Onzin, ze moeten nu ook al compenseren bij 30 minuten of meer. Standaard claimen dus morgen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:09 schreef greavy het volgende:
Eigenlijk is deze uitgedunde DRGL meer iets van: Nou, ALS er vertraging zou optreden, hoeven wij minder geld uit te keren, want er rijden al minder treinen.
Ik heb nog nooit gehad dat een claim niet geaccepteerd werd, claimen die hap zeker op dit soort dagen zijn ze vrijgevig.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:30 schreef greavy het volgende:
Ja, claimen zeker. Maar nu krijgt iedereen gewoon +15 (indien er geen verstoring is), dus is er niks te claimen.
twitter:Thommeh91 twitterde op zondag 27-10-2013 om 16:51:43@NS_online @NSHispeed Morgen Fyra toeslagvrij? reageer retweet
Staat het er echt, zeg maar?twitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:37:55@Thommeh91 Ik heb geen berichten dat Fyra morgen toeslag vrij is. Om welke reden? Dan ga ik het alsnog navragen. reageer retweet
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
twitter:Thommeh91 twitterde op zondag 27-10-2013 om 16:51:43@NS_online @NSHispeed Morgen Fyra toeslagvrij? reageer retweet
Staat het er echt, zeg maar?twitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:37:55@Thommeh91 Ik heb geen berichten dat Fyra morgen toeslag vrij is. Om welke reden? Dan ga ik het alsnog navragen. reageer retweet
Het wordt beter:quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:39 schreef b2py het volgende:
twitter:Thommeh91 twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:39:57@NSHispeed Iets met storm, en uitgedunde dienstregeling enzo. Verder weinig. reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:43:16@Thommeh91 Begrijp ik. Ik zet het uit, zodra ik terugkoppeling krijg laat ik het je weten. Fijne avond! reageer retweet
Wat zet ie uit? De Fyra?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Het wordt beter:twitter:Thommeh91 twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:39:57@NSHispeed Iets met storm, en uitgedunde dienstregeling enzo. Verder weinig. reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:43:16@Thommeh91 Begrijp ik. Ik zet het uit, zodra ik terugkoppeling krijg laat ik het je weten. Fijne avond! reageer retweet
twitter:Thommeh91 twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:45:33@NSHispeed Bij de collega's van NSR al gevonden overigens, Fyra is gehele dag toeslagvrij. reageer retweet
Omdat ze nog niet mogen integreren met HRNquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:42 schreef Litpho het volgende:
Waarom is er überhaupt nog een NSHispeed account?
Dat ligt aan jou zelf denk ik danquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:02 schreef Xetran het volgende:
Waarom kom ik via bahn.de allemaal van die ingewikkelde overstapconstructies tegen als ik gewoon wil kijken wat een enkeltje (via de rechtstreekse IC) Berlijn mij kost?
Kan ik je helpen? Wat wil je precies?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:02 schreef Xetran het volgende:
Waarom kom ik via bahn.de allemaal van die ingewikkelde overstapconstructies tegen als ik gewoon wil kijken wat een enkeltje (via de rechtstreekse IC) Berlijn mij kost?
Omdat de rechtstreekse IC Berlijn pas op 4 september NOVEMBER weer gaat rijden. Er is een paar maanden geleden een brg weggespoeld over een nogal brede rivier en daar hebben ze wat moeite mee.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:02 schreef Xetran het volgende:
Oh. In dat geval heeft b2py gewoon onvoorwaardelijk gelijk, integreren en haal dit soort incompetentie uit mijn internet.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat ze nog niet mogen integreren met HRN
Wat? Daar doen ze nog een jaar over?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat de rechtstreekse IC Berlijn pas op 4 september weer gaat rijden. Er is een paar maanden geleden een brg weggespoeld over een nogal brede rivier en daar hebben ze wat moeite mee.
Ik wilde pas in begin Januari gaan.. Of rijdt hij dan maar tot een bepaald eindpunt?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat de rechtstreekse IC Berlijn pas op 4 september weer gaat rijden. Er is een paar maanden geleden een brg weggespoeld over een nogal brede rivier en daar hebben ze wat moeite mee.
Nee tegen die tijd zou het moeten lukken. Weet trouwens niet of er op die termijn al te boeken is, maar okee.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:06 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik wilde pas in begin Januari gaan.. Of rijdt hij dan maar tot een bepaald eindpunt?
Ja kan. Vorige week geboekt voor rond de kerst. Heen Pimpel, terug ICE tot Hannover en dan pimpel naar Amsterdam!quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee tegen die tijd zou het moeten lukken. Weet trouwens niet of er op die termijn al te boeken is, maar okee.
Fles faalt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles had het over 4 September..
Serieus?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:09 schreef Xetran het volgende:
Oh, als ik '0 overstappen' aangeef kom ik op het juiste terecht. Wel duur die 69 euro, kan net zo goed vliegen. Hoef ik mezelf ten minste niet op te hokken voor een uur of 6 lang.
Toch bedankt voor jullie reacties.
Geen idee, ik had een simpele zoekopdracht gedaan zonder specificaties en ik kreeg alleen maar treinreizen van 12 uur met 6 overstappen (via Enschede). Toen een paar magische knopjes ingedrukt en voilà.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Serieus?Als je dus bij de DB planner 12 overstappen op geeft, gaat ie dan ook echts iets zoeken met 12 overstappen of wat?
6 Overstappen naar Berlijn? bij een standaard planning? Wat gaat daar fout...quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:11 schreef Xetran het volgende:
[..]
Geen idee, ik had een simpele zoekopdracht gedaan zonder specificaties en ik kreeg alleen maar treinreizen van 12 uur met 6 overstappen (via Enschede). Toen een paar magische knopjes ingedrukt en voilà.
Normale prijs hoor. Kijk maar naar hoeveel cent per kilometer je betaalt en wat je hier aan binnenlands verkeer kwijt zou zijn. Het kan trouwens wel goedkoper, op meerdere manieren. Met een BahnCard 25 of BahnCard 50. Of met een Schönes Wochenende Ticket / Quer Durchs Land Ticket. Of met een groepje.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:09 schreef Xetran het volgende:
Oh, als ik '0 overstappen' aangeef kom ik op het juiste terecht. Wel duur die 69 euro, kan net zo goed vliegen. Hoef ik mezelf ten minste niet op te hokken voor een uur of 6 lang.
Toch bedankt voor jullie reacties.
Wil ik nog steeds een keer doen, lijkt me supertof...quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Of met SWT/QDL EN een groepje. Dan kan je voor een tientje de man aan de overkant zijn. Moet je wel zandkorrelduizend keer overstappen en stop je onderweg op weetikveeljoen stations en doe je er weetikveeljard uur over, maar het kan en het is goedkoper
En je komt gebroken uit die RB/RE gerold.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of met SWT/QDL EN een groepje. Dan kan je voor een tientje de man aan de overkant zijn. Moet je wel zandkorrelduizend keer overstappen en stop je onderweg op weetikveeljoen stations en doe je er weetikveeljard uur over, maar het kan en het is goedkoper
Dat is tenminste flexibele software. Het zal bijna nooit zijn wat je wil, maar het is altijd wat je vraagt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Serieus?Als je dus bij de DB planner 12 overstappen op geeft, gaat ie dan ook echts iets zoeken met 12 overstappen of wat?
Dude je weet zelf ook wel hoe het met Hafas gaat. De snelste routes zijn de routes met de meeste overstaps, vooral bij grote internationale reizenquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ook ja.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
En je komt gebroken uit die RB/RE gerold.
Meerdere keren gedaan. Ben ik nu te oud voorquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wil ik nog steeds een keer doen, lijkt me supertof...
Jammer dat er geen QDL/SWT is voor 1e klasquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Meerdere keren gedaan. Ben ik nu te oud voor
quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude je weet zelf ook wel hoe het met Hafas gaat. De snelste routes zijn de routes met de meeste overstaps, vooral bij grote internationale reizenEn dan moet je ook nog donders uitkijken dat er niet overstaps als "01:22 x 05:37 Wuppertal Vohwinkel" bij zitten
* Darkwing_Duck Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System opstart en weer spelen gaat...quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Meerdere keren gedaan. Ben ik nu te oud voor
NS Hispeed is daar ook goed in...quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude je weet zelf ook wel hoe het met Hafas gaat. De snelste routes zijn de routes met de meeste overstaps, vooral bij grote internationale reizenEn dan moet je ook nog donders uitkijken dat er niet overstaps als "01:22 x 05:37 Wuppertal Vohwinkel" bij zitten
quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
en voor Greavy: http://www.smorgensindevr(...)formulierGreavy.xlsx
Salzburg Hbf. Van de zomer geweest, erg mooi!quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS Hispeed is daar ook goed in...
[ afbeelding ]
Wie? Ik? Hoezo?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:22 schreef James1988 het volgende:
[..]Wat ben je toch ook een nare man
![]()
Gedurende de periode tot en met 30 november 2013, in te leveren bij Flash.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen die wil: Invullen graag: http://www.smorgensindevr(...)inreisformulier.xlsx
mailen mag naar dr <puntje> flash <apelul> gmail <puntje> comquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Gedurende de periode tot en met 30 november 2013, in te leveren bij Flash.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:30 schreef greavy het volgende:
Morgen moet DB Schenker de eerste Sandite-treinen rijden, maar "heeft daar geen capaciteit voor". Roestrijden/Stichting Holland Spoor is door ProRail gevraagd of er voor de Sandite-loktreinen tractie geleverd kan worden (er is een overeenkomst gesloten tussen Prorail/Roestrijden voor leveren tractie als DBS geen capaciteit heeft). Morgen gaat een 125x va EETC Amersfoort-Zwolle-Utrecht-Amersfoort rijden met een Sandite-trein.
Met welk programma moet het geopend worden?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mailen mag naar dr <puntje> flash <apelul> gmail <puntje> com
excel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Met welk programma moet het geopend worden?
Geen idee, ik gebruik Excel 2013.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Welke versie? Ik heb open office....
Minimaal 2007, als ik me goed herinner wanneer ze van .xls naar .xlsx over gingen. Zou ook 2010 kunnen zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Welke versie? Ik heb open office....
Ik heb Linux, vandaar, wil ook mee kunnen doen...quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Polaris office op Android is ook goed.
die overstap in Bar-le-Ducquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Naar Berlijn vanuit hier met alleen regionaal verkeer zou voor mij net kunnen in een Dag![]()
[ afbeelding ]
Als je oudere Office-versies hebt kun je ook een compatibility-pakket installeren zodat je de nieuwe extensies kan openen. Je zou toch denken dat iedereen dat inmiddels wel heeft gedaanquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Minimaal 2007, als ik me goed herinner wanneer ze van .xls naar .xlsx over gingen. Zou ook 2010 kunnen zijn.
Ja, maar niet iemand die met Linux en OpenOffice werkt natuurlijk.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:47 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je oudere Office-versies hebt kun je ook een compatibility-pakket installeren zodat je de nieuwe extensies kan openen. Je zou toch denken dat iedereen dat inmiddels wel heeft gedaan
Ik hou het wel bij op google docs, maar dan zeker alleen mn ritten op het Nederlandse Net?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.smorgensindevr(...)einreisformulier.pdf
Uitprinten en invullen en scannen en mailen. Het moet weer moeilijk hoor.
Allemaal.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik hou het wel bij op google docs, maar dan zeker alleen mn ritten op het Nederlandse Net?
Kijk maar johquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik hou het wel bij op google docs, maar dan zeker alleen mn ritten op het Nederlandse Net?
Niet iedereen werkt met Windows natuurlijkquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:47 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Als je oudere Office-versies hebt kun je ook een compatibility-pakket installeren zodat je de nieuwe extensies kan openen. Je zou toch denken dat iedereen dat inmiddels wel heeft gedaan
Verbouwing tunnel. Werkzaamheden eindigen aankomende nacht.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:48 schreef Viezze het volgende:
Iemand enig idee wat ze op Zwolle aan het doen zijn? Veel treinen van andere sporen, waardoor je wat extra kruisende bewegingen krijgt; Enschede/Roosendaal vanaf 3/5 en Den Haag/R'dam van 9/10.
Jouw idee niet?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk maar johHet is mijn idee niet.
Was de wereld maar zo mooiquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet iedereen werkt met Windows natuurlijk.
Nee. een beetje autistische vriend kennis van me wil dat graag weten en zoekt vrijwilligers. Dus jullie moeten allemaal meedoen, zo simpel gaat datquote:
Vanwaar de andere vertreksporen dan? Want er was volgens mij geen spoor buitendienst.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Verbouwing tunnel. Werkzaamheden eindigen aankomende nacht.
zal iig wel een flink stuk boot in zitten lijkt me.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:58 schreef James1988 het volgende:
Als je Londen - Helsinki per trein doet heb je tijd teveel
Welke routes krijg je dan eigenlijk?
Of via Moskou St. Petersburg en dan de Allegroquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
zal iig wel een flink stuk boot in zitten lijkt me.
Boot is sneller. Moskou = Rusland = Visum = Hotel = 24uur stop&go penaltyquote:
Een heel eiland zelfs.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Vanwaar de andere vertreksporen dan? Want er was volgens mij geen spoor buitendienst.
2 en 3 zijn geen optie, dat snap je. 4 is wel vet vanwege twee boten. Maar ik zou denk ik voor optie 1 kiezen. Al ga je 7 minuten tussen aankomst boot en vertrek trein natuurlijk nooit halen, dus dat wordt een uurtje later.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
4 Routes, en dan heb ik nog een dag gepakt waar een feestdagendienstregeling gereden word![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Krijg jequote:Op zondag 27 oktober 2013 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boot is sneller. Moskou = Rusland = Visum = Hotel = 24uur stop&go penalty
Wat is er mis met optie 2 en 3?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 en 3 zijn geen optie, dat snap je. 4 is wel vet vanwege twee boten. Maar ik zou denk ik voor optie 1 kiezen. Al ga je 7 minuten tussen aankomst boot en vertrek trein natuurlijk nooit halen, dus dat wordt een uurtje later.
nachtelijke overstaps van ettelijke uren op stations misschien?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is er mis met optie 2 en 3?
ook gelijk de duurste. Ik pak het vliegtuig welquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:13 schreef b2py het volgende:
Optie 1 is het meest comfortabel denk ik ?
Hotelletje op Parijs/Brussel/Stockholm?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nachtelijke overstaps van ettelijke uren op stations misschien?
Stockholm. Midden november. Min veertig. Nee danku.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hotelletje op Parijs/Brussel/Stockholm?
Trouwens, ik heb Marseille zonder hotel overleeft.... Dan kan ik dit ook wel
Zou je daar naar buiten gelazerd worden op het station ja?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Stockholm. Midden november. Min veertig. Nee danku.
Dan ga je maar alleenquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hotelletje op Parijs/Brussel/Stockholm?
Trouwens, ik heb Marseille zonder hotel overleeft.... Dan kan ik dit ook wel
Vast niet maar een nachtelijk verblijf in een open hal is ook nou niet bepaald fijn als het buiten zo koud is. Open tochthollen zijn het.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zou je daar naar buiten gelazerd worden op het station ja?
Het is gewoon op geen enkele manier een realistische optie, klaar. Simpel als watquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Vast niet maar een nachtelijk verblijf in een open hal is ook nou niet bepaald fijn als het buiten zo koud is. Open tochthollen zijn het.
Reykjavik, Faro, Aleppo, Archangelsk.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als je een rondje Europa/EU zou plannen, welke (4) geografische hoeken tellen dan voor jullie als zijnde "Rondje"?
Per trein Flesquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Reykjavik, Faro, Aleppo, Archangelsk.
Nee man dat is veel te makkelijk.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:23 schreef James1988 het volgende:
Iets als Amsterdam, Lissabon, Rome en Warschau?
Ik heb regelmatig de nacht op een station doorgebracht. Laatste trein gemist na een concert ofzo. In de zomer echt geen moeite mee.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is gewoon op geen enkele manier een realistische optie, klaar. Simpel als wat
Curacao, Montserrat.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Per trein Fles![]()
Anders telt lanzarote ook...
Oh okee. Wat jij wilquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig de nacht op een station doorgebracht. Laatste trein gemist na een concert ofzo. In de zomer echt geen moeite mee.
Cayenne! Ook een mooiequote:
Doe jij even de Hoofdstad van Monaco, het Vaticaan, San Remo en Gibraltarquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man dat is veel te makkelijk.
Gewoon een rondje Europese hoofdsteden. Hoeft niet alleen maar met de trein maar je moet ze wel allemaal gedaan hebben. Dus ook die van Malta en de FaerOer en zo. Da's vet, ben je echt wel een maandje druk mee of 2.
Dat is nog op het vasteland. Malta en de FaerOer worden lastiger.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Doe jij even de Hoofdstad van Monaco, het Vaticaan, San Remo en Gibraltar![]()
We gaan eerst nog even een nieuwjaarsrondje maken met de groep van hier natuurlijkquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:31 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb in Mei mijn zomervakantie. Dan ben ik ook wel in voor een klein rondje buitenland met de trein incl bierentocht.
In Mei kan ik ook wel vrij vragen daarvoor...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
ja Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam op 1 dag.
¤25 Amsterdam - Parijsquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan nog naar een heel aardige kilometerprijs gaan jaquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
[..]
¤25 Amsterdam - Parijs
¤39 Frankfurt - Amsterdam.
Kan nog leuk worden.
Dit keer eens kijken of het lukt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We gaan eerst nog even een nieuwjaarsrondje maken met de groep van hier natuurlijk
LEUGENSquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:33 schreef Monopoly het volgende:
Ik krijg komende maand te horen hoe mijn jaarrooster eruit ziet.
Ik heb mijn planning voor 3 weken, en dan kan de planning nog aangepast worden als ie van week 3 naar 2 gaat...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
LEUGENS![]()
Wij krijgen elke maand wel weer een zooi wijzigingsbladen. Verder dan 3 maanden vooruit iets plannen kan sowieso niet. Dus jullie hebben ook niet een "JAARrooster"
Ik heb hem zelf helemaal ingevuld afgelopen maand, serieusquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
LEUGENS![]()
Wij krijgen elke maand wel weer een zooi wijzigingsbladen. Verder dan 3 maanden vooruit iets plannen kan sowieso niet. Dus jullie hebben ook niet een "JAARrooster"
Vet. Dan kan het dus voor 113 euro in de rondte. 2000+ km. Netjes.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Parijs - Frankfurt heb je vanaf ¤ 49 enkele reis met TGV.
Mwoa, bij een wat kleinere vervoerder is er minder kans op wijzigingen dan bij de grote concullega'squote:Op zondag 27 oktober 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Houdt dat wel rekening met wijzigingen op de dag zelf dan?
Ik krijg uit Bahn.de alleen maar treinen Parijs - Frankfurt over Keulenquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:37 schreef James1988 het volgende:
Parijs - Frankfurt heb je vanaf ¤ 49 enkele reis met TGV.
Als dat zo is dan is de Ouigo dus gewoon een Farce...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet. Dan kan het dus voor 113 euro in de rondte. 2000+ km. Netjes.
Whaah dat is lang geen 2000 km trouwens. Amsterdam - Parijs is like 500, misschien 550, Frankfurt - Amsterdam ook zoiets.
Extra reiswensen -> Uitgebreide vervoersmiddelkeuze -> Directe aansluitingenquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik krijg uit Bahn.de alleen maar treinen Parijs - Frankfurt over Keulen
TGV POS gaat over Strasbourg.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik krijg uit Bahn.de alleen maar treinen Parijs - Frankfurt over Keulen
quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan heb ik het toch wel makkelijk. Mijn rooster wordt bij wet grotendeels vastgesteld en vervolgens door een medezeggenschapsraad nog wat klein ingevuld. Vervolgens lap ik dat aan mijn laars en doe ik toch wat ik zelf wil.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Extra reiswensen -> Uitgebreide vervoersmiddelkeuze -> Directe aansluitingen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan heb ik het toch wel makkelijk. Mijn rooster wordt bij wet grotendeels vastgesteld en vervolgens door een medezeggenschapsraad nog wat klein ingevuld. Vervolgens lap ik dat aan mijn laars en doe ik toch wat ik zelf wil.
Onderwijs natuurlijk. Die luie flikkers hebben 400 roostervrije dagen per jaarquote:
quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:42 schreef b2py het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:
Het nadeel van marktprijzen...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar luister eens vriend, die goedkoopste tarieven gaan we natuurlijk niet allemaal krijgen. 39 euro is alleen als je smorgens vroeg uit Parijs vertrekt en dat doen wij niet. Of onze thalys is geen 25 euri.
Dondersmooi voor elkaarquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onderwijs natuurlijk. Die luie flikkers hebben 400 roostervrije dagen per jaar
Geen idee eigenlijk. Dat laatste wel en ik heb wat compensatie dagen die ik zo her en der mag/kan inzetten.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Onder welk spoorcao val jij? Wel 48 vrije dagen op jaarbasis?
dat is wel kut trouwens ja, dat geouwehoer met al die kopstations in echt hele grote steden. Londen heeft het ook, en Moskou.quote:
Paris Est ligt naast Nord, dat scheeltquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat is wel kut trouwens ja, dat geouwehoer met al die kopstations in echt hele grote steden. Londen heeft het ook, en Moskou.
Ik sta niet voor de klas en ben ICT'er dus heb vrij veel vakanties waarin ik doorwerk, projecten enzo. Dat betekent dus wel weer lekker weekjes vrij in de goedkope tijd van het jaar waarin ik nog lekker eens uitstapjes per trein kan maken (y)quote:
En die afstand leg je af als een baas, dus met de metro die er zeven minuten over doet volgens Google!quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
Het is een piseindje van niks, van Est naar Nord. Dat er überhaupt twee van zulke stations zijn is gewoon raar.
Dat is acht minuten volgens Googlequote:Op zondag 27 oktober 2013 21:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of je loopt 100 meter, zo dicht liggen ze bij elkaar.
Da's prima voor elkaar. Lijkt me ook wel fijn dat je inderdaad af en toe gewoon lekker pleite kan en een weekje ubergoedkoop op vakantie kanquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik sta niet voor de klas en ben ICT'er dus heb vrij veel vakanties waarin ik doorwerk, projecten enzo. Dat betekent dus wel weer lekker weekjes vrij in de goedkope tijd van het jaar waarin ik nog lekker eens uitstapjes per trein kan maken (y)
De metro is toffer, want er rijdt fluisterstil nieuw materieel op lijn 5.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Of je loopt 100 meter, zo dicht liggen ze bij elkaar.
Voor de lol zou je eens een reis moeten plannen van Paris Nord naar Paris Est via Magenta. Helaas kun je niet voetverbindingen uitschakelen in Hafasquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:48 schreef James1988 het volgende:
Het is een piseindje van niks, van Est naar Nord. Dat er überhaupt twee van zulke stations zijn is gewoon raar.
2 Metrolijnen, maar volgensmij is lopen net zoalng als met de metro in Tijd..quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:50 schreef b2py het volgende:
[..]
En die afstand leg je af als een baas, dus met de metro die er zeven minuten over doet volgens Google!
Ja daar ben ik vandaag toevallig in terecht gekomen ja. Was geheel verrastquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
De metro is toffer, want er rijdt fluisterstil nieuw materieel op lijn 5.
Waarom niet?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je moet doen zoals Fles en geen neuk geven om bandenmetro's
Volgens mij val je onder Multimodaalquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:47 schreef Monopoly het volgende:
Geen idee eigenlijk. Dat laatste wel en ik heb wat compensatie dagen die ik zo her en der mag/kan inzetten.
Is wel veiliger voor Duckies...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:54 schreef James1988 het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat de deuren pas ontgrendelen wanneer het voertuig geheel tot stilstand is gekomen, i.p.v. vlak ervoor.
Waarom wel? Een bus in een tunnel, boeiend.quote:
quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is wel veiliger voor Duckies...
* Darkwing_Duck telt zijn voortanden nog eens...
Kan een bandenmetro eigenlijk wel op metrolijnen rijden waar dat niet voorzien is, lijkt me toch nodig dat soort ritjes voor onderhoud ed...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:55 schreef b2py het volgende:
Ik met mijn duffe kop had ze op een wishlist voor Parijs gezet, bandenmetro.
Uiteindelijk meer in een bandenmetro gezeten dan eentje op stalen wielen
Ja klopt. Dat staat ook op het boekjequote:Op zondag 27 oktober 2013 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij val je onder Multimodaal
Niet helemaal natuurlijk...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom wel? Een bus in een tunnel, boeiend.
Vraag je dat nou aan mij?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Kan een bandenmetro eigenlijk wel op metrolijnen rijden waar dat niet voorzien is, lijkt me toch nodig dat soort ritjes voor onderhoud ed...
Ik weet dat de bandenmetros in Parijs, allemaal omgebouwd zijn op de 14 na; allemaal hebben ze er later de banden bijgekregen om de aanzet te verhogen...quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag je dat nou aan mij?
Volgens mij zaten er wel kleine stalen wieltjes onder voor naar een werkplaats, maar vraag het me niet in detail.
Grootste deel ja... 1,4,6,11 zijn omgebouwd. Lijn 14 is zo opgeleverd, maar hebben ook nog allemaal normaalspoor eronder (Het michelin systeem)quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:01 schreef b2py het volgende:
Er zijn nog diverse lijnen met stalen wielen als ik Wikipedia mag geloven..
ja tuurlijk, er zijn maar 2 lijnen waar bandenmetro's rijden geloof ik. Het is lang niet zo dat alles op banden rijdt daar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:01 schreef b2py het volgende:
Er zijn nog diverse lijnen met stalen wielen als ik Wikipedia mag geloven..
Ik kom er op wikipedia niet achter, maar rijdt lijn 1 nou echt iedere 45 seconden? Dat stond op de borden toen ze bezig waren vorig jaar zomer maar kan er op het www niks over vinden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Grootste deel ja... 1,4,6,11 zijn omgebouwd. Lijn 14 is zo opgeleverd, maar hebben ook nog allemaal normaalspoor eronder (Het michelin systeem)
Het VAL systeem heeft dat niet....
In de spits ja.. kloptquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik kom er op wikipedia niet achter, maar rijdt lijn 1 nou echt iedere 45 seconden? Dat stond op de borden toen ze bezig waren vorig jaar zomer maar kan er op het www niks over vinden.
Wacht maar tot ze die automatisch hebben gemaaktquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
Dat samen met de RER A die ook bizar vaak rijdt. Frequentieporno.
En ook alles enorm lange stellen he, niet normaal daar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:07 schreef b2py het volgende:
Dat samen met de RER A die ook bizar vaak rijdt. Frequentieporno.
Ik blijf het zeggen, het is dat ik niet mag filmen, maar dat er dan iemand op het perron de boel aan elkaar staat te praten met een Draadloze microfoon, om de boel een beetje te sturen. net de kermis...quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
En dan te bedenken dat het ook allemaal nodig is
quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen, het is dat ik niet mag filmen, maar dat er dan iemand op het perron de boel aan elkaar staat te praten met een Draadloze microfoon, om de boel een beetje te sturen. net de kermis...
Zonder smetvrees danquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Parijs is een walhalla voor OV-liefhebbers.
Mwoah. Dan liever Berlijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Parijs is een walhalla voor OV-liefhebbers.
Dus dat is dan het werk van personeel?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
Geen idee eigenlijk. Het enige wat ik me kan bedenken is de tijd van de Watergraafsmeer naar het opstelterreintje ten oosten van Breda
VALs? Vast niet. Kabelbanen? Kabelbanen?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hebben ze daar VAL's? of Kabelbanen?
Tramlijn 3quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:24 schreef James1988 het volgende:
Mijn toppunten qua Parijs' OV zijn RER A, tramlijn 3 en metrolijnen 1, 5 en 14
Ja....quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
VALs? Vast niet. Kabelbanen? Kabelbanen?
Ik ben geen 'verboden toegang'-bordje tegengekomen, en evenmin een 'aanrijd- en elektrocutiegevaar'-bordje. In Amersfoort zaten ze later wel te zeuren, omdat een statief twee centimeter over de blokjes heen stond (notabene bij het kruis tussen 4a en 4b, waar nooit wat komt (CXX keert op 4b, sprinter naar Amsterdam op 4a)).quote:
Die trein rijdt nooit op maandagquote:Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan: museumtrein rijdt niet, GVU buslijn 3, richting Homeruslaan, halte Maliebaan.
Die tramlijn die vandaag dacht, kom er komt een groepje van 20 reizigers uit de aansluitende bus op mij af, laat ik alvast wegrijden (Eindpunt spoor 1)quote:
Wel in vakantieperiodes toch? En in sommige delen van het land is het misschien (nog) herfstvakantie?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:32 schreef dennistd het volgende:
Wel mooi op http://www.ns.nl/calamiteiten/calamiteitenpagina/detail:
[..]
Die trein rijdt nooit op maandag
Vakantie is voorbijquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel in vakantieperiodes toch? En in sommige delen van het land is het misschien (nog) herfstvakantie?
En dan krijg je dus dit soort waanzinnge dingen:quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:29 schreef b2py het volgende:
Maar het meest opperbaas vind ik de viersporige metrolijnen in New York met express metro's en ongelijkvloerse kruisingen ondergronds waardoor de express metro van binnen naar buiten gaat en vice versa. Op het station erna halteren de metro's boven elkaar (North & South Bound).
Ja, die tram 3. ;Dquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die tramlijn die vandaag dacht, kom er komt een groepje van 20 reizigers uit de aansluitende bus op mij af, laat ik alvast wegrijden (Eindpunt spoor 1)
Dus die 20 reizigers gingen dan paar mopperende (MERDE!) in de gereedstaande tram op spoortje 2 zitten...
Vervolgens komt er weer een tram aan op het eindpunt en parkeert op spoortje 1 en wat rijd daarna weg als eerste?
Juist, DIE tram die als laatste aan is gekomen rijd leeg, nog steeds in dienst met 1 passagier, weg, en niemand die ons even waarschwude van het RATP personeel(Middenperron)
Das gewoon reizigertje pesten
Bedoel je die tram 3?
gast jij bent geschiftquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
RER klinkt ook duizend veel hipper dan S-Bahn.
Volgens het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System zou er morgen niks moeten rijden van en naar Malibaanquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:36 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel in vakantieperiodes toch? En in sommige delen van het land is het misschien (nog) herfstvakantie?
Oneens...quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:28 schreef b2py het volgende:
RER klinkt ook duizend veel hipper dan S-Bahn.
Dat is nu dan in ieder geval dubbel bevestigdquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Volgens het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System zou er morgen niks moeten rijden van en naar Malibaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de A'damse sneltram?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:44 schreef KnightSolaire het volgende:
De Utrechtse sneltram gaat anders wel een stukkie sneller dan trams in de andere steden.
ik ga zelf met de 1e wel rijdende IC (eerdere rijdt niet) vanaf mijn woonplaats, des te kleiner is er kans dat er al iets in de soep gelopen is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:56 schreef b2py het volgende:
Ik zie het echt al helemaal gebeuren dat ik morgenochtend braaf om 07:30 op het perron sta te wachten en dat er dan een VIRM-IV komt aangereden.(ipv VIRM-X)
Nee dat is ook wel een beetje onzin. Mijn eerste verbinding gaat sowieso pas om 645quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:25 schreef b2py het volgende:
Zo benauwd heb ik het niet, tentamen pas tegen enen maar op tijd naar school toe. En eerste trein, ik ga niet om 05:30 de trein in hoor
Ik denk het niet. Hij is de hele nacht met treintjes aan het pendelen tussen de Peizerweg en de Esperantoweg.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:26 schreef Flodder450 het volgende:
monopoly, rij jij morgen een paar slagen groningen-delfzijl?
Yaj rangerenquote:Op maandag 28 oktober 2013 01:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Hij is de hele nacht met treintjes aan het pendelen tussen de Peizerweg en de Esperantoweg.
Meldtquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
In deze barre tijden is het nodig om op verwarmingskosten te besparen. Wij hopen dat u een fijne rit heeft met de Participatiemaatschappij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:36 schreef b2py het volgende:
Laatste zitplekje op mijn verdieping bemachtigd, gangpad staat al helemaal vol. Yay.
twitter:jacdebruijn twitterde op maandag 28-10-2013 om 07:24:56#storm - #Thalys mag passeren op #hsl en #fyra gaat 80 rijden!!!! #ns reageer retweet
twitter:stefanverhoeven twitterde op maandag 28-10-2013 om 08:16:09Currently in dutch high-speed train #ns #fyra cruising at 30 km/hr #storm #headwind reageer retweet
wat is dat voor prut lijn? een beetje HSL-spoor moet toch wel tegen een zuchtje wind kunnen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:44 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL geldt een snelheidsbeperking, Thalys rijdt max 160 km/h. Naar het schijnt geldt voor Fyra een nog lagere maximumsnelheid:twitter:jacdebruijn twitterde op maandag 28-10-2013 om 07:24:56#storm - #Thalys mag passeren op #hsl en #fyra gaat 80 rijden!!!! #ns reageer retweet
twitter:stefanverhoeven twitterde op maandag 28-10-2013 om 08:16:09Currently in dutch high-speed train #ns #fyra cruising at 30 km/hr #storm #headwind reageer retweet
Volgens mij zijn er zelfs Europese regels die verbieden fietsen mee te nemen in een hogesnelheidstrein, dus zelfs dit zou dan niet mogen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:
Staatssecretaris Mansveld laat meenemen van fiets in Fyra en Thalys onderzoeken
Ik kan je nu al vertellen dat daar niks bijzonders uit zal komen, want "dat is niet veilig".
Oplossing voor het "vliegende fietsen"-probleem in de Fyra: een paar kettingen met karabijnhaken in het BD-rijtuig.
De TGV bied optiesquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:50 schreef remcoP het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er zelfs Europese regels die verbieden fietsen mee te nemen in een hogesnelheidstrein, dus zelfs dit zou dan niet mogen.
[edit] o wacht, fyra, dat is natuurlijk geen hogesnelheidstrein.![]()
ofquote:• Voyagez gratuitement à bord de tout les TGV avec votre vélo démonté placé dans une housse d'une dimension maximale de 120 x 90 cm, vous pourrez alors le ranger dans les espaces bagages situés à l'extrémité des voitures TGV.
Dus in het Kort: Of je sloopt je voorwiel er uit en neemt hem in een hoes mee, of je reserveert je plekje in speciaal aangepaste metros op sommige trajectenquote:• Voyagez à bord avec votre vélo non démonté pour 10¤ seulement : de nombreux TGV sont équipés d'espaces Vélos. Pour savoir si le service est accessible dans votre TGV, repérez le symbole représentant un vélo, placé à côté du numéro de train, sur les documents horaires ou lors d’une recherche sur le site voyages-sncf.com.. Attention, vous devez acheter en même temps votre billet et la réservation d’un emplacement pour votre vélo, par téléphone au 3635 (depuis la France, 0,34 ¤ TTC/min, hors surcoût éventuel), en gares, en boutiques SNCF ou en agences agréées.
Voorwiel eruit mag overal, ICE, Frecciarossa, als de fiets in een fietshoes past, zou je hem in het bagagerek kunnen leggen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De TGV bied opties
[..]
of
[..]
Dus in het Kort: Of je sloopt je voorwiel er uit en neemt hem in een hoes mee, of je reserveert je plekje in speciaal aangepaste metros op sommige trajecten
Dan is ie kleiner,en hij moet in een hoes dus dan heb je dat probleem met gevaarlijke voorvorken niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:03 schreef mschol het volgende:
waarom moet in godesnaam je voorwiel eraf?.. wordt dat ding alleen maar gevaarlijker van door 2 uitstekende vorken..
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Treindienstleider die zat te slapen gister:
[ afbeelding ]
Omgeleide CityNightLine in Amersfoort. Op spoor 5a was de kerende Sprinter richting Hoofddorp geparkeerd (zou eerst op spoor 4 keren), en de CNL werd gespoorwijzigd naar spoor 5b ipv geheel spoor 5. Hierdoor stonden zo'n 7 rijtuigen aan spoor 6, en een rijtuig door de wissels.
[ afbeelding ]
Dit heet efficiënt inzetten van perrons gewoon.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Omgeleide CityNightLine in Amersfoort. Op spoor 5a was de kerende Sprinter richting Hoofddorp geparkeerd (zou eerst op spoor 4 keren), en de CNL werd gespoorwijzigd naar spoor 5b ipv geheel spoor 5. Hierdoor stonden zo'n 7 rijtuigen aan spoor 6, en een rijtuig door de wissels.
[ afbeelding ]
Het verbaasde mij nog dat de intercity richting Rotterdam / Den Haag niet op spoor 6b werd geparkeerd. De trein heeft zo'n 40 minuten hier mogen staan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:07 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit heet efficiënt inzetten van perrons gewoon.
Zaterdagavond stond de eerste ook op 5b gepland, maar die is naar 2 gegaan terwijl heel spoor 5 toen wel vrij was. Alleen de sprinter uit Amsterdam had even moeten wacht tot die naar Amsterdam vertrokken zou zijn. Maar als de AV 5b aangeeft, dan zit er dus al iets goed fout in de planning...quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Omgeleide CityNightLine richting verweggistan in Amersfoort. Op spoor 5a was de kerende Sprinter richting Hoofddorp geparkeerd (zou eerst op spoor 4 keren), en de CNL werd gespoorwijzigd naar spoor 5b ipv geheel spoor 5. Hierdoor stonden 5 rijtuigen aan spoor 6, en twee rijtuigen in de wissels.
[ afbeelding ]
was een gewone storing. Vroegah had er met dit weer daar niets gereden, omdat het station toen buitendijks was.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:28 schreef greavy het volgende:
Ik begreep zojuist dat het treinverkeer tussen Harlingen en Harlingen Haven abrupt is stilgelegd vanwege de "zeer harde wind". Ondanks de ombouw van het spoor naar de binnenkant van de stormmuur is het niet verantwoord om daar te rijden. Arriva heeft bussen ingezet.
Ik zal zo wel ff gaan vragen op het station voor jequote:Op maandag 28 oktober 2013 10:03 schreef remcoP het volgende:
[..]
Voorwiel eruit mag overal, ICE, Frecciarossa, als de fiets in een fietshoes past, zou je hem in het bagagerek kunnen leggen.
Die speciale fiets-tgv's rijden volgens mij niet over een hogesnelheidslijn. Zo wel, dan weet ik het ook niet meer.
In Rotterdam staat een Fyra met +58 aangekondigd. De trein stond of staat stil op de HSL.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
In Alkmaar staat een IC naar Den Helder met +60 aangekondigd
In Noord-Holland begint windkracht 11 nu al. En de storm is nog niet op zijn hoogtepunt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het waait echt verschroeiend hard in Noord-Holland, regenpijpen vliegen los, ook bij mij..
quote:Alkmaar-Hoorn
Maandag 28 Oktober 10:21
Oorzaak
Tussen Heerhugowaard en Hoorn rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Je bent te vroeg met je bericht. Je had moeten wachten tot vanavond.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Het is bewezen: preventief ruimen grote aantallen treinen verhindert totale ineenstorting treindienst niet.
http://www.voorbeterov.nl/131027.php
Het tegenovergestelde is natuurlijk ook waar en had minder mensen gehinderd in de spits.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:00 schreef V2 het volgende:
Sowieso zijn dit soort dingen niet hard te maken. Je weet simpelweg niet hoeveel groter de chaos had geweest als ze niet hadden uitgedund.
Ondanks LUD liggen personeels- en materieelroosters totaal in de prak. Ook de rest van de dag. Heus.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:00 schreef V2 het volgende:
Onzinnig om dit nu al te gaan roeptoeteren. Sowieso zijn dit soort dingen niet hard te maken. Je weet simpelweg niet hoeveel groter de chaos had geweest als ze niet hadden uitgedund. Hopelijk zorgt dit ervoor dat de chaos in de avondspits beheersbaar blijft, maar dat moeten we nog maar zien.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Het is bewezen: preventief ruimen grote aantallen treinen verhindert totale ineenstorting treindienst niet.
Dat is ook zeker waar, en dat wil ik ook niet ontkennen. Maar dan kan ik me dus goed voorstellen dat het later op de dag in chaos ontaardt. Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat het toch echt complexe materie is, en dat is geen rotsmoesje van NS om zich achter te kunnen verschuilen. Dit soort dingen laat zich eenmaal moeilijk voorspellen en doorrekenen. Het is niet zo zwart/wit als sommige mensen het doen voorkomen. Waar ik overigens niet mee wil goedpraten dat er bij elk wissewasje naar een nooddienstregeling wordt gegrepen zoals afgelopen winter, maar ik denk dat het voor vandaag best wel eens een terechte beslissing kan zijn geweest.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is natuurlijk ook waar en had minder mensen gehinderd in de spits.
Dik balen voor de reizigers daar...quote:Amsterdam C.
Maandag 28 Oktober 10:59
Oorzaak
Rond Amsterdam C. rijden geen treinen door stormschade.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
of juist NOG meer gehinderdquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is natuurlijk ook waar en had minder mensen gehinderd in de spits.
Ben je vanochtend al buiten geweest Driek?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hoe? Het reed toen gewoon allemaal nog. Nou ja, bijna allemaal.quote:
De NS heeft dan ook in de eerste plaats een PR probleem. Of een grandioze desinteresse in PR. Wat eigenlijk ook een probleem is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:10 schreef V2 het volgende:
dat is geen rotsmoesje van NS om zich achter te kunnen verschuilen
ik ben het met je eens. Als ik de storm zo zie dan was LUD 2 wel degelijk op zijn plaats en dat er veel stremmingen zijn, dat is ditmaal echt niet verwonderlijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:29 schreef b2py het volgende:
In Amsterdam is een dode gevallen. Amsterdam c ligt eruit. Rikus, het zou je sieren direct het bericht van je website te halen.
De discussie of LUD2 werkelijk effectief is valt uiteraard nog wel te voeren, maar wellicht niet nu.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben het met je eens. Als ik de storm zo zie dan was LUD 2 wel degelijk op zijn plaats
Is geen discussie voor nodig. De oren waaien mij bijna van de kop, dus de uitdunning van de dienstregeling is wel degelijk op zijn plaats. Deze storm is de zwaarste in ruim 20 jaar volgens mijquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
De discussie of LUD2 werkelijk effectief is valt uiteraard nog wel te voeren, maar wellicht niet nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |