Het is toch ook een project van de Nederlanders?quote:Op woensdag 12 december 2012 23:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen
kan me herinneren dat zaken als materiaalkeuze gezamelijk genomen zijn toch?quote:Op woensdag 12 december 2012 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is toch ook een project van de Nederlanders?
Stelletje neukfouten. ZIJ wilden zo nodig onafhankelijk worden, ga dan ook maar eens eindelijk op eigen benen staanquote:Op woensdag 12 december 2012 23:30 schreef Koen66 het volgende:
[..]
de Belgen lijken de schuld bij de Ollanders te willen leggen
Als ik weer ergens een toertocht rijd, is het toch erg fijn om met de racefiets in de trein te stappen. En ik ga ook regelmatig met de racert in de trein om daarna terug naar huis te fietsen. Altijd wind mee.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Fiets meenemen in de trein is sowieso onzin. Ik bezoell, kies je vervoermiddel en blijf bij je keuze. Wat komt hierna? Hele volksstammen die met auto en al de trem in willen?Sommige mensen snappen er echt niks van gewoon
![]()
Smakelijkquote:Op woensdag 12 december 2012 23:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Als ik weer ergens een toertocht rijd, is het toch erg fijn om met de racefiets in de trein te stappen. En ik ga ook regelmatig met de racert in de trein om daarna terug naar huis te fietsen. Altijd wind mee.
Mwoach, ja, in zoverre... de Belgen hebben in het verleden al wel vaker laten blijken dat ze vooral meedoen omdat er contractuele verplichtingen zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:32 schreef Koen66 het volgende:
[..]
kan me herinneren dat zaken als materiaalkeuze gezamelijk genomen zijn toch?
dan hadden ze de hele lijn 100% aan de NS moeten laten en niet achteraf gaan zeurenquote:Op woensdag 12 december 2012 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mwoach, ja, in zoverre... de Belgen hebben in het verleden al wel vaker laten blijken dat ze vooral meedoen omdat er contractuele verplichtingen zijn.
Op de beurs. Een joker aan het zoeken voor zijn junk paper.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
O ja, vergeten.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.quote:
Eens, maar er zijn treinen naar Amsterdam voor terug gekomen (weliswaar minder dan naar Rotterdam gingen, maar toch)quote:2. Apeldoorn en Deventer: minder rechtstreekse treinen naar Utrecht
Weinig aan te doen, het enige dat je kunt doen is de IJssellijn ook een kwartier omgooien (o.a. schrappen stops tussen Arnhem en Nijmegen). Daarmee kom je alleen in Zwolle weer buiten de knoop te liggen, ook niet heel handig...quote:3. Vervallen snelle overstappen in Deventer
Dit is nu 48 minuten naar zowel HS als CS, met de Benelux ging het vorig jaar in 41 minuten. Nu wordt er extra gestopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan v. NOI, voor die reizigers is het dus wel een verbeteringquote:4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
Geen zicht opquote:5. De treinen uit Haarlem richting het zuiden zijn te druk
10 minuten na aankomst gaat er zowel een IC naar Amsterdam als een IC naar Rotterdam. Er is alleen geen overstap op de sprinter richting Baarn. Die was ook al 22 minuten, maar is nu 29 minuten geworden.quote:6. Veluwestoptrein heeft slechte overstappen in Amersfoort
Niet zo gek met allemaal nieuwe machinisten op het krapste spoor van Nederland... Bekijk het over 2-3 weken nog eens zou ik zeggenquote:7. Emmen-Zwolle: Arriva maakt er een zooitje van
Zou best kunnen, ben niet zo thuis in die hoekquote:8. Overstap Veolia > NS in Heerlen is te kort
Dat is een wens van de provincie, dus daarvoor zul je toch echt bij de provincie moeten klagen ipv bij NS.quote:9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen. Misschien tot de trein op lengte is ook maar de IC uit Rotterdam/Den Haag die tot Utrecht rijdt doortrekken naar Amersfoort als voor/natrein.quote:10. De treinen tussen Amersfoort en Utrecht zijn te druk.
Je kan de IC naar Amsterdam CS wat sneller achter de NO aan sturen te Lelystad. (2 of 3 in plaats van 4 minuten) Als je dan bij Oostvaarders een sneller uitrijwissel plaatst en een extra sein tussen Oostvaarders en Buiten en eentje direct na station Buiten plaatst komt het goed en is het nog aardig robuust ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
[IC stop Almere buiten]
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen.
Of zou het deze keer een echte trein zijn die voor de vertraging zorgt?twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 13-12-2012 om 06:51:50#ICBrussel 9208: #Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 (1/2) reageer retweet
lijkt wel een reis van amsterdam naar alkmaar hedendag :pquote:Op donderdag 13 december 2012 00:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.
Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht.
Den Haag is ook al naar alternatieven aan het zoeken:quote:Op donderdag 13 december 2012 08:07 schreef bork het volgende:
Concurrentie voor de NS? Misschien
Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen.
Deze is ook online
http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806
twitter:MatthijsHgsmn twitterde op donderdag 13-12-2012 om 08:39:47Haha, Hier is #NS blij mee! Ze plaatsen een dure #Fyra outsert. Staat er vervolgens een klote #artikel in de krant! http://t.co/jo6tZAe8 reageer retweet
Ik bedoelde eigenlijk niet jouw verhaal specifiekquote:
Agenda Wilma Mansveldquote:Op donderdag 13 december 2012 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis..
Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag
quote:Donderdag 13 december
15.00-21.00 uur: Algemeen Overleg Vervoersconsessie hoofdrailnet, Tweede Kamer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |