abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2013 @ 13:30:26 #152
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226023
quote:
_O- Ik denk niet eens dat de machinist hem gezien heeft.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121226143
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:27 schreef remcoP het volgende:

[..]

Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.
[edit] na wat zoekwerk op Google gok ik op bahnhof tiergarten. hier
Ik denk dat je wel gelijk hebt :)
  zondag 6 januari 2013 @ 13:36:42 #154
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226283
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
Dat inderdaad. In mijn dorp is geen station. Als ik een dag ga treinen rijd ik meestal naar een station in de buurt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 6 januari 2013 @ 13:38:12 #155
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121226336
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Het wordt nog wel wat met die OV-chipkaart!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan. *)
pi_121226438
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan. *)
Haha dank daarvoor!

* WhiteJoker checkt voor de zekerheid of hij geen lapo gaat krijgen
  zondag 6 januari 2013 @ 13:41:23 #157
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226457
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.
Dat inderdaad. Bij Groningen liggen ook diverse P+R terreinen. Vooral die bij Haren is zo populair dat die regelmatig vol staat.

Maar die is ook handig: auto gratis parkeren en minimaal om het kwartier een bus. Voor 6,- met 5 personen naar de binnenstad.

Ik moet wel zeggen dat de prijs ten opzichte van 3 jaar geleden verdubbeld is en dat het prijstechnisch een stuk minder interessant is te opzichte van 3 jaar geleden. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 6 januari 2013 @ 13:43:07 #158
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226530
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.
:') Ja, elke keer dat je ander werk krijgt lekker verhuizen. Met de huidige situatie natuurlijk ook een rele optie. 8)7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 6 januari 2013 @ 13:45:35 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121226638
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.

‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'

'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alwr stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo.

Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte.

‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.'

Toelating om grens over te steken

Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?'

‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden gevacueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.'

Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.'

‘We geven toe dat elk oponthoud er n te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.'

‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.'

‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Isral die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.'
  zondag 6 januari 2013 @ 13:49:09 #160
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226776
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.

‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'

:|W Echt h... "Ze presteren beter..." Ja, veel slechter kon het ook niet echt. :')

Maar 3 keer niks is nog steeds niks.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121226810
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.

‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'

'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alwr stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo.

Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte.

‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.'

Toelating om grens over te steken

Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?'

‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden gevacueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.'

Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.'

‘We geven toe dat elk oponthoud er n te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.'

‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.'

‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Isral die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.'
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
  zondag 6 januari 2013 @ 13:54:16 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121226984
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat
pi_121227035
Dat is gewoon stom. Dat is net zoiets als een verkeerd adres opgeven. "Ja NMBS dacht dat we naar Roosendaal moesten, maar NS ging er van uit dat we naar Amsterdam gingen"
  zondag 6 januari 2013 @ 13:58:24 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121227121
Dat gebeurt bij Eindhoven wel eens met goederentreinen _O-
Moet een trein naar Sittard, wordt die trein naar Venlo gestuurd. 8)7
Is al een paar keer gebeurt afgelopen maanden :X
  zondag 6 januari 2013 @ 14:02:10 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121227245
Harvest time *O*

Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_121227718
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.
pi_121227825
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..
pi_121228147
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:17 schreef b2py het volgende:

[..]

De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.

En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen.
pi_121228324
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.

En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen.
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.
pi_121228351
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen.
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..
pi_121228493
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:32 schreef b2py het volgende:

[..]

En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..
Tja. Ik denk dat ze het ook niet zo erg had gevonden als ze misschien een uurtje later was geweest ofzo. Maar niet mogen klagen over vertraging, juist omdat-ie zo vaak vertraagd is dat het standaard wordt, is natuurlijk van de zotte.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:37:58 #172
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121228584
Zag van de week een foto langskomen van 1 of ander klein treintje (Duits) die een poosje in het Noorden heeft rond gereden ofzo. Volgens mij zag ik die onderweg gisteren ergens staan (Langs de Autobahn 3) kan dat?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 januari 2013 @ 14:45:26 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121228941
zoeen? Ja, dat kan :Y

Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 14:49:31 #174
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121229124
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:43 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

:') Ja, elke keer dat je ander werk krijgt lekker verhuizen. Met de huidige situatie natuurlijk ook een rele optie. 8)7
Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in n of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten. :') Gewoon blijven opvoeren die belastingen (kostendekkend is het namelijk absoluut niet ook al wordt anders beweerd), en laat die krimpregio's ook niet aan elkaar hangen van nationale subsidies.
  zondag 6 januari 2013 @ 15:02:24 #175
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121229626
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
zoeen? Ja, dat kan :Y

[ afbeelding ]
Nog kleiner, was 1 bak.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 januari 2013 @ 15:03:05 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229661
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.
Ja vind ik dus ook. Tuurlijk moet je in theorie kunnen vertrouwen op de trein, maar als je zelf al geregeld aan den lijve ondervonden hebt dat het gewoon geen rele optie is, dan ben je dwaas als je er toch in stapt. En moet je de gevolgen accepteren.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 15:04:08 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229700
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:02 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Nog kleiner, was 1 bak.
Oh dat ding van mij? :D

Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 15:09:46 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229846
Lijkt me niet dat die in Duitsland te zien zou zijn. Mij is daar niks van bekend iig :N
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_121229856
Zoiets..
  zondag 6 januari 2013 @ 15:15:45 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229882
en waar is "Ergens langs de A3" dan? :? Dat ding is bijna 800 km lang :')
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 15:18:55 #181
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121229898
Was hent 21 O+
pi_121230069
Flashie, er is weer schaatsen ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 16:32:29 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121230154
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:54 schreef greavy het volgende:
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
  zondag 6 januari 2013 @ 16:54:40 #184
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121230288
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
en waar is "Ergens langs de A3" dan? :? Dat ding is bijna 800 km lang :')
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen Wrzburg en Arnheim :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 januari 2013 @ 16:57:12 #185
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121230376
Wat betreft de V250 vraag ik me af waar de problemen eigenlijk allemaal tot terug te leiden zijn. Ik heb wat gelezen over problemen met het sluiten/openen van de deuren, stilvallen door wat problemen met het beveiligingssysteem.. Dat zijn toch dingen die binnen niet al te lange tijd opgelost moeten kunnen worden, lijkt me.

Meestal lees je echter niet veel meer dan: "vanwege een defect aan de trein". Vraag me af wat andere problemen zijn die worden ondervonden, en in hoeverre ze goed te verhelpen zijn om de punctualiteit in de toekomst naar het gewenste niveau te brengen...
pi_121230536
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?
  zondag 6 januari 2013 @ 17:05:20 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121230697
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen Wrzburg en Arnheim :P
Tinus Tussengas door de bocht hoor :') o|O
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 17:08:35 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121230856
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.

In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail.
pi_121230889
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.

In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail.
Oftewel, de belgen hadden het deze keer wel goed voor elkaar en wij niet..
  zondag 6 januari 2013 @ 17:09:36 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121230904
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Kan nog de fasescheiding op de grens zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 6 januari 2013 @ 17:11:17 #191
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121230982
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tinus Tussengas door de bocht hoor :') o|O
Was een geintje heh ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121231350


Nog een kleine. De regiosprinter tussen Mnchengladbach en Dalheim! Ik heb de eer hier in te hebben gezeten met Watertornado en Greavy. Was ook een klein ding. Onderste 2 foto's zelf gemaakt.


  zondag 6 januari 2013 @ 17:24:22 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121231566
De kop heeft wel wat van een Traxx weg. :s)
pi_121231753
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.
pi_121231844
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:28 schreef remcoP het volgende:
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.
[ afbeelding ]
Welnee :{w

Dit is pas klein:
pi_121231879
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Welnee :{w

Dit is pas klein:
[ afbeelding ]
Maar die vind je niet in Duitsland.
pi_121231994
quote:
16s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:31 schreef remcoP het volgende:

[..]

Maar die vind je niet in Duitsland.
Als je maar hard genoeg door pompt kom je er misschien wel met een jaar ofzo :7
pi_121232109
Is er een lijst van alle "cheats" die je kunt doen om te besparen? Zoals dat Oisterwijk - Amsterdam goedkoper is dan Tilburg - Amsterdam terwijl je via Tilburg reist, en hetzelfde het geval is voor als Breda - Amsterdam (dan wel alleen Zuid of Centraal) doet via de Fyra en een kaartje koopt vanaf Oisterwijk. Dat mag volgens de reisplanner en scheelt maar liefst 2.10
  zondag 6 januari 2013 @ 17:37:37 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121232174

Locon 9901 + Coevorder (50587)
Deze dag was het de eer aan de Locon 9901 om de Coevorder shuttle voor de Bentheimer Eisenbahn te rijden tussen Coevorden en Kijfhoek.
Met -6 kwam de Coevorder-shuttle al binnenrijden in Rotterdam, maar moest nog wachten op de intercity naar Venlo. Toen deze intercity goed en wel weg was, kreeg de trein hoog groen. Hij kon zonder opstoppingen de Willemstunnel door.
Bedankt aan de machinist dat hij de trein netjes heeft geparkeerd en niet tot aan het sein doorreed!


HTRS 189 282 + SBB 189 983 + 189 107 (Triple Tractie) met Busto-shuttle
Een bijzonder treintje die op Rolandrail gemeld was, was de Busto-shuttle. Deze zou met 3 lokken rijden, in Triple Tractie! Hier passeert de trein in het laatste daglicht bij Dordrecht Zuid de fotografen opweg naar Venlo
  zondag 6 januari 2013 @ 17:37:41 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121232176
Delft - Amsterdam ipv Rotterdam - Amsterdam (+Fyra-toeslag) scheelt ook wat.

3 locs in triple-tractie? Gaaf! Maar... waarom?
  zondag 6 januari 2013 @ 17:42:21 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121232427
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:37 schreef James1988 het volgende:

3 locs in triple-tractie? Gaaf! Maar... waarom?
Gaaf is het zeker, dat zie je zelden (wilde bijna zeggen 'Nooit', maar de foto bewijst het tegendeel) in Nederland. Waarom? Mag je vragen aan HTRS / de Mcn. Dat weet ik niet.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:47:41 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121232679
Ik ben absoluut geen kenner van goederentreinen, maar als ik een trein zie met zo'n lading hangt er meestal maar n locomotief voor. Zeker met een krachtpatser als de ES64F4...

Ik heb echt geen flauw idee wat je in een Fallns vervoert :')

[ Bericht 35% gewijzigd door James1988 op 06-01-2013 17:54:40 ]
  zondag 6 januari 2013 @ 17:55:07 #203
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233017
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.

Vind ik.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:59:26 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233233
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef Monopoly het volgende:
Nog een kleine. De regiosprinter tussen Mnchengladbach en Dalheim! Ik heb de eer hier in te hebben gezeten met Watertornado en Greavy. Was ook een klein ding. Onderste 2 foto's zelf gemaakt.
Dat zijn trouwens de snelst accelererende reizigerstreinen In The World [/diepe stem]
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:01:05 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233321
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:47 schreef James1988 het volgende:
Ik ben absoluut geen kenner van goederentreinen, maar als ik een trein zie met zo'n lading hangt er meestal maar n locomotief voor. Zeker met een krachtpatser als de ES64F4...

Ik heb echt geen flauw idee wat je in een Fallns vervoert :')
Sommige treinen met een ES64F4 rijden met 2 lokken, en als er een derde zit, bijna altijd in opzending.

Fallns wordt kolen en/of erts in vervoerd.
pi_121233333
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.

Vind ik.
Eens. Maar je bent onwijs dom als je voor zoiets (schijnbaar) belangrijks vertrouwt op de Fyra. Toch? :')
pi_121233379
Kolen en erts zie ik regelmatig voorbij komen met multiple geschakelde 189 locs van DB schenker.
Rurtalbahn rijdt met een class'66 en ik meen RRF met 2 V-100 multiple (weet dat laatste niet zeker).
pi_121233398
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.

Vind ik.
En de mevrouw des reiziger had voorkennis. Welke gemiddelde nederlandse reiziger gaat zonder extra tijd te nemen naar zijn werk terwijl er sneeuw op komst is. Of welke no-brain student neemt geen extra speling als je naar een tentamen moet. Als je daar niet over nadenkt verdien je het niet om te klagen.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:02:47 #209
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233406
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:01 schreef Viezze het volgende:

[..]

Eens. Maar je bent onwijs dom als je voor zoiets (schijnbaar) belangrijks vertrouwt op de Fyra. Toch? :')
Ik zou het ook anders hebben aangepakt. Maar dat ontneemt die mevrouw dus niet het recht om te klagen. ;)
pi_121233421
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zijn trouwens de snelst accelererende reizigerstreinen In The World [/diepe stem]
Sneller dan metro's? :o
  zondag 6 januari 2013 @ 18:04:07 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233478
Gaan we nou lopen kissebissen of iemand ergens over MAG klagen? :? :')

Puh-lease guys :')
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:05:25 #212
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233534
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:

[..]

En de mevrouw des reiziger had voorkennis. Welke gemiddelde nederlandse reiziger gaat zonder extra tijd te nemen naar zijn werk terwijl er sneeuw op komst is. Of welke no-brain student neemt geen extra speling als je naar een tentamen moet. Als je daar niet over nadenkt verdien je het niet om te klagen.
Er was in het geheel geen sprake van extreem weer, een eerdere trein was die dag niet beschikbaar en Fyra presenteert zichzelf als een premium-dienst.

Nogmaals: de vertraging was niet een kwartiertje ofzo, maar vele uren. Ongeacht de persoonlijke omstandigheden of reismotivatie mag een reiziger dan klagen.
pi_121233577
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan we nou lopen kissebissen of iemand ergens over MAG klagen? :? :')

Puh-lease guys :')
Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:06:47 #214
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233590
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:02 schreef Monopoly het volgende:
Kolen en erts zie ik regelmatig voorbij komen met multiple geschakelde 189 locs van DB schenker.
Rurtalbahn rijdt met een class'66 en ik meen RRF met 2 V-100 multiple (weet dat laatste niet zeker).
Kolentreinen beladen rijden altijd met dubbeltractie 189(Schenker, TXL), een losse Class66(HGK (RTB reed in opdracht van HGK)), dubbeltractie 186 (Captrain), 3x6400 in Triple Tractie (DBS), 2xV100 dubbeltractie (RRF), 189+G1206(CapTrain). Zo moet ik ze wel aardig gehad hebben.

Alleen DBS rijdt met ertstreinen in Nederland dacht ik.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:07:05 #215
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121233609
quote:
16s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Viezze het volgende:

[..]

Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
Maar jij klaagt over het feit dat iemand klaagt over het klagen over klagen. Geloof ik. :?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:07:40 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233636
quote:
16s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Viezze het volgende:

[..]

Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
Nee ik vraag gewoon iets, pikomhoog :6
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 18:14:40 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121233941
Ook klein: de baureihe 670
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:20 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233972
De RRF105 (stond op de Waalhaven) en de RRF107 (stond op Pernis) hebben een nieuw leven in de Amsterdamse Houtrakpolder. Daar gaan ze voor RRF rangeren met treinen.
CapTrain heeft RRF met deze locomotieven niet meer nodig, nu CapTrain zelf de ritten van- en naar de PCT-terminal rijdt met een diesellok.

Zijn midden overdag met 60kmh naar Amsterdam getuft op eigen kracht :)
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:33 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121233982
Dat heeft niet lang geduurd inderdaad. Wel jammer, het idee was leuk op zich :)
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:33 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121233983
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Kolentreinen beladen rijden altijd met dubbeltractie 189(Schenker, TXL), een losse Class66(HGK (RTB reed in opdracht van HGK)), dubbeltractie 186 (Captrain), 3x6400 in Triple Tractie (DBS), 2xV100 dubbeltractie (RRF), 189+G1206(CapTrain).
Waarom 2 elektrische loks en maar 1 66'iger? De e-locs hebben meer vermogen dan de 66. Heeft dit te maken met de aanzettrekkracht die bij een 66 (409 kN) hoger is dan bij een 186/189 (300 kN)?
  zondag 6 januari 2013 @ 18:15:43 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121233989
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Da's een bus op rails.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:17:15 #222
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121234046
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom 2 elektrische loks en maar 1 66'iger? De e-locs hebben meer vermogen dan de 66. Heeft dit te maken met de aanzettrekkracht die bij een 66 (409 kN) hoger is dan bij een 186/189 (300 kN)?
Ik denk idd vanwege de aanzettrekkracht.
Nadeel bij een 66'er is ook dat je in elke cabine een machinist moet zetten, en bij een 189'er je in dubbeltractie rijdt vanuit 1 cabine, en ook maar 1 Mcn.
pi_121234090
Ook heel klein de DWA LVT/S
  zondag 6 januari 2013 @ 18:18:51 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121234097
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
Wat een ber waardeloos geschreven kutstuk trouwens. Zeker door eoa japanner zo uit Google Translate opgekokhalsd of zo :{w
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 18:23:33 #225
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_121234286
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Beetje Lightrail praktijken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:26:52 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121234451
Mmmmh. Hier 15 februari heen. Heuveltje op, een lok die je van verre al hoort aanbrommen....
pi_121234561
HLD55/CFL1800 _O_
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 18:33:10 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121234728
quote:
13s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een ber waardeloos geschreven kutstuk trouwens. Zeker door eoa japanner zo uit Google Translate opgekokhalsd of zo :{w
Heb hem al vervangen door de Duitse versie, had het hele stuk niet gelezen maar was het treinstel (kun je daarvan spreken hier?) al eens eerder tegengekomen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121234894
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Er was in het geheel geen sprake van extreem weer, een eerdere trein was die dag niet beschikbaar en Fyra presenteert zichzelf als een premium-dienst.

Nogmaals: de vertraging was niet een kwartiertje ofzo, maar vele uren. Ongeacht de persoonlijke omstandigheden of reismotivatie mag een reiziger dan klagen.
Als ik met mijn trein in een stroomlozebrug strand heb je het zelfde geklaag want dan sta ik daar waarschijnlijk ook wel een ruim uurtje hoor, mis ik ook alles wat mijn hartje begeert. Verder begrijp ik trouwens niet waarom de reizigers weer afgevoerd zijn naar Antwerpen en niet naar Rotterdam. Dat had wellicht nog wat gescheeld..
  zondag 6 januari 2013 @ 18:46:13 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121235250
Er kwam een Fyra langs naar Antwerpen, en niks naar Rotterdam. Dat was de snelste optie. ALS ze vanaf Antwerpen ook door konden naar Roosendaal ev....
  zondag 6 januari 2013 @ 18:47:32 #231
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121235291
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Als ik met mijn trein in een stroomlozebrug strand heb je het zelfde geklaag
En terecht. je loopt vertraging op, de vervoerder levert niet de in de gepubliceerde dienstregeling beloofde dienst. In dit geval omdat de infraboer te gierig is om de brug te elektrificeren en de vervoerder dat maar pikt.
  zondag 6 januari 2013 @ 18:51:49 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121235477
Als je de brug wel elektrificeert, past er weer geen boot onderdoor, en als je de bovenleiding beweegbaar maakt, dan introduceert dat een extra storingsbron. Dus tja...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 6 januari 2013 @ 18:53:37 #233
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121235563
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Die heb ik! Op plaat dan en ingezeten. :X


Nog een kleintje maar met een geweldige wc!



[ Bericht 10% gewijzigd door bork op 06-01-2013 19:03:50 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 6 januari 2013 @ 19:05:49 #234
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121236088
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:49 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in n of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten. :') Gewoon blijven opvoeren die belastingen (kostendekkend is het namelijk absoluut niet ook al wordt anders beweerd), en laat die krimpregio's ook niet aan elkaar hangen van nationale subsidies.
Maar een groot deel ook niet. Je zal maar uitzendkracht zijn. De busverbinding in dit dorp is op zich prima, maar naar het industrieterrein van Groningen is 's morgens een beetje teveel gevraagd.

En ja, dat kun je duurder maken. Gaat wel de mogelijkheid tot consumptie omlaag want ik moet toch naar mijn werk. Goed voor de economie ook.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121237224
Ik had gisteren deze afbeelding geplaatst:


Vandaag is alweer dit weerbeeld voorspeld:

Vooruitgang dus voor woensdag 16 januari maar de andere piek is zo goed als verdwenen..
pi_121237316
NS verwacht drukke maandagspits
AMSTERDAM - Omdat veel mensen na de kerstvakantie weer met de trein naar hun werk gaan kan het maandag in de spits druk zijn.

Omdat treinen op belangrijke knooppunten iets eerder vertrekken of sporen wijzigen, wordt extra servicepersoneel ingezet om reizigers te adviseren. Dat meldt de NS zondag.
Op 9 december ging de grootste wijziging van de dienstregeling in vijf jaar in. Kort na de start werden al enkele treinen langer gemaakt. NS onderzoekt nog andere verbetermogelijkheden en blijft de nieuwe dienstregeling ook de komende weken nauwgezet monitoren om mogelijke onvolkomenheden op te sporen.

Reizigers kunnen suggesties of meldingen doorgeven via Twitter, de klantenservice of bij NS-personeel.

Verfijnen
Maandag worden opnieuw enkele wijzigingen doorgevoerd om de dienstregeling te ‘verfijnen'. Zo worden de vertrektijden van sommige treinen uit Eindhoven en Vlissingen iets vervroegd.
Ook worden vertreksporen gewijzigd op diverse stations, waaronder die in Apeldoorn, Weesp, Hilversum, Amsterdam en Breda. Daarnaast worden enkele spitstreinen langer gemaakt.

Bron
  zondag 6 januari 2013 @ 20:12:04 #237
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121239759
DB spoorkaarten op 1 pagina verzameld!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 6 januari 2013 @ 20:13:21 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121239836
Kende je die pagina nog niet Bork? Bestaat al ff. Maar goed, herhalen kan geen kwaad :)
  zondag 6 januari 2013 @ 20:15:09 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121239962
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
Kende je die pagina nog niet Bork? Bestaat al ff. Maar goed, herhalen kan geen kwaad :)
nee, anders had ik deze niet geplaatst, net ontdekt .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 6 januari 2013 @ 20:32:59 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121241254
ik kende m ook al. Probeer daar elk jaar nieuwe verse gepdate netkaarten vandaan te halen maar die van Hessen is nog van 2008 bijvoorbeeld 8)7 En enige uniformiteit in de vormgeving zou ook niet gek wezen :X
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_121242164
Voor de mensen (en lurkers :P) die genteresseerd zijn in de MBO opleiding Machinist Railvervoer via het ROC van Amsterdam: op 19 januari a.s. is er een open dag van 10 - 14 uur.

Zie ook http://www.rocva.nl/mbo/o(...)ist_railvervoer.aspx

:)
pi_121242202
Rikus, waarom is artikel over monddood maken weg van de website?
Nvm..

[ Bericht 20% gewijzigd door b2py op 06-01-2013 20:56:50 ]
pi_121242375

Als ik deze foto bekijk ben ik wel benieuwd wat zich daar binnen allemaal heeft afgespeeld. Alle ruiten ontbreken!
  zondag 6 januari 2013 @ 20:50:18 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121242403
Voor wat betreft de deelstaten: Alleen de kaarten van Berlin-Bandenburg en Mecklenburg-Vorpommern zijn gepdate, de rest is nog hetzelfde als vorig jaar, en in veel gevallen dus ook hetzelfde als het jaar daarvoor en het jaar daarvoor etc. Bij Hessen staat doodleuk "Stand Dezember 2006".

Toen reed NS nog op Dordrecht-Geldermalsen :X Werden de guldens nog getimmerd en zo.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 20:54:40 #245
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121242698
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ik kende m ook al. Probeer daar elk jaar nieuwe verse gepdate netkaarten vandaan te halen maar die van Hessen is nog van 2008 bijvoorbeeld 8)7 En enige uniformiteit in de vormgeving zou ook niet gek wezen :X
Iedere regio maakt hun eigen kaarten. Maar niet volgens een template. Is wel lastig idd.
Zo gebruikt de ene regio RE/RB-nummers en de andere regio werkt alleen maar met KBS-nummers die wat lastiger te begrijpen zijn.
  zondag 6 januari 2013 @ 20:55:40 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121242760
quote:
13s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor wat betreft de deelstaten: Alleen de kaarten van Berlin-Bandenburg en Mecklenburg-Vorpommern zijn gepdate, de rest is nog hetzelfde als vorig jaar, en in veel gevallen dus ook hetzelfde als het jaar daarvoor en het jaar daarvoor etc. Bij Hessen staat doodleuk "Stand Dezember 2006".

Toen reed NS nog op Dordrecht-Geldermalsen :X Werden de guldens nog getimmerd en zo.
Maar zijn er in die regio's uberhaupt wel wijzigingen geweest die het noodzakelijk maakten/maken om die kaarten aan te passen? Vast ook niet toch....
pi_121242900
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Als ik deze foto bekijk ben ik wel benieuwd wat zich daar binnen allemaal heeft afgespeeld. Alle ruiten ontbreken!
misschien door de brandweer gedaan?
pi_121243048
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:57 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

misschien door de brandweer gedaan?
Zou je denken? Je wilt natuurlijk zo min mogelijk zuurstof bij de brand..
  zondag 6 januari 2013 @ 21:00:29 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121243109
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar zijn er in die regio's uberhaupt wel wijzigingen geweest die het noodzakelijk maakten/maken om die kaarten aan te passen? Vast ook niet toch....
Dat zou natuurlijk kunnen idd, maar goed, een hele deelstaat, half zo groot als Nederland, waar ZES jaar lang helemaal NIETS verandert? Vind ik wel raar :Y
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 21:01:17 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121243164
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Zou je denken? Je wilt natuurlijk zo min mogelijk zuurstof bij de brand..
nee maar goed, als je bluswater er langs de buitenkant afsijpelt heb je daar ook niet echt veel aan he :P
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 21:01:45 #251
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_121243197
Wat gaat er gebeuren met die afgebrande stellen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:04:46 #252
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121243433
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:47 schreef b2py het volgende:
Rikus, waarom is artikel over monddood maken weg van de website?
Nvm..
Omdat het moeilijk is om uit te vinden hoe het nu precies zit. We vermoeden een opgelegde zwijgplicht, maar dat is lastig om aan te tonen. Daarom staat het bericht er als zodanig nog wel, maar niet op de voorpagina.

NS ontkent, rijdtdefyra.be wil niet zeggen waarom de site uit de lucht is (!!!). Dat riekt naar een spreekverbod. We komen vanavond met een nieuw bericht op onze voorpagina hierover.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:09:05 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121243771
Het blijft een raar verhaal in ieder geval. Ben benieuwd wat er nou echt achter zit :Y
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 21:11:13 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121243922
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:04 schreef DriekOplopers het volgende:
We vermoeden een opgelegde zwijgplicht, maar dat is lastig om aan te tonen.
Tsja, zeker omdat er eerst detailinfo beschikbaar was ("advocaten", "reputatieschade" etc) en nu ineens niemand meer wat wil zeggen.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 21:12:02 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121243977
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 18:53 schreef bork het volgende:
Nog een kleintje maar met een geweldige wc!

[ afbeelding ]
Oh daar heb ik ook wel wat foto's van ja, gemaakt tijdens een locwissel van de Berlin-Warszawa-Express in Rzepin :Y
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 21:15:04 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121244213
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

NS ontkent, rijdtdefyra.be wil niet zeggen waarom de site uit de lucht is (!!!). Dat riekt naar een spreekverbod. We komen vanavond met een nieuw bericht op onze voorpagina hierover.
De site wordt/werd beheerd door een treinbestuurder (machinist) van de NMBS, wellicht heeft hij een spreekverbod opgelegd gekregen van hogerhand.
pi_121244786
Laat ik me maar eens kort voorstellen door middel van een paar foto's. Ik maak slechts de foto's, verwacht dus geen hele verhalen over treinnummers, stations, vervoerders en dergelijke ;-).
Begin september naar de paralympische spelen geweest in London waar mijn toenmalige vriendin aan meedeed. Uiteraard moet je dan even de hobby ook verzadigen.
Een van de weinige mooie dagen van de afgelopen zomer.
Een 151-er in het laatste avondlicht doet het altijd goed.
De hobby verlegd.
139er met een leuke trein.
En als laatst mijne namesake.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:25:51 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121244997
Hallo :W Welkom :s) Ziet er goed uit hoor ^O^
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 21:26:21 #259
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121245029
quote:
15s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

De site wordt/werd beheerd door een treinbestuurder (machinist) van de NMBS, wellicht heeft hij een spreekverbod opgelegd gekregen van hogerhand.
Dat vermoeden hebben wij ook. Maar ja... Maak dat maar eens hard...
  zondag 6 januari 2013 @ 21:27:42 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121245120
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen idd, maar goed, een hele deelstaat, half zo groot als Nederland, waar ZES jaar lang helemaal NIETS verandert? Vind ik wel raar :Y
Ok, dat is wel lang ja.
pi_121245356
Welkom!
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:22 schreef Okuliarnik het volgende:
Laat ik me maar eens kort voorstellen door middel van een paar foto's. Ik maak slechts de foto's, verwacht dus geen hele verhalen over treinnummers, stations, vervoerders en dergelijke ;-).

[ afbeelding ]
Een van de weinige mooie dagen van de afgelopen zomer.

Had er nog minder trein opgepast of? :D
pi_121245461
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a)
Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel...
  zondag 6 januari 2013 @ 21:33:37 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121245607
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:22 schreef Okuliarnik het volgende:
Laat ik me maar eens kort voorstellen door middel van een paar foto's. Ik maak slechts de foto's, verwacht dus geen hele verhalen over treinnummers, stations, vervoerders en dergelijke ;-).
[ afbeelding ]
Begin september naar de paralympische spelen geweest in London waar mijn toenmalige vriendin aan meedeed. Uiteraard moet je dan even de hobby ook verzadigen.
[ afbeelding ]
Een van de weinige mooie dagen van de afgelopen zomer.
[ afbeelding ]
Een 151-er in het laatste avondlicht doet het altijd goed.
[ afbeelding ]
De hobby verlegd.
[ afbeelding ]
139er met een leuke trein.
[ afbeelding ]
En als laatst mijne namesake.
Welkom hier. Ik volg je foto's al een tijdje op Flickr. Leuk je hier ook te zien!
pi_121245620
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:32 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a)
Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel...
Hoe vroeg moet je?
Pak je zo'n ochtend sprintercitystopper van Enschede naar Zwolle met SloopMat '64!
  zondag 6 januari 2013 @ 21:34:09 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121245643
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:26 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat vermoeden hebben wij ook. Maar ja... Maak dat maar eens hard...
Inderdaad, je kunt het niet hardmaken zonder mensen in de problemen te brengen.

@Okuliarnik: welkom hier! Mooie foto's :D
  zondag 6 januari 2013 @ 21:34:53 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121245712
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:32 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a)
Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel...
Het busstation zit pal naast het treinstation ja. Station uit en linksom. Je kan ook via het perron bij spoor 1, en dan langs de Broodzaak naar buiten. Hoef je niet om te lopen door de stationshal.
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 21:36:26 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121245856
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:32 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a)
Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel...
Overigens een lekkere ruime overstap op Marinberg, ik hoop dat je die kunt halen.. (of ga je via Deventer).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 januari 2013 @ 21:38:45 #268
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121246063
Voorpagina voorbeterov bijgewerkt met commentaar op minutendiefstal NS en het gedoe rond rijdtdefyra.be:

http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
pi_121246105
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe vroeg moet je?
Pak je zo'n ochtend sprintercitystopper van Enschede naar Zwolle met SloopMat '64!
Ik vertrek rond een uur of kwart over 10 - half 11 uit Almelo. Ik neem de trein via Marinberg.

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Het busstation zit pal naast het treinstation ja. Station uit en linksom. Je kan ook via het perron bij spoor 1, en dan langs de Broodzaak naar buiten. Hoef je niet om te lopen door de stationshal.
Thanks voor de tip, ik heb een paar minuten om die bus te halen dus is wel handig. :P

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:36 schreef dennistd het volgende:

[..]

Overigens een lekkere ruime overstap op Marinberg, ik hoop dat je die kunt halen.. (of ga je via Deventer).
Klopt, een zeer korte tijd. Maar als dat niet lukt komt de volgende trein naar Zwolle met een half uur, moet dan maar. Ik vertrek extra vroeg, ik moet namelijk rond half 2 - 2 uur in Dokkum zijn.. En ik vertrek om 10.22 vanuit Almelo. Via Deventer duurt nog langer.
pi_121246317
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Voorpagina voorbeterov bijgewerkt met commentaar op minutendiefstal NS en het gedoe rond rijdtdefyra.be:

http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Wil de beheerder de data niet aan jullie overdragen zodat jullei het voort kunnen zetten?
dag
  zondag 6 januari 2013 @ 21:43:11 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121246372
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:39 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik vertrek rond een uur of kwart over 10 - half 11 uit Almelo. Ik neem de trein via Marinberg.

[..]
Houdt er rekening mee dat de kans reel is dat je in Marinberg je trein mist.
Doordat jij op spoor 3 binnenkomt, en je van spoor 1 moet vertrekken. De overweg sluit al eerder, want Arriva komt rond die tijd ook binnen op spoor 2 naar Emmen. Deze overstap had niet vermeld mogen worden, want de miskans is > 90%.

Zodra Arriva uit Zwolle binnen is, krijgt de trein naar Zwolle ook al een rijweg, dus blijft de overweg gesloten of gaat maar heel kort open. In die tijd heeft de machinist de deuren van de trein die je moet halen ook al gesloten.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:44:29 #272
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121246469
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Wil de beheerder de data niet aan jullie overdragen zodat jullei het voort kunnen zetten?
Wij hebben inmiddels aan diverse partijen een plekje op onze voorpagina anageboden. Wie wil, die mag. :Y
  zondag 6 januari 2013 @ 21:44:54 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121246506
Hee Belgskes... psst... WAKKER WORDEN!! :(



We zijn al weer een maand onderweg, maar de kaarten zijn er nog steeds niet 8)7
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_121246557
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Welkom!

[..]

Had er nog minder trein opgepast of? :D
Sst! het is ook geen treinenfoto, die komt gewoon stiekem het beeld in toen ik die paarden wou platen ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 21:46:38 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121246626
Paarden, Trains and Automobiles :Y

Doen we 't voor ^O^
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 21:46:47 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121246637
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:45 schreef Okuliarnik het volgende:

[..]

Sst! het is ook geen treinenfoto, die komt gewoon stiekem het beeld in toen ik die paarden wou platen ;)
Ik zie een trein, dus hij is goedgekeurd.
pi_121246667
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Houdt er rekening mee dat de kans reel is dat je in Marinberg je trein mist.
Doordat jij op spoor 3 binnenkomt, en je van spoor 1 moet vertrekken. De overweg sluit al eerder, want Arriva komt rond die tijd ook binnen op spoor 2 naar Emmen. Deze overstap had niet vermeld mogen worden, want de miskans is > 90%.

Zodra Arriva uit Zwolle binnen is, krijgt de trein naar Zwolle ook al een rijweg, dus blijft de overweg gesloten of gaat maar heel kort open. In die tijd heeft de machinist de deuren van de trein die je moet halen ook al gesloten.
Goed dat je het zegt, ik zat er al mee in m'n maag. zou je me kunnen helpen met plannen? Ik moet dus ergens tussen 10 - half 11 vertrekken uit Almelo, en rond half 2 in Dokkum zijn. Bus van 12.42 wil ik nemen vanuit Leeuwarden dus laten we zeggen dat ik rond 12.30 in Leeuwarden wil zijn...
  zondag 6 januari 2013 @ 21:49:14 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121246813
Ga maar gewoon lekker over Deventer dan ^O^
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_121246839
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga maar gewoon lekker over Deventer dan ^O^
Die mogelijkheid staat berhaupt niet aangegeven op ns.nl, of ik kijk er over heen, maar ik zie alleen maar via Marinberg...
  zondag 6 januari 2013 @ 21:49:40 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121246840
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:47 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, ik zat er al mee in m'n maag. zou je me kunnen helpen met plannen? Ik moet dus ergens tussen 10 - half 11 vertrekken uit Almelo, en rond half 2 in Dokkum zijn. Bus van 12.42 wil ik nemen vanuit Leeuwarden dus laten we zeggen dat ik rond 12.30 in Leeuwarden wil zijn...
Ik zit net voor je te kijken. Volgens mijn informatie mag je gewoon via Deventer.

Dan is dit reisplan geschikt voor jou:
10:06 + Almelo 4a Deventer Intercity (NS)
10:29 + Deventer 4

10:47 + Deventer 4 Zwolle Intercity (NS)
11:11 + Zwolle 10

11:23 + Zwolle 6 Leeuwarden Intercity (NS)
12:17 + Leeuwarden 3
pi_121246907
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik zit net voor je te kijken. Volgens mijn informatie mag je gewoon via Deventer.

Dan is dit reisplan geschikt voor jou:
10:06 + Almelo 4a Deventer Intercity (NS)
10:29 + Deventer 4

10:47 + Deventer 4 Zwolle Intercity (NS)
11:11 + Zwolle 10

11:23 + Zwolle 6 Leeuwarden Intercity (NS)
12:17 + Leeuwarden 3
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Marinberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer... :P
  zondag 6 januari 2013 @ 21:50:59 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121246938
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Die mogelijkheid staat berhaupt niet aangegeven op ns.nl, of ik kijk er over heen, maar ik zie alleen maar via Marinberg...
Marinberg wordt aangegeven omdat je luttele minuten sneller bent. Doordat je via Marinberg k 2 overstappen hebt, n je via een andere vervoerder reist, mag je vanuit Almelo via Deventer naar Zwolle. Dan kan je van Almelo tot Leeuwarden ingecheckt blijven, indien je met OV-Chipkaart reist. Ga je via Marinberg, moet je bij 3 vervoerders reizen.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:51:35 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121246985
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Marinberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer... :P
Via-station Deventer opgeven krijg je deze ook. De NS-reisplanner zal hem niet vermelden, zie mijn post hierboven.
Terug uit Dokkum kan je ook beter via Deventer reizen.
pi_121247024
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef greavy het volgende:

[..]

Marinberg wordt aangegeven omdat je luttele minuten sneller bent. Doordat je via Marinberg k 2 overstappen hebt, n je via een andere vervoerder reist, mag je vanuit Almelo via Deventer naar Zwolle. Dan kan je van Almelo tot Leeuwarden ingecheckt blijven, indien je met OV-Chipkaart reist. Ga je via Marinberg, moet je bij 3 vervoerders reizen.
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat. :P

Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2013 21:52:36 ]
  zondag 6 januari 2013 @ 21:52:26 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121247037
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Marinberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer... :P
Mooie stad jonge. En gloeiend lekkere wijven in die Kiosk (okee niet allemaal, maar een paar wel :Y )
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_121247075
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooie stad jonge. En gloeiend lekkere wijven in die Kiosk (okee niet allemaal, maar een paar wel :Y )
Inderdaad ja ^O^ :D
  zondag 6 januari 2013 @ 21:53:16 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121247080
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat. :P

Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.
Als je een Dagkaart hebt mag je helemaal via Vlissingen als je dat leuk vindt :s)
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 21:53:17 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121247082
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat. :P

Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.
Je kunt ook nog de overstaptijd op minimaal 5 minuten zetten, dat werkt ook
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 januari 2013 @ 21:53:26 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121247094
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat. :P

Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.
Met een dagkaart zou ik zeker kiezen via Deventer op de heen- en terugreis. Heb je meer zekerheid als via Marinberg, ook op je terugreis.
pi_121247166
Heren hartstikke bedankt voor de snelle hulp, ideaal. :)
Ik zal dan via Deventer gaan ja, lijkt mij de makkelijkste route en op die 15 minuutjes zit het hem ook niet vast...
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 21:55:38 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121247240
En afhankelijk hoelaat je weer terugreist: als je om 15:04, 15:44 of 16:04 uit Leeuwarden vertrekt heb je een rechtstreekse trein Zwolle-Deventer-Almelo. En 16:44 en 18:44 zijn ook redelijk snel: dan heb je in Deventer een aansluiting van een 8 minuten op de trein naar Berlijn (met BordRestaurant waar ze ook een niet nader alcoholische drank schijnen te hebben).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121247364
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:55 schreef dennistd het volgende:
En afhankelijk hoelaat je weer terugreist: als je om 15:04, 15:44 of 16:04 uit Leeuwarden vertrekt heb je een rechtstreekse trein Zwolle-Deventer-Almelo.
Ik reis waarschijnlijk later terug, laten we zeggen ik ga mijn vriendin die dag 'verrassen', ze zit in Dokkum op school en ik wil daar dus rond half twee zijn. En dan rond half 7 weer uit Leeuwarden vertrekken richting Almelo. Zoiets was ongeveer de planning. :P
  zondag 6 januari 2013 @ 21:59:16 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121247488
ooh daar gaat geneukt worden _O-
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_121247520
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ooh daar gaat geneukt worden _O-
Wat is zijn laatste optie naar huis? Dan weet hij hoe vlug hij moet zijn O-)..
dag
pi_121247546
Ssst heren, we zijn nog maar 'kinderen' :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2013 22:00:21 ]
pi_121247652
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:00 schreef Toto69 het volgende:
Ssst heren, we zijn nog maar 'kinderen' :P
:')
  Redactie Sport zondag 6 januari 2013 @ 22:01:53 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121247674
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat is zijn laatste optie naar huis? Dan weet hij hoe vlug hij moet zijn O-)..
Laatste mogelijkheid is vertrek om 22.35u :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121248160
Anders neem je haar toch mee? Doe je het in plaats van fancy in het vliegtuigtoilet in het treintoilet! Hoef je zelf niet te bewegen want de trein schud zelf al! :D
  zondag 6 januari 2013 @ 22:09:37 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121248228
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Anders neem je haar toch mee? Doe je het in plaats van fancy in het vliegtuigtoilet in het treintoilet! Hoef je zelf niet te bewegen want de trein schud zelf al! :D
Ga dan even langs Amsterdam om een V250 mee te pakken. Het invalidentoilet is formaatje balzaal.
pi_121248350
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ga dan even langs Amsterdam om een V250 mee te pakken. Het invalidentoilet is formaatje balzaal.
Fototje? :P
pi_121248448
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Welkom hier. Ik volg je foto's al een tijdje op Flickr. Leuk je hier ook te zien!
Welkom hier Richard, ik meen dat je jaren geleden een erg iinteressante website had? Bestaat die nog steeds? Ik keek er destijds wekelijks op ofzo, toen het aantal treinensites nog niet zo uitgebreid was als tegenwoordig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')