quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf"quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:13 schreef bork het volgende:
[..]
Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:
Da alle Fahrplanangaben ohne Gewähr sind, können die Fahrplandaten abweichen - zum Beispiel wegen Bauarbeiten
Klaar, uitgepraat, er zijn geen weerkzaamheden maar ze nemen de moeite niet want ze kunnen zich achter dit regeltje verschuilen.
Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwdquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Ik ben blij dat ik zelf de correcte reistijden uit kan zoeken, de meeste hier kunnen dit wel maar als je dat niet kan ben je wel de pisang met de DB-planner.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.
Dat wascte verwachten idd, als ze de overstap/aansluiting maar garanderen. Ik vond het maar stress gedoe om van ene eind naar andere eind van station te rennen en dan 2x in de rijquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Eurostar bevestigt: ook met rechtstreekse trein Amsterdam - Londen zullen reizigers een tijd in Brussel naar de tegeltjes moeten koekeloeren.
http://www.treinreiziger.(...)n_overstappen-145692
Het komt gewoon omdat de NS nog geen dienstregeling gepubliceerd heeft, daarom kent DB de binnenlandse NL-treinen nog nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:15 schreef bork het volgende:
[..]
Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwd![]()
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf"
hangt er ook een aantrekkelijk prijskaartje aan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:57 schreef dennistd het volgende:
Voor de pimpel-liefhebber: er zijn wat minutenverschuivingen omdat deze de sprinter in gaat halen in Rijssen. Een overzichtje:
De Klomp CS of waar is dit?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Spaarndammerbuurt & het spoor tussen CS en Singelgrachtaansluiting. (Eind jaren 70)
nee, in de richting Duitsland is datquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:37 schreef greavy het volgende:
Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)
Zal niet heel veel veranderen, wachten op oplevering VDE 8 dan krijg je pas nieuwe vette ritjes, en een onderdeel van Stuttgart 21, Neubaustrecke Stuttgart–Wendlingen en Neubaustrecke Wendlingen–Ulm.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:01 schreef Socios het volgende:
Binnenkort zal ik met een uitgebreid verslag komen van de veranderingen in de ICE- en IC-dienst. Nu nog alles grondig aan het bestuderen. Doel is alle ICE- en EC/IC-trajecten in Duitsland bereden te hebben, moet voornamelijk nog de grensoverschrijdende diensten. BahnCard 100 wordt per 1 november omgezet in een BahnCard 25.
Oeh.. Mooi! Wanneer?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
Toch ff iets in elkaar geknutseld:
[ afbeelding ]
Maak er anders gelijk een beneluxvariant vanquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
Toch ff iets in elkaar geknutseld:
[ afbeelding ]
als de NS haar zin krijgt moet het een sprintervariant worden, anders is de IC-versie beterquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Maak er anders gelijk een beneluxvariant van
twitter:NSCommunicatie twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 19:43:45Inzending voor onze interne innovatieprijs: treinen die niet rijden hebben ook geen vertraging. Gaan we uittesten in dienstregeling 2014! reageer retweet
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:52 schreef Individual het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
[..]
Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
[..]
Niet minder waarquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.
Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:
De directe Elipsos Trenhotel-nachttrein komt dus te vervallen, in plaats daarvan rijdt er een Franse binnenlandse nachttrein naar Port Bou waar reizigers kunnen overstappen voor Barcelona.
Als de zon schijnt kan dat nog best aangenaam zijn. Maar dat geldt duidelijk niet voor de wintermaanden met vrieskou enzo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.
Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:Er komt wel een nachttrein Lyon - Milaan voor terug...
Ik zat fout, die trein gaat inderdaad niet rijdenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein?
Alles beter dan opheffenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Nachttreinen zijn vaak de grootste problemen qua punctualiteit. Zo rijden er in Duitsland soms nachttreinen rond met vertraging van ruim 23 uur, of dergelijke.
Heerlijk, en terecht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
[..]
Dit heb ik gemistquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Socios het volgende:
Onthoud dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling dienen te rijden.
Bron: Televaagquote:Drie scholieren hebben ieder een boete van 97 euro gekregen omdat ze een broodje aten op een bankje op een station in Veenendaal.
De drie hadden geen treinkaartje en waren dus onrechtmatig op het station aanwezig, zo concludeerden twee ijverige Buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's). Ze trokken meteen hun bonnenboekjes en schreven drie bonnen uit met als reden "het kunnen veroorzaken van hinder," zo schrijft de Veenendaalse Krant.
Een woordvoerder van de gemeente bevestigt het bizarre verhaal aan de krant. "De Boa’s hadden de jongelui al eerder gezien. Ze hebben gewacht tot de trein was geweest en hen daarna gevraagd naar een vervoersbewijs." Volgens hem wordt er streng gehandhaafd omdat men de overlast wil terugdringen. Die overlast, in de vorm van zwerfafval of luidruchtig aanwezig zijn, zou vooral door hangjeugd worden veroorzaakt.
De scholieren zijn met stomheid geslagen. "We maakten geen herrie, hadden geen radio aanstaan, dronken geen bier en maakten ook geen rotzooi. We zaten alleen maar even te praten," zegt een van hen. Ze zeggen ook dat ze niet afwisten van het verbod en vragen zich af of het niet beter bij een waarschuwing had kunnen blijven. Volgens de gemeente is er echter op de school van de kinderen aandacht gegeven aan de handhaving.
Ja en op het moment dat de regel 'je moet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs op het perron' niet wordt gehandhaafd en er zodoende overlast oid ontstaat hoor je de Telegraaf net zo hard.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bron: Televaag![]()
Als dit echt is, ongelofelijk
Ah, Befehl ist Befehl Socios is terugquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Socios het volgende:
Onthoud dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling dienen te rijden.
Ik ben er niet trots op, maar mijn ouders wonen daar. Het lokale gooi- en smijtsufferdje moet er van uitpuilen. Ik zal er eens naar vragenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bron: Televaag![]()
Als dit echt is, ongelofelijk
Hahaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, Befehl ist Befehl Socios is terugWhat took you so long, Herr Obersturmbannführer?!
Zwitserland is baasquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:55 schreef James1988 het volgende:
Een paar van mijn collega's zitten al een paar maanden voor een klus in Zwitserland. Dat lijkt mij als treinenliefhebber ook best wel tof
je zei Zwitserland?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwitserland is baasIk heb nog veel werk te doen daar, hoewel het makkelijkste en ook stationsrijkste kwart van het land inmiddels af is. Maar de ECHT stoere dingen hoog in de alpen, dat moet nog een keer
Die luister ik nog regelmatig, maar dan deze versie:quote:
quote:
Ja en wat geschreeuw van de Telegraaf is genoeg om maar een politiesamenleving te accepteren? Volgende keer vragen ze wat je denkt...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja en op het moment dat de regel 'je moet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs op het perron' niet wordt gehandhaafd en er zodoende overlast oid ontstaat hoor je de Telegraaf net zo hard.
Next.
Edit: Ze zijn ook een stukje kleiner dan de normale updates Duitsland gewoon is 43 mb, tegen 19 mb Duitsland Preview; Duitsland Europa is 88mb tegen 34 mb voor de preview/vorschau update, wat het dan ook mogen zijn...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje: Voor de HAFAS is dus naast de gebruikelijke updates nu ook opeens sinds vannacht de Updates Germany (Preview) en Germany/Europa (Preview (of Vorschau)) te downloaden. Doch ik kan niet verder dan 12 december plannen... Was dit vorig jaar ook al zo en iemand enig idee wat dit betekend?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | +-----------------------------------+-----------+-----------+----------+ | Bahnhof | Ankunft | Abfahrt | Zug | +-----------------------------------+-----------+-----------+----------+ | Amsterdam Centraal | | 19:01| EN 447| [...]div stops[...] | Hannover Hbf | 01:45| 02:40| | | Berlin Hbf (tief) | 04:23| 04:26| | | Berlin Südkreuz | 04:31| 04:41| | | Berlin Wannsee | 05:37| 06:12| | | Berlin Hbf | 06:28| 06:37| | | Berlin Ostbahnhof | 06:46| 06:50| | | Frankfurt(Oder) | 07:42| 07:45| | | Frankfurt(Oder)(Gr) | 07:48| 07:48| | | Rzepin | 08:05| 08:08| | | Swiebodzin | 08:33| 08:35| | | Zbaszynek | 08:47| 08:49| | | Poznan Gl. | 09:30| 09:33| | | Konin | 10:22| 10:24| | | Kutno | 11:04| 11:06| | | Warszawa Zachodnia | 12:08| 12:10| | | Warszawa Centralna | 12:15| 12:20| | | Warszawa Wschodnia | 12:28| | | +-----------------------------------+-----------+-----------+----------+ |
Waarom?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:00 schreef greavy het volgende:
De nieuwe dienstregeling voor de "Jan Kiepura", inclusief een nieuwe rondrit door Berlijn:
[ code verwijderd ]
Op zondag rijdt EC40/41 niet, dan wordt deze actie niet op Berlin Wannsee uitgehaald.
oh, op die manierquote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:07 schreef greavy het volgende:
Dan gaat de Jan Kiepura zelfstandig verder richting Warszawa.
Westtak.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat was toen de Zuidtak open ging.. Per trein naar het vliegtuig.
rondrit door Keulen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:13 schreef greavy het volgende:
Klopt, maar met deze nieuwe opzet (rondrit door Keulen én een nieuwe rondrit door Berlijn) proberen ze het toch weer. Door het combineren met EC40/41 wordt het aanbod op de verbinding wel ingeperkt. Er werd altijd als losse trein gereden.
De nieuwe hafas?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:46 schreef bork het volgende:
[..]
rondrit door Keulen?
Greavy, ik vraag het niet voor niks iedere keer, kun je ook doorgeven waar je deze informatie gevonden hebt?
quote:De Stentor schreef:
PvdA wil desnoods de Fyra wel in het Oosten
ZWOLLE - De PvdA fracties in de vier noordelijke provincies zijn blij met de toezegging van staatssecretaris Mansveld dat er serieus bekeken wordt of de snelheid op de Hanzelijn naar 200 kilometer per uur kan worden opgetrokken.
Niet alleen tussen Zwolle en Lelystad, later ook op het vervolgtraject tussen Lelystad, Schiphol en Den Haag. "Ook voor de route Twente-Randstad via Zwolle is het positief. Als het stuk Wierden-Zwolle eenmaal geëlektrificeerd is en de overstaptijd in Zwolle optimaal wordt dan kan station Amsterdam Schiphol sneller bereikt worden dan via Deventer - Amersfoort", schrijft fractievoorzitter Dick Buursink namens de PvdA in Overijssel. "Wij hopen dat de NS de nieuwe intercity's snel aan gaat schaffen. Als de Fyra-treinen toch afgenomen moeten worden omdat ze aan de geformuleerde technische specificaties voldoen? Dan kunnen die mooi deze route gaan rijden."
Ik zeg: Pimpel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:11 schreef Salatrel het volgende:
heb je gesolliciteerd bij hispeed zit je nog tussen schiphol en enschede
Sterker nog, sowieso in al gepland dat "IC Berlin" in de toekomst via de Hanzelijn gaat rijden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Leg uit. Afgezien van de V250 is het best een aardig verhaal.
Hanzelijn, Zwolle en dan? Kopmaken op Deventer?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Sterker nog, sowieso in al gepland dat "IC Berlin" in de toekomst via de Hanzelijn gaat rijden.
Dat is helemaal niet nodig, de spoorlijn van/naar Zwolle ligt ten westen van Deventer, voor Duitsland moet je naar het oosten. Gewoon doorrijden dus.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Hanzelijn, Zwolle en dan? Kopmaken op Deventer?
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nodig, de spoorlijn van/naar Zwolle ligt ten westen van Deventer, voor Duitsland moet je naar het oosten. Gewoon doorrijden dus.
De Pimpel rijdt nu soms al via de Hanzelijn als er werkzaamheden zijn ergens tussen Deventer en Hilversum.
De route over Deventer-Zwolle is inderdaad een stuk langer maar ondanks de huidige snelheden al net zo snel. Met hogere snelheid sneller.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar is dat echt sneller dan via Utrecht en Amersfoort? Lijkt mij een stuk om qua kilometers.
Op een route waar je nergens 300 kan rijden? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:23 schreef James1988 het volgende:
DB wil dat ding met ICE's gaan rijden toch?
precies en dan wordt het een interessante verbinding met Amsterdamquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De route over Deventer-Zwolle is inderdaad een stuk langer maar ondanks de huidige snelheden al net zo snel. Met hogere snelheid sneller.
De route over Nijverdal (zonder stop daar) is ongeveer net zo lang als de bestaande route. Daar heb je echter meer profijt van een hogere snelheid. Dan moet er echter wel een draad boven Zwolle-Wierden komen en moet het spoor daar op delen verdubbeld worden.
zeker. Om het nog aantrekkelijker te maken zou er hier en daar ook spoor verdubbeld moeten wordenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
De provincie schijnt toch bezig te zijn met elektrificatie van Zwolle - Wierden?
Amsterdam c. Maar ik zie een stop te Almere nog wel zitten overigens.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
Het tijdsverschil zit in minder stoppen: tussen Zwolle en Duivendrecht (?) rijdt dat ding dan nonstop.
Die Martinair en KLM-stellen wel. Daarna kwam Aegon (tot half jaren '90), en daarna Lage Landen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de jaren '80 al zelfs? Poeh.
Geen stop in Almere C.? En anders Amsterdam C. lijkt me.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
Het tijdsverschil zit in minder stoppen: tussen Zwolle en Duivendrecht (?) rijdt dat ding dan nonstop.
IC Berlijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:19 schreef sararaats het volgende:
wat is een Pimpel? ik heb nog niet bijgelezen
Deventer - Amersfoort - Hilversum - Amsterdam rijdt die nu he, niet via Utrecht, dat zou best wel om zijn (en kopmaken in Utrecht)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar is dat echt sneller dan via Utrecht en Amersfoort? Lijkt mij een stuk om qua kilometers.
In de online DB- versie niet, wel in die bij die van Hispeed.quote:
twitter:mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:41:00moet voor wiskunde uitrekenen hoe veel een trijn kaartje kost van 16,70 als je 40 prosent korting hept eh ja weet ik veel @NS_online help me reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:44:36@mellie99xxx Via de reisplanner kan je de prijzen van een de verschillende treinkaartjes opvragen. #tip. ^SU reageer retweet
twitter:mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:46:44@NS_online ja wat de kakka ik mag men black berry er niet bij houden bij proef werk wiskunden maar tog bedankt !!! reageer retweet
is dit echt?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:27 schreef dennistd het volgende:
NS_online, voor al uw wiskundeproblemen:twitter:mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:41:00moet voor wiskunde uitrekenen hoe veel een trijn kaartje kost van 16,70 als je 40 prosent korting hept eh ja weet ik veel @NS_online help me reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:44:36@mellie99xxx Via de reisplanner kan je de prijzen van een de verschillende treinkaartjes opvragen. #tip. ^SU reageer retweet
twitter:mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:46:44@NS_online ja wat de kakka ik mag men black berry er niet bij houden bij proef werk wiskunden maar tog bedankt !!! reageer retweet
aha. daar heb ik nog niet mee gereden. misschien ooit een keertje en dan zal ik aan jullie denken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En hij heet Pimpel omdat er een restauratie-rijtuig in zit waar je lekker kunt pimpelen![]()
Klik maar op de datumlinkjesquote:
in ieder geval geen taal of rekenen:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:53 schreef WhiteJoker het volgende:
What the fuck leren ze kinderen tegenwoordig op school?
twitter:mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 16:43:36teringwijf van de ketenring op vmbo collese hep te weinig wiselgeld gegeven had 5 euro in my portemonee en na brootje van 1,40 nog maar 3,60 reageer retweet
* WhiteJoker loses faith in humanity...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in ieder geval geen taal of rekenen:twitter:mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 16:43:36teringwijf van de ketenring op vmbo collese hep te weinig wiselgeld gegeven had 5 euro in my portemonee en na brootje van 1,40 nog maar 3,60 reageer retweet
Tsja...twitter:mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 12:20:09fack the wat syn men klasgenote so dom of ben ik nou so slim? heb egt alleen maar geseik lig egt nie in 1 lyn met hun reageer retweet
Ik vermoed dat dit een grap is. Kan niet waar zijn!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in ieder geval geen taal of rekenen:twitter:mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 16:43:36teringwijf van de ketenring op vmbo collese hep te weinig wiselgeld gegeven had 5 euro in my portemonee en na brootje van 1,40 nog maar 3,60 reageer retweet
HEUH! Dat dacht ik gisteren ook bij een post van iemand hier in deze prachtige topicreeks.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit een grap is. Kan niet waar zijn!
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
* WhiteJoker loses faith in humanity...Tsja...twitter:mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 12:20:09fack the wat syn men klasgenote so dom of ben ik nou so slim? heb egt alleen maar geseik lig egt nie in 1 lyn met hun reageer retweet
twitter:mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 15:56:02Gedverdemmepleuristiefuss!! doe missgien wel vmbo zorg en wel zyn maar dit bewysd wel hoe slim ik ben ja #herkenbaar http://t.co/GrkR9Ws8xv reageer retweet
Zeker, wordt ook expliciet genoemd in het stuk. Ook is de verbetering in aantal storingen significant, zelfs als je de verlaging in aantal treinen corrigeert.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi dat het aantal storingen fors daalt
Fixed your post.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi dat het aantal storingen eindelijk fors daalt
ze houden zich toch al niet aan de concessie, dus dit kan er ook nog wel bijquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Stond die norm voor binnenlandse treinen in de HSL-concessie niet op 3 minuten?
Yup, en op vijf minuten voor internationaal. Joekel van een blunder..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Stond die norm voor binnenlandse treinen in de HSL-concessie niet op 3 minuten?
Ik bedoelde eigenlijk de offline HAFAS waarik vanochtend over berichte dat die een preview update heeft gekregen voor 2014. Misschien heeft greavy het daar uit gepluktquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:22 schreef bork het volgende:
[..]
In de online DB- versie niet, wel in die bij die van Hispeed.
Dast rondje Keulen waar hij op doelt, is rondje Ruhrgebiet, niks nieuws. Ik vind het niet leuk dat hij dingen op tafel smijt, zo van eet smakelijk wat het is dat weet ik alleen niet.
Dat dacht ik vandaar dat ik zo specifiek was, volgens mij was ik verder wel duidelijk wat mijn punt is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de offline HAFAS waarik vanochtend over berichte dat die een preview update heeft gekregen voor 2014. Misschien heeft greavy het daar uit geplukt![]()
Leuk die reizigersaantallen van de Thalys. Maar ik zou ook wel de aantallen van de Benelux willen zien, om eens even te kijken wat er de afgelopen twee jaar met het totale aantal treinreizigers tussen NL en B is gebeurd.quote:
Die gaat toch niet over de HSL-Zuid gekkie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:37 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Leuk die reizigersaantallen van de Thalys. Maar ik zou ook wel de aantallen van de Benelux willen zien, om eens even te kijken wat er de afgelopen twee jaar met het totale aantal treinreizigers tussen NL en B is gebeurd.
Klopt. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe erg het generieke aantal treinreizigers tussen NL en B door al het gehannes is afgenomen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Die gaat toch niet over de HSL-Zuid gekkie.
Ik heb mijn I&M brievencreateur even aangeslingerd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe erg het generieke aantal treinreizigers tussen NL en B door al het gehannes is afgenomen.
NS: "Jamaar dat kost geldquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:07 schreef b2py het volgende:
Mansveld wil geen overvolle treinen meer
Goedzo. En waarom?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Raar, hij vertrekt alle dagen van de week van spoor vier en nu niet..
Is handmatig aangepast door TRDL iig.
Och ga je net als Deadlock2k worden ja?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan kan je wel '' doen maar het getuigt niet echt van enige intelligentie.
Jij denkt dat ze direct de trein van 18:37 ook verplaatsen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och ga je net als Deadlock2k worden ja?
Nee natuurlijk geen storing op spoor vier, denk na. Anders geven ze toch die trein van 1837 niet aan dat ie WEL van spoor 4 kan rijden. Jezus.
De waarheid is niet wat het lijkt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Whatever joh. Het zag er aan alle kanten uit als unprovoked reizigertje pesten. Geen poging van omroep die daar wat tegenin probeerde ook. Het zal me rukken ook waardoor het komt eigenlijk, ik geloof er toch geen snars van
het zou pas nieuws zijn als Mansveld wel op durft te treden tegen welke vervoerder dan ook die steken laat vallenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS: "Jamaar dat kost geld![]()
![]()
"
Mansveld: "Oh, laat dan maar"
er is een haalbaarheidsstudie uitgevoerd naar het verdubbelen van het spoor aldaar en die heeft een positief saldo opgeleverdquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens ik las op Teletekst weer een mooi verhaalDe nogal zwaar ondegebruikter Betuweroute moet het binnenkort waarschijnlijk een decennium met de helft minder treinen gaan doen, vanwege werkzaamheden in Duitsland. Die duren tot "naar verwachting 2022"
![]()
De rest gaan ze dan omleiden via Venlo, denken ze. Stond niet bij of ze Venlo - Kaldenkirchen dan toch maar gaan verdubbelen. Waarschijnlijk kijkt men het een jaar of 5 aan en besluit dan dat het misschien toch wel handig geweest was
En niet zo'n beetje ook, alllememaggiesquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is een haalbaarheidsstudie uitgevoerd naar het verdubbelen van het spoor aldaar en die heeft een positief saldo opgeleverd
Leg er maar gelijk 4 neer dan, want de komende 10 jaar zit het dicht met goederentreinen op deze manier.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
En niet zo'n beetje ook, alllememaggies
Tot zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig is er over een half uurtje Rail Away over Tunesië op NL2Zennnnn
morgen nog de schop de grond inquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
En niet zo'n beetje ook, alllememaggies
Alleen het rondje Berlijn is nieuw, dat rondje Keulen doelde ik idd op Ruhrgebiet, misschien verkeerde naam gekozenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:22 schreef bork het volgende:
[..]
In de online DB- versie niet, wel in die bij die van Hispeed.
Dat rondje Keulen waar hij op doelt, is rondje Ruhrgebiet, niks nieuws. Ik vind het niet leuk dat hij dingen op tafel smijt, zo van eet smakelijk wat het is dat weet ik alleen niet.
ze heeft wel degelijk goeie punten. Er moet gewoon alles aan gedaan worden om van die Benelux-trein een goede verbinding met België te makenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:03 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)einen_via_hsl-145694
Hihi haha hoehoe. Wat een clown.
Dat lijkt mij evident, maar niet met de maatregelen die zij noemt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze heeft wel degelijk goeie punten. Er moet gewoon alles aan gedaan worden om van die Benelux-trein een goede verbinding met België te maken
alleen het stukje tussen Amsterdam en Schiphol is een beetje onzin, al valt er door de dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting wel iets te winnen. De rest van haar verhaal snijdt echt houtquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat lijkt mij evident, maar niet met de maatregelen die zij noemt.
Er valt niks te winnen want de snelheid zal op de westtak niet stijgen of dalen. Alleen de theoretische capaciteit gaat omhoog.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alleen het stukje tussen Amsterdam en Schiphol is een beetje onzin, al valt er door de dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting wel iets te winnen. De rest van haar verhaal snijdt echt hout
het heeft wel degelijk met elkaar te maken, want je kunt die trein in een beter pad richting Den Haag krijgen, zodat die er niet 59 minuten over boemelt, maar het in 42 minuten doet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Er valt niks te winnen want de snelheid zal op de westtak niet stijgen of dalen. Alleen de theoretische capaciteit gaat omhoog.
Het bouwen van 42 centimeter extra spoor bij Dinslaken duurt ook al sinds Fred Flintstone geloof ik. Geen idee waar die duitsers mee bezig zijn hoor, maar er klopt niet veel vanquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
Vindt het beetje vreemd dat het bouwen 8 jaar moet duren. Gewoon baanvak op slot voor een jaar en je bent klaar.
Ja, ziet er tof uit om daar eens heen te gaanquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Oei fosfaat -en graantreinen in Tunesië![]()
Beter pad heeft niks te maken met een snelheidsverhoging, zoals jij suggereerde.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het heeft wel degelijk met elkaar te maken, want je kunt die trein in een beter pad richting Den Haag krijgen, zodat die er niet 59 minuten over boemelt, maar het in 42 minuten doet.
het kan wel het verschil maken tussen achter een stopper aanhobbelen of zoals een normale IC tussen Schiphol en Amsterdam rijden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Beter pad heeft niks te maken met een snelheidsverhoging, zoals jij suggereerde.
Ye ik had je bericht verkeerd begrepen. Inderdaad zou er een beter pad kunnen komen door de infra uitbreiding, zou mooi zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan wel het verschil maken tussen achter een stopper aanhobbelen of zoals een normale IC tussen Schiphol en Amsterdam rijden.
En snelheidsverhoging op dat stuk is de winst die je kunt behalen door de grotere capaciteit bij het in en uit kunnen voegen, omdat minder treinen op elkaar hoeven te wachten
Dat kan wel, maar volgens het seinreglement is voorbijrijden met maximaal 40 toegestaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
daar kun je ook gewoon met 160 voorbij karren toch?
Dat is niet zo gek natuurlijk, want dan ga je tegen de natuurlijk richting in.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
die middensporen in Leiden zijn vreemd aangelegd. De ene kant op mag je 160 karren, maar de andere kant op staan er dwergseintjes
mja, ze zou verwachten dat het ingericht is voor op normale wijze linkerspoor rijdenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet zo gek natuurlijk, want dan ga je tegen de natuurlijk richting in.
Kan zijn dat dit uit bezuinigingsoverwegingen gedaan is. Scheelt namelijk ook weer ATB-code voor linkerspoor.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze zou verwachten dat het ingericht is voor op normale wijze linkerspoor rijden
Vroeger was het leren lezen van het Spoorboekje met haar treintabellen een onderdeel van Nederlands.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:53 schreef WhiteJoker het volgende:
What the fuck leren ze kinderen tegenwoordig op school?
Kunst is om te achterhalen van welk spoor de trein van 18.37u _daadwerkelijk_ vertrokken is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze direct de trein van 18:37 ook verplaatsen?
Dat weet niemand. NS weet zelfs niet eens of hij wel in Arnhem gestopt heeftquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:57 schreef Socios het volgende:
[..]
Kunst is om te achterhalen van welk spoor de trein van 18.37u _daadwerkelijk_ vertrokken is.
thx Greavy fijne afspraak, top. Het was dus ook te vinden bij Hispeed en hafasversie op je PC (hoe noem je zoiets? offline?)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Alleen het rondje Berlijn is nieuw, dat rondje Keulen doelde ik idd op Ruhrgebiet, misschien verkeerde naam gekozen
En mijn info heb ik niet van het internet gehaald, maar van een kennis die bij DB werkzaam is op bahnhof Hannover Hbf (en waar ik zaterdagavond even ergens mee een "terrasje" opzoek). Zaterdagochtend met de eerste IC Berlijn naar Hannover vanaf Amersfoort (v. 7:37), zondag om 16:40 weer terug naar Nederland.
Maar in zulke situaties zal ik ook wel even duidelijk omschrijven hoe ik aan mijn info kom hoor
Hafas Online staat het nog niet, en ik heb nog niet in de offline-versie zitten neuzen (was ik nog wel van plan).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:02 schreef bork het volgende:
[..]
thx Greavy fijne afspraak, top. Het was dus ook te vinden bij Hispeed en hafasversie op je PC (hoe noem je zoiets? offline?)
Eh dat moet je aan een beveiligingsspecialist vragen, maar iets met relais of VPI.quote:
Waar moet ik aan denken? Arbeidsloon voor het kloppen van een paar regels code of zo?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh dat moet je aan een beveiligingsspecialist vragen, maar iets met relais of VPI.
Engineering, uitvoering, onderhoud.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar moet ik aan denken? Arbeidsloon voor het kloppen van een paar regels code of zo?
Of anders gewoon hier:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ziet er tof uit om daar eens heen te gaan![]()
Maar ik wil hem nog wel even op Uitzendinggemist zien als dat kan.
Dank jequote:
Deze hele aflevering ( En de vorige over Israël) gingen wel veel over de bijbelse geschiedenis en weinig over de spoorlijnen.. Echt in de EO-stijl nog.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga al bijna niet meer vragen "Had nou niemand dat er even uit kunnen saneren?" Want het ziet er gewoon nogal opzettelijk uit. Raar verhaal.
quote:De NS zal deze winter minder lang achter elkaar met een aangepaste dienstregeling blijven rijden.
Ook worden de eisen voor het invoeren van zo'n uitgedund spoorboekje iets verscherpt, waardoor reizigers minder vaak te maken moeten gaan krijgen met uitval van treinen in winterse omstandigheden. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) donderdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Een aangepaste dienstregeling wordt nu ingevoerd als de verwachting is dat er 3 centimeter sneeuw valt of als er 10 procent kans is dat het meer dan 10 graden Celsius gaat vriezen. Komende winter wordt de treindienst pas uitgedund bij een kans van 50 procent op strenge vorst.
Ook wordt op de eerste winterse dag - die doorgaans tot veel problemen kan leiden - scherper gekeken of het echt nodig is de dienstregeling aan te passen. Daardoor krijgt een reiziger niet gemiddeld 12 keer per winter te maken met uitval van treinen, maar slechts tien keer.
Eerst zien. Als Wilma trouwens toch tijd over heeft, het zou niet onaardig zijn als ProRail gestimuleerd wordt om werkzaamheden die al een half jaar gepland staan langer dan tien dagen van tevoren aan te kondigen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 07:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom geloof ik hier erg weinig van:
[..]
"Slechts tien keer"quote:Op donderdag 17 oktober 2013 07:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Daardoor krijgt een reiziger niet gemiddeld 12 keer per winter te maken met uitval van treinen, maar slechts tien keer.
In plaats van 12x een week is het nu 10x 1 1/2 week.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Slechts tien keer"Moet ik nou op m'n knieën of zo?
Dat doen ze hier dagelijks met complete treinstellen onder het mom van 'efficiënt' in zetten van treinstellen. Waardoor het net veevervoer word op de drukke trajecten en 3 man en een paardenkop een complete trein beschikbaar heeft.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:22 schreef sararaats het volgende:
hier in Belgie schrappen ze gewoon treinen.
Het gaat zo te zien om Utrecht-Sittard. (Waarbij er alleen op Eindhoven-Sittard extra treinen zijn gaan rijden)quote:
Dus zelfs op de speciale uitgedunde problemen-vermijdende dienstregeling mogen we niet vertrouwen.quote:De kaart is onder voorbehoud van storingen op de dag zelf.
Ik citeer wikiquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
Het kan nog alle kanten op, want er zijn nog geen officiële dienstregelingen gepresenteerd. Kan best zijn dat er morgen ineens weer een Elipsos uit komt rollen
quote:Vanaf 2012 zullen ook passagiers zonder overstappen door kunnen reizen. Zij zullen dan ook niet meer door Cerbère en Portbou komen, maar de Pyreneeën iets westelijker, nabij La Jonquera, door een tunnel doorsteken. Er zal dan een rechtstreekse hogesnelheidstreinverbinding tussen Parijs en Barcelona gestart worden. Op dit moment rijdt er al een Franse TGV tot Station Figueres-Vilafant waar overgestapt kan worden op een directe trein naar Barcelona. Reizigers die voor deze verbinding kiezen hoeven nu al niet meer over te stappen in Portbou of Cerbère.
nogal logischquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:17 schreef ReisT het volgende:
Bijvoorbeeld ja. Ook werd er eerst nog uitgedund op de Veluwelijn, nu daar geen voortreinen meer rijden is die lijn van het kaartje verdwenen.
Ik zie nu pas dat zelfs op deze kaartjes nog een disclaimer staat...
[..]
Dus zelfs op de speciale uitgedunde problemen-vermijdende dienstregeling mogen we niet vertrouwen.
eerst zien dan gelovenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 07:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom geloof ik hier erg weinig van:
[..]
Ook in de winter springt er wel eens iemand voor de trein...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:17 schreef ReisT het volgende:
Bijvoorbeeld ja. Ook werd er eerst nog uitgedund op de Veluwelijn, nu daar geen voortreinen meer rijden is die lijn van het kaartje verdwenen.
Ik zie nu pas dat zelfs op deze kaartjes nog een disclaimer staat...
[..]
Dus zelfs op de speciale uitgedunde problemen-vermijdende dienstregeling mogen we niet vertrouwen.
Heee, thx voor de tipquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
Iedereen de popcorn klaar voor vanmiddag?
http://www.tweedekamer.nl(...)week=Donderdag&his=0
Ohja.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het gaat zo te zien om Utrecht-Sittard. (Waarbij er alleen op Eindhoven-Sittard extra treinen zijn gaan rijden)
Was de planning ja, niet gehaald. Heb op dag 5 van de 16 moeten omdraaien vanwege privé-omstandigheden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:36 schreef J.B. het volgende:
Zijn er niet een aantal mensen uit dit topic naar Tsjernobyl geweest? Ik ben van plan daar in een volgende vakantie naartoe te gaan, tips mbt tours e.d. zijn van harte welkom!
Was je toen met de trein? Ik heb een rondtour oostblok met camper gepland staan voor volgend jaar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:44 schreef V2 het volgende:
*steekt vinger omhoog* Ik heb een tour gedaan, Chernobyl en Pripyat inderdaad. Ging me vooral om het laatste. Heb de boel zelf niet geregeld, iemand anders heeft dat toen gedaan. Als je wil kan ik wel even uitzoeken met welke toko we toen gingen. Ik kan het aanraden, want wow wat vet zeg
Maak zuur dat je zo'n beetje elk onderdeel aan dat ding zelf kunt vervangenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Was je toen met de trein? Ik heb een rondtour oostblok met camper gepland staan voor volgend jaar.
Een aardige gastenlijstquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:
Iedereen de popcorn klaar voor vanmiddag?
http://www.tweedekamer.nl(...)week=Donderdag&his=0
Maar die kans bestaat ALTIJD. En iedereen WEET dat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ook in de winter springt er wel eens iemand voor de trein...
Om het ambitieniveau te illustreren. Een extra staart tussen de poten, zeg maar.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar die kans bestaat ALTIJD. En iedereen WEET dat.
Het gaat mij erom dat we met aangepaste dienstregelingen, weerwaarschuwingen enzovoorts al genoeg gewaarschuwd zijn in de winter. Waarom moet daar nog zo'n nietszeggende extra disclaimer bij...
Je hebt onze kantine gehaald met je interviewquote:
We hebben een treintripje gemaakt, van Kiev naar Donetsk vv, met de nachttrein. Naar Kiev zelf met het vliegtuig, dat was prijs- en tijdtechnisch gewoon veel handiger toen. Tickets/reservering hebben we ter plekke met een local geregeld, er was alleen nog maar 1e klas (duur, maar wat een comfortquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Was je toen met de trein? Ik heb een rondtour oostblok met camper gepland staan voor volgend jaar.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar die kans bestaat ALTIJD. En iedereen WEET dat.
Het gaat mij erom dat we met aangepaste dienstregelingen, weerwaarschuwingen enzovoorts al genoeg gewaarschuwd zijn in de winter. Waarom moet daar nog zo'n nietszeggende extra disclaimer bij...
Dat ding staat er alleen vanwege eventuele verzoeken naar terugboeken kaartkosten denk ik? Zo van: 'Wij hebben u gewaarschuwd dus je hebt pech'.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om het ambitieniveau te illustreren. Een extra staart tussen de poten, zeg maar.
Je kunt tegenwoordig op de site van de UA zelf tickets en reserveringen boeken. Gewoon met credit card betalen, engelstalige interface, niks aan t handje. Even bij het loket je reservering omwisselen voor een kaartje en klaar is klaraquote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:22 schreef V2 het volgende:
[..]
We hebben een treintripje gemaakt, van Kiev naar Donetsk vv, met de nachttrein. Naar Kiev zelf met het vliegtuig, dat was prijs- en tijdtechnisch gewoon veel handiger toen. Tickets/reservering hebben we ter plekke met een local geregeld, er was alleen nog maar 1e klas (duur, maar wat een comfort). Het kopen van de tickets zag er complex uit, het was een hele vergadering
blij dat ik dat niet zelf heb hoeven te doen....
nope. station wordt verbouwd en gaat daarom tijdelijk dichtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gouda gaat niet meer bediend worden in de nieuwe dienstregeling?![]()
[ afbeelding ]
Gaat niet zo heel veel vandaanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal mij benieuwen ook, die Goudse kut in Siberië
Je bedoelt mij, dat ik vorig jaar ook al liep de hameren of dat ik alsjeblieft treintijden mag hebben, of om het feit dat we uberhaubt daar zelf naar op zoek moeten?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel triest trouwens, altijd hetzelfde gedonderjaag tegen het eind van het jaar
Stomme vraag misschien, maar, waarom?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:14 schreef Monopoly het volgende:
Op Winschoten combineren en met 8 bakken terug, altijd wel spannend bij Sappermeer Oost
Perron is niet zo heel erg lang. Je moet de trein neerzetten met de neus voorbij het perron, anders vallen de achterste reizigersop in het grindbedquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar, waarom?
Parachute neerleggen op het achterste balkonquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Perron is niet zo heel erg lang. Je moet de trein neerzetten met de neus voorbij het perron, anders vallen de achterste reizigersop in het grindbed
2x3 baken en 1x8quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:21 schreef dennistd het volgende:
Acht bakken is 2x 2/8 + 1x 2/6? Dat is 152,7 meter, terwijl het perron op spoor 1 maar 151 meter lang is. Mag dat wel van ProRail? Andere kant op is trouwens helemaal onmogelijk: dat is maar 126 meter
In Frankrijk krijg je een bandje te horen die zegt: "wie daar uitstapt, moet daar niet zijn".... bij zo een situatie...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
2x3 baken en 1x8
En geen idee of het mag. Ik weet alleen dat als ik hem goed neer zet, iedereen fatsoenlijk kan in- en uitstappen.
Al zal het met instappers wel mee vallen op Sappermeer Oost
Nee natuurlijk bedoel ik jou niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je bedoelt mij, dat ik vorig jaar ook al liep de hameren of dat ik alsjeblieft treintijden mag hebben, of om het feit dat we uberhaubt daar zelf naar op zoek moeten?
Dat hebben wij op een andere manier. Wij hebben één rit die van Groningen naar Leer gaat, en op Winschoten een wat bakken achterlaat omdat er op Winschoten veel mensen uitstappen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In Frankrijk krijg je een bandje te horen die zegt: "wie daar uitstapt, moet daar niet zijn".... bij zo een situatie...
Is dat gewoon via een microfoon of een oerwoudkreet uit de kabine met de deur open? In het laatste geval hebben de reizigers er achterin nog niks aanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:29 schreef Monopoly het volgende:
De meester roept dan zelf om dat het voorste treinstel door gaat, nog voor het bandje afspeelt.
die speakertjes zijn in 90% van de gevallen ook niet te verstaan (te zacht, te onduidelijk gepraat, storend geluid zoals gekraak en wegvallen van woorden)quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is dat gewoon via een microfoon of een oerwoudkreet uit de kabine met de deur open? In het laatste geval hebben de reizigers er achterin nog niks aan
Ik heb het weleens eerder verteld en een discussie met fles erover gehad hiero. Intercom in Frankrijk is van levensbelang in sommige situaties....Het ding werkt ook dan altijd...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef mschol het volgende:
[..]
die speakertjes zijn in 90% van de gevallen ook niet te verstaan (te zacht, te onduidelijk gepraat, storend geluid zoals gekraak en wegvallen van woorden)
Of juist handen-op-de-oren-laat-dit-snel-afgelopen-zijn volume.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef mschol het volgende:
[..]
die speakertjes zijn in 90% van de gevallen ook niet te verstaan (te zacht, te onduidelijk gepraat, storend geluid zoals gekraak en wegvallen van woorden)
Gelukkig zitten de deuren niet helemaal voor/achteraan de trein dus is het wat dat betreft geen probleem om aan beide kanten van het perron een stukje je trein uit te laten stekenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:21 schreef dennistd het volgende:
Acht bakken is 2x 2/8 + 1x 2/6? Dat is 152,7 meter, terwijl het perron op spoor 1 maar 151 meter lang is. Mag dat wel van ProRail? Andere kant op is trouwens helemaal onmogelijk: dat is maar 126 meter
Behalve als de meester natuurlijk even een bakkie pleur wil halenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig zitten de deuren niet helemaal voor/achteraan de trein dus is het wat dat betreft geen probleem om aan beide kanten van het perron een stukje je trein uit te laten steken
Dat gaat 'm ook echt lukken op Sappermeer-Oostquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Behalve als de meester natuurlijk even een bakkie pleur wil halen
Oh,dat weet ik niet, ik ken alle stationsfaciliteiten niet die er bijgekomen zijn sinds de laatste keer dat ik daar was...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat gaat 'm ook echt lukken op Sappermeer-Oost
ik had het specifiek over nederland, in frankrijk zou ik niet weten, heb er nooit echt op gelet.. hier valt het gewoon op hoe slecht ze zijn...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb het weleens eerder verteld en een discussie met fles erover gehad hiero. Intercom in Frankrijk is van levensbelang in sommige situaties....Het ding werkt ook dan altijd...
(Al weet ik dus niet meer over welke situatie Fles en ik gediscussieerd hebben dat het belachelijk was dat je in die situatie afhankelijk was van de omroep)
Een GTW heeft alleen geen cabinedeuren naar buiten toequote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Behalve als de meester natuurlijk even een bakkie pleur wil halen
En zo te zien kan je er ook helemaal geen bakkie pleur halen....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een GTW heeft alleen geen cabinedeuren naar buiten toe
tuurlijk wel, even bij dat huis aankloppenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En zo te zien kan je er ook helemaal geen bakkie pleur halen....
Wel een Kia-koekblikje!quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En zo te zien kan je er ook helemaal geen bakkie pleur halen....
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef mschol het volgende:
[..]
tuurlijk wel, even bij dat huis aankloppen
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Wel een Kia-koekblikje!
Ik vind de Eschmarke ook niet om aan te gluren hoor. Je kunt dat niet eens fatsoenlijk op maps zienquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]![]()
Zijn er stations die nog schraler zijn dat dit in het Nederlandse territorium?
Edit: En niet Marnehuizen; dat telt niet...![]()
Jawel, 2 perrons aan hetzelfde spoor.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Geerdijk?
Dat heeft niet eens twee perrons
Onze Lieve vrouwe ter nood. Dat perron heeft zelfs geen tegels meerquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[..]![]()
Zijn er stations die nog schraler zijn dat dit in het Nederlandse territorium?
En geen sleutelsquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
Onze Lieve vrouwe ter nood. Dat perron heeft zelfs geen tegels meer
Stationsfaciliteiten die er bij komen? Niet zulke baandoorbrekend innovatieve dingen roepen hoor zeg. Uitdunnen, dat is trendy. Dingen er bij laten komen, hoe kom je erop. Je zou maar aan de klant denkenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh,dat weet ik niet, ik ken alle stationsfaciliteiten niet die er bijgekomen zijn sinds de laatste keer dat ik daar was...![]()
(2006 geloof ik)
omdat hij niet beter wil wetenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat was dat nou weer voor kutopmering tegen Driek "Eenmansbedrijfje op een zolderkamertje". Waar is zo een opmerking nou voor nodig...
knappe prestatiequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook echt tegelijkertijd op de seconde af hetzelfde gepost
Wie zei dat?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat was dat nou weer voor kutopmering tegen Driek "Eenmansbedrijfje op een zolderkamertje". Waar is zo een opmerking nou voor nodig...
Geen idee, er is geen cameraman en ik schakelde m net in...alles is op postzegelformaat want we krijgen alleen maar een vaststaand beeld van de tafel...quote:
Niet van Berend zelf zeker? NMBS wil gewoon zo min mogelijk treinen de grens over. Dan is het kiezen: Of Breda links laten liggen of over Breda met doorgaande reizigers.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Berend Brulboei: "De verhoogde rittijd is jullie fout" (Naar de tweede kamer)
Ah okee, handigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Geen idee, er is geen cameraman en ik schakelde m net in...alles is op postzegelformaat want we krijgen alleen maar een vaststaand beeld van de tafel...
Frengels vind ik het meer.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Spreekt die stokbroodvreter nou Engels? Bestaat dat?
http://www.tweedekamer.nl(...)Thorbecke_Extern500kquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef MPG het volgende:
Waar is dit spektakel te bekijken / beluisteren?
http://downloadhq.kpnstre(...)Thorbecke_Extern500kquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef MPG het volgende:
Waar is dit spektakel te bekijken / beluisteren?
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.tweedekamer.nl(...)Thorbecke_Extern500k
Dan kan je beter de NMBS links laten liggen en zelf met treintjes de grens over gaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
NMBS wil gewoon zo min mogelijk treinen de grens over. Dan is het kiezen: Of Breda links laten liggen of over Breda met doorgaande reizigers.
Waarom?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Niet van Berend zelf zeker? NMBS wil gewoon zo min mogelijk treinen de grens over. Dan is het kiezen: Of Breda links laten liggen of over Breda met doorgaande reizigers.
ik hoorde iets over het rijden met treinen van 300 km/h eind 2016. De rest van de plannen ken ik helaas nietquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef bork het volgende:
Wat is het alternatief van Arriva? (buiten de lage landen lijn)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |