| Duvel | zaterdag 20 april 2013 @ 21:51 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 22-04-2013 17:25:05 ] | ||
| Duvel | zaterdag 20 april 2013 @ 21:51 | |
Uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoptreinmaterieel_%2790. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Omgrenzingsprofiel. | ||
| Darkwing_Duck | zaterdag 20 april 2013 @ 21:59 | |
| Storing Leeuwarden - Stavoren ook gewoon tot einde dienstregeling | ||
| Scarlet_Dragonfly | zaterdag 20 april 2013 @ 22:07 | |
Daar komt na dit tijdstip ook nog hooguit 1 trein langs ofzo... | ||
| Peterselieman | zaterdag 20 april 2013 @ 22:08 | |
klopt. Geloof dat 22.20 ofzo de laatste naar Stavoren rijdt. Naar Sneek rijdt nog wel een iets latere | ||
| Dr_Flash | zaterdag 20 april 2013 @ 22:13 | |
| Of je zet gewoon genoeg materiaal in. In plaats van een enkel viertje naar Groningen | ||
| Pino112 | zaterdag 20 april 2013 @ 22:13 | |
| Gasflesje ontploft dus in de Schipholtunnel. | ||
| Litpho | zaterdag 20 april 2013 @ 22:22 | |
Neem jij eerst maar een masterclassje materieelplanning, je denkt nog te reizigergericht. | ||
| Darkwing_Duck | zaterdag 20 april 2013 @ 22:24 | |
Waarom niet gewoon meer materieel aanschaffen, dan hoef je al helemaal niet er aan te denken hoe je de bagger over het land moet verdelen... | ||
| Dr_Flash | zaterdag 20 april 2013 @ 22:25 | |
| Oh, naar Enschede is een enkel drietje ook wel genoeg natuurlijk. Falende kanker ns. | ||
| Zug-Chef | zaterdag 20 april 2013 @ 22:26 | |
| 1e klas overgangsticket altijd +1. Kost geen drol maar levert wel rust op. | ||
| Darkwing_Duck | zaterdag 20 april 2013 @ 22:27 | |
True, maar belachelijk dat het zo moet natuurlijk... | ||
| Peterselieman | zaterdag 20 april 2013 @ 22:28 | |
zorgt de NS eens dat de mensen dichter bij elkaar gebracht worden, is het weer niet goed ... | ||
| Zug-Chef | zaterdag 20 april 2013 @ 22:28 | |
| Ja dat is waar. Had altijd al het idee dat Enschede vaak genaaid werd tov Groningen/Leeuwarden. Nu worden hun sinds de opening van de Hanzelijn ook genaaid want Groningen en Leeuwarden rijden niet meer gecombineerd over de Veluwe. | ||
| Duvel | zaterdag 20 april 2013 @ 22:43 | |
| Reizigers tussen Utrecht en Amersfoort zijn net zo de lul, i.p.v. de gecombineerde ic's uit Den Haag en Rtd, nu meestal zes bakken ICMm. | ||
| b2py | zondag 21 april 2013 @ 00:26 | |
| ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 00:28 | |
het blijft een interessant idee om de stopper Groningen - Zwolle gedurende een redelijk deel van de dag te koppelen aan de IC over de Veluwe. | ||
| Duvel | zondag 21 april 2013 @ 00:30 | |
| Slecht voor de punctualiteit i.v.m. mogelijk verstoringen en landelijke oievlekwerking, bijvoorbeeld doordat de koffie te lang op zich liet wachten in Groningen, dat je dan in Den Haag de stoptrein naar Roosendaal mist. | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 00:31 | |
ik zie Hoogeveen als enige nadeel, maar daar is wel overheen te komen | ||
| Litpho | zondag 21 april 2013 @ 10:45 | |
Gewoon helemaal niet meer stoppen, de Hoogeveeners zijn toch al teleurgesteld | ||
| Zug-Chef | zondag 21 april 2013 @ 10:49 | |
![]() Veel goederentreinen lieten het op de zonnige donderdagavond van 18 april 2013 afweten. ERS had de eer met de enige goederentrein zuidwaarts door Drechtstad Dordrecht te passeren. De vol beladen containertrein is als trein 42675 zojuist begonnen aan de ruim 700 kilometer lange rit naar het Zwitserse Frenkendorf onder regie van de 189 208. ![]() De problemen met de Fyra-treinstellen duren nog altijd voort. Een oplossing lijkt niet nabij. De politiek zit ondertussen met de handen in het haar. NS Hispeed voert in samenwerking met de Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda nog altijd proefritten uit met de V250-stellen. Op donderdag 19 april is het de schone 4813 die hier bij Dordrecht Zuid de Kilweg passeert onderweg naar Breda. ![]() De aanhoudende problemen met het V250-materieel hebben er voor gezorgd dat sinds 18 februari de traditionele NMBS 28'er met Prio-rijtuigen twee maal per dag op en neer pendelen tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Sinds 11 maart is het aantal treinen uitgebreid naar 8 per dag, want neer komt op een 2-uursdienst. Onder aanvoering van de 2830 van de NMBS is IC 1249 zojuist uit Dordrecht vertrokken. De trein was redelijk vol maar ik had in de avondspits een hogere bezetting verwacht. | ||
| Sandrvich | zondag 21 april 2013 @ 10:55 | |
Toffe foto's! Die V250 kwam ik diezelfde avond in Tilburg nog tegen.Bestaat niet meer helaas. | ||
| Zug-Chef | zondag 21 april 2013 @ 11:07 | |
| Thx! Dat 1e klas overgangsticket bestaat volgens mij nog wel hoor, heb m eind maart nog uit de automaat getrokken. | ||
| Scarlet_Dragonfly | zondag 21 april 2013 @ 11:10 | |
http://www.ns.nl/reiziger(...)aartjes#overgang-2-1 Je moet even goed zoeken, maar de aller-onderste alinea zegt dat ze er nog wel zijn:
| ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:11 | |
Maar is dat dan niet de reden inmiddels dat ie weg is? ze wouden toch zoveel mogenlijk papieren kaartjes wegsaneren? Jammer dat zoiets dan achter de rug van alle reizigers omgaat, dan kan je ze tenminste nog hamsteren... Roze draak bracht wijsheid | ||
| Zug-Chef | zondag 21 april 2013 @ 11:12 | |
| Dat kaartje was begin dit jaar kort uit de automaten verdwenen maar er kwamen meteen veel klachten binnen van met name zakelijke reizigers die bijv een 2e klas jaarkaart hebben maar voor hun werk soms-vaak 1e klas willen reizen om rustig te kunnen werken. Die groep reizigers leveren voor de NS veel geld op dus daarom is toen dat overgangskaartje weer teruggeplaatst in de automaat. | ||
| Sandrvich | zondag 21 april 2013 @ 11:18 | |
| Ah ik zie het inderdaad, ga ik zeker nog eens gebruik van maken! | ||
| DeaDLocK2K | zondag 21 april 2013 @ 11:21 | |
| Als ik in de vrijdagmiddag spits moet reizen kocht ik nog wel eens een overgangskaartje voor 1e klas maar dat heeft in de IC naar Groningen niet bijster veel zin omdat 1e klas daar ook vol zit. | ||
| Sandrvich | zondag 21 april 2013 @ 11:25 | |
Grote verbazing hier zojuist toen ik op de NS Hispeed pagina keek. Had nooit verwacht dat NS Hispeed dit zèlf op hun pagina zou zetten. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:26 | |
| Ik heb sowieso het idee dat de spoorexploitanten de laatste jaren de 1e klas in de uitverkoop gooien ivm de crisis, dat zag je een poosje geleden al met dagkaarten 1e klas in het weekend en dergelijke. Ook een ritje 1e klas Nice/Parijs met de TGV heeft ten opzichte van de 2e klas nog maar 10 euro verschil | ||
| Sandrvich | zondag 21 april 2013 @ 11:27 | |
| Tot een paar jaar terug kon je met z'n tweeën ook voor een prikkie in 1e klasse bij NS met herfsttour en lentetour. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:27 | |
Ik denk dat ze geen keus hebben, als er nu nog een paar aan de bel gaan treken bij consumentenorganisaties omdat ze als vaste pendelaar genaaid worden, dan kan je al beschadigde de Branding NS Highspeed helemaal wel wegdragen... | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:28 | |
Ja, dat bedoelde ik.. | ||
| KnightSolaire | zondag 21 april 2013 @ 11:32 | |
| Heb zelf een voordeelurenabonnement, dan is 1e klas reizen toch vrij duur... Behalve als er zo'n actie is in de Spoordeelwinkel :-) | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:34 | |
| Voor info, de goedkope Ouigo treinen hebben geen drie maanden delay, maar 5maanden. Je kan nu al boeken voor september. Ook nog niet voorbij gekomen in deze reeks: De ouitfit van de Crew aan boord ![]() | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 11:35 | |
mja, Roosendaal en Maastricht zijn ook gewoon Belgische tariefpunten, dus ja, dan moet je de reizigers wel hierover informeren. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:37 | |
Dan is de vraag, is een abonnementje Eschmarke- Glanerbrug ook niet goedkoper bij die bradwurstvreters? | ||
| GlenSpey | zondag 21 april 2013 @ 11:39 | |
Eschmarke? Zijn daar uberhaupt abonnementen voor beschikbaar? | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 11:39 | |
staan bij beide stations wel kaartautomaten van de DB? | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:41 | |
![]() | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 11:42 | |
Leuk man. CliniClowns on Rails | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 11:43 | |
is wel duur | ||
| Duvel | zondag 21 april 2013 @ 11:49 | |
Smurfen! | ||
| greavy | zondag 21 april 2013 @ 11:51 | |
| Comfortinjectie: -100%. Capaciteitsinjectie: +100%. 10 tot 12 bakken VIRM in de IC's tussen Lelystad en Goes (ivm werkzaamheden niet verder dan Goes). | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:51 | |
| Hmm, ik probeer een abbonementje aan te vragen op DB regio, na de aanvraag verschijnt er dat ze voor dat traject je je persoonlijk gaan benaderen (Eschmarke-Glanerbrug) | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 11:51 | |
Lijken net vrijwilligers voor de Olympische Spelen of een ander groot evenement | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:53 | |
Ik vraag me ook af wat ze in de trein doen, controleren lijkt me niet, want daar is die stop en go penalty voor... Misschien zijn het knackworstverkopers... | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 11:54 | |
Zelfs tussen Leeuwarden/Groningen en Goes | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 11:55 | |
of het is iets vergelijkbaars als met de stewardessen in het vliegtuig die met hun karretjes met prullaria langskomen | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 11:55 | |
We gaan het zie volgenden maand Maar het moet wel zijn dat ze iets verkopen, ze hebben heel de dienstverlening uitgekleed, waarom dat personeel in de trein? | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 11:57 | |
| hoe populair zijn die van niets naar nergenshuizen treinen eigenlijk? | ||
| Brembo | zondag 21 april 2013 @ 12:01 | |
Net zo populair als de vliegdiensten van niets naar nergens | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 12:02 | |
Lastig te zeggen, ik loop 2 keer per dag door het station Marne la Vallee (puur omdat dat van mijn bus naar de personeelsingang de kortste route is) en er staat toch iedere keer een club mensen te wachten voor de stop and go penalty.... Van collegas die op het station werken heb ik nog wel verhalen over (te) laat komers. wat ze strikt in zijn. "U bent de te laat" "Maar de blauwe trein staat daar!" "Ja, hij staat daar,ja, maar u bent te laat" | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 12:06 | |
| beetje het verhaal van de paarse krokodil | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 12:09 | |
True, maar vind jij dat ze dan maar iedereen tot aan deursluitingtoe moeten laten? | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 12:10 | |
66,20 euro per maand | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 12:11 | |
tot een paar minuten voor deursluiting. De controles zijn immers strikt, dus je hebt enkele minuten nog nodig om je trein te bereiken. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 12:14 | |
Dus Nederland is in dit geval goedkoper, Maar betreft dit een Ticket 1000 of 2000? | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 12:25 | |
of 1 zwartrijboete per 200 jaar natuurlijk. Trefkans nadert ernstig naar nul daar, zeker op zo'n stukje. | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 12:26 | |
Monatsticket, ik heb gewoon www.vrr.de gebruikt | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 12:28 | |
Valt dat onder VRR ja? Niet onder ZVM Münsterland?? | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 12:30 | |
Kon het ritje bij hun gewoon in de planner vinden | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 12:31 | |
Ik heb gezocht tot ik een ons woog daar | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 12:32 | |
Werkt dit? http://efa.vrr.de/vrrstd/(...)schede%2C+Glanerbrug | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 12:46 | |
Zover was ik ook, maar ik had nog niet op de prijs geklikt, wat zit dat verstopt zeg | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 12:49 | |
Ik heb in 2012 een foto gemaakt van dit treintje, net ontdekt wat het is. Weet iemand het?![]() | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 12:50 | |
| eoa oostduits lokaalboemeltje? Lijkt wel een BR650 met beetje andere koets | ||
| remcoP | zondag 21 april 2013 @ 12:52 | |
Prototype Regioshuttle? | ||
| DeaDLocK2K | zondag 21 april 2013 @ 12:59 | |
Volgens mij heb ik die in Leipzig veel zien kachelen. | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 13:04 | |
Want daar gaan toch maar 3 mensen heen op zondag | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 13:05 | |
Kerkgangers? | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 13:06 | |
| Niet goed, een van deze treintjes heeft ooit als spooktrein rondgereden, zonder reizigers en personeel aan boord | ||
| James1988 | zondag 21 april 2013 @ 13:13 | |
| Het tuig heeft de ICK-rijtuigen bij Lage Zwaluwe weten te vinden... alle 21 rijtuigen die vanuit een rijdende trein te zien zijn, zijn inmiddels voorzien van een flinke laag graffiti. De rijtuigen erachter heb ik niet kunnen zien, maar die zullen ook wel onder handen zijn genomen vermoed ik. | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 13:14 | |
tsja, diegenen die het doen zouden ze eens onder moeten spuiten. Kijken of ze het dan nog zo leuk vinden | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 13:19 | |
geil maar vertel het hele verhaal eens dan? | ||
| greavy | zondag 21 april 2013 @ 13:35 | |
| Zo, nu weer onderweg van Den Helder naar Utrecht. Uiteraard met comfortinjectie +500% (ICM4 4219+4044). Werd tijd ook, want nu kon ik weer eens met een fatsoenlijke reismogelijkheid naar Den Helder. Anders waren het heul veul bussen. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 13:36 | |
Je punt is inmiddels wel gemaakt. | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 13:42 | |
sukkel | ||
| greavy | zondag 21 april 2013 @ 13:43 | |
Vier plaatjes van gister. De rest komt tzt nog online.![]() 212 007 + Museumspendel + P8 38 2267 Vanwege de Dampftage bij Eisenbanmuseum Bochum-Dahlhausen, die altijd druk bezocht worden, rijden er diverse pendeltjes om reizigers per trein aan te kunnen voeren. De historische pendel Eisenbahnmuseum S-bahn Bochum-Dahlhausen reed deze dag met de 212 007 en de 38 2267. Door 2 locomotieven te gebruiken is het omlopen van de loc niet nodig, en kan er in een hoog frequente verbinding gependeld worden. Hier komt de trein, met voorop de 212 007, met 3 rijtuigen en de stoomloc op sleep binnen bij S-bahnhof Bochum-Dahlhausen. Na een kering van 3 minuten wordt weer teruggereden naar het Eisenbahnmuseum. ![]() Rurtalbahn Schienenbus Ook de Rurtalbahn is actief met de Schienenbus-rit tussen Hagen Hbf en Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Hier is de railbus - met reclame voor deze rit - net vertrokken uit Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen, en is goed afgeladen. Een tweede stelletje meenemen was geen luxe geweest. ![]() 03 1010 + Rijtuigen + 212 039 In Essen-Eiberg komt deze fraaie combinatie langs als museumspendel tussen het Bochum Hbf en het Eisenbahnmuseum. Te Essen Steele-Ost moet de trein even kopmaken, en gaat dan met de diesel richting het museum, om vervolgens bij het museum weer kop te maken en met de stomer naar binnen te rijden. ![]() 03 1010 + Rijtuigen + 212 039 Na Eiberg zijn wij doorgereisd naar Bochum Hbf, alwaar de museumspendel netjes op tijd arriveerde vanuit het museum. Na een kering van 12 minuten wordt er weer vertrokken richting het museum, wat tevens de laatste rit is van deze dag. Alleen de terugreis liep niet vlekkeloos. Hadden uit Dortmund RE4 naar Mönchengladbach. Door brandweer-inzet in onze trein werd het +23 .. Die straalbezopen Borussia-Dortmund supporters konden zich niet gedragen .. In Düsseldorf werd er nog even een grote politiemacht bijgeroepen en na een interventie konden wij eindelijk weer verder, met +47. Inmiddels had Eurobahn ons ingehaald (niet aan gedacht om Dusseldorf over te stappen tijdens de lange haltering) en kwamen wij met +36 in Mönchengladbach aan, waarna Eurobahn gelijk ook vertrok en dus sluitseintjes konden zien. Hekel aan die straalbezopen supporters | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 13:48 | |
| Leuk hoor | ||
| greavy | zondag 21 april 2013 @ 13:52 | |
| Danku, was heerlijk weer. Konden zonder jas rondlopen. Werd ook wel weer eens tijd, was veel te lang koud geweest. | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 13:52 | |
Hier kun je het verhaal vinden -> Spooktrein (Duits) Mooie platen weer Greavy! Ik was donderdag vrijdag ff in Essen, maar voornamelijk onder de grond [ Bericht 3% gewijzigd door bork op 21-04-2013 14:07:47 ] | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 14:00 | |
| ziet er mooi uit, greavy | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 14:04 | |
DWA LVT/S ![]() Städtebahn Sachsen GmbH | ||
| DeaDLocK2K | zondag 21 april 2013 @ 14:22 | |
| Vreemde gebakjes zijn het. | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 14:42 | |
Sommige mensen stoppen ze ook onder het kopje Schienenbus. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 15:06 | |
Maar je kan ze ook onder de categorie VAL treinen scharen dus... | ||
| icloud | zondag 21 april 2013 @ 15:16 | |
Oerlelijk | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 16:47 | |
| T Is ongeloofelijk. Ik ben onderweg naar Parijs en zit helemaal voorin de trein. Op een bepaald station stappen er 2 minderjarige bekende bij de machinist op de bok. En ik krijg de indruk dat ie ze laat rijden of iig een flinke demonstratie geeft. Ik heb alle soorten automatische omroepen al gehoord en er word vaak geclaxoneerd. Ook is er al vaak geremd terwijl de vorige trein minstens 10 minuten voor ons ligt volgens de website. Een keer veroorzaakte hard remmen een flinke stank. Dit los van toen de minderjarigen instapte de trein 4 minuten bleef staan, want er moest even bjgekletst worden met de volwassenen die met hun was en achterbleef op het perron. De anderhalve zin die ik opvang uit de cabine zegt ook genoeg Ik denk er serieus over om schriftelijk mn beklag te doen. We liggen 10 minuten achter op schema door dat gekloot. Hiervan zak je toch door je hangmat? | ||
| tante_betje | zondag 21 april 2013 @ 17:21 | |
| In Nederland reden voor ontslag op staande voet... | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 17:23 | |
| och, je weet hoe het in Frankrijk gaat he: met de Franse slag. Treintjes een half uur in een weiland stilzetten bijvoorbeeld | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 17:25 | |
Dat is planmatig | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 17:26 | |
maar niet minder ergerlijk | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 17:31 | |
| Klopt. Maar daar schrijven ze "reiziger" dan ook HELEMAAL niet met een r. | ||
| greavy | zondag 21 april 2013 @ 17:31 | |
| NS had vandaag zowaar de zaakjes op orde. - In tegenstelling tot normaal bij voetbalwedstrijden van Feyenoord thuis reden de StadionPendels elk kwartier met 10 bakken SLT ipv een DDZ. - In tegenstelling tot normaal bij deze voetbalwedstrijden werden de Sprinters (Roosendaal-)Dordrecht-Den Haag vv voor de verandering eens verlengd van 4 bakken SLT naar 10 bakken SLT, en waren er eens geen achterblijvers in Barendrecht bij de drukste treinen.. | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 17:36 | |
dat hoeft daar dan ook niet, omdat ze het Nederlands er niet machtig zijn, uitzonderingen daargelaten | ||
| DeaDLocK2K | zondag 21 april 2013 @ 17:36 | |
eizige | ||
| b2py | zondag 21 april 2013 @ 17:41 | |
Vriend, als je met deze comfort onzin nou een even kapt wordt het voor iedereen weer een stukje gezelliger. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 17:57 | |
Voyageu... | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 17:59 | |
Het is zonder hoofdletter he | ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 18:02 | |
voyageuse | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 18:09 | |
| Ook weer zoiets. Anti homohuwelijkdemonstratie in parijs. Kan gebeuren. Er word 1 station afgesloten ivm met de toeloop. Kan ook gebeuren. Trein slaat station over. Logisch. Maar het station daarna zetten we een controleclub + ME neer, en naaien we iedereen die een kaartje tot het gesloten station had. Dan had je maar een station eerder moeten uitstappen. | ||
| greavy | zondag 21 april 2013 @ 18:10 | |
Jij als reiziger kan er toch niks aan doen? Misschien is volgend station wel beter met ander OV/te lopen ... | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 18:10 | |
| dat is wel heel ernstig ... | ||
| Litpho | zondag 21 april 2013 @ 18:33 | |
| Als dat in Nederland zou gebeuren, zou ik toch graag koppen zien rollen. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 19:08 | |
| Is de omloop van de KoningsThalys ergens terug te vinden? | ||
| _serial_ | zondag 21 april 2013 @ 19:11 | |
Bedoel je niet de KoningsVirm ? | ||
| Duvel | zondag 21 april 2013 @ 19:14 | |
Frankrijk is echt een banenenrepubliek. | ||
| Duvel | zondag 21 april 2013 @ 19:15 | |
Oh, ben jij de programmeur van Eva van NS? | ||
| Peterselieman | zondag 21 april 2013 @ 19:15 | |
Vraag het op Somda zou ik zeggen | ||
| b2py | zondag 21 april 2013 @ 19:16 | |
Je hebt ze allebei.
| ||
| _serial_ | zondag 21 april 2013 @ 19:18 | |
Oh die memo heb ik even gemist | ||
| _serial_ | zondag 21 april 2013 @ 19:18 | |
| ||
| Duvel | zondag 21 april 2013 @ 19:21 | |
| ||
| Duvel | zondag 21 april 2013 @ 19:27 | |
| ||
| Dr_Flash | zondag 21 april 2013 @ 19:58 | |
| Die onzin daar moeten ze mee stoppen. Leuk projectje van een bijbeunstudent of zo, maar schadelijk voor het imago van NS. | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 20:11 | |
| Wat weet eva eigenlijk wel... Ik wil best trouwens even een accounr op somda aanmaken om te vragen wanneer ik die KoningsThalys op Parijs Noord kan platen, maar ik vrees dat ik al geband ben voor dat ik uberhaubt mn post kan submitten | ||
| b2py | zondag 21 april 2013 @ 20:15 | |
Ze weet echt niks | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 20:21 | |
| Leren we hiervan: Op het woord thalys is geen reactie. En kuthoer is wel herkend | ||
| Litpho | zondag 21 april 2013 @ 20:31 | |
Valt best mee. Meestal als er mensen informatie zouden willen vragen aan Eva, is het zo druk dat heel ns.nl er uit ligt. | ||
| Frenk3nstein | zondag 21 april 2013 @ 20:39 | |
| Straks over de nieuwe fly-over bij Den Bosch geweest, is lekker hoog wel, en mooi Het perron wordt aan beide kanten verlengd, in totaal iets van 300m ofzo! | ||
| bork | zondag 21 april 2013 @ 21:14 | |
IK ga dinsdag ff kijken | ||
| #ANONIEM | zondag 21 april 2013 @ 21:21 | |
Een fotootje:![]() Naast StadsOlifanten hebben ze nu ook RegioPanters in Tsjechië. Met wifi als het goed is, dus mijn idee was om deze foto te maken en dan als "groetjes uit Tsjechië" meteen hier te posten. Maar de wifi deed het helaas niet goed. Ik kan trouwens niemand aanraden om naar dit deel van Tsjechië te gaan, tot nu toe ben ik in Decin en Usti geweest en wat een trieste zooi is het zeg. Is geloof ik ook het armste deel van het land. Maar er was wel een Albert (van Albert Heijn) supermarkt dus mijn missie was geslaagd. | ||
| eti | zondag 21 april 2013 @ 21:31 | |
| Ik ben in die buurt wel ooit in Kytlice geweest, meen ik. Dat was een zeer aangename omgeving. Er tsjoekelden ook leuke railbusjes over de spoorlijntjes. Decin is volgens mij niet het meest florissante stuk Tsjechië, nee. Dat soort grensstadjes zijn vaker niet heel gezellig. | ||
| Duvel | zondag 21 april 2013 @ 21:31 | |
| Leuk, ik heb die gele van de zomer gezien in Plzen volgens mij. | ||
| _serial_ | zondag 21 april 2013 @ 21:46 | |
Kent iemand deze locatie ?![]() | ||
| Darkwing_Duck | zondag 21 april 2013 @ 21:47 | |
Leidschendam? | ||
| _serial_ | zondag 21 april 2013 @ 21:49 | |
Ik weet het ook niet vandaar | ||
| b2py | zondag 21 april 2013 @ 21:49 | |
| Kusttram tussen Knokke en De Panne? | ||
| _serial_ | zondag 21 april 2013 @ 21:57 | |
Hmm zou best nog wel eens kunnen | ||
| Scarlet_Dragonfly | zondag 21 april 2013 @ 22:03 | |
Dat is ook het eerste waar ik aan moest denken! | ||
| #ANONIEM | zondag 21 april 2013 @ 22:13 | |
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket. Edit: O wacht,Kytlice hoort daar ook bij. Nou, dan moet ik daar ook nog maar eens heen. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2013 22:14:37 ] | ||
| Sandrvich | zondag 21 april 2013 @ 23:20 | |
| Pak maar eens de trein richting Most en zo, schijnt wel leuk te zijn. | ||
| AverageJoe | zondag 21 april 2013 @ 23:28 | |
Scheveningen. Lijn 11 t.h.v. de kompasstraat. https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,346.45,,0,-0.7 De bijzondere lantaarns op de achtergrond in de foto zijn eind 2010 / begin 2011 geplaatst. Google Streetview loopt nog wat achter. Andere bezienswaardige locaties in Den Haag / Scheveningen zijn: Remise Scheveningen https://maps.google.nl/?l(...)&cbp=12,169,,0,-1.64 Voormalig treinstation Den Haag - Wassenaar https://maps.google.nl/?l(...)&cbp=12,1.73,,0,1.29 Remise Wouwermanstraat https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,45.28,,0,-6.84 Zuiderpark: Stoomgroep West, miniatuurtrein door het park https://maps.google.nl/?l(...)34,0.008256&t=h&z=18 Remise Zichtenburg https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,286.87,,0,0.88 Nog een mooie keerlus in Den Haag https://maps.google.nl/?l(...)p=12,222.34,,0,-3.74 Nedtrain Leidschendam https://maps.google.nl/?l(...)p=12,126.83,,0,10.29 [ Bericht 26% gewijzigd door AverageJoe op 21-04-2013 23:41:23 ] | ||
| Brembo | zondag 21 april 2013 @ 23:31 | |
Ding is wel heel dom
| ||
| Pino112 | zondag 21 april 2013 @ 23:48 | |
| Weer brand in de Schipholtunnel | ||
| Dr_Flash | maandag 22 april 2013 @ 00:08 | |
Oh okee. Wanneer rijdt de KoningsKuthoer? | ||
| Peterselieman | maandag 22 april 2013 @ 00:09 | |
vraag het Eva | ||
| Dr_Flash | maandag 22 april 2013 @ 00:10 | |
Ik ben met die brooddozen naar Dobris gereden vanuit Praag. Da's echt alsof je door Mozambique aan het kachelen bent, mijn Hemel | ||
| _serial_ | maandag 22 april 2013 @ 06:34 | |
Dank voor deze uitgebreide reactie ! | ||
| _serial_ | maandag 22 april 2013 @ 06:42 | |
| Nog niet eerder gezien maar de schermpjes in de trein waar ik in zat (Dordrecht - Den Haag HS) gaven zowaar de verstoring in de schipholtunnel aan zodra deze gemeld werd. | ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 06:59 | |
| Doen ze al een tijdje Misschien ook omdat de trein langs schiphol gaat. | ||
| Fiorano | maandag 22 april 2013 @ 08:16 | |
| IC Amersfoort - Schiphol rijdt niet verder dan Hilversum. Net optijd sprintje kunne trekken om de IC richting Utrecht te pakken. Conducteur floot al toen ik nog op het balkon van de andere trein stond, gelukkig wachte hij nog even met het sluiten van de deuren... | ||
| GekkeHaan | maandag 22 april 2013 @ 08:36 | |
| Trein 3824, de sneltrein van Emmen - Zwolle van 6:15 staat al zeker 2 uur bij mijn flat geparkeerd. Hoopte op een storing maar blijkt toch om een aanrijding te gaan. Machinist was er een uit dezelfde groep als waar ik uit kom. | ||
| Fiorano | maandag 22 april 2013 @ 08:40 | |
| Ah op utrecht ook geen treinen richting Schiphol. Handig allemaal | ||
| Scarlet_Dragonfly | maandag 22 april 2013 @ 09:04 | |
Misschien verklaart dit wat: Maaruh, succes dus! | ||
| Pino112 | maandag 22 april 2013 @ 09:40 | |
Tussen Utrecht en Schiphol was wisselstoring. | ||
| dennistd | maandag 22 april 2013 @ 09:57 | |
Die konden best eens verdwenen zijn inmiddels: sinds anderhalf jaar staan in de treinen kaartautomaten, en die op Glanerbrug en De Eschmarke werden nog wel eens vernield. | ||
| Darkwing_Duck | maandag 22 april 2013 @ 09:59 | |
Wie doet er even een inspectierondje | ||
| eti | maandag 22 april 2013 @ 10:02 | |
Het gaat vooral om de plaatsen langs de doorgaande route. Er wippen nogal wat mensen de Tsjechische (of Poolse) grens over voor goedkope drank en sigaretten en allerlei vormen van illegale handel in bootleg-artikelen. Of voor een schaars geklede dame. Al dat volk trekt dus vanuit heel Polen of Tsjechië naar de grensplaatsjes om z'n handeltje te drijven. Ik weet niet in hoeverre dit nog speelt, maar ik vermoed toch van wel. In kleine dorpjes in de bergen heb je daar natuurlijk geen last van, maar langs de snelweg of bij het station van Decin misschien wel. | ||
| dennistd | maandag 22 april 2013 @ 10:03 | |
Ik ben gisteren nog wel langs station Glanerbrug gekomen, maar niet op gelet toen. Woensdag kom ik wel in Glanerbrug, maar niet op het station, dus je zult nog even moeten wachten | ||
| Darkwing_Duck | maandag 22 april 2013 @ 10:06 | |
Waar kan je anders op letten als je op Glanerbrug komt, meer dan dat is er toch niet | ||
| Gutz | maandag 22 april 2013 @ 10:36 | |
| Weet iemand hier ofdat er al een Belgisch ticket automaat op Roosendaal staat, of zijn de NMBS tickets alleen via de balie te koop? | ||
| Peterselieman | maandag 22 april 2013 @ 11:05 | |
| NS en T-mobile hebben hun contract voor internet in de trein verlengd, dus ook het komend jaar gratis wifi in de trein én op steeds meer stations http://www.telegraaf.nl/d(...)net_in_trein___.html | ||
| Dr_Flash | maandag 22 april 2013 @ 11:06 | |
Ze gaan een storing melden zodra het treinnummer ingesteld wordt op iets dat langs Schiphol komt denk ik | ||
| Dr_Flash | maandag 22 april 2013 @ 11:06 | |
Ofdat? Nee. Ireyon is de Baas van Roosendaal, die weet het wel | ||
| _serial_ | maandag 22 april 2013 @ 11:48 | |
Gelukkig, dan raakt m'n vodafone 3G niet overbelast | ||
| bork | maandag 22 april 2013 @ 13:25 | |
Waar zit je precies? In Bad Schandau kan je nog met een tram (Kirnitzschtalbahn) een Überlandstraßenbahn mee. Als je wat meer richting het oosten zit kan je een Euro-Neisse ticket kopen. Kan je het volgende 3-hoekje doen, met tandrad. | ||
| greavy | maandag 22 april 2013 @ 15:01 | |
Glanerbrug heeft alleen een NS-kaartautomaat en geen OV-Chipkaart-incheckpalen. Ben er 3 weken geleden geweest, ff Enschede-Glanerbrug-Enschede om de tijd te doden. | ||
| greavy | maandag 22 april 2013 @ 15:02 | |
Nee, geen Belgische automaten. Bij het loket is het voorlopig alleen te verkrijgen, maar "op termijn" zijn die kaartjes ook op Roosendaal en Maastricht bij de NS-Kaartautomaat verkrijgbaar. | ||
| Hr-Flip | maandag 22 april 2013 @ 15:18 | |
Huh, dus van iets, naar een gevaarlijk niets en weer terug naar iets. Dat je weer veilig bent weggekomen uit dat criminele dorp. | ||
| greavy | maandag 22 april 2013 @ 15:22 | |
| Ja, zoiets | ||
| greavy | maandag 22 april 2013 @ 16:14 | |
Nog een aantal foto's van de Dampftage Bochum-Dahlhausen.![]() 212 039 + rijtuigen + 03 1010 Zijn net uit Bochum Hbf binnengekomen in het Eisenbahnmuseum en wachten weer op vertrek naar Bochum Hbf ![]() 212 007 + Museumspendel + P8 38 2267 en 212 039 + 03 1010 Gelijk nadat de pendel vanuit Bochum Hbf vertrokken is, vertrekt de pendel naar S-Bahn Bochum-Dahlhausen met de tweede pendeltrein. ![]() 012 066 (01 1066) De 012 066 (01 1066) is hier bezig met de voetplaatritten en komt met een mooie pluim voorbij. ![]() Feldbahn De Feldbahn in bochum-Dahlhausen Eisenbahnmuseum mocht ook rekenen op veel publiek, en zo reden zij een hoog-frequente dienst daar. ![]() Feldbahn Het tweede treintje van de Feldbahn zag er iets anders uit, en passeert hier enkele minuten later de fotografen weer. ![]() 38 2267 + Museumpendel + 212 007 In het museum kwam deze combinatie weer aangereden vanuit S-bahnhof Bochum-Dahlhausen. ![]() Rurtalbahn Schienenbus Vlak na de stoomtrein kwam Rurtalbahn met de Railbus uit Hagen weer binnen. ![]() 03 1010 + rijtuigen + 212 039 en rechts 012 066 Even later kwam de fraaie 03 1010 met rijtuigen en achterop de 212 039 weer binnen, terwijl de 012 066 net weer vertrekt met een voetplaatrit. | ||
| greavy | maandag 22 april 2013 @ 16:41 | |
| Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei. | ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 16:42 | |
Klopt, maar ook op treinen die in de buurt komen of overstappen geven. Mijn ic's vanuit Alkmaar naar Amsterdam tonen ook storingen bij schiphol. | ||
| Bitlord | maandag 22 april 2013 @ 17:00 | |
Ik neem aan dat er tot die tijd treinen rijdne met een overstap in Figueres? | ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 17:01 | |
Heeft NSHiSpeed al een belletje gedaan hoe ze dat daar oplossen? | ||
| KnightSolaire | maandag 22 april 2013 @ 17:06 | |
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen. | ||
| greavy | maandag 22 april 2013 @ 17:09 | |
De treinen waren nog niet eens te boeken, dus de "huidige" verbindingen zijn de verbindingen die nog overblijven, ja. | ||
| Ireyon | maandag 22 april 2013 @ 17:14 | |
Ik heb mezelf nooit in de OP willen zien omdat ik niks erbij wist te zetten, maar deze titel bevalt me wel | ||
| Dr_Flash | maandag 22 april 2013 @ 17:29 | |
Je staat erin | ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 17:38 | |
CliniClown.. | ||
| arkkey | maandag 22 april 2013 @ 17:51 | |
Mooi, want een verbinding met zoveel packetloss ga ik ook echt niet voor betalen. | ||
| #ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 18:25 | |
Die mensen gaan eerder bijv. naar Hrensko, een klein gehucht pal aan de grens waar je al dat soort spul kan kopen. Dat is op zich wel grappig. Het laatste station in Duitsland is Schöna, daar rijdt elk half uur een trein naartoe. Bij dat station is alleen een veerboot naar de overkant van de rivier, naar Tsjechië, naar Hrensko. Aan de Duitse kant is verder nul komma niks rond het station. In Decin en Usti komt volgens mij nooit een toerist, net zo min als ik pakweg Bergen of Charleroi. | ||
| #ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 18:28 | |
O ja, de Kirnitzschtalbahn lijkt me nog wel geing ja. En een stoomtreinrit, o.a. vanaf Radebeul en Freital rijden dagelijks smalspoor-stoomtreintjes. Ben ik ook nog niet aan toe gekomen. Dat Oder-Neisse-Ticket klinkt ook leuk. Maar de Lausitz ken ik nog helemaal niet dus om dan meteen naar Polen of Tsjechië door te reizen is dan weer een beetje zonde. Zo veel te zien en zo weinig tijd! [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2013 18:29:05 ] | ||
| DeaDLocK2K | maandag 22 april 2013 @ 18:42 | |
| ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 19:44 | |
| Ministersverklaring Unified Railway en wellicht wat interessanter Reactie Duitse vervoersautoriteit over spoorlijn Heerlen - Aken ( - Eindhoven) | ||
| Peterselieman | maandag 22 april 2013 @ 20:09 | |
ze hebben ook een kunstwerk van Italiaanse makelij afgeleverd, dus dat komt wel goed | ||
| Duvel | maandag 22 april 2013 @ 20:32 | |
Jeetje wat een daadkracht. | ||
| Peterselieman | maandag 22 april 2013 @ 21:46 | |
| Was vanochtend duidelijk te merken dat er gewerkt was op het traject Leeuwarden - Groningen, want de trein reed onderweg als op rails oh wacht, daar rijdt ie al op | ||
| eti | maandag 22 april 2013 @ 22:04 | |
Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval... | ||
| Duvel | maandag 22 april 2013 @ 22:07 | |
Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd... | ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 22:08 | |
Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen? | ||
| Duvel | maandag 22 april 2013 @ 22:19 | |
Die ombouw is op dat stuk toch al vijf jaar achter de rug? Achter Harmelen ging het jarenlang van vier naar twee sporen terug. Best kans dat dat stuk ook nog dik water is trouwens. | ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 22:23 | |
![]() Valt wel onder de flinke bodemdaling. Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje | ||
| #ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 22:25 | |
Dat valt wel mee, het is best een leuke stad. De echte rotzooi die jij vermoedt tref je aan in La Louvière en Charleroi. | ||
| eti | maandag 22 april 2013 @ 22:27 | |
| Dan moet ik er eens gaan kijken. Ik ben wel ooit in Ath geweest. (Aat, voor de Vlamingen) Wat een ontzettend grote bodemdaling trouwens, over hoeveel jaar is dat? | ||
| b2py | maandag 22 april 2013 @ 22:30 | |
| ||
| Darkwing_Duck | maandag 22 april 2013 @ 22:37 | |
Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet? | ||
| Duvel | maandag 22 april 2013 @ 22:44 | |
Die zie ik niet, wel zie ik Gouda dat volgens dit kaartje niet zakt. De huizen niet misschien, maar de rest wel. Iedereen een verdieping extra. | ||
| Facepalm | maandag 22 april 2013 @ 23:28 | |
| Zie net dat ze vacatures hebben bij EETC als steward aan boord van hun treinen, 14 weekenden lang. Misschien maar eens solliciteren, lijkt me wel een leukere bijbaan dan komkommers plukken. | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 00:06 | |
neger wat? | ||
| James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 00:32 | |
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost. | ||
| Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 01:11 | |
Dit is een grapje.. Ja Toch? JA TOCH? | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 07:29 | |
Lijkt het wel op. | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 07:30 | |
Ik hoop dat het een grapje is. | ||
| Mr_Klaasje | dinsdag 23 april 2013 @ 08:09 | |
Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen. | ||
| Duvel | dinsdag 23 april 2013 @ 08:24 | |
| Ja, dag, dat kun je toch oplossen door de instellingen in de onderstations?! | ||
| James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 08:33 | |
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bron | ||
| James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 08:47 | |
| Duitse degelijkheid? Dat valt wel tegen. De 10 Velaro's die Eurostar had besteld, zullen later worden geleverd dan gepland. Hoeveel later durft Siemens niet te zeggen: "we hebben het onderschat" | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 09:02 | |
| Heeft Eurostar het vertrouwen al opgezegd in Siemens? | ||
| dennistd | dinsdag 23 april 2013 @ 09:09 | |
| Op de Watergraafsmeer is weer een kraan geplaatst voor de afvoer van Plan V. Schijnbaar gaat dit dus ook weer van start. | ||
| Mr_Klaasje | dinsdag 23 april 2013 @ 09:15 | |
Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je? | ||
| bork | dinsdag 23 april 2013 @ 09:21 | |
Verbaasd me niks, wordt alleen maar erger. De capaciteit in Krefeld is op dit moment ontoereikend, ze zitten al jaren om gekwalificeerd personeel te springen. Fijn dat Bombardier in Aken door kan gaan maar die hadden ze goed kunnen gebruiken bij Siemens | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 09:21 | |
Nice | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 09:22 | |
| Er staan vier Lintjes in Groningen geparkeerd. Geen idee waarom | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 09:27 | |
Zoiets ja | ||
| dennistd | dinsdag 23 april 2013 @ 09:29 | |
Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg? | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 09:30 | |
dan heb je aan eentje genoeg toch? Terwijl de andere stellen een voor een in revisie gaan. | ||
| toblorone | dinsdag 23 april 2013 @ 09:32 | |
| Heeft iemand toevallig een idee hoe de prijs van een internationaal treinticket tot stand komt? | ||
| Duvel | dinsdag 23 april 2013 @ 09:50 | |
Dan nog kun je het onderstation selectief maken, zodat het OS eerder afschakelt dan dat het licht uitgaat. | ||
| Duvel | dinsdag 23 april 2013 @ 09:51 | |
Met een kristallen bol, kop of munt en tarot. | ||
| toblorone | dinsdag 23 april 2013 @ 09:55 | |
prijzen van vliegtickets worden vastgesteld door statistische data (zoeken naar hotels? dus jij gaat een ticket kopen! (prijs+50 euro))) die ingekocht is bij Google, neem aan dat het bij internationale treinreizen ook wel zo zal gaan? | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 12:14 | |
| staking bij DB Schenker: http://nos.nl/artikel/498740-staking-bij-railtransporteur.html | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 13:24 | |
nog onbekend of er morgen niet meer gestaakt wordt. | ||
| Facepalm | dinsdag 23 april 2013 @ 15:39 | |
| Sollicitatiebrief naar EETC is de deur uit, nu afwachten! | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 15:46 | |
| De V'tjes die afgevoerd worden hoeven geen lange weg af te leggen, want ze gaan vanaf de Meer naar HKS in Westhaven. Ritje van een half uur. | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 15:50 | |
Niet meer naar Van Simmeren dus in Groningen? | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 15:51 | |
Volgens Op de Rails niet nee. https://www.facebook.com/OpdeRails | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 15:54 | |
| De Lintjes die naar Groningen gesleept zijn krijgen daar naar verluidt een airco-check | ||
| ReisT | dinsdag 23 april 2013 @ 16:07 | |
| ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 16:15 | |
Daar moet op gedronken worden! | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 16:29 | |
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuiven | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 16:30 | |
ook DAAR kan best een neut op genomen worden | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 16:33 | |
weet niet of ze er in HGB IV en de Inktpot blij mee zijn | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 16:34 | |
Dat soort dingen interesseert mij in de regel niet ontzettend veel | ||
| GlenSpey | dinsdag 23 april 2013 @ 16:37 | |
Als machinist? Succes! | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 16:37 | |
dat weten we, want vrijwel altijd op tijd rijden is anno 2013 nog steeds lastig | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 16:38 | |
Maar ja, da's overmacht he Want verwijtbare storingen komen sinds 1962 niet meer voor | ||
| GlenSpey | dinsdag 23 april 2013 @ 16:39 | |
Kan zoiets zomaar? Dat we bespioneerd worden is hedendaags normaal, maar dit klinkt als pure oplichterij... | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 16:42 | |
Tsja, maak het maar eens hard.... | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 16:46 | |
met wat beter beleid waren we een heel eind verder geweest | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 16:47 | |
Maar zodra de staking voorbij is, gaan er wel extra treinen rijden | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 16:50 | |
| DB Schenker standplaats Sloehaven heeft het werk inmiddels ook stilgelegd. Vanavond volgt DBS Amsterdam-Westhaven, en morgen DBS DSM Geleen-Lutterade. Dat betekent dat de standplaatsen waar geld verdiend wordt eruit liggen. | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 17:00 | |
zetten we er een te slopen Plan V voor. Kunnen ze niet rijden | ||
| Facepalm | dinsdag 23 april 2013 @ 17:11 | |
Nee dat helaas niet, zou wel mooi zijn. | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 17:15 | |
| De koningstrein wordt bestickerd. Kijk 'm glanzen dan. http://nos.nl/koningshuis(...)n-kleurt-oranje.html | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 17:17 | |
| http://www.zie.nl/video/t(...)gstrein/m1nzdq9f373c ANP Filmpje. | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 17:19 | |
| Ach nee, zelfs na september blijft het een oranje trein.. Bestickerd met de mooiste ingezonden dromen... En we hebben gezien waar dat toe leidt *kuch koningslied kuch*.. | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 17:20 | |
| eenheidsworst op het spoor is ook maar zo saai | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 17:21 | |
| Plak er dan stickers op in de IC+-kleurstelling. | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 17:23 | |
| wat mij betreft mogen er wel weer enkele reclamestellen rond komen te rijden. | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 17:25 | |
| Wat reclame-inkomsten zijn inderdaad mooi meegenomen. Als ze dat nou eens op structurele basis basis zouden doen, zou dat toch tot een aardig zakcentje leiden dunkt me, wat dan mooi geïnvesteerd kan worden. Of verdwijnen als bonus. | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 17:27 | |
| investeren in een extra wisseltje | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 17:30 | |
| Investeren in de 'recycling' van Plan V. Nja, van de gele informatieborden kunnen ze leuke dienbordjes maken, dus met Plan V moet ook iets te verzinnen zijn toch? | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 17:33 | |
Ja van wie zijn die treinen nou? | ||
| lyolyrc | dinsdag 23 april 2013 @ 17:33 | |
Ik denk niet dat NS vrijwillig meer centen aan ProRail gaat afstaan. En als dat via de overheid moet lopen, dan veel verlies je dat geld alleen al aan bureaucratie. | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 17:37 | |
Van organisaties die ProRail niet genoeg voor het blok zetten | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 17:39 | |
Hoe kom je dan aan dat extra wisseltje man? | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 17:51 | |
dat kan in goed overleg aangeschaft en geplaatst worden. Je weet dat de filosofie bij ProRail is dat de beste wissel geen wissel is en dat alles zoveel mogelijk gesaneerd dient te worden, zoals op enkele lijnen al gebeurd is. En dat terwijl je op een aantal plaatsen wat meer flexibiliteit wilt hebben. Het is bijvoorbeeld tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Utrecht toch van den zotte dat er vier sporen liggen, maar als er iets op een van de sporen gebeurt het treinverkeer toch vrijwel helemaal stilgelegd moet worden, omdat het niet mogelijk is om een (uitgeklede) treindienst op de westelijke of oostelijke twee sporen uit te voeren. | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 17:58 | |
| Dat heeft meer te maken met het ontbreken van perrons aan de buitensporen dan aan de wissels die aanwezig zijn. | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 18:01 | |
valt mee, want met enkele wissels meer kun je de stations altijd nog in één richting bedienen, waarbij mensen die daar willen zijn via het volgende station terug kunnen reizen. Is nog altijd beter dan alles maar plat te leggen | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 18:03 | |
| Als jij op de twee westelijke sporen een uitgedunde dienstregeling wil uitvoeren en dan met wissels van buiten naar binnen om te stoppen kan je net zo goed de trein omleiden. Dat vreet zoveel capaciteit met de huidige normen. Buiten de kosten van al die extra wissels. | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 18:09 | |
| je zegt het goed: de huidige normen. Met enkele relatief kleine aanpassingen kost het ook wel capaciteit, maar veel minder dan je denkt. | ||
| Ireyon | dinsdag 23 april 2013 @ 18:09 | |
| Tering ze zijn al bijna 3 weken bezig om die poortjes aan te leggen hier | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 18:13 | |
| Communicatie tussen Infrabel/NMBS en NS is erg moeilijk: Door werkzaamheden bij Kapellen (B) voor de derde week op rij rijden de stoptreinen uit Roosendaal naar Antwerpen 12 minuten eerder. Maar NS weet van niks. Zaterdagochtend zal de welbekende "rode regel" wel weer verschijnen, voor de derde week op rij ... Railtime.be heeft het wel bij het rechte pad. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-04-2013 18:25:03 ] | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 18:18 | |
Dan heeft het meer met normen dan met wissels te maken. | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 18:20 | |
| ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 18:20 | |
beide | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 18:25 | |
Fixed. Was ff met teveel dingen tegelijk bezig | ||
| Hugo__Boss | dinsdag 23 april 2013 @ 18:29 | |
| Weekend Vrij t/m 31 mei voor 29 euro per maand te bestellen. In het Spoordeelwekenboekje staat vanaf 1 mei pas geldig, op ns.nl/actieweekendvrij lijkt hij wel gewoon al te bestellen. | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 18:29 | |
| Nja, ik HEB al weekendvrij. | ||
| DeaDLocK2K | dinsdag 23 april 2013 @ 19:05 | |
Ze hebben het wel diverse keren op Twitter gegooid geloof ik. | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 19:21 | |
| Was Weekend Vrij begin dit jaar ook al niet in de actie? E: Ja, was toen ¤25. Maar bij deze actie kun je ook voor ¤39 de 1e klas-variant van Weekend Vrij nemen, zie ik, wat je normaal betaald voor een tweedeklasabonnement. Best netjes. Maar moet je dan als je doordeweeks met korting tweede klas wil reizen iedere keer een klassewissel aanvragen? | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 19:35 | |
| Nee natuurlijk niet | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 19:38 | |
| ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 19:52 | |
Klopt. Hoewel, ik heb het ooit voorelkaar gespeeld met de NS Klantenservice dat mijn ROS naar 2e klas standaard gezet werd | ||
| Dr_Flash | dinsdag 23 april 2013 @ 19:52 | |
Kanker | ||
| Peter | dinsdag 23 april 2013 @ 20:00 | |
| ||
| Flodder450 | dinsdag 23 april 2013 @ 20:16 | |
ik zag ze vanmiddag iid ook staan, de logo's waren eraf gehaald, ze stonden helemaal achterin op het emplacement | ||
| Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 20:20 | |
| Ik zou het wel wetenzo een actie weekend vrij eerste klas voor een 2 klas prijs. Zou lekker eerste klas nemen. Mja, voorlopig moet hier rond parijs de eerste klas nog uitgevonden worden | ||
| bork | dinsdag 23 april 2013 @ 20:21 | |
| Overal roepen ze en vragen ze maar. Nu weer dit: STICHTSE VECHT - Het CDA in Stichtse Vecht wil dat de treinverbindingen tussen de gemeente en Utrecht en Amsterdam verbeteren. Volgend jaar wordt het hele spoor in Nederland weer opnieuw aanbesteed met nieuwe voorwaarden. Volgens het CDA is het nu de tijd om eisen te stellen als gemeente. Inzet is een rechtstreekse verbinding tussen station Maarssen en Amsterdam. Reizigers moeten nu overstappen in Breukelen. Het CDA dient dinsdagavond in de gemeenteraad een motie in voor de betere treinverbinding. rtv Utrecht | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 20:22 | |
| Trein komt van links, en moet de straat in waar de fotograaf staat. Dat gaat nooit lukken. Dus leggen we de kruising ff stil, en moet je even 2 keer gaan steken. Althans, dat steken moet haast wel want anders moet je kilometers tegen het verkeer in rijden. Heb de situatie ff met mijn mentor bekeken vandaag, die zegt steken. | ||
| Scarlet_Dragonfly | dinsdag 23 april 2013 @ 20:23 | |
| ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 20:25 | |
| Jahoor, gewoon dwars door de stad.. | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 20:26 | |
| Ja, zoiets. Ik denk dat die blondine op die tramhaltestoep rechts ook wel ff heeft gedacht "sta ik hier nog veilig?". Gezien de situatie moet de truck vrijwel tegen die stoep aanrijden (cabine pal naast het stoplicht voor linksaf) en dan volledig terugsturen en achteruit. Vervolgens de trambaan nog een keer op, en dan de weg naar achteren in waar de assen van de oplegger nu voor zijn. Dan kan je eindelijk weer rechtdoor. | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 20:28 | |
| Ze staat er wel lekker lomp bij als je beetje inzoomt | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 20:32 | |
ik zou haar doen | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 20:34 | |
Oké, interessant! Moet je dan in het weekend wel een klassewissel laden om 1e klas te reizen? | ||
| Flodder450 | dinsdag 23 april 2013 @ 20:34 | |
kunnen ze niet beter gewoon geduwd worden over de trambaan? spoorbreedte is toch gelijk? | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 20:35 | |
Ik eerst! | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 20:37 | |
kan om diverse redenen niet. Boogstraal is een van | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 20:37 | |
ja, dan ben je nu te laat | ||
| Flodder450 | dinsdag 23 april 2013 @ 20:40 | |
ohja, een trein heeft toch een langere boogstraal nodig om door een bocht te kunnen? de reden dat sommige marklintreintjes ontsporen in de bocht | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 20:47 | |
| het hele ontwerp zorgt ervoor dat een trein een veel grotere boogstraal heeft dan een tram. Heel soms wordt de boogstraal van een trein aangepast. Dat is in het verleden met enkele V'tjes gebeurd toen deze op het eerste deel van de Zuidtak tussen Amsterdam-Zuid en Schiphol moesten rijden. De stellen werden via de toen nog bestaande Haarlemmermeerspoorlijnen aangevoerd. Daarvoor was bij het Jollenpad een speciaal spoorboogje aangelegd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Weesp_-_Leiden | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 20:47 | |
Nee. Het product voor Reizen op Saldo 1e klas is verwijderd van de kaart en Reisen op Saldo 2e klas terug. En het product Weekend Vrij 1e klas staat er ook gewoon op Totdat NS met de producten ging fucken, en ik een nieuwe OVC nodig had. En NS weigert nu alle medewerking voor deze wijziging. Maar het kan nog steeds wél. Alleen nog de juiste persoon treffen die het ff wil wijzigen | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 20:48 | |
Die van een SLT is weer kleiner doordat de assen dichter op elkaar staan. | ||
| KnightSolaire | dinsdag 23 april 2013 @ 20:48 | |
Dank voor de toelichting. Is het niet gewoon mogelijk een permanente klassewissel op de kaart te laden (via Mijn NS of https://www.ns.nl/reizenopsaldo/klassewissel)? Het product Weekend Vrij 1e klas zou dan immers gewoon erop moeten blijven staan, maar ROS zou dan 2e klas moeten worden. Zal wel niet zo simpel kunnen maar wilde het toch even gezegd hebben, just in case.. | ||
| greavy | dinsdag 23 april 2013 @ 21:02 | |
| Een permanente klassewissel is dus hetzelfde als het product Reizen op Saldo 1e klas laten vervangen door Reizen op Saldo 2e klas. Dat is dus bij mij al gebeurd, tot NS ging fucken met de software waardoor mijn OVC niet meer werkte. En nu wil NS het niet aanpassen "want dat mag niet". | ||
| Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:03 | |
Weet je wat ik nou zo frustrerend vind? Dat wel een idee heb waar jullie het over hebben, maar dat ik er, mede doordat ik 2 ov chipkaartjes voor oud vuil thuis heb liggen niet nooit kan gebruiken, er geen moer van begrijp.. Jullie hebben het over een comfortwissel weekend/werkweek als ik het goed begrijp, en wel produkt er Baas Boven Baas speelt met inchecken. En wat betekend ROS? En kan iemand het voor mij wellicht nog eens op debielen modus uitleggen? Want ik wil het zo graag begrijpen, ik mis echt alleen ook de basiskennis | ||
| James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:04 | |
| ROS = Reizen op Saldo, dat wordt aangesproken wanneer je geen ander 'product' (zoals Weekend Vrij) hebt dat je een reisrecht geeft. Als je op dinsdagmiddag incheckt heb je geen recht op vrij reizen (want het is geen weekend), maar wel recht op korting (want je reist in de daluren). Het product 'Reizen op Saldo' (ROS) wordt dan aangesproken, en je betaalt dus. | ||
| Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:06 | |
Dus er kan ergens een lijstje zijn met producten en hun prioriteit? kan je ook bepaalde produkten niet gelijktijdig op je kaart hebben? Tevens bedankt James, ik zat de denken aan R(geen idee) OV Studentenkaart | ||
| Viezze | dinsdag 23 april 2013 @ 21:07 | |
Daarnaast werken trambanen voor zover ik weet ook niet met wissels, dus het is maar afwachten waar je uitkomt Edit: ik bedoel natuurlijk dat wissels vanuit de tram worden aangestuurd, dus dan moet je een plan V laten trekken door een tram | ||
| James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:09 | |
De vervoerders hebben zo'n lijst wel, maar die is niet openbaar. Het komt min of meer neer op het volgende (aflopend gesorteerd op prioriteit): 1) Altijd vrij 2) Studentenreisproduct 3) Dal vrij 4) Weekend vrij 5) Altijd korting 6) Reizen op Saldo Daarnaast zijn er nog producten van andere vervoerders, zoals 'Altijd korting' dat alleen bij Arriva geldig is, of bijvoorbeeld een busabonnement. greavy heeft een completere lijst, voor zover ik weet. Het studentenreisproduct wordt in principe nergens mee gecombineerd. NS blokkeert het combineren van meerdere producten ook, zo kun je geen 'Dal Vrij' en 'Altijd korting' op dezelfde kaart hebben.
| ||
| Peterselieman | dinsdag 23 april 2013 @ 21:12 | |
| Mansveld toont haar daadkracht Ze heeft de NS gevraagd om de Excuus-Benelux niet acht maar 10x per dag te laten rijden. Zal alleen wel na de zomer worden voordat dit mogelijk gebeurt http://www.rtl.nl/compone(...)iet_vaker_rijden.xml | ||
| James1988 | dinsdag 23 april 2013 @ 21:14 | |
Whoop-tee-fucking-doo. | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 21:14 | |
Heb je toevallig nog een puntje appel of? | ||
| Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:18 | |
Misschien niet het Juiste topic maar, hoe lang blijft in tijdspanne of meters een wissel staan voor een tram? Of gewoon tot de volgende tram? | ||
| Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:18 | |
Hoe heette dat poppetje ook alweer in je ava? Dan ga ik nog eens op zoek voor Fles... | ||
| Darkwing_Duck | dinsdag 23 april 2013 @ 21:19 | |
| En dit topic is | ||
| b2py | dinsdag 23 april 2013 @ 21:19 | |
Doet de trambestuurder. |