Fijn Fles, je hebt direct de fotos erbijquote:Op dinsdag 10 april 2012 08:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit rommeltje ja![]()
[ afbeelding ]
Als ze slim zijn hebben ze ook dat shuntertje uit Nangis even opgehaald en rijvaardig gemaakt. Zou handig zijn![]()
[ afbeelding ]
Ik ken mezelf, als ik daar ben voel ik me ook altijd wat verplicht om te kopen... zeker omdat dat soort clubs het ook daarvan moeten hebben enzo...quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Zitten toch wel leuke dingen bij in dat winkeltje, die placemats bijvoorbeeldMaar het meeste is wel aan de prijzige kant zeg maar
Klinkt bekend. Ik zou de Mug hebben gekocht, met 8¤ een goede steun.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken mezelf, als ik daar ben voel ik me ook altijd wat verplicht om te kopen... zeker omdat dat soort clubs het ook daarvan moeten hebben enzo...
da's toch prima dan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ken mezelf, als ik daar ben voel ik me ook altijd wat verplicht om te kopen... zeker omdat dat soort clubs het ook daarvan moeten hebben enzo...
Bronquote:Vanaf 10 april 2012 kunnen machinisten of hun werkgevers de machinistenvergunning aanvragen via de website van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Vanaf die datum moeten machinisten, zodra de huidige bedrijfspas verloopt, in het bezit zijn van een machinistenvergunning en één of meer bevoegdheidsbewijzen.
Met de machinistenvergunning toont een machinist aan dat hij over juiste kwalificaties beschikt, zoals zijn beroepsbekwaamheid en lichamelijke en psychologische geschiktheid. De machinist vraagt de vergunning zelf aan of de werkgever vraagt namens de machinist de vergunning aan bij de ILT. De inspectie houdt een register bij van de verstrekte vergunningen.
Met een bevoegdheidsbewijs kan een machinist aantonen welk materieel hij mag bedienen, welke infrastructuur hij mag gebruiken en of hij de juiste taalvaardigheden heeft. De werkgever is verantwoordelijk voor de verstrekking van het bevoegdheidsbewijs aan de machinist.
De grondslag voor de machinistenvergunning en het bevoegdheidsbewijs is de invoering van de EU-machinistenrichtlijn. De aanleiding voor deze regelgeving is dat sinds 2007 spoorwegbedrijven toegang hebben tot het volledige netwerk van binnenlandse en internationale goederenvervoersdiensten. Met deze richtlijn gelden in heel Europa dezelfde eisen en bevoegdheden voor machinisten en kunnen zij dus makkelijker tussen lidstaten verplaatsen en van werkgever veranderen. Werkgevers kunnen eenvoudiger personeel uit een ander land aannemen omdat de kwalificaties sneller te controleren zijn. Ook vermindert de toezichtlast omdat inspecties sneller en efficiënter worden uitgevoerd.
Leuk!quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Totaal iets anders: sfeerplaatje vanaf de post.
[ afbeelding ]
Nou, dat lijkt me een nogal duidelijke eis. Inwilligen maar.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:38 schreef greavy het volgende:
Dit omdat zij hard op papier willen hebben hoe en wat.
Dat word morgen besproken met de vakbonden, de MIVB en de minister, of dat mogelijk isquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me een nogal duidelijke eis. Inwilligen maar.
Bron en lees meer: http://www.demorgen.be/dm(...)chterban-kwijt.dhtmlquote:Bonden zijn controle over achterban kwijt
DM ANALYSE Voor de vijfde dag op rij rijden er in de Europese hoofdstad geen bussen, trams of metro. Het personeel lapt het sociaal overleg aan zijn laars en gelooft geen snars van de voorstellen die de vakbonden en minister Joëlle Milquet (cdH) formuleren om de veiligheid te verbeteren. De breuk tussen personeel en vakbonden is compleet.
quote:129 Teletekst wo 11 apr
***************************************
Weer ov in Brussel na akkoord
***************************************
` In Brussel is het openbaar vervoer
weer op gang gekomen na een staking van
vier dagen.De metro's,bussen en trams
reden niet uit protest tegen de dood
van een buscontroleur.De man werd bij
een verkeersruzie doodgeslagen.
Gisteravond werd een conceptakkoord
bereikt over de verbetering van de
veiligheid van het openbaar vervoer in
de Belgische hoofdstad.Er komen 400
politieagenten bij in Brussel en ook
meer veiligheidsmensen met ruimere
bevoegdheden.
De leden van de christelijke vakbond
steunen het akkoord,maar die van de
socialistische bond nog niet.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Deze een optie?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik was koophuizen aan het zoeken. In de buurt van een spoorlijn, I might add.
Kan je ook flexwerken als trdl? Alsin, thuis werken?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik was koophuizen aan het zoeken. In de buurt van een spoorlijn, I might add.
Ja strakkiesquote:Op woensdag 11 april 2012 17:01 schreef b2py het volgende:
Best stil de laatste dagen..Niemand wat leuks te vertellen?
Scheelt een bak centenquote:Op woensdag 11 april 2012 18:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik was koophuizen aan het zoeken. In de buurt van een spoorlijn, I might add.
Dat zou tijd wordenquote:Op woensdag 11 april 2012 19:48 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
EETC 1254+LM-EN70447
Eindelijk is dit ding van die lelijke NVBS-stickers af![]()
Warszawa Wschodniaquote:Warschau Wschnodnia
Ik verbaasde mij er ook over. Dát ding moet wel recentelijk stevig gewassen zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:50 schreef b2py het volgende:
Wat ziet die 1741 er schoon uit! nette foto's Greavy!
Ghehe, veel mensen klaagden over die stickers. Heeft nu voor de Autoslaaptrein stickers, erg bescheiden.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou tijd worden![]()
[..]
Warszawa Wschodnia
je moet dan wel een auto hebben. De omgeving daar gaat de komende twee jaren flink op de schop. Spoorwegovergang daar verdwijnt daar en wordt vervangen door enkele tunnels.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Wirdum is sowieso niet zo handig denk ik
het wordt in het project Haak om Leeuwarden meegenomenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
ze hebben ook weer geld teveel geloof ik?
nee dat ze t lokaaltsje weer willenquote:Op woensdag 11 april 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wordt in het project Haak om Leeuwarden meegenomen
Leuk hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 22:30 schreef mrbob19 het volgende:
Hey mensen,
Ik schiet geen foto's maar filmpjes. Dit is opgenomen tijdens mijn weekendje Luxemburg (2 weken geleden)
oh dat. Mooi toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 22:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nee dat ze t lokaaltsje weer willen
quote:Op woensdag 11 april 2012 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh dat. Mooi toch?
Beter dan die stoomfluit op biobrandstof
er is behoorlijk wat opgebroken jaquote:Op woensdag 11 april 2012 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]nja en Prutsrail / NS doen moeilijk?
uh hallo? dr ligt toch geen spoor meer?
euh.. Dat is het leuke, dat franse spul is ergens in Frankrijk opgenomen (zou niet precies weten waar), Belgiesche treintjes bij Athus en de 1e br181 bij Wasserbillig, waar het duitse spul is opgenomen weet ik ook niet, eigenlijk gewoon domweg zo veel mogelijk de spoorlijn gevolgd, omdat we zo snel mogelijk een nieuwe spotplek moesten vinden voor de volgende Luxemburg IC...quote:Op woensdag 11 april 2012 22:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk hoorGoede kwaliteit ook
![]()
Alleen ehm, zet er ook eens bij waar het is en wat we zien? "RegionalBahn naar Wiltz bij Michelau" heb ik wel gezien bijvoorbeeld, verder wat Frans spul tussen denk ik Bettembourg en Zoufftgen in of...?
Het betaalt genoeg, maar niet zÃŗ veel.quote:
Oh sorryquote:Op woensdag 11 april 2012 21:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eh, heren... Ik verdien niet genoeg voor een huis van drie ton, hoor.En ik werk in Groningen, dus dan zijn Leeuwarden en Wirdum niet zo handig.
te weinig om van te leven, te veel om van dood te gaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het betaalt genoeg, maar niet zÃŗ veel.
Dan is zelfs de 8 sneller, hoewel in spitsquote:Op donderdag 12 april 2012 18:06 schreef Fixers het volgende:
De stopper naar Den Bosch zit ook lekker vol. En staat vooral stil. Utrecht CS - Utrecht Lunetten in 21 minuten. ;') We zijn al te laat vertrokken wegens logische problemen.
NS stuurt je ook gewoon die kant op in Utrecht Centraalquote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef greavy het volgende:
Connexxion heeft vandaag de pendel Amersfoort-Barneveld Centrum eruit geknikkerd om met 2x Protos op Amersfoort-Ede Wageningen te kunnen reizen. Er zijn erg veel omreizende reizigers.
doen ze goed, alleen jammer dat ze dan geen zesde protos hebben die er helaas ook niet meer komt.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:37 schreef greavy het volgende:
Connexxion heeft vandaag de pendel Amersfoort-Barneveld Centrum eruit geknikkerd om met 2x Protos op Amersfoort-Ede Wageningen te kunnen reizen. Er zijn erg veel omreizende reizigers.
mja, die van 17:51 zal wel op tijd gereden hebben. Daarom stond ie niet meer op de borden om 17.54 uurquote:Op donderdag 12 april 2012 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Paunhaufen![]()
[ afbeelding ]
die van 17:51 naar Enschede is er tussenuit gevallen, maar bleek uiteindelijk toch wel te rijden. Informatie? Personeel? Niet gezien
Nee pik die had ook +10. Ik DACHT dat het die van 18:02 was naar Dv maar er ging ook nog een stuk door naar Esquote:Op donderdag 12 april 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die van 17:51 zal wel op tijd gereden hebben. Daarom stond ie niet meer op de borden om 17.54 uur
dan is het vreemdquote:Op donderdag 12 april 2012 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee pik die had ook +10. Ik DACHT dat het die van 18:02 was naar Dv maar er ging ook nog een stuk door naar Es
Afkortingenpolitie meldt zich!quote:Op donderdag 12 april 2012 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee pik die had ook +10. Ik DACHT dat het die van 18:02 was naar Dv maar er ging ook nog een stuk door naar Es
Lekker druk...quote:Op donderdag 12 april 2012 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
In Den Bosch was het ook gezellig![]()
![]()
[ afbeelding ]
Japanse toestandenquote:Op donderdag 12 april 2012 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
In Den Bosch was het ook gezellig![]()
![]()
[ afbeelding ]
Zal wel. Ik ben inmiddels thuis, dus dan mag tquote:Op donderdag 12 april 2012 19:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Lekker druk...
Inmiddels word het treinverkeer weer hervat
Mag niet, de lijn is gebouwd exclusief voor goederenvervoer. Voor personenvervoer zullen er aanpassingen gedaan moeten worden voor o.a. vluchtroutes.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
zat trouwens te denken. Ze willen een extra verbindingsboog bouwen op de Betuweroute net onder Elst om zo aan te kunnen takken op het spoor richting Arnhem.
Mocht dit voor reizigersverkeer ook opengesteld worden dan zou een ICE er bij een verstoring overheen kunnen crossen, mits voorzien van ERTMS en een installatie die ook 25 KV lust.
scheelt een keer kopmaken onderweg en veel tijd, omdat je niet via Den Bosch hoeft en er bij Meteren alweer af kunt
Rechts staan, links lopenquote:Op donderdag 12 april 2012 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
In Den Bosch was het ook gezellig![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:
Hoezo proefrit?quote:Op donderdag 12 april 2012 19:58 schreef greavy het volgende:
Inmiddels is er een proefrit bezig op Driebergen-Ede voor herindienststelling.
Om te kijken of de trein goed over de wissels gaat?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |