Er kwam eerst een heuse trein, maar die zou op het eerstvolgende stoptreinstation rond maken... sja dan toch maar de snelbus in.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:39 schreef sararaats het volgende:
[..]
de Haringen-in-een-tonnetje-Express?
Ik zit er nu in eentje? Net Hoogeveen gepasseerd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Volgens ns.nl rijden er weer geen treinen tusen Groningen en Meppel.
Daar moet je niet op letten. Die actuele spoorkaart is echt een zootje.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:46 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Volgens ns.nl rijden er weer geen treinen tusen Groningen en Meppel.
Dat is een simulatie. In werkelijkheid sta je stil.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Ik zit er nu in eentje? Net Hoogeveen gepasseerd.
Het was een update van 19:25.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar moet je niet op letten. Die actuele spoorkaart is echt een zootje.
BNW is even verderopquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat is een simulatie. In werkelijkheid sta je stil.
Precies, dan ben je overal vanaf zo ongeveer. Maar zelfs voor iets wat maar 10 dagen per jaar voorkomt is zoiets TOTAAL ONBESPREEKBAAR. Beetje realiteitszin zou niet gek wezen daar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben van mening dat het wel ligt aan de personeelsomlopen op dit soort dagen. Aangezien er al besloten werd dat de trajecten geknipt werden hier en daar. Natuurlijk doe je niets aan de omgevallen bomen, dat verwijt niemand de NS.
Doordat de personeelsomlopen zodanig ingewikkeld zijn dat de conducteuren en machinisten eerst bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht moeten rijden waarna ze naar Arnhem gaan om daarvandaan naar Deventer te rijden. Dan karren ze terug naar Utrecht en zo door naar Amsterdam. Maar omdat er een boom valt tussen Utrecht en Arnhem terwijl de machinist nog de trein van Arnhem - Deventer moet rijden, rijdt die trein niet.
Ik vind dat wanneer het nodig is, bij ernstige sneeuwval, harde windstoten (code rood) of dergelijke, laat je lekker de conducteuren en machinisten in tweetallen pendelen tussen twee plekken. Mocht er op de traject waar zij rijden een storing komen dan staan zij stil op een van de twee eindpunten waardoor zij direct weer de trein kunnen rijden wanneer de storing opgeheven is.
Er wordt gezegd dat er minder treinen rijden, niet geen. Dus misschien dat de ene half uur wel een trein gaat maar er geen stel is voor de andere half uur, dan moet men met de bussenquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Het was een update van 19:25.
De niet-optimale route naar de koffieautomaat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Wat is een 'personeelsomloop' eigenlijk? Waarschijnlijk een newbievraag hier, maar goed
Storingquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat er minder treinen rijden, niet geen. Dus misschien dat de ene half uur wel een trein gaat maar er geen stel is voor de andere half uur, dan moet men met de bussen
Dat zal beslistquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Het was een update van 19:25.
De route die een NS-medewerker aflegt om van het startpunt (zijn standplaats) naar het eindpunt (zijn standplaats) te komen, bij NS via allerlei uithoeken van het land.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Wat is een 'personeelsomloop' eigenlijk? Waarschijnlijk een newbievraag hier, maar goed
Socios zegt van niet. Het zou ook best kunnen dat het alleen maar de hardliners in de bonden zijn die het als het begin van het einde zien, maar die zijn wel luid.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, dan ben je overal vanaf zo ongeveer. Maar zelfs voor iets wat maar 10 dagen per jaar voorkomt is zoiets TOTAAL ONBESPREEKBAAR.
Gewoon de lijnbus Groningen - Drachten en Drachten - Leeuwarden pakken. Dat rijdt, kost je +30.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tussen Leeuwarden en Groningen ligt het nog wel plat. Net als richting Veendam/Leer, dus er is nog werk aan de winkel
Ahzo. Dus de manier waarop een medewerker via de meest toeristische route van z'n huis naar z'n huis komt dus.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
De route die een NS-medewerker aflegt om van het startpunt (zijn standplaats) naar het eindpunt (zijn standplaats) te komen, bij NS via allerlei uithoeken van het land.
Zwolle-Groningenquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:52 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Storing
Zwolle-Groningen
Maandag 28 Oktober 19:25
Oorzaak
Tussen Groningen en Meppel rijden geen treinen door stormschade.
Er rijden stopbussen tussen Groningen en Meppel.
Verwachting
Met inachtneming van de arbeidstijdenwet en allerlei persoonlijke wensen. Zoals een totale allergie aan "rondjes om de kerk", wat een vereiste schijnt te zijn in de sollicitatieprocedure.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
De route die een NS-medewerker aflegt om van het startpunt (zijn standplaats) naar het eindpunt (zijn standplaats) te komen, bij NS via allerlei uithoeken van het land.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
De niet-optimale route naar de koffieautomaat.
Yep.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:55 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Ahzo. Dus de manier waarop een medewerker via de meest toeristische route van z'n huis naar z'n huis komt dus.
De arbeidstijdenwet sowieso, personeel van andere vervoerders heeft in de regel niet zo'n moeite met het rondje om de kerk, ze doen niet anders.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met inachtneming van de arbeidstijdenwet en allerlei persoonlijke wensen. Zoals een totale allergie aan "rondjes om de kerk", wat een vereiste schijnt te zijn in de sollicitatieprocedure.
Gelukkig moet ik morgen pas reizen. Maar via Drachten reizen is duurder dan wachten op Arrivaquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:54 schreef Luco het volgende:
[..]
Gewoon de lijnbus Groningen - Drachten en Drachten - Leeuwarden pakken. Dat rijdt, kost je +30.
Sterker nog, ze zouden willen dat er een kerk paste op een perronnetje als Dronrijpquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:57 schreef James1988 het volgende:
De arbeidstijdenwet sowieso, personeel van andere vervoerders heeft in de regel niet zo'n moeite met het rondje om de kerk, ze doen niet anders.
Lees nou wat ik zeg, de infrastructuur is niet beschikbaar. Dat is toch vrij duidelijk gecommuniceerd door ProRail en NS. Als je het niet kan begrijpen, doe dan niet alsof en ga ook niet doen alsof je er voor een reiziger bent.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
En aan LUD heb je dan ook niets. Dus wat doet LUD? De dienst verslechteren terwijl de infra wel beschikbaar is.
Nou, hulde!
Korte update: inmiddels rijden we net voor Assen achter de vertraagde stoptrein.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Ik zit er nu in eentje? Net Hoogeveen gepasseerd.
Betaal die toeslag gewoon.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:02 schreef Koen66 het volgende:
Even een stormvrije vraag: wordt er op Breda-Rotterdam via de HSL veel gecontroleerd?
Dat er bij NS storingen zijn die langer duren heeft denk ik voor een groot deel ook te maken met het feit dat er bovenleidingen zijn. Daardoor duurt het herstel nou eenmaal langer. Bij die diesellijntjes haal je de boom van het spoor en dan ben je vaak al klaar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom is het daar geen probleem en bij de NS wel? Omdat je bij de NS wel van de ene naar de andere uithoek kan? Dat is belachelijk, op dit soort dagen zouden de conducteuren en machinisten zelf dondersgoed moeten beseffen dat het even niet gaat om hun plezier maar om de beste service voor de reizigers. Want juist die reizigers betalen hun brood
klopt, maar een probleem dat wel meespeelt is dat de NS dan op de standplaatsen in de brede Randstad eigenlijk meer personeel zou moeten hebben, dan zoals nu aan de randen ervan. Je zult dus altijd personeel hebben dat een eindje van de standplaats vandaan werkt, alleen zo ingewikkeld als de roosters nu zijn hoeft ook weer niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waarom is het daar geen probleem en bij de NS wel? Omdat je bij de NS wel van de ene naar de andere uithoek kan? Dat is belachelijk, op dit soort dagen zouden de conducteuren en machinisten zelf dondersgoed moeten beseffen dat het even niet gaat om hun plezier maar om de beste service voor de reizigers. Want juist die reizigers betalen hun brood
Tot grofweg 10:00 was de infrastructuur wél beschikbaar, pas daarna raakte de olifantenpoep de industriële ventilator.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Lees nou wat ik zeg, de infrastructuur is niet beschikbaar. Dat is toch vrij duidelijk gecommuniceerd door ProRail en NS. Als je het niet kan begrijpen, doe dan niet alsof en ga ook niet doen alsof je er voor een reiziger bent.
Zeer wisselend.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:02 schreef Koen66 het volgende:
Even een stormvrije vraag: wordt er op Breda-Rotterdam via de HSL veel gecontroleerd?
Of zorg voor een internationaal vervoerbewijs, dan mag je ook toeslagvrij mee.quote:
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:51 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
De niet-optimale route naar de koffieautomaat.
Aan welke uitingen moet ik dan denken eigenlijk?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:00 schreef b2py het volgende:
de infrastructuur is niet beschikbaar. Dat is toch vrij duidelijk gecommuniceerd door ProRail en NS.
gaat niet om mij, m'n ma was toevallig ipv de trein naar Dordrecht in Breda in de "Fyra" gestapt en verbaasde zich hoe ze in Rotterdam kwam zonder Dordrecht uberhaupt gezien te hebben.quote:
Nee, jij moet lezen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Lees nou wat ik zeg, de infrastructuur is niet beschikbaar. Dat is toch vrij duidelijk gecommuniceerd door ProRail en NS. Als je het niet kan begrijpen, doe dan niet alsof en ga ook niet doen alsof je er voor een reiziger bent.
"Stormschade"quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aan welke uitingen moet ik dan denken eigenlijk?
Soberzo was dat ding toeslagvrij vandaagquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:05 schreef Koen66 het volgende:
[..]
gaat niet om mij, m'n ma was toevallig ipv de trein naar Dordrecht in Breda in de "Fyra" gestapt en verbaasde zich hoe ze in Rotterdam kwam zonder Dordrecht uberhaupt gezien te hebben.
Was benieuwd of ze geluk heeft gehad
Vandaag was 'ie toeslagvrij, dus dat verklaart het misschien ook welquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:05 schreef Koen66 het volgende:
[..]
gaat niet om mij, m'n ma was toevallig ipv de trein naar Dordrecht in Breda in de "Fyra" gestapt en verbaasde zich hoe ze in Rotterdam kwam zonder Dordrecht uberhaupt gezien te hebben.
Was benieuwd of ze geluk heeft gehad
Fyra was vandaag toeslagvrij en heeft amper gereden, het rijdend personeel (zeker op de Fyra) gaat zich dan niet meer bezighouden met controleren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:05 schreef Koen66 het volgende:
[..]
gaat niet om mij, m'n ma was toevallig ipv de trein naar Dordrecht in Breda in de "Fyra" gestapt en verbaasde zich hoe ze in Rotterdam kwam zonder Dordrecht uberhaupt gezien te hebben.
Was benieuwd of ze geluk heeft gehad
Is op dit moment niet te realiseren, maar goed, dat zou jij moeten weten. Jij praat regelmatig met NS.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, jij moet lezen.
Voor 10 uur armoededienstregeling met uitpuiltreinen. Pas na 10 uur ging het mis met de infra.
ja achteraf, smiddags. Niet toen besloten werd te gaan ludden. Toch?quote:
nee, was gisterenquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Soberzo was dat ding toeslagvrij vandaag
Dan heeft ze mazzel gehad jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
nee, was gisteren
Eerst checked ze verkeerd in elders (Arriva ipv NS paaltje) en in Breda de verkeerde trein. Ze wordt oud
Kans op controle in Fyra is 1/4e Rotterdam - Breda, 1/2e Rotterdam - Schiphol en 1/4e Schiphol - Amsterdam, ongeveer.quote:
Dat zal waarschijnlijk enkele tienduizenden worden als je denkt aan de kosten voor je personeel om nieuwe roosters te maken, je personeel met evt taxi's op juiste plaats krijgen. Maar als je dan ziet dat in februari 2013 NS bekendmaakt 264 miljoen euro winst te hebben gemaakt vind ik het geen reden om het niet te doen. Juist op dit soort dagen win of verlies je je klantenquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar een probleem dat wel meespeelt is dat de NS dan op de standplaatsen in de brede Randstad eigenlijk meer personeel zou moeten hebben, dan zoals nu aan de randen ervan. Je zult dus altijd personeel hebben dat een eindje van de standplaats vandaan werkt, alleen zo ingewikkeld als de roosters nu zijn hoeft ook weer niet.
Wil je dat veranderen, dan kost dat geld, veel geld volgens de NS, omdat de bedrijfsvoering er minder efficiënt door wordt. Er staat tegenover dat de bedrijfsvoering wel betrouwbaarder zou moeten kunnen worden.
Dat is inderdaad het plan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Even tussendoor, maar klopt het nu dat de V160's met stuurstanden uitgerust gaan worden? Ik dacht zoiets hier destijds (bij presentatie plan NS/NMBS voor de verbinding NL - België / HSL-Zuid) langs hebben zien komen.
En hoe denk jij midden op de dag zo'n complexe dienstregeling opeens over te schakelen?quote:
Een paar jaar geleden is dat in de zomer gedaan, 's middags vanaf 16:00 werd er ineens een LUD ingeschakeld. Dat was niet echt een succes meen ik me te herinneren: te korte treinen, overvol, veel vertraging.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En hoe denk jij midden op de dag zo'n complexe dienstregeling opeens over te schakelen?
En waarom niet?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het plan.
Een plan dat ik niet zie lukken.
Ik hoop het wel en dan ook z.s.m., dat komt de punctualiteit en betrouwbaarheid flink ten goede lijkt me. Helaas vrees ik dat het complex is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het plan.
Een plan dat ik niet zie lukken.
Oh ja omdat er een onweerswolkje aankwam hequote:Op maandag 28 oktober 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden is dat in de zomer gedaan, 's middags vanaf 16:00 werd er ineens een LUD ingeschakeld. Dat was niet echt een succes meen ik me te herinneren: te korte treinen, overvol, veel vertraging.
Ik zie uitdagingen in de technische haalbaarheid (engineeren van een stuurtafel + ERTMS-hardware + hardware België), de regelgeving (o.a. botsnormen), en het zou me niet verbazen als er een CFO voor gaat liggen omdat de kosten hoog zijn t.o.v. de winst, het spul is immers voorzien om tussen 2020 en 2025 aan de kant te gaan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En waarom niet?
Ik denk dat de NS het best bij de NMBS gedaan zou kunnen krijgen
het had op zijn minst de corrosie nog iets versneld en de algengroei gestimuleerdquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:11 schreef Bitlord het volgende:
Als de V250 nog had gereden was er vandaag toch minstens één wagon in het Hollands Diep terechtgekomen
Regelgeving is per definitie een oplosbaar issue.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie uitdagingen in de technische haalbaarheid (engineeren van een stuurtafel + ERTMS-hardware + hardware België), de regelgeving (o.a. botsnormen), en het zou me niet verbazen als er een CFO voor gaat liggen omdat de kosten hoog zijn t.o.v. de winst, het spul is immers voorzien om tussen 2020 en 2025 aan de kant te gaan.
Niet. Dus moet die dienstregeling eenvoudiger. Dat NS regelmatig toegeeft niet precies te weten waar hun materieel en/of personeel is wil er bij mij niet in als "en dit is het beste wat we kunnen doen".quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En hoe denk jij midden op de dag zo'n complexe dienstregeling opeens over te schakelen?
Vanochtend zag ik te Utrecht wel dat allerlei treinen fors waren verlengd (ca. 2x meer bakken dan normaal), en dat is de rest van de dag zo gebleven. Als je ergens tussendoor switcht naar een uitgedunde dienstregeling was dat denk ik niet gelukt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden is dat in de zomer gedaan, 's middags vanaf 16:00 werd er ineens een LUD ingeschakeld. Dat was niet echt een succes meen ik me te herinneren: te korte treinen, overvol, veel vertraging.
Het is bestaand materieel, dus dan zou er toch iets soepeler mee omgegaan moeten worden? Bovendien is het maar 160 km/h en niet 250+ waar andere normen geldenquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie uitdagingen in de technische haalbaarheid (engineeren van een stuurtafel + ERTMS-hardware + hardware België), de regelgeving (o.a. botsnormen), en het zou me niet verbazen als er een CFO voor gaat liggen omdat de kosten hoog zijn t.o.v. de winst, het spul is immers voorzien om tussen 2020 en 2025 aan de kant te gaan.
Klinkt niet best voor Mono z'n vriendin. En voor jou uiteraardquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:13 schreef Boomfluisteraar het volgende:
We staan nu stil in Assen. Er is volgens de machinist geen duidelijkheid of we mogen doorrijden van de dienstleiding.
Ik kan me die dag nog heel goed herinneren ja....quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden is dat in de zomer gedaan, 's middags vanaf 16:00 werd er ineens een LUD ingeschakeld. Dat was niet echt een succes meen ik me te herinneren: te korte treinen, overvol, veel vertraging.
En ben er maar zeker van dat het veel vaker gebeurt dan ze toegevenquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet. Dus moet die dienstregeling eenvoudiger. Dat NS regelmatig toegeeft niet precies te weten waar hun materieel en/of personeel is
Ik ben er in ieder geval zeker van dat de keren die ze toegeven niet gelogen zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En ben er maar zeker van dat het veel vaker gebeurt dan ze toegeven
mag je nog blij zijn dat er track & trace in alle stellen zit. Was vroeger niet het geval en toen kwam het wel voor dat vermiste stellen pas enkele dagen later gevonden waren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:15 schreef gebrokenglas het volgende:
't is flink stressen bij de verkeersleiding. Een logistieke uitdaging (dat zeg je als je manager in de buurt is), maar eigenlijk is het een logistieke nightmare. Een hele klus. Overal treinen die er niet horen te staan en niet de manschappen om de boel vannacht naar de juiste plek te dirigeren...
Vind ik lastig voor te stellen, dat ze niet weten waar de boel staat. De computer houdt het toch allemaal bij?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mag je nog blij zijn dat er track & trace in alle stellen zit. Was vroeger niet het geval en toen kwam het wel voor dat vermiste stellen pas enkele dagen later gevonden waren.
Zie jij het gebeuren dat Nederlandse, Belgische én Europese normen worden aangepast omdat één lullige spoorwegmaatschappij 30 jaar oud materieel wil inzetten voor diensten waarvoor het niet is ontworpen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regelgeving is per definitie een oplosbaar issue.
Ze willen er ook mee naar België, en daar zijn de BDs'jes nooit toegelaten. Een DVIS zal dat waarschijnlijk extra kritisch volgen na het V250-debacle.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is bestaand materieel, dus dan zou er toch iets soepeler mee omgegaan moeten worden? Bovendien is het maar 160 km/h en niet 250+ waar andere normen gelden
quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mag je nog blij zijn dat er track & trace in alle stellen zit. Was vroeger niet het geval en toen kwam het wel voor dat vermiste stellen pas enkele dagen later gevonden waren.
Als we zo gaan beginnen: Je moet Darkwing maar eens vragen, maar er circuleert in Frankrijk een lijst met letterlijk honderden materieelnummers waarvan niemand weet waar ze zijn, soms al 10 jaar spoorloos.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ben er in ieder geval zeker van dat de keren die ze toegeven niet gelogen zijn.
Oud mat waar je wat aan wijzigt is vrijgesteld van die crashnormen. Je ziet spoken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zie jij het gebeuren dat Nederlandse, Belgische én Europese normen worden aangepast omdat één lullige spoorwegmaatschappij 30 jaar oud materieel wil inzetten voor diensten waarvoor het niet is ontworpen?
tegenwoordig kunnen ze dat zo opzoeken, behalve als een stel helemaal dood is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vind ik lastig voor te stellen, dat ze niet weten waar de boel staat. De computer houdt het toch allemaal bij?
Ook op een hogesnelheidslijn? IL&T kennende zou me dat zeer verbazen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Oud mat waar je wat aan wijzigt is vrijgesteld van die crashnormen. Je ziet spoken.
Tja, ik denk dat ik mezelf toch wel aan de kant van de 'hardliners' kan scharen. Het rijden door het hele land, ookwel liefkozend 'pretparkroosters' genoemd door Driek, vormen een van de redenen waarom ik dit werk en dan met name de NS als -toekomstige- werkgever heb uitgekozen. Voordat ik aan de opleiding begon had ik een aanbod om te werken als buschauffeur. Voor rondjes om de kerk dus. Die kans heb ik voor de opleiding tot machinist verschiet laten gaan, omdat ik dit nou eenmaal een stuk interessanter vindt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Socios zegt van niet. Het zou ook best kunnen dat het alleen maar de hardliners in de bonden zijn die het als het begin van het einde zien, maar die zijn wel luid.
Hoe werkt dat? met GPS + GSM met simkaart? Of met signalen die via het spoor verstuurd worden?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tegenwoordig kunnen ze dat zo opzoeken, behalve als een stel helemaal dood is.
vrijgesteld van crashnormenquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Oud mat waar je wat aan wijzigt is vrijgesteld van die crashnormen. Je ziet spoken.
Nee man niet gaan marchanderen. Gewoon elke machinist een vast traject en lekker je hele leven lang op dat ene traject heen en weer pendelen. Scheelt giga veel in opleidingskosten want je hebt maar voor een paar kilometer wegbekendheid nodig.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:21 schreef James1988 het volgende:
GlenSpey: hoe sta jij tegenover het idee 'iedere dag een ander traject, maar wel iedere dag dezelfde heen/terugritten op dát traject'?
Waarna je die machinisten niet meer kan gebruiken bij verstoringen. Je lijkt ProRail wel met je "flexibiliteit is eng"quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man niet gaan marchanderen. Gewoon elke machinist een vast traject en lekker je hele leven lang op dat ene traject heen en weer pendelen. Scheelt giga veel in opleidingskosten want je hebt maar voor een paar kilometer wegbekendheid nodig.
dat eerste. zo kunnen ze op afstand zien welk stelnummer het betreftquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hoe werkt dat? met GPS + GSM met simkaart? Of met signalen die via het spoor verstuurd worden?
Vrijgesteld van de vernieuwde crashnormen. Op wat GTW na voldoet er volgens mij op dit moment niets van het reizigersmaterieel aan de nieuwste crashnormen. Dat is gewoon onbetaalbaar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vrijgesteld van crashnormenSerieus, hoe kan zoiets bestaan?
![]()
"ja alles moet veilig zijn want er moeten geen doden vallen bij een botsing!"
"Maar als jouw ijzer niet veilig is, hey, vinden we ook prima!"
Is dat bij Arriva ooit een probleem dan?quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarna je die machinisten niet meer kan gebruiken bij verstoringen. Je lijkt ProRail wel met je "flexibiliteit is eng".
Zou moeten ja. In de praktijk werkt het net andersom.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:27 schreef V2 het volgende:
Verlies ook niet het veiligheidsaspect uit het oog. In zowat elk IL&T-rapport lees je dat een situatie die afweek van het verwachtingspatroon genegeerd werd of tot een te late reactie heeft geleid. Dit wordt voorkomen door niet elke dag te pendelen op hetzelfde traject!
Uiteraard niet. Maar bij een commercieel bedrijf worden dat soort dingen toch besproken om betere service te kunnen leveren aan de klant (binnen uiteraard parameters als arbeidstijdenwet). Het lijkt me ook meer een issue voor machinisten dan HCs.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:20 schreef GlenSpey het volgende:
Hierin sta ik zeker niet alleen, want ik denk dat het overgrote merendeel van het huidige NS-personeel (en daarmee dus ook de bonden) tegen de invoer van het rondje zijn. En terecht want het zou een behoorlijke opoffering zijn. Als je op een willekeurig kantoorbedrijf zou vragen of het personeel bereid is 90% van de werkdiversiteit in te leveren dan gaat men daar natuurlijk ook niet zomaar mee akkoord...
Dat is uiteraard iets anders dan "de hele dag door maar het hele land op". Als een machinist zijn aandacht er binnen een dag al niet meer bij kan houden denk ik niet dat hij nog goed op zijn plek zit.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:27 schreef V2 het volgende:
Verlies ook niet het veiligheidsaspect uit het oog. In zowat elk IL&T-rapport lees je dat een situatie die afweek van het verwachtingspatroon genegeerd werd of tot een te late reactie heeft geleid. Dit wordt voorkomen door niet elke dag te pendelen op hetzelfde traject!
Tussen Zuidbroek en Veendam reed al weer wattwitter:Arriva_NL twitterde op maandag 28-10-2013 om 20:31:46Het treinverkeer tussen Groningen - Nieuweschans - Leer wordt weer hervat. reageer retweet
Er zit een verschil tussen vrij recente crashnormen en normen die golden ten tijde van de bouw van ICRm (jaren '80) en de verbouwing tot BDs (eind jaren '90).quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vrijgesteld van de vernieuwde crashnormen. Op wat GTW na voldoet er volgens mij op dit moment niets van het reizigersmaterieel aan de nieuwste crashnormen. Dat is gewoon onbetaalbaar.
mja, die SLT is nog steeds niet weer in dienst.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen vrij recente crashnormen en normen die golden ten tijde van de bouw van ICRm (jaren '80) en de verbouwing tot BDs (eind jaren '90).
Dat was goed te zien bij de botsing bij Amsterdam: de VIRM zat flink in de kreukels terwijl de SLT er vrijwel ongeschonden uit kwam.
stage vergoed mijn reiskosten, geen probleem voor mij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gelukkig moet ik morgen pas reizen. Maar via Drachten reizen is duurder dan wachten op Arriva
Wilden ze dat ding niet gaan gebruiken voor verschillende experimenten (waaronder een wc) 'nu hij er toch staat?'quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die SLT is nog steeds niet weer in dienst.
Streven naar een nog veiliger spoor. Gelukkig gaat het nog niet zo ver als in de VS.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
dat gezanik met die crashnormen waar gaat dat over joh. Worden mensen ineens kwetsbaarder of zo?
zou wel handig zijnquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wilden ze dat ding niet gaan gebruiken voor verschillende experimenten (waaronder een wc) 'nu hij er toch staat?'
Daar is reizigersspoor dan ook op sterven na dood.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:43 schreef James1988 het volgende:
Streven naar een nog veiliger spoor. Gelukkig gaat het nog niet zo ver als in de VS.
omlaag die veiligheidsnormen!! Is het maar meteen gebeurdquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar is reizigersspoor dan ook op sterven na dood.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:48 schreef Bitlord het volgende:
Het is wel interessant om die ontwikkeling te zien ja. Als je de huidige cabines vergelijkt met de blokkendozen of mat 35/36/46/X...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Disclaimer: in Winsum knalden beide blauwe engelen met ongeveer 160 kilometer per uur tegen elkaar op, in Amsterdam met maximaal 80 km
quote:Op zondag 16 september 2012 01:27 schreef Igen het volgende:
Kwam een interessante documentaire tegen over de botsveiligheid van treinen:
(in het Frans; delen 2 t/m 5 kun je vast zelf wel vinden)
Een leuk weetje vond ik o.a. dat een constructie met jacobsdraaistellen blijkbaar kan bijdragen aan de veiligheid. En dat de Franse HSL's niet alleen volledig ongelijkvloers zijn maar ook een detectiesysteem hebben voor als er toch een obstakel op het spoor is.
Klopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
diegene die dat zongen zaten toch niet in de trein maar op een tractor?
Dus je vriendin moet nu morgenochtend om 5 uur vertrekken? Ook balenquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:00 schreef Monopoly het volgende:
Communicatie tussen NS personeel was ronduit drama net.
De één zei dat mijn vriendin kon wachten op de sprinter naar Zwolle, de ander zei dat de IC zou gaan rijden.
Wij waren vol goede hoop want toen we heen liepen naar het station reed er een ICM richting Zwolle ons voorbij.
Vervolgens lagen opeens allerlei overwegen in de storing/ ze gingen niet dicht_!
Ja sterf maar. Ik ben er wel klaar mee voor vandaag met ze. Ze hebben zelf geen idee, iedereen doet maar wat.
Dat zal ze leren!quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:00 schreef Monopoly het volgende:
Ja sterf maar. Ik ben er wel klaar mee voor vandaag met ze. Ze hebben zelf geen idee, iedereen doet maar wat.
Ja is zuur voor d'r. 5 uur opstaan ipv 5 minuten fietsen naar werkquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus je vriendin moet nu morgenochtend om 5 uur vertrekken? Ook balen
Nou en. Het reed. WEL.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
diegene die dat zongen zaten toch niet in de trein maar op een tractor?
Die laatstequote:Op maandag 28 oktober 2013 21:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even een aantal boom-op-spoor-tweets verzameld.
Die laatstequote:Op maandag 28 oktober 2013 21:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Even een aantal boom-op-spoor-tweets verzameld.
Niemand zegt dat personeel altijd hetzelfde rondje moet rijden. Maar wel binnen een werkdag. Dus iedere dag een ander rondje houdt gewoon variatie in het werk. Maar dat wordt door de bonden stelselmatig weggemoffeld.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat ik mezelf toch wel aan de kant van de 'hardliners' kan scharen. Het rijden door het hele land, ookwel liefkozend 'pretparkroosters' genoemd door Driek, vormen een van de redenen waarom ik dit werk en dan met name de NS als -toekomstige- werkgever heb uitgekozen. Voordat ik aan de opleiding begon had ik een aanbod om te werken als buschauffeur. Voor rondjes om de kerk dus. Die kans heb ik voor de opleiding tot machinist verschiet laten gaan, omdat ik dit nou eenmaal een stuk interessanter vindt.
Hierin sta ik zeker niet alleen, want ik denk dat het overgrote merendeel van het huidige NS-personeel (en daarmee dus ook de bonden) tegen de invoer van het rondje zijn. En terecht want het zou een behoorlijke opoffering zijn. Als je op een willekeurig kantoorbedrijf zou vragen of het personeel bereid is 90% van de werkdiversiteit in te leveren dan gaat men daar natuurlijk ook niet zomaar mee akkoord...
Daarnaast moet gezegd worden, dat het op dagen zoals dit, waar alles in het honderd loopt en een groot deel van de trajecten niet langer bereden kan worden, prima zou moeten kunnen om een dagje te pendelen op een kort traject. Dit wordt waar mogelijk dan vaak ook al zo toegepast, omdat je als machinist anders een hele dag in de kantine doorbrengt. Tis dus niet zo dat dit idee compleet nieuw is en binnen het bedrijf als onbespreekbaar wordt gezien
Waarom zou je op de kwartiersdiensten niet op de grote stations 1 sprinter een kwartier kunnen ophouden en combineren met een achteropkomende sprinter? Dan speel je 1 machinist vrij die reizigers op het perron kan helpen. Als je daar met de trein en perronlengtes rekening mee houdt bij stormvoorspellingen kun je zonder veel rijpaden aan te passen toch uitdunnen mét dubbel lang materieel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En hoe denk jij midden op de dag zo'n complexe dienstregeling opeens over te schakelen?
