abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:56:00 #1
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195465
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fotograferende buschauffeur
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of Voyages-SNCF.

>> Intercity's Den Haag - Brussel
Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash
Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
pi_132195497
Topickaap!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:57:49 #3
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_132195517
Klaasje raast in sneltreinvaart door PTA!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:57:49 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195519
Thijs mikte een bericht neer toen ik net "Vol" had ingetypt.. Hoezo kaap?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:59:23 #5
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195577
Vandaag reed ik langs de Watergraafsmeer net nadat ik het persbericht van Ansaldo had gelezen. Op het spoor waar normaal allemaal DDZ's staan stond nu een V250. Die dingen zien er van dichtbij toch best solide uit.
  Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:59:42 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132195588
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:01:17 #7
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132195629
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
:D
pi_132195823
quote:
"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:13:17 #9
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132195965
quote:
Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:
Da alle Fahrplanangaben ohne Gewähr sind, können die Fahrplandaten abweichen - zum Beispiel wegen Bauarbeiten
Klaar, uitgepraat, er zijn geen weerkzaamheden maar ze nemen de moeite niet want ze kunnen zich achter dit regeltje verschuilen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_132195994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:13 schreef bork het volgende:

[..]

Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:
Da alle Fahrplanangaben ohne Gewähr sind, können die Fahrplandaten abweichen - zum Beispiel wegen Bauarbeiten
Klaar, uitgepraat, er zijn geen weerkzaamheden maar ze nemen de moeite niet want ze kunnen zich achter dit regeltje verschuilen.
Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:15:32 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132196020
quote:
Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwd :o :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:17:03 #12
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132196070
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.
Ik ben blij dat ik zelf de correcte reistijden uit kan zoeken, de meeste hier kunnen dit wel maar als je dat niet kan ben je wel de pisang met de DB-planner.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:19:09 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132196131
Eurostar bevestigt: ook met rechtstreekse trein Amsterdam - Londen zullen reizigers een tijd in Brussel naar de tegeltjes moeten koekeloeren.

http://www.treinreiziger.(...)n_overstappen-145692
pi_132196353
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Eurostar bevestigt: ook met rechtstreekse trein Amsterdam - Londen zullen reizigers een tijd in Brussel naar de tegeltjes moeten koekeloeren.

http://www.treinreiziger.(...)n_overstappen-145692
Dat wascte verwachten idd, als ze de overstap/aansluiting maar garanderen. Ik vond het maar stress gedoe om van ene eind naar andere eind van station te rennen en dan 2x in de rij
  Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:38:25 #15
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132196734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:15 schreef bork het volgende:

[..]

Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwd :o :)
Het komt gewoon omdat de NS nog geen dienstregeling gepubliceerd heeft, daarom kent DB de binnenlandse NL-treinen nog niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:57:50 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_132197385
Voor de pimpel-liefhebber: er zijn wat minutenverschuivingen omdat deze de sprinter in gaat halen in Rijssen. Een overzichtje:
PM mij!
pi_132197463
Nog een minuut langer in Apeldoorn roken :')
pi_132197533
Binnenkort zal ik met een uitgebreid verslag komen van de veranderingen in de ICE- en IC-dienst. Nu nog alles grondig aan het bestuderen. Doel is alle ICE- en EC/IC-trajecten in Duitsland bereden te hebben, moet voornamelijk nog de grensoverschrijdende diensten. BahnCard 100 wordt per 1 november omgezet in een BahnCard 25.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:26:56 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132198429
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf" :P
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:29:00 #20
Maffe Fries
pi_132198510
quote:
hangt er ook een aantrekkelijk prijskaartje aan? :P
pi_132198649

Spaarndammerbuurt & het spoor tussen CS en Singelgrachtaansluiting. (Eind jaren 70)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:37:23 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132198907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:57 schreef dennistd het volgende:
Voor de pimpel-liefhebber: er zijn wat minutenverschuivingen omdat deze de sprinter in gaat halen in Rijssen. Een overzichtje:

Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)
pi_132199256
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Spaarndammerbuurt & het spoor tussen CS en Singelgrachtaansluiting. (Eind jaren 70)
De Klomp CS of waar is dit? :?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:45:14 #24
Maffe Fries
pi_132199275
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:37 schreef greavy het volgende:

Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)
nee, in de richting Duitsland is dat
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:25:49 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_132201408
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:01 schreef Socios het volgende:
Binnenkort zal ik met een uitgebreid verslag komen van de veranderingen in de ICE- en IC-dienst. Nu nog alles grondig aan het bestuderen. Doel is alle ICE- en EC/IC-trajecten in Duitsland bereden te hebben, moet voornamelijk nog de grensoverschrijdende diensten. BahnCard 100 wordt per 1 november omgezet in een BahnCard 25.
Zal niet heel veel veranderen, wachten op oplevering VDE 8 dan krijg je pas nieuwe vette ritjes, en een onderdeel van Stuttgart 21, Neubaustrecke Stuttgart–Wendlingen en Neubaustrecke Wendlingen–Ulm.
Vanaf 15 december wel nieuwe stations in Leipzig (Leipziger City Tunnel)
pi_132201491
Toch ff iets in elkaar geknutseld:
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:32:53 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132201797
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh.. Mooi! Wanneer? _O_
pi_132203125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
[ afbeelding ]
Maak er anders gelijk een beneluxvariant van
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:02:19 #29
Maffe Fries
pi_132203501
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:56 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Maak er anders gelijk een beneluxvariant van
als de NS haar zin krijgt moet het een sprintervariant worden, anders is de IC-versie beter ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:03:26 #30
Maffe Fries
pi_132203571
NSCommunicatie twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 19:43:45 Inzending voor onze interne innovatieprijs: treinen die niet rijden hebben ook geen vertraging. Gaan we uittesten in dienstregeling 2014! reageer retweet
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:29:07 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132205226
Ik ben ook aan het knutselen... baantjes maken in Train Simulator 2014. Eens zien of ik Roodeschool - Groningen er een beetje berijdbaar in krijg. Ik heb de Nederlandse seinen in elk geval aan de praat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:29:14 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_132205239
Flinke storing tussen Cannes en Nice :N
http://www.nicematin.com/node/1479959
pi_132205828
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:52 schreef Individual het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dag
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:00 #34
Maffe Fries
pi_132206034
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:41:21 #35
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_132206060
quote:

[..]

Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.
pi_132206129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.
Niet minder waar :+ En ik had het hier nog niet gezien..
dag
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:50:37 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132206649
Lijkt erop dat we toch geen directe TGV Parijs - Barcelona gaan krijgen per drgl 2014, op Voyages-SNCF.com staat nu het volgende:

De directe Elipsos Trenhotel-nachttrein komt dus te vervallen, in plaats daarvan rijdt er een Franse binnenlandse nachttrein naar Port Bou waar reizigers kunnen overstappen voor Barcelona.
pi_132207021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:
De directe Elipsos Trenhotel-nachttrein komt dus te vervallen, in plaats daarvan rijdt er een Franse binnenlandse nachttrein naar Port Bou waar reizigers kunnen overstappen voor Barcelona.
Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:58:30 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132207143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.
Als de zon schijnt kan dat nog best aangenaam zijn. Maar dat geldt duidelijk niet voor de wintermaanden met vrieskou enzo. :')

Ik vind het een beetje raar dat een paar dagen terug er een rechtstreekse TGV stond en men nu ineens aankomt met deze route. Doet me een beetje denken aan twee jaar terug toen er in allerijl ineens alsnog een Beneluxtrein moest worden ingepland omdat de V250 toch nog niet klaar voor dienst bleek te zijn. Of naar januari dit jaar toen die kruimeldief uit elkaar was gevallen en er ineens een alternatief bedacht moest worden. :')
pi_132207286
nee joh donder op man. Je hebt natuurlijk de eerste 3 uur lekker in die bar zitten hijsen. Word je om 8 uur ff die trein uitgeflikkerd "ja tegen 10 uur gaat er weer een trein verder :') Waardeloos natuurlijk man. Gaat geen reizigers afsnoepen van cheap flights of auto.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:02:17 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132207369
_O-

Het kan nog alle kanten op, want er zijn nog geen officiële dienstregelingen gepresenteerd. Kan best zijn dat er morgen ineens weer een Elipsos uit komt rollen _O-
pi_132207562
Better does. Want zo gaat het niet werken.

Dacht je dat de CNL naar Zürich zo rendabel zou zijn als je reizigers er in Basel anderhalf uur uitgooit? :') Get real. Dat is gewoon geen optie.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:06:59 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132207644
Zijn die nachttreinen eigenlijk een beetje rendabel? Steeds meer verbindingen sneuvelen... zo zal Parijs - Rome (Thello) eind dit dienstregelingsjaar ophouden te bestaan. Er komt wel een nachttrein Lyon - Milaan voor terug...

edit: Thello-verhaal schijnt iets genuanceerder te liggen. http://www.railjournal.co(...)ins.html?channel=524

[ Bericht 19% gewijzigd door James1988 op 15-10-2013 22:16:36 ]
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:12:58 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_132207954
Nachttreinen zijn vaak de grootste problemen qua punctualiteit. Zo rijden er in Duitsland soms nachttreinen rond met vertraging van ruim 23 uur, of dergelijke.
pi_132208112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:Er komt wel een nachttrein Lyon - Milaan voor terug...
Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein? :?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:17:07 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_132208185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein? :?
Ik zat fout, die trein gaat inderdaad niet rijden :')

Zie het artikel.

Vandaag is niet mijn beste dag.
pi_132208362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Nachttreinen zijn vaak de grootste problemen qua punctualiteit. Zo rijden er in Duitsland soms nachttreinen rond met vertraging van ruim 23 uur, of dergelijke.
Alles beter dan opheffen :Y

Kijk bij een dagtrein is het kut als een trein een kwartier vertraging heeft. Een half uur is helemaal onaanvaardbaar. Bij nachttreinen gaat het gewoon anders.

Dagtreinen worden makkelijker opgeheven. Nachttreinen kun je simpelweg niet opheffen. Dan is het gevolg dat die weleens een flinke vertraging oplopen. Maar dat boeit ook relatief weinig. Als een CNL een half uur of drie kwartier of een uur oploopt hoor je mij nergens over hoor :) Maar als mijn IC Deventer - Zutphen 5 minuten te laat is waardoor ik de overstap naar Ruurlo mis dan is het moord en brand. Logisch. Ik ben een volstrekte doorsnee reiziger :Y
pi_132209473
Onthoud dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling dienen te rijden.
pi_132209620
quote:

[..]

Heerlijk, en terecht. _O-

Graffiti is normaal al niet mooi, maar in Fyra-uitmonstering wordt het wel heel opvallend en lelijk.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:46:53 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_132209922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Socios het volgende:
Onthoud dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling dienen te rijden.
Dit heb ik gemist _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')