DriekOplopers | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:20 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor Belgi (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door Belgi, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Vis - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreilndereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
DriekOplopers | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:21 |
Ik zou heel erg graag graag die brief willen hebben (zonder adresgegevens). Voor Beter OV zal dan genadeloos de vloer aanvegen met de firma HiSpiet. PDF'je kan naar info@voorbeterov.nl Diskrediet? Op tijd gaan rijden en probleem opgelost. | |
James1988 | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:23 |
Die TT ![]() ![]() Dat dus. En die imagoschade, daar zorgt NS Hispeed zelf wel voor - niemand neemt dat bedrijf nog serieus. | |
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:23 |
Helaasch ben ik niet de beheerder van de website. Via de website treininvertraging.be kan je vast wel met de eigenaar in contact komen. Dit heb ik van een goed ingelichte bron van Hispeed vernomen dat de directie de website offline heeft laten halen. | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:24 |
Of via Twitter! | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:33 |
HA HA HA. | |
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:34 |
NSH leek zo goed bezig te zijn de laatste week ... | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:35 |
Tsja, dit topic liep ineens erg hard. Maar ja. De Directie van Fles Bierpomperijen Unlimited heeft alle posts van ene greavy offline laten halen. De directie voelde zich in diskrediet gebracht ![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:48 |
Nou istie weer gestopt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:49 |
Goed he ![]() | |
dennistd | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:56 |
Uit een folder over de nieuwe dienstregeling in Oost-Nederland:![]() Juist, heel logisch ![]() | |
_JdM_ | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:58 |
Door brand in een verdeelstation zit heel Enschede Centrum, Oost en Noord zonder stroom, waardoor ook geen treinen Enschede-Gronau. | |
dennistd | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:59 |
Volgens mij alleen vanwege het feit dat de overwegen niet werken. | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:09 |
Dan zou je nog kunnen rijden op zicht ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:10 |
Pats! http://www.voorbeterov.nl/130105.php | |
TwanTwan | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:14 |
Wat is mondood? | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:15 |
http://www.encyclo.nl/begrip/monddood | |
DriekOplopers | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:18 |
Da's de haastwerkvariant van monddood. Rechtgezet. Thanks. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:33 |
Het is tijd voor de uitslag. De volgende inzendingen zijn binnengekomen. James1988 gokte 4284 (per DM) CrashO gokte 4444 b2py gokte 4543 Peterselieman gokte 5432 (per DM) Darkwing_Duck gokte 5987 MPG gokte 6006. Het juiste aantal is uiteindelijk precies 6000 ![]() Dat betekent dat MPG het dichtste bij zat. helaas moet hij alleen gediskwalificeerd worden wegens voorkennis, en hetzelfde geldt voor Darkwing_Duck. Dus het sixje gaat naar Peterselieman ![]() Gefeliciteerd ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:43 |
Gefeliciteerd PSM! | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:45 |
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1288402 Hee, Flesdeze hebben wij gedaan! | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:47 |
Die tune is ook nooit veranderd ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:29 |
Ja wie niet ![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:32 |
Ik Ik Ik Ik! Joehoe hiero!! Ik! ![]() | |
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:34 |
Ik nog steeds Verviers-Spa niet ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:34 |
thanks. ff nadenken welke ik zou willen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:44 |
Waarom zittten bij de L11 rijtuigen tussen Oostende en Eupen altijd de locs aan de Oostende kant? Heeft dat met de Helling van Hans te maken? | |
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:45 |
Ja, het heeft met de steile helling te maken. | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:56 |
12 rijtuigen van niks naar niks ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:57 |
Is met alle getrokken IC's op dat trac, Wezet - Brussel-Zuid en Luik-Guillemins - Quivrain hebben ook de loc aan de westkant. | |
James1988 | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:57 |
Maar wel 200 km/h. Znder toeslag. En het gaat over de enige lijn ter wereld waar het TBL2-beveiligingssysteem ligt. Dat gaat er over enkele jaren uit om te worden vervangen door ETCS. | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:04 |
Kennen jullie de volgende website van de db? http://www.google.com/map(...)uskunft-mapplet_LZ03 werkt met mapplets, zijn er daar al meer van dat iemand weet? | |
#ANONIEM | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:05 |
Ik heb me vaker afgevraagd of die IC naar Verviers, Welkenraedt en Eupen rijdt puur om ervoor te zorgen dat zowel in Walloni als Vlaanderen 4 stations worden aangedaan door die trein, zo kunnen de Walen ook tevreden worden gehouden. Of het zo is weet ik niet, maar het lijkt me alleszins plausibel. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:08 |
Daar is een woord voor, Fles, kom er maar in.... | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:14 |
Voor 160 euro te huur, de Immerblitz! van Einbeck naar ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door bork op 05-01-2013 23:20:46 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:16 |
Wafelijzerpolitiek. Maar ik denk het niet ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:17 |
Nou, ik zie mogelijkheden voor het nieuwjaarsrondje.. Edit: Doe mij die blonde maar | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:20 |
Ja! Hebben we ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:22 |
Waar is eigenlijk de mozaek gebleven van afgelopen week... vol met bordjes met vuilniszakken eroverheen, verkeerd om, kapot, te dichtbij, of met regendruppels op de ruit? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:24 |
Al die miskramen komen er soberzo niet op, collage volgt waarschijnlijk morgen wel ![]() | |
GlenSpey | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:28 |
Weet iemand hier waar ik de uitzending van Megafactories over Alstom kan vinden? Google biedt geen uitkomst. Op youtube staat een Russische versie maar dat gaat t ook nie worden ![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:29 |
Ik was erg onder de indruk van het OV netwerk van Berlijn, kom ik daar filmpje over tegen op uitzending gemist van RailAway. Is het Hauptbahnhof nog niet eens af, en ik had vaak genoeg discovery of national geographic gezien om te weten hoe dat is gegaan.. | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:29 |
Volgens mij is Frigge niet zo piep hoor, ze heeft haar geboortedatum op FB verborgen. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:30 |
Russisch is echt een mooie taal jonge ![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:31 |
De uitzending heet Speed Rail ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:32 |
torrentje proberen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:32 |
Ik kan me nog een filmpje op Youtube herinneren van een SAPSAN die met 250 km/h plus langs eoa dumb stationnetje komt gassen, dat er nog net een wachtertje naar buiten gaat om een spiegelei omhoog te houden ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:32 |
Staat er niet op, geen seeds althans.. Bedenk me net dat ik recent met opschonen en migratie heb weggegooid.. | |
James1988 | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:33 |
Die aflevering heb ik hier op een USB-stick | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:34 |
720p met NL subs? WeTransfer? (A) | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:34 |
Ja eh, wat wil je nou dat ik zeg ![]() | |
greavy | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:34 |
Ik heb 'm hier wel liggen voor je. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:34 |
Die blonde is pot man ![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:35 |
Nvm trouwens, heb hem wel gevonden op nieuwsgroepen maar weet niet of Glen dat heeft ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:35 |
![]() | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:36 |
wtf! ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:36 |
En wat weet jij daarvan? ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:36 |
Waar slaat dit nou op... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:38 |
Dat was dat filmpje waar ik het eerder over had ![]() Dat wachtertje wat er een beetje voor de Spek-en-Bonen-Cup uit komt lopen ![]() | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:39 |
Geschift, zo'n ding moet vrije baan hebben, laat dit aan een stel Tsjetsenen idioten zien en die parkeren er een vrachtwagentje met wat explosieven neer. | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:39 |
Bel Rikus even! ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:40 |
Ja die reactie was ook daarop, zo van WTF, niet dat dat filmpje opeens uit de licht komt vallen ofzo.. | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:41 |
Ook lekker ![]() | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:42 |
Nou je zou daar met je jaaroogst aardappelen op weg zijn naar de fabriek en je knol vertikt het om verder te gaan, je hebt niet echt veel kans imho. Ik wilde dat ding wel een keer proberen, het wordt dan toch de nachttrein maar. | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:43 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:44 |
Oh dit gaat wel ver ja. Paar jaar geleden was er een gast die met zoeen glaszetters-vacuumding aan een ICE3 ging hangen zo van #YOLO en hij had leukemie en was over een half jaar dood en zo, maar dat bleek later ook weer een hoax te zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:45 |
Wat voor tijd rijdt die Sapsan eigenlijk tussen StP en Moskou? Ik heb er destijds (1992) ook wel een uur of 8 over gedaan met de nachttrein. Het is geloof ik 600-650 km dus meer dan een uur of 3 zal het niet zijn? | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:47 |
"Since entering service in December 2009, it has been Russian Railways' only profitable passenger service, with an occupancy rate of 84.5%.[8] According to the timetable valid from 30 October 2011, the direct train from Moscow to St Petersburg without intermediate stops needs 3:40, the train from Moscow to Nizhniy Novgorod 3:55 hours." http://en.wikipedia.org/wiki/Sapsan | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:48 |
jezus. Dat is Traxx + prio werk ![]() | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:49 |
http://www.expresstorussia.com/moscow-st-petersburg-train.html | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:49 |
Max 250 km/h, terwijl er op een nieuw aan te leggen lijn straks 300 gescheurd mag worden. Deze trein heeft in 2009 het russische snelheidsrecord verbroken en op 290 gezet.. | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:51 |
Auf dieser mit 3 kV Gleichstrom dat geeft ook beperkingen. | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:53 |
GEbroken of VERbeterd. | |
b2py | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:54 |
verbeterd.. | |
bork | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:58 |
Dit stemt hoopvol Train Arktika №16 Moscow - Murmansk This is firmeny train between Moscow and Murmansk, that makes a long stop in Saint Petersburg, Ladozhsky train station. There are 1st, 2nd and 3rd class compartments. All beds in all types of cars are very comfortable and have unique decoration in blue colours slechts 1d 11:32 hours ![]() Die komt op een heel veel later to do list. | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 00:00 |
Zo, hierbij de beloofde fotoreportage van Nijverdal: Vanaf het perron van het huidige station Nijverdal kijkend over de tunnel richting Nijverdal West, waarvan in de verte de loopbrug zichtbaar is Blik op het nieuwe station Nijverdal vanuit zuidoostelijke richting. De perrons liggen al zichtbaar op hun plek Blik op het nieuwe station Nijverdal vanuit zuidwestelijke richting Het dak van de tunnel gezien richting het westen. Hier ter hoogte van de Meijboomstraat Op de achtergrond is het dak van het nieuwe station Nijverdal te zien Door een rooster op het dak van de tunnel is te zien dat het spoor in de tunnel al gelegd is De uitgang van de tunnel gezien in de richting van Nijverdal West Bij Nijverdal West valt de tunnel goed door te kijken. Aan het eind ervan is het zuidelijke perron van het nieuwe station Nijverdal al te zien Tussen Nijverdal West en de tunnelingang ontbreekt maar een klein aantal meters rails. Goed te zien is dat het huidige perronspoor goed aansluit op het toekomstige noordelijke spoor door de tunnel Nog maar een paar maanden zal hier een trein stoppen. Het station Nijverdal West wordt weer gesloten als de treinen door de tunnel gaan | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:00 |
heel veel later dan ben je 80 man ![]() Binnen 5 jaar dit | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 00:02 |
Tsja misschien wel, mouw aanpassen August Bork kan? | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:02 |
Christus te Paard ![]() Je gaat me niet serieus vertellen dat ze daar DRIE JAAR mee bezig geweest zijn en dat het nu NOG niet klaar is ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:03 |
Kan. Mijn Ukraina trip is naar Juni ge-pre-poned. Als dat een woord is ![]() | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 00:05 |
Geen idee, deze is wel gaaf maar ik vrees dat ik zo'n coupe niet trek Train Grand Express №53 St. Petersburg - Moscow ![]() Grand Express is the most luxurious train that operates between Moscow and Saint-Petersburg. The train has 1st, Premium, Grand and Grand De Lux class compartments. First class consists of a cabin for 2 people including bed linen and a few magazines. Premium cabins are available including everything as in 1st class as well as a WC and sink. The Grand and Grand Delux cabins consist of a wardrobe, DVD, TV, air conditioner, internet access, heating and noise insulation, dressing gown and slippers (an entire compartment must be purchased - 2 tickets). This St. Petersburg train has a nice dining car that serves good meals. Also you can order food and drinks to compartment. | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 00:05 |
In april moet het klaar zijn, maar daarvoor is er eerst nog een maand geen treinverkeer tussen Wierden en Raalte, om de sporen aan te kunnen sluiten op de tunnel... | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:08 |
Een maand? ![]() Overal doen ze dat in een weekend godver. Elk weekend weer. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:09 |
Dit is vrij zorgwekkend. Dit betekent dat het hoogste niveau van luxe, blijkbaar nog DRIE niveaus BOVEN "eerste klas", vergelijkbaar zou moeten zijn met een sleeper in de CNL. Dit is opgeleukte schraalheid. | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 00:12 |
Bij een Grand De Lux "Special" krijg je er een blonde Russische stoeipoes bij ![]() Sorry maar zo'n coupe vraagt er om. Die is ook wel leuk This St. Petersburg train has a nice dining car that serves good meals Dat betekent dat het op de andere treinen niet veel soeps is ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:16 |
Heating, wauw. Airco, WAUW. Noise Insulation, ![]() ![]() ik bedoel, wat denken ze nou wel? Zit er in Royal Ultra Turbo Class zelfs een dak op de trein? ![]() | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 00:22 |
Je krijgt mij die Sapsan niet meer in, zit niet eens een Sifa in, daarom zijn er altijd 2 machinisten aan boord, kun je samen een borreltje drinken ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 00:23 |
Heeft er iemand een linkje naar een spoorkaart van Luxemburg? Niet een sporenplan, maar gewoon een kaart. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 00:23 |
Ik denk dat het vooral testen is maar goed, aansluiten kan wel in een weekend ja.. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 00:25 |
http://www.cfl.lu/CFLInte(...)yageurs/02InfosGare/ Dynamische kaart, maar het is een kaart.. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 00:26 |
Dat is al goed genoeg ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 00:30 |
En hier een echte kaart ![]() http://www.luwi.ch/images/Luxemburg/CFL-Netzkarte.gif | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 00:30 |
Wat betekenen die auto's en fietsjes als je over een station beweegt met de cursor? | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:31 |
Niks veranderd dus. Merk wel op dat Merkholtz en Paradiso "bedarfshalt" zijn. Als je niet voor de bordjes gaat boet dat niet natuurlijk, maar anders wel ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 00:34 |
Hoeveel parkeerplaatsen daar zijn. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 00:34 |
Ik ga voor de oude CFL 1800 D-loks ![]() | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 00:34 |
Er zijn stations met 0 parkeerplaatsen voor de fiets en >200 voor auto's. Dat kan toch zeker niet. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:35 |
Oh die had ik ook een keer ja ![]() dat ik dacht "TOEEET" hee ik hoor een trein komen ![]() "TOEOOOEEOEEEOEOEEEOEOEOOEEEEEEEET" ![]() ![]() oh dat is je motor okee ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:36 |
Waarom niet? | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 00:37 |
Daar staan dus geen fietsenrekken. Het kan wel idd. | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 00:38 |
Ik ben de Nederlandes situatie gewend, waar de meeste mensen wel zo slim zijn om met de fiets naar het station te gaan en het aantal fietsenrekken ver uitstijgt boven het aantal autoparkeerplaatsen. Met de auto naar het station ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 00:39 |
Zijn prachtige loks, maar maken een herrie. Loks zouden al ergens op de "schroot" moeten zijn, maar ze rijden nog steeds 2x per dag dagelijks met een keteltrein tussen Luxembourg-Triage en Luxembourg / Bertrange voor bediening Shell en Q8. Ook rijden ze nog meerdere keren per dag met schroot en staaltreinen tussen Bettembourg en Belval. | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 00:40 |
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride) | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:40 |
Tsja. De wereld is groter. Er zijn ook plekken waar Drop, Stroopwafels, appelmoes en Kamervragen wat minder aan de orde van de dag zijn. Daar zijn fietsers ook meestal een bedreigde diersoort trouwens. Kijk voor de gein eens naar een site van een Amerikaan die zijn ogen uitkijkt op fietsers in Amsterdam. Dingen die wij doodnormaal vinden. Aanrader: Je amuseert je kostelijk ![]() | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 00:41 |
Nog erger. Reis dan gewoon met de trein vanaf ergens in de buurt van je woonplaats naar het station. Het idee is goed (zelfs de meest stugge automobilist niet met de auto de stad in laten gaan) maar het werkt niet. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 00:41 |
Waar vaak gratis pendeldiensten worden aangeboden naar het stadscentrum. ![]() | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 00:42 |
Helaas wel. Da's in ons prachtige landje gelukkig heel anders. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 00:43 |
zie edit ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 00:43 |
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV. | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 00:51 |
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 01:04 |
Als werkgebieden dan ook betere bereikbaarheid krijgen, ik zit nu met een bus die een keer per uur rijdt.. | |
Flodder450 | zondag 6 januari 2013 @ 01:06 |
Flodder450 | zondag 6 januari 2013 @ 01:23 |
In de 3 jaar dat ik nu met de trein ipv de bus ga, hebben ze bij appingedam al 3x ofzo moeten uitbreiden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 01:25 |
Appingedam jezus. Daar ben ik al niet meer geweest sinds de vissen aan land kropen ![]() | |
Flodder450 | zondag 6 januari 2013 @ 01:29 |
Ik weet nog dat ze op de plek van het emplacement kantoorgebouwen gingen bouwen | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 01:36 |
Voor de NoordOostGroningse Trekschuit Maatschappij of wat? | |
Flodder450 | zondag 6 januari 2013 @ 01:37 |
n of andere deurwaardersdinggeval iets | |
Flodder450 | zondag 6 januari 2013 @ 01:38 |
Wat mij een keertje leuk lijkt: Een Rondje Noord! | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 01:41 |
Een charter met een BR 218 en een duits couprijtuig en dan Harlingen Haven - Leeuwarden - Groningen - Leer - Emden - Norddeich Mole ![]() | |
Flodder450 | zondag 6 januari 2013 @ 01:50 |
I like! | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 01:51 |
Best een goed idee ja. Zou dat te ritselen zijn tegen een beetje een fatsoenlijke prijs, denk je? | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 10:21 |
De software-update op de OV-Chipkaart paaltjes van NS heeft nog iets "goeds" meegebracht. Je mag nu na het in- of uitchecken gelijk weer in- of uitchecken, zolang je dat maar doet bij een ander paaltje als waar je eerst in- of uitcheckte. | |
FkTwkGs2012 | zondag 6 januari 2013 @ 10:28 |
het ov is er wel fijner op geworden met die ov chip, ik hoor het al ![]() | |
Grijsbaard | zondag 6 januari 2013 @ 10:35 |
dat is toch juist fijner of zie ik dat verkeerd? | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 10:41 |
Ik weet dat een treinpad al enkele honderden euro's kost, en dan heb je nog geen trein.. | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 10:52 |
Doe er gelijk Bistro wagon bij, kan fles aan de Hertog Jan uit stenen flesjes ![]() | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 10:58 |
Een tijdje terug een presentatie over NVBS-excursies gezien. Ik meen dat daarin de volgende geschatte prijzen vermeld werden: - Treinstel: 5.000 euro - Getrokken trein: 10.000 euro - Stoomtrein: 20.000 euro Om trouwens nog maar niet te spreken over het ontbreken van ATB... | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 11:04 |
Wat voor treinstel heb je dan? Wat zou het huren van een ICM'tje voor een dag kosten? Machinist zou via deze PTA wellicht nog geregeld kunnen worden dus die kosten zouden we eventueel al kunnen schrappen. 6400 ervoor met Mono! ![]() | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 11:06 |
Op naar Salzderhelden dan maar! Einbeck is de plek van het bockbier dus dat onderdeel zit wel snor. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 11:06 |
Even een open deur intrappen ![]() ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 11:51 |
![]() Via een RT van mvbov, kwam ik deze foto tegen van het nieuwe Den Haag Centraal. Vetjes.. | |
_serial_ | zondag 6 januari 2013 @ 11:56 |
wybertjes ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 11:56 |
Dat vind ik een hele goeie ![]() | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 12:02 |
Handig om te weten! En goed dat NS dat nu toch mogelijk maakt. | |
WhiteJoker | zondag 6 januari 2013 @ 12:08 |
Het wordt nog wel wat met die OV-chipkaart!
| |
Stefanovic83 | zondag 6 januari 2013 @ 12:27 |
Kosten voor het nieuwe station van Stuttgat vallen 'iets' hoger uit http://www.consultancy.nl(...)frastructuur-project | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 12:29 |
Balen.. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 12:31 |
Oei. En het draagvlak onder de bevolking was al zo minimaal daar ![]() Stef ![]() ![]() | |
Sandrvich | zondag 6 januari 2013 @ 12:33 |
Van dat soort treinen moet je voor de grap eens de prijs bekijken op RZD.ru. Ter vergelijking; tussen Kiev en Moskou heb je iets van 20 treinen per dag rijden, 60 in de platzkartny, 120 in kup in de treinen uit de Karpaten en Moldavi, tegenover 450,- in 1e klasse in de speciale Kiev-Moskou trein. ![]() | |
Stefanovic83 | zondag 6 januari 2013 @ 12:35 |
wie, ik? ![]() De treininteresse is ook wel wat afgenomen daardoor.. Somda check ik alleen nog voor de uber-autistische topics, de autisten van OHIH zijn helaas offline, en hier lees ik vooral vanwege het onzinnige edoch vermakelijke geleuter ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 12:37 |
Oh ja joh? ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 6 januari 2013 @ 12:37 |
Dat had ik ook ff gemist... | |
remcoP | zondag 6 januari 2013 @ 12:37 |
nee hoor, niet hier. http://forum.opeenshadikhet.nl/index.php | |
Stefanovic83 | zondag 6 januari 2013 @ 12:41 |
oh verkeerde link dan ![]() ![]() Van die lui die helemaal los gaan omdat de NS Hitler-beleid voert tav fietsen (vet overdreven, die gast liep gewoon te janken omdat ZIJN fiets niet mee mocht), en een keer iemand met een heel pleidooi dat het levensgevaarlijk was als de conducteur in de achterste cabine zijn bammetje at enzo ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 12:47 |
Stiekem een link? ![]() | |
Stefanovic83 | zondag 6 januari 2013 @ 12:52 |
over die fietsen: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=3&t=16034 Geniet van alle kansloze ideen ![]() De gevaarlopende conducteurs: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=14798 Ook leuk: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=4&t=15566 | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 13:17 |
![]() Auf Augenhhe! Wer kann erkennen, wo sich diese beiden Kollegen gerade begegnen? Bron: DB FB | |
Duvel | zondag 6 januari 2013 @ 13:19 |
Ergens waar een metronet met derde rail ligt. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 13:20 |
hahaha epischheid! | |
GlenSpey | zondag 6 januari 2013 @ 13:25 |
Dat laatste topic waarin iemand vraagt om een cabinekaart. Ik ben nu 4 maanden stagiair bij de NS en zelfs ik heb er nog geeneen ![]() | |
remcoP | zondag 6 januari 2013 @ 13:27 |
Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt. [edit] na wat zoekwerk op Google gok ik op bahnhof tiergarten. hier | |
Kentekenplaat | zondag 6 januari 2013 @ 13:30 |
![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 13:33 |
Ik denk dat je wel gelijk hebt ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 6 januari 2013 @ 13:36 |
Dat inderdaad. In mijn dorp is geen station. Als ik een dag ga treinen rijd ik meestal naar een station in de buurt. | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 13:38 |
Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan. ![]() | |
WhiteJoker | zondag 6 januari 2013 @ 13:40 |
Haha dank daarvoor! * WhiteJoker checkt voor de zekerheid of hij geen lapo gaat krijgen | |
Kentekenplaat | zondag 6 januari 2013 @ 13:41 |
Dat inderdaad. Bij Groningen liggen ook diverse P+R terreinen. Vooral die bij Haren is zo populair dat die regelmatig vol staat. Maar die is ook handig: auto gratis parkeren en minimaal om het kwartier een bus. Voor 6,- met 5 personen naar de binnenstad. Ik moet wel zeggen dat de prijs ten opzichte van 3 jaar geleden verdubbeld is en dat het prijstechnisch een stuk minder interessant is te opzichte van 3 jaar geleden. ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 6 januari 2013 @ 13:43 |
![]() ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 13:45 |
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk. ‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen' 'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alwr stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo. Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte. ‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.' Toelating om grens over te steken Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?' ‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden gevacueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.' Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.' ‘We geven toe dat elk oponthoud er n te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.' ‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.' ‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Isral die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.' | |
Kentekenplaat | zondag 6 januari 2013 @ 13:49 |
![]() ![]() Maar 3 keer niks is nog steeds niks. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 13:50 |
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut.. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 13:54 |
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat | |
WhiteJoker | zondag 6 januari 2013 @ 13:55 |
Dat is gewoon stom. Dat is net zoiets als een verkeerd adres opgeven. "Ja NMBS dacht dat we naar Roosendaal moesten, maar NS ging er van uit dat we naar Amsterdam gingen" | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 13:58 |
Dat gebeurt bij Eindhoven wel eens met goederentreinen ![]() Moet een trein naar Sittard, wordt die trein naar Venlo gestuurd. ![]() Is al een paar keer gebeurt afgelopen maanden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 14:02 |
Harvest time ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 6 januari 2013 @ 14:14 |
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 14:17 |
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man.. | |
Ireyon | zondag 6 januari 2013 @ 14:26 |
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd. En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen. | |
WhiteJoker | zondag 6 januari 2013 @ 14:31 |
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 14:32 |
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft.. | |
Ireyon | zondag 6 januari 2013 @ 14:35 |
Tja. Ik denk dat ze het ook niet zo erg had gevonden als ze misschien een uurtje later was geweest ofzo. Maar niet mogen klagen over vertraging, juist omdat-ie zo vaak vertraagd is dat het standaard wordt, is natuurlijk van de zotte. | |
Fiorano | zondag 6 januari 2013 @ 14:37 |
Zag van de week een foto langskomen van 1 of ander klein treintje (Duits) die een poosje in het Noorden heeft rond gereden ofzo. Volgens mij zag ik die onderweg gisteren ergens staan (Langs de Autobahn 3) kan dat? | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 14:45 |
zoeen? Ja, dat kan ![]() ![]() | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 14:49 |
Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in n of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten. ![]() | |
Fiorano | zondag 6 januari 2013 @ 15:02 |
Nog kleiner, was 1 bak. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 15:03 |
Ja vind ik dus ook. Tuurlijk moet je in theorie kunnen vertrouwen op de trein, maar als je zelf al geregeld aan den lijve ondervonden hebt dat het gewoon geen rele optie is, dan ben je dwaas als je er toch in stapt. En moet je de gevolgen accepteren. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 15:04 |
Oh dat ding van mij? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 15:09 |
Lijkt me niet dat die in Duitsland te zien zou zijn. Mij is daar niks van bekend iig ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 15:11 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 15:15 |
en waar is "Ergens langs de A3" dan? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 6 januari 2013 @ 15:18 |
Was hent 21 ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 16:05 |
Flashie, er is weer schaatsen ![]() | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 16:32 |
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of | |
Fiorano | zondag 6 januari 2013 @ 16:54 |
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen Wrzburg en Arnheim ![]() | |
KnightSolaire | zondag 6 januari 2013 @ 16:57 |
Wat betreft de V250 vraag ik me af waar de problemen eigenlijk allemaal tot terug te leiden zijn. Ik heb wat gelezen over problemen met het sluiten/openen van de deuren, stilvallen door wat problemen met het beveiligingssysteem.. Dat zijn toch dingen die binnen niet al te lange tijd opgelost moeten kunnen worden, lijkt me. Meestal lees je echter niet veel meer dan: "vanwege een defect aan de trein". Vraag me af wat andere problemen zijn die worden ondervonden, en in hoeverre ze goed te verhelpen zijn om de punctualiteit in de toekomst naar het gewenste niveau te brengen... | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 17:01 |
Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet? | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 17:05 |
Tinus Tussengas door de bocht hoor ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 17:08 |
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen. In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 17:09 |
Oftewel, de belgen hadden het deze keer wel goed voor elkaar en wij niet.. | |
Duvel | zondag 6 januari 2013 @ 17:09 |
Kan nog de fasescheiding op de grens zijn. | |
Fiorano | zondag 6 januari 2013 @ 17:11 |
Was een geintje heh ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 17:20 |
![]() Nog een kleine. De regiosprinter tussen Mnchengladbach en Dalheim! Ik heb de eer hier in te hebben gezeten met Watertornado en Greavy. Was ook een klein ding. Onderste 2 foto's zelf gemaakt. ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 17:24 |
De kop heeft wel wat van een Traxx weg. ![]() | |
remcoP | zondag 6 januari 2013 @ 17:28 |
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 6 januari 2013 @ 17:30 |
Welnee ![]() Dit is pas klein: ![]() | |
remcoP | zondag 6 januari 2013 @ 17:31 |
Maar die vind je niet in Duitsland. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 6 januari 2013 @ 17:33 |
Als je maar hard genoeg door pompt kom je er misschien wel met een jaar ofzo ![]() | |
Extrawelt | zondag 6 januari 2013 @ 17:36 |
Is er een lijst van alle "cheats" die je kunt doen om te besparen? Zoals dat Oisterwijk - Amsterdam goedkoper is dan Tilburg - Amsterdam terwijl je via Tilburg reist, en hetzelfde het geval is voor als Breda - Amsterdam (dan wel alleen Zuid of Centraal) doet via de Fyra en een kaartje koopt vanaf Oisterwijk. Dat mag volgens de reisplanner en scheelt maar liefst 2.10 | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 17:37 |
![]() Locon 9901 + Coevorder (50587) Deze dag was het de eer aan de Locon 9901 om de Coevorder shuttle voor de Bentheimer Eisenbahn te rijden tussen Coevorden en Kijfhoek. Met -6 kwam de Coevorder-shuttle al binnenrijden in Rotterdam, maar moest nog wachten op de intercity naar Venlo. Toen deze intercity goed en wel weg was, kreeg de trein hoog groen. Hij kon zonder opstoppingen de Willemstunnel door. Bedankt aan de machinist dat hij de trein netjes heeft geparkeerd en niet tot aan het sein doorreed! ![]() HTRS 189 282 + SBB 189 983 + 189 107 (Triple Tractie) met Busto-shuttle Een bijzonder treintje die op Rolandrail gemeld was, was de Busto-shuttle. Deze zou met 3 lokken rijden, in Triple Tractie! Hier passeert de trein in het laatste daglicht bij Dordrecht Zuid de fotografen opweg naar Venlo | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 17:37 |
Delft - Amsterdam ipv Rotterdam - Amsterdam (+Fyra-toeslag) scheelt ook wat. 3 locs in triple-tractie? Gaaf! Maar... waarom? | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 17:42 |
Gaaf is het zeker, dat zie je zelden (wilde bijna zeggen 'Nooit', maar de foto bewijst het tegendeel) in Nederland. Waarom? Mag je vragen aan HTRS / de Mcn. Dat weet ik niet. | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 17:47 |
Ik ben absoluut geen kenner van goederentreinen, maar als ik een trein zie met zo'n lading hangt er meestal maar n locomotief voor. Zeker met een krachtpatser als de ES64F4... Ik heb echt geen flauw idee wat je in een Fallns vervoert ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door James1988 op 06-01-2013 17:54:40 ] | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 17:55 |
Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what. Vind ik. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 17:59 |
Dat zijn trouwens de snelst accelererende reizigerstreinen In The World [/diepe stem] | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 18:01 |
Sommige treinen met een ES64F4 rijden met 2 lokken, en als er een derde zit, bijna altijd in opzending. Fallns wordt kolen en/of erts in vervoerd. | |
Viezze | zondag 6 januari 2013 @ 18:01 |
Eens. Maar je bent onwijs dom als je voor zoiets (schijnbaar) belangrijks vertrouwt op de Fyra. Toch? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 18:02 |
Kolen en erts zie ik regelmatig voorbij komen met multiple geschakelde 189 locs van DB schenker. Rurtalbahn rijdt met een class'66 en ik meen RRF met 2 V-100 multiple (weet dat laatste niet zeker). | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 18:02 |
En de mevrouw des reiziger had voorkennis. Welke gemiddelde nederlandse reiziger gaat zonder extra tijd te nemen naar zijn werk terwijl er sneeuw op komst is. Of welke no-brain student neemt geen extra speling als je naar een tentamen moet. Als je daar niet over nadenkt verdien je het niet om te klagen. | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 18:02 |
Ik zou het ook anders hebben aangepakt. Maar dat ontneemt die mevrouw dus niet het recht om te klagen. ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 18:03 |
Sneller dan metro's? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 18:04 |
Gaan we nou lopen kissebissen of iemand ergens over MAG klagen? ![]() ![]() Puh-lease guys ![]() | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 18:05 |
Er was in het geheel geen sprake van extreem weer, een eerdere trein was die dag niet beschikbaar en Fyra presenteert zichzelf als een premium-dienst. Nogmaals: de vertraging was niet een kwartiertje ofzo, maar vele uren. Ongeacht de persoonlijke omstandigheden of reismotivatie mag een reiziger dan klagen. | |
Viezze | zondag 6 januari 2013 @ 18:06 |
Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen? | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 18:06 |
Kolentreinen beladen rijden altijd met dubbeltractie 189(Schenker, TXL), een losse Class66(HGK (RTB reed in opdracht van HGK)), dubbeltractie 186 (Captrain), 3x6400 in Triple Tractie (DBS), 2xV100 dubbeltractie (RRF), 189+G1206(CapTrain). Zo moet ik ze wel aardig gehad hebben. Alleen DBS rijdt met ertstreinen in Nederland dacht ik. | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 18:07 |
Maar jij klaagt over het feit dat iemand klaagt over het klagen over klagen. Geloof ik. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 18:07 |
Nee ik vraag gewoon iets, pikomhoog ![]() | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 18:14 |
Ook klein: de baureihe 670 | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 18:15 |
De RRF105 (stond op de Waalhaven) en de RRF107 (stond op Pernis) hebben een nieuw leven in de Amsterdamse Houtrakpolder. Daar gaan ze voor RRF rangeren met treinen. CapTrain heeft RRF met deze locomotieven niet meer nodig, nu CapTrain zelf de ritten van- en naar de PCT-terminal rijdt met een diesellok. Zijn midden overdag met 60kmh naar Amsterdam getuft op eigen kracht ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 18:15 |
Dat heeft niet lang geduurd inderdaad. Wel jammer, het idee was leuk op zich ![]() | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 18:15 |
Waarom 2 elektrische loks en maar 1 66'iger? De e-locs hebben meer vermogen dan de 66. Heeft dit te maken met de aanzettrekkracht die bij een 66 (409 kN) hoger is dan bij een 186/189 (300 kN)? | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 18:15 |
Da's een bus op rails. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 18:17 |
Ik denk idd vanwege de aanzettrekkracht. Nadeel bij een 66'er is ook dat je in elke cabine een machinist moet zetten, en bij een 189'er je in dubbeltractie rijdt vanuit 1 cabine, en ook maar 1 Mcn. | |
remcoP | zondag 6 januari 2013 @ 18:18 |
Ook heel klein de DWA LVT/S![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 18:18 |
Wat een ber waardeloos geschreven kutstuk trouwens. Zeker door eoa japanner zo uit Google Translate opgekokhalsd of zo ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 18:23 |
Beetje Lightrail praktijken. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 18:26 |
Mmmmh. Hier 15 februari heen. Heuveltje op, een lok die je van verre al hoort aanbrommen.... | |
Sandrvich | zondag 6 januari 2013 @ 18:29 |
HLD55/CFL1800 ![]() | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 18:33 |
Heb hem al vervangen door de Duitse versie, had het hele stuk niet gelezen maar was het treinstel (kun je daarvan spreken hier?) al eens eerder tegengekomen. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 18:37 |
Als ik met mijn trein in een stroomlozebrug strand heb je het zelfde geklaag want dan sta ik daar waarschijnlijk ook wel een ruim uurtje hoor, mis ik ook alles wat mijn hartje begeert. Verder begrijp ik trouwens niet waarom de reizigers weer afgevoerd zijn naar Antwerpen en niet naar Rotterdam. Dat had wellicht nog wat gescheeld.. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 18:46 |
Er kwam een Fyra langs naar Antwerpen, en niks naar Rotterdam. Dat was de snelste optie. ALS ze vanaf Antwerpen ook door konden naar Roosendaal ev.... | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 18:47 |
En terecht. je loopt vertraging op, de vervoerder levert niet de in de gepubliceerde dienstregeling beloofde dienst. In dit geval omdat de infraboer te gierig is om de brug te elektrificeren en de vervoerder dat maar pikt. | |
Duvel | zondag 6 januari 2013 @ 18:51 |
Als je de brug wel elektrificeert, past er weer geen boot onderdoor, en als je de bovenleiding beweegbaar maakt, dan introduceert dat een extra storingsbron. Dus tja... | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 18:53 |
Die heb ik! Op plaat dan en ingezeten. ![]() Nog een kleintje maar met een geweldige wc! ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door bork op 06-01-2013 19:03:50 ] | |
Kentekenplaat | zondag 6 januari 2013 @ 19:05 |
Maar een groot deel ook niet. Je zal maar uitzendkracht zijn. De busverbinding in dit dorp is op zich prima, maar naar het industrieterrein van Groningen is 's morgens een beetje teveel gevraagd. En ja, dat kun je duurder maken. Gaat wel de mogelijkheid tot consumptie omlaag want ik moet toch naar mijn werk. Goed voor de economie ook. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 19:27 |
Ik had gisteren deze afbeelding geplaatst:![]() Vandaag is alweer dit weerbeeld voorspeld: ![]() Vooruitgang dus voor woensdag 16 januari maar de andere piek is zo goed als verdwenen.. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 19:29 |
NS verwacht drukke maandagspits AMSTERDAM - Omdat veel mensen na de kerstvakantie weer met de trein naar hun werk gaan kan het maandag in de spits druk zijn. Omdat treinen op belangrijke knooppunten iets eerder vertrekken of sporen wijzigen, wordt extra servicepersoneel ingezet om reizigers te adviseren. Dat meldt de NS zondag. Op 9 december ging de grootste wijziging van de dienstregeling in vijf jaar in. Kort na de start werden al enkele treinen langer gemaakt. NS onderzoekt nog andere verbetermogelijkheden en blijft de nieuwe dienstregeling ook de komende weken nauwgezet monitoren om mogelijke onvolkomenheden op te sporen. Reizigers kunnen suggesties of meldingen doorgeven via Twitter, de klantenservice of bij NS-personeel. Verfijnen Maandag worden opnieuw enkele wijzigingen doorgevoerd om de dienstregeling te ‘verfijnen'. Zo worden de vertrektijden van sommige treinen uit Eindhoven en Vlissingen iets vervroegd. Ook worden vertreksporen gewijzigd op diverse stations, waaronder die in Apeldoorn, Weesp, Hilversum, Amsterdam en Breda. Daarnaast worden enkele spitstreinen langer gemaakt. Bron | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 20:12 |
DB spoorkaarten op 1 pagina verzameld! | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 20:13 |
Kende je die pagina nog niet Bork? Bestaat al ff. Maar goed, herhalen kan geen kwaad ![]() | |
bork | zondag 6 januari 2013 @ 20:15 |
nee, anders had ik deze niet geplaatst, net ontdekt . | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 20:32 |
ik kende m ook al. Probeer daar elk jaar nieuwe verse gepdate netkaarten vandaan te halen maar die van Hessen is nog van 2008 bijvoorbeeld ![]() ![]() | |
MTL | zondag 6 januari 2013 @ 20:46 |
Voor de mensen (en lurkers ![]() Zie ook http://www.rocva.nl/mbo/o(...)ist_railvervoer.aspx ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 20:47 |
Rikus, waarom is artikel over monddood maken weg van de website? Nvm.. [ Bericht 20% gewijzigd door b2py op 06-01-2013 20:56:50 ] | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 20:49 |
Als ik deze foto bekijk ben ik wel benieuwd wat zich daar binnen allemaal heeft afgespeeld. Alle ruiten ontbreken! | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 20:50 |
Voor wat betreft de deelstaten: Alleen de kaarten van Berlin-Bandenburg en Mecklenburg-Vorpommern zijn gepdate, de rest is nog hetzelfde als vorig jaar, en in veel gevallen dus ook hetzelfde als het jaar daarvoor en het jaar daarvoor etc. Bij Hessen staat doodleuk "Stand Dezember 2006". Toen reed NS nog op Dordrecht-Geldermalsen ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 20:54 |
Iedere regio maakt hun eigen kaarten. Maar niet volgens een template. Is wel lastig idd. Zo gebruikt de ene regio RE/RB-nummers en de andere regio werkt alleen maar met KBS-nummers die wat lastiger te begrijpen zijn. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 20:55 |
Maar zijn er in die regio's uberhaupt wel wijzigingen geweest die het noodzakelijk maakten/maken om die kaarten aan te passen? Vast ook niet toch.... | |
Stefanovic83 | zondag 6 januari 2013 @ 20:57 |
misschien door de brandweer gedaan? | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 20:59 |
Zou je denken? Je wilt natuurlijk zo min mogelijk zuurstof bij de brand.. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:00 |
Dat zou natuurlijk kunnen idd, maar goed, een hele deelstaat, half zo groot als Nederland, waar ZES jaar lang helemaal NIETS verandert? Vind ik wel raar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:01 |
nee maar goed, als je bluswater er langs de buitenkant afsijpelt heb je daar ook niet echt veel aan he ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 6 januari 2013 @ 21:01 |
Wat gaat er gebeuren met die afgebrande stellen? | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 21:04 |
Omdat het moeilijk is om uit te vinden hoe het nu precies zit. We vermoeden een opgelegde zwijgplicht, maar dat is lastig om aan te tonen. Daarom staat het bericht er als zodanig nog wel, maar niet op de voorpagina. NS ontkent, rijdtdefyra.be wil niet zeggen waarom de site uit de lucht is (!!!). Dat riekt naar een spreekverbod. We komen vanavond met een nieuw bericht op onze voorpagina hierover. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:09 |
Het blijft een raar verhaal in ieder geval. Ben benieuwd wat er nou echt achter zit ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:11 |
Tsja, zeker omdat er eerst detailinfo beschikbaar was ("advocaten", "reputatieschade" etc) en nu ineens niemand meer wat wil zeggen. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:12 |
Oh daar heb ik ook wel wat foto's van ja, gemaakt tijdens een locwissel van de Berlin-Warszawa-Express in Rzepin ![]() | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 21:15 |
De site wordt/werd beheerd door een treinbestuurder (machinist) van de NMBS, wellicht heeft hij een spreekverbod opgelegd gekregen van hogerhand. | |
Okuliarnik | zondag 6 januari 2013 @ 21:22 |
Laat ik me maar eens kort voorstellen door middel van een paar foto's. Ik maak slechts de foto's, verwacht dus geen hele verhalen over treinnummers, stations, vervoerders en dergelijke ;-). Begin september naar de paralympische spelen geweest in London waar mijn toenmalige vriendin aan meedeed. Uiteraard moet je dan even de hobby ook verzadigen. Een van de weinige mooie dagen van de afgelopen zomer. Een 151-er in het laatste avondlicht doet het altijd goed. De hobby verlegd. 139er met een leuke trein. En als laatst mijne namesake. | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:25 |
Hallo ![]() ![]() ![]() | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 21:26 |
Dat vermoeden hebben wij ook. Maar ja... Maak dat maar eens hard... | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:27 |
Ok, dat is wel lang ja. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 21:30 |
Welkom! Had er nog minder trein opgepast of? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:32 |
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a) Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel... | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:33 |
Welkom hier. Ik volg je foto's al een tijdje op Flickr. Leuk je hier ook te zien! | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 21:33 |
Hoe vroeg moet je? Pak je zo'n ochtend sprintercitystopper van Enschede naar Zwolle met SloopMat '64! | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 21:34 |
Inderdaad, je kunt het niet hardmaken zonder mensen in de problemen te brengen. @Okuliarnik: welkom hier! Mooie foto's ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:34 |
Het busstation zit pal naast het treinstation ja. Station uit en linksom. Je kan ook via het perron bij spoor 1, en dan langs de Broodzaak naar buiten. Hoef je niet om te lopen door de stationshal. | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 21:36 |
Overigens een lekkere ruime overstap op Marinberg, ik hoop dat je die kunt halen.. (of ga je via Deventer). | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 21:38 |
Voorpagina voorbeterov bijgewerkt met commentaar op minutendiefstal NS en het gedoe rond rijdtdefyra.be: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:39 |
Ik vertrek rond een uur of kwart over 10 - half 11 uit Almelo. Ik neem de trein via Marinberg. Thanks voor de tip, ik heb een paar minuten om die bus te halen dus is wel handig. ![]() Klopt, een zeer korte tijd. Maar als dat niet lukt komt de volgende trein naar Zwolle met een half uur, moet dan maar. Ik vertrek extra vroeg, ik moet namelijk rond half 2 - 2 uur in Dokkum zijn.. En ik vertrek om 10.22 vanuit Almelo. Via Deventer duurt nog langer. | |
Peter | zondag 6 januari 2013 @ 21:42 |
Wil de beheerder de data niet aan jullie overdragen zodat jullei het voort kunnen zetten? | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:43 |
Houdt er rekening mee dat de kans reel is dat je in Marinberg je trein mist. Doordat jij op spoor 3 binnenkomt, en je van spoor 1 moet vertrekken. De overweg sluit al eerder, want Arriva komt rond die tijd ook binnen op spoor 2 naar Emmen. Deze overstap had niet vermeld mogen worden, want de miskans is > 90%. Zodra Arriva uit Zwolle binnen is, krijgt de trein naar Zwolle ook al een rijweg, dus blijft de overweg gesloten of gaat maar heel kort open. In die tijd heeft de machinist de deuren van de trein die je moet halen ook al gesloten. | |
DriekOplopers | zondag 6 januari 2013 @ 21:44 |
Wij hebben inmiddels aan diverse partijen een plekje op onze voorpagina anageboden. Wie wil, die mag. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:44 |
Hee Belgskes... psst... WAKKER WORDEN!! ![]() ![]() We zijn al weer een maand onderweg, maar de kaarten zijn er nog steeds niet ![]() | |
Okuliarnik | zondag 6 januari 2013 @ 21:45 |
Sst! het is ook geen treinenfoto, die komt gewoon stiekem het beeld in toen ik die paarden wou platen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:46 |
Paarden, Trains and Automobiles ![]() Doen we 't voor ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:46 |
Ik zie een trein, dus hij is goedgekeurd. | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:47 |
Goed dat je het zegt, ik zat er al mee in m'n maag. zou je me kunnen helpen met plannen? Ik moet dus ergens tussen 10 - half 11 vertrekken uit Almelo, en rond half 2 in Dokkum zijn. Bus van 12.42 wil ik nemen vanuit Leeuwarden dus laten we zeggen dat ik rond 12.30 in Leeuwarden wil zijn... | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:49 |
Ga maar gewoon lekker over Deventer dan ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:49 |
Die mogelijkheid staat berhaupt niet aangegeven op ns.nl, of ik kijk er over heen, maar ik zie alleen maar via Marinberg... | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:49 |
Ik zit net voor je te kijken. Volgens mijn informatie mag je gewoon via Deventer. Dan is dit reisplan geschikt voor jou: 10:06 + Almelo 4a Deventer Intercity (NS) 10:29 + Deventer 4 10:47 + Deventer 4 Zwolle Intercity (NS) 11:11 + Zwolle 10 11:23 + Zwolle 6 Leeuwarden Intercity (NS) 12:17 + Leeuwarden 3 | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:50 |
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Marinberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer... ![]() | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:50 |
Marinberg wordt aangegeven omdat je luttele minuten sneller bent. Doordat je via Marinberg k 2 overstappen hebt, n je via een andere vervoerder reist, mag je vanuit Almelo via Deventer naar Zwolle. Dan kan je van Almelo tot Leeuwarden ingecheckt blijven, indien je met OV-Chipkaart reist. Ga je via Marinberg, moet je bij 3 vervoerders reizen. | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:51 |
Via-station Deventer opgeven krijg je deze ook. De NS-reisplanner zal hem niet vermelden, zie mijn post hierboven. Terug uit Dokkum kan je ook beter via Deventer reizen. | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:52 |
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat. ![]() Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2013 21:52:36 ] | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:52 |
Mooie stad jonge. En gloeiend lekkere wijven in die Kiosk (okee niet allemaal, maar een paar wel ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 6 januari 2013 @ 21:53 |
Inderdaad ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:53 |
Als je een Dagkaart hebt mag je helemaal via Vlissingen als je dat leuk vindt ![]() | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 21:53 |
Je kunt ook nog de overstaptijd op minimaal 5 minuten zetten, dat werkt ook | |
greavy | zondag 6 januari 2013 @ 21:53 |
Met een dagkaart zou ik zeker kiezen via Deventer op de heen- en terugreis. Heb je meer zekerheid als via Marinberg, ook op je terugreis. | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:54 |
Heren hartstikke bedankt voor de snelle hulp, ideaal. ![]() Ik zal dan via Deventer gaan ja, lijkt mij de makkelijkste route en op die 15 minuutjes zit het hem ook niet vast... | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 21:55 |
En afhankelijk hoelaat je weer terugreist: als je om 15:04, 15:44 of 16:04 uit Leeuwarden vertrekt heb je een rechtstreekse trein Zwolle-Deventer-Almelo. En 16:44 en 18:44 zijn ook redelijk snel: dan heb je in Deventer een aansluiting van een 8 minuten op de trein naar Berlijn (met BordRestaurant waar ze ook een niet nader alcoholische drank schijnen te hebben). | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 21:57 |
Ik reis waarschijnlijk later terug, laten we zeggen ik ga mijn vriendin die dag 'verrassen', ze zit in Dokkum op school en ik wil daar dus rond half twee zijn. En dan rond half 7 weer uit Leeuwarden vertrekken richting Almelo. Zoiets was ongeveer de planning. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 6 januari 2013 @ 21:59 |
ooh daar gaat geneukt worden ![]() | |
Peter | zondag 6 januari 2013 @ 21:59 |
Wat is zijn laatste optie naar huis? Dan weet hij hoe vlug hij moet zijn ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 januari 2013 @ 22:00 |
Ssst heren, we zijn nog maar 'kinderen' ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2013 22:00:21 ] | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:01 |
![]() | |
dennistd | zondag 6 januari 2013 @ 22:01 |
Laatste mogelijkheid is vertrek om 22.35u ![]() | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:08 |
Anders neem je haar toch mee? Doe je het in plaats van fancy in het vliegtuigtoilet in het treintoilet! Hoef je zelf niet te bewegen want de trein schud zelf al! ![]() | |
James1988 | zondag 6 januari 2013 @ 22:09 |
Ga dan even langs Amsterdam om een V250 mee te pakken. Het invalidentoilet is formaatje balzaal. | |
b2py | zondag 6 januari 2013 @ 22:11 |
Fototje? ![]() | |
Bitlord | zondag 6 januari 2013 @ 22:13 |
Welkom hier Richard, ik meen dat je jaren geleden een erg iinteressante website had? Bestaat die nog steeds? Ik keek er destijds wekelijks op ofzo, toen het aantal treinensites nog niet zo uitgebreid was als tegenwoordig. |