Dit heb ik ook nooit begrepen. Personeen houdt de afwisseling, en de personeelsroosters hebben veel minder invloed op verstoringen. Zou je eens goed achteraan moeten gaan, als je maar overduidelijk maakt dat je dus niet gaat voor rondje om de kerk, enfin je weet wel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:13 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niemand zegt dat personeel altijd hetzelfde rondje moet rijden. Maar wel binnen een werkdag. Dus iedere dag een ander rondje houdt gewoon variatie in het werk. Maar dat wordt door de bonden stelselmatig weggemoffeld.
het zou kunnen dat alles dan weer een klein beetje op tijd rijdtquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
Wordt er voor donderdag ook weer wind of onweer voorspelt? Dan mag ik weer naar Amsterdam
Of zaterdag, dan moet ik om 6:15 naar Schiphol :|quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
Wordt er voor donderdag ook weer wind of onweer voorspelt? Dan mag ik weer naar Amsterdam
Jij durft.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of zaterdag, dan moet ik om 6:15 naar Schiphol :|
Daar gaan we ook telkens opnieuw weer achteraan. We vestigen onze hoop op Timo Huges.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:28 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dit heb ik ook nooit begrepen. Personeen houdt de afwisseling, en de personeelsroosters hebben veel minder invloed op verstoringen. Zou je eens goed achteraan moeten gaan, als je maar overduidelijk maakt dat je dus niet gaat voor rondje om de kerk, enfin je weet wel.
Hoe vinden personeelsomlopen plaats in andere landen? Er moet daar toch het een en ander over te vinden zijn qua literatuur? Sta je gelijk sterker in je verhaal (althans als de literatuur een verbetering uitwijst).quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Daar gaan we ook telkens opnieuw weer achteraan. We vestigen onze hoop op Timo Huges.
gecondoleerdquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen de hele dag om naar Alkmaar te komen, en woensdag de hele ochtend om naar Den Helder te komen. Even oma onder de grond stoppen.
het rijdt weer, dus ik kan morgen met een gerust gevoel op padquote:Op maandag 28 oktober 2013 21:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
Aan het eind van de morgen stond ik voor een gesloten overweg waar geen trein aan kwam. Kapot dus. Eerst dat nummer maar eens gebeld wat op de paal stond (voor de liefhebbers Poelmanweg Zuidhorn km 62,1) en daarna ben ik (waarschijnlijk hoogst illegaal) het verkeer maar gaan regelen tot er een trein aan kwam. Ik heb naar de bomen gewezen en gebaart dat ze plat lagen. Aan de reactie van de machinist wist ze het al. Dus toen ben ik maar weer verder gereden, ik stond er al een kwartier.
Verder een hoop bomen, ik meende dat er bij station Zuidhorn ook iets op het spoor lag, maar gezien bovenstaande trein was dat niet veel soeps,
2045 de stopbus gepakt naar Zwolle vanuit Groningen, in Assen eruit gezet omdat de trein verder reed. Ben nu bijna in Zwolle.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja is zuur voor d'r. 5 uur opstaan ipv 5 minuten fietsen naar werk
Voor haar is het erger dan voor mij, maar ik irriteer mij altijd te hard aan dit soort dingen.
Ik begrijp heel goed dat die NS'ers er echt wel zijn om je te helpen op zo'n dag. Maar die onderlinge communicatie is verschrikkelijk. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ze hebben geen idee wat nou de juiste informatie is.
Dat is wel een kwalijke zaak. Moet vast wel beter kunnen dan dit.
Hier iets wat ik zo snel even had gevonden. Niet in detail gelzen trouwens:quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:55 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoe vinden personeelsomlopen plaats in andere landen? Er moet daar toch het een en ander over te vinden zijn qua literatuur? Sta je gelijk sterker in je verhaal (althans als de literatuur een verbetering uitwijst).
Nouja, 9 keer zo lange reistijd. Ik vind het nogal watquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:03 schreef Crientj het volgende:
Hm, moet zeggen dat ik meer chaos had verwacht op Utrecht. Maar wellicht was die er wel, alleen vrijwel niet te merken aan "onze" kant. Zelf 1,5 uur gedaan om van Utrecht naar Bilthoven te reizen, kwam bij spoor 1 aan. "Sprinter Zwolle +20 minuten". Riep iets te hard 20 minuten?!, ja doei!, en ben omgekeerd om een bak thee te halen.
EINDE. </Lief Dagboek>
Hee, bekend artikel die eerstequote:Op maandag 28 oktober 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hier iets wat ik zo snel even had gevonden. Niet in detail gelzen trouwens:
https://drive.google.com/(...)Qnc/edit?usp=sharing
http://www.engineering.le(...)ns/theses/kwan_a.pdf
toch mooi dat het laddertje zo goed vast zitquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Tussen Zwolle en Kampen Zuid was een sein omgeknikt:
[ afbeelding ]
Oh daar.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Tussen Zwolle en Kampen Zuid was een sein omgeknikt:
[ afbeelding ]
Potverdrie dat ICRm blijft toch machtig materieel hč. In -2 minuten van Den Haag naar Breda. Daar kan geen Thalys tegenop.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
Mijn ervaringen van vandaag:
8:25: "hč kudt, de Fyra van Breda naar Amsterdam rijdt niet"
8:37: 3x ICMm komt voorrijden in Breda, keurig aan de maat
9:37 aankomst in Den Haag, stipt.
19:23 ICRm TD9 vertrekt keurig op tijd uit Den Haag
19:21 aankomst in Breda, met +1
Allemaal prima dus
Tijdens reguliere dienstregelingdagen zou een vaste inzet van personeel per lijn waarschijnlijk te duur worden, aangezien je niet kan profiteren van enkele voordelen die het constant wisselen van traject biedt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:10 schreef V2 het volgende:
Overigens, dat paper over agent-technieken is 'oud nieuws', tegenwoordig is het ook al mogelijk om met exacte methoden (column generation etc) dagplanningen snel door te rekenen bij verstoringen. Ik had verwacht dat dit soort technieken deze winter al live zou gaan, maar het laat aardig lang op zich wachten. De koppeling van systemen is weer eens lastiger dan verwacht ... computationeel is het allang opgelost.
Stel dat mijn dienstrooster er als volgt uitzag:quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:27 schreef V2 het volgende:
Juist! Dat legt het probleem goed uit. En zoals al gezegd: het wringt 'm in de materieelomloop, niet in de personeelsroosters.
Als dat in heel het land gebeurd zou ik zeggen dat de bijsturing vrijwel het overzicht over het personeel verliest.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:40 schreef V2 het volgende:
Als de materieelomloop er ook zo uit ziet heb je een groter probleem. Een vervangende machinist is sneller geregeld dan een vervangende trein.
Er zit altijd minimaal een half uur overstaptijd in. Je kan regulier ook over Hilversum passagieren. Of een taxi of whatever.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Stel dat mijn dienstrooster er als volgt uitzag:
Amsterdam -> Amersfoort
Amersfoort -> Utrecht
Utrecht -> Nijmegen
Nijmegen -> Utrecht
Utrecht -> Schiphol
Maar Amersfoort -> Utrecht is verstoord. Hoe kan ik de rest van mijn dienst dan uitvoeren? Het ligt dan toch aan de dienstroosters en aan de materieelomlopen?
Ik hoor toch echt regelmatig dat treinen vertraagd zijn omdat de machinist uit een andere trein moet komen. Bovendien is dat met een grote verstoring (helemaal met sneeuw, waarbij ook het wegverkeer is verstoord) natuurlijk helemaal geen optie.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er zit altijd minimaal een half uur overstaptijd in. Je kan regulier ook over Hilversum passagieren. Of een taxi of whatever.
Dat hoeft ook niet de pijnpunt zijn... Men heeft liever te korte treinen dan helemaal geen treinen. Je kunt het zodanig regelen dat de trein van punt A naar B rijdt en terug en de machinist en conducteur rijden hetzelfde traject. Dus die blijven gewoon in dezelfde trein of wisselen af met een ander duo die hetzelfde traject rijdt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:46 schreef V2 het volgende:
Punt blijft nog altijd: je moet zowel personeel als materieel bijsturen. Het tweede, daar zit het pijnpunt. Dat zie je ook goed aan de lengtes die soms echt niet goed kloppen in de spits: te korte treinen zijn een schoolvoorbeeld van falende materieelbijsturing.
Ik sta er soms verbaasd over hoe snel ze in Ile de France na een verstoring de boel weer op de rails (quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:46 schreef b2py het volgende:
Automatiseren die treinen, heb je ook geen machinist meer nodig.
Ja, klopt maar er moet dus wel een hoop aan de hand zijn voor het fout gaat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:49 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik hoor toch echt regelmatig dat treinen vertraagd zijn omdat de machinist uit een andere trein moet komen. Bovendien is dat met een grote verstoring (helemaal met sneeuw, waarbij ook het wegverkeer is verstoord) natuurlijk helemaal geen optie.
Mét cijferbord vangt dat best wel wat wind inderdaad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:08 schreef greavy het volgende:
Tussen Zwolle en Kampen Zuid was een sein omgeknikt:
[ afbeelding ]
Volgens mij is lopen bijna net zo snel, mwah 1 uur 51 volgens google, ik stap stevig door dus zal niet veel makenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Nouja, 9 keer zo lange reistijd. Ik vind het nogal wat
Dat kun jij niet, maar op dat moment zijn er machinisten aan de utrechtse kant van de verstoring die utrecht -> amersfoort (en verder) hadden moeten rijden. Dat kan uiteraard ook niet, dus worden beide bijgestuurd om 'elkaars' treinen te gaan rijden. Dus machinist in utrecht gaatquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Stel dat mijn dienstrooster er als volgt uitzag:
Amsterdam -> Amersfoort
Amersfoort -> Utrecht
Utrecht -> Nijmegen
Nijmegen -> Utrecht
Utrecht -> Schiphol
Maar Amersfoort -> Utrecht is verstoord. Hoe kan ik de rest van mijn dienst dan uitvoeren? Het ligt dan toch aan de dienstroosters en aan de materieelomlopen?
Het is goed als dat geen nieuws isquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:04 schreef Socios het volgende:
NOS-TT 751 meldt droog: "De treinen rijden volgens plan".
En zo hoort het.
Kwam 'm op Facebook tegenquote:Op maandag 28 oktober 2013 23:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mét cijferbord vangt dat best wel wat wind inderdaad.
Waar heb je die foto vandaan?
Inderdaad. Daarom dit:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 07:05 schreef Litpho het volgende:
Hard gewerkt gisteren (en ongetwijfeld nog vannacht).
Mooi contrast: een hele pagina vol al dan niet gefundeerde kritiek en dan één halve zin met waardering. Chapeau!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:59 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom dit:
Veel waardering voor betrokkenen bij NS en ProRail.
http://www.voorbeterov.nl/131027.php
Railtime: Geen storingenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:00 schreef sararaats het volgende:
in de Ardennen blijft het slecht weer en de treinen zijn in de soep gedraaid
wat is voor jou mondjesmaat?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:16 schreef WhiteJoker het volgende:
Inmiddels rond Amersfoort steeds verder oplopende vertragingen door gladde sporen. Er gaan nog maar mondjesmaat treinen naar Amsterdam en die rijden met aangepaste snelheid.
Ik quote de conducteur. Mijn trein viel uit namelijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
wat is voor jou mondjesmaat?
Er kan toch al van Londen naar Peking gereden worden?quote:EPA
De eerste tunnel die Europa en Azië verbindt wordt vandaag officieel geopend. Onder de Bosporus door in het Turkse Istanbul loopt de Marmaraytunnel, waar vanaf vandaag treinen doorrijden. Volgens premier Erdogan is de tunnel niet alleen van lokaal belang, het is zelfs een verbinding tussen Londen en Peking.
Wat een gedoe. Eerst was het voor Rotterdam - Breda ¤1.80, toen werd dat verhoogd naar ¤2.30 en nu komen ze er toch achter dat de tijdwinst dermate gering is dat er eigenlijk helemaal geen toeslag voor gevraagd zou moeten worden. Ben benieuwd hoe ze dit duidelijk aan willen geven aangezien er op Breda wel gewoon toeslagpaaltje komen te staan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 05:54 schreef dennistd het volgende:
De Fyra-toeslag wordt afgeschaft voor Rotterdam-Breda, de spitsritten rijden meer in de spits (een uur later 's morgens naar Rotterdam, 's avonds een uur eerder naar Amsterdam), het Fyra-abonnement wordt afgeschaft (er blijft alleen nog een toeslagabonnement bestaan) en de toeslagpaaltjes op de perrons gaan in werking: http://locov.nl/Images/Lo(...)ed_tcm311-346695.pdf
Hoeveel sneller is Rotterdam - Breda via de HSL überhaupt vergeleken met via Dordrecht?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 05:54 schreef dennistd het volgende:
De Fyra-toeslag wordt afgeschaft voor Rotterdam-Breda, de spitsritten rijden meer in de spits (een uur later 's morgens naar Rotterdam, 's avonds een uur eerder naar Amsterdam), het Fyra-abonnement wordt afgeschaft (er blijft alleen nog een toeslagabonnement bestaan) en de toeslagpaaltjes op de perrons gaan in werking: http://locov.nl/Images/Lo(...)ed_tcm311-346695.pdf
Wanneer Fyra wordt omgeleid via Dordrecht komt-ie zonder ook maar één minuut vertraging aan in Breda of Rotterdam.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:20 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Hoeveel sneller is Rotterdam - Breda via de HSL überhaupt vergeleken met via Dordrecht?
Inderdaad, er kunnen nu ook al goederentreinen rijden tussen China en Duitsland. Die zijn dan wel meer dan twee weken onderweg maar goed, het kán. En veel sneller dan per boot.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me dat er ook wel ergens een tunnel door de Oeral loopt die Europa met Azië verbindt ja
Wat dat betreft ben ik blij niet meer in Dordrecht te wonen en afhankelijk te zijn van de trein, verbindingen daar worden met het jaar karigerquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:25 schreef ReisT het volgende:
Je betaalt ook helemaal geen toeslag omdat het sneller zou zijn.
Dat ze nu toch de toeslag gaan afschaffen voor dat stukje heeft natuurlijk te maken met de toekomstplannen voor gewone (dus toeslagvrije) IC's Den Haag-Eindhoven via de HSL.
Ik hoop dat dat niet doorgaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:25 schreef ReisT het volgende:
Dat ze nu toch de toeslag gaan afschaffen voor dat stukje heeft natuurlijk te maken met de toekomstplannen voor gewone (dus toeslagvrije) IC's Den Haag-Eindhoven via de HSL.
Het levert weinig op terwijl het een grote groep reizigers nodeloos dupeert.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Op basis van welke aannames hoop je dat?
op een aantal plaatsen zijn de sporen nog zeer glad en daar komen de korte keringen van enkele treinen bij, waardoor vertragingen er niet snel uit te rijden zijnquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:30 schreef sararaats het volgende:
nog steeds slechte weersomstandigheden?
En dan met name voor de reizigers die gedupeerd worden die niets aan de HSL hebbenquote:
Nee hoor, alleen heeft de NS last van gladde sporen en de materieel is niet op de juiste plekquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:30 schreef sararaats het volgende:
nog steeds slechte weersomstandigheden?
425 uur reisduur misschien?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles, jij dacht dat de limiet van de HAFAS 12 overstaps was, toch?
Er is ook nog iets anders wat m begrenst, ik weet alleen niet wat...
[ afbeelding ]
ach, dat hebben we hier ook en meer storingen aan overwegen. kan een overweg eigenlijk bevriezen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een aantal plaatsen zijn de sporen nog zeer glad en daar komen de korte keringen van enkele treinen bij, waardoor vertragingen er niet snel uit te rijden zijn
inderdaadquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Railtime: Geen storingen
In de vertrektijden van de stations vind ik ook niet veel speciaals.
Halt´s Maul, sei still, ich geh´ Heim wann ich will!quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:58 schreef greavy het volgende:
Ook in Duitsland had de storm voor problemen gezorgd, voornamelijk Noord- en NoordWest Duitsland heeft veel hinder ondervonden. Ook diverse trajecten waren daar versperd.
Ik zat net in een VIRM die een partij begon te glijden op de Hollandse brug zeg.. Niet te zuinig.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op een aantal plaatsen zijn de sporen nog zeer glad en daar komen de korte keringen van enkele treinen bij, waardoor vertragingen er niet snel uit te rijden zijn
Het pimpelrijtuig blijft dus een Restaurant ipv een Bistroquote:dvdhoven (di 29 okt 2013 07:27:23 http://somda.nl/forum/9646/p473450/):
In Eisenbahn Magazin 11/2013 een berichtje over de lange Bordrestaurant rijtuigen. Inmiddels hebben ze allemaal bredere bufferschijven, dat kon ik vorige week vanaf het perron in Aml goed zien, maar computeranimaties hebben aangetoond dat de aangrenzende rijtuigen ook bredere bufferschijven moeten hebben om het overbufferingsgevaar uit te sluiten. Een voorstel om dan "stammetjes" te gaan vormen met telkens een restauratiewagen ingepakt in 2 rijtuigen met eveneens brede buffers werd als te lastig verworpen. De lange restauratiewagens blijven dus in de 14x/24x rijden.
Wat is nou ookalweer precies het probleem met die rijtuigen dan? Dat ze in krappe bochten niet goed meer buffer-op-buffer staan met hun voor/achter-lopers ofzo?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:57 schreef dennistd het volgende:
Even een quote van somda:
[..]
Het pimpelrijtuig blijft dus een Restaurant ipv een Bistro
O ja, geduwde treinen. En daarom kan het ook prima in de Pimpel, want die rijdt toch alleen maar als getrokken trein! Dankje!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:43 schreef dennistd het volgende:
Ze zijn 27,5m ipv de normale 26,4m. Dat levert in krappe wisselstraten een probleem op als de trein geduwd wordt. Als de afstand tussen de draaistellen gelijk is zwaaien de uiteinden meer uit, en hierdoor schieten de buffers aan de binnenbocht-kant naast elkaar, met ontsporingen tot gevolg.
Kan je beter in zo'n VIRM hebben dan in ander materieel, want daar helpt de ABI meestal nog een handje meequote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:13 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik zat net in een VIRM die een partij begon te glijden op de Hollandse brug zeg.. Niet te zuinig.
En als ze 'm nou duwen tijdens het rangeren?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
O ja, geduwde treinen. En daarom kan het ook prima in de Pimpel, want die rijdt toch alleen maar als getrokken trein! Dankje!
De treinserie 140/240, om precies te zijn te treinen 140 t/m 149 en 240 t/m 243. Dit zijn de IC's Berlijn-Amsterdam, op FOK! beter bekend als de Pimpel.quote:
Dat gebeurd maar weinigquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:34 schreef V2 het volgende:
[..]
En als ze 'm nou duwen tijdens het rangeren?
Nou ja, hij hoeft maar 1x te ontsporen hequote:
Ja!!!! k zat wel te denken aan ICE+ maar IC+ thnx!quote:
En dat voor dit broekie, had Duvel al wel verwacht. Graag gedaan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ja!!!! k zat wel te denken aan ICE+ maar IC+ thnx!
Duuf heeft daarvan nog foldermeteriaal op zolder liggen..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:48 schreef b2py het volgende:
[..]
En dat voor dit broekie, had Duvel al wel verwacht. Graag gedaan.
In een kast achter een kastquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Duuf heeft daarvan nog foldermeteriaal op zolder liggen..
Zo, het lintje is geknipt en de hoogwaardigheidsbekleders (waaronder Erdogan, de Japanse premier Abe, en om een of andere reden de Somalische premier/president) hebben een eerste rit gemaakt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:32 schreef Bitlord het volgende:
Volgens mij was het hier nog niet langsgekomen: vandaag wordt Marmaray in Istanbul officieel geopend, waardoor er een belangrijke spoorverbinding bijkomt tussen Europa en Azië. Mijn Turks is helaas niet al te best, dus ik kan niet uit de teksten halen of de spoorlijn alleen wordt gebruikt voor voorstadsvervoer of dat er ook goederentreinen en internationale passagierstreinen doorheen gaan rijden.
[ afbeelding ]
quote:
Vervelend hč, als je moet werken als je moet werkenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:16 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht wel een pittige nachtdienst gehad. Veel stond op plekken waar het toch niet thuis hoorde.
Ipv van 2 uur 's nachts tot 4 uur lekker tv te kunnen kijken met een sigaretje, mocht ik nog 5 rangeerbewegingen maken.
Wel jammer, maar goed. Dat hoort er ook bij. Geen schade aan treinen gezien van de storm.
quote:Do you think there are leaves on the track. Arriva train brakes wonder and a drifting. Beware of "all" you in
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:23 schreef b2py het volgende:
Vervelend hč, als je moet werken als je moet werken
Jup, is Deensquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Arriva rijdt niet in Noorwegen. Denk dat het Deens is.
[..]
Hehehehe,quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Vervelend hč, als je moet werken als je moet werken
dat is al een goed ding (geen schade aan de treinen)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:16 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht wel een pittige nachtdienst gehad. Veel stond op plekken waar het toch niet thuis hoorde.
Ipv van 2 uur 's nachts tot 4 uur lekker tv te kunnen kijken met een sigaretje, mocht ik nog 5 rangeerbewegingen maken.
Wel jammer, maar goed. Dat hoort er ook bij. Geen schade aan treinen gezien van de storm.
Nee, een overweg bevriest niet, en ook niet de overwegbomen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:43 schreef sararaats het volgende:
[..]
dat is al een goed ding (geen schade aan de treinen)
ik vroeg eerder in het topic of een overweg kan bevriezen maar denk het wel.
Simpelweg dat je dan weer op tijd rijdt. Die vertraging haal je anders nooit meer in. Als je met meer dan +10 de Flevolijn oprijdt wordt de vertraging alleen maar groter en haalt ie de kering in het Noorden weer niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:13 schreef Yreal het volgende:
Sterk staaltje treintjes rijden is belangrijker dan reizigers vervoeren.
ic uit Leeuwarden richting den haag cs met +17 op Leiden. Trein daar keren, trein in den haag schrappen en in Leiden weer aan de terugrit beginnen.
iedereen + minimaal 20. En wat winnen we er nu mee?
Nee, je moet je treintjes goed laten rijden om reizigers fatsoenlijk te kunnen vervoeren. Niemand heeft iets aan een trein die +20 heeft wat langzaam oploopt naar +30. Want de reizigers van die trein hebben toch al bijna de vertraging van volledige uitval van die rit te pakken terwijl de reizigers van de volgende rit, die er geen last van hoeven te hebben het alsnog hebben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:19 schreef Yreal het volgende:
Van wat ik zeg dus, treintjes rijden belangrijker dan mensen vervoeren.
en de trein uit den haag van 8 uur gaat echt niet meer terug die avond.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
Wil je de kering in Leeuwarden missen dan moet je toch wel minimaal +45 hebben. In Groningen is het bijna +30
wat te denken van de mensen die in den haag staan te wachten? Sorry jongens, vandaag starten we in Leiden. Doei !quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, je moet je treintjes goed laten rijden om reizigers fatsoenlijk te kunnen vervoeren. Niemand heeft iets aan een trein die +20 heeft wat langzaam oploopt naar +30. Want de reizigers van die trein hebben toch al bijna de vertraging van volledige uitval van die rit te pakken terwijl de reizigers van de volgende rit, die er geen last van hoeven te hebben het alsnog hebben.
Ik ben het met je eens dat het niet echt klantvriendelijk is en daarom juich ik het ook toe dat in de volgende dienstregeling er ingezet wordt op langere keringen. Helaas zorgt dat weer voor nog ingewikkeldere materieelomlopen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat te denken van de mensen die in den haag staan te wachten? Sorry jongens, vandaag starten we in Leiden. Doei !
En nog meer materieeltekort.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het niet echt klantvriendelijk is en daarom juich ik het ook toe dat in de volgende dienstregeling er ingezet wordt op langere keringen. Helaas zorgt dat weer voor nog ingewikkeldere materieelomlopen.
Lange keringen op zichzelf leveren per definitie meer materieelomlopen op.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
door deze verschuiving hoeft dat niet per se
In België heel gebruikelijk. Op de Belgische variant op de CTA staat dan heel droog "vertrekt vanaf een ander station".quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat te denken van de mensen die in den haag staan te wachten? Sorry jongens, vandaag starten we in Leiden. Doei !
hier worden van een lange en een korte kering twee middellange keringen gemaakt. Is robuusterquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Lange keringen op zichzelf leveren per definitie meer materieelomlopen op.
Dat zei ik afgelopen week precies tegen jou. Ging nu alleen om treinen die op zichzelf keren en niet op elkaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier worden van een lange en een korte kering twee middellange keringen gemaakt. Is robuuster
Ach.. Op het tijdstip dat de vertraagde trein zou vertrekken vertrekt dan een andere trein naar Leiden. Je kan het ook overdrijven..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat te denken van de mensen die in den haag staan te wachten? Sorry jongens, vandaag starten we in Leiden. Doei !
Nouwja, dan had je nog op een trein naar leiden kunnen stappen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
In België heel gebruikelijk. Op de Belgische variant op de CTA staat dan heel droog "vertrekt vanaf een ander station".
Klopt. Robuuster kun je in dit geval niet tegen zijn, alleen de nog ingewikkelder materieelomloop blijft iets waar ik minder blij mee ben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zei ik afgelopen week precies tegen jou.
klopt, af en toe een ander beginstation moet kunnen, het moet niet de standaard worden.quote:Ging nu alleen om treinen die op zichzelf keren en niet op elkaar.
mooi op tijd. Had laatst al het vermoeden dat het niet lang meer kon gaan duren toen mijn trein onderweg naar het noorden langs de werkzaamheden reedquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste meters spoor in OV-SAAL liggen
Bezopen! Hoelaat wasda?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:13 schreef Yreal het volgende:
Sterk staaltje treintjes rijden is belangrijker dan reizigers vervoeren.
ic uit Leeuwarden richting den haag cs met +17 op Leiden. Trein daar keren, trein in den haag schrappen en in Leiden weer aan de terugrit beginnen.
iedereen + minimaal 20. En wat winnen we er nu mee?
Gistermorgen is de IC naar Berlijn er al doorheen gegaan, dat schijnt voorlopig ook de enige te zijn die er gepland gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:20 schreef Fiorano het volgende:
Waarneer word het tunneltje bij Amersfoort in gebruik genomen? Zag dat de blokkades met de bielzen weg gehaald zijn.
Dienstregeling 2014 en voorlopig de pimpel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:20 schreef Fiorano het volgende:
Waarneer word het tunneltje bij Amersfoort in gebruik genomen? Zag dat de blokkades met de bielzen weg gehaald zijn.
Bijzonder...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gistermorgen is de IC naar Berlijn er al doorheen gegaan, dat schijnt voorlopig ook de enige te zijn die er gepland gebruik van maakt.
Thanks!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Dienstregeling 2014 en voorlopig de pimpel.
Bij bijsturingsacties is het overigens ook mogelijk dat hij gebruikt gaat worden.
die had +15quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:16 schreef b2py het volgende:
Man, laat je niet zo opfokken. De trein naar Den Haag Centraal zat er blokafstand achter, je kon zo overstappen.
Zolang SAAL (of eigenlijk AAL) er bij elk zuchtje van de Schipholtunnel uit ligt, kan ik er niet wild van worden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:11 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste meters spoor in OV-SAAL liggen
We waren geloof ik 8 uur in leiden.quote:
Maarrrrrrrr...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:16 schreef b2py het volgende:
Man, laat je niet zo opfokken. De trein naar Den Haag Centraal zat er blokafstand achter, je kon zo overstappen.
Die hebben sowieso vertraging, of die trein nou wel of niet was doorgereden. En ze hebben een alternatief via Utrechtquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maarrrrrrrr...
De reizigers vanaf Den Haag Centraal naar het Noordoosten? Hoe zat het daarmee?
Die waren sowieso al verstandig als ze over Utrecht zouden reizen. Want anders heb je al bij de start meteen +20.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maarrrrrrrr...
De reizigers vanaf Den Haag Centraal naar het Noordoosten? Hoe zat het daarmee?
Ja dat vraag ik mij dus ook af. Het zou mij niet verbazen als niemand die even de IC naar utrecht in geschopt heeft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maarrrrrrrr...
De reizigers vanaf Den Haag Centraal naar het Noordoosten? Hoe zat het daarmee?
Maar is dat dan niet het echte probleem? De reisinfo werkt onvoldoende hinderbeperkend. Als ik zou zien dat mijn trein naar het noorden +5 heeft en ik zou in Zwolle over moeten stappen, dan zou ik sowieso al over Utrecht reizen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik mij dus ook af. Het zou mij niet verbazen als niemand die even de IC naar utrecht in geschopt heeft.
Gaf de reisinformatie dat advies ook? Of was dit alleen voor de ervaren reiziger?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die waren sowieso al verstandig als ze over Utrecht zouden reizen. Want anders heb je al bij de start meteen +20.
Geen idee, ik was er niet bij. Maar ik heb waarschijnlijk hetzelfde vermoeden als jij.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gaf de reisinformatie dat advies ook? Of was dit alleen voor de ervaren reiziger?
"het is goed een ervaren reiziger te zijn"?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Geen idee, ik was er niet bij. Maar ik heb waarschijnlijk hetzelfde vermoeden als jij.
Ja en ik vind het zelf erg handig.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
"het is goed een ervaren reiziger te zijn"?.
Daar had ik gisteren niks aan, of ik ben gewoon nog steeds een noobquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:44 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja en ik vind het zelf erg handig.
Gister.. Midden in de avondspits..: Nieuwmarkt, Amsterdam - Filmwijk, Almere. Binnen een uur.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar had ik gisteren niks aan, of ik ben gewoon nog steeds een noob
Jij ging ook rechtsaf, ik links. De hoerenbuurt in.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gister.. Midden in de avondspits..: Nieuwmarkt, Amsterdam - Filmwijk, Almere. Binnen een uur.
Hoeren?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij ging ook rechtsaf, ik links. De hoerenbuurt in.
Smoesjes, dat stukje loop je het snelste als je niet langs de dames gaatquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:55 schreef b2py het volgende:
Ik wilde naar Centraal Station wandelen maar tijdens het wandelen kwam ik erachter dat ik dwars door het red light district naar Centraal liep(We stonden bij nieuwmarkt)
Gezellig, ik des te minderquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:58 schreef Yreal het volgende:
Ik ben trouwens weer aan het treinen geslagen, dus kom weer een beetje meeposten hier
Gun het personeel nou dat stukje omlopen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Smoesjes, dat stukje loop je het snelste als je niet langs de dames gaat
Als ik van de faculteit naar het station loop kan ik het ook niet laten hoor, gewoon een beetje mensen kijkenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gun het personeel nou dat stukje omlopen.
De poortquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Oudemanhuispoort? Dan liep ik altijd Kloveniersburgwal, Nes, Dam, toeristenvrije kant van Damrak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |