Wát heb je tegen veiligheid?quote:Op zondag 3 november 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
En het is niet eens altijd aan NS te verwijten. Wordt ook gek van al die uitgelopen werkzaamheden. ELKE maandag kan je gewoon wachten op die melding. Gebeurt de afgelopen periode regelmatig.
Niks. Maar dan moeten die knakkers het maar niet te krap plannen. Één keer, oké, tweede keer, oké, maar WEKELIJKS of vaker?quote:
In België is het klassieke mat. wel binnen 2 à 3 weken verdwenenquote:Op zondag 3 november 2013 19:31 schreef Viezze het volgende:
Hopelijk zijn deze beelden snel verleden tijd
Dat hoor ik ook al een half jaar. Zal nog wel ff duren dus.quote:Op zondag 3 november 2013 19:34 schreef greavy het volgende:
In België is het klassieke mat. wel binnen 2 à 3 weken verdwenen![]()
204 rijdt rondom Brugge, de 208 in de regio Luik/Namen/Jemelle. 228 is dit weekend niet ingezet, volgens planning morgen wel ter versterking van spitsritten.quote:Op zondag 3 november 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar? Wil er komend weekend wel ff heen anders
Wat een lap tekst.quote:Op zondag 3 november 2013 20:33 schreef DriekOplopers het volgende:
http://www.voorbeterov.nl/131103.php
Wat versta je onder klassiek mat? Van die rode krengen rijden er toch nog meer dan genoeg rond?quote:Op zondag 3 november 2013 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
204 rijdt rondom Brugge, de 208 in de regio Luik/Namen/Jemelle. 228 is dit weekend niet ingezet, volgens planning morgen wel ter versterking van spitsritten.
204 heeft het weekend L-trein Brugge-Knokke gereden.
Rode klassieke motorstellen (dus niet de vierdelige Varkensneus of de tweedelige Duikbril) rijden er nu nog maar 2 rond. Alle andere stellen staan aan de kant te wachten op sloop of verkoop. Er zijn er zelfs al een aantal gesloopt, en dat gaat binnenkort weer in rap tempo verder.quote:Op zondag 3 november 2013 22:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat versta je onder klassiek mat? Van die rode krengen rijden er toch nog meer dan genoeg rond?Die gerenoveerde exemplaren zijn een stuk fijner, hoewel die oude dingen wel bepaalde sympathieke verbodsbordjes en dergelijke hebben.
Wat rijdt er dan nu naar Maastricht?quote:Op zondag 3 november 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Rode klassieke motorstellen (dus niet de vierdelige Varkensneus of de tweedelige Duikbril) rijden er nu nog maar 2 rond. Alle andere stellen staan aan de kant te wachten op sloop of verkoop. Er zijn er zelfs al een aantal gesloopt, en dat gaat binnenkort weer in rap tempo verder.
Dat is snel gegaan! Zijn de verbouwde stellen dus nog wel in dienst?quote:Op zondag 3 november 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Rode klassieke motorstellen (dus niet de vierdelige Varkensneus of de tweedelige Duikbril) rijden er nu nog maar 2 rond. Alle andere stellen staan aan de kant te wachten op sloop of verkoop. Er zijn er zelfs al een aantal gesloopt, en dat gaat binnenkort weer in rap tempo verder.
Een gerenoveerd klassiekje. En om de vraag van Bitlord te beantwoorden: ja, die verbouwde varianten rijden nog en masse rond.quote:Op zondag 3 november 2013 23:23 schreef remcoP het volgende:
[..]
Wat rijdt er dan nu naar Maastricht?
Maar wel dat het tot 2025 zwaar op de bedrijfsresultaten van NS gaat drukken. Da's niet helemaal gezond volgens mij...quote:Op maandag 4 november 2013 06:58 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_flitstrein__.html
Dit betekend toch gewoon dat de NS geen Fyra variant die 250 kan gaat anbieden toch?
Nee, zeker niet, al is het natuurlijk wel de telegraaf...quote:Op maandag 4 november 2013 08:32 schreef James1988 het volgende:
Maar wel dat het tot 2025 zwaar op de bedrijfsresultaten van NS gaat drukken. Da's niet helemaal gezond volgens mij...
Er moet vaak veel gebeuren en er is steeds maar heel weinig tijd beschikbaar. Dan hoeft er maar één dingetje tegen te zitten en je loopt uit. En als je ruimer wil plannen, moet je alsnog treinen gaan schrappen en/of nog meer buitendienststellingen plannen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Niks. Maar dan moeten die knakkers het maar niet te krap plannen. Één keer, oké, tweede keer, oké, maar WEKELIJKS of vaker?
De grijze motorstellen.quote:Op zondag 3 november 2013 23:23 schreef remcoP het volgende:
[..]
Wat rijdt er dan nu naar Maastricht?
Die blijven voorlopig ook in dienst. De 600-serie is toegelaten op Luik - Aken (destijds was alleen een select aantal van de rode klassiekskes dat). En de grijze (gemoderniseerde) gaan er voorlopig nog niet uitquote:Op zondag 3 november 2013 23:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat is snel gegaan! Zijn de verbouwde stellen dus nog wel in dienst?
uitgelopen werkzaamheden zijn vervelend, veel gaat gelukkig wel goed, het is wel extra vervelend als de communicatie te laat is, een paar keer meegemaakt dat ik de trein van 6u wilde pakken, dat er pas communicatie kwam op het moment dat ik op het station stond.quote:Op maandag 4 november 2013 08:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er moet vaak veel gebeuren en er is steeds maar heel weinig tijd beschikbaar. Dan hoeft er maar één dingetje tegen te zitten en je loopt uit. En als je ruimer wil plannen, moet je alsnog treinen gaan schrappen en/of nog meer buitendienststellingen plannen.
Wat zijn de plannen eigenlijk met de varkenskoppen? Ik heb gehoord dat die verbouwd zouden worden maar ik heb nog niks zien gebeuren. Ik zie ze ook steeds minder rijden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De grijze motorstellen.
[..]
Die blijven voorlopig ook in dienst. De 600-serie is toegelaten op Luik - Aken (destijds was alleen een select aantal van de rode klassiekskes dat). En de grijze (gemoderniseerde) gaan er voorlopig nog niet uit
Vaak horen wij het ook pas als de buitendienststelling zijn eindtijd nadert. Totdat wij weten dat het uit gaat lopen, valt er nog niet veel te communiceren.quote:Op maandag 4 november 2013 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
uitgelopen werkzaamheden zijn vervelend, veel gaat gelukkig wel goed, het is wel extra vervelend als de communicatie te laat is, een paar keer meegemaakt dat ik de trein van 6u wilde pakken, dat er pas communicatie kwam op het moment dat ik op het station stond.
De Varkensneuzen worden niet meer gerenoveerd, maar blijven nog wel de komende tijd rijden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen eigenlijk met de varkenskoppen? Ik heb gehoord dat die verbouwd zouden worden maar ik heb nog niks zien gebeuren. Ik zie ze ook steeds minder rijden.
Ben je zeker van de varkensneuzen?quote:Op maandag 4 november 2013 09:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De Varkensneuzen worden niet meer gerenoveerd, maar blijven nog wel de komende tijd rijden.
[ link | afbeelding ]
IMG_9936.jpg
In Mechelen stond er 2 jaar geleden een Varkensneus binnen voor de proef, maar die is niet eens afgemaakt. Staat nog steeds in de werkplaats, en er is voorlopig geen schot in om hem af te maken.
De Duikbrillen worden ook niet meer gerenoveerd, want dit bleek ook te duur te zijn. Er rijden nu 2 gerenoveerde stellen rond. Daarna is de proef stilgelegd.
Dan weet ik zeker dat er een trein komt, en waarschijnlijk sneller dan met al dit rechtszaak gedoe.quote:Op maandag 4 november 2013 09:17 schreef James1988 het volgende:
Als je NS hun gang laat gaan heb je dat ook niet.
Mij is verteld door een Belgische kennis dat de Varkensneuzen niet meer afgemaakt worden. Ik weet niet in welke staat hij daar in Mechelen staat, en/of hij misschien nog afgemaakt wordt. Een vervolg verwacht ik niet meer.quote:Op maandag 4 november 2013 09:19 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ben je zeker van de varkensneuzen?
Ik heb via via een foto van de gerenoveerde stuurpost van de MS75 gehad.
Alleen kan ik deze nu niet meer terugvinden.
Ik zal straks eens kijken op een ander forum of ik daar misschien meer info kan terugvinden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Mij is verteld door een Belgische kennis dat de Varkensneuzen niet meer afgemaakt worden. Ik weet niet in welke staat hij daar in Mechelen staat, en/of hij misschien nog afgemaakt wordt. Een vervolg verwacht ik niet meer.
Een trein is beter dan geen trein, tot in zoverre ben ik het met je eens. Maar ik zie liever een fatsoenlijke trein gereden door een fatsoenlijke operator i.p.v. dat bizarre plan dat er nu ligt. Totdat er een nieuwe operator is met nieuw materieel kun je best het huidige aanbod voortzetten, daartoe zijn volgens de concessie mogelijkheden (enerzijds doorrijden op kosten van de staat, anderzijds materieel beschikbaar stellen onder de 'redelijke regeling').quote:Op maandag 4 november 2013 09:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan weet ik zeker dat er een trein komt, en waarschijnlijk sneller dan met al dit rechtszaak gedoe.
Bij een Nederlandse rechter misschien wel, maar vraag me af hoe een Europese rechter er tegenaan kijkt.quote:Op maandag 4 november 2013 09:34 schreef b2py het volgende:
De juridische positie van NS is echt enorm sterk in deze casus. Toezegging van I&M dat ze HRN+HSL krijgen, concessie gebonden vervoer vastgelegd in, WP2000. Die zaak gaat Arriva niet zomaar winnen.
Structureel niet halen van concessie-eisen en ernstig veranderde omstandigheden (wegvallen V250) lijken me toch redelijk sterke argumenten. Maar goed, wij zijn geen juristen.quote:Op maandag 4 november 2013 09:34 schreef b2py het volgende:
De juridische positie van NS is echt enorm sterk in deze casus. Toezegging van I&M dat ze HRN+HSL krijgen, concessie gebonden vervoer vastgelegd in, WP2000. Die zaak gaat Arriva niet zomaar winnen.
klopt. Het zou in ieder geval interessant voer voor juristen opleveren mocht het zo ver komenquote:Op maandag 4 november 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Structureel niet halen van concessie-eisen en ernstig veranderde omstandigheden (wegvallen V250) lijken me toch redelijk sterke argumenten. Maar goed, wij zijn geen juristen.
Geaccepteerd door de opdrachtgever, dus ook daar pak je ze niet op.quote:Op maandag 4 november 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Structureel niet halen van concessie-eisen en ernstig veranderde omstandigheden (wegvallen V250) lijken me toch redelijk sterke argumenten. Maar goed, wij zijn geen juristen.
Irritatieverhogend inderdaad.quote:Op maandag 4 november 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Het was weer een klassieke klerezooi vanochtend. Overal vertragingen van 10 tor 20 minuten, dus alle aansluitingen de mist in. Vanwege "gladde sporen". Ja ja.
Geaccepteerd door de opdrachtgever hoeft nog geen vrijbrief te zijn als Nederlandse of Europese wetgeving anders voorschrijft.quote:Op maandag 4 november 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Geaccepteerd door de opdrachtgever, dus ook daar pak je ze niet op.
eh, ik denk juist dat dit punt juridisch het beste aan te vechten valt, zeker als de EC van oordeel is dat de opdrachtgever en eigenaar onder één hoedje spelen.quote:Op maandag 4 november 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Geaccepteerd door de opdrachtgever, dus ook daar pak je ze niet op.
Voor hetzelfde geldt zijn het muntjesleggers ofzo. Hebben we tussen Amersfoort en Apeldoorn ook 'n tijd gehad.quote:Op maandag 4 november 2013 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alweer raak tussen Hoorn en Zaandam bij Purmerend Overwhere voor de derde keer in vier dagen.. Sein- en overwegstoring.... Fiks het dan in een keer goed in plaats van halfslachtig, tjongejonge
Dat zou eventueel ook kunnen, inderdaad.quote:Op maandag 4 november 2013 10:15 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt zijn het muntjesleggers ofzo. Hebben we tussen Amersfoort en Apeldoorn ook 'n tijd gehad.
quote:Op maandag 4 november 2013 09:25 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik zal straks eens kijken op een ander forum of ik daar misschien meer info kan terugvinden.
Trouwens:
Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele
Op de grens tussen Wilsele en Holsbeek is vanochtend een goederentrein ontspoord. Dat meldt Infrabel, de beheerder van het spoornet. Hierdoor is voorlopig geen treinverkeer mogelijk tussen Leuven en Mechelen. Er komt een vervangende busdienst tussen Leuven en Haacht, waarna reizigers verder kunnen sporen naar Mechelen.
Volgens Infrabel zijn de locomotief en twee wagons van de sporen geraakt. De treinstellen zijn niet gekanteld. Ze bevatten ook geen chemische stoffen.
Over de oorzaak van het ongeval bestaat nog onduidelijkheid. "Uit het eerste onderzoek van onze ploegen zou de oorzaak niet bij de infrastructuur liggen. Maar wat dan wel, is nog niet geweten", zegt woordvoerder Thomas Baeken van Infrabel.
Hoelang de hinder zal aanslepen, is eveneens koffiedik kijken. "Dat zal afhangen van de schade aan de infrastructuur. Al zeker twee wissels zijn beschadigd", aldus Baeken.
Het treinverkeer tussen Leuven en Brussel ondervindt geen hinder van het ongeval.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rt-van-Wilsele.dhtml
Ik was er niet, maar het was het juiste antwoord.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:48 schreef b2py het volgende:
[..]
En dat voor dit broekie, had Duvel al wel verwacht. Graag gedaan.
Nee, met de verhuizing in 2008 weggemikt geloof ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Duuf heeft daarvan nog foldermeteriaal op zolder liggen..
Ze worden ook op de stations afgespeeldquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Het Parijse RATP is bezig met een groot project om de verlichting in metrostations te vervangen door LED-verlichting. Ik heb geen flauw idee waarom, maar ze zetten dit soort filmpjes op YouTube
Geen idee! Misschien om hun voertuigen en infra beter te kunnen tracken?quote:Op maandag 4 november 2013 12:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
3 vragen
Waarom heeft de RATP een eigen satelliet?![]()
Is dat niet 'per trein' (beetje veel) of tegelijkertijd in een trein?quote:Is 2600 RER reizigers per dag niet een beetje Weinig?![]()
Dunnoquote:
En waarom krijg ik een aankondiging op tv dat Hans Klok vanavond op TV zender France 2 komt
Er staat 2600 par RER, wat ik inderdaad interpreteer als per trein.quote:Op maandag 4 november 2013 12:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee! Misschien om hun voertuigen en infra beter te kunnen tracken?
[..]
Is dat niet 'per trein' (beetje veel) of tegelijkertijd in een trein?
[..]
Dunno
Op de frontpage staat inmiddels iets vergelijkbaars: http://fok.nl/624304quote:Op maandag 4 november 2013 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)yra-alternatief.html
Weinig nieuwe feiten volgens mij, maar wel handig om de standpunten van de partijen bij elkaar te zien.
twitter:Sandra_Donker twitterde op maandag 04-11-2013 om 14:02:50Treinreizigers delen mee in #fyra -ellende: tegenvaller 119 mln (dividend) gaat, ondanks kritiek oppositie ten koste van spoorinvesteringen. reageer retweet
Ja, recentelijk nog. Afschuwelijk krap. En niet echt rap.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
Iemand (James?) wel eens in een Southeastern Class 466 gezeten? Net stukje mee gereden in Train Simulator 2014, dat ding trekt hard op joh, pfoeh. Vraag me af of dat in werkelijkheid ook zo rap gaat.
Beide blijkbaar, ik had alleen heen bekekenquote:Op maandag 4 november 2013 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heen of Terug?
Ik moest die Via's opgeven om ICE's in DL te vermijden
Er zit nog steeds een koperen rijdraad in geklemd.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er is gekozen voor een aluminium bovenleiding omdat dit makkelijk is: geen moeilijke draagconstructie nodig, geen draad op het perron bij een trein die de bovenleiding neerhaalt, lager onderhoud. Een nadeel zou de lagere maximumsnelheid kunnen zijn, maar op stations is dat niet zo'n probleem.
In Berlijn Hbf heb je ook zulke aluminium bovenleidingen.
Maar de hinder zal wel over het hele land te voelen zijn vermoed ik.quote:Op maandag 4 november 2013 15:04 schreef b2py het volgende:
Een klein deel slechts, gaat om 1 kleine vakbond ergens in Wallonie.
Kloptquote:Op maandag 4 november 2013 15:10 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Maar de hinder zal wel over het hele land te voelen zijn vermoed ik.
Heel veel treinen die naar Wallonië rijden of er van komen.
Interessant, helaas is mijn Frans gelimiteerd tot het begrijpen van de grote lijn van de vacature.quote:Op maandag 4 november 2013 15:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
RATP zoekt een Mangager Waslijn/3e sectie: rail laag voltage
http://www.ratp.fr/fr/rat(...)u-basse-tension-f/h/
Als ik Frans sprak had ik direct contact gezocht voor de eerste.quote:Op maandag 4 november 2013 15:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
RATP zoekt een Mangager Waslijn/3e sectie: rail laag voltage
http://www.ratp.fr/fr/rat(...)u-basse-tension-f/h/
Edit:
MIVB zoekt Trambestuurders http://www.mivb.be/vacatu(...)er_1353495318053.xml
Edit 2:
SNCF zoekt Trein/Trambestuurders voor lijn 4
https://www.emploi.sncf.c(...)eAnnParam=O000000192
Ik moet morgen naar Brugge (in de hoop de rode klassiek 204 te treffen). Ben benieuwd wat het voor chaos aangeeft op de sporen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:51 schreef bork het volgende:
Morgen staakt de NMBS volgens mevr. Bork die net in Leuven uit de trein stapte.
"Mansveld noemt het alternatief van NS en de Belgische vervoerder NMBS "acceptabel". Volgens haar is er in het alternatief sprake van een "breed en divers aanbod"."quote:Op maandag 4 november 2013 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)yra-alternatief.html
Weinig nieuwe feiten volgens mij, maar wel handig om de standpunten van de partijen bij elkaar te zien.
Zie nu inderdaad op het account van @stationschefBMO dat de hinder groter is dan vooraf gedacht. Dat was namelijk ook mijn bronquote:Op maandag 4 november 2013 15:10 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Maar de hinder zal wel over het hele land te voelen zijn vermoed ik.
Heel veel treinen die naar Wallonië rijden of er van komen.
Je wordt manager EV, geen installatiedeskundige, enige kennis is overigens wel enorm gewenst en zonder zal je er moeilijk komen.quote:Op maandag 4 november 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:
Het is dat ik het Frans onvoldoende machtig ben om het te spreken (middelbare school-niveau) en dat ik onvoldoende af weet van elektrotechniek en alles wat bij waslijnen komt kijken, anders had ik misschien wel gereageerd op die RATP-vacature.
Het wordt hoog tijd dat Arriva nu eindelijk niet alleen maar blaft, maar ook bijt.quote:Op maandag 4 november 2013 16:39 schreef Duvel het volgende:
Daar zal de rechter zich over moeten uitspreken. De staat is niet immuun.
het wil niet zeggen dat Arriva de beste partij is voor de HSL, maar de voorgestelde en in de praktijk al werkende gedoogconstructie is verre van optimaal voor de reizigerquote:Op maandag 4 november 2013 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat Arriva nu eindelijk niet alleen maar blaft, maar ook bijt.
Nee, bijten mag niet. Alleen de rechtspraak bijt, Arriva mag blijven blaffen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat Arriva nu eindelijk niet alleen maar blaft, maar ook bijt.
Voor de duidelijkheid: met dat "bijten" bedoel ik dus dat ze eindelijk eens naar de rechter moeten stappen. Aanbestedingsdeskundige toonde zich bij de rondetafel in de 2e Kamer stomverbaasd dat ze dat nog steeds niet hadden gedaan.quote:Op maandag 4 november 2013 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, bijten mag niet. Alleen de rechtspraak bijt, Arriva mag blijven blaffen.
Hoe zit het met de zaak bij de EC? Enige openheid van zaken is wel gewenst dunkt me.quote:Op maandag 4 november 2013 18:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: met dat "bijten" bedoel ik dus dat ze eindelijk eens naar de rechter moeten stappen. Aanbestedingsdeskundige toonde zich bij de rondetafel in de 2e Kamer stomverbaasd dat ze dat nog steeds niet hadden gedaan.
Helaas zitten alle belanghebbende partijen tot aan de elleboog in elkaars poepert dus er gaat niets veranderen.quote:
Men daar zit 'ie zo diep in dat je de huig kan kietelen.quote:Op maandag 4 november 2013 18:33 schreef Duvel het volgende:
En degene die genaaid is, is de reiziger.
Geilquote:Op maandag 4 november 2013 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Men daar zit 'ie zo diep in dat je de huig kan kietelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NS zit nu toch in een spagaat wat betreft materieel (inzet) dus mat64 zal op zeer korte termijn niet verdwijnen.quote:Op maandag 4 november 2013 18:33 schreef AIex het volgende:
In 2008 wilde ivw weten van ns wanneer het mat64 uit de dienst ging omdat dit type bij botsingen snel ontspoord. Zie http://www.nu.nl/algemeen(...)snel-na-botsing.html
Ik ben benieuwd of NS toen heeft gezegd er nog zoveel jaar 2015? mee door te gaan.
Vind het vrij bijzonder dat ilt ze ondertussen niet verboden heeft.
Alle treinen naar Amsterdam Zuid als aanvulling op hierboven.quote:Op maandag 4 november 2013 18:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Vraagje. Is er vanuit Utrecht nog een treinserie die niet op Amsterdam Amstel stopt?
Klopt helemaal, want Hector Rail gaat ze pas aanpakken als er mogelijke huurders zijn.quote:Op maandag 4 november 2013 18:54 schreef James1988 het volgende:
De 42 ICK's die zijn gekocht door het Zweedse Hector Rail staan naar verluidt 'weg te rotten' in Hamm. Waarom? Geen idee...
Op http://somda.nl/doorkomststaat/5/Asa/1/0200/0159/g/ staat trouwens de hele doorkomststaatquote:Op maandag 4 november 2013 18:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Vraagje. Is er vanuit Utrecht nog een treinserie die niet op Amsterdam Amstel stopt?
Mooi. Lekker op tijd aan de pinten bij Sjon en Anitaquote:Op maandag 4 november 2013 14:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit gaat (Letterlijk) Mijn nieuwjaarsrondje worden![]()
Heen![]()
Kleine kans dat die er ooit komenquote:Op maandag 4 november 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt helemaal, want Hector Rail gaat ze pas aanpakken als er mogelijke huurders zijn.
Werkgelegenheid?quote:Op maandag 4 november 2013 18:42 schreef James1988 het volgende:
Waar bemoeit KNV zich nu ineens mee?
Meer projecten is toch meer werkgelegenheid?quote:
Zou jij kunnen achterhalen wanneer deze als L-trein gaat functioneren in de Ardennen? Want wat zou dat retevet zijn om Libramont-Arlon nog eens in een rood klassiekje te doen.quote:Op maandag 4 november 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
Voor degenen die nog een rit met rood klassiekje willen maken in België: De 204 rijdt nog als enige, en verzekert rond Brugge een L-trein, en gaat zeer binnenkort via een leuk traject naar Stockem. Hij gaat via allerlei L-treinen in Stockem belanden, en dan is de inzet over en uit.
Verwachting is dat ie nog hoogstens een week rijdt. De 228 is al in park.
Aanvulling, erg smaakvol bier, niet te duur.quote:Op maandag 4 november 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Merci voor het beantwoorden van mijn vraag over Amstel.
Trein naar Maliebaan schijnt er ook niet te stoppen Driek!quote:Op maandag 4 november 2013 18:54 schreef dennistd het volgende:
Ja, en de trein van Utrecht naar Enschede stopt er ook niet. Die komt er net als de treinen naar Amsterdam Zuid ook niet langs trouwens...
Neequote:Op maandag 4 november 2013 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi. Lekker op tijd aan de pinten bij Sjon en Anita
Je hangt fier en welkom bij ons in de kantinequote:Op maandag 4 november 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Merci voor het beantwoorden van mijn vraag over Amstel.
Jazeker, de bon weekend (aldus google translate)quote:Op maandag 4 november 2013 19:33 schreef greavy het volgende:
Hee Darkwing. Heb je in Frankrijk niet voor "kleine" groepen gunstige tarieven? Wij gaan 23 november met 7 of 8 man even naar Duinkerken (heen met TER GV, terug met de TER). Via Lille Flandres, Moeskroen, Kortrijk, Antwerpen en Essen. Allemaal vrij reizen in NL.
De wattes? Linkje ofzo?quote:Op maandag 4 november 2013 19:38 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jazeker, de bon weekend (aldus google translate)
Geen vrouwen aan de muur in de Arriva kantine?quote:Op maandag 4 november 2013 19:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Je hangt fier en welkom bij ons in de kantine
[ afbeelding ]
(Crappy telefoon foto)
de link naar het grote blote tieten forum geven moet genoeg zijn denk ikquote:Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen vrouwen aan de muur in de Arriva kantine?
Klikkerdeklikquote:
als er al wat te vinden moet zijn ga je het vinden op de site van de TER Nord pas de Calais... Ik zit mobiel in een VAL trein nu (siemensquote:Op maandag 4 november 2013 19:33 schreef greavy het volgende:
Hee Darkwing. Heb je in Frankrijk niet voor "kleine" groepen gunstige tarieven? Wij gaan 23 november met 7 of 8 man even naar Duinkerken (heen met TER GV, terug met de TER). Via Lille Flandres, Moeskroen, Kortrijk, Antwerpen en Essen. Allemaal vrij reizen in NL.
Ja, ok. Ik vind die site niet echt duidelijkquote:Op maandag 4 november 2013 19:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
als er al wat te vinden moet zijn ga je het vinden op de site van de TER Nord pas de Calais... Ik zit mobiel in een VAL trein nu (siemens![]()
gehe
siemens siemens
fapfap), dus zelf kijken gaat erg lastig...
Die is er niet, ik gooide alleen 'Schönes Wochenende' door Google Translate en die gaf 'Bon weekend' terugquote:Op maandag 4 november 2013 19:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jeeshedde gij ook de gewone link? Die google transletemeuk faalt op mn faalberry
In de rangeerkantine ook niet eens. Wel staat de TV standaard op RTL 7 voor darten en voetbal. 's Nachts komen daar de vrouwen van lichte zeden voorbij, voor zover dat teltquote:Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen vrouwen aan de muur in de Arriva kantine?
Ik heb even voor je meegekeken. TER Nord Pas de Calais kent geen groepskorting op gewone tarieven, tenzij je een Pass Grand TER hebt (¤7 per jaar volgens de site). Deze kaart levert 50% korting op voor de 2e reiziger en voor ¤0,10 mag er een derde reiziger mee.quote:Op maandag 4 november 2013 19:55 schreef greavy het volgende:
TER Nord pas de Calais heeft die korting niet volgens de site
ze hadden laatst wel een of andere deal met grensverkeer met belgie voor weinig, geen idee of dat nog de actualiteit is...quote:Op maandag 4 november 2013 20:02 schreef greavy het volgende:
Nee, die heb ik niet. Zovaak kom ik niet in Frankrijk.
Heb je die er al na 1 flink ritje niet uit?quote:Op maandag 4 november 2013 20:00 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik heb even voor je meegekeken. TER Nord Pas de Calais kent geen groepskorting op gewone tarieven, tenzij je een Pass Grand TER hebt (¤7 per jaar volgens de site). Deze kaart levert 50% korting op voor de 2e reiziger en voor ¤0,10 mag er een derde reiziger mee.
ow echtquote:Op maandag 4 november 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is er niet, ik gooide alleen 'Schönes Wochenende' door Google Translate en die gaf 'Bon weekend' terug
Ja, het Trampoline Weekend is er wel. Zal eens kijken of die ook voor Duinkerken geldt, of maar tot Lille.quote:Op maandag 4 november 2013 20:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ze hadden laatst wel een of andere deal met grensverkeer met belgie voor weinig, geen idee of dat nog de actualiteit is...
Bij het IVW (tegenwoordig IL&T) kan ik daar niets over vinden. Bij de Onderzoeksraad alleen dit:quote:Op maandag 4 november 2013 18:33 schreef AIex het volgende:
In 2008 wilde ivw weten van ns wanneer het mat64 uit de dienst ging omdat dit type bij botsingen snel ontspoord. Zie http://www.nu.nl/algemeen(...)snel-na-botsing.html
Ik ben benieuwd of NS toen heeft gezegd er nog zoveel jaar 2015? mee door te gaan.
Vind het vrij bijzonder dat ilt ze ondertussen niet verboden heeft.
Klopt, ICRm gaat niet meer rijden tussen Den Haag en Venlo. Komt in de spits DDZ8 (2xDDZ-IV) en in het dal een losse DDZ voor terug.quote:Op maandag 4 november 2013 21:13 schreef Sandrvich het volgende:
Ik zit zojuist de materieelverdeling voor volgende dienstregeling een beetje te bekijken hier en het lijkt er op dat er helemaal geen ICRm meer zou rijden volgens deze tabel. Kan toch niet kloppen? (Hoop ik?)
dat is het enige nog in binnenlandse dienst jaquote:Op maandag 4 november 2013 21:13 schreef _JdM_ het volgende:
Er rijdt alleen nog maar ICR in de IC Zwolle-Roosendaal (treinserie 3600 in de lijst)
Prio's in de Fyra V160quote:Op maandag 4 november 2013 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het enige nog in binnenlandse dienst ja
Vanaf december 2014 is het onderdeel van de HRN-concessie in plaats van de afzonderlijke HSL-concessie die dan beëindigd wordt.quote:Op maandag 4 november 2013 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat valt onder een andere concessie
ja, maar dit gaat over dienstregeling 2014, niet 2015quote:Op maandag 4 november 2013 21:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vanaf december 2014 is het onderdeel van de HRN-concessie in plaats van de afzonderlijke HSL-concessie die dan beëindigd wordt.
Wat rijdt er dan? V160 als Intercity Direct?quote:Op maandag 4 november 2013 21:52 schreef ReisT het volgende:
In 2014 rijdt er geen V160 meer bij NS hispeed en ook niet als Fyra.
Omdat de merknaam Fyra gaat verdwijnen en NS Hispeed wordt ondergebracht bij NSR jaquote:Op maandag 4 november 2013 21:52 schreef ReisT het volgende:
In 2014 rijdt er geen V160 meer bij NS hispeed en ook niet als Fyra.
Trollquote:Op maandag 4 november 2013 21:52 schreef ReisT het volgende:
In 2014 rijdt er geen V160 meer bij NS hispeed en ook niet als Fyra.
Fairy Tale Railsquote:Op maandag 4 november 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat rijdt er dan? V160 als Intercity Direct?
Uilenzeik!quote:Op maandag 4 november 2013 19:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Merci voor het beantwoorden van mijn vraag over Amstel.
Nee hoor, dat is al een hele tijd zo, ik zeg slim bedacht, scheelt weer een pasje, aangezien de meeste al z'n ov-chipkaart hebben.quote:Op maandag 4 november 2013 23:10 schreef bork het volgende:
Ik kan mijn nieuwe OV-chipkaart ook gebruiken voor mijn Greenwheels abbo, gooien ze de handdoek nu finaal in de ring, de OV-bedrijven?
Ja ik welquote:Op maandag 4 november 2013 22:51 schreef b2py het volgende:
Hebben mensen van hier de onderste SMS vorige week maandag trouwens ook gehad?
[ afbeelding ]
Neen, maar daar moet je je voor aanmelden lijkt me?quote:Op maandag 4 november 2013 22:51 schreef b2py het volgende:
Hebben mensen van hier de onderste SMS vorige week maandag trouwens ook gehad?
[ afbeelding ]
twitter:ProRail twitterde op maandag 04-11-2013 om 17:28:25@mdewidt @marcelloch We hebben te maken met terugkerende overwegstoring. We doen op dit moment nog onderzoek naar de oorzaak reageer retweet
zelfs op een frans mobiel nummer komt het keurignetjes binnenquote:Op maandag 4 november 2013 22:51 schreef b2py het volgende:
Hebben mensen van hier de onderste SMS vorige week maandag trouwens ook gehad?
[ afbeelding ]
Heel relevant voor jou natuurlijkquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zelfs op een frans mobiel nummer komt het keurignetjes binnen
Alleen na station Purmerend Overwhere heb je inderdaad een overweg waar er best wat verkeer is, maar voor de rest zijn het allemaal boerenweggetjes tussen Purmerend en Hoorn, daarna is het volgens mij vrijwel enkel bruggen of tunnelsquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
denk ik niet, omdat je er ook met druk wegverkeer zit
dan zou het te maken kunnen hebben met spoorbezetting en spoorgebruik, waardoor er geen betrouwbare dienstregeling te garanderen is in het geval van een storing.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alleen na station Purmerend Overwhere heb je inderdaad een overweg waar er best wat verkeer is, maar voor de rest zijn het allemaal boerenweggetjes tussen Purmerend en Hoorn, daarna is het volgens mij vrijwel enkel bruggen of tunnels
Joh die pik wil het nog weten als Buurtbus 719 twee minuten te laat bij bejaardenhuis Zonnelust in Delfzijl vertrekt, dus ja. Hartstikke relevantquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel relevant voor jou natuurlijk
Het probleem is dat daar nog een oud soort storingsmelder zit die werkt met een bepaalde weerstandswaarde die correspondeert met een bepaalde overweg. Werkt op zich goed, maar niet als er twee overwegen of meer overwegen gestoord zijn, dan zie je niet welke het sein en moet je dus alle overwegen op de storingsmelder als in storing beschouwen. Dan krijg je dus dit: https://pbs.twimg.com/media/BYLNZx7IYAADfos.jpg:largequote:Op maandag 4 november 2013 23:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vroeg in de avond vandaag was er trouwens voor de zesde keer in vier dagen een sein- en overwegstoring tussen Purmerend Overwhere en Hoorn. Lijkt me dat het naar sabotage neigt.
Is rijden op zicht trouwens geen optie op dat stukje waarna je dan gewoon doorknalt naar Amsterdam?twitter:ProRail twitterde op maandag 04-11-2013 om 17:28:25@mdewidt @marcelloch We hebben te maken met terugkerende overwegstoring. We doen op dit moment nog onderzoek naar de oorzaak reageer retweet
Wat een waanzinquote:Op dinsdag 5 november 2013 04:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het probleem is dat daar nog een oud soort storingsmelder zit die werkt met een bepaalde weerstandswaarde die correspondeert met een bepaalde overweg. Werkt op zich goed, maar niet als er twee overwegen of meer overwegen gestoord zijn, dan zie je niet welke het sein en moet je dus alle overwegen op de storingsmelder als in storing beschouwen. Dan krijg je dus dit: https://pbs.twimg.com/media/BYLNZx7IYAADfos.jpg:large
En 12 overwegen volgens de instructie eronder naderen kost nogal wat tijd lijkt me
Die waanzin heb je nog overal in Nederland. Als bij Haren een trein stuk is en twee overwegen dicht houdt, krijgen jullie ook naar Groningen Noord aanwijzingen voor alle overwegen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 06:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wat een waanzin![]()
Lijkt me dat bij elke 'vernieuwing' wel oude meuk aan systemen upgraden ?
Meen jequote:Op dinsdag 5 november 2013 06:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die waanzin heb je nog overal in Nederland. Als bij Haren een trein stuk is en twee overwegen dicht houdt, krijgen jullie ook naar Groningen Noord aanwijzingen voor alle overwegen.
DOSS is een nieuwe melder die wel meerdere overwegen aan kan, maar dat hebben we alleen op Zuidbroek - Veendam.
Eén overweg zien we, vanaf twee is het "meerdere overwegen in storing". En dat is handenvol werk, zowel voor ons als voor jullie. En als dat om een overweg of tien gaat, loop je zo een kwartier vertraging op. Ik snap dus wel dat ze bij Purmerend dan stoppen met rijden.quote:Op dinsdag 5 november 2013 06:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Meen je![]()
Ik heb wel eens van een collega tussen Kropswolde en Zuidbroek een rits aan aanwijzingen gekregen. Maar ik dacht dat dat kwam omdat ze al bezig waren voor die grote buitendienststelling. Wist niet dat het voor jullie dan niet te zien is.
Bijzonder wel,.
Dat blokkeren is volgens mij opgeheven of de limiet dermate opgehoogd dat het interessant wordt. Verder kan je gemiste check-outs laten verwijderen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 09:45 schreef Igen het volgende:
Maar je het mag niet (het is gewoon een missende check-uit) en als je dat vaker doet dan wordt je kaart geblokkeerd.
het voordeel van 2 poortjes is dat je reizigersstromen op een station kan beinvloeden...quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
sowieso zouden die poortjes waar je uitsluitend in of uit kunt checken niet moeten bestaan. Alle andere paaltjes checken zelf hoe het bitje staat, en vlot genoeg ook. Het kan dus gewoon wel en het voorkomt dit soort geneuzel. Waar de reiziger niet om gevraagd heeft.
Hoezo, gewoon aan de goede kant van poortje uitchecken, dat is toch geen rakkettechniek, je loopt er immers doorheen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
In een ideale situatie ja. Voorlopig ben je vooral reizigersstromen aan het hinderen.
Dat jij nou niet door zo'n poortje pastquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
In een ideale situatie ja. Voorlopig ben je vooral reizigersstromen aan het hinderen.
ideale situatie is als je vanaf 1 kant maar ook echt bij 1 soort poortje kan in of uitchecken, zoals beschreven lijkt het alsof het nu gewoon een zooi palen zijn zonder deurtjesquote:Op dinsdag 5 november 2013 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
In een ideale situatie ja. Voorlopig ben je vooral reizigersstromen aan het hinderen.
Acht voor die enkele keer dat ik in Nederland ben zul je net zien....quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heel relevant voor jou natuurlijk
En het erge is, hij heeft Hardstikke gelijk, ik ben hier in Ile de France op tig SMS diensten van Veolia Transdev ingeschreven....quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh die pik wil het nog weten als Buurtbus 719 twee minuten te laat bij bejaardenhuis Zonnelust in Delfzijl vertrekt, dus ja. Hartstikke relevant
Wij Gaan Pinten hijsen in Sauerlandquote:Op dinsdag 5 november 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
En nou niet weer gaan SMSsen of ik boos ben he duck
De laatste keren ging het bij mijn trajecten vrij goed, er veranderd nu ook niet enorm veel op de meeste trajecten, hooguit minuutje eerder of later.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar in het algemeen, op zo een overgangsweekend? Zooitje?
Dit jaar wel, zijn ook nog werkzaamheden gepland begreep ik. Dat KAN niet goed gaanquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar in het algemeen, op zo een overgangsweekend? Zooitje?
Heb je ook ergens een linkje welke werkzaamheden? wat die op NS.nl gaat tot 15 novemberquote:Op dinsdag 5 november 2013 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit jaar wel, zijn ook nog werkzaamheden gepland begreep ik. Dat KAN niet goed gaan
Dat was altijd al druk, maar is dus nog drukker geworden...quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed Ouigo/Marne la Vallee Stationsklaagbaak....
Sinds die Ouigo bij ons op het station Marne la Vallee zijn intrede doet, is het station op alle fronten een grote puinzooi geworden. Dat heeft er vooral mee te maken dat het station een eindhalte is en dus er bij een volle trein met 2 stelletjes 2 keer 1.268 stoelen uitgespuugd worden, dus 2536 personen.
Die personen worden
OF opgehaald door deze of gene met een auto en dan vooral Renault's, Citroen's, of Dacia's en die moeten allemaal staan op dit klein Kiss en Go laantje waarvan altijd ook nog een deel ingenomen word door Douane , het leger en TAXI's (Die niemand neemt uiteraard, want wie gaat er nou minimaal 10 euro neerleggen voor een taxi als je al voor 10 euro uit Marseille komt)
Klik voor groter
[ afbeelding ]
En dat gaat dus niet, en dus staat het volledig vast tot aan de Avenue Robert Schuman rechts op het plaatje, waardoor ook alle bussen die het naastgelegen busstation op willen, te laat zijn. Daarbij worden ook van 2 Hotels voor pretparkgangers, de in en uitgang geblokkeerd.
Mensen rijden het busstation maar in, in de hoop hun Cherie op te halen, knallen daardoor tegen slagbomen aan, of parkeren hun wagen in een keurig verzorgd Mickey Mouse bloembed langs de kant van de weg.... en dit circus herhaalt zich 2 keer per dag vanaf ongeveer een half uur voor aankomst tot 20 minuten na aankomst van de babykleurtjes trein
OF je word niet op gehaald en neemt een kaartje naar Parijs, daarvoor waren er ooit 7 automaten beschikbaar
3 automaten voor Tickets Only
2 automaten voor Navigo Only
en 2 Automaten die beide kunnen en ook nog eens papiergeld slikken
De eerste 3 automaten zijn nu dus afgeschermd met schuttingen (tot begin januari) zodat er dus nog effectief 2 automaten kaartjes spuwen. De navigoganger blijft vooralsnog gespaard want over het algemeen kan je snel bij 1 van die 2 navigo exclusive automaten terecht (Bovendien, iemand met een navigo weet hoe het werkt en is lekker snel klaar)
Maar wie een kaartje wil hebben naar Parijs, en als laatste uit de Ouigo komt staat gewoon meer als een uur aan te schuiven. Daarbij heb je dan ook nog eens het probleem dat je toeristen hebt die na een uur wachten, ipv een RER kaartje een Ticket T kopen (Kaartje voor binnen Parijs) en dus dan alsnog niet binnenkomen.![]()
Dit gebeurt ook niet trouwens alleen als de Ouigo aankomt, maar ook op moment als de parade dies is afgelopen in het naastgelegen pretpark, of de avondshow...
Boven de automaten hangt inmiddels een lichtkrant die "Laatste trein 00.20" laat zien...
Tegenwoordig (en dat heb ik Inmiddels heb ik dus ook al 2x gezien) is het zo dat om 00.10 precies ALLE poortjes opengaan (op een tijdklok) zodat de "rij" gewoon de trein in kan lopen. Om te voorkomen dat er dus reizigers achterblijven. Waardoor er 2 problemen ontstaan
-Ik zou me flink genaaid voelen als ik om 00.08 nog even een kaartje naar la Defense voor een Euro of 8 uit de automaat had getrokken na een wachttijd van 3 kwartier
- Op het eindstation kom je er niet uit...
Welkom in mijn wereld
Ik woon hemelsbreed 3.8 km van het station en ik werk voor een bedrijf wat aan het station ligt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:30 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat was altijd al druk, maar is dus nog drukker geworden...
klein beetje off topic: woon/werk je daar in de buurt?
Vrijdag de 13e Haarlem-Breda met een tussenstop in Den Haag CS/HSquote:
Goed geregeld allemaalquote:Op dinsdag 5 november 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed Ouigo/Marne la Vallee Stationsklaagbaak....
Jaquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je bent sarcastisch? Hoop ik?![]()
Het idee van poortjes is dan ook dat je gedwongen wordt op de juiste plaatse in- of uit te checken, anders gaat het deurtje niet open.quote:Op dinsdag 5 november 2013 11:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ideale situatie is als je vanaf 1 kant maar ook echt bij 1 soort poortje kan in of uitchecken, zoals beschreven lijkt het alsof het nu gewoon een zooi palen zijn zonder deurtjes
Zo een kaart is toch 7.50? dus voor iedere treinreis meer dan 17.50 loont het zich dus om aparte kaart daarvoor te kopen, en niet uit te checken....quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:13 schreef Igen het volgende:
Het idee van de OV-Chipkaart is i.i.g. sowieso niet dat mensen denken van 'als ik niet uitcheck dan betaal ik voor een hele lange treinreis maar een tientje'.
Nee, want bij een anonieme kaart is de borg 20 euro.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo een kaart is toch 7.50? dus voor iedere treinreis meer dan 17.50 loont het zich dus om aparte kaart daarvoor te kopen, en niet uit te checken....
Dat kan je toch terugvragen? Dat tientje wat er toch dan nog opstaat?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, want bij een anonieme kaart is de borg 20 euro.
Anders kan je altijd nog die truc doen met die 2 anonieme chipkaarten op een retourtje, die laatst op tv was... die was wel legaalquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:21 schreef Igen het volgende:
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar ik weet wel dat het immoreel is om opzettelijk van zulke trucjes gebruik te maken. Uiteindelijk heeft het namelijk tot gevolg dat NS de regels strenger moet maken en minder coulant kan zijn en daar is de welwillende reiziger die echt per ongeluk vergeet uit te checken dan weer de dupe van.
Bron: De Stentorquote:Spoorlijn Apeldoorn-Zutphen mogelijk geschrapt
APELDOORN - De (diesel)spoorlijn Apeldoorn-Zutphen wordt mogelijk geschrapt. Accijnzen op rode diesel mét een extra gebruiksheffing voor het spoor maken het treinkaartje veel te duur, verwacht provincie Gelderland.
Het kaartje wordt zo duur dat reizigers uit de trein 'worden gejaagd', zegt provincie Gelderland. Het treinkaartje zou 40 procent meer gaan kosten. Een enkeltje tweede klas kost nu 3,82 euro.
Om de sterk stijgende kosten te dekken noemt de provincie het schrappen van de dienst Apeldoorn-Zutphen als een van de mogelijkheden. Andere ideeën zijn het opheffen van zondagsdiensten en van ritten na 22.00 uur en voorts een beperking van het aantal ritten per dag.
Vorige week stuurde Gelderland met vier andere provincies hierover een brandbrief naar de Tweede Kamer. "Juist gezien de kwaliteitsverbetering van deze lijn en de groei van het aantal passagiers, maakt deze ingrepen voor ons onacceptabel," zegt Ben Mouw van reizigersorganisatie Rocov Gelderland. Hij steunt de de brandbrief van de provincies.
Hiero: http://derekenkamer.kro.n(...)everingen/22-08-2013quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Anders kan je altijd nog die truc doen met die 2 anonieme chipkaarten op een retourtje, die laatst op tv was... die was wel legaal![]()
Hoe heette dat programma ook alweer, waar Driek ook in te gast was....
Net zoals hier in Parijs, heb je alleen zone 4 en 5 op je navigo staan en je reist naar de andere kant van Parijs en je tjekt in op een RATP station (oostkant van parijs), en dan ga je dus door zone 3-2-1-2-3 illegaal, en je tjekt uit in zone 4 of 5 aan de westkant uit, en het is een SNCF station, dan is er niks aan de hand, en loop je zo het station uit. (Systemen zijn niet aan elkaar gekoppeld) Tjek je daarintegen uit bij een RATP station aan de westkant , dan gaan alle alarmen af en komen ze met een bonnenboekje aanquote:Op dinsdag 5 november 2013 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Natuurlijk doe je wel iets wat niet mag. Alleen kan dat brakke hoerensysteem het niet bewijzen.
gaat er geen ringlijn in zone 4-5 van oost naar west die je had kunnen nemen? Geheel legaal met de RATP?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Net zoals hier in Parijs, heb je alleen zone 4 en 5 op je navigo staan en je reist naar de andere kant van Parijs en je tjekt in op een RATP station (oostkant van parijs), en dan ga je dus door zone 3-2-1-2-3 illegaal, en je tjekt uit in zone 4 of 5 aan de westkant uit, en het is een SNCF station, dan is er niks aan de hand, en loop je zo het station uit. (Systemen zijn niet aan elkaar gekoppeld) Tjek je daarintegen uit bij een RATP station aan de westkant , dan gaan alle alarmen af en komen ze met een bonnenboekje aan
Die is er pas over een jaar of 10, en heet Grand Paris Expresse...quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:48 schreef Peter het volgende:
[..]
gaat er geen ringlijn in zone 4-5 van oost naar west die je had kunnen nemen? Geheel legaal met de RATP?
Het is helemaal over en sluiten nu dus?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:41 schreef greavy het volgende:
De laatste rode klassiek 204 van NMBS Reed theoretisch P 7157 Brussel - Dendermonde, daarna leeg terug naar Brussel om dan de 5317 terug naar Dendermonde. Helaas is dat geen werkelijkheid geworden. De 204 is nu definitief over en uit. Heeft niet meer de P 7157 gereden, want had een 'onbekend' defect. Volgens de systemen. Staat nu bij dat hij niet meer ingezet mag worden met de melding 'transport sloop MKMA uiterst 12/11'
MKMA is Stockem Atelier.
Definitief einde van de rode klassieke motorstellen is er dus voor de reizigersdienst. Rest nu alleen nog de transporten naar Stockem (MKMA) en de sloper in Aubange.
Altijd een gekkenhuis op Appingedamquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:52 schreef Flodder450 het volgende:
op station appingedam had vanochtend iemand ze kleren op het spoor gegooid :/
Ik snap het drama niet. Er rijden toch nog verfriste rond?quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:45 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Het is helemaal over en sluiten nu dus?
Bij loppersum kunnen ze al gaan staanquote:Op dinsdag 5 november 2013 15:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Altijd een gekkenhuis op Appingedam
Tijd om te emigreren, wat een slappe zak stront is dit kabinet tochquote:Belastingontwijking NS kostte staat 21 miljoen
Door de belastingontwijking van de NS via een dochteronderneming in Ierland is de staat vorig jaar 21 miljoen euro aan inkomsten misgelopen.
Dat schrijft minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem dinsdag in een brief aan de Tweede Kamer.
De staat is de enig aandeelhouder van de NS. Het spoorbedrijf moet daarom dividend afdragen aan de schatkist. Ook betaalt het bedrijf vennootschapsbelasting.
Door de constructie met de dochteronderneming in Ierland ontvangt Nederland minder vennootschapsbelasting. Wel betaalt het bedrijf hierdoor meer dividend uit.
De staat loopt hiermee per 100 miljoen euro winst naar schatting 8 miljoen euro aan inkomsten mis, schrijft Dijsselbloem. Over het boekjaar 2012 realiseerde de NS een winst van 264 miljoen euro, en hierdoor liep de schatkist 21 miljoen euro mis.
Onwenselijk (______________________________! )
Dijsselbloem heeft al aangekondigd dat hij een eind wil maken aan de belastingontwijking van de NS, omdat hij dit vanuit maatschappelijk oogpunt onwenselijk vindt. De gesprekken hierover met de NS lopen nog.
Het spoorbedrijf is overigens het enige bedrijf dat in overheidshanden is dat de belasting ontwijkt via een constructie in het buitenland.
Ja, over en sluiten. Hij ZOU t/m vrijdag nog wat versterkingsritten (P-treinen of een L-trein verlengen) doen, maar door het defect is het vandaag over.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:45 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Het is helemaal over en sluiten nu dus?
Maar dat heb jij al gedaan voor ons neem ik aanquote:Op dinsdag 5 november 2013 16:25 schreef greavy het volgende:
, die zijn vanaf het perron te fotograferen.
Door die staking in het Waalse deel van België heb ik het risico niet genomen om in Stockem te belanden, en dan een halve dag te moeten wachten op een trein terug ivm afgeschafte treinen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat heb jij al gedaan voor ons neem ik aan
Waar is je gevoel voor avontuur?quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Door die staking in het Waalse deel van België heb ik het risico niet genomen om in Stockem te belanden, en dan een halve dag te moeten wachten op een trein terug ivm afgeschafte treinen.
Pas toen ik in de Benelux naar Nederland zat, begon het te regenen in Brussel. Maar inderdaad, de kleinste vakbond van Wallonië staakt uit onvrede over pensioen enzo.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, was dat uitschot weer "bezig"Naja, jammer.
Het weer is er ook uitermate kut voor natuurlijk.
Het is gewoon heel de dag kut. Bijna alle L-treinen rond Luik rijden niet, en de rest heeft erg veel vertraging. Daar bedank ik dit keer maar voor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar is je gevoel voor avontuur?
Wallonië is een soort reserve-Frankrijk hèquote:Op dinsdag 5 november 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Onhebbelijk trekje van die kutbelgen. Moeten ze mee stoppen.
Ja.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Onhebbelijk trekje van die kutbelgen. Moeten ze mee stoppen.
Zeker als weer eens een of andere idioot heeft bedacht dat je alleen maar uit mag checken bij de enige roltrap naar het perron. 6 poortjes uitchecken, 2 inchecken in de ochtendspits in Lelystad. Daar wil je altijd al weg, maar 's ochtends zeker.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
In een ideale situatie ja. Voorlopig ben je vooral reizigersstromen aan het hinderen.
Nou ja, die staken tenminste nog voor zichzelf. Een paar jaar terug leek het wel alsof het OV altijd maar plat moest bij conflicten elders, "want anders valt het niet genoeg op voor de publieke opinie"quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Onhebbelijk trekje van die kutbelgen. Moeten ze mee stoppen.
Oh ja of die keer dat ze een staking aangekondigd hadden, drie dagen van tevoren toch kregen wat ze hebben wilden, maar TOCH gingen staken "anders zou het gezichtsverlies zijn"quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, die staken tenminste nog voor zichzelf. Een paar jaar terug leek het wel alsof het OV altijd maar plat moest bij conflicten elders, "want anders valt het niet genoeg op voor de publieke opinie".
En maar claimen dat er "begrip is in de samenleving". Heeft Rutte ooit iets voor de Spoorbonden gedaan of zo?quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja of die keer dat ze een staking aangekondigd hadden, drie dagen van tevoren toch kregen wat ze hebben wilden, maar TOCH gingen staken "anders zou het gezichtsverlies zijn"Stelletje neukfouten daar
"Ja sorry baas, mijn trein reed voor de 10e keer deze maand niet."quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
En maar claimen dat er "begrip is in de samenleving". Heeft Rutte ooit iets voor de Spoorbonden gedaan of zo?
Klopt, ik kreeg er een melding van. BH, laarzen, jasje... heb de politie maar geïnformeerd, geen idee wat daar mee gedaan is.quote:Op dinsdag 5 november 2013 15:52 schreef Flodder450 het volgende:
op station appingedam had vanochtend iemand ze kleren op het spoor gegooid :/
Geil.quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt, ik kreeg er een melding van. BH, laarzen, jasje... heb de politie maar geïnformeerd, geen idee wat daar mee gedaan is.
Duurde bij mij ook eeuwen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:10 schreef Adrie072 het volgende:
Zojuist een mijn ns-account aangemaakt, link om te activeren nog niet binnen. Hoort zo?
Ze kan beter jacobsdraaistellen laten monteren. Dan is ze nog ergens nuttig voor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eva is een domme snol. [ afbeelding ]
Eva en Jacob zaten in de boom.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ze kan beter jacobsdraaistellen laten monteren. Dan is ze nog ergens nuttig voor.
Uit de hand gelopen wraakactie?quote:Op dinsdag 5 november 2013 17:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt, ik kreeg er een melding van. BH, laarzen, jasje... heb de politie maar geïnformeerd, geen idee wat daar mee gedaan is.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 05-11-2013 om 20:48:23Breukelen-Utrecht: de wisselstoring is al geruime tijd verholpen. Excuses voor de late afmelding. #bklut http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
Ze drukken dit probleem de kop in: http://www.nu.nl/politiek(...)letten-in-trein.htmlquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:03 schreef James1988 het volgende:
Want dan kunnen de bezopen nachtbrakers het toilet niet meer volkotsen?![]()
Whehehehehehequote:Op dinsdag 5 november 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze drukken dit probleem de kop in: http://www.nu.nl/politiek(...)letten-in-trein.html
wel een goed idee komt in me op: laat Bashir WC's in de treinen schoonmaken. Doet ie ook nog eens watquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Ze drukken dit probleem de kop in: http://www.nu.nl/politiek(...)letten-in-trein.html
broek en ondergoed ook idd, schoenen volgens mij ookquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klopt, ik kreeg er een melding van. BH, laarzen, jasje... heb de politie maar geïnformeerd, geen idee wat daar mee gedaan is.
Van hoeveel mensen? Klinkt als een wilde wip.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:27 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
broek en ondergoed ook idd, schoenen volgens mij ook
Als de poortjes eenmaal gesloten zijn komt dit niet meer voor, dus dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Maar zie bovengenoemde situatie.
Oh nee dan hebben we geen vervangend busvervoer meer? Okee topquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als de poortjes eenmaal gesloten zijn komt dit niet meer voor, dus dat scheelt weer.
gratis reizenquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee dan hebben we geen vervangend busvervoer meer? Okee top
Die post ging over iemand die vergat uit te checken en dat vervolgens aan de verkeerde kant van het poortje probeerde.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee dan hebben we geen vervangend busvervoer meer? Okee top
Ik dacht geen reizigers, maar busvervoer kan ook.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee dan hebben we geen vervangend busvervoer meer? Okee top
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |