Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:17 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Auf Augenh鰄e! Wer kann erkennen, wo sich diese beiden Kollegen gerade begegnen?
Bron: DB FB
quote:
Ik denk dat je wel gelijk hebtquote:Op zondag 6 januari 2013 13:27 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.
[edit] na wat zoekwerk op Google gok ik op bahnhof tiergarten. hier
Dat inderdaad. In mijn dorp is geen station. Als ik een dag ga treinen rijd ik meestal naar een station in de buurt.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
quote:Op zondag 6 januari 2013 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Het wordt nog wel wat met die OV-chipkaart!Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha dank daarvoor!quote:Op zondag 6 januari 2013 13:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan.![]()
Dat inderdaad. Bij Groningen liggen ook diverse P+R terreinen. Vooral die bij Haren is zo populair dat die regelmatig vol staat.quote:Op zondag 6 januari 2013 00:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.
quote:Op zondag 6 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.
quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.
‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..quote:Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.
‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'
'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alw殚r stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo.
Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte.
‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.'
Toelating om grens over te steken
Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?'
‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden ge雟acueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.'
Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.'
‘We geven toe dat elk oponthoud er 殚n te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.'
‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.'
‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Isra雔 die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.'
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..quote:Op zondag 6 januari 2013 14:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:17 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.
En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen.
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen.
Tja. Ik denk dat ze het ook niet zo erg had gevonden als ze misschien een uurtje later was geweest ofzo. Maar niet mogen klagen over vertraging, juist omdat-ie zo vaak vertraagd is dat het standaard wordt, is natuurlijk van de zotte.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:32 schreef b2py het volgende:
[..]
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..
Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in 殚n of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Ja, elke keer dat je ander werk krijgt lekker verhuizen. Met de huidige situatie natuurlijk ook een re雔e optie.
Nog kleiner, was 1 bak.quote:
Ja vind ik dus ook. Tuurlijk moet je in theorie kunnen vertrouwen op de trein, maar als je zelf al geregeld aan den lijve ondervonden hebt dat het gewoon geen re雔e optie is, dan ben je dwaas als je er toch in stapt. En moet je de gevolgen accepteren.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/ofquote:Op zondag 6 januari 2013 13:54 schreef greavy het volgende:
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen W黵zburg en Arnheimquote:Op zondag 6 januari 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
en waar is "Ergens langs de A3" dan?Dat ding is bijna 800 km lang
Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?quote:Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Tinus Tussengas door de bocht hoorquote:Op zondag 6 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen W黵zburg en Arnheim
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?
Oftewel, de belgen hadden het deze keer wel goed voor elkaar en wij niet..quote:Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.
In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail.
Kan nog de fasescheiding op de grens zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Was een geintje hehquote:
Welneequote:Op zondag 6 januari 2013 17:28 schreef remcoP het volgende:
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.
[ afbeelding ]
Maar die vind je niet in Duitsland.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Welnee![]()
Dit is pas klein:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |