abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121225908
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:17 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Auf Augenh鰄e! Wer kann erkennen, wo sich diese beiden Kollegen gerade begegnen?

Bron: DB FB
Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.
[edit] na wat zoekwerk op Google gok ik op bahnhof tiergarten. hier
  zondag 6 januari 2013 @ 13:30:26 #152
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226023
quote:
_O- Ik denk niet eens dat de machinist hem gezien heeft.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121226143
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:27 schreef remcoP het volgende:

[..]

Ik zie rechts de s-bahn van Berlijn. Ik gok dan ergens op de stadtbahn die door het midden van Berlijn loopt.
[edit] na wat zoekwerk op Google gok ik op bahnhof tiergarten. hier
Ik denk dat je wel gelijk hebt :)
  zondag 6 januari 2013 @ 13:36:42 #154
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226283
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kan een prima oplossing zijn hoor, vooral rondom grote steden ideaal (Park+Ride)
Dat inderdaad. In mijn dorp is geen station. Als ik een dag ga treinen rijd ik meestal naar een station in de buurt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 6 januari 2013 @ 13:38:12 #155
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121226336
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:08 schreef WhiteJoker het volgende:
Het wordt nog wel wat met die OV-chipkaart!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan. *)
pi_121226438
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:38 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Je goede vriend van dat door jou zo gewaardeerde MVBOV heeft het voor je gedaan. *)
Haha dank daarvoor!

* WhiteJoker checkt voor de zekerheid of hij geen lapo gaat krijgen
  zondag 6 januari 2013 @ 13:41:23 #157
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226457
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Sommige mensen moeten eerst een godsvergeten tijd reizen naar een treinstation en een godsvergeten tijd in de trein bivakkeren, dat ze sneller zijn naar zo'n P+R-terrein en dan per OV.
Dat inderdaad. Bij Groningen liggen ook diverse P+R terreinen. Vooral die bij Haren is zo populair dat die regelmatig vol staat.

Maar die is ook handig: auto gratis parkeren en minimaal om het kwartier een bus. Voor 6,- met 5 personen naar de binnenstad.

Ik moet wel zeggen dat de prijs ten opzichte van 3 jaar geleden verdubbeld is en dat het prijstechnisch een stuk minder interessant is te opzichte van 3 jaar geleden. :{
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 6 januari 2013 @ 13:43:07 #158
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226530
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tja, de gemiddelde Nederlander mag wat mij betreft qua woningkeuze in de toekomst wat beter rekening houden met zaken als afstand tot werk, OV-bereikbaarheid etc. De belasting op de vergoeding van woon-werkverkeer had er wat mij betreft dan ook moeten komen, want dat bewerkstelligt dat op de lange termijn. Maar goed.
:') Ja, elke keer dat je ander werk krijgt lekker verhuizen. Met de huidige situatie natuurlijk ook een re雔e optie. 8)7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 6 januari 2013 @ 13:45:35 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121226638
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.

‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'

'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alw殚r stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo.

Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte.

‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.'

Toelating om grens over te steken

Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?'

‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden ge雟acueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.'

Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.'

‘We geven toe dat elk oponthoud er 殚n te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.'

‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.'

‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Isra雔 die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.'
  zondag 6 januari 2013 @ 13:49:09 #160
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121226776
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.

‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'

:|W Echt h... "Ze presteren beter..." Ja, veel slechter kon het ook niet echt. :')

Maar 3 keer niks is nog steeds niks.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121226810
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:45 schreef greavy het volgende:
NMBS en NS HiSpeed spraken elkaar tegen over de uitval van Fyra gister bij de grens. Nu is het toch wel duidelijk.

‘Problemen Fyra achter de rug? Laat me niet lachen'

'De grootste problemen met de Fyra zijn achter de rug', zegt de NMBS. En dat terwijl de hogesnelheidstrein gisteren alw殚r stilviel. ‘Dit is puur cynisme. De problemen worden net erger', zegt reiziger Suzanna Pezo.

Het gaat de goeie kant op met de felgeplaagde Fyra. Dat vinden zowel de Belgische als de Nederlandse spoorwegen. Die opmerkelijke mededeling deden ze gisteren, uitgerekend op een dag dat de hst tussen Brussel en Amsterdam alweer met grote problemen kampte.

‘De eerste week waren er soms tot vijf treinen per dag die vertragingen van een halfuur tot een uur hadden of afgeschaft werden', zegt NMBS-woordvoerder Bart Crols. ‘Daarmee vergeleken is de situatie nu veel beter. Dat komt omdat de bestuurders de nieuwe trein ondertussen beter onder de knie hebben. We hebben ook een paar technische aanpassingen gedaan, waardoor kinderziekten verholpen zijn.'

Toelating om grens over te steken

Die uitleg is bij veel reizigers die gisteren op de Fyra zaten in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Dit is puur cynisme van de NMBS', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik zat op de trein die om 6.57 uur had moeten vertrekken in Antwerpen-Centraal. Hij vertrok al met vijf minuten vertraging. 15 minuten later bleef hij helemaal stilstaan, bij Meer, vlak bij de grens, in the middle of nowhere . Het hele oponthoud heeft twee uur geduurd. Gedurende heel die tijd was het personeel niet in staat de gestrande reizigers ook maar enigszins adequaat te informeren. De melding was eerst dat de trein op toelating moest wachten om bij de grens door te mogen. Pardon? Was dit niet langer het Europa van de vrije grenzen?'

‘Pas toen ik naar de kamer van de machinist liep, waar de conducteurs samenschoolden, kreeg ik de uitleg', zegt Pezo. ‘Door miscommunicatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en de NMBS stond de code van de bovenleiding op 1 in Vlaanderen, maar op 2 in Nederland. Daardoor viel de trein dus stil. Uiteindelijk kwam er een andere Fyra, en moesten alle reizigers met hun bagage worden ge雟acueerd naar die trein. Uiteindelijk stonden we om 9.50 uur terug in Antwerpen Centraal, waar we vertrokken waren.'

Daarmee was het leed nog niet geleden. ‘Er werd ons gezegd dat er om 10.15 uur een nieuwe trein zou vertrekken', zegt Pezo. ‘Die stond klaar, maar na halfelf was die nog altijd niet vertrokken. Ik ben uit pure wanhoop dan maar afgestapt en met mijn auto naar Amsterdam gereden. Om 13 uur was ik daar, terwijl ik daar om 8.30 uur had moeten zijn voor een evenement dat ik zeven maanden heb voorbereid.'

‘We geven toe dat elk oponthoud er 殚n te veel is', zegt Crols. ‘Maar toch is de situatie nu beter dan in de beginfase.'

‘De Fyra presteert al stukken beter', zegt ook Eric Trinthamer van de Nederlandse Spoorwegen. ‘Maar we vinden het te vroeg om al euforisch te doen: het moet nog beter.'

‘Zeggen dat de grootste problemen van de baan zijn, is de waarheid geweld aandoen', zegt Suzanna Pezo. ‘Ik heb zes keer de Fyra moeten nemen, en ik ben nog geen enkele keer op tijd op mijn bestemming geweest. De meeste reizigers op de trein waren onderweg naar Schiphol. Zo praatte ik met een danseres uit Isra雔 die op weg was naar New York en zo haar vlucht heeft gemist. Dat een spoorwegmaatschappij op zo'n dag positieve berichten uitstuurt, is cynisch en misleidend.'
Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
  zondag 6 januari 2013 @ 13:54:16 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121226984
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat
pi_121227035
Dat is gewoon stom. Dat is net zoiets als een verkeerd adres opgeven. "Ja NMBS dacht dat we naar Roosendaal moesten, maar NS ging er van uit dat we naar Amsterdam gingen"
  zondag 6 januari 2013 @ 13:58:24 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121227121
Dat gebeurt bij Eindhoven wel eens met goederentreinen _O-
Moet een trein naar Sittard, wordt die trein naar Venlo gestuurd. 8)7
Is al een paar keer gebeurt afgelopen maanden :X
  zondag 6 januari 2013 @ 14:02:10 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121227245
Harvest time *O*

Salivili hipput tupput tapput 鋚pyt tipput hilijalleen
pi_121227718
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Dagjesmens pezo moet niet zo huilen, ga eerst eens frequent reizen. En als je echt om 08:30 op je evenement wilde zijn had je gewoon een hotel geboekt suffe kut..
Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.
pi_121227825
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dus bij het boeken van een treinreis moet men volgens jou voortaan standaard rekening houden met een vertraging van 5 uur? Wat is dit nou voor achterlijke opmerking man.
De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..
pi_121228147
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:17 schreef b2py het volgende:

[..]

De beste mevrouw heeft een speling van 11! minuten genomen.. Toen haakte ik al af als lezer.. Je neemt op zo'n verbinding toch geen 11 minuten speling man..
Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.

En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen.
pi_121228324
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Weinig keus als er niet een trein eerder gaat h. 15% van de rittijd zou meer dan voldoende speling moeten zijn, toch zeker voor een trein waar men een achterlijk bedrag voor mag neerleggen en die telkens weer als 'snel en makkelijk' wordt geadverteerd.

En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen. Sowieso meer dan dat jij redenen hebt om mevrouw Pezo te mogen beoordelen.
Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.
pi_121228351
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En "ga eerst eens frequent reizen": er staat toch dat ze al 6 keer met dat ding gereisd heeft en nog nooit op tijd is geweest. Dat is toch meer dan genoeg reden om te mogen klagen.
En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..
pi_121228493
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:32 schreef b2py het volgende:

[..]

En meer dan genoeg redenen om te beseffen dat die trein heel vaak vertraging heeft..
Tja. Ik denk dat ze het ook niet zo erg had gevonden als ze misschien een uurtje later was geweest ofzo. Maar niet mogen klagen over vertraging, juist omdat-ie zo vaak vertraagd is dat het standaard wordt, is natuurlijk van de zotte.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:37:58 #172
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121228584
Zag van de week een foto langskomen van 1 of ander klein treintje (Duits) die een poosje in het Noorden heeft rond gereden ofzo. Volgens mij zag ik die onderweg gisteren ergens staan (Langs de Autobahn 3) kan dat?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 januari 2013 @ 14:45:26 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121228941
zoeen? Ja, dat kan :Y

Salivili hipput tupput tapput 鋚pyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 14:49:31 #174
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121229124
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:43 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

:') Ja, elke keer dat je ander werk krijgt lekker verhuizen. Met de huidige situatie natuurlijk ook een re雔e optie. 8)7
Een groot deel van de werknemers is vrij honkvast qua werkgever en helemaal qua locatie. Nu gaat men maar in 殚n of ander godsvergeten dorp wonen omdat je met de auto wel overal komt. En dan wel zeuren als de brandstof duur wordt of de belasting wordt verhoogd, of je betaald moet parkeren. Alsof ze de problemen van milieuvervuiling, ruimtegebrek, verkeersongevallen etc. maar gewoon even vergeten. :') Gewoon blijven opvoeren die belastingen (kostendekkend is het namelijk absoluut niet ook al wordt anders beweerd), en laat die krimpregio's ook niet aan elkaar hangen van nationale subsidies.
  zondag 6 januari 2013 @ 15:02:24 #175
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121229626
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
zoeen? Ja, dat kan :Y

[ afbeelding ]
Nog kleiner, was 1 bak.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 januari 2013 @ 15:03:05 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229661
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:31 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat als dat ding nog nooit op tijd is geweest ze daar wel rekening mee had moeten houden. Zeker als zo'n evenement belangrijk voor je is. Neemt natuurlijk niet weg dat je moet kunnen vertrouwen op die trein.
Ja vind ik dus ook. Tuurlijk moet je in theorie kunnen vertrouwen op de trein, maar als je zelf al geregeld aan den lijve ondervonden hebt dat het gewoon geen re雔e optie is, dan ben je dwaas als je er toch in stapt. En moet je de gevolgen accepteren.
Salivili hipput tupput tapput 鋚pyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 15:04:08 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229700
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:02 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Nog kleiner, was 1 bak.
Oh dat ding van mij? :D

Salivili hipput tupput tapput 鋚pyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 15:09:46 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229846
Lijkt me niet dat die in Duitsland te zien zou zijn. Mij is daar niks van bekend iig :N
Salivili hipput tupput tapput 鋚pyt tipput hilijalleen
pi_121229856
Zoiets..
  zondag 6 januari 2013 @ 15:15:45 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121229882
en waar is "Ergens langs de A3" dan? :? Dat ding is bijna 800 km lang :')
Salivili hipput tupput tapput 鋚pyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 15:18:55 #181
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_121229898
Was hent 21 O+
pi_121230069
Flashie, er is weer schaatsen ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 16:32:29 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121230154
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:54 schreef greavy het volgende:
Ja, dat wel. Maar dan nog, de oorzaak van de gestrande Fyra. Snapt iemand hoe dat zit? Dat de "code" op de BVL(oid) verkeerd geschakeld staat
Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
  zondag 6 januari 2013 @ 16:54:40 #184
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121230288
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
en waar is "Ergens langs de A3" dan? :? Dat ding is bijna 800 km lang :')
Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen W黵zburg en Arnheim :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 6 januari 2013 @ 16:57:12 #185
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121230376
Wat betreft de V250 vraag ik me af waar de problemen eigenlijk allemaal tot terug te leiden zijn. Ik heb wat gelezen over problemen met het sluiten/openen van de deuren, stilvallen door wat problemen met het beveiligingssysteem.. Dat zijn toch dingen die binnen niet al te lange tijd opgelost moeten kunnen worden, lijkt me.

Meestal lees je echter niet veel meer dan: "vanwege een defect aan de trein". Vraag me af wat andere problemen zijn die worden ondervonden, en in hoeverre ze goed te verhelpen zijn om de punctualiteit in de toekomst naar het gewenste niveau te brengen...
pi_121230536
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?
  zondag 6 januari 2013 @ 17:05:20 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121230697
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ik had het me voorgenomen te onthouden.... Volgens mij ergens tussen W黵zburg en Arnheim :P
Tinus Tussengas door de bocht hoor :') o|O
Salivili hipput tupput tapput 鋚pyt tipput hilijalleen
  zondag 6 januari 2013 @ 17:08:35 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121230856
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom kan dat in Belgi wel en in Nederland niet?
Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.

In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail.
pi_121230889
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Andere leverancier (Alstom) en andere eisen vanuit Infrabel. Het Belgische deel van de HSL was ook als eerste opgeleverd en in gebruik genomen.

In Nederland was het een project van de Rijksoverheid, ProRail kreeg pas met de HSL te maken nadat alle bouwwerkzaamheden voltooid waren. De keuze voor het beveiligingssysteem is door Den Haag gemaakt, niet door ProRail.
Oftewel, de belgen hadden het deze keer wel goed voor elkaar en wij niet..
  zondag 6 januari 2013 @ 17:09:36 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121230904
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze zullen wel ERTMS-level bedoelen, maar dan klopt daar alsnog geen zak van. In Belgi zijn ETCS Level 1 en Level 2 gelijktijdig actief. In Nederland is het of/of
Kan nog de fasescheiding op de grens zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 6 januari 2013 @ 17:11:17 #191
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121230982
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tinus Tussengas door de bocht hoor :') o|O
Was een geintje heh ;)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121231350


Nog een kleine. De regiosprinter tussen M鰊chengladbach en Dalheim! Ik heb de eer hier in te hebben gezeten met Watertornado en Greavy. Was ook een klein ding. Onderste 2 foto's zelf gemaakt.


  zondag 6 januari 2013 @ 17:24:22 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121231566
De kop heeft wel wat van een Traxx weg. :s)
pi_121231753
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.
pi_121231844
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:28 schreef remcoP het volgende:
Dit is natuurlijk ook een kleine trein.
[ afbeelding ]
Welnee :{w

Dit is pas klein:
pi_121231879
quote:
6s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Welnee :{w

Dit is pas klein:
[ afbeelding ]
Maar die vind je niet in Duitsland.
pi_121231994
quote:
16s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:31 schreef remcoP het volgende:

[..]

Maar die vind je niet in Duitsland.
Als je maar hard genoeg door pompt kom je er misschien wel met een jaar ofzo :7
pi_121232109
Is er een lijst van alle "cheats" die je kunt doen om te besparen? Zoals dat Oisterwijk - Amsterdam goedkoper is dan Tilburg - Amsterdam terwijl je via Tilburg reist, en hetzelfde het geval is voor als Breda - Amsterdam (dan wel alleen Zuid of Centraal) doet via de Fyra en een kaartje koopt vanaf Oisterwijk. Dat mag volgens de reisplanner en scheelt maar liefst 2.10
  zondag 6 januari 2013 @ 17:37:37 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121232174

Locon 9901 + Coevorder (50587)
Deze dag was het de eer aan de Locon 9901 om de Coevorder shuttle voor de Bentheimer Eisenbahn te rijden tussen Coevorden en Kijfhoek.
Met -6 kwam de Coevorder-shuttle al binnenrijden in Rotterdam, maar moest nog wachten op de intercity naar Venlo. Toen deze intercity goed en wel weg was, kreeg de trein hoog groen. Hij kon zonder opstoppingen de Willemstunnel door.
Bedankt aan de machinist dat hij de trein netjes heeft geparkeerd en niet tot aan het sein doorreed!


HTRS 189 282 + SBB 189 983 + 189 107 (Triple Tractie) met Busto-shuttle
Een bijzonder treintje die op Rolandrail gemeld was, was de Busto-shuttle. Deze zou met 3 lokken rijden, in Triple Tractie! Hier passeert de trein in het laatste daglicht bij Dordrecht Zuid de fotografen opweg naar Venlo
  zondag 6 januari 2013 @ 17:37:41 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121232176
Delft - Amsterdam ipv Rotterdam - Amsterdam (+Fyra-toeslag) scheelt ook wat.

3 locs in triple-tractie? Gaaf! Maar... waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')