abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133969542
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133969547
Met de trein kun je het schudden iig :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 december 2013 @ 01:57:22 #3
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133969727
Ein Zug der Hamburger Hochbahn in Großhansdorf (Kreis Stormarn) gegen einen umgestürzten Baum gefahren und entgleist. Die Retter holten sechs Menschen aus dem Zug der U1, wie ein Polizeisprecher sagte. Einer von ihnen sei leicht verletzt gewesen.

http://www.ndr.de/regional/liveblogsturm101.html 1:40 uur.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133969732
Zeer mooie TT. Toch één van de meesterwerken van Drs. P :Y , een kenner van kwaliteit, dat is Dr_Flash zeker toebehorend.

Mooie 'discussie' aan het eind van vorig topic.
Ik kan mij zeker in jullie standpunten vinden. Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk als machinist - waar ik verantwoording draag voor het leven van vele reizigers - het prettig vind dat mijn werkgever niet gaat rijden in extreme weersomstandigheden.

Dat er reizigers gedupeerd worden is uiteraard vervelend, immers is je core-business het zo veilig en comfortabel vervoeren van reizigers van punt A naar punt B. Dat staat vast.
Als een vervoerder beslist dat het niet laten rijden noodzakelijk is door omstandigheden is dat een goed recht van het vervoersbedrijf. Dit zal men ook niet zomaar beslissen. Daar worden inderdaad afwegingen gemaakt. Wellicht niet zo zwart-wit zoals ik ze voorbij heb zien komen in vorig topic, maar daar valt inderdaad wel wat voor te zeggen.
Vandaag had het (achteraf gezien) best mogelijk geweest om de dienstregeling voort te zetten. Echter is dit achteraf praten, en zoals het gezegde luidt, is dit makkelijk praten.

Toch is en blijft het een feit dat niet de vervoerder, maar Prorail beslist of men de baanvakken buiten dienst zet. Uiteraard gaat dit (naar mag ik hopen) in samenspraak met de diverse vervoerders.

Zoals ik al eerder zei: Wanneer men wilt gaan wijzen na vandaag, zal men moeten wijzen naar Prorail. De vervoerders kunnen wel willen rijden, maar Prorail beslist.

Toen ik om half 4 op Winschoten was kreeg ik een pittige onweers- en hagelbui over mij heen met extreem pittige wind. Dit was ook zo weer voorbij, en naar mijn mening kon men prima weer gaan schouwen en rijden. Dit meldde ik ook bij mijn werkgever en die deelden mijn mening. Echter moest men wachten op het 'groene licht' van de spoorwegbeheerder. Zonder toestemming mag men niet rijden.

Ik denk dat als dit voorkomen dient te worden, dat Prorail zich achter de oren moet krabben over hoe snel ze dingen buiten dienst nemen, en hoe snel het treinverkeer weer opgestart kan worden. De vervoerders hebben hier een mogelijkheid om dat aan te kaarten en te kijken naar oplossingen.

Feit blijft, dat het beter kon. En de ene vervoerder pakt het beter op dan de ander. Dat is bedrijfsvoering.
  vrijdag 6 december 2013 @ 01:58:05 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133969736
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Met de trein kun je het schudden iig :)
Hangt er vanaf hoeveel tijd je ervoor wilt uittrekken.

Amsterdam - Warschau - Moskou doe je in 'slechts' 39 uur, Moskou - Omsk doe je in 'slechts' 42 uur. Totaal 'slechts' 81 uur onderweg zijn. De trein van Moskou naar Omsk maakt wel een paar bizar lange tussenstops :s)
pi_133969750
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 december 2013 01:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoeveel tijd je ervoor wilt uittrekken.

Amsterdam - Warschau - Moskou doe je in 'slechts' 39 uur, Moskou - Omsk doe je in 'slechts' 42 uur. Totaal 'slechts' 81 uur onderweg zijn. De trein van Moskou naar Omsk maakt wel een paar bizar lange tussenstops :s)
Besef je wel wat je doet met deze post?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 december 2013 @ 02:00:20 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133969760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Besef je wel wat je doet met deze post?
Ja, laten zien dat ik naar bed moet gaan. De Drs. P-referentie snapte ik pas nadat ik op Send had gedrukt :')
pi_133969784
binnen een jaar na nu sta ik in Omsk, en jij ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 december 2013 @ 02:03:04 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133969788
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 02:02 schreef Dr_Flash het volgende:
binnen een jaar na nu sta ik in Omsk, en jij ook.
_O-

Graag gedaan :*
pi_133969800
Je BLIJFT niet wegkomen met die grote praat he :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133971154
Gistermiddag vroeg op weg gegaan. Op station Almere Buiten blijkt dat er weer een of andere intercity-fetisjist voor treindienstleider speelt, want de ene na de andere Sprinter wordt opgeheven. Zo gauw dat duidelijk werd maar het boemeltje naar Almere Centrum gepakt (met +28, maar goed, dat was niet mijn +28). Daar de Intercity naar Lelystad kunnen nemen. Deze intercity maakte een stop te Almere Oostvaarders, maar dat was nergens terug te vinden (en Parkwijk/Buiten stonden ook nog vol met reizigers). Uiteindelijk zelf met +30 thuisgekomen, niet verkeerd met sein- en wisselstoring én TSB (voor Fles :+ ).

Ze hebben vanochtend de dienstregeling wel redelijk op orde, heb ik de indruk. Netjes :).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133971215
ICE met een hoop stickerlijm op weg naar Duitsland. Zou Ireyon zijn prijswinnende foto eindelijk verwijderd zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 december 2013 @ 08:19:19 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133971255
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:00 schreef Litpho het volgende:
Gistermiddag vroeg op weg gegaan. Op station Almere Buiten blijkt dat er weer een of andere intercity-fetisjist voor treindienstleider speelt, want de ene na de andere Sprinter wordt opgeheven.
Doe es normaal. Treindienstleiders bepalen niet welke treinen worden opgeheven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133971298
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:00 schreef Litpho het volgende:
Op station Almere Buiten blijkt dat er weer een of andere intercity-fetisjist voor treindienstleider speelt, want de ene na de andere Sprinter wordt opgeheven
en terecht, sprinters zijn kut :P
pi_133971587
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Doe es normaal. Treindienstleiders bepalen niet welke treinen worden opgeheven.
Mijn excuses.

Feit is wel dat het niet netjes is om drie sprinters achter elkaar uit te laten vallen (drie keer een half uur extra wachttijd) terwijl de intercity's blijven langsrazen (met een slordige 80km/u, maar toch). Ook reizigers op kleine stations willen naar huis.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133971625
Neem de bus?
pi_133971633
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:52 schreef b2py het volgende:
Neem de bus?
Communiceer aan je klanten dat je ze als derderangs beschouwt en dat je wel aan ze toe gaat komen als je daar zin in hebt?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133971734
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:53 schreef Litpho het volgende:

[..]

Communiceer aan je klanten dat je ze als derderangs beschouwt en dat je wel aan ze toe gaat komen als je daar zin in hebt?
Ik zou niet gaan wachten op de trein..
pi_133971753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE met een hoop stickerlijm op weg naar Duitsland. Zou Ireyon zijn prijswinnende foto eindelijk verwijderd zijn?
Mij is toen verteld dat die trein nog geen maand later een kusje van een goederentrein bij Zevenaar kreeg?
pi_133971756
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zou niet gaan wachten op de trein..
Serieus? Terwijl er nog gewoon treinen op dat baanvak rijden?

Nu ik er trouwens over nadenk, aan de reizigers in Almere Buiten is vorig jaar al gecommuniceerd dat ze derderangs reizigers zijn :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133971826
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Serieus? Terwijl er nog gewoon treinen op dat baanvak rijden?
Serieus. Ik doe het regelmatig bij verstoringen. En mijn geld terug bij vertraging is nog nooit afgewezen zelfs als ik niet ingecheckt ben geweest.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133971854
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Serieus? Terwijl er nog gewoon treinen op dat baanvak rijden?

Nu ik er trouwens over nadenk, aan de reizigers in Almere Buiten is vorig jaar al gecommuniceerd dat ze derderangs reizigers zijn :+.
In de regio Amsterdam - Almere zijn voldoende en soms kwalitatief betere verbindingen dan de trein.
pi_133971904
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:11 schreef b2py het volgende:

[..]

In de regio Amsterdam - Almere zijn voldoende en soms kwalitatief betere verbindingen dan de trein.
Evenals tussen Dordrecht en Leiden, alhoewel je meestal wel vaker moet overstappen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133971931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld ja. Het materieel van die tegentrein is met +37 uit Rotterdam vertrokken, die vertraging is vrijwel geheel doorgegeven aan de 969.

In Breda heeft een Fyra 25 minuten voor z'n kering. Van die 25 minuten is 5 minuten nodig om de trein leeg te krijgen en naar het opstelterreintje te rijden en 10 minuten voor de daadwerkelijke kering. Als die trein aan het perron was gekeerd, dan had er zo'n 15 minuten van de vertraging afgeschaafd kunnen worden.
De treindienstleider in Breda heeft daar het laatste woord over, en er is een nieuwe lichting die daar gewoon niet aan meewerken. :N
pi_133971971
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:11 schreef b2py het volgende:

[..]

In de regio Amsterdam - Almere zijn voldoende en soms kwalitatief betere verbindingen dan de trein.
De regio Almere-Lelystad ook? :+.

Maar goed, als ik de bus had willen nemen was ik ook naar Almere Centrum gereisd en had ik daar ipv. de intercity naar Lelystad de 159 van Connexxion genomen. Had gekund (en had ik ook gedaan als de intercity's er ook mee waren opgehouden).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:50:15 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133972408
Totaal onverwachts is de Grensland Express vanochtend nog opgestart! Maar de vervangende bus stond wel in Oldenzaal klaar. Lijkt dat Syntus het ook niet verwacht had.
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:52:59 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133972453
Vanochtend is de bliksem in de buurt van Duivendrecht/Amsterdam Zuid ingeslagen. Volgens berichten op socialmedia van reizigers in die trein was hun trein geraakt door de bliksem. Schiphol-Duivendrecht ligt hierdoor voor nog plat, geen prognose bekend.
pi_133972515
Deventer - Varsseveld eigenlijk geen problemen. De Arriva boemel vertrok een kwartier te laat uit Arnhem maar in Varsseveld was al meer dan de helft dicht gereden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133973144
Defecte bovenleiding tussen Rijssen en Wierden.
pi_133973230
Trein tussen Utrecht en Amsterdam waar volgens de omroep het ATB ? Systeem continue ingrijpt
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_133973242
Blikseminslag, systemen ontregeld.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:42:30 #32
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_133973261
Automatische TreinBeïnvloeding. Die knalt bijvoorbeeld de rem erop als de machinist een sein over het hoofd ziet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_133973635
Trein in Bijlmer opgeheven
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:14:50 #34
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133973933
Het defecte wissel bij Bijlmer is blijkbaar wel gerepareerd vannacht, de IC naar Alkmaar mocht weer gewoon over spoor 1 rijden.
(Ter compensatie hadden ze bij Maarssen en Breukelen wat leuke wisseltjes uitgekozen om doorheen te slingeren.)
pi_133974373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Zo eentje zou ik eigenlijk ook nog wel willen hebben:
[ afbeelding ]

Helaas worden die naar mijn weten niet gemaakt voor fans ;(
Woooooow waar hangen deze bazenklokken? :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2013 11:35:06 ]
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:44:07 #36
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133974583
NS-reisplanner de sprinter serie 15100 (Den Haag-Breda, vanaf 15-12) teruggevonden!
Maar nu ontbreekt die ineens weer in HAFAS...
pi_133975096
Weekend vrij en week ov student is zeker geen goede combinatie op 1 OVC?
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:20:20 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133975508
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef J.B. het volgende:

[..]

Woooooow waar hangen deze bazenklokken? :o
In Frankrijk. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Weekend vrij en week ov student is zeker geen goede combinatie op 1 OVC?
Het schijnt te kunnen.
pi_133975718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Weekend vrij en week ov student is zeker geen goede combinatie op 1 OVC?
Zijn losse producten dus het zou mogelijk kunenn zijn, de OV-chipkaart biedt plaats aan een x-aantal abonnementen. Ik ken ook iemand met een NS-abonnement (familie) en week-ov voor studenten, dat gaat ook goed.

Gisteren sloeg tussen Arnhem en Nijmegen de intercity Zwolle - Roosendaal de tussengelegen stations over bij een vertraging van 25 minuten uiteindelijk 10 minuten vertraging in Arnhem. Keurig geregeld zeg ik, in Arnhem stond de stoptrein al klaar :P.
pi_133975980
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:20 schreef Litpho het volgende:

[..]

De regio Almere-Lelystad ook? :+.

Maar goed, als ik de bus had willen nemen was ik ook naar Almere Centrum gereisd en had ik daar ipv. de intercity naar Lelystad de 159 van Connexxion genomen. Had gekund (en had ik ook gedaan als de intercity's er ook mee waren opgehouden).
Busstation van Almere Centrum was ook een chaos doordat slechts 1 rijbaan gebruikt kon worden doordat er glas naar beneden viel. (en met die frequenties daar wordt het dan al snel een grote file.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_133976038
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:18 schreef Maegrim het volgende:

[..]

De treindienstleider in Breda heeft daar het laatste woord over, en er is een nieuwe lichting die daar gewoon niet aan meewerken. :N
Fyra machinisten rijden alleen tussen Amsterdam Centraal- Breda. Watergraafsmeer-Amsterdam Centraal en Breda-Opstelterein, loc afkoppelen, nieuwe loc er aan vast en terug naar Breda wordt uitgevoerd door speciale rangeermachinisten (als ik het goed herinner: Een die afkoppelt en een ander in de andere loc die deze aankoppelt.)

Daar ligt dus ook al een punt van vertraging...

[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 06-12-2013 12:49:25 ]
Bij twijfel: gebruik beton.
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:49:41 #42
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133976212
Van Somda: Het DDAR komt in April terug ivm. sprintermaterieel-tekort.
pi_133976306
Zijn er nog lui van hier die morgen naar Den Bosch gaan om over de nieuwe Diezebrug te lopen?
pi_133976340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:43 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Fyra machinisten rijden alleen tussen Amsterdam Centraal- Breda. Watergraafsmeer-Amsterdam Centraal en Breda-Opstelterein kopspoor 852, loc afkoppelen, nieuwe loc er aan vast en terug naar Breda wordt uitgevoerd door speciale rangeermachinisten (als ik het goed herinner: Een die afkoppelt en een ander in de andere loc die deze aankoppelt.)

Daar ligt dus ook al een punt van vertraging...
Ja, dat doe ik dus. Ik hoop er wel wat van af te weten.
pi_133976407
Ow haha, dat wist ik niet o|O
Bij twijfel: gebruik beton.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 december 2013 @ 13:27:53 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133977144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef boriq het volgende:
Van Somda: Het DDAR komt in April terug ivm. sprintermaterieel-tekort.
geen verrassing meer, omdat er vanaf komende zomer weer V'tjes aan de kant moeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:49:59 #47
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133977697
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_133978887
Ik dacht dat die nieuwe avond-Thalys door zouden rijden naar Lille? :|W
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:30:08 #49
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133979065
Hm, een klacht van MVBOV die neerkomt op de vraag "waarom is er niet van tevoren uitgedund". Dat zat er in natuurlijk. Als men van tevoren uitdunt moet er geklaagd worden over gebrek aan ambitie, en als men het niet doet moet er geklaagd worden over gebrek aan vooruitzicht. Jammer.
Los van dat had eea beter kunnen worden gecommuniceerd, daar ben ik het dan weer wel mee eens. Maar het begint wel een beetje klagen om het klagen te worden zo hoor.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:40:53 #50
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_133979412
Binnen de spoorsector is MVBOV inmiddels niet veel meer dan lachvoer voor personeel bij verschillende takken. Best veelzeggend als je bedenkt dat dat personeel vaak best kritisch is op de sector zelf.
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:57:34 #51
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133979958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:25 schreef Sandrvich het volgende:
Ik dacht dat die nieuwe avond-Thalys door zouden rijden naar Lille? :|W
Je moet nog een paar maanden geduld hebben. In april zouden ze naar Lille gaan rijden.
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:31:43 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133981248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:44 schreef ReisT het volgende:
NS-reisplanner de sprinter serie 15100 (Den Haag-Breda, vanaf 15-12) teruggevonden!
Maar nu ontbreekt die ineens weer in HAFAS...
De 'update' die NSR heeft verwerkt, is nu dus in Hafas verwerkt, en NSR heeft het inmiddels weer gecorrigeerd. Duurt dus nog 2 weken voor Hafas weer klopt, ofzo.
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:32:49 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133981298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:03 schreef b2py het volgende:
Weekend vrij en week ov student is zeker geen goede combinatie op 1 OVC?
Bij mij werkte het gewoon, heb er tijdens mijn SOV-periode (SOV-week en NSR-Weekendvrij) gewoon gebruik van gemaakt op 1 OVC
pi_133981327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je moet nog een paar maanden geduld hebben. In april zouden ze naar Lille gaan rijden.
Oh vandaar, my bad. :)

De Franse technicentres zijn trouwens ook weer lekker aan het vingerverven:

_O-
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:38:27 #55
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133981502
Motorwagens en rijtuigstammen worden apart van elkaar gereviseerd?
pi_133981603
Normaalgezien proberen ze wel alles tegelijk te renoveren, maar met die TGV Réseau-motorwagens lopen ze vaak maar wat aan te klooien. Heb ook al eens een Thalys met TGV motorwagen gezien in Brussel. 8)7
pi_133981685
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:30 schreef V2 het volgende:
Hm, een klacht van MVBOV die neerkomt op de vraag "waarom is er niet van tevoren uitgedund". Dat zat er in natuurlijk. Als men van tevoren uitdunt moet er geklaagd worden over gebrek aan ambitie, en als men het niet doet moet er geklaagd worden over gebrek aan vooruitzicht.
Ik denk ook niet dat dit een handige klacht is. Men heeft gisteren geprobeerd om zo lang mogelijk te blijven rijden en men had vrij snel de dienst (grotendeels) weer op orde. Die ambitie zou je, waar mogelijk, iedere keer willen zien dat er geen gigantisch noodweer is (zeg, bij drie centimeter sneeuw).

De lacherigheid binnen de organisatie is natuurlijk wel enigszins te wijten aan het feit dat men a) weet dat men MvBOV (en Rover, en de rest van het Locov) veilig kan negeren en dat veel van wat uit die richting wordt geroepen kritiek is op de eigen arbeidspositie (baanzekerheid tot 2017, geen rondje om de kerk, complexe personeelsroosters) en dat al gauw persoonlijk opgevat kan worden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 december 2013 @ 15:48:29 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133981833
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dit een handige klacht is. Men heeft gisteren geprobeerd om zo lang mogelijk te blijven rijden en men had vrij snel de dienst (grotendeels) weer op orde. Die ambitie zou je, waar mogelijk, iedere keer willen zien dat er geen gigantisch noodweer is (zeg, bij drie centimeter sneeuw).
Klopt. Niet alles is een klacht waard.
quote:
De lacherigheid binnen de organisatie is natuurlijk wel enigszins te wijten aan het feit dat men a) weet dat men MvBOV (en Rover, en de rest van het Locov) veilig kan negeren en dat veel van wat uit die richting wordt geroepen kritiek is op de eigen arbeidspositie (baanzekerheid tot 2017, geen rondje om de kerk, complexe personeelsroosters) en dat al gauw persoonlijk opgevat kan worden.
Een groot probleem zit ook bij het Rijk dat zich niet als en sterke opdrachtgever aan de NS opgeworpen heeft. Aan de ene kant geeft het de NS veel vrijheid om een goede bedrijfsvoering erop na te houden, maar aan de andere kant kan dit zoals nu wel behoorlijk gaan bijten met de reizigersbelangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:55:48 #59
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133982112
Hoe was het in Roodeschool, Mono?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133982203
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:30 schreef V2 het volgende:
Hm, een klacht van MVBOV die neerkomt op de vraag "waarom is er niet van tevoren uitgedund". Dat zat er in natuurlijk. Als men van tevoren uitdunt moet er geklaagd worden over gebrek aan ambitie, en als men het niet doet moet er geklaagd worden over gebrek aan vooruitzicht. Jammer.
Los van dat had eea beter kunnen worden gecommuniceerd, daar ben ik het dan weer wel mee eens. Maar het begint wel een beetje klagen om het klagen te worden zo hoor.
Achja, ik zag een klacht van hun kant ook wel weer aankomen. Ik zei het gisteren nog... mensen zijn nooit tevreden wat de spoorsector ook doet. Wordt er te vroeg uitgedund => klagen. Wordt er te laat uitgedund => klagen. Wordt er niet uitgedund waardoor er ongelukken komen => klagen.

Ik krijg vaak het idee dat het meer om een persoonlijke hetze jegens de NS draait bij MVBOV dan dat er echt om de belangens van de klant wordt gestreden, maar kan goed dat ik er wat dat betreft te bevooroordeeld naar kijk ;)
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:02:14 #61
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133982369
Het gaat om juist correct informatie op juiste tijdstip, dat heeft NS opnieuw nagelaten.

Dat ze dan schuld geven aan ProRail en de politie kan de reizigers niks schelen. Zij reizen met NS dus willen dat NS hun goed en op tijd op hoogte houdt. Dus in de ogen van de reizigers moet NS maar met ProRail en de politie op communicatiecursus gaan. Of een bijeenkomst organiseren waar ze eindelijk leren correct samenwerken, want dit is gewoon lachwekkend. Net als de afgeslankte dienstregeling in het winter.
pi_133982442
Wat voor informatie hebben ze niet gegeven dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:11:03 #63
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133982737
Om twee uur beweert de NS dat de treinen om 6 uur weer gaan rijden.
Om half vier beweert de NS niet te kunnen zeggen wanneer de treinen weer gaan rijden.
Daarna blijkt zo rond 6 uur dat de dienstregeling hier en daar weer opgestart kan worden, maar dat kon op sommige trajecten wel 1 a 2 uur lang niet omdat ze geen machinist en conducteur paraat hadden (ja, dit is een ander probleem)

Maar het gaat om het tijdstip. Iedereen weet, zelfs een pasgeboren baby die om 11.59 ter aarde kwam gisteren, dat de NS, ProRail en de politie gisteren, zo niet eergisteren al hierop konden anticiperen. Ze wisten dat er windkracht 11 kwam, ze wisten dat het spoor kwetsbaar zou zijn vanwege eventuele omvallende bomen, eventuele beschadigingen aan de bovenleiding. Dan kan het gewoon niet dat je om 2 uur pas, terwijl iedereen op school zit of aan het werk is, roept dat de dienstregeling per direct plat ligt. Dat hadden ze gewoon de avond ervoor moeten, ja moeten!, vertellen. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet gaan, zeker ivm pakjesavond.
pi_133983117
Hebben ze dat om 14:00 beweerd? Waar dan?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133983155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Om twee uur beweert de NS dat de treinen om 6 uur weer gaan rijden.
Om half vier beweert de NS niet te kunnen zeggen wanneer de treinen weer gaan rijden.
Daarna blijkt zo rond 6 uur dat de dienstregeling hier en daar weer opgestart kan worden, maar dat kon op sommige trajecten wel 1 a 2 uur lang niet omdat ze geen machinist en conducteur paraat hadden (ja, dit is een ander probleem)

Maar het gaat om het tijdstip. Iedereen weet, zelfs een pasgeboren baby die om 11.59 ter aarde kwam gisteren, dat de NS, ProRail en de politie gisteren, zo niet eergisteren al hierop konden anticiperen. Ze wisten dat er windkracht 11 kwam, ze wisten dat het spoor kwetsbaar zou zijn vanwege eventuele omvallende bomen, eventuele beschadigingen aan de bovenleiding. Dan kan het gewoon niet dat je om 2 uur pas, terwijl iedereen op school zit of aan het werk is, roept dat de dienstregeling per direct plat ligt. Dat hadden ze gewoon de avond ervoor moeten, ja moeten!, vertellen. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet gaan, zeker ivm pakjesavond.
De dag voor de storm was er een code geel afgekondigd, heb ik toevallig zelf nog op zitten letten op de sites van buienradar en het knmi. De avond voor de storm is dit opgeschaald naar code oranje en pas rond het middaguur op de dag zelf is er daadwerkelijk een code rood gekomen voor sommige provincies. Dat men dit 'dagen vantevoren al aan had kunnen zien komen', klopt dus niet als zelfs de weerinstanties zélf dit pas een paar uur vantevoren wisten ;)

En tja, we weten allebei wel hoezeer men klaagt als ze de dienstregeling met 'slechts code geel' wel al eerder hadden aangepast terwijl het op de dag zelf misschien wel reuze mee was gevallen...
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:24:44 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133983284
NS_online twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 16:20:56 Gouda-Utrecht: de treinen gaan zoetjes aan weer rijden. Gevolgen van een persoonsaanrijding zijn voorbij. #gdwd http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Nou, fantastisch. Ze maken er elke keer weer iets anders van in de tekst.
pi_133983297
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:21 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

De dag voor de storm was er een code geel afgekondigd, heb ik toevallig zelf nog op zitten letten op de sites van buienradar en het knmi. De avond voor de storm is dit opgeschaald naar code oranje en pas rond het middaguur op de dag zelf is er daadwerkelijk een code rood gekomen voor sommige provincies. Dat men dit 'dagen vantevoren al aan had kunnen zien komen', klopt dus niet als zelfs de weerinstanties zélf dit pas een paar uur vantevoren wisten ;)

En tja, we weten allebei wel hoezeer men klaagt als ze de dienstregeling met 'slechts code geel' wel al eerder hadden aangepast...
Ik ben het in dit geval met de NS eens hoor, maar gegeven hoe makkelijk er in het verleden naar een nooddienstregeling is gegrepen kan ik me voorstellen dat mensen denken "als zelfs de NS zegt dat het veilig is..." :P
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:25:04 #68
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133983304
Het is gewoon zeikerij, ik ben op eigen initatief wat eerder weggegaan van huis en van m'n werk. Niemand zeikt op Rijkswaterstaat omdat er mega files stonden bijvoorbeeld. NS heeft gisteren redelijk gehandeld, kijken hoelang ze door kunnen gaan en vrij vlotjes de boel weer opgestart.

Informatie verziening heb je zelf in de hand, app'jes zat met actuele vertrektijden, even kijken of er wat gaat en zo ja met welke vertraging.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133983313
Maar zijn er op de stilgelegde trajecten ook echt bomen om gegaan die een treindienst hadden verstoord?
dag
pi_133983422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:25 schreef Peter het volgende:
Maar zijn er op de stilgelegde trajecten ook echt bomen om gegaan die een treindienst hadden verstoord?
Dat durf ik niet te zeggen. Wel op mijn (niet stilgelegde) traject.Hierdoor moest mijn trein weer terugkeren naar Amersfoort.
pi_133983429
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:25 schreef Fiorano het volgende:
Informatie verziening heb je zelf in de hand, app'jes zat met actuele vertrektijden, even kijken of er wat gaat en zo ja met welke vertraging.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Niet iedereen heeft een smartphone (of bereik) en NS heeft luidkeels geroepen dat ze het van ProRail moesten overnemen. Tot dusver zonder veel verbetering (of verslechtering, om eerlijk te zijn).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133983443
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:27 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. Wel op mijn (niet stilgelegde) traject.Hierdoor moest mijn trein weer terugkeren naar Amersfoort.
Dat vroeg ik dan ook niet, maar for the record, hoe snel was dat weer op de rit?
dag
pi_133984452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:25 schreef Peter het volgende:
Maar zijn er op de stilgelegde trajecten ook echt bomen om gegaan die een treindienst hadden verstoord?
Ja, en veel voorwerpen in de bovenleiding.
pi_133984486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Om twee uur beweert de NS dat de treinen om 6 uur weer gaan rijden.
Om half vier beweert de NS niet te kunnen zeggen wanneer de treinen weer gaan rijden.
Daarna blijkt zo rond 6 uur dat de dienstregeling hier en daar weer opgestart kan worden, maar dat kon op sommige trajecten wel 1 a 2 uur lang niet omdat ze geen machinist en conducteur paraat hadden (ja, dit is een ander probleem)

Maar het gaat om het tijdstip. Iedereen weet, zelfs een pasgeboren baby die om 11.59 ter aarde kwam gisteren, dat de NS, ProRail en de politie gisteren, zo niet eergisteren al hierop konden anticiperen. Ze wisten dat er windkracht 11 kwam, ze wisten dat het spoor kwetsbaar zou zijn vanwege eventuele omvallende bomen, eventuele beschadigingen aan de bovenleiding. Dan kan het gewoon niet dat je om 2 uur pas, terwijl iedereen op school zit of aan het werk is, roept dat de dienstregeling per direct plat ligt. Dat hadden ze gewoon de avond ervoor moeten, ja moeten!, vertellen. Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of ze wel of niet gaan, zeker ivm pakjesavond.
Bij de melding van het opheffen stond direct een we weten nog niet wanneer het opgelost is tekst.
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:05:23 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133985322
Ik begrijp wel waarom MVBOV het doet, de storm bleek wat minder heftig dan verwacht dus hadden de maatregelen dat ook mogen zijn. Maar dat is, zoals hier eerder al is aangegeven, achteraf gepraat. Het wegverkeer werd geadviseerd om niet de weg op te gaan als dat niet nodig is en ook het vliegverkeer ondervond behoorlijk veel overlast van de harde wind.

Wat mij gisteravond opviel is dat er toch wel flinke problemen waren op trajecten waar niet preventief werd geruimd. Den Haag - Dordrecht was een puinhoop met sprinters die veel te laat reden (vertragingen tot +20) en een IC die werd beperkt tot Rotterdam - Venlo. Wat was daar de gedachte achter :?

edit: het is nog steeds een drama met Prio-rijtuigen. De excuus-expresse rijdt 1x per 2 uur Roosendaal - Brussel, wat je kunt doen met 2 stammen (lang keren in Brussel). Ook op de HSL is het bal, veel uitval door materieelproblemen. Derde dag op rij :(
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:08:41 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133985523
Vanochtend twitterde NMBS dit:
NMBS twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 07:12:20 #L25 #L12Treinen 12XX beperkt tot RoosendaalTreinen 1205, 1222, 1245, 1262 afgeschaftBusdienst tss AntwC-Roosendaal#NMBS @NMBSEurope reageer retweet
Maar waarvoor die busdienst Antwerpen-Roosendaal?
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:12:24 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133985758
Die 4 treinen zijn de extra treinen die zijn gaan rijden sinds 7 oktober, zodat tijdens de spitsen weer een uurdienst wordt geboden. Die vervangende bussen zullen wel voor die treinen bedoeld zijn.

Een beetje raar is het wel, want er had ook vervangend Belgisch materieel kunnen rijden vanaf Roosendaal, bijvoorbeeld wat duikbrillen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:19:30 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133986170
Desnoods laat je die alleen pendelen Roosendaal-Antwerpen, en dan de IC-Charleroi laten overstappen, ofzo.
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:21:11 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133986255
Desnoods laat je het varkentje een extra slag Roosendaal - Essen doen voor aansluiting op de IC vanaf daar. Dit is weer eens zo'n kwalitatief uitermate teleurstellende oplossing zoals we van NS Internationaal gewend zijn...
pi_133986446
Valt me net trouwens op dat op perron 13/14b van Amsterdam Centraal een soort gebouw op poten staat, waardoor het hoog in de kap "hangt". Weet iemand wat dat is?
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:26:02 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133986485
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:25 schreef WhiteJoker het volgende:
Valt me net trouwens op dat op perron 13/14b van Amsterdam Centraal een soort gebouw op poten staat, waardoor het hoog in de kap "hangt". Weet iemand wat dat is?
Een oud seinhuis volgens mij
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:26:50 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133986541
Een oud "seinhuis" van Amsterdam ja :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:28:08 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133986619
Een beetje Googlen gaf me deze PDF waarin op pagina 7 (PDF-reader) / pagina 13 (paginanummering in de PDF) een stukje staat over dat gekke gebouwtje.
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:32:24 #84
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133986829
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik ben het in dit geval met de NS eens hoor, maar gegeven hoe makkelijk er in het verleden naar een nooddienstregeling is gegrepen kan ik me voorstellen dat mensen denken "als zelfs de NS zegt dat het veilig is..." :P
Dat dus. Een simpel berichtje op de avond ervoor met de mededeling dat er een storm verwacht wordt die gevolgen kan hebben voor de treindienst was genoeg geweest.

Ik ben wel blij met het feit dat er deze keer niet 's ochtends al een uitgediende dienst was. Op dat punt hebben ze wel geleerd van de vorige keer.
pi_133987260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:28 schreef James1988 het volgende:
Een beetje Googlen gaf me deze PDF waarin op pagina 7 (PDF-reader) / pagina 13 (paginanummering in de PDF) een stukje staat over dat gekke gebouwtje.
Tof! Ik zat mobiel, dus dan maak ik niet zo snel pdfjes tijdens het zoeken open. Deze was erg interessant. Het is dus voormalig Post B.
  vrijdag 6 december 2013 @ 17:51:15 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133987841
Goh, apenpersoneel achter dat @NS_Online. Iemand vraagt of het klopt dat je als internationale reiziger (uit Brussel) zonder toeslag met de Fyra mee mag vanaf Rotterdam.
tycho28 twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 13:47:32 @NS_online ik kom uit België, dan is die toch toeslagvrij? Volgens de planner rijdt de trein gewoon rechtstreeks naar A'foort reageer retweet
NS_online twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 13:52:02 @tycho28 De Fyra is niet toeslagvrij momenteel. Dat je uit België komt heeft daar niet mee te maken. 6KJ reageer retweet
tycho28 twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 13:57:04 @NS_online maar als je een internationaal ticket hebt, mag je toch met die fyra zonder tieslag te betalen? Vindt het opzich raar dat bij... reageer retweet
NS_online twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 14:00:57 @tycho28 Dat zou je even aan webcare NS Hispeed moeten vragen. Ik durf er geen sluitend antwoord op te geven. ^KJ reageer retweet
NS_online twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 14:01:41 @tycho28 @Timbiels Het was mij niet bekend... ^KJ reageer retweet
ECMLfan twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 14:13:34 @Timbiels @NS_online @tycho28 Blijft ook komend jaar zo. Internationale tickets zijn geldig aan boord van ICd zonder toeslag. reageer retweet
Oftewel: Hee, ik weet het niet, dus ik antwoord maar wat ik denk dat het zal zijn. Want waarom zou ik het navragen/nazoeken?
pi_133988392
We zijn een beetje ongelukkig met de IC Berlijn bij Apeldoorn tot stilstand gekomen: midden op een overweg. Daar staan we inmiddels al een paar minuten stil. Terwijl het verkeer wacht.

Ah file bij station Apeldoorn ivm overwegstoringen tussen Apeldoorn en Deventer.
pi_133988701
Op de AV van Apeldoorn staat trouwens de IC naar Amsterdam centraal met +143 vanaf spoor 7. Dat is neem ik aan geen perronspoor?
pi_133989624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:05 schreef James1988 het volgende:
Ik begrijp wel waarom MVBOV het doet, de storm bleek wat minder heftig dan verwacht dus hadden de maatregelen dat ook mogen zijn. Maar dat is, zoals hier eerder al is aangegeven, achteraf gepraat. Het wegverkeer werd geadviseerd om niet de weg op te gaan als dat niet nodig is en ook het vliegverkeer ondervond behoorlijk veel overlast van de harde wind.

Wat mij gisteravond opviel is dat er toch wel flinke problemen waren op trajecten waar niet preventief werd geruimd. Den Haag - Dordrecht was een puinhoop met sprinters die veel te laat reden (vertragingen tot +20) en een IC die werd beperkt tot Rotterdam - Venlo. Wat was daar de gedachte achter :?

edit: het is nog steeds een drama met Prio-rijtuigen. De excuus-expresse rijdt 1x per 2 uur Roosendaal - Brussel, wat je kunt doen met 2 stammen (lang keren in Brussel). Ook op de HSL is het bal, veel uitval door materieelproblemen. Derde dag op rij :(
Dat jij het met vbov eens bent is ook niet zo raar natuurlijk :+
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:26:36 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133989681
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat jij het met vbov eens bent is ook niet zo raar natuurlijk :+
Ik snap waarom VBOV zo reageert. Maar ik denk niet dat alles wat MVBOV doet per definitie op internet hoeft te komen. :)
pi_133989809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik snap waarom VBOV zo reageert. Maar ik denk niet dat alles wat MVBOV doet per definitie op internet hoeft te komen. :)
Openheid van zaken is altijd goed. Dat er een taboe op heerst is ongewenst. Er wordt niet gedurfd het probleem te onderkennen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:31:47 #92
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133989887
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens. Niet iedereen heeft een smartphone (of bereik) en NS heeft luidkeels geroepen dat ze het van ProRail moesten overnemen. Tot dusver zonder veel verbetering (of verslechtering, om eerlijk te zijn).
Daar heb je gelijk in! :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 6 december 2013 @ 18:32:06 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133989898
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Openheid van zaken is altijd goed. Dat er een taboe op heerst is ongewenst. Er wordt niet gedurfd het probleem te onderkennen.
Eens, maar er is een verschil tussen iedere scheet die je laat op internet gooien of pas iets plaatsen wanneer je daadwerkelijk resultaten hebt geboekt.
pi_133990446
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens, maar er is een verschil tussen iedere scheet die je laat op internet gooien of pas iets plaatsen wanneer je daadwerkelijk resultaten hebt geboekt.
Ik heb vbov nog nooit gehoord over wat ze hebben bereikt, als ik dat combineer met jouw bericht...
pi_133990530
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:07 schreef WhiteJoker het volgende:
Op de AV van Apeldoorn staat trouwens de IC naar Amsterdam centraal met +143 vanaf spoor 7. Dat is neem ik aan geen perronspoor?
Geen idee eigenlijk. Maar in Hengelo is hij net met +160 omgeroepen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133990672
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Maar in Hengelo is hij net met +160 omgeroepen.
Apeldoorn heeft alleen perron 1, 3 en 4 en het perron voor de stoomtrein. Ik heb eigenlijk geen idee welk nummer die heeft.

Dat is spoor 8 volgens sporenplan. Het wordt wel met een stippellijn getekend. Waarom weet ik niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door WhiteJoker op 06-12-2013 19:01:21 ]
pi_133990929
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 18:54 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Apeldoorn heeft alleen perron 1, 3 en 4 en het perron voor de stoomtrein. Ik heb eigenlijk geen idee welk nummer die heeft.

Dat is spoor 8 volgens sporenplan. Het wordt wel met een stippellijn getekend. Waarom weet ik niet.
Onbediend gebied.
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:43:24 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133992709
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Bij de melding van het opheffen stond direct een we weten nog niet wanneer het opgelost is tekst.
Dat is dus echt niet waar, ik heb om 2 uur nog even gekeken. Toen stond er dat er na 18.00 de dienstregeling weer werd hervat. Pas later kwam er een 'update' waarbij NS meldde het niet te weten.
pi_133992970
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is dus echt niet waar, ik heb om 2 uur nog even gekeken. Toen stond er dat er na 18.00 de dienstregeling weer werd hervat. Pas later kwam er een 'update' waarbij NS meldde het niet te weten.
http://www.rijdendetreine(...)ltelijk-weer-op-gang
Dit is het bericht van 14:00
In de berichten vanaf 15:00 wordt inderdaad 18:00 genoemd.

http://www.rijdendetreine(...)groningen-leeuwarden
http://www.rijdendetreine(...)digheden-amsterdam-c
etc
  vrijdag 6 december 2013 @ 20:17:18 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133994345
quote:
Aanvankelijk stond er eerst het volgende in de 'rode regel':
quote:
In de middag verwachten de weerdiensten zware windstoten, met name in het noorden van het land. Door zware wind wordt het treinverkeer ernstig gehinderd. Vanaf 14.00 uur wordt het treinverkeer stilgelegd in de volgende gebieden:

- ten noorden van de lijn Zandvoort-Haarlem-Amsterdam

- ten noorden van de lijn Zwolle-Marienberg-Emmen

Wij proberen u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de trajecten. De aanpassingen in de treindienst duren in ieder geval tot 18.00 uur. Later meer
Dat is terug te vinden in mijn post van gisteren 13:37 in het vorige deel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')