abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106363233

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum

De OP is hier te vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_106363647
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:19 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik had een rukconditie maar het wás ook gewoon ontzettend veel zwaarder. Wat nu 2 zakken post zijn (mits ingepakt volgens de regels, dus tot het zwarte randje), dat was toen ik een jaar of 11 geleden begon het 'bodempje' onderin mijn tas voordat je bundels rechtop ging zetten. :P En toen namen we ook nog alle pakjes mee die niet te zwaar of te groot waren. Vertrok je dus vaak met een toren pakjes op je bagagedrager naar je wijk, zo zwaar beladen dat je nauwelijks meer durfde te sturen :')
Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.

Dus van mij mag die oude tijd weer terugkomen. Niet in de laatste plaats omdat het toen veel gezelliger was :Y
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_106363807
Vandaag dus inderdaad die dikke boeken voor veel bedrijven. Het klote is: morgen weer, ik rij namelijk twee bestellingen, elk vanaf een andere vestiging. Op de ene vestiging hadden ze wel boeken erbij gedaan, op de andere lieten ze ze liggen voor morgen...
lama
pi_106364080
Fijn is dat dan..

Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat jullie op dit moment de PLUS en de MIN punten van PostNL vinden. Ik hoor heel veel kritiek (ook door te googlen hoor ;)) en vraag me af of er op dit moment voor jullie nog wel positieve dingen zijn veranderd..

Voor mij zijn de minpunten; soms beroerd gezette tassen (verkeerde volgorde huisnummers, soms hele bundels), de dinsdagen (teveel post + HaH)

Pluspunten; ik werk nu nog vanuit een VBG, dus nauwer contact met leiding, collega's etc. Ook is het erg fijn dat de post meestal rond 10.30/11.00 klaar staat, en dat mijn nabrengzakken altijd optijd zijn.
pi_106364290
quote:
Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.

Dus van mij mag die oude tijd weer terugkomen. Niet in de laatste plaats omdat het toen veel gezelliger was :Y
Zethark 8-)

Ik vond het vroeger ook minder zwaar. Heel vroeger had je misschien 1 soort HAH per week. Dat mocht je over de week verspreiden en uiteraard achter elk adres zetten (dmv de zethark kon je ook zien welk adres geen HAH had) Nou was er in mijn tijd wel iets meer HAH dan heel vroeger maar nogmaals, het mocht ertussen. Laatst nog een wijk gelopen op een piekdag met HAH van bijna 200gram. Dat HAH apart achter de hand mee is echt niet gezond te noemen dan.

Sowieso moest je vroeger elke brief de kast ingooien (dus uiteindelijk geen machinefouten ertussen) En daarna heel makkelijk met de zethark op volgorde en ook van laag naar hoog zetten. (formaat) Dus tijdens het lopen pakte je gewoon tot en met het grootste stuk (of HAH) kijken of het adres erachter inderdaad het adres is wat erachter komt en alles erin gooien. Snel en foutloos (als je zelf je wijk zette tenminste)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:28:12 #6
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_106364575
waarom staat er geen uurloon bij zaw ( zie tabel 22 jaar)?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 januari 2012 @ 18:30:52 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106364664
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:28 schreef Anonymousz het volgende:
waarom staat er geen uurloon bij zaw ( zie tabel 22 jaar)
je gaat dan al over naar de schaaljaar 0
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_106364680
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

HAH is hier eigenlijk weinig aan veranderd. Dat je veel meer je eigen gang kon gaan klopt, maar fysiek was het echt wel een enorm stuk zwaarder, iig bij ons wel. Wat ik toen een normale goed te hanteren bundel vond zou ik nu een gesprek met de TC krijgen of ik wel goed wijs was :') . Tijden stonden ook veel te krap bij ons. En de TC maar zweren dat ze klopten. Man, wat heb ik toen veel in mijn eigen tijd gelopen :X
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:31:43 #9
189430 Anonymousz
pi_106364696
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je gaat dan al over naar de schaaljaar 0
thanks
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:35:55 #10
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106364834
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn is dat dan..

Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat jullie op dit moment de PLUS en de MIN punten van PostNL vinden. Ik hoor heel veel kritiek (ook door te googlen hoor ;)) en vraag me af of er op dit moment voor jullie nog wel positieve dingen zijn veranderd..

Voor mij zijn de minpunten; soms beroerd gezette tassen (verkeerde volgorde huisnummers, soms hele bundels), de dinsdagen (teveel post + HaH)

Pluspunten; ik werk nu nog vanuit een VBG, dus nauwer contact met leiding, collega's etc. Ook is het erg fijn dat de post meestal rond 10.30/11.00 klaar staat, en dat mijn nabrengzakken altijd optijd zijn.
Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.

Nadelen weer wel: Slecht gezet, rare loopvolgordes en dat de post zo laat is.

Echt grootste nadeel vind ik dat mijn wijk pas tussen 12.45 en 13.15 op het depo is (zaterdag zelfs meestal pas om 13.30). Terwijl er op didoza gewoon 3 uur+ voor staat. Ben dus eigenlijk nooit voor half 5 klaar.

Ohja en ik vind het prettig dat depo om de hoek, maar je spreekt nooit is een collega enzo. DAt is wel jammer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_106365089
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.
Dat is precies wat ik er leuk aan vindt ja :)

quote:
Ohja en ik vind het prettig dat depo om de hoek, maar je spreekt nooit is een collega enzo. DAt is wel jammer.
Ja en al die losse pakjes door de tas heen, vaak verkeerd gezet waardoor je weer terug moet en vaak mn HaH helemaal onderop.

En mijn depot is 15 min van mijn wijk en 30 min van het distributiecentrum (mijn wijk ook) dus da's niet zo handig.
pi_106365702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:43 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik er leuk aan vindt ja :)

[..]

Ja en al die losse pakjes door de tas heen, vaak verkeerd gezet waardoor je weer terug moet en vaak mn HaH helemaal onderop.

En mijn depot is 15 min van mijn wijk en 30 min van het distributiecentrum (mijn wijk ook) dus da's niet zo handig.
Woon je in een dorpje? Of juist in een grote stad?
pi_106365823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Woon je in een dorpje? Of juist in een grote stad?
Amersfoort, dus n middelgrote stad ;) Maar in een buitenwijk, en mijn bezorgwijk is nèt aan de andere kant van de stad.
pi_106365983
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:02 schreef Selestha het volgende:

[..]

Amersfoort, dus n middelgrote stad ;) Maar in een buitenwijk, en mijn bezorgwijk is nèt aan de andere kant van de stad.
Lekker slim geregeld.. :+ Kun je geen wijk bij jezelf in de buurt krijgen?
pi_106366299
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Lekker slim geregeld.. :+ Kun je geen wijk bij jezelf in de buurt krijgen?
Nope, alles in de buurt was al vol zeiden ze toen ik aangenomen werd. Kan me ook niets schelen, deze wijk is prima te doen en goed voor mn conditie :)
pi_106366496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:13 schreef Selestha het volgende:[..]Nope, alles in de buurt was al vol zeiden ze toen ik aangenomen werd. Kan me ook niets schelen, deze wijk is prima te doen en goed voor mn conditie :)
Da's jammer inderdaad.. En conditie krijg je inderdaad wel ;) Eerste werkdag kwam ik al steigerend (met de fiets;)) door. Gaat inmiddels prima.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:30:06 #17
364597 ptrvnk
Evanescence
pi_106367011
Ik treed half januari uit dienst na een 3-jarig dienstverband bij TNT / PostNL. Mijn contract loopt af en oktober 2011 al laten weten dat ik als zaterdagbesteller wil stoppen. Toen mezelf over laten halen om t/m de KNJ-drukte door te blijven werken.

Heb in mijn werkperiode een behoorlijk aantal verlofuren opgebouwd (zo'n 40 naar schatting).

Nu vertelde mijn pa zojuist dat ik eens goed in de cao moest loeren of ik wel recht heb op uitbetaling hiervan. Nu heb ik deze CAO geraadpleegd maar hier werd ik niet wijzer van.

Iemand die bij mij kan vertellen of ik nog recht heb op uitbetaling van deze waardevolle uurtjes? Kan dit zoals ik in mijn hoofd had in één klap bij het aflopen van mijn contract?
Bassgitaar, skateboarding, gamen, FC Utrecht, lui.
pi_106367252
quote:

[..]

Echt grootste nadeel vind ik dat mijn wijk pas tussen 12.45 en 13.15 op het depo is (zaterdag zelfs meestal pas om 13.30). Terwijl er op didoza gewoon 3 uur+ voor staat. Ben dus eigenlijk nooit voor half 5 klaar.

Als ik de situatie tegenwoordig vergelijk met vroeger dan kan ik eerlijk gezegd geen enkele verbetering ontdekken. Je moet harder werken voor minder geld, en in minder tijd. Veel leuke collega's van vroeger zijn weg en hun plaats ingenomen door mensen die eruit zien alsof ze achter het Centraal Station zijn opgepikt, of ontsnapt uit een psychiatrische instelling.

De enige verbetering tov vroeger is dat er niet meer gerookt mag worden binnen. Ik kan me de tijden nog herinneren dat 's ochtends om 6 uur de postbussenruimte al blauw stond van de rook. Gadverdamme! :r
pi_106367276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:30 schreef ptrvnk het volgende:
Ik treed half januari uit dienst na een 3-jarig dienstverband bij TNT / PostNL. Mijn contract loopt af en oktober 2011 al laten weten dat ik als zaterdagbesteller wil stoppen. Toen mezelf over laten halen om t/m de KNJ-drukte door te blijven werken.

Heb in mijn werkperiode een behoorlijk aantal verlofuren opgebouwd (zo'n 40 naar schatting).

Nu vertelde mijn pa zojuist dat ik eens goed in de cao moest loeren of ik wel recht heb op uitbetaling hiervan. Nu heb ik deze CAO geraadpleegd maar hier werd ik niet wijzer van.

Iemand die bij mij kan vertellen of ik nog recht heb op uitbetaling van deze waardevolle uurtjes? Kan dit zoals ik in mijn hoofd had in één klap bij het aflopen van mijn contract?
Ja, daar heb je recht op, en het wordt gewoon uitbetaald, maar soms met enige vertraging.
pi_106367466
Met die 6x HAH van vandaag (waarvan twee van sportscholen) is een bezoekje aan de sportschool ook niet meer nodig O-) Wel erg veel wind: als je fietsend met vol beladen fietstassen nog omver geduwd wordt door de wind en een lege binnentas uit je fietstas ziet vliegen weet je dat het hard waait :+

Qua verbeteringen de afgelopen jaren vind ik de binnentas als nabrengzak trouwens wel ideaal. Die postzakken die daarvoor de dienst uitmaakten en je op locatie dus ook je fietstas weer helemaal moest gaan inladen was ook maar onhandig en de lege zak kon je ook niet op een fatsoenlijke manier meenemen, want nam al best veel ruimte in in de fietstas. De komst van de nieuwe fietstassen is wel een verslechtering, zeker als de tassen dicht moeten om naar het depot te moeten. Was er toch wel een beetje rouwig dat de eerste kennismaking met de nieuwe TC het einde van m'n PTT-fietstassen betekende ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 januari 2012 @ 19:47:16 #21
Maffe Fries
pi_106367705
quote:
Fijn is dat dan..

Pluspunten zijn dat ik nu vrijwel iedere week ook mag sorteren en meer variatie heb in het aantal wijken dat ik loop. Hierdoor draai ik meer uren en pik ik de gezelligheid op kantoor ook nog mee, al was dat vroeger nog gezelliger.

Minpunten: toen ik begon als zaterdagwerker was er op zaterdag nog geen reclame en kon je alles makkelijk binnen de tijd halen, nu moet je steeds harder doorwerken. Door de hoeveelheid reclame wordt het soms zwaar en een aantal routes zijn erg lang. Daarnaast is er de toegenomen reistijd t.o.v. vroeger.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:52:55 #22
364597 ptrvnk
Evanescence
pi_106367956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, daar heb je recht op, en het wordt gewoon uitbetaald, maar soms met enige vertraging.
Kijk das fijn. Hele opluchting zie het nog niet echt voor me elke zaterdag vrij.

Echt een soort van wekelijks ritueel heerlijk rondje door het dorpie en overal een praatje maken.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:06:02 #23
364597 ptrvnk
Evanescence
pi_106368493
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Pluspunten zijn dat ik nu vrijwel iedere week ook mag sorteren en meer variatie heb in het aantal wijken dat ik loop. Hierdoor draai ik meer uren en pik ik de gezelligheid op kantoor ook nog mee, al was dat vroeger nog gezelliger.

Minpunten: toen ik begon als zaterdagwerker was er op zaterdag nog geen reclame en kon je alles makkelijk binnen de tijd halen, nu moet je steeds harder doorwerken. Door de hoeveelheid reclame wordt het soms zwaar en een aantal routes zijn erg lang. Daarnaast is er de toegenomen reistijd t.o.v. vroeger.
Ik vind het probleem van het laatste jaar bij ons vooral: In 2009 begon ik als zaterdagwerker. 06:30 uur aanwezig op het kantoor voor de postbussen en het sorteren van wijken. Tussendoor lekker peukie doen, beetje keten. Nog 2 wijken bezorgen en je was thuis rond een 14:00 en ongemerkt heerlijk wat uren gemaakt.

Ik ben samen met andere zaterdagwerkers in mijn werkplaats gewoon de dupe van het nieuwe beleid. Tegenwoordig begin ik als zaterdagwerker om 10:30 uur aangezien ik binnen overbodig ben. Ik loop dus als zaterdagwerker alleen nog maar wijken en eindig meestal zo tussen 15:00 en 16:00 uur.

Dat is de voornaamste reden waarom ik ermee stop. Hoop van harte dat de winter nog uitblijft al hoewel het vandaag ook geen pretje moest zijn.
pi_106369730
Pluspunten:
Depot vlakbij mijn huis (3 min fietsen max) en in mijn wijk (maar dit depot schijnt weg te gaan)
Lopen wanneer ik wil
Mijn zakken zijn eigenlijk altijd wel in orde, uitzonderingen daargelaten. Soms komt deel 1 van de wijk later dan deel 2.
Op dagen dat er geen HAH is, geen probleem, maar anders wordt het toch wel lastig. Maar mijn straat staat er eigenlijk altijd wel om 11:15. 2 keer niet, maar 1 keer kwam het door een kapotte sorteermachine.
Een eigen wijk vind ik ook erg prettig. Dan weet je een beetje wie er in je wijk wonen en zo.

Minpunten:
HAH van 3 of meer.
Ik spreek amper collega's, want ik kom zelden op het VBG (toevallig morgen wel).
Veel van die extra dingen zoals loodzware boeken en tijdschriften (Flow, Linda).

Ik bezorg in een middelgroot stadje denk ik. Het is iig niet heel klein, maar ook niet heel groot ;).
pi_106375452
quote:
Fijn is dat dan..

Minpunten: veel gejammer over het bedrijf iedere dag, of meerdere keren op de dag,
in reality,of via de media, of die je per persoonlijke post ontvangt.
slecht vooruitzicht qua salaris, 9euro bruto is niet meer van deze tijd.
ongeorganiseerde rommel,gewoon alles in tassen prakken en bekijk het maar.
binnen krijg je te vreten tijdens knj,buiten kan je doodvallen(dit is gewoon ernstig)
Geoshit en andere aanpassingen weggegooid geld en investering qua tijd.(veel wegloop nwe krachten,ja meer voor minder gaat niet goed komen)
gedemotiveerde mensen(collega's)
Je word niet meer gescreend zoals vroeger,iedereen kan er werken.
veel vergaderingen,welke weinig positiefs bijdragen.

pluspunten zijn er bijna niet
als je,je van bovenstaande afstandig kan houden heb je een redelijk leven daar.
de klanten waar je komt, zijn altijd blij je te zien.

Even een voetnoot,de doelgroep waar tnt toendertijd op mikte
gaat hem niet worden.
Mede door de verdwijning van de toeslag op kinderopvang, heeft het voor een huisvr geen zin meer dit werk te doen.
Dit geld ook een beetje voor de uitkeringstrekkers,waarom werken als je hier minder krijgt.
Het lijkt een beetje negatief allemaal, maar ik zie het allemaal dagelijks om me heen.
pi_106376827
Sterker nog: Als uitkeringtrekker mag je dit niet eens doen, omdat het te weinig uren zijn. Dan moeten zij alsnog een aanvulling geven (als je er vanuit gaat dat je een huis, g/w/l etc moet betalen). ;)
pi_106377158
er zijn er genoeg die er werken met bijstand en of andere uitkering.
pi_106377233
:) Nou ja, als je er al werkt, dan mag je er blijven werken (al moet je dan wel door solliciteren voor meer uur). Maar als je het aanneemt, terwijl je in de bijstand zit, kunnen ze moeilijk doen (verschilt wel per gemeente/UWV en per persoon).
Ik heb het overigens over een WWB-uitkering van de Sociale Dienst :).
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:02:35 #29
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_106377267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:01 schreef Herfstblad het volgende:
:) Nou ja, als je er al werkt, dan mag je er blijven werken (al moet je dan wel door solliciteren voor meer uur). Maar als je het aanneemt, terwijl je in de bijstand zit, kunnen ze moeilijk doen (verschilt wel per gemeente/UWV en per persoon).
Als het goed is krijg je aangevuld tot minimum loon.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_106377305
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je aangevuld tot minimum loon.
Ja, klopt.
Maar ja, ze hebben het liever niet (althans, hier in de gemeente niet ;) (ken mensen die er werken, vandaar) )
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:04:40 #31
110987 ErwinRommel
pi_106377362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Maar ja, ze hebben het liever niet (althans, hier in de gemeente niet ;) (heb mensen die er werken, vandaar) )
Dat is dan vreemd, want het is naar ik meen landelijk zo geregeld, en gemeentelijke diensten mogen daar niet vanaf wijken.
pi_106377491
ze willen juist dat je gaat werken scheelt de gemeente weer zorgen.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:07:35 #33
110987 ErwinRommel
pi_106377514
Kortom, indien men werkt, vanuit de bijstand, en men komt niet aan wettelijk minimum, dan moet de gemeente dat bedrag aanvullen. Dat zijn ze vanuit het rijk verplicht.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:09:04 #34
110987 ErwinRommel
pi_106377584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:07 schreef ophaling10 het volgende:
ze willen juist dat je gaat werken scheelt de gemeente weer zorgen.
Logisch, het Rijk wil dat zo. Daarom ook die verplichting voor de gemeentes om ze tot dat verplicht minimum salaris te brengen, ook al zit je in de bijstand. Dat bedrag MOET worden aangevuld tot dat wettelijk minimum salaris.
pi_106377786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is dan vreemd, want het is naar ik meen landelijk zo geregeld, en gemeentelijke diensten mogen daar niet vanaf wijken.
Ze zijn het wel verplicht, maar hier hebben ze het dus liever niet. ;). Dat verschilt per gemeente en per persoon.
Dus als je hier een aanvullende uitkering krijgt/aanvraagt en je bent postbezorger, is het: "Kun je niet meer uren krijgen of ergens anders gaan werken? Dan hoeven wij je geen aanvulling meer geven."
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar heb het van horen zeggen.

Vind dat overigens ontzettend krom, maar goed. Lijkt mij dat je beter aan kunt vullen tot sociaal minimum dan dat je de complete uitkering moet betalen.
Als iemand een uitkering heeft van 900 e. netto (weet de exacte bedragen niet) en 350 e. verdiend, dan scheelt dat toch 350 e. :').
Alleen of je dan gemotiveerd personeel krijgt? Dat weet ik niet.
(En eer het wordt doorgevoerd dat je werk hebt...kan soms ook maanden duren en een hoop telefoontjes, mails, briefjes en ergenissen :'))
pi_106377998
Hoelaat moet ik morgen op de vesteging zijn??
pi_106378046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:17 schreef Generalissimo het volgende:
?
pi_106378470
Zorg maar dat je er om half 7 bent, dan kan je lekker in de kantine zitten, maar ben je zeker niet te laat ^O^ Oh wacht, postbezorgers moeten tegenwoordig in een garagebox zitten en krijgen nog net geen ontslag als ze op de zaal komen |:(
pi_106378713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:17 schreef Generalissimo het volgende:
Je begint morgen om 5.15 bij de 0-stroom, waarom ben je nog wakker?
pi_106379047
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 22:26 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Even een voetnoot,de doelgroep waar tnt toendertijd op mikte
gaat hem niet worden.
Mede door de verdwijning van de toeslag op kinderopvang, heeft het voor een huisvr geen zin meer dit werk te doen.
Dit geld ook een beetje voor de uitkeringstrekkers,waarom werken als je hier minder krijgt.
Het lijkt een beetje negatief allemaal, maar ik zie het allemaal dagelijks om me heen.
Ze mikken ook op huisvrouwen die het dan precies in de schooltijden gaan doen. Oftewel zeer flexibele werknemers :') Kun je om 15:15 al die halve wijken gaan opruimen. Of ze moeten met die CVL's wijken gaan aanleveren om 9 uur, kan maar blijft postanaal ;)
pi_106380143
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:30 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Je begint morgen om 5.15 bij de 0-stroom, waarom ben je nog wakker?
ik voel me niet zo lekker, ik blijf thuis. Sorry :(
pi_106380161
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:58 schreef Generalissimo het volgende:

[..]

ik voel me niet zo lekker, ik blijf thuis. Sorry :'(
pi_106380188
Ik kan niet eens meer mij eigen post editen, komt door de koorts
pi_106385650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Logisch, het Rijk wil dat zo. Daarom ook die verplichting voor de gemeentes om ze tot dat verplicht minimum salaris te brengen, ook al zit je in de bijstand. Dat bedrag MOET worden aangevuld tot dat wettelijk minimum salaris.
Nee, tot de bijstandsnorm. Niet het minimumloon. Ik zit erin namelijk ;)

Ik ben 4 jaar arbeidsongeschikt geweest, goedgekeurd en toen in de wet WIJ (bijstand voor onder de 27, werken of leren dus terecht gekomen) en pak nu met deze baan weer een werkritme op. Ik heb dit gekozen omdat het niet teveel uren zijn en wel een dynamische omgeving is waarin veel gebeurt en ik lekker actief kan zijn.

Ik vind het echt leuk, en ben wel zeker gemotiveerd omdat ik eindelijk eens ben aangenomen.

Oh en trouwens wat screening betreft: je moet wel een verklaring van goed gedrag kunnen afgeven dus niet IEDEREEN wordt aangenomen ;)
pi_106386319
Wat heeft GLS trouwens belabberde chauffeurs...Echt waar, die zijn vele malen erger dan postnl(uitzonderingen daar gelaten dan)
Mijn ouders moesten een pakketje ontvangen..Nou hij was afgeleverd, maar dan niet bij mijn ouders, Maar op een verkeerd adres, onder een karpoort en de chauffeur had zelf afgetekend,
Heb er wel ff een klacht van gemaakt!
pi_106386457
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 08:50 schreef gridjuh het volgende:
Wat heeft GLS trouwens belabberde chauffeurs...Echt waar, die zijn vele malen erger dan postnl(uitzonderingen daar gelaten dan)
Mijn ouders moesten een pakketje ontvangen..Nou hij was afgeleverd, maar dan niet bij mijn ouders, Maar op een verkeerd adres, onder een karpoort en de chauffeur had zelf afgetekend,
Heb er wel ff een klacht van gemaakt!
True, komt er een chauffeur aan of ik wilde tekenen voor een pakketje van de buren.
Was het een pakketje wat ik zelf verwachtte.
Het letten op huisnummers is wel handig als je chauffeur bent.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_106387364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

True, komt er een chauffeur aan of ik wilde tekenen voor een pakketje van de buren.
Was het een pakketje wat ik zelf verwachtte.
Het letten op huisnummers is wel handig als je chauffeur bent.
Het is trouwens strafbaar, als een chauffeur ipv de persoon die het moet ontvangen tekend....
Maar het was dat alleen gls het kon bezorgen anders hadden mijn ouders wel postnl gepakt
pi_106388135
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 06:59 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh en trouwens wat screening betreft: je moet wel een verklaring van goed gedrag kunnen afgeven dus niet IEDEREEN wordt aangenomen ;)
Dat is inmiddels veranderd, je moet nu een vragenlijst invullen :')
pi_106388184
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 06:59 schreef Selestha het volgende:

Ik heb toevallig wel een VOG afgegeven, maar ik ken ook collega's waarbij dat niet is gebeurd. De controle daarop is niet altijd even scherp.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:50:30 #50
202348 Susi
Temple of Love
pi_106388371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb toevallig wel een VOG afgegeven, maar ik ken ook collega's waarbij dat niet is gebeurd. De controle daarop is niet altijd even scherp.
Klopt. Ik ben in september begonnen en heb er wel eentje moeten inleveren, maar een collega die een dag later begon weer niet. Al had die wel ooit eerder bij de post gewerkt. Hem werd gevraagd of hij een strafblad had, wat hij ontkende, en toen was het goed.
Overigens kreeg ik dinsdag een brief waarbij ik moest invullen of ik niet eerder een uitkering e.d. had gehad.
pi_106395306
Ik heb ook een VOG aangevraagd, alleen nog niet ingeleverd. Tegen mij zeiden ze dat je hem pas aan moest vragen na de proeftijd. Bleek ook niet te kloppen.
Maar vorige week donderdag aangevraagd bij de gemeente. :)

Vanmorgen vergadering gehad over de veranderingen bij PostNL. Het meeste was niet nieuw, dat wist ik al van hier :P wel balen dat mijn depot weggaat. Het ligt nu precies in mijn wijk.
En ik ben er nu al achter wie de pb+ is. Lekker op tijd. :')
pi_106395961
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ook een VOG aangevraagd, alleen nog niet ingeleverd. Tegen mij zeiden ze dat je hem pas aan moest vragen na de proeftijd. Bleek ook niet te kloppen.
Maar vorige week donderdag aangevraagd bij de gemeente. :)
Ik heb maandag het aanvraaggesprek bij de gemeente, ik moet er wel een afgeven en ik ben op 12 december aangenomen, maar dat is dus héél recent gewijzigd dan?

Vandaag echt een suf dagje trouwens, was met 1,5 uur klaar. Had ook maar 1 tas post :') Stilte voor de storm morgen?
pi_106396023
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:39 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat is inmiddels veranderd, je moet nu een vragenlijst invullen :')
Ik moet wel een VOG afgeven, en ik ben 12 december aangenomen. Verschilt het misschien per vestiging? Of zou het zijn omdat ik hier voor 4 jaar niet heb gewerkt?
pi_106396144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:43 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik heb maandag het aanvraaggesprek bij de gemeente, ik moet er wel een afgeven en ik ben op 12 december aangenomen, maar dat is dus héél recent gewijzigd dan?

Vandaag echt een suf dagje trouwens, was met 1,5 uur klaar. Had ook maar 1 tas post :') Stilte voor de storm morgen?
Ik ben 15 november begonnen, dus dan moet het heel recent zijn geweest.

Ik had 3 zakken, vrij standaard voor daldagen. :P
pi_106396575
quote:
Het voelt eerder aan als herfst dan winter... -O-
pi_106396815
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het voelt eerder aan als herfst dan winter... -O-
Tsja koud is het ook niet, maar die keiharde wind blies me gister al een aantal keer bijna van mijn fiets af; en die regen zo verticaal in je gezicht is ook niet erg lekker..

Hoewel het beter is dan sneeuw voor de bezorging ;)
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:07:55 #58
110987 ErwinRommel
pi_106397110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Heb zelf nog nooit een VoG hoeven aanvragen sinds ik in dienst ben bij PostNL (via Randstad). Werk er al 1 jaar en niemand heeft het me ooit gevraagd. Ik heb diverse toegangspasjes om diverse vestigingen binnen te komen. Ik bestel aangetekende brieven, gerechtelijke stukken, pakketten, en gewone post.
Nooit iemand die mij vroeg om VoG :D
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:10:56 #59
110987 ErwinRommel
pi_106397269
Medelijden met de kerel die morgen mijn dienst moet gaan draaien omdat ik elders werkzaam ben ivm opzetten autobedrijf :@
Kwam vandaag terug van een ABS en men men men, enkel al 6 bakken met dikke boeken van kantoorartikelen, plus extra dikke Donald Duck plus HAH. Die zal wel 12 autobakken hebben morgen :')

Ik zit dan heerlijk droog en warm op vestiging te Gorinchem om daar wat te doen :D
pi_106397635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:07 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Heb zelf nog nooit een VoG hoeven aanvragen sinds ik in dienst ben bij PostNL (via Randstad). Werk er al 1 jaar en niemand heeft het me ooit gevraagd. Ik heb diverse toegangspasjes om diverse vestigingen binnen te komen. Ik bestel aangetekende brieven, gerechtelijke stukken, pakketten, en gewone post.
Nooit iemand die mij vroeg om VoG :D
Dat dit kan bij postnl :')
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:23:02 #61
110987 ErwinRommel
pi_106397826
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat dit kan bij postnl :')
Bizar idd :D
pi_106397950
Slecht inderdaad.
Maar niet alleen bij PostNL. :P Denk dat het bij veel bedrijven hieraan schort.
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:26:44 #63
110987 ErwinRommel
pi_106398024
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:25 schreef Herfstblad het volgende:
Slecht inderdaad.
Maar niet alleen bij PostNL. :P Denk dat het bij veel bedrijven hieraan schort.
Valt toch vies tegen hoor. Mijn vriendin, die werkt op een service desk voor een zorgverzekeraar moest het wel degelijk aanvragen.
pi_106398178
Nou ja, ik weet van iemand die bij de overheid werkte (ook met vertrouwelijke info) en die heeft het nooit aan hoeven vragen.

Maar ik moest het weer wel voor P&Ostage bij een kinderopvangorganisatie.
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:31:04 #65
110987 ErwinRommel
pi_106398226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:29 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, ik weet van iemand die bij de overheid werkte (ook met vertrouwelijke info) en die heeft het nooit aan hoeven vragen.
Klopt, want daar checken ze dat zelf. Dat kunnen ze binnen de overheid.
pi_106398332
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt, want daar checken ze dat zelf. Dat kunnen ze binnen de overheid.
Nou ja, diegene is dus niet gecheckt. :) Helemaal niet. Kan er doorheen geglipt zijn, maar ik denk best dat het op meerdere plaatsen onder de maat is.
Verschilt ook per overheid wat ze kunnen checken geloof ik.
pi_106400964
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:43 schreef Selestha het volgende:

[..]
Morgen erg druk ja :)
pi_106402510
http://www.bndestem.nl/re(...)-weer-autorijden.ece

Hij mag weer autorijden!!! Lol, zag dit net ineens voorbij komen op internet
pi_106414718
Wat een uitvinding, dat DiDoZa. Hoewel ik heus wel weet dat er minder post is dan vroeger, is het nog altijd veel te veel om in 3 dagen te clusteren. Vandaag was er geen reet, maar voor morgen stond er zo enorm veel dat ik flink wat problemen voorzie. Die wijken gaan never nooit op tijd op de depots liggen. Naast de Tv-gidsen en een dubbeldikke Libelle stonden er containers vol boekwerken (oa Viking), ingesealde Donald Duck-pockets, de Kampioen voor alle oneven nrs, een mailing van de Museumjaarkaart, en nog veel meer. En natuurlijk hah, wat niet eens mag op een donderdag (behalve als het overheidsverspreiding is, en dat is het niet). :(
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:38:48 #70
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_106414758
Postverspreiding op slechts drie dagen in de week is volgens mij een idee
dat bij voorbaat totaal verkeerd gaat uitpakken.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_106415331
Ik snap niet dat ze die reclame niet gewoon door VSP laten bezorgen.
Het zou zoveel geregel en gezeik schelen en de post zou dan weer veel beter gaan.
Iedereen loopt binnen de norm, er zou zelfs nog meer tijd vanaf kunnen
pi_106416099
Het gaat met de post mee zodat ze beter opvallen (al gaat dat natuurlijk op dinsdag al minder op aangezien ze dan met meerdere tegelijkertijd in je bus vallen). Verstuur je het via Netwerk VSP dan komt de folder in een groot pakket te zitten en valt de folder minder op.
pi_106418208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 17:05 schreef gridjuh het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)-weer-autorijden.ece

Hij mag weer autorijden!!! Lol, zag dit net ineens voorbij komen op internet
En dan valt de deur op de mat, he Dussense postbode 1 maart gaan we met het autobedrijf beginnen. Dan lig jij op straat en doet een subco de groeten. Nog fijn nieuwe jaar. Mazzel Pieter.
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:53:05 #74
342418 VKV
Plausibel
pi_106418501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een uitvinding, dat DiDoZa. Hoewel ik heus wel weet dat er minder post is dan vroeger, is het nog altijd veel te veel om in 3 dagen te clusteren. Vandaag was er geen reet, maar voor morgen stond er zo enorm veel dat ik flink wat problemen voorzie. Die wijken gaan never nooit op tijd op de depots liggen. Naast de Tv-gidsen en een dubbeldikke Libelle stonden er containers vol boekwerken (oa Viking), ingesealde Donald Duck-pockets, de Kampioen voor alle oneven nrs, een mailing van de Museumjaarkaart, en nog veel meer. En natuurlijk hah, wat niet eens mag op een donderdag (behalve als het overheidsverspreiding is, en dat is het niet). :(
Wij zijn vandaag al begonnen met al die rotzooi te vossen, het mocht vandaag helaas nog niet mee. Vooral die telefoonboeklookalikes zijn vervelend, een wijk heeft alleen al zes blauwe bakken met die dingen :{
pi_106418755
M'n industriewijk heeft er zowat een rolcontainer vol morgen :')
pi_106418973
Zo'n telefoonboek lookalike had ik er gisteren al tussen. En Viking ook.

Man, wat zijn die zwaar :'). En dan had ik er maar 3 in mijn wijk.
pi_106419539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef Herfstblad het volgende:
Zo'n telefoonboek lookalike had ik er gisteren al tussen. En Viking ook.

Man, wat zijn die zwaar :'). En dan had ik er maar 3 in mijn wijk.
Ik had sommige adressen die er tussen de 5 en de 10 hadden! Moest soms gewoon twee keer lopen omdat het niet te tillen was.
lama
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:26:56 #78
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106419966
We gaan het zien morgen. Als bonus krijgen we morgen een storm met hoosbuien. Ik wens iedereen veel succes met het drooghouden van de post.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 4 januari 2012 @ 23:28:16 #79
189430 Anonymousz
pi_106420033
Succes morgen postbezorgers
pi_106420207
En het gaat alleen maar erger worden. Vandaag van mijn plus een gedeelte van de de nieuwe wijkindeling van georoute gehoord. Dat systeem is zo geweldig dat je om een rondje te maken door de bosjes heen moet lopen. Los van het feit dat de stratenlogica ver te zoeken is.
pi_106422636
Gaat lekker worden morgen (straks..) zo te lezen :o Ik ben alleen ingeroosterd bij 't voorbereiden van twee (in theorie, drie) wijken. Zal wel een uitvoering bijkomen dus :') Of in ieder geval helpen in een grote wijk, haha.
pi_106423268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:17 schreef lbeew het volgende:

[..]

Ik had sommige adressen die er tussen de 5 en de 10 hadden! Moest soms gewoon twee keer lopen omdat het niet te tillen was.
Dat is helemaal erg! Pff.

Ik ben wel benieuwd naar die georoute, maar het wordt hier voorlopig nog niet ingevoerd in elk geval.
pi_106424102
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
. En natuurlijk hah, wat niet eens mag op een donderdag (behalve als het overheidsverspreiding is, en dat is het niet). :(
Is dat niet veranderd? In dat mz blaadje staat dat huis aan huis incidenteel naar de donderdag mag worden verschoven. Wat ze dan onder incidenteel verstaan staat er niet bij, maar in ieder geval zeggen ze er daar niks meer bij over dat het alleen huis aan huis van de overheid mag zijn.
pi_106424180
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:53 schreef VKV het volgende:

[..]

Wij zijn vandaag al begonnen met al die rotzooi te vossen, het mocht vandaag helaas nog niet mee. Vooral die telefoonboeklookalikes zijn vervelend, een wijk heeft alleen al zes blauwe bakken met die dingen :{
Hier waren er ook wijken die nu al 10 blauwe bakken hadden. Kan nog interessant worden, al die dikke boeken passen nooit in de vakken, en het voor de kast leggen gaat ook niet lukken met zo'n gigantische hoeveelheid. En sommige adressen hebben wel 6 van die boeken, wat nooit in de brievenbus gaat passen.
pi_106427734
Goedemorgen allen :)

Ik ben benieuwd wat vandaag brengt..
pi_106430867
Wat een weer! Wordt dus een leuke donderdag. :).

Succes iedereen!
pi_106431536
Goedemorgen!

Ik hoef jammergenoeg godzijdank niet te werken vandaag.
Iedereen veel succes, en voorzichtjes aan!
pi_106432825
Ze kunnen voor sommige wijken de postbezorgers beter bakfietsen uitlenen :')
pi_106433674
Hier hebben we bij de industrie de dikken gidsen appart gesteld.
Bij een wijk die ik deed kwam ik met alleen die gidsen al op 17 volle blauwe bakken. Waarbij sommige bedrijven 1,5 bak van die gidsen kregen!
pi_106437865
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:15 schreef Bowler01 het volgende:
Hier hebben we bij de industrie de dikken gidsen appart gesteld.
Bij een wijk die ik deed kwam ik met alleen die gidsen al op 17 volle blauwe bakken. Waarbij sommige bedrijven 1,5 bak van die gidsen kregen!
Hier ook alle autobestellingen met elk een kar aan blauwe bakken vol met die boeken.
lama
pi_106440488
Wat een weer! Heb 1 keer achter3 enveloppen aan moeten rennen, omdat ze er vandoor gingen. :'). Goddank bleef de rest liggen en kon een vrouw er 1 vangen. Mensen moeten ook lachen. Ach ja, lachen is ook gezond. :')
En 1 keer ging de HAH glijden en viel op de grond. Kwamen verschillende mensen langs, maar niemand die even hielp. :(

En die stomme telefoonboeklookalikes. Wat zwaar! Had er voor sommige 2 of 3, dus ik heb ze maar los van de bundel meegenomen.
pi_106440786
3 zakken, geen HaH :D 2,5 uur klaar :)

*Vlucht topic uit* :P
pi_106440815
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:23 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een weer! Heb 1 keer achter3 enveloppen aan moeten rennen, omdat ze er vandoor gingen. :'). Goddank bleef de rest liggen en kon een vrouw er 1 vangen. Mensen moeten ook lachen. Ach ja, lachen is ook gezond. :')
En 1 keer ging de HAH glijden en viel op de grond. Kwamen verschillende mensen langs, maar niemand die even hielp. :(
Ik had trouwens ook zoiets, ik had een extreem dikke bundel die uit mijn handen gleed met het elastiek losmaken, loopt er een kind + moeder langs en zegt die moeder doodleuk ''kijk daar gaat de post'' :')
pi_106440926
O, ja, dat is ook lekker :'). Fijn is dat.

Ik had trouwens 6 zakken inclusief HAH.
pi_106440961
Ik had een tas vol met alleen maar van die achterlijke gidsen }:|
pi_106440976
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:37 schreef Herfstblad het volgende:
O, ja, dat is ook lekker :'). Fijn is dat.

Ik had trouwens 6 zakken inclusief HAH.
Een collega op het depot had 14 zakken (voor 2 wijken dat wel). Ik moet er niet aan denken ;)
pi_106441014
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Melleyn het volgende:
Ik had een tas vol met alleen maar van die achterlijke gidsen }:|
Dat lijkt me irritant, hoe doe je dat dan? Steeds terugfietsen naar het depot om een deel op te halen ofzo?
pi_106441027
:') Sjonge.

Ik liet een keer een brief vallen, zonder dat ik dat gezien had.
Komt er een moeder met een kindje en de brief naar mij toe: " Ja u had dit laten vallen."

Aardige mensen O+
pi_106441051
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:39 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat lijkt me irritant, hoe doe je dat dan? Steeds terugfietsen naar het depot om een deel op te halen ofzo?
Nee ik heb eerst al die krengen maar weggebracht en daarna gewoon de post. Ze waren allemaal voor een bedrijventerrein dus ik was er zo van af, dat wel :P
pi_106441195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Selestha het volgende:

[..]

Een collega op het depot had 14 zakken (voor 2 wijken dat wel). Ik moet er niet aan denken ;)
Ik vond 6 al genoeg :P. Hoewel ik het ook weleens op dinsdag heb gehad met HAH in de KNJ-periode. Maar toen was het hele depot overvol. :D

En een hele zak met die gidsen? Pff!

Morgen wordt het beter, schijnt. Alles beter dan deze wind! (Oke, niet alles ;)).

[ Bericht 7% gewijzigd door Herfstblad op 05-01-2012 15:49:34 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:10:41 #101
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106442306
Kijk je uit, straks bestel je sneeuw met zo'n uitspraak.

Ik had 3 tassen en was in 2 uur en 15 minuten klaar. Had maar een paar gidsen. Waarvan 5 voor de scholen. Dus die zijn weer retour het sorteercentrum gegaan.

Had trouwens brieven in die bundels voor die scholen zitten die ik al een week retour doe. Is er een manier om te zorgen dat die krengen niet meer terug komen? Postitje met retour d'r op deed het ook al niet.
Loesje
pi_106442754
Daarom ook het Niet alles er achter :P

En ik heb ook een school die geen post willen. Doe die stug elke keer terug(en opschrijven op het bezorgrapport) en nu heb ik nooit meer post voor ze. :)
pi_106442787
Daar zijn gewoon stickers voor, liggen wel op je depot.
Het afschrijven van dat soort dingen hoort ook bij je werk als postbezorger :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_106442869
Bij ons op het depot liggen die stickers niet. :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 januari 2012 @ 16:25:49 #105
Maffe Fries
pi_106443003
gewoon zo'n rolletje thuis hebben liggen *)
pi_106443103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:23 schreef Herfstblad het volgende:
Bij ons op het depot liggen die stickers niet. :(
Dat zou wel moeten.
Anders zou ik ze, met post-it, in de bezorgmap doen :s)
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:28:40 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106443134
Ik heb geen stickers. Nooit gezien ook. De helft van de tijd heb ik geen rood mapje of krat ook trouwens.
Andere suggestie?

Post it ook al gedaan, en het staat ook op het bezorgrapport (als ik die krijg).
Loesje
pi_106443585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:28 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb geen stickers. Nooit gezien ook. De helft van de tijd heb ik geen rood mapje of krat ook trouwens.
Andere suggestie?

Post it ook al gedaan, en het staat ook op het bezorgrapport (als ik die krijg).
Hele dikke watervaste stift kopen en het poststuk helemaal volkalken!

Het was vandaag gelukkig niet de dag geworden waar ik zo tegen op zag. Een hele berg post, maar het hah was maar een kleintje, en het is de hele dag best mooi weer geweest (afgezien van die zuidwesterstorm, uiteraard).
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:42:35 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106443834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hele dikke watervaste stift kopen en het poststuk helemaal volkalken!

Het was vandaag gelukkig niet de dag geworden waar ik zo tegen op zag. Een hele berg post, maar het hah was maar een kleintje, en het is de hele dag best mooi weer geweest (afgezien van die zuidwesterstorm, uiteraard).
Post verminking it's going to be then.

Die storm is eigenlijk best lekker. Geen mens op straat en zolang het droog blijft. Werd alleen binnen spontaan duizelig. Zuurstof overschotje gehad buiten.
Loesje
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:41:17 #110
110987 ErwinRommel
pi_106449107
Ik heb héérlijk binnen gezeten en bezig geweest met implementatie van Autobedrijf te Gorinchem *)
pi_106472156
Hopen dat het vandaag rustig is, ik heb vanavond een begrafenis en lag mede daarom vannacht pas om 01.00 in bed :')
  vrijdag 6 januari 2012 @ 08:53:38 #112
286575 Roces18
Chef de party
pi_106472455
Ik heb een probleempje met PostNL, te weinig om er een topic over te openen dus doe ik het maar hier. De Track and Trace zei gister dat een pakketje met een waarde a (170~ euro aan elektronica) gister is afgeleverd. Maar er is dus helemaal niks afgeleverd. Normaal moet ik een handtekening zetten maar nu staat er ook geen handtekening op de website. En de buren om mij heen hebben ook niks ontvangen. En een standaard papiertje van dat het pakketje ergens anders is bezorgd heb ik ook niet ontvangen. Mijn vaste pakketbezorger is in ieder geval een aardige gozer die het niet zal stelen maar na een telefoontje na PostNL zeggen hun dat ze er ook niks aan kunnen doen. :')

Iemand enig idee waar mijn pakket is gebleven?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106473376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 08:53 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb een probleempje met PostNL, te weinig om er een topic over te openen dus doe ik het maar hier. De Track and Trace zei gister dat een pakketje met een waarde a (170~ euro aan elektronica) gister is afgeleverd. Maar er is dus helemaal niks afgeleverd. Normaal moet ik een handtekening zetten maar nu staat er ook geen handtekening op de website. En de buren om mij heen hebben ook niks ontvangen. En een standaard papiertje van dat het pakketje ergens anders is bezorgd heb ik ook niet ontvangen. Mijn vaste pakketbezorger is in ieder geval een aardige gozer die het niet zal stelen maar na een telefoontje na PostNL zeggen hun dat ze er ook niks aan kunnen doen. :')

Iemand enig idee waar mijn pakket is gebleven?
Was het pakket verzekerd? Je geeft aan dat er voor getekend had moeten worden, dus dan was het kennelijk een aangetekend en misschien zelfs een verzekerd pakket. Als dat niet aankomt, moet PostNL een schadevergoeding betalen.

Maar neem eerst contact op met de afzender. Hij is eigenlijk degene die het moet oplossen, en omdat hij feitelijk de klant is bij PostNL is hij ook degene die een schadeclaim kan indienen.
pi_106473615
Zo te horen is er vandaag weinig wind. Hopelijk ook weinig van die stomme telefoonboeklookalikes. :)
pi_106473689
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 00:39 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Dat is helemaal erg! Pff.

Ik ben wel benieuwd naar die georoute, maar het wordt hier voorlopig nog niet ingevoerd in elk geval.
er zijn toch ook plekken waar ze dit weer afgeschaft hebben?
pi_106474133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:06 schreef Bowler01 het volgende:
Het gaat met de post mee zodat ze beter opvallen (al gaat dat natuurlijk op dinsdag al minder op aangezien ze dan met meerdere tegelijkertijd in je bus vallen). Verstuur je het via Netwerk VSP dan komt de folder in een groot pakket te zitten en valt de folder minder op.
Weet ik, maar wat je zegt, als je er op dinsdag 6 in de bus doet gaat dat niet meer op.
pi_106474281
Vandaag was het erg rustig hier. Ik vraag me af hoe ze op deze manier tijd willen besparen. Aangezien men op woensdag en vrijdag steeds al begint met vossen voor de donderdag en de zaterdag waardoor de mensen op woensdag en vrijdag als nog meer uren maken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2012 @ 10:36:50 #118
Maffe Fries
pi_106474385
is een goeie. Ik denk dat het zo is dat minder mensen die uren maken, waardoor het per saldo voor het bedrijf alsnog goedkoper is.

Het vossen op woensdag en vrijdag moet ook gewoon wel, omdat je anders op donderdag en zaterdag fors in de problemen komt bij de voorbereiding van de wijken.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 11:15:41 #119
286575 Roces18
Chef de party
pi_106475455
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Was het pakket verzekerd? Je geeft aan dat er voor getekend had moeten worden, dus dan was het kennelijk een aangetekend en misschien zelfs een verzekerd pakket. Als dat niet aankomt, moet PostNL een schadevergoeding betalen.

Maar neem eerst contact op met de afzender. Hij is eigenlijk degene die het moet oplossen, en omdat hij feitelijk de klant is bij PostNL is hij ook degene die een schadeclaim kan indienen.
Nee onverzekerd, maar het is via een webshop en dan duurt het 3 weken voordat ze een onderzoek instellen :') . Maar ik kijk het nog enkele dagen aan... in ieder geval bedankt!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_106479149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Bowler01 het volgende:
Vandaag was het erg rustig hier. Ik vraag me af hoe ze op deze manier tijd willen besparen. Aangezien men op woensdag en vrijdag steeds al begint met vossen voor de donderdag en de zaterdag waardoor de mensen op woensdag en vrijdag als nog meer uren maken.
Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.
pi_106479640
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.
Mag hopen dat je dat 's middags voorvossen bedoelt, want wij staan 's ochtends altijd met 4 man. Anders is er echt geen doorkomen aan.
pi_106479668
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:16 schreef TokenW het volgende:

[..]

Mag hopen dat je dat 's middags voorvossen bedoelt, want wij staan 's ochtends altijd met 4 man. Anders is er echt geen doorkomen aan.
Uiteraard, dat is immers waar Bowler01 het over had
pi_106479932
Moeten jullie ook bol.com pakjes registreren in het bezorgrapport?
pi_106480260
in de middag vossen voor de volgende dag doen ze hier met 2 man ook idd. In de ochtend vossen ze met 3 man volgens mij..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106480377
Erg rustig vandaag, 60% van wat mijn wijk normaal aan post heeft. 2 uur werken op een dag is de moeite ook niet waard :')
pi_106480689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Echter naast de uren die extra besteed worden aan het vossen zijn er op de piekdagen ook meer mensen dan voorheen. De uiteindelijk besparing zal per vestiging dus niet heel groot zijn lijkt me.
De grote besparing zal dan wel liggen in het het totaal van alle vestigingen samen.
pi_106480892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:43 schreef Bowler01 het volgende:

[..]

Echter naast de uren die extra besteed worden aan het vossen zijn er op de piekdagen ook meer mensen dan voorheen. De uiteindelijk besparing zal per vestiging dus niet heel groot zijn lijkt me.
De grote besparing zal dan wel liggen in het het totaal van alle vestigingen samen.
Dat komt alleen maar doordat we nu nog niet volgens het echte piek-en dalsysteem werken. Dit is nog slechts de aanloop er naartoe. Straks gaan ze echt wel vele uren besparen hoor, op woensdagen en vrijdagen worden er dan wijken samengevoegd, dan heb je bijvoorbeeld 4 wijken ipv 1, en als je toen eerst een grote wijk had van 3,5 uur, dan zul je daar op die dagen nog hooguit iets van 1,5 uur voor krijgen. En ook qua voorbereiding gaat er op die dagen dan enorm veel tijd vanaf, veel meer dan wat er op de piekdagen bij komt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2012 @ 13:53:29 #128
Maffe Fries
pi_106481061
je krijgt als het ware drie maandagen per week, waarbij er op woensdagen en vrijdagen iets meer post zal zijn dan op de maandagen.
pi_106482379
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 10:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

er zijn toch ook plekken waar ze dit weer afgeschaft hebben?
Hier gaan ze het wel invoeren in elk geval.

Hier was het rustig op De Kampioen voor de oneven nummers na :).
pi_106482674
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
je krijgt als het ware drie maandagen per week, waarbij er op woensdagen en vrijdagen iets meer post zal zijn dan op de maandagen.
En dan op didoza driedubbelhondervijftig keer zoveel??!!

Hoezo kostenbesparing, heel PostNL straks in de ziektewet :W
pi_106482858
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:25 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Hier gaan ze het wel invoeren in elk geval.

dat kan wel zijn maar waar dat stond,weet ik niet meer, meen regio Rotterdam o.i.d. was dat.
al heel veel mensen gesproken die het niks vinden(en naar iets anders uitkijken),werken is niet erg maar het moet wel sociaal blijven.
pi_106483027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat kan wel zijn maar waar dat stond,weet ik niet meer, meen regio Rotterdam o.i.d. was dat.
al heel veel mensen gesproken die het niks vinden(en naar iets anders uitkijken),werken is niet erg maar het moet wel sociaal blijven.
Ach, ik laat het maar gewoon over me heen komen. :)
pi_106483248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 14:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

dat denk ik dus ook, het is soms echt wel zwaar op die piekdagen. 5 of 6 keer HAH, enorme bundels post. In de zomer had ik dat ook 1 dag, toen was het echt zo heet. Ik trok het echt niet meer...
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106483583
quote:

[..]

De plannen voor posthoeveelheid waren 100% op piekdagen met HAH (di+za), 40% voor daldagen (wo+vr) en 200% voor de piekdag zonder HAH (do).

Veel post is niet zo erg, het probleem is dat ze het aantal depots gaan reduceren met georoute (de 4 depots die we hier nu hebben, blijft bewust gekozennog maar 1 van over), de looproutes gaan verkloten en de gigantische aantallen HAH.
pi_106484380
quote:

[..]

Nee, op didoza willen ze grotere wijken (3 uur of meer) gaan opsplitsen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:22:52 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106484950
Toch lijkt dat me raar, als je een wijk gaat opsplitsen heb je dan toch 2x zoveel bezorgers nodig. Dan valt de winst die je dan op wo-vr hebt behaalt weg.
Loesje
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:42:08 #137
110987 ErwinRommel
pi_106485750
We krijgen binnenkort dus echt die GPS systemen in de auto :')
pi_106485871
Los van het feit dat het opsplitsen van wijken weinig zin heeft als het gaat om het verminderen van de lichamelijke belasting. De rondjes die je loopt blijven toch min of meer gelijk en gezien het tekort aan postbezorgers zullen de resterende wel alsnog meerdere lopen krijgen.

Vandaag erg rustig dagje, nog wel wat Veronicagidsen die blijkbaar gisteren zijn achtergehouden. Kampioenen liggen al klaar voor morgen. Wel weer interessant om op de planning te zien dat men het gisteren een stuk minder druk verwachtte dan afgelopen dinsdag. Die scenario's blijven leuk.
pi_106485987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:42 schreef ErwinRommel het volgende:
We krijgen binnenkort dus echt die GPS systemen in de auto :')
Niet meer te hard rijden dus :')
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:48:47 #140
110987 ErwinRommel
pi_106486040
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:47 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Niet meer te hard rijden dus :')
Dat is nog het minste probleem :D
pi_106486116
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is nog het minste probleem :D
Tja :P
Ik rijd m'n rondjes verder toch wel optimaal en maak geen pit stops :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:52:37 #142
110987 ErwinRommel
pi_106486200
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:50 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Tja :P
Ik rijd m'n rondjes verder toch wel optimaal en maak geen pit stops :P
Probleem is dat er natuurlijk aan de uren beknibbeld gaat worden als ze zien dat de ene chauffeur de route wel sneller kan dan de ander. Men gaat dan uit van het daadwerkelijk gewerkte uren. Nu staan er nog een bepaald aantal uren voor 1 auto-bestelling, dat gaat straks anders worden.
pi_106486376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 15:22 schreef V__L_N het volgende:
Toch lijkt dat me raar, als je een wijk gaat opsplitsen heb je dan toch 2x zoveel bezorgers nodig. Dan valt de winst die je dan op wo-vr hebt behaalt weg.
Hoezo? De tijd die er voor de wijk staat wordt daardoor natuurlijk niet ineens verdubbeld.
pi_106486428
Maar ook dat mes snijdt aan twee kanten, voor de persoon die hard werkt is het wel zo eerlijk. Voor de persoon die de kantjes er vanaf loopt is het vervelend :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 16:56:09 #145
342418 VKV
Plausibel
pi_106489045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 13:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Moeten jullie ook bol.com pakjes registreren in het bezorgrapport?
Hoe bedoel je?
pi_106491737
Nou, volgende week wéér 3x ingepland.. Schiet ook niet echt op zo.
}:|

Wij krijgen vanaf 16 januari ook te maken met bezorgrapporten etc. Die moeten dezelfde dag nog terug worden gebracht naar het depot. Iemand nog tips waar ik op moet letten? Wat doe ik nu met pakketjes die onbestelbaar zijn?
pi_106492066
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:56 schreef VKV het volgende:

Hoe bedoel je?
Het is hier een beetje misgegaan met de bol.com pakjes (kwamen niet aan etc) en nu hebben ze de tassen verzegeld met tie-raps en een heel protocol voor bedacht.

Voorbereiders moeten op het bezorgrapport melden hoeveel pakketjes er in de tas zitten.
Uitvoerders moeten melden op het bezorgrapport hoeveel pakjes ze hebben uitgereikt.
pi_106495146
Die tie-raps werden vorige zomer bij ons geïntroduceerd, toen bleek dat ze makkelijk stuk gaan in de kou werden ze niet meer gebruikt, niks meer over gehoord sindsdien. In het magazijn liggen nog dozen vol :)

Als uitvoerder schrijf je dan toch gewoon het getal dat er staat min het aantal pakjes dat je overhoud op? :')
pi_106497047
Mompelt iets over 'zo lek als een mandje.'
pi_106497405
Nee, dat hebben we hier niet, 4EverBlackEyed.
pi_106499368
Oh ja, die bol.com-pakketjes vermelden, dat is ook een crime zeg. Moet je al die pakjes gaan tellen voordat je het rapport uitschrijft. Ze moeten gewoon beter screenen en geen UZK's inzetten. Genoeg mensen bij ons die wel een extra wijk willen lopen en toch blijven ze met uitzendkrachten aan de gang gaan en met mensen waar je van te voren al aan kan zien dat ze onbetrouwbaar zijn.
pi_106499756
Morgen weer 2 wijken lopen. Totaal zo'n 4,5 uur op de straat dus hopen dat 't niet waait/regent anders vrees ik dat ik weinig van die C1000 blaadjes (met vaak toch al belabberde aanbiedingen) overhoudt... :P
pi_106499826
Nu gaat 't opeens wel hard zeg... er worden nu in rap tempo "van boven af" PBZ'ers aangenomen en dus vervallen de wijken van de vaste postbodes. Die leveren hun wijken dus nu gewoon in... Dan gaan de postbussen volgende maand weg bij ons, en natuurlijk overal de aangetekende zendingen binnenkort. Door alles dat wegvalt komen er straks een heleboel in de minuren gok ik. Wat een verdomde naaierij is het ook zeg. Sjongejonge..

edit: hebben we morgen trouwens weer de Kampioen? Of wanneer komt die weer ongeveer om 't hoekje kijken?
pi_106499959
De Kampioen zat er vandaag deels bij, dus morgen ook, ga ik vanuit.
pi_106500118
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:55 schreef ellenatmars het volgende:
Nu gaat 't opeens wel hard zeg... er worden nu in rap tempo "van boven af" PBZ'ers aangenomen en dus vervallen de wijken van de vaste postbodes. Die leveren hun wijken dus nu gewoon in... Dan gaan de postbussen volgende maand weg bij ons, en natuurlijk overal de aangetekende zendingen binnenkort. Door alles dat wegvalt komen er straks een heleboel in de minuren gok ik. Wat een verdomde naaierij is het ook zeg. Sjongejonge..

Yep, en dan ga je de overcompleetprocedure in.
pi_106500257
Ik ben oprecht blij dat er geen C1000 in de buurt is.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2012 @ 21:08:09 #157
Maffe Fries
pi_106500536
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 21:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben oprecht blij dat er geen C1000 in de buurt is.
ach, wij hebben nog een Poiesz-folder, dus dan is het op zaterdag wel te doen, want die C1000-folder is echt te dun om zo los te bezorgen.
pi_106503796
Ik verbaasde me al hoe dun zo'n bundel met C1000 folders was. :Y
pi_106517859
Krijgen we HaH vandaag?

Het regent en ik ben kapot na de begrafenis gisteravond dus ik zie er vandaag wel even tegenop om te werken :')
pi_106517894
Ja, minimaal C1000 als die in je buurt zit...
pi_106517918
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 09:18 schreef Deezertje het volgende:
Ja, minimaal C1000 als die in je buurt zit...
Nee er zit gelukkig geen enkele c1000 in de buurt waar ik loop :) Ook niet in de wijken eromheen.
pi_106518099
Bij mij zit de C1000 ook een stuk verderop en totaal niet in mijn wijk, maar heb wel de folders ervan. Verder ben ik benieuwd of er Schoonenberg bij mij bij zit. Mijn postcode (en dus wijk) is de enige die niet aangekruist is. Of een foutje of zij krijgen die HAH niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Herfstblad op 07-01-2012 10:11:47 ]
pi_106522303
de c1000 was iets dikker vandaag, wel een stuk handiger. Het is dat die kampioen er nog bij zat, anders erg weinig post vandaag.
pi_106523005
Ik had geen Kampioen vandaag. Ook geen Schoonenberg gelukkig. :p

Mijn depot gaat per 16 januari dicht. Heel jammer, want het is 3 min fietsen van mijn huis en in mijn wijk. :(
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:55:48 #165
110987 ErwinRommel
pi_106523089
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had geen Kampioen vandaag. Ook geen Schoonenberg gelukkig. :p

Mijn depot gaat per 16 januari dicht. Heel jammer, want het is 3 min fietsen van mijn huis en in mijn wijk. :(
Gorinchem toevallig?
pi_106523174
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gorinchem toevallig?
Nope, Zeist :).
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:00:05 #167
110987 ErwinRommel
pi_106523209
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:58 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Nope, Zeist :).
Gaat daar dan ook het autobedrijf van start?
pi_106523317
Nee, per 13 februari, maar 16 januari gaan er al depots dicht.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:05:11 #169
110987 ErwinRommel
pi_106523339
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:04 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, per 13 februari, maar 16 januari gaan er al depots dicht.
En hoe moet jij dan je post ophalen?
pi_106523718
Mijn depot verhuist ergens anders heen :). Maar ja, minder ideaal dus. Idealer kon ook niet ;).
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:20:31 #171
110987 ErwinRommel
pi_106523726
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:19 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn depot verhuist ergens anders heen :). Maar ja, minder ideaal dus. Idealer kon ook niet ;).
Ahh, ok. Ja jammer voor je.
pi_106523810
Ach, ik krijg wel een depot met wc ervoor in de plaats :P. En de laatste 2 straten liggen er wel weer vlakbij. Maar ja, het is maar gewoon afwachten dus.

Ik vond trouwens dat er vandaag best veel wind stond.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 14:58:56 #173
Maffe Fries
pi_106524773
Vandaag was een makje. Was ruim voor 14:00 al klaar. Had naast sorteren dan ook maar 1 wijkje weg te brengen.
pi_106525056
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:24 schreef Herfstblad het volgende:
Ach, ik krijg wel een depot met wc ervoor in de plaats :P.
Komt er in de garagebox een dixietoilet te staan dan? ;)
pi_106525104
Ik wil gaan solliciteren bij postnl nu vraag ik me 2 dingen af:

1. hoe vroeg begin je als postbezorger als ze er 1 zoeken in de ochtend?

2. hoe vroeg begin je al postsorteerder als ze er 1 zoeken in de ochtend?

Weet niet of het iets uitmaakt maar wil bij postnl Spijkenisse solliciteren
The most important part of my religion is to play guitar.
~ Lou Reed
pi_106525440
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:09 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Komt er in de garagebox een dixietoilet te staan dan? ;)
Staat er al. Ik ken het depot verder niet trouwens, dus ik heb geen idee wat voor soort depot het is. :P
Maar als ik nodig moet, ga ik wel naar huis.
pi_106525776
Pfff wat een dag, ik ben kapot.. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vanwege een begrafenis al 3 dagen geen seconde rust heb ;(

Ik had héél veel kampioenen, dus zware pakken post en omdat ik al zo moe was viel het me uitzondelijk zwaar.

Wat ben ik blij dat het weekend is! *O*
pi_106525929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:11 schreef honeyblack het volgende:
Ik wil gaan solliciteren bij postnl nu vraag ik me 2 dingen af:

1. hoe vroeg begin je als postbezorger als ze er 1 zoeken in de ochtend?

2. hoe vroeg begin je al postsorteerder als ze er 1 zoeken in de ochtend?

Weet niet of het iets uitmaakt maar wil bij postnl Spijkenisse solliciteren
ad 1) Op z'n vroegst om 10.00 uur, maar kan ook later zijn, afhankelijk van het tijdstip van de 1e belevering van jouw depot.

ad 2). Als je postbussen moet doen kan het al om 6 uur 's ochtends zijn, als je alleen wijken voorbereidt meestal vanaf een uur of 8.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:00:09 #179
189430 Anonymousz
pi_106526669
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

ad 1) Op z'n vroegst om 10.00 uur, maar kan ook later zijn, afhankelijk van het tijdstip van de 1e belevering van jouw depot.

ad 2). Als je postbussen moet doen kan het al om 6 uur 's ochtends zijn, als je alleen wijken voorbereidt meestal vanaf een uur of 8.
gemiddeld toch 4 uur per dag als je voorbereider bent?
pi_106526681
Precies 1 kampioen gezien. Zeer rustige dag, net als nieuwjaar.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:05:21 #181
189430 Anonymousz
pi_106526817
misschin een rare vraag voor de postbezorgers

stel je moet nodig naar de WC waar gaan jullie heen
helemaal naar huis of ergens anders ofzo :D ?
pi_106526835
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef Anonymousz het volgende:

helemaal naar huis of ergerns anders ofzo :D ?
Ik ga meestal bij een snackbar die dicht bij het depot zit. Naar huis zou me een uur extra kosten dus dat doe ik maar niet ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:11:14 #183
189430 Anonymousz
pi_106526951
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:06 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ga meestal bij een snackbar die dicht bij het depot zit. Naar huis zou me een uur extra kosten dus dat doe ik maar niet ;)
als je ver van huis woont gewoon naar een winkel gaan idd :D
pi_106527150
quote:

Ik ga naar huis, maar mijn wijk zit deels tegen mijn eigen woonwijk aan. :).
pi_106527399
Ik zorgde er altijd voor dat ik nooit hoefde te pissen tijdens het lopen. Anders genoeg winkels/cafés/universiteitsgebouwen e.d. waar het wel kon. Of openbaar toilet voor klein bedrag. Daarnaast zijn er ook van die pispalen op straat.
lama
pi_106527524
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:25 schreef lbeew het volgende:
Ik zorgde er altijd voor dat ik nooit hoefde te pissen tijdens het lopen. Anders genoeg winkels/cafés/universiteitsgebouwen e.d. waar het wel kon. Of openbaar toilet voor klein bedrag. Daarnaast zijn er ook van die pispalen op straat.
Openbare toiletten zijn hier nergens meer te vinden, en pispalen ook niet. In mijn wijk zijn ook geen cafés, dus al ik het echt niet meer hou pis ik gewoon ergens in de struiken.
pi_106528262
quote:

Ik heb in mijn rondje een plaats waar ik altijd even stop :')

Was vandaag alleen afgesloten omdat het door het hoge water onder water stond ;(
pi_106528270
Misschien niet bijzonder relevant voor tnt en/of jullie, maar ik wil het toch even delen :)

Afgelopen jaar een weekje op 'vakantie' in Noord-Korea geweest. Van daaruit een ansichtkaart én een envelop+brief naar mijn ouders gestuurd. De ansichtkaart was al lang aangekomen, maar de envelop kwam om een vage reden maar nooit aan.

Nou vandaag kreeg ik een brief van iemand met daarin de aan mijn ouders verstuurde envelop (woon bij hun atm) en nog 2 ansichtkaartjes voor anderen die ik totaal niet ken.
Er zat een briefje bij van dat al die brieven per ongeluk bij hun waren bezorgd omdat ze in het verleden contact hadden gehad met Noord-Korea. Ik vond het maar een vaag verhaal en begreep er niets van waarom mijn brief nou bij hun bezorgd was enz. Dus ik belde erachteraan kreeg ik de Zuid-Koreaanse vrouw van de afzender aan de lijn. Na een tijdje werd me duidelijk dat ze een oom had in Noord-Korea waarmee ze (met enige regelmaat) wat briefcontact had. Ze zei dat het postkantoor in Pyongyang (N-Korea) alle adressen wist waarmee internationaal briefcontact was, was zij de meest 'bekende' Nederlandse voor N-Korea's postkantoor..
N-Korea had dus besloten het setje brieven voor Nederland te bundelen met een touwtje en naar haar adres op te sturen...

Hele maffe situatie als je het mij vraagt en ik begrijp het nog steeds niet zo goed.. Ze dacht zelf dat N-Korea dit besloten had ivm de kerstdrukte en dat het zo misschien veiliger was.
Mij zelf leek het meest waarschijnlijk dat ze het zo gedaan hebben omdat het misschien goedkoper is om één grote brief/pakketje op te sturen in plaats van meerdere kleine brieven.
Ik weet het niet zeker, maar het zou me niets verbazen als N-Korea zelf geen internationaal briefverkeer afhandelt, maar dat ze de hele zooi aan China geven en dat die het verder vervoert. Ik weet alleen niet precies hoe de kosten worden verrekend bij internationale post. Ik dacht eens gelezen te hebben dat dit obv gewicht/kilo's ging; in dat geval zou een verzamelenvelop niks goedkoper zijn namelijk...

Hoe dan ook, een heel vreemd verhaal naar mijn mening, ik snap er eigenlijk nog steeds niet zoveel van, maar m'n envelop is aangekomen :')
pi_106528343
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Openbare toiletten zijn hier nergens meer te vinden, en pispalen ook niet. In mijn wijk zijn ook geen cafés, dus al ik het echt niet meer hou pis ik gewoon ergens in de struiken.
Maar voor een vrouw is dat niet zo makkelijk ;)
Maar ik mag bij bepaalde mensen naar het toilet,
Bij de garage en bij een klein bedrijfje(en daar krijg ik toch ook altijd nog een snoepje :))
pi_106528374
Internationale post wordt volgens mij op gewicht afgerekend ja.
lama
pi_106528406
Was précies op tijd klaar voordat de hel losbarstte hier... wat een regen en wind!!

En dan zie je maar weer eens dat het niet slim is om depots te hebben waar de post niet droog kan staan (lees: afdakje wat fungeert als depot, waar het zo in kan regenen. Nee, is geen steunpunt maar een depot waar de tassen voor postbezorgers staan). Dacht dat waterdichte depots verplicht zijn, maar in ons VBG gebied hebben we een paar depots die eigenlijk de naam 'depot' niet eens zouden mogen voeren... als het een beetje regent zoals vandaag wordt de hele post nat! :(
pi_106528720
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:54 schreef gekkewiebel het volgende:
Misschien niet bijzonder relevant voor tnt en/of jullie, maar ik wil het toch even delen :)

Afgelopen jaar een weekje op 'vakantie' in Noord-Korea geweest. Van daaruit een ansichtkaart én een envelop+brief naar mijn ouders gestuurd. De ansichtkaart was al lang aangekomen, maar de envelop kwam om een vage reden maar nooit aan.

Nou vandaag kreeg ik een brief van iemand met daarin de aan mijn ouders verstuurde envelop (woon bij hun atm) en nog 2 ansichtkaartjes voor anderen die ik totaal niet ken.
Er zat een briefje bij van dat al die brieven per ongeluk bij hun waren bezorgd omdat ze in het verleden contact hadden gehad met Noord-Korea. Ik vond het maar een vaag verhaal en begreep er niets van waarom mijn brief nou bij hun bezorgd was enz. Dus ik belde erachteraan kreeg ik de Zuid-Koreaanse vrouw van de afzender aan de lijn. Na een tijdje werd me duidelijk dat ze een oom had in Noord-Korea waarmee ze (met enige regelmaat) wat briefcontact had. Ze zei dat het postkantoor in Pyongyang (N-Korea) alle adressen wist waarmee internationaal briefcontact was, was zij de meest 'bekende' Nederlandse voor N-Korea's postkantoor..
N-Korea had dus besloten het setje brieven voor Nederland te bundelen met een touwtje en naar haar adres op te sturen...

Hele maffe situatie als je het mij vraagt en ik begrijp het nog steeds niet zo goed.. Ze dacht zelf dat N-Korea dit besloten had ivm de kerstdrukte en dat het zo misschien veiliger was.
Mij zelf leek het meest waarschijnlijk dat ze het zo gedaan hebben omdat het misschien goedkoper is om één grote brief/pakketje op te sturen in plaats van meerdere kleine brieven.
Ik weet het niet zeker, maar het zou me niets verbazen als N-Korea zelf geen internationaal briefverkeer afhandelt, maar dat ze de hele zooi aan China geven en dat die het verder vervoert. Ik weet alleen niet precies hoe de kosten worden verrekend bij internationale post. Ik dacht eens gelezen te hebben dat dit obv gewicht/kilo's ging; in dat geval zou een verzamelenvelop niks goedkoper zijn namelijk...

Hoe dan ook, een heel vreemd verhaal naar mijn mening, ik snap er eigenlijk nog steeds niet zoveel van, maar m'n envelop is aangekomen :')
kerstdrukte bij de post in noord-korea? :D ik kan het me op de een of andere manier heel moeilijk voorstellen hahaha. Wel apart verhaal en heel bijzonder dat ze gewoon alles naar 1 adres sturen. Idioot eigenlijk.
pi_106528747
vandaag wel een okee dagje gehad. Om 8 uur begonnen, er was echt heel weinig post dus om 11 uur hadden we alles voorbereid. Daarna een meisje meegehad in opleiding, ging wel goed.
pi_106528944
quote:

Ik hoef eigenlijk nooit, tijdens het lopen en ik loop toch zo'n 4 uur achter elkaar.
Als er echt nood aan de man is kan ik terecht bij de winkelstraat.

Bij bepaalde routes ging ik wel eens bij een hotel of benzinestation.
pi_106529258
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:11 schreef sbientje het volgende:

[..]

kerstdrukte bij de post in noord-korea? :D ik kan het me op de een of andere manier heel moeilijk voorstellen hahaha. Wel apart verhaal en heel bijzonder dat ze gewoon alles naar 1 adres sturen. Idioot eigenlijk.
Haha, ik denk dat ze de kerstdrukte in Nederland bedoelde, maar het lijkt me stug dat ze daar in N-Korea rekening mee houden.. Inderdaad idioot dat alles naar 1 adres ging, ik stuur de overige kaartjes nou ook maar weer door naar de eigenlijke bestemmingen met een kort verhaaltje met uitleg erbij, maar het is toch wel zó vreemd.. :')
pi_106529330
Gewoon bij iemand in de tuin een dikke draaien
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:38:03 #197
110987 ErwinRommel
pi_106529559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:31 schreef Generalissimo het volgende:
Gewoon bij iemand in de tuin een dikke draaien
Leuk die Rottweiller :P
pi_106529700
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:29 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Haha, ik denk dat ze de kerstdrukte in Nederland bedoelde, maar het lijkt me stug dat ze daar in N-Korea rekening mee houden.. Inderdaad idioot dat alles naar 1 adres ging, ik stuur de overige kaartjes nou ook maar weer door naar de eigenlijke bestemmingen met een kort verhaaltje met uitleg erbij, maar het is toch wel zó vreemd.. :')
dat denk ik ook niet nee :') Zoja, stijgen ze in mijn achting ;)
pi_106530001
Vandaag waaide me het wel wat te hard en ik was pas om kwart voor vier klaar :')

Had drie weken een van mijn eigen wijken niet gelopen en gelijk was het misgegaan met de post -O- Gelijk klagende mensen die geen post hadden ontvangen, normaal gesproken heb ik dat nooit.

Gelukkig had ik maar voor 1 wijk 1x HAH en de andere helemaal geen. :9

Oh en ook half aangevallen door twee Yorkshire Terriers op een scooter.
Te belachelijk voor woorden :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 18:56:24 #200
Maffe Fries
pi_106532187
Ik hoorde trouwens dat de postbezorging in het noorden van het land in een van de gebieden die door het hoge water onder dreigde te lopen de afgelopen dagen gewoon door is gegaan, ondanks dat officieel niemand meer het gebied in mocht.
pi_106532254
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde trouwens dat de postbezorging in het noorden van het land in een van de gebieden die door het hoge water onder dreigde te lopen de afgelopen dagen gewoon door is gegaan, ondanks dat officieel niemand meer het gebied in mocht.
Jeetje, respect voor de postbezorgers daar!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 19:03:27 #202
Maffe Fries
pi_106532471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:58 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jeetje, respect voor de postbezorgers daar!
mja, een stuk was onderdeel van een autoroute en de mazzel was dat een eiland niet ondergelopen was, omdat van een dijkdoorbraak geen sprake was, wel stond een dijk op het punt van doorbreken.
pi_106532860
quote:

ik heb wel eens ergens aangebeld... :@

tsja, geen winkels in de buurt... ook geen bekenden... wat anders :D Gelukkig wonen er in m'n zaterdagwijk wel een paar pbz'ers die ik ken, dus dan ga ik daar langs, mocht t nodig zijn. O-)
pi_106533583
Ah wacht, ik denk dat ik het N-Korea verhaal begrijp... Kan het zo zijn dat N-Korea alle brieven naar nederland netjes gebundeld heeft met een touwtje, zo van "bundeltje nederland", en dat tnt vervolgens dacht dat het om één enkele zending ging, in plaats van een bundeltje met verschillende briefstukken?
pi_106536719
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
ja we kijken niet op van deze negatieve mentaliteit,ze denken echt alleen aan hunzelf.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 januari 2012 @ 20:51:13 #206
Maffe Fries
pi_106536921
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja we kijken niet op van deze negatieve mentaliteit,ze denken echt alleen aan hunzelf.
Wat is dat nu weer voor reactie :')

Nee, het kon omdat het veilig geacht werd, niet omdat er verboden genegeerd werden.
pi_106537926
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef Deezertje het volgende:
Was précies op tijd klaar voordat de hel losbarstte hier... wat een regen en wind!!

En dan zie je maar weer eens dat het niet slim is om depots te hebben waar de post niet droog kan staan (lees: afdakje wat fungeert als depot, waar het zo in kan regenen. Nee, is geen steunpunt maar een depot waar de tassen voor postbezorgers staan). Dacht dat waterdichte depots verplicht zijn, maar in ons VBG gebied hebben we een paar depots die eigenlijk de naam 'depot' niet eens zouden mogen voeren... als het een beetje regent zoals vandaag wordt de hele post nat! :(
Ik vind het ook maar waardeloos. Sinds vorige maand wordt bij mij de post ook nabezorgd bij iemand waar de zakken maar gewoon op het voetpad voor de deur worden gezet. En aangezien die zakken lang niet altijd volledig dicht zijn, is het wachten tot dat een keer fout gaat.
pi_106537990
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:15 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ik vind het ook maar waardeloos. Sinds vorige maand wordt bij mij de post ook nabezorgd bij iemand waar de zakken maar gewoon op het voetpad voor de deur worden gezet. En aangezien die zakken lang niet altijd volledig dicht zijn, is het wachten tot dat een keer fout gaat.
Dat mag heulemaal niet. Even een belletje naar de opta en je bent er vanaf :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:16:17 #209
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106540425
Vandaag 3x HaH en dat was goed te doen. Geloof dat ik handigheid krijg in die folders.

De post daar en tegen. De 1 of andere gogemert bij het sorteercentrum had verzonnen dat je alles best in dikke bundels achter mekaar kan gooien. Dus had ik in 1 bundel wat normaal 3 tot 5 bundels zijn. Krengen waren niet te hanteren. Zeker als je de standaard looproute problemen er nog uit moet halen.
Had een bundel van bijna 1,5 handbreedte. Dat is echt te irritant.
Loesje
pi_106554608
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Had drie weken een van mijn eigen wijken niet gelopen en gelijk was het misgegaan met de post -O- Gelijk klagende mensen die geen post hadden ontvangen, normaal gesproken heb ik dat nooit.
Bij mij gebeurde dit ook, 3 weken vakantie ik begin weer met werken gelijk een klacht over de postbezorging toen ik vrij was. Wel aardige mensen hoor zo van: we dachten al is de postbode ziek of op vakantie als jij loopt zijn er geen fouten!
pi_106555436
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Dat mag heulemaal niet. Even een belletje naar de opta en je bent er vanaf :)
Ja, en dan kun je vervolgens naar een depot wat veel verder fietsen is.
pi_106566218
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:18 schreef the_X het volgende:

Bij mij gebeurde dit ook, 3 weken vakantie ik begin weer met werken gelijk een klacht over de postbezorging toen ik vrij was. Wel aardige mensen hoor zo van: we dachten al is de postbode ziek of op vakantie als jij loopt zijn er geen fouten!
Wat had jij tegen die mensen gezegd?

Ik had die mensen naar de klantenservice verwezen, maar daar waren ze al geweest en daar hadden ze niets meer van gehoord.

Tja...
pi_106568192
ik werd zaterdag ook aangesproken bij een flat. Een bejaarde meneer vroeg of we donderdag en vrijdag neit bezorgd hadden, want hij had neits gehad. En hij had iedereen gevraagd en die hadden ook allemaal niets gehad. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet :) Ik geef het morgen iig even door aan de teamcoach, kan geen kwaad.
pi_106569828
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef sbientje het volgende:
ik werd zaterdag ook aangesproken bij een flat. Een bejaarde meneer vroeg of we donderdag en vrijdag neit bezorgd hadden, want hij had neits gehad. En hij had iedereen gevraagd en die hadden ook allemaal niets gehad. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet :) Ik geef het morgen iig even door aan de teamcoach, kan geen kwaad.
Ik had woensdag ook voor een aantal blokken in mn wijk echt geen post. Dus dit soort dingen kunnen gebeuren.
pi_106569904
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wat had jij tegen die mensen gezegd?

Ik had die mensen naar de klantenservice verwezen, maar daar waren ze al geweest en daar hadden ze niets meer van gehoord.

Tja...
Ze hadden zelf al de klantenservice gebeld er is een onderzoek geweest waarbij men elke dag heeft opgeschreven wat er aan post in de bundels is meegegeven en wat dus in de brievenbus moest liggen.

Die mensen kwamen met een kerstkaart naar mij toe die niet voor hun was (wel goede nr en adres) ze waren blij mij weer te zien omdat ik altijd de post goed in de bus gooi, ze vroegen van ben je ziek of op vakantie geweest. Dus ik vertelde dat ik vakantie had gehad dit dachten ze dus al.

Ik hoor van meer mensen uit mijn 2 wijken dat ze erg tevreden met mij zijn, voor mij ging schijnbaar het nodige mis (leuk voor je eigenwaarde ;) ) (Ik loop nu ongeveer 5 jaar dezelfde 2 wijken en ken veel mensen in deze wijken veel, praatjes en gezwaai dus wel leuk hoor :) Ook met de feestdagen veel aanspraak en aardigheidjes)

Het is toch betrouwbaarder voor de mensen als de mensen je kennen in een vaste wijk.
pi_106569963
Super :O
pi_106570116
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:47 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik had woensdag ook voor een aantal blokken in mn wijk echt geen post. Dus dit soort dingen kunnen gebeuren.
Had ik ook inderdaad.

Ik ben benieuwd of en wie mijn wijk woensdag loopt, aangezien ik dan vrij ben ;). Hopelijk gaat dat ook goed.
pi_106570255
quote:
Maar op woensdag is er sowieso weinig post, ik sloeg van de week echt heel veel huizen over.
Ik ging van 134 bijv naar 150, best prettig in een boerendorp, waar de huizen verder van elkaar liggen.
Maar heeft die man serieus het aan iedereen gevraagd, of alleen zijn buren?
pi_106570472
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Maar op woensdag is er sowieso weinig post, ik sloeg van de week echt heel veel huizen over.
Ik ging van 134 bijv naar 150, best prettig in een boerendorp, waar de huizen verder van elkaar liggen.
dat zei ie, dat ie het aan de hele flat gevraagd had (volgens mij 60 appartementen) maar dat neem ik met een korreltje zout. Ook allemaal bejaarden dus krijgen sowieso niet zo heel erg veel post daar altijd..
pi_106570594
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:00 schreef gridjuh het volgende:

[..]

Je kan op woensdag en vrijdag echt aan het volume merken dat we met piek en dal dagen aan het werken zijn. Bijna alle tijdschriften zijn sinds begin dit jaar naar de piekdagen.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:27:11 #221
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106571351
Tijdschriften heb ik hier bijna altijd op donderdag inderdaad.

Andere wijk in het depo hier waren zaterdag geen tassen voor gebracht (ook gene folders). De zaterdagbezorger die hem loopt, heel blij. Geen post voor mij, dus ik ga naar huis.
Tja als je zo'n sufferd er bij hebt zitten word het hem natuurlijk ook niet.
Loesje
pi_106571600
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:27 schreef V__L_N het volgende:
Andere wijk in het depo hier waren zaterdag geen tassen voor gebracht (ook gene folders). De zaterdagbezorger die hem loopt, heel blij. Geen post voor mij, dus ik ga naar huis.
Dat is "leuk" voor degene die het maandag mag gaan wegbrengen! Zulke mensen verpesten het dus, je kunt ook even rond bellen...
pi_106572033
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:27 schreef V__L_N het volgende:
Tijdschriften heb ik hier bijna altijd op donderdag inderdaad.

Ja da's natuurlijk dom. Als er geen post voor mij zou staan zou ik mn baas direct bellen, dat kan gewoon niet.
  zondag 8 januari 2012 @ 19:45:43 #224
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106572238
Maandag word hier niet gelopen, dus dat word dinsdag. De gene die doordeweeks loopt krijgt die wijk al amper weg (350 huizen en veel post). Dus die is dinsdag dubbel geflest.

Andere kant, ik heb wel is gebeld voor een tas van de verkeerde wijk, die kwamen ze vervolgens niet halen... Ja dan word er ook ergens iemand de volgende dag genaaid.
Loesje
pi_106572863
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:45 schreef V__L_N het volgende:
Maandag word hier niet gelopen, dus dat word dinsdag. De gene die doordeweeks loopt krijgt die wijk al amper weg (350 huizen en veel post). Dus die is dinsdag dubbel geflest.
Vergeet ook niet de dubbele reclame (zaterdag/dinsdag)

Ik zou me flink geflest voelen...
pi_106572870
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:45 schreef V__L_N het volgende:

Andere kant, ik heb wel is gebeld voor een tas van de verkeerde wijk, die kwamen ze vervolgens niet halen... Ja dan word er ook ergens iemand de volgende dag genaaid.
Dat soort dingen maken me dan weer blij dat ik de bezorging voor mijn wijk 5 dagen per week regel ;)
  zondag 8 januari 2012 @ 20:11:57 #227
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106573637
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:57 schreef the_X het volgende:

[..]

Vergeet ook niet de dubbele reclame (zaterdag/dinsdag)

Ik zou me flink geflest voelen...
Moet de reclame van zaterdag dan ook nog gelopen worden? Die folders zijn dan vaak toch al niet meer geldig?
Loesje
pi_106573782
Dit ligt eraan tot wanneer ze geldig zijn volgens mij.
pi_106573850
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:32 schreef the_X het volgende:

[..]

Dat is "leuk" voor degene die het maandag mag gaan wegbrengen! Zulke mensen verpesten het dus, je kunt ook even rond bellen...
Is het een fout van de bezorger of van het bedrijf. Laat ze lekker zelf de boel eens goed regelen.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:20:53 #230
341900 Atmosphere82
pi_106574122
Lekker rustig was het afgelopen zaterdag vond ik (januari is tot nu toe een goede maand)!
pi_106574259
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:20 schreef Atmosphere82 het volgende:
Lekker rustig was het afgelopen zaterdag vond ik (januari is tot nu toe een goede maand)!
Weinig post is juist de reden dat het hele bedrijf naar de kloten gaat.
  zondag 8 januari 2012 @ 20:31:39 #232
341900 Atmosphere82
pi_106574772
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:23 schreef TokenW het volgende:

[..]

Weinig post is juist de reden dat het hele bedrijf naar de kloten gaat.
Dat is propaganda. De postvolumes dalen nauwelijks heb ik het idee.
Het bedrijf gaat niet naar de klote, het bedrijf wordt naar de klote GEHOLPEN
door het huidige beleid.
pi_106576515
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:31 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Dat is propaganda. De postvolumes dalen nauwelijks heb ik het idee.
Het bedrijf gaat niet naar de klote, het bedrijf wordt naar de klote GEHOLPEN
door het huidige beleid.
Het is beide, maar als jij beweert dat er niet minder post is ivm 10 jaar geleden dan zit je behoorlijk fout. Vooral machinepost is behoorlijk naar beneden gekeldert.
  zondag 8 januari 2012 @ 21:01:34 #234
341900 Atmosphere82
pi_106576657
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:59 schreef TokenW het volgende:

[..]

Het is beide, maar als jij beweert dat er niet minder post is ivm 10 jaar geleden dan zit je behoorlijk fout. Vooral machinepost is behoorlijk naar beneden gekeldert.
In vergelijking met tien jaar geleden, absoluut.
pi_106577589
quote:
Ja, ik had sowieso het adres aan de pb+ en teamcoach gegeven en erbij gezegd dat ik de afgelopen 3 weken mijn eigen wijk niet had gelopen.
Dan moeten ze het maar intern uitzoeken. :P
pi_106582751
Iemand hier die weet of er een marge is wanneer postnl een brief weegt?

Ik heb namelijk niet veel zin om 0,5¤ te betalen voor een brief die net 54 gram weegt ipv de maximale 50 voor 1¤...
pi_106584345
Als er echt gewogen gaat worden dan zal je moeten betalen. En de afgelopen weken is mij opgevallen dat er veel kaartjes met "aanmaningen" tussen de post zitten (meer dan voorheen, al kan dat nog met de kerstperiode te maken hebben) vanwege onvoldoende gefrankeerd. De kans dat vier gram binnen een marge valt zie ik als nihil, wanneer er gewogen wordt. Ik weet niet hoe die frankeercontrole verder precies werkt, maar de kans is denk ik wel redelijk aanwezig dat hij gecontroleerd en fout bevonden wordt.
pi_106584464
Zal wel gewoon 1,5¤ betalen. Ben toch wel benieuwd of er enige marge wordt gehanteerd.

Als ik nou 1a4tje uit de envelop haal dan kan ik 'm voor 1¤ verzenden, stom a4tje kost mij 0,5¤ :)
pi_106595794
Zijn er serieus mensen die die portobriefjes alsnog gaan betalen?

Ik heb ze zelf ook wel eens door de bus gehad, maar nog nooit achteraan geweest. Ook nooit weer iets van gehoord.
Het is toch zeker mijn schuld niet dat ik zo'n brief ontvang?
  maandag 9 januari 2012 @ 12:34:53 #240
110987 ErwinRommel
pi_106597309
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:38 schreef Poesopstokje het volgende:

Ik heb ze zelf ook wel eens door de bus gehad, maar nog nooit achteraan geweest. Ook nooit weer iets van gehoord.
Ik betaal het gewoon, kost toch geen drol?
pi_106602428
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 11:38 schreef Poesopstokje het volgende:

Nee, maar het is veel meer werk om te achterhalen wie de verzender was. Ik ken ook mensen die die portobrieven niet betalen, die hebben er letterlijk nog nooit iets van gehoord dat ze niet betaald hadden.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:07:44 #242
341900 Atmosphere82
pi_106617641
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 15:19 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Nee, maar het is veel meer werk om te achterhalen wie de verzender was. Ik ken ook mensen die die portobrieven niet betalen, die hebben er letterlijk nog nooit iets van gehoord dat ze niet betaald hadden.
Het is toch ook een retardsysteem om dat op zo'n manier in 2012 nog steeds zo te doen!
pi_106617940
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:07 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Het is toch ook een retardsysteem om dat op zo'n manier in 2012 nog steeds zo te doen!
Dus dat.
  maandag 9 januari 2012 @ 21:34:28 #244
358463 Umbra69
Freedom and Destiny
pi_106619292
Beste lui,

Ik zit met een vraagje in verband met verlofuren. Ik ben reeds gestopt per begin november, maar ik krijg nog uitbetaling van zo een twintig verlofuren. Moet ik dit aanvragen, of kan ik dat in de loop van de maanden verwachten. Ik heb totaal geen informatie meer over PostNL, wellicht heeft iemand een nummer waardoor ik PostNL kan bereiken en dit voor mijzelf kan verhelderen?

Bedankt bij voorbaat O+
I bathe in basslines, rinse in riffs, dry in drums.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 januari 2012 @ 21:36:03 #245
Maffe Fries
pi_106619385
nummer bellen dat bovenaan je loonstrookje stond?
pi_106629088
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef Umbra69 het volgende:
Beste lui,

Ik zit met een vraagje in verband met verlofuren. Ik ben reeds gestopt per begin november, maar ik krijg nog uitbetaling van zo een twintig verlofuren. Moet ik dit aanvragen, of kan ik dat in de loop van de maanden verwachten. Ik heb totaal geen informatie meer over PostNL, wellicht heeft iemand een nummer waardoor ik PostNL kan bereiken en dit voor mijzelf kan verhelderen?

Bedankt bij voorbaat O+
Dat gaat vanzelf. Bij mij duurde het 2,5 maand voordat het gestort werd, dus de kans is groot dat je het rond 21 januari ontvangt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_106631687
Goedemorgen allen,

Daar gaan we weer :)
pi_106633486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 01:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat gaat vanzelf. Bij mij duurde het 2,5 maand voordat het gestort werd, dus de kans is groot dat je het rond 21 januari ontvangt.
duurde bij mij ook vrij lang maar heb ze uiteindelijk wel gehad. waren er niet zoveel bij mij, 10-15, maar toch een leuk extraatje!

hier is het iig prima postweer, dus voor alle collega's in de regio, een fijne werkdag gewenst ;)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 12:48:51 #249
342418 VKV
Plausibel
pi_106637604
Het is zeker niet mogelijk verlofuren eerder uit te laten betalen dan na je ontslag?

Heb er zelf nog 120 en die krijg ik niet zomaar op :P
pi_106639997
Dat is niet mogelijk. Wat je wel kan doen is vrij nemen maar toch komen werken. Dan maak je de verlofuren op en de uren die je werkt worden genoteerd als overuren.
pi_106641964
ik heb van de zomer gewoon verlofuren uit kunnen laten betalen, dus misschien verschilt het beleid per vestiging? ging om 100 uur.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:26:32 #252
342418 VKV
Plausibel
pi_106643459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:53 schreef Bowler01 het volgende:
Dat is niet mogelijk. Wat je wel kan doen is vrij nemen maar toch komen werken. Dan maak je de verlofuren op en de uren die je werkt worden genoteerd als overuren.
Spaar je geen verlofuren als je overwerkt dan?
pi_106643683
4 keer HAH vandaag waaronder een rotkaartje. Maar het ging best lekker vandaag verder, ondanks de HAH. Nu hoef ik donderdag pas weer :).
pi_106644163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:33 schreef Herfstblad het volgende:
4 keer HAH vandaag waaronder een rotkaartje. Maar het ging best lekker vandaag verder, ondanks de HAH. Nu hoef ik donderdag pas weer :).
Ik had 6x HaH (lekker dikke rotpakken), en de stoep lag in 2 van mn straten open. Duurde dus lekker lang, en ben nu bekaf :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 januari 2012 @ 16:36:24 #255
Maffe Fries
pi_106646083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:26 schreef VKV het volgende:

[..]

Spaar je geen verlofuren als je overwerkt dan?
jazeker. Over alles wat je boven je contract werkt krijg je extra verlofuren en dat gaat best rap.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:04:03 #256
202348 Susi
Temple of Love
pi_106647094
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jazeker. Over alles wat je boven je contract werkt krijg je extra verlofuren en dat gaat best rap.
Oeh, dat klinkt best tof. M'n salaris is per maand bijna het driedubbele van wat ik voor mijn tien contracturen in de eerste maand ontving.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 17:47:31 #257
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106648635
Zo dat waren beste folders vandaag...

Maar jongens wat een weer. Het leek wel voorjaar.
Loesje
pi_106650123
Vandaag viel weer vies tegen.. Veel dikke gidsen, 3xHaH en een zere rug.
Ben weer ruim 2.45u bezig geweest.
Morgen en donderdag gelukkig weer 1.5u!
pi_106650347
4 tassen post, 4 tassen HAH (5 stuks). Grootste wijk van mijn team. Was ff flink aanpoten maar gaf voldoening toen ik thuis was :)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:58:15 #260
110987 ErwinRommel
pi_106651338
Vandaag weer heerlijk binnen gewerkt.
Inrichten autobedrijf te Gorinchem :)

Goed, wel opleiding gehad voor een flinke brengrit welke om 07:30 begon, maar dat is voor mij appeltje eitje :Y)
pi_106654771
Viel vandaag wel mee, 4 tassen post en 3 tassen hah, nu een weekje vrij:)
pi_106676208
Kreeg net een droevige mail van mijn TC dat het autobedrijf hier maandag start. Alle wijken worden een uur later dan nu het geval is afgeleverd op de depots en op daldagen rijden ze niet meer eerder weg (wat er dus gewoon op neer komt dat de wijken allang klaar zijn mwaaar het autobedrijf pas op de vaste tijd ze wegbrengt.... ja logische keuze hoor! *sarcasme*).

Vraag me wel af wat er voor de oude postbodes gaat gebeuren die nu nog wijken wegbrengen naar depots en zelf met de auto wijken bezorgen... mogen die dat wel blijven doen of moeten die voortaan hun post ook ophalen bij een depot (met een postauto)? :') (zie ik PostNL wel voor aan trouwens)
pi_106676252
De woensdag stelt echt steeds minder voor
pi_106676342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:51 schreef Deezertje het volgende:
Vraag me wel af wat er voor de oude postbodes gaat gebeuren die nu nog wijken wegbrengen naar depots en zelf met de auto wijken bezorgen... mogen die dat wel blijven doen of moeten die voortaan hun post ook ophalen bij een depot (met een postauto)? :') (zie ik PostNL wel voor aan trouwens)
Een deel zal waarschijnlijk naar het autobedrijf gegaan zijn. En die doen alle ritjes, depots en bezorging. De andere oude postbodes mogen weer fietsen.
pi_106676581
quote:
Kreeg net een droevige mail van mijn TC dat het autobedrijf hier maandag start. Alle wijken worden een uur later dan nu het geval is afgeleverd op de depots en op daldagen rijden ze niet meer eerder weg (wat er dus gewoon op neer komt dat de wijken allang klaar zijn mwaaar het autobedrijf pas op de vaste tijd ze wegbrengt.... ja logische keuze hoor! *sarcasme*).

wij rijden volgens mij al langer op daldagen maar 1 keer..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 12:34:52 #266
Maffe Fries
pi_106677470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef EdNoolk het volgende:
De woensdag stelt echt steeds minder voor
ja, Ik zag net de postbezorger hier voorbijsnellen. Had een zielig bundeltje in zijn hand. Het was zo weinig dat hij er geen kar voor nodig had ...
  woensdag 11 januari 2012 @ 13:01:02 #267
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_106678202
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, Ik zag net de postbezorger hier voorbijsnellen. Had een zielig bundeltje in zijn hand. Het was zo weinig dat hij er geen kar voor nodig had ...
Ja, dat had ik ook! Als ik HAH erbij heb loop ik de route met een kar. Vandaag had ik maar 1 zak post, die fiets ik dan wel, scheelt de helft van de tijd. :)
Leven en laten leven
pi_106680208
Ik heb woensdag meestal 2.5 - 3 zakken. :) Op dinsdag ook meestal (zonder HAH en niet de KNJ-periode uiteraard).
pi_106681647
Als de tas helemaal was volgeladen hadden mijn twee wijken gezamenlijk ook wel in één tas gepast. Schoot lekker op.

Wat mij trouwens wel begint op te vallen is dat sinds het opheffen van Netwerk VSP er helemaal niet opeens meer post bij PostNL terecht lijkt te zijn gekomen. Zou dat allemaal naar Sandd zijn gegaan?
pi_106682503
Hebben jullie ook permanent pijn in jullie voeten of gaat dat na een tijdje over?
pi_106682751
quote:
5s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:
Hebben jullie ook permanent pijn in jullie voeten of gaat dat na een tijdje over?
Je voelt zelf toch wel of het komt omdat je opeens veel moet lopen of dat het iets anders is?
pi_106682888
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:11 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je voelt zelf toch wel of het komt omdat je opeens veel moet lopen of dat het iets anders is?
Nou ja, de eerste drie weken had ik er geen last van, en nu opeens constant terwijl ik toen veel meer post had.

Ik kan toch vragen of dat vaker voorkomt?

Ik hoop namelijk dat het overgaat, want het begint het werk zwaarder te maken en ik ga liever niet naar de dokter ;)
pi_106683147
quote:
Als ik veel in de bestelling zit voel ik mijn voeten meestal wel aan het eind van de werkdag ja. Goede wandelschoenen scheelt al veel.

Als je 's avonds om 9 uur nog niet kan lopen van de pijn en je 's ochtends het bed uit strompelt zou ik eens langs de dokter gaan :+ .

Wat bij mij goed werkt tegen de pijntjes en andere klachten is na het werk schoenen uit, en dan eventjes de voeten goed strekken en wat masseren van de voetzool en tenen.
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:18:54 #274
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_106683154
Zorgen voor goede steunzolen in je schoenen kan de pijn verminderen.
pi_106683238
Ah kijk daar hoopte ik op, bedankt voor de tips!

Ik had nog niet aan steunzolen gedacht :@ Dat ga ik eens even regelen ;)
pi_106683413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef HetBrabandertje het volgende:
Als de tas helemaal was volgeladen hadden mijn twee wijken gezamenlijk ook wel in één tas gepast. Schoot lekker op.

Wat mij trouwens wel begint op te vallen is dat sinds het opheffen van Netwerk VSP er helemaal niet opeens meer post bij PostNL terecht lijkt te zijn gekomen. Zou dat allemaal naar Sandd zijn gegaan?
Het grootste deel van VSP is bij ons terecht gekomen, niet bij Sandd. Maar omdat ik zelf voor VSP gelopen heb moet ik wel erbij zeggen dat VSP niet zoveel post had. Daarom zijn ze ook falliet gegaan. Qua volume paste VSP iets van 40x in PostNL, dus dat betekent een toename voor ons van ruim 2%.

Bij VSP had je vaak wekenlang heel weinig post, en dan 1x per maand iets meer, en 1x per kwartaal ineens krankzinnig veel. Vorige week dinsdag hadden we bijv. Eigen Huis Magazine erbij zitten, en vooral in de wijken met koophuizen was het aanmerkelijk meer.

Zes x per jaar heb je Villa d'Arte erbij (dik woontijdschrift), en in maart kun je je borst natmaken met Zie van Ziggo en de Nuon voorjaarsgids.

Dus de volumetoename is er wel, maar het gaat met pieken en dalen. Wekenlang zul je er niets van merken, en dan ineens is het alsof er een bom ontploft is. Mark my words! })
pi_106683809
Nou ja, als ik het weet wanneer het komt, vind ik het niet zo erg. Dat Eigen huismagazine had ik bijna niet, maar de meeste mensen in mijn wijk hebben wel Ziggo :P.

quote:
Ik had het wel bij mijn Allstars en in het begin ook bij mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat de hardloopschoenen steviger zijn. Ik heb de laatste 3-4 weken ook geen pijn meer gelukkig :).
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:39:27 #278
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106684028
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:20 schreef Selestha het volgende:
Ah kijk daar hoopte ik op, bedankt voor de tips!

Ik had nog niet aan steunzolen gedacht :@ Dat ga ik eens even regelen ;)
Als je benen zeer doen dat is het ook nog wel een goed idee om ze even wat hoger te leggen. Is het ook snel weg. Ik had zelf na 2 weken even een dalletje (maar dat was dan ook de week voor kerst). Na het weekend was het toen gewoon weer weg.

De eerste weken had ik wel elke keer rugpijn, dat is nu ook over.

Even een vraagje. Kreeg vandaag de harmonica (zo heet dat ding toch) met uren te zien. Nou stond mijn naam daar helemaal niet tussen. Wat zouden jullie doen, meteen bellen of wachten tot de salarisstroken komen? En wat is dan beter naar Postbode+ of iemand anders?
Loesje
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:01:22 #279
110987 ErwinRommel
pi_106684838
quote:

Ik denk dat het per regio verschillend is. Maar officieel staan er idd tijden voor om de postzakken naar de depots te brengen. Echter zal het zo zijn in de praktijk dat men zich niet strict aan de regeltjes gaat houden. De chauffeur die de depots voorziet heeft daarna vaak ook nog een autobestelling in de buitengebieden. Dus hoe eerder alles klaar is, ook zijn bestelling dus, hoe eerder iedereen aan de slag kan. Zo doen we dat bij ons.
Mbt de postbodes? Die hebben lang geleden al gehoord dat dit eraan zat te komen, en ze konden er op solliciteren. Echter de meesten dachten dat het wel los zou lopen en hebben in het begin dus niet gesolliciteerd. Nu is dat een héél stuk l;astiger om er nog in te komen.
Een enkeling gaat/wil nog naar een HUB, anders is het na zoveel jaar gewoon bekeken bij de Post.
Zag vandaag een lijst op tafel met zgn "oprotpremies". Indien men (mbt tot vestiging Gorinchem) in februarie nog besluit te vertrekken krijgt men 5 maanden maandsalaris mee.
pi_106685695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:34 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, als ik het weet wanneer het komt, vind ik het niet zo erg. Dat Eigen huismagazine had ik bijna niet, maar de meeste mensen in mijn wijk hebben wel Ziggo :P.

[..]

Ik had het wel bij mijn Allstars en in het begin ook bij mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat de hardloopschoenen steviger zijn. Ik heb de laatste 3-4 weken ook geen pijn meer gelukkig :).
Mja, ik loop op DR Martins dus had gedacht dat dat wel voldoende zou steunen. Ook maar eens kijken wat mijn sportschoenen doen dan :)
pi_106685725
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:21 schreef Selestha het volgende:

[..]

Mja, ik loop op DR Martins dus had gedacht dat dat wel voldoende zou steunen. Ook maar eens kijken wat mijn sportschoenen doen dan :)
Oef, op Dr Martens wil ik het niet eens proberen :'). Maar ik krijg er altijd wondjes van.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:29:57 #282
110987 ErwinRommel
pi_106686028
Voor het lopen, koop M-90's :)
Werken p[erfect met goede vibramzolen eronder en inlegzooltjes :)
En geheid waterdicht!
pi_106686029
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:22 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

Oef, op Dr Martens wil ik het niet eens proberen :'). Maar ik krijg er altijd wondjes van.
Nou ja, ik heb ze met ''airsoles'' die dus zouden moeten veren, ik loop er normaal heel lekker op. Maar kennelijk wordt dat anders met zulk intensief gebruik ;)
pi_106686768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik denk dat het per regio verschillend is. Maar officieel staan er idd tijden voor om de postzakken naar de depots te brengen. Echter zal het zo zijn in de praktijk dat men zich niet strict aan de regeltjes gaat houden. De chauffeur die de depots voorziet heeft daarna vaak ook nog een autobestelling in de buitengebieden. Dus hoe eerder alles klaar is, ook zijn bestelling dus, hoe eerder iedereen aan de slag kan. Zo doen we dat bij ons.
Mbt de postbodes? Die hebben lang geleden al gehoord dat dit eraan zat te komen, en ze konden er op solliciteren. Echter de meesten dachten dat het wel los zou lopen en hebben in het begin dus niet gesolliciteerd. Nu is dat een héél stuk l;astiger om er nog in te komen.
Een enkeling gaat/wil nog naar een HUB, anders is het na zoveel jaar gewoon bekeken bij de Post.
Zag vandaag een lijst op tafel met zgn "oprotpremies". Indien men (mbt tot vestiging Gorinchem) in februarie nog besluit te vertrekken krijgt men 5 maanden maandsalaris mee.
De meesten worden gewoon niet aangenomen, dus wat jij vertelt is onzin.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:49:41 #285
110987 ErwinRommel
pi_106686888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:47 schreef TokenW het volgende:

[..]

De meesten worden gewoon niet aangenomen, dus wat jij vertelt is onzin.
Geen onzin hoor, wellicht dat dat regio afhankelijk is. In Area Centraal heeft men eind 2010 al kunnen solliciteren bij het autobedrijf. Dat men toen gewoon de kat uit de boom heeft gekeken, en daardoor dus uitzendkrachten via Randstad voor E-Motion (zo heette dat toen) heeft moeten inhuren.
pi_106686986
Morgen is trouwens mijn proeftijd voorbij, mijn POSTNL kleding is vandaag bestelt. Dus het komende jaar hoor ik er bij! *O*

En ik heb een mp3 speler gekocht, lekker bezorgen met een muziekje aan :)
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:52:46 #287
110987 ErwinRommel
pi_106687032
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:
Morgen is trouwens mijn proeftijd voorbij, mijn POSTNL kleding is vandaag bestelt. Dus het komende jaar hoor ik er bij! *O*

Krijg je dan het nieuwe uniform? of nog steeds met TNT-Post erop? :P
pi_106687061
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Geen idee, dat zie ik pas als ik het heb. Ik neem aan dat het het nieuwe is.. Maar ik heb niet gezien wat de TC bestelt heeft ;)
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:55:00 #289
110987 ErwinRommel
pi_106687126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:53 schreef Selestha het volgende:

[..]

Geen idee, dat zie ik pas als ik het heb. Ik neem aan dat het het nieuwe is.. Maar ik heb niet gezien wat de TC bestelt heeft ;)
Nou, dan gok ik erop dat je alsnog de oude bedrijfskleding krijgt _O-
pi_106687186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou, dan gok ik erop dat je alsnog de oude bedrijfskleding krijgt _O-
Ik vind het best, als ik maar een bedrijfsjas krijg. Zowel mn regen-als gewone winterjas zijn nu kapot door het vele bukken :') Dus de volgende reparatie graag op kosten van TNT ;)
pi_106687706
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:

Haha dat doe ik ook ja, met muziek. Anders zou ik het echt niet volhouden.. saai :o
Wel altijd maar 1 oortje in en volume niet zo hoog, dan hoor ik mensen nog, mochten ze me roepen. Als ik bewoners zie doe ik het oortje natuurlijk altijd wel ff uit :P
Heb ook het idee dat ik wat sneller loop met leuke muziek erbij :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_106689570
Standaard muziek hier ^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 17:58:01 #293
Maffe Fries
pi_106689638
Alleen bij autoroutes gebruik ik muziek. Bij een normale loop vind ik het niet nodig, omdat er in de omgeving al genoeg gebeurt en ik zonder muziek dan sneller ben.
pi_106690108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Geen onzin hoor, wellicht dat dat regio afhankelijk is. In Area Centraal heeft men eind 2010 al kunnen solliciteren bij het autobedrijf. Dat men toen gewoon de kat uit de boom heeft gekeken, en daardoor dus uitzendkrachten via Randstad voor E-Motion (zo heette dat toen) heeft moeten inhuren.
Op onze vestiging hebben er heel veel postbodes gesolliciteerd, en uiteindelijk zijn er 6 (!) aangenomen. Onder de afgewezenen becvonden zich diverse personen die al jaren chauffeurswerk deden. :(
pi_106690812
Ik heb nooit muziek op. :P Collega's doen het wel hier.
pi_106690892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:25 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nooit muziek op. :P Collega's doen het ook hier.
Mijn wijk is nogal saai, heel veel bejaarden en rijke mensen, het is dus heel rustig. Dan lijkt me een muziekje wel fijn.
pi_106691043
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:29 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb ze met ''airsoles'' die dus zouden moeten veren, ik loop er normaal heel lekker op. Maar kennelijk wordt dat anders met zulk intensief gebruik ;)
Ik heb sowieso steunzolen, maar ik heb redelijk goede wandelschoenen en sta een stuk steviger, waren maar 35 euro bij de scapino of schoenenreus dus
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:04:31 #298
341900 Atmosphere82
pi_106692483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom horen wij hier nou niets van op onze vestiging?
Vreemd... Ik wist niet eens dat er sowieso nog kleding van PostNL komt...
pi_106692557
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 19:04 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Waarom horen wij hier nou niets van op onze vestiging?
Vreemd... Ik wist niet eens dat er sowieso nog kleding van PostNL komt...
Nou je hoort er sowieso niets over, ik moest er om vragen ;)
  woensdag 11 januari 2012 @ 19:07:45 #300
341900 Atmosphere82
pi_106692657
Haha oké, dat zal ik dan ook eens doen zaterdag!
pi_106697283
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Gisteren de informatieavond van het autobedrijf bijgewoond voor Soest en Amersfoort, tot 25 januari kan er gesolliciteerd worden. Dit is de eerste en enige keer dat dat kan hier. Je informatie is dus niet correct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')