Wát heb je tegen veiligheid?quote:Op zondag 3 november 2013 19:28 schreef greavy het volgende:
En het is niet eens altijd aan NS te verwijten. Wordt ook gek van al die uitgelopen werkzaamheden. ELKE maandag kan je gewoon wachten op die melding. Gebeurt de afgelopen periode regelmatig.
Niks. Maar dan moeten die knakkers het maar niet te krap plannen. Één keer, oké, tweede keer, oké, maar WEKELIJKS of vaker?quote:
In België is het klassieke mat. wel binnen 2 à 3 weken verdwenenquote:Op zondag 3 november 2013 19:31 schreef Viezze het volgende:
Hopelijk zijn deze beelden snel verleden tijd
Dat hoor ik ook al een half jaar. Zal nog wel ff duren dus.quote:Op zondag 3 november 2013 19:34 schreef greavy het volgende:
In België is het klassieke mat. wel binnen 2 à 3 weken verdwenen![]()
204 rijdt rondom Brugge, de 208 in de regio Luik/Namen/Jemelle. 228 is dit weekend niet ingezet, volgens planning morgen wel ter versterking van spitsritten.quote:Op zondag 3 november 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar? Wil er komend weekend wel ff heen anders
Wat een lap tekst.quote:Op zondag 3 november 2013 20:33 schreef DriekOplopers het volgende:
http://www.voorbeterov.nl/131103.php
Wat versta je onder klassiek mat? Van die rode krengen rijden er toch nog meer dan genoeg rond?quote:Op zondag 3 november 2013 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
204 rijdt rondom Brugge, de 208 in de regio Luik/Namen/Jemelle. 228 is dit weekend niet ingezet, volgens planning morgen wel ter versterking van spitsritten.
204 heeft het weekend L-trein Brugge-Knokke gereden.
Rode klassieke motorstellen (dus niet de vierdelige Varkensneus of de tweedelige Duikbril) rijden er nu nog maar 2 rond. Alle andere stellen staan aan de kant te wachten op sloop of verkoop. Er zijn er zelfs al een aantal gesloopt, en dat gaat binnenkort weer in rap tempo verder.quote:Op zondag 3 november 2013 22:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat versta je onder klassiek mat? Van die rode krengen rijden er toch nog meer dan genoeg rond?Die gerenoveerde exemplaren zijn een stuk fijner, hoewel die oude dingen wel bepaalde sympathieke verbodsbordjes en dergelijke hebben.
Wat rijdt er dan nu naar Maastricht?quote:Op zondag 3 november 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Rode klassieke motorstellen (dus niet de vierdelige Varkensneus of de tweedelige Duikbril) rijden er nu nog maar 2 rond. Alle andere stellen staan aan de kant te wachten op sloop of verkoop. Er zijn er zelfs al een aantal gesloopt, en dat gaat binnenkort weer in rap tempo verder.
Dat is snel gegaan! Zijn de verbouwde stellen dus nog wel in dienst?quote:Op zondag 3 november 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Rode klassieke motorstellen (dus niet de vierdelige Varkensneus of de tweedelige Duikbril) rijden er nu nog maar 2 rond. Alle andere stellen staan aan de kant te wachten op sloop of verkoop. Er zijn er zelfs al een aantal gesloopt, en dat gaat binnenkort weer in rap tempo verder.
Een gerenoveerd klassiekje. En om de vraag van Bitlord te beantwoorden: ja, die verbouwde varianten rijden nog en masse rond.quote:Op zondag 3 november 2013 23:23 schreef remcoP het volgende:
[..]
Wat rijdt er dan nu naar Maastricht?
Maar wel dat het tot 2025 zwaar op de bedrijfsresultaten van NS gaat drukken. Da's niet helemaal gezond volgens mij...quote:Op maandag 4 november 2013 06:58 schreef ArnosL het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)it_flitstrein__.html
Dit betekend toch gewoon dat de NS geen Fyra variant die 250 kan gaat anbieden toch?
Nee, zeker niet, al is het natuurlijk wel de telegraaf...quote:Op maandag 4 november 2013 08:32 schreef James1988 het volgende:
Maar wel dat het tot 2025 zwaar op de bedrijfsresultaten van NS gaat drukken. Da's niet helemaal gezond volgens mij...
Er moet vaak veel gebeuren en er is steeds maar heel weinig tijd beschikbaar. Dan hoeft er maar één dingetje tegen te zitten en je loopt uit. En als je ruimer wil plannen, moet je alsnog treinen gaan schrappen en/of nog meer buitendienststellingen plannen.quote:Op zondag 3 november 2013 19:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Niks. Maar dan moeten die knakkers het maar niet te krap plannen. Één keer, oké, tweede keer, oké, maar WEKELIJKS of vaker?
De grijze motorstellen.quote:Op zondag 3 november 2013 23:23 schreef remcoP het volgende:
[..]
Wat rijdt er dan nu naar Maastricht?
Die blijven voorlopig ook in dienst. De 600-serie is toegelaten op Luik - Aken (destijds was alleen een select aantal van de rode klassiekskes dat). En de grijze (gemoderniseerde) gaan er voorlopig nog niet uitquote:Op zondag 3 november 2013 23:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat is snel gegaan! Zijn de verbouwde stellen dus nog wel in dienst?
uitgelopen werkzaamheden zijn vervelend, veel gaat gelukkig wel goed, het is wel extra vervelend als de communicatie te laat is, een paar keer meegemaakt dat ik de trein van 6u wilde pakken, dat er pas communicatie kwam op het moment dat ik op het station stond.quote:Op maandag 4 november 2013 08:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er moet vaak veel gebeuren en er is steeds maar heel weinig tijd beschikbaar. Dan hoeft er maar één dingetje tegen te zitten en je loopt uit. En als je ruimer wil plannen, moet je alsnog treinen gaan schrappen en/of nog meer buitendienststellingen plannen.
Wat zijn de plannen eigenlijk met de varkenskoppen? Ik heb gehoord dat die verbouwd zouden worden maar ik heb nog niks zien gebeuren. Ik zie ze ook steeds minder rijden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De grijze motorstellen.
[..]
Die blijven voorlopig ook in dienst. De 600-serie is toegelaten op Luik - Aken (destijds was alleen een select aantal van de rode klassiekskes dat). En de grijze (gemoderniseerde) gaan er voorlopig nog niet uit
Vaak horen wij het ook pas als de buitendienststelling zijn eindtijd nadert. Totdat wij weten dat het uit gaat lopen, valt er nog niet veel te communiceren.quote:Op maandag 4 november 2013 09:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
uitgelopen werkzaamheden zijn vervelend, veel gaat gelukkig wel goed, het is wel extra vervelend als de communicatie te laat is, een paar keer meegemaakt dat ik de trein van 6u wilde pakken, dat er pas communicatie kwam op het moment dat ik op het station stond.
De Varkensneuzen worden niet meer gerenoveerd, maar blijven nog wel de komende tijd rijden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat zijn de plannen eigenlijk met de varkenskoppen? Ik heb gehoord dat die verbouwd zouden worden maar ik heb nog niks zien gebeuren. Ik zie ze ook steeds minder rijden.
Ben je zeker van de varkensneuzen?quote:Op maandag 4 november 2013 09:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De Varkensneuzen worden niet meer gerenoveerd, maar blijven nog wel de komende tijd rijden.
[ link | afbeelding ]
IMG_9936.jpg
In Mechelen stond er 2 jaar geleden een Varkensneus binnen voor de proef, maar die is niet eens afgemaakt. Staat nog steeds in de werkplaats, en er is voorlopig geen schot in om hem af te maken.
De Duikbrillen worden ook niet meer gerenoveerd, want dit bleek ook te duur te zijn. Er rijden nu 2 gerenoveerde stellen rond. Daarna is de proef stilgelegd.
Dan weet ik zeker dat er een trein komt, en waarschijnlijk sneller dan met al dit rechtszaak gedoe.quote:Op maandag 4 november 2013 09:17 schreef James1988 het volgende:
Als je NS hun gang laat gaan heb je dat ook niet.
Mij is verteld door een Belgische kennis dat de Varkensneuzen niet meer afgemaakt worden. Ik weet niet in welke staat hij daar in Mechelen staat, en/of hij misschien nog afgemaakt wordt. Een vervolg verwacht ik niet meer.quote:Op maandag 4 november 2013 09:19 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ben je zeker van de varkensneuzen?
Ik heb via via een foto van de gerenoveerde stuurpost van de MS75 gehad.
Alleen kan ik deze nu niet meer terugvinden.
Ik zal straks eens kijken op een ander forum of ik daar misschien meer info kan terugvinden.quote:Op maandag 4 november 2013 09:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Mij is verteld door een Belgische kennis dat de Varkensneuzen niet meer afgemaakt worden. Ik weet niet in welke staat hij daar in Mechelen staat, en/of hij misschien nog afgemaakt wordt. Een vervolg verwacht ik niet meer.
Een trein is beter dan geen trein, tot in zoverre ben ik het met je eens. Maar ik zie liever een fatsoenlijke trein gereden door een fatsoenlijke operator i.p.v. dat bizarre plan dat er nu ligt. Totdat er een nieuwe operator is met nieuw materieel kun je best het huidige aanbod voortzetten, daartoe zijn volgens de concessie mogelijkheden (enerzijds doorrijden op kosten van de staat, anderzijds materieel beschikbaar stellen onder de 'redelijke regeling').quote:Op maandag 4 november 2013 09:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan weet ik zeker dat er een trein komt, en waarschijnlijk sneller dan met al dit rechtszaak gedoe.
Bij een Nederlandse rechter misschien wel, maar vraag me af hoe een Europese rechter er tegenaan kijkt.quote:Op maandag 4 november 2013 09:34 schreef b2py het volgende:
De juridische positie van NS is echt enorm sterk in deze casus. Toezegging van I&M dat ze HRN+HSL krijgen, concessie gebonden vervoer vastgelegd in, WP2000. Die zaak gaat Arriva niet zomaar winnen.
Structureel niet halen van concessie-eisen en ernstig veranderde omstandigheden (wegvallen V250) lijken me toch redelijk sterke argumenten. Maar goed, wij zijn geen juristen.quote:Op maandag 4 november 2013 09:34 schreef b2py het volgende:
De juridische positie van NS is echt enorm sterk in deze casus. Toezegging van I&M dat ze HRN+HSL krijgen, concessie gebonden vervoer vastgelegd in, WP2000. Die zaak gaat Arriva niet zomaar winnen.
klopt. Het zou in ieder geval interessant voer voor juristen opleveren mocht het zo ver komenquote:Op maandag 4 november 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Structureel niet halen van concessie-eisen en ernstig veranderde omstandigheden (wegvallen V250) lijken me toch redelijk sterke argumenten. Maar goed, wij zijn geen juristen.
Geaccepteerd door de opdrachtgever, dus ook daar pak je ze niet op.quote:Op maandag 4 november 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Structureel niet halen van concessie-eisen en ernstig veranderde omstandigheden (wegvallen V250) lijken me toch redelijk sterke argumenten. Maar goed, wij zijn geen juristen.
Irritatieverhogend inderdaad.quote:Op maandag 4 november 2013 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Het was weer een klassieke klerezooi vanochtend. Overal vertragingen van 10 tor 20 minuten, dus alle aansluitingen de mist in. Vanwege "gladde sporen". Ja ja.
Geaccepteerd door de opdrachtgever hoeft nog geen vrijbrief te zijn als Nederlandse of Europese wetgeving anders voorschrijft.quote:Op maandag 4 november 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Geaccepteerd door de opdrachtgever, dus ook daar pak je ze niet op.
eh, ik denk juist dat dit punt juridisch het beste aan te vechten valt, zeker als de EC van oordeel is dat de opdrachtgever en eigenaar onder één hoedje spelen.quote:Op maandag 4 november 2013 09:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Geaccepteerd door de opdrachtgever, dus ook daar pak je ze niet op.
Voor hetzelfde geldt zijn het muntjesleggers ofzo. Hebben we tussen Amersfoort en Apeldoorn ook 'n tijd gehad.quote:Op maandag 4 november 2013 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alweer raak tussen Hoorn en Zaandam bij Purmerend Overwhere voor de derde keer in vier dagen.. Sein- en overwegstoring.... Fiks het dan in een keer goed in plaats van halfslachtig, tjongejonge
Dat zou eventueel ook kunnen, inderdaad.quote:Op maandag 4 november 2013 10:15 schreef Hoog_groen het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geldt zijn het muntjesleggers ofzo. Hebben we tussen Amersfoort en Apeldoorn ook 'n tijd gehad.
quote:Op maandag 4 november 2013 09:25 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik zal straks eens kijken op een ander forum of ik daar misschien meer info kan terugvinden.
Trouwens:
Goederentrein ontspoord in de buurt van Wilsele
Op de grens tussen Wilsele en Holsbeek is vanochtend een goederentrein ontspoord. Dat meldt Infrabel, de beheerder van het spoornet. Hierdoor is voorlopig geen treinverkeer mogelijk tussen Leuven en Mechelen. Er komt een vervangende busdienst tussen Leuven en Haacht, waarna reizigers verder kunnen sporen naar Mechelen.
Volgens Infrabel zijn de locomotief en twee wagons van de sporen geraakt. De treinstellen zijn niet gekanteld. Ze bevatten ook geen chemische stoffen.
Over de oorzaak van het ongeval bestaat nog onduidelijkheid. "Uit het eerste onderzoek van onze ploegen zou de oorzaak niet bij de infrastructuur liggen. Maar wat dan wel, is nog niet geweten", zegt woordvoerder Thomas Baeken van Infrabel.
Hoelang de hinder zal aanslepen, is eveneens koffiedik kijken. "Dat zal afhangen van de schade aan de infrastructuur. Al zeker twee wissels zijn beschadigd", aldus Baeken.
Het treinverkeer tussen Leuven en Brussel ondervindt geen hinder van het ongeval.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rt-van-Wilsele.dhtml
Ik was er niet, maar het was het juiste antwoord.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:48 schreef b2py het volgende:
[..]
En dat voor dit broekie, had Duvel al wel verwacht. Graag gedaan.
Nee, met de verhuizing in 2008 weggemikt geloof ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Duuf heeft daarvan nog foldermeteriaal op zolder liggen..
Ze worden ook op de stations afgespeeldquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
Het Parijse RATP is bezig met een groot project om de verlichting in metrostations te vervangen door LED-verlichting. Ik heb geen flauw idee waarom, maar ze zetten dit soort filmpjes op YouTube
Geen idee! Misschien om hun voertuigen en infra beter te kunnen tracken?quote:Op maandag 4 november 2013 12:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
3 vragen
Waarom heeft de RATP een eigen satelliet?![]()
Is dat niet 'per trein' (beetje veel) of tegelijkertijd in een trein?quote:Is 2600 RER reizigers per dag niet een beetje Weinig?![]()
Dunnoquote:
En waarom krijg ik een aankondiging op tv dat Hans Klok vanavond op TV zender France 2 komt
Er staat 2600 par RER, wat ik inderdaad interpreteer als per trein.quote:Op maandag 4 november 2013 12:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen idee! Misschien om hun voertuigen en infra beter te kunnen tracken?
[..]
Is dat niet 'per trein' (beetje veel) of tegelijkertijd in een trein?
[..]
Dunno
Op de frontpage staat inmiddels iets vergelijkbaars: http://fok.nl/624304quote:Op maandag 4 november 2013 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)yra-alternatief.html
Weinig nieuwe feiten volgens mij, maar wel handig om de standpunten van de partijen bij elkaar te zien.
twitter:Sandra_Donker twitterde op maandag 04-11-2013 om 14:02:50Treinreizigers delen mee in #fyra -ellende: tegenvaller 119 mln (dividend) gaat, ondanks kritiek oppositie ten koste van spoorinvesteringen. reageer retweet
Ja, recentelijk nog. Afschuwelijk krap. En niet echt rap.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:43 schreef b2py het volgende:
Iemand (James?) wel eens in een Southeastern Class 466 gezeten? Net stukje mee gereden in Train Simulator 2014, dat ding trekt hard op joh, pfoeh. Vraag me af of dat in werkelijkheid ook zo rap gaat.
Beide blijkbaar, ik had alleen heen bekekenquote:Op maandag 4 november 2013 14:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heen of Terug?
Ik moest die Via's opgeven om ICE's in DL te vermijden
Er zit nog steeds een koperen rijdraad in geklemd.quote:Op zaterdag 2 november 2013 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er is gekozen voor een aluminium bovenleiding omdat dit makkelijk is: geen moeilijke draagconstructie nodig, geen draad op het perron bij een trein die de bovenleiding neerhaalt, lager onderhoud. Een nadeel zou de lagere maximumsnelheid kunnen zijn, maar op stations is dat niet zo'n probleem.
In Berlijn Hbf heb je ook zulke aluminium bovenleidingen.
Maar de hinder zal wel over het hele land te voelen zijn vermoed ik.quote:Op maandag 4 november 2013 15:04 schreef b2py het volgende:
Een klein deel slechts, gaat om 1 kleine vakbond ergens in Wallonie.
Kloptquote:Op maandag 4 november 2013 15:10 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Maar de hinder zal wel over het hele land te voelen zijn vermoed ik.
Heel veel treinen die naar Wallonië rijden of er van komen.
Interessant, helaas is mijn Frans gelimiteerd tot het begrijpen van de grote lijn van de vacature.quote:Op maandag 4 november 2013 15:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
RATP zoekt een Mangager Waslijn/3e sectie: rail laag voltage
http://www.ratp.fr/fr/rat(...)u-basse-tension-f/h/
Als ik Frans sprak had ik direct contact gezocht voor de eerste.quote:Op maandag 4 november 2013 15:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
RATP zoekt een Mangager Waslijn/3e sectie: rail laag voltage
http://www.ratp.fr/fr/rat(...)u-basse-tension-f/h/
Edit:
MIVB zoekt Trambestuurders http://www.mivb.be/vacatu(...)er_1353495318053.xml
Edit 2:
SNCF zoekt Trein/Trambestuurders voor lijn 4
https://www.emploi.sncf.c(...)eAnnParam=O000000192
Ik moet morgen naar Brugge (in de hoop de rode klassiek 204 te treffen). Ben benieuwd wat het voor chaos aangeeft op de sporen.quote:Op maandag 4 november 2013 14:51 schreef bork het volgende:
Morgen staakt de NMBS volgens mevr. Bork die net in Leuven uit de trein stapte.
"Mansveld noemt het alternatief van NS en de Belgische vervoerder NMBS "acceptabel". Volgens haar is er in het alternatief sprake van een "breed en divers aanbod"."quote:Op maandag 4 november 2013 12:29 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)yra-alternatief.html
Weinig nieuwe feiten volgens mij, maar wel handig om de standpunten van de partijen bij elkaar te zien.
Zie nu inderdaad op het account van @stationschefBMO dat de hinder groter is dan vooraf gedacht. Dat was namelijk ook mijn bronquote:Op maandag 4 november 2013 15:10 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Maar de hinder zal wel over het hele land te voelen zijn vermoed ik.
Heel veel treinen die naar Wallonië rijden of er van komen.
Je wordt manager EV, geen installatiedeskundige, enige kennis is overigens wel enorm gewenst en zonder zal je er moeilijk komen.quote:Op maandag 4 november 2013 16:10 schreef James1988 het volgende:
Het is dat ik het Frans onvoldoende machtig ben om het te spreken (middelbare school-niveau) en dat ik onvoldoende af weet van elektrotechniek en alles wat bij waslijnen komt kijken, anders had ik misschien wel gereageerd op die RATP-vacature.
Het wordt hoog tijd dat Arriva nu eindelijk niet alleen maar blaft, maar ook bijt.quote:Op maandag 4 november 2013 16:39 schreef Duvel het volgende:
Daar zal de rechter zich over moeten uitspreken. De staat is niet immuun.
het wil niet zeggen dat Arriva de beste partij is voor de HSL, maar de voorgestelde en in de praktijk al werkende gedoogconstructie is verre van optimaal voor de reizigerquote:Op maandag 4 november 2013 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat Arriva nu eindelijk niet alleen maar blaft, maar ook bijt.
Nee, bijten mag niet. Alleen de rechtspraak bijt, Arriva mag blijven blaffen.quote:Op maandag 4 november 2013 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat Arriva nu eindelijk niet alleen maar blaft, maar ook bijt.
Voor de duidelijkheid: met dat "bijten" bedoel ik dus dat ze eindelijk eens naar de rechter moeten stappen. Aanbestedingsdeskundige toonde zich bij de rondetafel in de 2e Kamer stomverbaasd dat ze dat nog steeds niet hadden gedaan.quote:Op maandag 4 november 2013 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, bijten mag niet. Alleen de rechtspraak bijt, Arriva mag blijven blaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |