quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 8 april 2012 18:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Hebben jullie deze spoorwegovergang wel eens gezien in Bergisch Gladbach. Dwars over een rotonde heen
Waar is dat precies? Want volgens mij geeft die beschrijving dat niet echt aan.quote:
Bergisch Gladbach is ook meer dan alleen een straat. Zover was ik ook al namelijk.quote:Op zondag 8 april 2012 20:12 schreef greavy het volgende:
Staat in de titel van filmpje, Bergisch Gladbach
Zoek dan op Google Earth, luie tekkelquote:Op zondag 8 april 2012 20:15 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Bergisch Gladbach is ook meer dan alleen een straat. Zover was ik ook al namelijk.
Daar was ik mee bezig dikke.quote:Op zondag 8 april 2012 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoek dan op Google Earth, luie tekkel
Goed bezig jij, lekker vrienden aan het maken. Iedereen had het trouwens al gevonden na een kwart seconde rondkijken bij het station, maar bedankt voor het delen.quote:Op zondag 8 april 2012 20:22 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Daar was ik mee bezig dikke.
Bergisch Gladbach is zodanig groot dat je dat niet zo vindt. Maar dat schijnen sommigen dus niet te begrijpen. En tevens heb ik het al gevonden. Maar denk niet dat ik dat nu nog ga delen
quote:Op zondag 8 april 2012 20:25 schreef greavy het volgende:
In de titel: Driescher Kreisel ... BÜ is Bahn Übergang ...
Dat ik soms stom ben/overkom betekent ook niet gelijk dat ik achterlijk ben. Goed, Bergisch Gladbach had ik overheen kunnen kijken, daar dank ik jullie voor. Alleen op Driescher Kreisel vind ik niks. Ook dat BÜ Bahn Übergang betekent wist ik ook niet. Maar alleen met Bergisch Gladbach kom je geen steek verder.quote:Op zondag 8 april 2012 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed bezig jij, lekker vrienden aan het maken. Iedereen had het trouwens al gevonden na een kwart seconde rondkijken bij het station, maar bedankt voor het delen.
Als jouw tweede post ooit hier meteen met een duim omlaag begint en je komt een beetje verongelijkt doen dat niet iedereen meteen voor je gaat rennen, laat je zeg maar wel een eerste indruk achter.quote:Op zondag 8 april 2012 20:33 schreef BELASTING het volgende:
[..]
[..]
Dat ik soms stom ben/overkom betekent ook niet gelijk dat ik achterlijk ben. Goed, Bergisch Gladbach had ik overheen kunnen kijken, daar dank ik jullie voor. Alleen op Driescher Kreisel vind ik niks. Ook dat BÜ Bahn Übergang betekent wist ik ook niet. Maar alleen met Bergisch Gladbach kom je geen steek verder.
En om mij dan gelijk voor luie tekkel uit te maken vind ik ook helemaal niks.
Bedankt.quote:Op zondag 8 april 2012 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jouw tweede post ooit hier meteen met een duim omlaag begint en je komt een beetje verongelijkt doen dat niet iedereen meteen voor je gaat rennen, laat je zeg maar wel een eerste indruk achter.
Overigens heb ik nergens gezegd dat je achterlijk bent, alleen dat je lui bent. En dat ben je
quote:Maar alleen met Bergisch Gladbach kom je geen steek verder.
Soms moet je een imago opbouwen voordat mensen dat wetenquote:Op zondag 8 april 2012 20:40 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Bedankt.
Soms moet je niet alle PI's zo serieus nemen.
Weet ik. Maar ik kom al een tijdje op FOK!. Alleen toegegeven, niet tot weinig in PTA.quote:Op zondag 8 april 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Soms moet je een imago opbouwen voordat mensen dat weten
Google Maps zegt niks. Weet niet hoe dat met Earth zit?quote:Op zondag 8 april 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed, zand erover.
Hoe bedoel je
[..]![]()
Je weet "rotonde", je weet "spoorwegovergang". Je gaat naar Google Earth, je zet de layer "Spoorwegen" aan en je klopt "Bergisch Gladbach" in. Hoef je alleen nog maar op enter te drukken en er wordt keurig ingezoomd. Dan zie je vanzelf een rond iets verschijnen bij een spoorlijn in de buurt.
Niet?
Soms moet je gewoon je bakkes houden als je iemand niet wil helpen. Hij mag het vragen op Fok, het is een openbaar forum. Als een retard naar google earth verwijzen en "zoek het zelf maar" komt een beetje over als een autistje die in nerdrage schiet.quote:Op zondag 8 april 2012 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Soms moet je een imago opbouwen voordat mensen dat weten
Och jee, het blik relkevers is gebarstenquote:Op zondag 8 april 2012 20:57 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Soms moet je gewoon je bakkes houden als je iemand niet wil helpen. Hij mag het vragen op Fok, het is een openbaar forum. Als een retard naar google earth verwijzen en "zoek het zelf maar" komt een beetje over als een autistje die in nerdrage schiet.
was eigenlijk op zoek naar deze:quote:Op zondag 8 april 2012 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
" 1 april grap of niet"![]()
Nee, een reclamespotje. Denk ik hoor
Bitte schönquote:Op zondag 8 april 2012 20:10 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Waar is dat precies? Want volgens mij geeft die beschrijving dat niet echt aan.
Maar ondertussen maak je jezelf vrolijk aan datgene schuldig waar je mij van betichtquote:Op zondag 8 april 2012 21:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
Neu, ik lees deze reeks mee, leuke foto's, het gezever kan me niet zoveel schelen. Totdat iemand meent dat hij kan bepalen hoe een ander fok moet gebruiken (of niet in dit geval)
Levensgevaarlijk punt is dat gewoon. Die overweg ligt soms ook gewoon 10 minuten dicht begreep ik. Tsja, dan gaan mensen echt wel rare dingen doen op een goed moment.quote:Op zondag 8 april 2012 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was eigenlijk op zoek naar deze:
Is op een beruchte overweg in Helmond.
Kan nooit kwaad. Wie weet kunnen die ook hetzelfde als de Treinreiswinkelquote:Op zondag 8 april 2012 22:58 schreef James1988 het volgende:
www.raildude.com ziet eruit als een best wel nuttige site voor treinreizen binnen Europa. Er staat ook veel op over InterRail, zo te zien
In dit geval is de grootste prutser die chauffeur van die Bavaria auto.quote:Op zondag 8 april 2012 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk punt is dat gewoon. Die overweg ligt soms ook gewoon 10 minuten dicht begreep ik. Tsja, dan gaan mensen echt wel rare dingen doen op een goed moment.
Wel gaar ook dat die bomen alweer open gaan terwijl die trein voorbij rijdt![]()
Nee, die kneus in de auto links had gewoon achter die vrachtwagen moeten wachten.quote:Op maandag 9 april 2012 12:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In dit geval is de grootste prutser die chauffeur van die Bavaria auto.Met een stuurastrailer rechtsaf draaien terwijl er een auto naast staat.
Hij had zijn auto er achter moeten laten staan en dan op beide voorsorteervakken.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:25 schreef Danny het volgende:
[..]
was idd geblokkeerd. een permanent gebande maakt er dagelijks misbruik van om een nieuwe kloon aan te maken. Heb de ban verwijderd.
Is die overgang handbediend ofzo? Het gaat allemaal zo langzaam.quote:
quote:Op maandag 9 april 2012 12:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee, die kneus in de auto links had gewoon achter die vrachtwagen moeten wachten.
Nadat-ie nog even een stukje verdrijvingsvlak meepakte om gauw voor die vrachtwagen te komen ja. Ongeduldige mongol krijgt wat-ie verdient.quote:
Oh wacht. Iedereen die vanuit een trein connect krijgt het IP van de NS-proxy? En dat IP was geband?quote:Op maandag 9 april 2012 13:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De internetproblemen in de trein:
IP-ban zoals ik al dacht.
jup, één van die IP's was gebanned omdat iemand tig nieuwe kloons aanmaakte in de trein om mee te kloten op FOK!. IP is unbanned. Als je nog een witte pagina krijgt moet je je IP even doorgeven. Kan zijn dat er nog meer ip's gebanned zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 16:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wacht. Iedereen die vanuit een trein connect krijgt het IP van de NS-proxy? En dat IP was geband?
Thxquote:
Die vogel heeft goeie shit ouwequote:Op maandag 9 april 2012 18:21 schreef greavy het volgende:
"Dames en heren, het volgende stationneke is Amersfoort. Deze TsjoekTsjoek rijdt door naar Utrecht, waarna de trein gesplitst word en een deel van de TsjoekTsjoek naar Den Haag gaat, en het andere deel van deze TsjoekTsjoek gaat naar Rotterdam. Aan de overzijde van het perron vertrekt een TsjoekTsjoek naar Schiphol via Hilversum, Duivendrecht en Amsterdam Zuid. Na deze komt er een TsjoekTsjoek binnen die naar Hilversum, Amsterdam en Enkhuizen gaat."
Ziet er goed uit, Flesquote:Op maandag 9 april 2012 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Papa kijk daar komt de tein!!!!
[ afbeelding ]
Uitstekend bordjesweer. Nee het raam kon niet open, was het te koud voor![]()
[ afbeelding ]
Horsies van de kook door de eerste stoomtrein sinds de vorige herfstvakantie(okee de tweede, gisteren werd er ook al gereden)
[ afbeelding ]
Mooie quasi-oudheid: Sticker die een emaille bordje moet voorstellen. Compleet met nepschroef![]()
[ afbeelding ]
De hele trein in Apeldoorn, na afloop.
[ afbeelding ]
En de oogst![]()
[ afbeelding ]
Het was een leuk ritje
quote:Beste reizigers, wij zijn iets te vroeg, deze TsjoekTsjoek nadert Utrecht Centraal <stil>, excuses, daar ben ik weer, ben verkouden, vies weer, heb je wel eens. Maar goed, deze TsjoekTsjoek wordt gesplitst in een deel als TsjoekTsjoek naar Den Haag en het andere deel naar Rotterdam. Treinstellen xxxx en xxxx rijden de Tsjoek naar Den Haag, treinstellen xxxx en xxxx rijden als Tsjoek naar Rotterdam. Makkelijker kunnen wij het u toch niet maken? Zeker niet moeilijker. Herhaleing van deze twee tsjoektsjoek delen: [...] Nou, nu ik eindelijk mijn gesprek gehad hebben, rijden wij het stationneke van Uteregggg binnen. Als u uit deze Tsjoek stapt, vergeet u dan uw bagage zeker niet? Nog even een aanvulling: De TsjoekTsjoek naar Arnhem en Nijmegen gaat van spoorke 14, Den Bosch Eindhoven Sittard en verder van spoorke 15, stopboemel naar geldermalsen, breda of Tiel van spoorke 19B, intercity naar Leiden van spoorke 19A. Het treinpersoneel wenst u nog een goede reis met de TsjoekTsjoek.
Dat is voor mij persoonlijk wel interessant. Heb je een linkje waar ik (meer) kan lezen?quote:Op maandag 9 april 2012 18:13 schreef greavy het volgende:
Was hier al bekend dat het DB NiedersachsenTicket, SchonesWochende of SchonesTag Ticket geldig is vanaf Groningen naar Leer vv? Arriva accepteert deze kaarten ook, om extra reizigers te trekken
Werd mij vandaag door de medewerker bij de Arriva Store verteld in Leeuwarden. Is ook al eens door een controleur opgemerkt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat is voor mij persoonlijk wel interessant. Heb je een linkje waar ik (meer) kan lezen?
Ah tof. Punt is alleen dat de Arriva store in Groningen geen NDS-tickets verkoopt. Dus alleen op de terugweg is dat dan te gebruiken.quote:Op maandag 9 april 2012 18:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Werd mij vandaag door de medewerker bij de Arriva Store verteld in Leeuwarden. Is ook al eens door een controleur opgemerkt.
In het 'Geltungsbereich(PDF)' van Niedersachsen Ticket staat ook bij Arriva onder Strecken 'Alle'
Ik ga zo eens kijken. Met de NDS-ticket regel ik altijd mensen via mitfahrgelegenheit.de, dus meestal is het pas op het laatste moment duidelijk hoeveel mensen er mee gaan. En dan vraag ik me ook af of het ticket wel geldig is over de grens. Het is tenslotte een ticket voor Niedersachsen, en dat gaat dan tot aan station Weener. Zodra je in Bad Nieuweschans bent, ben je niet meer in Niedersachsen, dus waarom zou het ticket dan nog geldig zijnquote:Op maandag 9 april 2012 18:54 schreef greavy het volgende:
Of je koop 'm online via Bahn.de, dat kan ook Dan is het Homeprint. Weet niet wat de betalingsmogelijkheden zijn uit mijn hoofd.
Arriva zegt het NDS te accepteren, sommige stewards zijn daar blijkbaar nog niet van op de hoogte. Wat wil je dan van een Fok!gebruiker horen? Het Definitieve Antwoord?quote:Op maandag 9 april 2012 18:59 schreef MaxMark het volgende:
Zodra je in Bad Nieuweschans bent, ben je niet meer in Niedersachsen, dus waarom zou het ticket dan nog geldig zijn
En ja, ik heb slechte ervaringen gehad met Arriva-stewards over het wel of niet geldig zijn van bepaalde kaartjes over de grens
Hoi Fles. Slechts een mening, hoopte ik te horen. Dag Fles.quote:Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arriva zegt het NDS te accepteren, sommige stewards zijn daar blijkbaar nog niet van op de hoogte. Wat wil je dan van een Fok!gebruiker horen? Het Definitieve Antwoord?
quote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Peter het volgende:
Wat zitten er een hoop keutels dwars in dit topic
Je zou dan maar in een WC-loze sprinter zitten
Zuurpruimen werken toch juist laxerend?quote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef Peter het volgende:
Wat zitten er een hoop keutels dwars in dit topic
Je zou dan maar in een WC-loze sprinter zitten
Wanneer dat antwoord voor het laatst is bijgewerkt weet ik niet. Of er dus in 2012 een Lentetoer gaat komen... geen idee. Ik had al wel verwacht dat NS daarmee zou adverteren.quote:Onze actie met NS Lentetoer is helaas afgelopen.
NS Lentetoer gaf recht aan 2 personen om 1 dag onbeperkt door Nederland te reizen in de binnenlandse treinen van NS in de 1e klas voor ¤ 45.
quote:Op maandag 9 april 2012 21:00 schreef Peter het volgende:
Waarom niet? Als je de wielen dan op dezelfde draaibanken kunt onderhouden, de overgangen met standaardzaken gelegd kunnen worden etc.?
Bedankt voor de antwoorden, en de logica. Destijds had je de NS en de RET onderhoudswerkplaatsen ook op 1 terrein, dus dat verklaart het een en ander...quote:Op maandag 9 april 2012 21:00 schreef James1988 het volgende:
Goede vraag, ik heb er geen duidelijk antwoord op, slechts vermoedens.
Mijn vermoeden is dat er destijds al vakbeurzen waren zoals we die heden ten dage ook kennen. Seminaria waar de top-ingenieurs samenkomen om de laatste technologische ontwikkelingen te bespreken. Eén van die ontwikkelingen zal ongetwijfeld de spoorbreedte zijn geweest. 1435 mm komt ongeveer overeen met twee paarden naast elkaar.
Om voor trams dezelfde spoorbreedte te gebruiken als voor treinen zal dan meer te maken hebben met schaalvoordeel: ook vroeger waren de fabrikanten van rollend materieel relatief schaars, door te standaardiseren op één spoorbreedte voor al je producten kun je wat goedkoper werken omdat je sommige ontwerpen maar één keer hoeft te doen.
De pagina Standard gauge op de Engelstalige Wikipedia vertelt er wat meer over: de 1435 mm lijkt vooral te komen door de invloed van George Stephenson, een vrij bekende naam in de spoorwegindustrie.
Het was treinnummer 10566/566/20566. Uit Leeuwarden kwamen de 4248(Voor)+4071(Achter). Vanaf Groningen kwamen ook 7 bakken, waarvan ik de stelnummers niet meer exact weet. Wel kwam uit Groningen voorop een drietje en achterop een viertje.quote:Op maandag 9 april 2012 20:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet echt geloofwaardig zonder treinstelnummers, alsof jij die niet zou onthouden
1600 is volgens mij afgeleid van de BB 7200quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb 3 types locs gevonden die spreken op de Nederlandse locs lijken qua uiterlijk...
Maar de vraag is of er ergens een exacte kopie tussen zit, daarvoor ontbreekt mij de technische kennis
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_7200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_15000
Exacte kopie niet. Nederland heeft ooit de BB 7200 als voorbeeld genomen. Technisch is er wel genoeg op aangepast.quote:Op maandag 9 april 2012 21:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb 3 types locs gevonden die spreken op de Nederlandse locs lijken qua uiterlijk...
Maar de vraag is of er ergens een exacte kopie tussen zit, daarvoor ontbreekt mij de technische kennis
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_7200
http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_15000
Voor de bestelling van de 1700 is volgens mij nog een andere Alsthom proefloc naar Nederland gekomen.quote:Op maandag 9 april 2012 21:39 schreef James1988 het volgende:
De 1600 is afgeleid van de BB 7200, de 1700 is op z'n beurt weer afgeleid van de 1600. NS heeft een BB 7200 naar Nederland laten komen om een proefritje te maken.
Mooi spulquote:Op maandag 9 april 2012 22:23 schreef Duvel het volgende:
Gevonden, de BB 20011!
http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_BB_20011_and_20012
Ja, gaaf! Een Sybic-prototype in Arzens-jasje.quote:
Fijn Fles, je hebt direct de fotos erbijquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit rommeltje ja![]()
[ afbeelding ]
Als ze slim zijn hebben ze ook dat shuntertje uit Nangis even opgehaald en rijvaardig gemaakt. Zou handig zijn![]()
[ afbeelding ]
Ik ken mezelf, als ik daar ben voel ik me ook altijd wat verplicht om te kopen... zeker omdat dat soort clubs het ook daarvan moeten hebben enzo...quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zitten toch wel leuke dingen bij in dat winkeltje, die placemats bijvoorbeeldMaar het meeste is wel aan de prijzige kant zeg maar
Klinkt bekend. Ik zou de Mug hebben gekocht, met 8¤ een goede steun.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken mezelf, als ik daar ben voel ik me ook altijd wat verplicht om te kopen... zeker omdat dat soort clubs het ook daarvan moeten hebben enzo...
da's toch prima dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken mezelf, als ik daar ben voel ik me ook altijd wat verplicht om te kopen... zeker omdat dat soort clubs het ook daarvan moeten hebben enzo...
Bronquote:Vanaf 10 april 2012 kunnen machinisten of hun werkgevers de machinistenvergunning aanvragen via de website van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Vanaf die datum moeten machinisten, zodra de huidige bedrijfspas verloopt, in het bezit zijn van een machinistenvergunning en één of meer bevoegdheidsbewijzen.
Met de machinistenvergunning toont een machinist aan dat hij over juiste kwalificaties beschikt, zoals zijn beroepsbekwaamheid en lichamelijke en psychologische geschiktheid. De machinist vraagt de vergunning zelf aan of de werkgever vraagt namens de machinist de vergunning aan bij de ILT. De inspectie houdt een register bij van de verstrekte vergunningen.
Met een bevoegdheidsbewijs kan een machinist aantonen welk materieel hij mag bedienen, welke infrastructuur hij mag gebruiken en of hij de juiste taalvaardigheden heeft. De werkgever is verantwoordelijk voor de verstrekking van het bevoegdheidsbewijs aan de machinist.
De grondslag voor de machinistenvergunning en het bevoegdheidsbewijs is de invoering van de EU-machinistenrichtlijn. De aanleiding voor deze regelgeving is dat sinds 2007 spoorwegbedrijven toegang hebben tot het volledige netwerk van binnenlandse en internationale goederenvervoersdiensten. Met deze richtlijn gelden in heel Europa dezelfde eisen en bevoegdheden voor machinisten en kunnen zij dus makkelijker tussen lidstaten verplaatsen en van werkgever veranderen. Werkgevers kunnen eenvoudiger personeel uit een ander land aannemen omdat de kwalificaties sneller te controleren zijn. Ook vermindert de toezichtlast omdat inspecties sneller en efficiënter worden uitgevoerd.
Leuk!quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Totaal iets anders: sfeerplaatje vanaf de post.
[ afbeelding ]
Nou, dat lijkt me een nogal duidelijke eis. Inwilligen maar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:38 schreef greavy het volgende:
Dit omdat zij hard op papier willen hebben hoe en wat.
Dat word morgen besproken met de vakbonden, de MIVB en de minister, of dat mogelijk isquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me een nogal duidelijke eis. Inwilligen maar.
Bron en lees meer: http://www.demorgen.be/dm(...)chterban-kwijt.dhtmlquote:Bonden zijn controle over achterban kwijt
DM ANALYSE Voor de vijfde dag op rij rijden er in de Europese hoofdstad geen bussen, trams of metro. Het personeel lapt het sociaal overleg aan zijn laars en gelooft geen snars van de voorstellen die de vakbonden en minister Joëlle Milquet (cdH) formuleren om de veiligheid te verbeteren. De breuk tussen personeel en vakbonden is compleet.
quote:129 Teletekst wo 11 apr
***************************************
Weer ov in Brussel na akkoord
***************************************
` In Brussel is het openbaar vervoer
weer op gang gekomen na een staking van
vier dagen.De metro's,bussen en trams
reden niet uit protest tegen de dood
van een buscontroleur.De man werd bij
een verkeersruzie doodgeslagen.
Gisteravond werd een conceptakkoord
bereikt over de verbetering van de
veiligheid van het openbaar vervoer in
de Belgische hoofdstad.Er komen 400
politieagenten bij in Brussel en ook
meer veiligheidsmensen met ruimere
bevoegdheden.
De leden van de christelijke vakbond
steunen het akkoord,maar die van de
socialistische bond nog niet.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Deze een optie?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik was koophuizen aan het zoeken. In de buurt van een spoorlijn, I might add.
Kan je ook flexwerken als trdl? Alsin, thuis werken?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik was koophuizen aan het zoeken. In de buurt van een spoorlijn, I might add.
Ja strakkiesquote:Op woensdag 11 april 2012 17:01 schreef b2py het volgende:
Best stil de laatste dagen..Niemand wat leuks te vertellen?
Scheelt een bak centenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik was koophuizen aan het zoeken. In de buurt van een spoorlijn, I might add.
Dat zou tijd wordenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:48 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
EETC 1254+LM-EN70447
Eindelijk is dit ding van die lelijke NVBS-stickers af![]()
Warszawa Wschodniaquote:Warschau Wschnodnia
Ik verbaasde mij er ook over. Dát ding moet wel recentelijk stevig gewassen zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:50 schreef b2py het volgende:
Wat ziet die 1741 er schoon uit! nette foto's Greavy!
Ghehe, veel mensen klaagden over die stickers. Heeft nu voor de Autoslaaptrein stickers, erg bescheiden.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou tijd worden![]()
[..]
Warszawa Wschodnia
je moet dan wel een auto hebben. De omgeving daar gaat de komende twee jaren flink op de schop. Spoorwegovergang daar verdwijnt daar en wordt vervangen door enkele tunnels.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wirdum is sowieso niet zo handig denk ik
het wordt in het project Haak om Leeuwarden meegenomenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze hebben ook weer geld teveel geloof ik?
nee dat ze t lokaaltsje weer willenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wordt in het project Haak om Leeuwarden meegenomen
Leuk hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef mrbob19 het volgende:
Hey mensen,
Ik schiet geen foto's maar filmpjes. Dit is opgenomen tijdens mijn weekendje Luxemburg (2 weken geleden)
oh dat. Mooi toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee dat ze t lokaaltsje weer willen
quote:Op woensdag 11 april 2012 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh dat. Mooi toch?
Beter dan die stoomfluit op biobrandstof
er is behoorlijk wat opgebroken jaquote:Op woensdag 11 april 2012 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]nja en Prutsrail / NS doen moeilijk?
uh hallo? dr ligt toch geen spoor meer?
euh.. Dat is het leuke, dat franse spul is ergens in Frankrijk opgenomen (zou niet precies weten waar), Belgiesche treintjes bij Athus en de 1e br181 bij Wasserbillig, waar het duitse spul is opgenomen weet ik ook niet, eigenlijk gewoon domweg zo veel mogelijk de spoorlijn gevolgd, omdat we zo snel mogelijk een nieuwe spotplek moesten vinden voor de volgende Luxemburg IC...quote:Op woensdag 11 april 2012 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk hoorGoede kwaliteit ook
![]()
Alleen ehm, zet er ook eens bij waar het is en wat we zien? "RegionalBahn naar Wiltz bij Michelau" heb ik wel gezien bijvoorbeeld, verder wat Frans spul tussen denk ik Bettembourg en Zoufftgen in of...?
Het betaalt genoeg, maar niet zó veel.quote:
Oh sorryquote:Op woensdag 11 april 2012 21:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eh, heren... Ik verdien niet genoeg voor een huis van drie ton, hoor.En ik werk in Groningen, dus dan zijn Leeuwarden en Wirdum niet zo handig.
te weinig om van te leven, te veel om van dood te gaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het betaalt genoeg, maar niet zó veel.
Dan is zelfs de 8 sneller, hoewel in spitsquote:Op donderdag 12 april 2012 18:06 schreef Fixers het volgende:
De stopper naar Den Bosch zit ook lekker vol. En staat vooral stil. Utrecht CS - Utrecht Lunetten in 21 minuten. ;') We zijn al te laat vertrokken wegens logische problemen.
NS stuurt je ook gewoon die kant op in Utrecht Centraalquote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef greavy het volgende:
Connexxion heeft vandaag de pendel Amersfoort-Barneveld Centrum eruit geknikkerd om met 2x Protos op Amersfoort-Ede Wageningen te kunnen reizen. Er zijn erg veel omreizende reizigers.
doen ze goed, alleen jammer dat ze dan geen zesde protos hebben die er helaas ook niet meer komt.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef greavy het volgende:
Connexxion heeft vandaag de pendel Amersfoort-Barneveld Centrum eruit geknikkerd om met 2x Protos op Amersfoort-Ede Wageningen te kunnen reizen. Er zijn erg veel omreizende reizigers.
mja, die van 17:51 zal wel op tijd gereden hebben. Daarom stond ie niet meer op de borden om 17.54 uurquote:Op donderdag 12 april 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Paunhaufen![]()
[ afbeelding ]
die van 17:51 naar Enschede is er tussenuit gevallen, maar bleek uiteindelijk toch wel te rijden. Informatie? Personeel? Niet gezien
Nee pik die had ook +10. Ik DACHT dat het die van 18:02 was naar Dv maar er ging ook nog een stuk door naar Esquote:Op donderdag 12 april 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die van 17:51 zal wel op tijd gereden hebben. Daarom stond ie niet meer op de borden om 17.54 uur
dan is het vreemdquote:Op donderdag 12 april 2012 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee pik die had ook +10. Ik DACHT dat het die van 18:02 was naar Dv maar er ging ook nog een stuk door naar Es
Afkortingenpolitie meldt zich!quote:Op donderdag 12 april 2012 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee pik die had ook +10. Ik DACHT dat het die van 18:02 was naar Dv maar er ging ook nog een stuk door naar Es
Lekker druk...quote:Op donderdag 12 april 2012 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
In Den Bosch was het ook gezellig![]()
![]()
[ afbeelding ]
Japanse toestandenquote:Op donderdag 12 april 2012 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
In Den Bosch was het ook gezellig![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zal wel. Ik ben inmiddels thuis, dus dan mag tquote:Op donderdag 12 april 2012 19:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Lekker druk...
Inmiddels word het treinverkeer weer hervat
Mag niet, de lijn is gebouwd exclusief voor goederenvervoer. Voor personenvervoer zullen er aanpassingen gedaan moeten worden voor o.a. vluchtroutes.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
zat trouwens te denken. Ze willen een extra verbindingsboog bouwen op de Betuweroute net onder Elst om zo aan te kunnen takken op het spoor richting Arnhem.
Mocht dit voor reizigersverkeer ook opengesteld worden dan zou een ICE er bij een verstoring overheen kunnen crossen, mits voorzien van ERTMS en een installatie die ook 25 KV lust.
scheelt een keer kopmaken onderweg en veel tijd, omdat je niet via Den Bosch hoeft en er bij Meteren alweer af kunt
Rechts staan, links lopenquote:Op donderdag 12 april 2012 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
In Den Bosch was het ook gezellig![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:
Hoezo proefrit?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:58 schreef greavy het volgende:
Inmiddels is er een proefrit bezig op Driebergen-Ede voor herindienststelling.
Om te kijken of de trein goed over de wissels gaat?quote:
Omdat ze dus eigenlijk nog steeds niet weten wat er nou aan de hand was dusquote:Op donderdag 12 april 2012 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Om te kijken of de trein goed over de wissels gaat?
Ik weet dat het op de Betuweroute niet mag, maar het zou wel mooi zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 19:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mag niet, de lijn is gebouwd exclusief voor goederenvervoer. Voor personenvervoer zullen er aanpassingen gedaan moeten worden voor o.a. vluchtroutes.
Het zou wel mooi zijn: de ICE-3M is al 25 kV-geschikt en ERTMS wordt/is ingebouwd, de 4610 rijdt soms i.i.g. ERTMS-proefritten in Nederland.
Kijk, dat is tenminste een duidelijke verstoringquote:Op donderdag 12 april 2012 20:21 schreef greavy het volgende:
Ehm, parkeer je trein daar maar:
[ afbeelding ]
Ravage door ontspoorde goederentrein
Op de spoorlijn tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal is donderdagavond een goederentrein ontspoord in Melsele. Het treinverkeer is onderbroken en de hinder zal nog enige tijd aanhouden, zegt spoorwegbeheerder Infrabel. De ravage is enorm.
De goederentrein ontspoorde rond 18.15 uur op het traject tussen Beveren en Zwijndrecht, ter hoogte van Melsele. De trein was niet geladen met gevaarlijke producten en niemand raakte gewond, zegt Infrabel. De oorzaak en de schade aan de sporen wordt nog onderzocht.
Volgens ooggetuigen zijn wel tien wagons gekanteld en zijn de sporen metershoog opgetild.
Er rijden voorlopig geen treinen tussen Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters. Verschillende treinen zijn afgeschaft. Reizigers tussen de twee steden worden gevraagd via Brussel-Zuid te sporen. Er zijn ook pendelbussen ingeschakeld. Het is niet duidelijk hoe lang het spoorverkeer onderbroken zal zijn.
De rit is Driebergen-Ede-Maarn Goederen-Veenendaal Centrum-Driebergen-Utrecht. Als dat goed verloopt word treinverkeer hervat.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Leegmat rit met een VIRM. Kijken of er wissels en seinen in storing gaan bij passeren trein.
Zonder dat duidelijk is wat er nou eigenlijk aan de hand ws, maar de toegepaste workaround werkt dan blijkbaarquote:Op donderdag 12 april 2012 20:29 schreef greavy het volgende:
[..]
De rit is Driebergen-Ede-Maarn Goederen-Veenendaal Centrum-Driebergen-Utrecht. Als dat goed verloopt word treinverkeer hervat.
Als je passagiers nu geen mensen maar 'haringen' noemt... valt het dan onder goederen?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet dat het op de Betuweroute niet mag, maar het zou wel mooi zijn
Alleen als ze dood en ingevroren zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 20:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je passagiers nu geen mensen maar 'haringen' noemt... valt het dan onder goederen?
Gezouten mag ook, maar ik denk dat je heul veul zout nodig hebt om te compenseren voor al die ongezouten kritiek van die passagiersquote:Op donderdag 12 april 2012 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen als ze dood en ingevroren zijn
Meer foto's in dit topic op 3Rail: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.msg654898#msg654898quote:Op donderdag 12 april 2012 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kijk, dat is tenminste een duidelijke verstoring
Nice zegquote:Op donderdag 12 april 2012 20:48 schreef greavy het volgende:
Deze kwam ik tegen:
[ afbeelding ]
Zijn onderweg naar Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen, waar morgen een fotodag is. Stoom, maar ook E-loks vertegenwoordigd.
Jammer dat ik niet kon... Wou al gaan, maarja... school
Raar, je zou zeggen dat als de koppeling breekt en daarmee de treinleiding, de wagens meteen zouden remmen.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Meer foto's in dit topic op 3Rail: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.msg654898#msg654898
Die woont daar vlakbij en heeft al wat foto's gepost.
Ik denk dat die afgebroken koppeling eerder het gevolg dan de oorzaak isquote:Op donderdag 12 april 2012 21:09 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Raar, je zou zeggen dat als de koppeling breekt en daarmee de treinleiding, de wagens meteen zouden remmen.
Wat een dodelijk saaie aflevering...quote:Op donderdag 12 april 2012 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
19:55 op NL 2: Rail Away, met deel 2 van de NIEUWE reportage over de Bernina Express
Of iedereen trekt badslippers aan, om Fles maar eens te parafraseren.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Als je passagiers nu geen mensen maar 'haringen' noemt... valt het dan onder goederen?
Ik ga kijkenquote:TV tip: Volgende week Donderdag op NGC: MEGA factories "Speed Rail" Alstom opent haar deuren.
Ik vond het gaaf om te zienquote:Op donderdag 12 april 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een dodelijk saaie aflevering...
idd. Ze hadden er zoveel meer uit kunnen halen ...quote:Op donderdag 12 april 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een dodelijk saaie aflevering...
Nog meer ja?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Ze hadden er zoveel meer uit kunnen halen ...
ja, het werd zo saai gebracht. Beetje levendiger kan wel. Het was net alsof de voice-over nog naar een begrafenis moest.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog meer ja?dan moet ik er helemaal heen
quote:Doden bij treinongeluk Duitsland
Bij een treinongeluk in de buurt van Offenbach in Duitsland zijn vannacht drie mensen omgekomen. Het zijn de machinist van een regionale trein en twee spoorwerkers.
Op het traject van Frankfurt naar Hanau kwam de trein in botsing met een bouwkraan waarmee aan het spoor werd gewerkt. De regionale trein ontspoorde na de botsing.
Eén van de 35 passagiers van de regionale trein raakte zwaargewond. Zes anderen hebben lichte verwondingen aan het ongeluk overgehouden. Zij zijn ter plaatse behandeld.
De oorzaak van het ongeluk is nog onduidelijk.
W.T.F... dubbeldekker contra kraantje = zo'n puinhoop...?!quote:
lekker ....quote:
Ja, maar dat is verre van snel inzetbaar. Moet geloof ik een draaistelrevisie ondergaan en de bakken zelf kunnen na de stilstand ook wel weer een opknapbeurt gebruiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:43 schreef Duvel het volgende:
Interessant! Staat er niet nog ergens ICK weg te rotten?
Niet alles. Door de opening van de Hanzelijn is er meer materieel nodig. Dit is er niet voldoende ingestroomd, terwijl aan de andere kant er wel veel verdwenen is, zoals een groot deel van de V'tjes en het ICRm dat nu voor NSH rijdt. De Darretjes worden nu van stop/sneltrein materieel omgebouwd tot IC's, waardoor ook uit die hoek veel stellen verdwijnen, terwijl het SLeT dit verre van op kan vangen. Er zijn namelijk nog maar 10 stellen te leveren.quote:Eigenlijk komt alles door het gekut met AnsaldoBreda, toch?
even hierop terugkomend: bestuurder van de auto is overleden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lekker ....
Op mijn thuistraject ligt het nu ook plat. Auto geschept. Wel veel schade, maar gelukkig geen doden, omdat het op een punt gebeurd is waar de snelheid nog niet erg hoog ligt.
Lijkt me sterk, maar goed, theoretisch is het mogelijk. Er staat ook nog wel eens een file daar, dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft...quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens een getuige waren de bomen op de overweg Oostergoweg niet naar beneden gegaan ...
http://www.lc.nl/frieslan(...)Leeuwarden-overledenquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, maar goed, theoretisch is het mogelijk. Er staat ook nog wel eens een file daar, dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft...
Ik geloof je wel dat een getuige dat zei, hoor. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat een overweg open blijft bij het passeren van een trein.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.lc.nl/frieslan(...)Leeuwarden-overleden
Zie video hier.
Maak me maar wakker als er een dag geen storing is bij Schiphol...quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:22 schreef James1988 het volgende:
en bij Schiphol wederom een wisselstoring.
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou ICRm er uit moeten? Dat is toch prima materieel?Nieuwe draaistellen er onder, TRAXX ervoor en gaan
Als ze nou er draaistellen onder zetten die geschikt zijn voor 320 km/h, en de locs geven ze een gestroomlijnde neus, etc. etc.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Mja, de NS ziet tegenwoordig zelfs het DDM-1 al als treinstel, waar het vroeger bij ICR, DD-AR, DDM-1, etc op bakniveau ging.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.
'k Vind die railcatering niet bepaald extra service, strontirritante rammelkar die altijd net in de weg staat als je eruit wilt. En inderdaad compleet overbodig ook op een ritje van nog geen uur.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:34 schreef James1988 het volgende:
Je moet al extra betalen voor die trein, dan mag je ook meer service verwachten. Vind ik. Vindt Voor Beter OV ook. Zie www.voorbeterov.nl.
En na onderzoek blijkt dat de bomen gewoon dicht waren, volgens LC.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik geloof je wel dat een getuige dat zei, hoor. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat een overweg open blijft bij het passeren van een trein.
hmm, dat spreekt de getuigenverklaringen tegen die zeiden dat de bomen pas zakten toen de trein al op de overweg was en de botsing had ...quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En na onderzoek blijkt dat de bomen gewoon dicht waren, volgens LC.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Tweede werkdag nieuwe baan: tweede keer gezeik met de trein![]()
Eén voordeel: er komen geen nieuwe overwegen meer bijquote:Ik wist niet dat er zo veel overwegen lagen tussen Apeldoorn en Deventer
Over die wisselstoring even dit:quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:22 schreef James1988 het volgende:
Leuk dagje: ophef omdat de railcatering op de binnenlandse Fyra-trajecten per 1-6 gaat verdwijnen, en bij Schiphol wederom een wisselstoring.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Over die wisselstoring even dit:
http://www.voorbeterov.nl/120413b.php
't Is wel mooi gweest nu.
Schopje TRU.quote:Wij zijn gezien het grote aantal ernstige storingen niet langer bereid, te geloven dat het grote aantal storingen dat zich uitgerekend rond Schiphol voordoet op toevalligheid berust. Er moet iets anders aan de hand zijn.
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Over die wisselstoring even dit:
http://www.voorbeterov.nl/120413b.php
't Is wel mooi gweest nu.
Ha, een ProRailer! Welkom.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:23 schreef Luco het volgende:
[..]
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)
Partner?quote:Rikus Spithorst,
partner
Klinkt als: "De lol is er nu wel af". Sorry, we zullen het knopje "Storing Schiphol" weer op UIT zetten.quote:
Of onze club en/of ikzelf voor dorpsgek worden versleten, dat laat ik graag aan anderen over.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:28 schreef Luco het volgende:
Nee, ik hoef niet bij ProRail te werken, maar bedankt.
Alleen het enige wat ik die Rikus zie doen is vloeken en kankeren en suffe voorstellen te doen. Volgens mij wordt hij onderhand als de dorpsgek van het Openbaar Vervoer gezien.
No offence
Daarom vragen we ook, de wisselsanering op te schorten. Dat doen we niet zomaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wilde Schultz trouwens niet gaan bezuinigen op infraonderhoud?
Vertelquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:35 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
over veel onderwerpen bereiken we achter de schermen overeenstemming met vervoerders en/of hun opdrachtgevers.
Of dat die mooie glimmende tunnelontheven diesel-afsleeploc van Driek precies op dat ene wissel op hoofddorp ontspoortquote:Op vrijdag 13 april 2012 18:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nu nog een oplossing vinden voor Hoofddorp, waar één defecte wissel de boel al in het honderd kan laten lopen.
Ze zijn vast ook wel in de niet-kritieke wissels gevallen hoor!quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En zeg niet dat het niet kanna 2 uur dwarrelsneeuw hadden we ook meteen enorme ijsklompen in wielkasten, die ook precies in kritieke wissels vielen
Categorie C en D zal je idd weinig over horen..quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ze zijn vast ook wel in de niet-kritieke wissels gevallen hoor!![]()
Alleen hoor je daar niks van, omdat .... die wissels niet kritiek zijn!
beetje belachelijk met die sneeuw ja. als je bij de kritieke wissels iets meer kunt verwarmen heb je daar al veel minder last van.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of dat die mooie glimmende tunnelontheven diesel-afsleeploc van Driek precies op dat ene wissel op hoofddorp ontspoort![]()
En zeg niet dat het niet kanna 2 uur dwarrelsneeuw hadden we ook meteen enorme ijsklompen in wielkasten, die ook precies in kritieke wissels vielen
Even kort en versimpeld samengevat: MVBOV is een maatschap. Zoals ook bijvoorbeeld artsen en notarissen binnen een maatschap kunnen samenwerken. De bestuurders van een maatschap (of in ouderwetser Nederlands een Maatschappij) worden partners genoemd. Feitelijk is een maatschap gewoon een groep mensen die een bepaald doel nastreven. Dat kan zijn "geld verdienen" (maatschap van notarissen vooral), "efficiente zorg verlenen door gezamenlijke huisvesting, administratie en apparatuur" (zoals artsen) of "een idealistisch doel nastreven" (zoals De Maatschappij Tot Nut Van Het Algemeen als oudste vertegenwoordiger daarvan, en dus ook MVBOV).quote:
Juist bij het achter de schermen sluiten van deals doe je dat dus niet. Juist als je slechte voorstellen van tafel krijgt, moet je niet na afloop triomfantelijk gana lopen doen, met als gevolg gonnodig gezichtsverlies van de andere partij. Ik wil niet mijzelf op mijn borst slaan, maar ik ben daar zeer integer in. Ook al omdat anders bepaalde deuren voor mij terecht niet meer open gaan.quote:
Vermeldt dan ook 'de achter de schermen" deals hier niet, krijg je sowieso dit soort vragen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Juist bij het achter de schermen sluiten van deals doe je dat dus niet. Juist als je slechte voorstellen van tafel krijgt, moet je niet na afloop triomfantelijk gana lopen doen, met als gevolg gonnodig gezichtsverlies van de andere partij. Ik wil niet mijzelf op mijn borst slaan, maar ik ben daar zeer integer in. Ook al omdat anders bepaalde deuren voor mij terecht niet meer open gaan.
Ah zo, okee. En waarom hebben jullie voor deze vorm gekozen? En niet bijv een Stichting, Vereniging of Vennootschap?quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:42 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Even kort en versimpeld samengevat: MVBOV is een maatschap. Zoals ook bijvoorbeeld artsen en notarissen binnen een maatschap kunnen samenwerken. De bestuurders van een maatschap (of in ouderwetser Nederlands een Maatschappij) worden partners genoemd. Feitelijk is een maatschap gewoon een groep mensen die een bepaald doel nastreven. Dat kan zijn "geld verdienen" (maatschap van notarissen vooral), "efficiente zorg verlenen door gezamenlijke huisvesting, administratie en apparatuur" (zoals artsen) of "een idealistisch doel nastreven" (zoals De Maatschappij Tot Nut Van Het Algemeen als oudste vertegenwoordiger daarvan, en dus ook MVBOV).
Voor Beter OV kent partners, vaste adviseurs en sympathisanten.
Dat had ik onontkoombaar nodig om even uit te leggen dat we dus meer doen dan alleen maar zeiken, zoals hier werd gesuggereerd. Vandaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Vermeldt dan ook 'de achter de schermen" deals hier niet, krijg je sowieso dit soort vragen.
Kom ik op terug. Eerst effe koken en eten met mijn lieve Zonnetje40. Ook belangrijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah zo, okee. En waarom hebben jullie voor deze vorm gekozen? En niet bijv een Stichting, Vereniging of Vennootschap?
WAT?!quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kom ik op terug. Eerst effe koken en eten met mijn lieve Zonnetje40. Ook belangrijk.
Het ging erom dat MVBOV snel werd opgericht, zonder financiële rompslomp.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah zo, okee. En waarom hebben jullie voor deze vorm gekozen? En niet bijv een Stichting, Vereniging of Vennootschap?
Wat je noemt een NOGAL slechte reden. Ik wacht wel even tot de afwas in huize Oplopers klaar isquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het ging erom dat MVBOV snel werd opgericht,
VERTEL HET ONS!!quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch.
See it, shit bricks etc.
Ik zie 'm niet.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch.
See it, shit bricks etc.
Nee, gewoon nee. MVBOV zit echt wel iets anders in elkaar, de doelstelling is niet "kankeren om het kankeren", de insteek is positief-kritisch.quote:Op vrijdag 13 april 2012 18:23 schreef Luco het volgende:
[..]
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)
Is 't een neger?quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:33 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch.
See it, shit bricks etc.
Ja, want DAT helpt watquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:54 schreef James1988 het volgende:
De reiziger, de persoon wiens naam volgens minister Schultz met een hoofdletter R geschreven moet worden.
ze wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wat dat betreft,quote:
Minister van niks.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wat dat betreft,
Serieus? Dat is wel heel erg awesome.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit wordt trouwens de Zwitserse inzending voor het ESF dit jaar, hoor ik net
Doet me erg denken aanquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel heel erg awesome.
Ik denk dat het een kanshebber is om ver te komen.
Yep, serieusquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Serieus? Dat is wel heel erg awesome.
Ik denk dat het een kanshebber is om ver te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |