Ja, te lang. Lees wel altijd trouw mee, vind dit een van de leukere draadjes op FOK!quote:
Zo een stapje in de goede richting? Zit nog een beetje met de separator in m'n maag, kan geen goede kiezen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 00:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Één regel per station met een kolommetje met al het materieel gecombineerd, dus bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Ziet er beter uit ja, stuk overzichtelijker.quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:48 schreef Poepdoos het volgende:
[..]
Zo een stapje in de goede richting? Zit nog een beetje met de separator in m'n maag, kan geen goede kiezen.
http://ovtijden.com/infoplus/mat/1920/20131107/
Gewoon ergens in een tuin in Zutphen. Geen hinder voor het treinverkeer. Waar ze dat Deventer vandaan halen...quote:Op vrijdag 8 november 2013 06:35 schreef b2py het volgende:
Ook echt tussen Deventer en Hengelo, waar geen trein rijdt.
Kolere....dat moet een klap geweest zijn...quote:Op vrijdag 8 november 2013 01:48 schreef Poepdoos het volgende:
http://www.112oostgelderl(...)-belandt-in-de-berm/
Syntus Lint 40.
bij elk tikje heb je al een stevige schadequote:Op vrijdag 8 november 2013 09:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kolere....dat moet een klap geweest zijn...
ja dat sowieso, maar als je ziet hoever de trein is doorschotenquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij elk tikje heb je al een stevige schade
Daar zijn stootjukken natuurlijk ook op ontworpen: de trein geleidelijker afremmen zodat er minder schade ontstaat. En dat kost wel wat afstand.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ja dat sowieso, maar als je ziet hoever de trein is doorschoten
Gelukkig stond er eenquote:Op vrijdag 8 november 2013 09:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar zijn stootjukken natuurlijk ook op ontworpen: de trein geleidelijker afremmen zodat er minder schade ontstaat. En dat kost wel wat afstand.
Ik geloof niet dat er veel kopsporen zijn zonder juk.quote:Op vrijdag 8 november 2013 09:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig stond er eenanders was de bovenleidingportaal ook neergegaan.
Zou zomaar kunnen. Het is er wel de periode voor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:42 schreef lyolyrc het volgende:
Misschien een gevalletje glad spoor in Zutphen?
Gladheid komt niet alleen door bomen, er zijn meer factoren. Industrie is er bijvoorbeeld eentje van.quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Staan niet echt bomen in de buurt daar
Ergens op de foto's op flickr zie je resten van het stootblok naast de trein (omgebogen)quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:29 schreef Monopoly het volgende:
Ik zie ook nergens de bok staan. Stond er wel een bok of hadden ze 2 bielzen gekruist staan in het spoor?
Link ?quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ergens op de foto's op flickr zie je resten van het stootblok naast de trein (omgebogen)
Sorry was geen flickr maar 112gelderland, vanaf foto 8quote:
Nou idd, was dat juk van papier-maché of zo?quote:Op vrijdag 8 november 2013 12:47 schreef mc3347 het volgende:
![]()
Juk heeft blijkbaar niet zoveel geholpen, hij is er dwars doorheen gereden...............met een Lintje...
Is dat waar die wegrollende VIRM ooit eens twee lintjes total loss gereden heeft?quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:27 schreef Bitlord het volgende:
Staat mij bij dat dat spoor iets afloopt.
Ohja, dat is waar ook...quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat waar die wegrollende VIRM ooit eens twee lintjes total loss gereden heeft?
niet total loss, maar beiden hadden wel aanzienlijke schade en moesten langdurige reparatie ondergaan. Er staat me bij dat Syntus hiervoor tijdelijk extra DM'90 heeft moeten huren van de NS.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat waar die wegrollende VIRM ooit eens twee lintjes total loss gereden heeft?
Dan krijg je normaal toch niet zo'n vaart dat je een juk helemaal wegdrukt?quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:27 schreef Bitlord het volgende:
Staat mij bij dat dat spoor iets afloopt.
Niet met zo'n petfles op wielen nee.quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dan krijg je normaal toch niet zo'n vaart dat je een juk helemaal wegdrukt?
quote:Op vrijdag 8 november 2013 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet met zo'n petfles op wielen nee.
Hebben ze die niet gestropt of gesleutelt dan?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:54 schreef dennistd het volgende:
Twee kilometer hebben ze al wel gedaan: Bij het Expocenter (Westermaatsweg Hengelo) was het spoor al vernieuwd, en om 13u ging de overweg bij het station dicht omdat de trein daar in de buurt was.
Op die manier.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:09 schreef dennistd het volgende:
Dicht als in afgesloten met een omleiding voor mensen die aan de overkant moeten zijn (zoals buslijn 51 in dit geval)
Eén getal: 1200.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:27 schreef Bitlord het volgende:
Ik zie trouwens dat de "chassis" van de Fccpps al meer dan 51 jaar oud zijn. Zou die leeftijd ook van invloed zijn op de staat van de wagens?
Mits goed onderhouden lijkt me dat niet. Hoe oud denk je dat Mat '64 is?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:27 schreef Bitlord het volgende:
Ik zie trouwens dat de "chassis" van de Fccpps al meer dan 51 jaar oud zijn. Zou die leeftijd ook van invloed zijn op de staat van de wagens?
quote:Usain Bolt verliest van Nederlandse Sprinter
De Sprinter van Amsterdam Centraal naar Zwolle heeft de 100 kilometer gewonnen van Usain Bolt. De Jamaicaanse atleet begon goed aan de wedstrijd, maar kon het hoge tempo niet volhouden. Hij werd vlak na station Almere Muziekwijk achterhaald, waarna zijn achterstand gestaag opliep.
Bolt beklaagde zich achteraf over het terrein. Een woordvoerder van de NS wuift die kritiek echter weg. “Ja, er lagen blaadjes op het spoor. Maar daar hadden beide sprinters last van. Bovendien had onze Sprinter vijf minuten vertraging, daar hoor je ons ook niet over.”
Tsja, dat een dwarsligger aan de bovenkant niet zoveel beschadigd is houdt niet in dat hij aan de onderkant ook niet gebroken is.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Spoor Borne mogelijk later klaar
Het herstel van het beschadigde spoor
bij Borne in Overijssel gaat mogelijk
langer duren.Woensdag onspoorde er een
wagon van een goederentrein.Kilometers
spoor raakte beschadigd.
Eerder deze week ging ProRail ervan uit
dat aanstaande maandag alles hersteld
zou zijn.Maar brokstukken van kapotte
dwarsliggers leiden tot vertraging bij
het herstel.Veel dwarsliggers zijn
ernstiger beschadigd dan gedacht.
ProRail heeft nu 1200 meter beschadigd
spoor vervangen en zegt alles te doen
om het spoor op tijd af te krijgen.Als
de schade aan het resterende gedeelte
meevalt,lukt dat misschien alsnog.
Het is goedkoper om alles te vervangen dan sommigen te laten liggenquote:Op vrijdag 8 november 2013 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
aan de andere kant: Alles moet er sowieso uit.
Dat zeg ik. Gamma.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is goedkoper om alles te vervangen dan sommigen te laten liggen
gewoon het ballast ook mee weghalen. 1 grote schuivert erop en Gehen mit der Banehen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:34 schreef James1988 het volgende:
Misschien omdat het weghalen dan langer duurt, omdat de machine ipv één grote dwarsligger allemaal kleine stukjes moet pakken?
Zo'n machine pakt met twee grijpers de dwarsligger uit het spoor, als die gebroken is kan hij hem niet goed oppakken. De dwarsligger valt er weer in en de machine moet stoppen. Zelfde geldt voor de kraagbouten, sommige zijn compleet vernield. Net alsof je sleutel afbreekt en de rest nog in het slot zit. Die bouten moeten er alsnog uit en dat kan niet machinaal omdat die alleen om kan gaan met hele bouten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Gamma.
Wat rukt het dan of sommige stukker zijn dan andere?
Dit klinkt als een bugje in het systeem. Oplossen gaarne.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
kan niet machinaal omdat die alleen om kan gaan met hele bouten.
Waarom? Die machine is ontworpen om heel spoor te vernieuwen, niet gesloopt spoor.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit klinkt als een bugje in het systeem. Oplossen gaarne.
Doorgaans worden er natuurlijk ook niet ruim 6000 dwarsliggers naar de kloten gereden. Dus normaal gesproken zal je niet snel tegen dit soort problemen aan lopen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar eigenlijk. Een machine bouwen om heel spoor te vervangen. Spoor wat heel is hoeft natuurlijk niet vervangen te worden he
quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel mazzel dat ze van die dwarsliggers er genoeg op voorraad hebben liggen. En niet dat het eoa buitengewoon uniek stuk wissel is dat eerst nog in India door kleine kindertjes in elkaar gezet moet worden of zo.
Wat?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:45 schreef dennistd het volgende:
Niet dat ik weet, er lopen wel mensen met rugzakken met koffie op Den Bosch-Utrecht.
Was nog koud ookquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Al jaren trouwens. Heb ze ook weleens gezien dat ze in de zomer dat buikorgel vol hadden met blikken bier, zal ook wel als een tierelier lopen
Die moet dan wel +28 of zo hebben denk ik?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef Monopoly het volgende:
Zat op laatste slagje Winschoten achter een vertraagde trein aan. Hele rit op geel seinbeeld gereden
Hebben ze heel vaak op vrijdagmiddag meequote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Al jaren trouwens. Heb ze ook weleens gezien dat ze in de zomer dat buikorgel vol hadden met blikken bier, zal ook wel als een tierelier lopen
Oog voor de behoefte van de reiziger. Kan NS niks mee te maken hebben dusquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Hebben ze heel vaak op vrijdagmiddag mee
De stopper naar Veendam zou om .38 vertrekken en vertrok om .53quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die moet dan wel +28 of zo hebben denk ik?
Wat maakt het uit? Jij kan er toch niks aan doen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De stopper naar Veendam zou om .38 vertrekken en vertrok om .53
Was iemand onwel geworden in de trein. Ik moest om .52 naar Winschoten toe en vertrok om .56
Gewoon kut
Klopt. Maak me er ook niet druk om, maar de hele rit op geel rijden is gewoon klotequote:Op vrijdag 8 november 2013 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat maakt het uit? Jij kan er toch niks aan doen?
Ik rij nu ook continue op geel van Londen naar Brighton..quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef Monopoly het volgende:
Zat op laatste slagje Winschoten achter een vertraagde trein aan. Hele rit op geel seinbeeld gereden
Dan haalt ie zijn kering ook niet meer op Veendam lijkt me, of kun je veel tijd goed maken daar in het noorden?quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:55 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De stopper naar Veendam zou om .38 vertrekken en vertrok om .53
Was iemand onwel geworden in de trein. Ik moest om .52 naar Winschoten toe en vertrok om .56
Gewoon kut
Ja, dat heb ik ook. Ziggy, nog tips?quote:Op donderdag 7 november 2013 23:28 schreef mschol het volgende:
[..]
nice...
ik vind die editor er niet bepaald beter op geworden, nergens heb ik indicaties hoe of waar de rails loopt voordat ik het neerleg (het is dus beetje op goed geluk neerleggen.)
quote:Op vrijdag 8 november 2013 18:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel mazzel dat ze van die dwarsliggers er genoeg op voorraad hebben liggen. En niet dat het eoa buitengewoon uniek stuk wissel is dat eerst nog in India door kleine kindertjes in elkaar gezet moet worden of zo.
Een minuutje of twee a drie wachten (al dan niet in overleg met de TRDL)was dan wel een idee geweest wellicht. Zit er iets meer ruimte tussen jou en de trein voor je. Zit je ook niet steeds tegen geel aan te hikken.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:51 schreef Monopoly het volgende:
Zat op laatste slagje Winschoten achter een vertraagde trein aan. Hele rit op geel seinbeeld gereden
Klopt. Ik heb op Hoogezand ook gewacht. Was net iets makkelijker op Zuidbroek. Bij combineren in Winschoten trdl gebeld dat ik me gereed zou melden als ik klaar was voor vertrek.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:12 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Een minuutje of twee a drie wachten (al dan niet in overleg met de TRDL)was dan wel een idee geweest wellicht. Zit er iets meer ruimte tussen jou en de trein voor je. Zit je ook niet steeds tegen geel aan te hikken.
Normaalgesproken zal die machine gebruikt worden om (bijna) versleten spoorstaven preventief te vervangen lijkt me, dat is toch wel wat anders dan compleet kapotgeroste dwarsliggers.quote:Op vrijdag 8 november 2013 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar eigenlijk. Een machine bouwen om heel spoor te vervangen. Spoor wat heel is hoeft natuurlijk niet vervangen te worden he
Ik weet niet of ik er heel enthousiast over ben dat de fabrikant van de fyra voortaan vliegtuigen en ruimteschepen wil gaan bouwenquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
De resultaten van AnsaldoBreda zijn zo belabberd dat moederbedrijf Finmeccanica over de eerste negen maanden van dit jaar verlies geleden heeft
http://www.treinreiziger.(...)_finmeccanica-145772
Dat doen ze al. Vliegtuigen toch minstensquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik er heel enthousiast over ben dat de fabrikant van de fyra voortaan vliegtuigen en ruimteschepen wil gaan bouwen
Past wel bij het budget wat NASA tegenwoordig krijgtquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:25 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik er heel enthousiast over ben dat de fabrikant van de fyra voortaan vliegtuigen en ruimteschepen wil gaan bouwen
Zet je nog een kaarsje in je icon?quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
22:22 - Rest in Peace Klassiek Motorstel 204. Om 22:22 is de 204 platgegooit op Stockem Atelier, en zal niet meer op eigen kracht ritten rijden.
RIP aan de nabestaandenquote:Op vrijdag 8 november 2013 22:49 schreef greavy het volgende:
22:22 - Rest in Peace Klassiek Motorstel 204. Om 22:22 is de 204 platgegooit op Stockem Atelier, en zal niet meer op eigen kracht ritten rijden.
DEEL DIT MET AL JE VRIENDEN OF JE HEBT GEEN RESTEPCquote:
Over de houdbaarheidsdatum? Nee, nog niet. Dat is dit stelletje pas aanstaande dinsdag 12 november.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat al ver over de houdbaarheidsdatum heen was ...
Alleen in Roodeschool heb je een kering van 20 minuten, verder overal iets van 5 minuten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 21:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan haalt ie zijn kering ook niet meer op Veendam lijkt me, of kun je veel tijd goed maken daar in het noorden?
Dat wordt nog leuk als die klotepoortjes straks gesloten zijn, staat er überhaupt een barcode op die tickets?quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:15 schreef Bitlord het volgende:
[ link | afbeelding ]
Unlike any train ticket you'll ever see in Britain by Bods, on Flickr
Het best aparte treinkaartje Hoek van Holland - elk station van Nederland dat je bij een combi krijgt met de Stena-boot.
net of NS een beleid heeft.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:22 schreef Bitlord het volgende:
Goed moment om die van de standaard afwijkende combi's af te schaffen. Interrail is ook zo'n vervelend geval, past niet in beleid NS.
Sowieso, wat zouden InterRailers met een InterRail in Nederland moeten? Je kunt vrij vaak voor een habbekrats een Blokker/Kruidvatkaartje krijgen, dat is echt stukken goedkoper dan een reisdag op je InterRail-ticket gebruiken voor een rit Heerlen - Amsterdam.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:22 schreef Bitlord het volgende:
Goed moment om die van de standaard afwijkende combi's af te schaffen. Interrail is ook zo'n vervelend geval, past niet in beleid NS.
Behalve als je een interrail zonder reisdagen hebt. Of door nederland gaat op doorreis.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Sowieso, wat zouden InterRailers met een InterRail in Nederland moeten? Je kunt vrij vaak voor een habbekrats een Blokker/Kruidvatkaartje krijgen, dat is echt stukken goedkoper dan een reisdag op je InterRail-ticket gebruiken voor een rit Heerlen - Amsterdam.
Hoe vaak zouden die verkocht worden, de meeste IR'ers zijn toch studenten enzo?quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Behalve als je een interrail zonder reisdagen hebt.
Aan wat voor route moet je dan denken waarbij een doorreis door Nederland zinnig is?quote:Of door nederland gaat op doorreis.
Geen idee, daarvoor moet je bij de interrail zijn. Maar er zijn van die mensen die een maand europa rondreizen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe vaak zouden die verkocht worden, de meeste IR'ers zijn toch studenten enzo?
Hannover - Schiphol - Parijs?quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe vaak zouden die verkocht worden, de meeste IR'ers zijn toch studenten enzo?
[..]
Aan wat voor route moet je dan denken waarbij een doorreis door Nederland zinnig is?
Zelfs dat kan nog zonder in NL te komen: Rheine - Münster - Keulen - Brussel - Antwerpen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Het moet echt al iets als Rheine - Antwerpen worden. Anders is ALLES sneller buiten NL om
Ja, maar is het ook sneller?quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zelfs dat kan nog zonder in NL te komen: Rheine - Münster - Keulen - Brussel - Antwerpen.
Doe je 6 uur over, maar dan heb je ook wat.
Ofwel, op 27 november hoor je of je op 15 december in een nachttrein of in een TGV moet stappenquote:Direct Paris-Barcelona TGVs postponed again...
Direct Paris-Barcelona TGVs will not now start on 15 December with the new pan-European timetable. It's been put back again until 2014. The present change-at-Figueres service will continue, although it's still not open for booking yet as I write this (on 1 November) for any date after the timetable change. Elipsos is likely to continue running on Fri, Sun & Mon nights southbound, Thur, Fri & Sun nights northbound, but is also late opening for booking.
UPDATE: Or has this changed yet again? One report and several rumours suggest TGVs may indeed start on 15 December, and that there may be a formal announcement on 27 November. But after so many rumours, expect them when you see them.
Of Leer - Essen(b)quote:Op zaterdag 9 november 2013 01:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Het moet echt al iets als Rheine - Antwerpen worden. Anders is ALLES sneller buiten NL om
Waarom moet ik bij iedere post van jou denken aan dat filmpje dat je de gootsteen aan het repareren wasquote:Op zaterdag 9 november 2013 10:22 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Zonnetje erbij en lichtelijk bewolkt. Prima weer om te rijden, al is dit vroeg voor mij.
Draai over het algemeen toch meer avond diensten.
Hahahaha. Ja dat was een mooie hhaha. Ik ben ook wel A-technisch, dan kan ik flink schelden en vloeken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waarom moet ik bij iedere post van jou denken aan dat filmpje dat je de gootsteen aan het repareren was
Roodeschool, echt in the middle of nowherequote:Op zaterdag 9 november 2013 10:22 schreef Monopoly het volgende:
[ afbeelding ]
Zonnetje erbij en lichtelijk bewolkt. Prima weer om te rijden, al is dit vroeg voor mij.
Draai over het algemeen toch meer avond diensten.
Klopt wel. Op zich is Delfzijl wel een mooi station met historie.quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:05 schreef Viezze het volgende:
[..]
Roodeschool, echt in the middle of nowhereNet als de meeste stations aan de lijn, maar bij bijvoorbeeld Delfzijl heb je nog het idee dat je "ergens" bent
gevalletje gtbv?quote:Op zaterdag 9 november 2013 11:27 schreef dennistd het volgende:
Altijd fijn: krijg je bij het plannen van Oldenzaal-Zutphen-Amersfoort een advies met de omgeleide ICE, rijdt dat ding je in Zutphen voorbij via perronloos spoor 5...
Wat heb ik gemist?? Linkje NU!quote:Op zaterdag 9 november 2013 10:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hahahaha. Ja dat was een mooie hhaha. Ik ben ook wel A-technisch, dan kan ik flink schelden en vloeken.
Kwaliteits TV wel.
Ze heeft vast de buurtbus voor de laatste 300 meter gemist of zo. Non-issue idd. Play the game by the rules & nobody gets hurtquote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef Viezze het volgende:
En ze kwam twee uur te laat aan in Zwolle?![]()
Als je de trein mist gaat er een half uur later weer een, dus eigenlijk is dit een beetje stemmingmakerij.
quote:
Nee, relatief korte tunnel dus beetje zonde geld om dat in te bouwen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 13:05 schreef Peter het volgende:
Geen mobiel bereik in de tunnel op de Hanzelijn?
Verrekte irritant zal je bedoelen. En geld is nooit meer een argument sinds achterlijke HSL-vergoedingquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:42 schreef Viezze het volgende:
Nee, relatief korte tunnel dus beetje zonde geld om dat in te bouwen.
Inderdaad. Daarnaast heb ik maar al te vaak het idee dat ook die oudjes, mits nog goed bij kennis, dondersgoed weten hoe het werkt maar profiteren van hun schijnbare zwakte.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef Viezze het volgende:
En ze kwam twee uur te laat aan in Zwolle?![]()
Als je de trein mist gaat er een half uur later weer een, dus eigenlijk is dit een beetje stemmingmakerij.
dat het niet ingebouwd is natuurlijk hehequote:Op zaterdag 9 november 2013 13:48 schreef Viezze het volgende:
Verrekte irritant om in te bouwen of dat het niet ingebouwd is?
En geld is inderdaad geen issue meer sinds de HSL, want het is op
Een halve minuut zonder internet en telefonie dat moet wel kunnen tochquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat het niet ingebouwd is natuurlijk hehe
Dat is het punt niet natuurlijk. Je kapt gewoon een verbinding af. Is precies hetzelfde als de bovenleiding in die tunnel weghalen en dan zeggen "een halve minuut zonder stroom moet wel kunnen toch". Nee dusquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Een halve minuut zonder internet en telefonie dat moet wel kunnen toch![]()
quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[ afbeelding ]
Zou de V250 tegenwoordig als voetbaltrein dienst doen?
Dat er dán onderdelen aflazeren...quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[ afbeelding ]
Zou de V250 tegenwoordig als voetbaltrein dienst doen?
Die valt ook wel uit elkaar zonder behulp van een zootje hooligans!!!quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[ afbeelding ]
Zou de V250 tegenwoordig als voetbaltrein dienst doen?
Zo een heb ik ook eens gehad. Of je de trein veilig, schoon vond, of de trein comfortabel was enzovoorts. Ik zat in een propvolle ranzige SGMm, dus ik heb alles met uitstekend ingevuld. Tevens heb ik mijn diepgekoesterde wens om alles integraal met mat64 te rijden ook vermeld. (quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Kwam nog een enquete tegen die ik ooit eens op de Hanzelijn ingevuld heb begin dit jaar![]()
[ afbeelding ]
Vraag 3, wat staat daar nou?quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Kwam nog een enquete tegen die ik ooit eens op de Hanzelijn ingevuld heb begin dit jaar![]()
[ afbeelding ]
"Op welk station eindigt deze treinreis? (eventuele overstapstations tellen niet mee)"quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vraag 3, wat staat daar nou?
De hemtunnel heeft het wel gelukkigquote:Op zaterdag 9 november 2013 13:42 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee, relatief korte tunnel dus beetje zonde geld om dat in te bouwen.
Wel leuk als mensen aan het bellen zijn. Gaat altijd wel even goed en dan vlak voor de tunnel eindigt; hallo? Hallo???
Rest in peace, laat Greavy het maar niet horen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://nos.nl/artikel/572(...)-dood-in-belgie.html
quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Op welk station eindigt deze treinreis? (eventuele overstapstations tellen niet mee)"
Hoe kan je dat niet kunnen lezen?quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]Ik bedoel je handschirft...
Hehehhe. Ja die heeft een GTW. En hoequote:Op zaterdag 9 november 2013 15:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Heeft een GTW abs? Volgens mij wel, het is dát of de meester kreeg een flinke epileptische aanval
quote:Afgelopen week raakte bij Antwerpen een koperdief zwaargewond, toen hij bij het losknippen van kabels in een leegstaande wasserij onder 15.000 volt kwam te staan.
De dief werd gevonden toen medewerkers van een elektriciteitsbedrijf de oorzaak van een stroomstoring kwamen onderzoeken. Hij is met zware brandwonden opgenomen in het ziekenhuis.
Ik kon het ook niet lezenquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan je dat niet kunnen lezen?![]()
Maar goed, er staat "God mag het weten".
Ik dacht iets van 900 (onleesbaar) meter...quote:Op zaterdag 9 november 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan je dat niet kunnen lezen?![]()
Maar goed, er staat "God mag het weten".
Dat dusquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht iets van 900 (onleesbaar) meter...
Laat fles het maar niet horen, want diegaat pas echt dwarsliggen dan....quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:00 schreef b2py het volgende:
ONZEKERHEID OVER HERSTEL SPOOR BORNE
In verband met de onregelmatige aanvoer van dwarsliggers voor de reparatie van het spoor bij Borne, blijft het onzeker of er maandag weer treinen kunnen rijden tussen Hengelo en Almelo. De reparatiewerkzaamheden aan het spoor bij Borne lopen vertraging op omdat het wachten is op nieuwe dwarsliggers.
Bron
hebben ze in iedergeval een dwarsligger extra om neer te leggenquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Laat fles het maar niet horen, want diegaat pas echt dwarsliggen dan....
quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:11 schreef mschol het volgende:
[..]
hebben ze in iedergeval een dwarsligger extra om neer te leggen
en terecht. Had die lutser maar een fatsoenlijke baan moeten nemenquote:Op zaterdag 9 november 2013 15:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://nos.nl/artikel/572(...)-dood-in-belgie.html
klopt. Hele trein begint te schudden als ABS in werking treedtquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hehehhe. Ja die heeft een GTW. En hoe
Moet je maar eens naast de lnkerdeur achter de meester staan. Je schrikt je een ongeluk als dat begint te werken. Wat een klere herrie hahahaha
Een piloot gaat mee schat ik zo.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:22 schreef Fiorano het volgende:
Ik zag een ICE tussen Amersfoort en Deventer, die is dus omgeleid dat wist ik. Maar hoe zit dat met de wegbekendheid bijvoorbeeld? Gaat er dan een andere machinist mee die daar vaker rijdt?
Wat staat hier? Ik kan het niet lezenquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Laat fles het maar niet horen, want diegaat pas echt dwarsliggen dan....
Dan is het maar goed dat ze onderweg geen watersportwinkels tegen komenquote:
Dat er onzekerheid was over de hersteltermijn is niet nieuw. Dat er nu een extra oorzaak bij lijkt te komen is wel zorgwekkend. Dat doet vermoeden dat de uitloop groter zal zijn dan eerst al gedacht. Lees: Waarschijnlijk heel maandag ook nog gestremd. Denk ik dan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:00 schreef b2py het volgende:
ONZEKERHEID OVER HERSTEL SPOOR BORNE
In verband met de onregelmatige aanvoer van dwarsliggers voor de reparatie van het spoor bij Borne, blijft het onzeker of er maandag weer treinen kunnen rijden tussen Hengelo en Almelo. De reparatiewerkzaamheden aan het spoor bij Borne lopen vertraging op omdat het wachten is op nieuwe dwarsliggers.
Bron
Ik heb het op film geloof ikquote:Op zaterdag 9 november 2013 16:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hehehhe. Ja die heeft een GTW. En hoe
Moet je maar eens naast de lnkerdeur achter de meester staan. Je schrikt je een ongeluk als dat begint te werken. Wat een klere herrie hahahaha
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 09-11-2013 om 17:27:02Rotterdam Lombardijen- Zwijndrecht: geen treinen op last van de brandweer http://t.co/axyyfHaEPO #rlbzwd reageer retweet
17:11:18 09-11-13 Melding PRIO 1 TS451 TS452 OD301 AG901 TUNNELCOMPLX REIZIGERSBUIS 1-2 ZUIDEINDE 82 BARENDRECHT [OMS] OPENBAAR MELDSYSTEEM MELDING VAK: 4890206quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:29 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 09-11-2013 om 17:27:02Rotterdam Lombardijen- Zwijndrecht: geen treinen op last van de brandweer http://t.co/axyyfHaEPO #rlbzwd reageer retweet
er staat:quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat staat hier? Ik kan het niet lezen
Best veel steentjes in zo'n wagonquote:
Zo gaat het normaal ook hoorquote:
Ah nasty... zal je maar net een rooie in een bocht ergens krijgen nadat je er al tig met geel bent gepasseerdquote:Op vrijdag 8 november 2013 19:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt. Maak me er ook niet druk om, maar de hele rit op geel rijden is gewoon kloteLaatste ritje, lekker naar huis daarna, en dan wordt het later
Mwoah, heb wel ATB-NG Dus al zou ik hem missen dan grijpt dat wel inquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah nasty... zal je maar net een rooie in een bocht ergens krijgen nadat je er al tig met geel bent gepasseerd
Mja dat scheelt. Jullie hebben ook geen ander mat natuurlijk. Bij de NS hebben we enkel in de DM'90 -NG zitten. En dat rijdt nog maar op twee kleine stukkies in het landquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Mwoah, heb wel ATB-NG Dus al zou ik hem missen dan grijpt dat wel in
Overigens maar 2 seintjes in de bocht. Inrijder van Sauwerd vanuit Delfzijl en Vanuit Groningen Noord naar Groningen toe.
True. Ik mag er natuurlijk niet op vertrouwen, maar het is wel verdomde handig op momenten dat je niet hebt opgelet. Is mij overigens nog niet overkomen, maar het is een stok achter de deur om een sts te voorkomenquote:Op zaterdag 9 november 2013 18:50 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mja dat scheelt. Jullie hebben ook geen ander mat natuurlijk. Bij de NS hebben we enkel in de DM'90 -NG zitten. En dat rijdt nog maar op twee kleine stukkies in het land
quote:
Dus elke Fccpps die ze lossen wordt door een kraan opgetild?quote:
Vier stuks zelfs, scheelt weer defensie erbij te roepen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dus elke Fccpps die ze lossen wordt door een kraan opgetild?
dat beantwoordt mijn vraag niet helemaalquote:Op zaterdag 9 november 2013 19:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Vier stuks zelfs, scheelt weer defensie erbij te roepen.
op Arnhem komt er een Nederlandse machinist op(moet toch kopmaken)quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:22 schreef Fiorano het volgende:
Ik zag een ICE tussen Amersfoort en Deventer, die is dus omgeleid dat wist ik. Maar hoe zit dat met de wegbekendheid bijvoorbeeld? Gaat er dan een andere machinist mee die daar vaker rijdt?
Kwestie van piloteren waarschijnlijk. Machinist met materieelbekendheid ICE rijdt de trein terwijl er een andere machinist met wegbekendheid Deventer - Amersfoort met hem meerijdt.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
op Arnhem komt er een Nederlandse machinist op(moet toch kopmaken)
Oh dat heb ik ook weleens gehoord op mijn huidige Stammstrecke ja. Is dat de ABS??quote:
Klinkt als "kwestie van de Lamme helpt de Blinde"quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:33 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kwestie van piloteren waarschijnlijk. Machinist met materieelbekendheid ICE rijdt de trein terwijl er een andere machinist met wegbekendheid Deventer - Amersfoort met hem meerijdt.
Arme jij. Ik mag hopen dat je eerste klas mocht?quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen winter nog met DDAR+Loc naar Vlissingen geweest
quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klinkt als "kwestie van de Lamme helpt de Blinde"
quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat ze onderweg geen watersportwinkels tegen komen
het spul komt waarschijnlijk terug op de baan. Loc + 2 rijtuigen + kopbak. Zou mogelijk gaan om 19 setjes 7300. Het snelste materieel dat er is als de loc voorop rijdtquote:Op zaterdag 9 november 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen winter nog met DDAR+Loc naar Vlissingen geweest
Is er toch al eens geweest?quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het spul komt waarschijnlijk terug op de baan. Loc + 2 rijtuigen + kopbak. Zou mogelijk gaan om 19 setjes 7300. Het snelste materieel dat er is als de loc voorop rijdt
Zeker. In een ver verleden waren de genoemde setjes geen uitzondering en reden er ook setjes DD-AR met in totaal vijf bakken. Later is dat gestandaardiseerd op 4 bakken per setje. In uitzonderingsgevallen was er wel eens eentje die wat korter was.quote:
Vijf, echt? Zes weet ik wel: die waren ingedeeld in de 7900-serie. DDM1 heeft wel een tijd met vijf bakken gereden, omdat ze richting Rhenen moesten de perrons op die lijn destijds niet meer aankonden dan dit.quote:Op zaterdag 9 november 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker. In een ver verleden waren de genoemde setjes geen uitzondering en reden er ook setjes DD-AR met in totaal vijf bakken. Later is dat gestandaardiseerd op 4 bakken per setje. In uitzonderingsgevallen was er wel eens eentje die wat korter was.
DD-AR reed tot halverwege dit jaar nog, maar daarna vanwege een revisie aan de kant gezet. Probleem is dat de NS nu materieeltekort heeft en iets moet verzinnen om dat op te lossenquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vorig jaar reed dat toch nog? Tenminste dat dacht ik bij de spitstrein van Enkhuizen- A'dam
Ik wil wel weer eens scheuren in een 7300.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DD-AR reed tot halverwege dit jaar nog, maar daarna vanwege een revisie aan de kant gezet. Probleem is dat de NS nu materieeltekort heeft en iets moet verzinnen om dat op te lossen
Bedacht me ineens dat het mDDm was. Kan me voorstellen dat NS weer met getrokken loc wil gaan rijden maar dan hebben al die bakken wel een opknapbeurt nodig.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DD-AR reed tot halverwege dit jaar nog, maar daarna vanwege een revisie aan de kant gezet. Probleem is dat de NS nu materieeltekort heeft en iets moet verzinnen om dat op te lossen
DD-AR niet zozeer, omdat het nog niet lang uit dienst is. Het is vrij snel inzetbaar, in tegenstelling tot DDM-1 dat al veel langer aan de kant staatquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bedacht me ineens dat het mDDm was. Kan me voorstellen dat NS weer met getrokken loc wil gaan rijden maar dan hebben al die bakken wel een opknapbeurt nodig.
7900? Met een dieselloc ervoor?quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vijf, echt? Zes weet ik wel: die waren ingedeeld in de 7900-serie. DDM1 heeft wel een tijd met vijf bakken gereden, omdat ze richting Rhenen moesten de perrons op die lijn destijds niet meer aankonden dan dit.
Zit niet zo graag in DD-AR meer, geef mij dan maar DDZ. Heb een voorkeur voor de wat nieuwere treinen (ICM, VIRM, DDZ) muv SLT. Gelukkig zit ik vrijwel nooit in SLT, wat weinig beenruimtequote:Op zaterdag 9 november 2013 21:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DD-AR niet zozeer, omdat het nog niet lang uit dienst is. Het is vrij snel inzetbaar, in tegenstelling tot DDM-1 dat al veel langer aan de kant staat
Ik ben 2 meter, kan je nagaan hoe ik me daar in voelquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zit niet zo graag in DD-AR meer, geef mij dan maar DDZ. Heb een voorkeur voor de wat nieuwere treinen (ICM, VIRM, DDZ) muv SLT. Gelukkig zit ik vrijwel nooit in SLT, wat weinig beenruimte
oh kut ja. DD-AR heeft vroeger inderdaad in een zesbakssamenstelling gereden. Vijf bakken stond in de plannen, maar het werden er zes.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vijf, echt? Zes weet ik wel: die waren ingedeeld in de 7900-serie. DDM1 heeft wel een tijd met vijf bakken gereden, omdat ze richting Rhenen moesten de perrons op die lijn destijds niet meer aankonden dan dit.
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben 2 meter, kan je nagaan hoe ik me daar in voel
quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt het hier over het zitten in een SLT?
Geen idee, maar beter pak je een viaductje in de buurt of een mooie plek langs de baan.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag je in Duitsland gewoon ongegeneerd fotograferen op stations? Ben nu in Hamburg en ik ga me morgenmiddag vervelen voordat het concert van Nick Cave begint, gok ik.
Zeg, ik ben geen treinspotter! Straks zeg je nog dat ik een keukentrap moet kopen voor mooiere foto's.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen idee, maar beter pak je een viaductje in de buurt of een mooie plek langs de baan.
Veel mooiere shots
Dit zijn de regels: http://www.lokomotive-onl(...)ad/Fotoerlaubnis.pdfquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag je in Duitsland gewoon ongegeneerd fotograferen op stations? Ben nu in Hamburg en ik ga me morgenmiddag vervelen voordat het concert van Nick Cave begint, gok ik.
Eens.quote:Op zaterdag 9 november 2013 21:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Geen idee, maar beter pak je een viaductje in de buurt of een mooie plek langs de baan.
Veel mooiere shots
Duidelijk, bedankt. En ik heb geen statief bij mijn smartphone.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
Mag gewoon op de stations, als het voor niet-commerciële doeleinden is.
Die apen van DB Sicherheit willen soms moeilijk doen als je met statief loopt te kutten
Beetje jammer weerquote:Op zaterdag 9 november 2013 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik heb mijn Nikon thuis gelaten...
Ik ging niet voor de treintjes naar Hamburg, maar mijn concertmaatje komt pas later, dus ik heb tijd over.quote:
Ik heb in Duitsland serieus nog nooit enig probleem gehad. Het begrip "Eisenbahnfreund" is daar ook veel meer geaccepteerd dan hier. Alleen al de term. "freund" versus wat hier meestal genoemd wordt "treinenfreak". Maak je geen zorgen en veel plezierquote:Op zaterdag 9 november 2013 21:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag je in Duitsland gewoon ongegeneerd fotograferen op stations? Ben nu in Hamburg en ik ga me morgenmiddag vervelen voordat het concert van Nick Cave begint, gok ik.
Spoorautist vind ik meer toepasselijk hoor dan treinenfreak.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
In het Engels vind ik het ook wel mooi: railway enthousiast. Klinkt een stuk vriendelijker dan 'treinenfreak'
Goh, verrassendquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:09 schreef greavy het volgende:
Nederlandse overheid wil reisgegevens alle burgers opslaan
De Nederlandse overheid heeft plannen om de reisgegevens van alle burgers op te slaan zodat inlichtingendiensten deze kunnen gebruiken. In de database moet worden vastgelegd wie wanneer Nederland binnenkomt en verlaat.
Het plan is bekendgemaakt door Dick Schoof, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid tegen RTL Nieuws. "Nu worden uw reisgegevens niet opgeslagen", zegt Schoof. "We willen dat alle reisgegevens worden opgeslagen en ter beschikking komen van inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Natuurlijk onder stringente voorwaarden."
Volgens de coördinator moet de database de inlichtingen- en veiligheidsdiensten meer zicht bieden op bijvoorbeeld kleine groepen van potentiële terroristen en verdachte personen als mogelijke jihadstrijders: "Zo kunnen ze een risico-inschatting maken."
Eind november zou Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie zijn definitieve voorstel bekendmaken. Details over de uitwerking zijn er dan ook nog niet. Nederland staat niet alleen met de opslag van reisgegevens: in veertien andere Europese landen zouden er vergelijkbare plannen op tafel liggen.
Tweakers
in de UK worden die mensen ook actief betrokken bij het signaleren en opsporen van verdachte situaties. Dat is een andere benadering natuurlijk. Een HEEL andere.quote:Op zaterdag 9 november 2013 22:31 schreef James1988 het volgende:
In het Engels vind ik het ook wel mooi: railway enthousiast. Klinkt een stuk vriendelijker dan 'treinenfreak'
Tsja, dit is een hellend vlak. Over 10 jaar is iedereen een terrorist en moet de overheid alles van je weten. En bewijs jij maar dat je wel braaf bentquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Goh, verrassend
En die stringente voorwaarden kennen we zo langzamerhand wel, die worden toch naar believen versoepelt.
zou je dan ook false positives krijgen omdat de trein met ander materieel rijdt dan gepland?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK worden die mensen ook actief betrokken bij het signaleren en opsporen van verdachte situaties. Dat is een andere benadering natuurlijk. Een HEEL andere.
Ik stond een keer met een paar vrienden op een viaduct in de buurt van Stansted (?) waar een viersporige mainline ligt. We stonden daar wat foto's te maken, tot op een gegeven moment de politie langskwam. En de treinen kwamen ineens wat langzamer langs dan ze daarvoor deden...quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK worden die mensen ook actief betrokken bij het signaleren en opsporen van verdachte situaties. Dat is een andere benadering natuurlijk. Een HEEL andere.
Hebben ze hier ook geprobeerd. Liep compleet uit de hand.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK worden die mensen ook actief betrokken bij het signaleren en opsporen van verdachte situaties. Dat is een andere benadering natuurlijk. Een HEEL andere.
http://www.networkrail.co.uk/aspx/777.aspx
quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hebben ze hier ook geprobeerd. Liep compleet uit de hand.
Die gast zou mannen met gele en oranje vestjes nog zo op internet zetten, maak je niet druk man.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hebben ze hier ook geprobeerd. Liep compleet uit de hand.
Ja ik moet ook om 7:32 de trein hebben, maar ik moet eerst nog schaatsen kijken nuquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:42 schreef Monopoly het volgende:
Flauwe kuthumor. Ik moest zo maar eens gaan slapen.
Morgenochtend om 7 uur act de precense geven
Ja man die gast is compleet geschiftquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Die gast zou mannen met gele en oranje vestjes nog zo op internet zetten, maak je niet druk man.
Ditquote:Op zaterdag 9 november 2013 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja man die gast is compleet geschift
Verre reis?quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik moet ook om 7:32 de trein hebben, maar ik moet eerst nog schaatsen kijken nu
Bron: DeRedactie.bequote:"In zekere mate opgelucht dat ik bij de NMBS wegga"
vr 08/11/2013 - 21:17 - Alexander Verstraete
"Graag had ik samen met Infrabel de huidige overgangsperiode afgehandeld, maar eigenlijk zag ik op tegen nog eens 6 jaar aan het hoofd van de NMBS." Met die woorden maakte de afscheidnemende NMBS-baas Marc Descheemaecker in "Terzake" duidelijk dat hij opgelucht is dat hij de Belgische spoorwegen na 8 jaar vaarwel zegt. De meeste problemen waarmee de NMBS de laatste jaren kampt, weet hij aan de drieledige structuur van de spoorwegen die in 2004 werd ingevoerd.
In "Terzake" blikte Descheemaecker vanavond terug op de voorbije 8 jaar waarin hij aan het hoofd stond van de spoorwegmaatschappij NMBS. Hoewel zijn moeder pas is overleden en ook zijn vader sinds kort palliatieve zorgen krijgt toegediend, stond hij erop naar de studio te komen. "Dit is één van de laatste keren dat ik mijn NMBS kan verdedigen. Net als mijn vader ben ik een man die zijn plichten nakomt."
Nog tot woensdag is hij NMBS-baas. Daarna wordt hij voorzitter van de raad van bestuur van Brussels Airport. "In zekere mate ben ik opgelucht dat ik wegga bij de NMBS", zei hij. "Ik was eerst bezorgd dat mijn opvolger geen duidelijk ondernemers- of leidersprofiel zou hebben. Maar de aanstelling van Jo Cornu heeft me gerustgesteld. Hij heeft al een grote tent gerund. Hij heeft alle nodige capaciteiten en ervaring."
Dat hij door de politiek bij de NMBS buitenspel zou zijn gezet, wilde hij niet met zoveel woorden hebben gezegd. "In de privé-sector beslist de aandeelhouder wie een bedrijf leidt. Sommige mensen vroegen me langer te blijven. Graag had ik samen met Luc Lallemand van Infrabel de huidige overgangsperiode afgehandeld, maar eigenlijk zag ik op tegen nog eens 6 jaar aan het hoofd van de NMBS."
"De regering dwong ons in een foute, drieledige structuur"
Descheemaecker erkende dat de stiptheidscijfers van de NMBS nog altijd verre van goed zijn. Hij weet dit aan een combinatie van factoren. "In 2004 heeft de regering ons in een volledig verkeerde, drieledige structuur gedwongen met de infrastructuurbeheerder Infrabel, de spoorwegmaatschappij NMBS en de overkoepelende NMBS-Holding. Gelukkig wordt dat nu rechtgezet en keren we terug naar een tweeledige structuur. Daarnaast is in de jaren 1990 niet meer in treinen geïnvesteerd. Die zware investeringen hebben we nu gedaan en nieuwe treinen komen eraan."
"We moeten ook dringend af van het transportplan uit 1998. Nu hebben we 60% meer reizigers en nieuwe treinen. We hebben 5 jaar aan een nieuw plan gewerkt, maar moesten van de voormalige minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette (PS) de voorkeur geven aan de hervorming van de interne structuur. Ik had liever de beide sporen tegelijk bewandeld, maar hij vond dat te riskant."
"Ik heb nooit in de Fyra geloofd"
"Ik ben altijd tegen de Fyra geweest", ging Descheemaecker vervolgens door over de ter ziele gegane hogesnelheidstrein tussen België en Nederland. "Ik heb nooit in het project geloofd. Uiteindelijk hebben we al ons geld teruggekregen."
"Met de Fyra hebben we de reizigers een tijdlang in de kou laten staan. Tegelijk hebben we in die slechte periode de basis van iets moois gelegd. Weldra rijden de Eurostar, de Thalys én klassieke treinen tussen België en Nederland. Dat heeft ons geen euro gekost. "België weet niet hoeveel u voor uw land hebt bespaard en verdiend. U zou een Nederlander kunnen zijn", schreef de Nederlandse ambassadeur me laatst nog."
"Onenigheid met Vande Lanotte is overroepen"
Over zijn vermeende vertroebelde relatie met zowel minister van Economie Johan Vande Lanotte (SP.A) als de topman van de NMBS-Holding Jannie Haek bleef hij kort. "Die onenigheid is overroepen. Voor mij is het duidelijk dat de spanningen tussen ons louter het gevolg waren van die foute, drieledige structuur uit 2004." Dat hij een boek over de SP.A zou voorbereiden, ontkende hij formeel. "Dat zou hoe dan ook een heel dun boekje worden", klonk het fijntjes.
Vragen over een ontslagvergoeding liet hij tot slot onbeantwoord. "In heel mijn carrière heb ik nooit over mijn salaris gepraat. Dat ga ik nu evenmin doen. Ik heb veel geslikt om de NMBS publiek te verdedigen, maar als persoon ben ik geen publiek bezit."
quote:Tegelijk hebben we in die slechte periode de basis van iets moois gelegd.
Nouwww.quote:
Neequote:Op zondag 10 november 2013 00:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: DeRedactie.be
Vooral dit vind ik een best wel boude uitspraak, waar ik het (zoals ik hier al eens vaker heb gezegd) niet mee eens ben:
[..]
Hem zelf begrijp ik volledig. Hij heeft zijn tijd wel gediendquote:Op zondag 10 november 2013 00:54 schreef James1988 het volgende:
Ja, het is jammer dat Berend vertrekt. Maar zo werkt het nou eenmaal in België: het gaat niet om wat je kunt, maar of je de juiste vriendjes hebt in de politiek.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat hij niet nog eens 6 jaar aan de touwtjes wil trekken bij NMBS, het is een - laat ik het voorzichtig zeggen - moeilijke organisatie die zeer grote uitdagingen kent.
Z'n opvolger, Jo Cornu, heeft een redelijk imposant CV: de man zit in of heeft gezeten in de directiekamers van een vrij groot aantal bekende bedrijven zoals Alcatel (telecom), Belgacom (telecom), Mietec (microchips), Agfa-Gevaert (IT en beeldvorming) en Electrawinds.quote:Op zondag 10 november 2013 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar zo'n baas vinden ze bij de NMBS nooit weer, en zelfs MET hem was het nog nauwelijks geloofwaardig. Nu is het gauw afgelopen. Over 20 jaar rijdt de laatste trein Antwerpen - Brussel en daarna alleen nog maar auto's.
Ik heb er ook totaal geen vertrouwen in maar precies om een andere reden dan jij. Je kan wel baas zijn bij wat telecomboertjes die de internetbubbel 1.0 veroorzaakt hebben maar dan ben je dus niks. Ben maar blij als je daar niet gewoon SCHULDIG aan bent.quote:Op zondag 10 november 2013 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Z'n opvolger, Jo Cornu, heeft een redelijk imposant CV: de man zit in of heeft gezeten in de directiekamers van een vrij groot aantal bekende bedrijven zoals Alcatel (telecom), Belgacom (telecom), Mietec (microchips), Agfa-Gevaert (IT en beeldvorming) en Electrawinds.
Wat voor mijn gevoel tegen Cornu spreekt is z'n leeftijd: hij stamt uit 1944. Hij is dus 69 jaar oud terwijl hij aan een nieuwe carrière bij een nieuwe werkgever gaat beginnen, Descheemaecker is sinds 2002 in dienst bij NMBS (hij is momenteel 58).
Eens.quote:Op zondag 10 november 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb er ook totaal geen vertrouwen in maar precies om een andere reden dan jij. Je kan wel baas zijn bij wat telecomboertjes die de internetbubbel 1.0 veroorzaakt hebben maar dan ben je dus niks. Ben maar blij als je daar niet gewoon SCHULDIG aan bent.
Wederom eens. Maar het wordt nog treuriger als je dit artikel over de benoemingscarrousel leest.quote:Dan gaan we nog even voorbij aan het feit dat die Belgen elkaar dat soort plezierbaantjes toespelen tot en met. Dus als je in 5 bestuurskamers "gezeten" hebt, betekent dat ten hoogste dat je 1 bestuurskamer "bereikt" hebt. De rest is vriendjespolitiek.
Vooral Wallonië is een drama, maar Frankrijk wil dat niet hebben. En Vlaanderen wil niet bij Nederland, dus blijven ze lekker verder polderen wafelijzeren.quote:Op zondag 10 november 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
België is inmiddels een land geworden dat VOLSTREKT maar dan ook VOLSTREKT incapabel is om zichzelf te besturen. En zowel Frankrijk als langzaam aan ook steeds meer Nederland, staat hard te lachen aan de zijlijn. Jullie wilden toch zo graag onafhankelijk zijn?Have your cake and eat it
Hoe zuidelijker je komt, hoe meer corruptie.quote:Op zondag 10 november 2013 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
België is inmiddels een land geworden dat VOLSTREKT maar dan ook VOLSTREKT incapabel is om zichzelf te besturen. En zowel Frankrijk als langzaam aan ook steeds meer Nederland, staat hard te lachen aan de zijlijn. Jullie wilden toch zo graag onafhankelijk zijn?Have your cake and eat it
Ik ken alleen Belgacomquote:Op zondag 10 november 2013 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Z'n opvolger, Jo Cornu, heeft een redelijk imposant CV: de man zit in of heeft gezeten in de directiekamers van een vrij groot aantal bekende bedrijven zoals Alcatel (telecom), Belgacom (telecom), Mietec (microchips), Agfa-Gevaert (IT en beeldvorming) en Electrawinds.
Wat voor mijn gevoel tegen Cornu spreekt is z'n leeftijd: hij stamt uit 1944. Hij is dus 69 jaar oud terwijl hij aan een nieuwe carrière bij een nieuwe werkgever gaat beginnen, Descheemaecker is sinds 2002 in dienst bij NMBS en sinds 2005 CEO, hij is momenteel 58.
Nee, de machinist die gisteren de ICE van Amsterdam naar Arnhem reed was alleen. Een Duitse collega nam daar de trein over, en de Nederlandse machinist had 3,5 uur pauze voordat hij de volgende ICE weer van een Duitse collega over moest nemen. Dat vond ie toch wat lang dus ging hij maar verder mee naar Düsseldorf om daar een uur pauze te houden en daarna mee te passagieren op de trein naar Arnhem om die daar over te nemen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 19:33 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kwestie van piloteren waarschijnlijk. Machinist met materieelbekendheid ICE rijdt de trein terwijl er een andere machinist met wegbekendheid Deventer - Amersfoort met hem meerijdt.
Hij zal maar stranden in Dusseldorf, is hij niet beschikbaar in Arnhem. Hart voor de klant heeft de beste man niet iig..quote:Op zondag 10 november 2013 09:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, de machinist die gisteren de ICE van Amsterdam naar Arnhem reed was alleen. Een Duitse collega nam daar de trein over, en de Nederlandse machinist had 3,5 uur pauze voordat hij de volgende ICE weer van een Duitse collega over moest nemen. Dat vond ie toch wat lang dus ging hij maar verder mee naar Düsseldorf om daar een uur pauze te houden en daarna mee te passagieren op de trein naar Arnhem om die daar over te nemen.
Best een net stukje tekst.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de UK worden die mensen ook actief betrokken bij het signaleren en opsporen van verdachte situaties. Dat is een andere benadering natuurlijk. Een HEEL andere.
http://www.networkrail.co.uk/aspx/777.aspx
De tering. Het is een bananenrepubliek waar per ongeluk een koning huist...quote:Op zondag 10 november 2013 01:12 schreef James1988 het volgende:
Wederom eens. Maar het wordt nog treuriger als je dit artikel over de benoemingscarrousel leest.
Vindt het niet zo raar eigenlijk. Als je niks bij het spoor te zoeken hebt (lees: geen functionele relatie) moet je er ook niet komen. Treinspotters dus ook niet.quote:Op zaterdag 9 november 2013 23:39 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hebben ze hier ook geprobeerd. Liep compleet uit de hand.
Denk dat het gewoon spoorlopers zijn.quote:Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vindt het niet zo raar eigenlijk. Als je niks bij het spoor te zoeken hebt (lees: geen functionele relatie) moet je er ook niet komen. Treinspotters dus ook niet.
Wel raar dat die lui van prorail geen geel vest aanhadden, want dat is verplicht. Vraag me trouwens überhaupt al af of dat wel echt volk van prorail is...
Lijken me scholieren vanwege hun rugzakken, maar goed. Weet het fijne ook niet vanquote:Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vindt het niet zo raar eigenlijk. Als je niks bij het spoor te zoeken hebt (lees: geen functionele relatie) moet je er ook niet komen. Treinspotters dus ook niet.
Wel raar dat die lui van prorail geen geel vest aanhadden, want dat is verplicht. Vraag me trouwens überhaupt al af of dat wel echt volk van prorail is...
Waarom denk je dat dit wel ProRail volk is?quote:Op zondag 10 november 2013 11:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Vindt het niet zo raar eigenlijk. Als je niks bij het spoor te zoeken hebt (lees: geen functionele relatie) moet je er ook niet komen. Treinspotters dus ook niet.
Wel raar dat die lui van prorail geen geel vest aanhadden, want dat is verplicht. Vraag me trouwens überhaupt al af of dat wel echt volk van prorail is...
Dat denk ik niet, maar gezien het gezegd wordt in het filmpje..quote:Op zondag 10 november 2013 11:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit wel ProRail volk is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |