Ik had sommige adressen die er tussen de 5 en de 10 hadden! Moest soms gewoon twee keer lopen omdat het niet te tillen was.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:02 schreef Herfstblad het volgende:
Zo'n telefoonboek lookalike had ik er gisteren al tussen. En Viking ook.
Man, wat zijn die zwaar. En dan had ik er maar 3 in mijn wijk.
Dat is helemaal erg! Pff.quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:17 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ik had sommige adressen die er tussen de 5 en de 10 hadden! Moest soms gewoon twee keer lopen omdat het niet te tillen was.
Is dat niet veranderd? In dat mz blaadje staat dat huis aan huis incidenteel naar de donderdag mag worden verschoven. Wat ze dan onder incidenteel verstaan staat er niet bij, maar in ieder geval zeggen ze er daar niks meer bij over dat het alleen huis aan huis van de overheid mag zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
. En natuurlijk hah, wat niet eens mag op een donderdag (behalve als het overheidsverspreiding is, en dat is het niet).
Hier waren er ook wijken die nu al 10 blauwe bakken hadden. Kan nog interessant worden, al die dikke boeken passen nooit in de vakken, en het voor de kast leggen gaat ook niet lukken met zo'n gigantische hoeveelheid. En sommige adressen hebben wel 6 van die boeken, wat nooit in de brievenbus gaat passen.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:53 schreef VKV het volgende:
[..]
Wij zijn vandaag al begonnen met al die rotzooi te vossen, het mocht vandaag helaas nog niet mee. Vooral die telefoonboeklookalikes zijn vervelend, een wijk heeft alleen al zes blauwe bakken met die dingen![]()
Hier ook alle autobestellingen met elk een kar aan blauwe bakken vol met die boeken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:15 schreef Bowler01 het volgende:
Hier hebben we bij de industrie de dikken gidsen appart gesteld.
Bij een wijk die ik deed kwam ik met alleen die gidsen al op 17 volle blauwe bakken. Waarbij sommige bedrijven 1,5 bak van die gidsen kregen!
Ik had trouwens ook zoiets, ik had een extreem dikke bundel die uit mijn handen gleed met het elastiek losmaken, loopt er een kind + moeder langs en zegt die moeder doodleuk ''kijk daar gaat de post''quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:23 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een weer! Heb 1 keer achter3 enveloppen aan moeten rennen, omdat ze er vandoor gingen.. Goddank bleef de rest liggen en kon een vrouw er 1 vangen. Mensen moeten ook lachen. Ach ja, lachen is ook gezond.
En 1 keer ging de HAH glijden en viel op de grond. Kwamen verschillende mensen langs, maar niemand die even hielp.
Een collega op het depot had 14 zakken (voor 2 wijken dat wel). Ik moet er niet aan denkenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:37 schreef Herfstblad het volgende:
O, ja, dat is ook lekker. Fijn is dat.
Ik had trouwens 6 zakken inclusief HAH.
Dat lijkt me irritant, hoe doe je dat dan? Steeds terugfietsen naar het depot om een deel op te halen ofzo?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Melleyn het volgende:
Ik had een tas vol met alleen maar van die achterlijke gidsen
Nee ik heb eerst al die krengen maar weggebracht en daarna gewoon de post. Ze waren allemaal voor een bedrijventerrein dus ik was er zo van af, dat welquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat lijkt me irritant, hoe doe je dat dan? Steeds terugfietsen naar het depot om een deel op te halen ofzo?
Ik vond 6 al genoegquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Een collega op het depot had 14 zakken (voor 2 wijken dat wel). Ik moet er niet aan denken
Dat zou wel moeten.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:23 schreef Herfstblad het volgende:
Bij ons op het depot liggen die stickers niet.
Hele dikke watervaste stift kopen en het poststuk helemaal volkalken!quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:28 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb geen stickers. Nooit gezien ook. De helft van de tijd heb ik geen rood mapje of krat ook trouwens.
Andere suggestie?
Post it ook al gedaan, en het staat ook op het bezorgrapport (als ik die krijg).
Post verminking it's going to be then.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hele dikke watervaste stift kopen en het poststuk helemaal volkalken!
Het was vandaag gelukkig niet de dag geworden waar ik zo tegen op zag. Een hele berg post, maar het hah was maar een kleintje, en het is de hele dag best mooi weer geweest (afgezien van die zuidwesterstorm, uiteraard).
Was het pakket verzekerd? Je geeft aan dat er voor getekend had moeten worden, dus dan was het kennelijk een aangetekend en misschien zelfs een verzekerd pakket. Als dat niet aankomt, moet PostNL een schadevergoeding betalen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:53 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb een probleempje met PostNL, te weinig om er een topic over te openen dus doe ik het maar hier. De Track and Trace zei gister dat een pakketje met een waarde a (170~ euro aan elektronica) gister is afgeleverd. Maar er is dus helemaal niks afgeleverd. Normaal moet ik een handtekening zetten maar nu staat er ook geen handtekening op de website. En de buren om mij heen hebben ook niks ontvangen. En een standaard papiertje van dat het pakketje ergens anders is bezorgd heb ik ook niet ontvangen. Mijn vaste pakketbezorger is in ieder geval een aardige gozer die het niet zal stelen maar na een telefoontje na PostNL zeggen hun dat ze er ook niks aan kunnen doen.![]()
Iemand enig idee waar mijn pakket is gebleven?
er zijn toch ook plekken waar ze dit weer afgeschaft hebben?quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:39 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Dat is helemaal erg! Pff.
Ik ben wel benieuwd naar die georoute, maar het wordt hier voorlopig nog niet ingevoerd in elk geval.
Weet ik, maar wat je zegt, als je er op dinsdag 6 in de bus doet gaat dat niet meer op.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:06 schreef Bowler01 het volgende:
Het gaat met de post mee zodat ze beter opvallen (al gaat dat natuurlijk op dinsdag al minder op aangezien ze dan met meerdere tegelijkertijd in je bus vallen). Verstuur je het via Netwerk VSP dan komt de folder in een groot pakket te zitten en valt de folder minder op.
Nee onverzekerd, maar het is via een webshop en dan duurt het 3 weken voordat ze een onderzoek instellenquote:Op vrijdag 6 januari 2012 09:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Was het pakket verzekerd? Je geeft aan dat er voor getekend had moeten worden, dus dan was het kennelijk een aangetekend en misschien zelfs een verzekerd pakket. Als dat niet aankomt, moet PostNL een schadevergoeding betalen.
Maar neem eerst contact op met de afzender. Hij is eigenlijk degene die het moet oplossen, en omdat hij feitelijk de klant is bij PostNL is hij ook degene die een schadeclaim kan indienen.
Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:32 schreef Bowler01 het volgende:
Vandaag was het erg rustig hier. Ik vraag me af hoe ze op deze manier tijd willen besparen. Aangezien men op woensdag en vrijdag steeds al begint met vossen voor de donderdag en de zaterdag waardoor de mensen op woensdag en vrijdag als nog meer uren maken.
Mag hopen dat je dat 's middags voorvossen bedoelt, want wij staan 's ochtends altijd met 4 man. Anders is er echt geen doorkomen aan.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.
Uiteraard, dat is immers waar Bowler01 het over hadquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:16 schreef TokenW het volgende:
[..]
Mag hopen dat je dat 's middags voorvossen bedoelt, want wij staan 's ochtends altijd met 4 man. Anders is er echt geen doorkomen aan.
Echter naast de uren die extra besteed worden aan het vossen zijn er op de piekdagen ook meer mensen dan voorheen. De uiteindelijk besparing zal per vestiging dus niet heel groot zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat vossen doen ze meestal maar met 1 of 2 man per team. Dus als je verder overal tijd vanaf haalt, dan is dat ongetwijfeld nog een behoorlijke besparing.
Dat komt alleen maar doordat we nu nog niet volgens het echte piek-en dalsysteem werken. Dit is nog slechts de aanloop er naartoe. Straks gaan ze echt wel vele uren besparen hoor, op woensdagen en vrijdagen worden er dan wijken samengevoegd, dan heb je bijvoorbeeld 4 wijken ipv 1, en als je toen eerst een grote wijk had van 3,5 uur, dan zul je daar op die dagen nog hooguit iets van 1,5 uur voor krijgen. En ook qua voorbereiding gaat er op die dagen dan enorm veel tijd vanaf, veel meer dan wat er op de piekdagen bij komt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:43 schreef Bowler01 het volgende:
[..]
Echter naast de uren die extra besteed worden aan het vossen zijn er op de piekdagen ook meer mensen dan voorheen. De uiteindelijk besparing zal per vestiging dus niet heel groot zijn lijkt me.
De grote besparing zal dan wel liggen in het het totaal van alle vestigingen samen.
Hier gaan ze het wel invoeren in elk geval.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 10:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
er zijn toch ook plekken waar ze dit weer afgeschaft hebben?
En dan op didoza driedubbelhondervijftig keer zoveel??!!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
je krijgt als het ware drie maandagen per week, waarbij er op woensdagen en vrijdagen iets meer post zal zijn dan op de maandagen.
dat kan wel zijn maar waar dat stond,weet ik niet meer, meen regio Rotterdam o.i.d. was dat.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:25 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier gaan ze het wel invoeren in elk geval.
Ach, ik laat het maar gewoon over me heen komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat kan wel zijn maar waar dat stond,weet ik niet meer, meen regio Rotterdam o.i.d. was dat.
al heel veel mensen gesproken die het niks vinden(en naar iets anders uitkijken),werken is niet erg maar het moet wel sociaal blijven.
dat denk ik dus ook, het is soms echt wel zwaar op die piekdagen. 5 of 6 keer HAH, enorme bundels post. In de zomer had ik dat ook 1 dag, toen was het echt zo heet. Ik trok het echt niet meer...quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
En dan op didoza driedubbelhondervijftig keer zoveel??!!
Hoezo kostenbesparing, heel PostNL straks in de ziektewet
De plannen voor posthoeveelheid waren 100% op piekdagen met HAH (di+za), 40% voor daldagen (wo+vr) en 200% voor de piekdag zonder HAH (do).quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, op didoza willen ze grotere wijken (3 uur of meer) gaan opsplitsen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:32 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Niet meer te hard rijden dusquote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:42 schreef ErwinRommel het volgende:
We krijgen binnenkort dus echt die GPS systemen in de auto
Tjaquote:
Probleem is dat er natuurlijk aan de uren beknibbeld gaat worden als ze zien dat de ene chauffeur de route wel sneller kan dan de ander. Men gaat dan uit van het daadwerkelijk gewerkte uren. Nu staan er nog een bepaald aantal uren voor 1 auto-bestelling, dat gaat straks anders worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Tja
Ik rijd m'n rondjes verder toch wel optimaal en maak geen pit stops
Hoezo? De tijd die er voor de wijk staat wordt daardoor natuurlijk niet ineens verdubbeld.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 15:22 schreef V__L_N het volgende:
Toch lijkt dat me raar, als je een wijk gaat opsplitsen heb je dan toch 2x zoveel bezorgers nodig. Dan valt de winst die je dan op wo-vr hebt behaalt weg.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Moeten jullie ook bol.com pakjes registreren in het bezorgrapport?
Het is hier een beetje misgegaan met de bol.com pakjes (kwamen niet aan etc) en nu hebben ze de tassen verzegeld met tie-raps en een heel protocol voor bedacht.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |