abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:56:00 #1
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195465
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_132195497
Topickaap!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:57:49 #3
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132195517
Klaasje raast in sneltreinvaart door PTA!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:57:49 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195519
Thijs mikte een bericht neer toen ik net "Vol" had ingetypt.. Hoezo kaap?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:59:23 #5
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195577
Vandaag reed ik langs de Watergraafsmeer net nadat ik het persbericht van Ansaldo had gelezen. Op het spoor waar normaal allemaal DDZ's staan stond nu een V250. Die dingen zien er van dichtbij toch best solide uit.
  Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:59:42 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132195588
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:01:17 #7
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195629
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
:D
pi_132195823
quote:
"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:13:17 #9
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132195965
quote:
Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:
Da alle Fahrplanangaben ohne Gewähr sind, können die Fahrplandaten abweichen - zum Beispiel wegen Bauarbeiten
Klaar, uitgepraat, er zijn geen weerkzaamheden maar ze nemen de moeite niet want ze kunnen zich achter dit regeltje verschuilen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_132195994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:13 schreef bork het volgende:

[..]

Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:
Da alle Fahrplanangaben ohne Gewähr sind, können die Fahrplandaten abweichen - zum Beispiel wegen Bauarbeiten
Klaar, uitgepraat, er zijn geen weerkzaamheden maar ze nemen de moeite niet want ze kunnen zich achter dit regeltje verschuilen.
Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:15:32 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132196020
quote:
Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwd :o :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:17:03 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132196070
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.
Ik ben blij dat ik zelf de correcte reistijden uit kan zoeken, de meeste hier kunnen dit wel maar als je dat niet kan ben je wel de pisang met de DB-planner.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:19:09 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132196131
Eurostar bevestigt: ook met rechtstreekse trein Amsterdam - Londen zullen reizigers een tijd in Brussel naar de tegeltjes moeten koekeloeren.

http://www.treinreiziger.(...)n_overstappen-145692
pi_132196353
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Eurostar bevestigt: ook met rechtstreekse trein Amsterdam - Londen zullen reizigers een tijd in Brussel naar de tegeltjes moeten koekeloeren.

http://www.treinreiziger.(...)n_overstappen-145692
Dat wascte verwachten idd, als ze de overstap/aansluiting maar garanderen. Ik vond het maar stress gedoe om van ene eind naar andere eind van station te rennen en dan 2x in de rij
  Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:38:25 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132196734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:15 schreef bork het volgende:

[..]

Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwd :o :)
Het komt gewoon omdat de NS nog geen dienstregeling gepubliceerd heeft, daarom kent DB de binnenlandse NL-treinen nog niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:57:50 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132197385
Voor de pimpel-liefhebber: er zijn wat minutenverschuivingen omdat deze de sprinter in gaat halen in Rijssen. Een overzichtje:
PM mij!
pi_132197463
Nog een minuut langer in Apeldoorn roken :')
pi_132197533
Binnenkort zal ik met een uitgebreid verslag komen van de veranderingen in de ICE- en IC-dienst. Nu nog alles grondig aan het bestuderen. Doel is alle ICE- en EC/IC-trajecten in Duitsland bereden te hebben, moet voornamelijk nog de grensoverschrijdende diensten. BahnCard 100 wordt per 1 november omgezet in een BahnCard 25.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:26:56 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132198429
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf" :P
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:29:00 #20
Maffe Fries
pi_132198510
quote:
hangt er ook een aantrekkelijk prijskaartje aan? :P
pi_132198649

Spaarndammerbuurt & het spoor tussen CS en Singelgrachtaansluiting. (Eind jaren 70)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:37:23 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132198907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:57 schreef dennistd het volgende:
Voor de pimpel-liefhebber: er zijn wat minutenverschuivingen omdat deze de sprinter in gaat halen in Rijssen. Een overzichtje:

Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)
pi_132199256
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Spaarndammerbuurt & het spoor tussen CS en Singelgrachtaansluiting. (Eind jaren 70)
De Klomp CS of waar is dit? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:45:14 #24
Maffe Fries
pi_132199275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:37 schreef greavy het volgende:

Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)
nee, in de richting Duitsland is dat
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:25:49 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132201408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:01 schreef Socios het volgende:
Binnenkort zal ik met een uitgebreid verslag komen van de veranderingen in de ICE- en IC-dienst. Nu nog alles grondig aan het bestuderen. Doel is alle ICE- en EC/IC-trajecten in Duitsland bereden te hebben, moet voornamelijk nog de grensoverschrijdende diensten. BahnCard 100 wordt per 1 november omgezet in een BahnCard 25.
Zal niet heel veel veranderen, wachten op oplevering VDE 8 dan krijg je pas nieuwe vette ritjes, en een onderdeel van Stuttgart 21, Neubaustrecke Stuttgart–Wendlingen en Neubaustrecke Wendlingen–Ulm.
Vanaf 15 december wel nieuwe stations in Leipzig (Leipziger City Tunnel)
pi_132201491
Toch ff iets in elkaar geknutseld:
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:32:53 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132201797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh.. Mooi! Wanneer? _O_
pi_132203125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
[ afbeelding ]
Maak er anders gelijk een beneluxvariant van
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:02:19 #29
Maffe Fries
pi_132203501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:56 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Maak er anders gelijk een beneluxvariant van
als de NS haar zin krijgt moet het een sprintervariant worden, anders is de IC-versie beter ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:03:26 #30
Maffe Fries
pi_132203571
NSCommunicatie twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 19:43:45 Inzending voor onze interne innovatieprijs: treinen die niet rijden hebben ook geen vertraging. Gaan we uittesten in dienstregeling 2014! reageer retweet
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:29:07 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132205226
Ik ben ook aan het knutselen... baantjes maken in Train Simulator 2014. Eens zien of ik Roodeschool - Groningen er een beetje berijdbaar in krijg. Ik heb de Nederlandse seinen in elk geval aan de praat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:29:14 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132205239
Flinke storing tussen Cannes en Nice :N
http://www.nicematin.com/node/1479959
pi_132205828
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:52 schreef Individual het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:00 #34
Maffe Fries
pi_132206034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:21 #35
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132206060
quote:

[..]

Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.
pi_132206129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.
Niet minder waar :+ En ik had het hier nog niet gezien..
dag
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:50:37 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132206649
Lijkt erop dat we toch geen directe TGV Parijs - Barcelona gaan krijgen per drgl 2014, op Voyages-SNCF.com staat nu het volgende:

De directe Elipsos Trenhotel-nachttrein komt dus te vervallen, in plaats daarvan rijdt er een Franse binnenlandse nachttrein naar Port Bou waar reizigers kunnen overstappen voor Barcelona.
pi_132207021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:
De directe Elipsos Trenhotel-nachttrein komt dus te vervallen, in plaats daarvan rijdt er een Franse binnenlandse nachttrein naar Port Bou waar reizigers kunnen overstappen voor Barcelona.
Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:58:30 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132207143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.
Als de zon schijnt kan dat nog best aangenaam zijn. Maar dat geldt duidelijk niet voor de wintermaanden met vrieskou enzo. :')

Ik vind het een beetje raar dat een paar dagen terug er een rechtstreekse TGV stond en men nu ineens aankomt met deze route. Doet me een beetje denken aan twee jaar terug toen er in allerijl ineens alsnog een Beneluxtrein moest worden ingepland omdat de V250 toch nog niet klaar voor dienst bleek te zijn. Of naar januari dit jaar toen die kruimeldief uit elkaar was gevallen en er ineens een alternatief bedacht moest worden. :')
pi_132207286
nee joh donder op man. Je hebt natuurlijk de eerste 3 uur lekker in die bar zitten hijsen. Word je om 8 uur ff die trein uitgeflikkerd "ja tegen 10 uur gaat er weer een trein verder :') Waardeloos natuurlijk man. Gaat geen reizigers afsnoepen van cheap flights of auto.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:02:17 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132207369
_O-

Het kan nog alle kanten op, want er zijn nog geen officiële dienstregelingen gepresenteerd. Kan best zijn dat er morgen ineens weer een Elipsos uit komt rollen _O-
pi_132207562
Better does. Want zo gaat het niet werken.

Dacht je dat de CNL naar Zürich zo rendabel zou zijn als je reizigers er in Basel anderhalf uur uitgooit? :') Get real. Dat is gewoon geen optie.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:06:59 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132207644
Zijn die nachttreinen eigenlijk een beetje rendabel? Steeds meer verbindingen sneuvelen... zo zal Parijs - Rome (Thello) eind dit dienstregelingsjaar ophouden te bestaan. Er komt wel een nachttrein Lyon - Milaan voor terug...

edit: Thello-verhaal schijnt iets genuanceerder te liggen. http://www.railjournal.co(...)ins.html?channel=524

[ Bericht 19% gewijzigd door James1988 op 15-10-2013 22:16:36 ]
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:12:58 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132207954
Nachttreinen zijn vaak de grootste problemen qua punctualiteit. Zo rijden er in Duitsland soms nachttreinen rond met vertraging van ruim 23 uur, of dergelijke.
pi_132208112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:Er komt wel een nachttrein Lyon - Milaan voor terug...
Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein? :?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:17:07 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132208185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein? :?
Ik zat fout, die trein gaat inderdaad niet rijden :')

Zie het artikel.

Vandaag is niet mijn beste dag.
pi_132208362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Nachttreinen zijn vaak de grootste problemen qua punctualiteit. Zo rijden er in Duitsland soms nachttreinen rond met vertraging van ruim 23 uur, of dergelijke.
Alles beter dan opheffen :Y

Kijk bij een dagtrein is het kut als een trein een kwartier vertraging heeft. Een half uur is helemaal onaanvaardbaar. Bij nachttreinen gaat het gewoon anders.

Dagtreinen worden makkelijker opgeheven. Nachttreinen kun je simpelweg niet opheffen. Dan is het gevolg dat die weleens een flinke vertraging oplopen. Maar dat boeit ook relatief weinig. Als een CNL een half uur of drie kwartier of een uur oploopt hoor je mij nergens over hoor :) Maar als mijn IC Deventer - Zutphen 5 minuten te laat is waardoor ik de overstap naar Ruurlo mis dan is het moord en brand. Logisch. Ik ben een volstrekte doorsnee reiziger :Y
pi_132209473
Onthoud dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling dienen te rijden.
pi_132209620
quote:

[..]

Heerlijk, en terecht. _O-

Graffiti is normaal al niet mooi, maar in Fyra-uitmonstering wordt het wel heel opvallend en lelijk.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:46:53 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132209922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Socios het volgende:
Dit heb ik gemist _O_
pi_132210090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit heb ik gemist _O_
Gepost vanuit de op tijd rijdende V-IRM 8671. :D
pi_132210596
Ik ben in Boekarest en ben door pure toeval in hetzelfde hostel als medeforummer Sandrovich terecht gekomen Ö
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:10:04 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132211039
Best een leuke line-up van 189'igers:

dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:14:10 #54
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132211196
quote:
Drie scholieren hebben ieder een boete van 97 euro gekregen omdat ze een broodje aten op een bankje op een station in Veenendaal.

De drie hadden geen treinkaartje en waren dus onrechtmatig op het station aanwezig, zo concludeerden twee ijverige Buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's). Ze trokken meteen hun bonnenboekjes en schreven drie bonnen uit met als reden "het kunnen veroorzaken van hinder," zo schrijft de Veenendaalse Krant.

Een woordvoerder van de gemeente bevestigt het bizarre verhaal aan de krant. "De Boa’s hadden de jongelui al eerder gezien. Ze hebben gewacht tot de trein was geweest en hen daarna gevraagd naar een vervoersbewijs." Volgens hem wordt er streng gehandhaafd omdat men de overlast wil terugdringen. Die overlast, in de vorm van zwerfafval of luidruchtig aanwezig zijn, zou vooral door hangjeugd worden veroorzaakt.

De scholieren zijn met stomheid geslagen. "We maakten geen herrie, hadden geen radio aanstaan, dronken geen bier en maakten ook geen rotzooi. We zaten alleen maar even te praten," zegt een van hen. Ze zeggen ook dat ze niet afwisten van het verbod en vragen zich af of het niet beter bij een waarschuwing had kunnen blijven. Volgens de gemeente is er echter op de school van de kinderen aandacht gegeven aan de handhaving.
Bron: Televaag

:') :') Als dit echt is, ongelofelijk
pi_132211690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja en op het moment dat de regel 'je moet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs op het perron' niet wordt gehandhaafd en er zodoende overlast oid ontstaat hoor je de Telegraaf net zo hard.

Next.
pi_132212288
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Socios het volgende:
Ah, Befehl ist Befehl Socios is terug :D What took you so long, Herr Obersturmbannführer?!
pi_132212298
Vroeger kon men een perronkaartje kopen in zo'n geval. Nu dient men 'in te checken' het broodje op het bankje op te eten en binnen een uur weer 'uit te checken' :')
pi_132212357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik ben er niet trots op, maar mijn ouders wonen daar. Het lokale gooi- en smijtsufferdje moet er van uitpuilen. Ik zal er eens naar vragen :)
pi_132212380
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, Befehl ist Befehl Socios is terug :D What took you so long, Herr Obersturmbannführer?!
Haha :D Een jaar in het land der Deutsche Bahn is iedere treinfanaat aan te raden. :D
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:55:27 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132213038
Een paar van mijn collega's zitten al een paar maanden voor een klus in Zwitserland. Dat lijkt mij als treinenliefhebber ook best wel tof :Y
pi_132213324
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:55 schreef James1988 het volgende:
Een paar van mijn collega's zitten al een paar maanden voor een klus in Zwitserland. Dat lijkt mij als treinenliefhebber ook best wel tof :Y
Zwitserland is baas O+ Ik heb nog veel werk te doen daar, hoewel het makkelijkste en ook stationsrijkste kwart van het land inmiddels af is. Maar de ECHT stoere dingen hoog in de alpen, dat moet nog een keer :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 00:33:13 #62
Maffe Fries
pi_132214405
quote:
17s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zwitserland is baas O+ Ik heb nog veel werk te doen daar, hoewel het makkelijkste en ook stationsrijkste kwart van het land inmiddels af is. Maar de ECHT stoere dingen hoog in de alpen, dat moet nog een keer :)
je zei Zwitserland? :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:50:44 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132214858
quote:
Die luister ik nog regelmatig, maar dan deze versie:

:@
  woensdag 16 oktober 2013 @ 01:05:03 #64
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_132215105
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_132215200
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Ja en op het moment dat de regel 'je moet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs op het perron' niet wordt gehandhaafd en er zodoende overlast oid ontstaat hoor je de Telegraaf net zo hard.

Next.
Ja en wat geschreeuw van de Telegraaf is genoeg om maar een politiesamenleving te accepteren? Volgende keer vragen ze wat je denkt...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 06:36:19 #66
200192 Darkwing_Duck
pi_132216421
Vraagje: Voor de HAFAS is dus naast de gebruikelijke updates nu ook opeens sinds vannacht de Updates Germany (Preview) en Germany/Europa (Preview (of Vorschau)) te downloaden. Doch ik kan niet verder dan 12 december 2013 plannen... Was dit vorig jaar ook al zo en iemand enig idee wat dit betekend?

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 16-10-2013 06:56:28 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 06:39:44 #67
200192 Darkwing_Duck
pi_132216426
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 06:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje: Voor de HAFAS is dus naast de gebruikelijke updates nu ook opeens sinds vannacht de Updates Germany (Preview) en Germany/Europa (Preview (of Vorschau)) te downloaden. Doch ik kan niet verder dan 12 december plannen... Was dit vorig jaar ook al zo en iemand enig idee wat dit betekend?
Edit: Ze zijn ook een stukje kleiner dan de normale updates Duitsland gewoon is 43 mb, tegen 19 mb Duitsland Preview; Duitsland Europa is 88mb tegen 34 mb voor de preview/vorschau update, wat het dan ook mogen zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 16-10-2013 06:56:04 (Geen edit dus maar gewoon een post, gaaap.. ) ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 06:58:11 #68
200192 Darkwing_Duck
pi_132216476
3 op een rij....

Na een 2e herstart van HAFAS is het gefixt. met de updates kunnen er nu rondjes gepland worden tot half december 2014 voor heel Europa *O* *O* *O*

Edit: Hmm RER kan dan nog niet gepland worden voor volgend jaar... :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Darkwing_Duck op 16-10-2013 07:16:25 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:00:50 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132217271
De nieuwe dienstregeling voor de "Jan Kiepura", inclusief een nieuwe rondrit door Berlijn:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 +-----------------------------------+-----------+-----------+----------+
 | Bahnhof                           |  Ankunft  |  Abfahrt  |  Zug     |
 | Amsterdam Centraal                |           |      19:01|  EN   447|
[...]div stops[...]
 | Hannover Hbf                      |      01:45|      02:40|          |
 | Berlin Hbf (tief)                 |      04:23|      04:26|          |
 | Berlin Südkreuz                   |      04:31|      04:41|          |
 | Berlin Wannsee                    |      05:37|      06:12|          |
 | Berlin Hbf                        |      06:28|      06:37|          |
 | Berlin Ostbahnhof                 |      06:46|      06:50|          |
 | Frankfurt(Oder)                   |      07:42|      07:45|          |
 | Frankfurt(Oder)(Gr)               |      07:48|      07:48|          |
 | Rzepin                            |      08:05|      08:08|          |
 | Swiebodzin                        |      08:33|      08:35|          |
 | Zbaszynek                         |      08:47|      08:49|          |
 | Poznan Gl.                        |      09:30|      09:33|          |
 | Konin                             |      10:22|      10:24|          |
 | Kutno                             |      11:04|      11:06|          |
 | Warszawa Zachodnia                |      12:08|      12:10|          |
 | Warszawa Centralna                |      12:15|      12:20|          |
 | Warszawa Wschodnia                |      12:28|           |          |

Op Berlin Sudkreuz wordt de trein gesplitst, de koersrijtuigen van CNL 457 gaan er vanaf (en in tegenrichting er weer aan). Op Berlin Wannsee wordt er met EC41/40 gecombineerd of gesplitst.
Op zondag rijdt EC40/41 niet, dan wordt deze actie niet op Berlin Wannsee uitgehaald.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:04:58 #70
200192 Darkwing_Duck
pi_132217327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:00 schreef greavy het volgende:
De nieuwe dienstregeling voor de "Jan Kiepura", inclusief een nieuwe rondrit door Berlijn:
[ code verwijderd ]

Op zondag rijdt EC40/41 niet, dan wordt deze actie niet op Berlin Wannsee uitgehaald.
Waarom? :{
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:07:25 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132217363
Dan gaat de Jan Kiepura zelfstandig verder richting Warszawa. Waarom die EuroCity niet rijdt, weet ik niet.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:08:26 #72
200192 Darkwing_Duck
pi_132217379
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:07 schreef greavy het volgende:
Dan gaat de Jan Kiepura zelfstandig verder richting Warszawa.
oh, op die manier :)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:12:02 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132217439
Wilde PKP niet juist van die intercity af?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:13:37 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132217458
Klopt, maar met deze nieuwe opzet (rondrit door Keulen én een nieuwe rondrit door Berlijn) proberen ze het toch weer. Door het combineren met EC40/41 wordt het aanbod op de verbinding wel ingeperkt. Er werd altijd als losse trein gereden.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:17:42 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132217513
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat was toen de Zuidtak open ging.. Per trein naar het vliegtuig.
Westtak.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:27:15 #76
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132217649
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Westtak.
In de jaren '80 al zelfs? Poeh.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:46:36 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132217974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:13 schreef greavy het volgende:
Klopt, maar met deze nieuwe opzet (rondrit door Keulen én een nieuwe rondrit door Berlijn) proberen ze het toch weer. Door het combineren met EC40/41 wordt het aanbod op de verbinding wel ingeperkt. Er werd altijd als losse trein gereden.
rondrit door Keulen?
Greavy, ik vraag het niet voor niks iedere keer, kun je ook doorgeven waar je deze informatie gevonden hebt?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:07:43 #78
200192 Darkwing_Duck
pi_132218395
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:46 schreef bork het volgende:

[..]

rondrit door Keulen?
Greavy, ik vraag het niet voor niks iedere keer, kun je ook doorgeven waar je deze informatie gevonden hebt?
De nieuwe hafas?
pi_132219652
uh

quote:
De Stentor schreef:

PvdA wil desnoods de Fyra wel in het Oosten
ZWOLLE - De PvdA fracties in de vier noordelijke provincies zijn blij met de toezegging van staatssecretaris Mansveld dat er serieus bekeken wordt of de snelheid op de Hanzelijn naar 200 kilometer per uur kan worden opgetrokken.

Niet alleen tussen Zwolle en Lelystad, later ook op het vervolgtraject tussen Lelystad, Schiphol en Den Haag. "Ook voor de route Twente-Randstad via Zwolle is het positief. Als het stuk Wierden-Zwolle eenmaal geëlektrificeerd is en de overstaptijd in Zwolle optimaal wordt dan kan station Amsterdam Schiphol sneller bereikt worden dan via Deventer - Amersfoort", schrijft fractievoorzitter Dick Buursink namens de PvdA in Overijssel. "Wij hopen dat de NS de nieuwe intercity's snel aan gaat schaffen. Als de Fyra-treinen toch afgenomen moeten worden omdat ze aan de geformuleerde technische specificaties voldoen? Dan kunnen die mooi deze route gaan rijden."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 11:10:33 #80
Maffe Fries
pi_132219836
knettergek die gast _O-
pi_132219862
heb je gesolliciteerd bij hispeed zit je nog tussen schiphol en enschede _O-
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:14:36 #82
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132219943
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
knettergek die gast _O-
Leg uit. Afgezien van de V250 is het best een aardig verhaal.
pi_132220081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:11 schreef Salatrel het volgende:
heb je gesolliciteerd bij hispeed zit je nog tussen schiphol en enschede _O-
Ik zeg: Pimpel. :+
pi_132220122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Leg uit. Afgezien van de V250 is het best een aardig verhaal.
Sterker nog, sowieso in al gepland dat "IC Berlin" in de toekomst via de Hanzelijn gaat rijden.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:23:34 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132220182
DB wil dat ding met ICE's gaan rijden toch?
pi_132220260
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Sterker nog, sowieso in al gepland dat "IC Berlin" in de toekomst via de Hanzelijn gaat rijden.
Hanzelijn, Zwolle en dan? Kopmaken op Deventer?
dag
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:28:09 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132220317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Hanzelijn, Zwolle en dan? Kopmaken op Deventer?
Dat is helemaal niet nodig, de spoorlijn van/naar Zwolle ligt ten westen van Deventer, voor Duitsland moet je naar het oosten. Gewoon doorrijden dus.

De Pimpel rijdt nu soms al via de Hanzelijn als er werkzaamheden zijn ergens tussen Deventer en Hilversum.
pi_132220351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet nodig, de spoorlijn van/naar Zwolle ligt ten westen van Deventer, voor Duitsland moet je naar het oosten. Gewoon doorrijden dus.

De Pimpel rijdt nu soms al via de Hanzelijn als er werkzaamheden zijn ergens tussen Deventer en Hilversum.
Je hebt helemaal gelijk :Y. Maar is dat echt sneller dan via Utrecht en Amersfoort? Lijkt mij een stuk om qua kilometers.
dag
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:29:51 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132220369
Het tijdsverschil zit in minder stoppen: tussen Zwolle en Duivendrecht (?) rijdt dat ding dan nonstop.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:31:41 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132220437
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk :Y. Maar is dat echt sneller dan via Utrecht en Amersfoort? Lijkt mij een stuk om qua kilometers.
De route over Deventer-Zwolle is inderdaad een stuk langer maar ondanks de huidige snelheden al net zo snel. Met hogere snelheid sneller.

De route over Nijverdal (zonder stop daar) is ongeveer net zo lang als de bestaande route. Daar heb je echter meer profijt van een hogere snelheid. Dan moet er echter wel een draad boven Zwolle-Wierden komen en moet het spoor daar op delen verdubbeld worden.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:32:39 #91
146033 ReisT
pi_132220466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:23 schreef James1988 het volgende:
DB wil dat ding met ICE's gaan rijden toch?
Op een route waar je nergens 300 kan rijden? Lijkt me niet.

Er was wel sprake van dat er ICx zou komen te rijden maar de NL-geschikte versie is voorlopig geannuleerd.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:32:45 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132220469
De provincie schijnt toch bezig te zijn met elektrificatie van Zwolle - Wierden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 11:32:48 #93
Maffe Fries
pi_132220471
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De route over Deventer-Zwolle is inderdaad een stuk langer maar ondanks de huidige snelheden al net zo snel. Met hogere snelheid sneller.

De route over Nijverdal (zonder stop daar) is ongeveer net zo lang als de bestaande route. Daar heb je echter meer profijt van een hogere snelheid. Dan moet er echter wel een draad boven Zwolle-Wierden komen en moet het spoor daar op delen verdubbeld worden.
precies en dan wordt het een interessante verbinding met Amsterdam
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 11:33:25 #94
Maffe Fries
pi_132220483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
De provincie schijnt toch bezig te zijn met elektrificatie van Zwolle - Wierden?
zeker. Om het nog aantrekkelijker te maken zou er hier en daar ook spoor verdubbeld moeten worden
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 11:45:42 #95
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132220861
Overigens zie ik dan wel problemen vanwege het regelmatig vertraagd zijn van de pimpel, zeker als er maar delen verdubbeld worden.
PM mij!
pi_132221425
Een Amerikaanse kameraad van mij heeft vannacht de nachttrein genomen van Krakau naar Lviv en dat was kennelijk nogal een bijzondere ervaring. Voor de rit stond 14 uur en bij de grens heeft de trein 3 uur stilgestaan om de onderstellen te wisselen en voor de douanecontrole (hij heeft z'n beide tassen volledig moeten leeghalen). Tijdens de stop kwam er een monteur zijn cabine in die de vloer open schroefde en met een of ander olie besmeurd ding begon te klooien, bij gebrek aan beter maakte hij dat ding schoon met de bedlakens. Het mooiste is nog dat hij vervolgens geen nieuwe spullen kreeg en z'n cabine de rest van de rit naar olie stonk. :P Er zijn dus nog ergere nachttreinen dan die van Budapest naar Belgrado :)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 12:03:38 ]
pi_132221453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
Het tijdsverschil zit in minder stoppen: tussen Zwolle en Duivendrecht (?) rijdt dat ding dan nonstop.
Amsterdam c. Maar ik zie een stop te Almere nog wel zitten overigens.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:08:02 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132221573
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In de jaren '80 al zelfs? Poeh.
Die Martinair en KLM-stellen wel. Daarna kwam Aegon (tot half jaren '90), en daarna Lage Landen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 12:18:06 #99
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132221864
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
Geen stop in Almere C.? En anders Amsterdam C. lijkt me.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132221898
wat is een Pimpel? ik heb nog niet bijgelezen :@
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:19:40 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132221901
De eindbestemming blijft natuurlijk Amsterdam, maar dat ding stopt toch wel vaker?

edit: zo te zien niet meer.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:24:20 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132222043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:19 schreef sararaats het volgende:
wat is een Pimpel? ik heb nog niet bijgelezen :@
IC Berlijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_132223001
En hij heet Pimpel omdat er een restauratie-rijtuig in zit waar je lekker kunt pimpelen ^O^ c_/

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Deventer - Amersfoort - Hilversum - Amsterdam rijdt die nu he, niet via Utrecht, dat zou best wel om zijn (en kopmaken in Utrecht) ;)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:16:16 #104
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132223515

_O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:22:40 #105
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132223709
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De nieuwe hafas?
In de online DB- versie niet, wel in die bij die van Hispeed.
Dat rondje Keulen waar hij op doelt, is rondje Ruhrgebiet, niks nieuws. Ik vind het niet leuk dat hij dingen op tafel smijt, zo van eet smakelijk wat het is dat weet ik alleen niet. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 16-10-2013 18:10:59 ]
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 13:27:40 #106
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132223878
NS_online, voor al uw wiskundeproblemen:
mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:41:00 moet voor wiskunde uitrekenen hoe veel een trijn kaartje kost van 16,70 als je 40 prosent korting hept eh ja weet ik veel @NS_online help me reageer retweet
NS_online twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:44:36 @mellie99xxx Via de reisplanner kan je de prijzen van een de verschillende treinkaartjes opvragen. #tip. ^SU reageer retweet
mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:46:44 @NS_online ja wat de kakka ik mag men black berry er niet bij houden bij proef werk wiskunden maar tog bedankt !!! reageer retweet
:')
PM mij!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:31:44 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132224006
_O-

Terecht.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 13:33:26 #108
Maffe Fries
pi_132224061
die gaat het vmbo niet halen
pi_132224063
quote:
9s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:27 schreef dennistd het volgende:
NS_online, voor al uw wiskundeproblemen:
mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:41:00 moet voor wiskunde uitrekenen hoe veel een trijn kaartje kost van 16,70 als je 40 prosent korting hept eh ja weet ik veel @NS_online help me reageer retweet
NS_online twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:44:36 @mellie99xxx Via de reisplanner kan je de prijzen van een de verschillende treinkaartjes opvragen. #tip. ^SU reageer retweet
mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 12:46:44 @NS_online ja wat de kakka ik mag men black berry er niet bij houden bij proef werk wiskunden maar tog bedankt !!! reageer retweet
is dit echt? :|W
pi_132224173
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En hij heet Pimpel omdat er een restauratie-rijtuig in zit waar je lekker kunt pimpelen ^O^ c_/
aha. daar heb ik nog niet mee gereden. misschien ooit een keertje en dan zal ik aan jullie denken.
Werewolf
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 13:39:12 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132224246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:33 schreef mschol het volgende:

[..]

is dit echt? :|W
Klik maar op de datumlinkjes :'(
PM mij!
pi_132224533
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klik maar op de datumlinkjes :'(
Het heeft nog 288 'volgers' ook.
pi_132224569
Kijk voor de grap die tweets eens door, gaat helemaal nergens over :').
pi_132224714
What the fuck leren ze kinderen tegenwoordig op school?
  Redactie Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 13:54:52 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132224773
Zou ze deze tabel er wel bij mogen houden? Of kan ze die ook niet begrijpen? http://www.ns.nl/binaries(...)s/tarieven-eret-2013
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 14:05:23 #116
Maffe Fries
pi_132225161
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:53 schreef WhiteJoker het volgende:
in ieder geval geen taal of rekenen:
mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 16:43:36 teringwijf van de ketenring op vmbo collese hep te weinig wiselgeld gegeven had 5 euro in my portemonee en na brootje van 1,40 nog maar 3,60 reageer retweet
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:08:02 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132225273
ketenring _O-
pi_132225365
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 16:43:36 teringwijf van de ketenring op vmbo collese hep te weinig wiselgeld gegeven had 5 euro in my portemonee en na brootje van 1,40 nog maar 3,60 reageer retweet
* WhiteJoker loses faith in humanity...

mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 12:20:09 fack the wat syn men klasgenote so dom of ben ik nou so slim? heb egt alleen maar geseik lig egt nie in 1 lyn met hun reageer retweet
Tsja...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:12:20 #119
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132225440
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit een grap is. Kan niet waar zijn!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:12:44 #120
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132225456
Wat erg.... ;(
Dit is nog veel erger dan dom.
pi_132225956
quote:
12s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit een grap is. Kan niet waar zijn!
HEUH! Dat dacht ik gisteren ook bij een post van iemand hier in deze prachtige topicreeks.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_132226085
Wat een pareltje dat Twitter account. Aanrader om te volgen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:29:34 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132226093
Nee bedankt, ik ga liever kijken naar drogende verf ofzo.
pi_132231993
Het volgende station is Terborg. Resistance is futile :)
pi_132232015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:10 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

* WhiteJoker loses faith in humanity...

mellie99xxx twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 12:20:09 fack the wat syn men klasgenote so dom of ben ik nou so slim? heb egt alleen maar geseik lig egt nie in 1 lyn met hun reageer retweet
Tsja...
mellie99xxx twitterde op woensdag 16-10-2013 om 15:56:02 Gedverdemmepleuristiefuss!! doe missgien wel vmbo zorg en wel zyn maar dit bewysd wel hoe slim ik ben ja #herkenbaar http://t.co/GrkR9Ws8xv reageer retweet
_O-
pi_132232056
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 17:33:50 #128
Maffe Fries
pi_132232097
Mooi dat het aantal storingen fors daalt :)
pi_132232137

quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi dat het aantal storingen fors daalt :)
Zeker, wordt ook expliciet genoemd in het stuk. Ook is de verbetering in aantal storingen significant, zelfs als je de verlaging in aantal treinen corrigeert.

En de laatste interessante:
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:35:33 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132232138
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi dat het aantal storingen eindelijk fors daalt :)
Fixed your post. ;)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:38:40 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132232222
Stond die norm voor binnenlandse treinen in de HSL-concessie niet op 3 minuten?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 17:43:35 #132
Maffe Fries
pi_132232362
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
ze houden zich toch al niet aan de concessie, dus dit kan er ook nog wel bij
pi_132232601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
Yup, en op vijf minuten voor internationaal. Joekel van een blunder.. :X
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:06:57 #134
200192 Darkwing_Duck
pi_132232954
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:22 schreef bork het volgende:

[..]

Dast rondje Keulen waar hij op doelt, is rondje Ruhrgebiet, niks nieuws. Ik vind het niet leuk dat hij dingen op tafel smijt, zo van eet smakelijk wat het is dat weet ik alleen niet. :o
Ik bedoelde eigenlijk de offline HAFAS waarik vanochtend over berichte dat die een preview update heeft gekregen voor 2014. Misschien heeft greavy het daar uit geplukt :@
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:12:08 #135
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132233054
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk de offline HAFAS waarik vanochtend over berichte dat die een preview update heeft gekregen voor 2014. Misschien heeft greavy het daar uit geplukt :@
Dat dacht ik vandaar dat ik zo specifiek was, volgens mij was ik verder wel duidelijk wat mijn punt is.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:37:40 #136
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132233756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:35 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk die reizigersaantallen van de Thalys. Maar ik zou ook wel de aantallen van de Benelux willen zien, om eens even te kijken wat er de afgelopen twee jaar met het totale aantal treinreizigers tussen NL en B is gebeurd.
pi_132233849
quote:
18s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:37 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Leuk die reizigersaantallen van de Thalys. Maar ik zou ook wel de aantallen van de Benelux willen zien, om eens even te kijken wat er de afgelopen twee jaar met het totale aantal treinreizigers tussen NL en B is gebeurd.
Die gaat toch niet over de HSL-Zuid gekkie.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:58:42 #138
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_132234430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Die gaat toch niet over de HSL-Zuid gekkie.
Klopt. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe erg het generieke aantal treinreizigers tussen NL en B door al het gehannes is afgenomen.
pi_132234592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe erg het generieke aantal treinreizigers tussen NL en B door al het gehannes is afgenomen.
Ik heb mijn I&M brievencreateur even aangeslingerd.

"Doordat NS Internationaal de concessie voor het grensoverschrijdende vervoer heeft, en in de concessie is afgesproken dat de reizigersaantallen van het grensoverschrijdende vervoer (uitgezonderd HSL-Zuid, zie daarvoor Voortgangsrapportage HSL-Zuid nummer 33) niet gepubliceerd zullen worden kan ik deze niet vrijgeven. In de hoop hiermee u voldoende van dienst geweest te zijn."
pi_132234754
Ik had trouwens nog wat gemist op rijksoverheid.nl:
Uitstel besluitvorming pilot kleinschalig oderhoud door ProRail
Besluitvorming Zwolle - Herfte

én

Mansveld wil geen overvolle treinen meer
Er moet een eind komen aan treinen die altijd maar overvol zijn.

Staatssecretaris Wilma Mansveld vindt dat de NS er voor de invoering van de nieuwe dienstregeling eind 2014 voor moet zorgen dat de structurele problemen op sommige trajecten zijn opgelost. Dat schrijft ze woensdag aan de Tweede Kamer.

''Overvolle treinen leiden tot een niveau van reiscomfort dat wat mij betreft onder het aanvaardbare basisniveau ligt dat reizigers mogen verwachten'', stelt Mansveld. Ze heeft er begrip voor dat treinen soms te vol zitten door storingen, incidenten of een plotselinge piek in het aantal reizigers. ''Maar aan treinen die structureel te vol zijn, moet de NS iets doen.''

De NS brengt op dit moment in kaart wat de oorzaken zijn van de volle treinen. Aan de hand van de uitkomsten moet de NS maatregelen nemen ''zodanig dat de problemen zich vanaf begin 2014 niet meer in deze mate en gedurende zo'n lange periode voordoen.''

Bron
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:15:13 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132234984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:07 schreef b2py het volgende:

Mansveld wil geen overvolle treinen meer
NS: "Jamaar dat kost geld :'( :'( :'( "
Mansveld: "Oh, laat dan maar"
pi_132235027
Vanmiddag toch weer een fraai staaltje sabotage mee mogen maken van onze vingervervende vrienden, ongelofelijk O+ Kijk wat er gebeurt.

1. Om 18:00 staat op spoor 4 de stoptrein naar Tiel van 18:37 aangekondigd. Lees: Spoor 4 is in elk geval het komende half uur leeg, onbezet, beschikbaar, alles. Maar er staat nog iets bij. De stoptrein naar Tiel van 18:07 gaat van spoor 3.

2. En inderdaad, op spoor 3 staat de stoptrein naar Tiel aangegeven van 18:07. Met de mededeling dat de volgende trein de intercity naar Zwolle van 18:10 is. Je ziet hem al aankomen, letterlijk en figuurlijk.

3. De stoptrein naar Tiel vertrekt vrijwel stipt op tijd, kan je niks van zeggen. Maar die houdt natuurlijk wel al die tijd dat spoor 3 bezet waarop de intercity naar Zwolle ruim op tijd binnen had kunnen en moeten komen. Uiteindelijk komt de trein naar Zwolle binnen rijden. De geplande vertrektijd is dan al voorbij.

4. Er worden dus aansluitingen in Zutphen gemist, bussen in Deventer gemist, overstaps in Zwolle gemist, en ach waarom ook niet, ook de mensen voor de sprinter naar Apeldoorn zijn de klos.

En waarom? Omdat één of andere omhooggevallen neukfout bij dat K****R prorail zo nodig even bijdehand moest doen, tegen ELKE noodzaak in. Dit soort onzin moet echt ZO zwaar afgelopen zijn he. :(
pi_132235063
Wacht even, ik mis het probleem een beetje?

Raar, hij vertrekt alle dagen van de week van spoor vier en nu niet..
Is handmatig aangepast door TRDL iig.
pi_132235156
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Raar, hij vertrekt alle dagen van de week van spoor vier en nu niet..
Is handmatig aangepast door TRDL iig.
Goedzo. En waarom?
pi_132235179
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goedzo. En waarom?
Wellicht een storing op spoor vier.
pi_132235270
Oh, en om nog even terug te komen op een verhaal van gisteren, hier de first hand account. Welkom in grafdorp. Rechtop draaien is 2 klikjes in Adobe, sorry.
pi_132235279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Wellicht een storing op spoor vier.
pi_132235297
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan kan je wel ' :') ' doen maar het getuigt niet echt van enige intelligentie.
pi_132235338
Gelukkig is er over een half uurtje Rail Away over Tunesië op NL2 O+ Zennnnn
pi_132235381
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan kan je wel ' :') ' doen maar het getuigt niet echt van enige intelligentie.
Och ga je net als Deadlock2k worden ja?

Nee natuurlijk geen storing op spoor vier, denk na. Anders geven ze toch die trein van 1837 niet aan dat ie WEL van spoor 4 kan rijden. Jezus.
pi_132235429
Het is echt wel afgelopen met mijn begrip voor kutsmoezen nummers 1 tot en met weetikveeljoen.
pi_132235495
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Och ga je net als Deadlock2k worden ja?

Nee natuurlijk geen storing op spoor vier, denk na. Anders geven ze toch die trein van 1837 niet aan dat ie WEL van spoor 4 kan rijden. Jezus.
Jij denkt dat ze direct de trein van 18:37 ook verplaatsen?
Er werd per trein bekeken of het nodig is om de maatregelen te nemen, mogelijk is de storing (als het al een storing was) dan al opgelost. En inb4 er stonden geen mannetjes in het spoor, voor lang niet alle storingen geldt dat de mannetjes op locatie het spoor in hoeven.
pi_132235628
Whatever joh. Het zag er aan alle kanten uit als unprovoked reizigertje pesten. Geen poging van omroep die daar wat tegenin probeerde ook. Het zal me rukken ook waardoor het komt eigenlijk, ik geloof er toch geen snars van :N
pi_132235826
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Whatever joh. Het zag er aan alle kanten uit als unprovoked reizigertje pesten. Geen poging van omroep die daar wat tegenin probeerde ook. Het zal me rukken ook waardoor het komt eigenlijk, ik geloof er toch geen snars van :N
De waarheid is niet wat het lijkt.
pi_132235944
Nou, wat ik zei meende ik wel hoor :Y Ik ben er behoorlijk klaar mee heel die onzin.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 19:48:39 #156
Maffe Fries
pi_132236292
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS: "Jamaar dat kost geld :'( :'( :'( "
Mansveld: "Oh, laat dan maar"
het zou pas nieuws zijn als Mansveld wel op durft te treden tegen welke vervoerder dan ook die steken laat vallen
pi_132236357
Trouwens ik las op Teletekst weer een mooi verhaal :') De nogal zwaar ondegebruikter Betuweroute moet het binnenkort waarschijnlijk een decennium met de helft minder treinen gaan doen, vanwege werkzaamheden in Duitsland. Die duren tot "naar verwachting 2022" :')

De rest gaan ze dan omleiden via Venlo, denken ze. Stond niet bij of ze Venlo - Kaldenkirchen dan toch maar gaan verdubbelen. Waarschijnlijk kijkt men het een jaar of 5 aan en besluit dan dat het misschien toch wel handig geweest was :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 19:51:08 #158
Maffe Fries
pi_132236421
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens ik las op Teletekst weer een mooi verhaal :') De nogal zwaar ondegebruikter Betuweroute moet het binnenkort waarschijnlijk een decennium met de helft minder treinen gaan doen, vanwege werkzaamheden in Duitsland. Die duren tot "naar verwachting 2022" :')

De rest gaan ze dan omleiden via Venlo, denken ze. Stond niet bij of ze Venlo - Kaldenkirchen dan toch maar gaan verdubbelen. Waarschijnlijk kijkt men het een jaar of 5 aan en besluit dan dat het misschien toch wel handig geweest was :')
er is een haalbaarheidsstudie uitgevoerd naar het verdubbelen van het spoor aldaar en die heeft een positief saldo opgeleverd
pi_132236474
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is een haalbaarheidsstudie uitgevoerd naar het verdubbelen van het spoor aldaar en die heeft een positief saldo opgeleverd
En niet zo'n beetje ook, alllememaggies :')
pi_132236505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Leg er maar gelijk 4 neer dan, want de komende 10 jaar zit het dicht met goederentreinen op deze manier.
pi_132236546
quote:
17s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig is er over een half uurtje Rail Away over Tunesië op NL2 O+ Zennnnn
Tot zo :W
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 19:54:30 #162
Maffe Fries
pi_132236573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:52 schreef b2py het volgende:

[..]

morgen nog de schop de grond in :7
pi_132236595
Oei die Rail Away is een classic aflevering.
pi_132236617
Vindt het beetje vreemd dat het bouwen 8 jaar moet duren. Gewoon baanvak op slot voor een jaar en je bent klaar.
pi_132236721
Oei fosfaat -en graantreinen in Tunesië O+
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:00:30 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132236867
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:22 schreef bork het volgende:

[..]

Dat rondje Keulen waar hij op doelt, is rondje Ruhrgebiet, niks nieuws. Ik vind het niet leuk dat hij dingen op tafel smijt, zo van eet smakelijk wat het is dat weet ik alleen niet. :o
Alleen het rondje Berlijn is nieuw, dat rondje Keulen doelde ik idd op Ruhrgebiet, misschien verkeerde naam gekozen ;)
En mijn info heb ik niet van het internet gehaald, maar van een kennis die bij DB werkzaam is op bahnhof Hannover Hbf (en waar ik zaterdagavond even ergens mee een "terrasje" opzoek). Zaterdagochtend met de eerste IC Berlijn naar Hannover vanaf Amersfoort (v. 7:37), zondag om 16:40 weer terug naar Nederland.

Maar in zulke situaties zal ik ook wel even duidelijk omschrijven hoe ik aan mijn info kom hoor :)
pi_132236993
http://www.treinreiziger.(...)einen_via_hsl-145694
Hihi haha hoehoe. Wat een clown.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 20:09:55 #168
Maffe Fries
pi_132237315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:03 schreef b2py het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)einen_via_hsl-145694
Hihi haha hoehoe. Wat een clown.
ze heeft wel degelijk goeie punten. Er moet gewoon alles aan gedaan worden om van die Benelux-trein een goede verbinding met België te maken
pi_132237344
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze heeft wel degelijk goeie punten. Er moet gewoon alles aan gedaan worden om van die Benelux-trein een goede verbinding met België te maken
Dat lijkt mij evident, maar niet met de maatregelen die zij noemt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 20:14:42 #170
Maffe Fries
pi_132237561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat lijkt mij evident, maar niet met de maatregelen die zij noemt.
alleen het stukje tussen Amsterdam en Schiphol is een beetje onzin, al valt er door de dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting wel iets te winnen. De rest van haar verhaal snijdt echt hout
pi_132237624
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

alleen het stukje tussen Amsterdam en Schiphol is een beetje onzin, al valt er door de dubbele vork bij Riekerpolder aansluiting wel iets te winnen. De rest van haar verhaal snijdt echt hout
Er valt niks te winnen want de snelheid zal op de westtak niet stijgen of dalen. Alleen de theoretische capaciteit gaat omhoog.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 20:18:34 #172
Maffe Fries
pi_132237738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Er valt niks te winnen want de snelheid zal op de westtak niet stijgen of dalen. Alleen de theoretische capaciteit gaat omhoog.
het heeft wel degelijk met elkaar te maken, want je kunt die trein in een beter pad richting Den Haag krijgen, zodat die er niet 59 minuten over boemelt, maar het in 42 minuten doet.
pi_132237784
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
Vindt het beetje vreemd dat het bouwen 8 jaar moet duren. Gewoon baanvak op slot voor een jaar en je bent klaar.
Het bouwen van 42 centimeter extra spoor bij Dinslaken duurt ook al sinds Fred Flintstone geloof ik. Geen idee waar die duitsers mee bezig zijn hoor, maar er klopt niet veel van :N
pi_132237814
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Oei fosfaat -en graantreinen in Tunesië O+
Ja, ziet er tof uit om daar eens heen te gaan :Y

Maar ik wil hem nog wel even op Uitzendinggemist zien als dat kan.
pi_132237831
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het heeft wel degelijk met elkaar te maken, want je kunt die trein in een beter pad richting Den Haag krijgen, zodat die er niet 59 minuten over boemelt, maar het in 42 minuten doet.
Beter pad heeft niks te maken met een snelheidsverhoging, zoals jij suggereerde.
Nvm :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 20:24:32 #176
Maffe Fries
pi_132238011
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Beter pad heeft niks te maken met een snelheidsverhoging, zoals jij suggereerde.
het kan wel het verschil maken tussen achter een stopper aanhobbelen of zoals een normale IC tussen Schiphol en Amsterdam rijden.

En snelheidsverhoging op dat stuk is de winst die je kunt behalen door de grotere capaciteit bij het in en uit kunnen voegen, omdat minder treinen op elkaar hoeven te wachten
pi_132238222
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het kan wel het verschil maken tussen achter een stopper aanhobbelen of zoals een normale IC tussen Schiphol en Amsterdam rijden.

En snelheidsverhoging op dat stuk is de winst die je kunt behalen door de grotere capaciteit bij het in en uit kunnen voegen, omdat minder treinen op elkaar hoeven te wachten
Ye ik had je bericht verkeerd begrepen. Inderdaad zou er een beter pad kunnen komen door de infra uitbreiding, zou mooi zijn.

De boog westtak <-> Schiphol wordt niet verlegd en zal dus in de toekomst ook niet versneld worden. Zeker niet de krappe naar Schiphol vanaf Lelylaan. Blijft 80 km/h en vraag me überhaupt af of er andere wissels dan 80 km/h wissels komen vanaf Lelylaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 20:31:47 #178
Maffe Fries
pi_132238333
die middensporen in Leiden zijn vreemd aangelegd. De ene kant op mag je 160 karren, maar de andere kant op staan er dwergseintjes _O-
pi_132238403
daar kun je ook gewoon met 160 voorbij karren toch? :)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:34:00 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132238438
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
daar kun je ook gewoon met 160 voorbij karren toch? :)
Dat kan wel, maar volgens het seinreglement is voorbijrijden met maximaal 40 toegestaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_132238503
Oh, da's wel een beetje sneu dan -O-
pi_132238553
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
die middensporen in Leiden zijn vreemd aangelegd. De ene kant op mag je 160 karren, maar de andere kant op staan er dwergseintjes _O-
Dat is niet zo gek natuurlijk, want dan ga je tegen de natuurlijk richting in.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 20:41:11 #183
Maffe Fries
pi_132238693
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek natuurlijk, want dan ga je tegen de natuurlijk richting in.
mja, ze zou verwachten dat het ingericht is voor op normale wijze linkerspoor rijden
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:42:37 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132238745
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ze zou verwachten dat het ingericht is voor op normale wijze linkerspoor rijden
Kan zijn dat dit uit bezuinigingsoverwegingen gedaan is. Scheelt namelijk ook weer ATB-code voor linkerspoor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_132238769
Kost dat geld dan? :?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 oktober 2013 @ 20:43:15 #186
Maffe Fries
pi_132238775
Voorbeeldje van die dwergseintjes:
en ook verderop in het filmpje zie je ze nog
pi_132238860
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Kost dat geld dan? :?
Ja.
pi_132238978
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja.
Hoezo dan? :?
pi_132239196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:53 schreef WhiteJoker het volgende:
Vroeger was het leren lezen van het Spoorboekje met haar treintabellen een onderdeel van Nederlands.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:54:03 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132239220
:') :')
pi_132239256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
:') :')
pi_132239362
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze direct de trein van 18:37 ook verplaatsen?
Kunst is om te achterhalen van welk spoor de trein van 18.37u _daadwerkelijk_ vertrokken is. _O-
pi_132239580
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Kunst is om te achterhalen van welk spoor de trein van 18.37u _daadwerkelijk_ vertrokken is. _O-
Dat weet niemand. NS weet zelfs niet eens of hij wel in Arnhem gestopt heeft :+
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:02:40 #194
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132239586
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:00 schreef greavy het volgende:

[..]

Alleen het rondje Berlijn is nieuw, dat rondje Keulen doelde ik idd op Ruhrgebiet, misschien verkeerde naam gekozen ;)
En mijn info heb ik niet van het internet gehaald, maar van een kennis die bij DB werkzaam is op bahnhof Hannover Hbf (en waar ik zaterdagavond even ergens mee een "terrasje" opzoek). Zaterdagochtend met de eerste IC Berlijn naar Hannover vanaf Amersfoort (v. 7:37), zondag om 16:40 weer terug naar Nederland.

Maar in zulke situaties zal ik ook wel even duidelijk omschrijven hoe ik aan mijn info kom hoor :)
thx Greavy fijne afspraak, top. Het was dus ook te vinden bij Hispeed en hafasversie op je PC (hoe noem je zoiets? offline?)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:13:04 #195
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132240038
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:02 schreef bork het volgende:

[..]

thx Greavy fijne afspraak, top. Het was dus ook te vinden bij Hispeed en hafasversie op je PC (hoe noem je zoiets? offline?)
Hafas Online staat het nog niet, en ik heb nog niet in de offline-versie zitten neuzen (was ik nog wel van plan).
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:13:19 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_132240053
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo dan? :?
Eh dat moet je aan een beveiligingsspecialist vragen, maar iets met relais of VPI.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_132240818
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh dat moet je aan een beveiligingsspecialist vragen, maar iets met relais of VPI.
Waar moet ik aan denken? Arbeidsloon voor het kloppen van een paar regels code of zo? :?
pi_132240891
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar moet ik aan denken? Arbeidsloon voor het kloppen van een paar regels code of zo? :?
Engineering, uitvoering, onderhoud.

En ik denk ook dat uit veiligheidsoverwegingen is gedaan. Mocht het sein falen, dan rijden de treinen niet met baanvaksnelheid 160 vol op elkaar. Voor zover zo'n situatie nu nog aan de orde is.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:37:57 #199
146033 ReisT
pi_132241108
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, ziet er tof uit om daar eens heen te gaan :Y

Maar ik wil hem nog wel even op Uitzendinggemist zien als dat kan.
Of anders gewoon hier:
pi_132241304
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:37 schreef ReisT het volgende:

[..]

Of anders gewoon hier:
Dank je :)
pi_132241397
Ik moest het echt even terug zien.

Vooral deze nogal in het oog springende verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog verbaasde me.

pi_132241496
Ik ga al bijna niet meer vragen "Had nou niemand dat er even uit kunnen saneren?" Want het ziet er gewoon nogal opzettelijk uit. Raar verhaal.
pi_132245652
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga al bijna niet meer vragen "Had nou niemand dat er even uit kunnen saneren?" Want het ziet er gewoon nogal opzettelijk uit. Raar verhaal.
Deze hele aflevering ( En de vorige over Israël) gingen wel veel over de bijbelse geschiedenis en weinig over de spoorlijnen.. Echt in de EO-stijl nog.
dag
pi_132246269
Ja die dark ages ken ik nog wel ja, toen het meer Hail Away was.

Maar waar zo'n duidelijk in beeld gelegd blik WEHRMACHTbenzine voor nodig is? :? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Je maakt mij niet wijs dat dat "er toevallig zo lag" EN dat niemand het gezien heeft.
pi_132246909
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 07:20:30 #206
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132250309
Waarom geloof ik hier erg weinig van:

quote:
De NS zal deze winter minder lang achter elkaar met een aangepaste dienstregeling blijven rijden.

Ook worden de eisen voor het invoeren van zo'n uitgedund spoorboekje iets verscherpt, waardoor reizigers minder vaak te maken moeten gaan krijgen met uitval van treinen in winterse omstandigheden. Dat schrijft staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) donderdag in een brief aan de Tweede Kamer.

Een aangepaste dienstregeling wordt nu ingevoerd als de verwachting is dat er 3 centimeter sneeuw valt of als er 10 procent kans is dat het meer dan 10 graden Celsius gaat vriezen. Komende winter wordt de treindienst pas uitgedund bij een kans van 50 procent op strenge vorst.

Ook wordt op de eerste winterse dag - die doorgaans tot veel problemen kan leiden - scherper gekeken of het echt nodig is de dienstregeling aan te passen. Daardoor krijgt een reiziger niet gemiddeld 12 keer per winter te maken met uitval van treinen, maar slechts tien keer.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_132250495
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:20 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Eerst zien. Als Wilma trouwens toch tijd over heeft, het zou niet onaardig zijn als ProRail gestimuleerd wordt om werkzaamheden die al een half jaar gepland staan langer dan tien dagen van tevoren aan te kondigen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_132250524
Doet Wilma trouwens ook iets met het aanscherpen van de "nu we toch zo'n dienstregeling hebben, kan hij ook wel drie weken aanhouden voor het geval dát, ook als het twee weken dooit".
pi_132251397
quote:
Daardoor krijgt een reiziger niet gemiddeld 12 keer per winter te maken met uitval van treinen, maar slechts tien keer.
"Slechts tien keer" :') Moet ik nou op m'n knieën of zo? :?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:20:06 #210
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132251406
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Slechts tien keer" :') Moet ik nou op m'n knieën of zo? :?
In plaats van 12x een week is het nu 10x 1 1/2 week.
pi_132251447
hier in Belgie schrappen ze gewoon treinen.
Werewolf
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:29:22 #212
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132251582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:22 schreef sararaats het volgende:
hier in Belgie schrappen ze gewoon treinen.
Dat doen ze hier dagelijks met complete treinstellen onder het mom van 'efficiënt' in zetten van treinstellen. Waardoor het net veevervoer word op de drukke trajecten en 3 man en een paardenkop een complete trein beschikbaar heeft.
pi_132251894
Op NOS.nl staat een 'nieuw' kaartje. Ik weet alleen niet wat er veranderd is tov vorig jaar..
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:58:05 #214
146033 ReisT
pi_132252191
Kaartje is nu op basis van dienstregeling 2013 maar eigenlijk is er niet veel veranderd.

Op trajecten waar meer treinen zijn gaan rijden worden in de komende winter meer treinen geschrapt.
pi_132252219
Waar zijn er meer gaan rijden dan?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:02:56 #216
200192 Darkwing_Duck
pi_132252286
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:59 schreef b2py het volgende:
Hanzelijn :+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:15:20 #217
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132252574
quote:
Het gaat zo te zien om Utrecht-Sittard. (Waarbij er alleen op Eindhoven-Sittard extra treinen zijn gaan rijden)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:17:59 #218
146033 ReisT
pi_132252640
Bijvoorbeeld ja. Ook werd er eerst nog uitgedund op de Veluwelijn, nu daar geen voortreinen meer rijden is die lijn van het kaartje verdwenen.

Ik zie nu pas dat zelfs op deze kaartjes nog een disclaimer staat...
quote:
De kaart is onder voorbehoud van storingen op de dag zelf.
Dus zelfs op de speciale uitgedunde problemen-vermijdende dienstregeling mogen we niet vertrouwen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:28:21 #219
200192 Darkwing_Duck
pi_132252904
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:02 schreef James1988 het volgende:
_O-

Het kan nog alle kanten op, want er zijn nog geen officiële dienstregelingen gepresenteerd. Kan best zijn dat er morgen ineens weer een Elipsos uit komt rollen _O-
Ik citeer wiki
quote:
Vanaf 2012 zullen ook passagiers zonder overstappen door kunnen reizen. Zij zullen dan ook niet meer door Cerbère en Portbou komen, maar de Pyreneeën iets westelijker, nabij La Jonquera, door een tunnel doorsteken. Er zal dan een rechtstreekse hogesnelheidstreinverbinding tussen Parijs en Barcelona gestart worden. Op dit moment rijdt er al een Franse TGV tot Station Figueres-Vilafant waar overgestapt kan worden op een directe trein naar Barcelona. Reizigers die voor deze verbinding kiezen hoeven nu al niet meer over te stappen in Portbou of Cerbère.
pi_132252988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:17 schreef ReisT het volgende:
Bijvoorbeeld ja. Ook werd er eerst nog uitgedund op de Veluwelijn, nu daar geen voortreinen meer rijden is die lijn van het kaartje verdwenen.

[..]

Dus zelfs op de speciale uitgedunde problemen-vermijdende dienstregeling mogen we niet vertrouwen.
nogal logisch
pi_132253078
quote:
De sprinter Utrecht-Woerden niet te vergeten.
pi_132253119
Zijn er niet een aantal mensen uit dit topic naar Tsjernobyl geweest? Ik ben van plan daar in een volgende vakantie naartoe te gaan, tips mbt tours e.d. zijn van harte welkom! :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:44:38 #223
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132253358
*steekt vinger omhoog* Ik heb een tour gedaan, Chernobyl en Pripyat inderdaad. Ging me vooral om het laatste. Heb de boel zelf niet geregeld, iemand anders heeft dat toen gedaan. Als je wil kan ik wel even uitzoeken met welke toko we toen gingen. Ik kan het aanraden, want wow wat vet zeg :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 10:45:09 #224
Maffe Fries
pi_132253370
quote:

[..]

eerst zien dan geloven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 10:46:53 #225
Maffe Fries
pi_132253418
Iedereen de popcorn klaar voor vanmiddag?

http://www.tweedekamer.nl(...)week=Donderdag&his=0
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:47:23 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132253437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ook in de winter springt er wel eens iemand voor de trein...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:50:08 #227
200192 Darkwing_Duck
pi_132253527
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

Heee, thx voor de tip :Y .... jammer dat ik familie bezoek krijg :')
pi_132253597
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het gaat zo te zien om Utrecht-Sittard. (Waarbij er alleen op Eindhoven-Sittard extra treinen zijn gaan rijden)
Ohja. :@
pi_132253803
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:36 schreef J.B. het volgende:
Zijn er niet een aantal mensen uit dit topic naar Tsjernobyl geweest? Ik ben van plan daar in een volgende vakantie naartoe te gaan, tips mbt tours e.d. zijn van harte welkom! :)
Was de planning ja, niet gehaald. Heb op dag 5 van de 16 moeten omdraaien vanwege privé-omstandigheden.
pi_132253875
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:44 schreef V2 het volgende:
*steekt vinger omhoog* Ik heb een tour gedaan, Chernobyl en Pripyat inderdaad. Ging me vooral om het laatste. Heb de boel zelf niet geregeld, iemand anders heeft dat toen gedaan. Als je wil kan ik wel even uitzoeken met welke toko we toen gingen. Ik kan het aanraden, want wow wat vet zeg :D
Was je toen met de trein? Ik heb een rondtour oostblok met camper gepland staan voor volgend jaar.
pi_132253903
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:00 schreef b2py het volgende:

[..]

Was je toen met de trein? Ik heb een rondtour oostblok met camper gepland staan voor volgend jaar.
Maak zuur dat je zo'n beetje elk onderdeel aan dat ding zelf kunt vervangen ;)
pi_132254175
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:46 schreef Peterselieman het volgende:

Een aardige gastenlijst :Y.
Zijn die vergaderingen ergens terug te zien na afloop?
dag
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:10:40 #233
146033 ReisT
pi_132254196
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ook in de winter springt er wel eens iemand voor de trein...
Maar die kans bestaat ALTIJD. En iedereen WEET dat.

Het gaat mij erom dat we met aangepaste dienstregelingen, weerwaarschuwingen enzovoorts al genoeg gewaarschuwd zijn in de winter. Waarom moet daar nog zo'n nietszeggende extra disclaimer bij...
pi_132254356
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:10 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat we met aangepaste dienstregelingen, weerwaarschuwingen enzovoorts al genoeg gewaarschuwd zijn in de winter. Waarom moet daar nog zo'n nietszeggende extra disclaimer bij...
Om het ambitieniveau te illustreren. Een extra staart tussen de poten, zeg maar.
pi_132254573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:19 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik zeg: Pimpel. :+
Je hebt onze kantine gehaald met je interview ;)
Het compliment over het bedrijf werd zeer gewaardeerd vernam ik.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:22:38 #236
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132254581
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:00 schreef b2py het volgende:

[..]

We hebben een treintripje gemaakt, van Kiev naar Donetsk vv, met de nachttrein. Naar Kiev zelf met het vliegtuig, dat was prijs- en tijdtechnisch gewoon veel handiger toen. Tickets/reservering hebben we ter plekke met een local geregeld, er was alleen nog maar 1e klas (duur, maar wat een comfort :P). Het kopen van de tickets zag er complex uit, het was een hele vergadering :P blij dat ik dat niet zelf heb hoeven te doen....
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:28:03 #237
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_132254745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:10 schreef ReisT het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Om het ambitieniveau te illustreren. Een extra staart tussen de poten, zeg maar.
Dat ding staat er alleen vanwege eventuele verzoeken naar terugboeken kaartkosten denk ik? Zo van: 'Wij hebben u gewaarschuwd dus je hebt pech'.
pi_132255100
quote:
3s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:22 schreef V2 het volgende:

[..]

We hebben een treintripje gemaakt, van Kiev naar Donetsk vv, met de nachttrein. Naar Kiev zelf met het vliegtuig, dat was prijs- en tijdtechnisch gewoon veel handiger toen. Tickets/reservering hebben we ter plekke met een local geregeld, er was alleen nog maar 1e klas (duur, maar wat een comfort :P). Het kopen van de tickets zag er complex uit, het was een hele vergadering :P blij dat ik dat niet zelf heb hoeven te doen....
Je kunt tegenwoordig op de site van de UA zelf tickets en reserveringen boeken. Gewoon met credit card betalen, engelstalige interface, niks aan t handje. Even bij het loket je reservering omwisselen voor een kaartje en klaar is klara :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 11:43:46 #239
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132255245
Ideaal :) dat had toen een hoop gedoe gescheeld. Maar, we zijn in Donetsk gekomen, daar ging het ons om :P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:07:42 #240
200192 Darkwing_Duck
pi_132256083
Gouda gaat niet meer bediend worden in de nieuwe dienstregeling? :?

pi_132256133
Zal mij benieuwen ook, die Goudse kut in Siberië :D
pi_132256187
Wel triest trouwens, altijd hetzelfde gedonderjaag tegen het eind van het jaar -O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 12:10:28 #243
Maffe Fries
pi_132256188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Gouda gaat niet meer bediend worden in de nieuwe dienstregeling? :?

[ afbeelding ]
nope. station wordt verbouwd en gaat daarom tijdelijk dicht
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:11:09 #244
200192 Darkwing_Duck
pi_132256217
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Zal mij benieuwen ook, die Goudse kut in Siberië :D
Gaat niet zo heel veel vandaan

donderdag 17 oktober 2013 @ 12:12:04 #245
200192 Darkwing_Duck
pi_132256252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel triest trouwens, altijd hetzelfde gedonderjaag tegen het eind van het jaar -O-
Je bedoelt mij, dat ik vorig jaar ook al liep de hameren of dat ik alsjeblieft treintijden mag hebben, of om het feit dat we uberhaubt daar zelf naar op zoek moeten?
pi_132256336
Vandaag een korte dienst (tot vreugde van mijn vriendin die op mijn kamer wacht op mijn terugkeer)
Slag Delfzijl en 2 slagen Winschoten.
Op Winschoten combineren en met 8 bakken terug, altijd wel spannend bij Sappermeer Oost :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:19:39 #247
200192 Darkwing_Duck
pi_132256514
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:14 schreef Monopoly het volgende:
Op Winschoten combineren en met 8 bakken terug, altijd wel spannend bij Sappermeer Oost
Stomme vraag misschien, maar, waarom? :)
pi_132256547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar, waarom? :)
Perron is niet zo heel erg lang. Je moet de trein neerzetten met de neus voorbij het perron, anders vallen de achterste reizigersop in het grindbed :D
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 12:21:36 #249
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132256576
Acht bakken is 2x 2/8 + 1x 2/6? Dat is 152,7 meter, terwijl het perron op spoor 1 maar 151 meter lang is _O-. Mag dat wel van ProRail? Andere kant op is trouwens helemaal onmogelijk: dat is maar 126 meter
PM mij!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:22:36 #250
200192 Darkwing_Duck
pi_132256608
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Perron is niet zo heel erg lang. Je moet de trein neerzetten met de neus voorbij het perron, anders vallen de achterste reizigersop in het grindbed :D
Parachute neerleggen op het achterste balkon :Y "Alleen te gebruiken in Sap-oost"
pi_132256666
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:21 schreef dennistd het volgende:
Acht bakken is 2x 2/8 + 1x 2/6? Dat is 152,7 meter, terwijl het perron op spoor 1 maar 151 meter lang is _O-. Mag dat wel van ProRail? Andere kant op is trouwens helemaal onmogelijk: dat is maar 126 meter
2x3 baken en 1x8
En geen idee of het mag. Ik weet alleen dat als ik hem goed neer zet, iedereen fatsoenlijk kan in- en uitstappen.
Al zal het met instappers wel mee vallen op Sappermeer Oost :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:24:56 #252
200192 Darkwing_Duck
pi_132256690
Overigens, wat betreft die nieuwe Hafas. Als je gaat kijken bij stations als Rotterdam of Utrecht vind je wel treinen die naar gouda rijden, en zo kan je wel aan tijden komen, maar je kan dus niet vanaf gouda kijken dus...

Zelfde voorbeeld voor bijvoorbeeld Vlaardingen en Hoek van Holland, die kan je in principe raadplegen als je Rotterdam CS neemt...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:25:58 #253
200192 Darkwing_Duck
pi_132256723
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

2x3 baken en 1x8
En geen idee of het mag. Ik weet alleen dat als ik hem goed neer zet, iedereen fatsoenlijk kan in- en uitstappen.
Al zal het met instappers wel mee vallen op Sappermeer Oost :')
In Frankrijk krijg je een bandje te horen die zegt: "wie daar uitstapt, moet daar niet zijn".... bij zo een situatie...
pi_132256800
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je bedoelt mij, dat ik vorig jaar ook al liep de hameren of dat ik alsjeblieft treintijden mag hebben, of om het feit dat we uberhaubt daar zelf naar op zoek moeten?
Nee natuurlijk bedoel ik jou niet.

Dat gekut met dat steeds pas ZO laat bekend worden van die nieuwe dienstregelingen en dat je gewoon geen reizen kunt plannen ook maar een paar weken van tevoren.
pi_132256832
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In Frankrijk krijg je een bandje te horen die zegt: "wie daar uitstapt, moet daar niet zijn".... bij zo een situatie...
Dat hebben wij op een andere manier. Wij hebben één rit die van Groningen naar Leer gaat, en op Winschoten een wat bakken achterlaat omdat er op Winschoten veel mensen uitstappen.
Dan rijdt de trein verder met een drietje of een tweetje.
Voor het station van Winschoten roept er dan een bandje in het Nederlands en Duits om, dat alleen het voorste treinstel door rijdt naar Duitsland.
Nu wil het zo zijn dat ons omroepsysteem wel eens moeite heeft. De meester roept dan zelf om dat het voorste treinstel door gaat, nog voor het bandje afspeelt.

En nu is er dus iemand geweest die daar over heeft geklaagd, dat de machinist omroept en het bandje ook. Teveel informatie enzo :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:32:21 #256
200192 Darkwing_Duck
pi_132256933
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:29 schreef Monopoly het volgende:
De meester roept dan zelf om dat het voorste treinstel door gaat, nog voor het bandje afspeelt.
Is dat gewoon via een microfoon of een oerwoudkreet uit de kabine met de deur open? In het laatste geval hebben de reizigers er achterin nog niks aan _O-
pi_132256990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Is dat gewoon via een microfoon of een oerwoudkreet uit de kabine met de deur open? In het laatste geval hebben de reizigers er achterin nog niks aan _O-
die speakertjes zijn in 90% van de gevallen ook niet te verstaan (te zacht, te onduidelijk gepraat, storend geluid zoals gekraak en wegvallen van woorden)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:36:13 #258
200192 Darkwing_Duck
pi_132257073
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef mschol het volgende:

[..]

die speakertjes zijn in 90% van de gevallen ook niet te verstaan (te zacht, te onduidelijk gepraat, storend geluid zoals gekraak en wegvallen van woorden)
Ik heb het weleens eerder verteld en een discussie met fles erover gehad hiero. Intercom in Frankrijk is van levensbelang in sommige situaties....Het ding werkt ook dan altijd...

(Al weet ik dus niet meer over welke situatie Fles en ik gediscussieerd hebben dat het belachelijk was dat je in die situatie afhankelijk was van de omroep)
pi_132257360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef mschol het volgende:

[..]

Of juist handen-op-de-oren-laat-dit-snel-afgelopen-zijn volume.
pi_132257441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:21 schreef dennistd het volgende:
Gelukkig zitten de deuren niet helemaal voor/achteraan de trein dus is het wat dat betreft geen probleem om aan beide kanten van het perron een stukje je trein uit te laten steken :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:49:27 #261
200192 Darkwing_Duck
pi_132257483
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Gelukkig zitten de deuren niet helemaal voor/achteraan de trein dus is het wat dat betreft geen probleem om aan beide kanten van het perron een stukje je trein uit te laten steken :)
Behalve als de meester natuurlijk even een bakkie pleur wil halen :Y
pi_132257505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat gaat 'm ook echt lukken op Sappermeer-Oost ^O^
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:51:34 #263
200192 Darkwing_Duck
pi_132257558
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat gaat 'm ook echt lukken op Sappermeer-Oost ^O^
Oh,dat weet ik niet, ik ken alle stationsfaciliteiten niet die er bijgekomen zijn sinds de laatste keer dat ik daar was... :s)

(2006 geloof ik)
pi_132257562
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb het weleens eerder verteld en een discussie met fles erover gehad hiero. Intercom in Frankrijk is van levensbelang in sommige situaties....Het ding werkt ook dan altijd...

(Al weet ik dus niet meer over welke situatie Fles en ik gediscussieerd hebben dat het belachelijk was dat je in die situatie afhankelijk was van de omroep)
ik had het specifiek over nederland, in frankrijk zou ik niet weten, heb er nooit echt op gelet.. hier valt het gewoon op hoe slecht ze zijn...
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 12:51:49 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132257566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Een GTW heeft alleen geen cabinedeuren naar buiten toe
PM mij!
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:55:26 #266
200192 Darkwing_Duck
pi_132257678
quote:
12s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een GTW heeft alleen geen cabinedeuren naar buiten toe
En zo te zien kan je er ook helemaal geen bakkie pleur halen.... ;(
pi_132257699
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

tuurlijk wel, even bij dat huis aankloppen :+
pi_132257702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wel een Kia-koekblikje! :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:58:17 #269
200192 Darkwing_Duck
pi_132257768
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef mschol het volgende:

[..]

tuurlijk wel, even bij dat huis aankloppen :+
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Wel een Kia-koekblikje! :D
_O-

Zijn er stations die nog schraler zijn dat dit in het Nederlandse territorium?

Edit: En niet Marnehuizen; dat telt niet... :+
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 12:59:47 #270
pi_132257795
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[..]

_O-

Edit: En niet Marnehuizen; dat telt niet... :+
Ik vind de Eschmarke ook niet om aan te gluren hoor. Je kunt dat niet eens fatsoenlijk op maps zien :')

Als je dat niet bij Duitsland vindt horen.
pi_132257803
Geerdijk?
Dat heeft niet eens twee perrons :P
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:02 #272
pi_132257862
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Geerdijk?
Dat heeft niet eens twee perrons :P
Jawel, 2 perrons aan hetzelfde spoor.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:06 #273
Maffe Fries
pi_132257864
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

[..]

_O-

Onze Lieve vrouwe ter nood. Dat perron heeft zelfs geen tegels meer _O-

Anderen zijn Leeuwarden Achter de Hoven en Heerenveen IJsstadion die ook nul voorzieningen hebben
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:03:03 #274
Maffe Fries
pi_132257891
We hebben beeld. Onder meer Driek zal zijn zegje mogen doen :)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:05:31 #275
200192 Darkwing_Duck
pi_132257964
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
Onze Lieve vrouwe ter nood. Dat perron heeft zelfs geen tegels meer
En geen sleutels :+
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:09:29 #276
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132258100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh,dat weet ik niet, ik ken alle stationsfaciliteiten niet die er bijgekomen zijn sinds de laatste keer dat ik daar was... :s)

(2006 geloof ik)
Stationsfaciliteiten die er bij komen? Niet zulke baandoorbrekend innovatieve dingen roepen hoor zeg. Uitdunnen, dat is trendy. Dingen er bij laten komen, hoe kom je erop. Je zou maar aan de klant denken :P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:15:23 #277
200192 Darkwing_Duck
pi_132258281
Wat was dat nou weer voor kutopmering tegen Driek "Eenmansbedrijfje op een zolderkamertje". Waar is zo een opmerking nou voor nodig... :{
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:17:16 #278
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_132258345
Dat is alleen nodig bij gebrek aan betere argumenten denk ik. Dus in die zin is het een mooi compliment voor Driek, dat mensen zo laag moeten zinken om wat negatiefs te zeggen ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:26:21 #279
Maffe Fries
pi_132258654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat was dat nou weer voor kutopmering tegen Driek "Eenmansbedrijfje op een zolderkamertje". Waar is zo een opmerking nou voor nodig... :{
omdat hij niet beter wil weten
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:29:02 #280
200192 Darkwing_Duck
pi_132258739
He, Berend Brulboei is er ook 8-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:29:02 #281
Maffe Fries
pi_132258743
Berend Brulboei komt zo weer aan het woord :P
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:30:51 #282
200192 Darkwing_Duck
pi_132258809
Ook echt tegelijkertijd op de seconde af hetzelfde gepost _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:33:20 #283
Maffe Fries
pi_132258888
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook echt tegelijkertijd op de seconde af hetzelfde gepost _O-
knappe prestatie _O-
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:34:46 #284
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132258944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie zei dat?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:35:09 #285
200192 Darkwing_Duck
pi_132258960
Berend Brulboei: "De verhoogde rittijd is jullie fout" (Naar de tweede kamer)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:35:57 #286
200192 Darkwing_Duck
pi_132258988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wie zei dat?
Geen idee, er is geen cameraman en ik schakelde m net in...alles is op postzegelformaat want we krijgen alleen maar een vaststaand beeld van de tafel...
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:36:33 #287
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132259014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Berend Brulboei: "De verhoogde rittijd is jullie fout" (Naar de tweede kamer)
Niet van Berend zelf zeker? NMBS wil gewoon zo min mogelijk treinen de grens over. Dan is het kiezen: Of Breda links laten liggen of over Breda met doorgaande reizigers.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:37:21 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132259049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Geen idee, er is geen cameraman en ik schakelde m net in...alles is op postzegelformaat want we krijgen alleen maar een vaststaand beeld van de tafel...
Ah okee, handig :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:42:53 #289
Maffe Fries
pi_132259231
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wie zei dat?
Bashir natuurlijk :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:44:47 #290
200192 Darkwing_Duck
pi_132259285
Spreekt die stokbroodvreter nou Engels? Bestaat dat?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:45:27 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132259306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Spreekt die stokbroodvreter nou Engels? Bestaat dat?
Frengels vind ik het meer.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:45:28 #292
112339 MPG
pi_132259307
Waar is dit spektakel te bekijken / beluisteren?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:45:48 #293
Maffe Fries
pi_132259316
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef MPG het volgende:
http://www.tweedekamer.nl(...)Thorbecke_Extern500k
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:46:18 #294
200192 Darkwing_Duck
pi_132259337
quote:
11s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:45 schreef MPG het volgende:
http://downloadhq.kpnstre(...)Thorbecke_Extern500k
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:48:46 #295
112339 MPG
pi_132259417
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:49:29 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132259442
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bashir natuurlijk :')
Dat die man in politiek zit is echt bizar
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:49:42 #297
146033 ReisT
pi_132259451
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
NMBS wil gewoon zo min mogelijk treinen de grens over. Dan is het kiezen: Of Breda links laten liggen of over Breda met doorgaande reizigers.
Dan kan je beter de NMBS links laten liggen en zelf met treintjes de grens over gaan.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:46 #298
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132259493
Wat is het alternatief van Arriva? (buiten de lage landen lijn)
  Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:50:56 #299
pi_132259502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Niet van Berend zelf zeker? NMBS wil gewoon zo min mogelijk treinen de grens over. Dan is het kiezen: Of Breda links laten liggen of over Breda met doorgaande reizigers.
Waarom? :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:52:20 #300
Maffe Fries
pi_132259559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:50 schreef bork het volgende:
Wat is het alternatief van Arriva? (buiten de lage landen lijn)
ik hoorde iets over het rijden met treinen van 300 km/h eind 2016. De rest van de plannen ken ik helaas niet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 13:52:35 #301
Maffe Fries
pi_132259568
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')