Behalve morgen wanneer ik voor het eerst zelfstandig het baanvak op ga! Haha. Maar volgens min gaat het momenteel wel redelijk inderdaad.quote:7 vind ik niet echt terecht. Zo beroerd doet Arriva het niet op dat traject. Sterker nog, de treinen op Zwolle - Emmen rijden volgens mij redelijk op tijd nu. Ik ken wel een traject waar het minder gaat
Volgens mij 2,65m breed, standaard light-rail maat. Treinen zijn 3,00m (net als de Amsterdamse metro).quote:Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef b2py het volgende:
Nog even toevoegen op dat vermetroën van de Hoekse Lijn. Dat wordt nog wel een mooie uitdaging daar met die goederen. Er zit best veel goederenemplacement vast aan de spoorlijn naar Hoek van Holland. Weet iemand het profiel van vrije ruimte van de Rotterdamse metro?
Lijkt erop alsof die website faalt, wordt niks gedownload hier als ik hem 'download'..quote:Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf
Misschien zit er wat leuks bij?
Ja er zit wel wat leuks in.quote:Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef James1988 het volgende:
Iemand heeft een tijd terug geWOBt en wat documenten over de V250 opgevraagd. Hier te vinden: http://www.rijksoverheid.(...)inmaterieel-v250.pdf
Misschien zit er wat leuks bij?
Om de bijlages binnen te halen die in dat PDF-document staan heb je één of andere Flash-player nodig. Die heb ik ff geïnstalleerd en kan alles openen&lezen.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bij mij zeurt 'ie dat die een of ander vage adobe-extensie op het pdf formaat gebruikt die mijn pdf reader blijkbaar niet snapt![]()
Jammer dan. Ik lees het hier wel
Nee, PDF is de open standaard, Acrobat is de software die veel mensen ervoor gebruiken. En blijkbaar daarbij nog eens een of andere vage plugin...quote:Op woensdag 12 december 2012 20:25 schreef Duvel het volgende:
Inmiddels wel aangenomen als open standaard.
Eh ja, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee, PDF is de open standaard, Acrobat is de software die veel mensen ervoor gebruiken. En blijkbaar daarbij nog eens een of andere vage plugin...
haha. Succes of sterkte. Wat moet ik je wensen?quote:Op woensdag 12 december 2012 19:38 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Behalve morgen wanneer ik voor het eerst zelfstandig het baanvak op ga! Haha. Maar volgens min gaat het momenteel wel redelijk inderdaad.
Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:34 schreef b2py het volgende:
Er zitten heleboel documenten in de PDF over de toelating tot het spoornet. Zo zit er een volledig keuringsdocument bijgevoegd van een v250 die gekeurd is door Lloyds voor in gebruik name!
Emoe?quote:Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.
toelating tot reizigersdienst is nog niet heel erg lang geleden afgegeven. Dat was ergens dit jaarquote:Op woensdag 12 december 2012 20:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Note: Op 7 november 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot het nederlandse spoornet.
En op 20 December 2011 is de Fyra V250 EMU officieel toegelaten tot de grensbaanvakken met België.
Ging ook alleen over toelating tot het spoornet, niet met reizigersquote:Op woensdag 12 december 2012 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toelating tot reizigersdienst is nog niet heel erg lang geleden afgegeven. Dat was ergens dit jaar
De andere naam van de V250 is Albatros geloof ik...quote:Op woensdag 12 december 2012 20:41 schreef Viezze het volgende:
[..]
Emoe?
[ afbeelding ]
Vandaar het design
TGV is ander product dan Thalys.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat mij trouwens opviel toen ik een treinreis aan het plannen was (Hier consulteerbaar planning voor wie interesse heeft ) Is dat de HAFAS aangeeft dat er geen Fietsen in de Fyra vervoerd kunnen worden. Ik dacht de HAFAS te kunnen betrappen op de eerste fout, maar nee
Even nakijken en inderdaad van alle TGV achtigen in Europa zijn we als fietsland de enigen waarbij het niet kan. écht wat een Faalzooi![]()
http://www.nshispeed.nl/n(...)meenemen-in-de-trein![]()
Overigens betrap ik ze op een fout, staat op de NSH site dat in de tgv de fiets alleen meekan in een hoes, een snelle blik op de SNCF site leert dat je hem ook normaal kan meenemen voor 10 euro extra...
Gisteren reed de IC Lelystad - Vlissingen het station Den Haag Laan van NOI voorbij. We stonden op het voorste balkon direct achter machinist en we reden op een zeker moment NOI voorbij. Een vrouw wilde eruit op NOI en deed navraag bij de conducteur. Hij wist het zelf ook niet en deed de deur naar de machinist open en vroeg of hij niet een station vergeten was. Hierop beweerde de machinist dat dit niet zo was en reed vrolijk verder naar HSquote:Op woensdag 12 december 2012 19:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn trein rijdt zojuist "door een fout van de treindienstleiding" leiden centraal voorbij
-edit- verkeerde wissel, we stonden niet langs een perron volgens de omroep.
Ik heb het erover dat van alle Snelle treinen er fietsmogelijkheden zijn, behalve de Fyra. En dat in een Fietsland als Nederlandquote:Op woensdag 12 december 2012 21:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je lijkt het te hebben over een snelle trein die in Frankrijk komt en in Nederland komt, dat kan alleen de Thalys zijn
Voor een combinatie van beiden doe ik het ook. Denk dat ik beide wel nodig ben.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
haha. Succes of sterkte. Wat moet ik je wensen?
is inderdaad lastig. Had er laatst een die vond het niet nodig om op Amsterdam Bijlmer ArenA te stoppen.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:18 schreef zoem het volgende:
[..]
Gisteren reed de IC Lelystad - Vlissingen het station Den Haag Laan van NOI voorbij. We stonden op het voorste balkon direct achter machinist en we reden op een zeker moment NOI voorbij. Een vrouw wilde eruit op NOI en deed navraag bij de conducteur. Hij wist het zelf ook niet en deed de deur naar de machinist open en vroeg of hij niet een station vergeten was. Hierop beweerde de machinist dat dit niet zo was en reed vrolijk verder naar HS
quote:Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen?Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon
![]()
En de plaatsen waar fyra stopt zijn niet bepaald fiets vriendelijkequote:Op woensdag 12 december 2012 22:10 schreef Anno1982 het volgende:
En vergeet niet, de Fyra is helemaal nieuw in Europa en laat zich met niets vergelijken.
Dat een fiets wel mee mag in andere TGV-achtigen zegt dus helemaal niets.
Waar in Belgie is de foto genomen?quote:Op woensdag 12 december 2012 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrienden, we zijn eruit. Het lek is boven
De Fyra
Is een goederentrein![]()
[ afbeelding ]
Sterker nog, men is compleet vergeten hoe het woord "Reiziger" ook weer ging. Of het woord "toegankelijk", trouwens.
spelfouten, driequote:Op woensdag 12 december 2012 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar dan is het toch niet meer dan logisch, behalve de spelfout?
trein is niet bedoeld om lokaal te nemen. Daarvoor pak je maar de fietsquote:Op woensdag 12 december 2012 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
spelfouten, drie
Los van dat het nogal ridicuul is om in Nederland reizigers de Fyra IN te jagen, en in België erUIT
Noord stoptie nietquote:Op woensdag 12 december 2012 23:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
trein is niet bedoeld om lokaal te nemen. Daarvoor pak je maar de fiets![]()
Tenmisnte, ik hoop dat je geen kaartjes brussel noord naar zuid kan reserveren
Wat zou het verrekken, in D kan je ook de ICE van Oberhausen naar Duisburg pakken.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
trein is niet bedoeld om lokaal te nemen. Daarvoor pak je maar de fiets![]()
Tenmisnte, ik hoop dat je geen kaartjes brussel noord naar zuid kan reserveren
Ik zeg ook niet dat je het moet verbieden, maar ik zeg ook dat het me niet zal verbazen als het niet kan, met die draak van een treinquote:Op woensdag 12 december 2012 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou het verrekken, in D kan je ook de ICE van Oberhausen naar Duisburg pakken.
Kost je een godsvermogen en je wint er geen seconde mee, maar het KAN![]()
Nahverkehr is Verbundtarif zone A: ¤ 2,40 (6 minuten)
IC ¤ 6,50 (6 minuten)
ICE ¤ 9,00 (6 minuten)
Maar het KAN![]()
Waarom zou je dat verbieden?
Reactie NS:quote:NMBS-baas wil uitleg over Fyra-problemen
Marc Descheemaecker, de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, heeft de top van de Nederlandse Spoorwegen (NS) en NS Hispeed ontboden. Hij wil vrijdag meer uitleg krijgen over de technische problemen van de Fyra. (...)
http://www.standaard.be/a(...)DMF20121212_00399871
Je kan toch intussen wel een aardige compilatie maken van onnozele uitspraken van NS-woordvoerders, of niet dan?quote:(..)
De NS laat weten ''regulier overleg'' te hebben met collega's van NMBS.
''Dergelijke woorden (op het matje roepen red.) zou ik niet gebruiken om de situatie uit te leggen'', zegt een woordvoerder van NS.
Volgens hem zullen beide spoorwegmaatschappijen gewoon als partners de eerste week van de hogesnelheidstrein tussen Amsterdam en Brussel evalueren. ''En dan zullen we gezamenlijk kijken wat er beter moet en beter kan.'' (...)
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-hispeed-matje.html
pak em beet 72 uur geleden was men nog "tevreden over de start van de Fyra".quote:Op woensdag 12 december 2012 23:27 schreef Igen het volgende:
Je kan toch intussen wel een aardige compilatie maken van onnozele uitspraken van NS-woordvoerders, of niet dan?
Waarschijnlijk moet ik in het weekend opdraven ....quote:Op woensdag 12 december 2012 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
ga je dan in het weekend of doordeweeks?
de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggenquote:Op woensdag 12 december 2012 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
pak em beet 72 uur geleden was men nog "tevreden over de start van de Fyra".
Overigens denk ik in dit geval dat NS dichter bij de werkelijkheid zit dan de Belgen qua toonzetting.
Het is toch ook een project van de Nederlanders?quote:Op woensdag 12 december 2012 23:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen
kan me herinneren dat zaken als materiaalkeuze gezamelijk genomen zijn toch?quote:Op woensdag 12 december 2012 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is toch ook een project van de Nederlanders?
Stelletje neukfouten. ZIJ wilden zo nodig onafhankelijk worden, ga dan ook maar eens eindelijk op eigen benen staanquote:Op woensdag 12 december 2012 23:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen
Als ik weer ergens een toertocht rijd, is het toch erg fijn om met de racefiets in de trein te stappen. En ik ga ook regelmatig met de racert in de trein om daarna terug naar huis te fietsen. Altijd wind mee.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen?Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon
![]()
Smakelijkquote:Op woensdag 12 december 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als ik weer ergens een toertocht rijd, is het toch erg fijn om met de racefiets in de trein te stappen. En ik ga ook regelmatig met de racert in de trein om daarna terug naar huis te fietsen. Altijd wind mee.
Mwoach, ja, in zoverre... de Belgen hebben in het verleden al wel vaker laten blijken dat ze vooral meedoen omdat er contractuele verplichtingen zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:32 schreef Koen66 het volgende:
[..]
kan me herinneren dat zaken als materiaalkeuze gezamelijk genomen zijn toch?
dan hadden ze de hele lijn 100% aan de NS moeten laten en niet achteraf gaan zeurenquote:Op woensdag 12 december 2012 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mwoach, ja, in zoverre... de Belgen hebben in het verleden al wel vaker laten blijken dat ze vooral meedoen omdat er contractuele verplichtingen zijn.
Op de beurs. Een joker aan het zoeken voor zijn junk paper.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
O ja, vergeten.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.quote:
Eens, maar er zijn treinen naar Amsterdam voor terug gekomen (weliswaar minder dan naar Rotterdam gingen, maar toch)quote:2. Apeldoorn en Deventer: minder rechtstreekse treinen naar Utrecht
Weinig aan te doen, het enige dat je kunt doen is de IJssellijn ook een kwartier omgooien (o.a. schrappen stops tussen Arnhem en Nijmegen). Daarmee kom je alleen in Zwolle weer buiten de knoop te liggen, ook niet heel handig...quote:3. Vervallen snelle overstappen in Deventer
Dit is nu 48 minuten naar zowel HS als CS, met de Benelux ging het vorig jaar in 41 minuten. Nu wordt er extra gestopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan v. NOI, voor die reizigers is het dus wel een verbeteringquote:4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
Geen zicht opquote:5. De treinen uit Haarlem richting het zuiden zijn te druk
10 minuten na aankomst gaat er zowel een IC naar Amsterdam als een IC naar Rotterdam. Er is alleen geen overstap op de sprinter richting Baarn. Die was ook al 22 minuten, maar is nu 29 minuten geworden.quote:6. Veluwestoptrein heeft slechte overstappen in Amersfoort
Niet zo gek met allemaal nieuwe machinisten op het krapste spoor van Nederland... Bekijk het over 2-3 weken nog eens zou ik zeggenquote:7. Emmen-Zwolle: Arriva maakt er een zooitje van
Zou best kunnen, ben niet zo thuis in die hoekquote:8. Overstap Veolia > NS in Heerlen is te kort
Dat is een wens van de provincie, dus daarvoor zul je toch echt bij de provincie moeten klagen ipv bij NS.quote:9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen. Misschien tot de trein op lengte is ook maar de IC uit Rotterdam/Den Haag die tot Utrecht rijdt doortrekken naar Amersfoort als voor/natrein.quote:10. De treinen tussen Amersfoort en Utrecht zijn te druk.
Je kan de IC naar Amsterdam CS wat sneller achter de NO aan sturen te Lelystad. (2 of 3 in plaats van 4 minuten) Als je dan bij Oostvaarders een sneller uitrijwissel plaatst en een extra sein tussen Oostvaarders en Buiten en eentje direct na station Buiten plaatst komt het goed en is het nog aardig robuust ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
[IC stop Almere buiten]
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen.
Of zou het deze keer een echte trein zijn die voor de vertraging zorgt?twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 13-12-2012 om 06:51:50#ICBrussel 9208: #Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 (1/2) reageer retweet
lijkt wel een reis van amsterdam naar alkmaar hedendag :pquote:Op donderdag 13 december 2012 00:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.
Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht.
Den Haag is ook al naar alternatieven aan het zoeken:quote:Op donderdag 13 december 2012 08:07 schreef bork het volgende:
Concurrentie voor de NS? Misschien
Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen.
Deze is ook online
http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806
twitter:MatthijsHgsmn twitterde op donderdag 13-12-2012 om 08:39:47Haha, Hier is #NS blij mee! Ze plaatsen een dure #Fyra outsert. Staat er vervolgens een klote #artikel in de krant! http://t.co/jo6tZAe8 reageer retweet
Ik bedoelde eigenlijk niet jouw verhaal specifiekquote:
Agenda Wilma Mansveldquote:Op donderdag 13 december 2012 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis..
Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag
quote:Donderdag 13 december
15.00-21.00 uur: Algemeen Overleg Vervoersconsessie hoofdrailnet, Tweede Kamer
Owquote:
De infra moet nog even wennen aan de GTWs.quote:Op donderdag 13 december 2012 08:41 schreef zoem het volgende:
Het traject Winterswijk - Arnhem staat sinds afgelopen maandag bijna onafgebroken bij de storingen. Wat is daar eigenlijk aan de handEr wordt alleen gemeld "door diverse oorzaken" of "door eerdere verstoring".
Ik ben zojuist voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling ergens zonder vertraging aangekomenquote:Op donderdag 13 december 2012 08:47 schreef b2py het volgende:
Sinds deze TT heb ik alleen maar vertraging
Kwam bij Uitgeest achter de sprinter terecht, uiteindelijk +14 op Amsterdam Amstel.
niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dagquote:Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Q. het volgende:
[..]
De infra moet nog even wennen aan de GTWs.
In de Achterhoek las ik over problemen met de uitschuifbare treeplanken, die zouden over het perron schrapen en strooizand meenemen in het uitschuifmechanisme.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag
Tsja, wat doe je tegen zoveel koppigheid?quote:117 Teletekst do 13 dec
***************************************
Helft reizigers Fyratrein vertraagd
***************************************
` De helft van de reizigers met de Fyra
is de afgelopen dagen te laat op zijn
bestemming gekomen.De NS zegt dat sinds
zondag elke dag technische problemen
zijn geweest.Tweederde van de reizigers
had een kwartier vertraging,eenvijfde
was langer dan een half uur onderweg.
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS
wil snel uitleg van de NS.Morgen gaan
directieleden van de NS en NS-dochter
Hispeed daarvoor naar België.
Volgens de NS zijn de Fyra-machinisten
nog onwennig.Ook het samenwerken met de
Belgen verloopt nog niet vlekkeloos en
de nieuwe dienstregeling speelt een
rol.Het heet "een kwestie van wennen"
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Hoe zit dat met de ICE naar Brussel? Gaat dat ook via de NMBS?quote:Op donderdag 13 december 2012 08:32 schreef James1988 het volgende:
Voor dienstregeling 2014 zal het niet lukken, want er zijn maar zeer weinig vervoerders die de benodigde papieren hebben om in België aan personenvervoer te mogen doen. Alleen de NMBS (en wellicht Eurostar) hebben dat.
Lijkt op hetzelfde probleem als toen de eerste GTW's in het noorden gingen rijden: de perrons zijn te laag. Normaal hoort die treeplank uit te schuiven tot te perronrand, niet er overheen.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:44 schreef Q. het volgende:
[..]
In de Achterhoek las ik over problemen met de uitschuifbare treeplanken, die zouden over het perron schrapen en strooizand meenemen in het uitschuifmechanisme.
De ICE Duitsland - Brussel is weliswaar een DB-trein, maar wordt op Belgisch grondgebied gereden door de NMBS.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de ICE naar Brussel? Gaat dat ook via de NMBS?
Ze zullen het vijfde rijtuig bedoelen met nummer 15quote:Op donderdag 13 december 2012 12:14 schreef bork het volgende:
Thalys gestopt in Mortsel na felle rookontwikkeling
Een Thalys-hogesnelheidstrein, die van Parijs naar Amsterdam reed, is vanochtend rond 9.30 uur tot stilstand gebracht in het station Mortsel-Oude God nadat er zich rook had ontwikkeld in het vijftiende rijtuig. Dat meldt Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel. De oorzaak van de felle rook zou een technisch defect zijn.
Defect stel gebeurt niet zo heel vaak hoor. Ik heb late diensten deze week en niet op Groningen, dus ik kan het zo niet zeggen. Wel is het zo dat de aankomende Intercity twee minuten voor het vertrek van de andere binnen zou moeten zijn, dus met wat vertraging uit Assen ontstaat er soms een conflict.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:29 schreef dennistd het volgende:
Je, of ziggy vergeet het een rijweg in te stellen
Het is ook vaak een defect stel, die moet er dan nog voor weg gehaald worden en dat duurt natuurlijk even
Inderdaad, de Thalys heeft maar 8 rijtuigen (+motorwagen). Puike journalistiek weerquote:Op donderdag 13 december 2012 12:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze zullen het vijfde rijtuig bedoelen met nummer 15
quote:Op donderdag 13 december 2012 12:21 schreef James1988 het volgende:
Er staat op dit moment een Fyra afkomstig uit België stil tussen Rotterdam en Schiphol.
Wat een gelul weer.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://nos.nl/video/45110(...)enstregeling-ns.html
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerktquote:Op donderdag 13 december 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Daar is toch helemaal geen station?
Dat is eerder van de regen in een zoutzuurbad.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
" In Antwerpen stapten ze dan over op een Fyra richting Nederland", zegt Patricia Baars van Thalys."
Van de regen in de drup een storbui
Oh ja? Echt waar? Waarom verteld iemand mij nooit wat... Ik mis ook allesquote:Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt
Met extra hoge geluidswal?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt
twitter:ROVER_online twitterde op donderdag 13-12-2012 om 12:25:17Zullen we het hele Fyra-experiment dan nu maar als mislukt beschouwen en voorlopig de Beneluxtrein weer in ere herstellen? reageer retweet
Wat stel je dan voor? Gana hielenlikken bij onze opzichtig falende zuiderburen?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef bork het volgende:
"Nou nemen ze in België spelletje uit Nederland over"
Oei, oei NS reageert geprikkeld
Nederlandse Spoorwegen kaatst de bal terug naar de NMBS over de problemen met de Fyra-trein. "Het ligt ook aan de Belgische partner."
Het moddergooien is begonnen, nu is een oplossing nog verder weg te vinden.
Constructief om de tafel zitten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Gana hielenlikken bij onze opzichtig falende zuiderburen?
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef Koen66 het volgende:
Sukkelde daarnet een V250 langs de A4 bij Rijpwetering richting Schiphol met een dood broertje aan de haak
Niet op eigen kracht, lijkt mequote:De fractie van de SP in de Tweede Kamer wil stoppen met de Fyra-treinen over het hogesnelheidslijn-traject.
Foto: ANP
Volgens Kamerlid Farshad Bashir moeten de treinen retour afzender en moet van de Italiaanse fabrikant InsaldoBreda een schadevergoeding worden geëist.
"De Fyra is één grote peperdure ramp dus daarom is het nu tijd om daar conclusies aan te verbinden", stelt hij.
Een flink postpakket, met strafport voor die Italianen natuurlijkquote:Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
De SP wil de V250 terug naar Italie sturen:
http://www.nu.nl/politiek(...)et-fyra-treinen.html
[..]
Niet op eigen kracht, lijkt me
Gewoon de DB de concessie gunnen.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef bork het volgende:
Totdat de ICE of de TGV over de hogesnelheidslijn kan rijden wil hij dan ook de trein tussen Rotterdam en Brussel via het reguliere spoor terug.
Dan zitten we in 2020.
Zie je, dat is al drie jaar eerder.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef James1988 het volgende:
Nu beginnen met een nieuwe aanbesteding betekent dat we ergens in 2017 wel nieuwe treinen hebben.
InsaldoBredaquote:Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
De SP wil de V250 terug naar Italie sturen:
http://www.nu.nl/politiek(...)et-fyra-treinen.html
[..]
Niet op eigen kracht, lijkt me
Dan zetten ze toch Ansaldobreda lekker te koop? Ik denk dat Siemens wel interesse zou hebben.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:29 schreef zoem het volgende:
[..]
InsaldoBredaWel grappige typfout, want in saldi betekent dan weer "te koop" in het Italiaans
twitter:arjenkorevaar twitterde op donderdag 13-12-2012 om 15:23:37SP wil #Fyra terugsturen "Als ze het na zeven jaar testen nog niet doen, heb ik weinig vertrouwen dat het lek nu wel snel boven is." #doen reageer retweet
twitter:WendWild twitterde op donderdag 13-12-2012 om 15:39:36SP verfoeit marktwerking op t spoor en in t spooronderhoud, dankt alle medewerkers die hard werken voor goed product. Verfoeit winstdenken. reageer retweet
twitter:WendWild twitterde op donderdag 13-12-2012 om 15:42:29Sp wil gratis wifi systeem in gehele OV keten, als eis in concessie. reageer retweet
twitter:WendWild twitterde op donderdag 13-12-2012 om 15:52:26PVV wil NS en ProRail weer als 1 bedrijf, en terug naar de overheid, onder vleugels ministerie. reageer retweet
Het draaien is al begonnen.twitter:WendWild twitterde op donderdag 13-12-2012 om 16:01:13PVV maakt uitzondering voor Limburg: daar marktwerking op t spoor is wel bespreekbaar (i'm lost en daarin niet alleen)...... reageer retweet
Precies maar die hebben ook geen treinen over en wachten er ook al langer op (de nieuwe bestelde).quote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Gewoon de DB de concessie gunnen.
Kinderwagens Vleesbakken heb ik echt een broertje dood aan in het ov,quote:Op donderdag 13 december 2012 15:16 schreef the-it het volgende:
[..]Ze hadden toch test ritten gedaan? Italiaanse kwaliteit noemen we dat
![]()
Baal trouwens wel van de nieuwe dienstregeling. Mijn sprinter van Amersfoort richting Schiphol is nu een SLT ipv DD-AR. Die trein zat al voller dan vol toen ie bij mijn station aan kwam. Gelukkig kan je prima staan met 5 vouwfietsen en een kinderwagen om je heen![]()
17:05quote:Op donderdag 13 december 2012 16:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoelang is die vergadering in de plenaire zaal geschorst? Schakel net in....
14:45 reed die dus langs Rijpwetering, kon niet zien of er passagiers inzaten. Reed ongeveer 120km/hquote:Op donderdag 13 december 2012 16:32 schreef Fiorano het volgende:
Rond 15.20 kwam er een Fyra door Duivendrecht heen (komende vanaf Schiphol) gekoppeld en wel. Alleen voorste stel had de Pantograaf omhoog waar de vonken van afsprongen. Achterste stel hing er achter en voer geen sluitseinen. Zag er heerlijk betrouwbaar uit
Alweer de staatssecretaris? Waar is Melanie? Die was er ook al niet bij het vragenuurtje afgelopen maandag.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De staatssecretaris wil de kwaliteit verbeteren... Slechter kan het ook niet, das niet moelijk
Die vindt zichzelf te goed voor het spoor en heeft er haar onderknuppelinnetje mee opgezadeldquote:Op donderdag 13 december 2012 17:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Alweer de staatssecretaris? Waar is Melanie? Die was er ook al niet bij het vragenuurtje afgelopen maandag.
Wat natuurlijk belachelijk is...quote:Op donderdag 13 december 2012 17:07 schreef dennistd het volgende:
Het OV is in zijn geheel doorgeschoven naar de staatssecretaris.
Bij Duivendrecht zat er niemand in, alleen personeel natuurlijkquote:Op donderdag 13 december 2012 16:54 schreef Koen66 het volgende:
[..]
14:45 reed die dus langs Rijpwetering, kon niet zien of er passagiers inzaten. Reed ongeveer 120km/h
Ja, want het is allemaal de schuld van de Belgen.quote:Grote onvrede in Kamer over Fyra
DEN HAAG - In de Tweede Kamer is er grote onvrede over de deal tussen Nederland en België over de Fyra-treinverbinding via het HSL-traject.
Foto: ANP
Dat bleek donderdag tijdens een debat met staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur).
VVD-Kamerlid Betty de Boer sluit niet uit dat juridische stappen gezet moeten worden tegen de Belgen.
quote:Op donderdag 13 december 2012 16:15 schreef dennistd het volgende:
Wel een goede vergelijking van De Graaf (PVV): De Fyra is als een Trabant op een racebaan
Dat snappen jullie simpele zielen niet, het is iets volstrekt unieks in Europa, natuurlijk zijn er nog kinderziektesquote:Op donderdag 13 december 2012 16:32 schreef Fiorano het volgende:
Rond 15.20 kwam er een Fyra door Duivendrecht heen (komende vanaf Schiphol) gekoppeld en wel. Alleen voorste stel had de Pantograaf omhoog waar de vonken van afsprongen. Achterste stel hing er achter en voer geen sluitseinen. Zag er heerlijk betrouwbaar uit
Wat, een trein?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Dat snappen jullie simpele zielen niet, het is iets volstrekt unieks in Europa
Bashir begint over Fietsen in de Fyraquote:Op donderdag 13 december 2012 17:50 schreef b2py het volgende:
Ook maar even ingetuned op Debat Live!
Net op het moment als ik even naar beneden ben gerend voor een verse hap voer..quote:Op donderdag 13 december 2012 17:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bashir begint over Fietsen in de Fyra
quote:Op donderdag 13 december 2012 17:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Dat snappen jullie simpele zielen niet, het is iets volstrekt unieks in Europa, natuurlijk zijn er nog kinderziektes
Dat is toch een of andere Europese regel, dat er in hogesnelheids-treinen geen fietsen los meegenomen mogen?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bashir begint over Fietsen in de Fyra
Wees blij dat je dat thuis hebt, want in de Fyra is dat in tegenstelling tot andere snelle jongens ook niet mogelijk: een verse hap voer..quote:Op donderdag 13 december 2012 17:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Net op het moment als ik even naar beneden ben gerend voor een verse hap voer..
In Frankrijk kan het in de TGV mee, maar niet in alle...quote:Op donderdag 13 december 2012 17:56 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is toch een of andere Europese regel, dat er in hogesnelheids-treinen geen fietsen los meegenomen mogen?
Stond trouwens in de advertentie op de spits iets over een karretje met eten in de Fyra. Hadden ze dat ding niet afgeschaft?quote:Op donderdag 13 december 2012 17:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wees blij dat je dat thuis hebt, want in de Fyra is dat in tegenstelling tot andere snelle jongens ook niet mogelijk: een verse hap voer..
Betalen, zitten, bek houwe... dat is Fyra
Wel ontworpen door iemand van Ferrari hoor!quote:Op donderdag 13 december 2012 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wordt er nu pas moord en brand over geschreeuwd terwijl iedereen van 5 jaar afstand kon zien aankomen dat er geen bliksem van die kuttrein terecht zou komen?
Heeft iets te maken met losse fietsen die bij een snelremming als projectielen zouden gaan fungeren. Hoe het dan moet met kinderwagens? Geen idee.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:56 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is toch een of andere Europese regel, dat er in hogesnelheids-treinen geen fietsen los meegenomen mogen?
Alleen op de binnenlandse Fyra. Op de Brusselaar zit er wel eentje, die je oplos-Nescafé verkoopt voor ¤ 2,50 per stuk. En tegen de tijd dat die kar door de trein is zit je al bij Brussel.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Stond trouwens in de advertentie op de spits iets over een karretje met eten in de Fyra. Hadden ze dat ding niet afgeschaft?
Bashir heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Hij antwoordt op Twitter ook zeer selectief op vragen en opmerkingen: alleen als het in zijn socialistische straatje past.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:08 schreef b2py het volgende:
Wat een mierenneuker die Bashir.. Zal wel politiek zijn
Gelul natuurlijk. Fietsrijtuig?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heeft iets te maken met losse fietsen die bij een snelremming als projectielen zouden gaan fungeren. Hoe het dan moet met kinderwagens? Geen idee.
Dat valt mij ook op. De ritten zijn een stuk minder contant. Een goede reden er voor heb ik nog niet kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:42 schreef Fiorano het volgende:
Intercity Amersfoort - duivendrecht gaat ook weer fantastisch. 1x 4 bakken Virm dus stamp vol en constant optrekken, stilstaan enz. Enz
Moeten ze dat sowieso niet Europees aanbesteden?quote:Op donderdag 13 december 2012 08:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Den Haag is ook al naar alternatieven aan het zoeken:
http://www.nu.nl/algemeen(...)inding-brussel-.html
'Verschillende binnen- en buitenlandse partijen'...
Ik probeer erachter te komen welke TGVs wel of niet fietsen toestaan, ik kom er niet achter...quote:Op donderdag 13 december 2012 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Fietsrijtuig?![]()
en soberzo: Voor een "snelremming" moet je eerst "snel rijden"
Ja, en? Deze komt van dezelfde ontwerpstudio:quote:Op donderdag 13 december 2012 18:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Wel ontworpen door iemand van Ferrari hoor!
wat is dit nou weer voor gelul. Het gingtoch over de Fyra of wat?quote:Op donderdag 13 december 2012 18:17 schreef b2py het volgende:
DIE BASHIR!
Haelen en Baexem als stopstations..
Flikker er een hooibaal neer en klaar..
niet alleen de FYRA. Ook over de concessie van het hoofdrailnetquote:Op donderdag 13 december 2012 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor gelul. Het gingtoch over de Fyra of wat?
Nee, dat komt straks, aan het eind.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor gelul. Het gingtoch over de Fyra of wat?
Brussel vanaf Rijssel is TGVquote:Op donderdag 13 december 2012 18:30 schreef b2py het volgende:
Wel naar brussel dus, niet naar Amsterdam..
De vonken spatten er in ieder geval wel vanafquote:Op donderdag 13 december 2012 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wordt er nu pas moord en brand over geschreeuwd terwijl iedereen van 5 jaar afstand kon zien aankomen dat er geen bliksem van die kuttrein terecht zou komen?
twitter:NS_online twitterde op donderdag 13-12-2012 om 18:37:47Amsterdam-Breda FYRA: FYRA rijdt niet in verband met een defecte trein. http://t.co/z23egl7C #asdbd reageer retweet
Tja, Wilma wil al net zo min iets met het OV te maken hebben als Melanie. Dat was al na haar eerste publieke optreden duidelijkquote:Op donderdag 13 december 2012 18:40 schreef b2py het volgende:
"Ik ben geen voorstander van het eisen van afschaffen van reserveringsplicht bij NSH en NS. Ik ga ervan uit dat de NS ook de signalen oppikt en zelf met actie komt."
OV is er om af te schaffen.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tja, Wilma wil al net zo min iets met het OV te maken hebben als Melanie. Dat was al na haar eerste publieke optreden duidelijk.
Ik mis een traject.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
De NS willen trouwens een aantal spitstreinen langer maken: http://www.nu.nl/binnenla(...)s-worden-langer.html
Typfout verbeterd.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Ministers en Staatssecretarissen OV zijn er om af te schaffen.
Ik denk dat PSM bedoelt dat Rotterdam zonbeetje aan zijn maximum capaciteit zit...quote:Op donderdag 13 december 2012 18:56 schreef b2py het volgende:
Ik snap je niet helemaal PSM. Hinderen is toch niet extra stoppen te Rotterdam C?
jawel, want ze mogen niet te veel passagiers afsnoepen van de reguliere verbinding met Brussel en ook niet Rotterdam - Den Haag.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:56 schreef b2py het volgende:
Ik snap je niet helemaal PSM. Hinderen is toch niet extra stoppen te Rotterdam C?
Je mag gewoon legaal een verbinding opzetten tussen Den Haag en Brussel, zolang je het maar met internationale opzet doet. Dus geen binnenlandse kaartjes aanbiedt, binnenlandse reizen met die trein promoot enz.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jawel, want ze mogen niet te veel passagiers afsnoepen van de reguliere verbinding met Brussel en ook niet Rotterdam - Den Haag.
Alleen kunnen ze dat op Rotterdam - Brussel vanwege het internationale karakter van de lijn niet hard maken
Moet toch gewoon kunnen? Stoppen te Rotterdam en Den Haag HS. Als je maar niet binnenlands gaat promoten.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jawel, want ze mogen niet te veel passagiers afsnoepen van de reguliere verbinding met Brussel en ook niet Rotterdam - Den Haag.
Alleen kunnen ze dat op Rotterdam - Brussel vanwege het internationale karakter van de lijn niet hard maken
Bedrijfsgeheim, Fles, bedrijfsgeheim.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel gaaf. We hebben dus een compleet infrastructuursysteem verspreid door het hele land liggen, WAAR NIEMAND IETS VAN WEET
quote:Op donderdag 13 december 2012 19:05 schreef b2py het volgende:
Die staatssecretaris is echt een soort NS Help paal ofzo waar je niks aan hebt
kan ookquote:Op donderdag 13 december 2012 19:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Je mag gewoon legaal een verbinding opzetten tussen Den Haag en Brussel, zolang je het maar met internationale opzet doet. Dus geen binnenlandse kaartjes aanbiedt, binnenlandse reizen met die trein promoot enz.
En ik heb haar nummerquote:Op donderdag 13 december 2012 19:05 schreef Litpho het volgende:
[..]. Het. is. Eva!
Alles is zo helder nu!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 13 december 2012 19:05 schreef Litpho het volgende:
[..]. Het. is. Eva!
Alles is zo helder nu!
twitter:FarshadBashir twitterde op donderdag 13-12-2012 om 19:08:37Kabinet vindt reserveringsplicht Fyra nodig zogenaamd ivm veiligheid. Werkelijke reden: paar treinen rijden, rest is gammel en rijdt niet. reageer retweet
waarschijnlijk een gestrand treintje op de HSLquote:Op donderdag 13 december 2012 19:14 schreef greavy het volgende:
Oja. Vandaag tijdens het werken kwam mij bij Capelle Schollevaar een Vogelbekdier, aka V250, langs mét reizigers om 14:45 ri. Rotterdam (ev). HSL stuk, normale spoor stuk?....
Er wordt met regelmaat 80% van de papieren dagcapiciteit niet vervoerd, dus er zit overduidelijk nog rek inquote:Op donderdag 13 december 2012 19:12 schreef remcoP het volgende:
Zegt Mansveld nou dat de treinen tussen Den Haag en Rotterdam niet vol zitten?
Defecte trein las ik net op Facebook. Betrof Fyra 9240 naar Brussel. Komt het ooit nog goed met het Vogelbekdier?quote:Op donderdag 13 december 2012 19:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarschijnlijk een gestrand treintje op de HSL
Wat een grafbakquote:Op donderdag 13 december 2012 18:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ja, en? Deze komt van dezelfde ontwerpstudio:
[ afbeelding ]
Wordt het niet beter op...
Dat zijn gevangenen. Worden later als dwangarbeiders ingezet om het spoor te fiksen.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:14 schreef greavy het volgende:
Oja. Vandaag tijdens het werken kwam mij bij Capelle Schollevaar een Vogelbekdier, aka V250, langs mét reizigers om 14:45 ri. Rotterdam (ev). HSL stuk, normale spoor stuk?....
Jawuhl mein Fyraquote:Op donderdag 13 december 2012 19:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Defecte trein las ik net op Facebook. Betrof Fyra 9240 naar Brussel. Komt het ooit nog goed met het Vogelbekdier?
Degenen die de beslissing hebben genomen de Fyra aan te schaffen zullen waarschijnlijk in een ander soort vuur terecht komenquote:
Ja en wat hebben wij daaraan? Geroosterde diknek schijnt hartstikke kankerverwekkend te zijnquote:Op donderdag 13 december 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Degenen die de beslissing hebben genomen de Fyra aan te schaffen zullen waarschijnlijk in een ander soort vuur terecht komen
Punctualiteit boeit toch niet zolang je met aanmoediging van de Minister bij het minste of geringste treinen kan laten uitvallen.quote:
Kunnen we hem nog altijd voor de Fyra goo- oh wacht die rijdt toch nietquote:Op donderdag 13 december 2012 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en wat hebben wij daaraan? Geroosterde diknek schijnt hartstikke kankerverwekkend te zijn
diegenen werken al lang niet meer op de posities waar ze toen zatenquote:Op donderdag 13 december 2012 19:20 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Degenen die de beslissing hebben genomen de Fyra aan te schaffen zullen waarschijnlijk in een ander soort vuur terecht komen
Zijn waarschijnlijk met een gouden handdruk naar de volgende pauperzooi gegaanquote:Op donderdag 13 december 2012 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
diegenen werken al lang niet meer op de posities waar ze toen zaten
En degenen die willens en wetens de stommiteiten van hun voorgangers proberen te verhullen?quote:Op donderdag 13 december 2012 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
diegenen werken al lang niet meer op de posities waar ze toen zaten
Die zitten ook enkel met de rotzooi van hun voorgangers opgescheeptquote:Op donderdag 13 december 2012 19:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
En degenen die willens en wetens de stommiteiten van hun voorgangers proberen te verhullen?
Mijn medelijden is ietwat beperkt op dit punt, ben ik bang.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:29 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Die zitten ook enkel met de rotzooi van hun voorgangers opgescheept
Ik snap de politiek wel van de staatssecretaris. Die ramt gewoon keihard op de afspraken die vroeger gemaakt zijn. Eigenlijk zijn die mensen rechts vrij kansloos als er keiharde afspraken gemaakt zijn. Kan je wel roepen waarom de strippenkaart niet meer is, maar dat is heel simpel gewoon afgesproken.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er woorden voorbeelden bijgehaald van..... De strippenkaart
De regering, de kleuterklas voor grote menschenquote:Op donderdag 13 december 2012 19:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Er woorden voorbeelden bijgehaald van..... De strippenkaart
daar komt het wel op neer tegenwoordigquote:Op donderdag 13 december 2012 19:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
De regering, de kleuterklas voor grote menschen
twitter:FarshadBashir twitterde op donderdag 13-12-2012 om 19:32:23Kabinet: "Fyra heeft slechts opstartproblemen." Ding is waardeloos geval! Had jaren geleden al moeten rijden! Starks is het een klassieker!! reageer retweet
Er is alweer een Fyra stilgevallen.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:39 schreef b2py het volgende:
Godsamme, die lul was nog niet klaar en POEF, schorsing..
Excuses omdat de overlevenden niet dood zijn? Excuses richting de gemeenschap lijkt mij eigenlijk logischer.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:45 schreef Flodder450 het volgende:
onder het nom van onderwerp veranderen:
[ afbeelding ]
Deze spoorbiels met Plaqettes erop ligt naast Koln HBF, er staat hoe de Reichsbahn in de 2e wereldoorlog het transport heeft verzorgd naar de concentratiekampen, en na de Wende, toen de Westduitse en oostduitse spoorwegen samen gingen, nog steeds haar excuses nog niet heeft gemaakt tegen de overlevenden van de concentratiekampen
Een excuses van "Sorry van wat er is gebeurt"quote:Op donderdag 13 december 2012 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Excuses omdat de overlevenden niet dood zijn? Excuses richting de gemeenschap lijkt mij eigenlijk logischer.
Ze zijn natuurlijk contractueel gewoon verplicht dat ding in te zetten, anders mogen ze flinke boetes ophoesten zonder dat er inkomsten tegenover staan. Niet dat er nu nog lang inkomsten tegenover zullen staan, NS Hispeed is heel druk bezig al zn klanten de auto in te jagen. Goed bezig! De VVD probeert dat al decennia en Hispeed lukt het gewoon in een week.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:44 schreef b2py het volgende:
Ik snap de problemen niet zo goed. Toen dat ding pendelde tussen Amsterdam en Rotterdam vielen ze echt niet bij bosjes uit zoals nu. Is het misschien toch het koude weer? Ook zullen er vast wel overwegingen aan hebben gezeten om hem toch in te zetten, je gaat toch geen kapotte treinen de banen opsturen.
"We zullen het niet nog een keer doen. Denken we."quote:Op donderdag 13 december 2012 19:50 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Een excuses van "Sorry van wat er is gebeurt"
Dat is in de politiek altijd zo, waar dan ook. Elke vier jaar komt er weer een nieuwe groep die zn stempel wil drukken met dure prestigeprojecten en idiote besluiten waar de volgende groep weer een oplossing voor moet vinden.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:29 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Die zitten ook enkel met de rotzooi van hun voorgangers opgescheept
Dan had die rammelbak 3 jaar geleden al rondgefaald.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk contractueel gewoon verplicht dat ding in te zetten, anders mogen ze flinke boetes ophoesten zonder dat er inkomsten tegenover staan. Niet dat er nu nog lang inkomsten tegenover zullen staan, NS Hispeed is heel druk bezig al zn klanten de auto in te jagen. Goed bezig! De VVD probeert dat al decennia en Hispeed lukt het gewoon in een week.
2 uit 20 is het. Ik heb van 2 treinen de (eind)punctualiteit nog niet, maar die zullen vast vertraagd zijn.quote:
Minder dan een uur vertraging is bij de Fyra gewoon op tijd hoor.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:54 schreef greavy het volgende:
De eerste 2 Fyra's zijn vandaag al opgeheven vanwege een defecte trein. Vandaag nog maar 2(!) treinen op tijd.
Misschien hebben ze helemaal geen spijt, en stuurden ze een briefje naar Adolf H. te B.: hartelijk dank voor uw klandizie, prettig zaken doen.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:50 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Een excuses van "Sorry van wat er is gebeurt"
Wat is de totaalscore nu sinds zondag?quote:Op donderdag 13 december 2012 19:57 schreef greavy het volgende:
[..]
2 uit 20 is het. Ik heb van 2 treinen de (eind)punctualiteit nog niet, maar die zullen vast vertraagd zijn.
Net of 5 uit 80 niet al schandalig genoeg isquote:
22,5% is nu het gemiddelde op 80 treinen. Komt omdat er zondag een punctualiteit was van 65%quote:Op donderdag 13 december 2012 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is de totaalscore nu sinds zondag?
ja maar hoeveel zijn erquote:Op donderdag 13 december 2012 20:06 schreef greavy het volgende:
[..]
22,5% is nu het gemiddelde op 80 treinen.
Maar "wij hevve gewoon op, weetje. Treintje kaduuk, italiaantje niet goed gewerkt, weetje."quote:Op donderdag 13 december 2012 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Net of 5 uit 80 niet al schandalig genoeg isReserveringsplichtige treinen KUNNEN helemaal niet uitvallen, die MOETEN door.
"Bedankt dat we onze vrachtcapacitiet mochten uittesten"quote:Op donderdag 13 december 2012 20:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien hebben ze helemaal geen spijt, en stuurden ze een briefje naar Adolf H. te B.: hartelijk dank voor uw klandizie, prettig zaken doen.
In 2001 werd de NS directie naar huis gestuurd bij een punctualiteit van 80%.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:06 schreef greavy het volgende:
[..]
22,5% is nu het gemiddelde op 80 treinen. Komt omdat er zondag een punctualiteit was van 65%
Ik voel een Excelsheetje aankomen...quote:Op donderdag 13 december 2012 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar hoeveel zijn er
op tijd
+5-15
+15-30
+30-60
+60-120
Uitgevallen
T zal ook weer eens nietquote:Op donderdag 13 december 2012 20:10 schreef b2py het volgende:
Voor Greavy, Fyra 9257 (V. 20:18 Brussel Zuid) rijdt vandaag niet door storingen op de HSL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |