Dat zie ik niet gebeuren zolang de vakbonden nog zo'n dikke vinger in de pap hebben.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wanneer gaan sprinters met eenmansbediening rijden trouwens?
Klopt, vanaf december wordt het SLT op dat traject. SGMm zie ik af en toe ook nog wel eens voorbij flitsen, maar daar zit ik zelf nooit in. Heb voornamelijk DDZ en heel af en toe een V-tje.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wordt vanaf december planmatig SLT, meen ik hier hier gelezen te hebben. Is nu inderdaad een mengelmoes van materieel, ik geloof dat er ook nog ergens een SGMm in de omloop verstopt zit bv.
In ieder geval niet waar dat hand in hand gaat met een salarisverhoging. Want vaak staat er iets tegenover.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:29 schreef James1988 het volgende:
Mij hoef je niet te overtuigen
Welk bedrijf ken jij waar een baangarantie is afgegeven tot 2017?
Man, wat is dat ding lelijkquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:03 schreef James1988 het volgende:
Maargoed, de AVRIL dus. http://www.ferropedia.es/wiki/Talgo_AVRIL
De stoelen zaten trouwens prima
Geinig!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Het Parijse RATP is bezig met een groot project om de verlichting in metrostations te vervangen door LED-verlichting. Ik heb geen flauw idee waarom, maar ze zetten dit soort filmpjes op YouTube:
Raar, maar toch leuk
eerder 4 en 6 net als huidige mat. Anders krijg je situaties waar nu iedereen in een 4 kan zitten straks een 3 met staanblijvers ipv een ruime 5quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
Treinstellen van 8 bakken zie ik ook niet komen, die zijn veel te lang voor de daluren. Ik verwacht dat de maximale lengte 4 bakken zal zijn.
Als ik rollend materieel zou moeten bestellen zou ik kiezen voor 4 bakken, of als het echt noodzakelijk is (door grote wisselende capaciteitsvragen) voor een mengeling van 5 en 3.
Je hebt straks 6x per uur ipv 4, kan dus makkelijk in 8 bakkenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:04 schreef Salatrel het volgende:
[..]
eerder 4 en 6 net als huidige mat. Anders krijg je situaties waar nu iedereen in een 4 kan zitten straks een 3 met staanblijvers ipv een ruime 5
Vermoedelijk tot 2030 (daarna mag het niet meer ingezet worden ivm toegankelijkheidseisen). Tegen die tijd zal er dan vast wel een vervolgbestelling IC200 binnenstromen als vervanging.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oké, maar hoe lang blijft het DDZ in dienst?
4+3: 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
Als je vloot bestaat uit alleen maar stellen van 4 bakken zit je vast aan samenstellingen van 4, 8 of 12 bakken. Met (bijvoorbeeld) 5+3 kun je kiezen uit lengtes van 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12... bakken. Je moet dan wel verdomd goed de omlopen in de gaten houden omdat je anders het risico loopt om 6 bakken te bieden tijdens de spits waar je er 10 nodig hebt.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Who needs a TB7? I've got information at home!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Settings > Developer options > Stay awake (Screen will never sleep while charging)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Zo ken ik Flesquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Naar wat ik begrepen heb waren dat de 33 en 34 die teruggekeerd zijn naar Arriva in Zutphenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:11 schreef greavy het volgende:
Raildox heeft gister 2 ex-Syntus Lint'en naar Bad Bentheim overgebracht. Dit betreffen de 43 en een onbekende, waar inmiddels de motorrevisie voor gereed is.
Heuj, ik ken dat systeem. xDquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Ja, 43 moest 34 zijn. Even de foto die ik via de mail heb ontvangen ergens online mikken (met zijn toestemming)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naar wat ik begrepen heb waren dat de 33 en 34 die teruggekeerd zijn naar Arriva in Zutphen
Awesome, ff kijkenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Settings > Developer options > Stay awake (Screen will never sleep while charging)
Baasquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huh? Rijdt arriva met Lintjes?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Naar wat ik begrepen heb waren dat de 33 en 34 die teruggekeerd zijn naar Arriva in Zutphen
Behoort toe aan Connexxion, die Syntus voor de dienst inhuurt. Binnenkort (december) is dat ook Arriva, en behoort dan bij de concessie Vechtdallijnen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah, wist niet eens dat arriva daar reed. Dacht dat dat nog aan syntus behoorde...
het hoort nu nog bij xx (uitgevoerd door Syntus) en gaat per december over naar Arrivaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah, wist niet eens dat arriva daar reed. Dacht dat dat nog aan syntus behoorde...
Bestaat die optie ook in Android 4.0.4?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Settings > Developer options > Stay awake (Screen will never sleep while charging)
Goede vraag, heb er alleen geen antwoord opquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestaat die optie ook in Android 4.0.4?
Anders dit appje ?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestaat die optie ook in Android 4.0.4?
Hmm ik doe het liever zonder appje, met iets vanuit het OS zelf indien mogelijk...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Anders dit appje ?
https://play.google.com/s(...)chuk.android.keepscn
Ik kan het niet zien op je foto, maar is het een Samsung-tablet? Dan zou het kunnen zijn dat Samsung het heeft weggehaald.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm ik doe het liever zonder appje, met iets vanuit het OS zelf indien mogelijk...
yups, heb ik ook 4.04, Actief houden, scherm gaat nooit uit tijdens het opladen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Google meldt bij Android 4.0.4 vooral
Settings > Developer options > enable Always stay awake
Heldquote:Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Dat was toch iets van pinautomaten uit de jaren tachtig?quote:Op vrijdag 1 november 2013 01:27 schreef Peter het volgende:
Inbranden van het scherm is geen gevaar?
Mwoa, heb de timeout nu op 30 minuten staan, vind het wel prima zo. Maar sowieso gebeurt dat tegenwoordig niet meer hoorquote:Op vrijdag 1 november 2013 01:27 schreef Peter het volgende:
Inbranden van het scherm is geen gevaar?
opgelost, edit: zie verderopquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
Kan, maar ook een rechtstreekse L-treinverbinding eind volgend jaar.
Bron? Is er ook al wat bekend over andere verbindingen?quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
Kan, maar ook een rechtstreekse L-treinverbinding eind volgend jaar.
L-trein is Vlaams voor stoptrein.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:05 schreef bork het volgende:
[..]
Is hezelfde een Light train is eigenlijk een tram.
Oeps, linkje vergeten: Klikjequote:Op vrijdag 1 november 2013 09:05 schreef bork het volgende:
[..]
Is hezelfde een Light train is eigenlijk een tram. Wordt door de NMBS geëxploiteerd waarschijnlijk dat het daarom een L-trein heet. (denk ik, geen bron, zal zo even zoeken)
Greavy: bron!
Ja. Ook de IR Luik - Antwerpen via Hasselt en Aarschot verdwijnt. Er gaat wel iets via Leuven en Zaventem rijden, maar via Aarschot overstappen blijft 8 minuten sneller.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:13 schreef ReisT het volgende:
Treindiensten rond Luik worden anders aan elkaar geknoopt. Da's alles.
Dit dus:quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ook de IR Luik - Antwerpen via Hasselt en Aarschot verdwijnt. Er gaat wel iets via Leuven en Zaventem rijden, maar via Aarschot overstappen blijft 8 minuten sneller.
Zo oud zijn die stellen nou ook weer niet (gebouwd in de jaren '80) en bovendien worden ze gemoderniseerd (al ligt het tempo van die modernisering erg laag.).quote:Nagenoeg alle verbindingen vanuit Hasselt en Genk zullen met de 40 jaar oude Breaks gebeuren. Die hebben geen airco en weinig comfort.
Ik zou bij wijze van spreken een gat in de lucht springen moesten er Breaks gaan rijden tussen Maastricht en Luikquote:Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zo oud zijn die stellen nou ook weer niet (gebouwd in de jaren '80) en bovendien worden ze gemoderniseerd (al ligt het tempo van die modernisering erg laag.).
Beetje overdreven om daar over te klagen, niet?
Vooral dat laatste. En ze wilden af van die enorme hoeveelheid P - treinen. Ongetwijfeld mensen die hier meer van weten en ook kunnen vertellen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 09:44 schreef ReisT het volgende:
Ze hebben al bijna 30 jaar een klokvaste dienstregeling.
Wat verwacht je precies dat ze beter gaan doen: halfuurdiensten, of 7 dagen per week dezelfde tijden?Dat zou wel fijn zijn,
Het lijkt toch echt te gaan om 300 treinstellen. Net zoals het ICx project van de DB zeg maar. ICM en ICR zitten dan ook niet ver meer van hun sloopdatum af. Alleen al ICM gaat om rond de 85 drietjes en 50 viertjes. Hoeveel composities ICR er rondrijden weet ik niet maar er zijn ongeveer 300 bakken gebouwd.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat gelezen moet worden als '300 bakken', wat zou neerkomen op 75 viertjes.
Ja.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik weet niet of er al op gereageerd was
Okay sorry hoor! Boos omdat je wakker bent geappt ofzo? Nou!?!?!?!quote:
Ja maar, we vinden het heus écht vervelend hoor!quote:Op vrijdag 1 november 2013 11:02 schreef Viezze het volgende:
En een bommelding op Breda. Sta nu in Dordrecht te wachten. Omroep; wij vinden de huidige overlast zeer vervelendGratis koffie dus.
Texas is natuurlijk DE liberty-state bij uitstek en OV staat niet voor vrijheid maar voor communisme.quote:
Ze hebben wel maarliefst één tramlijn waar slechts 64 jaar over gesteggeld is volgens wikipedia. In Orlando wordt het nieuwe Rapid Transit System pas volgend jaar geopendquote:Op vrijdag 1 november 2013 11:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Texas is natuurlijk DE liberty-state bij uitstek en OV staat niet voor vrijheid maar voor communisme.
Achja ze kunnen er bij de NS ook niks aan doen. Maar wel jammer dat het gratis koffie bericht eerder komt dan nuttige reisinformatiequote:Op vrijdag 1 november 2013 11:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja maar, we vinden het heus écht vervelend hoor!
volgens mij denken een hoop mensen daar anders over want druk dat het opeens is bij de kiosk als de koffie gratis isquote:Op vrijdag 1 november 2013 11:21 schreef Viezze het volgende:
Maar wel jammer dat het gratis koffie bericht eerder komt dan nuttige reisinformatie
Koffie is dan ook sneller klaar dan het juiste omroepberichtquote:Op vrijdag 1 november 2013 11:21 schreef Viezze het volgende:
[..]
Achja ze kunnen er bij de NS ook niks aan doen. Maar wel jammer dat het gratis koffie bericht eerder komt dan nuttige reisinformatie
Er was eens een klein treintje wat het niet kon...quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuwe naam voor de dienst over de HSL is ook bekend: Fairy Tale Rails
kijk, dat is service zoals het hoortquote:Op vrijdag 1 november 2013 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vanmorgen overwegstoring tussen Hoorn en Purmerend Overwhere, omreizen via Alkmaar dus. Staaltje klantvriendelijkheid van NS gezien daar. IC naar Nijmegen werd netjes vastgehouden (+5) zodat de overstappers gewoon direct meekonden richting Amsterdam. Daar aangekomen bleek dat de IC de achterstand gewoon makkelijk binnengelopen had. Zodoende slechts +20 in plaats van +30>.
Mag ook wel gezegd worden
Bron: Railtimequote:Tijdens die 4 weekends kunnen reizigers tussen Ottignies en Fleurus (en omgekeerd) gebruik maken van vervangingsbussen. Tussen Charleroi-Sud en Fleurus rijden er pendeltreinen. Aan de stopplaatsen van Ligny, Faux en Céroux-Mousty zullen er tijdens het weekend geen bussen stoppen, aangezien er daar dan maar weinig reizigers zijn.
Als aanvulling, mijn spitsintercity naar Enkhuizen reed daardoor "slechts" tot Amsterdam Centraal. Precies één station voor mij te vroeg.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:08 schreef b2py het volgende:
Als aanvulling, de spits intercity's reden ook om via Alkmaar trouwens
De SpitsIC's zijn de extra IC's die 's ochtends uit Enkhuizen naar Amsterdam rijden, en 's middags uit Amsterdam naar Enkhuizen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:25 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Als aanvulling, mijn spitsintercity naar Enkhuizen reed daardoor "slechts" tot Amsterdam Centraal. Precies één station voor mij te vroeg.
Nuh-uh ik zit er dagelijks in en vanaf Deventer is het toch echt 's ochtends Deventer -> Amsterdam -> Enkhuizen en 's middags Enkhuizen -> Amsterdam -> Deventerquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:27 schreef greavy het volgende:
[..]
De SpitsIC's zijn de extra IC's die 's ochtends uit Enkhuizen naar Amsterdam rijden, en 's middags uit Amsterdam naar Enkhuizen.
Nou, dat is een reguliere IC, maar die gaat (extra?) van- en naar Deventer.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:29 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nuh-uh ik zit er dagelijks in en vanaf Deventer is het toch echt 's ochtends Deventer -> Amsterdam -> Enkhuizen en 's middags Enkhuizen -> Amsterdam -> Deventer
Ah dus het spitsdeel is Amersfoort -> Deventer en terug?quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Nou, dat is een reguliere IC, maar die gaat (extra?) van- en naar Deventer.
De echte SpitsIC's zijn de serie 14500 Enkhuizen - Amsterdam vv. 's Ochtends 3 ritten heen, 's Middags 3 ritten terug.
Check! Dan weet ik ook dat ik vanmiddag ff een half uurtje eerder weg moet, want die pimpel zit lekkerderquote:Op vrijdag 1 november 2013 15:42 schreef greavy het volgende:
Ja, dat klopt! Normaal rijdt die IC Enkhuizen - Amersfoort vv (IC-serie 1500), maar rijdt ma-vr extra tussen Amersfoort en Deventer in de spits. Deze IC-serie 1500 rijdt niet als de IC-Berlijn tussen Amersfoort en Amsterdam rijdt, dan rijdt die rit alleen Enkhuizen - Amsterdam, alwaar overgestapt kan worden op IC Berlijn. In Amsterdam keert het materieel weer retour Enkhuizen.
Behalve in de spits, dan rijdt de 1500 uit Enkhuizen door tot Amersfoort, een paar minuutjes voor de Pimpel uit.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:42 schreef greavy het volgende:
Deze IC-serie 1500 rijdt niet als de IC-Berlijn tussen Amersfoort en Amsterdam rijdt, dan rijdt die rit alleen Enkhuizen - Amsterdam, alwaar overgestapt kan worden op IC Berlijn.
Ah, die was mij niet bekend. Zal wel komen door de beperktere capaciteit van de Pimpel (zeker als je in de spits zit....)?quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Behalve in de spits, dan rijdt de 1500 uit Enkhuizen door tot Amersfoort, een paar minuutjes voor de Pimpel uit.
Alleen om 16:59, voor de pimpel van 17:02 uit.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:58 schreef ReisT het volgende:
[..]
Behalve in de spits, dan rijdt de 1500 uit Enkhuizen door tot Amersfoort, een paar minuutjes voor de Pimpel uit.
Nee het is een zwartrijder. Je mag je terugreis niet beginnen voordat je heenreis voltooid is. Kan hij zich legitimeren?quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Vraagje: vandaag reed heel de dag de pendel Centraal - Maliebaan niet. Mijn pa heeft een dagretour Roosendaal - Maliebaan gekocht. Nu heeft-ie in principe toch op zowel de heen- als terugreis meer dan 60 minuten vertraging opgelopen met de trein?
quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is een zwartrijder. Je mag je terugreis niet beginnen voordat je heenreis voltooid is. Kan hij zich legitimeren?
quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is een zwartrijder. Je mag je terugreis niet beginnen voordat je heenreis voltooid is. Kan hij zich legitimeren?
Op maandag rijdt de Maliebaanpendel sowieso al niet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:15 schreef Ireyon het volgende:
Vraagje: vandaag reed heel de dag de pendel Centraal - Maliebaan niet. Mijn pa heeft een dagretour Roosendaal - Maliebaan gekocht. Nu heeft-ie in principe toch op zowel de heen- als terugreis meer dan 60 minuten vertraging opgelopen met de trein?
Nee maar 't is dan ook vrijdag vandaag.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Op maandag rijdt de Maliebaanpendel sowieso al niet.
Ik las maandag, dafuq brainquote:Op vrijdag 1 november 2013 18:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee maar 't is dan ook vrijdag vandaag.
b2py denkt na tijdens kantooruren, en vrijdagmiddag gaat de knop om.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een brein dat gewoon ff het weekend overslaat, weet niet of dat nou een vloek of een gave is
Ja, alleen geldt dat dus niet voor de museumpendel. Tiepies gevalletje jammerdebammer dusquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je niet hebt kunnen reizen kun je je vervoersbewijs sowieso 100% laten restitueren bij het loket toch?
En toch zou ik hem gewoon indienen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Vorig jaar heb ik zelf ook nog een claim ingediend, omdat ik door een gemiste overstap in Amersfoort uiteindelijk +60 opgelopen had. De reis bestond toen zelfs uit 3 verschillende kaartjes: AH Dagkaart, enkele reis Enschede-Hengelo (vertrek in Enschede om 8.57u, dagkaart nog niet geldig dus) en een kaartje voor de museumpendel (was toen 1,50 geloof ik of zo). Brief erbij gedaan met uitleg en gewoon de volledige enkele reis, de helft van de dagkaart en de helft van het pendelkaartje vergoed gekregen.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nope, voor de museumtrein gelden de AVR-NS niet (kijk maar in de reisplanner).
spoorslag '90quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker gelijk met die eenmaalperdaagse trein Groningen - Zwolle - Utrecht - Eindhoven - Maastricht - Valkenburg ter ziele gegaan
Dat is duidelijker voor de reiziger![]()
Het is dat er nog een stukje gebust moet worden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand nog een paar kwartjes over voor wat luxe? In Japan kun je jouw cash kwijt
http://www.treinennieuws.(...)se-trein-op-de-rails
Nee, niet gelijk. Die eenmaalperdaagse trein Amsterdam-Utrecht-Den Bosch-Roosendaal heeft tot december 2006 gereden. (voor de nummerliefhebbers: 23522 en 23561)quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker gelijk met die eenmaalperdaagse trein Groningen - Zwolle - Utrecht - Eindhoven - Maastricht - Valkenburg ter ziele gegaan
Gewoon hopen dat die baliemiep dat niet weet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, alleen geldt dat dus niet voor de museumpendel. Tiepies gevalletje jammerdebammer dus
Locov geeft NS hispeed er best wel flink van langs.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
Locov 2013-285075 Advies dienstregeling NS Hispeed 2014
Vraag het dan ook nietquote:Op vrijdag 1 november 2013 21:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gewoon hopen dat die baliemiep dat niet weet.
Ja, vooral op het niet op tijd aanleveren. Terecht ook trouwens.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Locov geeft NS hispeed er best wel flink van langs.![]()
het is ongewoon hard ja.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Locov geeft NS hispeed er best wel flink van langs.![]()
quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:44 schreef V2 het volgende:
Met 600kW vermogen kan ik me dat nauwelijks voorstellen eigenlijk, dat dat hard gaat ...
Eens zien of Mansveld zich daar meer van aantrekt. NSH/NSR niet, verwacht ik zo.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Locov geeft NS hispeed er best wel flink van langs.![]()
valt best mee. Gezien de relatief lage Vmax is er duidelijk gekozen om het geheel zo op te bouwen dat het redelijk hard optrekt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:44 schreef V2 het volgende:
Met 600kW vermogen kan ik me dat nauwelijks voorstellen eigenlijk, dat dat hard gaat ...
NSR/NSH trekt zich echt nergens ene bliksem van aan. Winst maken is leuk, verlies maken is ook niet erg, reizigers zijn alleen maar lastig en personeel wordt voldoende in de watten gelegd. Wie dut ze wat vandagequote:Op vrijdag 1 november 2013 21:53 schreef Litpho het volgende:
[..]
Eens zien of Mansveld zich daar meer van aantrekt. NSH/NSR niet, verwacht ik zo.
Ik heb er nog nooit in gezeten, maar als ik het filmpje zo zie wil dat toch best wel goed optrekken. En dat met zo weinig vermogenquote:Op vrijdag 1 november 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
Iemand (James?) wel eens in een Southeastern Class 466 gezeten? Net stukje mee gereden in Train Simulator 2014, dat ding trekt hard op joh, pfoeh. Vraag me af of dat in werkelijkheid ook zo rap gaat.
Meer vermogen als een GTW en even zwaar...quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit in gezeten, maar als ik het filmpje zo zie wil dat toch best wel goed optrekken. En dat met zo weinig vermogen
Was er niet nog een Leeuwarden-Roosendaal of zelfs iets door naar Vilssingen?quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker gelijk met die eenmaalperdaagse trein Groningen - Zwolle - Utrecht - Eindhoven - Maastricht - Valkenburg ter ziele gegaan
Dat is duidelijker voor de reiziger![]()
Die rijdt op dit moment. Net als Vlissingen - Groningen/Leeuwardenquote:Op vrijdag 1 november 2013 22:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Was er niet nog een Leeuwarden-Roosendaal of zelfs iets door naar Vilssingen?
Serieus? Ik dacht dat een GTW meer vermogen had, maar daar zat ik dus mis.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Meer vermogen als een GTW en even zwaar...
Leeuwarden - Vlissingen, inderdaad.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Was er niet nog een Leeuwarden-Roosendaal of zelfs iets door naar Vilssingen?
ja via de Hanzelijn. Nee die was er niet in 1995.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die rijdt op dit moment. Net als Vlissingen - Groningen/Leeuwarden
nee, maar toen was er wel een verbinding met Maastrichtquote:Op vrijdag 1 november 2013 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja via de Hanzelijn. Nee die was er niet in 1995.
Een E-GTW heeft meer vermogen. 700 kW continu en een maximum vermogen van 1100 kW.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat een GTW meer vermogen had, maar daar zat ik dus mis.
Meer aangedreven assen maakt wel dat je beginversnelling heel hoog kan zijn, die wordt namelijk beperkt door de grip. De versnelling later wordt beperkt door het vermogen. Een VIRM redt met meer aangedreven assen een aanzet van 1 m/s^2 ook wel. Alleen houdt dat bij ca. 30 km/h wel op.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een E-GTW heeft meer vermogen. 700 kW continu en een maximum vermogen van 1100 kW.
Een D-GTW heeft wel een vergelijkbaar vermogen met class 466, alleen laatstgenoemde heeft meer aangedreven assen
En dat komt precies overeen met wat je ziet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Meer aangedreven assen maakt wel dat je beginversnelling heel hoog kan zijn, die wordt namelijk beperkt door de grip. De versnelling later wordt beperkt door het vermogen. Een VIRM redt met meer aangedreven assen een aanzet van 1 m/s^2 ook wel. Alleen houdt dat bij ca. 30 km/h wel op.
da's die trein met aan beide kanten een machinist? geven tegelijk tractie zekerquote:Op vrijdag 1 november 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
Iemand (James?) wel eens in een Southeastern Class 466 gezeten? Net stukje mee gereden in Train Simulator 2014, dat ding trekt hard op joh, pfoeh. Vraag me af of dat in werkelijkheid ook zo rap gaat.
Nee, tussen Utrecht Centraal en Eindhoven reden 'losse' Intercity's (met stop te 's-Hertogenbosch). Samen met de Intercity Haarlem - Maastricht vormde dit een kwartierdienst tussen Utrecht Centraal en Eindhoven. De Intercity Den Helder - Nijmegen zorgde toen dat ook Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal een kwartierdienst had.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:38 schreef _JdM_ het volgende:
Volgens mij reed de eerste maanden (de latere) IC Schiphol-Eindhoven toen tussen Amsterdam-Eindhoven. Maar daar kan ik nu even niks van terugvinden...
Dat hebben ze allemaal in Train Simulator 2014quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:26 schreef Maegrim het volgende:
[..]
da's die trein met aan beide kanten een machinist? geven tegelijk tractie zeker
Ja, dat is wel wat jammer inderdaad.quote:Op zaterdag 2 november 2013 01:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat hebben ze allemaal in Train Simulator 2014
Juist ja. Vervelende is nu dat ik speciaal vanwege de Fyra een extra toeslagkaartje moet kopen alleen maar omdat Fyra op die lijn rijdt die ik nodig heb.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:05 schreef JDude het volgende:
Alleen de V250, de hogesnelheidsfyra, is afgeschoten. De loc+rijtuigen tussen Breda en Amsterdam rijden nog gewoon.
Het zijn slechts details, welke routes bouw je?quote:Op zaterdag 2 november 2013 06:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat is wel wat jammer inderdaad.
Voor de rest een gaaf spel, ben nu bezig met routes bouwen.
Je hoeft nooit per se met Fyra te reizen, alle stations die Fyra aandoet zijn ook gewoon te bereiken per conventioneel spoor. In de reisplanner kun je het vinkje voor "Toon hogesnelheidstreinen" uitzetten, dan verdwijnen de reisadviezen met Fyra. Uiteraard kan het dan wel zijn dat je reistijd langer wordt.quote:Op zaterdag 2 november 2013 07:10 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Juist ja. Vervelende is nu dat ik speciaal vanwege de Fyra een extra toeslagkaartje moet kopen alleen maar omdat Fyra op die lijn rijdt die ik nodig heb.
Tof! Met Groningen bezig?quote:Op zaterdag 2 november 2013 06:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, dat is wel wat jammer inderdaad.
Voor de rest een gaaf spel, ben nu bezig met routes bouwen.
In de spits was het Amsterdam-Eindhoven. Met tussenstop in Bijlmer ipv Amstel.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, tussen Utrecht Centraal en Eindhoven reden 'losse' Intercity's (met stop te 's-Hertogenbosch). Samen met de Intercity Haarlem - Maastricht vormde dit een kwartierdienst tussen Utrecht Centraal en Eindhoven. De Intercity Den Helder - Nijmegen zorgde toen dat ook Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal een kwartierdienst had.
Het was toch zo dat je juist niet meer bepaalde stations kon bereiken, om mensen te dwingen met de duurdere Fyra te gaan? Of vergis ik me.quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:43 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Je hoeft nooit per se met Fyra te reizen, alle stations die Fyra aandoet zijn ook gewoon te bereiken per conventioneel spoor. In de reisplanner kun je het vinkje voor "Toon hogesnelheidstreinen" uitzetten, dan verdwijnen de reisadviezen met Fyra. Uiteraard kan het dan wel zijn dat je reistijd langer wordt.
Nu is de toeslag tegenwoordig niet meer zo duur dus op zich kan het best de moeite waard zijn om ermee te reizen en wat reistijd te besparen.
Nee hoor, in het binnenland is dat niet het geval. Wel zou de internationale Fyra (van Amsterdam naar Brussel) de Beneluxtrein vervangen, misschien dat je daaraan denkt?quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het was toch zo dat je juist niet meer bepaalde stations kon bereiken, om mensen te dwingen met de duurdere Fyra te gaan? Of vergis ik me.
Ja dat zou kunnen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:37 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nee hoor, in het binnenland is dat niet het geval. Wel zou de internationale Fyra (van Amsterdam naar Brussel) de Beneluxtrein vervangen, misschien dat je daaraan denkt?
Ik was begonnen aan Roodeschool - Groningen, maar om het bouwen in de vingers te krijgen, ben ik nu eerst een fictieve route aan het bouwen. Mét Nederlandse seinen overigens.quote:Op zaterdag 2 november 2013 09:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn slechts details, welke routes bouw je?
Oude tijden herlevenquote:Op zaterdag 2 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:
De trein van Zwolle naar Groningen (v. 12:56) rijdt met DM'90
Diesel onder de draadquote:Op zaterdag 2 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:
De trein van Zwolle naar Groningen (v. 12:56) rijdt met DM'90
Ik dacht dat die trein dit weekend niet verder dan Beilen reed...quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:13 schreef b2py het volgende:
De trein van Zwolle naar Groningen (v. 12:56) rijdt met DM'90
Tot Beilen danquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik dacht dat die trein dit weekend niet verder dan Beilen reed...
Alleen vandaag, morgen weer tot Groningenquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik dacht dat die trein dit weekend niet verder dan Beilen reed...
Tsja, eerder schreef ik al eens dat ROVER en consorten zich in het pak hadden laten naaien over de rijtijden van de Benelux. Nu blijkt dat ze zich ook in het pak hebben laten naaien over de tarieven. Leuk belangrijk in het geheim overleggen, maar gewoon vergeten, de belangrijke vragen te stellen. Dit hadden ze in augustus al aan de orde moeten stellen. oeps. Vergeten...quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is ongewoon hard ja.
Kennelijk voelt het locov toch wat druk om niet overal maar klakkeloos mee in te stemmen, iets wat alleen maar goed is.
Checkquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Advies van reizigersorganisaties zijn volgens mij niet bindend.
Die had ik gisteren ook inderdaad! wist niet dat die tunnel al open was! Hij hoeft nu ook niet meer te wachten op verkeer van/naar Utrecht daar, dat zal de voornaamste reden geweest zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:24 schreef Fiorano het volgende:
Ic Schiphol - Amersfoort werd net via het nieuwe tunneltje geleid. Gaat er met een lekker gangetje door en het scheelt een beste schommel wissel![]()
De spoorwegen en de stas trekken zich niks aan van de consumentenorganisaties. Alles is erop gericht om het NS-monopolie te behouden, koste wat kost.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Advies van reizigersorganisaties zijn volgens mij niet bindend. Acht de kans best groot dat de prijsverhoging alsnog was doorgevoerd indien jullie dit hadden aangekaart.
Weetje, het is heel makkelijk om van de zijlijn te schreeuwen. Het is mogelijk om zonder je ergens aan te hoeven binden proberen invloed uit te oefenen. Echter zijn er dan wel veel partijen veel minder geneigd je serieus te nemen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tsja, eerder schreef ik al eens dat ROVER en consorten zich in het pak hadden laten naaien over de rijtijden van de Benelux. Nu blijkt dat ze zich ook in het pak hebben laten naaien over de tarieven. Leuk belangrijk in het geheim overleggen, maar gewoon vergeten, de belangrijke vragen te stellen. Dit hadden ze in augustus al aan de orde moeten stellen. oeps. Vergeten...
Dit heeft natuurlijk een heel hoog "alle inbreuken op uw privacy met terrorisme als excuus hebben al ontelbare terroristische activiteiten vereideld. Wij kunnen u uiteraard niet vertellen welke, maar zijn onze ogen niet mooi blauw?" Gegeven dat de besprekingen over het OV aanzienlijk minder staatsgevaarlijk zouden moeten zijn, heb ik niet zoveel vertrouwen in "goede dingen voor de reiziger' waar "de buitenwereld nooit iets van weet".quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
juist in het achterkamertje komen heel veel goede dingen voor de reiziger tot stand waar de buitenwereld nooit wat van te weten zal komen
Weetje.. Het hoort daarbij dat mensen dat niet geloven. Misschien is dat wel het probleem van de mensen die dat niet geloven in plaats van de mensen die zich knetterhard inzetten voor de mensen die dat niet geloven.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit heeft natuurlijk een heel hoog "alle inbreuken op uw privacy met terrorisme als excuus hebben al ontelbare terroristische activiteiten vereideld. Wij kunnen u uiteraard niet vertellen welke, maar zijn onze ogen niet mooi blauw?" Gegeven dat de besprekingen over het OV aanzienlijk minder staatsgevaarlijk zouden moeten zijn, heb ik niet zoveel vertrouwen in "goede dingen voor de reiziger' waar "de buitenwereld nooit iets van weet".
Ik vond het een creatieve oplossing om meer perroncapaciteit te creëren tijdens de verbouwing. Komen spoor 15+16 nu ook weer in dienst?quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:35 schreef KomtTijd... het volgende:
as we speak wordt het perron aan spoor 10 afgebroken op Rotterdam Centraal.
Eens.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is natuurlijk van de zotte dat de NS maar mag blijven aankloten..
Die zijn toch de afgelopen weken aangepakt? Dan zullen ze nu wel klaar zijn. Zie geen reden waarom 10 anders weg moet.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vond het een creatieve oplossing om meer perroncapaciteit te creëren tijdens de verbouwing. Komen spoor 15+16 nu ook weer in dienst?
Spoor 10b was wel lekker breed en overzichtelijkquote:Op zaterdag 2 november 2013 16:39 schreef remcoP het volgende:
[..]
Die zijn toch de afgelopen weken aangepakt? Dan zullen ze nu wel klaar zijn. Zie geen reden waarom 10 anders weg moet.
Hoe weet jij dat in een notabene geheim overleg gezwegen is over de reistijd van de Benelux?quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Aan achterkamertjes zitten wel spelregels. Als je samen iets hebt voorkomen/afgewend, kan het zo zijn dat je inderdaad moet zwijgen over het door een der partijen onder druk van de ander ingetrokken plan.
Of je spreekt af dat je over het onderwerp gezamenlijk communiceert.
Maar er bestaat ook een risico. Namelijk, wanneer eerst een van de partijen tevreden communiceert, en vervolgens blijkt dat de andere partij de kluit heeft belazerd. (En belangrijke zaken verzwijgen is wat mij betreft ook belazeren.) En dat is hier gebeurd. ROVER en consorten hebben in dart geheime overleg blijkbaar gevraagd of de Benelux blijft rijden. Het antwoord luidde “Ja, via Breda.” Verzwegen werd, hoe enorm langzaam die Benelux is, en hoe duur. En de ander (ROVER) was vergeten om ernaar te vragen. Formeel heeft NS niet gelogen, en ROVER staat dus voor schut. Beginnersfout.
Zoals ik al zo vaak in dit topic heb gezet, ik geloof best dat de NS een aantal dingen goed doet (en over het rijdend personeel heb ik meestal niets dan lof), maar men gelooft nog steeds dat PR iets is wat ze kunnen negeren. Wat zelfs voor een monopolist in de tijd van WOB geen optie is, maar voor een commercieel bedrijf? Als je klanten een alternatief hadden, was het de doodsteek voor je bedrijf.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Weetje.. Het hoort daarbij dat mensen dat niet geloven. Misschien is dat wel het probleem van de mensen die dat niet geloven in plaats van de mensen die zich knetterhard inzetten voor de mensen die dat niet geloven.
Kan ook zijn dat de ns gewoon om de werkelijke feiten heen is gaan draaien met zinnen als: "De benelux zal tegen regulier tarief rijden", zondar daarbij te vermelden dat dit reguliere tarief wel een stuk hoger is dan het vroeger was.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Aan achterkamertjes zitten wel spelregels. Als je samen iets hebt voorkomen/afgewend, kan het zo zijn dat je inderdaad moet zwijgen over het door een der partijen onder druk van de ander ingetrokken plan.
Of je spreekt af dat je over het onderwerp gezamenlijk communiceert.
Maar er bestaat ook een risico. Namelijk, wanneer eerst een van de partijen tevreden communiceert, en vervolgens blijkt dat de andere partij de kluit heeft belazerd. (En belangrijke zaken verzwijgen is wat mij betreft ook belazeren.) En dat is hier gebeurd. ROVER en consorten hebben in dart geheime overleg blijkbaar gevraagd of de Benelux blijft rijden. Het antwoord luidde “Ja, via Breda.” Verzwegen werd, hoe enorm langzaam die Benelux is, en hoe duur. En de ander (ROVER) was vergeten om ernaar te vragen. Formeel heeft NS niet gelogen, en ROVER staat dus voor schut. Beginnersfout.
Dat kan ook, je hebt gelijk. In dat geval is ROVER niet zozeer incompetent maar gewoon slecht in het vertegenwoordigen van de reiziger. Ik weet niet of dát nou iets is om van de daken te schreeuwen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat in een notabene geheim overleg gezwegen is over de reistijd van de Benelux?
Omdat ROVER en BTTB zich een halve dag na het bekend worden opeens ernstig verbolgen toonden over die plotselinge reistijdverlenging.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat in een notabene geheim overleg gezwegen is over de reistijd van de Benelux?
Driek heeft wel eens een hoed opquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:14 schreef b2py het volgende:
Honderden factoren spelen mee in de rijtijd van de benelux, tientallen belangen in en om het spoor en wellicht is dit de meeste passende optie. Who knows, tenzij VBOV ook onder een hoedje speelt en het wel weet maar er ook niet voor uit komt.
Hey , thx. Dat zijn van die dingen die verzin jij alleen om op te googelen, maar daar ga ik vanavond eens voor zitten...quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:54 schreef James1988 het volgende:
In Parijs wordt een groot deel van het openbaar vervoer uitgebaat door RATP, dat ook onderhoud en uitbreiding van het netwerk uitvoert. Naast Parijs is de RATP ook actief in andere gebieden en landen. Op hun YouTube-kanaal kwam ik een paar video's tegen die wat cijfers geven van wat er allemaal onder RATP valt:
Informatica en telecom:
Exploitatie:
Engineering van vervoerssystemen:
Onderhoud:
Civiele techniek:
Je doet nu net alsof ik het over NS had. Is dat zo? Nee.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zoals ik al zo vaak in dit topic heb gezet, ik geloof best dat de NS een aantal dingen goed doet (en over het rijdend personeel heb ik meestal niets dan lof), maar men gelooft nog steeds dat PR iets is wat ze kunnen negeren. Wat zelfs voor een monopolist in de tijd van WOB geen optie is, maar voor een commercieel bedrijf? Als je klanten een alternatief hadden, was het de doodsteek voor je bedrijf.
Gegeven wat er wél naar buiten komt, vind je het dan echt gek dat "We doen allemaal goede dingen binnenskamers, het is niet onze schuld dat niemand het ooit merkt" niet te onderscheiden is van "breek daar je mooie hoofdje maar niet over" of "geloof ons maar op onze blauwe ogen, nu met 8% extra"?
Dan het probleem bij de mensen die niet blindelings alles geloven neerleggen is wel een ultiem zwaktebod.
Ja, klopt. Al kan ik er mij ook wel iets bij voorstellen. Als je een veel te dure trein verwacht die nog steeds niet toegankelijk is. Terwijl je iets benelux-achtigs wil zien omdat je een enorme berg klachten binnen hebt gekregen over het concept fyra buiten het disfunctioneren van de dienstregeling om, dan kan ik mij voorstellen dat je dolblij wordt van zo'n Benelux-plus en even vergeet te vragen hoe lang dat ding erover doet. De grootste hordes zijn immers genomen: Het ding zou een normale prijs krijgen, rechtstreeks Amsterdam-Brussel doen en daarbij ook nog eens Den Haag aandoen en daarnaast 16 x per dag rijden terwijl de reiziger voor zijn kaartje iedere trein kan pakken die die wil pakken. Op dat punt is de winst t.o.v. Fyra echt enorm.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Omdat ROVER en BTTB zich een halve dag na het bekend worden opeens ernstig verbolgen toonden over die plotselinge reistijdverlenging.
Gek op cijfertjes!quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:54 schreef James1988 het volgende:
In Parijs wordt een groot deel van het openbaar vervoer uitgebaat door RATP, dat ook onderhoud en uitbreiding van het netwerk uitvoert. Naast Parijs is de RATP ook actief in andere gebieden en landen. Op hun YouTube-kanaal kwam ik een paar video's tegen die wat cijfers geven van wat er allemaal onder RATP valt:
Informatica en telecom:
Exploitatie:
Engineering van vervoerssystemen:
Onderhoud:
Civiele techniek:
Ze hebben 1200 applicaties ontwikkeld en 1000 mensen die zich bezig houden met IT en Telecom.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Gek op cijfertjes!
Hebben ze nu 1200 mensen in dienst voor de digitale dienstverlening?
Aha!quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze hebben 1200 applicaties ontwikkeld en 1000 mensen die zich bezig houden met IT en Telecom.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat zijn van die dingen die verzin jij alleen om op te googelen
Gaafquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:46 schreef Sandrvich het volgende:
Leuke filmpjes van de RATP!
http://trainspo.com/photo/45808/
De kupé-dubbeldekkers zijn nu in dienst bij de RZD.
Voor de reiziger is er geen merkbaar verschil. Waar het hem in zit is of ze wel de juiste bedoelingen hebben, maar het er niet uit komt (incompetent), of dat ze het belangrijker vinden goede relaties met de vervoerders en IenM te hebben en daardoor niet slagen werkelijke invloed uit te oefenen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Leg uit, wat is het verschil.... Volgens mij is het er nauwelijks.
Hé, die zag ik ook op Facebook!quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:46 schreef Sandrvich het volgende:
Leuke filmpjes van de RATP!
http://trainspo.com/photo/45808/
De kupé-dubbeldekkers zijn nu in dienst bij de RZD.
Klinkt maar als een klote aansluiting van de bus dan van de trein.quote:Op zaterdag 2 november 2013 18:56 schreef _JdM_ het volgende:
Ah, FC Twente speelt vanavond, dus de IC's Enschede-Den Haag/Rotterdam (voor de gelegenheid 2x per uur dit weekend) stoppen extra te Drienerlo, oftewel: ik mag een half uur op Enschede wachten omdat je dan geheid je (stads-)bus mist.
Ik vind dat het niet mag en kan gebeuren als ROVER zijnde, ze hebben al jaren ervaring met NS. Ze zouden moeten weten hoe zij werken. En door die jarenlange ervaring weet je dat je overal naar moet vragen, vooral dat je vraagt hoe de dienstregeling er dan uit gaat zien. Het is bizar dat je akkoord gaat als je niet eens weet hoe het gaat rijden. Misschien reed het wel 16 keer van 10 uur avonds tot 6 uur ochtends, maar dat wist ROVER nietquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, goed, niet vragen naar de rittijd is dom, achteraf gezien zeker, maar er een heel grote mond over hebben dat ze daar niet meteen op gelet hebben vind ik een beetje zuur.
Kutte is dat ik daar om 19:42 stop, de wedstrijd begint om 19:45, ik stop om 19:47 op Enschede(normaal is 19:44 mogelijk) en om 19:50 vertrekken de bussen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 19:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt maar als een klote aansluiting van de bus dan van de trein.
Spuit 11 daar heb ik tig keer iets over gepostquote:Op zaterdag 2 november 2013 21:40 schreef James1988 het volgende:
In Leipzig is DB bezig met het bouwen van een nieuwe tunnel onder de stad door, zodat doorgaand treinverkeer voortaan niet meer om de stad heen hoeft. Als onderdeel van het project worden een paar nieuwe stations gebouwd.
Met aluminium bovenleiding zodat de boel niet binnen de kortste keren vol zit met zwarte meuk?quote:Op zaterdag 2 november 2013 21:40 schreef James1988 het volgende:
In Leipzig is DB bezig met het bouwen van een nieuwe tunnel onder de stad door, zodat doorgaand treinverkeer voortaan niet meer om de stad heen hoeft. Als onderdeel van het project worden een paar nieuwe stations gebouwd.
Hauptbahnhof
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Markt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wilhelm-Leuschner-Platz
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bayrischer Bahnhof
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het project zou eind 2013 moeten worden opgeleverd. Bron en meer foto's op Skyscrapercity.
Ik denk dat er is gekozen voor een aluminium bovenleiding omdat dit makkelijk is: geen moeilijke draagconstructie nodig, geen draad op het perron bij een trein die de bovenleiding neerhaalt, lager onderhoud. Een nadeel zou de lagere maximumsnelheid kunnen zijn, maar op stations is dat niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met aluminium bovenleiding zodat de boel niet binnen de kortste keren vol zit met zwarte meuk?
Gaaf! Moet ik echt eens naar toe!quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met aluminium bovenleiding zodat de boel niet binnen de kortste keren vol zit met zwarte meuk?
Was me nog niet eens opgevallen. Slim, want aluminium is drie keer zo licht als koper.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Met aluminium bovenleiding zodat de boel niet binnen de kortste keren vol zit met zwarte meuk?
Ook goeie argumenten inderdaad. Ik weet niet of het daadwerkelijk minder stof geeft hoor, was een gokje.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er is gekozen voor een aluminium bovenleiding omdat dit makkelijk is: geen moeilijke draagconstructie nodig, geen draad op het perron bij een trein die de bovenleiding neerhaalt, lager onderhoud. Een nadeel zou de lagere maximumsnelheid kunnen zijn, maar op stations is dat niet zo'n probleem.
In Berlijn Hbf heb je ook zulke aluminium bovenleidingen.
En aluminium slaat juist zwart uit bij warmte.. Tenminste mijn verwarmingsbuizen wel, ze blijven zelf schoon maar er omheen krijgt donkere vegen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:02 schreef DriekOplopers het volgende:
De zwartigheid komt van de koolstukken op de stroomafnemers, niet van de rijdraad. Dus dat maakt niet uit.
Vannacht gingen ze ook de luchtsingel over het spoor tillentwitter:NS_online twitterde op zondag 03-11-2013 om 06:03:02Van en naar Rotterdam: er kunnen geen treinen rijden omdat werkzaamheden niet op tijd klaar zijn. http://t.co/axyyfHaEPO #Rtd reageer retweet
twitter:Luchtsingel twitterde op zondag 03-11-2013 om 01:37:16Op de Hofbogen wachten we in spanning tot het spoor wordt vrijgegeven: http://t.co/zAhXfFPMeR reageer retweet
Ik ben nu onderweg richting Breda vanaf Dordrecht, om vanaf daar via Den Bosch naar Amsterdam te sporen.quote:Op zondag 3 november 2013 06:38 schreef _serial_ het volgende:
Vannacht gingen ze ook de luchtsingel over het spoor tillentwitter:NS_online twitterde op zondag 03-11-2013 om 06:03:02Van en naar Rotterdam: er kunnen geen treinen rijden omdat werkzaamheden niet op tijd klaar zijn. http://t.co/axyyfHaEPO #Rtd reageer retweet
twitter:Luchtsingel twitterde op zondag 03-11-2013 om 01:37:16Op de Hofbogen wachten we in spanning tot het spoor wordt vrijgegeven: http://t.co/zAhXfFPMeR reageer retweet
Klinkt als een doodnormale dag van een treinreiziger.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Zo, weer thuis. Die Benelux van 19:47 uit Antwerpen miste een reizigertje of erg veel, want de trein had een bezettingsgraad van amper 30%. Ik heb deze trein al vaker gehad sinds die vorige maand rijdt, en is toch meestal wel een 85 tot 100% gevuld per rijtuig. Nu in totaal nog geen 30%, de achterste 2 2e-klas rijtuigen hadden nog geen 5 reizigers per rijtuig ...
Maar een knap staaltje communicatie kunnen ze wel: In Roosendaal hebben wij 14(!) minuten voor het rode sein gestaan "omdat de perrons bezet waren". Na 8 minuten "vanwege een aanrijding bij Oudenbosch"(bleek aanrijding met een scooter). Onze Benelux werd van 3B naar 1A gewijzigd. In Roosendaal werd de trein leeggeruimd, en iedereen mocht in de IC richting Breda van 20:50. Toen vrijwel het perron leeg was, werd omgeroepen dat op spoor 1A de omgeleide intercity naar Den Haag Holland Spoor gereed stond, en om 20:48 vertrok, en het was toen 20:47 ... En inderdaad, 20:48 vertrok die naar Breda. Leeg, zonder reizigers.
In Breda werd die echter opgeheven, en is die leeg via Utrecht naar de Binckhorst gereden.
Wij hadden hem nog kunnen halen met een enorme sprint (stonden bij de HC van de IC naar Breda-Zwolle te kletsen), maar dat hebben wij maar niet gedaan.
we "genieten" graag mee denk ik.quote:Op zondag 3 november 2013 10:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mag ik in dit topic mn beklag doen over de gang van zaken in/om het station Marne la Vallee sinds de Ouigo hier stopt of moet ik daar een apart klaagbaaktopic over opnenen
Zelfde verhaal als de vorige keer? Hebben ze het nog steeds niet voor elkaar?quote:Op zondag 3 november 2013 10:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mag ik in dit topic mn beklag doen over de gang van zaken in/om het station Marne la Vallee sinds de Ouigo hier stopt of moet ik daar een apart klaagbaaktopic over opnenen
nieuw topic hoeft nietquote:Op zondag 3 november 2013 10:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mag ik in dit topic mn beklag doen over de gang van zaken in/om het station Marne la Vallee sinds de Ouigo hier stopt of moet ik daar een apart klaagbaaktopic over opnenen
Ach eigenlijk is net nog geneens zo aan de SNCF te verwijten. Maar de Infrastructuur eromheen is gewoon er niet op gebouwd als een trein van 1200 man leegloopt.... (2 maal per dag verkeerschaos, en wachtrijen van meer als een uur voor de 2 kaartjesautomaten...quote:Op zondag 3 november 2013 11:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als de vorige keer? Hebben ze het nog steeds niet voor elkaar?
Sprinters worden al jaren ook met dubbeldeksmaterieel uitgevoerd dus ik snap niet zo goed waarom je verbaasd bentquote:Op zondag 3 november 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
Volgens een bericht op Somda heeft Bombardier ingeschreven op de Sprinter Nieuwe Generatie met de Omneo. Nou weet ik de betrouwbaarheid niet van die persoon maar het zou hoogst interessant kunnen zijn. Dubbeldeks vervoer in een sprinter.
Trein is geschikt voor snelheden tot 200 km/h.
zeer interessant, zeker voor de drukke ov-assen. Dubbeldekkers in een sprinter hoeft geen nadeel te zijn, zolang je maar voldoende deuren hebt om instaptijden te beperken en voldoende aangedreven assen hebt om snel op te kunnen trekken.quote:Op zondag 3 november 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
Volgens een bericht op Somda heeft Bombardier ingeschreven op de Sprinter Nieuwe Generatie met de Omneo. Nou weet ik de betrouwbaarheid niet van die persoon maar het zou hoogst interessant kunnen zijn. Dubbeldeks vervoer in een sprinter.
Trein is geschikt voor snelheden tot 200 km/h.
Enige voorbeeld dat ik ken is de RER en die meuk bij DB.quote:Op zondag 3 november 2013 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sprinters worden al jaren ook met dubbeldeksmaterieel uitgevoerd dus ik snap niet zo goed waarom je verbaasd bent
Hier ook wel met DD-AR en nu DDZ (bijvoorbeeld Zwolle - Utrecht)quote:Op zondag 3 november 2013 12:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Enige voorbeeld dat ik ken is de RER en die meuk bij DB.
En je bent dan eindelijk van het "omdat we tussendoor ook een keertje op Schubbekuttenveen stoppen, kunnen we maximaal een viertje kwijt" gezeur. Nou ja, technisch gezien is het natuurlijk nog steeds een viertje, maar toch...quote:Op zondag 3 november 2013 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeer interessant, zeker voor de drukke ov-assen. Dubbeldekkers in een sprinter hoeft geen nadeel te zijn, zolang je maar voldoende deuren hebt om instaptijden te beperken en voldoende aangedreven assen hebt om snel op te kunnen trekken.
Omneo is er ook in enkeldeks variant.quote:Op zondag 3 november 2013 12:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik meen me te herinneren dat in de aanbesteding specifiek werd gevraagd om enkeldekstreinen?
Een catalogustrein? Gaat 'm nooit worden natuurlijk, NS zou NS niet zijn als er niet een overgecompliceerd uniek model moet komen.quote:Op zondag 3 november 2013 11:44 schreef b2py het volgende:
Volgens een bericht op Somda heeft Bombardier ingeschreven op de Sprinter Nieuwe Generatie met de Omneo. Nou weet ik de betrouwbaarheid niet van die persoon maar het zou hoogst interessant kunnen zijn. Dubbeldeks vervoer in een sprinter.
Trein is geschikt voor snelheden tot 200 km/h.
SLT is voor een groot deel ook een catalogustrein..quote:Op zondag 3 november 2013 12:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een catalogustrein? Gaat 'm nooit worden natuurlijk, NS zou NS niet zijn als er niet een overgecompliceerd uniek model moet komen.
Waar rijd ie dan nog meer?quote:Op zondag 3 november 2013 12:57 schreef b2py het volgende:
[..]
SLT is voor een groot deel ook een catalogustrein..
Maakt voor het ontwerp niet uit waar het voor gebruikt wordtquote:Op zondag 3 november 2013 14:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die series zijn allemaal S-bahn tieverituszooi....
Precies. Net als SLTquote:Op zondag 3 november 2013 14:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die series zijn allemaal S-bahn tieverituszooi....
Nederland is toch ook bijna 1 groot S bahn netwerk, als we het naast NRW leggen?quote:Op zondag 3 november 2013 14:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Maakt voor het ontwerp niet uit waar het voor gebruikt wordt
rijdt ook diverse RE-treinen hoor. Is het ook wel goed voor.quote:Op zondag 3 november 2013 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Net als SLT![]()
425 is gewoon RB mat trouwens.
Zolang het maar niet hier is......quote:Op zondag 3 november 2013 14:59 schreef James1988 het volgende:
Arriva heeft z'n pijlen gericht op een nieuwe markt: de Franse TER-netwerken. Samen met een aantal Franse regio's wil de Brits-Duitse vervoerder proberen het SNCF-monopolie te doorbreken per eind 2016.
Bron (in het Frans): http://www.challenges.fr/(...)es-ter-des-2016.html
Die poll onderaan met de totáál niet suggestieve vraagstellingquote:Op zondag 3 november 2013 14:59 schreef James1988 het volgende:
Arriva heeft z'n pijlen gericht op een nieuwe markt: de Franse TER-netwerken. Samen met een aantal Franse regio's wil de Brits-Duitse vervoerder proberen het SNCF-monopolie te doorbreken per eind 2016.
Bron (in het Frans): http://www.challenges.fr/(...)es-ter-des-2016.html
Waarom niet?quote:Op zondag 3 november 2013 15:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zolang het maar niet hier is......
t gaat er hier nogal gecompliceerd aan toe, hoe goede ervaringen ik ook met arriva hebt, het gaat onverbiddelijk tot een verslechtering, al dan niet tijdelijk, van de service komen als ze een deel van de handel overnemen... die lijnen hier uitbaten is geen kattenpis..quote:
eigenlijk welquote:Op zondag 3 november 2013 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nederland is toch ook bijna 1 groot S bahn netwerk, als we het naast NRW leggen?
dusss..twitter:StationschefBMO twitterde op zondag 03-11-2013 om 16:08:55L 25 en 27 DuffelEr ligt een persoon op de sporen : verkeer onderbroken#nmbs reageer retweet
twitter:Timbiels twitterde op zondag 03-11-2013 om 18:21:09⚠️Morgen geen spits-Sprinters tussen Gouda Goverwelle en Rotterdam Centraal ivm ingelaste wkz. #NS reageer retweet
Je ne sais pas.quote:Op zondag 3 november 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer die zooi bij Nieuwerkerk naar de klote?
ICE 121: Amsterdam - Amersfoort - Arnhem evquote:Op zondag 3 november 2013 18:40 schreef dennistd het volgende:
Gedeeltelijk rijden ze ook maar tot Amersfoort zie ik op ns.nl/bahn.de
Ze weten nu al waar die boom omvalt!twitter:NS_online twitterde op zondag 03-11-2013 om 18:52:25Deventer-Zutphen:van 19.00-19.30 uur geen treinen ivm een boom op het spoor reageer retweet
quote:
Succes! België is een erg gaaf land. Ik ben dinsdag, woensdag en/of donderdag (mogelijk meerdere dagen) in het Belgische land te vinden.quote:Op zondag 3 november 2013 19:21 schreef Monopoly het volgende:
Leuke foto's trouwens.
Ik ga komend jaar een dag of 2 België in om eens wat spoor spul te bekijken.
Vantevoren eens kijken of ik een meester kan vinden die me tijdens een ritje eens het één en ander kan uitleggen. Lijkt me wel mooi om me er wat meer in te verdiepen.
Ha! Alsof NS daar sneeuw voor nodig heeft...quote:Op zondag 3 november 2013 19:20 schreef Monopoly het volgende:
Sneeuw. Ik kan niet wachten tot het weer valt. Chaos chaos en nog eens chaos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |