Een pessimale oplossing, zeg maar.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:26 schreef James1988 het volgende:
Mee eens. Dat er vervangende bussen worden ingezet is echt een suboptimale oplossing.
Nee, de meest pessimale oplosing is "Station Zevenaar, iedereen uitstappen. Het is maar 18 kilometer lopen naar het station van Emmerich, als je een beetje doorloopt lukt je dat in 3,5 uur."quote:Op woensdag 26 december 2012 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een pessimale oplossing, zeg maar.
quote:Op woensdag 26 december 2012 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah, het traditionele "Niet zeuren, ik kan iets NOG slechters bedenken"
quote:Op woensdag 26 december 2012 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee James ga jij je zo katlam vol schransen
Misschien eerder de allereerste TGV vanaf Marne la Valleé Chessy en dan de Fyr....ach laat ook maarquote:
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 06:48 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb me aangemeld voor nieuwjaarsrondje
Moet er wel bij zeggen dat andere data misschien ook wel uitkomen, maar dat is afhankelijk van stage. In het goederenvervoer weet je je rooster voor de week er op, pas op donderdag.
Niet meer, alleen nog TGV, Eurostar, en RER.quote:Op donderdag 27 december 2012 10:10 schreef b2py het volgende:
Helemaal vergeten ja, thalyssen vanuit chessy.
Erg dramatisch, al zeg ik het zelf..quote:Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Dan ben ik erg benieuwd wat de CAO en eventueel de Arbeidstijdenwet daar over zeggen.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
jazeker. Het is de 472 dia als oefenobject dient in Wijster. Het stel heeft in 2006 een aanrijding gehad met een soortgenoot en is daarna terzijde gesteldquote:Op donderdag 27 december 2012 12:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik kon het door de bomen niet goed zien, maar staat er nou Plan V bij de VAM?
Bij HC's van de NS ook.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Grappig. Zo werkt dat bij treindienstleiders ook.
Dat verklaard een hoop. Was zeker een file denk ik.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:36 schreef greavy het volgende:
Wedje auto versus trein. De trein heeft gewonnen. Er zijn 2 traumahelikopters onderweg, uit Nijmegen en uit Rotterdam. Dus dat is daar niet best met de inzittenden (van de auto gok ik).
Hopelijk volgen de hulpverleners ook snelquote:Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef Fiorano het volgende:
Woon vlak in de buurt, gigantisch veel sirene's die kant op...
Kom vaak daar, vraag me echt af hoe je daar op de overweg komt. Er staan zelfs nog voor de overgang allerlei rode knippers.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef greavy het volgende:
1 zwaargewonde en 1 dode volgens de Persvoorlichting.
Grapjas aan?quote:Op donderdag 27 december 2012 18:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Hopelijk volgen de hulpverleners ook snel
quote:BARNEVELD - Bij een ongeval op de spoorovergang tussen de Stationsweg en de Baron van Nagellstraat in Barneveld is donderdagavond even na zes uur een man om het leven gekomen en een vrouw zwaargewond geraakt.
Volgens getuigen stond een auto met een oudere man en vrouw door onbekende reden stil op de overweg. De man wilde zijn vrouw uit de wagen helpen, een passant schoot hem te hulp.
Op dat moment kwam er een trein aan, die de auto raakte én de man die hulp bood. Laatstgenoemde overleefde de klap niet.
De vrouw in de auto liep onder meer zeer ernstig beenletsel op.
De overgang ligt bij Transferium Barneveld Noord op de spoorlijn tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Minder, ik meen dat die boog max 100 is.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:15 schreef greavy het volgende:
Valt me nog mee dat die auto daar staat. Die IC rijdt daar altijd op hoge snelheid (120-130km/h).
19:06:5327-12-1217BRANPRIO 1 CE541 HW651 HV651 TS651 AG901 BUTAANWEG/Propaanweg VONDELINGENPLAAT ROTTERDAM (RT) HV Trein (trein) Vak: 5999530quote:Op donderdag 27 december 2012 19:21 schreef greavy het volgende:
En op de Vondelingenplaat in Rotterdam is het ook al raak. Trein versus auto. Gewonden. Ook gevaarlijke stoffen in het spel. Daar is ook groot alarm geslagen.
Edit: Zeer groot alarm. Er lekt "iets" in de ketelwagon(s).
het was niet de IC Berlijn, maar de IC Den Haag - Enschede die de aanrijdingstrein wasquote:Op donderdag 27 december 2012 18:28 schreef daanski82 het volgende:
Wat heeft de IC uit Duitsland nu weer bij de spoorweg overgang in barneveld uitgespookt?
Baanvaksnelheid is 130 op Watergraafsmeer-Apeldoorn, en voor die bocht moet in beide richtingen behoorlijk de ankers uitgegooid worden.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:27 schreef greavy het volgende:
Hm, 100.., Ik dacht 120 of 130. Maar dan nog, ook al rijdt ie daar 80 of 100 de boog door...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 27-12-2012 21:39:07 ]
Gruwelijk!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas...![]()
Wat is daar verschrikkelijk aan?quote:
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden.
Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achterquote:Op donderdag 27 december 2012 22:06 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk zijn de OV-chippalen van NS geüpdatet. Voortaan geven ze een melding in de zin van "Maximaal één kaart tegelijk aanbieden" als iemand een portemonnee er tegenhoudt met meerdere OV-chipkaarten en/of andere kaarten met RFID-chip.
Hopelijk verdwijnt daarmee het probleem van personen die momenteel 30 seconden lang proberen uit te checken door hun portemonnee met meerdere kaarten in alle mogelijke posities aan te bieden. En de irritante pieptonen die daarmee gepaard gaan...
is van 2 decquote:Op donderdag 27 december 2012 21:49 schreef Flodder450 het volgende:
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=21206
Juist helemaal niks, is iets Noord-Hollands denk ikquote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wat is daar verschrikkelijk aan?
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Viezze het volgende:
[..]
Klopt! Hij reageert ook op een Oyster kaart kwamen we gisteren achter
Die kans is vrij groot inderdaad.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.
Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden.
Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot inderdaad.
Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaartenik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ookquote:Op donderdag 27 december 2012 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Volgens mij is dat technisch ook praktisch gelijk aan ons OV-chipkaartsysteem.
Overigens schijnen ook sommige andere passen te storen met je OV-chipkaart, heb er zelf gelukkig geen last van dus kan gewoon m'n portemonnee voor de lezer houden.
Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)quote:Op donderdag 27 december 2012 22:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Waarom twee OV-chipkaarten? Gedoe met incompatibele abonnementen?
Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het pasje van de bewaakte fietsenstalling reageert ook
Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doenquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee niet eens. Studenten OV en NS Privilegepas (waar je dan weer niet mee hoeft in te checken)
Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig primaquote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook twee OV-chipkaarten: de eerste heb ik zelf gekocht (toen ik voor m'n werk regelmatig in Amsterdam moest zijn en ik geen zin had in geklooi met strippenkaarten en declareren), de tweede kreeg ik toen ik een VDU aanvroeg.
Goede vraag, waar kan ik dat zien?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Kun je dat tegenwoordig niet aan je OV-chipkaart koppelen? Met OV-fiets kan dat in ieder geval wel, erg handig.
Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/quote:Op donderdag 27 december 2012 22:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Goede vraag, waar kan ik dat zien?
Pak EVA er wel even bij
Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:19 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oh jee. Succes. Ik zou je aanraden gewoon zelf te zoeken op http://www.nsfiets.nl/
Ja, maar het was toen bij Connexxion (dubbel ingecheckt) en ik heb zowaar mijn borg terug gekregen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Lekker handig van NS dat ze dan zo'n storende chip erin doen. Nooit van gehoord trouwens, een Privilegepas. Wat is dat?
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik nietquote:Op donderdag 27 december 2012 22:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik heb er ook twee, maar gebruik er slechts één. Eén kaart voor alle OV en zo;). Werkt bij mij gelukkig prima.
Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pasquote:Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Staat weinig nuttigs over op die website, zal wel even naar de stallingsbeheerder gaan.
Alhoewel die lui vaak niet veel intelligenter zijn dan Eva..
Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de NS-kaart. Vorig jaar heb ik die tweede OV-chipkaart gebruikt om een Altijd Vrij op te zetten. Als ik dat op mijn NS-kaart zou hebben geladen zou ik mijn VDU kwijt zijn geraakt, en dat wil ik niet
Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonementquote:Op donderdag 27 december 2012 22:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Had m'n berichtje nog gewijzigd, volgens mij is dit wat je zoekt: http://www.ov-fiets.nl/ovfiets/extras/extras/stallen-op-pas
Kan dus echter enkel als je een OV-fietsabonnement hebt. Kost een tientje per jaar en dan kun je dus ook OV-fietsen huren met je chipkaart. Aanradertje hoor, werkt prima dat systeem
Zal in de toekomst vast mogelijk worden. In het begin kon je een OV-fietsabonnement ook nog niet aan een chipkaart koppelen. Work in progress als het ware.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Nah ik hoef geen OV-Fiets abbonement
Maar bedankt, kan dus niet op een OVC waar dat niet op zit..
