Zie vooral ook de 'tsjoek tsjoek' in de balk onder het NS-logo. Is inderdaad een nep-aacount, zo te zien met een dubbele underscore.quote:Op woensdag 13 november 2013 15:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hmm.. ik vind dat maar een lelijk nep-ns-twitter-account...
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..quote:Op woensdag 13 november 2013 16:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zou er eigenlijk animo zijn voor een TS2014/Railworks/Trainz/MSTS-topic? Of is die er al ergens?
Eensch, ik vind het wel leuk om zo nu en dan dingen over TS hier te zien, ook al speel ik het zelf niet.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Als die er nog niet is mag dat wmb hier wel tussendoor..
D-trein met toeslagquote:Op woensdag 13 november 2013 16:26 schreef Socios het volgende:
"Intercity D"
Niet de D van "Direct" maar van "Durchgangszug".
De D-treinen komen terug
twitter:NSCommunicatie twitterde op maandag 11-11-2013 om 15:51:03In navolging van de RET overwegen wij ook een spaarprogramma in te voeren, waarbij u kunt sparen voor een auto. http://t.co/zeGvDLdth1 reageer retweet
twitter:NSCommunicatie twitterde op woensdag 13-11-2013 om 17:01:28Nieuw: de "Intercity direct" tussen A'dam en Breda. Zoals u al aan de naam kunt zien zijn de tussenstops in Schiphol en R'dam geschrapt. reageer retweet
Sowieso vind ik het onzinnig om hier 'tweets' en vertragingen te melden. Houd dat lekker op Twitter en NOS-teletekst. Dan kan er hier weer over treinen(nieuws) gesproken worden en foto's worden geplaatst.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
De tweets worden met de minuut slechter van het account, bespaar ons.
Nice.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Nee dat weet ik zelfsquote:Op woensdag 13 november 2013 17:49 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Duidelijk niet door een kenner geschreven, want met fluiten alleen kom je er niet
Het is "Unterlüß"quote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Met Flash op de bokquote:Op woensdag 13 november 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Een High Speed Freight vanaf Maschen Marshalling Yard staat in Ünterluß te wachten op het passeren van een ICE totdat hij verder mag richting Hannover.
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleundquote:
Psssssssht! Shit, dodeman vergeten!quote:Op woensdag 13 november 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dan had er een bordje aan die bovenleidingmast moeten zitten en de machinist met camera uit het raam geleund
Het wachten is tot anonieme kaarten verplicht aan een bankrekening gekoppeld moeten worden. Daar kan je tenslotte niet tegenzijn, anders ben je een voorstander van misbruik.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:23 schreef Fiorano het volgende:
Kolere, ik heb de code om mij MijnNS account te activeren binnen gekregen per post. Om een OV-chipkaart te koppelen moet ik een Kaartservicecode aanvragen. Deze kaartservicecode moet ik ophalen bij een OV-Chip automaat... Echt hoe fucking ingewikkeld wil je het maken....
Hoepeltjes en springen. Zie ook boetes voor niet inchecken met vrij reizen/non-trajectabonnement.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
Nouja, ik hoef dus niet langs een automaat. Heb toch een code in m'n mail gekregen. Gelijk een paar claims ingediend, ondanks m'n SOV.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vond ik ook kankeronklantvriendelijk ja. Bleek uiteindelijk trouwens ook zonder zogenaamde kaartservicecode te werken. Vuile neukers daar bij NS.
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:02 schreef Socios het volgende:
Morgen met de trein Leeuwarden - Zwolle - Arnhem - Köln Hbf (ICE) - Aachen Hbf (ICE) - Verviers Central - Eupen - Ličge Guillemins - Rivage - Barvaux - Liegč Guillemins - Maastricht - Eindhoven - Nijmegen (Plan V) - Zwolle (ICRm) - Leeuwarden.
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" jaquote:Op woensdag 13 november 2013 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En je vertrekt ochtends met eerste trein en keert nachts met laatste trein terug?
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaadquote:Op woensdag 13 november 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat slagje Barvaux ziet eruit als tijd volmaken "en als ik vertraging heb kan ik het altijd nog schrappen" ja
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:46 schreef Igen het volgende:
Wat mij betreft is de enige reden om naar Barvaux te reizen, dat je vanaf daar een wandeling naar Durbuy kan maken.
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.quote:Op woensdag 13 november 2013 09:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
De beperking in Nederland zit in het beveiligingssysteem (ATB), de stap 'groen' betekent 'maximale materieelsnelheid', maar is vastgelegd op 140 km/h. In België is dat anders.
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo.quote:
Hallo JIJ begon eroverquote:Op woensdag 13 november 2013 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Godver moet ik oorkanker krijgen ofzo.
Sowieso is Durbuy maar een tourist trap, maar de wandeling vanaf Barvaux is zeker wel mooi.
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
Morgen en vrijdag gaat de spoorbrug tussen Nieuweschans en Leer er weer uit gok ik? Weer werkzaamheden aldaar, terwijl die eerst voor het weekend gepland stonden.
zo eng is dat station niet?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Diverse 'escapes' ingebouwd inderdaad
Stuk met Plan V ook 'schrapbaar', maar weiger via Utrecht Centraal te reizen.
klopt. Meyer uit Papenburg heeft weer een notendopje opgeleverdquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Ja, bij het Meyer werft. Gaat weer om een mooie kneiter, de Norwegian GETAWAYquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Dat heb je weleens he, daarquote:Op woensdag 13 november 2013 19:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er een nieuw schip te water gelaten van de shipyard daar vlakbij.
Laatste keer dat ik er was lag Durbuy er piekfijn bij hoor.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hallo JIJ begon erover![]()
![]()
Overigens is bijvoorbeeld Coo met die watervallen heel veel vergane glorie. En Binche, okee daar is professor Barabas de burgemeester natuurlijk. Zou me verbazen als Durbuy een modern, fris, fruitig, mondain, bruisend toeristenoord zou zijn as we speak
je verveelt je?quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
quote:Op woensdag 13 november 2013 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb je weleens he, daar![]()
Ik heb een booot
Ik heb een hele mooie splinternieuwe boot
En als ie klaar is is het spoor een dagje dood
Want die dag dat ik hem daar op haahaal
dan moet die brug eruit, Arriva staat voor paal
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo eng is dat station niet?
Ik kom er gemiddeld eens in de 2 maanden, en elke keer verbaas ik mij er over dat alles weer compleet veranderd isquote:Op woensdag 13 november 2013 20:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Vind Utrecht (Centraal) helemaal niks en mijd het tot de hele verbouwing klaar is.
Aha, dank je wel.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:23 schreef greavy het volgende:
@ Igen; Die rijtuigen + stuurstand is M4
Er loopt langs o.a. Barvaux een heel mooi langeafstandwandelpad, de GR57.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:17 schreef Igen het volgende:
Een paar foto's uit de oude doos. De treinfoto's heb ik destijds in 2011 geloof ik al gepost in dit topic, maar nu dan ook een paar meer:
[ afbeelding ]
Een ICE op station Luik-Guillemins
[ afbeelding ]
Een trein met een stuurstandrijtuig van een mij onbekend type. Misschien dat vorige keer iemand verteld heeft wat het was, maar dat ben ik dan weer vergeten.
[ afbeelding ]
Een treintje bij station Barvaux.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het centrum van Durbuy. Piekfijn onderhouden en de planten keurig in model geknipt, zoals je kan zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijn 25N is zelfs ontworpen met 200 km/h als uitgangspunt, maar door het bochtenwerk in dat traject is het niet echt haalbaar. Eigenlijk hetzelfde als de noordsectie op de HSL: geheel ontworpen voor 300 km/h terwijl je dat maar 2 minuten haalt.quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
(...)
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
In Nederland ook al een jaar of 15..quote:Op woensdag 13 november 2013 19:51 schreef greavy het volgende:
[..]
De meeste lijnen zijn in het Belgische land al 160km/h. En ze zijn met diverse upgrades bezig.
- Lijn 36N, Brussel - Leuven, mag nu maar met 160 km/h bereden worden. Dit wordt 200km/h. 160 km/h vanwege geen ERTMS (Europees regeltjesgeneuzel), er ligt alleen TBL2+, dus nu ineens maar 160 (terwijl TBL2+ wel 200km/h aankan). Deze lijn gaat een upgrade krijgen naar ERTMS als lijn 50A tussen Brussel - Gent (- Brugge) klaar is.
- Lijn 50A, Brussel - Gent - Brugge, Op het nieuwe viersporige traject (de werkzaamheden zijn nog steeds bezig) worden de binnenste 2 sporen 200km/h, en de buitenste 2 sporen 160km/h. Dat is nu max. 160 km/h.
Straks gaat dus de IC Eupen - Oostende het grootste deel (Luik - Brugge) 200 km/h rijden, net als die faal-Thalys naar Oostende, die ook Brussel - Gent - Brugge met 200 km/h kan doen.
In princiepe is in België tegenwoordig standaard dat de spoorlijn 160 km/h gereed is.
Nee joh, goederentrein rijden is awesome.quote:
In het stukje Hannover - Hamburg zitten zoveel snelheidsverschillen dat je hooguit 10-15 min van de 60 200 rijdt, echt niet cool.quote:
Maar in België rijden ze dan ook 160 waar het kan. Al het nieuwe materieel moet in principe minimaal 160 km/h kunnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Lelijke oude ICEquote:Op woensdag 13 november 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Wachten tot een ICE gepasseerd is om naar het hoofdspoor te rangeren en mijn weg te vervolgen.
Niet alleen de UK market toch? Lijkt me ook wel iets voor S-Bahn Berlijn namelijkquote:Op woensdag 13 november 2013 21:40 schreef greavy het volgende:
Siemens komt 'binnenkort' met een nieuw type Desiro: De Desiro City. Dit is een aangepast model van de Desiro UK.
Siemens
Maak daar maar 30 van.quote:Op woensdag 13 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
In Nederland ook al een jaar of 15..
Maar we doen het niet want we falen lieverquote:
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...quote:Op woensdag 13 november 2013 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar we doen het niet want we falen liever
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen lerenquote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nederland is op een aantal vlakken gewoon te ambitieloos. Wel dingen roepen, maar gewoon niet doorpakken ...
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NS is gewoon kut. Alles aan NS is kut. En die mensen die hun best doen om er nog iets van te maken, die hadden beter een vak kunnen leren
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?quote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk isquote:Op woensdag 13 november 2013 22:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het waren allemaal zijlijnen en toen dat hoofdlijnen werden vond de inspectie het opeens niet goed. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke hoofdlijnen die vroeger zijlijn waren zijn dit dan?
Er zit een vrij uitgebreid verhaal aan vast. Men was bang dat de treinen op baanvakken voor 140 km/h dan 160 km/h zouden gaan rijden. Dat zou gevaarlijk zijn want op het moment dat een trein in een boog op een overweg een auto zou raken, zou de ontsporingskans bij 160 km/h veel hoger zijn dan bij 140 km/h. Daarom was het kiezen.. Of 140 eraf en alleen code groen waar 160 toegestaan was, of 160 achterwege laten. Het eerste is veel duurder en heeft grotere consequenties dan het tweede.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als dingen echt beter kunnen dan ga je niet zomaar ja en amen tegen de inspectie zeggen, maar kijken wat er wel mogelijk is
Eckte zijlijnen ja..quote:Op woensdag 13 november 2013 22:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Schiphol-Leiden bijvoorbeeld.. Weesp-Lelystad. Of het gaat juist om hele korte stukjes.
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .quote:Op woensdag 13 november 2013 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is waar, maar op een aantal baanvakken moet het inmiddels bijna kunnen, omdat daar vrijwel alle overwegen opgeheven zijn.
Ja, maar het enige waar naar gekeken wordt is "nu overdrijf je wat" Dus is het mijn schuld dus kan men lekker de kop in het zand blijven steken.quote:Op woensdag 13 november 2013 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nah, nu overdrijf je wat. Niet alles is kut, maar het kan gewoon nog zoveel beter zonder dat het direct veel geld hoeft te kosten. Het zijn veel relatief kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld het product een heel stuk kunnen verbeteren.
Zaandam - Houtenquote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
bedenk me net: is de overweg Kandelaarweg/Kerkweg bij Kethel al opgeheven?quote:Op woensdag 13 november 2013 23:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Diverse overwegloze baanvakken. Volgens mij Amsterdam - Rotterdam over Schiphol en Leiden is overwegvrij .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |