abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:34:37 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110272328
Je moet al extra betalen voor die trein, dan mag je ook meer service verwachten. Vind ik. Vindt Voor Beter OV ook. Zie www.voorbeterov.nl.
pi_110272847
Waarom zou ICRm er uit moeten? Dat is toch prima materieel? :'( Nieuwe draaistellen er onder, TRAXX ervoor en gaan :9
pi_110272937
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:22 schreef James1988 het volgende:
en bij Schiphol wederom een wisselstoring. :Z
Maak me maar wakker als er een dag geen storing is bij Schiphol... :O :z
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 12:54:50 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110273165
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zou ICRm er uit moeten? Dat is toch prima materieel? :'( Nieuwe draaistellen er onder, TRAXX ervoor en gaan :9
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110273359
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Als ze nou er draaistellen onder zetten die geschikt zijn voor 320 km/h, en de locs geven ze een gestroomlijnde neus, etc. etc. ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:59:44 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110273372
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn.
Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 13:15:15 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110274109
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit.
Mja, de NS ziet tegenwoordig zelfs het DDM-1 al als treinstel, waar het vroeger bij ICR, DD-AR, DDM-1, etc op bakniveau ging.

Rangeerders daar kun je het denk ik niet op besparen, wel op onderhoud, omdat je bij bijvoorbeeld ICRm onderhoud van de stam hebt en onderhoud van de loc. Twee verschillende schema's, waardoor de combi langer buiten dienst kan zijn dan als het een gewoon treinstel betrof.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:36:02 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110277364
DDM werd toch vanaf het begin als treinstam gezien? De rijtuigen in een stam werden alleen in de werkplaatsen gewijzigd, anders dan getrokken treinen, waar nog wel eens rijtuigen werden bijgeplaatst of afgenomen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110279791
In een ICM richting Tilburg, moet volgens mij elke overweg stapvoets bereden worden met typhoon.
  vrijdag 13 april 2012 @ 15:58:38 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110280970
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:10:04 #251
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_110281468
Gaat lekker op de sporen, zowel België, Nederland en Duitsland hebben ongelukken binnen 24u...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_110282959
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:34 schreef James1988 het volgende:
Je moet al extra betalen voor die trein, dan mag je ook meer service verwachten. Vind ik. Vindt Voor Beter OV ook. Zie www.voorbeterov.nl.
'k Vind die railcatering niet bepaald extra service, strontirritante rammelkar die altijd net in de weg staat als je eruit wilt. En inderdaad compleet overbodig ook op een ritje van nog geen uur.
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:59:59 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110283455
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik geloof je wel dat een getuige dat zei, hoor. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat een overweg open blijft bij het passeren van een trein.
En na onderzoek blijkt dat de bomen gewoon dicht waren, volgens LC.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:02:34 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110283534
Heerlijk, die Europese eenwording. 60 gloednieuwe Traxx-locomotieven, bestemd voor de Betuweroute, zijn zowat nutteloos geworden vanwege hun softwareversie. Ze draaien nog op release SW6 en IL&T wil dat niet meer hebben. De software moet geüpgrade worden naar SW7, die gebaseerd is op ERTMS-specificatie 2.3.0d.

Echter, de EBA van de oosterburen wil SW7 alleen maar goedkeuren als er aan extra eisen wordt voldaan. Zonder dat weigert EBA om de SW7-versie goed te keuren. Bij wijze van geste mogen locs met SW7 doorrijden tot Emmerich.

Lekker weer :')

Bron: IRJ
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:42:18 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110284800
Tweede werkdag nieuwe baan: tweede keer gezeik met de trein *O*

Ik wist niet dat er zo veel overwegen lagen tussen Apeldoorn en Deventer :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 17:46:07 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110284912
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En na onderzoek blijkt dat de bomen gewoon dicht waren, volgens LC.
hmm, dat spreekt de getuigenverklaringen tegen die zeiden dat de bomen pas zakten toen de trein al op de overweg was en de botsing had ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 17:46:39 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110284916
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Tweede werkdag nieuwe baan: tweede keer gezeik met de trein *O*
Gefeliciteerd *O*
quote:
Ik wist niet dat er zo veel overwegen lagen tussen Apeldoorn en Deventer :N
Eén voordeel: er komen geen nieuwe overwegen meer bij
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:49:05 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110284994
Prorail moet daar nog maar eens langs met een afsluitrondje en een kar vol hekken of zo. Echt ELK boeren modderpad kruist het spoor gewoon 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:18:08 #259
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110285757
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:22 schreef James1988 het volgende:
Leuk dagje: ophef omdat de railcatering op de binnenlandse Fyra-trajecten per 1-6 gaat verdwijnen, en bij Schiphol wederom een wisselstoring. :Z
Over die wisselstoring even dit:

http://www.voorbeterov.nl/120413b.php

't Is wel mooi gweest nu.
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:22:54 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110285886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Over die wisselstoring even dit:

http://www.voorbeterov.nl/120413b.php

't Is wel mooi gweest nu.
quote:
Wij zijn gezien het grote aantal ernstige storingen niet langer bereid, te geloven dat het grote aantal storingen dat zich uitgerekend rond Schiphol voordoet op toevalligheid berust. Er moet iets anders aan de hand zijn.
Schopje TRU.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:23:16 #261
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110285896
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Over die wisselstoring even dit:

http://www.voorbeterov.nl/120413b.php

't Is wel mooi gweest nu.
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:25:34 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110285964
Hoe werkt dat trouwens eigenlijk?

"Ja, 8 storingen in 3 weken, sorry"

MAAR! :{w Ze staan allemaal los van elkaar *O* :s)

Zo van "Oh okee dan geeft het niet"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:26:27 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110285988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:23 schreef Luco het volgende:

[..]

Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail)
Ha, een ProRailer! Welkom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:28:10 #264
164283 Luco
Buongiorno!
pi_110286034
Nee, ik hoef niet bij ProRail te werken, maar bedankt.

Alleen het enige wat ik die Rikus zie doen is vloeken en kankeren en suffe voorstellen te doen. Volgens mij wordt hij onderhand als de dorpsgek van het Openbaar Vervoer gezien.

No offence
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:30:23 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110286109
quote:
Rikus Spithorst,
partner
Partner? :? Van wie dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110286196
En dan zijn er vast nog storingen die wij niet merken :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 april 2012 @ 18:33:11 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110286198
mja, kan Driek geen ongelijk geven. De infrastructuur op cruciale punten laat zo nu en dan ernstig te wensen over. Gelukkig wordt aan de oostzijde van Schiphol er in de komende jaren al wat aan gedaan door Riekerpolder aansluiting (splitsing sporen richting Amsterdam CS en Duivendrecht) een dubbele vork te geven, zodat aan die zijde de capaciteit van het spoor al toeneemt.

Nu nog een oplossing vinden voor Hoofddorp, waar één defecte wissel de boel al in het honderd kan laten lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_110286244
Meer wissels naar opstel? ;P
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:35:29 #269
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110286276
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:18 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

't Is wel mooi gweest nu.
Klinkt als: "De lol is er nu wel af". Sorry, we zullen het knopje "Storing Schiphol" weer op UIT zetten.

Wilde Schultz trouwens niet gaan bezuinigen op infraonderhoud?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:35:42 #270
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110286283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:28 schreef Luco het volgende:
Nee, ik hoef niet bij ProRail te werken, maar bedankt.

Alleen het enige wat ik die Rikus zie doen is vloeken en kankeren en suffe voorstellen te doen. Volgens mij wordt hij onderhand als de dorpsgek van het Openbaar Vervoer gezien.

No offence
Of onze club en/of ikzelf voor dorpsgek worden versleten, dat laat ik graag aan anderen over.

Qua klagen (of zoals jij noemt "vloeken en kankeren"): over veel onderwerpen bereiken we achter de schermen overeenstemming met vervoerders en/of hun opdrachtgevers. Pas als dat niet lukt, maken we lawaai. je doet de MVBOV echt te kort als je stelt dat het alleen maar zeiken is, wat we doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 13-04-2012 18:47:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')