abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 26 december 2012 @ 16:40:05 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120787467

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Sinds 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder.
Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig..

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 26 december 2012 @ 16:41:22 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120787503
Kwaak kwaak kwaak.

Datzelfde probleem heb je met de ICRm-buurlandrijtuigen: er is geen enkel rijtuig meer dat ook Duitsland-toelating heeft. Dit is jammer, er staan nu een aantal stammen weg te roesten op de Dijksgracht die je prima in zou kunnen zetten als vervangend materieel.
pi_120788048
Wel een beetje zonde dat er keer op keer op keer tientallen zo geen honderden reizigers gewoon in de kou gezet worden ter meerdere eer en glorie van regeltjesgeneuk. Om van te kotsen eigenlijk :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2012 @ 17:26:30 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120788768
Mee eens. Dat er vervangende bussen worden ingezet is echt een suboptimale oplossing. Daar betaalt een reiziger tenslotte niet voor.

Dat die ICE's om de haverklap stuk lijken te gaan is ook niet echt positief :')
  woensdag 26 december 2012 @ 17:42:39 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120789230
DB heeft maar een beperkt "assortiment" aan ICE's die toegelaten zijn in Nederland.

Toelating van FLIRT in Venlo had wat meer voeten in de aarde . Waarom? Ik kan nergens documenten over de typetoelating van de Flirt vinden. Moet toch ergens te vinden zijn gok ik?
pi_120789350
Lijkt me overigens ook iets voor de EU. Meer harmonisatie van regels op het gebied van spoor, zodat grensoverschrijdend vervoer aanbieden beter mogelijk wordt. Hoewel praktische issues voorlopig blijven bestaan (zaken als verschillende veiligheidssystemen, spanning, etc.).
  woensdag 26 december 2012 @ 17:49:19 #7
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120789387
De EU wil zich via de European Railway Agency (ERA) meer gaan bemoeien met de spoorwegmarkt. Typetoelatingen zullen straks (ooit...) via ERA gaan lopen.
  woensdag 26 december 2012 @ 17:53:12 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120789458
Nu heb je 6 bedrijven in Nederland die gecertificeerd zijn om materieel te keuren voor toelating enz:
Delta Rail te Utrecht
HHC / DRS inspecties BV te Noord-Scharwoude
KEMA RTC te Arnhem
Lloyds Register Nederland B.V. te Utrecht
Luxcontrol Nederland BV te Utrecht
Railcert B.V. te Utrecht
pi_120789697
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:26 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Dat er vervangende bussen worden ingezet is echt een suboptimale oplossing.
Een pessimale oplossing, zeg maar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2012 @ 18:07:56 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120789755
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een pessimale oplossing, zeg maar.
Nee, de meest pessimale oplosing is "Station Zevenaar, iedereen uitstappen. Het is maar 18 kilometer lopen naar het station van Emmerich, als je een beetje doorloopt lukt je dat in 3,5 uur."
pi_120789806
Ah, het traditionele "Niet zeuren, ik kan iets NOG slechters bedenken" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2012 @ 18:11:19 #12
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120789829
quote:
10s.gif Op woensdag 26 december 2012 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, het traditionele "Niet zeuren, ik kan iets NOG slechters bedenken" :')
:6
pi_120789874
Hee James ga jij je zo katlam vol schransen of zullen we in de komende uren even een plan maken voor een nieuwjaarsrondje? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2012 @ 18:16:15 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120789924
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee James ga jij je zo katlam vol schransen
:Y

Maar later vanavond ben ik er weer :s)
pi_120789950
oh okee :) Smakelijk vast :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2012 @ 18:19:25 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120789990
Ja, komt er nog een nieuwjaarsrondje?
pi_120790090
Dat gaan we straks eens bekijken he :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 december 2012 @ 18:24:54 #18
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120790106
Ik ben weer in :Y
Een normale dagtrip (bijv. weer Duitsland) ofzo?
  Redactie Sport woensdag 26 december 2012 @ 18:42:53 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120790480
Kan ik alvast inschrijven? Zet me maar op de '99% kans op meegaan'-lijst :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_120792632
Lijkt me wel geinig :-)
pi_120793760
Interesse!
Zonder hesje :P
dag
  woensdag 26 december 2012 @ 23:33:59 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120799407
6.gif Het grote Treinentopic Nieuwjaarsrondje 2013 6.gif
Na het succes van het Nieuwjaarsrondje 2012 is het tijd om bezig te gaan met het plannen van het Nieuwjaarsrondje 2013! :s)

Het programma is op dit moment nog niet bekend, hou er rekening mee dat een Nieuwjaarsrondje in principe de hele dag duurt. Later aanhaken / eerder afhaken is mogelijk, afhankelijk van waar de deelnemers zich op dat moment bevinden.

Omdat we hier met een bonte kliek aanwezig zijn, waarvan velen studeren en/of een baan hebben, is het doordeweeks vrijwel onmogelijk om een rondje te plannen. En omdat sommige treindiensten op zondag beperkt zijn, lijkt mij een zaterdag de meest geschikte dag voor een rondje.

5.gif Wat zijn de kosten?
De kosten hangen af van het rondje dat gemaakt wordt. Reken op 50-75 euro p.p., exclusief bier, bratwürst, wafels of andere versnaperingen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoerbewijs!

Kosten die gemaakt worden voor groepstickets* worden gedeeld door alle deelnemers die ervan gebruikmaken. Deze kosten dienen op de dag zelf te worden voldaan aan degene die het ticket heeft betaald.
*denk hierbij aan een Schönes-Wochenende-Ticket in Duitsland of een Go Pass in België

5.gif Wat zijn de voorwaarden?
Alles is onder voorbehoud. De data in onderstaande meetingplanner zijn slechts indicatief, de datum (of data) met de meeste stemmen is niet automatisch de datum waarop het rondje zal plaatsvinden. De eindbeslissing ligt bij de organisatie.

De organisatie wijst elke verantwoordelijkheid voor fysieke of emotionele schade, diefstal en verlies van eigendommen van de hand. Ook wordt er geen enkele garantie gegeven met betrekking tot het halen van de dienstregeling, en voor Geld-terug-bij-Vertraging mag je aankloppen bij de vervoerder in kwestie.

17.gif Ik wil mee!
Leuk! Geef dan zo snel mogelijk op onderstaande pagina aan welke dagen voor jou het meest geschikt zijn. Geef bij het aanmelden je nickname op die je op FOK! gebruikt.

2.gif Aanmelden

Op dit moment hebben de volgende forumleden aangegeven dat ze mee willen:


99.gif Vragen/suggesties? (Zoals een voorstel voor een traject?)
Die zijn altijd welkom! Laat een reply achter in het Treinentopic. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 27-12-2012 02:33:08 ]
pi_120806528
Maar ik moet nou wel gaan slapen zoeen beetje :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 december 2012 @ 06:35:41 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120808003
Regio België een optie?
GoPass voor < 26 jr(¤50 per 10 strip), Rail Pass voor > 26 jr. (76¤ per 10 strip)
Op beide Passes is het mogelijk met meerdere personen te reizen, per persoon 1 strip.
pi_120808035
Ik heb me aangemeld voor nieuwjaarsrondje :Y
Moet er wel bij zeggen dat andere data misschien ook wel uitkomen, maar dat is afhankelijk van stage. In het goederenvervoer weet je je rooster voor de week er op, pas op donderdag.
  donderdag 27 december 2012 @ 07:25:54 #26
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120808108
Ik wil best meedoen, maar voordat ik naar jullie gejakkerd ben kan ik al weer terug naar huis jakkeren :')
pi_120809254
Allereerste thalys vanaf noord? :p
  donderdag 27 december 2012 @ 10:03:06 #28
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120809298
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:59 schreef b2py het volgende:
Allereerste thalys vanaf noord? :p
Misschien eerder de allereerste TGV vanaf Marne la Valleé Chessy en dan de Fyr....ach laat ook maar :')
pi_120809408
Helemaal vergeten ja, thalyssen vanuit chessy.
pi_120810699
Ik kan trouwens op zaterdag pas om 08:20 in Utrecht centraal zijn, en 08:26 op Rotterdam Centraal (Met de V160). Voor de rondjesplanners :D
  donderdag 27 december 2012 @ 11:25:47 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120811060
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 06:48 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb me aangemeld voor nieuwjaarsrondje :Y
Moet er wel bij zeggen dat andere data misschien ook wel uitkomen, maar dat is afhankelijk van stage. In het goederenvervoer weet je je rooster voor de week er op, pas op donderdag.
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 27 december 2012 @ 11:37:22 #32
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120811335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 10:10 schreef b2py het volgende:
Helemaal vergeten ja, thalyssen vanuit chessy.
Niet meer, alleen nog TGV, Eurostar, en RER. :)
  Redactie Sport donderdag 27 december 2012 @ 12:29:32 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120813011
Vandaag 30 jaar geleden:

Het treinongeluk tussen de Nord-West-Express (met loc 1220) en de stoptrein Leiden-Rotterdam (bestaande uit de Plan V's 959 en 803) bij de Delfshaven Schiebrug Aansluiting in Rotterdam (waar de boog Rotterdam Noord-Schiedam aantakt bij het spoor Rotterdam Centraal-Schiedam). Hierbij kwamen 3 mensen om het leven, waaronder de machinist van de stoptrein.

http://www.nuentoen.nl/fo(...)k-bij-rotterdam.html
http://www.feijenoordsemeesters.nl/7b_Feijenoordse%20meesters.htm (even zoeken op 'De treinramp bij de DHS')
http://www.gahetna.nl/col(...)/Nord-West%20Express
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 december 2012 @ 12:48:00 #34
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120813698
Ik kon het door de bomen niet goed zien, maar staat er nou Plan V bij de VAM?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120814662
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Erg dramatisch, al zeg ik het zelf..
pi_120816059
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Dan ben ik erg benieuwd wat de CAO en eventueel de Arbeidstijdenwet daar over zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2012 @ 14:07:45 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120816577
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kon het door de bomen niet goed zien, maar staat er nou Plan V bij de VAM?
jazeker. Het is de 472 dia als oefenobject dient in Wijster. Het stel heeft in 2006 een aanrijding gehad met een soortgenoot en is daarna terzijde gesteld

zie: http://www.kevinevers.nl/Mat%20%2764%20Plan%20V1.htm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120824143
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Bij HC's van de NS ook.
dag
pi_120827924
Wat heeft de IC uit Duitsland nu weer bij de spoorweg overgang in barneveld uitgespookt?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 27 december 2012 @ 18:36:47 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120828309
Wedje auto versus trein. De trein heeft gewonnen. Er zijn 2 traumahelikopters onderweg, uit Nijmegen en uit Rotterdam. Dus dat is daar niet best met de inzittenden (van de auto gok ik).
pi_120828395
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:36 schreef greavy het volgende:
Wedje auto versus trein. De trein heeft gewonnen. Er zijn 2 traumahelikopters onderweg, uit Nijmegen en uit Rotterdam. Dus dat is daar niet best met de inzittenden (van de auto gok ik).
Dat verklaard een hoop. Was zeker een file denk ik.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 27 december 2012 @ 18:41:09 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120828488
1 zwaargewonde en 1 dode volgens de Persvoorlichting.
  donderdag 27 december 2012 @ 18:41:10 #43
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120828490
Woon vlak in de buurt, gigantisch veel sirene's die kant op...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120828520
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef Fiorano het volgende:
Woon vlak in de buurt, gigantisch veel sirene's die kant op...
Hopelijk volgen de hulpverleners ook snel ;)
dag
  donderdag 27 december 2012 @ 18:41:51 #45
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120828529
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef greavy het volgende:
1 zwaargewonde en 1 dode volgens de Persvoorlichting.
Kom vaak daar, vraag me echt af hoe je daar op de overweg komt. Er staan zelfs nog voor de overgang allerlei rode knippers.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 27 december 2012 @ 18:42:06 #46
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120828539
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Hopelijk volgen de hulpverleners ook snel ;)
Grapjas aan? :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 27 december 2012 @ 18:42:29 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120828558
Waarschijnlijk iemand die ingesloten raakte, doordat hij stil stond op de overweg. Gok ik.
pi_120828608
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:42 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Grapjas aan? :)
Nee, lolbroek.
dag
  donderdag 27 december 2012 @ 18:48:06 #49
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120828820
Verhaal gaat rond dat iemand stil gevallen is en een andere persoon probeerde te helpen. Helpende persoon is vermoedelijk omgekomen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 27 december 2012 @ 18:54:22 #50
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120829091

Foto: 112persfotografie

Edit: MMT Nijmegen kon niet per traumaheli naar Barneveld, waardoor ze per spoedvervoer over de weg gegaan zijn. MMT Rotterdam is wel per heli gekomen.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:03:44 #51
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120829486
quote:
BARNEVELD - Bij een ongeval op de spoorovergang tussen de Stationsweg en de Baron van Nagellstraat in Barneveld is donderdagavond even na zes uur een man om het leven gekomen en een vrouw zwaargewond geraakt.

Volgens getuigen stond een auto met een oudere man en vrouw door onbekende reden stil op de overweg. De man wilde zijn vrouw uit de wagen helpen, een passant schoot hem te hulp.
Op dat moment kwam er een trein aan, die de auto raakte én de man die hulp bood. Laatstgenoemde overleefde de klap niet.
De vrouw in de auto liep onder meer zeer ernstig beenletsel op.

De overgang ligt bij Transferium Barneveld Noord op de spoorlijn tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 27 december 2012 @ 19:14:14 #52
67174 Dos37
Come on Twente
pi_120829936
Vreselijk zeg wat een ongeluk :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 27 december 2012 @ 19:15:19 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120829983
Valt me nog mee dat die auto daar staat. Die IC rijdt daar altijd op hoge snelheid (120-130km/h).
  donderdag 27 december 2012 @ 19:21:49 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120830299
En op de Vondelingenplaat in Rotterdam is het ook al raak. Trein versus auto. Gewonden. Ook gevaarlijke stoffen in het spel. Daar is ook groot alarm geslagen.
Edit: Zeer groot alarm. Er lekt "iets" in de ketelwagon(s).

[ Bericht 17% gewijzigd door greavy op 27-12-2012 19:37:54 ]
pi_120830501
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:15 schreef greavy het volgende:
Valt me nog mee dat die auto daar staat. Die IC rijdt daar altijd op hoge snelheid (120-130km/h).
Minder, ik meen dat die boog max 100 is.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 27 december 2012 @ 19:27:30 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120830544
Hm, 100.., Ik dacht 120 of 130. Maar dan nog, ook al rijdt ie daar 80 of 100 de boog door...
  donderdag 27 december 2012 @ 19:29:35 #57
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120830648


Lijkt er op dat hij half geraakt is ofzo, vaag iniedergeval
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120831309
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:21 schreef greavy het volgende:
En op de Vondelingenplaat in Rotterdam is het ook al raak. Trein versus auto. Gewonden. Ook gevaarlijke stoffen in het spel. Daar is ook groot alarm geslagen.
Edit: Zeer groot alarm. Er lekt "iets" in de ketelwagon(s).
19:06:5327-12-1217BRANPRIO 1 CE541 HW651 HV651 TS651 AG901 BUTAANWEG/Propaanweg VONDELINGENPLAAT ROTTERDAM (RT) HV Trein (trein) Vak: 5999530
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
1400852 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Meldkamer Havenbedrijf )
1400651 BRW Rotterdam-Eilanden ( Kazernealarm Spijkenisse )
1400605 BRW Rotterdam-Eilanden ( Monitorcode Voorne-Putten )
1400541 BRW Rotterdam-Haven ( Kazernealarm Botlekweg )
The irony, gebeurd op de propaanweg :P
  donderdag 27 december 2012 @ 19:46:18 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_120831407
Trein is met ketelwagons tegen een tankwagen gebotst. Is een overweg die onbeveiligd is.
pi_120832294
Defecte trein Heerhugowaard - Hoorn erbij..
Feestdagen alweer afgelopen he..
pi_120832324
Treinen extra vertraagd door hoogwater
(Novum) - Vertraagde treinen lopen door het hoge waterpeil in Nederland mogelijk extra tijdverlies op. Bij hoogwater krijgen schepen voorrang op treinen die achter op schema rijden om de doorstroming op rivieren te garanderen, meldt spoorbeheerder Prorail donderdag.

Door de hoge waterstand kunnen minder schepen onder de spoorbruggen varen. Ook is sprake van een sterkere stroming, waardoor het voor schepen moeilijker is om vaart te minderen. Spoorbrugwachters moeten bruggen daardoor vaker openen.

Normaal gesproken krijgt het treinverkeer altijd voorrang. Tijdens hoogwater wordt geprobeerd de treinen volgens de normale dienstregeling te laten rijden, maar vertraagde treinen moeten wel wachten als het 'hoogwaterregime' van kracht is.

Bron

Ik dacht eerst, WTF! toen ik alleen de kop zag, erna denk ik. uhmmm ok.. :-(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2012 @ 20:08:27 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120832580
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:28 schreef daanski82 het volgende:
Wat heeft de IC uit Duitsland nu weer bij de spoorweg overgang in barneveld uitgespookt?
het was niet de IC Berlijn, maar de IC Den Haag - Enschede die de aanrijdingstrein was
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120833353
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:27 schreef greavy het volgende:
Hm, 100.., Ik dacht 120 of 130. Maar dan nog, ook al rijdt ie daar 80 of 100 de boog door...
Baanvaksnelheid is 130 op Watergraafsmeer-Apeldoorn, en voor die bocht moet in beide richtingen behoorlijk de ankers uitgegooid worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 27 december 2012 @ 20:30:58 #64
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120833728
Die boog is 110 km/h. Dat de ankers uitgegooid moeten worden klopt. Er wordt geen ATB-snelheidsstap genomen en dan wordt de zogenaamde kale remweg gebruikt voor het bepalen van de afstand tussen het afrem- en het snelheidsbord.

(Ik vind dat zelf wat vreemd, waarom anders wel een ATB-toeslag? :? )
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 20:56:06 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_120835009
Stoom locomotief uit Polen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 december 2012 @ 21:22:19 #66
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120836368
Dienstmededeling voor Fles: Trein 9437 Rijtuig 23. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-12-2012 21:39:07 ]
pi_120836427
9437?? WTF
  donderdag 27 december 2012 @ 21:27:10 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120836628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:23 schreef b2py het volgende:
9437?? WTF
Klik
pi_120836692
Sick! Wel cool! =D
  donderdag 27 december 2012 @ 21:30:05 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120836756
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:28 schreef b2py het volgende:
Sick! Wel cool! =D
Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas... *O* :7
  donderdag 27 december 2012 @ 21:49:40 #71
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_120838412
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas... *O* :7
Gruwelijk!
pi_120838768
Kennelijk zijn de OV-chippalen van NS geüpdatet. Voortaan geven ze een melding in de zin van "Maximaal één kaart tegelijk aanbieden" als iemand een portemonnee er tegenhoudt met meerdere OV-chipkaarten en/of andere kaarten met RFID-chip.

Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden :P. En de irritante pieptonen die daarmee gepaard gaan...
  donderdag 27 december 2012 @ 22:08:19 #74
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120838876
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Gruwelijk!
Wat is daar verschrikkelijk aan? :?
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:

Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden :P.
_O-
pi_120838906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk zijn de OV-chippalen van NS geüpdatet. Voortaan geven ze een melding in de zin van "Maximaal één kaart tegelijk aanbieden" als iemand een portemonnee er tegenhoudt met meerdere OV-chipkaarten en/of andere kaarten met RFID-chip.

Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden :P. En de irritante pieptonen die daarmee gepaard gaan...
Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achter :P
  donderdag 27 december 2012 @ 22:09:05 #76
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120838928
Ja, en hij sloopt gewoon de pass Navigo 8)7
pi_120839071
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wat is daar verschrikkelijk aan? :?

Juist helemaal niks, is iets Noord-Hollands denk ik :P
pi_120839082
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Viezze het volgende:

[..]

Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achter :P
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.

Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden *O*.
pi_120839251
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.

Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden *O*.
Die kans is vrij groot inderdaad.

Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaarten ;( ik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
pi_120839295
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:

[..]

Die kans is vrij groot inderdaad.

Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaarten ;( ik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen? :(
pi_120839344
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.

Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden *O*.
Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ook ;)
pi_120839346
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:14 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen? :(
Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)
  donderdag 27 december 2012 @ 22:15:54 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120839373
Ik heb ook twee OV-chipkaarten: de eerste heb ik zelf gekocht (toen ik voor m'n werk regelmatig in Amsterdam moest zijn en ik geen zin had in geklooi met strippenkaarten en declareren), de tweede kreeg ik toen ik een VDU aanvroeg.
pi_120839404
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ook ;)
Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)
Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doen :P. Nooit van gehoord trouwens, een Privilegepas. Wat is dat?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook twee OV-chipkaarten: de eerste heb ik zelf gekocht (toen ik voor m'n werk regelmatig in Amsterdam moest zijn en ik geen zin had in geklooi met strippenkaarten en declareren), de tweede kreeg ik toen ik een VDU aanvroeg.
Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig prima :).
pi_120839487
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig. :)

Goede vraag, waar kan ik dat zien? :P
Pak EVA er wel even bij :P
pi_120839578
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Goede vraag, waar kan ik dat zien? :P
Pak EVA er wel even bij :P
Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/ ;)

Volgens mij is dit trouwens wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pas
pi_120839736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:19 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/ ;)
Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.
Alhoewel die lui vaak niet veel intelligenter zijn dan Eva.. :(
pi_120839752
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doen :P. Nooit van gehoord trouwens, een Privilegepas. Wat is dat?

Ja, maar het was toen bij Connexxion (dubbel ingecheckt) en ik heb zowaar mijn borg terug gekregen.

Mijn vader werkt bij de spoorwegen, maar hij werkt in de plaats waar hij woont en dan krijg je geen onbeperkt reizen kaart meer. Hiermee boek je reizen op internet, die vervolgens op een voor de belasting voordelige manier van zijn loon wordt afgetrokken waardoor je praktisch niks voor een kaartje betaalt. Dat is de privilegepas.
  donderdag 27 december 2012 @ 22:21:50 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120839767
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:

Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig prima :).
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik niet :)
pi_120839884
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.
Alhoewel die lui vaak niet veel intelligenter zijn dan Eva.. :(
Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pas

Kan dus echter enkel als je een OV-fietsabonnement hebt. Kost een tientje per jaar en dan kun je dus ook OV-fietsen huren met je chipkaart. Aanradertje hoor, werkt prima dat systeem :Y
  donderdag 27 december 2012 @ 22:25:45 #92
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120840026
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik niet :)
Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?
pi_120840034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:23 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pas

Kan dus echter enkel als je een OV-fietsabonnement hebt. Kost een tientje per jaar en dan kun je dus ook OV-fietsen huren met je chipkaart. Aanradertje hoor, werkt prima dat systeem :Y
Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonement ;)
Maar bedankt, kan dus niet op een OVC waar dat niet op zit..
Lekker kut weer..
pi_120840178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonement ;)
Maar bedankt, kan dus niet op een OVC waar dat niet op zit..
Lekker kut weer..
Zal in de toekomst vast mogelijk worden. In het begin kon je een OV-fietsabonnement ook nog niet aan een chipkaart koppelen. Work in progress als het ware.
  donderdag 27 december 2012 @ 22:29:11 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120840305
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?
VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.

"Als het product VDU op de geselecteerde kaart is geladen, dan:
- Beëindig VDU per ingangsdatum Altijd Vrij
- Stort resterende abonnementsgeld terug (abonnementsgeld / resterende maanden)
- Voeg product Altijd Vrij toe aan kaart"
  donderdag 27 december 2012 @ 22:33:41 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120840621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.

"Als het product VDU op de geselecteerde kaart is geladen, dan:
- Beëindig VDU per ingangsdatum Altijd Vrij
- Stort resterende abonnementsgeld terug (abonnementsgeld / resterende maanden)
- Voeg product Altijd Vrij toe aan kaart"
Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 december 2012 @ 22:36:03 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120840780
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?
Samenreiskorting geldt nog steeds met Altijd Vrij. :)

De reden dat ik mijn VDU aan wilde houden is omdat ik dat Altijd Vrij slechts voor een paar maanden had (ivm een project) en ik wel graag met 40% korting tijdens de avondspits wil blijven reizen. Het oude Voordeelurenabonnement (dat vanaf 9:00 de hele dag korting geeft) is namelijk niet meer verkrijgbaar. :(

NS wil reizigers maar wat graag op de nieuwe abonnementen hebben, omdat dat voor hun financieel interessanter is (geen of minder korting tijdens de spits = meer inkomsten)
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
pi_120841663
Tussen Den Haag en Rotterdam eerst langere reistijd door een persoon langs het spoor, nu veranderd in geen treinen.. :(

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 27-12-2012 23:04:24 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 december 2012 @ 23:12:21 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120843003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:

[..]

Die kans is vrij groot inderdaad.

Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaarten ;( ik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
is mij destijds ook overkomen. Op een van de passen is het saldo dan ook 4 euro negatief _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120843444
Ongeluk in Rotterdam waren platte wagens ipv ketelwagens ;(
  donderdag 27 december 2012 @ 23:28:59 #101
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120843928
quote:
6s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas... *O* :7
Terug ook?
Zo ja je goed laten vollopen in de DB-lounge in Dusseldorf met Becks en met lekkere sandwiches, voor noppie!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 27 december 2012 @ 23:34:08 #102
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120844201
Overleden man was 31 bij Barneveld. De zwaar gewonde vrouw 92...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120844275
En die echtgenoot van haar?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 23:38:28 #104
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120844451
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En die echtgenoot van haar?
Ook 92
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120844738
Leeftijd is niet interessant, er had gewoon geen dode moeten vallen...
  vrijdag 28 december 2012 @ 00:17:08 #106
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120846418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef b2py het volgende:
Treinen extra vertraagd door hoogwater
(Novum) - Vertraagde treinen lopen door het hoge waterpeil in Nederland mogelijk extra tijdverlies op. Bij hoogwater krijgen schepen voorrang op treinen die achter op schema rijden om de doorstroming op rivieren te garanderen, meldt spoorbeheerder Prorail donderdag.

Door de hoge waterstand kunnen minder schepen onder de spoorbruggen varen. Ook is sprake van een sterkere stroming, waardoor het voor schepen moeilijker is om vaart te minderen. Spoorbrugwachters moeten bruggen daardoor vaker openen.

Normaal gesproken krijgt het treinverkeer altijd voorrang. Tijdens hoogwater wordt geprobeerd de treinen volgens de normale dienstregeling te laten rijden, maar vertraagde treinen moeten wel wachten als het 'hoogwaterregime' van kracht is.

Bron

Ik dacht eerst, WTF! toen ik alleen de kop zag, erna denk ik. uhmmm ok.. :-(
Grappig. Nooit van het hoogwaterregime ghoord, maar misschien geldt dat alleen voor de Grote Riolen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120847147
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
  vrijdag 28 december 2012 @ 01:30:18 #108
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120849500
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.

Maar goed, jij moet er steeds vaker om lachen. Heb je dan nog meer voorbeelden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 28 december 2012 @ 01:44:57 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120852050
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 06:32:53 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 06:46:53 #111
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120852115
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:28 schreef bork het volgende:

[..]

Terug ook?
Zo ja je goed laten vollopen in de DB-lounge in Dusseldorf met Becks en met lekkere sandwiches, voor noppie!
Nee, helaas niet..
Hoe was Kerst in en Rondom Mulhouse? Er een beetje kunnen uitkomen?
pi_120852136
Het ongeval van gisteren bij Barneveld heeft het ontbijt nieuws van RTL 4 gehaald.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 28 december 2012 @ 07:25:25 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120852211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:52 schreef daanski82 het volgende:
Het ongeval van gisteren bij Barneveld heeft het ontbijt nieuws van RTL 4 gehaald.
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?

Die brengt brengt het nieuws altijd alsof ie bij je aan de keukentafel zit O+
pi_120852341
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 07:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?

Die brengt brengt het nieuws altijd alsof ie bij je aan de keukentafel zit O+
Klop, dat doet hij nog steets. Btw zag de zelfde item ook bij de NOS. ik vind alleen dat het journaal verdomd snel gaan. :-(
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_120853407
Heeft de NS niet de plicht zoals bij de HTM om altijd de laatste trein te laten rijden?
pi_120853817
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 01:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.

Maar goed, jij moet er steeds vaker om lachen. Heb je dan nog meer voorbeelden?
Laatst hadden ze weer iets over extra veel storingsploegen. Waren er niet meer dan vorige winter volgens mij. Maar veel van die dat soort zaken zijn niet openbaar waardig vaak ;-).

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 28-12-2012 10:13:56 ]
pi_120853821
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc ;)
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120853848
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:44 schreef Travel. het volgende:
Heeft de NS niet de plicht zoals bij de HTM om altijd de laatste trein te laten rijden?
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
pi_120853926
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?
Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nl
Heb het 1 keer meegemaakt, moest ik wachten voor de hoge gouwe brug Gouda.
pi_120854107
Denk dat die bruggen vooral voor goederenvervoer wachttijd opleveren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120854120
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.
pi_120854308
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:17 schreef Travel. het volgende:

[..]

Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.
Hoe ben je dan thuis gekomen?
Vaak zeggen ze dan dat je tot zo dicht mogelijk bij je eindpunt moet komen, Eindhoven in dit geval bijvoorbeeld, en vanaf daar een taxi krijgt.
pi_120854467
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Hoe ben je dan thuis gekomen?
Vaak zeggen ze dan dat je tot zo dicht mogelijk bij je eindpunt moet komen, Eindhoven in dit geval bijvoorbeeld, en vanaf daar een taxi krijgt.
Gewoon bij vrienden geslapen nu, conducteur zei dat ik niet verder dan Rotterdam zou komen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 11:02:09 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120855369
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc ;)
Flevoland en Utrecht staan er niet tussen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120855647
Gisteren is er nog wel een extra trein naar Venlo ingelegd. Laatste intercity reed niet door de persoon op het spoor, extra IC reed in een pad van ongeveer een half uur later.
  Redactie Sport vrijdag 28 december 2012 @ 11:15:50 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120855777
Er wordt gewoon gekeken hoeveel mensen er nog ergens heen moeten. Als het er nog veel zijn, dan rijdt er een trein, zijn het er wat minder dan wordt het een bus en als het er maar een paar zijn dan worden er taxi's ingezet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 11:16:38 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120855801
of een combinatie ervan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:18:35 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120855844
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 06:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, helaas niet..
Hoe was Kerst in en Rondom Mulhouse? Er een beetje kunnen uitkomen?
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwichtissues i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.
Ik heb er wel een deal uitgesleept, komende zomer gaan zij naar de zoo in Karlsruhe en ik naar Mulhouse/Colmar.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 28-12-2012 12:38:36 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120857182
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
In mijn ervaring wordt er meestal een extra trein ingezet, of - in het geval van een gemiste overstap op een Sprinter die je niet kan halen door vertraging dan wel uitval - stopt de Intercity op extra stations. Vind ik persoonlijk ook een stuk prettiger dan alternatief vervoer in de vorm van een taxi of bus :).
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:25:06 #130
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120857896
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:18 schreef bork het volgende:

[..]

Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwicht i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.
Ik heb er wel een deal uitgesleept, komende zomer gaan zij naar de zoo in Karlsruhe en ik naar Mulhouse/Colmar.
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.

Groeten uit de Thalys 1e klas, waar ik de enige stoel heb zonder stopcontact :')
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:37:54 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120858277
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.

Groeten uit de Thalys 1e klas, waar ik de enige stoel heb zonder stopcontact :')
Bedankt en alvast bedankt voor later, daat is wel knap gedaan !
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_120858362
ProRail start onderzoek naar verboden prijsafspraken
Gepubliceerd op 28-12-2012 om 12:04

ProRail is bezig met een onderzoek naar hoe de manier van inkoop en contracteren van spoormaterialen kan leiden tot verboden prijsafspraken. De spoorbeheerder doet dat naar aanleiding van een rechtszaak die Deutsche Bahn tegen enkele leveranciers van spoorstaven is gestart. De Duitse spoorwegmaatschappij eist een schadevergoeding van bedrijven die in het verleden illegale prijsafspraken hebben gemaakt.

ProRail zegt op dit moment geen directe aanleiding te hebben om te denken dat spoormaterialenleveranciers een kartel tegen de Nederlandse spoorbeheerder vormen. Niettemin geeft de situatie in Duitsland wel aanleiding voor ProRail om dit nader te onderzoeken.

Prijsafspraken

De rechtszaak in Duitsland volgt op de vaststelling van de Duitse kartelwaakhond, het Bundeskartellamt, dat tussen tussen 2001 en 2011 verschillende bedrijven Deutsche Bahn financieel hebben benadeeld door illegale prijsafspraken te maken. De betrokken bedrijven kregen hiervoor een boete van in totaal 124,5 miljoen euro.

Het grote verschil met Duitsland is dat in Nederland ProRail niet zelf spoormaterialen inkoopt, maar dat de spooraannemers dit doen. ProRail bepaalt wel de technische specificaties. Het onderzoek van ProRail loopt nog.

Bron
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:43:26 #133
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120858455
Oh het personeel wist het stoptcontact te vinden, namenlijk eerst het prullenbakje vooroverbuitelen, en dan daarachter... _O-
pi_120858519
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh het personeel wist het stoptcontact te vinden, namenlijk eerst het prullenbakje vooroverbuitelen, en dan daarachter... _O-
Goed personeel!
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:16:06 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120861888
Volgens AnsaldoBreda ligt het regelmatig stukgaan van de V250 niet aan de trein maar aan de infrastructuur. Zie http://www.twitter.com/AnsaldobredaSpA
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:21:48 #136
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_120862137
Mooi dat 'ie "extensively tested" is. Over de uitkomst van al die tests wordt alleen wel gezwegen natuurlijk ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_120862146
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:16 schreef James1988 het volgende:
Volgens AnsaldoBreda ligt het regelmatig stukgaan van de V250 niet aan de trein maar aan de infrastructuur. Zie http://www.twitter.com/AnsaldobredaSpA
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan? ^O^ Ohwacht, de Thalys scheurt al jaren zonder problemen over dat traject...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 14:29:04 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120862436
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:22 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan? ^O^ Ohwacht, de Thalys scheurt al jaren zonder problemen over dat traject...
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.

Dus een aantal problemen waren zeker bekend. Daar dien je voordat de V250 test rekening mee te houden en een oplossing voor te vinden. Dat het misbaksel uit Italië desondanks stuk gaat kan dan niet zonder meer alleen maar aan de baan liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120862521
Wat de oorzaak is, is niet zo boeiend voor de reiziger. Als het maar opgelost wordt. Na de eerste week gaat het wel beter maar zeker nog niet goed genoeg. Ik neem aan dat de technische staf er dus nog steeds hard mee bezig is.
pi_120862542
Als de Thalys die problemen in een paar maanden kan oplossen, moet een andere trein dat na 3 jaar testen toch ook kunnen?
pi_120862576
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.

Dus een aantal problemen waren zeker bekend. Daar dien je voordat de V250 test rekening mee te houden en een oplossing voor te vinden. Dat het misbaksel uit Italië desondanks stuk gaat kan dan niet zonder meer alleen maar aan de baan liggen.
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:34:41 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120862628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
pi_120862683
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
Wat is RBC?
pi_120862738
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 13:58:06 AnsaldoBreda: Fyra’s faults not caused by train inefficiencies. 1st part of Press release reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:00:03 The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has demonstrated the technological level of our products. 2nd reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:04:48 The problems occurred, after careful technical analysis carried out by AB staff as well as by experts of the company that manage the network reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:39 were not imputable to the train, but to issues related to the infrastructure system. reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:52 The V250, during the above-mentioned failures, immediately responded by deploying the security and control systems that are on board reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:10:42 The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe reageer retweet
AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:11:01 is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market. End of Press release reageer retweet
Voor de luie mensen ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 december 2012 @ 14:40:19 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120862847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
ik reken dat als problemen aan de baan, omdat
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120862870
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 14:41:02 ]
pi_120862906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:15 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gewoon gekeken hoeveel mensen er nog ergens heen moeten. Als het er nog veel zijn, dan rijdt er een trein, zijn het er wat minder dan wordt het een bus en als het er maar een paar zijn dan worden er taxi's ingezet.
Conducteur zei dat ik beter maar weg kon gaan, of moest wachten tot half 6
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:46:45 #148
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120863090
Wat een knurft.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:47:42 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120863126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is RBC?
Radio Block Center, de computer aan de walzijde.

Dat het issue niet eerder werd gevonden kwam door zeer specifieke omstandigheden: twee Thalyssen moesten elkaar binnen 4 minuten kruisen bij de grens.
  Redactie Sport vrijdag 28 december 2012 @ 14:48:08 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120863138
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Balen... sterkte in elk geval!

Even daarbuiten: heeft een geduwde goederentrein eigenlijk licht voorop?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:54:23 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120863396
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.

(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Sterkte ja!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')