abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:56:40 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132773250
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:00:56 #2
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132773479
Nice TT ^O^
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:03:21 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132773620
Maargoed, de AVRIL dus. http://www.ferropedia.es/wiki/Talgo_AVRIL

De stoelen zaten trouwens prima :Y
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:11:37 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132774140
Wanneer gaan sprinters met eenmansbediening rijden trouwens? Wordt wel eens tijd dat die deurensmakkers worden afgeschaft.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:24:56 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132774913
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wanneer gaan sprinters met eenmansbediening rijden trouwens?
Dat zie ik niet gebeuren zolang de vakbonden nog zo'n dikke vinger in de pap hebben.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:27:36 #6
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132775041
Het kost bij iedere haltering zo 10 seconden. Dat is op zes haltes een hele minuut.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:29:43 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132775165
Mij hoef je niet te overtuigen :)

Welk bedrijf ken jij waar een baangarantie is afgegeven tot 2017?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:32:42 #8
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_132775319
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wordt vanaf december planmatig SLT, meen ik hier hier gelezen te hebben. Is nu inderdaad een mengelmoes van materieel, ik geloof dat er ook nog ergens een SGMm in de omloop verstopt zit bv.
Klopt, vanaf december wordt het SLT op dat traject. SGMm zie ik af en toe ook nog wel eens voorbij flitsen, maar daar zit ik zelf nooit in. Heb voornamelijk DDZ en heel af en toe een V-tje.

In het weekend rijdt overigens ook al een hele tijd SLT mee.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:37:13 #9
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132775628
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:29 schreef James1988 het volgende:
Mij hoef je niet te overtuigen :)

Welk bedrijf ken jij waar een baangarantie is afgegeven tot 2017?
In ieder geval niet waar dat hand in hand gaat met een salarisverhoging. Want vaak staat er iets tegenover.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:39:58 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132775825
Een baangarantie is fijn (want zekerheid), maar als het salaris achterblijft (niet eens voldoende voor de inflatiecorrectie) lijkt me dat in een tijd waarin alles duurder wordt toch best wel zuur.
pi_132776063
Ik zie NS niet zo snel treinstellen aanschaffen die uit 8 bakken bestaan. Zou namelijk betekenen dat er ook 2 conducteurs gesteld moeten worden op desbetreffende trein tenzij de bakken een afwijkende lengte hebben als SLT.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:46:16 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132776222
Treinstellen van 8 bakken zie ik ook niet komen, die zijn veel te lang voor de daluren. Ik verwacht dat de maximale lengte 4 bakken zal zijn.

Als ik rollend materieel zou moeten bestellen zou ik kiezen voor 4 bakken, of als het echt noodzakelijk is (door grote wisselende capaciteitsvragen) voor een mengeling van 5 en 3.
pi_132776391
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:03 schreef James1988 het volgende:
Maargoed, de AVRIL dus. http://www.ferropedia.es/wiki/Talgo_AVRIL

De stoelen zaten trouwens prima :Y
Man, wat is dat ding lelijk :X

Twindexx <3
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:53:55 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132776647
Het Parijse RATP is bezig met een groot project om de verlichting in metrostations te vervangen door LED-verlichting. Ik heb geen flauw idee waarom, maar ze zetten dit soort filmpjes op YouTube:


Raar, maar toch leuk :s)
pi_132776658
Trouwens Klaasje, dat zijn 40 omlopen met 140 km/h, hoeveel omlopen heb je ongeveer met 200 km/h?
pi_132776707
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Het Parijse RATP is bezig met een groot project om de verlichting in metrostations te vervangen door LED-verlichting. Ik heb geen flauw idee waarom, maar ze zetten dit soort filmpjes op YouTube:


Raar, maar toch leuk :s)
Geinig!
pi_132777192
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:46 schreef James1988 het volgende:
Treinstellen van 8 bakken zie ik ook niet komen, die zijn veel te lang voor de daluren. Ik verwacht dat de maximale lengte 4 bakken zal zijn.

Als ik rollend materieel zou moeten bestellen zou ik kiezen voor 4 bakken, of als het echt noodzakelijk is (door grote wisselende capaciteitsvragen) voor een mengeling van 5 en 3.
eerder 4 en 6 net als huidige mat. Anders krijg je situaties waar nu iedereen in een 4 kan zitten straks een 3 met staanblijvers ipv een ruime 5
pi_132777239
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:04 schreef Salatrel het volgende:

[..]

eerder 4 en 6 net als huidige mat. Anders krijg je situaties waar nu iedereen in een 4 kan zitten straks een 3 met staanblijvers ipv een ruime 5
Je hebt straks 6x per uur ipv 4, kan dus makkelijk in 8 bakken ;)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:16:41 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132777732
Een vloot bestaande uit stellen met verschillende lengtes kan handig zijn voor verbindingen waar vervoersvraag nogal fluctueert over de dag. Dit is bijvoorbeeld het geval op de HSL: tijdens de spitsen heb je minstens 7 bakken nodig, buiten de spits heb je eigenlijk genoeg aan 4.

Als je vloot bestaat uit alleen maar stellen van 4 bakken zit je vast aan samenstellingen van 4, 8 of 12 bakken. Met (bijvoorbeeld) 5+3 kun je kiezen uit lengtes van 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12... bakken. Je moet dan wel verdomd goed de omlopen in de gaten houden omdat je anders het risico loopt om 6 bakken te bieden tijdens de spits waar je er 10 nodig hebt.

Een andere oplossing is om méér maar kortere treinen te laten rijden, als hiervoor de vraag is. Als je alleen spitsdrukte hebt is het onzinnig om in de daluren 4x per uur te rijden (veelal luchtvervoer), dan zijn spitsversterkers ("P-treinen") een uitkomst... die wel weer materieel vraagt dat de rest van de tijd stil staat.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:26:29 #20
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132778105
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Oké, maar hoe lang blijft het DDZ in dienst? :P
Vermoedelijk tot 2030 (daarna mag het niet meer ingezet worden ivm toegankelijkheidseisen). Tegen die tijd zal er dan vast wel een vervolgbestelling IC200 binnenstromen als vervanging.
pi_132779364
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7





Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:01:10 #22
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132779398
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
Als je vloot bestaat uit alleen maar stellen van 4 bakken zit je vast aan samenstellingen van 4, 8 of 12 bakken. Met (bijvoorbeeld) 5+3 kun je kiezen uit lengtes van 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12... bakken. Je moet dan wel verdomd goed de omlopen in de gaten houden omdat je anders het risico loopt om 6 bakken te bieden tijdens de spits waar je er 10 nodig hebt.
4+3: 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:01:17 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132779403
Jij... jij.... jij... jij held :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 23:02:06 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132779429
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
:{w

Dat is een TB6 en geen TB7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:02:50 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132779456
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Who needs a TB7? I've got information at home!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:06:21 #26
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132779589
Hahaha :D held :D dat gaat wel héél ver :P vet.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:07:57 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132779653
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:

Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Settings > Developer options > Stay awake (Screen will never sleep while charging)
pi_132779654
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
_O- _O-
pi_132779667
Leuk gedaan Fles :D
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:10:13 #30
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132779748
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Zo ken ik Fles :), ikzelf net Nexus 5 besteld, tablet is voorlopig niet stuk te krijgen, foon ook niet maar 3 jaar is wel een nieuw record voor mij en het mag wel weer :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:11:04 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132779774
Raildox heeft gister 2 ex-Syntus Lint'en naar Bad Bentheim overgebracht. Dit betreffen de 43 en een onbekende, waar inmiddels de motorrevisie voor gereed is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 23:14:30 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132779887
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:11 schreef greavy het volgende:
Raildox heeft gister 2 ex-Syntus Lint'en naar Bad Bentheim overgebracht. Dit betreffen de 43 en een onbekende, waar inmiddels de motorrevisie voor gereed is.
Naar wat ik begrepen heb waren dat de 33 en 34 die teruggekeerd zijn naar Arriva in Zutphen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132779918
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Heuj, ik ken dat systeem. xD
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:15:27 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132779922
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Naar wat ik begrepen heb waren dat de 33 en 34 die teruggekeerd zijn naar Arriva in Zutphen
Ja, 43 moest 34 zijn. Even de foto die ik via de mail heb ontvangen ergens online mikken (met zijn toestemming)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:17:58 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132780025




Foto's in de buurt van Salzbergen gemaakt
pi_132780119
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Settings > Developer options > Stay awake (Screen will never sleep while charging)
Awesome, ff kijken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132780136
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:15 schreef Crientj het volgende:

[..]

Heuj, ik ken dat systeem. xD
Joh :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132780157
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Baas :7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_132780211
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Naar wat ik begrepen heb waren dat de 33 en 34 die teruggekeerd zijn naar Arriva in Zutphen
Huh? Rijdt arriva met Lintjes? :o
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:22:43 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132780249
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:21 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Huh? Rijdt arriva met Lintjes? :o
Almelo - Mariënberg :Y
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:24:32 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132780327
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:21 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Huh? Rijdt arriva met Lintjes? :o
Nog niet, maar straks wel.
pi_132780334
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

Almelo - Mariënberg :Y
Ah, wist niet eens dat arriva daar reed. Dacht dat dat nog aan syntus behoorde...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:25:41 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132780375
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ah, wist niet eens dat arriva daar reed. Dacht dat dat nog aan syntus behoorde...
Behoort toe aan Connexxion, die Syntus voor de dienst inhuurt. Binnenkort (december) is dat ook Arriva, en behoort dan bij de concessie Vechtdallijnen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 23:25:45 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132780378
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:24 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ah, wist niet eens dat arriva daar reed. Dacht dat dat nog aan syntus behoorde...
het hoort nu nog bij xx (uitgevoerd door Syntus) en gaat per december over naar Arriva
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132780447
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Settings > Developer options > Stay awake (Screen will never sleep while charging)
Bestaat die optie ook in Android 4.0.4?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:29:24 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132780546
quote:
5s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bestaat die optie ook in Android 4.0.4?
Goede vraag, heb er alleen geen antwoord op :X
pi_132780584
quote:
5s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bestaat die optie ook in Android 4.0.4?
Anders dit appje ?
https://play.google.com/s(...)chuk.android.keepscn
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_132780602
Bij mij zit het onder Settings > Applications > Development. Ook geen Android 4, maar blijkbaar schuiven ze graag in menu's.
pi_132780865
Settings > Display > Display Timeout heb ik wel maar daar kan ik max 30 minuten kiezen. Niet oneindig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132780964
quote:
Hmm ik doe het liever zonder appje, met iets vanuit het OS zelf indien mogelijk...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:41:50 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132781135
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm ik doe het liever zonder appje, met iets vanuit het OS zelf indien mogelijk...
Ik kan het niet zien op je foto, maar is het een Samsung-tablet? Dan zou het kunnen zijn dat Samsung het heeft weggehaald.
pi_132781175
Google meldt bij Android 4.0.4 vooral

Settings > Developer options > enable Always stay awake
pi_132781306
Het is een Samsung Galaxy Tab (één) 8,9". Met Android 4.0.4. En met en zonder alles wat Samsung er bij en afgedaan heeft dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 31 oktober 2013 @ 23:50:16 #54
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132781377
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Google meldt bij Android 4.0.4 vooral

Settings > Developer options > enable Always stay awake
yups, heb ik ook 4.04, Actief houden, scherm gaat nooit uit tijdens het opladen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_132783512
Inbranden van het scherm is geen gevaar?
dag
pi_132784634
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, dat moest ook nog. Nieuwe tablet gekocht dus een oude over. En kijk nu eens boven mijn trapgat hangen, in een stellage van Technisch Lego :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog een appje wat zorgt dat het scherm niet meer op sleep gaat, maar dat is wel op te lossen lijkt me.
Held :D
  vrijdag 1 november 2013 @ 07:00:38 #57
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132784715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 01:27 schreef Peter het volgende:
Inbranden van het scherm is geen gevaar?
Dat was toch iets van pinautomaten uit de jaren tachtig?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_132784805
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 01:27 schreef Peter het volgende:
Inbranden van het scherm is geen gevaar?
Mwoa, heb de timeout nu op 30 minuten staan, vind het wel prima zo. Maar sowieso gebeurt dat tegenwoordig niet meer hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_132784882
Hele week al zeker +5 op Deventer omdat er gecombineerd moet worden, vandaag zitten we al over de +10 en we zijn nog niet weg. Is er wat veranderd dat het laatste tijd zo kut gaat of toch regulier blaadjes?
pi_132785121
De pet van de machinist stond de verkeerde kant op.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:24:08 #61
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132785236
NS gaat lekker op Amersfoort. IC richting Schiphol valt uit zonder reden. IC richting Den Haag heeft +10 en komt binnen op 4a volgens de omroepster en de borden. Trein rijdt 4a compleet voorbij en stopt zover mogelijk weg op 4b. Dus de achterste coupé zit stampvol. En als toetje : een vouwfiets mevrouw die stoïcijnsblijft staan aan insinstappende kant en 2 klapstoeltjes bezet houdt omdat ze er voor staat. GA DAN AAN DE ANDERE KANT STAAN KUT
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:28:18 #62
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132785290
Verdacht pakketje op Breda.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:35:26 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132785365
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Verdacht pakketje op Breda.
Vandaar dat ik net allerlei mensen het station uit zag rennen...
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:55:23 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132785631
In het nieuwe Vervoersplan van de NMBS (die in december 2014 zou ingaan) komt er een rechtstreekse L-trein Hasselt - Maastricht. Deze trein gaat 1u32 duren, terwijl je het met de auto in nog geen 35 minuten kan. Zelfs met de bus kan het nog sneller, de huidige rechtstreekse bus doet er 1u01 over.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:02:00 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132785722
Er zou toch ook een tram gaan rijden tussen Hasselt en Maastricht in het kader van het Spartacusplan?
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:03:09 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132785739
Kan, maar ook een rechtstreekse L-treinverbinding eind volgend jaar.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:05:25 #67
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132785762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
Kan, maar ook een rechtstreekse L-treinverbinding eind volgend jaar.
opgelost, edit: zie verderop

[ Bericht 11% gewijzigd door bork op 01-11-2013 09:13:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_132785775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:03 schreef greavy het volgende:
Kan, maar ook een rechtstreekse L-treinverbinding eind volgend jaar.
Bron? Is er ook al wat bekend over andere verbindingen?

Er komt inderdaad ook een tram, de Vlaamse regering heeft de knoop daarover ergens in de afgelopen maand doorgehakt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2013 09:07:42 ]
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:07:27 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132785793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:05 schreef bork het volgende:

[..]

Is hezelfde een Light train is eigenlijk een tram.
L-trein is Vlaams voor stoptrein.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:11:08 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132785847
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:05 schreef bork het volgende:

[..]

Is hezelfde een Light train is eigenlijk een tram. Wordt door de NMBS geëxploiteerd waarschijnlijk dat het daarom een L-trein heet. (denk ik, geen bron, zal zo even zoeken)
Greavy: bron!
Oeps, linkje vergeten: Klikje
L-trein is stoptrein.
Maar het wordt toch echt een treinverbinding als ik het zo begrijp ....
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:12:38 #71
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132785870
Er komt een rechtstreekse verbinding Hasselt-Luik-Maastricht. Deze “trein der traagheid” zal daar maar liefst 1 uur en 35 minuten over doen.

bron: http://www.hbvl.be/limbur(...)nieuw-spoorplan.aspx

Gaat dus via Luik. ;)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:13:07 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132785877
Treindiensten rond Luik worden anders aan elkaar geknoopt. Da's alles.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:14:49 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132785902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:13 schreef ReisT het volgende:
Treindiensten rond Luik worden anders aan elkaar geknoopt. Da's alles.
Ja. Ook de IR Luik - Antwerpen via Hasselt en Aarschot verdwijnt. Er gaat wel iets via Leuven en Zaventem rijden, maar via Aarschot overstappen blijft 8 minuten sneller.
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:16:03 #74
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132785924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:14 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Ook de IR Luik - Antwerpen via Hasselt en Aarschot verdwijnt. Er gaat wel iets via Leuven en Zaventem rijden, maar via Aarschot overstappen blijft 8 minuten sneller.
Dit dus:

De rechtstreekse verbinding Hasselt-Antwerpen (1 uur en 7 minuten) verdwijnt. Reizigers moeten overstappen in Aarschot, waardoor de rit 5 minuten langer zal duren. De nieuwe rechtstreekse verbinding Hasselt-Antwerpen zal over Leuven en Zaventem lopen en 1 uur en 20 minuten duren.

De rechtstreekse verbinding Tongeren-Hasselt-Blankenberg/Knokke verdwijnt. Wie naar deze twee kustbestemmingen wil sporen, zal in Genk moeten vertrekken. Door de 13 tussenstops zal de rit meer dan 3 uur duren.

Er komt een rechtstreekse verbinding Hasselt-Brussel in 50 minuten (20 minuten minder dan nu).

Er komt een rechtstreekse verbinding Hasselt-Luik-Maastricht. Deze “trein der traagheid” zal daar maar liefst 1 uur en 35 minuten over doen.

Nagenoeg alle verbindingen vanuit Hasselt en Genk zullen met de 40 jaar oude Breaks gebeuren. Die hebben geen airco en weinig comfort.


zie bron in bovenstaande post van mijzelf.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:17:28 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132785948
Geen nieuwe verbinding dus, maar een doorkoppeling van de stoptrein Maastricht - Luik aan Luik - Hasselt.

Voor de verbinding Hasselt - Maastricht heb je meer aan het Spartacusplan, de reistijd tussen die twee steden zal met een tram 36 minuten bedragen.
pi_132786274
Gaan ze dan nu ook eindelijk over op klokvaste dienstregeling?
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:44:21 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132786447
Ze hebben al bijna 30 jaar een klokvaste dienstregeling.

Wat verwacht je precies dat ze beter gaan doen: halfuurdiensten, of 7 dagen per week dezelfde tijden?Dat zou wel fijn zijn,
  vrijdag 1 november 2013 @ 09:46:23 #78
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132786506
quote:
Nagenoeg alle verbindingen vanuit Hasselt en Genk zullen met de 40 jaar oude Breaks gebeuren. Die hebben geen airco en weinig comfort.
Zo oud zijn die stellen nou ook weer niet (gebouwd in de jaren '80) en bovendien worden ze gemoderniseerd (al ligt het tempo van die modernisering erg laag.).

Beetje overdreven om daar over te klagen, niet?
pi_132786665
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:46 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zo oud zijn die stellen nou ook weer niet (gebouwd in de jaren '80) en bovendien worden ze gemoderniseerd (al ligt het tempo van die modernisering erg laag.).

Beetje overdreven om daar over te klagen, niet?
Ik zou bij wijze van spreken een gat in de lucht springen moesten er Breaks gaan rijden tussen Maastricht en Luik :P
pi_132787432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 09:44 schreef ReisT het volgende:
Ze hebben al bijna 30 jaar een klokvaste dienstregeling.

Wat verwacht je precies dat ze beter gaan doen: halfuurdiensten, of 7 dagen per week dezelfde tijden?Dat zou wel fijn zijn,
Vooral dat laatste. En ze wilden af van die enorme hoeveelheid P - treinen. Ongetwijfeld mensen die hier meer van weten en ook kunnen vertellen.
pi_132787608
Ik weet niet of er al op gereageerd was maar:
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat gelezen moet worden als '300 bakken', wat zou neerkomen op 75 viertjes.
Het lijkt toch echt te gaan om 300 treinstellen. Net zoals het ICx project van de DB zeg maar. ICM en ICR zitten dan ook niet ver meer van hun sloopdatum af. Alleen al ICM gaat om rond de 85 drietjes en 50 viertjes. Hoeveel composities ICR er rondrijden weet ik niet maar er zijn ongeveer 300 bakken gebouwd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 1 november 2013 @ 10:51:00 #82
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132787901
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik weet niet of er al op gereageerd was
Ja.
pi_132788069
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja.
Okay sorry hoor! Boos omdat je wakker bent geappt ofzo? Nou!?!?!?!
;)

Trouwens, in mijn nieuwe fotocategorie trieste stations waar ik afgelopen zomer aan begonnen ben toen ik het centraal station van Salt Lake City zag, dat van Houston mag er ook wezen!
Maarliefst 20.000 reizigers per jaar:


Morgen ga ik het zien :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132788159
En een bommelding op Breda. Sta nu in Dordrecht te wachten. Omroep; wij vinden de huidige overlast zeer vervelend :') Gratis koffie dus.
  vrijdag 1 november 2013 @ 11:07:34 #85
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132788246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:02 schreef Viezze het volgende:
En een bommelding op Breda. Sta nu in Dordrecht te wachten. Omroep; wij vinden de huidige overlast zeer vervelend :') Gratis koffie dus.
Ja maar, we vinden het heus écht vervelend hoor!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 1 november 2013 @ 11:13:26 #86
141482 Q.
JurassiQ
pi_132788386
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 10:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Houston
Texas is natuurlijk DE liberty-state bij uitstek en OV staat niet voor vrijheid maar voor communisme. :')
For great justice!
pi_132788424
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Texas is natuurlijk DE liberty-state bij uitstek en OV staat niet voor vrijheid maar voor communisme. :')
Ze hebben wel maarliefst één tramlijn waar slechts 64 jaar over gesteggeld is volgens wikipedia. In Orlando wordt het nieuwe Rapid Transit System pas volgend jaar geopend :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132788562
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja maar, we vinden het heus écht vervelend hoor!
Achja ze kunnen er bij de NS ook niks aan doen. Maar wel jammer dat het gratis koffie bericht eerder komt dan nuttige reisinformatie :P
pi_132788642
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:21 schreef Viezze het volgende:

Maar wel jammer dat het gratis koffie bericht eerder komt dan nuttige reisinformatie :P
volgens mij denken een hoop mensen daar anders over want druk dat het opeens is bij de kiosk als de koffie gratis is :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 november 2013 @ 11:26:23 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132788669
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 11:21 schreef Viezze het volgende:

[..]

Achja ze kunnen er bij de NS ook niks aan doen. Maar wel jammer dat het gratis koffie bericht eerder komt dan nuttige reisinformatie :P
Koffie is dan ook sneller klaar dan het juiste omroepbericht :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132788733
Binnen een uur twee bussen richting Breda, best aardig ^O^
pi_132791309
Een hele andere vraag tussen dit alles door.

Ik zag dat een traject wat ik met de trein moet afleggen begint met de welbekende Fyra
Tenminste zo staat het in de NS planner. Maar deze trein rijdt toch niet meer en is toch uit de dienst genomen of ben ik nou gek? Dus gewoon intercity?
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:05:01 #94
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_132791353
Alleen de V250, de hogesnelheidsfyra, is afgeschoten. De loc+rijtuigen tussen Breda en Amsterdam rijden nog gewoon.
Eigenlijk is Fyra dus de naam van de treindienst, niet van het materieel. Zo lang het nog duurt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 november 2013 @ 13:06:27 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132791394
Nieuwe naam voor de dienst over de HSL is ook bekend: Fairy Tale Rails
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132791793
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Nieuwe naam voor de dienst over de HSL is ook bekend: Fairy Tale Rails
Er was eens een klein treintje wat het niet kon...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 1 november 2013 @ 13:24:23 #97
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132791833
Ic Schiphol - Amersfoort werd net via het nieuwe tunneltje geleid. Gaat er met een lekker gangetje door en het scheelt een beste schommel wissel :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:52:34 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132794198
Vanmorgen overwegstoring tussen Hoorn en Purmerend Overwhere, omreizen via Alkmaar dus. Staaltje klantvriendelijkheid van NS gezien daar. IC naar Nijmegen werd netjes vastgehouden (+5) zodat de overstappers gewoon direct meekonden richting Amsterdam. Daar aangekomen bleek dat de IC de achterstand gewoon makkelijk binnengelopen had. Zodoende slechts +20 in plaats van +30>.

Mag ook wel gezegd worden ^O^
pi_132794697
Als aanvulling, de spits intercity's reden ook om via Alkmaar trouwens ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 november 2013 @ 15:12:22 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132794810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vanmorgen overwegstoring tussen Hoorn en Purmerend Overwhere, omreizen via Alkmaar dus. Staaltje klantvriendelijkheid van NS gezien daar. IC naar Nijmegen werd netjes vastgehouden (+5) zodat de overstappers gewoon direct meekonden richting Amsterdam. Daar aangekomen bleek dat de IC de achterstand gewoon makkelijk binnengelopen had. Zodoende slechts +20 in plaats van +30>.

Mag ook wel gezegd worden ^O^
kijk, dat is service zoals het hoort :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 november 2013 @ 15:15:13 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132794889
België heeft tegenwoordig ook regelmatig weekendwerkzaamheden, waardoor het daar ook een hindernisbaan kan worden.

Zo rijden er een aantal weekenden tussen Fleures en Ottignies (spoorlijn 140, Charleroi - Ottignies) geen treinen. De vervangende bussen stoppen echter niet overal tussen Fleures en Ottignies.
quote:
Tijdens die 4 weekends kunnen reizigers tussen Ottignies en Fleurus (en omgekeerd) gebruik maken van vervangingsbussen. Tussen Charleroi-Sud en Fleurus rijden er pendeltreinen. Aan de stopplaatsen van Ligny, Faux en Céroux-Mousty zullen er tijdens het weekend geen bussen stoppen, aangezien er daar dan maar weinig reizigers zijn.
Bron: Railtime

Dit gebeurt vaker in België, want het zou de bus te traag maken. En er zijn toch niet veel reizigers, dus dan stoppen we daar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')