Lekker kut weer..
VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat iets niet compatibel is, en hoe kom je daar achter?
Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
VDU en Altijd Vrij zijn technisch compatible, het is een business rule.
"Als het product VDU op de geselecteerde kaart is geladen, dan:
- Beëindig VDU per ingangsdatum Altijd Vrij
- Stort resterende abonnementsgeld terug (abonnementsgeld / resterende maanden)
- Voeg product Altijd Vrij toe aan kaart"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samenreiskorting geldt nog steeds met Altijd Vrij.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik wil niet lullig overkomend maar _waarom_ kan dat niet....Als ik nou beide wil, dus altijd vrij en 3 mensen voordelig mee wil laten reizen.. Dan moet ik dat toch weten?
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is mij destijds ook overkomen. Op een van de passen is het saldo dan ook 4 euro negatiefquote:Op donderdag 27 december 2012 22:13 schreef Viezze het volgende:
[..]
Die kans is vrij groot inderdaad.
Bij mij kan dat dus niet vanwege twee ov chipkaartenik deed het wel, tot ik in met twee kaarten ingecheckt was in de bus (op een van de twee kaarten stond geen saldo) en sindsdien haal ik de pas er maar gewoon uit.
Terug ook?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja morgen Parijs - Dusseldorf 1e klas...![]()
Ook 92quote:
Grappig. Nooit van het hoogwaterregime ghoord, maar misschien geldt dat alleen voor de Grote Riolen.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:03 schreef b2py het volgende:
Treinen extra vertraagd door hoogwater
(Novum) - Vertraagde treinen lopen door het hoge waterpeil in Nederland mogelijk extra tijdverlies op. Bij hoogwater krijgen schepen voorrang op treinen die achter op schema rijden om de doorstroming op rivieren te garanderen, meldt spoorbeheerder Prorail donderdag.
Door de hoge waterstand kunnen minder schepen onder de spoorbruggen varen. Ook is sprake van een sterkere stroming, waardoor het voor schepen moeilijker is om vaart te minderen. Spoorbrugwachters moeten bruggen daardoor vaker openen.
Normaal gesproken krijgt het treinverkeer altijd voorrang. Tijdens hoogwater wordt geprobeerd de treinen volgens de normale dienstregeling te laten rijden, maar vertraagde treinen moeten wel wachten als het 'hoogwaterregime' van kracht is.
Bron
Ik dacht eerst, WTF! toen ik alleen de kop zag, erna denk ik. uhmmm ok.. :-(
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etcquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef b2py het volgende:
Ik moet steeds vaker lachen om dingen die ProRail de wereld in slingert en waar dan het eigen ps personeel nog nooit van gehoord heeft. Geniaal.
Nee, helaas niet..quote:Op donderdag 27 december 2012 23:28 schreef bork het volgende:
[..]
Terug ook?
Zo ja je goed laten vollopen in de DB-lounge in Dusseldorf met Becks en met lekkere sandwiches, voor noppie!
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:52 schreef daanski82 het volgende:
Het ongeval van gisteren bij Barneveld heeft het ontbijt nieuws van RTL 4 gehaald.
Klop, dat doet hij nog steets. Btw zag de zelfde item ook bij de NOS. ik vind alleen dat het journaal verdomd snel gaan. :-(quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Even offtopic maar doet Jan de Hoop dat nog steeds?
Die brengt brengt het nieuws altijd alsof ie bij je aan de keukentafel zit
Laatst hadden ze weer iets over extra veel storingsploegen. Waren er niet meer dan vorige winter volgens mij. Maar veel van die dat soort zaken zijn niet openbaar waardig vaak ;-).quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ach ja, er bestaat ook genoeg lokale regelgeving, dus zo vreemd hoeft het ook weer niet te zijn.
Maar goed, jij moet er steeds vaker om lachen. Heb je dan nog meer voorbeelden?
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.quote:Op vrijdag 28 december 2012 09:44 schreef Travel. het volgende:
Heeft de NS niet de plicht zoals bij de HTM om altijd de laatste trein te laten rijden?
Vrijwel nooit, er zijn gaten in dienstregeling waarin de bruggen open kunnen. Te vinden op www.beweegbarespoorbruggen.nlquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar hoevaak gebeurt het dat een trein daarop moet wachten?
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Hoe ben je dan thuis gekomen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:17 schreef Travel. het volgende:
[..]
Den haag-Venlo is me geen taxi aangeboden.
Gewoon bij vrienden geslapen nu, conducteur zei dat ik niet verder dan Rotterdam zou komen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe ben je dan thuis gekomen?
Vaak zeggen ze dan dat je tot zo dicht mogelijk bij je eindpunt moet komen, Eindhoven in dit geval bijvoorbeeld, en vanaf daar een taxi krijgt.
Flevoland en Utrecht staan er niet tussenquote:Op vrijdag 28 december 2012 06:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
We hebben ook in elke provincie spoorbruggen die open kunnen etc
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwichtissues i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, helaas niet..
Hoe was Kerst in en Rondom Mulhouse? Er een beetje kunnen uitkomen?
In mijn ervaring wordt er meestal een extra trein ingezet, of - in het geval van een gemiste overstap op een Sprinter die je niet kan halen door vertraging dan wel uitval - stopt de Intercity op extra stations. Vind ik persoonlijk ook een stuk prettiger dan alternatief vervoer in de vorm van een taxi of busquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, wel om je dan op een andere wijze naar huis te brengen. Meestal een taxi dus.
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:18 schreef bork het volgende:
[..]
Ik was er wel uit maar mijn fellow companions haakten af. Mevr. Bork kreeg weer last van evenwicht i.v.m. ontsteking in haar oor en jr. had het na 1 markt al mee gehad.
Ik heb er wel een deal uitgesleept, komende zomer gaan zij naar de zoo in Karlsruhe en ik naar Mulhouse/Colmar.
Bedankt en alvast bedankt voor later, daat is wel knap gedaan !quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jammer, maar volgende keer maakt deze eend weer graag een reisadvies op maat voor je.
Groeten uit de Thalys 1e klas, waar ik de enige stoel heb zonder stopcontact
Goed personeel!quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh het personeel wist het stoptcontact te vinden, namenlijk eerst het prullenbakje vooroverbuitelen, en dan daarachter...
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:16 schreef James1988 het volgende:
Volgens AnsaldoBreda ligt het regelmatig stukgaan van de V250 niet aan de trein maar aan de infrastructuur. Zie http://www.twitter.com/AnsaldobredaSpA
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Volgende keer het hogesnelheidsspoor ook maar door italianen laten bouwen dan?Ohwacht, de Thalys scheurt al jaren zonder problemen over dat traject...
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de Thalys had in het begin ook grote problemen, met name bij de grensovergang van/naar België. Sinds dit opgelost is gaat het een stuk beter met de Thalys.
Dus een aantal problemen waren zeker bekend. Daar dien je voordat de V250 test rekening mee te houden en een oplossing voor te vinden. Dat het misbaksel uit Italië desondanks stuk gaat kan dan niet zonder meer alleen maar aan de baan liggen.
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
Wat is RBC?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 13:58:06AnsaldoBreda: Fyra’s faults not caused by train inefficiencies. 1st part of Press release reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:00:03The start of the high-speed train V250, between Belgium and the Netherlands, has demonstrated the technological level of our products. 2nd reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:04:48The problems occurred, after careful technical analysis carried out by AB staff as well as by experts of the company that manage the network reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:39were not imputable to the train, but to issues related to the infrastructure system. reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:05:52The V250, during the above-mentioned failures, immediately responded by deploying the security and control systems that are on board reageer retweet
twitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:10:42The V250, which therefore represents a state of the art response to the request for fast links in Europe reageer retweet
Voor de luie mensentwitter:AnsaldoBredaSpA twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 14:11:01is a vehicle extensively tested and perfectly able to compete in the market. End of Press release reageer retweet
ik reken dat als problemen aan de baan, omdatquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die problemen lagen aan ERTMS, dat lag niet aan de infrastructuur zelf of aan de treinen.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Om precies te zijn: de problemen lagen bij de RBC (die crashte en herstartte automatisch) en een suboptimale GSM-R-dekking.
Conducteur zei dat ik beter maar weg kon gaan, of moest wachten tot half 6quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:15 schreef dennistd het volgende:
Er wordt gewoon gekeken hoeveel mensen er nog ergens heen moeten. Als het er nog veel zijn, dan rijdt er een trein, zijn het er wat minder dan wordt het een bus en als het er maar een paar zijn dan worden er taxi's ingezet.
Radio Block Center, de computer aan de walzijde.quote:
Balen... sterkte in elk geval!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Sterkte ja!quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:40 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren helaas betrokken geweest bij die aanrijding op de Bhutaanweg in Rotterdam.
Met mij en mcn gaat het goed, heel erg geschrokken uiteraard. Met de rangeerder gaat het naar omstandigheden ook goed.
(Ga verder niet in op medische status en ook niet op voorval zelf ivm justitieel onderzoek).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |