rijden ze er veelal bijna geen 90 meer, omdat na de brug al de borden staan om verder af te remmen naar 60 en later 40. Ook de andere kant op halen ze geen 140, omdat de bocht bij Nijlân 90 is en je niet veel op kunt trekken op dat stukje tussen het bord en de brug ![]() | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 15:41 |
Het bord 90 -> 60 staat achter de brug, dus je kan gewoon met 90 er overheen richting Leeuwarden. En er staat nergens een bord 90 vanaf de burg t/m Grou-Jirnsum hoor, dus gewoon zeker 100-110 eroverheen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 15:42 |
Nou inderdaad. Deskundig is ie in ieder geval niet namelijk. Om te beginnen kleurenblind. | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 15:46 |
klopt, maar je hoort de treinen duidelijk remmen op dat stukje dat zei ik niet. Beter lezen ![]() | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 15:58 |
Ja jezus, ik als provinciaal weet toch niet waar die bocht is ![]() Ik dacht richting Jirnsum ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 16:00 |
nee, richting station. De andere kant op ligt een behoorlijk recht stuk spoor [ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 08-12-2013 16:39:49 ] | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 16:36 |
Bron: http://www.bndestem.nl/re(...)st-brabant-1.4129389 | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 16:38 |
NS doet weer eens waar ze zin in hebben en veegt weer eens zijn reet met de rest van de wereld? | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 16:58 |
Ik heb net even gekeken naar de bussen hier in Breda, voor mij is het juist een kleine vooruitgang. De overstaptijd bus - trein wordt iets ruimer, zodat ik op mijn gemak een bakje koffie kan halen. ![]() | |
Ireyon | zondag 8 december 2013 @ 17:17 |
De oplossing van Veolia is om in mijn wijk gewoon 5 haltes over te slaan door een kortere route te nemen. Met het vriendelijke verzoek of ik min of meer ongeveer plusminus 5 tot 10 minuten eerder dan gepland bij de bushalte wil staan wachten ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 17:20 |
Veolia ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 17:20 |
Stoppen de bussen in Roosendaal nog steeds om 21:30 of hebben ze komend jaar een fatsoenlijke avondbediening? ![]() | |
Straatcommando. | zondag 8 december 2013 @ 17:25 |
De spoorbruggen bij Westervoort en Arnhem Zuid zijn ook een vrij luide apparaten ![]() | |
Straatcommando. | zondag 8 december 2013 @ 17:25 |
Maar de ergste was nog wel ergens in het westen. Ik weet niet eens meer precies waar (ik sliep ![]() ![]() | |
b2py | zondag 8 december 2013 @ 17:36 |
Laatst hadden we het over fietsen naar station toch? ![]() Klein onderzoek, hoe gaan jullie van/naar het station? Ik ga met de fiets. Tenzij hoosbui -> bus. | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 17:42 |
Bus of met de voet (15 minuutjes) ![]() "t is altijd een pleurisbende bij de fietsenstallingen hier op het station. (Enschede) [ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 17:43:33 ] | |
Peterselieman | zondag 8 december 2013 @ 17:43 |
hangt er vanaf. Groningen Noord is lopend. Leeuwarden fiets of bus | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 17:45 |
Dat is zo'n gedoe, moet ik dat kreng weer stallen enzo :p Tot een paar maanden terug ging ik altijd te voet naar het station, maar omdat het nu een behoorlijke bouwput is (vanwege Via Breda) ga ik tegenwoordig met de bus naar het station. In Den Haag ga ik met bus of tram naar mijn eindbestemming. | |
boriq | zondag 8 december 2013 @ 17:47 |
Hier in Enschede zijn er helaas (nog) geen bussen die aansluiting geven op de 7924 (als ik om 8:30 moet beginnen in Zl), dus ik moet wel met de fiets. Bij andere begintijden neem ik gewoon de bus. ![]() | |
boriq | zondag 8 december 2013 @ 17:48 |
Dit. Puinzooi is het, vooral buiten de stallingen is het 'pleur je krot maar ergens neer' | |
Socios | zondag 8 december 2013 @ 17:50 |
Altijd lopend naar beginstation (heb niet eens een fiets). 'Nahverkehr' eindstation lopend, OV-fiets, metro, tram, bus, NS Zonetaxi, Greenwheels-auto, 'gewone' taxi. In die volgorde van beschikbaarheid. | |
ReisT | zondag 8 december 2013 @ 17:56 |
Ik heb m'n vaste plekje vlakbij Utrecht CS, nooit gedoe. | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 17:57 |
Lopen. Tenzij heel erg dronken, dan kruipen. Of met de politieauto. | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 17:57 |
Ik loop altijd naar mijn werk. 10 minuutjes lopen naar het station. In Rotterdam had ik een fiets, maar die was na 3 dagen dat ik er woonde al gestolen. | |
V2 | zondag 8 december 2013 @ 18:00 |
Met de metro/randstadrail aan de ene kant. En mijn bestemming ís meestal het station, want ik werk er boven op ![]() ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 8 december 2013 @ 18:19 |
Ik loop naar Noord, en vanaf het Hoofdstation naar mijn werk ook. | |
Ireyon | zondag 8 december 2013 @ 18:45 |
Om 1900 rijdt de helft al niet meer. De laatste bus die ik kan nemen vertrekt om 21:22 van 't station. In Eindhoven kun je gewoon lekker de laatste trein halen met de bus, en andersom kun je vanuit de laatste trein nog de bus pakken. Waar niet eigenlijk. Roosendaal dus. | |
dennistd | zondag 8 december 2013 @ 18:45 |
Ik ging altijd met de bus naar Enschede, maar sinds ik zelf buschauffeur ben ga ik met de auto naar Oldenzaal (sinds die tijd heb ik een auto, en met de auto ben je flexibeler en in Oldenzaal kun je gratis parkeren) | |
CitroenFrance | zondag 8 december 2013 @ 18:54 |
Vervoer in Roosendaal is na 19.00 dramatisch, aansluiting op de trein heb je al helemaal niet meer na 19.00. ![]() | |
dennistd | zondag 8 december 2013 @ 18:54 |
In Enschede kun je wel de laatste ic halen (die gaat om 22.45 al), maar vanuit de laatste trein heb je geen bus meer (die komt aan om 1.15u, en de laatste bussen gaan om 23.50u) | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 18:55 |
Treurig. | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 18:59 |
De ontvolking is al begonnen zie je wel ![]() | |
Viezze | zondag 8 december 2013 @ 19:02 |
Ik ging in Groningen meestal lopend of met de fiets. Sinds ik in Eindhoven woon in 90% van de gevallen met de bus. Fiets stallen is ook drama daar ![]() | |
Ireyon | zondag 8 december 2013 @ 19:03 |
Roosendaal in een notendop ![]() En wel miljoenen uitgeven aan een loopbrug passerelle van een nutteloze uithoek van het station naar.. een verlaten parkeerplaats in een onbewoond gebied. | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 19:13 |
Ik was een keer op een donderdagavond rond 20:30 in Roosendaal. Zelfs de plaatselijke dönerboer was al dicht. ![]() | |
Ireyon | zondag 8 december 2013 @ 19:15 |
Sorry maar dan zat je toch verkeerd, Alanya is altijd minstens tot 02:00 uur open ![]() Maar verder tja.. wat valt er donderdagavond te doen. Breda is in ieder geval nog een studentenstad. Nondeju wat daar donderdagavond allemaal rondloopt in de kroeg ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Anne op 08-12-2013 19:59:44 ] | |
Sounddragon | zondag 8 december 2013 @ 19:24 |
krijg je nou korting op een kapsalonnetje omdat je een linkje op FOK! pleurt? [ Bericht 6% gewijzigd door Sounddragon op 08-12-2013 20:11:46 ] | |
Ireyon | zondag 8 december 2013 @ 19:34 |
Ik wou gewoon linken naar de openingstijden maar als het overkomt als ongewenste reclame moet je het vooral weghalen hoor | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 19:57 |
Ik zou het maar weghalen, mijn Virusscanner / Malwarebuster ging af toen ik op dat linkje klikte ![]() | |
Anne | zondag 8 december 2013 @ 19:59 |
Ik vertrouw je op je woord en heb het weggehaald ![]() | |
remcoP | zondag 8 december 2013 @ 20:20 |
Delft is ook verschrikkelijk, na 19:00 uur rijdt er nauwelijks nog wat. Ook daar Veolia, wat een kutmaatschappij is dat. Ook altijd slechte werkende werkende ov-chipkaartapparatuur is de bussen. | |
James1988 | zondag 8 december 2013 @ 20:28 |
De chipkaartlezers van Veolia, Arriva en Syntus zijn inderdaad verschrikkelijk. Afgezien daarvan heb ik eigenlijk geen klachten over Veolia (ervaringen: Breda en Delft) | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 20:45 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 20:46 |
Overigens niks mis met een goeie dönertent hoor ![]() | |
greavy | zondag 8 december 2013 @ 21:04 |
Komende paar weken minder foto's van mijn kant, eerst ff weer wat geld bijelkaar bietsen. Mijn lens (Canon EF-S 17-85mm) is er vandaag mee uitgescheten. Zat ineens muurvast op 17mm, en heb hem vanavond uitelkaar geschroefd. Zit een essentieel onderdeel los, en zelf repareren gaat niet lukken. Reparatie zal ook over de 150/200 euro gaan, dus even een nieuwe of goede tweedehands zien te scoren, ergens. | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 21:06 |
Meid toch. Of we dat gaan overleven...? ![]() | |
Sandrvich | zondag 8 december 2013 @ 21:09 |
Da's goed klote als zo'n lens opeens kapot is. ![]() Documentaire over Berlin-Beijing per trein. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 8 december 2013 @ 21:15 |
* Darkwing_Duck komt ook weer eens kijken Het nieuwe Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System versie 2013-2014 is uit ![]() Edit: Ben ik nou spuit 11 of niet? ![]() | |
RichardHammond | zondag 8 december 2013 @ 21:23 |
Haha, daarom met het trammetje naar Noord of CS. Fietsen in Rotterdam vind ik ook maar dikke kut. | |
greavy | zondag 8 december 2013 @ 21:26 |
Fles vandaag nog een trein over spoor 1 zien gaan in Deventer?![]() Klopt niet helemaal ... | |
Duvel | zondag 8 december 2013 @ 21:29 |
Dat komt van de architect. Toch? | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 21:29 |
Thanx. Nope ![]() | |
_serial_ | zondag 8 december 2013 @ 21:29 |
Sja, aan de andere kant snap ik niet dat de Veolia / Arriva blijven wachten op NS, dan trek je toch aan eerder aan de bel ? nu is het een gevalletje ik stond er bij en keek ernaar.... (wat is waar...) | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 21:31 |
Zal wel. Dan mag het op zijn minst in dezelfde kleur wezen? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 december 2013 @ 21:32 |
Dat ook ja. NS is heus niet de enige vervoerder die maar wat raak blundert. | |
Fiorano | zondag 8 december 2013 @ 21:36 |
Bij goed weer lekker fietsen, bij kut weer pak ik de auto. | |
Darkwing_Duck | zondag 8 december 2013 @ 21:40 |
Eerste wat opvalt in de nieuwe versie van het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System is dat de prijsinformatie voor reizen binnen Duitsland eruit gesloopt is ![]() ![]() | |
_serial_ | zondag 8 december 2013 @ 21:45 |
bekend probleem bij deze lens check deze link maar eens of je er wat aan hebt: http://thydzik.com/canon-(...)m-repairdisassembly/ | |
Darkwing_Duck | zondag 8 december 2013 @ 21:45 |
Greavy als jij een Kruising foto maakt, wacht er dan minimaal 1 machinist op je? | |
Darkwing_Duck | zondag 8 december 2013 @ 21:46 |
en vol |