quote:
Ik denk dat je wel gelijk hebtquote:Op zondag 6 januari 2013 13:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.
[edit] na wat zoekwerk op Google gok ik op bahnhof tiergarten. hier
Dat inderdaad. In mijn dorp is geen station. Als ik een dag ga treinen rijd ik meestal naar een station in de buurt.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Het wordt nog wel wat met die OV-chipkaart!Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha dank daarvoor!quote:Op zondag 6 januari 2013 13:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan.![]()
Dat inderdaad. Bij Groningen liggen ook diverse P+R terreinen. Vooral die bij Haren is zo populair dat die regelmatig vol staat.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.
quote:Op zondag 6 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.
quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.
‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.
‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'
'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alwr stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo.
Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte.
‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.'
Toelating om grens over te steken
Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?'
‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden gevacueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.'
Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.'
‘We geven toe dat elk oponthoud er n te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.'
‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.'
‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Isral die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.'
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..quote:Op zondag 6 januari 2013 14:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:17 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.
En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen.
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen.
Tja. Ik denk dat ze het ook niet zo erg had gevonden als ze misschien een uurtje later was geweest ofzo. Maar niet mogen klagen over vertraging, juist omdat-ie zo vaak vertraagd is dat het standaard wordt, is natuurlijk van de zotte.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..
Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in n of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Ja, elke keer dat je ander werk krijgt lekker verhuizen. Met de huidige situatie natuurlijk ook een rele optie.
Nog kleiner, was 1 bak.quote:
Ja vind ik dus ook. Tuurlijk moet je in theorie kunnen vertrouwen op de trein, maar als je zelf al geregeld aan den lijve ondervonden hebt dat het gewoon geen rele optie is, dan ben je dwaas als je er toch in stapt. En moet je de gevolgen accepteren.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/ofquote:Op zondag 6 januari 2013 13:54 schreef greavy het volgende:
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen Wrzburg en Arnheimquote:Op zondag 6 januari 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
en waar is "Ergens langs de A3" dan?Dat ding is bijna 800 km lang
Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?quote:Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Tinus Tussengas door de bocht hoorquote:Op zondag 6 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen Wrzburg en Arnheim
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?
Oftewel, de belgen hadden het deze keer wel goed voor elkaar en wij niet..quote:Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.
In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail.
Kan nog de fasescheiding op de grens zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Was een geintje hehquote:
Welneequote:Op zondag 6 januari 2013 17:28 schreef remcoP het volgende:
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.
[ afbeelding ]
Maar die vind je niet in Duitsland.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Welnee![]()
Dit is pas klein:
[ afbeelding ]
Gaaf is het zeker, dat zie je zelden (wilde bijna zeggen 'Nooit', maar de foto bewijst het tegendeel) in Nederland. Waarom? Mag je vragen aan HTRS / de Mcn. Dat weet ik niet.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:37 schreef James1988 het volgende:
3 locs in triple-tractie? Gaaf! Maar... waarom?
Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
Dat zijn trouwens de snelst accelererende reizigerstreinen In The World [/diepe stem]quote:Op zondag 6 januari 2013 17:20 schreef Monopoly het volgende:
Nog een kleine. De regiosprinter tussen Mnchengladbach en Dalheim! Ik heb de eer hier in te hebben gezeten met Watertornado en Greavy. Was ook een klein ding. Onderste 2 foto's zelf gemaakt.
Sommige treinen met een ES64F4 rijden met 2 lokken, en als er een derde zit, bijna altijd in opzending.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:47 schreef James1988 het volgende:
Ik ben absoluut geen kenner van goederentreinen, maar als ik een trein zie met zo'n lading hangt er meestal maar n locomotief voor. Zeker met een krachtpatser als de ES64F4...
Ik heb echt geen flauw idee wat je in een Fallns vervoert![]()
Eens. Maar je bent onwijs dom als je voor zoiets (schijnbaar) belangrijks vertrouwt op de Fyra. Toch?quote:Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.
Vind ik.
En de mevrouw des reiziger had voorkennis. Welke gemiddelde nederlandse reiziger gaat zonder extra tijd te nemen naar zijn werk terwijl er sneeuw op komst is. Of welke no-brain student neemt geen extra speling als je naar een tentamen moet. Als je daar niet over nadenkt verdien je het niet om te klagen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Een reiziger die een vertraging oploopt die zelfs een veelvoud is van de beloofde reistijd, die mag klagen. Altijd, no matter what.
Vind ik.
Ik zou het ook anders hebben aangepakt. Maar dat ontneemt die mevrouw dus niet het recht om te klagen.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:01 schreef Viezze het volgende:
[..]
Eens. Maar je bent onwijs dom als je voor zoiets (schijnbaar) belangrijks vertrouwt op de Fyra. Toch?
Sneller dan metro's?quote:Op zondag 6 januari 2013 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn trouwens de snelst accelererende reizigerstreinen In The World [/diepe stem]
Er was in het geheel geen sprake van extreem weer, een eerdere trein was die dag niet beschikbaar en Fyra presenteert zichzelf als een premium-dienst.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
[..]
En de mevrouw des reiziger had voorkennis. Welke gemiddelde nederlandse reiziger gaat zonder extra tijd te nemen naar zijn werk terwijl er sneeuw op komst is. Of welke no-brain student neemt geen extra speling als je naar een tentamen moet. Als je daar niet over nadenkt verdien je het niet om te klagen.
Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?quote:Op zondag 6 januari 2013 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan we nou lopen kissebissen of iemand ergens over MAG klagen?![]()
![]()
Puh-lease guys
Kolentreinen beladen rijden altijd met dubbeltractie 189(Schenker, TXL), een losse Class66(HGK (RTB reed in opdracht van HGK)), dubbeltractie 186 (Captrain), 3x6400 in Triple Tractie (DBS), 2xV100 dubbeltractie (RRF), 189+G1206(CapTrain). Zo moet ik ze wel aardig gehad hebben.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:02 schreef Monopoly het volgende:
Kolen en erts zie ik regelmatig voorbij komen met multiple geschakelde 189 locs van DB schenker.
Rurtalbahn rijdt met een class'66 en ik meen RRF met 2 V-100 multiple (weet dat laatste niet zeker).
Maar jij klaagt over het feit dat iemand klaagt over het klagen over klagen. Geloof ik.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Viezze het volgende:
[..]
Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
Nee ik vraag gewoon iets, pikomhoogquote:Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef Viezze het volgende:
[..]
Klaag jij nou over het feit dat we kissebissen of iemand mag klagen?
Waarom 2 elektrische loks en maar 1 66'iger? De e-locs hebben meer vermogen dan de 66. Heeft dit te maken met de aanzettrekkracht die bij een 66 (409 kN) hoger is dan bij een 186/189 (300 kN)?quote:Op zondag 6 januari 2013 18:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Kolentreinen beladen rijden altijd met dubbeltractie 189(Schenker, TXL), een losse Class66(HGK (RTB reed in opdracht van HGK)), dubbeltractie 186 (Captrain), 3x6400 in Triple Tractie (DBS), 2xV100 dubbeltractie (RRF), 189+G1206(CapTrain).
Da's een bus op rails.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Ik denk idd vanwege de aanzettrekkracht.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom 2 elektrische loks en maar 1 66'iger? De e-locs hebben meer vermogen dan de 66. Heeft dit te maken met de aanzettrekkracht die bij een 66 (409 kN) hoger is dan bij een 186/189 (300 kN)?
Wat een ber waardeloos geschreven kutstuk trouwens. Zeker door eoa japanner zo uit Google Translate opgekokhalsd of zoquote:
Beetje Lightrail praktijken.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Heb hem al vervangen door de Duitse versie, had het hele stuk niet gelezen maar was het treinstel (kun je daarvan spreken hier?) al eens eerder tegengekomen.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een ber waardeloos geschreven kutstuk trouwens. Zeker door eoa japanner zo uit Google Translate opgekokhalsd of zo
Als ik met mijn trein in een stroomlozebrug strand heb je het zelfde geklaag want dan sta ik daar waarschijnlijk ook wel een ruim uurtje hoor, mis ik ook alles wat mijn hartje begeert. Verder begrijp ik trouwens niet waarom de reizigers weer afgevoerd zijn naar Antwerpen en niet naar Rotterdam. Dat had wellicht nog wat gescheeld..quote:Op zondag 6 januari 2013 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Er was in het geheel geen sprake van extreem weer, een eerdere trein was die dag niet beschikbaar en Fyra presenteert zichzelf als een premium-dienst.
Nogmaals: de vertraging was niet een kwartiertje ofzo, maar vele uren. Ongeacht de persoonlijke omstandigheden of reismotivatie mag een reiziger dan klagen.
En terecht. je loopt vertraging op, de vervoerder levert niet de in de gepubliceerde dienstregeling beloofde dienst. In dit geval omdat de infraboer te gierig is om de brug te elektrificeren en de vervoerder dat maar pikt.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Als ik met mijn trein in een stroomlozebrug strand heb je het zelfde geklaag
Die heb ik! Op plaat dan en ingezeten.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:14 schreef dennistd het volgende:
Ook klein: de baureihe 670
[ afbeelding ]
Maar een groot deel ook niet. Je zal maar uitzendkracht zijn. De busverbinding in dit dorp is op zich prima, maar naar het industrieterrein van Groningen is 's morgens een beetje teveel gevraagd.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in n of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten.Gewoon blijven opvoeren die belastingen (kostendekkend is het namelijk absoluut niet ook al wordt anders beweerd), en laat die krimpregio's ook niet aan elkaar hangen van nationale subsidies.
nee, anders had ik deze niet geplaatst, net ontdekt .quote:Op zondag 6 januari 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
Kende je die pagina nog niet Bork? Bestaat al ff. Maar goed, herhalen kan geen kwaad
Iedere regio maakt hun eigen kaarten. Maar niet volgens een template. Is wel lastig idd.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ik kende m ook al. Probeer daar elk jaar nieuwe verse gepdate netkaarten vandaan te halen maar die van Hessen is nog van 2008 bijvoorbeeldEn enige uniformiteit in de vormgeving zou ook niet gek wezen
Maar zijn er in die regio's uberhaupt wel wijzigingen geweest die het noodzakelijk maakten/maken om die kaarten aan te passen? Vast ook niet toch....quote:Op zondag 6 januari 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor wat betreft de deelstaten: Alleen de kaarten van Berlin-Bandenburg en Mecklenburg-Vorpommern zijn gepdate, de rest is nog hetzelfde als vorig jaar, en in veel gevallen dus ook hetzelfde als het jaar daarvoor en het jaar daarvoor etc. Bij Hessen staat doodleuk "Stand Dezember 2006".
Toen reed NS nog op Dordrecht-GeldermalsenWerden de guldens nog getimmerd en zo.
misschien door de brandweer gedaan?quote:Op zondag 6 januari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Als ik deze foto bekijk ben ik wel benieuwd wat zich daar binnen allemaal heeft afgespeeld. Alle ruiten ontbreken!
Zou je denken? Je wilt natuurlijk zo min mogelijk zuurstof bij de brand..quote:Op zondag 6 januari 2013 20:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
misschien door de brandweer gedaan?
Dat zou natuurlijk kunnen idd, maar goed, een hele deelstaat, half zo groot als Nederland, waar ZES jaar lang helemaal NIETS verandert? Vind ik wel raarquote:Op zondag 6 januari 2013 20:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar zijn er in die regio's uberhaupt wel wijzigingen geweest die het noodzakelijk maakten/maken om die kaarten aan te passen? Vast ook niet toch....
nee maar goed, als je bluswater er langs de buitenkant afsijpelt heb je daar ook niet echt veel aan hequote:Op zondag 6 januari 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou je denken? Je wilt natuurlijk zo min mogelijk zuurstof bij de brand..
Omdat het moeilijk is om uit te vinden hoe het nu precies zit. We vermoeden een opgelegde zwijgplicht, maar dat is lastig om aan te tonen. Daarom staat het bericht er als zodanig nog wel, maar niet op de voorpagina.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:47 schreef b2py het volgende:
Rikus, waarom is artikel over monddood maken weg van de website?
Nvm..
Tsja, zeker omdat er eerst detailinfo beschikbaar was ("advocaten", "reputatieschade" etc) en nu ineens niemand meer wat wil zeggen.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:04 schreef DriekOplopers het volgende:
We vermoeden een opgelegde zwijgplicht, maar dat is lastig om aan te tonen.
Oh daar heb ik ook wel wat foto's van ja, gemaakt tijdens een locwissel van de Berlin-Warszawa-Express in Rzepinquote:Op zondag 6 januari 2013 18:53 schreef bork het volgende:
Nog een kleintje maar met een geweldige wc!
[ afbeelding ]
De site wordt/werd beheerd door een treinbestuurder (machinist) van de NMBS, wellicht heeft hij een spreekverbod opgelegd gekregen van hogerhand.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
NS ontkent, rijdtdefyra.be wil niet zeggen waarom de site uit de lucht is (!!!). Dat riekt naar een spreekverbod. We komen vanavond met een nieuw bericht op onze voorpagina hierover.
Dat vermoeden hebben wij ook. Maar ja... Maak dat maar eens hard...quote:Op zondag 6 januari 2013 21:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
De site wordt/werd beheerd door een treinbestuurder (machinist) van de NMBS, wellicht heeft hij een spreekverbod opgelegd gekregen van hogerhand.
Ok, dat is wel lang ja.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk kunnen idd, maar goed, een hele deelstaat, half zo groot als Nederland, waar ZES jaar lang helemaal NIETS verandert? Vind ik wel raar
Had er nog minder trein opgepast of?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:22 schreef Okuliarnik het volgende:
Laat ik me maar eens kort voorstellen door middel van een paar foto's. Ik maak slechts de foto's, verwacht dus geen hele verhalen over treinnummers, stations, vervoerders en dergelijke ;-).
[ afbeelding ]
Een van de weinige mooie dagen van de afgelopen zomer.
Welkom hier. Ik volg je foto's al een tijdje op Flickr. Leuk je hier ook te zien!quote:Op zondag 6 januari 2013 21:22 schreef Okuliarnik het volgende:
Laat ik me maar eens kort voorstellen door middel van een paar foto's. Ik maak slechts de foto's, verwacht dus geen hele verhalen over treinnummers, stations, vervoerders en dergelijke ;-).
[ afbeelding ]
Begin september naar de paralympische spelen geweest in London waar mijn toenmalige vriendin aan meedeed. Uiteraard moet je dan even de hobby ook verzadigen.
[ afbeelding ]
Een van de weinige mooie dagen van de afgelopen zomer.
[ afbeelding ]
Een 151-er in het laatste avondlicht doet het altijd goed.
[ afbeelding ]
De hobby verlegd.
[ afbeelding ]
139er met een leuke trein.
[ afbeelding ]
En als laatst mijne namesake.
Hoe vroeg moet je?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:32 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a)
Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel...
Inderdaad, je kunt het niet hardmaken zonder mensen in de problemen te brengen.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:26 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat vermoeden hebben wij ook. Maar ja... Maak dat maar eens hard...
Het busstation zit pal naast het treinstation ja. Station uit en linksom. Je kan ook via het perron bij spoor 1, en dan langs de Broodzaak naar buiten. Hoef je niet om te lopen door de stationshal.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:32 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a)
Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel...
Overigens een lekkere ruime overstap op Marinberg, ik hoop dat je die kunt halen.. (of ga je via Deventer).quote:Op zondag 6 januari 2013 21:32 schreef Toto69 het volgende:
Volgende week vanaf omgeving Almelo met de trein naar Leeuwarden, zal mij benieuwen, ben in m'n hele leven nog nooit in Friesland, laat staan Leeuwarden geweest. Vanaf daar nog de bus naar Dokkum, maar als het goed is zit het busstation vlakbij het centrale station van Leeuwarden. (a)
Toch een leuk reisje, hopelijk minder lang dan omgeving Almelo - Zaltbommel...
Ik vertrek rond een uur of kwart over 10 - half 11 uit Almelo. Ik neem de trein via Marinberg.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe vroeg moet je?
Pak je zo'n ochtend sprintercitystopper van Enschede naar Zwolle met SloopMat '64!
Thanks voor de tip, ik heb een paar minuten om die bus te halen dus is wel handig.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Het busstation zit pal naast het treinstation ja. Station uit en linksom. Je kan ook via het perron bij spoor 1, en dan langs de Broodzaak naar buiten. Hoef je niet om te lopen door de stationshal.
Klopt, een zeer korte tijd. Maar als dat niet lukt komt de volgende trein naar Zwolle met een half uur, moet dan maar. Ik vertrek extra vroeg, ik moet namelijk rond half 2 - 2 uur in Dokkum zijn.. En ik vertrek om 10.22 vanuit Almelo. Via Deventer duurt nog langer.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Overigens een lekkere ruime overstap op Marinberg, ik hoop dat je die kunt halen.. (of ga je via Deventer).
Wil de beheerder de data niet aan jullie overdragen zodat jullei het voort kunnen zetten?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Voorpagina voorbeterov bijgewerkt met commentaar op minutendiefstal NS en het gedoe rond rijdtdefyra.be:
http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Houdt er rekening mee dat de kans reel is dat je in Marinberg je trein mist.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:39 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik vertrek rond een uur of kwart over 10 - half 11 uit Almelo. Ik neem de trein via Marinberg.
[..]
Wij hebben inmiddels aan diverse partijen een plekje op onze voorpagina anageboden. Wie wil, die mag.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Wil de beheerder de data niet aan jullie overdragen zodat jullei het voort kunnen zetten?
Sst! het is ook geen treinenfoto, die komt gewoon stiekem het beeld in toen ik die paarden wou platenquote:Op zondag 6 januari 2013 21:30 schreef b2py het volgende:
Welkom!
[..]
Had er nog minder trein opgepast of?
Ik zie een trein, dus hij is goedgekeurd.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:45 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Sst! het is ook geen treinenfoto, die komt gewoon stiekem het beeld in toen ik die paarden wou platen
Goed dat je het zegt, ik zat er al mee in m'n maag. zou je me kunnen helpen met plannen? Ik moet dus ergens tussen 10 - half 11 vertrekken uit Almelo, en rond half 2 in Dokkum zijn. Bus van 12.42 wil ik nemen vanuit Leeuwarden dus laten we zeggen dat ik rond 12.30 in Leeuwarden wil zijn...quote:Op zondag 6 januari 2013 21:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Houdt er rekening mee dat de kans reel is dat je in Marinberg je trein mist.
Doordat jij op spoor 3 binnenkomt, en je van spoor 1 moet vertrekken. De overweg sluit al eerder, want Arriva komt rond die tijd ook binnen op spoor 2 naar Emmen. Deze overstap had niet vermeld mogen worden, want de miskans is > 90%.
Zodra Arriva uit Zwolle binnen is, krijgt de trein naar Zwolle ook al een rijweg, dus blijft de overweg gesloten of gaat maar heel kort open. In die tijd heeft de machinist de deuren van de trein die je moet halen ook al gesloten.
Die mogelijkheid staat berhaupt niet aangegeven op ns.nl, of ik kijk er over heen, maar ik zie alleen maar via Marinberg...quote:Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga maar gewoon lekker over Deventer dan
Ik zit net voor je te kijken. Volgens mijn informatie mag je gewoon via Deventer.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:47 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik zat er al mee in m'n maag. zou je me kunnen helpen met plannen? Ik moet dus ergens tussen 10 - half 11 vertrekken uit Almelo, en rond half 2 in Dokkum zijn. Bus van 12.42 wil ik nemen vanuit Leeuwarden dus laten we zeggen dat ik rond 12.30 in Leeuwarden wil zijn...
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Marinberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer...quote:Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zit net voor je te kijken. Volgens mijn informatie mag je gewoon via Deventer.
Dan is dit reisplan geschikt voor jou:
10:06 + Almelo 4a Deventer Intercity (NS)
10:29 + Deventer 4
10:47 + Deventer 4 Zwolle Intercity (NS)
11:11 + Zwolle 10
11:23 + Zwolle 6 Leeuwarden Intercity (NS)
12:17 + Leeuwarden 3
Marinberg wordt aangegeven omdat je luttele minuten sneller bent. Doordat je via Marinberg k 2 overstappen hebt, n je via een andere vervoerder reist, mag je vanuit Almelo via Deventer naar Zwolle. Dan kan je van Almelo tot Leeuwarden ingecheckt blijven, indien je met OV-Chipkaart reist. Ga je via Marinberg, moet je bij 3 vervoerders reizen.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:49 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Die mogelijkheid staat berhaupt niet aangegeven op ns.nl, of ik kijk er over heen, maar ik zie alleen maar via Marinberg...
Via-station Deventer opgeven krijg je deze ook. De NS-reisplanner zal hem niet vermelden, zie mijn post hierboven.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Marinberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer...
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef greavy het volgende:
[..]
Marinberg wordt aangegeven omdat je luttele minuten sneller bent. Doordat je via Marinberg k 2 overstappen hebt, n je via een andere vervoerder reist, mag je vanuit Almelo via Deventer naar Zwolle. Dan kan je van Almelo tot Leeuwarden ingecheckt blijven, indien je met OV-Chipkaart reist. Ga je via Marinberg, moet je bij 3 vervoerders reizen.
Mooie stad jonge. En gloeiend lekkere wijven in die Kiosk (okee niet allemaal, maar een paar welquote:Op zondag 6 januari 2013 21:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat is apart, ik zie hem niet staan, ik zie alleen Marinberg. Maar goed, deze ziet er goed uit ja. Wel een zeer ruime overstap in Deventer...
Inderdaad jaquote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooie stad jonge. En gloeiend lekkere wijven in die Kiosk (okee niet allemaal, maar een paar wel)
Als je een Dagkaart hebt mag je helemaal via Vlissingen als je dat leuk vindtquote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.
Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.
Je kunt ook nog de overstaptijd op minimaal 5 minuten zetten, dat werkt ookquote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.
Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.
Met een dagkaart zou ik zeker kiezen via Deventer op de heen- en terugreis. Heb je meer zekerheid als via Marinberg, ook op je terugreis.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Pffoe lastig allemaal, erg bedankt voor je hulp maar ik ben er ietwat... onbekend mee. Ik heb geen OV, ik reis met een NS dagkaart. In principe is het voor mij van belang dat ik sowieso de bus van 12.42 in Leeuwarden kan halen en ergens tussen 10 en half 11 vertrek. Dus Deventer is een prima optie, moet ik alleen even kijken waar dat nou precies staat.
Ah oke ik lees net je post hierboven, 'via' dus. Thanks voor de tips.
Ik reis waarschijnlijk later terug, laten we zeggen ik ga mijn vriendin die dag 'verrassen', ze zit in Dokkum op school en ik wil daar dus rond half twee zijn. En dan rond half 7 weer uit Leeuwarden vertrekken richting Almelo. Zoiets was ongeveer de planning.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:55 schreef dennistd het volgende:
En afhankelijk hoelaat je weer terugreist: als je om 15:04, 15:44 of 16:04 uit Leeuwarden vertrekt heb je een rechtstreekse trein Zwolle-Deventer-Almelo.
Laatste mogelijkheid is vertrek om 22.35uquote:Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is zijn laatste optie naar huis? Dan weet hij hoe vlug hij moet zijn..
Ga dan even langs Amsterdam om een V250 mee te pakken. Het invalidentoilet is formaatje balzaal.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Anders neem je haar toch mee? Doe je het in plaats van fancy in het vliegtuigtoilet in het treintoilet! Hoef je zelf niet te bewegen want de trein schud zelf al!
Fototje?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ga dan even langs Amsterdam om een V250 mee te pakken. Het invalidentoilet is formaatje balzaal.
Welkom hier Richard, ik meen dat je jaren geleden een erg iinteressante website had? Bestaat die nog steeds? Ik keek er destijds wekelijks op ofzo, toen het aantal treinensites nog niet zo uitgebreid was als tegenwoordig.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Welkom hier. Ik volg je foto's al een tijdje op Flickr. Leuk je hier ook te zien!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |