Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:19 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik had een rukconditie maar het wás ook gewoon ontzettend veel zwaarder. Wat nu 2 zakken post zijn (mits ingepakt volgens de regels, dus tot het zwarte randje), dat was toen ik een jaar of 11 geleden begon het 'bodempje' onderin mijn tas voordat je bundels rechtop ging zetten.En toen namen we ook nog alle pakjes mee die niet te zwaar of te groot waren. Vertrok je dus vaak met een toren pakjes op je bagagedrager naar je wijk, zo zwaar beladen dat je nauwelijks meer durfde te sturen
Zetharkquote:Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.
Dus van mij mag die oude tijd weer terugkomen. Niet in de laatste plaats omdat het toen veel gezelliger was
je gaat dan al over naar de schaaljaar 0quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:28 schreef Anonymousz het volgende:
waarom staat er geen uurloon bij zaw ( zie tabel 22 jaar)
HAH is hier eigenlijk weinig aan veranderd. Dat je veel meer je eigen gang kon gaan klopt, maar fysiek was het echt wel een enorm stuk zwaarder, iig bij ons wel. Wat ik toen een normale goed te hanteren bundel vond zou ik nu een gesprek met de TC krijgen of ik wel goed wijs wasquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb de "oude" PTT-tijd ook nog meegemaakt, en hoewel er toen meer post was dan nu, was het absoluut niet zwaarder, eerder lichter. Je bereidde 1 of 2 wijken voor (een ochtendwijk en een middagwijk) en die liep je zelf weg. Je kon op die manier zelf de handigste loopvolgorde bepalen, zonder bemoeienis van bovenaf (Georoute en zo). Hah zette je gewoon tussen de post, dus dat was veel beter te hanteren dan die onzin met uit 2 bundels (en straks misschien 3!) bestellen. En je had maar maximaal 3 soorten reclame, terwijl je er nu soms wel 8 hebt! En op zaterdag was er sowieso nooit hah! En de tijden stonden sowieso veel ruimer, zowel voor de voorbereiding als de uitvoering. Ik had iedere zaterdag 2 kleine middagwijken voorbereiden en uitvoeren, en daar mocht ik 5 uur over doen. Opdelen? Dat deden ze alleen in de zomer, en dan waren het ook echt maar 1 of 2 wijken die verdeeld werden. 1 persoon straatte de wijk in, 2 personen zetten 'm, en de overige mensen liepen allemaal 1 straatje van de wijk.
thanksquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je gaat dan al over naar de schaaljaar 0
Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn is dat dan..
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat jullie op dit moment de PLUS en de MIN punten van PostNL vinden. Ik hoor heel veel kritiek (ook door te googlen hoor) en vraag me af of er op dit moment voor jullie nog wel positieve dingen zijn veranderd..
Voor mij zijn de minpunten; soms beroerd gezette tassen (verkeerde volgorde huisnummers, soms hele bundels), de dinsdagen (teveel post + HaH)
Pluspunten; ik werk nu nog vanuit een VBG, dus nauwer contact met leiding, collega's etc. Ook is het erg fijn dat de post meestal rond 10.30/11.00 klaar staat, en dat mijn nabrengzakken altijd optijd zijn.
Dat is precies wat ik er leuk aan vindt jaquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.
Ja en al die losse pakjes door de tas heen, vaak verkeerd gezet waardoor je weer terug moet en vaak mn HaH helemaal onderop.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef V__L_N het volgende:
Nadelen weer wel: Slecht gezet, rare loopvolgordes en dat de post zo laat is.
Ohja en ik vind het prettig dat depo om de hoek, maar je spreekt nooit is een collega enzo. DAt is wel jammer.
Woon je in een dorpje? Of juist in een grote stad?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik er leuk aan vindt ja
[..]
Ja en al die losse pakjes door de tas heen, vaak verkeerd gezet waardoor je weer terug moet en vaak mn HaH helemaal onderop.
En mijn depot is 15 min van mijn wijk en 30 min van het distributiecentrum (mijn wijk ook) dus da's niet zo handig.
Amersfoort, dus n middelgrote stadquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Woon je in een dorpje? Of juist in een grote stad?
Lekker slim geregeld..quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Amersfoort, dus n middelgrote stadMaar in een buitenwijk, en mijn bezorgwijk is nèt aan de andere kant van de stad.
Nope, alles in de buurt was al vol zeiden ze toen ik aangenomen werd. Kan me ook niets schelen, deze wijk is prima te doen en goed voor mn conditiequote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lekker slim geregeld..Kun je geen wijk bij jezelf in de buurt krijgen?
Da's jammer inderdaad.. En conditie krijg je inderdaad welquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:13 schreef Selestha het volgende:[..]Nope, alles in de buurt was al vol zeiden ze toen ik aangenomen werd. Kan me ook niets schelen, deze wijk is prima te doen en goed voor mn conditie
Als ik de situatie tegenwoordig vergelijk met vroeger dan kan ik eerlijk gezegd geen enkele verbetering ontdekken. Je moet harder werken voor minder geld, en in minder tijd. Veel leuke collega's van vroeger zijn weg en hun plaats ingenomen door mensen die eruit zien alsof ze achter het Centraal Station zijn opgepikt, of ontsnapt uit een psychiatrische instelling.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Voordelen: Heerlijk ontspannen werken, geen zeikerige/stalkerige baas, leuk contact met mensen uit de buurt en goed voor me conditie. Maar dat heeft meeste niet zoveel met postnl te maken.
Nadelen weer wel: Slecht gezet, rare loopvolgordes en dat de post zo laat is.
Echt grootste nadeel vind ik dat mijn wijk pas tussen 12.45 en 13.15 op het depo is (zaterdag zelfs meestal pas om 13.30). Terwijl er op didoza gewoon 3 uur+ voor staat. Ben dus eigenlijk nooit voor half 5 klaar.
Ohja en ik vind het prettig dat depo om de hoek, maar je spreekt nooit is een collega enzo. DAt is wel jammer.
Ja, daar heb je recht op, en het wordt gewoon uitbetaald, maar soms met enige vertraging.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:30 schreef ptrvnk het volgende:
Ik treed half januari uit dienst na een 3-jarig dienstverband bij TNT / PostNL. Mijn contract loopt af en oktober 2011 al laten weten dat ik als zaterdagbesteller wil stoppen. Toen mezelf over laten halen om t/m de KNJ-drukte door te blijven werken.
Heb in mijn werkperiode een behoorlijk aantal verlofuren opgebouwd (zo'n 40 naar schatting).
Nu vertelde mijn pa zojuist dat ik eens goed in de cao moest loeren of ik wel recht heb op uitbetaling hiervan. Nu heb ik deze CAO geraadpleegd maar hier werd ik niet wijzer van.
Iemand die bij mij kan vertellen of ik nog recht heb op uitbetaling van deze waardevolle uurtjes? Kan dit zoals ik in mijn hoofd had in één klap bij het aflopen van mijn contract?
Pluspunten zijn dat ik nu vrijwel iedere week ook mag sorteren en meer variatie heb in het aantal wijken dat ik loop. Hierdoor draai ik meer uren en pik ik de gezelligheid op kantoor ook nog mee, al was dat vroeger nog gezelliger.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn is dat dan..
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wat jullie op dit moment de PLUS en de MIN punten van PostNL vinden. Ik hoor heel veel kritiek (ook door te googlen hoor) en vraag me af of er op dit moment voor jullie nog wel positieve dingen zijn veranderd..
Voor mij zijn de minpunten; soms beroerd gezette tassen (verkeerde volgorde huisnummers, soms hele bundels), de dinsdagen (teveel post + HaH)
Pluspunten; ik werk nu nog vanuit een VBG, dus nauwer contact met leiding, collega's etc. Ook is het erg fijn dat de post meestal rond 10.30/11.00 klaar staat, en dat mijn nabrengzakken altijd optijd zijn.
Kijk das fijn. Hele opluchting zie het nog niet echt voor me elke zaterdag vrij.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, daar heb je recht op, en het wordt gewoon uitbetaald, maar soms met enige vertraging.
Ik vind het probleem van het laatste jaar bij ons vooral: In 2009 begon ik als zaterdagwerker. 06:30 uur aanwezig op het kantoor voor de postbussen en het sorteren van wijken. Tussendoor lekker peukie doen, beetje keten. Nog 2 wijken bezorgen en je was thuis rond een 14:00 en ongemerkt heerlijk wat uren gemaakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Pluspunten zijn dat ik nu vrijwel iedere week ook mag sorteren en meer variatie heb in het aantal wijken dat ik loop. Hierdoor draai ik meer uren en pik ik de gezelligheid op kantoor ook nog mee, al was dat vroeger nog gezelliger.
Minpunten: toen ik begon als zaterdagwerker was er op zaterdag nog geen reclame en kon je alles makkelijk binnen de tijd halen, nu moet je steeds harder doorwerken. Door de hoeveelheid reclame wordt het soms zwaar en een aantal routes zijn erg lang. Daarnaast is er de toegenomen reistijd t.o.v. vroeger.
Minpunten: veel gejammer over het bedrijf iedere dag, of meerdere keren op de dag,quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:13 schreef Poesopstokje het volgende:
Fijn is dat dan..
Als het goed is krijg je aangevuld tot minimum loon.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:01 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, als je er al werkt, dan mag je er blijven werken (al moet je dan wel door solliciteren voor meer uur). Maar als je het aanneemt, terwijl je in de bijstand zit, kunnen ze moeilijk doen (verschilt wel per gemeente/UWV en per persoon).
Ja, klopt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je aangevuld tot minimum loon.
Dat is dan vreemd, want het is naar ik meen landelijk zo geregeld, en gemeentelijke diensten mogen daar niet vanaf wijken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:03 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Maar ja, ze hebben het liever niet (althans, hier in de gemeente niet(heb mensen die er werken, vandaar) )
Logisch, het Rijk wil dat zo. Daarom ook die verplichting voor de gemeentes om ze tot dat verplicht minimum salaris te brengen, ook al zit je in de bijstand. Dat bedrag MOET worden aangevuld tot dat wettelijk minimum salaris.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:07 schreef ophaling10 het volgende:
ze willen juist dat je gaat werken scheelt de gemeente weer zorgen.
Ze zijn het wel verplicht, maar hier hebben ze het dus liever niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is dan vreemd, want het is naar ik meen landelijk zo geregeld, en gemeentelijke diensten mogen daar niet vanaf wijken.
?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:17 schreef Generalissimo het volgende:
Hoelaat moet ik morgen op de vesteging zijn??
Je begint morgen om 5.15 bij de 0-stroom, waarom ben je nog wakker?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:17 schreef Generalissimo het volgende:
Hoelaat moet ik morgen op de vesteging zijn??
Ze mikken ook op huisvrouwen die het dan precies in de schooltijden gaan doen. Oftewel zeer flexibele werknemersquote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Even een voetnoot,de doelgroep waar tnt toendertijd op mikte
gaat hem niet worden.
Mede door de verdwijning van de toeslag op kinderopvang, heeft het voor een huisvr geen zin meer dit werk te doen.
Dit geld ook een beetje voor de uitkeringstrekkers,waarom werken als je hier minder krijgt.
Het lijkt een beetje negatief allemaal, maar ik zie het allemaal dagelijks om me heen.
ik voel me niet zo lekker, ik blijf thuis. Sorryquote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:30 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Je begint morgen om 5.15 bij de 0-stroom, waarom ben je nog wakker?
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:58 schreef Generalissimo het volgende:
[..]
ik voel me niet zo lekker, ik blijf thuis. Sorry
Nee, tot de bijstandsnorm. Niet het minimumloon. Ik zit erin namelijkquote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Logisch, het Rijk wil dat zo. Daarom ook die verplichting voor de gemeentes om ze tot dat verplicht minimum salaris te brengen, ook al zit je in de bijstand. Dat bedrag MOET worden aangevuld tot dat wettelijk minimum salaris.
True, komt er een chauffeur aan of ik wilde tekenen voor een pakketje van de buren.quote:Op woensdag 4 januari 2012 08:50 schreef gridjuh het volgende:
Wat heeft GLS trouwens belabberde chauffeurs...Echt waar, die zijn vele malen erger dan postnl(uitzonderingen daar gelaten dan)
Mijn ouders moesten een pakketje ontvangen..Nou hij was afgeleverd, maar dan niet bij mijn ouders, Maar op een verkeerd adres, onder een karpoort en de chauffeur had zelf afgetekend,
Heb er wel ff een klacht van gemaakt!
Het is trouwens strafbaar, als een chauffeur ipv de persoon die het moet ontvangen tekend....quote:Op woensdag 4 januari 2012 09:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
True, komt er een chauffeur aan of ik wilde tekenen voor een pakketje van de buren.
Was het een pakketje wat ik zelf verwachtte.
Het letten op huisnummers is wel handig als je chauffeur bent.
Dat is inmiddels veranderd, je moet nu een vragenlijst invullenquote:Op woensdag 4 januari 2012 06:59 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh en trouwens wat screening betreft: je moet wel een verklaring van goed gedrag kunnen afgeven dus niet IEDEREEN wordt aangenomen
Ik heb toevallig wel een VOG afgegeven, maar ik ken ook collega's waarbij dat niet is gebeurd. De controle daarop is niet altijd even scherp.quote:Op woensdag 4 januari 2012 06:59 schreef Selestha het volgende:
Oh en trouwens wat screening betreft: je moet wel een verklaring van goed gedrag kunnen afgeven dus niet IEDEREEN wordt aangenomen
Klopt. Ik ben in september begonnen en heb er wel eentje moeten inleveren, maar een collega die een dag later begon weer niet. Al had die wel ooit eerder bij de post gewerkt. Hem werd gevraagd of hij een strafblad had, wat hij ontkende, en toen was het goed.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb toevallig wel een VOG afgegeven, maar ik ken ook collega's waarbij dat niet is gebeurd. De controle daarop is niet altijd even scherp.
Ik heb maandag het aanvraaggesprek bij de gemeente, ik moet er wel een afgeven en ik ben op 12 december aangenomen, maar dat is dus héél recent gewijzigd dan?quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb ook een VOG aangevraagd, alleen nog niet ingeleverd. Tegen mij zeiden ze dat je hem pas aan moest vragen na de proeftijd. Bleek ook niet te kloppen.
Maar vorige week donderdag aangevraagd bij de gemeente.
Ik moet wel een VOG afgeven, en ik ben 12 december aangenomen. Verschilt het misschien per vestiging? Of zou het zijn omdat ik hier voor 4 jaar niet heb gewerkt?quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:39 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat is inmiddels veranderd, je moet nu een vragenlijst invullen
Ik ben 15 november begonnen, dus dan moet het heel recent zijn geweest.quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb maandag het aanvraaggesprek bij de gemeente, ik moet er wel een afgeven en ik ben op 12 december aangenomen, maar dat is dus héél recent gewijzigd dan?
Vandaag echt een suf dagje trouwens, was met 1,5 uur klaar. Had ook maar 1 tas postStilte voor de storm morgen?
Het voelt eerder aan als herfst dan winter...quote:
Tsja koud is het ook niet, maar die keiharde wind blies me gister al een aantal keer bijna van mijn fiets af; en die regen zo verticaal in je gezicht is ook niet erg lekker..quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het voelt eerder aan als herfst dan winter...
Heb zelf nog nooit een VoG hoeven aanvragen sinds ik in dienst ben bij PostNL (via Randstad). Werk er al 1 jaar en niemand heeft het me ooit gevraagd. Ik heb diverse toegangspasjes om diverse vestigingen binnen te komen. Ik bestel aangetekende brieven, gerechtelijke stukken, pakketten, en gewone post.quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb toevallig wel een VOG afgegeven, maar ik ken ook collega's waarbij dat niet is gebeurd. De controle daarop is niet altijd even scherp.
Dat dit kan bij postnlquote:Op woensdag 4 januari 2012 15:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb zelf nog nooit een VoG hoeven aanvragen sinds ik in dienst ben bij PostNL (via Randstad). Werk er al 1 jaar en niemand heeft het me ooit gevraagd. Ik heb diverse toegangspasjes om diverse vestigingen binnen te komen. Ik bestel aangetekende brieven, gerechtelijke stukken, pakketten, en gewone post.
Nooit iemand die mij vroeg om VoG
Valt toch vies tegen hoor. Mijn vriendin, die werkt op een service desk voor een zorgverzekeraar moest het wel degelijk aanvragen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:25 schreef Herfstblad het volgende:
Slecht inderdaad.
Maar niet alleen bij PostNL.Denk dat het bij veel bedrijven hieraan schort.
Klopt, want daar checken ze dat zelf. Dat kunnen ze binnen de overheid.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:29 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, ik weet van iemand die bij de overheid werkte (ook met vertrouwelijke info) en die heeft het nooit aan hoeven vragen.
Nou ja, diegene is dus niet gecheckt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, want daar checken ze dat zelf. Dat kunnen ze binnen de overheid.
Morgen erg druk jaquote:Op woensdag 4 januari 2012 14:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Vandaag echt een suf dagje trouwens, was met 1,5 uur klaar. Had ook maar 1 tas postStilte voor de storm morgen?
En dan valt de deur op de mat, he Dussense postbode 1 maart gaan we met het autobedrijf beginnen. Dan lig jij op straat en doet een subco de groeten. Nog fijn nieuwe jaar. Mazzel Pieter.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:05 schreef gridjuh het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)-weer-autorijden.ece
Hij mag weer autorijden!!! Lol, zag dit net ineens voorbij komen op internet
Wij zijn vandaag al begonnen met al die rotzooi te vossen, het mocht vandaag helaas nog niet mee. Vooral die telefoonboeklookalikes zijn vervelend, een wijk heeft alleen al zes blauwe bakken met die dingenquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een uitvinding, dat DiDoZa. Hoewel ik heus wel weet dat er minder post is dan vroeger, is het nog altijd veel te veel om in 3 dagen te clusteren. Vandaag was er geen reet, maar voor morgen stond er zo enorm veel dat ik flink wat problemen voorzie. Die wijken gaan never nooit op tijd op de depots liggen. Naast de Tv-gidsen en een dubbeldikke Libelle stonden er containers vol boekwerken (oa Viking), ingesealde Donald Duck-pockets, de Kampioen voor alle oneven nrs, een mailing van de Museumjaarkaart, en nog veel meer. En natuurlijk hah, wat niet eens mag op een donderdag (behalve als het overheidsverspreiding is, en dat is het niet).
Ik had sommige adressen die er tussen de 5 en de 10 hadden! Moest soms gewoon twee keer lopen omdat het niet te tillen was.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef Herfstblad het volgende:
Zo'n telefoonboek lookalike had ik er gisteren al tussen. En Viking ook.
Man, wat zijn die zwaar. En dan had ik er maar 3 in mijn wijk.
Dat is helemaal erg! Pff.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:17 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ik had sommige adressen die er tussen de 5 en de 10 hadden! Moest soms gewoon twee keer lopen omdat het niet te tillen was.
Is dat niet veranderd? In dat mz blaadje staat dat huis aan huis incidenteel naar de donderdag mag worden verschoven. Wat ze dan onder incidenteel verstaan staat er niet bij, maar in ieder geval zeggen ze er daar niks meer bij over dat het alleen huis aan huis van de overheid mag zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
. En natuurlijk hah, wat niet eens mag op een donderdag (behalve als het overheidsverspreiding is, en dat is het niet).
Hier waren er ook wijken die nu al 10 blauwe bakken hadden. Kan nog interessant worden, al die dikke boeken passen nooit in de vakken, en het voor de kast leggen gaat ook niet lukken met zo'n gigantische hoeveelheid. En sommige adressen hebben wel 6 van die boeken, wat nooit in de brievenbus gaat passen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:53 schreef VKV het volgende:
[..]
Wij zijn vandaag al begonnen met al die rotzooi te vossen, het mocht vandaag helaas nog niet mee. Vooral die telefoonboeklookalikes zijn vervelend, een wijk heeft alleen al zes blauwe bakken met die dingen![]()
Hier ook alle autobestellingen met elk een kar aan blauwe bakken vol met die boeken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:15 schreef Bowler01 het volgende:
Hier hebben we bij de industrie de dikken gidsen appart gesteld.
Bij een wijk die ik deed kwam ik met alleen die gidsen al op 17 volle blauwe bakken. Waarbij sommige bedrijven 1,5 bak van die gidsen kregen!
Ik had trouwens ook zoiets, ik had een extreem dikke bundel die uit mijn handen gleed met het elastiek losmaken, loopt er een kind + moeder langs en zegt die moeder doodleuk ''kijk daar gaat de post''quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:23 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een weer! Heb 1 keer achter3 enveloppen aan moeten rennen, omdat ze er vandoor gingen.. Goddank bleef de rest liggen en kon een vrouw er 1 vangen. Mensen moeten ook lachen. Ach ja, lachen is ook gezond.
En 1 keer ging de HAH glijden en viel op de grond. Kwamen verschillende mensen langs, maar niemand die even hielp.
Een collega op het depot had 14 zakken (voor 2 wijken dat wel). Ik moet er niet aan denkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:37 schreef Herfstblad het volgende:
O, ja, dat is ook lekker. Fijn is dat.
Ik had trouwens 6 zakken inclusief HAH.
Dat lijkt me irritant, hoe doe je dat dan? Steeds terugfietsen naar het depot om een deel op te halen ofzo?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Melleyn het volgende:
Ik had een tas vol met alleen maar van die achterlijke gidsen
Nee ik heb eerst al die krengen maar weggebracht en daarna gewoon de post. Ze waren allemaal voor een bedrijventerrein dus ik was er zo van af, dat welquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat lijkt me irritant, hoe doe je dat dan? Steeds terugfietsen naar het depot om een deel op te halen ofzo?
Ik vond 6 al genoegquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Een collega op het depot had 14 zakken (voor 2 wijken dat wel). Ik moet er niet aan denken
Dat zou wel moeten.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:23 schreef Herfstblad het volgende:
Bij ons op het depot liggen die stickers niet.
Hele dikke watervaste stift kopen en het poststuk helemaal volkalken!quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:28 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb geen stickers. Nooit gezien ook. De helft van de tijd heb ik geen rood mapje of krat ook trouwens.
Andere suggestie?
Post it ook al gedaan, en het staat ook op het bezorgrapport (als ik die krijg).
Post verminking it's going to be then.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hele dikke watervaste stift kopen en het poststuk helemaal volkalken!
Het was vandaag gelukkig niet de dag geworden waar ik zo tegen op zag. Een hele berg post, maar het hah was maar een kleintje, en het is de hele dag best mooi weer geweest (afgezien van die zuidwesterstorm, uiteraard).
Was het pakket verzekerd? Je geeft aan dat er voor getekend had moeten worden, dus dan was het kennelijk een aangetekend en misschien zelfs een verzekerd pakket. Als dat niet aankomt, moet PostNL een schadevergoeding betalen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:53 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb een probleempje met PostNL, te weinig om er een topic over te openen dus doe ik het maar hier. De Track and Trace zei gister dat een pakketje met een waarde a (170~ euro aan elektronica) gister is afgeleverd. Maar er is dus helemaal niks afgeleverd. Normaal moet ik een handtekening zetten maar nu staat er ook geen handtekening op de website. En de buren om mij heen hebben ook niks ontvangen. En een standaard papiertje van dat het pakketje ergens anders is bezorgd heb ik ook niet ontvangen. Mijn vaste pakketbezorger is in ieder geval een aardige gozer die het niet zal stelen maar na een telefoontje na PostNL zeggen hun dat ze er ook niks aan kunnen doen.![]()
Iemand enig idee waar mijn pakket is gebleven?
er zijn toch ook plekken waar ze dit weer afgeschaft hebben?quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:39 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat is helemaal erg! Pff.
Ik ben wel benieuwd naar die georoute, maar het wordt hier voorlopig nog niet ingevoerd in elk geval.
Weet ik, maar wat je zegt, als je er op dinsdag 6 in de bus doet gaat dat niet meer op.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:06 schreef Bowler01 het volgende:
Het gaat met de post mee zodat ze beter opvallen (al gaat dat natuurlijk op dinsdag al minder op aangezien ze dan met meerdere tegelijkertijd in je bus vallen). Verstuur je het via Netwerk VSP dan komt de folder in een groot pakket te zitten en valt de folder minder op.
Nee onverzekerd, maar het is via een webshop en dan duurt het 3 weken voordat ze een onderzoek instellenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Was het pakket verzekerd? Je geeft aan dat er voor getekend had moeten worden, dus dan was het kennelijk een aangetekend en misschien zelfs een verzekerd pakket. Als dat niet aankomt, moet PostNL een schadevergoeding betalen.
Maar neem eerst contact op met de afzender. Hij is eigenlijk degene die het moet oplossen, en omdat hij feitelijk de klant is bij PostNL is hij ook degene die een schadeclaim kan indienen.
Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Bowler01 het volgende:
Vandaag was het erg rustig hier. Ik vraag me af hoe ze op deze manier tijd willen besparen. Aangezien men op woensdag en vrijdag steeds al begint met vossen voor de donderdag en de zaterdag waardoor de mensen op woensdag en vrijdag als nog meer uren maken.
Mag hopen dat je dat 's middags voorvossen bedoelt, want wij staan 's ochtends altijd met 4 man. Anders is er echt geen doorkomen aan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.
Uiteraard, dat is immers waar Bowler01 het over hadquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:16 schreef TokenW het volgende:
[..]
Mag hopen dat je dat 's middags voorvossen bedoelt, want wij staan 's ochtends altijd met 4 man. Anders is er echt geen doorkomen aan.
Echter naast de uren die extra besteed worden aan het vossen zijn er op de piekdagen ook meer mensen dan voorheen. De uiteindelijk besparing zal per vestiging dus niet heel groot zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.
Dat komt alleen maar doordat we nu nog niet volgens het echte piek-en dalsysteem werken. Dit is nog slechts de aanloop er naartoe. Straks gaan ze echt wel vele uren besparen hoor, op woensdagen en vrijdagen worden er dan wijken samengevoegd, dan heb je bijvoorbeeld 4 wijken ipv 1, en als je toen eerst een grote wijk had van 3,5 uur, dan zul je daar op die dagen nog hooguit iets van 1,5 uur voor krijgen. En ook qua voorbereiding gaat er op die dagen dan enorm veel tijd vanaf, veel meer dan wat er op de piekdagen bij komt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:43 schreef Bowler01 het volgende:
[..]
Echter naast de uren die extra besteed worden aan het vossen zijn er op de piekdagen ook meer mensen dan voorheen. De uiteindelijk besparing zal per vestiging dus niet heel groot zijn lijkt me.
De grote besparing zal dan wel liggen in het het totaal van alle vestigingen samen.
Hier gaan ze het wel invoeren in elk geval.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er zijn toch ook plekken waar ze dit weer afgeschaft hebben?
En dan op didoza driedubbelhondervijftig keer zoveel??!!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
je krijgt als het ware drie maandagen per week, waarbij er op woensdagen en vrijdagen iets meer post zal zijn dan op de maandagen.
dat kan wel zijn maar waar dat stond,weet ik niet meer, meen regio Rotterdam o.i.d. was dat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:25 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier gaan ze het wel invoeren in elk geval.
Ach, ik laat het maar gewoon over me heen komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan wel zijn maar waar dat stond,weet ik niet meer, meen regio Rotterdam o.i.d. was dat.
al heel veel mensen gesproken die het niks vinden(en naar iets anders uitkijken),werken is niet erg maar het moet wel sociaal blijven.
dat denk ik dus ook, het is soms echt wel zwaar op die piekdagen. 5 of 6 keer HAH, enorme bundels post. In de zomer had ik dat ook 1 dag, toen was het echt zo heet. Ik trok het echt niet meer...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En dan op didoza driedubbelhondervijftig keer zoveel??!!
Hoezo kostenbesparing, heel PostNL straks in de ziektewet
De plannen voor posthoeveelheid waren 100% op piekdagen met HAH (di+za), 40% voor daldagen (wo+vr) en 200% voor de piekdag zonder HAH (do).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, op didoza willen ze grotere wijken (3 uur of meer) gaan opsplitsen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Niet meer te hard rijden dusquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:42 schreef ErwinRommel het volgende:
We krijgen binnenkort dus echt die GPS systemen in de auto
Tjaquote:
Probleem is dat er natuurlijk aan de uren beknibbeld gaat worden als ze zien dat de ene chauffeur de route wel sneller kan dan de ander. Men gaat dan uit van het daadwerkelijk gewerkte uren. Nu staan er nog een bepaald aantal uren voor 1 auto-bestelling, dat gaat straks anders worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Tja
Ik rijd m'n rondjes verder toch wel optimaal en maak geen pit stops
Hoezo? De tijd die er voor de wijk staat wordt daardoor natuurlijk niet ineens verdubbeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:22 schreef V__L_N het volgende:
Toch lijkt dat me raar, als je een wijk gaat opsplitsen heb je dan toch 2x zoveel bezorgers nodig. Dan valt de winst die je dan op wo-vr hebt behaalt weg.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Moeten jullie ook bol.com pakjes registreren in het bezorgrapport?
Het is hier een beetje misgegaan met de bol.com pakjes (kwamen niet aan etc) en nu hebben ze de tassen verzegeld met tie-raps en een heel protocol voor bedacht.quote:
Yep, en dan ga je de overcompleetprocedure in.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:55 schreef ellenatmars het volgende:
Nu gaat 't opeens wel hard zeg... er worden nu in rap tempo "van boven af" PBZ'ers aangenomen en dus vervallen de wijken van de vaste postbodes. Die leveren hun wijken dus nu gewoon in... Dan gaan de postbussen volgende maand weg bij ons, en natuurlijk overal de aangetekende zendingen binnenkort. Door alles dat wegvalt komen er straks een heleboel in de minuren gok ik. Wat een verdomde naaierij is het ook zeg. Sjongejonge..
ach, wij hebben nog een Poiesz-folder, dus dan is het op zaterdag wel te doen, want die C1000-folder is echt te dun om zo los te bezorgen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben oprecht blij dat er geen C1000 in de buurt is.
Nee er zit gelukkig geen enkele c1000 in de buurt waar ik loopquote:Op zaterdag 7 januari 2012 09:18 schreef Deezertje het volgende:
Ja, minimaal C1000 als die in je buurt zit...
Gorinchem toevallig?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:53 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had geen Kampioen vandaag. Ook geen Schoonenberg gelukkig. :p
Mijn depot gaat per 16 januari dicht. Heel jammer, want het is 3 min fietsen van mijn huis en in mijn wijk.
Gaat daar dan ook het autobedrijf van start?quote:
En hoe moet jij dan je post ophalen?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:04 schreef Herfstblad het volgende:
Nee, per 13 februari, maar 16 januari gaan er al depots dicht.
Ahh, ok. Ja jammer voor je.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:19 schreef Herfstblad het volgende:
Mijn depot verhuist ergens anders heen. Maar ja, minder ideaal dus. Idealer kon ook niet
.
Komt er in de garagebox een dixietoilet te staan dan?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:24 schreef Herfstblad het volgende:
Ach, ik krijg wel een depot met wc ervoor in de plaats.
Staat er al. Ik ken het depot verder niet trouwens, dus ik heb geen idee wat voor soort depot het is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:09 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Komt er in de garagebox een dixietoilet te staan dan?
ad 1) Op z'n vroegst om 10.00 uur, maar kan ook later zijn, afhankelijk van het tijdstip van de 1e belevering van jouw depot.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:11 schreef honeyblack het volgende:
Ik wil gaan solliciteren bij postnl nu vraag ik me 2 dingen af:
1. hoe vroeg begin je als postbezorger als ze er 1 zoeken in de ochtend?
2. hoe vroeg begin je al postsorteerder als ze er 1 zoeken in de ochtend?
Weet niet of het iets uitmaakt maar wil bij postnl Spijkenisse solliciteren
gemiddeld toch 4 uur per dag als je voorbereider bent?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
ad 1) Op z'n vroegst om 10.00 uur, maar kan ook later zijn, afhankelijk van het tijdstip van de 1e belevering van jouw depot.
ad 2). Als je postbussen moet doen kan het al om 6 uur 's ochtends zijn, als je alleen wijken voorbereidt meestal vanaf een uur of 8.
Ik ga meestal bij een snackbar die dicht bij het depot zit. Naar huis zou me een uur extra kosten dus dat doe ik maar nietquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef Anonymousz het volgende:
misschin een rare vraag voor de postbezorgers
stel je moet nodig naar de WC waar gaan jullie heen
helemaal naar huis of ergerns anders ofzo?
als je ver van huis woont gewoon naar een winkel gaan iddquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ga meestal bij een snackbar die dicht bij het depot zit. Naar huis zou me een uur extra kosten dus dat doe ik maar niet
Ik ga naar huis, maar mijn wijk zit deels tegen mijn eigen woonwijk aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef Anonymousz het volgende:
helemaal naar huis of ergens anders ofzo?
Openbare toiletten zijn hier nergens meer te vinden, en pispalen ook niet. In mijn wijk zijn ook geen cafés, dus al ik het echt niet meer hou pis ik gewoon ergens in de struiken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:25 schreef lbeew het volgende:
Ik zorgde er altijd voor dat ik nooit hoefde te pissen tijdens het lopen. Anders genoeg winkels/cafés/universiteitsgebouwen e.d. waar het wel kon. Of openbaar toilet voor klein bedrag. Daarnaast zijn er ook van die pispalen op straat.
Ik heb in mijn rondje een plaats waar ik altijd even stopquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef Anonymousz het volgende:
Maar voor een vrouw is dat niet zo makkelijkquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Openbare toiletten zijn hier nergens meer te vinden, en pispalen ook niet. In mijn wijk zijn ook geen cafés, dus al ik het echt niet meer hou pis ik gewoon ergens in de struiken.
kerstdrukte bij de post in noord-korea?quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:54 schreef gekkewiebel het volgende:
Misschien niet bijzonder relevant voor tnt en/of jullie, maar ik wil het toch even delen
Afgelopen jaar een weekje op 'vakantie' in Noord-Korea geweest. Van daaruit een ansichtkaart én een envelop+brief naar mijn ouders gestuurd. De ansichtkaart was al lang aangekomen, maar de envelop kwam om een vage reden maar nooit aan.
Nou vandaag kreeg ik een brief van iemand met daarin de aan mijn ouders verstuurde envelop (woon bij hun atm) en nog 2 ansichtkaartjes voor anderen die ik totaal niet ken.
Er zat een briefje bij van dat al die brieven per ongeluk bij hun waren bezorgd omdat ze in het verleden contact hadden gehad met Noord-Korea. Ik vond het maar een vaag verhaal en begreep er niets van waarom mijn brief nou bij hun bezorgd was enz. Dus ik belde erachteraan kreeg ik de Zuid-Koreaanse vrouw van de afzender aan de lijn. Na een tijdje werd me duidelijk dat ze een oom had in Noord-Korea waarmee ze (met enige regelmaat) wat briefcontact had. Ze zei dat het postkantoor in Pyongyang (N-Korea) alle adressen wist waarmee internationaal briefcontact was, was zij de meest 'bekende' Nederlandse voor N-Korea's postkantoor..
N-Korea had dus besloten het setje brieven voor Nederland te bundelen met een touwtje en naar haar adres op te sturen...
Hele maffe situatie als je het mij vraagt en ik begrijp het nog steeds niet zo goed.. Ze dacht zelf dat N-Korea dit besloten had ivm de kerstdrukte en dat het zo misschien veiliger was.
Mij zelf leek het meest waarschijnlijk dat ze het zo gedaan hebben omdat het misschien goedkoper is om één grote brief/pakketje op te sturen in plaats van meerdere kleine brieven.
Ik weet het niet zeker, maar het zou me niets verbazen als N-Korea zelf geen internationaal briefverkeer afhandelt, maar dat ze de hele zooi aan China geven en dat die het verder vervoert. Ik weet alleen niet precies hoe de kosten worden verrekend bij internationale post. Ik dacht eens gelezen te hebben dat dit obv gewicht/kilo's ging; in dat geval zou een verzamelenvelop niks goedkoper zijn namelijk...
Hoe dan ook, een heel vreemd verhaal naar mijn mening, ik snap er eigenlijk nog steeds niet zoveel van, maar m'n envelop is aangekomen
Ik hoef eigenlijk nooit, tijdens het lopen en ik loop toch zo'n 4 uur achter elkaar.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef Anonymousz het volgende:
Haha, ik denk dat ze de kerstdrukte in Nederland bedoelde, maar het lijkt me stug dat ze daar in N-Korea rekening mee houden.. Inderdaad idioot dat alles naar 1 adres ging, ik stuur de overige kaartjes nou ook maar weer door naar de eigenlijke bestemmingen met een kort verhaaltje met uitleg erbij, maar het is toch wel zó vreemd..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:11 schreef sbientje het volgende:
[..]
kerstdrukte bij de post in noord-korea?ik kan het me op de een of andere manier heel moeilijk voorstellen hahaha. Wel apart verhaal en heel bijzonder dat ze gewoon alles naar 1 adres sturen. Idioot eigenlijk.
Leuk die Rottweillerquote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:31 schreef Generalissimo het volgende:
Gewoon bij iemand in de tuin een dikke draaien
dat denk ik ook niet neequote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:29 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Haha, ik denk dat ze de kerstdrukte in Nederland bedoelde, maar het lijkt me stug dat ze daar in N-Korea rekening mee houden.. Inderdaad idioot dat alles naar 1 adres ging, ik stuur de overige kaartjes nou ook maar weer door naar de eigenlijke bestemmingen met een kort verhaaltje met uitleg erbij, maar het is toch wel zó vreemd..
Jeetje, respect voor de postbezorgers daar!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde trouwens dat de postbezorging in het noorden van het land in een van de gebieden die door het hoge water onder dreigde te lopen de afgelopen dagen gewoon door is gegaan, ondanks dat officieel niemand meer het gebied in mocht.
mja, een stuk was onderdeel van een autoroute en de mazzel was dat een eiland niet ondergelopen was, omdat van een dijkdoorbraak geen sprake was, wel stond een dijk op het punt van doorbreken.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:58 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jeetje, respect voor de postbezorgers daar!
ik heb wel eens ergens aangebeld...quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:05 schreef Anonymousz het volgende:
ja we kijken niet op van deze negatieve mentaliteit,ze denken echt alleen aan hunzelf.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde trouwens dat de postbezorging in het noorden van het land in een van de gebieden die door het hoge water onder dreigde te lopen de afgelopen dagen gewoon door is gegaan, ondanks dat officieel niemand meer het gebied in mocht.
Wat is dat nu weer voor reactiequote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja we kijken niet op van deze negatieve mentaliteit,ze denken echt alleen aan hunzelf.
Ik vind het ook maar waardeloos. Sinds vorige maand wordt bij mij de post ook nabezorgd bij iemand waar de zakken maar gewoon op het voetpad voor de deur worden gezet. En aangezien die zakken lang niet altijd volledig dicht zijn, is het wachten tot dat een keer fout gaat.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef Deezertje het volgende:
Was précies op tijd klaar voordat de hel losbarstte hier... wat een regen en wind!!
En dan zie je maar weer eens dat het niet slim is om depots te hebben waar de post niet droog kan staan (lees: afdakje wat fungeert als depot, waar het zo in kan regenen. Nee, is geen steunpunt maar een depot waar de tassen voor postbezorgers staan). Dacht dat waterdichte depots verplicht zijn, maar in ons VBG gebied hebben we een paar depots die eigenlijk de naam 'depot' niet eens zouden mogen voeren... als het een beetje regent zoals vandaag wordt de hele post nat!
Dat mag heulemaal niet. Even een belletje naar de opta en je bent er vanafquote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar waardeloos. Sinds vorige maand wordt bij mij de post ook nabezorgd bij iemand waar de zakken maar gewoon op het voetpad voor de deur worden gezet. En aangezien die zakken lang niet altijd volledig dicht zijn, is het wachten tot dat een keer fout gaat.
Bij mij gebeurde dit ook, 3 weken vakantie ik begin weer met werken gelijk een klacht over de postbezorging toen ik vrij was. Wel aardige mensen hoor zo van: we dachten al is de postbode ziek of op vakantie als jij loopt zijn er geen fouten!quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Had drie weken een van mijn eigen wijken niet gelopen en gelijk was het misgegaan met de postGelijk klagende mensen die geen post hadden ontvangen, normaal gesproken heb ik dat nooit.
Ja, en dan kun je vervolgens naar een depot wat veel verder fietsen is.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:17 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat mag heulemaal niet. Even een belletje naar de opta en je bent er vanaf
Wat had jij tegen die mensen gezegd?quote:Op zondag 8 januari 2012 12:18 schreef the_X het volgende:
Bij mij gebeurde dit ook, 3 weken vakantie ik begin weer met werken gelijk een klacht over de postbezorging toen ik vrij was. Wel aardige mensen hoor zo van: we dachten al is de postbode ziek of op vakantie als jij loopt zijn er geen fouten!
Ik had woensdag ook voor een aantal blokken in mn wijk echt geen post. Dus dit soort dingen kunnen gebeuren.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef sbientje het volgende:
ik werd zaterdag ook aangesproken bij een flat. Een bejaarde meneer vroeg of we donderdag en vrijdag neit bezorgd hadden, want hij had neits gehad. En hij had iedereen gevraagd en die hadden ook allemaal niets gehad. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weetIk geef het morgen iig even door aan de teamcoach, kan geen kwaad.
Ze hadden zelf al de klantenservice gebeld er is een onderzoek geweest waarbij men elke dag heeft opgeschreven wat er aan post in de bundels is meegegeven en wat dus in de brievenbus moest liggen.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Wat had jij tegen die mensen gezegd?
Ik had die mensen naar de klantenservice verwezen, maar daar waren ze al geweest en daar hadden ze niets meer van gehoord.
Tja...
Had ik ook inderdaad.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik had woensdag ook voor een aantal blokken in mn wijk echt geen post. Dus dit soort dingen kunnen gebeuren.
Maar op woensdag is er sowieso weinig post, ik sloeg van de week echt heel veel huizen over.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef sbientje het volgende:
ik werd zaterdag ook aangesproken bij een flat. Een bejaarde meneer vroeg of we donderdag en vrijdag neit bezorgd hadden, want hij had neits gehad. En hij had iedereen gevraagd en die hadden ook allemaal niets gehad. Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weetIk geef het morgen iig even door aan de teamcoach, kan geen kwaad.
dat zei ie, dat ie het aan de hele flat gevraagd had (volgens mij 60 appartementen) maar dat neem ik met een korreltje zout. Ook allemaal bejaarden dus krijgen sowieso niet zo heel erg veel post daar altijd..quote:Op zondag 8 januari 2012 19:00 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Maar op woensdag is er sowieso weinig post, ik sloeg van de week echt heel veel huizen over.
Ik ging van 134 bijv naar 150, best prettig in een boerendorp, waar de huizen verder van elkaar liggen.
Maar heeft die man serieus het aan iedereen gevraagd, of alleen zijn buren?
Je kan op woensdag en vrijdag echt aan het volume merken dat we met piek en dal dagen aan het werken zijn. Bijna alle tijdschriften zijn sinds begin dit jaar naar de piekdagen.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:00 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Maar op woensdag is er sowieso weinig post, ik sloeg van de week echt heel veel huizen over.
Ik ging van 134 bijv naar 150, best prettig in een boerendorp, waar de huizen verder van elkaar liggen.
Maar heeft die man serieus het aan iedereen gevraagd, of alleen zijn buren?
Dat is "leuk" voor degene die het maandag mag gaan wegbrengen! Zulke mensen verpesten het dus, je kunt ook even rond bellen...quote:Op zondag 8 januari 2012 19:27 schreef V__L_N het volgende:
Andere wijk in het depo hier waren zaterdag geen tassen voor gebracht (ook gene folders). De zaterdagbezorger die hem loopt, heel blij. Geen post voor mij, dus ik ga naar huis.
Tja als je zo'n sufferd er bij hebt zitten word het hem natuurlijk ook niet.
Ja da's natuurlijk dom. Als er geen post voor mij zou staan zou ik mn baas direct bellen, dat kan gewoon niet.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:27 schreef V__L_N het volgende:
Tijdschriften heb ik hier bijna altijd op donderdag inderdaad.
Andere wijk in het depo hier waren zaterdag geen tassen voor gebracht (ook gene folders). De zaterdagbezorger die hem loopt, heel blij. Geen post voor mij, dus ik ga naar huis.
Tja als je zo'n sufferd er bij hebt zitten word het hem natuurlijk ook niet.
Vergeet ook niet de dubbele reclame (zaterdag/dinsdag)quote:Op zondag 8 januari 2012 19:45 schreef V__L_N het volgende:
Maandag word hier niet gelopen, dus dat word dinsdag. De gene die doordeweeks loopt krijgt die wijk al amper weg (350 huizen en veel post). Dus die is dinsdag dubbel geflest.
Dat soort dingen maken me dan weer blij dat ik de bezorging voor mijn wijk 5 dagen per week regelquote:Op zondag 8 januari 2012 19:45 schreef V__L_N het volgende:
Maandag word hier niet gelopen, dus dat word dinsdag. De gene die doordeweeks loopt krijgt die wijk al amper weg (350 huizen en veel post). Dus die is dinsdag dubbel geflest.
Andere kant, ik heb wel is gebeld voor een tas van de verkeerde wijk, die kwamen ze vervolgens niet halen... Ja dan word er ook ergens iemand de volgende dag genaaid.
Moet de reclame van zaterdag dan ook nog gelopen worden? Die folders zijn dan vaak toch al niet meer geldig?quote:Op zondag 8 januari 2012 19:57 schreef the_X het volgende:
[..]
Vergeet ook niet de dubbele reclame (zaterdag/dinsdag)
Ik zou me flink geflest voelen...
Is het een fout van de bezorger of van het bedrijf. Laat ze lekker zelf de boel eens goed regelen.quote:Op zondag 8 januari 2012 19:32 schreef the_X het volgende:
[..]
Dat is "leuk" voor degene die het maandag mag gaan wegbrengen! Zulke mensen verpesten het dus, je kunt ook even rond bellen...
Weinig post is juist de reden dat het hele bedrijf naar de kloten gaat.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:20 schreef Atmosphere82 het volgende:
Lekker rustig was het afgelopen zaterdag vond ik (januari is tot nu toe een goede maand)!
Dat is propaganda. De postvolumes dalen nauwelijks heb ik het idee.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:23 schreef TokenW het volgende:
[..]
Weinig post is juist de reden dat het hele bedrijf naar de kloten gaat.
Het is beide, maar als jij beweert dat er niet minder post is ivm 10 jaar geleden dan zit je behoorlijk fout. Vooral machinepost is behoorlijk naar beneden gekeldert.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Dat is propaganda. De postvolumes dalen nauwelijks heb ik het idee.
Het bedrijf gaat niet naar de klote, het bedrijf wordt naar de klote GEHOLPEN
door het huidige beleid.
In vergelijking met tien jaar geleden, absoluut.quote:Op zondag 8 januari 2012 20:59 schreef TokenW het volgende:
[..]
Het is beide, maar als jij beweert dat er niet minder post is ivm 10 jaar geleden dan zit je behoorlijk fout. Vooral machinepost is behoorlijk naar beneden gekeldert.
Ja, ik had sowieso het adres aan de pb+ en teamcoach gegeven en erbij gezegd dat ik de afgelopen 3 weken mijn eigen wijk niet had gelopen.quote:Op zondag 8 januari 2012 18:05 schreef sbientje het volgende:
Ik betaal het gewoon, kost toch geen drol?quote:Op maandag 9 januari 2012 11:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Zijn er serieus mensen die die portobriefjes alsnog gaan betalen?
Ik heb ze zelf ook wel eens door de bus gehad, maar nog nooit achteraan geweest. Ook nooit weer iets van gehoord.
Het is toch zeker mijn schuld niet dat ik zo'n brief ontvang?
Nee, maar het is veel meer werk om te achterhalen wie de verzender was. Ik ken ook mensen die die portobrieven niet betalen, die hebben er letterlijk nog nooit iets van gehoord dat ze niet betaald hadden.quote:Op maandag 9 januari 2012 11:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Zijn er serieus mensen die die portobriefjes alsnog gaan betalen?
Ik heb ze zelf ook wel eens door de bus gehad, maar nog nooit achteraan geweest. Ook nooit weer iets van gehoord.
Het is toch zeker mijn schuld niet dat ik zo'n brief ontvang?
Het is toch ook een retardsysteem om dat op zo'n manier in 2012 nog steeds zo te doen!quote:Op maandag 9 januari 2012 15:19 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Nee, maar het is veel meer werk om te achterhalen wie de verzender was. Ik ken ook mensen die die portobrieven niet betalen, die hebben er letterlijk nog nooit iets van gehoord dat ze niet betaald hadden.
Dus dat.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:07 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Het is toch ook een retardsysteem om dat op zo'n manier in 2012 nog steeds zo te doen!
Dat gaat vanzelf. Bij mij duurde het 2,5 maand voordat het gestort werd, dus de kans is groot dat je het rond 21 januari ontvangt.quote:Op maandag 9 januari 2012 21:34 schreef Umbra69 het volgende:
Beste lui,
Ik zit met een vraagje in verband met verlofuren. Ik ben reeds gestopt per begin november, maar ik krijg nog uitbetaling van zo een twintig verlofuren. Moet ik dit aanvragen, of kan ik dat in de loop van de maanden verwachten. Ik heb totaal geen informatie meer over PostNL, wellicht heeft iemand een nummer waardoor ik PostNL kan bereiken en dit voor mijzelf kan verhelderen?
Bedankt bij voorbaat
duurde bij mij ook vrij lang maar heb ze uiteindelijk wel gehad. waren er niet zoveel bij mij, 10-15, maar toch een leuk extraatje!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 01:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat gaat vanzelf. Bij mij duurde het 2,5 maand voordat het gestort werd, dus de kans is groot dat je het rond 21 januari ontvangt.
Spaar je geen verlofuren als je overwerkt dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:53 schreef Bowler01 het volgende:
Dat is niet mogelijk. Wat je wel kan doen is vrij nemen maar toch komen werken. Dan maak je de verlofuren op en de uren die je werkt worden genoteerd als overuren.
Ik had 6x HaH (lekker dikke rotpakken), en de stoep lag in 2 van mn straten open. Duurde dus lekker lang, en ben nu bekafquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:33 schreef Herfstblad het volgende:
4 keer HAH vandaag waaronder een rotkaartje. Maar het ging best lekker vandaag verder, ondanks de HAH. Nu hoef ik donderdag pas weer.
jazeker. Over alles wat je boven je contract werkt krijg je extra verlofuren en dat gaat best rap.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:26 schreef VKV het volgende:
[..]
Spaar je geen verlofuren als je overwerkt dan?
Oeh, dat klinkt best tof. M'n salaris is per maand bijna het driedubbele van wat ik voor mijn tien contracturen in de eerste maand ontving.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jazeker. Over alles wat je boven je contract werkt krijg je extra verlofuren en dat gaat best rap.
Een deel zal waarschijnlijk naar het autobedrijf gegaan zijn. En die doen alle ritjes, depots en bezorging. De andere oude postbodes mogen weer fietsen.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:51 schreef Deezertje het volgende:
Vraag me wel af wat er voor de oude postbodes gaat gebeuren die nu nog wijken wegbrengen naar depots en zelf met de auto wijken bezorgen... mogen die dat wel blijven doen of moeten die voortaan hun post ook ophalen bij een depot (met een postauto)?(zie ik PostNL wel voor aan trouwens)
wij rijden volgens mij al langer op daldagen maar 1 keer..quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:51 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg net een droevige mail van mijn TC dat het autobedrijf hier maandag start. Alle wijken worden een uur later dan nu het geval is afgeleverd op de depots en op daldagen rijden ze niet meer eerder weg (wat er dus gewoon op neer komt dat de wijken allang klaar zijn mwaaar het autobedrijf pas op de vaste tijd ze wegbrengt.... ja logische keuze hoor! *sarcasme*).
Vraag me wel af wat er voor de oude postbodes gaat gebeuren die nu nog wijken wegbrengen naar depots en zelf met de auto wijken bezorgen... mogen die dat wel blijven doen of moeten die voortaan hun post ook ophalen bij een depot (met een postauto)?(zie ik PostNL wel voor aan trouwens)
ja, Ik zag net de postbezorger hier voorbijsnellen. Had een zielig bundeltje in zijn hand. Het was zo weinig dat hij er geen kar voor nodig had ...quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:52 schreef EdNoolk het volgende:
De woensdag stelt echt steeds minder voor
Ja, dat had ik ook! Als ik HAH erbij heb loop ik de route met een kar. Vandaag had ik maar 1 zak post, die fiets ik dan wel, scheelt de helft van de tijd.quote:Op woensdag 11 januari 2012 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, Ik zag net de postbezorger hier voorbijsnellen. Had een zielig bundeltje in zijn hand. Het was zo weinig dat hij er geen kar voor nodig had ...
Je voelt zelf toch wel of het komt omdat je opeens veel moet lopen of dat het iets anders is?quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:
Hebben jullie ook permanent pijn in jullie voeten of gaat dat na een tijdje over?
Nou ja, de eerste drie weken had ik er geen last van, en nu opeens constant terwijl ik toen veel meer post had.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:11 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je voelt zelf toch wel of het komt omdat je opeens veel moet lopen of dat het iets anders is?
Als ik veel in de bestelling zit voel ik mijn voeten meestal wel aan het eind van de werkdag ja. Goede wandelschoenen scheelt al veel.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:
Hebben jullie ook permanent pijn in jullie voeten of gaat dat na een tijdje over?
Het grootste deel van VSP is bij ons terecht gekomen, niet bij Sandd. Maar omdat ik zelf voor VSP gelopen heb moet ik wel erbij zeggen dat VSP niet zoveel post had. Daarom zijn ze ook falliet gegaan. Qua volume paste VSP iets van 40x in PostNL, dus dat betekent een toename voor ons van ruim 2%.quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:46 schreef HetBrabandertje het volgende:
Als de tas helemaal was volgeladen hadden mijn twee wijken gezamenlijk ook wel in één tas gepast. Schoot lekker op.
Wat mij trouwens wel begint op te vallen is dat sinds het opheffen van Netwerk VSP er helemaal niet opeens meer post bij PostNL terecht lijkt te zijn gekomen. Zou dat allemaal naar Sandd zijn gegaan?
Ik had het wel bij mijn Allstars en in het begin ook bij mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat de hardloopschoenen steviger zijn. Ik heb de laatste 3-4 weken ook geen pijn meer gelukkigquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef Selestha het volgende:
Als je benen zeer doen dat is het ook nog wel een goed idee om ze even wat hoger te leggen. Is het ook snel weg. Ik had zelf na 2 weken even een dalletje (maar dat was dan ook de week voor kerst). Na het weekend was het toen gewoon weer weg.quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:20 schreef Selestha het volgende:
Ah kijk daar hoopte ik op, bedankt voor de tips!
Ik had nog niet aan steunzolen gedachtDat ga ik eens even regelen
Ik denk dat het per regio verschillend is. Maar officieel staan er idd tijden voor om de postzakken naar de depots te brengen. Echter zal het zo zijn in de praktijk dat men zich niet strict aan de regeltjes gaat houden. De chauffeur die de depots voorziet heeft daarna vaak ook nog een autobestelling in de buitengebieden. Dus hoe eerder alles klaar is, ook zijn bestelling dus, hoe eerder iedereen aan de slag kan. Zo doen we dat bij ons.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:51 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg net een droevige mail van mijn TC dat het autobedrijf hier maandag start. Alle wijken worden een uur later dan nu het geval is afgeleverd op de depots en op daldagen rijden ze niet meer eerder weg (wat er dus gewoon op neer komt dat de wijken allang klaar zijn mwaaar het autobedrijf pas op de vaste tijd ze wegbrengt.... ja logische keuze hoor! *sarcasme*).
Mja, ik loop op DR Martins dus had gedacht dat dat wel voldoende zou steunen. Ook maar eens kijken wat mijn sportschoenen doen danquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:34 schreef Herfstblad het volgende:
Nou ja, als ik het weet wanneer het komt, vind ik het niet zo erg. Dat Eigen huismagazine had ik bijna niet, maar de meeste mensen in mijn wijk hebben wel Ziggo.
[..]
Ik had het wel bij mijn Allstars en in het begin ook bij mijn hardloopschoenen, maar ik merk dat de hardloopschoenen steviger zijn. Ik heb de laatste 3-4 weken ook geen pijn meer gelukkig.
Oef, op Dr Martens wil ik het niet eens proberenquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik loop op DR Martins dus had gedacht dat dat wel voldoende zou steunen. Ook maar eens kijken wat mijn sportschoenen doen dan
Nou ja, ik heb ze met ''airsoles'' die dus zouden moeten veren, ik loop er normaal heel lekker op. Maar kennelijk wordt dat anders met zulk intensief gebruikquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:22 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Oef, op Dr Martens wil ik het niet eens proberen. Maar ik krijg er altijd wondjes van.
De meesten worden gewoon niet aangenomen, dus wat jij vertelt is onzin.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat het per regio verschillend is. Maar officieel staan er idd tijden voor om de postzakken naar de depots te brengen. Echter zal het zo zijn in de praktijk dat men zich niet strict aan de regeltjes gaat houden. De chauffeur die de depots voorziet heeft daarna vaak ook nog een autobestelling in de buitengebieden. Dus hoe eerder alles klaar is, ook zijn bestelling dus, hoe eerder iedereen aan de slag kan. Zo doen we dat bij ons.
Mbt de postbodes? Die hebben lang geleden al gehoord dat dit eraan zat te komen, en ze konden er op solliciteren. Echter de meesten dachten dat het wel los zou lopen en hebben in het begin dus niet gesolliciteerd. Nu is dat een héél stuk l;astiger om er nog in te komen.
Een enkeling gaat/wil nog naar een HUB, anders is het na zoveel jaar gewoon bekeken bij de Post.
Zag vandaag een lijst op tafel met zgn "oprotpremies". Indien men (mbt tot vestiging Gorinchem) in februarie nog besluit te vertrekken krijgt men 5 maanden maandsalaris mee.
Geen onzin hoor, wellicht dat dat regio afhankelijk is. In Area Centraal heeft men eind 2010 al kunnen solliciteren bij het autobedrijf. Dat men toen gewoon de kat uit de boom heeft gekeken, en daardoor dus uitzendkrachten via Randstad voor E-Motion (zo heette dat toen) heeft moeten inhuren.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:47 schreef TokenW het volgende:
[..]
De meesten worden gewoon niet aangenomen, dus wat jij vertelt is onzin.
Krijg je dan het nieuwe uniform? of nog steeds met TNT-Post erop?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:
Morgen is trouwens mijn proeftijd voorbij, mijn POSTNL kleding is vandaag bestelt. Dus het komende jaar hoor ik er bij!![]()
En ik heb een mp3 speler gekocht, lekker bezorgen met een muziekje aan
Geen idee, dat zie ik pas als ik het heb. Ik neem aan dat het het nieuwe is.. Maar ik heb niet gezien wat de TC bestelt heeftquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Krijg je dan het nieuwe uniform? of nog steeds met TNT-Post erop?
Nou, dan gok ik erop dat je alsnog de oude bedrijfskleding krijgtquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Geen idee, dat zie ik pas als ik het heb. Ik neem aan dat het het nieuwe is.. Maar ik heb niet gezien wat de TC bestelt heeft
Ik vind het best, als ik maar een bedrijfsjas krijg. Zowel mn regen-als gewone winterjas zijn nu kapot door het vele bukkenquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou, dan gok ik erop dat je alsnog de oude bedrijfskleding krijgt
Haha dat doe ik ook ja, met muziek. Anders zou ik het echt niet volhouden.. saaiquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:51 schreef Selestha het volgende:
Morgen is trouwens mijn proeftijd voorbij, mijn POSTNL kleding is vandaag bestelt. Dus het komende jaar hoor ik er bij!![]()
En ik heb een mp3 speler gekocht, lekker bezorgen met een muziekje aan
Op onze vestiging hebben er heel veel postbodes gesolliciteerd, en uiteindelijk zijn er 6 (!) aangenomen. Onder de afgewezenen becvonden zich diverse personen die al jaren chauffeurswerk deden.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen onzin hoor, wellicht dat dat regio afhankelijk is. In Area Centraal heeft men eind 2010 al kunnen solliciteren bij het autobedrijf. Dat men toen gewoon de kat uit de boom heeft gekeken, en daardoor dus uitzendkrachten via Randstad voor E-Motion (zo heette dat toen) heeft moeten inhuren.
Mijn wijk is nogal saai, heel veel bejaarden en rijke mensen, het is dus heel rustig. Dan lijkt me een muziekje wel fijn.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:25 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nooit muziek op.Collega's doen het ook hier.
Ik heb sowieso steunzolen, maar ik heb redelijk goede wandelschoenen en sta een stuk steviger, waren maar 35 euro bij de scapino of schoenenreus dusquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb ze met ''airsoles'' die dus zouden moeten veren, ik loop er normaal heel lekker op. Maar kennelijk wordt dat anders met zulk intensief gebruik
Waarom horen wij hier nou niets van op onze vestiging?quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Krijg je dan het nieuwe uniform? of nog steeds met TNT-Post erop?
Nou je hoort er sowieso niets over, ik moest er om vragenquote:Op woensdag 11 januari 2012 19:04 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Waarom horen wij hier nou niets van op onze vestiging?
Vreemd... Ik wist niet eens dat er sowieso nog kleding van PostNL komt...
Gisteren de informatieavond van het autobedrijf bijgewoond voor Soest en Amersfoort, tot 25 januari kan er gesolliciteerd worden. Dit is de eerste en enige keer dat dat kan hier. Je informatie is dus niet correct.quote:Op woensdag 11 januari 2012 16:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen onzin hoor, wellicht dat dat regio afhankelijk is. In Area Centraal heeft men eind 2010 al kunnen solliciteren bij het autobedrijf. Dat men toen gewoon de kat uit de boom heeft gekeken, en daardoor dus uitzendkrachten via Randstad voor E-Motion (zo heette dat toen) heeft moeten inhuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |