quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf"quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:13 schreef bork het volgende:
[..]
Ik had andere tijden voor dezelfde trein bij PKP dan bij de DB-planner dan krijg je dit als antwoord:
Da alle Fahrplanangaben ohne Gewähr sind, können die Fahrplandaten abweichen - zum Beispiel wegen Bauarbeiten
Klaar, uitgepraat, er zijn geen weerkzaamheden maar ze nemen de moeite niet want ze kunnen zich achter dit regeltje verschuilen.
Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwdquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Ik ben blij dat ik zelf de correcte reistijden uit kan zoeken, de meeste hier kunnen dit wel maar als je dat niet kan ben je wel de pisang met de DB-planner.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Nou en? Dat gaat al tientallen jaren zo.
Dat wascte verwachten idd, als ze de overstap/aansluiting maar garanderen. Ik vond het maar stress gedoe om van ene eind naar andere eind van station te rennen en dan 2x in de rijquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:19 schreef James1988 het volgende:
Eurostar bevestigt: ook met rechtstreekse trein Amsterdam - Londen zullen reizigers een tijd in Brussel naar de tegeltjes moeten koekeloeren.
http://www.treinreiziger.(...)n_overstappen-145692
Het komt gewoon omdat de NS nog geen dienstregeling gepubliceerd heeft, daarom kent DB de binnenlandse NL-treinen nog nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:15 schreef bork het volgende:
[..]
Moet op FB kwakken bij de DB, ben benieuwd![]()
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Dit reisadvies houdt geen rekening met verstoringen op de dag zelf"
hangt er ook een aantrekkelijk prijskaartje aan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:59 schreef dennistd het volgende:
Ik ga niet meer van Hengelo naar Enschede reizen denk ik: volgens Bahn.de doe ik daar vanaf 15 december 3 uur en 21 minuten over, en moet ik vooraan via Rheine en Münster
Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:57 schreef dennistd het volgende:
Voor de pimpel-liefhebber: er zijn wat minutenverschuivingen omdat deze de sprinter in gaat halen in Rijssen. Een overzichtje:
De Klomp CS of waar is dit?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Spaarndammerbuurt & het spoor tussen CS en Singelgrachtaansluiting. (Eind jaren 70)
nee, in de richting Duitsland is datquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:37 schreef greavy het volgende:
Ja, en dan gaat die Splinter zeker die 12 minuten kamperen in Rijssen, 1x in de 2 uur planmatig (alleen in de ri. Nederland toch?)
Zal niet heel veel veranderen, wachten op oplevering VDE 8 dan krijg je pas nieuwe vette ritjes, en een onderdeel van Stuttgart 21, Neubaustrecke Stuttgart–Wendlingen en Neubaustrecke Wendlingen–Ulm.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:01 schreef Socios het volgende:
Binnenkort zal ik met een uitgebreid verslag komen van de veranderingen in de ICE- en IC-dienst. Nu nog alles grondig aan het bestuderen. Doel is alle ICE- en EC/IC-trajecten in Duitsland bereden te hebben, moet voornamelijk nog de grensoverschrijdende diensten. BahnCard 100 wordt per 1 november omgezet in een BahnCard 25.
Oeh.. Mooi! Wanneer?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
Toch ff iets in elkaar geknutseld:
[ afbeelding ]
Maak er anders gelijk een beneluxvariant vanquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:27 schreef remcoP het volgende:
Toch ff iets in elkaar geknutseld:
[ afbeelding ]
als de NS haar zin krijgt moet het een sprintervariant worden, anders is de IC-versie beterquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:56 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Maak er anders gelijk een beneluxvariant van
twitter:NSCommunicatie twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 19:43:45Inzending voor onze interne innovatieprijs: treinen die niet rijden hebben ook geen vertraging. Gaan we uittesten in dienstregeling 2014! reageer retweet
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:52 schreef Individual het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
[..]
Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
[..]
Niet minder waarquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is nu bijna een week geleden erop geverfd. Inmiddels is het al schoongemaakt.
Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:50 schreef James1988 het volgende:
De directe Elipsos Trenhotel-nachttrein komt dus te vervallen, in plaats daarvan rijdt er een Franse binnenlandse nachttrein naar Port Bou waar reizigers kunnen overstappen voor Barcelona.
Als de zon schijnt kan dat nog best aangenaam zijn. Maar dat geldt duidelijk niet voor de wintermaanden met vrieskou enzo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn jonge, anderhalf uur in de zon liggen bakken op het nogal bruisende Port Bou. Echt reizigersvriendelijk gedaan weer allemaal.
Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:Er komt wel een nachttrein Lyon - Milaan voor terug...
Ik zat fout, die trein gaat inderdaad niet rijdenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me een veel te kort traject voor een nachttrein?
Alles beter dan opheffenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:12 schreef greavy het volgende:
Nachttreinen zijn vaak de grootste problemen qua punctualiteit. Zo rijden er in Duitsland soms nachttreinen rond met vertraging van ruim 23 uur, of dergelijke.
Heerlijk, en terecht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:37 schreef Peter het volgende:
Soms is graffiti niet verkeerd op een trein. Héél soms..
[..]
Dit heb ik gemistquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Socios het volgende:
Onthoud dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling dienen te rijden.
Bron: Televaagquote:Drie scholieren hebben ieder een boete van 97 euro gekregen omdat ze een broodje aten op een bankje op een station in Veenendaal.
De drie hadden geen treinkaartje en waren dus onrechtmatig op het station aanwezig, zo concludeerden twee ijverige Buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's). Ze trokken meteen hun bonnenboekjes en schreven drie bonnen uit met als reden "het kunnen veroorzaken van hinder," zo schrijft de Veenendaalse Krant.
Een woordvoerder van de gemeente bevestigt het bizarre verhaal aan de krant. "De Boa’s hadden de jongelui al eerder gezien. Ze hebben gewacht tot de trein was geweest en hen daarna gevraagd naar een vervoersbewijs." Volgens hem wordt er streng gehandhaafd omdat men de overlast wil terugdringen. Die overlast, in de vorm van zwerfafval of luidruchtig aanwezig zijn, zou vooral door hangjeugd worden veroorzaakt.
De scholieren zijn met stomheid geslagen. "We maakten geen herrie, hadden geen radio aanstaan, dronken geen bier en maakten ook geen rotzooi. We zaten alleen maar even te praten," zegt een van hen. Ze zeggen ook dat ze niet afwisten van het verbod en vragen zich af of het niet beter bij een waarschuwing had kunnen blijven. Volgens de gemeente is er echter op de school van de kinderen aandacht gegeven aan de handhaving.
Ja en op het moment dat de regel 'je moet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs op het perron' niet wordt gehandhaafd en er zodoende overlast oid ontstaat hoor je de Telegraaf net zo hard.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bron: Televaag![]()
Als dit echt is, ongelofelijk
Ah, Befehl ist Befehl Socios is terugquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Socios het volgende:
Onthoud dat treinen te allen tijde conform de dienstregeling dienen te rijden.
Ik ben er niet trots op, maar mijn ouders wonen daar. Het lokale gooi- en smijtsufferdje moet er van uitpuilen. Ik zal er eens naar vragenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bron: Televaag![]()
Als dit echt is, ongelofelijk
Hahaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, Befehl ist Befehl Socios is terugWhat took you so long, Herr Obersturmbannführer?!
Zwitserland is baasquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:55 schreef James1988 het volgende:
Een paar van mijn collega's zitten al een paar maanden voor een klus in Zwitserland. Dat lijkt mij als treinenliefhebber ook best wel tof
je zei Zwitserland?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwitserland is baasIk heb nog veel werk te doen daar, hoewel het makkelijkste en ook stationsrijkste kwart van het land inmiddels af is. Maar de ECHT stoere dingen hoog in de alpen, dat moet nog een keer
Die luister ik nog regelmatig, maar dan deze versie:quote:
quote:
Ja en wat geschreeuw van de Telegraaf is genoeg om maar een politiesamenleving te accepteren? Volgende keer vragen ze wat je denkt...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:26 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ja en op het moment dat de regel 'je moet in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs op het perron' niet wordt gehandhaafd en er zodoende overlast oid ontstaat hoor je de Telegraaf net zo hard.
Next.
Edit: Ze zijn ook een stukje kleiner dan de normale updates Duitsland gewoon is 43 mb, tegen 19 mb Duitsland Preview; Duitsland Europa is 88mb tegen 34 mb voor de preview/vorschau update, wat het dan ook mogen zijn...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 06:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraagje: Voor de HAFAS is dus naast de gebruikelijke updates nu ook opeens sinds vannacht de Updates Germany (Preview) en Germany/Europa (Preview (of Vorschau)) te downloaden. Doch ik kan niet verder dan 12 december plannen... Was dit vorig jaar ook al zo en iemand enig idee wat dit betekend?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | +-----------------------------------+-----------+-----------+----------+ | Bahnhof | Ankunft | Abfahrt | Zug | +-----------------------------------+-----------+-----------+----------+ | Amsterdam Centraal | | 19:01| EN 447| [...]div stops[...] | Hannover Hbf | 01:45| 02:40| | | Berlin Hbf (tief) | 04:23| 04:26| | | Berlin Südkreuz | 04:31| 04:41| | | Berlin Wannsee | 05:37| 06:12| | | Berlin Hbf | 06:28| 06:37| | | Berlin Ostbahnhof | 06:46| 06:50| | | Frankfurt(Oder) | 07:42| 07:45| | | Frankfurt(Oder)(Gr) | 07:48| 07:48| | | Rzepin | 08:05| 08:08| | | Swiebodzin | 08:33| 08:35| | | Zbaszynek | 08:47| 08:49| | | Poznan Gl. | 09:30| 09:33| | | Konin | 10:22| 10:24| | | Kutno | 11:04| 11:06| | | Warszawa Zachodnia | 12:08| 12:10| | | Warszawa Centralna | 12:15| 12:20| | | Warszawa Wschodnia | 12:28| | | +-----------------------------------+-----------+-----------+----------+ |
Waarom?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:00 schreef greavy het volgende:
De nieuwe dienstregeling voor de "Jan Kiepura", inclusief een nieuwe rondrit door Berlijn:
[ code verwijderd ]
Op zondag rijdt EC40/41 niet, dan wordt deze actie niet op Berlin Wannsee uitgehaald.
oh, op die manierquote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:07 schreef greavy het volgende:
Dan gaat de Jan Kiepura zelfstandig verder richting Warszawa.
Westtak.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat was toen de Zuidtak open ging.. Per trein naar het vliegtuig.
rondrit door Keulen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:13 schreef greavy het volgende:
Klopt, maar met deze nieuwe opzet (rondrit door Keulen én een nieuwe rondrit door Berlijn) proberen ze het toch weer. Door het combineren met EC40/41 wordt het aanbod op de verbinding wel ingeperkt. Er werd altijd als losse trein gereden.
De nieuwe hafas?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:46 schreef bork het volgende:
[..]
rondrit door Keulen?
Greavy, ik vraag het niet voor niks iedere keer, kun je ook doorgeven waar je deze informatie gevonden hebt?
quote:De Stentor schreef:
PvdA wil desnoods de Fyra wel in het Oosten
ZWOLLE - De PvdA fracties in de vier noordelijke provincies zijn blij met de toezegging van staatssecretaris Mansveld dat er serieus bekeken wordt of de snelheid op de Hanzelijn naar 200 kilometer per uur kan worden opgetrokken.
Niet alleen tussen Zwolle en Lelystad, later ook op het vervolgtraject tussen Lelystad, Schiphol en Den Haag. "Ook voor de route Twente-Randstad via Zwolle is het positief. Als het stuk Wierden-Zwolle eenmaal geëlektrificeerd is en de overstaptijd in Zwolle optimaal wordt dan kan station Amsterdam Schiphol sneller bereikt worden dan via Deventer - Amersfoort", schrijft fractievoorzitter Dick Buursink namens de PvdA in Overijssel. "Wij hopen dat de NS de nieuwe intercity's snel aan gaat schaffen. Als de Fyra-treinen toch afgenomen moeten worden omdat ze aan de geformuleerde technische specificaties voldoen? Dan kunnen die mooi deze route gaan rijden."
Ik zeg: Pimpel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:11 schreef Salatrel het volgende:
heb je gesolliciteerd bij hispeed zit je nog tussen schiphol en enschede
Sterker nog, sowieso in al gepland dat "IC Berlin" in de toekomst via de Hanzelijn gaat rijden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Leg uit. Afgezien van de V250 is het best een aardig verhaal.
Hanzelijn, Zwolle en dan? Kopmaken op Deventer?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Sterker nog, sowieso in al gepland dat "IC Berlin" in de toekomst via de Hanzelijn gaat rijden.
Dat is helemaal niet nodig, de spoorlijn van/naar Zwolle ligt ten westen van Deventer, voor Duitsland moet je naar het oosten. Gewoon doorrijden dus.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Hanzelijn, Zwolle en dan? Kopmaken op Deventer?
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet nodig, de spoorlijn van/naar Zwolle ligt ten westen van Deventer, voor Duitsland moet je naar het oosten. Gewoon doorrijden dus.
De Pimpel rijdt nu soms al via de Hanzelijn als er werkzaamheden zijn ergens tussen Deventer en Hilversum.
De route over Deventer-Zwolle is inderdaad een stuk langer maar ondanks de huidige snelheden al net zo snel. Met hogere snelheid sneller.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Maar is dat echt sneller dan via Utrecht en Amersfoort? Lijkt mij een stuk om qua kilometers.
Op een route waar je nergens 300 kan rijden? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:23 schreef James1988 het volgende:
DB wil dat ding met ICE's gaan rijden toch?
precies en dan wordt het een interessante verbinding met Amsterdamquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De route over Deventer-Zwolle is inderdaad een stuk langer maar ondanks de huidige snelheden al net zo snel. Met hogere snelheid sneller.
De route over Nijverdal (zonder stop daar) is ongeveer net zo lang als de bestaande route. Daar heb je echter meer profijt van een hogere snelheid. Dan moet er echter wel een draad boven Zwolle-Wierden komen en moet het spoor daar op delen verdubbeld worden.
zeker. Om het nog aantrekkelijker te maken zou er hier en daar ook spoor verdubbeld moeten wordenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:32 schreef James1988 het volgende:
De provincie schijnt toch bezig te zijn met elektrificatie van Zwolle - Wierden?
Amsterdam c. Maar ik zie een stop te Almere nog wel zitten overigens.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
Het tijdsverschil zit in minder stoppen: tussen Zwolle en Duivendrecht (?) rijdt dat ding dan nonstop.
Die Martinair en KLM-stellen wel. Daarna kwam Aegon (tot half jaren '90), en daarna Lage Landen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de jaren '80 al zelfs? Poeh.
Geen stop in Almere C.? En anders Amsterdam C. lijkt me.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef James1988 het volgende:
Het tijdsverschil zit in minder stoppen: tussen Zwolle en Duivendrecht (?) rijdt dat ding dan nonstop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |